10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

 10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در  MCU حضور دارند!

اینها شخصیت هایی هستند که به طور مخفیانه ای در دنیای سینمایی حضور داشته اند!

مقدمه: دنیای سینمایی مارول (MCU) تقریبا 10 سال از قدمتش میگذره و متشکل است از بیش از 40 فیلم بلند و کوتاه و سریال تلویزیونی . کلی هم شخصیت ریز و درشت مارولی در آنها هستند. برخی نقش های کوچکی داشته اند و برخی هم نقش های مهم و بزرگ. ولی احتمال میدهم متوجه حضور این شخصیت ها در MCU نشده بودید!

 

- ویپلش (Whiplash)

- ویپلش (Whiplash) 

 ما در فیلم "آیرون من 2" خبیثی داشتیم به نام «ویپلش» که نقشش را میکی رورک بازی میکرد و در واقع ترکیبی بود از دو دشمن معروف آیرون من به نام های Whiplash و Crimson Dynamo. ولی ویپلش واقعی بعدا در سریال مامورین شیلد مورد استفاده قرار گرفت. منتهی برای اینکه هواداران گیج نشوند ، لقبش به عنوان ویپلش هرگز مورد اشاره قرار نگرفت و البته شلاق هایش را هم استفاده نکرد (البته سلاحی مشابه داشت). او یک مامور هایدرا بود که به شیلد نفوذ کرده بود. اسمش هم «مارک اسکارلوتی» بود (در دنیای کمیک هم اسم واقعی ویپلش همینه).

 

10- هل فایر (Hellfire)

 هل فایر (Hellfire)

آرک "ناانسان ها" در سریال "مامورین شیلد" تعداد زیادی موجود دارای نیروی فوق بشری را معرفی کرد. یکی از آنها به نام JT James ملقب به Hellfire در تمام مدت جلوی چشمان ما بود! او به Afterlife برده شد ولی بعدش اخراج شد ولی سپس به نیروهای فوق بشری خودش دست یافت. در هر حال در دنیای کمیک این شخصیت از نوادگان شخصیتی به نام «فانتوم رایدر» است و قدرت کنترل کردن شعله های ماورا الطبیعه را ازش به ارث برده بود (برای آشنایی با فانتوم رایدر، این مقاله را بخوانید)  او سپس توسط «نیک فیوری» استخدام شد تا عضوی از Secret Warriors شود و به «دیزی جانسون» هم دل بست ولی در نهایت معلوم شد تیم خودش را به هایدرا لو داده و فیوری هم کشتش. ولی در سریال ناانسان ها شخصیت پردازی او تغییر کرد!

 

9- نایت هاک (Nighthawk)

نایت هاک (Nighthawk)

«نایت هاک» از شخصیت های مهم و قدیمی گروه "مدافعین" در دنیای کمیک است. در این مقاله میشه درباره اش اطلاعات خوبی به دست آورد. تا به حال چندین بار هم در MCU بهش اشاراتی شده است. اولین بار در فیلم کوتاه All Hail the King بود که میتونید اینجا آن را دانلود کنید. در آنجا کسی به نام «جک نوریس» وارد زندان سیگیت شد تا «ترور اسلتری» را بدزد. در دنیای کمیک هم شخصیتی  را داشتیم به نام جک نوریس که برای مدتی در هویت «نایت هاک» ظاهر شد. همچنین در فصل اول سریال "بی باک" دیدیم که نام میلیاردری به نام «کایل ریچموند» در لیست میهمانان ضیافت «ویلسون فیسک» وجود داشت  ولی در آن حضور پیدا نکرد. کایل ریچموند هم که در دنیای کمیک نام اصلی نایت هاک است.

 

8- دکتر فاست (Doctor Faustus)

 دکتر فاست (Doctor Faustus)

در فصل نخست سریال معرکه "مامور کارتر" (Agent Carter) شخصیت خبیثی را دیدیم به نام دکتر «جان فنهاف» (Johann Fennhoff) . او یک دانشمند آلمانی بود که خودش را جای دکتری روسی جا زده بود که میخواست به خاطر کارهایی که «هاوارد استارک» در جنگ جهانی انجام داده بود انتقام بگیره. ایشان به عنوان یک روانپزشک بسیار با استعداد و توانمند این قدرت را داشت که بقیه را هیپنوتیزم و وادارشون کنه که هر کاری که بهشون میگوید را انجام دهند. او در واقع «دکتر فاست» مشهور کمیک بوک های مارول است که از دشمنان معروف کاپیتان آمریکا و از اعضای عالی رتبه سازمان تروریستی "هایدرا" محسوب میگردد (میتونید اینجا درباره او بیشتر اطلاعات کسب کنید). در یکی از اپیزودها به نام Snafu میبینیم که داره کتابی میخونه به نام "زندگی تراژیک دکتر فاست" که اشاره ای داره به هویت واقعی خودش. او آخرین بار در زندان و در کنار «ارنیم زولا» دیده شد . بنابراین احتما دارند نقشه پلید مهمی میکشند! (اگه یادتون نمیاد میتونید ویدئوی آن را از اینجا دانلود کنید).

  

7- هیومن تورچ (The Human Torch)

هیومن تورچ (The Human Torch)

علاقمندان به مارول میدونند که قبل از اینکه  «جانی استورم» ملقب به «هیومن تورچ» را  به عنوان آتشین گروه "چهار شگفت انگیز" در دنیای کمیک ببینیم، مارول یک قهرمان دیگر هم به همین نام داشت. ولی این هیومن تورچ یک روبات بود با نام مستعار «جیم هاموند». او از شخصیت های بسیار قدیمی ماروله که سال 1939 میلادی خلق شد. بنابراین هم دوره کاپیتان آمریکا و دیگر قهرمانان دوران Golden Age کمیک هستش. ما هم در فیلم "کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو"  که وقتی باکی و استیو به نمایشگاه World’s Fair میروند تا اختراعات جدید را ببینند در یک لحظه این هیومن تورچ را در یک محفظه شیشه ای دیدیم. و البته خیلی جالبه که بدونید این هیومن تورچ اولش در دنیای کمیک هم در یک محفظه شیشه ای  خلق شد!

 

6- کلد بلاد (Coldblood)

 کلد بلاد (Coldblood)

شخصیت خبیث فیلم "مرد آهنی 3" یعنی «الدریک کیلیان» یک مزدوری داشت به نام «اریک ساوین» که نقشش را «بج دیلی» بازی میکرد. ساوین سابقا یک سرباز بوده که زره Iron Patriot رو برای گروه خبیث A.I.M سرقت میکنه تا بتواند رئیس جمهور آمریکا را بدزده. سپس به خاطر اینکه در معرض Extremis قرار میگیره به توانایی های خاصی دست پیدا میکنه. علیرغم اینکه این فیلم هرگز به اسم مستعار او اشاره ای نمیکنه ولی او در دنیای کمیک سایبورگی هستش به نام «کلد بلاد». او در ارتش آمریکا بود تا اینکه بهش خیانت و سپس کشته شد. بعدش به صورت یک سایبورگ زنده شد و توانایی های فوق بشری پیدا کرد. برخی از اون قدرت ها وقتی در فیلم به Extremis دست پیدا میکنه، بروز میکنند.

 

5- کارینا تیوان (Carina Tivan)

 کارینا تیوان (Carina Tivan)

ابتدا این شخصیت را  وقتی در فیلم "ثور: دنیای تاریک" «ولستاگ» و «سیف» سنگ بینهایت Reality را در صحنه وسط تیتراژ به «کالکتور» دادند تا در جای امنی نگش داره، مشاهده کردیم. دختری با پوست صورتی که برای «کالکتور» کار میکنه . یعنی خدمتکار او هستش. سپس در فیلم "نگهبانان کهکشان" متوجه اسم واقعی این شخصیت (کارینا تیوان) شدیم  و  دیدیم که به کالکتور خیانت و سعی میکنه از سنگ قدرت علیه او استفاده کنه ولی نتیجه عکس میده و کشته میشه.  ولی در دنیای کمیک ، کارینا دختر کالکتور هستش!!! او  توسط پدرش فرستاده میشه تا دشمنش «مایکل کورواک» را اغوا کند. این باعث میشه با گروه اونجرز در داستان The Korvac Saga روبرو بشوند.

 

4- بلک وینگ (Blackwing)

 بلک وینگ (Blackwing)

در دنیای کمیک های مارول خبیثی داریم به نام «جوزف مانفردی» ملقب به «بلک وینگ» که تا به حال چندین بار در سازمان های مختلف تبهکاری مثل هایدرا و اربابان شرارت دیده شده است. او میتونه خفاش ها را کنترل کنه! پدرش به نام «سیلور مین» از دشمنان قدیمی مرد عنکبوتیه که رئیس گروه تبهکاری Maggia بوده و هست. جالبه که این شخصیت در سیزن دوم از سریال مامور کارتر دیده شد . او یکی از روسای خلافکاری شهر بود و برای سازمان Maggia کار میکرد. این نشون میده که خانواده او  سالهاست که در Maggia حضور دارند.  او در این سریال در چندین اپیزود حضور داشت و از سالها قبل عاشق خبیث اصلی یعنی «ویتنی فراست» بود. جالبه که بدونید خود ویتنی فراست در این سریال نیز همان  ویلن دشمن معروف کمیک های مرد آهنی یعنی «مادام ماسک» هستش:

ویتنی فراست - سریال مامور کارتر

 

  

3- مانیفولد (Manifold)

 مانیفولد (Manifold)

در اپیزود The Inside Man از فصل 3 سریال مامورین شیلد ، گفته شد که دولت استرالیا ناانسانی را به نام «ادن فسی» (Eden Fesi) دستگیر کرده. در دنیای کمیک این شخصیت در واقع میوتانتی است ملقب به Manifold که میتونه تله پورت کنه. ارتش او را دستگیر کرد تا بتونند رویش آزمایش کند. در هر حال در سریال، شیلد از وجودش باخبر شد و مدارکش رو برداشت تا جایش رو پیدا کنه. «فیل کولسون» تونست او را نجات بده. جالبه که شماره مدرک او SW4-7-2009 است که دقیقا اشاره داره به اولین حضورش در دنیای کمیک: Secret Warriors #4 که ماه جولای سال 2009 چاپ شد !

  

2- یونیون جک (Union Jack)

یونیون جک (Union Jack)

فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو، نه تنها ما را با استیو راجرز، باکی و پگی کارتر بلکه با گروه Howling Commandos نیز اشنا کرد. در میان اعضای این گروه فردی بود به نام «جیمز مونتگامری فلسورث» (James Montgomery Falsworth) . در دنیای کمیک شخصیتی به همین نام داریم که لقبش «یونیون جک» هستش و یک ابرقهرمان بریتانیایی است! وقتی کاپیتان آمریکا در قرن بیست و یکم بیدار شد، فهمیدیم که او دیگر زنده نیست. معلوم نیست که پس از جنگ جهانی آیا به اون هویت یونیون جک تبدیل شده یا نه ولی احتمالش زیاده که در این باره چیزهایی در فیلم های اینده بشنویم چون مارول علاقه زیادی داره که همه چیز رو به هم ربطش بده! ولی در دنیای کمیک که بچه ها و نوه های او جایش رو گرفتند. به طور مثال پسرش، برایان، بعد از او یونیون جک شد. در زمان حال نیز «جوزف چپمن» این عنوان را به خودش اختصاص داده است.

 

1- کید کولت (Kid Colt)

کید کولت (Kid Colt)

«کید کولت» از قهرمانان قدیمی مارول در ژانر وسترن هستش. جالبه که بدونید این شخصیت بادوام ترین قهرمان وسترن تاریخ کمیکه چون کمیک هایش برای مدت 31 سال توسط مارول چاپ میشدند (از سال 1948 تا 1979). در اپیزودهای 3 از فصل دوم سریال مامور کارتر میبنیم که هاوارد استارک داره فیلمی درباره کید کولت میسازه که ظاهرا براساس یک شخصیت کمیک بوکی هستش. پگی کارتر ازش میپرسه که کدوم آدم احمقی میاد از روی کمیک بوک فیلم بسازه؟!! ولی متوجه میشیم  که این کمیک براساس یکی از قهرمانان واقعی وسترن خلق شده. این ثابت میکنه دیگر قهرمانان وسترن مارول هم ممکنه در اینده در MCU دیده شوند. ای کاش در یک قسمت مامورین شیلد به سفرهای زمانی بروند و با آنها آشنا شویم!

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 چیز جالبی که احتمالا درباره دنیای سینمایی مارول (MCU) نمیدانستید!

15 ایستراگ برتر فیلم های مارول

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

15 شخصیت بزرگ مارول که از فیلم ها حذف شدند !

15 خبر و شایعه ای که درباره فاز 4 دنیای سینمایی مارول میدانیم!

15 دفعه ای که قدرت ابرقهرمانان کمیک بوکی در سریال و فیلم تغییر کرد!

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

a.v.s
#1 a.v.s 1396-07-20 10:42
عجب
چه رازهایی که از چشم شما پنهان نمیمونه
من جریان هل فایر و هیومن تورج رو میدونستم. مانیفولد رو هم به طور کامل نمیدونستم
واقعا اگه همه چیز درباره فیلم های مارول و توی خود فیلم ها و سریالاش رو بگردی و زیر و رو کنی متوجه میشی که مارول به زیبایی یک دنیای سینمایی رو چقدر کمیک بوکی ساخته
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1396-07-20 13:39
من خیلی دوست دارم که شخثیت نایت هاوک رو ببینم، واقعا با رهبری گروه ش تو سریالهای کارتونی اونجرز دمار از روزگار گروه اونجرز درآورد، فقط این شخضیت واسه من شناخته بود.
ماشالله مارول چقد شخصیت داره، ولی کاش میشد از اون هیومن تورچ هم استفاده کنن
نقل قول کردن
Dr_AM
#3 Dr_AM 1396-07-20 15:32
مقاله جالبی بود ...
خسته نباشید ...
فقط پیتر پارکر هم بود ...
درسته الآن توی MCU هست اما زمانی که هنوز وارد MCU نشده بود ، توی فیلم مرد آهنی ۲ ، اون پسرک پیتر بود ...
فکر کنم خودتون توی یکی از مقاله های سایت گفته بودید ...
خواستم اشاره بکنم ...
در هر صورت عالی بود ...
نقل قول کردن
spidey noir
#4 spidey noir 1396-07-20 15:56
  • اقای ترابی مقاله تون عالی بود مثل همیشه.من بجز کاپیتان بریتانیا و هیومن تورچ هیچ کدومشو نمیدونستم.اقای ترابی انیمیشن بتمن بازگشت شوالیه تاریکی رو دیدین؟به نظر من که عالیه و یه اقتباس کم نظیر و عالی از کمیکش.
نقل قول کردن
spidey noir
#5 spidey noir 1396-07-20 16:58
  • تا بخش ۳خوندم.خوب طراح قطعا با نویسنده مشورت میکنه دیگه.نه طراحی هاش زحمتی برام نداره.ولی همونطور که گفتم باید صبر کنید تا کمیک و کارام تموم شه.تا اون موقع شما میتونید یه اسکریپت واسش بنویسید.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1396-07-20 20:49
عجب مقاله ای بود...
ممنون اقای ترابی... فیض بردیم !
نقل قول کردن
Ice Man
+1 #7 Ice Man 1396-12-23 07:10
ممنون آقای ترابی ، خیلی جالب بودن ، واقعا mcu پره اسرار و نکته های مخفیه! دکتر فاست و هیومن تورچ رو فهمیده بودم اما هل فایر رو نمیدونستم نواده فانتوم رایدره ! پس کلا به دنیای گوست رایدر مرتبطه! بعضی وقت ها پیش میاد که از ترکیب دو تا شخصیت کمیک یه شخصیت بهتر واسه فیلم بسازن مثل ویپلش اما خب این که دوباره از شخصیت اصلیش هم تو مأمورین شیلد استفاده کردن کار باحالی بود ، مأمورین شیلد با همین ایده های عالی ای که مارول داره همچین شاهکاری شده و این مورد هم هست که مارول بعضی وقت ها که میخواد از بعضی شخصیت ها همزمان هم تو سینما و هم تو تلویزیون استفاده کنه و دخالتی هم برای هم ایجاد نشه جزئیات رو یکم تغییر میده تا بتونه با یه تیر دو تا نشون بزنه
نایت هاک هم شخصیت فوق العاده ایه پس ای کاش یه جایی تو دنیای سینمایی یا سریالی مارول حضور پیدا کنه و هم میتونه ابرقهرمان باشه و هم شخصیت منفی
ابرقهرمان های قدیمی مارول مثل هیومن تورچ و نیمور و یونیون جک و...هم که همیشه احتمال این که مارول ازشون در آینده استفاده کنه هست و احتمالا اگر دوباره یونیون جک رو ببینیم حتما به عنوانه قهرمانه
کید کولت هم خیلی باحاله اما حضور تو مأمورین شیلد فایده نداره اگه خودش مورد استفاده قرار بگیره خوبه تو mcu تا حالا ترکیب دنیای ابرقهرمانی با چیز های مختلف رو داشتیم اما فیلم یا سریال کمیک بوکی ابرقهرمانی وسترنی میتونه عالی بشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید