بهترین و بدترین بازی های کمیک بوکی در سبک مبارزه ای (Fighting)

بهترین و بدترین بازی های کمیک بوکی در سبک مبارزه ای

به مناسبت انتشار دو بازی مبارزه ای کمیک بوکی در سال 2017  این مقاله از سایت CBR تقدیم شما میشود.

توجه: در این مقاله عناوین از بدترین شروع شده و به بهترین میرسند.

توجه 2 : این مقاله قبل از انتشار بازی اینجاستیس 2 و همچنین مارول علیه کپکام 4 نوشته شده است .

 

15- JUSTICE LEAGUE: TASK FORCE

 بازی JUSTICE LEAGUE: TASK FORCE

برخلاف مارول که از همون دهه 90 میلادی و به لطف شراکت با شرکت بازیسازی Capcom خیلی زود توانست در ژانر بازی های مبارزه ای (fighting) مطرح بشه، دی سی تو این زمینه سالها عقب بود. مثلا سال 1995 شرکت Acclaim بازی مبارزه ای Justice League: Task Force را برای سگا جنسیس و SNES عرضه کرد که متاسفانه علیرغم اینکه تمام شخصیت های اصلی گروه جاستیس لیگ در آن حاضر بودند اما به موفقیتی دست نیافت. منتقدین حسابی به گرافیک درب و داغون و سیستم کنترل و مبارزه ضعیف آن تاختند. البته یک mode خاصی تو بازی بود که در آن میشد شخصیت های خبیث بازی مثل دارک ساید و چیتا و ... را نیز انتخاب کرد ولی چه فایده که بازی در کل از وجود شخصیت های خبیث معروف دنیای کمیک های دی سی در رنج بود! در هر حال این بازی تا سالها تنها بازی مبارزه ای موجود بود که از روی شخصیت های دی سی ساخته شده بود. داستان بازی درباره این بود که دارک ساید اعضای جاستیس لیگ را با بدل های روباتیک آنها عوض کرده بود. بهتره وقت خودتون رو با این بازی تلف نکنید.

 

14- SPAWN: THE ETERNAL

بازی گیم  SPAWN: THE ETERNAL

شخصیت «اسپان» محبوب ترین و شناخته شده ترین قهرمان شرکت Image Comics  است که در این مقاله بهتون معرفی شده. در دهه 90 میلادی چند بازی از روی این شخصیت ساخته شد که اولین آنها سال 1995 برای SNES عرضه شد که یک محصول کلیشه ای و معمولی بود. اما سال 1997 بازی Spawn: The Eternal برای کنسول PS1 عرضه شد که به شدت از باگ های فراوان رنج میبرد. در این بازی اسپان در سیاه چال ها به دنبال شیاطین میگشت و وقتی با دشمنی روبرو میشد سبک بازی مبارزه ای دو بعدی میشد! نقدهایی که برای بازی نوشته شد بیرحمانه به سیستم کنترل ناشیانه آن تاختند. گیم پلی تکراری و گرافیک افتضاح هم مزید بر علت شد تا این بازی را یکی از بدترین های تاریخ لقب دهند. شاید اگر بازی به جای ترکیب سبک exploration با سبک مبارزه ای دو بعدی ، فقط روی یک سبک تمرکز میکرد نتیجه خیلی بهتر میشد.

 

13- MARVEL NEMESIS: RISE OF THE IMPERFECTS

بازی MARVEL NEMESIS: RISE OF THE IMPERFECTS

بازی های مبارزه ای Marvel Vs Capcom هنوز هم پس از گذشت دو دهه به لطف ضربات ویژه و گیم پلی خارق العاده خودشون محبوب هستند. شاید به همین خاطره که سال 2005 شرکت EA Games به سرش زد شاید بتونه یک بازی مبارزه ای مشابه با حضور شخصیت های مارول منتشر کنه و به موفقیت برسه ولی نشد که بشه! تقریبا نیمی از شخصیت ها اریجینال بودند و Imperfects  نام داشتند که توسط خود EA خلق شدند و جذابیتی نداشتند (حتی با وجود اینکه مارول کمیکی مختص این شخصیت ها منتشر کرد ولی خیلی زود از یاد رفتند) .کلا فضای بازی دارک و خفن بود که بیشتر به خاطر کاستوم دیزاین های خلق شده توسط Jae Lee  بود. ولی همانطور که گفتم موفق نبود و نقدهای منفی دریافت کرد چون هوش مصنوعی بیخودی داشت و سیستم مبارزه اش هم ساده بود. یکی دیگر از گله هایی که بازیباز ها از آن داشتند این بود که برای آزاد کردن (unlock) تمام شخصیت ها باید بخش Story Mode را که خیلی تکراری و بی حس و حال بود تکمیل میکردند. البته این بازی خیلی هم بیخود نیست ولی هرگز از سطح متوسط فراتر نمیره و البته همانطور که در این مقاله هم گفته بودم ، برخی از صحنه‌های سینمایی یا فنون و ضربات کاراکترها تماشایی از آب درآمدند.

 

12- Avengers in Galactic Storm

بازی Avengers in Galactic Storm

Data East در دهه 90 میلادی با بازی Captain America and the Avengers (که تو این مقاله آن را یکی از برترین بازی های کمیک بوکی تاریخ دونستم) حسابی ترکوند. بنابراین این شرکت سال 1995 به سرش زد که یک بازی مبارزه ای به نام Avengers in Galactic Storm برای کنسول آرکید منتشر کنه. در واقع این بازی یک سال قبل از بازی معروف Marvel Super Heroes که توسط کپکام ساخته شد، به بازار آمد ولی اصلا موفق نبود. داستان بازی از کراس اور مشهور Operation: Galactic Storm که سال 1992 در کمیک های مارول به چاپ رسیده بود و حول و حوش نبرد بین دو نژاد فضایی "کری" و "اسکرال" میچرخید ، اقتباس شد (برای اشنایی با کری  اسکرال، این مقاله را بخوانید)  بنابراین 4 شخصیت اصلی در بازی در گروه اونجرز بودند که سه تای آنها احتمالا برای شما گمنام هستند: تاندر استرایک، کاپیتان آمریکا، بلک نایت و کریستال. از نژاد کری هم شخصیت های واقعا گمنامی مثل Korath-Thak، Shatterax و Supremor جزو شخصیت های قابل بازی بودند! این مشکل اصلی بازی بود که واقعا چرا Data East از این شخصیت های گمنام استفاده کرده بود؟ درسته که این بازی متوسط بود ولی گرافیکش برای زمانه خودش بد نبود یک سیستم جدید رو کرد که بعدا خیلی محبوب شد: assistant characters. یعنی وقتی انرژی شخصیت دستیار کامل میشد، بازیباز میتونست شخصیت هایی مثل ثور یا آیرون من را فرا بخواند تا به حریف ضربه وارد کنند. این سیستم نوآورانه بعدا به طور گسترده ای در بازی های مبارزه ای شرکت کپکام کاربرد پیدا کرد.

 

11- MORTAL KOMBAT VS DC UNIVERSE

بازی MORTAL KOMBAT VS DC UNIVERSE

سال 1992 شرکت Midway سری بازی های "مورتال کامبت" را عرضه کرد و اینچنین یکی از موفق ترین فرنچایزهای مبارزه ای دنیای گیم شکل گرفت. بازی های مورتال کامبت به خاطر سطح افراطی از خون و خونریزی و لحظات چندش آور (که گاهی آنقدر زیاده روی در آنها میشود که کارتونی میشوند!) معروف است. بنابراین ساختن یک کراس اور بین مورتال کامبت و دنیای دی سی به نظر ایده مناسبی نمیاد. اما از طرف دیگر مارول و کپکام با هم چندین بازی موفق ساخته بودند و در هر حال مارول همیشه  رقیب دی سی بوده و کپکام هم همیشه رقیب مورتال کامبت. بنابراین سال 2008 بازی  Mortal Kombat vs DC Universe ساخته شد تا پاسخی باشه به بازی های Marvel Vs Capcom. تعداد شخصیت های قابل بازی خوب بود، سبک مبارزه هم منحصر به فرد بود (نبردهای هوایی) . داستان هم خوب بود و در مجموع از بازی استقبال بدی نشد  ولی همچنان با انتقادهایی روبرو بود. برای علاقمندان پر و پا قرص مورتال کامبت این بازی یک جور عنوان آبکی به حساب می آمد که صلابت قبل رو نداشت. برای هواداران دی سی هم حضور شخصیت های مورد علاقشون در چنین فضایی توجیهی نداشت. برای آنها واقعا قابل درک نبود که مثلا چطور شخصیتی مثل sub zero میتواند در مقابل سوپرمن ایستادگی کند؟!

 

10- X-MEN: MUTANT ACADEMY

بازی X-MEN: MUTANT ACADEMY

سال 2000 سال بزرگی برای X-men  بود. اولین فیلم سینمایی مردان ایکس اکران شد که بسیار موفق بود و ثابت کرد که فیلم های کمیک بوکی پس از سالها ناکامی میتوانند دوباره دوران طلایی خود را آغاز کنند. همزمان با این فیلم بازی مبارزه ای X-Men: Mutant Academy برای PS1 عرضه شد. درسته که roster بازی زیاد گسترده نبود اما ایکس من های محبوبی مثل ولورین، گمبیت، سایکلاپس و استورم را شامل میشد. همین طور خبیث های اصلی فیلم یعنی مگنتو، میستیک ، Toad و سیبرتوث در بازی بودند. اکثرا نقدها Ok بود ولی این بازی الان چندان چشمگیر به نظر نمیاد. صحنه های سینمایی (cutscenes) جالبی هم برای معرفی شخصیت های بازی ساخته شدند که البته گاهی  بی ربط بودند!

 

9- X-MEN: NEXT DIMENSION

بازی  X-MEN: NEXT DIMENSION

این بازی که سال 2002 برای PS2، Xbox و GameCube عرضه شد، سومین و آخرین عنوان در سری Mutant Academy بود و بزرگترین Roster را داشت (24 شخصیت قابل بازی که ترکیب و کاستوم های آنها براساس کمیک هایی نظیر New X-Men و Xtreme X-Men طراحی شده بود. این یعنی اینکه کاستوم شخصیت ها بیشتر حال یونیفورم های چرمی سیاه رنگ داشت. سیستم مبارزه پیچیده بازی براساس موتور بازی Dead or Alive بود که شامل ضد حمله (counterattacks) میشد. حریفان را میشد از یک محیط به محیط دیگر هم پرتاب کرد. داستان براساس داستان معروف Operation: Zero Tolerance است که سال 1997 منتشر شد و در آن خبیثی به نام Bastion روبات های پرایم سنتینل را برای شکار ایکس من ارسال میکند. در دوران خودش این بازی خوب و استاندارد بود ولی به جز هواداران دو آتیشه کمیک های بوک های ابرقهرمانی بعیده برای دیگر مخاطبین جذابیت خاصی داشته باشه.

 

8-  MARVEL: CONTEST OF CHAMPIONS

بازی MARVEL: CONTEST OF CHAMPIONS

کمیک سه قسمتی  Contest of Champions سال 1982 توسط «مارک گرونوالد» نوشته و «جان رومیتا جونیور» طراحی شد. در این کمیک دو شخصیت کیهانی مارول به نام های «مرگ» و «گرند مستر» یکدیگر را به چالش میکشند تا در نهایت مشخص بشه آیا Collector (که اون موقع مرده بود) میتونه زنده بشه یا نه. ایده این کمیک بارها در دنیای مارول تکرار شده و ما شاهد بوده ایم که قهرمانان این شرکت مجبور به مبارزه با هم شده اند. بنابراین وقتی قرار شد مارول یک بازی موبایل براساس شخصیت های خود عرضه کنه همین نام را انتخاب کرد. بازی CONTEST OF CHAMPIONS توسط شرکت Kabam ساخته شده و الان بدون اغراق میشه گفت که در گوشی های همراه یا تبلت های همه علاقمندان به بازی های اندروید یافت میشود. ابتدا با چند شخصیت کوچک بازی آغاز میشه ولی به مرور بر تعداد شخصیت ها افزوده میشه و بازیباز مدام باید آنها را level up کنه و ارتقا بده و وارد مراحل بعدی بشه. چون این بازی موبایل است بنابراین سیستم مبارزه نسبتا ساده ولی لذت بخشه. به عنوان یک بازی موبایل بسیار خوبه ولی هنوز هم از محدودیت های این پلتفرم در رنج است (مثلا باید به اینترنت وصل بود و یا اینکه نمیشه هیچ controller بهش وصل کرد).

 

7- MARVEL SUPER HEROES

بازی MARVEL SUPER HEROES

این بازی مبارزه ای خاطره انگیز که سال 1995 عرضه شد اقتباس آزادانه ای از رویداد معروف و محبوب "دستکش بینهایت" است و در آن قهرمانان و خبیث های دنیای مارول بر سر کنترل سنگ های بینهایت با هم میجنگند. غول آخر بازی «تانوس» (Thanos) بود که تمام جواهرات جمع آوری شده توسط بازیباز را از او گرفته و علیه خودش استفاده می‌كرد.  این بازی ابتدا برای کنسول های آرکید عرضه شد که خیلی هم  گل کرد و محبوب شد و بعدش برای PS1 و Sega Saturn هم پورت شد. کپکام در اقدامی هوشمندانه از گرافیکی دو بعدی  استفاده کرد که یادآور  سبک اغراق آمیز و پرانرژی دنیای کمیک بود. اون موقع منتقدین به شدت از این کار استقبال کردند چون بازی ظاهری به شدت تمیز و روان داشت . گیم‌پلی شباهت زیادی  به بازی مبارزه‌ای قبلی كپكام و مارول یعنی X-Men: Children of the Atom كه در سال 1994 عرضه شده بود، داشت با این تفاوت كه بازیباز می‌توانست هنگام نبرد با بدست آوردن و فعال كردن هر كدام از جواهرات ابدیت برای مدت محدود و كوتاهی به نیروی منحصر به فردی دست یافته و بر علیه حریف مقابل استفاده كند. در کل گیم پلی سریع و شلیکی و انرژیک بازی بسیار با استقبال روبرو شد . این سبک خیلی زود تبدیل شد به مشخصه اصلی سری بازی های محبوب Marvel vs Capcom.در واقع، در همین بازی بود كه كپكام برای اولین بار اسپرایت و شکل ظاهری، نحوه مبارزه و حرکت کردن، فنون، قدرت، توانایی و برخی ضربات ویژه (Hyper Combo) بسیاری از شخصیت‌های دیگر مارول را خلق كرد و از آن به بعد آنها را در آثار مبارزه‌ای بعدی خود كه با مشاركت مارول ساخت، مورد استفاده قرار داد.

 

6-  X-MEN: MUTANT ACADEMY 2

بازی X-MEN: MUTANT ACADEMY 2

مشکل این بازی این بود که نسبتا دیر (سال 2001) برای PS1 عرضه شد چون اون موقع کنسول PS2 اومده بود. واقعا جای تاسفه چون این بازی سعی کرده بود از قسمت اولش بهتر باشه و انصافا هم همینطور بود. Roster گسترش یافته بود و این مساله باعث شده بود تا سبک مبارزه بین شخصیت ها متنوع تر شود. همچنین حضور سیستم جدید مبارزه هوایی (aerial combat) باعث شد تا منتقدین لب به تحسین بازی بگشایند. البته بازی بی عیب نیست ولی چون در سالهای آخر عمر PS1 عرضه شده بود سازندگان آن از تمام قابلیت های این کنسول تاریخی استفاده کرده بودند اما همانطور که گفته شد وقتی منتشر شد بازیبازها دیگر به گرافیک نسل بعدی عادت کرده بودند و به همین خاطر تا حدی از مد افتاده به نظر میرسید.

نکته جالب درباره  X-Men: Mutant Academy 2   این است که اسپایدرمن هم در آن حضور داشت! البته او جزو كاراكترهای اولیه این بازی مبارزه‌ای نبود ولی می‌شد او را به شیوه خاصی آزاد و به جمع مبارزان اضافه كرد. اسپایدرمن فنون و ضربات جالبی داشت ولی جالب‌تر این بود كه هنگام اجرای برخی از فنون جملات بامزه‌ای بر زبان می‌آورد كه بازیباز را یاد بذله‌گویی‌های او در حین نبرد‌های كمیك‌ بوکی اش می‌انداخت.

 

5-  X-MEN: CHILDREN OF THE ATOM

بازی  X-MEN: CHILDREN OF THE ATOM

مردان ایکس در طول دهه 90 میلادی در اوج محبوبیت رشک برانگیز خود قرار داشت. فروش کمیک های های ایکس من به شدت بالا بود و البته یک کارتون محبوب هم روی آنتن داشتند (که اینجا درباره اش توضیح داده شده) . کپکام هم به همین دلیل بازی X-Men: Children of the Atom را عرضه کرد که سال 1994 برای کنسول های آرکید به بازار آمد. البته سال 1998 برای PS1 و Sega Saturn هم پورت شد. گرافیک و سبک بازی به شدت به بازی های فوق العاده محبوب Street Fighter 2 نزدیک بود و به همین خاطر نهایتا سال 1996 کپکام بازی X-Men vs Street Fighter را نیز ساخت. این بازی درسته که بعدا تحت الشعاع سری حیرت انگیز  Marvel vs Capcom قرار گرفت ولی علاقمندان خاص خودش رو دارد. ضمن اینکه داستان بازی و roster آن براساس کراس اور کمیک بوکی Fatal Attractions که سال 1993 چاپ شد، بود. شخصیت ها کاستوم هایی که «جیم لی» در این کراس اور خلق کرده بود را بر تن داشتند.   

 

4- X-MEN VS STREET FIGHTER

بازی ایکس من استریت فایتر

بعد از موفقیت X-Men: Children of the Atom (1994) و Marvel Super Heroes (1995)، کپکام متوجه شد که دیگه وقتشه پای بزرگترین فرنچایز خودش یعنی استریت فایتر را به مارول باز کنه و در نتیجه X-Men vs Street Fighter را در سال 1996 ساخت. ساخت این بازی بسیار منطقی به نظر میرسید چون از اولش هم شباهت هایی بین باز یهای مبارزه ای مارول و Street Fighter وجود داشت. این بار بازیباز میتونست به جای یک شخصیت، دو شخصیت انتخاب کنه. هر شخصیت هم life bar خودش رو داشت و وقتی life اش تموم میشد نوبت شخصیت بعدی بود که وارد نبرد بشه. این بازی یک موفقیت بی نظیر بود که سال 1997 دنباله آن به نام Marvel Heroes vs Street Fighter  ساخته شد که roster بسیار گسترده و متنوعی داشت.

کپکام با کوله‌باری از تجربه در ساخت آثار مبارزه‌ای، گیم پلی و همچنین شیوه استفاده از یك یار كمكی و مبارزه دو به دو (2 on 2 tag) را که پیشتر برای اولین بار در بازی X-Men vs. Street Fighter تجربه کرده بود، بهبود بخشید (مثلاً می‌توانستید در هنگام مبارزه یار خود را برای چند لحظه فرابخوانید تا به حریف ضربه بزند). در پایان هم ابتدا با «آپوكالیپس» و سپس با «سایبر آكوما» دست و پنجه نرم می‌كردید. پایبندی کپکام به كمیك ‌های مارول و تاریخچه غنی‌شان کاملاً مشهود بود. همچنین، ظاهر چشم‌گیر و رنگارنگ، سرعت سرسام‌آور و ماهیت اغراق‌آمیز گیم‌پلی و یا فنون محیرالعقول کاراکتر‌ها کاملاً فضای پرشور ماجراجویی‌های ابر‌قهرمانانه یا انیمه‌های ژاپنی را در ذهن تداعی می‌كردند.

 

3- INJUSTICE: GODS AMONG US

بازی INJUSTICE: GODS AMONG US

پس از بازی نچسب Mortal Kombat vs DC Universe ، شرکت Warner Brothers Interactive تصمیم گرفت در سال 2013 بازی Injustice: Gods Among Us را برای PS3، PS4، Wii U، Xbox 360 و Xbox One تولید کنه. وارنر Netherrealm Studios را استخدام کرد تا اون رو بسازه . در نتیجه بازی ساخته شد که خیلی بهتر از دی سی Vs مورتال کامبت بود و منتقدین هم از گیم پلی و هم از داستان آن تعریف کردند. داستان بازی به دنیایی موازی ربط داشت که در آن جوکر، کاری میکنه تا سوپرمن  لوئیس لین و پسر خودش را بکشه و سپس بمب اتمی منفجر میشه و متروپلیس میلیون ها شهروند خودش رو از دست میده.   بسیاری از قهرمانان دی سی در این دنیا به حکومت توهمی و دیکتاتوری سوپرمن ملحق شده بودند. بتمن یکی از معدود شخصیت های خوب باقی مانده بود. «کوین کانروی» و «جورج نیوبورن» بار دیگر صدا پیشگی بتمن و سوپرمن را برعهده گرفتند. در ضمن یک کمیک  بوک هم براساس بازی منتشر شد که آن هم با استقبال روبرو گشت.

 

2- Teenage Mutant Ninja Turtles: Tournament Fighters

بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Tournament Fighters

لاک پشت های نینجا یک کمیک مستقل بود که توسط «پیتر لرد» و «کوین ایستمن» خلق شد ولی درست بعد از اینکه در انتهای دهه 80 میلادی از روشون اون انیمیشن معرکه ساخته شد به محبوبیت زیاد تری دست یافتند (همونی که تو این مقاله معرفی کردم). بعدشم که شاهد هجوم سیل آسای انواع و اقسام بازی های رایانه ای لاک پشت های نینجا بودیم که بهترین اونا رو شرکت Konami میساخت (این مقاله رو بخونید تا با بهترین اونا اشنا بشید). سال 1993 اما یک بازی جدید عرضه شد که بر خلاف عناوین قبلی که اکثرا Beat em up بودن، مبارزه ای بود. این بازی برای اغلب کنسول های خانگی آن دوران عرضه شد. اما نسخه SNES از همه بهتر بود چون roster گسترده تری داشت و حتی از برخی شخصیت های دنیای کمیک های لاک پشت های نینجا نیز در آن استفاده شده بود. یک شخصیت اریجینال هم به نام Aska داشت. جالبه که «آپریل اونیل» در نسخه سگا جنسیس از شخصیت های قابل بازی بود. کلا همه نسخه های این بازی به جز نسخه SNES استقبال متوسطی روبرو شدند. و همانطور که گفته شد نسخه SNES یک سر و گردن از بقیه نسخه ها بالاتر بود و یک Story Mode هم داشت که در آن لاک پشت های نینجا باید آپریل اونیل و مستر اسپلینتر را از چنگال شردر نجات میدادند.

 

1- MARVEL VS CAPCOM : CLASH OF THE SUPERHEROES

بازی  MARVEL VS CAPCOM : CLASH OF THE SUPERHEROES 

Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes  هم درست مثل دو، سه بازی قبلی که کپکام از روی شخصیت های مارول ساخته بود، یک عنوان مبارزه‌ای موفق و محبوب بود كه برای دستگاه های آرکید ساخته شد و در آن بار دیگر در قالب گروه‌های دو نفره نبرد می‌كردید.  منتهی ایندفعه علاوه بر مبارزان خیابانی، شخصیت‌های دیگر شرکت کپکام مثل «مگامن» یا «استرایدر» هم در بازی حضور داشتند. قهرمانان ما در پایان با موجودی پلید و نیرومند به نام Onslaught (که از ترکیب ذهن خبیث «ماگنتو» با پروفسور «اگزاویر» پدید آمده بود) می‌جنگیدند. گیم‌پلی دو تفاوت عمده با  بازی های قبلی داشت: یكی اینكه قبل از هر مبارزه و پس از انتخاب هر دو كاراكتر خود، یك كاراكتر كمكی دیگر هم به صورت تصادفی انتخاب می‌شد كه می‌توانستید در هنگام نبرد او را به تعداد دفعات محدودی فرابخوانید تا به حریف مقابل ضربه بزند. دوم اینكه می‌توانستید برای مدت كوتاهی از هر دو كاراكتر خود به طور همزمان استفاده و به طور نامحدودی ضربات ویژه اجرا كنید! (این قابلیتDuo Team Attack  نام داشت).

این بازی به شدت fun و لذت بخشه (من که هنوز هم بعد از قریب به  20 سال دارم بازیش میکنم!)، در سال 1999 برای كنسول‌هایDreamcast  و PS1  هم پورت شد كه ناگفته پیداست نسخه Dreamcast  كیفیت بالاتری داشت و با نسخه آرکید مو نمیزد.

 

مترجم و نویسنده: مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت Comic Book Resources

لینک مقاله به زبان انگلیسی:

The Best (And Worst) Comic Book Fighting Games

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 بازی کمیک بوکی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 بازی دی سی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 بازی مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 کارتون مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 کارتون دی سی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 بازی کمیک بوکی برتر تاریخ

تاریخچه بازی های رایانه ای /ویدئویی اسپایدرمن

10 بازی برتر مرد عنكبوتی

نقد و بررسی بازی "اسپایدرمن" (2000)

15 بازی برتر سبك "بزن بزن" (BEAT 'EM UP)

10 فیلم مارول كه هرگز ساخته نشد

10 کمیک مهم انتشارات ایمج (Image) 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

shayanspideylover
#1 shayanspideylover 1396-02-31 15:32
مقاله واقعا عالی بود واقعا ممنون استاد.

به جرات میتونم بگم با اینکه خیلی گیمر بودم یه زمانی و با تمام پلی استیشن ها و xbox ها بازی کردم همچنان هم هیچی اندازه football1998 یا والیبال یا بازیای ps1 بهم حال نمیده اصلا حس و حال خودشو داشت.
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
+1 #2 amir a. ghaderi 1396-02-31 16:04
راستش من فقط یه جا با رتبه بندی این مقاله مشکل دارم و اونم رتبه 2 هستش
نمیدونم چرا و چطور نویسنده این بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Tournament Fighters رو گذشته تو رتبه دوم
نقل قول کردن
mtm
+1 #3 mtm 1396-02-31 16:06
به نقل از amir a. ghaderi:
راستش من فقط یه جا با رتبه بندی این مقاله مشکل دارم و اونم رتبه 2 هستش
نمیدونم چرا و چطور نویسنده این بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Tournament Fighters رو گذشته تو رتبه دوم

حق با توئه . منم موقع ترجمه با رتبه 2 مشکل داشتم. ولی بش دست نزدم چون نمیخواستم رتبه بندی مقاله cbr عوض بشه.
اگه خودم این مقاله رو نوشته بودم قطعا Teenage Mutant Ninja Turtles: Tournament Fighters رتبه اش یا 11 بود یا 12
نقل قول کردن
shayanspideylover
#4 shayanspideylover 1396-02-31 16:10
استاد اسپمه ولی یه سوال

این مقاله که cbr گذاشته راجع به اینکه آخرین حرف مری جین به موفیستو این بوده که you will make me remember everything این دیالوگ بعدا عوض شد یا الان مری جین همه چی یادشه؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1396-02-31 16:15
به نقل از shayanspideylover:
استاد اسپمه ولی یه سوال

این مقاله که cbr گذاشته راجع به اینکه آخرین حرف مری جین به موفیستو این بوده که you will make me remember everything این دیالوگ بعدا عوض شد یا الان مری جین همه چی یادشه؟؟؟؟؟

این مقاله رو فرصت نکردم بخونم
ولی مری جین الان یادش نیست. مارول بعدا اون جمله رو عوض کرد
نقل قول کردن
همه فن حریف
#6 همه فن حریف 1396-02-31 16:16
با این سری مقالات خیلی حال میکنم،چیزهای جالبی هستند اما به نظر من برای لاکپشت ها رتبه 15 زیاده چه برسه به 2 یا 12.
بازی های مارول علیه کاپکم برای اندروید هم هست؟اگه کسی داره میتونه لینکشون رو بده؟ممنون میشم.
نقل قول کردن
Omid_Spider
#7 Omid_Spider 1396-02-31 19:31
ممنون بابت زنده کردن خاطرات قدیمی
نقل قول کردن
spider parker
+1 #8 spider parker 1396-02-31 19:55
مقاله خوب بود
تشکر از ترجمه این مقاله جناب ترابی... :-)
ولی یه سوال برام پیش اومد
جناب ترابی بازی ای هست که بنظرتون جاش تو این مقاله خالی باشه؟
و یه سوال دیگه دوستان بنظرتون نویسنده ، بازی contest of champions رو نباید تو رتبه های بالاتری مثل 5 یا 6 قرا میداد؟ :o
استاد خوشحال میشم شما هم نظر بدید
نقل قول کردن
mehran spidey
+1 #9 mehran spidey 1396-02-31 21:07
مقاله خوبی بود راستش این بازی x men next dimension رو اصلا ندیدم و نشنیدم :o ظاهرا بازی باحالی هستش بعد از امتحانات یه سری بهش می زنم :-*
راستی The Lego Batman Movie رو تازه دیدم از نظرمن خیلی جالب بود وارنر میتونه از این انیمیشن برای ساختن فیلم هاش هم استفاده کنه ، جدی میگم :roll:
با تشکر از آقای ترابی برای ترجمه و نوشتن این مقاله ;-)
نقل قول کردن
spidey-ash2099
+1 #10 spidey-ash2099 1396-03-01 01:36
سلام.من عضو جدید سایتم و خیلی وقت نیست که عضو شدم.مقاله ی عالی ای بود و میشه گفت واقعا جزو اون مقاله هایی بود که منتظرش بودم.ولی فقط یکم برام عجیب بود که چرا اینجاستیس تو رتبه ی ۱ نبود چون گرافیک و داشتان خوبی داشت نسبت به بقیه ی بازی های.مارول برعلیه کپکام هم بازی خوبی بود ولی فکر کنم اگه۳ یا ۴ باشه بهتره بازی contest of chamions هم بازی قشنگی بود ولی همونطور که یکی از دوستاناشاره کردن رتبه ی ۶ بهتره یا رتبه ۵.البته میتونست رتبه یبهتری هم داشته باشی ولی واقعا یه سری محدودیتاش مثل همین اینترنت یکم کار رو سخت کرد.در کل دستتون درد نکنه.مقاله ی جالبی بود.لذت بردم.
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1396-03-01 08:22
به نقل از spider parker:

ولی یه سوال برام پیش اومد
جناب ترابی بازی ای هست که بنظرتون جاش تو این مقاله خالی باشه؟
و یه سوال دیگه دوستان بنظرتون نویسنده ، بازی contest of champions رو نباید تو رتبه های بالاتری مثل 5 یا 6 قرا میداد؟ :o
استاد خوشحال میشم شما هم نظر بدید

والا من بازی دیگه ای رو الان حضور ذهن ندارم که جاش تو لیست خالی باشه
البته یه بازی مبارزه ای شگفت انگیز و معرکه و فوق العاده سخت بود به نام Eternal Champions که سالها پیش واسه سگا جنسیس عرضه شد. درسته از روی کمیک بوک اقتباس نشده بود ولی شخصیت هاش به شدت کمیک بوکی و جذاب بودن چون توسط طراح های کارکشته کمیک بوک خلق شده بودن:




البته بعدا از روش کمیک هم منتشر شد
نکته جالب درباره این بازی این بود که fatality هم داشت!!!


اینهم یک ویدئو جالب که تمام fatality های بازی رو نشون میده :www.aparat.com/v/1i3mx



contest of champions هم جاش خوبه .
کلا رتبه بندی ها به جز رتبه 2 همش خوبه و موافقم باهاشون
نقل قول کردن
mtm
+1 #12 mtm 1396-03-01 08:30
به نقل از spidey-ash2099:
سلام.من عضو جدید سایتم و خیلی وقت نیست که عضو شدم.مقاله ی عالی ای بود و میشه گفت واقعا جزو اون مقاله هایی بود که منتظرش بودم.ولی فقط یکم برام عجیب بود که چرا اینجاستیس تو رتبه ی ۱ نبود چون گرافیک و داشتان خوبی داشت نسبت به بقیه ی بازی های.مارول برعلیه کپکام هم بازی خوبی بود ولی فکر کنم اگه۳ یا ۴ باشه بهتره

تمام کارشناسان اهل فن بارها گفتن که سیستم مبارزه سری مارول vs capcom تو دنیای بازی های مبارزه ای کمیک بوکی از همه بهتره. درسته که اینجاستیس داستان بهتری داره ولی تو بازی های سبک فایتینگ داستان اولویت سومه، سیستم مبارزه و گیم پلی از همه مهم تره. گیم پلی مهم تره چون تو بازی های مبارزه ای باید هزاران بار نشست و فقط مبارزه کرد ولی داستان رو فقط یک بار بری برات تکراری میشه. به همین خاطره که من وقتی اینجاستیس رو یک بار story mode اش رو تموم کردم دیگه رمقی برای تکرارش ندارم. ولی همون طور که گفتم بازی های marvel vs capcom رو هنوز هم تقریبا بعد از 20 سال دارم با emulator تو کامپیوتر بازی میکنم.
نقل قول کردن
علی قدیانی
+1 #13 علی قدیانی 1396-03-01 15:17
مقاله خوبی بود
با ترجمه ای بی نقص از آقای ترابی دستتون درد نکنه.
با رتبه 1 کاملا موافقم و هنوزم ارزش بازی کردن رو داره

رتبه 2 رو هم بازی کردم در اون حدی نبود که رتبه 2 باشه

بازم تشکر میکنم.
نقل قول کردن
spider parker
#14 spider parker 1396-03-01 23:34
ممنون استاد
این بازی eternal champions هم خیلی جالب بود...
نقل قول کردن
spider zorro
#15 spider zorro 1396-06-28 21:39
سلام استاد ترابی
من عضو جدید هستم مقاله تون مثل همیشه فوق العاده بود
من قبل از اینکه با سایتتون آشنا بشم کتاب محشر تاریخچه تحلیلی کمیک استریپتون رو خوندم و به قدری جذاب بود که 6 ساعته تمومش کردم بعد از اون با سایت عالی تون آشنا شدم
و الان دو سالی هست که پیگیر کمیک ها و مقالات سایت هستم
من عاشق کمیک استریپم آرزومه بتونم کمیک طراحی کنم
ببخشید بابت اسپم ولی نمیدونستم سوالمو کجا باید بپرسم ازتون؟ میخواستم راهنماییم کنید که در سری کمیک های 700 شماره ای امزینگ اسپایدرمن که در سایت گذاشتین کدوم شماره ها طراحیهای جان رومیتا هستش
و کدوم شماره ها طراحی های تاد مک فارلین هستش؟؟؟
چون به طراحی های این دو نفر علاقه دارم و میخواستم سبک کاریشونو یاد بگیرم
بازم عذرخواهی میکنم بابت اسپم
نقل قول کردن
T.H.O.R
#16 T.H.O.R 1396-06-28 22:04
مرسی آقای ترابی بابت ترجمه زیبا و جذابتون مثل همیشه خیلی عالی بود
نقل قول کردن
Comic man
-1 #17 Comic man 1396-06-28 22:30
مقاله ی قشنگی بود، فقط یه سوال.
اینجاستیس 2 چی شد پس؟
نقل قول کردن
mr.nobody
#18 mr.nobody 1396-06-28 22:55
مقاله خوبی بود.امیدوارم یه مقاله هم بنویسید : اینجاستیس 2 یا مارول علیه کپکام 4. اگر هم هم کمک بخواید در خدمتم چه برای ترجمه چه برای مقاله نویسی.
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1396-06-29 09:27
به نقل از Comic man:

اینجاستیس 2 چی شد پس؟

عزیزم دقت کن ! اون اول مقاله نوشته شده که این مقاله قبل از انتشار بازی اینجاستیس 2 نوشته شده
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1396-06-29 09:34
به نقل از spider zorro:
سلام استاد ترابی
من عضو جدید هستم مقاله تون مثل همیشه فوق العاده بود
من قبل از اینکه با سایتتون آشنا بشم کتاب محشر تاریخچه تحلیلی کمیک استریپتون رو خوندم و به قدری جذاب بود که 6 ساعته تمومش کردم بعد از اون با سایت عالی تون آشنا شدم
و الان دو سالی هست که پیگیر کمیک ها و مقالات سایت هستم
من عاشق کمیک استریپم آرزومه بتونم کمیک طراحی کنم
ببخشید بابت اسپم ولی نمیدونستم سوالمو کجا باید بپرسم ازتون؟ میخواستم راهنماییم کنید که در سری کمیک های 700 شماره ای امزینگ اسپایدرمن که در سایت گذاشتین کدوم شماره ها طراحیهای جان رومیتا هستش
و کدوم شماره ها طراحی های تاد مک فارلین هستش؟؟؟
چون به طراحی های این دو نفر علاقه دارم و میخواستم سبک کاریشونو یاد بگیرم
بازم عذرخواهی میکنم بابت اسپم

ممنون بابت تعریفی که از کتاب من کردی
جان رومیتا این کمیک ها رو کار کرده:
The Amazing Spider-Man #39–58, 67, 72, 82–83, 87–88, 93–95, 106–119, 132, 365, Annual '96 #1 (as penciller); #89–92, 96, 120–125, 146, 151, 238, 247, 274, 400, Annual #16 (as inker only)

و اینم از تاد مک فارلین:
Amazing Spider-Man #298–323, 325, 328 )
نقل قول کردن
spider zorro
#21 spider zorro 1396-06-29 15:09
به نقل از mtm:
به نقل از spider zorro:
سلام استاد ترابی
من عضو جدید هستم مقاله تون مثل همیشه فوق العاده بود
من قبل از اینکه با سایتتون آشنا بشم کتاب محشر تاریخچه تحلیلی کمیک استریپتون رو خوندم و به قدری جذاب بود که 6 ساعته تمومش کردم بعد از اون با سایت عالی تون آشنا شدم
و الان دو سالی هست که پیگیر کمیک ها و مقالات سایت هستم
من عاشق کمیک استریپم آرزومه بتونم کمیک طراحی کنم
ببخشید بابت اسپم ولی نمیدونستم سوالمو کجا باید بپرسم ازتون؟ میخواستم راهنماییم کنید که در سری کمیک های 700 شماره ای امزینگ اسپایدرمن که در سایت گذاشتین کدوم شماره ها طراحیهای جان رومیتا هستش
و کدوم شماره ها طراحی های تاد مک فارلین هستش؟؟؟
چون به طراحی های این دو نفر علاقه دارم و میخواستم سبک کاریشونو یاد بگیرم
بازم عذرخواهی میکنم بابت اسپم

ممنون بابت تعریفی که از کتاب من کردی
جان رومیتا این کمیک ها رو کار کرده:
The Amazing Spider-Man #39–58, 67, 72, 82–83, 87–88, 93–95, 106–119, 132, 365, Annual '96 #1 (as penciller); #89–92, 96, 120–125, 146, 151, 238, 247, 274, 400, Annual #16 (as inker only)

و اینم از تاد مک فارلین:
Amazing Spider-Man #298–323, 325, 328 )

خیلی خیلی خیلی زیاد سپاسگزارم استاد :-)
درضمن من تعریف نکردم که، حقیقت بودش و چیزیه که نه فقط من بلکه هر کسی که کتابتون رو بخونه شور و شوق و علاقه زیادتون به کمیک رو از تک تک کلمات کتاب، با تمام وجودش حس میکنه وبهش منتقل میشه و تا تمومش نکنه نمیتونه زمین بگذارتش
و انرژی که شما به کتاب دادید رو دریافت میکنه تا مدتها همراهشه و با باز کردن دوباره اش تازه میشه :-)
واقعا کتاب قدرتمندیه
نقل قول کردن
amazing batman
#22 amazing batman 1396-06-29 15:43
به نقل از mtm:
به نقل از spider zorro:
سلام استاد ترابی
من عضو جدید هستم مقاله تون مثل همیشه فوق العاده بود
من قبل از اینکه با سایتتون آشنا بشم کتاب محشر تاریخچه تحلیلی کمیک استریپتون رو خوندم و به قدری جذاب بود که 6 ساعته تمومش کردم بعد از اون با سایت عالی تون آشنا شدم
و الان دو سالی هست که پیگیر کمیک ها و مقالات سایت هستم
من عاشق کمیک استریپم آرزومه بتونم کمیک طراحی کنم
ببخشید بابت اسپم ولی نمیدونستم سوالمو کجا باید بپرسم ازتون؟ میخواستم راهنماییم کنید که در سری کمیک های 700 شماره ای امزینگ اسپایدرمن که در سایت گذاشتین کدوم شماره ها طراحیهای جان رومیتا هستش
و کدوم شماره ها طراحی های تاد مک فارلین هستش؟؟؟
چون به طراحی های این دو نفر علاقه دارم و میخواستم سبک کاریشونو یاد بگیرم
بازم عذرخواهی میکنم بابت اسپم

ممنون بابت تعریفی که از کتاب من کردی
جان رومیتا این کمیک ها رو کار کرده:
The Amazing Spider-Man #39–58, 67, 72, 82–83, 87–88, 93–95, 106–119, 132, 365, Annual '96 #1 (as penciller); #89–92, 96, 120–125, 146, 151, 238, 247, 274, 400, Annual #16 (as inker only)

و اینم از تاد مک فارلین:
Amazing Spider-Man #298–323, 325, 328 )

آقای ترابی کتابتون هنوز چاپ داره ؟ تو همه ی شهر ها هست ؟ از کجا تهیه کنم ؟
نقل قول کردن
mtm
#23 mtm 1396-06-29 22:45
به نقل از amazing batman:
به نقل از mtm:
به نقل از spider zorro:
سلام استاد ترابی
من عضو جدید هستم مقاله تون مثل همیشه فوق العاده بود
من قبل از اینکه با سایتتون آشنا بشم کتاب محشر تاریخچه تحلیلی کمیک استریپتون رو خوندم و به قدری جذاب بود که 6 ساعته تمومش کردم بعد از اون با سایت عالی تون آشنا شدم
و الان دو سالی هست که پیگیر کمیک ها و مقالات سایت هستم
من عاشق کمیک استریپم آرزومه بتونم کمیک طراحی کنم
ببخشید بابت اسپم ولی نمیدونستم سوالمو کجا باید بپرسم ازتون؟ میخواستم راهنماییم کنید که در سری کمیک های 700 شماره ای امزینگ اسپایدرمن که در سایت گذاشتین کدوم شماره ها طراحیهای جان رومیتا هستش
و کدوم شماره ها طراحی های تاد مک فارلین هستش؟؟؟
چون به طراحی های این دو نفر علاقه دارم و میخواستم سبک کاریشونو یاد بگیرم
بازم عذرخواهی میکنم بابت اسپم

ممنون بابت تعریفی که از کتاب من کردی
جان رومیتا این کمیک ها رو کار کرده:
The Amazing Spider-Man #39–58, 67, 72, 82–83, 87–88, 93–95, 106–119, 132, 365, Annual '96 #1 (as penciller); #89–92, 96, 120–125, 146, 151, 238, 247, 274, 400, Annual #16 (as inker only)

و اینم از تاد مک فارلین:
Amazing Spider-Man #298–323, 325, 328 )

آقای ترابی کتابتون هنوز چاپ داره ؟ تو همه ی شهر ها هست ؟ از کجا تهیه کنم ؟

والا باید از انتشارات سوره هنر بپرسید
یه سرچی بکنید پیدا میشه
نقل قول کردن
iron_thor
#24 iron_thor 1397-09-13 11:40
به نقل از mtm:
به نقل از amir a. ghaderi:
راستش من فقط یه جا با رتبه بندی این مقاله مشکل دارم و اونم رتبه 2 هستش
نمیدونم چرا و چطور نویسنده این بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Tournament Fighters رو گذشته تو رتبه دوم

حق با توئه . منم موقع ترجمه با رتبه 2 مشکل داشتم. ولی بش دست نزدم چون نمیخواستم رتبه بندی مقاله cbr عوض بشه.
اگه خودم این مقاله رو نوشته بودم قطعا Teenage Mutant Ninja Turtles: Tournament Fighters رتبه اش یا 11 بود یا 12

آره خب حقم داشتین
راستی به نظر من رتبه ی یک باید ultimate marvel vs capcom3 می بود آخه خیلی بازی قشنگیه
نقل قول کردن
Reed
#25 Reed 1402-11-10 14:39
I would like to thank you for the efforts you've put in penning this ite.
I'm hoping to check out the same high-grade website posts by
you later on as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get
my very own site now ;)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید