15 دفعه ای که سریال های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند!

15 دفعه ای که سریال های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند

این مقاله نشان میده که Arrowverse شبکه CW چقدر داره از دنیای سینمایی مارول پیروی میکنه!

(توضیح این مقاله از معتبرترین و بهترین سایت کمیک بوکی جهان یعنی Comic Book Resources  ترجمه شده. میتونید اصل مقاله به زبان انگلیسی را اینجا بخوانید)

 

15- تیراندازان، تندروها و جادوگران

تیراندازان، تندروها و جادوگران

Arrowerse  چندین ابرقهرمان داره که مهارت هایشان تقریبا کپی برابر با اصل ابرقهرمانان دنیای سینمایی مارول هستند (توجه کنید که در این مقاله ملاک دنیای کمیک مارول نیست، دنیای سینمایی ماروله. بنابراین نگید که مثلا گرین ارو  قبل از هاکای تو دنیای کمیک خلق شده و ... در واقع نویسنده این مقاله میخواد بگه که دی سی چقدر سعی داره   ترکیب گروه های ابرقهرمانی سریال های خودش رو شبیه به فیلم های مارول بکنه). به طور مثال هم سریال اروو و هم فیلم های سینمایی اونجرز تیرانداز دارند. هاکای سال 2011 در فیلم ثور رونمایی شد و اروو هم سال 2012. هاکای یک جاسوس است که اونجر شده و در تیراندازی با کمان مهارت داره و البته هنرهای رزمی بلده. گرین ارو هم در تیراندازی با کمان ماهره ولی یک میلیاردر و خوشگذران سابق بوده که الان در استار سیتی یک Vigilante محسوب میشه.

سریال اروو در ضمن کنستانتین را بعد از اینکه سریالش در NBC کنسل شد دوباره در CW معرفی کرد . او کارآگاهی است که مربوط به امور مرموز و جادویی میشه. کنستانتین در سریال اروو ظاهر شد تا " سارا لانس" را زنده کنه. ولی الان خودش در کارتون CW Seed ظاهر شده. قدرت های کنستانتین شبیه به دکتر استرنج هستش. هر دوی آنها از جادو استفاده میکنند تا مبارزه کنند و از ما محافظت کنند.

تندروها (speedsters) هم هستند . در فیلم انتقام جویان: عصر التران ، کوئیک سیلور در سوکویا ظاهر شد تا با روبات های قاتل التران بجنگه و مردم شهر را نجات بده. فلش هم یک تندرو هستش که از سرعتش استفاده میکنه  تا اهالی سنترال سیتی را از خطر نجات بده.

 

14- ایده "لایق بودن"

ایده "لایق بودن"

دو تا از بامزه ترین صحنه های فیلم اونجرز: عصر التران مربوط به میولنیر (چکش ثور) میگردد. چون جوریه که تنها کسانی که واقعا لایق (worthy) هستند میتونند اون را بلند کنند. بعد از میهمانی تونی استارک برخی از اعضای گروه سعی میکنند چکش را بلند کنند. وقتی استیو راجرز یه کمی تکونش داد، ثور بیچاره خیلی شوکه شد. در انتهای فیلم هم تونی، استیو و ثور دوباره بحث میکنند که کی میتونه و نمیتونه چکش ثور را برداره و حتی به این فکر میکنند که ایا اسانسور میتونه میولنیر را بیاره بالا یا نه!

Arrowverse این ایده برای داستان " وندال ساوج" قرض گرفت . داستانش از اروو شروع شد ، جایی که ساوج برای اولین بار به استار سیتی رسید. تیم اروو در نهایت فهمیدند که Kendra همون Chay-Ara دوباره احیا شده است و اینکه فقط او یا کارتر (پرنس خوفو) لایق بوده و میتونند از دشنه Amon برای کشتن ساوج استفاده کنند. این داستان در سریال "افسانه های فردا" ادامه یافت و هاک گرل در نهایت از این دشنه استفاده کرد تا ساوج را بکشه.

 

13- مردان عضلانی فلزی

مردان عضلانی فلزی

وقتی دکتر "نیت هی وود" (Dr. Nate Heywood) برای اولین بار در سریال افسانه های فردا با شکل و شمایل براق و فلزی ظاهر شد واقعا به یاد «کلاسوس» در فیلم های ایکس من افتادیم. کلاسوس اولش در کنار ولورین در ایکس من 2 ظاهر شد . او یک مرد جوان عضلانی بود که به ولورین کمک کرد میوتانت های مدرسه اگزاویر را از دست "استرایکر" خبیث فراری دهد. او اخیرا  در فیلم ددپول دیده شد . بدن فلزی او در مقابل گلوله اسیب ناپذیر است و قدرت و بنیه فوق بشری هم دارد.

در سریال افسانه های فردا و در اپیزود Shogun هم دیدیم که نیت قدرت متوقف کردن گلوله دارد. او دیگه میتونست به یک مرد فلزی تبدیل بشه تا از خودش و دوستانش در مقابل گلوله و دیگر تهدیدات محافظت کنه. بعد از مقداری آموزش نیت دیگه میتونست هر وقت میخواد از قدرت هاش استفاده کنه و به مردی براق و فلزی درست عین کلاسوس بدل بشه (البته لهجه غلیظ روسی نداشت!). لازم به ذکره که در کمیک های دیسی قدرت های نیت دقیقا مثل قدرت های کلاسوس عمل نمیکنه. در عوض او شبیه به انسانه ولی پوستش به سختی فلزه (یعنی شبیه به لوک کیج!). ولی در سریال افسانه های فردا درست شبیه به کلاسوسش کردند!

 

12- سرمی از دوران جنگ جهانی دوم که آدم ها رو به ابرسرباز تبدیل میکنه

سرمی از دوران جنگ جهانی دوم که آدم های عادی رو به ابرسرباز تبدیل میکنه

وضعیتی که طبق اون «نیت هی وود» به قدرت هایش در سریال افسانه های فردا دست میابه با دنیای کمیک فرق داره. در اصل در شماره 3 از کمیک Justice Society of America ، قدرت های نیت از حمله یک ابرشرور نشات گرفتند. ولی در سریال ، ری پالمر وقتی به جنگ جهانی دوم سفر زمانی انجام داد به نیت یک سرم ویژه که از مقر نازی ها برداشته بود داد. او با سرم کمی ور رفت و چون نیت پس از یک نبرد دچار خونریزی شده بود، سرم رو بهش داد. این سرم نه تنها به نیت قدرت تبدیل شدن به فلز رو داد بلکه مشکل هموفیلی او را هم حل کرد. این سرم خیلی شبیه به سرمی است که استیو راجرز در دنیای سینمایی مارول استفاده کرد تا به کاپیتان آمریکا تبدیل بشه. تبدیل شدن استیو از یک آدم علیل به یک ابرسرباز از صحنه های ماندگار فیلم "کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو" بود. البته شایان ذکره که نیت برخلتف استیو در یک آزمایشگاه و در حالی که به تختی بسته شده  و بهش چند تا سوزن میزنن، تغییر شکل نداد.

ولی منبع قدرت های او در Arrowverse درست مثل منبع قدرت کاپیتان آمریکا هستش.

 

11- استفاده از قهرمانان میهن پرست که لباسشون تم پرچم آمریکا داره

 استفاده از قهرمانانی که لباسشون تم پرچم آمریکا داره

در کمیک شماره 2 از سری دوم Justice League of America،" هنک هی وود" که یک افسر نیروی دریایی در جنگ جهانی دوم بود به ابرقهرمان تبدیل شد و بهش Commander Steel گفتند. ما این شخصیت را در سریال افسانه های فردا و وقتی که تیم به گذشته سفر کرد دیدیم. نیت علاقمند بود Commander Steel  رو ملاقات کنه چون نه تنها یک قهرمان آمریکایی دوران جنگ جهانی بود بلکه پدر بزرگش هم بود.

به نظر میرسه Commander Steel براساس کاپیتان آمریکا باشه چون کاپیتان آمریکا هم لباسی میپوشد که سمبل های میهن پرستانه براساس پرچم کشور آمریکا دارد و با نازی ها میجنگید. لباس استیو راجرز در فیلم های مارول عوض شده ولی همیشه المان های میهن پرستانه داشته. و این درباره لباس Commander Steel هم صدق میکنه.

 

10- زنانی که میراث قهرمانانه خانوادگی خود را به ارث میبرند

زنانی که میراث قهرمانانه خانوادگی خود را دریافت میکنند

یک قهرمان هرگز نمیمیرد. البته ممکنه بمیره ولی هویت ابرقهرمانی او زنده میماند. یعنی گاهی اوقات لباس و ابزارآلات مفید یک ابرقهرمان به هم تیمی های آنان منتقل میشود. گاهی هم پرسونای قهرمان به دیگر عضو خانواده اش به ارث میرسد. ما در تیتراژ فیلم مرد مورچه ای دیدیم که "هنک پیم" دخترش Hope را به آزمایشگاهی میبرد که لباس مادرش «واسپ» در آن است. این کاملا نشون داد که Hope در آینده نزدیک قراره مثل مادرش ابرقهرمانی به نام واسپ بشه.

لارل لانس هم دقیقا همین کار را برای خواهرش در سریال Arrow کرد. وقتی سارا مرد، لارل شروع کرد به فراگیری هنرهای رزمی تا بتونه جای خواهرش رو به عنوان قناری سیاه بگیره. بنابراین لباس سیاه و ماسک و دستگاه canary cry قناری سیاه را به تن کرد و به الیور و جان دیگل ملحق شد تا با تبهکاران در خیابان های استار سیتی بجنگه.

 

9- رهبران گروه که به اشتباه مرده پنداشته میشدند

 رهبران گروه که به اشتباه مرده پنداشته میشدند

هر گروه ابرقهرمانی یک لیدر داره. حالا یا خودش خودش رو به این مقام منصوب کرده یا اینکه دیگر اعضای گروه او را انتخاب کرده اند تا لیدر باشه. به طور طبیعی هم اونجرز و هم Legends  یک لیدر دارند . چیزی که بین اونا خیلی شبیه اینه هر دوی این گروه ها لیدری دارند که در مقطعی از زمان مرده فرض میشده. در فیلم "کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو" ، استیو راجرز به نفع دیگران جانش را فدا کرد . او که داشت هواپیمایی را هدایت میکرد که قرار بود با بمب به شهرهای آمریکا حمله کنه، عمدا خودش و هواپیما را داخل یخ ها انداخت تا جون بقیه رو نجات بده. بعدش دیدیم که از یخ ها بیرون آمده و به رهبر گروه هم تبدیل شد.

در سریال افسانه های فردا ،" ریپ هانتر" هم تقریبا به همین شکل جانش را داد تا افرادش را نجات دهد. او هم سفینه اش را جوری هدایت کرد تا افراد و دیگر مردم نیویورک سیتی نجات پیدا کنند. با این حال اگر تریلر نیم فصل سریال را دقت کنیم میبنیم که ریپ برای چند قسمت بعدی هم زنده است. منتهی این دفعه سفر زمانی است که باعث زنده موندن ریپ میشه، نه یخ!

 

 

8- زنان بسیار باهوش که قدرت فوق بشری هم دارند

زنان بسیار باهوش که قدرت فوق بشری هم دارند

Arrowverse در سریال فلش یک خانم دکتر باهوش دارد که شبیه به "جین گری" در فیلم های ایکس من و " سوزان استورم " فیلم های چهار شگفت انگیز است. جین گری در دو فیلم نخست ایکس من پزشکی بود که بهش رجوع میشد . او معمولا لوگان را درمان میکرد یا به اگزاویر کمک میکرد و البته میدونید که میوتانتی بود که قدرت های فوق بشری تله پاتیک هم داشت. سو استورم هم دانشمند ژن شناسی باهوشی در فیلم اول چهار شگفت انگیز بود . او رئیس تحقیقات ژنتیک دکتر دووم هم بود. هر دوی این شخصیت بسیار باهوش و در رشته خود بسیار مستعد بودند.

در سریال فلش هم "کیتلین اسنو" (Caitlin Snow) یک دکتر  شناخته شده است . او یک بیومهندس در S.T.A.R Labs است . مثل جین گری و سو استورم ، او هم قدرت دارد. وقتی فلش تایم لاین را ریست کرد ، تونست به قدرت انجماد کردن دست پیدا کنه. در اپیزود Killer Frost  به میزات تخریب بالای قدرت های او پی بردیم (درست مثل جین گری در فیلم مردان ایکس 3) و دیدیم که از قدرت هاش برای مقاصد خبیث استفاده میکنه. ولی الان دیگه آدم خوبی شده (درست مثل جین گری!). او از دستبند های کنترلی استفاده میکنه تا دیگه به کیلر فراست تبدیل نشه چون خیلی میترسه دوباره به اون نیروی مخرب تبدیل بشه (درست مثل جین گری!)

 

7- استفاده از رئیسی که خیلی شبیه به جی. جونا جیمسونه

استفاده از رئیسی که خیلی شبیه به جیمز جونا جیمسونه

حتی ابرقهرمانان هم باید قبض های مختلف پرداخت کنند پس بنابراین به یک منبع درآمد نیاز دارند . اینکه ما محل کار یک ابرقهرمان را ببینیم خیلی خوب و جالبه و البته مفید  مخصوصا اگه مربوط به رسانه باشه چون اینجوری اعمال خوب قهرمان با بقیه به اشتراک گذاشته میشه و اونا هم در جریان قرار میگیرند. Arrowverse از دنیای سینمای مارول الهام گرفته و یک روزنامه و کمپانی مولتی مدیا خلق کرد که صاحبش یک آدم زورگو هستش! منظورمون خانم "کت گرانت " در سریال سوپرگرل هستش. این شرکت و صاحبش شبیه به جی جونا جیمسون و دیلی بیوگل در فیلم های مرد عنکبوتی است. جونا به خبرنگاران دستور میده و علیه مرد عنکبوتی فریاد میزنه. کارمندانش درسته که بهش احترام میزارن ولی چون ازش میترسن. البته او خوب میدونه که چیکار کنه که دیلی بیوگل سرپا بمونه.

در سریال سوپرگرل هم میبینیم که ایشون کارش رو به عنوان یک خبرنگار برای دیلی پلنت آغاز کرد و در نهایت CatCo Worldwide Media را تاسیس کرد. او هم یک آدم ترسناک و قلدر هستش ولی در عین حال میدونه صلاح شرکتش چیه. و مثل جونا جیمسون هر از گاهی مهربانی هایی هم میکنه.

 

6- تشعشع + انفجار = ابرقهرمانان بی ثبات

6- تشعشع + انفجار = ابرقهرمانان بی ثبات

در Arrowverse و MCU خیلی روی نوابغ دانشمند تکیه میشه تا مشکلات عظیمشون حل بشه. این دانشمندان اغلب خودشون هم ابرقهرمان هستند (به لطف در معرض تشعشعات قرار گرفتن!). دکتر بروس بنر دانشمند عینکی معروف ماروله که نه تنها میتونه هوش مصنوعی درست کنه بلکه میتونه جلوی خراب کاری های تونی استارک رو هم بگیره و هوشش با هوش تونی رقابت میکنه. ضمنا، او میتونه به هالک تخریب گر هم تبدیل بشه چون در معرض تشعشعات اشعه گاما قرار گرفته.

در سریال فلش هم شخصیت مشابه ای داریم که اتفاقا تضاد شخصیتی یا همون دو شخصیتی بودن هالک هم در او مشاهده میشه : دکتر "مارتین استاین". او  فیزیکدانی بود که تبدیل به نیمی از یک سوپرهیرو شد. وقتی دستگاه particle accelerator در S.T.A.R. Labs منفجر شد ، مولوکول های او با مولوکول های "رانی ریموند " پیوند خورد. در نهایت یک انفجار هسته ای آنها را جدا کرد و یک دستگاه ویژه بهشون امکان داد تا به میل خودشون ترکیب و تبدیل به قهرمانی به نام Firestorm بشن. همچنین هوش درخشان دکتر استاین و فعالیت هاش به عنوان یک فیزیکدان باعث شد دانشمندی بشه که برای مدتی مشکلات تیم فلش رو حل کنه.

پس از مرگ رانی ، دکتر استاین فهمید که به فرد دیگری نیاز داره تا باهاش ترکیب بشه و گرنه خودش هم میمیره. اینجا بود که "جفرسون جکسون " وارد شد . آنها الان در سریال افسانه های فردا هستند.

 

5- اگه نیروی فوق بشری داری پس سازمانی هست که مواظبته

اگه نیروی فوق بشری داری پس یک سازمانی هست که مواظبته 

هر جا سخن از ابرقهرمانان باشه آژانس یا سازمانی که مامور مخفی هم داره تا حواسش به اون ابرقهرمانان باشه ، هم هست. این سازمان ها همچنین ماموریت دارن وقتی افراد دارای قدرت فوق بشری از کنترل خارج میشن، دستگیرشون کنند. مارول که سازمان "شلید" رو داره و در سریال مامورین شیلد این سازمان وظیفه داره هایدرا را مهار کنه و بین نژاد انسان و نا انسان ها صلح برقرار کنه. البته شیلد در فیلم های اونجرز هم نقش داره.

در سریال سوپرگرل هم سازمان مخفی مشابه ای است که با تهدیدات فضایی و فرابشری سر و کار داره. بهش میگن Department of Extra-Normal Operations (یا به اختصار D.E.O) . مامورین این سازمان همگی سیاه میپوشند و از سلاح های شبیه به مامورین شیلد برای دستگیری هدف های خود استفاده میکنند. D.E.O در ضمن مثل شیلد واحدهایی داره که تهدیدات فرابشری رو میتونه در آنها زندانی میکنه و حتی برعکس نیروهاشون عمل کنه.  همچنین بودجه شیلد و  D.E.O توسط دولت تامین میشه و مردم هم ازشون باخبر هستن ولی برخی از ماموریت هاشون مخفی انجام میشه .

 

4- قهرمان آفریقایی تبار با تم حیوانی

 قهرمان آفریقایی تبار با تم حیوانی

در فصل چهارم سریال Arrow، الیور به یکی از دوستان قدیم خود به نام "ماری مکابه" ملقب به «ویکسن» زنگ زد تا بهش کمک کنه با Damien Darhk بجنگه. ویکسن و به خصوص Tantu Totem آفریقایی او خیلی در مبارزه با  Darhk مفید بودند (Darhk خودش هم Totem داشت که از منبعی مرموز نشات میگرفت). ویکسن همچنین از ارواح حیوانات کمک گرفت و بر او غلبه کرد. قبل از حضور افتخاری ویکسن در Arrow، شبکه CW انیمیشن ویکسن را تولید کرد . در این کارتون توضیح داده شد که ویکسن در شهر دیتوریت و توسط ناپدری و نامادری بزرگ شده. قبل از انتقال یافتن ویکسن به سریال افسانه های فردا ، فیلم جنگ داخلی مارول منتشر شد و در آن برای اولین بار پلنگ سیاه را دیدیم. تچالا قدرت و مهارت های یک پلنگ سیاه را داشت (پلنگ سیاه روح حیوانی است که به عنوان یک خدا در کشور آفریقایی واکاندا مورد تکریم قرار میگیرد) .

ایا اتفاقی بود که درست همزمان با وقتی که پلنگ سیاه در عالم سینمایی مارول معرفی شد و مارول هم اعلام کرد که فیلم اختصاصی این شخصیت رو میسازه، ویکسن هم به افسانه های فردا منتقل شد؟ البته به جای ماری مکابه ، جد او را که همون Totem رو داره و اسمش هم ویکسن هستش رو دیدیم که در کنار Justice Society میجنگه.

 

3- قدرت گرفتن از اشعه های کیهانی

قدرت گرفتن از اشعه های کیهانی

گاهی وقتها ابرقهرمانان متولد میشوند و گاهی هم ساخته میشوند. مارول پر از سوپرهیروهایی هستش که مورد اصابت اشعه های کیهانی قرار گرفتند و به قدرت های فرابشری دست یافتند. به خصوص چهار شگفت انگیز که وقتی در فضا بودند مورد اصابت اشعه های کیهانی قرار گرفتند. در فیلم های چهار شگفت انگیز هم دیدیم که چطور این قضیه ، مولوکول های آنها را تغییر داد.

Arrowverse هم پر از قهرمانانی است که قدرت های خود را پس از برخورد با تشعشعات کیهانی به دست آورده اند. متاهیومن های سریال فلش به جای اینکه در فضا این قضیه براشون پیش بیاد، پس از انفجار particle accelerator خلق شدند. یعنی particle accelerator منفجر شد و موجی از انرژی را در شهر پخش کرد . خود فلش هم قدرتش رو اینجوری به دست آورد. این در حالیه که فلش در دنیای کمیک قدرتش رو فقط از طریق برخورد رعد و برق به خودش کسب کرد. ضمن اینکه دوستان فلش هم همین طور قدرت به دست آوردند و در نتیجه مثل چهار شگفت انگیز همگی یک تیم یا شاید بهتره بگیم یک خانواده شدند.

 

2- زنان اصلاح شده ای که قبلا خبیث بودند

 زنان اصلاح شده ای که قبلا خبیث بودند

یکی از باارزش ترین هم تیمی های Arrow، قناری سیاه است. در فصل دوم ، سارا لانس دوباره زنده شد و لباسی سیاه و یک سلاحدعصا مانند هم داشت.  او را شستشوی مغزی داده بودند و توسط "لیگ آدم کش ها" تعلیم دیده بود. او در استار سیتی آفتابی شد و دیدیم که چطور مهارت های عالی در مبارزات تن به تن دارد و البته سعی داشت دوباره اخلاقیات خودش رو به دست بیاره. در واقع، قناری سیاه در  Arrow خیلی شبیه به بلک ویدو مارول است . مثلا در اونجرز: عصر التران دیدیم که بلک ویدو یک جاسوسه روسی بوده که شستشوی مغزی دادنش و آدم کش هم هست. او هم با هویت خودش به عنوان یک قهرمان داره کلنجار میره و بیشتر حس میکنه یک خبیثه. او هم قویه و هنرهای رزمی بلده ، درست مثل قناری سیاه. هر دوی این زنها اصلاح شده هستند و درسته که قبلا برای کسانی کار میکردند که بهشون تعلیم داده بودند آدم بکشند ولی الان بر ضد آنها شده اند و جون مردم را نجات میدهند.

حالا سارا لانس، قناری سفید سریال افسانه های فردا شده ، در حالی که خواهرش لارل لانس در سریال Arrow، قناری سیاه.

 

1- این اتمه یا مرد آهنی؟!

 این اتمه یا مرد آهنی؟!

تابلو ترین کپی برداری Arrowverse از فیلم های مارول به نحوه به تصویر کشیده شدن ری پالمر (اتم) برمیگرده. در سریال های اروو و افسانه های فردا ، او واقعا شبیه به آیرون منه. تونی استارک یک دانشمند نابغه است که ابتکارات و اختراعاتش براش میلیاردها دلار سود داشته. او یک لباس فلزی ساخته که باعث میشه بتونه پرواز کنه و دشمنانش رو شکست بده. لباس آهنی او ازش در مقابل گلوله و دیگر حملات محافظت میکنه.

ری پالمری که در سریال های دی سی دیده ایم تقریبا کپی برابر اصل ایرون من است. این در حالیه که او در دنیای کمیک یک استاد دانشگاه بود که میتونست سایز خودش رو کوچیک کنه. او از مواد یک ستاره کوتوله سفید استفاده کرد تا کمربندی بسازه که بتونه به اندازه مورچه دربیاد. اما در Arrowverse ، ری پالمر شبیه به میلیاردر ابرقهرمان ماروله تا یک استاد دانشگاه کوچک شونده! البته ممکنه که مودب تر از تونی باشه ولی در اصل خود خودشه چون دقیقا مثل تونی صاحب یک شرکت چند میلیارد دلاری هستش که با  لباسی فلزی قرمز رنگ به این ور و آن ور پرواز  میکنه!

 

مترجم: عمو مختار

منبع : سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

سوپرمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

بتمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

مرد عنکبوتی از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

کپی برداری بی شرمانه "ماورای بتمن" (BATMAN BEYOND) از مرد عنکبوتی !

10 شباهت سریال "فلش" با مرد عنکبوتی!

این 5 شخصیت معروف دنیای کمیک از چه شخصیت هایی تقلید کرده اند؟

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Scarlet 3pidey
#1 Scarlet 3pidey 1395-11-05 17:47
چیزی که منو خیلی زده کرد از سریال های دی سی.استفاده از پوشش لاتکس که تقریبا همه پوشیدند . :-x
نقل قول کردن
shayanspideylover
#2 shayanspideylover 1395-11-05 18:00
عمو مختار مرسی
واقعا ترجمه همچین مقاله ای خیلی زحمت حوصله و صد البته سواد میخواد ممنونم.
راستی در مورد مقاله:آیا مقاله ای تو سایت داریم که گفته باشه شخصیت های مشابه مارول و دی سی کدوم زودتر به وجود اومدن،مثل همین اررو با هاکای و غیره
نقل قول کردن
mehran spidey
#3 mehran spidey 1395-11-05 18:12
عمو مختار ممنون بابت مقاله
مقاله ی جالبی بود و قطعا ترجمش خیلی سخت بود راستش ولی از همه جالب تر d.e.o و شیلد بود که شباهتش خیلی زیاد بود
نقل قول کردن
Omid.J
#4 Omid.J 1395-11-05 18:34
این شباهت‌ها وجود داره ولی به نظر من درست نیست همشون رو تقلید بدونیم، چون به هر حال این شباهات تو کمیک هم وجود داره و دنیای دی‌سی و مارول تو موارد زیادی به هم شباهت دارن. و حتی بعضی موارد مثل قناری سیاه و واسپ هم تاجایی که می‌دونم اول تو دی‌سی اتفاق افتاده. البته باید اعتراف کنم که از Legends of Tomorrow چیزی ندیدم و ارو هم یه فصل دیدم ولی دست و پا شکسته در جریانش هستم. سوپرگرل هم ۲ اپیزود اول فصل دوش که سوپرمن توش بود رو دیدم. فقط فلش رو ۲ فصل دیدم.
البته بعضی موارد هم مثل شیلد و DEO یا اتم و آیرن من و جیمسون و یکی دو مورد دیگه رو کاملا قبول دارم و منطقیه که برای گسترش دنیاشون دارن از موفق ترین نمونه موجود پیروی می‌کنن.
نکته جالب درمورد Commander Steel اینه که تو نبرد نهایی فصل آخر Justice League: Unlimited یه صحنه یه سپر فضایی گرد رو به سمت یکی از فضایی‌ها پرت می‌کنه و هاک گرل رو نجات می‌ده که یه ایستر اگ و یه جور ادای احترام به کاپیتان آمریکا بود.
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#5 j.jonah jameson 1395-11-05 18:45
واقعا معرکه بود !
با وجود اینکه هنوز هم درک شماره های 9و 8 برام سخته ولی باقی موارد رو میشه گفت تا حد واقعا زیادی تقلید خوبی ازش بوده . ولی باید قبول کنیم که اگر این اتفاقات و تقلید ها نبود ...داستان ها هم کمی مسخره میشدند . ( مثلا فرض کنید اتم لباسش رو از یه باقی مانده ی ستاره فضایی میساخت یا مثلا اورجین فلش واقعا لایق چیزی بهتری بود که در کمیک ها آوردند . ولی آلان خیلی بهتر شده )
ولی واقعا هیچی شماره 7 نمیشه !!
خودم شخصا از وجود این شخصیت برای سریال سوپرگرل به شدت راضی ام و کلی باهاش حال کردم . کلا همه چیزش همونیه که یه سردبیر روزنامه ی موفق باید داشته باشه ( مثل جیمسون ) ولی از حق نگذریم اون حس زنانگی و تیکه هایی که خانم کالیستا فلوکهارت مینداخت در نوع خودش عالی بود .
ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
mysterio
#6 mysterio 1395-11-05 20:52
دیگه شورشو در اوردن همش تقلید
اخه یکی به اینا نمیگه چرا یکم خلاقیت از خودتون نشون نمی دین :-?
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#7 Captain Steve Lover 1395-11-05 21:12
عجب مقاله ای بود.

خدایی هنوز تو شک شماره ۵هستم.

واقعا ترکوندی عمو
نقل قول کردن
Nightwatcher
#8 Nightwatcher 1395-11-05 21:20
آقا مختار خسته نباشید. مقاله جالبی بود.
من مورد 1 و 5 و 7 و 12 و 13 رو کاملا قبول دارم. اما بقیه رو نه. نویسنده بعضی موارد رو خیلی اغراق کرده.
قبول دارم که cw ناشیانه عمل میکنه... به قول معروف سیب سرخ افتاده دست چلاق...
به جای اینکه از پتانسیل خود دی سی استفاده کنن همش نگاه میکنن مارول چیکار میکنه که اینها هم همون کارو بکنن یه وقت کم نیارن. یعنی mcu هر چی داره شما هم حتما همزمان باید اونو داشته باشید؟ ندید بدید...
نقل قول کردن
علی قدیانی
#9 علی قدیانی 1395-11-05 21:29
"جوخه خودکشی"نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین گریم شد
نقل قول کردن
Captain Dead Pool
#10 Captain Dead Pool 1395-11-05 21:59
عمو مختار چیز دیگه ای نبود؟؟؟؟ واقعا که بعد هم دیسی فن ها غد بازی در میارنو میگن ما خدای خلاقیتم واقعا متاسفم
نقل قول کردن
Captain Dead Pool
#11 Captain Dead Pool 1395-11-05 22:00
به نقل از Gobby:
"جوخه خودکشی"نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین گریم شد

فیلم ددپول هم هست
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#12 Captain Steve Lover 1395-11-05 22:19
دکتر استرنج هم واسه بهترین جلوه ویژه نامزد اسکار شد.
نقل قول کردن
amirsam
-1 #13 amirsam 1395-11-05 22:20
عمومختار عزیزم یکم دست از کوبیدن دی سی بردار:D مقاله به شدت یکطرفه و متعصبانه س با این حال تا اخرشو خوندم هر شباهتی دلیل بر تقلید نیست بیاییم اندکی منصف تر باشیم :-*
نقل قول کردن
redmonster
#14 redmonster 1395-11-05 22:29
به نقل از amirsam:
عمومختار عزیزم یکم دست از کوبیدن دی سی بردار:D مقاله به شدت یکطرفه و متعصبانه س با این حال تا اخرشو خوندم هر شباهتی دلیل بر تقلید نیست بیاییم اندکی منصف تر باشیم :-*

منبع : سایت CBR
مترجم: عمو مختار
:-*
نقل قول کردن
Donny.Black97
#15 Donny.Black97 1395-11-05 22:45
اقا یه چیز دیدم گفتم شاید مربوط باشه
داشتم قسمت 20 جاستیس لیگ اکشن رو میدیدم اخرش که فایر استورم ژنرال زاد رو شکست داد گفتwith great power comes great .... (مسوولیت پذیری نگفت)
مگه استفاده ازشعار مردعنکبوتی ممنوع نیست برا دی سی
نقل قول کردن
parsa asadi
#16 parsa asadi 1395-11-05 22:59
دستت درد نکنه عمو مختار
من یک نگاه به متن اصلی انداختم بجز چند کلمه چیزی نفهمیدم ممنون بابت ترجمه روان و خوبت
من با شماره 1و5و7 موافقم بقیه رو ندیدم نمیتونم چیزی بگم
به نقل از Donny.Black97:
اقا یه چیز دیدم گفتم شاید مربوط باشه
داشتم قسمت 20 جاستیس لیگ اکشن رو میدیدم اخرش که فایر استورم ژنرال زاد رو شکست داد گفتwith great power comes great .... (مسوولیت پذیری نگفت)
مگه استفاده ازشعار مردعنکبوتی ممنوع نیست برا دی سی

راست میگی تو دقیقه 9:18 ثانیه:with great power come great big...
اون حرف آخرشو متوجه نشدم
یعنی چی آخه؟!
نقل قول کردن
amazing_amir
#17 amazing_amir 1395-11-05 23:45
عمو مختار خسته نباشی واقعا مقاله ی جالبی بود
یه سوال تو ذهنمه : کمپانی مارول قدیمی تره یا دی سی ؟
ممنون بابت مقاله سپاس ;-)
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1395-11-06 05:38
به نقل از amazing_amir:
عمو مختار خسته نباشی واقعا مقاله ی جالبی بود
یه سوال تو ذهنمه : کمپانی مارول قدیمی تره یا دی سی ؟
ممنون بابت مقاله سپاس ;-)

قدمتشون تقریبا یکی هستش . چون مارول اول اسمش تایملی بود و بعد شد اطلس و اخر سر هم مارول
هر دو کمپانی تقریبا از یه موقع شروع کردن به چاپ کارای ابرقهرمانی. ولی اگه اشتباه نکنم و اگه خیلی به تاریخچه دی سی دقت کنید متوجه میشید که چند تا شرکت بودن که مدتی قبل از تایملی وجود داشتن و کمیکای فکاهی چاپ میکردن . اونا بعدا با هم ترکیب شدن و شدن دی سی
ولی همونطور که گفتم قدمتشون از نظر کمیک های سوپرهیرویی تقریبا عین همه
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1395-11-06 05:46
به نقل از amirsam:
عمومختار عزیزم یکم دست از کوبیدن دی سی بردار:D مقاله به شدت یکطرفه و متعصبانه س با این حال تا اخرشو خوندم هر شباهتی دلیل بر تقلید نیست بیاییم اندکی منصف تر باشیم :-*

بیایید اندکی انتقاد پذیر و ذهن باز باشیم
همین اقا مختار هفته پیش این مقاله را نوشت:
spidey.ir/مقالات/top-news/top-5/4086-این-5-شخصیت-معروف-دنیای-کمیک-از-چه-شخصیت-هایی-تقلید-کرده-اند؟.html

ایا حتی یک هوادار مارول اومد اعتراض کنه؟ چرا همیشه چنین سخنانی فقط از زبان "برخی" دی سی فن های سایت به گوش میرسه؟ ایا این نشان دهنده چیزی جز "تعصب" انان است؟
نقل قول کردن
صادق انزو
#20 صادق انزو 1395-11-06 08:24
به نقل از mtm:
به نقل از amirsam:
عمومختار عزیزم یکم دست از کوبیدن دی سی بردار:D مقاله به شدت یکطرفه و متعصبانه س با این حال تا اخرشو خوندم هر شباهتی دلیل بر تقلید نیست بیاییم اندکی منصف تر باشیم :-*

بیایید اندکی انتقاد پذیر و ذهن باز باشیم
همین اقا مختار هفته پیش این مقاله را نوشت:
spidey.ir/.../...

ایا حتی یک هوادار مارول اومد اعتراض کنه؟ چرا همیشه چنین سخنانی فقط از زبان "برخی" دی سی فن های سایت به گوش میرسه؟ ایا این نشان دهنده چیزی جز "تعصب" انان است؟

حق با شماست. شما حالا محترمانه گفتید ولی واقعیت اینه که یه عده از هوادارای دی سی که خوشبختانه تعدادشون خیلی کمه به معنای واقعی کلمه عقده ای تشریف دارن. هرگز حقیقت رو قبول نمیکنند. بنابراین لقب "متعصب" کاملا برازنده این عده ادم هست.
نقل قول کردن
Ice Man
#21 Ice Man 1395-11-06 11:09
اکثرشون واقعا به حق و درستن و از فیلم های مارول تقلید کردن ! البته فقط چند تاشون قبول ندارم ولی در کل کارشون اشتباهه و اینجوری فایده نداره چون ما سریالی رو که خلاقیت و نوآوری داشته باشه میخوایم نه یه سریال سطحی با ایده ها و ویژگی های تکراری و تقلیدی
نقل قول کردن
__mehrab__
#22 __mehrab__ 1395-11-06 15:02
spidey.ir/.../...
کسی این مقاله رو تا به حال خونده؟ :-*
نقل قول کردن
Prince of Persia
-1 #23 Prince of Persia 1395-11-06 16:24
مورد 15 نویسنده مطلب (سایت منبع رو منظورمه) کاملا فن بازی در آورده اینجا . کوئیک سیلور ته فیلم اومد سمت اونجرز و آخر کمک مردم شهرش و . . . و تو سال 2015 اومده . در حالی که سریال فلش پخشش از اکتبر 2014 شروع شده نزدیک 7 ماه قبل اکران عصر آلتران !
کنستانتین رو چون سریالش رو ندیدم میپرسم , کنستانتین تو سریال خودش این مواردی که ازش تو اروو نشون دادن نداشته ؟ اونجا جور دیگه ای بوده ؟
اروو هم همینطور درسته هاوک آی رو زودتر دیدیم , ولی دلیل بر تقلید بودن میشه ؟ خوب مگه گرین اروو کمیک تو ابیاری گیاهان دریایی مهارت داشته که اینجا تیراندازی با کمان و ... بشه تقلید ؟
مورد 4 خو خوبه خودش نوشته قبلا تو سریال بوده , انیمیشنش رو هم که ساخت بعدش. حالا چون بعد پلنگ سیاه دوباره اوردتش به اروو ورس شده تقلید؟! :| البته میشه گفت دیده خیلی از پلنگ سیاه استقبال شد و مردم خوششون اومد , اینم گفته دوباره برگردونم ویکسن رو.
تو مورد 7 سوپرگرل از اول جزو اروو ورس نبوده. که خوب این مهم نیست. فقط اونجور که یادم مونده جز اولای سریال از وسط هاش به بعد گت گرنت طرف سوپرگرل بود ها. البته دهن کارمند هاش رو سرویس کرده بود.
مورد 8 جین گیری کجا تو فیلم ها خوب شد یا میترسه به اون نیروی مخرب تبدیل بشه؟! مرد آخرش که! اون آخر یه لحظه به حالت عادیش برگشت بعد مرد.
11 که مربوط به کمیک بوک هست دقیقا و قبلا تو مقالات سایت در موردش صحبت شده و توضیح دادن.
شماره 10و 14 آنچنان چیز بزرگی نیستن .
شماره 1 , 12 و 13 رو موافقم . درست نوشته
نقل قول کردن
mtm
#24 mtm 1395-11-06 18:38
من نمیگم همه چیز این مقاله صد در صد درسته ولی دلیل میخواید بیارید لااقل یه دلیل درست بیارید. این همه زحمت ترجمه این مقاله شده. نمیشه با دلایل ابکی و چند کلمه نقضش کرد
ولی سریال فلش درسته بعد از اکران التران اومد ولی از یک سال قبل تایید شده بود که کوییک سیلور تو فیلمه

منظور نویسنده از کنستانتین هم اصلا ربطی به سریال خودش نداره. میگه بعد از کنسل شدن سریال خودش cw احیاش کرد تا یه جادوگر داشته باشه و بیشتر شبیه مارول و دنیای سینماییش بشه

برخی از موارد مقاله مربوط به تقلید نمیشه. بیشتر شباهته. درباره اروو هم بحث تقلید نیست. بازم به نظرم بحث اصلی رو درست متوجه نشدی. منظور نویسنده بازم شباهت ترکیب cw به mcu هستش. نمیگه اروو از هاک ای تقلید کرده. میگه cw ترکیب قهرمان هاش شبیه mcu شده

همین بحث درباره ویکسن هم هست. میگه cw تا دید پلنگ سیاه اومده از جد ویکسن در افسانه های فردا استفاده کرد

مورد جین گری: شما فیلم ایکس من 3 رو ببین تا بفهمی. اونقدر میترسید که به لوگان گفت بکشتش

باز مورد 11 هم همینه. نویسنده بحثش اینه که cw میخواد ترکیب گروه افسانه های فردا رو شبیه اونجرز بکنه.

در هر حال همه بدونن نویسنده های cbr از من و مختار همه شماها خیلی عالم تر هستن
بیخودی سعی نکنید با دلایل سطحی اونا رو زیر سوال ببرید
نقل قول کردن
pegahmm
#25 pegahmm 1395-11-06 18:41
واسه 3 و 10 كلمه "تقليد" خيلي زياده
هميشه سعي ميكنن سوپرهيروها رو با چيزايي تبديلشون كنن كه هنوز علم كاملي راجبشون بوجود نيومده پس طبيعيه كه يكم اوريجينا مثل هم دربياد ديگه
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1395-11-06 18:47
به نقل از pegahmm:
واسه 3 و 10 كلمه "تقليد" خيلي زياده
هميشه سعي ميكنن سوپرهيروها رو با چيزايي تبديلشون كنن كه هنوز علم كاملي راجبشون بوجود نيومده پس طبيعيه كه يكم اوريجينا مثل هم دربياد ديگه

خوب ، این همه چیز که هنوز علم کامل درباره شون به وجود نیومد وجود داره. چرا از اونا استفاده نمیکنن؟ چرا باید اریجین منحصر به فرد فلش رو عوض کنن و یه اریجین تکراری بهش بدن؟
اگه بحث تقلید نیست، پس ایا عدم خلاقیت کافی مناسب تره؟
نقل قول کردن
Prince of Persia
#27 Prince of Persia 1395-11-06 23:27
سوتفاهم نشه من قصد زیر سوال بردن و یا کوچک شمردن ترجمه رو ندارم. لایک یا سپاس هم نداره آخر خبر ها تا روش کلیک کنیم برا تشکر. وگرنه حتما انجام میدادم.
کوئیک سیلور یه چیزش رو یادم رفته بود, آخر سرباز زمستان بود فکر کنم که خواهر و برادر ماکسیموف رو دیدیم. از منظر نشون دادن کوئیک سیلور رو زودتر دیدیم. شاید بعد این بود که دی سی به فکر افتاد فلش رو زودتر بیاره. بری آلن رو خوب خودتون میدونید زودتر تو سریال اروو اوردتش. ولی خوب هنوز فلش نشده بود .
کنستانتین رو که گفتم ندیدم سریالش رو وسوال پرسیدم در موردش . و خوب شما توضیح دادید که من این قسمت رو اشتباه متوجه شدم . که با توضیح شما این مورد هم حل شد.
last Stand رو که دیدم ولی خیلی وقت پیش بود. باید یه مرورش کنم. آخرش بود فک کنم که تونست غلبه کنه به نیروی ققنوس سیاه و به حالت عادی برگشت و از لوگان اون درخواست رو کرد.
توضیحات شما قانع کننده بود سپاس .
فقط یک سوال مهم تایم لاین فیلم های اکس من دقیقا چجوریه ؟ ! آخر ولورین فلز آدامانتیوم از بدن لوگان خارج شده بود. پس چطور تو روزهای گذشته آینده دوباره داشتشون ؟ تو لوگان هم همینطور!
بعد تو آخرین مقاومت پروفسور چارلز رو دیدیم که مرد . اون که بعد تیتراژ نشون داد رو تخت بود و بهوش اومد که بود؟ قدیما یادمه جایی خوندم پروفسور خودآگاهیش رو به برادر دوقلوش انتقال داد درسته ؟
بعد این سن ها نمیخونه که اون مواردی که تو سه گانه اول دیدیم با این مواردی که تو ارجین ولورین و آپوکالیپس میبینیم فرق دارن. مثل سن پروفسور و مگنتو.
نقل قول کردن
Thor
#28 Thor 1395-11-08 12:17
به نقل از Prince of Persia:
#25 :
سوتفاهم نشه من قصد زیر سوال بردن و یا کوچک شمردن ترجمه رو ندارم. لایک یا سپاس هم نداره آخر خبر ها تا روش کلیک کنیم برا تشکر. وگرنه حتما انجام میدادم.
کوئیک سیلور یه چیزش رو یادم رفته بود, آخر سرباز زمستان بود فکر کنم که خواهر و برادر ماکسیموف رو دیدیم. از منظر نشون دادن کوئیک سیلور رو زودتر دیدیم. شاید بعد این بود که دی سی به فکر افتاد فلش رو زودتر بیاره. بری آلن رو خوب خودتون میدونید زودتر تو سریال اروو اوردتش. ولی خوب هنوز فلش نشده بود .
کنستانتین رو که گفتم ندیدم سریالش رو وسوال پرسیدم در موردش . و خوب شما توضیح دادید که من این قسمت رو اشتباه متوجه شدم . که با توضیح شما این مورد هم حل شد.
last Stand رو که دیدم ولی خیلی وقت پیش بود. باید یه مرورش کنم. آخرش بود فک کنم که تونست غلبه کنه به نیروی ققنوس سیاه و به حالت عادی برگشت و از لوگان اون درخواست رو کرد.
توضیحات شما قانع کننده بود سپاس .
فقط یک سوال مهم تایم لاین فیلم های اکس من دقیقا چجوریه ؟ ! آخر ولورین فلز آدامانتیوم از بدن لوگان خارج شده بود. پس چطور تو روزهای گذشته آینده دوباره داشتشون ؟ تو لوگان هم همینطور!
بعد تو آخرین مقاومت پروفسور چارلز رو دیدیم که مرد . اون که بعد تیتراژ نشون داد رو تخت بود و بهوش اومد که بود؟ قدیما یادمه جایی خوندم پروفسور خودآگاهیش رو به برادر دوقلوش انتقال داد درسته ؟
بعد این سن ها نمیخونه که اون مواردی که تو سه گانه اول دیدیم با این مواردی که تو ارجین ولورین و آپوکالیپس میبینیم فرق دارن. مثل سن پروفسور و مگنتو.

اونجا فلز ادمانتیوم از بدنش خارج نشد فقط چنگالاش قطع شد و دوباره استخوانی در اومد ولی به مرور زمان دوباره چنگال های فلزی رش کردن چون فاکتور شفا دهی داشت همون جور که چنگال های استخوانی قطع شدن که بعدش ولورین بردن برای پروژه ایکس و ادمانتیوم بهش پیوند زدن و چنگالاش فلزی شد ولی به مرور زمان چنگالای استخوانیش رشد کرده بودن
شاید هم ادمانتیوم مثل غشا چنگال های استخوانی رو بپوشونه و دوباره فلزی بشن
نقل قول کردن
Mr.Harper
#29 Mr.Harper 1396-06-30 23:52
کلا هرجور حساب میکنم فقط کپی پیسته. خصوصا اتم که شده آیرون من دی سی منتهی یه آیرون من بشدت افتضاح. سارا و ناتاشا هم که بی شباهت به هم نیستن. قضیه میولنیر و سویج هم که یا کمی تفاوت یکین. جدا چقدر بیخود بود داستان سویج.
نقل قول کردن
Bowman
#30 Bowman 1396-11-29 17:15
:D CBR این اواخر تقریبا تو هر مقاله یه طنز میزاره حداقل مثلا در همین مقاله..هههه مورد 15..خخخ... Good One
نقل قول کردن
deadshot
#31 deadshot 1397-04-25 13:41
درباره مورد 15 هاکای و گرین اررو از هم تقلید نکردن از روی کماندارهای قدیمی مثل رابین هود ساخته شدن و constantine از شخصیت دی سی به نام دکتر فیت الهام گرفته و فلش هم که خیلی قدیمیه
نقل قول کردن
D.PARKER
#32 D.PARKER 1397-04-25 14:29
منظور کلی عمو مختار این بود که دیسی در سینما با فرمول خودش موفق نبود و حالا در تلویزیون میخواد با فرمول مارول موفق باشه ( که نیست ). عمو نگفت گرین ارو یا هاکای کپی هستن. گفت بین این همه قهرمان عین مارول قدرت ها و شخصیت ها و داستان ها انتخاب شده. اون که از قهرمانان قدیمی مثل رابین هود "الهام" گرفتن مال زمان خلق شدن شخصیت گرین ارو بود. نه وقتی که میخوان اون رو تو یه سریال استفاده کنن. یعنی دیسی بین این همه شخصیت اومده شخصیت های مشابه کارکتر های سینمایی مارول انتخاب کرده بلکه موفقیتی بدست بیاره. میخواد موفقیتی که مارول با این نوع داستان ها و شخصیت ها بدست آورد رو تکرار کنه. با همون داستان ها و شخصیت ها.
نقل قول کردن
best of the best
#33 best of the best 1397-06-30 14:05
به نقل از black mask:
نویسنده توی این مقاله فقط شعور پایین خودشو صابت کرده چون هیچکدوم از موارد درست نبود :
15-آخه جدی این نویسنده خودش باور میکنه گرین اررو از هاکای تقلید کرده ؟ اگه سر تقلید باشه که هاکای از اون تقلید کرده کوییک سیلور هم از فلش و دکتر استرنج هم از دکتر فیت تقلید کرده
14-ایده لایق بودن از خیلی قبل بوده الکی نیاید دلیل درست کنید
13-این که یه قهرمان بتونه به شکل فلز و اینجور چیزا در بیاد میشه حتی شخصیت کوین توی کارتون بن تن رو هم گفت
12-سرم های قوی کننده از قبل بودن مانند سرم تایتان که بین به خودش میزنه
11-اصلا داستان این شخصیت چه ربطی به کاپیتان آمریکا داره ؟
10-قناری سیاه هیچ چیزی بهش نرسید فقط یه ژاکت همین حالا چه ربطی به واسپ داره ؟
9-کاپیتان آمریکا که اونموقع اصلا رهبر گروه نبود
8-دانشمند با نیرو چیز خیلی جدیدیه ؟ فایر استورم یک دانشمند با قدرته
7-به نظر من اصلا هم شبیه به جیم جونا جیمسون نیست
6-فایراستورم بی صباته ؟ با اشعه گاما برخورد کرده ؟
5-این دو تا سازمان هدفشون جداس deo از زمین دربرابر خطرات فضایی محافظت میکنه ولی شیلد میخواد بین نا انسان ها و انسان ها سلح برقرار کنه این شد تقلید ؟ عجیبه
4-این یکی دیگه خیلی مسخرست اخه یکی که لباس حیوون میپوشه و مهارت رزمی داره چه ربطی به کسی که می تونه کارایی که حیوانات میتونن بکنن و میکنه داره ؟
3-اخه فلش مگه از اشعه های فرا زمینی قدرت گرفته ؟ چهار شگفت انگیز رفته بودن به فضا و از یک اشعه قدرت گرفتن حالا این چه ربطی داره ؟
2-اصلا تو فیلمای مارول تا حالا گفته black widow قبلا آدم بدی بوده ؟ اگه گفته به من خبر بدید
1-این مورد هم فقط اولش یه خورده این لباس به لباس مرد آهنی شباهت داشت ولی بعدش قدرت های خودش رونمایی شد
به نظر من بعضی از سایت های مارول فن به موفقیت های دی سی حسادت میکنن که اینجور مقالات رو مینویسن
امیدوارم نظرم پاک نشه

نظرت خیلی ارزش جواب دادن نداره ولی پاسخ میدم
فقط اولش بگم که خیلی عجیبه گفتی کسی به موفقیت دی سی حسادت میکنه چون واقعا مارول فنی ندیدم تا حالا که چیزی از دی سی باشه که بهش حسادت کنه
اتفاقا همیشه برعکسه
15- خیلی زشت و احمقانه است این حرف. ایده جادوگر و کماندار هزاران ساله وجود داشته. از ارش کمانگیر بگیر تا رابین هود و مرلین جادوگر. کافیه یه نگاهی به لباس مسخره گرین اروو بندازی تا بفهمی ایشون دقیقا از روی لباس ارول فلین تو فیلم رابین هود تقلید کرده. نویسنده این مقاله گفته ایده کمانگیر تو دنیای سینمایی و ضرورت حضور او چیزی بود که اولش هاکای مطرح کرد. پس لطفا مقاله رو درست بخون. بحث این نبود که کی زودتر خلق شد. و البته یه موی دکتر استرنج و داستان هاش و خلاقیت استیو دیتکو می ارزه به کل تاریخچه شخصیت غیر جذاب و گمنام و فرعی به نام "دکتر فیت". دکتر فیت اگه عددی بود که لااقل یه سری اختصاصی طولانی مدت داشت!
14- بازم مقاله رو خوب نخوندی. بحث لایق بودن نیست. بحث استفاده از این تم تو عالم اقتباس های سینمایی و سریالیه که همه میدونیم اولش کی مطرح کرد
13- بازم میبینم خوب نخوندی! تبدیل به فلز شدن به کنار، شکل ظاهریش رو چی میگی؟ و البته همه میدونن خود بن تن همه تقلیدی بوده از شزم و گرین لنترن و سپاه فانوس های سبز
12- بین؟!!! بین که دهه 90 خلق شد ببم جان! اونم که خود خالقش گفته ترکیبی بود از شخصیت های nuke و یکی از دشمنای کاپیتان امریکا به نام کراس بونز
کلا فقط اومدی یه چیزی بگی و بری، مگه نه؟!
11- :o خودت رو زدی به اون راه مگه نه؟!
نویسنده میگه دی سی داره زورش رو میزنه شبیه به دنیای mcu بشه. پس یه قهرمان میهن پرست میخواست که اونم اینجوری واسه خودش درست کرد
10- فکر کنم فقط عکسای مقاله رو نیگا کردی! میگه ایده "زنانی که میراث دار قبلی ها شده اند" رو کش رفتن. چه ربطی به ژاکت داره؟ کلا شما دی سی فنا چرا بعضی هاتون اینقدر سطحی نگر هستید؟
9- cap از ته اونجرز 1 و در طول عصر الترون رهبر گروه بود
8- بازم زدی جاده خاکی! اصلا ایده جدیدی نیست. کسی هم نگفت هست. میگه چرا باید دی سی بره سراغ همچین ایده ای که قبلا مارول کار کرده؟ بازم بگم یا دوزاریت افتاد؟!
7- چرا نیست؟ کاملا هم هست. بازم سطحی نگری؟ حتما باید سبیل داشته باشه؟!!! ایده و انگیزه شخصیت رو ببین
پری وایت تو عالم کمیک های سوپرمن همیشه حامی سوپرمن و سوپرگرل بود حالا چرا به جای استفاده از این کاراکتر اصیل کسی رو میارن که انگیزه مثل جیمسونه؟!!'
6-بی ثبات نیست؟ بازم سطحی نگری؟ حتما باید گامایی میشد؟ ایده زیرین رو ببین !
5- نه بابا! ماموریت شیلد اینه؟ اصلا یه قسمت سریال مامورین شیلد رو دیدی؟ تریلر کاپیتان مارول رو هم ندیدی؟ فیوری داشت چیکار میکرد؟!!
4- چند سالته؟ بازم زدی به صحرای کربلا؟! میگه تم حیوانی! چرا دی سی این همه قهرمان داره ولی کسی رو اورده با تم حیوانی؟!!'
3 گرفتن قدرت فرابشری از اشعه و تشعشعات خوراک و شگرد ماروله. نویسنده میگه چرا دی سی اریجین فلش رو عوض کرد و ایشون بر خلاف کمیکا که از رعد و برق قدرت گرفت، اینجوری قدرت گرفت؟
2- فیلمای مارولو پس ندیدی. بارها و بارها گفته شده. مستقیم و غیر مستقیم. برو عصر الترونو ببین. با زیرنویس یا دوبله هم ببین. شاید چیزی ازش دستگیرت شد!
1- :lol:

و ای کاش این نظرت حذف میشد. چون بیشتر باعث ابرو ریزی خودت و دیگر دی سی فنا شد. واقعا همه زورتون همینه؟ اینه کل منطق و استدلال شما؟!!!
هیچی بدتر از دشمن نادان نیست ...
نقل قول کردن
D.PARKER
#34 D.PARKER 1397-06-30 15:18
دقیقا صحبت هاتون درسته. فقط حیف فلش که دست این شبکه بی لیاقت افتاده... حیف!
بعضی از دوستان هم هستن میان زهرشونو میریزن و میرن. دیگه نه جوابی، نه حتی عذرخواهی! مثل اونا نباشیم.
نقل قول کردن
mehran spidey
#35 mehran spidey 1397-06-30 16:25
بله واقعا حیف فلش ! در کل CW اصلا سعی نکرده که از MCU الهام بگیره ! تمام المان های MCU رو آورده گنجونده تو سریال هاش به خاطر همین نتونسته کیفیت سریال هاش رو حفظ کنه ! چون فقط تقلید کرده ! الهام‌گرفتن یعنی اینکه بیای برخی از المان هایی از فیلم ، سریال ، بازی ، کمیک ، شخصیت یا هرچیز دیگری رو برداری و اون رو از طریق ذهنیت و منطق خودت روایت کنی ! نه اینکه سعی کنی دقیقا مثل اون روایتش کنی ! باور کنید من الهاماتی میشناسم که حتی از منبع الهام هم بهتر در اومدند ! یعنی اکثرا اینطوری هستند اونهایی که میبینید موفق نمیشند (( مثل همین CW )) دلیلش اینه که تقلید کردند و هیج نوآوری ای نسبت به منبع انجام ندادند که به درد بخور باشه و با اصطلاح خودشو از زیر سایه ی منبع بکشه بیرون ! حالا بعد بعضی ها بیان اونطوری توجیه کنند .

در مورد کاور های اسکاتی یانگ هم بگم که من به شخصه از دیدگاه کاریکاتور بهش نگاه میکنم :lol: چون هم فان هستند و بعضا انتقادی ! ....
نقل قول کردن
- -
-1 #36 - - 1398-04-06 21:10
به نقل از mtm:
به نقل از amazing_amir:
عمو مختار خسته نباشی واقعا مقاله ی جالبی بود
یه سوال تو ذهنمه : کمپانی مارول قدیمی تره یا دی سی ؟
ممنون بابت مقاله سپاس ;-)

قدمتشون تقریبا یکی هستش . چون مارول اول اسمش تایملی بود و بعد شد اطلس و اخر سر هم مارول
هر دو کمپانی تقریبا از یه موقع شروع کردن به چاپ کارای ابرقهرمانی. ولی اگه اشتباه نکنم و اگه خیلی به تاریخچه دی سی دقت کنید متوجه میشید که چند تا شرکت بودن که مدتی قبل از تایملی وجود داشتن و کمیکای فکاهی چاپ میکردن . اونا بعدا با هم ترکیب شدن و شدن دی سی
ولی همونطور که گفتم قدمتشون از نظر کمیک های سوپرهیرویی تقریبا عین همه

ببخشید اما وقتی من همه سایت هارو دیدم نوشته بود که دی سی از مارول 2 سال قدیمی تره
نقل قول کردن
Spider-Fan
#37 Spider-Fan 1398-04-06 21:55
به نقل از spjs:
به نقل از mtm:
به نقل از amazing_amir:
عمو مختار خسته نباشی واقعا مقاله ی جالبی بود
یه سوال تو ذهنمه : کمپانی مارول قدیمی تره یا دی سی ؟
ممنون بابت مقاله سپاس ;-)

قدمتشون تقریبا یکی هستش . چون مارول اول اسمش تایملی بود و بعد شد اطلس و اخر سر هم مارول
هر دو کمپانی تقریبا از یه موقع شروع کردن به چاپ کارای ابرقهرمانی. ولی اگه اشتباه نکنم و اگه خیلی به تاریخچه دی سی دقت کنید متوجه میشید که چند تا شرکت بودن که مدتی قبل از تایملی وجود داشتن و کمیکای فکاهی چاپ میکردن . اونا بعدا با هم ترکیب شدن و شدن دی سی
ولی همونطور که گفتم قدمتشون از نظر کمیک های سوپرهیرویی تقریبا عین همه

ببخشید اما وقتی من همه سایت هارو دیدم نوشته بود که دی سی از مارول 2 سال قدیمی تره

خب این توضیحات آقای ترابی هم در پاسخ به همونه دیگه.
دی‌سی رسماً در سال 1935 اولین کمیک خودش رو منتشر کرد که کمیک‌های فکاهی و طنز بودن. اما در سال 1938، اولین قهرمان درست و حسابی‌ش (!) رو یعنی «سوپرمن» معرفی کرد. مارول هم نخستین قهرمان جدی خودش رو که «هیومن تورچ» (نسخهٔ اوریجینال) باشه، در سال 1939 معرفی کرد.
همون‌طور که می‌بینی واقعاً تفاوت چندانی در قدمت‌شون نیست!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45