بدترین رویدادهای دنیای کمیک (The Worst Comic Book Events)

بدترین رویدادهای دنیای کمیک (The Worst Comic Book Events)

در ادامه مقاله های مربوط به رویدادهای کمیک که در این چند روز براتون نوشتم  لازم میدانم این مقاله نیز تقدیم شما بشه.

مقدمه: الان جوری شده که چاپ رویداد برای ناشرین دنیای کمیک از نون شب هم واجب تر شده ! اصلا انگار مارول و دی سی برنامه سالیانه خودشون رو براساس رویدادهایی که قراره چاپ کنند میریزند  و در تلاش هستند تا داستان هایی خلق کنند که از هر نظر به این رویدادها وصل شوند. جوری شده که حیات ناشرین به رویدادها بستگی پیدا کرده چون میدونند رویداد همیشه میفروشه! بنابراین  تا دلتون بخواد رویداد بیخود و مزخرف داشته ایم که هدف از چاپ اونا فقط و فقط پول بوده. در این مقاله به 10 تا از بدترین های اونا میپردازیم. 

ضمنا لازم میدانم بار دیگر "رویداد" را برایتان تعریف کنم: در کل میشه گفت که رویداد یا event به داستان بزرگی گفته میشه که در آن چندین و چند ابرقهرمان نقش کلیدی دارند و عواقبی دارند که کل دنیای اون ناشر رو تحت تاثیر قرار میده . رویدادها اکثرا  در کمیک اختصاصی چاپ میشوند ولی خیلی وقتها کمیک بوک های فرعی ولی مرتبط با اونا هم  چاپ میشه که اصطلاحا بهشون میگن :  tie-in.

 

 10- آمازون ها حمله میکنند! (Amazons Attack!)

 آمازون حمله میکند! (Amazon Attacks!)

"آمازون ها حمله میکنند!" یک رویداد 6 قسمتی است که سال 2007 توسط «ویل فایفر» و «پیت وودز» برای دی سی خلق شد. خلاصه داستانش از این قراره که ارتش "تمسکیرا" (Themyscira) به ایالات متحده آمریکا حمله میکنه . هدف از این تهاجم این بود که «واندر وومن» رو از اسارت وزارت امور موجودات دارای قدرت های فوق بشری ازاد کنند! راستش رو بخواهید ایده این رویداد چندان افتضاح نبود بلکه اجرای آن واقعا بد بود. بدترین نکته داستان اینه که شخصیت پردازی ها به قول معروف off هستند و انسجام ندارند. مثلا هنوز هم معلوم نیست که انگیزه «سوپرگرل» برای حمله به هواپیمای ریاست جمهوری (Air Force One) چیست. واقعا از ویل فایفر و پیت وودز بعید بود همچین رویدادی برامون تدارک ببینند. آمازون حمله میکند پر است از لحظات ضعیف برای شخصیت ها ، موضوعاتی که به زور در دل داستان قرار داده شده اند و زنبورهای زهر آگین مزخرف تمسکیرا! (حالا خودتون داستان رو بخونید متوجه منظورم میشید!) این رویداد اونقدر بد بود که خوانندگان در اینترنت قسم خوردند نسخه هایی که ازش خریداری کرده بودند رو به دی سی پس بفرستند! (واقعا هم این کار رو کردند).

 

9-  حداكثر كارنیج (Maximum Carnage)

  حداكثر كارنیج (Maximum Carnage) 

این رویداد که سال 1993 در اکثر عناوین مرد عنکبوتی چاپ شد،  مثال بارزی است از سیاست های غلط ناشرین كمیك بوكی در دهه 90 میلادی، یعنی موقعی كه كیفیت جای خودش را داده بود به كمیت. در ضمن این داستان نشون میده كه نویسندگان مارول آن موقع چقدر تحت فشار بودند تا با هر شگرد و نیرنگی بر فروش اضافه كنند و تا میتوانند از محبوبیت شخصیت هایی همچون «ونوم» و «كارنیج» سو استفاده كرده و آنهار ا مثل سیمبوت های ... ببخشید ... مثل گاوهای  شیرده بدوشند! (همین كار ها را كردند كه ونوم و كارنیج همان مقدار كمی جذابیت را هم كه داشتند خیلی زود از دست دادند) به علاوه، با خواندن این داستان میفهمیم كه مارول (و البته دی سی) چقدر در آن سالها سعی داشتند از سبك كمپانی Image در خلق كمیك هایی كه  پر زرق و برق و دارای طراحی های اغراق آمیز بودند  ولی محتوای آبكی داشتند، تقلید كنند. بنابراین در Maximum Carnage شاهد یك داستان ضعیف و كلیشه ای هستیم كه در آن كارنیج به همراه اراذل و اوباشی كه بهش ملحق شده اند دست به آشوب زده و مرد عنكبوتی و دوستانش هم باهاشون میجنگند. ولی مسئله اینجاست كه این داستان 14 قسمت ادامه یافت! یعنی من هنوزم موندم كه نویسنده ها چطور تونستن اینقدر كشش بدن! بگذارید داستان هر قسمت رو براتون شرح بدم: قهرمان جدید وارد داستان میشه، بعد یك دعوای بزرگ با شخصیت خبیث میكنه. بعد تموم میشه و میریم شماره بعدی: قهرمان جدید وارد داستان میشه، یك دعوای بزرگ با یک شخصیت خبیث جدید میكنه و میریم شماره بعدی و ......!

 

8- آرماگدون 2001

 آرماگدون 2001

"آرماگدون 2001" از اون رویدادهایی هستش که به خوبی نشان میده وقتی سردبیرها تو کار نویسنده ها دخالت کنند و تصمیمات غلط بگیرند چقدر روی کیفیت داستان تاثیر منفی میگذاره. در این داستان که سال 1991 توسط «آرچی گودوین»، «دنیس اونیل» و «دن جرگنز» خلق شد، با دنیایی موازی و دارک از دی سی در آینده مواجه شدیم که در آن خبیثی به نام Monarch قهرمانان زمین رو به قتل رسونده و دنیا رو تحت کنترل خودش درآورده. دانشمندی به نام «ویو رایدر» (Waverider) متوجه میشه که این شخصیت قبلا یکی از قهرمانان دی سی بوده . در نتیجه به سال 1991 سفر زمانی انجام میده تا با کمیک "جاستیس لیگ" هویت Monarch رو بفهمه. ایده به نظر بد نمیاد ولی ساختار رویداد  جالب نبود چون خواننده ها رو مجبور میکرد یک عالمه کمیک  Annual بخرند و بخونند تا داستان رو متوجه بشوند. تازه این وسط چند تا کمیک دیگه هم باید میخوندند! اما مشکل اصلی وقتی نمایان شد که پایان داستان لو رفت و دی سی واکنش خوبی نسبت بهش نداشت. البته اون موقع هنوز اینترنت مثل الان به راه نیفتاده بود تا همه چیز را اسپویل کند ولی نمیدونم چطوری خواننده ها فهمیدند که قراره معلوم بشه «کاپیتان اتم» اون شخصیت خبیث اصلی داستانه . بنابراین  دی سی هم در آخرین لحظه  فینال داستان را تغییر داد  و به جای کاپیتان اتم، «هاک» (Hawk) خبیث داستان شد! این تغییر با کلیت داستان جور در نمی آمد و با شخصیت هاک هم همخوانی نداشت. در نتیجه نه خواننده ها و نه نویسندگان از این تغییر استقبال نکردند. البته دی سی بعدا خواست جبران کنه و کاپیتان اتم رو یه جورایی خبیث داستان معرفی کنه ولی دیگه دیر شده بود شما میتونید در این مقاله درباره قضیه تبدیل شدن هاک به یک شخصیت پلید اطلاعات بیشتری کسب کنید

 

7- سرگذشت كلون (Clone Saga)

 سرگذشت كلون (Clone Saga)

"سرگذشت كلون" قطعا یكی از منفور ترین داستان های تاریخ اسپایدرمنه و یکی از بدترین رویدادهای تاریخ دنیای کمیک بوکه که سمبل تصمیمات غلطی هستش كه ناشرین كمیك بوكی در دهه 90 میلادی میگرفتند. (البته این "سرگذشت كلون" رو با اونی كه دهه 70 میلادی چاپ شد اشتباه نگیرید چون اون یكی از 10 داستان مهم  مرد عنكبوتیه). ما قبلا در این مقاله به طور مفصل راجع به این رویداد صحبت کرده ایم (حتما توصیه میکنم به اون بخش از نظرات "مختار" هم خیلی دقیق توجه کنید). ولی در هر حال  گفته میشه بعد از رویدادهای پرفروش دی سی مثل "مرگ سوپرمن" و "سقوط شوالیه" (ک هر دوی آنها در این مقاله مورد اشاره قرار گرفته اند)، مارول هم با این "سرگذشت کلون" سعی کرد برای مدتی یک جانشین برای پیتر پارکر/اسپایدرمن پیدا کنه. بنابراین در عناوین مختلف اسپایدرمن داستانی پیچیده و  بسیار طولانی به چاپ رسید که در آن معلوم شد پیتر پارکر در تمام این مدت اسپایدرمن نبوده و در واقع یک کلون (موجودی که به طور مصنوعی و در آزمایشگاه تولید می‌شود) بوده است و کاراکتر دیگری به نام «بن رایلی» (Ben Reilly)، اسپایدرمن واقعی می‌باشد! این قضیه آن‌قدر طرفداران اسپایدرمن را خشمگین ساخت که دست از خواندن ماجرا‌های قهرمان محبوب خود کشیدند و در نتیجه به میزان شصت درصد از فروش کمیک بوک‌های اسپایدرمن کاسته و مارول مجبور شد نظر خود را عوض و در داستان‌های بعدی پیتر پارکر را دوباره به عنوان اسپایدرمن حقیقی معرفی کند. تقریباً در همین زمان بود که به تدریج بازار داغ كمیك‌ های ابرقهرمانی سرد و سردتر شد، زیرا بسیاری از افرادی که قصد داشتند با خرید آنها تجارت کنند و گمان می‌کردند در آینده بر ارزش و قیمت‌شان افزوده خواهد شد، به اشتباه خود پی بردند و فهمیدند چه كلاهی بر سرشان رفته است. این موضوع سبب شد تا مارول حتی تا مرز ورشكستگی هم پیش برود. البته یک نکته هم لازمه که حتما باید درباره "سرگذشت کلون" گفت. میگن اولش قرار بوده فقط 6 ماه طول بکشه. انصافا هم برای مدت کوتاه ایده بدی نبوده ولی چون خیلی پرفروش بود مارول به نویسنده های اسپایدرمن دستور داد برای دو سال   کشش بدن! بنابراین هر کی از راه رسید یه چیزی بهش اضافه کرد تا اینکه این آش اونقدر شور شد که دل همه رو زد ...

 

6- شمارش معکوس برای بحران نهایی (Countdown to Final Crisis)

 شمارش معکوس برای بحران نهایی (Countdown to Final Crisis)

سال 2007 و بعد از موفقیت سری کمیک های 52، دی سی به سرش زد که این رویداد رو منتشر کنه تا بلکه بازم به موفقیت برسه ولی اصلا اینطور نشد. این رویداد اکثرا توسط نویسنده معروف و برجسته «پل دینی» نوشته شد و البته یک  سری نویسنده و طراح دیگر هم به صورت دوره ای آن را ادامه دادند. کلا 51 قسمت بود که به صورت هفتگی به مدت یک سال چاپ شد اما با شماره های معکوس! متاسفانه این رویداد اصلا انسجام لازم رو نداشت و نویسندگانش نتونستند از پس تعداد زیاد شخصیت ها که از گوشه های مختلف دی سی یونیورس جمع شده بودند بر آیند. ضمن اینکه داستانک های مختلف  هم به خوبی به سرانجام نرسیدند. انصافا اصلا جالب هم نبودند . بیچاره خواننده ها که 153 دلار پول بابت این سری دادند ولی آخرش هیچی! ضمن اینکه " شمارش معکوس برای بحران نهایی" حتی نتونست اون وظیفه اصلی خودش رو انجام بده: زمینه سازی برای رویداد "بحران نهایی"! (برای کسب اطلاعات درباره این رویداد، این مقاله را بخوانید). یعنی بعد از تنها یک یا دو شماره از بحران نهایی تمام قضایای "شمارش معکوس ..." بی معنی شد! خیلی بده همش تبلیغ کنی که این کمیک رو بخونید چون قراره برای فلان رویداد زمینه سازی کنه ولی بعدش معلوم بشه ربطی بهش نداشته!

  

5- جنگ های پنهان 2 (Secret Wars II)

جنگ های پنهان 2

همانطور که در این مقاله گفته شد، رویداد "جنگ های پنهان" که سال 1984 عرضه شد هم بسیار عالی بود و هم بسیار موفق و مهم. در پس وقایع رویداد مذکور موجودی نیرومند و کیهانی قرار داشت به نام «بیاندر» (که در این مقاله معرفی شده است). یک سال بعد مارول که موفقیت سری اول بهش مزه کرده بود ، سری دومش رو هم چاپ کرد به نام Secret Wars II که 9 قسمت داشت و در آن بیاندر تصمیم میگیره به کره زمین بیاد تا بفهمه انسان بودن یعنی چی. داستان اجرای خیلی ضعیفی داشت و چندان جذاب و درخشان نبود در حالی که توسط همان نویسنده  سری اول یعنی «جیم شوتر» نوشته شده بود که معمولا داستان هایش خواننده رو خوب جذب میکنند. ولی این یکی اینطور نبود . حتی شاید بهتر میبود که اسم داستان را به Beyonder تغییر میدادند چون ربطی به Secret Wars نداشت. البته راستش رو بخواهید یکی از tie-in های این رویداد در شماره 274 کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز چاپ شد که به نظرم خیلی داستان قشنگی داشت چون در اون بیاندر با «مفیستو» سر اینکه آیا اسپایدرمن به خاطر رنج هایی که دیده آدم بدی میشه یا نه شرط بندی کرد! روی جلد قشنگی هم داشت که اینجا میتونید اون رو ببینید. توصیه میکنم حتما اون رو بخونید (البته قراره خودم به زودی ترجمه اش کنم).

 

4- دنیاهای ما در جنگ (Our worlds at War)

 دنیاهای ما در جنگ (Our worlds at War)

"دنیاهای ما در جنگ" رویدادی بود که اواسط سال 2001 در کمیک های مختلفی از انتشارات دی سی مثل بتمن، سوپرمن، واندرومن، فلش، گرین لنترن و ... چاپ شد. نویسندگان و طراحان بزرگی هم در آن نقش داشتند مثل «جف لوب»، «جو کیسی»، «مارک شولتز»، «ران گارنی»، «اد مگینس»، «جو کلی»، «فیل خیمنز» و «پیتر دیوید». کلا یک داستان کلیشه ای داره که تقریبا تمام المان های متداول در دنیای ابرقهرمانان در آن یافت میشه: مرگ شخصیت ها و بعد زنده شدن آنها، اتحاد بین ابرقهرمانان و ابرشرورها علیه یک دشمن بزرگ و مشترک، سفرهای زمانی و ... داستان هم از این قرار بود: نیرویی کیهانی و بزرگ به نام Imperix به زمین حمله کرده تا از اون به عنوان نقطه شروع تخریب کل عالم استفاده کنه. بنابراین قهرمانان و حتی خبیثان دی سی باید باهاش روبرو بشوند. اما مشکل اصلی این بود که 42 شماره طول کشید و تقریبا در تمام عناوین دی سی کشش دادند! به همین دلیل خوندنش واقعا آدم رو خسته میکنه. خود طراحان و نویسندگان این رویداد که از بزرگان دنیای کمیک هم هستند گفته اند که واقعا چرا دی سی باید به خاطر فروش اینهمه داستان رو بی دلیل کش میداد؟ ضمن اینکه داستان فقط ظاهر و رویه حماسی و عظیم داره در حالی که عمقش اصلا حماسی نیست .

 

3- آنسلات (Onslaught)

کمیک انسلات onslaught 

سال 1996 موجودی خبیث و بسیار نیرومند به نام «آنسلات» در دنیای کمیک های مارول همه چیز را نابود کرد. او از ترکیب ذهن پرفسور اگزاویر و قدرت های مگنتو به وجود آمده بود . یعنی اگزاویر میخواست ذهن مگنتو رو تحت کنترل خودش دربیاره تا دیگه دست به خباثت نزنه (او این کار را بعد از اینکه مگنتو فلز آدامانتیوم رو به طرز وحشتناکی از بدن ولورین خارج کرد، انجام داد). اما با این کار خودش هم خبیث شد. بنابراین تمام قهرمان های مارول مجبور شدند با آنسلات روبرو بشوند. در نهایت قهرمانان مارول تونستند آنسلات را شکست دهند ولی خودشان هم کشته شدند . البته بعدا در داستان Reborn دوباره برگشتند. یعنی معلوم شد که در دنیای دیگر رفته بودند و حالا برگشته اند. در هر حال این رویداد ایده خوبی داشت ولی مشکل این بود که مارول خیلی آن را کش داد. یعنی با محوریت مردان ایکس بود ولی به زودی وارد کمیک ها و  عناوین مختلفی مثل اسپایدرمن، اونجرز، چهار شگفت انگیز و دیگر قهرمانان مارول شد. خوانندگان بیچاره با رویدادی مواجه شدند که تمامی نداشت! ضمن اینکه شخصیت خبیث اصلی داستان یعنی «آنسلات» هیچ گونه عمقی نداشت . او فقط خلق شده بود تا قهرمانان مارول باهاش بجنگند و آخرش هم به طور مقطعی کشته شوند!  مشکل دیگه این بود که داستان اونقدر در هم تنیده شده بود که خوانندگان برای فهم آن مجبور بودند هر ماه چندین و چند کمیک بخرند که شاید اصلا بهشون علاقه ای نداشتند! گفته میشه اون بحرانی که در دهه 90 میلادی در صنعت کمیک بوک با "مرگ سوپرمن" شروع شد (و نهایتا باعث شد خیلی از شرکت ها به مرز ورشکستگی بروند) با این رویداد به اوج خودش رسید.

 

2- سوپرمن : دنیای کریپتون جدید (Superman: World of New Krypton)

 سوپرمن : دنیای کریپتون جدید (Superman: World of New Krypton)

" سوپرمن : دنیای کریپتون جدید" یک رویداد 12 قسمتی است که سال 2009 توسط تیمی از نویسندگان متشکل از «جیمز رابینسون» و «گرگ روکا» (که اون موقع مسئول نوشتن کمیک های سوپرمن بودند) خلق شد . این رویداد بعد از وقایع کراس اور "کریپتون جدید" رخ میده که در آن در حدود 100 هزار اهالی کریپتون و شهر Kandor از دست «برینیاک» نجات پیدا میکنند . سپس بعد از سپری کردن مدتی در کره زمین، اهالی کرپیتون این شهر رو به آسمان میبرند و سیاره جدیدی به نام  کرپیتون جدید در منظومه شمسی ایجاد میکنند. بعدش شاهد هستیم که  سوپرمن با شرایط سختی روبرو شده چون باید هویت زمینی خودش را رها میکرد و به هم نوعان خودش ملحق میشد. البته او ظاهرا وانمود کرد این کار رو میکنه . ضمن اینکه میخواست  حواسش به برخی از اهالی کریپتون جدید باشه و ... در مجموع ایده این رویداد بسیار جاه طلبانه و جالب بود و دو  سوال جذاب را مطرح میکرد 1- دنیا بدون سوپرمن چه مفهوم داره ؟ و 2- اگه به جای فقط یک کریپتونی، یک عالمه کریپتونی دیگر هم باشند چه اتفاقی میفته؟ اما متاسفانه به هیچ کدوم از این سئوالات و زمینه ها به خوبی پرداخته نشد. ضمن اینکه به نظر میرسید نویسنده ها دارن به زور داستان رو کش میدهند تا به مدت یک سال طول بکشه. اولش البته شروع خوبی داشت و شاهد شخصیت پردازی های خوبی برای امثال «نایت وینگ» ، «سوپرگرل» و Flamebird بودیم ولی از اواسط داستان از جذابیت و انرژی آن کاسته شد . همچنین، داستان به جای اینکه روی تعاملات سوپرمن با اهالی کریپتون جدید تمرکز کنه ، تبدیل شده بود به اینکه کدوم یک از دوستان قدیمی سوپرمن  در کره زمین قراره بهش سر بزنه! خود دی سی هم اون اواخر فهمید که داستان خوبی چاپ نکرده و شماره فینال رو با کمترین میزان تبلیغات و شوق و ذوق عرضه کرد. الانم خیلی از هواداران سوپرمن به این نتیجه رسیده اند که اصلا ایده کریپتون جدید از اولش اشتباه  بود.

  

1- اولتیماتوم (Ultimatum)

اولتیماتوم (Ultimatum)

«جف لوب» نویسنده ای است كه دوست دارد مرتب جنجال به پا كند (البته او بسیار با استعداد است و خالق سریال معروف تلویزیونی "قهرمانان" هم هست) او یكبار در كمیك های Ultimate مارول  جنجال بزرگی به پا كرد و شخصیت های «اسكارلت ویچ» و «كوئیك سیلور» را كاملا به گند كشید (متاسفانه از دادن توضیح بیشتر در این باره معذورم!) او سپس یه كمیك 5 قسمتی به نام "اولتیماتوم" (Ultimatum) نوشت كه كاملا در دنیای آلتیمت مارول جریان داشت. در این كمیك مگنتو پس از مرگ فرزندانش تصمیم گرفت دنیا را نابود كند. با وجود آنكه شماره نخست این رویداد پرفروش ترین كمیك سال 2009 شد اما خیلی زود خوانندگان و منتقدین علیه آن جبهه گرفتند. چرا؟ چون به طرز بیرحمانه و عجیبی دنیای التمیت را به تصویر كشيد و شخصیت های معروف مارول در این كمیك به طور وحشتناك و چندش آوری كشته شدند. مثلاً شخصیت خبيثي  مثل Blob مثل یك حیوان خونخوار جسد «واسپ»  (Wasp) را خورد! (برای دیدن تصویر وحشتناک این واقعه، این مقاله رو ببینید). بقیه شخصیت ها هم اعضای مختلف بدنشان قطع شد! كیفیت داستان ها هم افتضاح بود تا جايي كه بسیاری از منتقدین اولتیماتوم را بدترین كمیك تاریخ میدانند. ولی از ان بدتر اینكه این كمیك میخی بود بر تابوت كمیك های التمیت و از آن به بعد هیچ كدام از عناوین التمیت نتوانستند همچون قبل بدرخشند (البته كميك های مرد عنكبوتی نهایی استثنا بود و «برایان مایكل بندیس» اجازه نداد اولتیماتوم گزندی به آن برساند!). میتونید در اینجا این کمیک رو دانلود کنید.

  

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

15 رویداد برتر دی سی (TOP 15 DC EVENTS)

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند 

بدترین رویدادهای دنیای کمیک (THE WORST COMIC BOOK EVENTS)

10 داستان برتر MARVEL TEAM-UP

15 داستان و کراس اور برتری که میخواهیم پس از توافق دیزنی و فاکس در دنیای سینمایی مارول (MCU) ببینیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1396-10-25 13:48
واقعا هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که یه عکس برای مقاله ات از واندرومن نیاز داشته باشی و بعد سرچ کنی تو گوگل و یهو یه عکسی بهت بده که نیاز به سانسور نداره! خدایا شکرت! (یه جور شمشیر ها رو بالا اوردن که خودش شده سانسور!)
spidey.ir/.../...
فقط لعنت بر پدر و مادر کسی که اولین بار ایده لباس واندرومن به ذهنش که اینقدر ما رو زجر داد! (ماشالا خیلی هم به ذهنش فشار آورده. یعنی فقط به چند تا عکس مایو زنانه نیگا کرده بعدش لباسش رو خلق کرده!! )
نقل قول کردن
Richard Grayson
#2 Richard Grayson 1396-10-25 14:04
خوبیش هم این شد که از هردو ناشر به تعداد مساوی رویداد اومد. ولی یه چیز عجیب این که بیشتر این کمیک ها کلی بودن و همه شخصیت ها درش نقش داشتن جز سرگذشت کلون که تمرکز اصلی روی اسپایدرمن بود. انقدری کمیک های اسپایدرمن پرفروش بودند که نیاز نباشه قهرمان های دیگه هم بیان تا بیشتر پرفروش بشه ، به تنهایی میتونند یه رویداد خوب یا بد بشن!
ایده کریپتون جدید با اینکه سوپرمن اخرین کریپتونی بود در تناقضه کلا. حالا بخوان یه سیاره جدید هم بزنن و سوپرمن بخواد از زمین بره. ایده جالبه ولی درست استفاده کردن ازش خیلی سخته.
راستی استاد یه سوال چطوری پایان داستان شماره 8 لو رفت ؟ سردبیر لو داد یا اشتباه نویسنده بود؟
خب مقاله های رویداد ها به سلامتی فکرکنم تموم شدند! خسته نباشید استاد!
نقل قول کردن
mehrdad_hnr
#3 mehrdad_hnr 1396-10-25 15:28
به نقل از mtm:
واقعا هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که یه عکس برای مقاله ات از واندرومن نیاز داشته باشی و بعد سرچ کنی تو گوگل و یهو یه عکسی بهت بده که نیاز به سانسور نداره! خدایا شکرت! (یه جور شمشیر ها رو بالا اوردن که خودش شده سانسور!)
spidey.ir/.../...
فقط لعنت بر پدر و مادر کسی که اولین بار ایده لباس واندرومن به ذهنش که اینقدر ما رو زجر داد! (ماشالا خیلی هم به ذهنش فشار آورده. یعنی فقط به چند تا عکس مایو زنانه نیگا کرده بعدش لباسش رو خلق کرده!! )

همینه دیگه استاد دنیا فقط شده جاذبه های جنسی واسه بعضی آدم های عشق هوس اینجور عکس هارو طراحی میکنند تا فروششون بالا بره واقعا تو دنیای وحشی ای زندگی میکنیم
نقل قول کردن
Youngie
#4 Youngie 1396-10-25 15:41
به نقل از mtm:
واقعا هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که یه عکس برای مقاله ات از واندرومن نیاز داشته باشی و بعد سرچ کنی تو گوگل و یهو یه عکسی بهت بده که نیاز به سانسور نداره! خدایا شکرت! (یه جور شمشیر ها رو بالا اوردن که خودش شده سانسور!)
spidey.ir/.../...
فقط لعنت بر پدر و مادر کسی که اولین بار ایده لباس واندرومن به ذهنش که اینقدر ما رو زجر داد! (ماشالا خیلی هم به ذهنش فشار آورده. یعنی فقط به چند تا عکس مایو زنانه نیگا کرده بعدش لباسش رو خلق کرده!! )

:lol:
ولی استاد این عکس هم هست:
spidey.ir/.../...
بتمن خان جوری پاش رو اورده جلو که واندرومنو استتار کرده :lol:
کلا امروز رو شانس بودید استاد :D
نقل قول کردن
Youngie
#5 Youngie 1396-10-25 15:46
اقا مگه شما طرفدار اسپایدرمن نیستید ؟ مگه اینجا سایت اختصاصی اسپایدرمن نیست؟ مگه نمیگن لیست هاتون تحریف شده است؟ پس چرا تو این لیست دو تا عنوان مرد عنکبوتی اوردید؟ چرا گزینه اول مال ماروله؟چرا؟ چرا از بتمن هیچی نیاوردید تو لیست که بهش ضربه بزنید ؟
(این کامنتم رو با لحن طعنه و کنایه بخونید :-* )
ولی استاد از شوخی گذشته واقعا دمتون گرم. خیلی بهتون افتحار میکنم. شما نمونه بارز یه هوادار بی تعصب هستید . برخلاف شما ولی خیلی ها هستند گه فکر میکنن هر چی بهش علاقه دارن عالیه و هرچی از روش میسازن عالیه و هرگونه انتقادی مساوی است با توهین و تعصب و ....
نقل قول کردن
BoosterBatK
#6 BoosterBatK 1396-10-25 16:14
مقاله که معرکه بود و همینطور جالب(منظورم از جالب اینه که به ترتیب دقیقا یکی مارول بود و یکی دیسی :lol: ) ولی از بس بدایی که دیدم رتبه یکش از دیسی بوده، اصلا فکر نمیکردم گزینه 1 از مارول و اسپایدی باشه :-? :lol: بازم ممنون بخاطر مقاله ;-)
نقل قول کردن
M.S.H_logan
#7 M.S.H_logan 1396-10-25 16:36
به نقل از mtm:
واقعا هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که یه عکس برای مقاله ات از واندرومن نیاز داشته باشی و بعد سرچ کنی تو گوگل و یهو یه عکسی بهت بده که نیاز به سانسور نداره! خدایا شکرت! (یه جور شمشیر ها رو بالا اوردن که خودش شده سانسور!)
spidey.ir/.../...
فقط لعنت بر پدر و مادر کسی که اولین بار ایده لباس واندرومن به ذهنش که اینقدر ما رو زجر داد! (ماشالا خیلی هم به ذهنش فشار آورده. یعنی فقط به چند تا عکس مایو زنانه نیگا کرده بعدش لباسش رو خلق کرده!! )

والا استاد لباسش خیلی مناسب نیست
جالبه اینجور طراحی هاو اتفاقات بیشتر تو کمیک های دی سی اتفاق میوفته(مثلا کمیک هایnew52)
مقاله جالبی بود ولی فکر میکردم رویداد سرگذشت کلون رویداد موفقی بوده باشه
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1396-10-25 17:18
به نقل از Richard Grayson:

راستی استاد یه سوال چطوری پایان داستان شماره 8 لو رفت ؟ سردبیر لو داد یا اشتباه نویسنده بود؟

راستش نمیدونم. دنبالش هم گشتم ولی هیچ جایی تو اینترنت نگفته دقیقا چطور لو رفت
این مقاله هم به این داستان اختصاص داره:
www.cbr.com/.../
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1396-10-25 17:20
به نقل از Richard Grayson:

خب مقاله های رویداد ها به سلامتی فکرکنم تموم شدند! خسته نباشید استاد!

ایشالا فردا تموم میشه چون هنوز قسمت دوم مقاله "20 کراس اور عجیب " مونده!
ولی در کل یه بار سنگینی از روی دوشم برداشته شد. خیلی وقت بود میخواستم این مقالات رو بنویسم ولی نمیشد. کلا انرژی زیادی ازم گرفت ولی ارزشش رو دلاشت چون از اون مقالات basic بودند
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1396-10-25 17:22
به نقل از Youngie:

ولی استاد این عکس هم هست:
spidey.ir/.../...
بتمن خان جوری پاش رو اورده جلو که واندرومنو استتار کرده :lol:
کلا امروز رو شانس بودید استاد :D

:lol:
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1396-10-25 17:24
راستی این عکس هم یه سانسور ظریف و هوشمندانه داره!


با کاور اصلی مقایسه کنید متوجه میشید :-*
کلا من هر وقت قراره مقاله ای کار کنم که واندرومن یه جورایی توش نقش داره عزا میگیرم
نقل قول کردن
Hasan Spider
#12 Hasan Spider 1396-10-25 17:37
به نقل از M.S.H_logan:
به نقل از mtm:
واقعا هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که یه عکس برای مقاله ات از واندرومن نیاز داشته باشی و بعد سرچ کنی تو گوگل و یهو یه عکسی بهت بده که نیاز به سانسور نداره! خدایا شکرت! (یه جور شمشیر ها رو بالا اوردن که خودش شده سانسور!)
spidey.ir/.../...
فقط لعنت بر پدر و مادر کسی که اولین بار ایده لباس واندرومن به ذهنش که اینقدر ما رو زجر داد! (ماشالا خیلی هم به ذهنش فشار آورده. یعنی فقط به چند تا عکس مایو زنانه نیگا کرده بعدش لباسش رو خلق کرده!! )

والا استاد لباسش خیلی مناسب نیست
جالبه اینجور طراحی هاو اتفاقات بیشتر تو کمیک های دی سی اتفاق میوفته(مثلا کمیک هایnew52)
مقاله جالبی بود ولی فکر میکردم رویداد سرگذشت کلون رویداد موفقی بوده باشه

اولین داستان سرگذشت کلون که در دهه 70 میلادی وکمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز چاپ شد که خیلی خوب و معروفه اونی که اینجا ازش نامبرده یکی دیگست.
نقل قول کردن
spidey noir
#13 spidey noir 1396-10-25 19:03
  • ممنون اقای ترابی.مقاله خوبی بود.انشالله تابستون برسه و حداقل بتونیم یکیشو بخونیم.و میبینم که اقای ترابی امروز رو شانس بودن(از نظر سانسور!!!)!!!!ا قای ترابی میگم سانسور میکنیم کیفیت میره پایین.به دیسی بگیم عکس ها و کاور های اسلامی برامون چاپ کنه.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#14 Spider-Fan 1396-10-25 20:02
به نقل از mtm:
واقعا هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که یه عکس برای مقاله ات از واندرومن نیاز داشته باشی و بعد سرچ کنی تو گوگل و یهو یه عکسی بهت بده که نیاز به سانسور نداره! خدایا شکرت! (یه جور شمشیر ها رو بالا اوردن که خودش شده سانسور!)
spidey.ir/.../...
فقط لعنت بر پدر و مادر کسی که اولین بار ایده لباس واندرومن به ذهنش که اینقدر ما رو زجر داد! (ماشالا خیلی هم به ذهنش فشار آورده. یعنی فقط به چند تا عکس مایو زنانه نیگا کرده بعدش لباسش رو خلق کرده!! )


واقعا اکثر دنیای کمیک و سرگرمی واسه فروش بیشتر شده این چیزای غیر اخلاقی و ناجور :-*
نقل قول کردن
spidey noir
#15 spidey noir 1396-10-25 20:16
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از mtm:
واقعا هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که یه عکس برای مقاله ات از واندرومن نیاز داشته باشی و بعد سرچ کنی تو گوگل و یهو یه عکسی بهت بده که نیاز به سانسور نداره! خدایا شکرت! (یه جور شمشیر ها رو بالا اوردن که خودش شده سانسور!)
spidey.ir/.../...
فقط لعنت بر پدر و مادر کسی که اولین بار ایده لباس واندرومن به ذهنش که اینقدر ما رو زجر داد! (ماشالا خیلی هم به ذهنش فشار آورده. یعنی فقط به چند تا عکس مایو زنانه نیگا کرده بعدش لباسش رو خلق کرده!! )


واقعا اکثر دنیای کمیک و سرگرمی واسه فروش بیشتر شده این چیزای غیر اخلاقی و ناجور :-*

نه نه نه!اشتباه نکنید!!!!واسه ما و فرهنگ ما ناحور و غیر اخلاقی هست و نه برای اونا.برا اونا این چیزا مهم نیست!واقعا افسوس میخورم که میبینم مردم ما اینقدر....چی بگم؛یه جورایی شور این چیزا رو دراوردن.بابا ول کنید این چیزارو؛با یه نگاه مدرن جدید نگاه کنید.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#16 Spider-Fan 1396-10-25 20:27
به نقل از spidey noir:
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از mtm:
واقعا هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که یه عکس برای مقاله ات از واندرومن نیاز داشته باشی و بعد سرچ کنی تو گوگل و یهو یه عکسی بهت بده که نیاز به سانسور نداره! خدایا شکرت! (یه جور شمشیر ها رو بالا اوردن که خودش شده سانسور!)
spidey.ir/.../...
فقط لعنت بر پدر و مادر کسی که اولین بار ایده لباس واندرومن به ذهنش که اینقدر ما رو زجر داد! (ماشالا خیلی هم به ذهنش فشار آورده. یعنی فقط به چند تا عکس مایو زنانه نیگا کرده بعدش لباسش رو خلق کرده!! )


واقعا اکثر دنیای کمیک و سرگرمی واسه فروش بیشتر شده این چیزای غیر اخلاقی و ناجور :-*

نه نه نه!اشتباه نکنید!!!!واسه ما و فرهنگ ما ناحور و غیر اخلاقی هست و نه برای اونا.برا اونا این چیزا مهم نیست!واقعا افسوس میخورم که میبینم مردم ما اینقدر....چی بگم؛یه جورایی شور این چیزا رو دراوردن.بابا ول کنید این چیزارو؛با یه نگاه مدرن جدید نگاه کنید.

صحبت شما درسته ولی آخه دیگه گندشو در اوردن دیگه ... آخه المان لباس واندروومن چه ربطی به آمازون داره اصن چه دلیلی داره که اینجوری باشه. تو new 52 که اصن دیگه خیلی .... . دلیلی جز این داره که فقط یه جذابیت های کاذب ایجاد کنن واسه بعضیا.
نقل قول کردن
spidey noir
#17 spidey noir 1396-10-25 20:34
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از spidey noir:
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از mtm:
واقعا هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که یه عکس برای مقاله ات از واندرومن نیاز داشته باشی و بعد سرچ کنی تو گوگل و یهو یه عکسی بهت بده که نیاز به سانسور نداره! خدایا شکرت! (یه جور شمشیر ها رو بالا اوردن که خودش شده سانسور!)
spidey.ir/.../...
فقط لعنت بر پدر و مادر کسی که اولین بار ایده لباس واندرومن به ذهنش که اینقدر ما رو زجر داد! (ماشالا خیلی هم به ذهنش فشار آورده. یعنی فقط به چند تا عکس مایو زنانه نیگا کرده بعدش لباسش رو خلق کرده!! )


واقعا اکثر دنیای کمیک و سرگرمی واسه فروش بیشتر شده این چیزای غیر اخلاقی و ناجور :-*

نه نه نه!اشتباه نکنید!!!!واسه ما و فرهنگ ما ناحور و غیر اخلاقی هست و نه برای اونا.برا اونا این چیزا مهم نیست!واقعا افسوس میخورم که میبینم مردم ما اینقدر....چی بگم؛یه جورایی شور این چیزا رو دراوردن.بابا ول کنید این چیزارو؛با یه نگاه مدرن جدید نگاه کنید.

صحبت شما درسته ولی آخه دیگه گندشو در اوردن دیگه ... آخه المان لباس واندروومن چه ربطی به آمازون داره اصن چه دلیلی داره که اینجوری باشه. تو new 52 که اصن دیگه خیلی .... . دلیلی جز این داره که فقط یه جذابیت های کاذب ایجاد کنن واسه بعضیا.

اینجوری هم هست....
نقل قول کردن
Amir
#18 Amir 1396-10-25 21:23
به نقل از mehrdad_hnr:
به نقل از mtm:
واقعا هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که یه عکس برای مقاله ات از واندرومن نیاز داشته باشی و بعد سرچ کنی تو گوگل و یهو یه عکسی بهت بده که نیاز به سانسور نداره! خدایا شکرت! (یه جور شمشیر ها رو بالا اوردن که خودش شده سانسور!)
spidey.ir/.../...
فقط لعنت بر پدر و مادر کسی که اولین بار ایده لباس واندرومن به ذهنش که اینقدر ما رو زجر داد! (ماشالا خیلی هم به ذهنش فشار آورده. یعنی فقط به چند تا عکس مایو زنانه نیگا کرده بعدش لباسش رو خلق کرده!! )

همینه دیگه استاد دنیا فقط شده جاذبه های جنسی واسه بعضی آدم های عشق هوس اینجور عکس هارو طراحی میکنند تا فروششون بالا بره واقعا تو دنیای وحشی ای زندگی میکنیم

واقعا اوضاع بدجوری شده نه به اون new 52 و نه به اون suicide squad
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#19 Miguel-OHara 1396-10-26 08:35
به نقل از Amir:
به نقل از mehrdad_hnr:
به نقل از mtm:
واقعا هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که یه عکس برای مقاله ات از واندرومن نیاز داشته باشی و بعد سرچ کنی تو گوگل و یهو یه عکسی بهت بده که نیاز به سانسور نداره! خدایا شکرت! (یه جور شمشیر ها رو بالا اوردن که خودش شده سانسور!)
spidey.ir/.../...
فقط لعنت بر پدر و مادر کسی که اولین بار ایده لباس واندرومن به ذهنش که اینقدر ما رو زجر داد! (ماشالا خیلی هم به ذهنش فشار آورده. یعنی فقط به چند تا عکس مایو زنانه نیگا کرده بعدش لباسش رو خلق کرده!! )

همینه دیگه استاد دنیا فقط شده جاذبه های جنسی واسه بعضی آدم های عشق هوس اینجور عکس هارو طراحی میکنند تا فروششون بالا بره واقعا تو دنیای وحشی ای زندگی میکنیم

واقعا اوضاع بدجوری شده نه به اون new 52 و نه به اون suicide squad

صحبت از لباس واندر وومن شد.
من برام سوال پیش اومده.کسی که جنگجوهستش زره کامل میپوشه تا بهش آسیب نرسه. اونوقت دشمنای واندر وومن و سونیا قرمز ( :-* ) اونقدر خنگن که فقط به زره ها حمله میکنن؟ به نقاط بدون زره مثل دست و پا چرا حمله نمیکنن؟
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#20 Ehsan Spider 1400-04-07 14:39
سلام
مقاله عالی بود استاد ممنون

رتبه بندی چقدر توجهم رو جلب کرد. یکی مارول یکی دیسی. :lol:

بازم ممنون مقاله خوبی بود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید