20 نابغه جهان مارول (Top 20 Marvel Genius)

15 نابغه مارول

این ها باهوش ترین و متفکر ترین شخصیت های تاریخ در دنیای مارول هستند.


مقدمه : جهان را چو باران به بایستگی، روان را چو دانش به شایستگی. علم، تو هر مسیری دستی داشته و معمولا اشخاصی که دانش بالایی دارن زنده تر از دیگران هستن. در دنیای کمیک هم چنین موضوعی صدق می کند و دسته ای از شخصیت های کمیک بوکی را افراد باهوش و نابغه تشکیل میدن. خوشبختانه مارول در این زمینه کم و کاستی نداره و در رده اصلی شخصیت هاش دانشمندان و محققان زیادی قرار دارن. البته در این مقاله به شخصیت های کیهانی مانند تانوس که خود نابغه ای به تمام معنا هستن و علمی بالا تر از انسان ها دارن، نمی پردازیم. بلکه به انسان ها و جهش یافته هایی رسیدگی می کنیم که بعد ها به این مرحله رسیدن یا نون بازوشونو میخورن.

 

-موربیوس (Morbius)

موربیوس

خلق شده توسط : روی توماس ، گیل کین
 اولین حضور در دنیای کمیک: Amazing Spider Man #101 (اکتبر 1971)

مایکل موربیوس، از دشمنان بزرگ مرد عنکبوتی می باشد. تو لیست قرارش ندادم چون نمی خواستم دو تن از دشمنان مرد عنکبوتی توی لیست باشن و تنوع لازم بود. او یک دانشمند بزرگ بود که در یونان متولد شد. در نوع خود عقل و هوش بالایی داشت. متاسفانه از بیماری خونی نادری رنج می برد و برای درمانش دست به هر کاری میزد. مجبور شد با آزمایش روی خفاش به سلامتی برسه اما نتیجه جالبی در پی نداشت و عوارض اون، تبدیل شدنش به یک خون آشام تمام بود. جدا از تغییر حالات و عادت هاش، قدرت و توانایی های او به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد و تبدیل شد به یک تهدید واقعی. برای زنده ماندن به خون احتیاج داشت و مجبور بود از خون دیگران استفاده کند. برای مرد عنکبوتی همواره یک خطر واقعی محسوب نمیشه چون بیشتر فکر و ذکرش روی برگشتن به حالت طبیعی از قالب خون آشام است.

مطالب مرتبط :

دشمنان برتر مرد عنکبوتی : موربیوس

کمیک بوک های موربیوس (Morbius)

لحظات ماندگار : مرد عنکبوتی چهار دست اضاف در میاورد

 

- ان صباح نور (En Sabah Nur)

اپوکالیپس-ان صباح نور

خلق شده توسط : لوییز سایمنسون ، جکسون گایس
 اولین حضور در دنیای کمیک : X-Factor #5 (ژوئن 1986)

اپوکالیپس با نام حقیقی "ان صباح نور" اولین جهش یافته تاریخ می باشد. در این بین میتوان لقب قوی ترین جهش یافته هم به او داد. عظیم ترین خطری که مردان ایکس را تهدید می کند و همواره در کمین می باشد، همین اپوکالیپسی است که اوایل حضورش در عالم کمیک حتی توجه بهش نمی شد. دانش او در سطح بالایی است ولی چون از حالت یک کاراکتر طبیعی خارج شده و کمی به سمت جنبه قدرت های کیهانی نزدیک شده درلیست قرارش ندادم. اپوکالیپس در پدید اومدن کیبل هم نقش داشته و از طرفی او بوده که میستر سینیستر کبیر را به جون قهرمانان انداخته است (درباره میستر سینیستر در همین مقاله توضیح داده شده) چهار سوار کار مشهور دارد، از جهتی تا به حال حتی موفق شده برخی اعضای مردان ایکس را به سوار کاران خود در بیاورد. زندگی جاودان دارد. دستکاری مولکول و انرژی، دانش زیاد، بنیه قوی و استقامت بالا و... از او یکی از خطرناک ترین ویلین های مارول را ساخته است.

مطالب مرتبط :

100 شخصیت برتر مارول : اپوکالیپس

 

-جمجمه سرخ (Red Skull)

رد اسکال

خلق شده توسط : فرنس هرون ، جک کربی ، جو سایمون
اولین حضور در دنیای کمیک : Captain America Comics #7 (اکتبر 1941)

یوهان اشمیت (Johann Shmidt) دشمن قسم خورده کاپتان آمریکا (استیو راجرز)، تهدیدی مرگبار در جنگ جهانی دوم؛ از باهوش ترین افراد این نسل است. از طرفی یوهان یکی از رهبران گروه خطرناک "هایدرا" می باشد و همواره در تلاش است تا کاپتان آمریکا و قهرمانان دیگر را به بدترین شکل ممکن زمین بزند. در جنگ جهانی دوم هم یکی از نزدیک ترین افراد به هیتلر بود. در واقع رد اسکال یک افسر عالی رتبه نازی می باشد. کودکی دشواری داشته و میتوان این منشا تلخ را در خباثت کنونی اش مقصر دانست ! یکی از شئ هایی که در به در به دنبالش است، مکعب کیهانی بوده. یعنی ما وقتی اسم مکعب کیهانی رو میشنویم، نا خوداگاه رد اسکال را به خاطر میاریم. تو لیست قرارش ندادم ولی میتونست هم باشه ! چون از جهت سطح هوش، ویژگی های خاصی داره و یک مسیر جداگانه ای رو نسبت به بقیه کاراکترای این مقاله دنبال میکنه. متخصص در زمینه های متعددی هست و خیلی جاها دیده ایم که از او به عنوان یک نابغه دانش یاد میشه. نابغه بودن در طرح ریزی استراتژیکی یکی از بخش های پررنگ توانایی هاشه. و برنامه ریزی ماموریت هایی رو کرده که نتیجه درخشان و باب میلی به دنبال داشتن. جز Top 20 نیست چون زیاد ندیدیم از این قسمت عقلش چشمه ای رو کنه و بیشتر فکر نابودی دشمنان و پیروزی در اهدافشه.

مطالب مرتبط :

10 خبیث برتر دنیای کمیک

100 شخصیت برتر مارول : رد اسکال

 

20- هاینریش زیمو (Heinrich Zemo)

بارون زیمو

خلق شده توسط : استن لی ، جک کربی
اولین حضور در دنیای کمیک : Avengers #4 (مارس 1964)

بارون زیمو رو به روی کاپتان آمریکا و افرادش در جنگ جهانی دوم جنگیده، او به صورت رسمی تر در شماره ششم داستان های انتقام جویان حضور یافت. اما چهارده شماره بعد کشته شد. جالب اینجاست که حتی در جنگ جهانی اول هم به عنوان یک سرباز حضور داشته. او یک دانشمند بزرگ دوران خود بود. فعالیت های متعددی هم علیه کاپتان آمریکا انجام می داد و همین موضوع باعث شد کاپتان با او رویارو شود. سازنده ماهر اسلحه های گوناگون هم بود. بعد ها مهارت مبارزه در نبرد تن به تن را فرا گرفت. یک سری تجهیزات مخصوص هم دارد که در فعالیت هایش به کارش می آیند. در یک نبرد سهمگین با کاپتان آمریکا صورت او صدمه دید و همین باعث شد نتواند دیگر نقابش را از روی چهره اش بردارد. بعد ها رهبری عده ای افراد را برای به اجرا در آوردن ماموریت های مختلف به عهده گرفت و به یک فرمانده توانا تبدیل شد.

مطالب مرتبط :

معرفی بارون زیمو های جهان مارول

 

19- موداک (M.O.D.O.K)

موداک

خلق شده توسط : استن لی ، جک کربی
 اولین حضور در دنیای کمیک : Tales of Suspense #93 (سپتامبر 1967)

می باشد.گفته شده در این راه جرج تارلتون یک متخصص فنی کاردان از پنسیلوانیا است. او یک عضو بزرگ تیم A.I.M  مکعب کیهانی هم ساختند.این  تیم یک موسسه تروریستی قدرتمند می باشد که از دشمنان مرد آهنی محسوب میشن و موداک را هم میتوان نقطه درخشان تیم شمرد. هرچند فقط در برابر مرد آهنی نجنگیدند و تا به حال با قهرمانان دیگری هم سرشاخ شدند. موداک به خصوص در زمینه تکنولوژی دانش سطح بالایی دارد و همین موضوع شخصیتش را تا این حد خطرناک کرده موداک رو به روی کاپتان آمریکا هم جنگیده، وقتی که تیمش شارون کارتر را گرفته بودن، کاپتان برای نجات شارون اومد و درگیری صورت گرفت. از جهتی تقریبا در اواسط داستان های قدیمی نیمور که 72 شماره بود، هم حضور پیدا کرده و جالب است بدانید دکتر دووم مسبب راه یافتن او به داستان های نیمور است. در سری هالک شگفت انگیز هم موداک با بدنی از قبل آماده در قالب رباتیکی با هالک رویارو می شود اما کاری از پیش نمی برد. ظاهر او کمی عجیب می باشد و به نوعی بامزه اش کرده، در کل موداک یکی از اندیشمندان قهار مارول است که مشکلات زیادی را برای قهرمانان به بار آورده.

مطالب مرتبط :

دشمنان برتر مرد آهنی

 

18- جادوگر (The Wizard)

ویزارد

خلق شده توسط : استن لی ، جک کربی
اولین حضور در دنیای کمیک : Strange Tales #102 (نوامبر 1962)

بنتلی ویتمن، از دشمنان خطرناک چهار شگفت انگیز؛ یکی دیگر از ابر مخ هایی هست که باید تو این مقاله قرار بگیره. دکتر ویتمن (Dr. Bentley Wittman) سطح دانش بسیار بالایی داره، طوری که با حسب معیار دانشش؛ میتونیم ازش به عنوان یه عقل فوش بشری اسم ببریم. ویتمن هم از اون دسته نابغه هایی است که در زمینه اختراعات پیچیده مهارت شگفت انگیزی داره. از طرفی او بسیار مشهور بود و اسم و رسمی به هم زده بود. به علاوه اینکه ثروتمنده و نباید از ثروت بسیارش غافل شد. به نمایش گذاشتن هوش، و ابر نابغه بودنش باعث شد که لقب جادوگر را از آن خود کند. در فیزیک و ذرات زیر اتمی هم توانایی های به خصوصی داره. بعدا به شرارت روی آورد و وقتی که چهار شگفت انگیز رو مزاحم کارش دید، تصمیم گرفت اونارو از سر راه برداره. سلاح و تجهیزات زیادی داره، مثلا یک زره قدرتمند داره که باهاش میتونه پرواز کنه و اونو به یک حریف قدر برای قهرمانا تبدیل میکنه. راستی، جادوگر موسس و رهبر تیم چهار هراسناک هم می باشد.

 

 

17- پلنگ سیاه (Black Panther)

پلنگ سیاه-Black Panther

خلق شده توسط : استن لی ، جک کربی
اولین حضور در دنیای کمیک : Fantastic Four #52 (جولای 1966)

تچالا، مبارز نیرومندی است که از برترین سیاه پوستان دنیای کمیک می باشد. او پادشاه واکاندا کشوری در آفریقا است. پدر تچالا یعنی "تچاکا" متوجه برخورد شهاب سنگی به زمین حاوی فلز مستحکم وایبرینیوم شد. او سعی داشت این فلز را از کشور های دیگه مخفی نگه داره. بعد ها تیمی برای تصاحب وایبرینیوم اومدن و تچاکا را کشتن. رهبر تیم یولیسیس کلا (از دشمنان چهار شگفت انگیز هم می باشد) بود. بعد ها تچالا که حال پادشاه واکاندا است در مبارزه مهارت پیدا کرد و ادامه راه خود را با قهرمانان بزرگی چون چهار شگفت انگیز و اونجرز گذراند. مدتی هم بود که خواهرش شوری جای او را به عنوان پلنگ سیاه گرفته بود. چرا ؟ چون وقتی که دکتر دووم به او و نیمور حمله ور شد تچالا دیگه توانایی فعالیت در پست بلک پنتر رو نداشت. اما بعد ها که از "خدای پلنگ ها" دوباره قدرت هاش رو دریافت کرد قادر بود به راه قدیمیش ادامه بده. در رویداد جنگ های پنهان هم با شکست دووم سرزمین پلنگ سیاه قوت گرفت و به روال سابق برگشت. تچالا ضمن توانایی هاش در مبارزه، هوش بالایی دارد و از تیزهوش های ماروله راستی او اولین هیرو سیاه پوست عالم کمیک هم است.

مطالب مرتبط :

معرفی پلنگ سیاه

کمیک های برتر پلنگ سیاه

 

16- رد گوست (Red Ghost)

 رد گوست

خلق شده توسط : استن لی ، جک کربی
 اولین حضور در دنیای کمیک : Fantastic Four #13 (اوریل 1963)

یک مهندس کاربلد، فیزیک دان برجسته و یک متخصص هوا فضا، ایوان کراگوف با لقب روح قرمز از دشمنان قدیمی چهار شگفت انگیز است. او یک دانشمند روس می باشد که در دوران جنگ سرد با شوروی متحد بود. ایوان با سنجیدن تمام شرایط به قدرت رسیدن چهار شگفت انگیز، برای خود همان وضعیت را شکل داد و در نتیجه به قدرت هایی دست یافت. در مبارزه ماهر است. او از هر نظر در سطح یک انسان آمادگی فیزیکی دارد. میتواند به شکل یک روح عمل کند، یعنی از اجسام عبور کرده و حتی سیستم بدنی اش را شکل توده ای از گرد و غبار در بیاورد. سه ابرمیمون قدرتمند هم دارد .که نقش دستیارش را بازی میکنند. سال اخیر طی رویداد جدید کاپتان آمریکا وقتی قاطی پرونده استیو راجرز شد، کشته شد

 

 

15- ریری ویلیامز (Riri Williams)

ریری ویلیامز

خلق شده توسط : برایان مایکل بندیس ، مایک دئوداتو
اولین حضور در دنیای کمیک : Invincible Iron Man Vol 2 #7 (می 2016)

ریری ویلیامز یا مرد آهنی که در حال حاضر با نام مستعار "قلب اهنی / iron heart" شناخته می شود، یک کاراکتر نوظهور و باهوش مارول است که الان جای مرد آهنی را گرفته. زمانی که مارول اعلام کرد، قرار است او جای تونی استارک را به عنوان مرد آهنی بگیرد؛ کسی فکرشو نمی کرد که این ایده با استقبال قابل توجهی رو با رو شود. در شماره 3 سری سوم داستان های مرد آهنی شکست ناپذیر برای اولین بار شاهد حضور کاراکتر او به عنوان قلب آهنی در دنیای کمیک بودیم. او یک نابغه بود و دانش فوق العاده ای داشت. از اصلی ترین دلایل مرد آهنی شدنش هم، همین هوش فوق بالایش است. ریری پدرش را از دست داده و با مادر و خواهرش زندگی می کرد. در سری سیکرت امپایر هم که در حال انتشار است، ریری حضور دارد و در کنار قهرمانان با شرارت در جنگ است. وقتی پنج سالش بود، از او به عنوان یک فوق نابغه نام برده می شد. در سن پانزده سالگی هم در M.I.T پذیرفته و عضو شد (ام ای تی مخفف شده موسسه تکنولوژی ماساچوست می باشد) او یک مخترع بی نظیر است و مهندسی به تمام معناست. در سنین جوانی و با توجه به محدودیت های امکاناتی و منابع، اختراعات و ابداعات متعددی داشته. مثلا زره آهنی مخصوص خودش را ساخته بود.

 

14- پروفسور ایکس (Professor X)

ایکس

خلق شده توسط : استن لی ، جک کربی
اولین حضور در دنیای کمیک : X-Men (سپتامبر 1963)

چارلز اگزاویر پشتیبان اساسی تیم مردان ایکس و یکی از مهربان ترین و بزرگترین شخصیت های دنیای کمیک می باشد. او در نیویورک به دنیا آمد. بعد از مرگ پدرش، مادرش با شخص دیگری ازدواج کرد و از آن مرد بچه دار بود. بدین ترتیب چارلز صاحب برادر ناتنی شد به اسم کین مارکو (که او هم بعد ها به جاگرنات تبدیل شد) چارلز خوره علم است. و توانایی اش که استفاده قوی از ذهن می باشد او را بیشتر در این زمینه به موفقیت رسانده. چارلز پس از جنگیدن با یک بیگانه فلج شد و همانطور که میدانید روی ویلچر نشست. اریک لنشر ملقب به مگنیتو صمیمی ترین دوست چارلز می باشد که در عین حال سخت ترین رقیب او به حساب می آید. یکی از با اهمیت ترین تجهیزاتش، دستگاه پیشرفته سریبرو است. با استفاده ازش میتونه به راحتی جهش یافته ها و یا انسان هارو پیدا کنه، پروفسور ایکس در سال 2011 در سری اونجرز علیه مردان ایکس کشته شد، در حقیقت این نیروی فونیکس بود که مسئول مرگ اگزاویره، اما این اتفاق زمانی افتاد که فونیکس به جلد سایکلاپس وارد شد و او را از کنترل خارج کرد (هرچند گفته شده هنوز میتونه با این جهان ارتباط برقرار کند / شما میتونید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این داستان، اینجا را کلیک کنید)

مطالب مرتبط :

100 شخصیت برتر مارول : پروفسور ایکس

 

  13- آرنیم زولا (Arnim Zola)

آرنیم زولا

خلق شده توسط : جک کربی
اولین حضور در دنیای کمیک : Captain America #208 (اوریل 1977)

این بشر باقلواست (!) آرنیم زولای عظیم، یکی از دشمنان موزی و مرگبار کاپتان آمریکا، دانشمندی بی مانند در بین ویلین های مارول است که همواره این دانش او کار دست امثال اونجرز می دهد. در حقیقت من یکی به شخصه از جهت عقل و هوش ایشون رو یکی از بزرگترین های کمیک میدونم چون واقعا در زمینه خودش رو دست نداره. این دکتر باهوش ما در قرن 20 متولد شد. همان موقع هم کودکی نابغه و تک بود و در تمام زمینه های علمی فعال بود، در بهترین مدارس اروپایی پذیرفته می شد. جالب است بدانید او اولین مهندس ژنتیک در تاریخ است و بعد سعی در گسترش آن داشت. در جنگ جهانی دوم او دانشمند نازی شد و به هاینریش زیمو کمک می کرد. او بعد ها به سد محکمی برای سوپر هیرو های اون دوره تبدیل شد و حتی با گرفتن DNA برخی قهرمان ها از جمله کاپتان آمریکا، سرباز های شکست ناپذیری را خلق کرد (حتی DNA نیمور رو هم گرفت!) او حتی از هیتلر هم کلون ساخته. زولا در یک پروسه ای عجیب ذهنش را به بدنی مکانیکی پیوند زد. او بر بعد Z هم  حمکرانی کرده و دنیای دیگر را برای کاپتان پدید آورده (روایت داستان ایده جک کربی در آن دوران بود) به هر حال زولا همیشه یک تهدید جدی است و ممکنه با ظرافتی که در دانش داره کار های جبران ناپذیری انجام بده.

مطالب مرتبط :

10 کمیک برتر کاپتان آمریکا :فاجعه آرنیم زولا

10 دشمن کاپتان آمریکا : آرنیم زولا

 

12- دکتر اختاپوس (Doc Ock)

دکتر اختاپوس

خلق شده توسط : استن لی ، استیو دیتکو
 اولین حضور در دنیای کمیک : Amazing Spider Man #3 (جولای 1963)

اتو اکتاویس یک دانشمند همه چیز دان بود که توانایی عجیبی در علم و دانش داشت. برای انجام کار ها و آزمایش هاش از چهار بازوی مکانیکی خودش کمک می گرفت. همان طور که می دانید او یکی از کشنده ترین دشمنان مرد عنکبوتی است. در اثر انفجاری مهیب این چهار بازو وصله به او میشن و دکتر اختاپوسی با اهداف پلید ساخته می شود. حتی تا به حال با کمک دیگر دشمنان برجسته اسپایدی تیم شش خبیث را شکل داده. در بزرگسالی وقتی به درجه بالایی از علوم پیشرفته رسید مغرور شد. در اولین نبردش با مرد عنکبوتی به پیروزی دست یافت. طی داستانی ماندگار هم وقتی که گربه سیاه رو به رویش می ایستد، دکتر اختاپوس دست به کار شده و او را به بار کتک می بندد. تا اینکه بعد از آن مرد عنکبوتی در حرکتی تاریخی بازوان او را از تنش جدا می کند. زمانی هم بود که ذهن و جسم خود را با پیتر عوض کرد و تا مدت ها با نام مرد عنکبوتی برتر شناخته می شد. هرچند بعد ها دوباره پیتر موفق شد به جسم سابق خود برگردد. دکتر اختاپوس بین دشمنان مرد عنکبوتی تقریبا برترین نابغه محسوب میشه.

مطالب مرتبط :

100 شخصیت برتر مارول : دکتر اختاپوس

دشمنان بزرگ مرد عنکبوتی : دکتر اختاپوس

معرفی دکتر اختاپوس

 

 11- مرد عنکبوتی (Spider-Man)

پیتر پارکر - تدریس - معلم - مرد عنکبوتی

خلق شده توسط : استن لی ، استیو دیتکو
اولین حضور در دنیای کمیک : Amazing Fantasy #15 (اگوست 1962)

محبوب ترین شخصیت تاریخ دنیای کمیک، از نبوغ های عظیم دنیای مارول می باشد. سال 1962 که او وارد عرصه کمیک بوک شد و در مجله ای کوتاه حضور پیدا کرد هیج کسی به فکرش نمی رسید که روزی به شناخته شده ترین قهرمان بدل گردد. پیتر پارکر یک نوجوان خجالتی و دست و پا چلفتی بود. سرش تو لاک خودش و گیر درساش بود. بعد از اینکه به صورت اتفاقی توسط عنکبوتی حاوی مواد رادیو اکتیوی گزیده میشه به قدرت های فوق بشری دست پیدا میکنه و با هویتی جدید، به مرد عنکبوتی مهربان محله ها تبدیل میشه. مرگ عموش حکم قاطعی برای ایستادن او رو به روی زور گویان بود. این عموش بود که باعث شد از پیتر پارکر آرام و بی دردسر، قهرمانی شجاع و مسئولیت پذیر در بیاد. در خانه مراقب زن عمویش است و بیرون خانه عدالت را برقرار می کند و با سمت مرد عنکبوتی در شهر می چرخد. در عین حال درس خوان و زرنگ می باشد و برای تعمیم دخل و خرجش، عکس های خود را به جی جونا جیمسون بداخلاق، رییس شرکت دیلی بیوگل میفروشد. داستان های بی نظیر او در شکل دادن چنین کاراکتر شگفت انگیزی نقش داشته و شخصیت های مکمل و دشمنان فوق العاده داستان هایش، روایت های شگفت انگیزی را برای وی خلق کرده. قطعا از هر جهت استثنایی ترین جوان مارول کامیکس است. فرایند اعمال او با حکم "قدرت زیاد، مسئولیت زیاد به همراه دارد" در جریان می باشد.

مطالب مرتبط :

10 داستان مهم مرد عنکبوتی

100 شخصیت برتر مارول : مرد عنکبوتی

داستان های برتر مرد عنکبوتی

لحظات ماندگار مرد عنکبوتی

چرا مرد عنکبوتی را دوست داریم ؟

اسپایدرمن و مذهب

10 اریجین برتر دنیای کمیک

دشمنان مرد عنکبوتی

شخصیت های مکمل داستان های اسپایدرمن

 

10- میستر سینیستر (Mister Sinister)

میستر سینیستر

خلق شده توسط : کریس کلرمانت ، مارک سیلوستری
 اولین حضور در دنیای کمیک : Uncanny X-Men #221 (سپتامبر 1987)

ناتانیل اسکس که از قرن 19 تا به حال زندست (!) یکی از دشمنان بزرگ و خبیث مردان ایکسه که تا حالا دردسر های زیادی برای اونا به وجود آورده. یک دانشمند متخصص که در بیولوژی و ابحاث ژن در دنیای علم تبحر داره. او با همین مهارت هاش صدمه های زیادی به مردان ایکس وارد کرده. مثلا، سایکلاپس اون موقع عاشق جین گری بوده و بعد باهاش ازدواج کرد و پسری به نام ناتان به دنیا آوردن. اما بعد ها معلوم میشه که این مسئله توطئه میستر سینیستر بوده و این جین گری در واقع کلون جین هست. و جین گری واقعی نیست. بعد از آن هم خانواده ناتان، او را رها می کنن. یا مثلا "مورلاک ها" که گروهی از جهش یافته های دارای عضو ناقص و چهره زشت هستند و در زیرزمین زندگی می کنند را قتل عام کرد. میستر سینیستر گروهی از مزدوران وحشی تشکیل داد با استفاده از آن ها مورلاک ها را ریشه کن کرد. در این راه حتی مردان ایکس هم
جلودارشون نبودن. جالب است بدانید او از خیلی قبل جنگ جهانی اول تا حالا زندست و در وقایا هر دو جنگ جهانی حضور داشته. کار هایی که تا به حال کرده خود گویای درجه هوش او به خصوص در قسمت ژن و بیولوژی هست. از ویژگی هایی که امتیاز های فراوانی را برایش آورده، این است که از عقل و فکرش تو راه خباثت استفاده میکنه و احتمال موفق رو به نهایت ممکن می رسونه و لول خطرناکیش رو افزایش میده.

مطالب مرتبط :

دشمنان برتر مردان ایکس

  

9- بلو مارول (Blue Marvel)

بلو مارول

خلق شده توسط : مت بروم ، کوین گرویو
 اولین حضور در دنیای کمیک : Adam : The Legend of the Blue Marvel (ژانویه 2009)

(Adam Brashear) آدام برنارد براشیر یا بلو مارول یک تفنگدار دریایی سابق می باشد که با توجه به وسعت شخصیتش، کمی دیر خلق شد. در شیکاگو متولد شد و از همان دوران کودکی یک نابغه تمام عیار بود. بعد ها به مهندس برق و عقل فیزیک بدل گشت. تا به حال دبیر فیزیک هم بوده. یک کهنه سرباز عضو نیرو دریایی بود که در کار خود توانایی داشت. دانش او به طور عجیبی فوق العاده بود، ادام براشیر در یک پروژه علمی خودش در تلاش بود تا با راکتوری به مهار ضد ماده و ایجاد ارتباطی بین منطقه منفی و جهان شود. او خواستار شکل دادن پل ارتباطی ای بین ماده و جهان مثبت و منفی بود. در این پروژه که از طریق راکتور منفی پیچیده ای پیوند ارتباط جهان های ضد هم را آغاز کرده بود، انفجاری غافلگیرانه صورت گرفت و اشعه ای جهش زا آزاد شد و او را به یک جهش یافته تبدیل کرد. بعد از آن هم تبدیل به کاراکتری به نام بلو مارول شد. یک بار هم بعد از آسیبی که خودش و نقابش دیده بود هویتش آشکار شد و جنجالی رخ داد. به هر حال، ادام هوش فوق بالایی در علم، به خصوص در زمینه فیزیک نظری دارد و گام هایی که در این مسیر برداشته بسیار موثر بودن. اینم بگم که مخصوصا  تو بخش ضد ماده" خیلی سرش میشه (!) و پیشرفت های چشمگیری رو برای این مقطع از علم حاصل کرده. جدا از نابغه بودنش، به طبع، شخصیت نیرومندی محسوب میشه و توانایی و قدرت های فراوانی داره. به علاوه اینکه در وضعیت های گوناگون میتونه از نیرو ضد ماده استفاده کنه و اونو برای نبرد به کار بگیره

 

8- دکتر دووم (Dr. Doom)

دکتر دووم

خلق شده توسط : استن لی ، جک کربی
 اولین حضور در دنیای کمیک : Fantastic Four #5 (جولای 1962)

ویکتور وان دووم (که اغلب با اسم مستعار دکتر دووم هم شناخته می شود) را می توان یکی از خبیث ترین و پرقدرت ترین شخصیت های تاریخ لقب داد. در لاتوریا به دنیا امد ولی در آمریکا بزرگ شد. دووم در دانشگاه با رید ریچاردز آشنا شدآشنایی ای که کاش هرگز اتفاق نمی افتاد. از همان موقع دووم مغرور بود و از هر فرصتی برای زمین زدن ریچاردز استفاده می کرد. او بعد ها برای ساخت ماشین زمان اقدام کرد و ریچاردز که از عواقب این عمل می ترسید به او پشت کرد. آزمایش شکست خورد و دستگاه منفجر شد و صورت دووم آسیب دید. از اون لحظه کینه و دشمنی حقیقی آن ها کلید خورد. از آن موقع او برای فتح و تصاحب دنیا دست به کار شد. اوایل کشورش را تحت کنترل گرفت و حاکم آن جا شد. صحیح است که او از دشمنان دیرینه چهارشگفت انگیز به خصوص شخص رید ریچاردز می باشد اما تا به حال مانعی برای دیگر قهرمانان مارول هم بوده. یک نابغه کامل است و در عین حال جادوگری توانا می باشد. در سری جنگ های پنهان هم دیدیم که نقش خبیث اصلی داستانه و در آخر پس از اینکه شکست خورد در دنیای دیگری حضور یافت که در آن جا صورتش بهبود پیدا کرده بود. دیگر لازم نیست نقاب بزند.

مطالب مرتبط :

100 شخصیت برتر مارول : دکتر دووم

دشمنان اصلی چهار شگفت انگیز : دکتر دووم

 

7- مکسیموس دیوانه (Maximus the Mad)

ماکسیموس دیوانه

خلق شده توسط : استن لی ، جک کربی
اولین حضور در دنیای کمیک : Fantastic Four #47 (فوریه 1966)

مکسیموس بولتاگون که با نام "فرستاده" یا مکسیموس دیوانه هم شناخته می شود، یکی دیگر از اون نابغه های دنیای ماروله که به راه بد کشیده شد و رو به روی قهرمانان ایستاد. مکسیموس برادر کاراکتر سرشناس مارول یعنی بلک بولت است. در نتیجه یک غیر انسانه. در بدو تولدش و تا مدتی پس از آن هیچ علائمی از ناانسان بودنش به چشم نمی خورد اما رفته رفته که به سن بلوغ رسید پنهانی از توانایی هایش استفاده می کرد. یکی دیگر از نکات جالب اینه که مکسیموس معمولا با برادرش نمی سازه و اکثر اوقات با نقشه هایی که برای نفع خودش میکشه، بلک بولت رو توی دردسر میندازه و گهگاهی هم آشکارا به قصد ضربه به بلک بولت اهداف و نقشه هایی رو دنبال میکنه. مکسیموس قدرت دیدن ذهن دیگران را هم به صورت ناچیزی در خود داشت و به مرور زمان این توانایی افزایش پیدا کرد و حتی میتونست ذهن بقیه رو بخونه ! از طرفی مخترع نابغه هم می باشد و از روی نبوغش دست به اختراعاتی زده که عواقب جالبی برای جهانیان به دنبال نداشتند. در اکثرا رشته ها هم از قبیل زیست و مکانیک و بخش های گوناگون فیزیک تبحر داره. بیشتر روی تجهیزات مخرب و عجیب غریب و ساخت و استفاده از دستگاه های پیشرفته مهارت داره. وجود این دانش عظیمش در حالیه که کمی جنون و دیوانگی هم داره. مثلا از وایبرینیوم به عنوان نوعی منبع سلاح ها و زره هایی ساخته که بیا و ببین (!) فناوری های خطرناک متعدد و سفینه های فضایی مجهز و اسلحه نابود کننده و دستگاه بازجویی و بمب های ویرانگر و... کلی اختراع دیگر که همگی نقش بزرگی در پیشروی کار هایش داره که به گفته خودش انسان ها رو در برابر ارادش، تسلیم میکنه. 

 

6- والریا ریچاردز (Valeria Richards)

والریا ریچاردز (Valeria Richards)

خلق شده توسط : رافائل مارین ، تام گرامت
اولین حضور در دنیای کمیک : Fantastic Four #254 (می 1983)

والریا مگان ریچاردز فرزند رید و سوزان (اقای شگفت انگیز و زن نامرئی) است. البته والریا دومین فرزند این خانواده می باشد، فرانکلین ریچاردز، پسر خانواده، ازش بزرگتره. گفته شده به شیوه ای دشوار به دنیا اومد و هنگام تولد خطری مرگبار تهدیدش می کرد. وقتی که هنوز متولد نشده بود انفجاری مهیب باعث شد که احتمال مرده به دنیا آمدنش بالا رود. ریچاردز هم همراه دانشمندانی چون موربیوس و اتو اکتاویوس و بروس بنر دست به کار شدند تا اگر لازم شد وارد عمل شوند و جلوی ضرر را بگیرند. جالب اینجاست که وقتی به دنیا اومد همه فکر می کردند که مرده ولی خطر از بیخ گوششون گذشت. و والریا زنده بود. به هر حال، در سری جنگ های پنهان هم که شخصیت جدیدش رو شاهد بودیم، و دیدیم که در کنار دکتر دووم زندگی میکنه. حتی نابغه ای مثل دکتر دووم هم از هوش فوق بالا والریا آگاهه و همیشه میدونه که همچون پدرش از ضریب هوشی بی نظیری برخورداره. از کودکی نابغه بوده و همان موقع هم دست به کارای حیرت اوری زده. وقتی که سن زیادی نداشت مکعب روبیک رو کامل کرد و با این خرده کار ها سطح بالای هوششو اثبات کرد. یکی دیگر از نکات جالب اینه که والریا ادعا کرده که از پدرش هم باهوش تره ! به هر حال در رتبه بالاتری قرارش ندادم چون کار های زیادی در این زمینه نسبت به کاراکتر های بزرگ به ثبت نرسونده و هنور چنین تجربه ای در این مسیر نداره.

 

5- وحشی (Beast)

هنک مک کوی

خلق شده توسط : استن لی ، جک کربی
اولین حضور در دنیای کمیک : X-Men (سپتامبر 1963)

هنری هنک مک کوی یکی از اعضای مهم مردان ایکس که از اولین شماره این سری همراه ما بوده، ظاهر نه چندان جالبی دارد که گاهی موجب اذیت شدنش از جانب دیگران می شود، اما بسیار مهربان و شجاع است و هرگز پشت هم تیمی خود را خالی نمی کند. هر چی از وسع هوش او بگم بازم کمه. به معنای واقعی کلمه هوش درخشان مردان ایکسه. تا به حال عضو اونجرز هم شده و فقط متکی به ایکس من نبوده. از طرفی رهبر مدافعین هم بوده و از سازندگان گروه X-Force می باشد. بعد ها هم با مشورت انجل تصمیم بر ایجاد تیمی به نام X-Club می گیرند. دلیل بر جهش یافته بودنش این است که، پدرش (نورتون) در نیروگاه هسته ای مشغول بود. پیش از به دنیا اومدن هنک، نورتون در محل کارش مورد اصابت مقدار چشمگیری از اشعه ای قوی قرار گرفت اما صدمه ای ندید. با این حال تغییراتی در ژنش رخ داد و پسرش جهش یافته متولد شد. او از همان بدو تولدش تغییرات ژنتیکی آشکاری داشت و رفته رفته بیشتر و بیشتر شبیه به یک میمون شد (!) جدا از این زیان های قابل حل، مقاوم تر، قوی تر و سریع تر از قبل شده بود. در اون دوران بازیکن فوتبال بود و به دلیل جهشش، استعداد درخشانی در این ورزش پیدا کرده بود (هر چند به دلیل غیرطبیعی بودنش از مدرسه و تیم فوتبال اخراج شد) تا زمانی که این استعداد هنک چشم پروفسور ایکس را میگیرد و راهی برای ورودش به تیم مردان ایکس باز می شود. از جهتی هم قادر در پیشبرد فعالیت های سیاسی است و بخشی از زندگی اش را در این راه صرف کرده. بسیار با کله و تیزهوش است و هیچ مسئله ای نیست که از حل آن ناتوان باشد.

مطالب مرتبط :

100 شخصیت برتر مارول : هنک مک کوی

 

4- بروس بنر/هالک (Hulk)

هالک

خلق شده توسط : استن لی ، جک کربی
اولین حضور در دنیای کمیک : The Incredible Hulk (می 1962)

دکتر رابرت بروس بنر یک دانشمند بی همتا در جهان مارول که دانش او بدون هیچ تردیدی از شگفت انگیز ترین های دنیای کمیک است. شخصی آرام و بی دردسر که در عین حال آتشی آماده فعال شدن در وجودش نهان است و هر لحظه احتمال داره از کوره در بره و اون هیولای سبز رنگ خشمگین رو از درونش آزاد کند. شخصیت های کمیکی متعددی داریم که به شکل یک هیولا هستن و اگر بهشون بر بخوره خشن می شن و یک اسلحه کشتار واقعی رو نمایان می کنن. حتی خود دنیای مارول از این رده شخصیت ها کم نداره، مانند جاگرنات، ثینگ، رانیو و... اما در این بین سازندگان موجودی متفاوت به نام هالک خلق کردن که یقینا موفق ترین هیولای قهرمان دنیای کمیکه. شخصی که به دلیل ظاهر خوفناک و کارهای مخربش، از جانب دیگران طرد می شود و همگی از او ترس دارند. بنر در آزمایشی توسط اشعه گاما به این موجود مرگبار تبدیل شد. خشونت درونش دلیل بر کودکی سخت او می باشد. در داستانی مشهور هم می بینیم که هالک به فضا فرستاده می شود (چون بقیه از خسارت هایی که وارد میکنه کلافه شده بودند اون رو به فضا فرستادن) و در اونجا وارد سیاره ای پر از مبارزان گلادیاتوری شد. اما هالک بعد از اینکه متوجه همه چی شد با توانایی های خود این سیاره رو فتح وبه زمین بازگشت. بعد ها هم هالک قرمز وارد داستان می شود و در نتیجه بقیه هالک رو آزاد میزارن، چون تنها کسیه که میتونه جلوی هالک قرمز رو بگیره. در هر صورت کمیک های فان و اکشن و احساسی و... زیادی داره و برخی بزرگان برای او داستان نوشتند. اخیرا هم که قراره در فیلم راگناروک که اواخر امسال اکران میشه حضور پیدا کنه و در کنار تور یک فضای گلادیاتوری همانند داستان هاش به وجود بیاره.

مطالب مرتبط :

قدرتمند ترین قهرمان های کمیک : هالک

100 شخصیت برتر مارول : هالک

 

3- هنک پیم/ مرد مورچه ای (Ant-Man)

انت من

خلق شده توسط : استن لی ، جک کربی
 اولین حضور در دنیای کمیک : Tales to Astonish #27 (ژانویه 1962)

هنری جاناتان پیم یا هنک پیم دانشمند توانایی است که با کشف ذرات پیم چند پله از سطح جهان علم بیشتر رفت و اکتشافی تاریخی کرد. او یک بیوشیمیست بی نظیر می باشد. توانایی اصلی اش این است که می تواند سایز خود را کوچک کند. با مورچه ها هم میتواند ارتباط برقرار کند و آن ها را تحت کنترل خود بگیرد. او یکی از اعضای انتقام جویان هم هست. لباس دیگری هم با نام یلوجکت دارد که با استفاده از آن میتواند پرواز کند و به یک مبارز تبدیل می شود. جالب اینجاست که هنک از همون کودکی به اختراع و ورود به فاز دانش روی آورد، به همین دلیل است که دانش گسترده ای در انواع و اقسام بخش های علمی دارد. او حتی زود تر از بقیه دانشجو ها مدرک خودشو گرفت و کارشو تموم کرد. بعد ها کم کم پیشرفت کرد و بهتر از قبل می شد تا اینکه موفق به کشف چنین فرمولی شد و آن را ذرات پیم نام گذاری کرد. او سازنده الترون هم می باشد. بعد از اینکه ابرقهرمانی با تجربه شد و کنار اونجرز می جنگید، با صرف نظر کردن از علم عظیم پشت قدرتش، سطح توانایی اش را نسبت به دیگر قهرمانان کمتر می دید پس تلاش کرد تا پیشرفته تر از قبل شود. در نتیجه در شماره 49 از داستان های Tales to Astonish جاینت من (Giant Man) خلق شد. بعد از اون رفته رفته نسخه های پیشرفته ای برای خودش ساخت. مثلا در شماره 28 داستان های انتقام جویان Goliath به وجود اومد. پس از آن هم سراغ یلوجکت رفت. تقریبا دوسال پیش هم در حادثه ای اتفاقی با الترون ترکیب شد.

مطالب مرتبط :

100 شخصیت برتر مارول : مرد مورچه ای

 

2- مرد آهنی (Iron Man)

مرد اهنی

خلق شده توسط : استن لی ، جک کربی ، دان هک ، لری لیبر
 اولین حضور در دنیای کمیک : Tales of Suspense #39 (مارس 1963)

شماره خلق آنتونی استارک یکی از داستان های اریجین محبوب منه. به نظرم از همان ابتدا به شیوه کاملی به ذات این کاراکتر پرداختن. تونی استارک نابغه علم است. او در مهندسی و برق و مکانیک و دیگر قسمت های علوم مهارت فوق العاده ای دارد. پدرش هاوارد استارک هم خود یکی از باهوش ترین های دورانش بود. اریجین استارک در فیلم اول ایرون من به بهترین حالت ممکن به نمایش در اومد. استارک در آسیا در اثرانفجاری غیر منتظره صدمه دید و بدنش میزبانی تعدادی ترکش کشنده را قبول کرد. بعد از آن توسط عده ای به پناهگاه آن ها برده می شود و اونا مجبورش می کنن تا براشون اسلحه بسازه. استارک هم با استفاده از امکانات ضعیف و تجهیزات ناچیز اونجا زره ای قدرتمند میسازه و از اونجا فرار میکنه. که این حرکت در نوع خودش معجزه ای بدون تکرار بود. بعد به کشورش برمیگرده و میفهمه اون ترکش های حاکی از انفجار مهیب باعث شده به قلبش آسیب برسه و برای حفظ سلامتیش لازمه از اون زره استفاده کنه بعد ها آرام آرام با این زره خو میگیره و تصمیم میگیره در آسمان های شهر پرواز کند و خودشو مرد آهنی می نامد. پس از آن هم به یکی از محبوب ترین و برترین کاراکتر های کمیک تبدیل میشه. استارک، شخصی پولدار، خوش گذران و خوش تیپ می باشد که در کنار بقیه قهرمانان جلوی نیرو شر رو میگیره. فرد مشهوری که در کنار این کار ها، شرکت خودش رو هم می گردونه. در یکی از برترین داستان هاش به یک دائم الخمر تبدیل میشه و خواننده رو وارد مسیر پر پیچ و تابی از شخصیت استارک میکنه (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این داستان اینجا را کلیک کنید) او حتی رهبر اونجرز و رییس شیلد هم شده. در سری جنگ داخلی هم دیدیم که رو به روی کاپتان آمریکا جنگید و یکی از ماندگار ترین مجموعه داستان های خودش رو رقم زد. سری جدید جنگ داخلی هم تقابل او و کاپتان مارول رو به تصویر کشید. نسبت به سری قبلی ضعیف تر بود اما باز تاثیرگذار واقع شد. بعد ها هم دیدیم که ویکتور وان دووم تبدیل به مرد آهنی شد و تصمیم بر طی کردن میراث استارک داشت. اخیرا هم ریری ویلیامز مرد آهنی جدید شده و تکلیف نهایی استارک هنوز مشخص نیست. در مارول استودیو هم رابرت داونی جونیور توانمند مرد آهنی سینما است و همگی در انتظار دیدار او در بازگشت به خانه هستیم. بسیار باهوش است و یقینا در صنف خودش برترین کارایی رو داره و هیچکی در حدش نیست و بزرگترین انسان دانشمند در قسمت مکانیکی روی زمین است. در یک کلام استارک نابغه ای در زره آهنین می باشد.

مطالب مرتبط :

100 شخصیت برتر مارول : مرد آهنی

 

1- آقای شگفت انگیز (Mr. Fantastic)

رید ریچاردز-اقای شگفت انگیز

خلق شده توسط : استن لی ، جک کربی
اولین حضور در دنیای کمیک : Fantastic Four (نوامبر 1961)

و اما می رسیم به رتبه اول این لیست. خدای دانش، معنای نبوغ. رید ریچاردز رهبر گروه چهار شگفت انگیز قطعا باهوش ترین شخصیت تاریخ کمیک است. ریچاردز در تمامی رشته ها استعداد بی نظیری دارد، در هر نوع از جنبه های علوم استاد است. مکانیک، فیزیک، هوا فضا، شیمی، مهندسی، ژنتیک و... در همه آن ها تخصص ویژه ای دارد. چهار شگفت انگیز یکی از با ارزش ترین سمبل کمیک های ماروله. شکل گیری آن ها را میتوان لحظه خلق مارول واقعی دانست. در حقیقت زمانی که رید تصمیم میگیرد با دوستانش بن گریم، جانی و سوزان استورم به فضا برود، در آن جا مورد اصابت نوعی اشعه قوی و کیهانی قرار می گیرند و تغییراتی رو تو خودشون حس میکنن. تا اینکه در نهایت به قدرت های فوق انسانی دست پیدا میکنن. پس از آن تیم چهار شگفت انگیز را شکل دادن و به ابرقهرمان های محبوب جهان کمیک تبدیل شدن. در این بین هرکدام از آن ها اهمیت خاص خودش را دارد. برای مثال خلق چهار شگفت انگیز به پدید اومدن شخصیتی دوست داشتنی با قلبی مهربان به نام "ثینگ" منجر شد. که یکی از محبوب ترین هیولاهای کمیکه. هر چند خود بن هرگز از این ظاهرش خوشش نمیاد و گاهی ریچاردز رو مقصر میدونه و رید هم همواره در تلاش برای بازگشت او به قالب انسانی اش است. بعد ها دیدیم رید با سوزان ازدواج کرد و صاحب دو فرزند هم شدند. بخش پررنگی از وقت روزش را به مسائل مختلف علمی و کار روی پروژه های خودش می گذراند که این قضیه گاهی به روابطش با خانواده لطمه وارد میکند اما حقیقت اینه که او عاشق خانوادشه و اونا براش در راس قرار دارن و حاضره هر کاری براشون بکنه. دکتر دووم هم همانطور که گفته شد دشمن اصلی ریچاردز هست و این دو، یکی از جذاب ترین دشمنی های کمیک رو به خود اختصاص دادن. در جنگ های پنهان هم که همه چی به خوبی و خوشی به اتمام رسید و دیدیم که رید موفق شد دوباره زندگی واقعی اش رو پس بگیره و از اون فلاکتی که دووم براش به وجود آورده بود، رها بشه. دانش او هم در موفقیت خیلی از پروسه های تیمش به کار اومده. در حقیقت، رید ریچاردز مغز دنیای مارول می باشد.

مطالب مرتبط :

100 شخصیت برتر مارول : رید ریچاردز

شماره اول کمیک چهار شگفت انگیز !

5 دستاورد عظیم چهار شگفت انگیز برای جهان کمیک

دشمنان چهار شگفت انگیز

 

و در آخر، در این مقاله به نابغه های دنیای مارول پرداختیم و امیدوارم لذت برده باشید. منتظر نظرات شما هستم و اگر سوالی داشتین حتما بپرسین. خداحافظ !

 

نویسنده: Cap-Spider Potter

Copyright © 2017 spidey.ir All rights reserved

(هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Captain Steve Lover
#1 Captain Steve Lover 1396-03-03 11:14
جاي استفان استرنج كبير خالي...
يعني اندازه پلنگ سياه هم نابغه نبود؟!
بنظرم بعد از استارك و ريچاردز بايد سومي باشه استرنج...
اون هم بقول شما نُون بازوشو ميخوره و از اول اين مقامة نداشته و بعد ها به اين دانش رسيده
.....
ولي مثل هميشه مقاله كامل و خوبي بود... با اون مقاله شاهكار كه براي ثانوس نوشتيد يكم انتظار أعضاء بالاتر رفت نسبت به شما...اينم خيلي خوب بود...ممنون از زحماتتون...
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#2 Cap-Spider Potter 1396-03-03 11:21
#1
مرسی، ولی...
استفان استرنج ؟!
باهوش ؟! ببین در سطح یه انسان خیلی خوبه
اما چجوری با بلک پنتر مقایسش میکنی ؟
کلا مردم واکاندا دانش خیلی بالایی دارن. سرزمینشون به خاطر دانش بالاشون خیلی پیشرفتست... اگر بخوایم عقل استرنج و تچالا رو مقایسه کنیم واقعا استرنج هیچ حرفی برای گفتن نداره...
نقل قول کردن
mehran spidey
#3 mehran spidey 1396-03-03 11:37
مقاله خوبی بود ، از نظر من جای رید ریچاردز کاملا درسته ، واقعا حیفه که رایت چهار شگفت انگیز دست مارول نیست :sad:
#1
درسته دکتر استرنج یک جراح ماهر بود اما تا به حال تونسته با استفاده از مغزش چیز جدیدی درست کنه ؟ اما هنک پیم اینکارو کرده و چیزی درست کرده که حتی استرنج تو ذهنشم نبوده !
در ضمن بلک پانتر رو اینجوری نگاه نکن ، واکاندایی ها در دنیای کمیک چیز هایی رو درست میکنن که ممکنه 50 سال بعد انسان بتونه مانند اونو درست کنه :sigh:

در ضمن ممنون بابت نوشتن مقاله ;-) مقاله خوب و خواندنی بود
نقل قول کردن
Ehsan_Spidey
#4 Ehsan_Spidey 1396-03-03 11:56
با سلام تریلر جدید مرد عنکبوتی بازگشت به خانه اومده

این تریلر خیلی خوب بود بیشتر روی لباس و وب شوتر تمرکز داشت یه تیکه از فیلم کاپتان آمریکا :جنگ داخلی هم توش بود
نقل قول کردن
Morteza.az
#5 Morteza.az 1396-03-04 17:50
مقاله خیلی خوبی بود کلی حال کردم دمت گرم دستت درد نکنه :-)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1396-03-04 18:17
دوستان...
والا بلا پیتر پارکر نابغس...
شما نابغرو چجوری توصیف می کنین ؟
اسمشم که تو لیست شخصیت های نابغه ماروله...
کسی که تو رتبه بندی های سایت های معتبر همیشه هستش نمیتونه نابغه نباشه...
والا کسی که مایع تارافکن وب شوتر با چنین قابلیتی رو کشف و ثبت کرده نابغس... شما کمیک های اشتراکیش رو با امثال ریچاردز بخونین، همیشه تحسینش میکردن...
چطور میشه کسی که یه بار تونسته مجموعه ای از ذرات مرموز کشف نشده تو دنیای علم رو کشف کنه نابغه نباشه ؟ یا کسی که انرژی گسترش جهان رو کشف کرده! خب مسلما نابغس...
کسی که قدم به قدم ریچاردز تو زمینه ابداعاتش حرکت میکنه نابغس...
نمیدونم!...هرکس یه نظری داره
اما با توجه به چیزایی که ازش میدونستم یه نابغه فرضش کردم... کسایی هم که مخالفن نظرشون محترم.
نقل قول کردن
Rubiker81
#7 Rubiker81 1396-03-04 23:31
سلام دوستان. من که از مقاله راضی بودم، اما خوب در حد اساتید اطلاعات ندارم
با اون بخشی که گفتن "اریجین مرد آهنی در فیلم مرد آهنی 1 به بهترین نحو به تصویر کشیده شد" به شدت موافقم

به نظر من پیتر پارکر رو نمیشه جزو نوابغ قرار داد، پیتر Nerd هستش و هوش بالایی داره، اما نه در حدی که توی این لیست قرار بگیره. چون نابغه تر از اون هم هستش. مثلا Blue Marvel که بالاتر بهش اشاره شد
نقل قول کردن
علی قدیانی
#8 علی قدیانی 1396-03-06 10:42
مرسی بابت مقاله. ولی پیتر پارکر به عنوان نابغه نباید در لیست میبود اگه معیار نویسنده مثلا اینکه پیتر توی درس ها نابغه بوده خب این ربطی نداره و مثلا درس گوئن استیسی از پیتر بهتر بوده و به نوعی همیشه دیدیم که پیتر شاگرد دوم کلاس بوده که در فیلمهای اسپایدرمن هم شاهدش بودیم که هیچ ربطی به نابغه بودن نداره. در هر حال باید به نوشته نویسنده احترام گذاشت و نمیشه تغییری داد. نمیدونم هاوارد استارک میتونست تو لیست باشه یا نه ولی دوست داشتم باشه.
نقل قول کردن
Kamyab7a
#9 Kamyab7a 1396-03-18 18:59
سلام
به نظرم باید نفر آخر رو حذف کنید همه رو هم یدونه بیارین پایین و نفر اول رو بدین به استن لی کبیر که نصفه این شخصیت ها رو خلق کرده.
صرفنظر از اینکه از همشون هم بیشتر تو فیلم ها حضور داشته :lol: :lol:
نقل قول کردن
SPIDERTOXIN
#10 SPIDERTOXIN 1396-03-18 20:14
آمادئوس چو هشتمین نابغه روی کره زمینه. چرا تو لیست نیست؟
نقل قول کردن
mani s.h
#11 mani s.h 1396-03-18 21:14
سلام به دوستان خوبم حالتون چطوره یه مدت سرگرم امتحانات بودم .............خو ب کلی حرف برای گفتن دارم 1.اول باید بگم که ستاره های مارول رقابت بین مارول و دیسی را مثل رقابتی دوستانه میبینند و دوما مگه دشمنی قدیمی دارن که تبریک نگن و ثانیا بعضی از صحنه واندر ومن منو یاد کاپیتان امریکا اولین انتقام جو میندازه 2.لگو مارول سوپرهیروز 2 میترکونه یه هفته سهل یک روزه رتبه اولو میگیره 3.خبری از سری جدید پسرجهنمی نشده 4.مارول چنتا بعد داره یا داشته و ممکنه کاپیتان جدیده جانشینه کاپیتان اصلی شه 5.مردعنکبوتی بازگشت به خانه هم میترکونه فقط یه سوال کاپیتان توش نیست :cry: 6.لوگان فیلمشو دیدم فکر نمیکردم انقدر بد بمیره اما از صحنه مبارزه اخرش تا اخرش گریه کردم واقعا بد بود 7.چه خبره چند روز نبودم سونی شایعه پس میده یعنی چه کریون نباشه مردعنکبوتی جنگلو نمیبینه(محض اطلا کنایه به کار بردم دوستان)البته از خدامه بلک کت در سری اسپادی مارول نباشه چون سونی گند میزنه تو فیلم. 8.و امید وارم اگر ونوم را در سری فیلم های اسپایدی ندیدیم حداقل کارنیچ یا سیمبیو های دیگر را ببینیم 9.اون میونایت هایی که در فیلم لوگان فراری بودن منو یاد فراری های مارول مینداختند 10.ببخشید اگر مربوط نبود اما همه اینا در دلم مونده بود پایان
نقل قول کردن
THE END
#12 THE END 1396-03-21 11:53
مرسيييى :-)
يچيزيو ميدونستين
هنك پيم اسم goliathرو براى خودش انتخاب كرد
گولياث همون جالوته كه سه بار نامش تو قرآن اومده كه يك پهلوان فلسطينى بوده خيليم تنومند بوده
هنك پيم هم وقتى كه به اين قابليت ميرسه كه هيكلشو بزرگ كنه اين اسمو براى خودش انتخاب ميكنه :-)
نقل قول کردن
Hawkeye
#13 Hawkeye 1396-03-21 22:15
با سلام
طبق معمول فوق العاده بود.
توصصیحات عالی و جایگذاری هم که حرف نداشت.

بابت مقاله عالیتون متشکرم.
نقل قول کردن
Sentry
#14 Sentry 1398-05-11 12:34
مقالتون عالی بود
اقای حیاتی چرا لیدر توی لیست نیست؟
نقل قول کردن
Pro.H.E.H
#15 Pro.H.E.H 1399-03-11 17:10
سلام و ممنون از مقاله خوبتون
به نظرم بهتر بود moongirl(اسمشو یادم نمیاد) و آمودئوس چو و رید ریچاردز دنیای التیمت یا همون میکر رو هم توی مقالتون اضافه میکردین.
تا الان که moongirl باهوش ترین آدم دنیای ماروله و آمودئوس هم نفر هشتم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید