10 حقیقتی که باید درباره "کلوک و داگر" (Cloak and Dagger) بدانید

10 چیزی که باید درباره "کلوک و داگر" (Cloak and Dagger) بدانید

به مناسبت آغاز پخش فصل دوم سریال " کلوک و دگر " این مقاله دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد !

مقدمه: این روزها سریال جدید مارول به نام "کلوک و داگر" داره پخش میشه و اتفاقا خیلی هم با استقبال خوبی مواجه شده. منتقدین و کارشناسان از جسارت این سریال و تفاوتش با دیگر سریال های کمیک بوکی تعجب کرده  و لحن و پیام های زیرین آن را ستوده اند و از بازی حیرت انگیز بازیگرانش تمجید کرده اند. ضمن اینکه این سریال  در دنیای سینمایی مارول (mcu) جریان داره پس برای مارول فن ها دیدنش ضروریه و اتفاقا به برخی از سریال های مارول مثل "مامور کارتر" و "مامورین شیلد" هم ربط داره. به همین مناسبت و برای اینکه بهتر با این سریال و شخصیت های کلوک و داگر آشنا بشید این مقاله رو براتون نوشته ام.

 

1- کلوک و داگر در کمیک های مرد عنکبوتی خلق شدند!

مرد عنکبوتی کلوک و داگر 

کلوک و داگر اولین بار در شماره 64 از كمیك Peter Parker, the Spectacular Spider-Man (مارس 1982) خلق شدند. «تایرون جانسون» (ملقب به «كلوك») و «تندی بوون» (ملقب به «داگر») در شهر نیویورك و به عنوان دو نوجوان با یكدیگر ملاقات كردند. آنها هر یك مشكلات خاص خود را داشتند و به همین دلیل تصمیم گرفته بودند از خانه فرار كنند. اونا از نظر خانوادگی خیلی با هم فرق داشتند. تایرون 17 ساله، سیاه پوست و اهل بوستون بود و لکنت زبان داشت. به خاطر همین لکنت زبان هم بود که نتونست به موقع حرف بزنه و اجازه نده پلیس ها به دوستش شلیک کنند (پلیس ها به اشتباه فکر میکردند دوستش به یک مغازه دستبرد زده). تندی هم دختری 16 ساله، بسیار زیبا بود که خانواده بسیار متمولی داشت. مادرش یک مدل لباس موفق بود ولی اصلا بهش توجه نمیکرد. بعدش هم که از خونه فرار کرد. تایرون و تندی به زودی با یكدیگر دوست شدند. آنها سپس سر از گروه های مافیا درآوردند، گروه هایی كه روی نوجوانان فراری آزمایش میكردند تا نوعی ماده مخدر قوی تولید كنند. ولی آنها از این آزمایشات جان سالم بدر بردند و از آنجا فرار كردند. آنها متوجه شدند كه در نتیجه این آزمایشات به نیروهای فوق بشری دست یافته اند: تایرون قدرت های تلپورتینگ داشت (یعنی میتوانست غیب شود و بلافاصله در مكان دیگری ظاهر شود) و میتوانست خودش را به بعدی تاریك وصل كند. تندی هم میتوانست خنجرهایی ساخته شده از نور پرتاب كند، اعتیاد به مواد مخدر را از وجود دیگران بیرون كند و یا حتی دیگران را شفا دهد. آنها نام كلوك (به معنای "شنل") و داگر (به معنای "خنجر") را برای خود انتخاب كردند و به جنگ گروه های مافیایی كه در تجارت مواد مخدر دست داشتند، رفتند. جالب اینجاست كه كلوك و داگر به هم نیاز دارند و باید با اتكا به نیروی یكدیگر از پس مشكلات بر آیند. آنها سمبل نور و تاریكی هستند و با هم معنا پیدا میكنند. به همین دلیل همیشه در كنار هم هستند. البته كلوك و داگر كمی در مقابله با خلافكاران زیاده روی میكنند. به همین دلیل اسپایدرمن معمولاً با آنها به خاطر رفتار خشن شان، مشكل دارد.

ناگفته نماند كه كلوك و داگر در داستان معروف Maximum Carnage كه در دهه 90 میلادی در كمیك های مختلف مرد عنكبوتی به چاپ رسید، كمك زیادی به اسپایدرمن كردند تا بر «كارنیج» و افرادش غلبه كند.

کارنیج حد اکثر 

در کل کلوک و داگر با اسپایدرمن خیلی ارتباط داشتن، مخصوصا تو اون کمیک های اولیه شون. یه بار هم یادمه اسپایدرمن انگار یه نیمچه علاقه رومانتیکی به داگر پیدا کرده بود و او را زیباترین زنی که تا به حال دیده خطاب کرد!

چند وقت پیش هم در شماره های 6 تا 8 از سری جدید کمیک های اسپایدرمن شگفت انگیز حاضر بودند (که میتونید اینجا، اینجا و اینجا دانلودشون کنید) و جالبه که به خاطر تاثیرات خبیثی به نام «مستر نگاتیو» قدرت ها و ظاهر اونا با هم عوض شد!

یعنی داگر سیاه، و کلوک هم سفید شد!

 

 

2- ایده کلوک و داگر در یک جزیره به ذهن خالقشون رسید!

http://www.spidey.ir/دانلود-کمیک/دانلود-کمیک-فارسی/2378-شماره-8-سری-جدید-کمیک-های-the-amazing-spider-man-ترجمه-شد-لینک-دانلود-مستقیم.html

«کلوک و داگر» توسط نویسنده مطرح و برجسته دنیای کمیک به نام «بیل مانتلو» خلق شدند که در این مقاله معرفی شده است. گفته میشه وقتی مانتلو از جزیره "الیس" (Ellis Island) بازدید کرد به ایده خلق این شخصیت ها رسید (جزیره ایلیس یک جزیره در ایالات متحده آمریکا است که در خلیج بالای نیویورک واقع شده‌است. این جزیره دروازه ورودی ۱۲ میلیون مهاجر به آمریکا بود، چنان‌که شلوغترین ایستگاه وارسی مهاجرین این کشور از ۱۸۹۲ تا ۱۹۵۴ در آن واقع شده بود). خود مانتلو گفته در این جزیره بود که به یاد گرسنگی و بدبختی مهاجرین افتاد و تصمیم گرفت کلوک و داگر رو خلق کنه. حتی گفته میشه مانتلو شکل ظاهری اونا رو هم تو ذهنش داشته و به طراح گفته تا پیاده شون کنه.

  

3- اونا رو نمیتوان ابرقهرمان دونست!

 اونا رو نمیتوان ابرقهرمان دونست!

کلوک و داگر را نمیتوان یک زوج خیرخواه و ابرقهرمان دانست. اونا تجربه سختی رو پشت سر گذاشته اند و همانطور که گفته شد سعی کردند اون موادفروش هایی که ازشون سو استفاده کردند را به اشد مجازات برسانند. در حالی که ابرقهرمانان معمولا میرن دنبال خبیث های رنگارنگ که میخوان مثلا دنیا رو تصرف کنند ولی کلوک و داگر میرن دنبال قاچاقچیان و موادفروشان سطح خیابان . داستان هاشون هم معمولا حالت درام نوجوانانه داره که در اونا به مشکلات و معضلات اجتماعی پرداخته میشه. ضمن اینکه اونا یه جور وجلنتی (Vigilante) هم هستن و ترجیح میدن خودشون به روش های خشن  تبهکاران رو مجازات کنند. البته این رو هم باید بدونید که به مرور حال و هوای داستان های اونا متعادل تر شد.

  

4- قدرت های کلوک

قدرت های کلوک

گفتم که کلوک با اون شنل خفنش میتونه تله پورت انجام بده. ولی کلا نویسندگان در طول سالهای گذشته با توانایی های مرموز او مشکل داشته اند. اولش فقط گفته شد که اون مواد مخدری که رویش آزمایش شده بود باعث شده تا این قدرت ها رو بدست بیاره . کلوک نوعی خون آشام شده بود که به جای خون، از بدن قربانیان خودش نیروی روشنایی بیرون می آورد. شنلش هم مثل بازوان اختاپوس یا ونوم حرکت میکرد . یعنی قربانیانش رو در بر میگرفت .

هر کسی هم که این اتفاق برایش میفتاد ترس های بزرگی رو تجربه میکرد. و اگه زمان زیادی را در شنل او سپری میکردند دیوانه میشدند! در یک داستان هم یک کشیش به سوی کلوک آب مقدس پرتاب کرد که باعث شد دردش بگیره. سرانجام خوانندگان فهمیدند که کلوک در واقع یک دریچه یا پورتال زنده است به سوی یک دنیا یا بعد تاریک که در آن شیاطین و دیوها زندگی میکنند! البته بعدا نویسندگان مارول فهمیدند که شاید درست نباشه یک شخصیت سیاه پوست رو به عنوان دریچه ای به سوی تاریکی و شیاطین معرفی کنند. بنابراین سعی شد به این جنبه از قدرت های او کمتر پرداخته بشه.

  

5- قدرت های داگر

 قدرت های داگر

همانطور که گفته شد داگر میتونه خنجرهای ذهنی و ساخته شده از نور خلق کنه. این خنجرها موارد استفاده متعددی دارند. میتونند انرژی درونی حریفانش رو بیرون بکشند و حتی میتونند معتادین رو خوب کنند. ضمن اینکه بدنش جوریه که اگه به طور مرتب از قدرت هاش   استفاده نکنه در وجودش ذخیره و باعث میشوند overcharge بشه. در این حالت برای سلامتی اش خطرناکه . کلوک هم نیاز داره از انرژی بقیه تغذیه کنه. بنابراین داگر گاهی اوقات بهش انرژی میده تا زنده بمونه. این رو هم بدونید که برخلاف کلوک که در مبارزه مهارت داره، اما داگر قبل از اینکه از خانه فرار کنه، یک رقاص باله بود. بنابراین بدن نرم و چابکی داره که هنگام استفاده و پرتاب خنجرهایش به کمکش میاد.

 

6- تغییر در اریجین کلوک و داگر

 تغییر در اریجین کلوک و داگر

راستش سخته که آدم باور کنه مواد مخدر تونسته باشه به دو تا نوجوان قدرت های فوق بشری اینچنینی بده. بنابراین نویسنده ای به نام Terry Kavanagh سعی کرد اریجین (سرگذشت) اونا رو تغییر بده. سپس دیدیم که شیطانی به نام D’Spayre بود که تکه هایی از روحش رو به کلوک و داگر داد تا ترس و وحشت رو در میان دیگران پخش کنند.

شیطان مارول

(D’Spayre در شماره 68 از کمیک Marvel Team-Up خلق شد. در این کمیک اسپایدرمن و «من ثینگ» باهاش جنگیدند). بعدش گفته شد که D’Spayre بود که مواد مخدری به نام D-Lite رو خلق کرد که در نهایت باعث شد بتوانند به قدرت های مبتنی بر نور و تاریکی دست پیدا کنند. از این به بعد بود که داستان های اونا نسبتا حالت ماورا الطبیعه به خودش گرفت. این اتفاقات زمانی افتاد که از فروش کمیک های کلوک و داگر کاسته شده بود و مارول میخواست اونا رو به عالم ماورا الطبیعه ربطشون بده. سپس بین سالهای 1987 و 1988 مارولی کمیک مشترک با عنوان "دکتر استرنج" و "کلوک و داگر" چاپ کرد!

کمیک دکتر استرنج و کلوک و داگر

البته عجیبه که شاهد همکاری بین دکتر استرنج و اونا نبودیم. یعنی داستان هاشون درسته تو یه کمیک چاپ میشد ولی از هم جدا بود.

  

7- اونا جهش یافته نیستند!

اونا جهش یافته نیستند!

در مورد قبلی گفتم که مارول یه بار سعی کرد حال و هوای داستان های کلوک و داگر رو ماورا الطبیعه بکنه . اما یک بار دیگر هم بود که سعی کرد تغییراتی در منشا قدرت های اونا به وجود بیاره. در واقع در دورانی در دهه 90 میلادی که کمیک های مردان ایکس در اوج شهرت و موفقیت و محبوبیت قرار داشتند، مارول سعی کرد کلوک و داگر رو نوعی جهش یافته معرفی کنه! (مارول اون موقع این کار رو با «نیمور»، شاه آتلانیس هم کرد و گفت که نیمور هم جهش یافته بوده!). در هر حال در داستانی معلوم شد که کلوک و داگر از اولش جهش یافته بوده اند و اون مواد مخدر فقط قدرت های اونا رو فعال کرده . همچنین گفته شد که اونا فقط به این دلیل از آزمایشات هروئین ترکیبی خطرناک جون سالم به در بردن چون جهش یافته بودند (به خاطر همین بود که بقیه نوجوانانی که روشون آزمایش شد، مردند) . سپس دیدیم که کلوک و داگر در چندین ماموریت با گروه New Mutants همراه شدند ولی هرگز عضو گروه مردان ایکس نشدند و به مدرسه «چارلز اگزاویر» برای جهش یافته هم نرفتند. اما در سال 2010 کمیکی تک قسمتی چاپ شد که در آن کلوک و داگر تحت آزمایشات گسترده DNA قرار گرفتند و شوکه شدند از اینکه فهمیدند هیچ کدومشون دارای ژن جهش یافتگی نیستند و اون مواد مخدری که روشون آزمایش شده بود باعث شده قدرت به دست بیارن! بنابراین اونا Mutate هستند ، نه Mutant (در دنیای مارول ، Mutant به موجودات جهش یافته گفته میشود که دارای ژنی نهفته و ذاتی هستند که در دوران نوجوانی بروز پیدا میکنه و بهشون قدرت های خاصی میده. اما Mutate ها کسانی هستند مثل اسپایدرمن یا بی باک که دارای چنین ژنی نیستند و به خاطر یک حادثه یا اتفاق قدرت به دست اورده اند).

در هر حال اون موقعی که کلوک و داگر جهش یافته محسوب میشدند و با گروه های ابرقهرمانی همکاری میکردند، شاهد بودیم که با خبیث های بزرگ و کیهانی مثل دکتر دووم، ثانوس و بیاندر روبرو شدند و به همین خاطر تا حد زیادی از اون سطح خیابانی داستان های خودشون فاصله گرفتند. تصویر زیر را هم از کمیک تاریخی "دستکش بینهایت" (که اینجا ترجمه شده) تقدیم شما میکنم:

 کلوک - ثانوس

 

8- میهم!

 میهم!

«بریجید اورایلی» (Brigid O’Reilly) یک افسر پلیس خفن و خشن منهتن نیویورک بود که وقتی داشت راجع به یک سری مواد فروش تحقیق میکرد گذرش به کلوک و داگر افتاد. یعنی به یک سری معتاد برخورد میکنه که خنجرهای نورانی داگر بهشون اصابت کرده بود . سپس کلوک و داگر رو تحت تعقیب قرار داد چون فکر میکرد وجلنتی هستند. ولی بعد نظرش عوض میشه و به این نتیجه میرسه که کلوک و داگر خودشون هم قربانی هستند . بنابراین تنهاشون میذاره تا به روش های خودشون در اجرای عدالت ادامه بدن. بعدا اما اونا دوباره وقتی داشتن درباره محل مخفی شدن یک قاچاقچی تحقیق میکردند با هم ملاقات کردند . یعنی اورایلی و همکاران پلیس او در یک اتاق گاز گیر میفتن. کلوک و داگر هم دیر از راه میرسن . داگر سعی میکنه تا میتونه انرژی نورانی به اورایلی وارد کنه تا زنده بمونه. و همین باعث میشه  به موجودی به نام «میهم» (Mayhem) تبدیل بشه که در واقع یک وجلنتی سبز رنگ هستش که دنبال گرفتن انتقامه! تا جایی که من میدونم کاراکتر بریجید اورایلی در سریال "کلوک و داگر" حضور داره ولی باید دید آیا به «میهم» تبدیل میشه یا نه؟

 

9- ارتباط با MCU

 ارتباط با MCU

اون بعد تاریکی که کلوک قربانیان خودش رو میبره (و در واقع با رفتن به اونجا و بیرون اومدنش، تله پورت میکنه) قبلا در دنیای سینمایی مارول مورد اشاره قرار گرفته! (بیخود نیست که میگن "همه چیز در MCU به هم ربط داره"!). در واقع در سیزن 2 از سریال معرکه "مامور کارتر" (که من عاشق این سریال بودم) به نوعی به بعد تاریک (Darkforce Dimension)    اشاره شد که ظاهرا همون منبع قدرت های کلوک است. همچنین در سریال مامورین شیلد به کتابی باستانی به نام "دارک هولد" اشاره شد (که در اینجا معرفی شده) که میتونه دیگران را به بعدی تاریک ببره. و البته شرکت "راکسون" (Roxxon Corp.) که مدت زیادیه در MCU حضور داره و به دهه 40 میلادی میرسه یعنی به همون وقایع فصل 1 سریال مامور کارتر که فهمیدیم کارای غیر قانونی میکنه.

شرکت راکسان

به این شرکت در فیلم "ثور"، "مرد آهنی 3" و البته سریال "بی باک" اشاره شده  و حتی لوگوی این شرکت در مبارزه بین تونی استارک و آیرون مانگر در فیلم "مرد آهنی 1" هم دیده شد :

راکسون

ضمن اینکه در سریال مامورین شیلد هم اشاره شد که راکسون در دهه 1950 شرکتی به نام Isodyne Energy رو خریده. این همون شرکتیه که در فصل 2 سریال مامور کارتر به دنیای تاریک دسترسی پیدا کرد. و همین شرکت هم هست که در خلق قدرت های کلوک و داگر نقش داره.

بنابراین کلوک در سریال به همون دنیای تاریکی تله پورت میکنه که در سیزن 2 سریال مامور کارتر دیده بودیم!

  

10- مارول از مدتها پیش میخواست فیلم کلوک و داگر رو بسازه

 مارول از مدتها پیش میخواست فیلم کلوک و داگر رو بسازه

داستان ها و حال و هوای کلوک و داگر بسیار مناسب هستند برای شبکه ای مثل "نتفلیکس" و خیلی ها تعجب کردند چرا این سریال به جای نتفلیکس از Freeform سر درآورد! چون Freeform معمولا برای مخاطبین مونث بین 14 تا 34 سال جذابیت داره. به نظر میرسه چون کلوک و داگر در ژانر رومانس ساخته شده از این شبکه پخش میشه تا مخاطبین خودش رو جذب کنه. به خوبی هم یادمه که سال 2006 مارول استودیوز  وقتی داشت برای فاز یک خودش برنامه ریزی میکرد با پارامونت قرارداد بست که علاوه بر کاپیتان آمریکا ، نیک فیوری، دکتر استرنج، هاکای و پاور پک، فیلم کلوک و داگر را هم بسازه. ولی به دلایلی از لیست پروژه های دارای اولویت مارول خارج شد

البته اونا در سالهای اخیر در کارتون های جدید مارول مثل Ultimate Spider-Man حضور زیادی داشته اند.

کارتون کلوک و داگر

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 چیز مهمی که باید درباره کمیک بوک های "فراری ها" (RUNAWAYS) بدانید

10 چیزی که باید درباره لژیون (LEGION) بدانید

10 چیز مهمی که باید درباره کمیک بوک های"مدافعین" (DEFENDERS) بدانید

10 چیز مهمی که باید درباره آیرون فیست بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-03-20 17:52
یادتون نره اگه تو متن این مقاله یا تو متن هر مقاله ای دیگه ای تو سایت اشتباه تایپی پیدا کردین بگین تا تصحیح بشه
نقل قول کردن
spidey force
#2 spidey force 1397-03-20 18:33
مقاله فوق العاه ای بود اقای ترابی...ممنون.ا نشاالله بتونم این سریال رو ببینم.
نقل قول کردن
AliReza.Ta
#3 AliReza.Ta 1397-03-20 18:44
مقاله بسیار عالی بود من اصلا درباره کلوک و داگر اطلاعاتی نداشتم.
نقل قول کردن
Hasan Spider
#4 Hasan Spider 1397-03-20 18:47
مقاله های کمیکی مرتبط به دنیای سینمایی وسریالی مارول شما همیشه عالی بودن و هستند.
آیا متمول(مورد1خط6) به معنی دارای مال و ثروت است؟ اگر نیست درستش کنین و اگر هم هست یک کلمه ی جایگزین نمی شد بجاش بزارید که مغز ما هم نره تو امپاس!؟
نقل قول کردن
spiderpunisher
#5 spiderpunisher 1397-03-20 21:36
مقاله خوبی بود من تقریبا همش رو میدونستم.
به نظر من این کسی هایی که همون اول زیرنویس فارسی میکنن زیاد خوب نیستن و به نظر من اگه انگلیسی تون خوبه سریال رو فعلا با زیرنویس انگلیسی ببینید و بعد از اتمام سریال با یه زیرنویس فارسی خوب ببینید که بهتر متوجه بشین.
نقل قول کردن
red-spider
#6 red-spider 1397-03-20 21:53
ممنون واسه مقاله . مشتاق شدم تا سریال رو ببینم . و مشتاق شدم تا این کراس اور بین فیلم ها و سریال ها اتفاق بیفته . حتی فکر کردن بهش هم ادم رو دیونه می کنه
ببخشید بابت اسپم
من همین الان متوجه یه چیزی تو تریلر دوم انیمیشن سینمایی مرد عنکبوتی شدم.
ایا احتمال داره اون لباسای مرد عنکبوتی که توی محفضه هایی بودن و مایلز داشت نگاشون می کرد ( همون سکانسی که لباس عایق بندی هم بود ) در واقع خود مردان عنکبوتی باشن.
یعنی یه نفر اونا رو تو اون محفظه ها گذاشتن مثلا وارثان ( چون شاید کشتن مردان عنکبوتی با جذب انرژی برای یه انیمیشن خشن باشه و سازندگان انیمیشن یه راه دیگه برای استفاده از انرژی عنکبوتیان پیدا کردند)
نقل قول کردن
mani s.h
#7 mani s.h 1397-03-20 21:57
یه چیزی تو مارول هست که هم اونو خیلی با دیسی متمایز میکنه اونم ابعاد دیگس و ارتباط عجیب بین اینا و جالب تر اینه که اونایی که تو کهکشان اند دیگه فضایی یا بیگانه به نظر نمیان یا اونایی که تو بعد های تاریک اند هرچی جدشونه مارول رو کرده یعنی فیلمی مثل بیگانه یا شکارچی که مثلا فضایی اند جلو اینا کم میارن.اینم یه چشمه دیگه از مارول خوشم اومد فعلا در مورد سریال داردم از دردویل شروع میکنم تا ببینم کجا میرم
نقل قول کردن
alihdz
#8 alihdz 1397-03-20 22:00
عالی بود تقریبا نصفشون رو میدونستم
سریال هم دوقسمت اولش رو که دیدم واقعا عالی بود معرکه بود به همه توصیه میکنم ببینن
به نقل از spiderpunisher:
مقاله خوبی بود من تقریبا همش رو میدونستم.
به نظر من این کسی هایی که همون اول زیرنویس فارسی میکنن زیاد خوب نیستن و به نظر من اگه انگلیسی تون خوبه سریال رو فعلا با زیرنویس انگلیسی ببینید و بعد از اتمام سریال با یه زیرنویس فارسی خوب ببینید که بهتر متوجه بشین.

اگه منظور شما هماهنگی زیرنویس هستش این زیرنویس ها هماهنگ هستن ترجمشونم خوب بود من راضی بود
زیرنویس قسمت اول:
uplooder.net/.../...
زیرنویس قسمت دوم:
uplooder.net/.../...
امیدوارم لذت ببرید





این سوالم در مورد سریاله پس اسپم نیس
سریال چه روز هایی از هفته پخش میشه؟
نقل قول کردن
P.Constantine
#9 P.Constantine 1397-03-20 22:08
به نقل از alihdz:
سریال چه روز هایی از هفته پخش میشه؟

پنج شنبه شب به وقت اونا! که تا ملت بیان انکودش کنن و با کیفیت خوب بیاد میشه جمعه ظهر به وقت خودمون!
نقل قول کردن
farnam82
#10 farnam82 1397-03-20 22:47
الآن اگر بخواهیم ادامه فیلم های دنیای سینمایی مارول رو ببینیم باید حتما قبلش این سریال رو دیده باشیم؟
نقل قول کردن
alihdz
#11 alihdz 1397-03-20 23:24
به نقل از farnam82:
الآن اگر بخواهیم ادامه فیلم های دنیای سینمایی مارول رو ببینیم باید حتما قبلش این سریال رو دیده باشیم؟

نه اونقدر هم در ارتباط با هم نیستند فقط در حد چند تا نکته و ایستر اگ ارتباط دارن
ولی من خودم به شخصه توصیه میکنم اگه وقت آزاد دارین حتما این سریال رو ببینین خیلی خوبه
نقل قول کردن
spiderpunisher
#12 spiderpunisher 1397-03-21 00:40
به نقل از alihdz:
عالی بود تقریبا نصفشون رو میدونستم
سریال هم دوقسمت اولش رو که دیدم واقعا عالی بود معرکه بود به همه توصیه میکنم ببینن
به نقل از spiderpunisher:
مقاله خوبی بود من تقریبا همش رو میدونستم.
به نظر من این کسی هایی که همون اول زیرنویس فارسی میکنن زیاد خوب نیستن و به نظر من اگه انگلیسی تون خوبه سریال رو فعلا با زیرنویس انگلیسی ببینید و بعد از اتمام سریال با یه زیرنویس فارسی خوب ببینید که بهتر متوجه بشین.

اگه منظور شما هماهنگی زیرنویس هستش این زیرنویس ها هماهنگ هستن ترجمشونم خوب بود من راضی بود
زیرنویس قسمت اول:
uplooder.net/.../...
زیرنویس قسمت دوم:
uplooder.net/.../...
امیدوارم لذت ببرید





این سوالم در مورد سریاله پس اسپم نیس
سریال چه روز هایی از هفته پخش میشه؟

هماهنگی نه من مثلا رفتم تمام سریال های مارول رو از نتفلیکس تا گیفتد و ایجنتز آو شیلد رو با یه فرد که زیرنویس میکنه دیدم خیلی هم خوب بود چون هم بعضی ضرب المثل هایی که ما اصلا مشابهش رو نداریم رو توضیح میداد و کلا آدم فانی بود بعضی اوقات. :lol:
این فرد رو هم میشناسم یه فیلم غیر کمیک بوکی باهاش دیدم زیاد خوب نبود. :sigh:
نقل قول کردن
P.Constantine
#13 P.Constantine 1397-03-21 00:46
به نقل از farnam82:
الآن اگر بخواهیم ادامه فیلم های دنیای سینمایی مارول رو ببینیم باید حتما قبلش این سریال رو دیده باشیم؟

نه شما اگه هیچ کدوم از سریال های مارول رو هم نبینی فرقی به حالت نمی کنه!
این چیزی که من تا حالا فهمیدم اینه که این سریالا( به جز مامورین شیلد و مامور کارتر) فقط توی یه دنیا رخ میدن و ارتباط تنگاتنگی ندارن! و یکی از نکات آزار دهنده اینه که بعد از کار ثانوس هیچ اثری در سریالا نمود پیدا نمی کنه و نخواهد کرد!!!!(از صحبت های جف لوب رئیس دنیای تلویزیونی مارول اینطور استخراج میشه!) یعنی معلومه که همه این اتفاقا قراره به حالت اولیه خودش برگرده!
من بعد از دنبال کردن تمامی سریال های مارول به این نتیجه رسیدم که MCU در سینما روی فیلمهای سینمایی خودش اثروضعی داره! در دنیای تلویزیون هم چیزی به عنوان اثر پروانه ای وجود نداره یعنی ما چیزی از اون رو در سینما نمی بینیم فعلا!
فعلا سینما و تلویزیون جدا هستند تا ببینیم بعدا چی پیش میاد که یه کراس اور ببینیم!
نقل قول کردن
spidey kg
#14 spidey kg 1397-03-21 12:26
مقاله جالبی بود.
من که از این دو شخصیت هیچی نمیدونستم.
اصن فکر نمیکردم قدرتاشون اینجوری باشه
نقل قول کردن
Mdh
#15 Mdh 1397-03-21 12:48
قسمت اولش رو دیدم...
سریال خوش ساختیه و میشه گفت شروع خوبی داره...

...اسپویل...
.
.
.
.
.
.
.
داگر نماد روشنایی تو تاریکی و نوعی منجلاب داره رشد میکنه و کلوک به عنوان تاریکی محیط آروم و خوبی رو داره...

منشا قدرت هاشون...نمیشه گفت اکتسابی هست یا جهش یافته ان...
تو سریال برادر تایرون به خاطر شلیک ناخواسته پلیس میمیره و تو آب میفته...و تایرون برای نجاتش تو آب میپره...
همون حین تندی که پدرش مهندس یکی از سکوهای راکسون هست با ماشین تصادف میکنن و تو آب میفتن...
موقع انفجار موجی انرژی آزاد میشه و به تایرون و تندی میخوره...قدرت های تایرون نمایان میشن و تندی رو نجات میده...حدودا شش سالشونه...و ملاقات بعدیشون حدودا ده سال بعد رخ میده و تو اولین برخوردشون اینبار قدرت های هر دو رو میبینیم...
البته احتمال زیاد قدرت ها اکتسابی باشن...چون شرکت راکسون پدر تندی (که مرده) رو متهم به یکسری آزمایشات خودسر میکنن و تمام تحقیقات و اموالش و ... رو میگیرن...
و خودتون هم تو مقاله اشاره کردین به فعالیت های غیر قانونی راکسون...
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #16 Samwel Tarly 1397-03-24 08:49
با تشکر از استاد ترابی بابت مقاله
چند روز پیش نشستم دو قسمت سریال رو دیدم و خیلی خیلی خوشم اومد واقعا سریال خوش ساختی بود به نظرم و به خاطر این که شبکه سازنده اش freeform هست به اندازه سریال های مارول/نتفلیکس ازش توقع نداشتم ولی برای شروع خوب بود و دو قسمت اولش راضی ام کرد.
یکی از نقطه قوت های سریال موسیقی های سریال هست و خیلی با فضای فیلم همخوانی دارن البته در کل با جو سریال خیلی حال کردم و امیدوارم در قسمت های بعدی هم بتونه خوب پیش بره.
راجع به مقاله هم باید بگم که اولین اریجین این دو شخصیت و این که تو کمیک های اسپایدرمن نخستین حضورشون هست رو به لطف مقاله "معرفی متحدین مردعنکبوتی" که چند سال پیش اقای محمد شیرزاده نوشتن میدونستم ولی این که بعدا اریجینشون تغییر کرد یا اول قرار بود فیلمشون ساخته بشه(که همون بهتر ساخته نشد و به نظرم فرمت سریال بیشتر بهشون میاد) رو نمیدونستم و از استاد بازم ممنونم.
پ.ن:حالا که بحث سریال های ماروله جا داره بگم حدودا یک هفته تا شروع فصل دوم سریال لوک کیج مونده و بی نهایت منتظرش هستم, دیروز هم تریلر جدیدی از سریال منتشر شد که تمرکزش رو شخصیت ماریا بود و دوستان با کیفیت های مختلف در کانال قرار دادن. با دیدن تریلر بیشتر از قبل هایپ شدم و حیف که تا 7 تیر امتحانات دانشگاه هست وگرنه همون اول دوم تیر سریال رو تموم می کردم :sad:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید