10 کاور برتر ثور (Top 10 Thor Covers)

10 کاور برتر ثور (Top 10 Thor Covers)

به بهانه اکران فیلم "ثور 4"، این مقاله دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیره.

مقدمه: ثور از همان ابتدا با دیگر قهرمانان مارول فرق داشت. یعنی بر خلاف اکثر قهرمانان مارول ریشه علمی نداشت. ضمن اینکه بر خلاف آنها که معمولا دچار نقایص عمده ای هستند و اصطلاحا خاکی و خودمونی هستند ولی او حالتی شاهانه و خداگونه دارد و اریجینش نیز کاملا حال و هوای اساطیری داشته. بنابراین در این مقاله سعی شده اون دسته از کاورهایی را انتخاب کنیم که این نوع حس و حال را بیشتر به خواننده منتقل میکنند.

 

10- شماره 262 از سری اول کمیک های Thor (1977)

شماره 262 از سری اول کمیک های Thor (1977)

در دهه 60 و مخصوصا دهه  70 میلادی خیلی مد بود که روی کاور از سرهای شخصیت های مختلف داستان استفاده کنند  (بهشون میگفتند sFloating head!) ولی الان دیگه از این نوع کاورها به چشم نمیخوره. دلیلش هم اینه که این جور کاورها معمولا با جمله ای هیجانی روی کاور همراه میشدند. مثلا One Of These People Will  Die!! (= یکی از این آدم ها قراره بمیره!!) .خیلی وقتها هم این جمله دروغ بود و کسی در داستان کشته نمیشد!  ولی خب الان دیگه اصلا جمله خاصی روی کاورها به کار نمیره. ضمن اینکه چنین جملاتی دیگه قدیمی و از مد افتاده شده اند. در هر حال، این یکی از بهترین کاورهای ثور در این سبکه  که توسط «جان بیوسما» خلق شده.

 

9- شماره 606 از سری اول کمیک های Thor (2010)

 شماره 606 از سری اول کمیک های Thor (2010)

زره "نابودگر" خیلی وقت  پیش در سال 1965 خلق شد (میتونید در این مقاله راجع بهش اطلاعات کسب کنید). در خیلی از کاورهایی که حضور داشته نیز معمولا داشته یکی از حرکت های شبیه به کشتی کج روی ثور اجرا میکرده! ولی این یکی واقعا فرق داره و یکی از بهترین کاورهای ثور در دهه گذشته به شمار میاد. واقعا به بهترین شکل ممکن قدرت مخرب "نابودگر" رو نشون میده و به معنای واقعی کلمه انگار ثور را زیر پای خودش له کرده!

 

8- شماره 171 از سری اول کمیک های Thor (1969)

کمیک استریپ thor

یکی از کاورهای شاهکار «جک کربی» کبیر برای ثور که واقعا شگفت انگیزه و در همون ثانیه اول باعث میشه آدم بخواد کمیک رو بخره! اونی که از پشت ثور رو گرفته از دشمنان اصلی او محسوب میشه و عضو "گروه تخریب گر" (Wrecking Crew)   هستش. من عاشق کاورهایی هستم که روی پشت بام ساختمان های بلند نیویورک رخ میدهند.

  

7- شماره 396 از سری اول کمیک های Thor (1988)

شماره 396 از سری اول کمیک های Thor (1988)

«ران فرنز» وقتی طراح کمیک بوک های ثور در دهه 80 میلادی شد آدم رو با سبک خودش یاد دهه 60 میلادی می انداخت! یعنی خیلی از سبک «جک کربی» الهام گرفته بود. این از همه کاورهای او بهتره که دو قهرمان جنگجو و مبارز مارول یعنی «ثور» و «شوالیه سیاه» را به تصویر میکشه (برای اشنایی با شوالیه سیاه، این مقاله را بخوانید). ژست اونا خیلی جالبه. یعنی به خوبی شجاعت شون رو نشون میده که آماده مقابله با دشمنان هستند.

  

6- شماره 4 از کمیک The Ultimates (2002)

 شماره 4 از کمیک The Ultimates (2002)

«مارک میلار» و «برایان هچ» سال 2002 با کمیک های Ultimates در واقع گروه اونجرز رو برای قرن بیست و یکم اپدیت کردند. این کمیک همانطور که از اسمش معلومه در دنیای التمیت مارول جریان داشت. شاهد لباس جدید و واقع گرایانه ای هم برای ثور در این سری بودیم. (میتونید تو این مقاله راجع بهش اطلاعات کسب کنید). اون رعد و برق و بارانی که داره میریزه روی ثور واقعا حس و حالی حماسی به کاور داده اند.

  

5- شماره 168 از سری اول کمیک های Thor (1969)

ثور - گالاکتوس

در این کمیک ثور  با یکی برترین و خلاقانه ترین خبیث های تاریخ دنیای کمیک روبرو میشه: «گالاکتوس» (برای اشنایی با او این مقاله را بخوانید). او وقتی به زمین حمله کرد با مردم  طوری رفتار میکرد که انگار مورچه هستند! یعنی اصلا برایش مهم نبودند. پس برای خواننده میتونه جالب باشه که با شخصیتی خدامانند مثل ثور چه طور رفتار میکنه. ولی کاور جوریه که در عین حال که قدرت عظیم گالاکتوس را نشان میده اما ثور را هم شجاع و مبارز به تصویر میکشه. اینهم یک اثر کلاسیک دیگر از جک کربی.

 

4- شماره 276 از سری اول کمیک بوک های Avengers (1987)

کمیک انتقام جویان تحت محاصره

این کمیک مربوط میشه به  یکی از بهترین داستان های تاریح مارول. اسمش هست "تحت محاصره" و تو این مقاله اون رو به عنوان برترین کمیک انتقام جویان معرفی کرده بودم. ثور از ماجراجویی خودش از راهی دور برمیگرده و متوجه میشه دوستش به نام «هرکول» به دست گروه "اربابان شرارت" اونقدر کتک خورده که به کما رفته. بنابراین الان برای انتقام گرفتن کاملا مصمم و آماده است. کاور هم به زیبایی توسط «جان بیوسما» طراحی شده تا این حس و حال انتقام جویانه ثور رو به بیننده نشان بده.

 

3- شماره 4 از سری اول کمیک های Silver Surfer (1969)

 کمیک  Silver Surfer

کاوری شگفت انگیز که نشان میده «موج سوار نقره ای» که دارای نیروی کیهانی است با ثور پسر «اودین» سرشاخ شده! باز هم جان بیوسما شاهکاری خلق کرده که فقط با یک نگاه آدم باورش میشه قراره با نبردی حماسی طرف باشه. پویایی خاصی هم در آن است . ضمن اینکه بر خلاف خیلی از کاورهای اون موقع هیچ جمله ای روی کاور نیست. چون واقعا اونقدر خودش قدرتمند و تاثیرگذاره که نیازی به کلمات نداره ...

  

2- شماره 380 از سری اول کمیک های ثور (1987)

 شماره 380 از سری اول کمیک های ثور (1987) 

همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودم، این یکی از برترین کمیک های ثوره که از نظر بصری و پویایی بی نظیر است. این داستان از آخرین کمیک هایی بود که «والت سایمنسون» در run شگفت انگیز خودش در کمیک های ثور از خود به یادگار گذاشت. او تمام صفحات این داستان را به صورتsplash page خلق کرد تا مبارزه ثور با «مار میدگارد» را تا جای ممکن عظیم و حماسی به تصویر بکشه. (یعنی طراحی ها بزرگ و وسیع بودند و پانل ها به جای آنکه فقط در یک صفحه باشند ، در دو صفحه در کنار هم خلق شدند). کاور هم به خوبی این حس عظمت و بزرگی و داستان رو منتقل میکنه و سرشار از انرژی خالص است. ضمن اینکه اون حس "داوود" و "جالوت" به آدم دست میده (یعنی مقابله یک فرد کوچک با حریفی عظیم الجثه که ظاهرا شکست ناپذیره).

  

1- شماره 83 از کمیک Journey Into Mystery (1962)

 کمیک Journey Into Mystery

از نظر هنری اگه بخواهیم بگیم نمیشه گفت این بهترین کاور ثور هستش. در واقع حتی نمیتوان گفت یکی از 10 کاور برتر جک کرییه ولی کاور اولین کمیک تاریخ ثوره!  یعنی خوانندگان دنیای کمیک برای اولین بار با این تصویر بود که با ثور آشنا شدند. فقط دقت کنید  چقدر سریع و فوری کلی اطلاعات به آدم درباره این شخصیت میده. اصلا جک کربی تخصص داشت در انتقال مفاهیم به خواننده در عین سادگی و سرعت! بنابراین این کاور را میتوان نمادین ترین کاور تاریخ کمیک بوک های ثور دانست که به قول معروف اون template ثابت و همیشگی برای طراحی از روی ثور را تثبیت کرد.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 حقیقتی که باید درباره ثور (THOR) بدانید

15 نفری که تا به حال چکش ثور را بر دست گرفته اند!

رتبه بندی اقتباس های ثور در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون
15 لباس برتر ثور (THOR)
10 كمیك برتر ثور (THOR)
15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)
10 دشمن برتر ثور (THOR)
100 شخصیت برتر مارول : ثور
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

tab
#1 tab 1396-11-09 16:27
واقعا کاور ها استادانه بودند.از 2،3،9و5 خیلی خوشم اومد، شاید خوندمشون.فکر می کردم حداقل توی یکی از کاور ها مبارزه ای از ثور و لوکی باشه.
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1396-11-09 16:34
کاورهای ۲ و ۳ و ۵ و ۶ و ۸ و ۹ بهترین کاور هستن. کاور شماره یک هم که اولین کمیک مربوط به ثوره که ماندگارین کاور ثوره.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#3 Spider-Fan 1396-11-09 16:48
سلام
عالی بود top 10
معمولا ماندگارترین و حماسی ترین کاور واریانت های هر شخصیت، اولین حضورشان توی دنیای کمیکه.
درست مثل کاور زیبای amazing fantasy #15 که اسپایدرمن در حال تاب خوردن هست و اون سارق رو گرفته و یا اولین حضور captain America تو دنیای کمیک که به صورت هیتلر مشت میزنه.
نقل قول کردن
مرتضی رئیسی
#4 مرتضی رئیسی 1396-11-09 18:00
از شماره 6 خیلی خوشم میاد.
بنظر سلاحی که تو این شماره دستشه همونیه که قراره تو جنگ بی نهایت ازش استفاده کنه.
نقل قول کردن
M.S.H_logan
#5 M.S.H_logan 1396-11-09 18:19
مقالعه جالبی بود و همچننین یک حس کلاسیک به آدم القا میکرد من از کاور شمار ۳ خوشم اومد ولی روش نوشتهsilver surfer انگار یکی از کمیک های مج سوار نقره ای هست نه ثور چون نام او روی کمیک هست اگه اشتباه میکنم بهم بگین ولی کاور شماره ۳ محشر بود.
نقل قول کردن
Superior Sepehr.M
#6 Superior Sepehr.M 1396-11-09 19:03
با تشکر از مقاله بسیاز زیبای شما
این ها مورد علاقه من هستند

9_ثور همیشه ازگاردی هستش که بسیار قویه و خب طراح به بهترین نحو له شدنش زیر نابودگر رو نشون میده .در واقع من عاشق طراحی هایی هستم که قهرمان داستان رو به صورت درمونده نشون بده.

7_دو قهرمان پشت به پشت هم با لشگری میجنگند و دست از مبارزه بر نمیدارند .بهتر از این نمیشه

6_این کاور از اونجایی که در دنیای(ultimate) جریان داره مدرن هستش و مثل اینکه ثور میخواد با تمام قدرتش و با سر تیز چکش که البته بسیار مرگباره دشمنش رو نابود کنه .به نظر میاد ثور قصد کشتن داره .

4_ثور دنبال انتقامه و یک انتقامجو واقعی شده ;-) .حالا فرض کن طراح بخواد یه قهرمان شنل قرمز پوش با کلای نقره ای پر دار(امیدوارم درست گفته باشم ) و کفش های زرد رو عصبانی نشون بده ... این کار واقعا ساختیه ولی جان بیوسما بسیار خوب کارشو انجام داده. :-)

2_خب این صحنه توی فیلم هم بودش (فک نکنم این موجود همون موجود باشه).اقتباس بسیار عالی هم شکل گرفته .اینکه طراح (والت سایمنسون )قهرمان رو در برابر یک اژدهای بزرگ بی شاخ و دم رو توی دو صفحه کشیده نشون میده چقدر مار میدگارد در برابر ثور کوچولومون بزرگه .
نقل قول کردن
Superior Sepehr.M
#7 Superior Sepehr.M 1396-11-09 19:08
به نقل از tab:
واقعا کاور ها استادانه بودند.از 2،3،9و5 خیلی خوشم اومد، شاید خوندمشون.فکر می کردم حداقل توی یکی از کاور ها مبارزه ای از ثور و لوکی باشه.


من هم از عکس مقاله همین حدس رو زدم . ای کاش کاوری بود که به بهترین نحو خدای شیطنت و خدای رعد وبرق رو با ویژگی هایشون و جنگ و کینه ی بینشون رو نشون بده.
نقل قول کردن
Thor
#8 Thor 1396-11-10 06:22
بابت اسپم شرنده
مگه بلوری ثور نیومده . چرا تو سایت ها کیفیت وب دی ال هست ولی بلوری نیست
نقل قول کردن
Ice Dragon
#9 Ice Dragon 1396-11-10 10:17
با سلام.
راجب دو مقاله قبلتون (15 شخصیت مارول که چکش ثور را بلند کرده اند) ، میخواستم بپرسم که ایا تانوس جز اونها نیست؟؟؟؟
اخه من شنیده بودم که تانوس هم تا به حال چکش ثور رو بلند کرده !! میخواستم بدونم این موضوع حقیقت داره یا نه؟؟
نقل قول کردن
Spider-Mahan
#10 Spider-Mahan 1396-11-13 18:55
به نقل از Ice Dragon:
با سلام.
راجب دو مقاله قبلتون (15 شخصیت مارول که چکش ثور را بلند کرده اند) ، میخواستم بپرسم که ایا تانوس جز اونها نیست؟؟؟؟
اخه من شنیده بودم که تانوس هم تا به حال چکش ثور رو بلند کرده !! میخواستم بدونم این موضوع حقیقت داره یا نه؟؟

1- بهتر نبود این کامنت تو همون دو مقاله قبلی میزاشتی؟!
2- به نظرت اگه ثانوس بلندش کرده بود استاد ترابی به عنوان بزرگترین و بامعلومات ترین فرد کمیک بوک ایران تو مقاله بهش اشاره میکرد؟
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#11 AmirhoseinJafari2005 1399-10-27 19:28
مورد های ۱۰ ، ۷ و ۳ جالب بودند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45