15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

عكس گرين گابلين

این مقاله قبلا Top 10 بود ولی حالا و به خاطر خباثت های جدید نورمن آزبورن در داستان "شکست جانانه" به Top 15 تبدیل میشه!

مقدمه: از سال 1964 یعنی زمانی كه «گرین گابلین» (Green Goblin) در شماره 14 كمیك مرد عنكبوتی شگفت انگیز پای به عرصه خباثت نهاد، او و مرد عنكبوتی به یكدیگر مرتبط بوده اند و با هم به نوعی سر نزاع داشته اند.بدون هیچ گونه شك و تردیدی تا به حال هیچ شخصیت پلیدی به اندازه گرین گابلین برای اسپایدرمن مشكل ساز نبوده و برایش درد و رنج نیافریده است. البته در این مقاله منظورم از گرین گابلین هم «نورمن آزبورن» هست و هم پسرش «هری آزبورن» و از همتون دعوت میكنم تا در این مقاله با من همراه شوید و با 15 لحظه خباثت آمیز و بلای عظیمی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی/پیتر پاركر آورده آشنا گردید. 

 

15- حمله به دیلی بیوگل

 حمله به دیلی بیوگل

حتما میدونید که "دیلی بیوگل" یه جورایی خانه پیتر پارکر محسوب میشه چون پیتر اولین بار در اونجا بود که شغلی برای خودش دست و پا کرد و خیلی از دوستان و  شخصیت های مهم مکمل داستان های او مثل «بتی برنت»، «جی جونا جیمسون» ، «رابی رابرتسون»، «ند لیدز» و ... از طریق دیلی بیوگل بود که وارد زندگی مرد عنکبوتی شدند. بنابراین شماری از عزیزان پیتر پارکر در این مکان حضور دارند. در هر حال در شماره 798 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز که مربوط میشه به داستان معرکه "شکست جانانه" که در اینجا توسط سایت ما ترجمه شده، نورمن آزبورن را دیدیم که به تازگی تونسته بود دوباره هویت اسپایدرمن رو بفهمه و بنابراین تصمیم گرفت به پیتر ضربه جدیدی وارد کنه و در اولین حرکت خودش به دیلی بیوگل حمله کرد! یک بمب ساعتی هم با خودش اورده بود تا اونجا رو به همراه کارکنانش با خاک یکسان کنه! اگر اسپایدرمن به موقع از راه نرسیده بود به هدف خودش میرسید. شک نکنید.

 

14- استفاده از فلش تامپسون برای ضربه زدن به پیتر پارکر

فلش تامپسون

«گرین گابلین» عاشق اینه که هر طوری شده به پیتر پارکر ضربه بزنه و زندگی اش رو بهم بزنه. هر کاری هم میکنه تا به هدف خودش برسه و هرگز از اینکه به دوستان و عزیزان پیتر ضربه بزنه یا بهشون حمله کنه باکی نداره. یک بار در داستان "مرگی در خانواده" (A Death in the Family) شاهد بودیم که یکی از بهترین دوستان پیتر پارکر یعنی «فلش تامپسون» رو گرفت و به زور چند بطری مشروب بهش داد بخوره و بعدشم گذاشتش پشت فرمان یک کامیونی که با سرعت در حال حرکت بود!

گرین گوبلین

مقصد این کامیون هم مدرسه ای بود که پیتر پارکر در آن درس میداد! سپس دیدیم که فلش تامپسون به خاطر این سانحه شدید دچار ضایعه مغزی شده و چندین ماه در کما بود ....

 

13 – پاپوش دوختن برای مرد عنكبوتی

 پاپوش دوختن برای مرد عنكبوتی

مرد عنكبوتی همواره در كمیك هایش به عنوان یك "تهدید" (menace) از سوی روزنامه "دیلی بیوگل" معرفی شده است. به همین دلیل مردم عامه غالبا از وی متنفر هستند و بهش اعتماد ندارند. اما در  اواسط دهه 90 میلادی و پس از اینكه در جریان داستان "سرگذشت كلون" (Clone Saga) مشخص شد كه نورمن آزبورن در تمام این سالها زنده بوده، نورمن از قدرت مطبوعاتی استفاده كرد و آنچنان ضرباتی به مرد عنكبوتی وارد آورد كه «جی جونا جیمسون» در مقابل آنها سوسك بود! در واقع، در آن سالها نورمن روزنامه دیلی بیوگل را خرید و سعی كرد با تهدید جیمسون كنترل كاملی روی مقالات منتشره توسط این روزنامه داشته باشه. سپس نورمن به یك شخصیت خبیث درجه 3 به نام Trapster پول داد تا یك ولگرد خیابانی به نام Joey Z را به قتل برساند. Trapster با استفاده از تفنگ چسب ساز خودش جوری Joey Z را خفه كرد كه همه فكر كردند توسط تار عنكبوت اسپایدرمن كشته شده. تازه، نورمن 5 میلیون دلار هم برای دستگیری مرد عنكبوتی جایزه تعیین كرد!!! سپس داستانی به نام Identity Crisis در كمیك های مرد عنكبوتی چاپ شد كه در آن مرد عنكبوتی پنهان شد و در عوض با 4 هویت جدید در ملا عام ظاهر شد تا شناخته نشود: ریكوشه، داسك، هورنت و پرادجی. در نهایت اسپایدي توانست خودش را تبرئه كرده و دوباره با لباس همیشگی خودش ظاهر شود.

مطالب مرتبط:

آشنايي با لباس هاي Identity Crisis

 اولین بار كی تیتر "مرد عنكبوتی : تهدید" در روزنامه دیلی بیوگل ظاهر شد؟

 

12- تبدیل كردن «كارلی كوپر» به «هیولا»

 تبدیل كردن «كارلی كوپر» به «هیولا»

«كارلی كوپر» كه یك كارآگاه پلیس و البته دوست دختر سابق پیتر پاركر بود، حتما برای خوانندگان كمیك های "مرد عنكبوتی برتر" آشناست چون او كسی بود كه با تحقیقاتش فهمید «دكتر اختاپوس» وارد جسم و ذهن پیتر پاركر شده. او در شماره 25 كمیك "مرد عنكبوتی برتر" و در جریان داستان بزرگ "ملت گابلین" دچار حادثه بدی شد. یعنی وقتی بالای سر قبر خالی اكتاویس بود، توسط یكی از مزدوران گرین گابلین به نام «شرور» (Menace) گروگان گرفته شد. سپس گرین گابلین سعی كرد شكنجه اش بده تا درباره اسپایدرمن ازش اطلاعات بگیره و هویت مخفی اش رو كشف كنه. ولی كارلی زیر بار نرفت و در نتیجه گابلین از سرم معروف خودش استفاده و او را تبدیل به موجودی گابلینی به نام «هیولا» (Monster) كرد. در پایان این داستان كارلی دوباره به حالت اول خودش برگشت ولی معلومه هنوز آثار روحی و جسمانی این كار رویش باقی مانده.

مطالب مرتبط:

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی : هيولا

تمام عشق های پیتر پاركر: كارلي كوپر

كمیك های "مرد عنكبوتی برتر" (Superior Spider-Man) به زبان فارسی

 

11- زنده به گور کردن زن عمو می

زنده به گور کردن زن عمو می

در داستان شگفت انگیز "اسپایدرمن: شوالیه های مارول" که به طور کامل در اینجا توسط سایت ما ترجمه شده ، دیدیم که نورمن ازبورن بار دیگر نقشه پیچیده ای کشیده تا پیتر پارکر رو عذاب بده. او ابتدا سنگ قبر عمو بن را خراب کرد و وقتی پیتر با کلی ناراحتی از قبرستان به خانه برگشت فهمید زن عمویش دزیده شده. پیتر که حدس زده بود کار نورمنه، رفت زندان تا باهاش ملاقات کنه ولی نورمن  انکار کرد و گفت برای اینکه بهش کمک کنه تا زن عمویش رو پیدا کنه باید از زندان نجاتش بده! مرد عنکبوتی هم علیرغم میل باطنی اش این کار را کرد ولی دست آخر فهمید که کار خود نورمن بوده و در تمام این مدت زن عمویش رو بیهوش در یک قبر نگه داشته بوده: قبر عمو بن! پیتر واقعا شانس آورد که درست در لحظات آخر و قبل از تموم شدن اکسیژن تونست متوجه بشه زن عمویش در تمام این مدت کجا بوده و نجاتش داد.

 

10- تلاش برای اینكه پیتر پاركر را وارث خودش بكنه

وارث گرين گابلين

گرین گابلین سالها سعی كرد تا پیتر پاركر رو نابود كنه تا اینكه در سال 2000 و در جریان داستان "انتقام گرین گابلین" (Revenge of the Green Goblin) ، نورمن تصمیم گرفت تا شیوه كاملا متفاوتی را برای مقابله با دشمن خودش در پیش بگیره. او از طریق خمیر دندان پیتر، مسموم اش كرد و باعث شد دچار توهم بشه و رفتار غیر منطقی از خودش بروز بده. بعد نورمن وقتی زمان را مناسب دید، پیتر را دزدید و  اونقدر شكنجه فیزیكی داد تا روشنایی را كنار بگذاره و تاریكی را در آغوش بگیره.

بعد پیتر ازش پرسید كه چرا به جای اینكه بكشتش داره شكنجه اش میده. نورمن هم پاسخ داد: "میخواهم كاری كنم تا حریف ام سرم گابلین را بنوشه و تبدیل بشه به وارث من"!  البته پیتر پیشنهاد نورمن رو رد میكنه و باهاش میجنگه ولی در هر حال نورمن مقداری شك و تردید در دل و ذهن پیتر كاشت. در یكی از لحظات ماندگار این داستان، نورمن درب اتاق پیتر رو باز میكنه و ناگهان سیلی از نور وارد  و باعث میشه تا پیتر چشمان اش رو ببنده و از ترس در گوشه ای بنشینه. اینجاست كه نورمن میگه : "دیدی؟ نور زیاد درد آوره. به علاوه، همیشه سایه و تاریكی اونایی كه نورانی تر هستند بیشتره". این نشون میده كه این شكنجه چقدر برای پیتر دردناك بود و بیشتر جنبه روحی داشت تا فیزیكی. (لازم به ذكره كه سم ریمی از این داستان ایده گرفت و ما در فیلم مرد عنكبوتی 1 شاهد هستیم كه چطور نورمن انگار دوست داره به جای هری ، پیتر پسرش بود. به همین دلیل هم گرین گابلین در این فیلم به مرد عنكبوتی پیشنهاد میده تا بهش ملحق بشه)

مطالب مرتبط:

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی" (2002)

 

9- ساختن روبات از روی پدر و مادر پیتر پاركر

هري ازبورن - گرين گابلين

این بلا رو گرین گابلین دوم یعنی «هری آزبورن» سر پیتر آورد. یعنی اوایل دهه 90 میلادی كه  همه فكر میكردیم نورمن مرده و هری هم هر از گاهی فیلش یاد هندوستان میكرد و هویت گرین گابلینی رو از سر میگرفت و با پیتر سر شاخ میشد!

در پایان شماره 365 كمیك Amazing spider-Man كه سال 1992 چاپ شد، پیتر شوكه میشه وقتی پدر و مادرش رو بعد از این همه سال زنده میبینه. بعد قضیه تا 20 شماره بعدی كش پیدا میكنه و در طول این 20 شماره میبینیم كه پیتر با پدر و مادر خودش انس گرفته و .... منتهی معلوم بود كه یه جای كار میلنگه و این پدر و مادر خیلی مشكوك میزنند!

از آنجایی كه چیزهای خوب هیچ وقت برای پیتر دوام ندارند، اینجا هم آخرش معلوم شد كه پدر و مادر پیتر در حقیقت چیزی نیستند جز روبات های انسان نما كه توسط دشمن قدیمی مرد عنكبوتی یعنی «آفتاب پرست» درست شده اند! بعدش پیتر كه به شدت عصبانی شده و حس میكنه یك نفر عواطفش رو به بازی گرفته به تعقیب آفتاب پرست میپردازه و متوحه میشه كه همش زیر سر هری آزبورن بوده و هری بوده كه از آفتاب پرست خواسته این كار رو بكنه. هری سپس به پیتر میگه كه این كار رو كرده تا از پیتر به خاطر كشتن پدرش در شماره 122 مرد عنكبوتی شگفت انگیز انتقام بگیره و بفهمه از دست دادن پدر يعنی چي. این مسئله خیلی روی روحیه پیتر تاثیر گذاشت و مسیر و حال و هوای كمیك های اسپایدرمن رو تا مدت نسبتا طولانی دارك كرد و نهایتا ختم شد به Clone Saga  (البته نه اون Clone Saga ای که اینجا ترجمه شده، بلکه Clone Saga ی دوم که دهه 90 میلادی منتشر شد) در هر حال این بیرحمانه ترین كاری بود كه تا به حال از جانب هری  علیه پیتر انجام شده.

مطالب مرتبط:

همه چيز درباره پدر و مادر «پیتر پاركر»!

معرفي هري آزبورن

 

8- دزدیدن (و كشتن؟) بچه پیتر و مری جین

كشتن بچه پيتر پاركر

در اواخر داستان "سرگذشت كلون" و زمانی كه همگی تقریبا مطمئن شده بودیم پیتر پاركر كلونی بیش نبوده و «بن رایلی» مرد عنكبوتی واقعیه ، ناگهان در شماره 418 كمیك مرد عنكبوتی شگفت انگیز سر و كله نورمن ازبورن پس از سالها پیدا شد. جالبه كه این بازگشت مصادف شد با حاملگی مری جین . بعد وقتی مری جین وضع حمل میكنه یك پرستار مرموز به نام «الیسون مونگرین» بچه رو برمیداره و میبره. به مری جین هم گفته میشه كه بچه اش سقط شده. سپس دیدیم كه مونگرین به اسكله ای میره و برای كسی كه در سایه ها پنهان شده (و بعدا معلوم میشه نورمن آزبورنه)  یك بسته ویژه میاره. در هر حال ما دیگه اثری از این بچه ندیدیم و معلوم میشه كه نورمن بچه پیتر و مری جین را پس از دزدیدن، كشته. واقعا این حركت حتی برای آدم خبیثی مثل نورمن هم تنفر انگیزه.

مطالب مرتبط:

"سرگذشت كلون" – قسمت چهارم: اسپایدرمن حقیقی معرفی میشود!

چرا «گرین گابلین» بزرگترین دشمن «مرد عنكبوتی» است؟

 

7- طراحی و سازمان دهی Clone Saga و كشتن «بن رایلی»

طراحی و سازمان دهی Clone Saga و كشتن «بن رایلی»

"سرگذشت كلون" قطعا یكی از منفور ترین داستان های تاریخ اسپایدرمنه و سمبل تصمیمات غلطی كه ناشرین كمیك بوكی در دهه 90 میلادی میگرفتند. (البته این "سرگذشت كلون" رو با اونی كه دهه 70 میلادی چاپ شد اشتباه نگیرید چون اون یكی از 10 داستان برتر مرد عنكبوتیه)   در هر حال باید قبول كرد كه اولش جالب بود و ایده های خوبی هم داشت چون ما دیدیم كه كلونی كه فكر میكردیم در دهه 70 میلادی كشته شده برگشت. ولی رفته رفته داستان اونقدر بیخودی كش پیدا كرد كه از كنترل خارج شد. در طول داستان آدم حس میكرد كه «شغال» (شخصیت خبیثی كه اولین كلون از روی اسپایدرمن و گوئن استیسی را ساخت) پشت قضیه است ولی در نهایت معلوم شد همه چیز زیر سر نورمن آزبورن بوده. بنابراین این نورمن بود كه باعث شد پیتر فكر كنه این همه سال كلون بوده و نسبت به هویت اصلی خودش دچار تردید بشه و هیچ چیز برای یك ابرقهرمان بدتر از این نیست كه هویت خودش رو از دست بده. بدتر اینكه در جریان نبرد نهایی بین اسپایدرمن و گرین گابلین، «بن رایلی» توسط گرین گابلین كشته شد. این ضایعه خیلی برای پیتر دردناك بود چون بن رایلی را مثل برادر واقعی خودش دوست میداشت. ضمن اینكه خوانندگان هم كم كم به بن رایلی عادت كرده بودند و برایشان سخت بود كه مرگ او را ببینند.

مطالب مرتبط:

كلون ساگا (Clone Saga)

 داستان "سرگذشت كلون" ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم!

 

6- دزدیدن زن عمو می

دزديدن زن عمو مي

از همان اول زن عموی پیتر به عنوان پیرزنی ضعیف و شكننده معرفی شد. البته روحیه و شخصیت او آهنین بود ولی از نظر جسمانی پیتر همیشه نگرانش بود و ميترسید اتفاقی براش بیافته. پیتر در ضمن همیشه میترسید كه اگه زن عموش یك روز بفهمه مرد عنكبوتیه، اونقدر بهش شوك وارد میشه كه جان به جان آفرین تسلیم كنه! بنابراین وقتی مارول بلاخره تصمیم گرفت زن عمو می در شماره 400 مرد عنكبوتی شگفت انگیز بمیره، كسی تعجب نكرد. با این حال «جی. ام. دی متیوس» كاری كرد كه مرگ زن عمو می در این شماره بسیار زیبا و دردناك از كار دربیاد و دیدیم كه زن عمو می از حالت كما خارج میشه و یك روز آخر زندگی خودش رو با پیتر میگذرانه و بهش میگه كه این همه سال خبر داشته مرد عنكبوتیه. ولی بعد از چند سال مارول تصمیم گرفت كمیك های مرد عنكبوتی رو ریبوت كنه. در شماره 441 مرد عنكبوتی شگفت انگیز داستانی آغاز شد به نام "5 نفر دور هم جمع میشوند" (The Gathering of Five). در این داستان نورمن ازبورن قصد داشت به طور ماورالطبيعه به قدرت مطلق دست پیدا كنه. در طول داستان نورمن به پیتر میگه كه یك راز دیگری هست كه باید بهش بگه. پیتر ابتدا فكر كرد منظور نورمن اینه كه از سرنوشت بچه اش خبر داره ولی سعی میكنه اونو پیدا كنه ولی دست آخر میفهمه كه منظور نورمن ، زن عمو می بوده! اولش پیتر باورش نمیشه و زن عموش رو پیش چهار شگفت انگیز میبره تا مطمئن بشه واقعا خودشه. اونا هم بعد از انجام آزمایشاتی هویت زن عمو می را تایید میكنند. پیتر كه كاملا گیج شده از نورمن توضیح میخواد و او هم میگه كه بازیگری را استخدام كرده بود تا هم شبیه زن عموی باشه و هم مثل او رفتار كنه. بنابراین اونی كه مرده بود، همون بازیگره بوده (!!!). تازه نورمن در سر زن عمو می واقعی یك وسیله كار گذاشته بوده كه اگه برداشته میشده باعث فعال شدن یك بمب  DNA  و كشته شدن هزاران نفر میشده! در هر حال پیتر راهی برای نجات زن عموش پیدا میكنه. این داستان در كل موضوع احمقانه ای داره، ولی نشون میده كه نورمن حاضره تا كجا پیش بره تا به پیتر ضربه بزنه. واقعا نقشه نورمن این بار هم خیلی خبیث بود.

مطالب مرتبط:

10 زنده شدن غیر قابل باور در دنیای كمیك!

بزرگان تاریخ كمیك  های اسپایدرمن: جی. ام. دی متیوس

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: «زن عمو می» به «پیتر» روحیه میدهد!

 

5- آلوده کردن نوه خودش به سیمبیوت کارنیج!

 آلوده کردن نوه خودش به سیمبیوت کارنیج!

گفتم که در داستان معرکه "شکست جانانه" که اینجا توسط سایت ما ترجمه شده شاهد بودیم که نورمن آزبورن بعد از مدتی که نمیتونست به حالت گابلینی خودش در بیاد، خودش رو با سیمبیوت «کارنیج» ترکیب کرد تا به هدف خودش دست پیدا کنه و تبدیل شد به موجودی وحشتناک به نام «رد گابلین» (Red Goblin). واقعا گرین گابلین که خودش یک دیوانه و روانی تمام عیاره اگه با سیمبیوت وحشی کارنیج ترکیب بشه، چی میشه! ضمن اینکه بعد از مدتها به خاطر سوتی که «جی جونا جیمسون» داد دوباره تونست از هویت مخفی اسپایدرمن آگاه بشه. بنابراین میتونید تصور کنید که رفت سراغ پیتر پارکر! نورمن به پیتر اخطار کرد که اگه سد راهش بشه تمام عزیزانش رو میکشه. او حتی نوه خودش «نورمی آزبورن» رو دزدید (چون فکر میکرد  که او  از پسرش هری برای اینکه به جانشینش  تبدیل بشه، مناسبت تره). سپس در مقابل چشمان بهت زده اعضای خانواده  او را مثل خودش به سیمبیوت آلوده کرد!!!! و از یاد نبریم که نورمی مثل پسرخوانده پیتر میمونه و پیتر همیشه قول داده بود اگر اتفاقی برای هری بیفته از پسرش مراقبت کنه. و واقعا کی حاضر میشه همچین بلایی سر نوه خودش بیاره؟! او حتی به این طفل معصوم ماموریت داد تا بره و زن عموی پیتر رو بکشه! و از اون بدتر این که وقتی فهمید نورمی نمیخواد وارثش بشه تصمیم گرفت  با بیرحمی سرش رو قطع کنه ولی خدا رو شکر نتونست!

بیخود نیست قبلا در این مقاله نورمن آزبورن رو یکی از بدترین بابابزرگ های تاریخ کمیک معرفی کرده بودم!

 

4- فهمیدن هویت مخفی اسپایدرمن

هویت مرد عنکبوتی

در كمیك های اولیه مرد عنكبوتی، گرین گابلین نقشه های ساده ای داشت: حكومت بر شهر و در دست گرفتن  كنترل گروه های خلافكار شهر. او خصومت شخصی با مرد عنكبوتی نداشت ولی ازش به شدت متنفر بود چون جلوی نقشه هاش می ایستاد. تا اینكه در شماره 39 كمیك مرد عنكبوتی شگفت انگیز، گرین گابلین دست به كاری زد كه تا آن موقع هیچ كدام از دیگر دشمنان مرد عنكبوتی موفق به انجامش نشده بودند: دستگیر كردن مرد عنكبوتی، برداشتن ماسك از روی صورتش و پی بردن به هویت مخفی او! در حقیقت در این كميك، گرین گابلین و مرد عنكبوتي هر دو از هویت مخفی یكدیگر آگاه شدند. همین جا نقطه آغازی شد بر سالها خصومت و كینه عمیق بین گرین گابلین و مرد عنكبوتی . شاید بهتره بگیم بین نورمن آزبورن و پیتر و پاركر و حتی خانواده های آنها. از اين جا به بعد بود كه نوع رابطه و تعامل بین آنها كاملا دگرگون شد و باعث شد تا گرین گابلین دشمن شماره یك مرد عنكبوتی شود و هر جا كه میتونست و هر طور كه میخواست به پیتر و نزدیكانش ضربه بزنه. به قول معروف دشمني آنها ديگر بوي خون ميداد!  جالبه كه از همون اول هم گابلین رفت سراغ یكی از نزدیكان پیتر (یعنی زن عمو می). در هر حال اگر این اتفاق نمی افتاد و گابلین از هویت اسپايدرمن آگاه نمیشد شاید دیگر بلاهایی كه در این لیست به آنها اشاره شده، اتفاق نمی افتادند. این داستان رو میتونید اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

مطالب مرتبط:

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: گرین گابلین و اسپایدرمن از هویت مخفی یكدیگر با خبر میشوند!

10 كاور برتر با حضور گرین گابلین

مهم ترین داستان مردعنکبوتی و گرین گابلین ترجمه شد + لینک دانلود

 

3- کشتن فلش تامپسون

 کشتن فلش تامپسون

این رو میشه جدیدترین بلایی دونست که گرین گابلین (یا بهتره بگم «رد گابلین»!) سر اسپایدرمن/پیتر پارکر آورده  چون همین چند روز پیش و در شماره 800 کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز که در آن شاهد به پایان رسیدن داستان "شکست جانانه "بودیم، رخ داد. گفتم که در این داستان نورمن با سیمبیوت کارنیج پیوند خورد و تبدیل شد به هیولایی به نام رد گابلین. او سپس به جان اطرافیان پیتر پارکر افتاد ولی خوشبختانه خیلی از متحدین و دوستان پیتر پارکر/مرد عنکبوتی به کمکش آمدند. یکی از اونا دوست قدیمی پیتر یعنی فلش تامپسون بود که حتما میدونید چند ساله با سیمبیوت ونوم پیوند خورده  و شده بود «مامور ونوم» . و البته اخیرا در کمیک "کمپانی ونوم ها" (که اینجا ترجمه شده) به مامور آنتی ونوم تبدیل شد. در واقع خاصیت آنتی ونوم باعث شد تا او تنها کسی باشه که میتونه به رد گابلین آسیب برسونه (چون رد گابلین دیگه به آتش و صوت نقطه ضعف نداشت). فلش یک بار توان خودش رو گذاشت برای اینکه پیتر را سرپا کنه تا بتونه با نورمن بجنگه. او ضمنا رفت و تمام کسانی که مورد اصابت زهر رد گابلین قرار گرفته بودند رو شفا داد. و البته دست آخر رفت تا با رد گابلین بجنگه ولی با بیرحمی کشته شد.

 

واقعا مرگ فلش خیلی دردناک بود. درسته که او و پیتر در دبیرستان با هم مشکلاتی داشتند ولی در سالهای اخیر به رفقای خوبی برای هم تبدیل شده بودند و خیلی به هم احترام میگذاشتند. کشتن فلش بدترین ضربه ایه که نورمن در سالهای اخیر به پیتر پارکر زده.

 

2- اغوا كردن گوئن استیسی

گوئن استيسي - نورمن آزبورن

درسته كه آقای JMS (نویسنده این داستان) بارها گفته كه از روی ناچاری اون رو نوشته و قرار بوده داستان جوري ديگه اي باشه و ...  و درسته كه مارول هم دیگه به اون اشاره نمیكنه ولی بلاخره باید قبول كنیم كه اتفاق افتاده. در هر حال Sins Past یكی از بدترین داستان هاي تاریخ مرد عنكبوتیه و در آن شاهد بودیم كه پیتر میفهمه گوئن قبل از مرگ و زمانی كه در اروپا بوده با نورمن ازبورن رابطه جنسی داشته و در نتیجه دو بچه دوقلو هم به دنیا آورده!!!! نویسنده توضیح قانع كننده اي نمیده  درباره اینكه چطور نورمن تونسته گوئن استیسی كه مظهر پاكدامنی و صداقت در كمیك های مارول هست، رو اغوا كنه و فریب بده. از همه مضحك تر اینكه، الان  مارول چطور میخواد دلیل گرین گابلین برای كشتن گوئن استیسی رو توجیه كنه؟ واقعا كی میاد مادر بچه هاش رو بكشه؟ اصلا چرا گوئن بايد با يك آدم عوضي  و دوست نداشتني مثل نورمن رابطه اي داشته باشه؟برای چی آخه؟ در هر حال ، اینم یكی از اون بلاهای بزرگیه كه نورمن سر پیتر آورده . ببخشيد يك مقدار رك حرف ميزنم ولي  تصورش رو بكنید : نورمن دختری رو كه عاشقش بودی رو كشته و قبلش هم  باهاش رابطه داشته! یعنی دیگه میشه ضربه بزرگتری به یك نفر زد؟

(خوشبختانه در سال 2021 و در انتهای run آقای نیک اسپسنر در کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز این داستان رتکان شد و مشخص گردید گوئن هیچ رابطه ای با نورمن نداشته و همه این اتفاقات نقشه «هری آزبورن» بوده تا از پدرش و پیتر انتقام بگیرد. همچنین معلوم شد سارا و گابریل استیسی هم فرزندان گوئن و نورمن نبوده اند، بلکه موجودات کلون شده ای بوده اند! حتما این مقاله را بخوانید)

مطالب مرتبط:

با نویسنده داستان "گناهان گذشته" بیشتر اشنا شوید

معرفی فرزند گوئن و نورمن (گابریل استیسی ملقب به "گابلین خاکستری")

 

1- كشتن گوئن استیسی

كشتن گوئن استیسی

درباره این یكی بارها و بارها در سایت ما مقاله نوشته شده و بحث شده. داستان غم انگیز مرگ گوئن استیسی یكی از مشهور ترین داستان های داستان های تاریخ كمیكه و اونقدر مهمه كه آغاز گر دوره جدیدی در تاریخ كمیك شد. چه كسی فكرش را میكرد كه در اوج دوران معصومیت در عالم كمیك ناگهان عشق واقعی قهرمان شماره یك مارول كامیكس توسط دشمنش كشته بشه؟

پیتر تا حالا هیچ وقت نتونسته مرگ گوئن رو به دست فراموشی بسپاره و همیشه در عذاب بوده چون خودش رو هم به نوعی مقصر میدونه و از اون بدتر این كه نتونست به قولی كه به پدر گوئن داد عمل كنه و نزاره آسیبی به دخترش برسه. نكته دیگه ای كه اوضاع را پیچیده تر كرد و باعث شد وضعیت داستان های مرد عنكبوتی دراماتیك تر بشه این بود كه در پاپان داستان گرین گابلین هم توسط گلایدر خودش كشته شد. و برای سالهای سال پسرش كه دوست صمیمی پیتر بود، اسپایدرمن را مقصر میدونست ! یعنی ببینید واقعا پیتر ما چی كشید: از یه طرف عشق اش توسط یك شخص واقعا پلید كشته شد ولی جامعه ازش خبر نداشت و باید خودش تنهایی این غم را تحمل میكرد. از طرفی هم مردم شهر و بهترین دوستش، اسپایدرمن را مسئول كشته شدن نورمن ازبورن و گوئن میدانستند.  واقعا بدبختی از این بیشتر؟  در هر حال پس از مرگ گوئن پیتر دیگر هرگز آن آدم سابق نبود....

مطالب مرتبط:

بزرگان تاریخ كمیك   های اسپایدرمن: جری كان وی

"مرگ گوئن استیسی" بهترین داستان تاریخ مارول شد

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: مرگ گوئن استیسی

"مرگ گوئن استیسی" ترجمه شد!

 

نویسنده: عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mokhtar
+5 #1 mokhtar 1394-09-10 16:43
نميخوام دوباره شر درست كنم
ولي خدا وكيلي كارهاي خبيث گرين گابلين رو مقايسه كنيد با كارهاي خبيث جوكر. مقاله اش اينجاست:

spidey.ir/.../...

انصافا كدومشون خبيث تر هستند؟ كدومشن واقعا به قهرمان داستان بيشتر ضربه زدن؟

بزاريد اينجوري مطرح كنم: واقعا كارهاي عمدتا چندش آور جوكر رو ميشه با كارهاي نورمن كه عمق روح، جسم، هويت، عزيزان، فرزند و عشق پيتر رو هدف قرار دادند مقايسه كرد؟ اصلا واقعا عمل خبيث ديگري مونده كه نورمن انجام نداده باشه؟

جوكر خبيث ترين كارش اين بود كه جيسون تاد رو كشت. يعني كسي كه رابين اصلي نبود و هيشكي هم ازش دل خوشي نداشت. تازه، جيسون تاد همكار بتمن بود و بارها جلوي جوكر ايستاده بود. ، ولي نورمن خبيث ترين كارش اين بود كه عشق پيتر رو كشت. كسي كه نه همكارش بود و نه تا به حال جلوي گرين گابلين ايستاده بود. دختري كه معصوم بود و هيچ ربطي به دشمني پيتر و نورمن نداشت

لطفا كمي فكر كنيد
حقيقت همين نزديكي هاست ....
نقل قول کردن
The-Captain-steve
#2 The-Captain-steve 1394-09-10 17:00
سلام
گرین گابلین همون هری آزبورن رو میگید یا پدرش چون تو فیلم ها جفتشون مثل هم بودن ؟
نقل قول کردن
Imperial King
+1 #3 Imperial King 1394-09-10 17:02
عالی بود عمو جان.من خودم دلایل شمارو خیلی قبول دارم.جوکر بی هدفه ولی نورمن استراتژی داره و...
مقاله هم عالی بود.درباره نویسنده اون داستان دوم که جنجالی بود باید بگم که ایشون حتی داخل یکی از کمیکهاش بر ضد ایران داستان نوشته اسم کمیکشم invader بود و مثلی که ایشون کلا جنجالیه.اطلاعات بیشتر درباره این کمیک خواستین هم بگین
نقل قول کردن
kaito
#4 kaito 1394-09-10 17:04
به نقل از captainamirali:
سلام
گرین گابلین همون هری آزبورن رو میگید یا پدرش چون تو فیلم ها جفتشون مثل هم بودن ؟

؟؟؟؟؟ پسر اصلا مقالرو خوندی؟؟؟؟؟
اولا گرین گابلین اصلی نورمن آزبورنه...
دوما تو مقاله کلا یه مورد از هریه که ذکر شده...
سوما هیچوقت فیلمارو ملاک قرار نده،هیچوقت... در ضمن، غیر از گلایدر هیچ شباهتی مداشتن
نقل قول کردن
M. goblin
#5 M. goblin 1394-09-10 17:11
به نقل از kaito:
غیر از گلایدر هیچ شباهتی مداشتن


:-| :-| :-| :-| :-| :-|
نقل قول کردن
EH3AN
+1 #6 EH3AN 1394-09-10 17:23
با سلام من عضو جدیدم خیلی ممنونم که مرا عضو کردید
مقاله ی خوبی بود
نقل قول کردن
The-Captain-steve
+1 #7 The-Captain-steve 1394-09-10 17:34
به نقل از EH3AN:
با سلام من عضو جدیدم خیلی ممنونم که مرا عضو کردید
مقاله ی خوبی بود


سلام خوش اومدی عزیز
نقل قول کردن
arsam
+1 #8 arsam 1394-09-10 17:59
به نقل از mokhtar:
نميخوام دوباره شر درست كنم
ولي خدا وكيلي كارهاي خبيث گرين گابلين رو مقايسه كنيد با كارهاي خبيث جوكر. مقاله اش اينجاست:

spidey.ir/.../...

انصافا كدومشون خبيث تر هستند؟ كدومشن واقعا به قهرمان داستان بيشتر ضربه زدن؟

بزاريد اينجوري مطرح كنم: واقعا كارهاي عمدتا چندش آور جوكر رو ميشه با كارهاي نورمن كه عمق روح، جسم، هويت، عزيزان، فرزند و عشق پيتر رو هدف قرار دادند مقايسه كرد؟ اصلا واقعا عمل خبيث ديگري مونده كه نورمن انجام نداده باشه؟

جوكر خبيث ترين كارش اين بود كه جيسون تاد رو كشت. يعني كسي كه رابين اصلي نبود و هيشكي هم ازش دل خوشي نداشت. تازه، جيسون تاد همكار بتمن بود و بارها جلوي جوكر ايستاده بود. ، ولي نورمن خبيث ترين كارش اين بود كه عشق پيتر رو كشت. كسي كه نه همكارش بود و نه تا به حال جلوي گرين گابلين ايستاده بود. دختري كه معصوم بود و هيچ ربطي به دشمني پيتر و نورمن نداشت

لطفا كمي فكر كنيد
حقيقت همين نزديكي هاست ....

واقعا چیزی ندارم بگم دی سی فن های عزیز لطفا خودتون قضاوت کنید.
نقل قول کردن
farhood7
#9 farhood7 1394-09-10 18:17
عالی بود و واقعا ازبورن یه دیوانه است ولی ما به هر حال به عنوان فن مارول باید به گرین گابلین افتخار کنیم?
نقل قول کردن
mtm
+1 #10 mtm 1394-09-10 18:18
به نقل از kaito:
یه موضوعی عمو...
مقالتون عالیه و مثل همیشه خوبه... در این شکی نیست ولی خداییش... خداییش... امیدوارم منظورم رو بگیرین و تند بر خورد ن نین... ولی مورد 2 واقعا ویرایش میخواد... ما کلی ادم زیر 15 داریم اینا یا حتی زیر 13... از امار بازدیدکننوگان هم که نگم... مخصوصا از هر سنی به عنوان مهمان وارد سایت میشن... کاش جوری اشاره می کردین که برای بعضی غیر قابل فهم یا حداقل اونجا یه هشدار 18 بزنید...
امیدوارم ناراحت نشید... چون خودتون میدونید که به شما و استاد خیلی ارادت دارم... واقعا هم به این سایت بر عکس خیلیا که در ظاهرن علاقه دارم... فقط یک انتقاد بود... با تشکر از مقاله... اکثر که چه عرض کنم، همشون رو خوندم


ولی به نظرم هیچ مورد خاصی نداشت
بلاخره باید مطلب رو منتقل کرد دیگه
تازه به نظرم مختار خیلی زیرکانه مفاهیم رو انتقال داده
نقل قول کردن
spider emad
+1 #11 spider emad 1394-09-10 18:19
مقالت حرف نداشت عمو مختار.واقعا خیلی عالی بود.با این کار دیگه هیچ بهانه ای دست دی سی فن ها که فقط ادعا میزنن جوکر خبیث ترینه نذاشتی.ولی خدایی هروقت به شماره 2 لیستت فکر میکنم دلم میخواد نویسندش رو آتیش بزنم!اخه به چه حقی این کارو کرده؟...از این ها گذشته جوکر فقط با بتمن کار داره ولی نورمن به خود پیتر ضربات روحی و جسمی وارد میکنه.باز هم ازت تشکر میکنم عمو بخاطر مقالت.
نقل قول کردن
mtm
+1 #12 mtm 1394-09-10 18:26
مقالت عالی بود
حرف نداشت
درباره بچه مری جین و پیتر من همیشه یه ایده بکر داشتم
دوست داشتم نورمن دختر پیتر رو بزرگ و تربیت کنه و کسی ازش بسازه که با مرد عنکبوتی ضدیت داشته باشه
اتفاقا تام دی فالکو هم یه جا گفته بود این ایده رو داشته ولی مارول اونو وتو کرده چون نمیخواسته پیتر با داشتن بچه، پیر به نظر برسه
به خاطر همینم هست که تو اون داستان هرگز معلوم نشد ایا نورمن پس از دزدیدن بچه پیتر و مری جین اونو کشته یا نه؟

جالبه که تقریبا همین ایده رو نویسنده های بتمن با قضیه دیمین و تربیت شدن او توسط راز الغول انجام داد
در حالی که سالها قبلش نویسنده های مرد عنکبوتی همین ایده رو برای دختر پیتر در نظر داشتن

ولی باز جای شکرش باقیه که لااقل ایده دختر مرد عنکبوتی بعدا تو دنیای mc2 و در قالب کمیک های spider-girl ادامه پیدا کرد
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#13 Samwel Tarly 1394-09-10 18:40
مقالتون بی نقض بود عمو و دلایلی رو که اوردید کاملا منطقی بود.
با اینکه من جوکر بیشتر دوست دارم اما کاملا قبول دارم که نورمن ازبورن خبیث تره چون نه تنها با اسپایدرمن بلکه با خود پیتر هم مشکل داره.
تو بین این موارد مورد دوم بیشتر از بقیه من تحت تاثیر قرار داد چون واقعا ناراحت شدم چون از لحاظ روحی واقعا ناراحت کننده بود.
خوبه حالا اسپایدی قبلا یک مقاله درباره کارهای جوکر هم نوشته و بی طرفیش ثابت کرده
نقل قول کردن
parker
+1 #14 parker 1394-09-10 18:58
فقط میتونم بگم:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
بدبخت پیتر!!!!!!!!!! این نورمن عجب آدمیه!!!!!
:-|
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #15 Bad joke 1394-09-10 19:12
به نقل از mtm:
مقالت عالی بود
حرف نداشت
درباره بچه مری جین و پیتر من همیشه یه ایده بکر داشتم
دوست داشتم نورمن دختر پیتر رو بزرگ و تربیت کنه و کسی ازش بسازه که با مرد عنکبوتی ضدیت داشته باشه
اتفاقا تام دی فالکو هم یه جا گفته بود این ایده رو داشته ولی مارول اونو وتو کرده چون نمیخواسته پیتر با داشتن بچه، پیر به نظر برسه
به خاطر همینم هست که تو اون داستان هرگز معلوم نشد ایا نورمن پس از دزدیدن بچه پیتر و مری جین اونو کشته یا نه؟

جالبه که تقریبا همین ایده رو نویسنده های بتمن با قضیه دیمین و تربیت شدن او توسط راز الغول انجام داد
در حالی که سالها قبلش نویسنده های مرد عنکبوتی همین ایده رو برای دختر پیتر در نظر داشتن

ولی باز جای شکرش باقیه که لااقل ایده دختر مرد عنکبوتی بعدا تو دنیای mc2 و در قالب کمیک های spider-girl ادامه پیدا کرد

استاد ببخشید ولی مثل جنگ ستارگان نمیشد
خیلی ایده کار شده ای هستش حتی تو اساطیر ید طولایی داره

استاد مختار حال کردم مقالت عالی بود
نقل قول کردن
mtm
+1 #16 mtm 1394-09-10 19:16
#15:
درسته
ولی تو کمیک های ابرقهرمانی من سراغ ندارم این ایده زیاد به کار رفته باشه
البته شایدم من حضور ذهن ندارم
نقل قول کردن
dark_claw
+2 #17 dark_claw 1394-09-10 19:23
بعضی میگن مارول خیلی داستان های کودکانه ای داره و...
یه نگاهی به این مقاله بندازن
شماره 2 به من حس خیلی بدی میده
به نظرم نمیتونی یه نفرو بیشتر از این شکنجه بدی
عشق زندگی یه نفر رو باهاش رابطه داشته باشی
و بعد هم اون رو جلوی چشم هاش بکشی
نه هر کشتنی، کشتنی که فرد شک کنه خودش کشته
یه جورایی منو افسرده میکنه چون خیلی همزاد پنداری شدیدی با پیتر پارکر دارم
نقل قول کردن
young spider
+1 #18 young spider 1394-09-10 19:45
مقاله مفصل و عالی و یه جواب کوبنده در دهن کسانی که می گویند جوکر بهترین بهترین بهترین بهترین ها است. جوکر :-) حالا یه بار زده یکی رو فلج کرده و جلو باباش عکس هاشو نشون داده که چیزی نیست ، بچه تو بدزدند ( من که بچه ندارم ولی خب اونایی که دارند می دوند که حاضر نیستند بچهشون بگه اخ چه برسه خدایی نکرده زبونم لال ، بمیره ) کسی رو که خیلی دوست داری و عاشقشی رو بکشه ، خ با روانت بازی کنه و بگه تو از ریشه دروغ هستی ( کلون ) رفیق قابریکت یا همون بردار دوقلویی که کلون هست رو بکشه ، پدر و مادرت و خودت رو به بازی بگیره ، کسی رو که دوست داری رو بدزده حالا جوکر هی بیاد اون صورتشو بکنه یا تاد رو بکشه. جیسون تاد بر می گرده ولی این گوئن هست که هیآوقت هیچوقت بر نمی گرده. یه دختر جوانی که هیچ ربطی بهش نداره ، هیچ رازی نداره ، هیچ گناهی نکرده ، بمیره .
در آخر نورمن بهترین شخصیت منفی کمیک بوک ها است
نقل قول کردن
Agent of Darknes
+1 #19 Agent of Darknes 1394-09-10 20:07
از لحاظ خبیث بودن و بلاهایی که نورمن سر پیتر اورده جوکر حتی قابل قیاس با گرین گابلین هم نیست.
بنظر من بهترین ها شماره ی 2 و 6 و 8 بود. دومی که خیلی دردناک بود. ششمی بنظر من از مورد 1 هم خیلی بدتره. اصلا دوست دختر رو نمیشه با دختر مقایسه کرد. عشق به فرزند خیلی خیلی بالاتر از این حرفاست (یجوری حرف زدم انگار خودم بچه دارم :دی)
مورد 8 هم دشمنی رو خاص کرد و نشون داد که نورمن در عین تنفر از پیتر اون رو بیشتر از پسرش هری دوست داره
جوکر هم جذابیت های خاص خودشو داره ولی اکثر محبوبیت جوکر بخاطر شخصیت پردازی خوب نولان و بازی فوق العاده ی هیث لجر هست.
نقل قول کردن
dark spiderman
#20 dark spiderman 1394-09-10 20:11
در کمیک شوالیه های مارول نورمن زن عموی پیتر رو دزدید و بعد دفنش کرد تازه مری جین رو هم دزدید وبعد رفت روی پل بروکلین واونو مثل گوئن انداخت ولی پیتر گرفتتش

چرا اینا نبودن ؟
نقل قول کردن
Doc Strange
#21 Doc Strange 1394-09-10 20:13
ایول آقا مختار، مقالتون حرف نداشت جوابی به بعضیا که الکی حرف مفت بی دلیل میزن و دلیلی هم ندارن!!
JUST LIKE! ;-) 8)
نقل قول کردن
North-wolf
#22 North-wolf 1394-09-10 20:17
سلام
یه پیشنهاد داشتم اما نمیدونستم کجا مطرح کنم
ببخشید اگه ربطی به موضوع نداره

تا حالا به فکر ساختن ویکی فارسی واس دنیای مارول یا حداقل فقط اسپایدی خودمون افتادین؟
خیلی سخته میدونم، اما اگه کاری بشه خیلی ماندگار میشه
همتون حتما ویکی های مختلف مارول رو دیدین البته خارجیهاشون
حالا اگه یه ویکی فارسی داشته باشیم چقدر خوب میشه؟

فک کنین
با توجه به اطلاعاتی که اساتید سایت دارن خیلی جامع میشه

من توی یه سایت ایرانی عضو هستم که در مورد دنیای جرج آر.آر. مارتین "نغمه ای از یخ و آتش" هست و ویکی هم ساختن
از اول خیلی کم اطلاعات داشت اما رفته رفته خیلی کامل شده الان
حتی توی ویکی انگلیسیه دنیای مارتین که خارجیها درست کردن هم تایید شده
ینی تو ویکی اینگلیسی لینک این ویکی هست

چی میشه اگه یه ویکی مثل این داشته باشیم؟
marvel.wikia.com/.../...
خیلی سخته اما این ویکی هم از اول اینجوری نبوده
از صفر شروع شده و کم کم کامل شده
خوبی ویکی هم اینه که اعضا میتونن کاملش کنن
نیاز نیست سختیش رو دوش چند نفر خاص باشه

همین دیگه
نقل قول کردن
a.v.s
#23 a.v.s 1394-09-10 20:24
خداوند متعال به پیتر پارکر شریف ما رحم کن و صبری بزرگ تر از ایوب به او بده :-|

الهی آمین :lol:

نورمن عجب آدمیه :-|

ولی واقعا نورمن هم مثل من دوست داره عصبانیتش رو خالی کنه
درنگ نمیکنه
فقط کارشو میکنه وسلام
نقل قول کردن
n.goblin
+1 #24 n.goblin 1394-09-10 20:55
مقاله واقعا عالی و مفید بود.هیچ شخصیت خبیثی مثل نورمن
نقل قول کردن
Hamoon-spidey
#25 Hamoon-spidey 1394-09-10 21:26
مقاله بسیار خوبی بود
البته به نورمن بیچاره هم باید حق بدیم آزمایش هاش اونو به این روز در آوارد و دیونش کرد :-*
نقل قول کردن
mtm
+2 #26 mtm 1394-09-10 21:32
به نقل از Hamoon-spidey:
مقاله بسیار خوبی بود
البته به نورمن بیچاره هم باید حق بدیم آزمایش هاش اونو به این روز در آوارد و دیونش کرد :-*


نه
ازمایشات نبود
نورمن از اولش هم مشکل داشت
چون پدرش در دوران کودکی خیلی باهاش بدرفتاری کرده
اون حادثه فقط یه کاتالیزور بود که سقوط نورمن به ورطه تاریکی رو تسریع کرد
یادمه یه بار یه جمله ای درباره اش گفته شد که خیلی پر معنا بود:
norman was always like an accident waiting to happen

نورمن مثل یه حادثه ای بود که دیر یا زود باید اتفاق می افتاد
نقل قول کردن
Goblin.S
+2 #27 Goblin.S 1394-09-10 21:45
راستش بخواید یه معادله ریاضی ساده میشه برای نورمن نوشت:
لکس لوثر + جوکر = نورمن آزبورن
با این کار به بهترین شکل حس تنفر رو درون هر کسی ایجاد میکن. جه کسی رو دیدین تا به این حد به یک شخصیت ضربه بزنه؟
ب نظر من شخصیت نورمن جز خبیث ترین شخصیت هاست!
نقل قول کردن
Hamoon-spidey
+2 #28 Hamoon-spidey 1394-09-10 21:47
به نقل از mtm:
به نقل از Hamoon-spidey:
مقاله بسیار خوبی بود
البته به نورمن بیچاره هم باید حق بدیم آزمایش هاش اونو به این روز در آوارد و دیونش کرد :-*


نه
ازمایشات نبود
نورمن از اولش هم مشکل داشت
چون پدرش در دوران کودکی خیلی باهاش بدرفتاری کرده
اون حادثه فقط یه کاتالیزور بود که سقوط نورمن به ورطه تاریکی رو تسریع کرد
یادمه یه بار یه جمله ای درباره اش گفته شد که خیلی پر معنا بود:
norman was always like an accident waiting to happen

نورمن مثل یه حادثه ای بود که دیر یا زود باید اتفاق می افتاد


خیلی ممنون ، جمله ای که در مورد نورمن گفته شده هم جالب بود
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #29 mokhtar 1394-09-10 22:16
به نقل از Goblin.S:
رایتش بخواید یه معادله ریاضی ساده میشه برای نورمن نوشت:
لکس لوثر + جوکر = نورمن آزبورن


بزار فرمولت رو تکمیل کنم:
فریبکاری لکس لوثر + جنون جوکر + جاه طلبی دکتر دووم + تجهیزات بتمن = نورمن ازبورن

;-)
نقل قول کردن
mokhtar
#30 mokhtar 1394-09-10 22:17
به نقل از North-wolf:
سلام
یه پیشنهاد داشتم اما نمیدونستم کجا مطرح کنم
ببخشید اگه ربطی به موضوع نداره

تا حالا به فکر ساختن ویکی فارسی واس دنیای مارول یا حداقل فقط اسپایدی خودمون افتادین؟
خیلی سخته میدونم، اما اگه کاری بشه خیلی ماندگار میشه
همتون حتما ویکی های مختلف مارول رو دیدین البته خارجیهاشون
حالا اگه یه ویکی فارسی داشته باشیم چقدر خوب میشه؟

فک کنین
با توجه به اطلاعاتی که اساتید سایت دارن خیلی جامع میشه

من توی یه سایت ایرانی عضو هستم که در مورد دنیای جرج آر.آر. مارتین "نغمه ای از یخ و آتش" هست و ویکی هم ساختن
از اول خیلی کم اطلاعات داشت اما رفته رفته خیلی کامل شده الان
حتی توی ویکی انگلیسیه دنیای مارتین که خارجیها درست کردن هم تایید شده
ینی تو ویکی اینگلیسی لینک این ویکی هست

چی میشه اگه یه ویکی مثل این داشته باشیم؟
marvel.wikia.com/.../...
خیلی سخته اما این ویکی هم از اول اینجوری نبوده
از صفر شروع شده و کم کم کامل شده
خوبی ویکی هم اینه که اعضا میتونن کاملش کنن
نیاز نیست سختیش رو دوش چند نفر خاص باشه

همین دیگه


پیشنهاد خوبیه
ولی یه تیم مجزا میخواد
بچههای سایت که انصافا سرشون گرم کارهای ترجمه مقاله و کمیک و ادیت و خبر گزاشتنه
یه تیم مجزا میخواد
نقل قول کردن
A.H 2121
+1 #31 A.H 2121 1394-09-10 22:58
سلام.به نظر من بدترین کار های گابلین دزدیدن مری جین و بچش و کشتنشون و رابطه نامشروع با عشق پیتر.
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+1 #32 j.jonah jameson 1394-09-10 23:23
ممنون عمو :-)
شماره های 8 و 9 و 10 زیاد آشنایی نداشتم ولی الان دارم
شماره 6 خیلی بد بود ! اصلا غیر قابل باور است!
بقیه رو یه آشنایی کوچیک داشتم. اما شماره 2 برای خودش فاجعه ای بوده (معلوم نیست این نویسنده تغذیه اش چی بود یه دفعه سر شوخی را وا کرده بعد ولش کرده به امان خدا....)
#1
درسته! جوکر هم خبیث خوبیه اما کار هاش بیشتر بخاطر دور از ذهن بودن و بی تفاوت بودن نسبت به کاراش است . اما نورمن کلاسیک کار میکنه در یه لحظه زندگیت رو روی سرت خراب میکنه و از طرفی هم مواقعی دست از سرت بر میداره تا با قوای بیشتر بیاد سمتت (هدف دار کار میکنه)
اما جوکر ........ وجدانا منم از جوکر میترسم نه بخاطر کار های که میکنه . نه! بلکه بخاطر کارهایی که ازش انتظار میره انجام بده ولی اصلا انجام نمیده !!!
مثلا نورمن تونست هویت پیتر رو کشف کنه و بیشترین صدمات رو به خانواده اش زده میزند و خواهد زد. ولی جوکر چی؟ انگار بتمن رو به چشم یه سرگرمی میبینه (فکر میکنه بتمن مکمله اونه) برای همین زیاد پاپیچش نمیشه! یه بارم که جیسون تاد رو کشت نویسنده ها دوباره برش گردوندن و حتی از روی این داستان زنده شدنش و.... یه کارتون و بازی ساختند
کارای جوکر خیلی چندش آور است در صورتی که کار های نورمن گردن شکنه!
تازه نورمن کار غیر اغلانی انجام نمیده ! (جوکر حتی از صورت خودش هم میگذره)
نقل قول کردن
mtm
#33 mtm 1394-09-10 23:54
ما الان مدتیه بخش معرفی شخصیت رو تقویت کردیم
اونم خودش یه جور ویکی هستش
نقل قول کردن
North-wolf
#34 North-wolf 1394-09-11 00:10
به نقل از mtm:
ما الان مدتیه بخش معرفی شخصیت رو تقویت کردیم
اونم خودش یه جور ویکی هستش

به نقل از mtm:
ما الان مدتیه بخش معرفی شخصیت رو تقویت کردیم
اونم خودش یه جور ویکی هستش

ایشالا یه ویکیه خوب و پر پیمون داشته باشیم تا چنسال آینده
دخترم الان یک سال و سه ماهشه
امیدوارم تا موقعی ک ب سنی برسه ک این چیرارو بفهمه ویکی داشته باشیم :lol:
نقل قول کردن
A.H 2121
#35 A.H 2121 1394-09-11 00:19
به نقل از mtm:
ما الان مدتیه بخش معرفی شخصیت رو تقویت کردیم
اونم خودش یه جور ویکی هستش

سلام.بهتر نیست توی معرفی شخصیت در مورد قهرمان ها و شرور های درجه 2-3 هم مقاله بنویسید؟آخه شخصیت های درجه یک که فیلمی کارتونی چیزی دارن بالاخره.
راستی یه سوال:50 شخصیت برتر مارول چی شد؟ :-*
نقل قول کردن
mtm
#36 mtm 1394-09-11 10:17
به نقل از A.H 2121:
به نقل از mtm:
ما الان مدتیه بخش معرفی شخصیت رو تقویت کردیم
اونم خودش یه جور ویکی هستش

سلام.بهتر نیست توی معرفی شخصیت در مورد قهرمان ها و شرور های درجه 2-3 هم مقاله بنویسید؟آخه شخصیت های درجه یک که فیلمی کارتونی چیزی دارن بالاخره.
راستی یه سوال:50 شخصیت برتر مارول چی شد؟ :-*

ما قصد داریم همه شخصیت ها رو معرفی کنیم حالا درجه 1 باشه یا دو و سه
قسمت دوم 50 شخصیت برتر مارول هم به زودی تو سایت قرار میگیره
نقل قول کردن
A.H 2121
+1 #37 A.H 2121 1394-09-11 10:46
به نظر من بهتر بود قضیه گوئن و نورمن اولین باشه چون به نظرم این شرم آور ترین کار نورمن هست و از کشتن گوئن هم بدتر بود و حس اینکه گردن نورمن رو بکنم بهم دست داد.!!!!
به این حالت گردن نورمن را قطع کردن یا کندن گردن او گفته میشود.
نقل قول کردن
As Responsible As Spider-Man
+1 #38 As Responsible As Spider-Man 1394-09-11 16:43
سلام.

از عمو مختار بابت این مقاله ی جامع و تخصصی خودش ممنونم.

راستش بعد از خوندن این مقاله و تعداد کمی از نظرات آقای مختار به این نتیجه میرسم که گرین گابلین یکی از کاملترین خبیث های دنیای کمیک به حساب میاد.اون یه دیونه ی تمام عیاره و برای بدست اوردن خواسته هاش هرکاری میکنه.

اون تا به حال ضربات خیلی زیادی به مردعنکبوتی زده که خیلی هاش سنگین و دردناک بوده.من واقعا نمیتونم تحمل کنم که یه نفر کسی رو که دوسش دارم رو اینقدر زجر بده و در آخر بکشه.

داستان های زیادی که نمیشه گفت ولی چندین داستان از گرین گابلین خوندم و تا حدود بسیار کمی تونستم این شخصیت رو درک کنم.

اون واقعا خیلی کارا برای رنج دادن پیتر انجام داده و از هیچ کارب دریغ نمیکنه.یادمه تو فیلم مردعنکبوتی یک کع در سال 2002 ساخته شد،میگفت حالا که متوجه هویت مخفی مردعنکبوتی شدیم،باید به قلب او حمله کنیم.یعنی تمام کسایی رو که حاضره به خاطرشون جون بده رو اذیت کنیم که موفق هم بود.

شخصیت پردازی نورمن تو اون فیلم حرف نداشت و ما به جز لباسش شاهد یه ویلین کامل و بی نقص بودیم. تو اون صحنه ی پل یادتون هست که چه طور برای مردعنکبوتی دو دلی ایجاد میکنه.از یه طرف پیتر باید به عشقش فکر کنه و از طرفی دیگه به اون بچه های بی گناه.


در اینجا پیتر درست ترین تصمیم ممکن رو میگیره و اجازه نمیده که به هیچ کدومشون صدمه ای وارد بشه و خودشو فدا میکنه.

این واقعا نشون دهنده ی اینه که هم پیتر و هم نورمن دارای شخصیت پردازی فوق العاده ای هستن و این که گرین گابلین بزرگترین دشمن اسپایدیه شکی درش نیست.

به قول آقای مختار این شخصیت مجموعه ای از تمام شخصیت های خبیث کمیک ها هستش.

با تشکر...
نقل قول کردن
spider-sonic
+1 #39 spider-sonic 1394-09-11 16:57
فقط یڪ کلمه برای توصیف نورمن آزبورن لازمه:دیوانه!!
نورمن یک فرد دیوانس که سعی داره دشمن خودش رو از درون از بین ببره نورمن هرکاری که از دستش بر میاد انجام میده تا پیتر پارکر رو ازبین ببره نه مرد عنکبوتے.و این یکی از دلایل اینه که خبیث ترین شخصیت کمیک بوکه
نقل قول کردن
the phantom
#40 the phantom 1394-09-12 15:52
مما این که شماره 2 رو میزده موادی چیزی نکشیده بوده ؟
ببخشید خیلی رک گفتم ولی واقعا با خودش چی فکر کرده بوده اعصابم بهم ریخت
این مارولم به چه کسایی نویسندگی اسپایدی رو داده
نقل قول کردن
The Lizard
#41 The Lizard 1395-01-15 16:45
آقا یه سوال: مگه گرین گابلین از هویت مخفی مردعنکبوتی باخبر نیست؟ پس چرا تو جریان داستان (ملت گابلین) می خواست از طریق کارلی کوپر از هویت مخفی مردعنکبوتی با خبر بشه؟
راستی من کاربر جدید هستم و سلام دارم به همه کاربران این وبسایت.
نقل قول کردن
Marvel khafan
#42 Marvel khafan 1395-01-15 17:00
به نقل از The Lizard:
آقا یه سوال: مگه گرین گابلین از هویت مخفی مردعنکبوتی باخبر نیست؟ پس چرا تو جریان داستان (ملت گابلین) می خواست از طریق کارلی کوپر از هویت مخفی مردعنکبوتی با خبر بشه؟
راستی من کاربر جدید هستم و سلام دارم به همه کاربران این وبسایت.

بعد سیویل وار همه از هویت اسپایدی خبر دار شدند داستانش طولانیه بعدش one more day آمد دکی جادو جنبل کرد فقط پیترو مری جین میدونن اسپایدی کیه چند تا دیگه هم میدونن ولی تو زمان one more day فقط مری و پیت
نقل قول کردن
mtm
#43 mtm 1395-01-15 17:48
به نقل از The Lizard:
آقا یه سوال: مگه گرین گابلین از هویت مخفی مردعنکبوتی باخبر نیست؟ پس چرا تو جریان داستان (ملت گابلین) می خواست از طریق کارلی کوپر از هویت مخفی مردعنکبوتی با خبر بشه؟
راستی من کاربر جدید هستم و سلام دارم به همه کاربران این وبسایت.

سلام و خوش اومدی
برو اینجا کاملا توضیح دادیم:
spidey.ir/مقالات/اسپایدرمن-در-دنیای-کمیک/2326-چه-كسانی-از-هویت-مخفی-مرد-عنكبوتی-با-خبر-هستند؟.html
نقل قول کردن
spider pool
#44 spider pool 1395-04-07 02:45
ولی سر کشتن گون اعصابم خورد شد مخصوصا تو مرد عنکبوتی شگفت انگیز
نقل قول کردن
mat mordak/DareDevil
#45 mat mordak/DareDevil 1395-04-07 02:45
بسیار عالی و اعصاب خورد کننده واقعا دو مورد اخر خیلی اعصابمو خورد کرد :sad: :sad: :cry: :cry: :cry: :-? .ولی بازم عالی بود با تشکر از عمو مختار ;-)
نقل قول کردن
هالک
#46 هالک 1395-04-07 03:05
به نقل از spider pool:
ولی سر کشتن گون اعصابم خورد شد مخصوصا تو مرد عنکبوتی شگفت انگیز

منم همینطور واقعا ناراحت کننده بود
نقل قول کردن
Mohammad
#47 Mohammad 1395-04-07 16:51
به نقل از mokhtar:
نميخوام دوباره شر درست كنم
ولي خدا وكيلي كارهاي خبيث گرين گابلين رو مقايسه كنيد با كارهاي خبيث جوكر. مقاله اش اينجاست:

spidey.ir/.../...

انصافا كدومشون خبيث تر هستند؟ كدومشن واقعا به قهرمان داستان بيشتر ضربه زدن؟

بزاريد اينجوري مطرح كنم: واقعا كارهاي عمدتا چندش آور جوكر رو ميشه با كارهاي نورمن كه عمق روح، جسم، هويت، عزيزان، فرزند و عشق پيتر رو هدف قرار دادند مقايسه كرد؟ اصلا واقعا عمل خبيث ديگري مونده كه نورمن انجام نداده باشه؟

جوكر خبيث ترين كارش اين بود كه جيسون تاد رو كشت. يعني كسي كه رابين اصلي نبود و هيشكي هم ازش دل خوشي نداشت. تازه، جيسون تاد همكار بتمن بود و بارها جلوي جوكر ايستاده بود. ، ولي نورمن خبيث ترين كارش اين بود كه عشق پيتر رو كشت. كسي كه نه همكارش بود و نه تا به حال جلوي گرين گابلين ايستاده بود. دختري كه معصوم بود و هيچ ربطي به دشمني پيتر و نورمن نداشت

لطفا كمي فكر كنيد
حقيقت همين نزديكي هاست ....




میگم عمو شما که طرفدار گرین گابلن هستی چرا در یکی از مقاله هاتون که درباره ی خبیث ترین شخصیت های کمیک بود و خودتون هم اونو نوشته بودید،جوکر رو در جایگاه 1 و گرین گابلن رو در جایگاه3 قرار دادید؟راستی مقالتون عالیییییی بود
نقل قول کردن
mokhtar
#48 mokhtar 1395-04-07 22:02
به نقل از Mohammad:
به نقل از mokhtar:
نميخوام دوباره شر درست كنم
ولي خدا وكيلي كارهاي خبيث گرين گابلين رو مقايسه كنيد با كارهاي خبيث جوكر. مقاله اش اينجاست:

spidey.ir/.../...

انصافا كدومشون خبيث تر هستند؟ كدومشن واقعا به قهرمان داستان بيشتر ضربه زدن؟

بزاريد اينجوري مطرح كنم: واقعا كارهاي عمدتا چندش آور جوكر رو ميشه با كارهاي نورمن كه عمق روح، جسم، هويت، عزيزان، فرزند و عشق پيتر رو هدف قرار دادند مقايسه كرد؟ اصلا واقعا عمل خبيث ديگري مونده كه نورمن انجام نداده باشه؟

جوكر خبيث ترين كارش اين بود كه جيسون تاد رو كشت. يعني كسي كه رابين اصلي نبود و هيشكي هم ازش دل خوشي نداشت. تازه، جيسون تاد همكار بتمن بود و بارها جلوي جوكر ايستاده بود. ، ولي نورمن خبيث ترين كارش اين بود كه عشق پيتر رو كشت. كسي كه نه همكارش بود و نه تا به حال جلوي گرين گابلين ايستاده بود. دختري كه معصوم بود و هيچ ربطي به دشمني پيتر و نورمن نداشت

لطفا كمي فكر كنيد
حقيقت همين نزديكي هاست ....




میگم عمو شما که طرفدار گرین گابلن هستی چرا در یکی از مقاله هاتون که درباره ی خبیث ترین شخصیت های کمیک بود و خودتون هم اونو نوشته بودید،جوکر رو در جایگاه 1 و گرین گابلن رو در جایگاه3 قرار دادید؟راستی مقالتون عالیییییی بود

اون مقاله رو من ترجمه اش کرده بودم. خودم که ننوشته بودم
نقل قول کردن
Spidey
#49 Spidey 1395-06-26 03:49
بنظر من گرین گابلین خیلی از جوکر خبیث تره.خدایی کارایی که گرین گابلین با پیتر کرده خیلی بده بیچاره پیتر.
نقل قول کردن
spectacular spiderman
#50 spectacular spiderman 1396-08-23 17:20
تازه زد پیتر دنیای التیمت رو کشت و ما مجبوریم مایلز مورالز رو تحمل کنیم..هعی :cry:
نقل قول کردن
a.v.s
#51 a.v.s 1396-08-23 18:49
به نقل از spectacular spiderman:
تازه زد پیتر دنیای التیمت رو کشت و ما مجبوریم مایلز مورالز رو تحمل کنیم..هعی :cry:

سلام بر شما
این مقاله، درباره دنیای 616 است یعنی دنیای اصلی مارول، پس این مقاله هیچ گونه ارتباطی با دنیای 1610 یعنی دنیای آلتیمیت مارول ندارد
درضمن بعد از اینه مرد عنکبوتی آلتیمیت توسط گرین گابلین آلتیمیت کشته شد، دوباره زنده شد ولی همراه با نابودی دنیای آلتیمیت در رویداد جنگ های پنهان که در سال 2015 اتفاق افتاد، او هم کشته شد. حالا چه ربطی داشت؟ ربطش این است که دیگر دنیای آلتیمیت نابود شده و دیگر کمیکی از دنیای آلتیمیت منتشر نمیشود (مگر این که مارول یک روزی تصمیم بگیرد که دنیای آلتیمیت را برگرداند) پس سخن "ما مجبوریم مایلز مورالز رو تحمل کنیم"، آنقدر معنایی ندارد
درضمن اینگونه که شما فرمایش کردید، انگار مرد عنکبوتی دنیای اصلی مارول مرده است و مایلز مورالز دنیای اصلی جانشین او شده است
سعی کنید در انتخاب کلمات بیشتر دقت کنید تا یک موقع اشتباه و سوءتفاهمی پیش نیاید ;-)
نقل قول کردن
Farnam bnr
#52 Farnam bnr 1397-03-24 18:25
واقعا پیتر زخم خورده ترین و داغ دیده ترین آدمه
نقل قول کردن
Hashem.egz
#53 Hashem.egz 1397-03-24 20:30
گزینه های ۱ و۲ رو با هم بخونین
سر تیترا رو منظورمه...
وجججججججدانن فکرش اذیت میکنه :sigh:
نقل قول کردن
Th3VeNoM
#54 Th3VeNoM 1397-03-24 21:03
به نقل از Farnam bnr:
واقعا پیتر زخم خورده ترین و داغ دیده ترین آدمه

واقعا ادم بزرگیه من میبودم ده بار تا الان گرین گابلینو میکشتم
نقل قول کردن
Negin
#55 Negin 1397-03-25 01:23
به نقل از Agent of Darknes:
از لحاظ خبیث بودن و بلاهایی که نورمن سر پیتر اورده جوکر حتی قابل قیاس با گرین گابلین هم نیست.
...
جوکر هم جذابیت های خاص خودشو داره ولی اکثر محبوبیت جوکر بخاطر شخصیت پردازی خوب نولان و بازی فوق العاده ی هیث لجر هست.

به نظر منم حرف شما کاملا درسته و جوکر رو کل دنیا فقط به خاطر هیت لجر می‌شناسه ولی حتی به نظرم نولان شخصیت پردازی خوبی نداره مخصوصن برای خود بتمن من اصلا نسبت بهش این حس رو ندارم که با یه سوپر هیرو طرفم بیشتر بهش یه آدم خودخواه میخوره مخصوصن وقتی ریچل مرد بتمن به خاطر ریچل ناراحت نبود به خاطر اینکه نتونسته بفهمه که جوکر بهش‌دروغ گفته ناراحت بود .ولی اسپایدر من اینطوری نیست من اینقدر که برای زن عمو می ناراحت میشدم و دلشوره داشتم برای خودم نداشتم.
راستی منم جدیدم :P
نقل قول کردن
Th3VeNoM
#56 Th3VeNoM 1397-03-25 11:55
حالا یه سوال بنظرتون اصلا کار درستیه که مثلا اسپایدرمن گرین گابلین یا بتمن جوکر رو نمیکشه؟
نقل قول کردن
Th3VeNoM
#57 Th3VeNoM 1397-03-25 11:56
به نقل از Th3VeNoM:
حالا یه سوال بنظرتون اصلا کار درستیه که مثلا اسپایدرمن گرین گابلین یا بتمن جوکر رو نمیکشه؟

نظر خودتون و چیزی که منطقی تره رو بگین نه اینکه مثلا اگه اینا کسی رو بکشن باعث تنفر مردم و کاهش فروش کمیک میشه
نقل قول کردن
Morlan
#58 Morlan 1397-03-25 12:02
بعله معلومه که جوکر به گرد پای گرین گابلینم نمیرسه و این محبوبیت جوکر به خاطر دارک نایت نولان و سری آرکهام هست.
استاد ترابی اینی که میگم اسپمه ولی خواهشا جوابم را بدید من دربه در دنبال کمیک جنگ داخلی ام ولی اینی که شما ترجمه کردید مربوط به داستان جنگ های مخفی هست خواهش میکنم ازتون که کمیک اوریجینال جنگ داخلی که مارک میلار نوشته را ترجمه کنید یا حداقل لینک جایی که میتونم نسخه انگیلیسی را پیدا کنم را بدید
نقل قول کردن
Rubiker81
+1 #59 Rubiker81 1397-03-25 12:04
مثل همیشه عالی
من همیشه به رک بودن مختار غبطه می خوردم
هرچند قاعدتا باید دانش و وقت صرف شده ی زیادی پشت این رک بودن باشه
شماره ی دو حس خیلی بدی برام ایجاد کرد
شماره ی 1 هم به خودی خود و بدون احتساب شماره دو تراژدیک هست
به نظرم همین ایده هاست که با نشون دادن نهایت شخصیت سادیستیک یک خبیث (villian)، میشه تا حد خیلی زیادی رابطه ی همزادپندارانه ی بین خواننده و قهرمان زجر کشیده ی داستان رو تقویت کرد، چون این یک میل انسانیه که با در نظر گرفتن مشکلات زندگی خودش و داستان، شباهت هایی پیدا کنه و متاثر بشه
نقل قول کردن
mtm
#60 mtm 1397-03-25 12:49
به نقل از Morlan:

استاد ترابی اینی که میگم اسپمه ولی خواهشا جوابم را بدید من دربه در دنبال کمیک جنگ داخلی ام ولی اینی که شما ترجمه کردید مربوط به داستان جنگ های مخفی هست خواهش میکنم ازتون که کمیک اوریجینال جنگ داخلی که مارک میلار نوشته را ترجمه کنید یا حداقل لینک جایی که میتونم نسخه انگیلیسی را پیدا کنم را بدید

راستش ما همیشه میخواستیم این کمیک رو ترجمه کنیم ولی یادمه سایت فانتزی کمیک ترجمه اش کرده بود
به احترام زحمتی که این سایت برای ترجمه این کمیک کشیده بود ما هم دیگه سراغش نرفتیم
بنابراین اون جنگ داخلی secret wars رو ترجمه کردیم و البته جنگ داخلی 2
در هر حال فکر کنم ترجمه اش رو تو اون سایت بتونی پیدا کنی
ولی اینم لینک انگلیسیش هستش:
getcomics.info/.../...
ف.ی.ل.ت.ر شکن لازم داره
نقل قول کردن
civil war 2
#61 civil war 2 1397-03-25 14:11
مقاله جالبی بود.
در مورد مقایسه جوکر و نورمن باید گفت :
جوکر یه جورایی کار های چندش و حال بهم زن انجام میده و حس آدم نسبت بهش مثل روانی که میخای سر از شرش راحت بشی ولی گرین گابلین شیطان زیرکی و چند بعدی که حس کینه وانتقام رو توی دل آدم قرار میده و دوست داری ازش انتقام سختی بگیری و به این سادگی ها ولش نکنی و برای پیتر دردناک تر اینکه نمی تونه ثابت کنه که همه کار ها زیر سر اونه و خودش تنهایی باید باهاش مقابله کنه و چیزی که باعث میشه پیتر رو تحسین کنم اینکه با این همه زجر میخاد اون رو ببخشه.....
نقل قول کردن
Assassin
#62 Assassin 1397-03-26 09:54
با عرض سلام و خسته نباشید به اعضای سایت و دمت گرم آقای ترابی ببخشید من یه نقاشی از مرد عنکبوتی کشیدم چجوری باید به شما از ارسال کنم
نقل قول کردن
Marc Spector
#63 Marc Spector 1397-03-27 18:41
تا چند روز پیش که بحث میشد بین بهتر بودن جوکر یا گرین گابلین هرکی میگفت گرین گابلین یا جوکر(در کل جناح میگرفت)رد میکردم،ولی الان به نظرم تو این داستان یه نکته ای دوباره درمورد نورمن ازبورن یادآوری شد،این بزرگوار در دنیا یه(به ظاهر)وابستگی داره به نام پسر و نوه که اهداف شوم خودشو از اونا هم برتر میدونه ولی جوکر هیچ قیدو بندی نداره،بنابر این طبق اتفاقات اخیر لقب@%*&(شما لجن بخونین) ترین خبیث دنیای کمیک میرسه به نورمن ازبورن/گرین گابلین که جوکر باید تشریف بیاره برای شاگردی.
راستی آقا مختار مجدداً برای آپدیت مقاله خسته نباشید و دستتون درد نکنه.
نقل قول کردن
IRON MAN33
-1 #64 IRON MAN33 1397-04-01 23:10
سلام مقاله عالی بود ولی ابر خبیث هایی مث نورمن نمی‌تونن واقعی باشن (واقعا نمی‌خوام توهین کنم )
چون اگه از منظر روانشناسی نگاه کنین کسایی که خیلی کتک می‌خورن و تو بچگی اذیت میشن وحشی و روانی نمیشن بلکه اکثرشون چون این رفتارها و تاثیرات بد شو دیدن از انجام دادن این کارا جلوگیری میکنن و اتفاقا ادمای اروم و بی آزارین ولی توی دنیای کمیک این طفل معصوم هارو وحشی و نفرت انگیز جلوه میدن بعد همیشه من یه سوال داشتم چرا پیتر موجود کثیفی مثل ازبورن رو که همیشه به فکر نابودی و به فکر اذیت کردن خانوادشن رو نمیکشه درسته که این تو مرام پیتر نیست ولی کسی که اینقدر اسیب به اطرافیانش برسونه حتما باید بمیره و خیرخواهی بیش از حد اسپایدی اصلا منطقی نیست چون تو کردار هر موجودی دفاع از اعضای خانواده در اولویته
نقل قول کردن
best of the best
#65 best of the best 1397-04-01 23:29
به نقل از IRON MAN33:
سلام مقاله عالی بود ولی ابر خبیث هایی مث نورمن نمی‌تونن واقعی باشن (واقعا نمی‌خوام توهین کنم )
چون اگه از منظر روانشناسی نگاه کنین کسایی که خیلی کتک می‌خورن و تو بچگی اذیت میشن وحشی و روانی نمیشن بلکه اکثرشون چون این رفتارها و تاثیرات بد شو دیدن از انجام دادن این کارا جلوگیری میکنن و اتفاقا ادمای اروم و بی آزارین ولی توی دنیای کمیک این طفل معصوم هارو وحشی و نفرت انگیز جلوه میدن بعد همیشه من یه سوال داشتم چرا پیتر موجود کثیفی مثل ازبورن رو که همیشه به فکر نابودی و به فکر اذیت کردن خانوادشن رو نمیکشه درسته که این تو مرام پیتر نیست ولی کسی که اینقدر اسیب به اطرافیانش برسونه حتما باید بمیره و خیرخواهی بیش از حد اسپایدی اصلا منطقی نیست چون تو کردار هر موجودی دفاع از اعضای خانواده در اولویته

حالت خوبه شما؟!!!
چرت میگی چرا؟ هر قاتل روانی و حتی دیکتاتورهایی مثل هیتلر کودکی داغونی داشتن
اون وقت میگی اروم و بی ازار میشن؟!!!!!!!!!! !!
نقل قول کردن
spideypool20
#66 spideypool20 1397-06-18 21:41
به نقل از best of the best:
به نقل از IRON MAN33:
سلام مقاله عالی بود ولی ابر خبیث هایی مث نورمن نمی‌تونن واقعی باشن (واقعا نمی‌خوام توهین کنم )
چون اگه از منظر روانشناسی نگاه کنین کسایی که خیلی کتک می‌خورن و تو بچگی اذیت میشن وحشی و روانی نمیشن بلکه اکثرشون چون این رفتارها و تاثیرات بد شو دیدن از انجام دادن این کارا جلوگیری میکنن و اتفاقا ادمای اروم و بی آزارین ولی توی دنیای کمیک این طفل معصوم هارو وحشی و نفرت انگیز جلوه میدن بعد همیشه من یه سوال داشتم چرا پیتر موجود کثیفی مثل ازبورن رو که همیشه به فکر نابودی و به فکر اذیت کردن خانوادشن رو نمیکشه درسته که این تو مرام پیتر نیست ولی کسی که اینقدر اسیب به اطرافیانش برسونه حتما باید بمیره و خیرخواهی بیش از حد اسپایدی اصلا منطقی نیست چون تو کردار هر موجودی دفاع از اعضای خانواده در اولویته

حالت خوبه شما؟!!!
چرت میگی چرا؟ هر قاتل روانی و حتی دیکتاتورهایی مثل هیتلر کودکی داغونی داشتن
اون وقت میگی اروم و بی ازار میشن؟!!!!!!!!!!!!

شما خودتو عصبی نکن نمیدونسته تمام خبیث ها بی ازار و مهربون بودن
ادم فکرشم نمی کرد که مورچه بکشن
چه برسه به ادم
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#67 AmirhoseinJafari2005 1399-11-10 20:47
عالی بود :-)
نقل قول کردن
Spider Reza
#68 Spider Reza 1401-04-26 12:10
به نقل از mokhtar:
نميخوام دوباره شر درست كنم
ولي خدا وكيلي كارهاي خبيث گرين گابلين رو مقايسه كنيد با كارهاي خبيث جوكر. مقاله اش اينجاست:

spidey.ir/.../...

انصافا كدومشون خبيث تر هستند؟ كدومشن واقعا به قهرمان داستان بيشتر ضربه زدن؟

بزاريد اينجوري مطرح كنم: واقعا كارهاي عمدتا چندش آور جوكر رو ميشه با كارهاي نورمن كه عمق روح، جسم، هويت، عزيزان، فرزند و عشق پيتر رو هدف قرار دادند مقايسه كرد؟ اصلا واقعا عمل خبيث ديگري مونده كه نورمن انجام نداده باشه؟

جوكر خبيث ترين كارش اين بود كه جيسون تاد رو كشت. يعني كسي كه رابين اصلي نبود و هيشكي هم ازش دل خوشي نداشت. تازه، جيسون تاد همكار بتمن بود و بارها جلوي جوكر ايستاده بود. ، ولي نورمن خبيث ترين كارش اين بود كه عشق پيتر رو كشت. كسي كه نه همكارش بود و نه تا به حال جلوي گرين گابلين ايستاده بود. دختري كه معصوم بود و هيچ ربطي به دشمني پيتر و نورمن نداشت

لطفا كمي فكر كنيد
حقيقت همين نزديكي هاست ....

spidey.ir/.../...
این عکسو ببینین
عمو من همیشه مقاله های شما رو خیلی دوست داشتم‌ و دارم و گرین گابلینم همیشه از شرور های درجه یک و عالی براس من بوده
ولی نمیتونم خودمو قانع کنم که اون از جوکر بدتره.
واقعا قبول دارم اونم بدجور به پیتر ضربه زدی دیگه کی مرگ گوئن رو میتونه فراموش کنه
ولی ببینین من معیار برتری شرور رو به شرور دیگه رو توی این میبینیم که واقعا اگر یکیشون آزاد بشه من از کدوم بیشتر میترسم
از آزادی گرین گابلین، خب گرین گابلین بدجور خطرناکه قویه و مجهزه باهاش استدلالم نمیشه کرد ولی وقتی فک میکنم جوکر آزاد میشه واقعا چهارستون بدنم میلرزه. وقتی بفهمم گرین گابلین توی شهر منه مثلا کلا میترسم ولی وقتی جوکر اصلا شهر من نه کشور بغلی باشه نگران میشم. جوکر هرکجا باشه اصلا نمیشه تضمین کرد قرار نیست بلایی سر یه نفر توی یه جای دیگه دنیا نیاره.اغراق نمیکنم داستان اینجاستیس که میدونین یه بار سوپرمن یه کار کرد کار دنیا رو به کجا کشوند. اصن میشه برنده اصلی داستان اینجاستیس رو جوکر معرفی کرد هرچند همون اول مرد عواقب کارش دنیا رو بهم زد. حالا یه بارم فک کنیم بتمن اینجوری میشد، داستان بتمنی که میخندد هم معروفه دیگه اون بدتر.
البته درسته ملت گابلین و دارک اونجرز هم جامعه ستیزی گابلین رو نشون میده ولی واقعا من حس خطر جوکر رو توی اونا ندیدم. تو جامعه جوکر، رسما قراره بی عدالتی محض باشه توی جامعه گابلین یه تغییر بزرگ با بهایی که نمی ارزه، خب من با اولی بیشتر ترسم میگیره
درسته بتمن ذهن واقعا قوی داشته و زیادم توی چنگ بازی های روانی جوکر داغون نشده، و خب این روند تکراری تا حدودی از تاثیر گذاری داستان های بتمنم کم کرده
توی داستان های گرین گابلین، پیتر خیلی خیلی بیشتر واکنش نشون میده و ضعفاش و غلبه بهش رو بیشتر میبینم به خاطر همینم تاثیر گذاری فوق العاده‌ای دارن ولی اینجا به نظرم این تاثیرگذاری باعث شده فک کنین گرین گابلین شرور بهتریه‌. خب باید ذهن خاص و سنگی بتمن رو هم در نظر بگیریم اون همه سال آموزشش داد جای بروس وین رو با پیتر پارکر عوض کنیم بازم براش گابلین فرقی نیمکرد و جوکرم تاثیرات مثل گابلین رو روی پیتر میذاشت بلکه بدتر.
و البته درباره مرگ جیسون تاد هم بگن خیلیا میگن به خاطر کمبود مرگ های خاص و تاثیرگذار توی سری بتمن میخواستن از همچین چیزی استفاده کنن تا یه به اصطلاح تکونی به داستان های بتمن بدن و بازی های روانی جوکر رو خاص تر کنن. و خب نظر سنجی هم همینطوری کردن(حرف من نیستا اینطور گفتن) انگار یه جور تقلید میخواستن از مرگ گوئن استیسی بکنن. دیگه مرگ جیسونم خیلی شدید بود شاید به تاثیرگذاری مرگ‌گوئن نبود ولی بازم خوب بود.
جوکر از هرطرف که نگاه میکنم برام شرور بدتریه. یعنی اگر من یه ابرقدرتی چیزی داشتم و قرار بود بین جوکر و گرین گابلین با یکی بجنگم که برام راحت تر باشه میرفتم سراغ گابلین. اگرم قرار باشه یکی رو خیلی سریع متوقف کنم میرفتم سراغ جوکر چون به نظرم بدتره.
البته جوکر مثل نورمن فاز های بلندپروازانه زیاد برنداشته و کاراشم اکثرا محدود به بتمن و گاتم میشن هم دلایلی داره مثل اینکه نویسنده های دی سی زیاد اینکارو نکردن و البته فک میکنم جوکر خودش علاقه بیشتری به درگیری با بتمن و گاتم داشته باشه چون سخت تره براش و خب هرچی بازی سخت تر، پیروزی شیرین تر.
جوکر از هرجهت که میبینم شرورتره و سمبل یه چیزیم هست. سمبل هرج و مرج بی عدالتی.گابلین سمبل هیچی نیست. هرچقدرم که شرور باشه نتونسته حدش رو به اندازه سمبل چیز شرورانه‌ای بالا ببره. ولی جوکر تونست. اونم بدون اون همه قدرت و تجهیزاتی که گابلین داره.
گابلین واقعا به عنوان یه شرور برام قابل تحسینه ولی اون رو توی شرارت نمیتونم از جوکر بالاتر ببینم
نقل قول کردن
Spider Reza
#69 Spider Reza 1401-04-26 12:12
به نقل از best of the best:
به نقل از IRON MAN33:
سلام مقاله عالی بود ولی ابر خبیث هایی مث نورمن نمی‌تونن واقعی باشن (واقعا نمی‌خوام توهین کنم )
چون اگه از منظر روانشناسی نگاه کنین کسایی که خیلی کتک می‌خورن و تو بچگی اذیت میشن وحشی و روانی نمیشن بلکه اکثرشون چون این رفتارها و تاثیرات بد شو دیدن از انجام دادن این کارا جلوگیری میکنن و اتفاقا ادمای اروم و بی آزارین ولی توی دنیای کمیک این طفل معصوم هارو وحشی و نفرت انگیز جلوه میدن بعد همیشه من یه سوال داشتم چرا پیتر موجود کثیفی مثل ازبورن رو که همیشه به فکر نابودی و به فکر اذیت کردن خانوادشن رو نمیکشه درسته که این تو مرام پیتر نیست ولی کسی که اینقدر اسیب به اطرافیانش برسونه حتما باید بمیره و خیرخواهی بیش از حد اسپایدی اصلا منطقی نیست چون تو کردار هر موجودی دفاع از اعضای خانواده در اولویته

حالت خوبه شما؟!!!
چرت میگی چرا؟ هر قاتل روانی و حتی دیکتاتورهایی مثل هیتلر کودکی داغونی داشتن
اون وقت میگی اروم و بی ازار میشن؟!!!!!!!!!!!!

هیتلر زیادم بچگی داغونی نداشت ها
فقط توی جنگ جهانی اول سرباز بود و قواعد جنگ تغییرش داد.
آدمای ذاتا بد داریم.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#70 AM SM BM SM 1401-04-26 19:28
به نقل از Spider Reza:
به نقل از mokhtar:
نميخوام دوباره شر درست كنم
ولي خدا وكيلي كارهاي خبيث گرين گابلين رو مقايسه كنيد با كارهاي خبيث جوكر. مقاله اش اينجاست:

spidey.ir/.../...

انصافا كدومشون خبيث تر هستند؟ كدومشن واقعا به قهرمان داستان بيشتر ضربه زدن؟

بزاريد اينجوري مطرح كنم: واقعا كارهاي عمدتا چندش آور جوكر رو ميشه با كارهاي نورمن كه عمق روح، جسم، هويت، عزيزان، فرزند و عشق پيتر رو هدف قرار دادند مقايسه كرد؟ اصلا واقعا عمل خبيث ديگري مونده كه نورمن انجام نداده باشه؟

جوكر خبيث ترين كارش اين بود كه جيسون تاد رو كشت. يعني كسي كه رابين اصلي نبود و هيشكي هم ازش دل خوشي نداشت. تازه، جيسون تاد همكار بتمن بود و بارها جلوي جوكر ايستاده بود. ، ولي نورمن خبيث ترين كارش اين بود كه عشق پيتر رو كشت. كسي كه نه همكارش بود و نه تا به حال جلوي گرين گابلين ايستاده بود. دختري كه معصوم بود و هيچ ربطي به دشمني پيتر و نورمن نداشت

لطفا كمي فكر كنيد
حقيقت همين نزديكي هاست ....

spidey.ir/.../...
این عکسو ببینین
عمو من همیشه مقاله های شما رو خیلی دوست داشتم‌ و دارم و گرین گابلینم همیشه از شرور های درجه یک و عالی براس من بوده
ولی نمیتونم خودمو قانع کنم که اون از جوکر بدتره.
واقعا قبول دارم اونم بدجور به پیتر ضربه زدی دیگه کی مرگ گوئن رو میتونه فراموش کنه
ولی ببینین من معیار برتری شرور رو به شرور دیگه رو توی این میبینیم که واقعا اگر یکیشون آزاد بشه من از کدوم بیشتر میترسم
از آزادی گرین گابلین، خب گرین گابلین بدجور خطرناکه قویه و مجهزه باهاش استدلالم نمیشه کرد ولی وقتی فک میکنم جوکر آزاد میشه واقعا چهارستون بدنم میلرزه. وقتی بفهمم گرین گابلین توی شهر منه مثلا کلا میترسم ولی وقتی جوکر اصلا شهر من نه کشور بغلی باشه نگران میشم. جوکر هرکجا باشه اصلا نمیشه تضمین کرد قرار نیست بلایی سر یه نفر توی یه جای دیگه دنیا نیاره.اغراق نمیکنم داستان اینجاستیس که میدونین یه بار سوپرمن یه کار کرد کار دنیا رو به کجا کشوند. اصن میشه برنده اصلی داستان اینجاستیس رو جوکر معرفی کرد هرچند همون اول مرد عواقب کارش دنیا رو بهم زد. حالا یه بارم فک کنیم بتمن اینجوری میشد، داستان بتمنی که میخندد هم معروفه دیگه اون بدتر.
البته درسته ملت گابلین و دارک اونجرز هم جامعه ستیزی گابلین رو نشون میده ولی واقعا من حس خطر جوکر رو توی اونا ندیدم. تو جامعه جوکر، رسما قراره بی عدالتی محض باشه توی جامعه گابلین یه تغییر بزرگ با بهایی که نمی ارزه، خب من با اولی بیشتر ترسم میگیره
درسته بتمن ذهن واقعا قوی داشته و زیادم توی چنگ بازی های روانی جوکر داغون نشده، و خب این روند تکراری تا حدودی از تاثیر گذاری داستان های بتمنم کم کرده
توی داستان های گرین گابلین، پیتر خیلی خیلی بیشتر واکنش نشون میده و ضعفاش و غلبه بهش رو بیشتر میبینم به خاطر همینم تاثیر گذاری فوق العاده‌ای دارن ولی اینجا به نظرم این تاثیرگذاری باعث شده فک کنین گرین گابلین شرور بهتریه‌. خب باید ذهن خاص و سنگی بتمن رو هم در نظر بگیریم اون همه سال آموزشش داد جای بروس وین رو با پیتر پارکر عوض کنیم بازم براش گابلین فرقی نیمکرد و جوکرم تاثیرات مثل گابلین رو روی پیتر میذاشت بلکه بدتر.
و البته درباره مرگ جیسون تاد هم بگن خیلیا میگن به خاطر کمبود مرگ های خاص و تاثیرگذار توی سری بتمن میخواستن از همچین چیزی استفاده کنن تا یه به اصطلاح تکونی به داستان های بتمن بدن و بازی های روانی جوکر رو خاص تر کنن. و خب نظر سنجی هم همینطوری کردن(حرف من نیستا اینطور گفتن) انگار یه جور تقلید میخواستن از مرگ گوئن استیسی بکنن. دیگه مرگ جیسونم خیلی شدید بود شاید به تاثیرگذاری مرگ‌گوئن نبود ولی بازم خوب بود.
جوکر از هرطرف که نگاه میکنم برام شرور بدتریه. یعنی اگر من یه ابرقدرتی چیزی داشتم و قرار بود بین جوکر و گرین گابلین با یکی بجنگم که برام راحت تر باشه میرفتم سراغ گابلین. اگرم قرار باشه یکی رو خیلی سریع متوقف کنم میرفتم سراغ جوکر چون به نظرم بدتره.
البته جوکر مثل نورمن فاز های بلندپروازانه زیاد برنداشته و کاراشم اکثرا محدود به بتمن و گاتم میشن هم دلایلی داره مثل اینکه نویسنده های دی سی زیاد اینکارو نکردن و البته فک میکنم جوکر خودش علاقه بیشتری به درگیری با بتمن و گاتم داشته باشه چون سخت تره براش و خب هرچی بازی سخت تر، پیروزی شیرین تر.
جوکر از هرجهت که میبینم شرورتره و سمبل یه چیزیم هست. سمبل هرج و مرج بی عدالتی.گابلین سمبل هیچی نیست. هرچقدرم که شرور باشه نتونسته حدش رو به اندازه سمبل چیز شرورانه‌ای بالا ببره. ولی جوکر تونست. اونم بدون اون همه قدرت و تجهیزاتی که گابلین داره.
گابلین واقعا به عنوان یه شرور برام قابل تحسینه ولی اون رو توی شرارت نمیتونم از جوکر بالاتر ببینم

میدونین مشکل این حرف شما چیه؟ اینکه برتری یک خبیث نسبت به خبیث دیگر رو براساس شرارت او میدونید. یعنی اینکه هرکسی شرور خطرناک تر و خبیث تر و دیوانه تری باشه پس از نظر شما بهتره. درحالی که اگر بخوایم اینجوری حساب کنیم، کارنیج از تمام شروران دنیای کمیک بهتره! یا بولزآی و رد اسکال! اما چرا کارنیج که از جوکر هم وحشی تر و دیوانه تر و خونریز تره (و این موضوع توی شماره اول کمیک مشترک مرد عنکبوتی و بتمن هم ثابت شد) به هیج عنوان جز برترین خبیث های اسپایدرمن قرار نمیگیره؟ چون قضیه این نیست که کی خبیث تر و بدتره، قضیه اینه که کی شخصیت پردازی بهتری داره. کی شخصیتش قوی تره و انگیزه هاش جدی تره‌. جوکر واقعا عالیه. مطمئنا یکی از برترین خبیث های دنیای کمیک هست و خبیث بسیار عالی هست. اما راستش رو بخواید، یکی از معدود جاهایی که تونست من رو متقاعد کنه که جوکر شخصیت تک بعدی نیست (و به نظرم بهترین نسخه جوکر رو اونجا دیدیم) سری بازی های آرکام، ساخته راک استدی بود. وگرنه غیر از این به شخصه با اینکه به نظرم جوکر در اغلب اوقات شخصیت تک بعدی داره درحالی که نورمن آزبورن یک شخصیت جامع و با اهداف زیاده که برخلاف جوکر که خبیث «فیلمی» شکلی هست، هیچ جایی بهتر از مدیوم «سریال» برای اقتباس از گرین گابلین بهتر نیست. چون اصلا اوریجین گرین گابلین خودش دو-سه اپیزود یک سریال رو میطلبه و میشه کلی بهره برداری دراماتیک از کودکی و نوجوانی نورمن انجام داد(درحالی که یک فیلم سه ساعته هم نمیتونه یک ساعتش رو کاملا به اوریجین خبیث داستان بدون حضور قهرمان بپردازه). و البته چیزی که درباره نورمن خیلی دوست دارم، خصومت شخصی و عمیق اون با «پیتر پارکر» هست، نه اسپایدرمن. ضمن اینکه، گرین گابلین در خباثت هم دست کمی از جوکر نداره. بذارید یادآوری کنم که گرین گابلین همون کسی هست که بچه تازه به دنیا اومده رو دزدیده و با توجه به اینکه این همه سال ازش خبری نشده احتمالا اون رو کشته(حالا کلی جنایت دیگه که بر علیه پیتر و جهان کرده بماند). فرق گرین گابلین با جوکر که باعث میشه خیلی ها به اشتباه به این فکر بیفتند که جوکر وحشی تر و خبیث تر از گرین گابلین هست اینه که درحالی جنون گابلین خیلی زیرپوستی و زیرکانه است و در حالی که میخواد سر به تن افراد این دنیا نباشه اما به خاطر اهداف متنوعش مجبوره باهاش راه بیاد اما خصومت جوکر چیزی کاملا عیان و افسارگسیخته است.
نقل قول کردن
Ossei
#71 Ossei 1401-04-26 21:56
اینکه چرا قهرمان ها دست به کشتن ادمکش هایی که همیشه فرار میکنن نمیزنن موضوغ قابل بحثیه من خودم فکر میکنم اینکه بتمن جوکر رو نمیکشه چون نمیخواد دستش به خون الوده بشه یا نمیخواد مثل اونا بد بشه یجور خودخواهیه، همیشه هم کسانی که کودکی داغونی داشتن ادم های قاتل و بیرحمی نمیشن
در ضمن حواست رو به لحن و انتخواب کلماتت بده
نقل قول کردن
Kia Iron Man
+1 #72 Kia Iron Man 1401-04-27 01:57
#68
ممنونم از شما دوست عزیز که نظرتون رو در میون گذاشتید. مطمئنا نظر شما هم محترمه ولی مقایسه شما اصلا درست نیست. بیاید از اول شروع کنیم.
به نقل از Spider Reza:
ولی ببینین من معیار برتری شرور رو به شرور دیگه رو توی این میبینیم که واقعا اگر یکیشون آزاد بشه من از کدوم بیشتر میترسم

این معیاری که برای برتری جوکر انتخاب کردین از بیخ و بن غلطه و همونطور که امیرحسین جان هم گفتن "شرور بودن" یا "ترسناک بودن" دلیل بر برتری یه کاراکتر نیست. و اما نکته مهمتر اینکه شما از آزاد شدن گرین گابلین نبایدم بترسید چون گرین گابلین اصلا زندانی نمیشه که بخواد آزاد بشه! برخلاف جوکر که خیلی بی‌پرده و آشکارا خلاف میکنه، گرین گابلین در قالب نورمن آزبورن مثل یه جنتلمن خیرخواه جلوی عموم ظاهر میشه و به شکل زیرکانه ای به دشمنی با اسپایدرمن ادامه میده. به همین دلیله که اون هیچوقت دستگیر نشده (البته تا قبل از قضیه دارک اونجرز و رو شدن دستش) و اگه شما هم به جای یک خواننده، یک شهروند در دنیای مارول بودین، اصلا و ابدا از نورمن آزبورن نمی‌ترسیدین چون از شرارتش خبر نداشتین.
شما در ادامه کامنت‌تون برای مقایسه از فجایعی که جوکر در داستان اینجاستیس یا کمیک بتمنی که میخندد نام بردین. اولا که این داستان ها مربوط به دنیای موازی هستن و خودتونم می‌دونین که ما کاری نداریم که فلان نسخه از جوکر از فلان دنیا از اون همه جهان مولتی ورس دیسی چیکار کرد چون ما جوکر و گرین گابلین خودمون کار داریم (حالا بماند که جوکر در اون داستان ها هم فقط نقش محرک داشت و ویلین اصلی خود بتمن و سوپرمن بود).
اصلا گیریم که به قول شما هر چی ابرخبیث شرور تر بهتر. مگه بدترین کاری که جوکر کرده چی بود؟ جوکر توی هر داستان میاد چند تا سیاه لشکرو میکشه، بتمن دستگیرش میکنه و بعدشم روز از نو روزی از نو. واقعا کدوم اقدام خبیثانه جوکر در حد کار های گرین گابلین موندگار بوده؟ جوکر بتگرل رو فلج کرد؟ خب باربارا دوباره سر پا شد و انگار نه انگار که اتفاقی افتاده.‌ جیسون تاد رو کشت؟ جیسون که از اولش دستیار بتمن و دشمن جوکر بود (کاری نداریم که رابین اصلی دیک گریسون بود) و هیچکی هم ازش دل خوشی نداشت و همونطور که گفتی خود طرفدارا رای به مرگش دادن. و البته که جیسون دوباره زنده شد. اما گرین گابلین چی؟ کسی که یه نوزاد تازه متولد شده رو بدون کوچکترین رحمی میکشه و از اون دردناک تر که گوئن استیسی، یعنی معشوقه مظلوم پیتر که اصلا کاری به گرین گابلین نداشت رو صرفا برای زجر دادن پیتر به قتل میرسونه. کاری که پیتر بعد از این همه سال هیچوقت خودش رو به خاطرش نمی‌بخشه و نخواهد بخشید.
در کلام آخر میخوام بگم که برخلاف شما جوکر هیچوقت برای من یک خبیث جذاب نبوده. من کاری به اقتباس های این شخصیت از دارک نایت گرفته تا سری بازی آرکهام ندارم. در دنیای کمیک جوکر یک کاراکتر تک بعدیه. کاراکتری که مثل یک دستگاه آدم کشی میمونه چه پیچیده شخصیتی داره که اون رو هم سطح با خبیث عمیقی مثل گرین گابلین قرار بده؟ آیا واقعا بعد از این همه سال تقابلِ تام و جری‌گونه و بی‌پایان بتمن و جوکر که هیچ تکاملی نداره تکراری نشده؟ الان دیگه دوران شخصیت های چندلایه و پیچیده اس نه یه کاراکتر تک بعدی و بی‌هدف که تا مدت ها پیشینه درست و حسابی نداشت و هر روز میاد یه خلافی میکنه و روز بعد انگار نه انگار که اتفاقی افتاده.
به هر حال من سعی کردم که با دلایل منطقی بهتون بگم که جوکر از نظر شخصیت پردازی هیچوقت در حد و اندازه گرین گابلین نیست. قبول دارم که جوکر یکی از محبوب ترین شرور های تاریخه ولی برای من یکی که جوکر حتی در top 5 هم قرار نمیگیره.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید