15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول (Top 15 Greatest Marvel Cosmic Villains)

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول (Top 10 Greatest Marvel Cosmic Villains)

با توجه به اکران فیلم "کاپیتان مارول 2" این مقاله بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیره. 

مقدمه: فضا جای بزرگیه و در عالم مارول فضا پر است از خباثت و پلیدی، از ارتش های تک نفره گرفته مثل «ثانوس» و «ماگوس» تا نژادهای حیله گر و پلید مثل Skrull و نیروهای طبیعی مثل «فونیکس فورس» . اگر امثال دکتر دووم و گرین گابلین و مگنتو اهداف محدودی دارند و مثلا میخواهند فلان ابرقهرمان یا گروه را شکست دهند یا صاحب دنیا بشوند ولی اینا کلا در یک سطح بسیار بالاتری تهدید آمیز هستند چون میخوان کل عالم را نابود کنند! 

  

- غریبه (The Stranger)

 غریبه (The Stranger)

خلق شده توسط: استن لی، جک کربی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 11 از کمیک Uncanny X-men (می 1965)

«غریبه» یک ماهیت تقریبا ناشناخته در عالم کیهانی مارول است. همانطور که اسمش هم نشان میدهد ، اریجین و سرگذشت حقیقی وی در هاله ای از ابهام فرو رفته است. ولی میشه گفت که یک موجود ترکیبی یا کامپوزیت است که از ترکیب جسم و ذهن ساکنین سیاره ای به نام Gigantus ساخته شده است. غریبه تا به حال با برخی از شخصیت های خبیث و مثبت مارول مثل مگنتو، هالک و موج سوار نقره ای سرشاخ شده است. ولی دلیل اینکه جزو این Top 15 نیست اینه که شخصیت چندان خبیثی نیست  اتفاقا شخصیت اش  خیلی هم سمپاتیک است و گاهی به کمک گروه های چهار شگفت انگیز و اونجرز هم آمده (در مواقعی که واقعا بهش نیاز بوده). میگن قدرت او با «سلستيال ها» هم برابری میکنه (درباره سلستيال ها در همین مقاله توضیح داده شده است). در کل کسی هستش که فقط از قوانین خاص خودش پیروی میکنه.

 

15- سیتوراک (Cyttorak)

- سیتوراک (Cyttorak)

خلق شده توسط: استن لی، جک کربی، الکس تاث

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 44  از سری سوم کمیک های Dr Strange  (گوست 1992)

«سیتوراک» حاکم مطلق دنیایی به نام Crimson Cosmos هستش (در این دنیا زمان معنا ندارد). او قدرت خودش رو به کسانی که عبادتش میکنند اهدا میکند و  قدرتش از طریق اشیا طلسم شده به دیگران منتقل میشود. یکی از این طلسم ها "سنگ زرشکی سیتوراک" یا Crimson Gem of Cyttorak نام دارد که در یک شرط بندی بین سیتوراک و 7 خدای دیگر برای اینکه معلوم بشه کی از همه قوی تره خلق شد. هر کی این سنگ رو داشته باشه به قدرت های سیتوراک دست پیدا میکنه . معروف ترین کسی که صاحب قدرت سیتوراک شده کسی نیست جز «جاگرنات» و به خاطر همینه که به جاگرنات لقب "هیچ کسی نمیتونه جلوش رو بگیره" داده اند. (برای اشنایی با جاگرنات این مقاله رو بخونید) ولی هر کی قدرت های سیتوراک را داشته باشه مجبوره ازش اطاعت هم بکنه.

 

14- دشمن (Adversary)

 دشمن (Adversary)

خلق شده توسط: کریس کلرمانت، جان رومیتا جونیور

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 188  از کمیک Uncanny X-Men

«دشمن» یک موجود دیو مانند است که از دنیایی میاد که مملو است از هرج و مرج و آشوب! به همین دلیل تنها هدفش نابودی عالمه تا یکی دیگه به جاش خلق کنه! او از انرژی خالص و نیروی های غیر قابل کنترل ساخته شده ولی میتونه وارد جسم فیزیکی دیگران بشه تا نقشه های خودش رو به اجرا دربیاره. جادوگران سرخ پوستان قاره آمریکا از دوران باستان با «دشمن» آشنایی و با فراگیری هنرهای مرموز سعی در  مقابله با او داشته اند. اصلی ترین این جادوگران ، Naze نام داشت که بعدا Forge از اعضای ایکس من را تربیت کرد تا بعد از مرگش جاش رو بگیره و با «دشمن» بجنگه.   دشمن در کمیک های ایکس من دیده شده و یک بار تا مرز نابودی زمین پیش رفت ولی به لطف فداکاری های اعضای ایکس من و به کمک الهه ای به نام Roma شکست خورد. 

 

13- پادشاه هرج و مرج (Chaos King)

 پادشاه هرج و مرج (Chaos King)

نام واقعی : آماتسو - میکابوشی (Amatsu-Mikaboshi)

خلق شده توسط: مایکل اومینگ، اسکات کالینز

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 6 از کمیک Thor: Blood Oath (فوریه 2006)

برای سالها فکر میشد که «آماتسو – میکابوشی» خدای شر  و هرج و مرج ژاپنی ها میباشد ولی بعدا فاش شد که  ایشون میلیاردها سال قبل و قبل از اینکه مالتی ورس خلق بشه وجود داشته! یعنی قدمتش به قبل از خلقت میرسه! بنابراین الان اگه فقط یک خداست اما قبلا خیلی بزرگتر از این حرفا بوده. بعدا به دنبال شمشیر نیرومند Grasscutter رفت تا باهاش Kami رو شکست بده (Kami به خدایان باستانی ژاپنی ها اطلاق میشود). بعدشم به المپوس حمله کرد و پسر «آرس» یعنی Alex را ربود و برای سالها ذهنش را شستشو داد! ولی هدف اصلی او این بود که «زئوس» رو شکست بده و دیگر خدایان را نیز به فرمانبرداری از خودش مجبور کنه. جالبه که به آشیل ضربه کاری وارد کرد، زئوس رو سلاخی کرد و چیزی نمانده بود که هرکول و آپولو را هم بکشه!!! اما وقتی Alex حافظه خودش رو به دست آورد به سرعت از شمشیر Grasscutter استفاده کرد و آماتسو – میکابوشی را شکست داد. او مدتی مرده پنداشته میشد ولی برگشت . منتهی Kami او را دستگیر و در دنیای زیرین (Underworld) زندانی اش کردند. در هر حال این ویلن واقعا نیرومند و دیوانه، بیشتر دشمن ثور و هرکول است.

 

12- بادون (Badoon)

 بادون (Badoon)

خلق شده توسط: استن لی، جان بیوسما

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 2  از کمیک Silver Surfer (اکتبر 1968)

«بادون» یک نژاد بیگانه خزنده مانند هستند که به دو بخش مجزای جنسیتی تقسیم میشوند: مذکرها که بهشون میگن "برادری بادون" (Brotherhood of Badoon) و  مونث ها که بهشون میگن "خواهری بادون" (Sisterhood of Badoon). هر کدام هم پادشاه خاص خودشان را دارند و در سیارات مجزایی هم زندگی میکنند. در حقیقت جنسیت آنها را از هم جدا کرده. اولش همیشه بین اونا جنگ بود ولی مذکرها پیروز شدند. بعدش مونث ها دیگر جنگ طلبی را کنار گذاشتند و صلح طلب شدند. اما بادون های مذکر همچنان به جنگ و خونریزی در عالم ادامه دادند. کلا از دیگر موجودات زنده تنفر دارند و بارها و بارها به سیارات مختلف حمله کرده و نسل های زیادی را هم منقرض کرده اند. ضمن اینکه دوست دارند سلاح های خود را روی موجودات زنده دیگر سیارات تست کنند. بادون در کمیک های محافظین کهکشان از اهمیت زیادی برخوردار هستند و دشمن اصلی این گروه محسوب میشوند (به ویژه گروه اریجینال محافظین کهکشان).

 

11- ماگوس (The Magus)

 ماگوس (The Magus)

خلق شده توسط: جیم استارلین

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 178  از کمیک Strange Tales (فوریه 1975)

«ماگوس» همان «آدام وارلاک» است (برای اشنایی با آدام وارلاک این مقاله یا این مقاله را بخوانید). در برخی داستان ها ماگوس نیمه تاریک آدام وارلاک است و در برخی دیگر نسخه مسن آدام وارلاک است که از آینده آمده. در هر حال در نظر بگیرید که اگر آدام وارلاک در دنیای مارول سمبل مسیح (ع) باشد، پس نسخه برعکس  او دیگر چیست و چقدر قدرت شریرانه دارد! ماگوس در رویداد مهم Infinity War شخصیت خبیث اصلی بود و به قدرت های دستکش بینهایت دست یافت و علیه آدام وارلاک و دیگر قهرمانان جنگید. تهدید او آنقدر زیاد بود که ثانوس مجبور شد برای شکست دادنش با آدام وارلاک متحد بشه! ماگوس در ضمن رهبر یک امپراتوری مذهبی به نام Universal Church of Truth است . این امپراتوری برای خیلی از قهرمانان کیهانی مارول ایجاد مزاحمت کرده و در کمیک شگفت انگیز The Thanos Imperative (که در این مقاله معرفی شده) نقش مهمی داشت. همیشه با دخالت آدام وارلاک جلوی ماگوس گرفته شده و خدا میدونه اگه وارلاک نباشه چه بر سر عالم میاره!

 

10- مرگ (Death)

مرگ (Death)

خلق شده توسط: جیم استارلین، مایک فردریک

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 26  از کمیک Captain Marvel (می 1973)

«مرگ» یک شخصیت کیهانی بسیار نیرومند در عالم مارول است که اغلب در فرم یک زن ظاهر میشود. او همزمان با به وجود آمدن زمان و به همراه دیگر نیروهای کیهانی متولد شد. اغلب هم در داستان های مرتبط با ثانوس دیده میشه چون ثانوس عاشق اوست و به خاطر اونه که قتل و کشتار میکنه. در واقع ثانوس برای راضی کردن مرگ هر کاری میکنه (مثلا "مکعب کیهانی" پیدا کرد تا کنترل عالم را در دست بگیره یا به دنبال سنگ ها و دستکش بینهایت رفت تا همه چیز رو باهاش نابود کنه و ....) . مرگ یک موجود نامیرا هستش و همیشه در عالم مارول حاضر خواهد بود. تا یادم نرفته بگم که با «ددپول» هم سر و سری داشته!!!

 

9- انایلوس (Annihilus)

9- انایلوس (Annihilus)

خلق شده توسط: استن لی، جک کربی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 6 از کمیک Fantastic Four Annual (نوامبر 1968)

«انایلوس» از سیاره Arthos و حاکم دنیای "منطقه انرژی منفی" (Negative Zone) است و از دشمنان بسیار قدیمی چهار شگفت انگیز به شمار میاد. او شیفته اینه که به طور مستمر عمر خودش رو زیاد کنه و هر چیزی را که حس کنه موجودیتش رو به خطر میندازه نابودش میکنه. یکی از بزرگترین و بهترین رویداد های تاریخ مارول Annihilation نام دارد که در آن انایلوس متوجه شد دنیای منطقه انرژی مثبت (Positive Zone) داره بخش منطقه منفی را تصاحب میکنه. بنابراین لشگری به نام Annihilation Wave راه انداخت و خیلی از سیاره ها را نابود کرد. با ثانوس هم علیه گالاکتوس متحد شد. اما ناگهان معلوم شد ثانوس را فریب داده و در تمام این مدت میخواسته از گالاکتوس به عنوان یک بمب استفاده و هر دو دنیای منطقه مثبت و منفی را نابود کنه! ثانوس متوجه نقشه انایلوس شد ولی قبل از اینکه بتونه گالاکتوس را آزاد کنه، توسط «درکس» کشته شد. درکس سپس «سیلور سرفر» را که او هم توسط انایلوس زندانی شده بود آزاد کرد. سیلور سرفر هم گالاکتوس را آزاد کرد. در نتیجه گالاکتوس خشمگین، آنایلوس و لشگرش را در حمله ای سهمگین کاملا نابود کرد.

 

8- امپراتوری کری (The Kree Empire)

امپراتوری کری (The Kree Empire)

خلق شده توسط: استن لی، جک کربی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 65 از کمیک Fantastic Four (آگوست 1967)

نژاد «کری» که بهشون Ruul هم گفته میشه، یکی از مخلوقات جاودانه متعددی  هستش که استن لی و جک کربی در run بی همتای خود در کمیک های اولیه چهار شگفت انگیز خلق کردند. کری ها همواره یکی از بزرگترین نیروهای شناخته شده در کهکشان بوده اند. سیاره کری ها مثل یک دیکتاتوری نظامی بوده است که توسط یک ابر مغز به نام "هوش معظم" (Supreme Intelligence) اداره میشود. این نژاد متخاصم به خیلی از سیارات منجمله زمین حمله کرده است. این امپراتوری تمام عیار جنگجویان قابلی داشته . مثلا «کاپیتان مارول» اریجینال که از اعضای ارتش کری بود و وقتی به زمین آمد تصمیم گرفت آدم خوب و یک قهرمان باشه. یا مثلا «رونن متهم کننده» (Ronan the Accuser) که در فیلم اول محافظین کهکشان شخصیت خبیث اصلی بود. دشمن همیشگی نژاد کری، یک نژاد فضایی دیگر به نام «اسکرال» (Skrull) هستش که همواره با هم در حال نبرد بوده اند. یکی از برترین داستان های تاریخ مارول هم Kree-Skull War نام دارد که اونقدر عظیم بود که اونجرز هم مجبور به مداخله در آن شدند.

 

7- سلستيال ها (The Celestials)

 سلستيال ها (The Celestials)

خلق شده توسط: جک کربی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 2 از کمیک Eternals (جولای 1976)

«سلستيال» ها از نژاد شگفت انگیزی هستند که تار و پود مالتی ورس را ساخته اند. ممکنه که خیلی اوقات اعمال آنها چندان پلید به نظر نرسه ولی کارهای انجام داده اند که به خاطر اونا میشه بهشون لقب تهدیدی برای بشریت داد. این شخصیت ها توسط جک کربی کبیر در سال 1976 و در سری Eternals خلق شدند. اونا خودشون رو مسئول حیات و مرگ موجودات زنده در عالم هستی میدونند و بنابراین به سیارات مختلفی مثل کره زمین سفر کرده و میکنند تا قضاوت کنند کدام گونه های زنده پیشرفت خوبی داشته اند و کدامیک باید نابود شوند یا کدام باید تقویت شوند. گفته میشه ژن میوتانت را آنها در نسل بشر خلق کرده اند. همچنین با آزمایش روی میمون ها و همین طور انسان ها  خالق Eternals  و  Deviants بوده اند (Eternals گونه دارای نیروهای فوق بشری از نژاد انسان و Deviants هم موجودات دفرمه و زشتی هستند که آنها هم توسط  سلستيال ها از DNA میمون ساخته شدند). گفته میشه یک بار تصمیم گرفتند حیات را در کره زمین متوقف کنند ولی خدایان باستانی جلوشون را گرفتند. قدرت آنها تقریبا نامحدود است و میتونند سیارات را جا به جا کنند ، یونیورس جدید درست کنند یا نابودشان سازند.  

 

6- امپراتوری اسکرال (The Skrull Empire)

 امپراتوری اسکرال (The Skrull Empire)

خلق شده توسط: جک کربی، استن لی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 2 از کمیک Fantastic Four (ژانویه 1962)

وقتی به قهرمانان مارول بگویید که بیگانگان فضایی حمله کردن قطعا اولین گزینه ای که به ذهنشون میرسه ، «اسکرال» ها هستند. این نژاد متخاصم از بدو تولد دنیای مدرن مارول وجود داشته اند و قدمت آنها به شماره 2 از کمیک Fantastic Four در ابتدای دهه 60 میلادی میرسه. اسکرال ها پوست سبز و ظاهر زشتی دارند که گذشته شون به "کهکشان آندرومدا" برمیگرده. اونا اولش جنگجو یا متخاصم نبودند ولی یک میلیارد سال پیش  «سلستيال ها» روشون آزمایش کردند و سپس تبدیل شدند به موجوداتی جنگ طلب. اسکرال ها از نظر تکنولوژیکی بسیار پیشرفته هستند و توانایی منحصر به فردی دارند : تغییر ظاهر و جا زدن خود به جای دیگران (shape-shifting). یعنی یه چیزی مثل قدرت های «میستیک» در کمیک ها و فیلم های ایکس من. ضمن اینکه برخی از آنها به نام های Super Skrulls یا War Skrulls میتوانند نیروهای فوق بشری قهرمانان مارول را یک جا با هم داشته باشند! قطعا بدترین حمله آنها به زمین در قالب رویداد معروف Secret Invasion انجام شد و طی آن معلوم شد سالها نقشه کشیده بودند تا با نفوذ در بین قهرمانان و مقامات عالی رتبه دولتی کره زمین، زمینه را برای تصاحب سیاره ما آماده کنند. بعد از اینکه از قهرمانان مارول شکست خوردند از تعدادشان کاسته شده ولی هنوز هم یک تهدید بزرگ محسوب میشوند.

 

5- بیاندر (Beyonder)

 بیاندر (Beyonder)

خلق شده توسط: جیم شوتر، مایک زک

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک Secret Wars (می 1984)

اریجین «بیاندر» دستخوش تغییراتی شده ولی اصلش اینه: دانشمندی به نام  اوون ریس (Owen Reece) در آزمایشگاه خودش به دنیایی به نام Beyond-Realm دسترسی پیدا کرد. این دنیا همانطور که از اسمش معلومه ، "فراتر" از همه عالم ها در مالتی ورس است. بعدش انرژی این دنیا به اوون ریس اصابت کرد و به «مرد مولوکولی» تبدیل شد.  بقیه انرژی به جا مانده از  Beyond-Realm دارای عقل و هوش شد و بیاندر خلق شد. در اریجین دیگر او هم گفته شده که بیاندر از همون اولش در دنیای Beyond-Realm وجود داشته و وقتی اوون ریس دنیای او را پیدا کرد ، او هم متوجه وجود کره زمین شد. ولی در هر حال چون بیاندر موجودی است که خارج از مالتی ورس خلق شده پس قدرت هاش از کل مالتی ورس بیشتره! او شخصیت خبیث برخی از قسمت های رویداد بزرگ مارول موسوم به "جنگ های پنهان" (Secret Wars) بوده .

"جنگ های پنهان" (Secret Wars)

ابتدا چون مفهوم خیر و شر براش سرگرم کننده بود، سیاره ای ساخت به نام Battleworld و گروهی از قهرمانان و شخصیت های خبیث کره زمین را به انجا منتقل کرد تا مبارزه بین اونا رو تماشا کنه و لذت ببره. در نهایت هم فهمید که انسان ها شگفتی های زیادی در درون خود دارند. بنابراین تصمیم گرفت انسان بشه  و عشق و درد رو تجربه کنه. شاید به نظر برسه که زیاد خبیث نیست ولی با آزمون و خطاهایی  که برای کشف ماهیت انسان ها میکنه ، خرابی و رنج زیادی به وجود میاره.  

 

4- دورمامو  (Dormammu)

دورمامو  (Dormammu)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 126 كمیك Strange Tales (نوامبر سال 1964)

خلق شده توسط: استن لی، استیو دیتكو

«دورمامو» که نام کاملش « دورماموی مخوف» (The Dread Dormammu) هستش، ارباب دنیای تاریکی است و البته خودش هم یک جادوگر اعظم به حساب میاد. او بدون شک یکی از قوی ترین شخصیت های خبیث دنیای ماروله که قدرتش با امثال ثانوس و گالاکتوس برابری میکنه (به همین دلیل شایعه شده که او احتمالا خبیث اصلی فاز بعدی فیلم های سینمایی ماروله) . او از نژاد فالتاین هستش که از انرژی خالص به وجود آمده اند. نهایتا یک جادوگر شد و زادگاه خودش را به کمک خواهرش اومار فتح کرد . سپس دنیاهای دیگری را نیز فتح کرد و بر قدرت جادویی خودش افزود. تا اینکه به سرش زد دنیای انسان ها را نیز فتح کنه ولی دکتر استرنج جوان بر سر راهش قرار گرفت و با ترفند و زیرکی خاصی شکستش داد.

دورمامو به شدت از «دکتر استرنج» متنفره چون تنها کسی که تونسته جلوش قد علم کنه، دکتر استرنج بوده. دورمامو اولین بار در شماره 126 کمیک Strange Tales (آگوست 1963) خلق شد ولی جالب اینه که 15 شماره قبل نام او توسط بارون موردو  در داستان های دکتر استرنج به زبان آورده میشد ! پس واقعا ببینید استن لی و استیو دیتکو (خالقین دکتر استرنج) چه نوابغی بودند که در دهه 60 میلادی که کلا رسم نبود داستان های کمیک بیش از یک شماره طول بکشند ، از 15 شماره قبل برای رونمایی از دورمامو برنامه داشتند!

 

3- نیروی فونیکس (Phoenix Force)

 نیروی فونیکس (Phoenix Force)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 101 كمیك Uncanny X-men (اکتبر سال 1976)

خلق شده توسط: کریس کلرمانت، دیو کاکرام

در عالم مارول سمبل و مظهر "شور و اشتیاق" (passion) چیزی نیست جز نیرویی به شدت قدرتمند و بی انتها به نام «فونیکس فورس» . این نیروی کیهانی به سمت کسانی میرود که دارای قدرت های ذهنی بالایی هستند؛ کسانی مثل «جین گری» (برای آشنایی با جین گری ، این مقاله را بخوانید). نیروی فونیکس جاودانه،شکست ناپذیر و دارای ظاهری انتزاعی است. قدرت فونیکس غیر قابل تصور است. قادر است هر تکه از جهان را جابجا یا محو کند،یا آن را به طور کامل نابود سازد . در هر حال  این نیرو باعث خرابی تعداد زیادی از سیارات در عالم شده است و وقتی وارد وجود امثال جین گری، «سایکلاپس» یا «نیمور» شده، باعث شده تا خبیث شوند.  

 

2- ثانوس (Thanos)

ثانوس (Thanos)

خلق شده توسط:  جیم استارلین

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 55 از كمیك Iron Man (فوریه 1973)

«ثانوس» توسط مارول خلق شد تا پاسخی به «دارك ساید» در انتشارات دی سی باشد ولی پس از مدتی ثابت كرد كه میتواند از دارك ساید هم در خباث و تهدید آمیز بودن پیشی بگیرد (در واقع ثانوس همواره پای ثابت اكثر داستان های كیهانی/حماسی مارول بوده است) گفته میشه كه ثانوس در سیاره "تایتان" به دنیا آمده و از نژاد ‌Eternals که توسط سلستيال ها خلق شدند، میباشد. است نكته جالب این است كه ثانوس در خودش ژن دیگر مخلوق سلستيال ها یعنی  Deviants را نیز دارد. به همین خاطر است كه از همان بدو تولد  ظاهرش با همنوعان خودش فرق داشت و مادرش حتی سعی كرد او را بكشد. ثانوس در دوران مدرسه پسر آرام و صلح طلبی بود ولی در دوران بلوغ به شدت به ایده های پوچ گرایی علاقمند شد و در نتیجه  دلباخته شخصیتی به نام «مرگ» شد. او سپس خانواده خودش را به قتل رساند  و هر كاری را میكرد تا دل مرگ را به دست بیاورد . بنابراین میتوان گفت كه ثانوس زندگی اش را وقف مرگ كرده است! ثانوس بارها با «كاپیتان مارول» و «آدام وارلاك» جنگید و در نهایت در یكی از نبردهای خودش با آدام وارلاك كشته شد . ولی برگشت و این بار سعی كرد به وسیله ای بسیار نیرومند در عالم مارول به نام "دستكش بینهایت" (Infinity Gauntlet) دست یابد. او با دستیابی به این دستكش نیرومند دست به خرابی های بسیاری زد. از آن موقع هم همچنان مشغول خباث های بیشمار بوده است.

 

1- گالاكتوس  (Galactus)

عکس گلکتوس galactus

خلق شده توسط: استن لي ، جك كربي

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 48 كمیك چهار شگفت انگیز (مارس 1966)

گالاكتوس اولین بار در كمیك های "چهار شگفت انگیز" دیده شد .او فقط یك هدف داشت: میخواست كره زمین را بخورد!  ظاهرا كره زمین و قهرمانانش اولین كسانی بودند كه در مقابل گالاكتوس مقاومت كردند. از آن زمان تا به حال اطلاعات ما درباره گالاكتوس و پیشینه او بیشتر شده است . الان دیگر میدانیم كه رید ریچاردز میداند گالاكتوس در واقع بخشی ضروری در عالم كیهاني است. بنابراین گالاكتوس هنوز هم آن بیرون است و به تغذیه از سیاره ها ادامه میدهد ... گفته میشه گالاکتوس تنها بازمانده از عالمی است که قبل از عالم کنونی وجود داشته. یعنی اریجین او اینطور بوده که وقتی "بیگ بنگ" (انفجار بزرگ) در شرف آغاز بود، با سفینه خودش به قلب بیگ بنگ رفت و با آن ترکیب شد. سپس وقتی عالم کنونی خلق شد، دوباره از خواب بیدار شد و حس کرد که گرسنه هستش و باید از انرژی دیگر سیارات تغدیه کنه. در هر حال در کمیک های مارول هر وقت قهرمان ها بخوان بگن که اوضاع خیلی بده و قراره همه چیز نابود بشه ، میگن: "اوضاع اونقدر بده در حد گالاکتوس"!

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 شخصیتی که می توانند بر سلستیال ها غلبه کنند

معرفي نیروی های کیهانی در دنیای مارول

75 لحظه ماندگار در كميك هاي مارول: «فونیکس» برمیخیزد

کمیک جنگ های پنهان (Secret Wars) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

جنگ های مخفی چگونه آغاز شد؟

5 دستاورد عظیم چهار شگفت انگیز برای دنیای کمیک بوک!

75 لحظه ماندگار مارول: تولد موج سوار نقره ای

تولد گالاکتوس

"جنگ بی نهایت" (Infinity War) چیست؟ + لینك دانلود كمیك

75 لحظه ماندگار در تاريخ مارول: ثانوس نيمي از عالم را نابود ميكند!

10 شخصیتی كه باید در فاز 3 فیلم های مارول باشند!

75 لحظه ماندگار در كميك هاي مارول: ابديت خلق ميشود

10 دشمن برتر دکتر استرنج (Dr. Strange)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mokhtar
#1 mokhtar 1396-02-19 18:31
اگه این مقاله است پس مقاله های من چیه؟! دمت گرم .کفم برید
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#2 Ultimate Comic Fan 1396-02-19 18:41
به اطلاعاتم افزودی آقای ترابی با این مقاله ی عالیت!
فکر کنم توی اولین قسمت از Guardians of The Galaxy یه ایستراگ درباره ی سلستیال ها بود، همون صحنه که کالکتور داره برای تیم سنگ های بینهایت رو توضیح میده.
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#3 Captain Steve Lover 1396-02-19 19:12
بدون شك بهترين مقاله سايت ...عالي بود استاد .عالي بود...
......
اين مقاله به همراه مقاله((معرفي شخصيت هاي كيهاني مارول))كه اقا سياوش عزيز نوشتن بهترين مقالات سايت هستن
كاش از The Sentry/Void هم اسمي ميبرديد...
.......ولي عالي بود...

تا جايي كه من ميدونم رايت همشون بجز گالاكتوس و اناهيلوس دست ديزني...
....
من كه عاشق تك تكشونم...همه شخصيت هاي كيهاني مارول عالين...

به اميد روزي كه همه اين ها به همراه تمام شخصيتايي كه تو مقاله اقا سياوش معرفي شدن و ساير شخصيتاي كيهاني مارول رو تو mcu ببينيم و مطمنا خواهيم ديد...

سلستيال ها كه باستاني ترين و قدرتمند ترين نژاد فضايي ها هستن...

راستي استاد يه سؤال...من تو مطالعات زيادي كه اين چند وقت روي رابرت رينولدز داشتم با ياد گرفتن اكثر ارك هاي داستانيش و توانايي هاش به اين نتيجه رسيدم كه Void قوي ترين نيروي دنياي مارول هست و از فينيكس هم قوي تره.
شما موافق نيستيد؟

#٢ تو گاردينز اول يجا حتي به Abstract Entities أصلي اشاره ميشه و ميگن أواخر فيلم اول بطور غير مستقيم ((Lord Eternity ))نشون داده شد
البته تو گاردينز دوم يجا استارلرد به اسمان نگاه ميكنه و ميگه ميبينمش ...Eternity...
تو دكتر استرنج هم بهLiving Tribunall اشاره شد

همش نشون ميده مارول ميخواد شروع كنه و همه اينارو وارد سينما كنه...
من كه بينهايت منتظرم...
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#4 Ultimate Comic Fan 1396-02-19 19:26
#3
مطمئنی رایت فونیکس دست دیزنی؟
فکر نکنم.
نقل قول کردن
Omid_Spider
#5 Omid_Spider 1396-02-19 19:33
ممنون
و تشکر از آقا مهدی که هر روز به اطلاعات کمیک بوکی ما می افزونی
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#6 Captain Steve Lover 1396-02-19 19:59
#٤اها اوكيبه نقل از Ultimate Comic Fan:
#3
مطمئنی رایت فونیکس دست دیزنی؟
فکر نکنم.

به نقل از Ultimate Comic Fan:
#3
مطمئنی رایت فونیکس دست دیزنی؟
فکر نکنم.

اها أوكي اونم فاكس...اشتب شد...ولي شايد برات عجيب باشه اسكرال ها ديزني...
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#7 Ultimate Comic Fan 1396-02-19 20:16
#6
راستی رایت بیاندر دست دیزنیه؟ یا فاکس؟ چون اگه دست دیزنی باشه جنگ های پنهان شاید توی mcu اتفاق بیفته!
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#8 Captain Steve Lover 1396-02-19 20:45

به نقل از Ultimate Comic Fan:
#6
راستی رایت بیاندر دست دیزنیه؟ یا فاکس؟ چون اگه دست دیزنی باشه جنگ های پنهان شاید توی mcu اتفاق بیفته!

به نقل از Ultimate Comic Fan:
#6
راستی رایت بیاندر دست دیزنیه؟ یا فاکس؟ چون اگه دست دیزنی باشه جنگ های پنهان شاید توی mcu اتفاق بیفته!

ببین تو برخی سایت های خارجی هست کدوم شخصیتا دست فاکس هستن...تا جایی که میدونم بیاندر دست فاکس نیست...
البته علی آقا درست میگن که خیلی از شخصیتای کیهانی مارول دست فاکس هستن ...ولی اعضای Abstract Entities جز گالا دست دیزنی هستن...
ولی بازم واسه سیکرت وارز دووم نیازه که دست فاکس هست.

....
حالا هم بهتره اینقدر دیگه اسپم ندیم :-*
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#9 Ultimate Comic Fan 1396-02-19 21:31
#8
تا اونجایی که من میدونم اسپم یعنی مثلا یکی بیاد اینجا تو قسمت نظرات این مقاله بگه "من امروز اصلا آب نخوردم"! :-| :-*
نقل قول کردن
ultimate.spider.amir
#10 ultimate.spider.amir 1396-02-19 22:04
به نظرم اگه سايت بيشتر در مقالاتش به موجودات كيهاني مارول و دي سي اهميت بده واقعا به اطلاعات كميكي بقيه اضافه ميكنه و همينطور اينكه اين موضوع واقعا موضوع جذابيه


راستي اي كاش تو اين مقاله one above all هم جزو اين 15 تا بود
نقل قول کردن
mokhtar
#11 mokhtar 1396-02-19 22:20
به نقل از ultimate.spider.amir:


راستي اي كاش تو اين مقاله one above all هم جزو اين 15 تا بود

تا جایی که میدونم دو تا one above all داریم. یکیشون که جزو سلستیال ها میباشد
وقتی سلستیال ها معرفی شدن دیگه نیازی به اون نیست
دومی هم که خدای واقعی ماروله . یعنی خالق کل عالم ماروله. این شخصیت خبیث نیست و بنابراین جاش تو این مقاله نیست
نقل قول کردن
mokhtar
#12 mokhtar 1396-02-19 22:25
به نقل از Captain Steve Lover:

كاش از The Sentry/Void هم اسمي ميبرديد...

تا جایی که من میدونم void منشا کیهانی یا فضایی نداره

The Void was created when Robert Reynolds took the Professor's secret formula hoping to get high. Robert Reynolds instantly became the Void, a creature of evil and malice, while another entity was created in his mind to counter him, the Sentry.
نقل قول کردن
Victor
#13 Victor 1396-02-19 22:27
مرسی بابت این مقاله فوق العاده
در نگاه اول شبیه یه سری خبیث معمولی بنظر میرسن ولی هر کدوم اینا یه سری نوچه دارن که خود اون نوچه ها هم یه تهدید محسوب میشن چه برسه به خودشون
دورمامو‌ که تو mcu واقعا بد بود، امیدوارم ثانوس خوب از اب دربیاد
#8
این Abstract Entities بود و نبودش در راس دنیای سینمایی فعلی مارول هیچ فرقی نمیکنه
قبلا گفتم الان هم میگم، دنیای مارول بیش از هر چیزی به چهارشگفت انگیز نیاز داره
Abstract Entities هر کدوم یه وظایفی دارن، وقتی به غیر از ثانوس تهدید دیگه ای وجود نداره چه نیازی به ۷ ۸ تا قاضی هست تا در در مورد سرنوشتش تصمیم بگیره؟
از این به بعد تو mcu فقط دو تا حالت رو میتونیم شاهد باشیم:
یا مارول رایت حق تمام شخصیت ها رو میگیره و یا از این به بعد تمام داستان و اوریجین شخصیت هایی که قراره بعد از این وارد mcu بشه دستکاری میشه
مثلا بیاندر که میگی احتمالا دست دیزنی باشه، خب باشه، ولی مارول چون رایت ff رو نداره باید مرد مولکولی رو از اوریجینش حذف کنه باید شخصیت فوق العاده بیاندر محدود بکنه، به قدری محدود بکنه که استیو راجرز بتونه از پسش بربیاد
مغز دنیای مارول ff هستش
مثل این میمونه که دی سی بخواد از لنترن ها فیلم بسازه ولی کوچکترین اشاره ای به هال جوردن نکنه که twist شخصیتیش محشره، ولی آیا مثلا شخصیت هایی چون جان استوارت، الن اسکات، گای گاردنر و یا کایل راینر میتونه جای هال جوردن رو پر بکنه؟ به هیچ وجه
نقل قول کردن
mokhtar
#14 mokhtar 1396-02-19 22:33
به نقل از Victor:

دورمامو‌ که تو mcu واقعا بد بود، امیدوارم ثانوس خوب از اب دربیاد

دورمامو خیلی هم خوب بود
ما الان فقط یه preview ازش دیدیم
مارول ثابت کرده که "احتیاج مادر تمام اختراعات است"
پس اگه لازم باشه از دورمامو یه ویلن میسازه در حد گالاکتوس
همه که کمیک خوان نیستند فرقشون رو حس کنن
تماشاچی عادی سینما با ایده پشت سر گالاکتوس حال میکنه
حالا اگه این ایده پشت سر دورمامو باشه براشون خیلی فرق نمیکنه
نقل قول کردن
Victor
#15 Victor 1396-02-19 22:46
#14
مشکلی اصلی دقیقا همینه
مارول نمیتونه از یه شخصیت خبیث کمیکی مثل اولتران شخصیتی در حد خود اولتران بسازه
بنابراین من انتظار ندارم از دورمامو بتونه گالاکتوس بسازه وقتی که نمیتونه از دورمامو شخصیتی در حد دورماموی کمیک بسازه
و همچنین اون مذاکره دکتر با دورمامو نشون داد به هیچ وجه دورمامو نمیتونه گالاکتوس باشه
برای گالاکتوس بودن باید یه پیشینه غنی باشه و کارهاش رو توجیه کنه، باید یه سفینه باشه، هرالد (نه یه دلقک) باشه تا بشه عظمتش رو روی پرده سینما نشون داد
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#16 Captain Steve Lover 1396-02-19 23:10
#15 خب علي اقا بنظرتون اينكه اورجين يا توانايي يا قدرت يا ظاهر يا ... شخصيت ها بقول شما دستكاري بشه چيز بدي هست؟!
منم تقريبا مطمنم اين اتفاق ميفته ...
ولي اصلا چيز بدي نيست ...
الان شما فيلم هاي جنگ داخلي يا مرد مورچه اي يا دكتر استرنج و خيلي هاي ديگه رو نگاه كنيد...تفاوت داشتن از خيلي جهات نسبت به كميك...أيا بد بودن؟ بنظرتون خيلي سخت گيرانه نيست اگر انتظار داشته باشيم صفحه به صفحه كميك رو تو سينما كپي كنن؟مسلما از اون دو حالتي كه گفتيد تو اولين كامنتتون گزينه دوم رخ ميده...در واقع الانم رخ داده...خيلي هم زياد رخ داده...ولي چيز بدي نيست.

....
يه مطلب ديگه
من فكر ميكنم شايد بشه از Magus براي فاز بعد استفاده كرد...

با پاياني كه گاردينز دوم داشت ميدونيم

ويلين قسمت بعدي محافظان كهكشان ادام وارلاك هست و وارد mcu شد.

ادام وارلاك تو اونجرز بعد نيست...و اين تأييد شده

و گفتن قسمت سوم گاردينز پاياني بر اين تيم هست كه بازم بنظر مياد وارلاك/ماگوس ويلين فيلم هست

من خودم ميگم باس فايت بعدي ماگوس هست ...


......
ولي همونطور كه شما گفتيد خيلي چيزا قراره متفاوت از كميك باشه.

با وارد شدن كارول دنورز و ادام وارلاك و دكتر استرنج كل فيلماي مارول نسبت به الان ٩٠ درجه تغيير ميكنه.
اينم گفته شده از فاز بعد فيلماي مارول جز اسپايدي كاملا كيهاني و ماوراالطبيعه خواهند بود...
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#17 Ultimate Comic Fan 1396-02-19 23:16
به نقل از Victor:
مغز دنیای مارول ff هستش

دقیقا به همین دلیله که باید رایت ff برگرده دست مارول...
همونجور که گفتین ff مغز دنیای مارول...
کلی کاراکتر کلیدی داخل کمیک های ff خلق شد...
باز ایکاش اگه فاکس به سرش برنه که ادامه ای برای اون فاجعه ی 2015 بسازه، اون حسابی شکست بخوره تا رایتش برسه به دیزنی...
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#18 Ultimate Comic Fan 1396-02-19 23:27
#16
به نظر من اگه فیلم های کمیک بوکی بتونن حال و هوای کمیکی که ازش اقتباس میشن رو حفظ کنن، موفق میشن.
مثلا خودت گفتی کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی خیلی با کمیک فرق داشت اما باز هم عالی بود چرا؟ چون حال و هوای کمیک جنگ داخلی رو بهمون میداد مخصوصا قسمت های آخر فیلم.
نقل قول کردن
Victor
#19 Victor 1396-02-20 00:30
#16
هرچیزی یه حدی داره و وقتی از اون حد بگذره نتیجه میشه بد
من نمیگم صفحه به صفحه کپی کنن، دارم میگم به یه سری چیزهای اساسی نباید دست بزنن
مثلا تغییر سازنده اولتران حرکتی کاملا بجا بود ولی اینکه بیان ثور رو لایت کنن، دورمامو رو گالاکتوس کنن و ... نتیجه میشه بد
وقتی لوکی، خدای حیله و نیرنگ، فریب تونی استارک رو میخوره یعنی افتضاح (حالا مثلا لوکی بهترین ویلین mcu هستش)
دنیای مارول مثل دی سی یکدست نیست
تو ایکس من میشه توانایی ها رو تغییر داد ولی وقتی یدونه اوریجین رو تغییر بدی مجبور میشی اوریجین بقیه شخصیت ها رو هم تغییر بدی چون اکثرشون بهم مرتبط هستن
تو اونجرز و بقیه شخصیت های سولوی مارول میشه راحت خیلی چیزها رو تغییر داد
ولی تو ff و چیزهایی که بهش مربوط میشه نمیشه چیزی رو تغییر داد، اگه مارول فیلمی از ff بسازه و نمره ۹۰ از متا بگیره ولی رابطه شخصیت ها مخصوصا بن گریم و جانی مثل کمیک ها نباشه صفایی نداره
جزئیات، رابطه بین شخصیت ها و شخصیت پردازی دقیق تو کمیک های ff و کمیک های مربوط بهش حرف اول رو میزنن، امکان نداده با تغییر و دستکاری بهتر بشه بلکه فقط بدتر میشه
نقل قول کردن
hassan91
#20 hassan91 1396-02-20 01:27
خیلی هم عالی بود!
زیاد با دشمنان کیهانی آشنایی نداشتم که بواسطه ی این مقاله با برتریناش آشنا شدم. قبلا نیروی فونیکس و گالکتوس تو فیلما دیدم که هیچ کدومش درست از آب درنیومد به خصوص گالکتوس که شبیه گردباد نشون داده شد.
درماومو رو هم که تو دکتر استرنج دیدیم که حضورش کوتاه بود و یه ویلن شکست ناپذیر بود.فقط چون فراتر از زمان بود فکرش رو نمیکرد که از این باب شکست بخوره.
یه جمله‌ی هست که میگه اگه استراتژی نداشته باشی بازیچه استراژی دیگران میشی، درمامو هم واسه زمان استراتژی نداشت که این موضوع قضیه رو برای آینده خیلی جالب میکنه چون صد درصد دفعه‌ی دیگه این موضوع رو حل کرده و یه ویلن تمام عیار رو خواهیم دید.
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #21 mokhtar 1396-02-20 08:09
#15 , #19:
ببین علی اقا ...
من درک میکنم شما چی میخوای بگی. به شما و امثال شما اصطلاحا میگن whining fanboy یا purist
یعنی کسانی که دوست دارند همه چیز درست عین source material باشه و اگه نباشن غر میزنن. من درکت میکنم. چون خودمم هم سن شما بودم همین جوری بودم. ولی یاد گرفتم واقع بین باشم. ببین ... اقتباس اسمش روشه. یعنی adapting . adapt یعنی تطابق دادن . با چی تطابق دادن؟ با فرمت یا مدیومی که باهاش داری کار میکنی. دنیای سینما با دنیای کمیک و انیمیشن فرق داره. باید هم داشته باشه . همونطور که دنیای کمیک با دنیای سینما فرق داره. وقتی داری یک کمیک رو برای سینما "اقتباس" میکنی باید قواعد دنیای سینما رو رعایت کنی. قرار نیست همه چیز اون چیزی که شما دوست داری باشه. یه چیزی ممکنه تو دنیای کمیک جواب بده ولی تو دنیای سینما و گیم جواب نده و برعکس. برای موفقیت در هر مدیومی باید قواعد اون رو خوب رعایت کرد. به همین دلیل مثلا دورمامو در چارچوب و context فیلم سینمایی دکتر استرنج خوب بود. به نظر من عالی هم بود. چون تو دنیایی که فیلم دور خودش درست کرده بود جواب میداد و ارتباط ارگانیک و تماتیک برقرار میکرد. این ویلن و انگیزه اش با تم اصلی فیلم که زمان بود کاملا مطابقت داشت. و به قول انگلیسی ها it works within the confines of the movie
اتفاقا تو دنیای کمیک هم دکتر استرنج بارها دورمامو رو با دوز و کلک شکست داده. اینجا هم همین اتفاق افتاد منتهی با حفظ ارتباط تماتیک با تم اصلی داستان یعنی زمان. این از نظر من یعنی یک اقتباس عالی. حالا شاید دقیقا اون چیزی که من از دورمامو از کمیک ها تو ذهنم داشتم نباشه ولی در چارچوب و context فیلم و دنیای سینمایی مارول چفت و بست شده. شما چه بخوایی یا نخوای یا چه خوشت بیاد یا نیاد این چارچوب mcu هستش. باید در قالب اون حرکت کنی و گرنه باید فیلم جدا یا standalone بسازی. پس مرد اونه که بیاد در قالب این چارچوب از پیش تعریف شده یک اقتباس قابل قبول بسازه. نه اینکه بیاد بگه این دورماموی درست عین کمیک حالا بقیه المان ها باید طبق اون باشن. متوجه حرف من میشی؟ شما المان ها رو میسازی و بعد دورمامو رو وارد اون چارچوب میکنی. برعکسش نمیشه. یعنی شما نمیتونی دورمامو رو بزاری اون وسط و بعد کل فیلم رو دور اون دورمامو بسازی.
mcu اسمش روشه: دنیای "سینمایی" مارول. تکرار میکنم: دنیای "سینمایی". نه دنیای کمیک . و این دنیای سینمایی مختصات و پارامترهای خاص خودش رو داره. و هر شخصیتی باید در قالب این مختصات جواب بده.
همین منطق برای فیلم لوگان هم هست. یادمه واسه اونم کلی غر زدی. ولی بیخودی این کار رو کردی. شاید دوست داشته باشی ولورین عین کمیک ها میمیرد و لباس کلاسیکش رو تنش میکرد و با سیبرتوث و سینیستر میجنگید و ... ولی اون دنیای کمیک بود. تو سینما جواب نمیده داداش. قبول کن.
هر چیزی که تو فیلم دیدیم در قالب فضا و داستان و تم اون فیلم جواب میداد. دست بهش میخورد تعادلش بهم میریخت. بعضی از فن بوی ها میگن چرا با سیبرتوث نجنگید؟ ولی اونا حالی شون نیست. چرا؟ چون کارگردان هدف داشت کلون خود لوگان رو قاتل خودش قرار داد. چون همیشه خوی درنده خود ولورین دشمن اصلیش بوده ، نه سیبرتوث. اونی که همیشه سعی داشته کنترلش کنه خوی درنده خودش بوده ، نه سیبرتوث. پس نبرد لوگان با "خودش" بوده. خوی خودش دشمن اصلیش بوده و خواهد بود. در نتیجه این عالی بود که او به دست خودش کشته شد و با خودش (در قالب کلون خودش) جنگید.
بعدشم من دلیل این ناراحتی و بداخلاقی های اخیر شما رو نمیفهمم. بیچاره مارول چه گناهی کرده که رایت شخصیت هاش رو نداره؟ یعنی شما میگی ما 50 سال صبر کنیم تا مارول رایت همه شخصیت هاش برگرده ، بعد برامون فیلم بسازه؟! این منطقیه؟ داداش به قول ترک ها "بودی که وار!" . حالا مرد اونه که از بین همین داشته هاش بیاد فیلم خوب بسازه که مارولم الحق این کار رو کرده. نه اون دی سی و وارنر که همه چیز دست خودشونه ولی اندر خم یک کوچه گیر کردن و حتی یه فیلم خوب هم از dceu ندیدیم. من مارول رو تحسین میکنم چون همیشه بهترین استفاده ممکن رو از وضعیت موجود میکنه. حالا شاید نتیجه در مقایسه با منبع اصلی و چیزی که در شرایط ایده ال میتونست وجود داشته باشه ، بهترین نباشه ولی با در نظر گرفتن تمام شرایط موجود "عالیه".
نقل قول کردن
shayanspideylover
#22 shayanspideylover 1396-02-20 12:19
مقاله فوق العاده بود واقعا فوق العاده همچین مقاله ای تو هیچ جای دنیا پیدا نمیشه!!

در مورد ff باید بگم منم موافقم که مارول احتیاج داره بهش اما اولا ما که نمیدونیم رایتش دست ماروله یا نه شاید گرفته و به عنوان سورپرایز نگه داشته که البته احتمالش کمه دوما مارول بازم میتونه از شخصیت های دیگش استفاده کنه.

با تمام احترامی که برای علی آقا قائلم ولی مارول که فقط ff و شخصیت های کیهانیشو نداره کلی شخصیت دیگه داره که شاید ما حتی نشناسیمشون درسته ff خیلی مهمه ولی یه نگاه به همین شخصیت های محافظین کهکشان کافیه تا یه کمیک فن به عظمت مارول پی ببره ببینید چه شخصیت هایی رو به کجا رسونده!

درسته که التران در حد کمیکا نبود اما در حد سینما و در حدود اون عالی بود التران تو کمیکا گاهی خیلی مرتبط میشه ارتباطایی که مارول نمیتونه نشون بده چون رایتو نداره

اما...

هنر مارول همینه با محدودیت شاهکار میسازه با محدودیت برخلاف بعضی شرکتا که بدون محدودیت آشغال میسازن!

اگه مارول بخواد دورمامو رو بکنه گالاکتوس میتونه و یه چیز فوق العاده هم تحویل میده ببینید من اینو الان میگم بدون شک خیلی ها هم فک کنن به همین نتیجه میرسن.

به علاوه وقتی فایگی پا میشه میگه عالم مارول بعد جنگ بی نهایت کیهانی خواهد بود حالیشه که مارول اسکرالو نداره ff و نداره و فک کنم تو این 8 9 سال انقدر دیدیم از فایگی که بفهمیم چقدر با برنامس پس مطمئنا برنامه مرتب و خاصی داره.

با تشکر دوباره از استاد بابت این مقاله.
نقل قول کردن
The Rock
#23 The Rock 1396-02-20 14:46
این یکی از اون مقاله های فوق العاده ای بود که آدم دوست داره هی بخوندش ممنون استاد
فقط من یه چیزایی رو متوجه نشدم تو مورد 9 که درمورد آنایلوس کی توسط درکس کشته شد؟ثانوس؟!؟ :-| یا من اشتباه متوجه شدم :/
بعد این که منظورتون از آزاد کردن گالاکتوس چی بود؟اصلا مگه میشه گالاکتوس رو گیر انداخت یا حالا هر چی؟ :////
نقل قول کردن
Victor
#24 Victor 1396-02-20 18:22
#21
خب اون چارچوبی که میگید رو مارول حد و مرزش رو تعیین کرده نه کارگردان و فیلمنامه نویس. یعنی کارگردان و فیلمنامه نویس هر طور شده حتما باید فیلمنامه رو بر پایه و محوریت یکی از سنگ های بینهایت بنویسن. برای همین، کارگردان و فیلمنامه نویس گاهی اوقات مجبور میشن فیلمنامه رو کش الکی بدن و یا همه رو یه جا جمعش کنن (مثل همین فیلم دکتر استرنج)
دنیای سینما با دنیای کمیک فرق داره، درست، ولی وقتی یه source material فوق العاده داری که با توجه به اونچه که مثلا تو فیلم دکتر استرنج دیدیم سینمایی تر هستش، چرا از اون "اقتباس" نمیکنی و شکل و شمایل عجیب و غریب برای شخصیت ها میکشی؟
بالاتر هم گفتم، من نمیگم صفحه به صفحه اقتباس کنند و یا دوست دارم همه چیزش مثل کمیک باشه، نه. من میگم تو شخصیت پردازی ها دست نبرن. وقتی یه خبیث تمام عیار به اسم دورمامو داری، چرا باید دنبال "گالاگتوس" کردنش باشی؟ یعنی شخصیت پردازی دورمامو خارج از چارچوب از پیش تعیین شده بود و یا قواعد دنیای سینما رو زیر پا میذاشت که بخوان گالاکتوسش کنن؟
من خودم میدونم دلیل این کارها چیه، تا وقتی داستان "دستکش بینهایت" تموم نشده به هیچ وجه یه فیلم solo از شخصیت ها نمیبینیم و همواره پای سنگ بینهایت وسط کشیده میشه. هیچوقت نمیتونیم شاهد رمانسی بین شخصیت ها باشیم.
نه فقط دورمامو، بلکه باید تمام فیلم ها، شخصیت ها و کارهاشون ارتباط تماتیک با دستکش بینهایت داشته باشه. به این کار میگن قربانی کردن بقیه فیلم ها برای دستکش بینهایت.
هیچوقت هم نگفتم باید 50 سال صبر کنیم تا مارول رایت تمام شخصیت هاش رو بگیره و بعد فیلم بسازه، بقول شما من میگم "بودی کی وار". یعنی تا وقتی مارول رایت شخصیت هاش رو نگرفته باید با دستکاری اوریجین و اینا کنار اومد که خب شخصا نمیتونم کنار بیام. اونم نه بخاطر اینکه اونی که دوست دارم نیست، بلکه بخاطر اینکه شخصیت ها رو محدود میکنه و تو همون چارچوبی که مشخص کرده حبسش میکنه.
هر شخصیتی در یه اندازه برای من مهمه و تفاوتی بینشون نمیبینم. یعنی همین ایرادی که برای دورمامو گرفتم رو برای شخصیت های دیگه هم میگیرم.
صحبت از فیلم های دی سی نبود ولی میخوام بدونید که از فیلم های دی سی به ویژه BvS قطعا خوشم نمیاد چون ایرادات اساسی دارن، ولی کنجکاوم اینو بدونم:
چرا برای مارول میشه دنیای "سینمایی" ولی برای دی سی میشه دنیای "کمیک؟". دنیای دی سی دارکه، و این هم چارچوب دی سی هستش. یعنی باید دارک باشه و بقول شما شخصیت ها باید تو دنیایی که فیلم دور خودش درست کرده ارتباط ارگانیک و تماتیک داشته باشن. شما چه بخواین یا چه نخواین یا چه خوشتون بیاد و چه نیاد باید با مثلا آدم کشتن بتمن کنار بیاید، یا مثلا با دارک بودن سوپرمن کنار بیاید چون این دنیای "سینما" هستش نه دنیای "کمیک".
نقل قول کردن
mtm
#25 mtm 1396-02-20 18:38
#24:
علی اقا درباره سوال اخرت باید بگم خیلی عجیب بود
اون مثال سوپرمن خیلی غلط بود. همیشه معیار سنجش همون کمیکه
تعجب میکنم واقعا. مارول تو دنیای سینمایی خودش کاملا به ذات شخصیت هاش وفاداره و هست
از دکتر استرنج گرفته تا هالک و کپ و ایرون من و ... هرکی دارکه تو سینما هم دارکه
هر کی هم لایته تو سینما لایته
شما "ذات" شخصیت رو با function اشتباه گرفتی
ذات شخصیت ها ثابته توی فیلم های مارول ولی ممکنه function اونا دستکاری بشه. مثلا function دورمامو از ارباب دنیای تاریک تبدیل بشه به devourer of worlds
اگه به دی سی گیر میدن به خاطر اینه که به ذات شخصیت هاش تو دنیای سینمایی فرق کرده ، نه function اونا
میگن چرا سوپرمن دارک شده
چرا قاتل شده؟
چرا بتمن قاتل شده؟
و در اخر اینکه دکتر استرنج نه تنها کش دار نبود بلکه به نظرم یه حداقل 10 دقیقه کوتاه بود
نقل قول کردن
Victor
#26 Victor 1396-02-20 18:42
و در مورد فیلم لوگان ...
قبلا در موردش غر زدم الان هم میزنم و پای حرفم هستم. فیلم لوگان کوچکترین چیزی برای ارائه نداره. من این فیلم رو قبلا دیدم، بهترش رو دیدم.
برای این فیلم منبع اقتباس و الهام فوق العاده زیادی تو کمیک های ولورین میشد پیدا کرد ولی از فیلم هایی چون Unforgiven و the wrestler و shane کمک گرفتن. یه شخصیت که دیگه دوره اش گذشته و داره تو سایۀ گذشته خودش زندگی میکنه.
از بازی last of us کمک گرفتن برای ساخت این فیلم. کاورش همون کاور فیلم "فهرست شیندلر" هستش که البته فقط کاروش مثل اون نبود. چون تو اون فیلم هم داستان زندگی اسکار شیندلر رو دیدیم که جان بسیاری از یهودی ها رو از دست نازی ها طی جنگ جهانی دوم نجات داد. و با در نظر گرفتن اینکه میوتانت ها تو جهان مارول نماینده هایی برای اقلیت ها هستن این نمیتونه یه تصادف باشه.
حتی اون صحنه های که بچه ها ریش لوگان رو میزنن هم اشاره داشت به صحنه ای که تو فیلم "مدمکس بیاند ثاندردم" دیدیم.
خلاصه، این فیلم تیکه های قشنگ و بیادماندنی فیلم های وسترن و درام و اینا رو بهم چسبونده و شده فیلم لوگان.
بیش از صدبار رابطه پدر و فرزندی و حس پدری لوگان رو تو کمیک ها دیدم، بهتر از این رو دیدم. تو سری های چند قسمتی مثل "ولورین و کیتی پراید" دیدم، تو کمیک های تکی مثل "گرگ زخم خورده" و "بسته" هم دیدم.
دقیقه به دقیقه فیلم لوگان یه کپی هستش.
خوی درنده ولورین همیشه دشمن اصلیش بوده، درست، ولی این خوی ولورین و لوگان یه جسم مشترک دارن و اینه که جذاب ترش میکنه. این دو تا خوی متفاوت لوگان/ولورین یجورایی همون سرشت بد و نیک هستش، هر کدوم به اون یکی چیره بشه جسم مال اون میشه. این دوگانگی شخصیت رو بارها و بارها تو کمیک های ولورین دیدم که خیلی خیلی هم بهتر از این بود.
اینکه میان و به هر کدوم از این خوی لوگان/ولورین یه بدن میدن یعنی کم آوردن. مرد اونه که بتونه این دوگانگی شخصیتی رو مثل یه بیمار روانی به تصویر بکشه.
چرا فکر میکنید شخصیت لوگان/ولورین فقط وحشی و ارام بودنشون چالشی برای هر دوی ایناست؟
ولورین و لوگان تمام اصول کاری و اصل و باورهایی که بهشون پایند هستن رو به چالش میکشن. اون کلون ولورین تو فیلم به هیچ وجه چنین حسی رو درون من بیننده به وجود نمیاره.
لوگان و ولورین یجورایی همون حکم نفس اماره و لوامه رو دارن که همدیگه رو به انجام یه سری کارها تحریک و از انجام کارهای دیگه بازمیدارن.
ما میگیم باید با سیبرتوث میجنگید، چرا؟ چون باید شخصیت اصلی فیلم "ولورین" میبود نه "لوگان". شما بگید، تو این هفده سالی که اسم ولورین رو پرده های سینماست، تا حالا ولورین واقعی رو دیدید؟ قطعا ندیدید.
همیشه از لوگان استفاده کردن، ولی وقتی از ولورین استفاده کنن شما هم به این نتیجه میرسید که باید خیلی پیش تر از اینا از سیبرتوث استفاده میکردن.
چالش واقعی یعنی فیلم ساختن از روی "ولورین واقعی" نه یه "لوگان زخم خورده" که هیچ قدرتی نداره. هر کسی رو همچین پروژه ای دست بزاره اولین شخصیتی که میره دنبالش قطعا سیبرتوثه. تنها شخصیتی که میتونه ولورین رو به چالش بکشه که اون هم کار امثال منگولد نیست.
چطوری میشه جلوی شخصیتی رو که ترحم براش معنا نداره و میکشی و دوباره پا میشه رو گرفت؟ تنها راه کاری که تو این هفده سال براش پیدا کردن گرفتن قدرت های ولورین بود (تصحیح میکنم لوگان).
نقل قول کردن
Victor
#27 Victor 1396-02-20 18:57
#25
والا استاد من عاشق چشم و ابروی سوپرمن و بتمن دنیای سینمایی نیستم که بخوام دفاع کنم ازش در برابر ایراداتی که ازش گرفتن
من دقیقا میدونم فرق این دو تا چیه فقط از روی کنجکاوی سوال کردم
ولی من تا حالا ندیدم که لوکی تو کمیک ها فریب یه انسان معمولی رو بخوره و یا تا این حد ثور رو لایت ندیدم، اولتران رو هم تا اون حد دلقک ندیده بودم (صرف نظر از اینکه سینماست و باید روح داشته باشه)
در ضمن، وقتی function دچار تغییر میشه رو ذات هم قطعا تاثیر خودش رو میزاره
و در مورد دکتر استرنج، من نگفتم کش دادن، اتفاقا گفتم عجله ای یه جا جمعش کردن و اتفاقات داخل فیلم سریع رقم میخوره
نقل قول کردن
mtm
#28 mtm 1396-02-20 19:25
به نقل از Victor:
#25
والا استاد من عاشق چشم و ابروی سوپرمن و بتمن دنیای سینمایی نیستم که بخوام دفاع کنم ازش در برابر ایراداتی که ازش گرفتن
من دقیقا میدونم فرق این دو تا چیه فقط از روی کنجکاوی سوال کردم
ولی من تا حالا ندیدم که لوکی تو کمیک ها فریب یه انسان معمولی رو بخوره و یا تا این حد ثور رو لایت ندیدم، اولتران رو هم تا اون حد دلقک ندیده بودم (صرف نظر از اینکه سینماست و باید روح داشته باشه)
در ضمن، وقتی function دچار تغییر میشه رو ذات هم قطعا تاثیر خودش رو میزاره
و در مورد دکتر استرنج، من نگفتم کش دادن، اتفاقا گفتم عجله ای یه جا جمعش کردن و اتفاقات داخل فیلم سریع رقم میخوره

ثور شخصیت دارکی نیست
در ضمن شما الان از روی یه تریلر میگی لایت شده؟
تا به حال من هیچ شخصیت مارول رو ندیدم از ذات خودش جدا بشه
لوکی دسیسه و خباثت درش موج میزنه
الترون هم دلقک نبود. شاید به قدر کافی خفن نبود ولی دلقک نبود
واقعا عمو مختار راس میگه. شما خیلی purist شدی
نقل قول کردن
mtm
#29 mtm 1396-02-20 19:30
#26:
چیزی که شما در ذهنت از ولورین داری از کجا میدونی فیلم خوبی از اب در بیاد؟
ولی چیزی که من تو لوگان دیدم فیلم بدی نبود
من یه چک لیست از لوگان دارم که تو فیلم "تیک" خوردن:
- کسی که کله شقه و غرغرو و بداخم ولی قلبی از طلا داره
- کسی که هرگز تسلیم نمیشه
- کسی که جونش رو واسه بقیه میده
- کسی که با خوی درنده خودش در جنگه
- کسی که برای پرفسور ارزش قایله
- کسی که با دخترای نوجوان میوتانت رابطه پدری برقرار میکنه
نقل قول کردن
mtm
#30 mtm 1396-02-20 19:35
در هر حال علی اقا من دارم به این نتیجه میرسم که شما احتمالا ته دنیای کمیکی و ما هم تازه اغاز راه!
به عبارت دیگه امثال من و مختار و اینهمه منتقد و فن تو دنیا هیچی حالیشون نیست ولی شما از همه بیشتر حالیته
ماشالا جوری بحث میکنی که ادم دقیقا همچین حسی بهش دست میده
ایشالا یه ویزا برات جور بشه بری یه مشاوره به فایگی و بر و بچ بدی بلکه این mcu از این وضعیت اسفناک نجات پیدا کنه
من دیگه هم با شما بحثی ندارم
گفتم که کلا سطح شما فراتر از امثال ماست. ما حالا مونده شما رو درک کنیم
در ضمن دیگه هم بهم نگو استاد. استاد شمایی و بس
نقل قول کردن
Kane.is.back
#31 Kane.is.back 1396-02-20 20:10
ببخشید میشه همچین مقاله ای درباره ی دنیای دی سی بنویسید چون من فقط انتی مانیتور . دارک ساید و رد لنترن رو میشناسم
نقل قول کردن
I am the best
+1 #32 I am the best 1396-02-20 22:46
ممنون بابت مقاله من خودم زیاد با داستان ها و فیلمایی که درباره ی فضا و کهکشانه حال نمی کنم (البته محافظان کهکشان استثنائه به خصوص اون راکونه) و دنیای کمیک مارول که بیشتر حال نمی کنم چون خیلی روابطشون پیچیده است و به نظرم ارتباط تو در تویی با هم دارند منم که خیلی مغزم نمیکشه
فقط من یه سوال برام پیشومده که ایا دورمامو تو دنیای کمیک فرقه ای داشته که بپرستنش ؟ مثل فیلم دکتر استرنج چون یادمه تو ی انیمیشن اسپایدرمن مجموعه کارتونی یه قسمت داشت که دکتر استرنج توش بود و یه فرقه بودن که بواسطه ی بارون موردو دورمامورو پرستش می کردن الان دقیقا یادم نیست ولی حتی فکر کنم مری جینم عضو این فرقه بود 19# ثور توی دنیای 1610 فکر کنم شخصیت فانی داشته باشه و یه جواریی باحاله حتی مثل فیلمای ماورل لباس انسارهارو میپوشه
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#33 Cap-Spider Potter 1396-02-22 14:06
یک مقاله شگفت انگیز...!
این مقاله خیلی ارزشمند بود...
تاریخچه بیاندر همیشه منو خیلی گیج میکرد...
اما تو این مقاله خیلی کامل معرفی شده بود...
تمام گزینه هامناسب بودن...
ممنون اقای ترابی
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#34 Captain Steve Lover 1396-03-06 20:32
به نقل از mokhtar:
به نقل از Captain Steve Lover:

كاش از The Sentry/Void هم اسمي ميبرديد...

تا جایی که من میدونم void منشا کیهانی یا فضایی نداره

The Void was created when Robert Reynolds took the Professor's secret formula hoping to get high. Robert Reynolds instantly became the Void, a creature of evil and malice, while another entity was created in his mind to counter him, the Sentry.


When I use my powers of a million exploding suns -- I unleash a blackness across the world. He comes and attacks the world every time I try to save it. That is his purpose. It killed my wife. I killed my wife. It killed -- it keeps coming and coming.
Sentry
اينو خود سنتري گفته...منشأ ويد كاملا كيهاني هست...درسته
سنتري بخاطر سروم قدرت يك ميليون ستاره رو بدست أورد و سروم قدرتمندش كرد و قدرت كنترل نور و سرعت نور و ساتع كردن نور و ...اين قدرت ها رو بهش داد...ولي ويد از اول تو وجودش بود...ولي براندون سؤال نشده چرا نيمه تاريكش با اينكه داخل يك جسمه مشترك ولي كاملا برعكس...مثلا ويد از انرژي تاريك كيهان و تاريكي نيرو ميگيره و ...از مرگ نيرو ميگيره و مرگ رو كنترل ميكنه و...هر توانايي داره برعكس سنتري هست...
وقتي از Maximum قدرتش استفاده كرد و يك ميليون ستاره رو نابود كرد ويد ازش جدا شد...همه ويد تو وجودشون دارن...در واقع ويد همون نيمه تاريك رابرت بود...و سنتري نيمه روشنش...
Once the Void left me, the two angels came. Pulled me from the light, to return to this chaotic room with its malodorous flavors. But gloriously free of the entirety of my sadness and failure, I am reborn -- I AM LIFE-IN-DEATH!
The Sentry

سنتري و ويد دو شخصيت با قدرت هاي مختلف و كاملا متفاوت در يك جسم هستن...در واقع نقطه عكس و معكوس هم و كاملا پيوندرخورده با هم هستن...نقطه ضعف سنتري هم مشكلات روانيش هست ...
حالا نميدونم شما اينو كيهاني حساب ميكنيم يا نه ...ولي ويد از فينيكس خيلي قدرتمند تره...
ببينيد مثلا پارالاكس ال ترس نيرو ميگيره...فينيكس از ذهن هاي قوي نيرو ميگيره...ويد از مرگ و تاريكي نيرو ميگيره...(دقيقا برعكس سنتري كه خودش از روشنايي و خوبي نيرو ميگيره)

شخصيت سنتري خيلي پيچيده هست...تنها شخصيتي هست كه ويلين درجه يك و اصليش خودشه...و توضيح دوباره يكم سخته...اگه بخوام درمورد بنويسم خيلي وقت ميبره...
ولي بنظرم كيهاني هست...
نقل قول کردن
muhammad
#35 muhammad 1396-05-23 22:10
عالی بود آقا عالی
آفرین به این مقاله ها . درسته من تازه عضو شدم ولی از طرفداری قدیمی سایتتونم :lol:
نقل قول کردن
Karate Kid
#36 Karate Kid 1396-05-23 23:02
با سلام لطفا درباره نیرو های کیهانی دیسی هم مطلب بزارید
ضمنا این chaos king شباهت زیادی به The Lords of Chaos تو دیسی داره
نقل قول کردن
mtm
#37 mtm 1396-05-23 23:07
به نقل از Karate Kid:

ضمنا این chaos king شباهت زیادی به The Lords of Chaos تو دیسی داره

کلا lords of chaos همشون از اساطیر کشور ژاپن الهام گرفتن
نقل قول کردن
captain
#38 captain 1397-02-05 07:00
خیلی ممنون آقای ترابی
من فقط میدونستم این ابر خبیث ها در دنیای مارول حضور دارند ولی اطلاعات دقیقی از همه آنها نداشتم خیلی ممنون ..
بسیار زیبا و جذاب
نقل قول کردن
Pro.H.E.H
#39 Pro.H.E.H 1399-03-11 16:44
سلام و ممنون از مقاله خوبتون
خیلی این مقاله منو جذب کرد تا رویداد Empire رو که قراره منتشر شه رو حتما بخونم و ببینم وقتی دو تا از برترین شخصیت های خبیث کمیک های مارول یعنی امپراتوری های اسکرال و کری با هم متحد شن چه اتفاقی میفته
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#40 iron man Amir karimi 1399-10-27 16:42
سلام . استاد مقاله جالبی بود.
نقل قول کردن
ابوالفضل
#41 ابوالفضل 1402-05-19 11:29
خوب بود ولی من انتظار داشتم بیاندر شماره یک باشه چون ما داریم از یک شخصیت فراتر از هد تصور حرف می‌زنیم که با والای همگان مقایسه میشه قدرتی که بیاندر داره گالاکتوس و دورمامو اینا در مقابلش سوسک هستند هرجا بحث سره اینه که لوسیفر قوی یا بینادر پس بیاندر داخل لین لیست باید خیلی قوی باشه خیلی خیلی زیاد ولی خوب مرسی
نقل قول کردن
پارساs
#42 پارساs 1402-05-27 02:33
سلام میشه بگید که قویترین شخص مارول که بجز والای همگان و واقعا بیاندر قویترین شخص ماروله یه نه
نقل قول کردن
Ivory
#43 Ivory 1402-08-16 02:15
Hello Dear, are you in fact visiting this web site on a regular basis,
if so then you will definitely get fastidious know-how.


my web blog: win real money slots (casinosonlinereal.money/slots: casinosonlinereal.money/slots/)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید