10 بازیگر مشهوری که احتمالا نمیدانستید جای ابرقهرمانان حرف زده اند!

در این مقاله به معرفی 10 نفر از سلبریتی ها و بازیگران معروف میپردازیم که احتمالا خبر نداشتید به جای ابرقهرمانان کمیک بوکی در دنیای گیم و انیمیشن حرف زده اند!

دونالد گلاور - مایلز مورالز

- دونالد گلاور (مایلز مورالز)

«دونالد گلاور» یک کمدین، نویسنده، خواننده و بازیگر تحسین شده است که اتفاقا در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" هم حضور داشت. او به عنوان صداپیشه كاراكتر «مایلز مورالز» در فصل سوم كارتون اسپايدرمن نهايي به نام "جنگجویان دنیای عنكبوتی" (Ultimate Spider-Man: Web Warriors) برگزیده شد. جالب این است كه برایان مایكل بندیس خالق شخصیت مایلز مورالز، شخصیت و ظاهر او را از روی دونالد گلاور الهام گرفته بود. در ضمن گلاور سالها كمپینی در توئیتر داشت تا سونی را مجاب كند او را برای نقش پیتر پاركر/مرد عنكبوتی انتخاب كند! در هر حال صداپیشگی مایلز مورالز در این كارتون خبر خوبی برای گلاور بود زیرا او از كودكی عاشق مرد عنكبوتی بوده. او در اظهار نظری جالب در این باره گفت: " من هیچوقت علاقه خاصی به سوپرمن نداشته ام چون همیشه به خودم میگفتم این یارو هرگز نمیمیره! بتمن هم بدك نیست او شخصیت مورد علاقه دوم من است چون نیروی فوق بشری ندارد. ولی او فقط یك انتقام جوی عدالت طلب است در حالي كه اسپایدرمن از همه بهتره چون واقعا شخصیت جالبی داره. او بامزه و آس و پاسه! به همین دلیل كاملا درك اش میكنم . اسپایدرمن همش سعی میكنه موفق بشه در حالیكه خیلی وقتها موفق نمیشه!".

 

10- آلن تودیک (فلش/گرین اروو/سوپرمن)

 آلن تودیک (فلش/گرین اروو/سوپرمن)

«آلن تودیک» (Alan Tudyk) یکی از فعال ترین بازیگران حال حاضر دنیای سینما میباشد. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به "فایرفلای"، "داستان یک شوالیه"، "من، ربات"، "برخورد کردن"، "تغییرشکل‌دهندگان: تاریکی ماه"، "آبراهام لینکلن: شکارچی خون‌آشام"، "۱۰ به یوما"، "تاکر و دیل در برابر شیطان" ، "آلوین و سنجاب‌ها ۳ " و ... اشاره کرد. ضمنا او در فیلم "جنگ ستارگان: یاغی شماره یک" هم صداپیشه K-2SO بود. در "رالف خرابکار" هم به جای Candy King حرف زد. پس در صداپیشگی هم ید طولایی دارد! در کارتون Batman: The Brave and the Bold، او در دو اپیزود جای فلش حرف زد و همچنین همزمان در کارتون "یانگ جاستیس" به جای «گرین اروو» حرف زد (در حالی که جای دو شخصیت خبیث به نام های «کاپیتان کولد» و Psimon هم صحبت میکرد !!!). او چند سال بعد به جای سوپرمن در کارتون Justice League: War نیز صحبت کرد.

 

9- جونا هیل (گرین لنترن)

جونا هیل (گرین لنترن)

این یکی رو فکر نکنم قبلا ازش خبر داشتید . در کارتون سینمایی The Lego Movie شاهد بودیم که بسیاری از شخصیت هایی که به وارنر تعلق دارند، حضور پیدا کردند . بسیاری از اونا شخصیت های دی سی بودند ، به ویژه بتمن که حضور بیشتری داشت . اما سوپرمن و گرین لنترن را هم دیدیم. ولی صداپیشه گرین لنترن کی بود؟ «جونا هیل» (Jonah Hill) بازیگر معروف ! واقعا عجیب بود که هیل که بیشتر به عنوان بازیگر کمدی شناخته میشه به جای هل جوردن (گرین لنترن) حرف بزنه ولی در این فیلم صدای او کاملا برایش مناسب به نظر میرسه. جالبه که هیل در The Lego Batman Movie هم دوباره جای گرین لنترن حرف زد!

 

8- ران پرلمن (اوراین)

ران پرلمن (اوراین)

همه ما «ران پرلمن» را با نقش «پسر جهنمی» (Hellboy) در دنیای سینما میشناسیم که انصافا عالی نقشش رو بازی کرد. اما او یک صداپیشه خیلی خوب هم هست . مثلا به جای «اسلید» (که نسخه ای از «دث استروک» بود) در کارتون Teen Titans حرف زده یا مثلا به جای هالک در کارتون "چهار شگفت انگیز" (!) یا مثلا به جای شخصیت خبیث Clayface در دنیای انیمیشنی دی سی و ... اما احتمالا خبر نداشتید که ایشان در سریال کارتونی "جاستیس لیگ" و "جاستیس لیگ نامحدود" به جای «اوراین» (Orion) که فرزند «دارک ساید» خبیث است ولی یک قهرمان به شمار میاد، حرف زد! صداپیشگی او در این نقش بسیار درخشان است . فقط کافیه اپیزود معرکه Flash and Substance را دوباره تماشا کنید تا پی به این موضوع ببرید.

 

7- رزاریو داوسون (واندروومن/بتگرل)

رزاریو داوسون (واندروومن/بتگرل)

این روزها علاقمندان به دنیای کمیک خانم داوسون را با نقش «کلر تمپل» در سریال های مارول/نتفلیکس میشناسند ولی ایشون از سال 1995 بازیگری میکنه و در فیلم کمیک بوکی Sin City و همچنین فیلم تحسین شده Kids هم بازی کرده. او کلا به دنیای کمیک علاقه زیادی داره و چندی بار هم ابراز علاقه کرده که نقش «شی – هالک» (She-Hulk) رو در سینما بازی کنه. خانم داوسون سال 2006 یک کمیک 4 قسمتی به نام "نیروی ویژه مقابله با جرایم علوم غیبی" (Occult Crimes Taskforce) برای انتشارات Image خلق کرد (!) این کمیک با استقبال و واکنش های خوبی مواجه شد و حتی قرار شد یک سریال تلویزیونی از رویش ساخته بشه که هنوز محقق نشده. پس میبینید که ایشون کاملا با دنیای کمیک آشنایی داره و بهش علاقمنده. او در ضمن جای «واندروومن» در کارتون "تاج و تخت آتلانتیس" حرف زده و از اون موقع به بعد نیز جای این شخصیت در دیگر کارتون هایی دی سی که از کمیک های New 52 اقتباس شده بودند حرف زد. و جالبه که بدونید ایشون در The Lego Batman Movie صدای خودش رو به شخصیت «بتگرل» قرض داد!

 

6- نورمن ریداس (پانیشر)

نورمن ریداس (پانیشر)

«نورمن ریداس» (Norman Reedus) را بیشتر با ایفای نقش «داریل دیکسون» در سریال "مردگان متحرک" میشناسیم ولی در کل حرفه طولانی و پرباری در عالم بازیگری داشته. او حتی در فیلم های کمیک بوکی هم بوده و نقش Scud را در فیلم "بلید 2" بازی کرده (خداییش میدونستید؟!). یه فیلم معروف هم داره به نام The Boondocks Saints که جنائی هستش و طرفداران خاص خودش را هم داره. ایشون در انیمه Iron Man: Rise of Technovore به جای «فرانک کسل/پانیشر» حرف زده. جالبه نه؟ پانیشر در این انیمه با ایرون من متحد میشه تا هویت مخفی Technovore رو شناسایی کنند.

 

5- چنینگ تیتوم (سوپرمن)

 چنینگ تیتوم (سوپرمن)

«چنینگ تیتوم» رو به خاطر فیلم های Magic Mike یا سری فیلم های "جی آی جو" یا "کینگزمن: محفل طلایی" میشناسیم . ضمن اینکه همه میدونند عاشق شخصیت «گمبیت» هستش و سالها گزینه و انگیزه اصلی فاکس برای ساخت فیلم گمبیت بوده و هست. در هر حال ایشون در The Lego Movie به جای «سوپرمن» حرف زد که البته این نقش را در "فیلم سینمایی لگویی بتمن" هم تکرار نمود. تعامل بامزه سوپرمن با گرین لنترن در این دو فیلم جالب بود. ضمنا سوپرمن کسی بود که بتمن رو به میهمانی خودش دعوت نکرده بود!

 

4- نیل پاتریک هریس (اسپایدرمن/فلش/نایت وینگ)

نیل پاتریک هریس (اسپایدرمن/فلش/نایت وینگ)

علاقمندان به اسپایدرمن حتما خبر دارند که «نیل پاتریک هریس» به عنوان بازیگر و خواننده سرشناس در کارتون "اسپایدرمن: مجموعه کارتونی جدید" به جای پیتر پارکر/اسپایدرمن حرف زد و اتفاقا یکی از برترین صداپیشه های اسپایدرمن هم بوده که به خوبی بین صدای پیتر و اسپایدرمن تمایز ایجاد کرد. اما قبلش هم در سریال های ابرقهرمانی دیگری مثل "کاپیتان پلنت" و "استاتیک شوک" حرف زده بود!  به جای شخصیت Music Meister در کارتون Batman: The Brave and the Bold نیز حرف زده. ایشون در کارتون Justice League: The New Frontier به جای «فلش» حرف زد و البته در کارتون معروف Batman: Under The Red Hood نیز صدای خودش را به «نایت وینگ» قرض داد! واقعا چقدر خوبه آدم به جای اسپایدرمن، فلش و نایت وینگ حرف زده باشه، مگه نه؟!

 

3- لوسی لاولس (واندرومن)

 لوسی لاولس (واندرومن)

کسی سریال پرطرفدار "زینا: پرنسس جنگجو" (Xena: Warrior Princess) رو یادش میاد؟ قهرمان این سریال یک خانم جذاب بود که به شخصیت  «سونیای قرمز» در دنیای کمیک هم شباهت داشت و در سرزمینی اساطیری به ماجراجویی میپرداخت. نقش این شخصیت را خانم «لوسی لاولس» (Lucy Lawless) بازی میکرد. جالبه که ایشون سال 2008 در کارتون Justice League: The New Frontier به جای واندروومن حرف زد. واقعا تصمیم جالبی بود که از بازیگری که نقش یک زن جنگجو و خفن را بازی کرده بود دعوت بشه تا به جای واندروومن حرف بزنه. در مجموع این کارتون با استقبال خوبی مواجه شد چون هم از روی کمیک بوک تحسین شده مرحوم «داروین کوک» اقتباس شده بود و هم اینکه صداپیشه های معروف و سرشناسی داشت. به طور مثال همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودم «کایل مک‌لاکلن» در این کارتون جای سوپرمن حرف زد!

 

 

2- پیتر ولر (بتمن)

 پیتر ولر (بتمن)

بدون شک یکی از بهترین و تاثیر گذارترین فیلم های اکشن/علمی تخیلی تاریخ سینما که البته کاملا هم حال و هوای ابرقهرمانی داشت، "پلیس آهنی" (Robocop) هستش که سال 1987 ساخته شد و اتفاقا خیلی هم عمیق و چند لایه بود. در این فیلم افسری پلیس به نام «الکس مورفی» به شدت صدمه میبینه و بعدش به سایبورگی به نام روبوکاپ تبدیل میشه تا با جنایتکاران مبارزه کنه. نقش اصلی این شخصیت را «پیتر ولر» بازی کرد و به تاریخ پیوست. اما احتمالا نمیدانستید که این بازیگر در کارتون The Dark Knight Returns به جای بتمن حرف زده است! این بتمن، پیر و غرغرو و خسته بود  که از بازنشستگی بیرون میاد چون گاتهام بهش نیاز داره. صدای ولر برای چنین بتمنی عالی بود.

 

1- مارک همیل (ولورین)

 مارک همیل (ولورین)

خب، کیه که «مارک همیل» بزرگ رو نشناسه؟ بازیگر نقش اسطوره ای «لوک اسکای واکر» سری جنگ ستارگان که صداپیشه افسانه ای «جوکر» در دنیای انیمیشن و گیم بوده. او به شدت به دنیای کمیک علاقمنده و مثل همه ما یه nerd محسوب میشه! جالبه که بدونید مارک همیل سال 1996 کمیک 5 قسمتی The Black Pearl را برای انتشارات "دارک هورس" خلق کرد! همیل با این کمیک قصد داشت در قالب یک کمدی سیاه، شیفتگی مردم آمریکا به "ژورنالیسم زرد" (sensationalist journalism) را به سخره بگیره. خیلی هم تمایل داشت یک فیلم از رویش بسازه که نشد. به جز جوکر، او به جای چندین شخصیت کمیک بوکی نیز حرف زده . مثلا «هاب گابلین» در "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" ، رد اسکال، «سالامون گراندی» و «سوامپ ثینگ» . اما آیا میدونستید به جای ولورین هم حرف زده؟! بله درسته ولورین! او در بازی که به مناسبت فیلم "مردان ایکس 2" به بازار آمد و کاملا روی شخصیت ولورین تمرکز داشت جای او حرف زد. آدم در این بازی همش حس میکنه صدای جوکر داره از دهان ولورین بیرون میاد!

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

آدم های مشهوری که هوادار مرد عنکبوتی هستند!

خالق سریال "بازی تاج و تخت" طرفدار مرد عنکبوتی است!!!

15 فرد مشهوری که نمیدانستید کمیک بوک خلق کرده اند!

5 صداپیشه برتر مرد عنکبوتی

آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Agent spidey
#1 Agent spidey 1397-01-09 15:35
آقای ترابی جنگ ستارگان ۸ رو دیدید واقعا شخصیت لوک خراب شده ؟
نقل قول کردن
Spider-Fan
#2 Spider-Fan 1397-01-09 17:13
خسته نباشید
چه مقاله ای جالبی بود!
اصلا فکر نمی کردم مارک همیل دیگه انقدر خوره کمیک باشه!!!

استاد یه سوال:

مگه به همچین افرادی که عاشق دنیای سرگرمی و کمیک‌ن geek نمیگن؟!
من فکر میکردم nerd مخصوص آدمهایی با تیپ شخصیت‌یی هست که علاقه ای به سرگرمی و اینا ندارن و همش فکر درس‌ن؟!
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1397-01-09 19:35
به نقل از Spider-Fan:


استاد یه سوال:

مگه به همچین افرادی که عاشق دنیای سرگرمی و کمیک‌ن geek نمیگن؟!
من فکر میکردم nerd مخصوص آدمهایی با تیپ شخصیت‌یی هست که علاقه ای به سرگرمی و اینا ندارن و همش فکر درس‌ن؟!

نه. Nerd و geek رو در زبان انگلیسی تقریبا همیشه به صورت مترادف با هم به کار میبرن
اما اگه بخوای خیلی دقیق وارد جزییات بشی باید بگم geek ها به یه موضوعی علاقه شدیدی دارن
Nerd ها هم همینطور ولی nerd ها علاوه بر علاقه در اون موضوع وارد عمل هم میشن و انجامش هم میدن
یه کلمه دیگه هم هست به نام dork که اونم مترادف اوناست
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1397-01-09 19:41
به نقل از Agent spidey:
آقای ترابی جنگ ستارگان ۸ رو دیدید واقعا شخصیت لوک خراب شده ؟


وقت نکردم کامل ببینمش
تا وسطاش دیدم
راستش نمیدونم چرا جذابیت و کشش لازم رو برام نداره
نقل قول کردن
Spider-Fan
#5 Spider-Fan 1397-01-09 20:32
به نقل از mtm:
به نقل از Spider-Fan:


استاد یه سوال:

مگه به همچین افرادی که عاشق دنیای سرگرمی و کمیک‌ن geek نمیگن؟!
من فکر میکردم nerd مخصوص آدمهایی با تیپ شخصیت‌یی هست که علاقه ای به سرگرمی و اینا ندارن و همش فکر درس‌ن؟!

نه. Nerd و geek رو در زبان انگلیسی تقریبا همیشه به صورت مترادف با هم به کار میبرن
اما اگه بخوای خیلی دقیق وارد جزییات بشی باید بگم geek ها به یه موضوعی علاقه شدیدی دارن
Nerd ها هم همینطور ولی nerd ها علاوه بر علاقه در اون موضوع وارد عمل هم میشن و انجامش هم میدن
یه کلمه دیگه هم هست به نام dork که اونم مترادف اوناست

خیلی ممنون
من فکر میکردم که nerd مقلا تا حدی مفهوم "بچه درسخون" رو داشته باشه.
سپاس
نقل قول کردن
Spider-Fan
#6 Spider-Fan 1397-01-09 23:15
به نقل از Twisto:
به نقل از Spider-Fan:
خسته نباشید
چه مقاله ای جالبی بود!
اصلا فکر نمی کردم مارک همیل دیگه انقدر خوره کمیک باشه!!!

استاد یه سوال:

مگه به همچین افرادی که عاشق دنیای سرگرمی و کمیک‌ن geek نمیگن؟!
من فکر میکردم nerd مخصوص آدمهایی با تیپ شخصیت‌یی هست که علاقه ای به سرگرمی و اینا ندارن و همش فکر درس‌ن؟!

ببین هردوشون تقریبا شبیه هم هستن ونمیشه گفت که علاقه ای به سرگرمی ندارن و هردوشون میتونن خوره چیز های مختلف باشن. فقط بعد از انقلاب دیجیتال بیشتر میگن که گیک ها بیشتر خوره تکنولوژی و کامپیوتر و... هستن ولی درکل نرد ها به دنیای سرگرمی و کمیک و... نزدیک ترن


مرسی
نمیدونستم
نقل قول کردن
alihdz
#7 alihdz 1397-01-10 12:39
دوستان بازی marvel strike force اومده رو خبرش کار نمیکنین؟؟؟
نقل قول کردن
alihdz
#8 alihdz 1397-01-10 12:41
من خودم دان کردم بالا میاره ولی تا ۹۹ درصد میره بعد دیگه نمیره :cry:
ولی دیتا نداره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45