15 شرور برتر دنیای کمیک که قهرمان شدند

15 شرور برتر دنیای کمیک که قهرمان شدند

دیروز مقاله "ابرقهرمانان برتر که خبیث شدند" را تقدیم شما کردم و امروز هم نوبت این مقاله است!

مقدمه: شخصیت های خبیث دنیای کمیک (ویلن) خودشون رو هرگز پلید نمیدونند و باور دارند که دارند کار درست را انجام میدهند. برخی هم هستند که کار خبیثی را که میکنند به عنوان یک اقدام ضروری تلقی میکنند. برخی هم فکر میکنند که هدف وسیله را توجیه میکند و البته خیلی ها هستند که فکر میکنند چون زور و قدرت دارند پس حق با آنهاست. اما میتوان گفت که بزرگترین تفاوت بین اینکه هیرو باشی یا ویلن در این است که آیا تصمیماتی که میگیری و اعمالی که انجام میدهی به خاطر منافع شخصی است یا در خدمت منافع جمعی. به همین دلیله که ویلن ها معمولا انگیزه شخصی دارند . اما گاهی هم پیش آمده که یک ویلن متوجه شده کمک به دیگران بهتر از این است که به دنبال خواسته های خود برود. همین نکته باعث شده که برخی اوقات ویلن ها در مسیر قهرمان شدن گام بردارند و برای مدتی کوتاه یا حتی برای همیشه، قهرمان بشوند. در این مقاله به 15 ابرشرور اصلاح شده تاریخ کمیک میپردازیم.

 

15- واندرمن (Wonder Man)

 واندرمن (Wonder Man)

«سایمون ویلیامز» گذشته پر افت و خیز و پیچیده ای دارد. او وارث شركت و كارخانه پدر ثروتمند خود بود ولی به مرور درآمد شركت اش كم شد و  به توصیه برادرش دست به اختلاس زد ولی گیر افتاد و به زندان رفت (برادرش بعدها به شخصیت خبیثی به نام Grim Reaper تبدیل شد). سایمون تمام بدبختی های خود را گردن رقیب خودش یعنی «تونی استارك» انداخت. سپس به پیشنهاد «بارون زیمو»  (از دشمنان كاپیتان آمریكا) به آزمایشی تن داد كه او را با انرژی یونی تركیب كرد و به نیروهای عظیمی دست یافت. سپس زیمو او را فرستاد تا عضو اونجرز شود و از آنها اطلاعات مخفیانه كسب كند ولی در آخرین لحظه آدم خوبی شد و به زیمو پشت كرد. او جان خودش را از دست داد ولی دوباره زنده شد و از آن به بعد یكی از اعضای اونجرز بوده است. او همچنین عضو گروه Force Works و Uncanny Avengers هم بوده .

مطالب مرتبط:

10 شخصیتی كه باید در فاز 3 فیلم های مارول باشند!

 

14- مکس دمج (Max Damage)

 مکس دمج (Max Damage)

در کمیک های Irredeemable و Incorruptible که توسط نویسنده معروف آقای «مارک وید» خلق شده اند و   Boom! Studios آنها را منتشر میکنه، ساختارها و کلیشه های معمول دنیای ابرقهرمانی شکسته میشه . یعنی جای ابرقهرمان و ابرشرور با هم عوض میشه . در Irredeemable نشان داده میشه که چطور قهرمانی به نام Plutonian دچار فروپاشی ذهنی میشه و در نتیجه با قدرت های مخربش جان میلیون ها نفر رو میگیره. اما در شماره های 3 و 4 از کمیک Incorruptible دیدیم که ابرشروری به نام «مکس دمج» چطور یک قهرمان شد (مکس دمج قدرت های زیادی داره و جالبه که هر چقدر بیشتر بیدار بمونه قدرت هاش هم بیشتر میشن!) . او سعی کرد با انتشار یک ویروس جان میلیاردها نفر رو بگیره ولی تعجب کرد وقتی دید Plutonian اصلا نمیخواد جلوش رو بگیره! بلکه داره بقیه رو میکشه! بنابراین تصمیم گرفت قهرمان بشه و مسئولیتی که Plutonian از آن دست کشیده بود را ادامه بده: دفاع از بیگناهان شهر!

 

13- سوپر پاتریوت/ یو. اس ایجنت (SUPER PATRIOT / U.S. AGENT)

سوپر پاتریوت/ یو. اس ایجنت (SUPER PATRIOT / U.S. AGENT)

«جان واکر» مردی بود که از بچه گی به کشور خودش عشق میورزید و شیفته میهن پرستی بود. در ضمن برادر او یک خلبان بود که در جنگ ویتنام جان خودش را به خاطر عملی قهرمانانه از دست داده بود. خودش هم میخواست به جنگ بره و در ارتش ثبت نام کرد ولی جنگ ویتنام تموم شد و نتونست به رویای خودش دست پیدا کنه. بعدشم کلی هزینه کرد تا روش آزمایشاتی بشه و قدرت هاش افزایش پیدا کنه. اسم خودش را هم گذاشت «سوپر پاتریوت» اما بعدش تصمیم گرفت سخنران تظاهرات بشه! یعنی در راه پیمایی هایی که در آمریکا برگزار میشد بلندگو به دست میگرفت و درباره "آرمان های حقیقی" کشورش داد و فریاد میکرد! ضمنا به آرمان های کاپیتان آمریکا میتاخت و آنها را قدیمی و از مد افتاده مینامید. در نهایت اوضاع جوری رقم خورد که مقابل کاپیتان آمریکا قرار گرفت . سپس وقتی استیو راجرز در شماره 332 از کمیک Captain America استعفا داد (چون نمیخواست دستورات "کمیسیون نظارت بر فعالیت های فوق بشری" را اجرا کنه) ، جان واکر جانشین او شد. واکر یک کاپیتان آمریکای خشن بود و از کشتن دشمنان خود هیچ ابایی نداشت. این مساله باعث شد با استیو مشکل پیدا کنه. البته بعدها راجرز و واکر با هم صلح کردند. سپس وقتی استیو دوباره کاپیتان آمریکا شد، واکر هم هویت US Agent را برای خویش انتخاب کرد. تراژدی امان واکر را بریده است چون ابرشرورها پدر و مادرش را به قتل رساندند و دولت هم بارها ازش سو استفاده کرده. او حتی در حمله شروری به نام Nuke دست و پای خودش را از دست داد. ولی با این این حال واکر هنوزم یک قهرمان میهن پرست یک دنده محسوب میشود!

مطالب مرتبط:

معرفی شخصیت: جانشینان کاپیتان آمریکا

 

12- مرد شنی (Sandman)

مرد شنی (Sandman)

«ویلیام بیکر» کودکی سختی داشته. پدرش او و مادرش را ترک کرد و مادرش او را به تنهایی بزرگ کرد. در مدرسه هم بهش زور میگفتن و بنابراین خودش هم وقتی بزرگ شد یک آدم قلدر و زورگو شد و به جرم و جنایت روی آورد. تا اینکه به زندان افتاد و از آنجا فرار کرد ولی موقعی که در ساحل بود مورد اصابت اشعه های ناشی از انفجار در یک رآکتور هسته ای قرار گرفت و به نیروهای شنی دست یافت. بنابراین میتونست شکل و اندازه خودش رو تغییر بده. او با لقب مرد شنی از دشمنان اصلی مرد عنکبوتیه ولی با چهار شگفت انگیز و هالک هم زیاد جنگیده و عضو گروه های خبیثی مثل "شش خبیث" و "چهار ترسناک" (Frightful Four) هم بوده است. او در شماره های 217 و 218 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز با «هایدرو من» ترکیب و به یک غول گلی تبدیل شد. وقتی به حالت اولش بازگشت سعی کرد در رفتار خودش تجدید نظر کنه. وقتی که «ثینگ» در شماره 86 از کمیک Marvel Two-in-One آمد تا دستگیرش کنه، او گفت که دیگه از مبارزه خسته شده و بنابراین ثینگ ولش کرد که بره . سپس برای مدتی عضو گروه "گله وحشی" (Wild Pack) به رهبری «سیلور سیبل» شد (اعضای این گروه را مزدوران تشکیل میدهند) . برای مدتی هم به عضویت گروه Outlaws (که اعضایش در واقع دشمنان اصلاح شده مرد عنکبوتی بودند) در آمد. گاهی هم به عنوان یک عضو ذخیره اونجرز دیده شده.

مرد شنی - انتقام جویان

در ضمن این مقاله را بخوانید تا بفهمید چقدر به مادرش ارادت دارد.

مطالب مرتبط:

تمام قسمت های كمیك "اسپایدرمن و هیومن تورچ" ترجمه شد! + لینک دانلود

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی : مرد شنی

 

 

11- سیبرتوث (Sabertooth)

 سیبرتوث (Sabertooth)

همانطور که در این مقاله یا این مقاله گفته بودیم، «سیبرتوث» یک میوتانت خطرناک و قاتل حرفه ای است که دشمن شماره یک «ولورین» محسوب میشود اما در کمال تعجب در کمیک های Axis یک قهرمان خوش قلب شد! در این رویداد عجیب که توسط «ریک رمندر» نوشته شد، اونجرز و ایکس من متحد میشوند تا کلونی از «ردد اسکال» را شکست دهند چون به قدرت های مخرب Onslaught دست پیدا کرده بود (Onslaught موجودی به شدت نیرومندی است که از ترکیب قدرت های مگنتو و چارلز اگزاویر پدید می آید). برای این منظور باید یک بمب ژنتیکی منفجر میکردند که خاصیت وارونگی داشت و باعث شد کاراکتر های مارول دچار وارونگی شخصیتی بشوند. بنابراین برای مدتی محدود قهرمان ها، خبیث شدند و خبیث ها قهرمان! در شماره 9 از کمیک Avengers & X-Men: AXIS، «دکتر دووم» و اسکارلت ویچ طلسمی فرستادند که این وارونگی را باطل کرد. اما سیبرتوث از این طلسم در امان بود و تغییرات در وجودش دائمی شد. او سپس خودش را تحویل داد تا مثل یک مجرم محاکمه بشه. بعدش هم به گروه Uncanny Avengers پیوست!

کمیک uncanny avengers

 

 

10- مرد پلاستیکی(Plastic Man)

 مرد پلاستیکی (Plastic Man)

«مرد پلاستیکی» از شخصیت های بسیار قدیمی دنیای کمیک هستش که در سال 1941 و توسط Quality Comics خلق شد. خالقش هم «جک کول» نام داشت که آدم خاصی بود و باعث شد ماجراهای او از شوخی های نابی بهره مند بشه. مرد پلاستیکی (با نام واقعی «پاتریک اوبرایان») اولش یک سارق گاو صندوق بود که بهش لقب "مار ماهی " داده بودند. اما یهو در حین سرقت حادثه ای برایش پیش آمد (یکی از نگهبانان کارخانه ای که داشت ازش دزدی میکرد بهش شلیک کرد و داخل اسید شیمیایی افتاد). همدستانش او را تنها گذاشتند تا اینکه در یک منطقه کوهستانی توسط یک راهب نجات پیدا کرد. بعدش هم فهمید که بدنش میتونه کش بیاد. محبت این راهب و بیرحمی همدستانش باعث شد تا آدم خوبی بشه. و با نام مرد پلاستیکی با جرم و جنایت مقابله کنه. مرد پلاستیکی مامور FBI هم شده و سابقه عضویت در گروه جاستیس لیگ را نیز داره.

مطالب مرتبط:

10 شخصیت بامزه دنیای کمیک‎‎

 

9- ونوم (Venom)

ونوم (Venom)

سیمبیوت ها نژادی از انگل های فرازمینی و بدون شکل هستند که در کمیک های مارول کامیکس و به ویژه در داستانهای مرد عنکبوتی حضور دارند. سیمبیوت ها میزبانان خود را همچون یک لباس دربرمیگیرند و از آنها تغذیه میکنند و حتی میتوانند ذهن و روح آنها را نیز تحت تاثیر خود درآورند. نخستین حضور یک سیمبیوت در عالم کمیک ، به شماره 252 از "اسپایدرمن شگفت انگیز" (1984) برمیگردد. در شماره مذکور اسپایدرمن (كه به همراه برخي ديگر از ابرقهرمانان مارول براي مدت كوتاهي در يك سياره فضايي به سر ميبرد) سیمبیوتی را که فکر میکرد یک لباس سیاه رنگ است، با خود به زمین آورد. اسپایدرمن ابتدا از ماهیت واقعی لباس سیاه خود خبر نداشت اما به زودی فهمید که در واقع یک سیمبیوت زنده است و روی ذهنش تاثیرات مخربی میگذارد. سپس او توانست هر طور شده خودش را از دست او خلاص کند.اما سیمبیوت میزبانان دیگری هم داشته است. اولین آنها خبرنگاری ناراضی به نام «ادی براک» (Eddie Brock)  بود. ترکیب آنها شخصیت پلیدی به نام «ونوم» (Venom) پدید آمد که سعی داشت هر طوری شده از اسپایدرمن انتقام بگیرد. در هر حال همانطور که گفته شد سیمبیوت میزبانان دیگری هم داشته. یکی از آنها در كمال تعجب، «فلش تامپسون» همكلاسی سابق پیتر پاركر بوده که البته در جنگ و در طی یك فداكاری پاهای خودش را از دست داده بود و قهرمان ملی شناخته میشد. دولت سیمبیوت ونو را به او پیوند زد در نتیجه «مامور ونوم» (Agent Venom) متولد شد که یک قهرمان بود. این ونوم عضو گروه انتقام جویان مخفی شده و البته همانطور که در این مقاله گفته شد، به عضویت محافظین کهکشان هم درآمده است.  

مقالات مرتبط:

معرفی میزبانان سیمبیوت ونوم

 

8- روگ (Rogue)

 روگ (Rogue)

«روگ» از بهترین و البته مهم ترین اعضای X-men است.  ولی شاید ندانید که اولش خبیث بود! او اهل جنوب آمریكاست و از خانه فرار كرد چون از قدرت های خودش وحشت داشت (او با بوسیدن دوست پسر  خودش به نام Cody باعث شد به کما بره!) . سپس به دست «میستیك» و گروه "انجمن برادری میوتانت های پلید"   (Brotherhood of Evil Mutants) افتاد. به همین دلیل مدتی را به عنوان یك شخصیت خبیث سپری كرد. سپس ماموریت یافت به گروه اونجرز حمله کنه و  ذهن و قدرت های Ms. Marvel را جذب كرد (به همین دلیل هم بود كه قادر شد پرواز كند و قدرت جسمانی بالایی داشته باشد). این باعث شد تحت تاثیر حافظه و خاطرات Ms. Marvel قرار بگیره و در نتیجه آدم خوبی بشه و  به اعضای مردان ایكس بپیونده. با این حال قدرت ذاتی و  منحصر به فرد روگ همواره باعث شده اند تا نتواند دیگران را لمس كند و به همین دلیل او همیشه از اینكه میوتانت است ، نفرت داشته  چون با كوچك ترین تماسی با دیگران میتواند نیروها، حافظه و حتی جان دیگران را بگیرد (به همین دلیل روگ همیشه دستكش بر دست دارد تا به طور اتفاقی نیروهای دیگران را نگیرد).  البته پس از سالها او توانست نیروهایش را تحت كنترل خویش دربیاورد. جالب این است كه گذشت و نام واقعی روگ ، 20 سال بعد از آنكه در دنیای كمیك خلق شد، فاش شد (یعنی در سال 2004) ! البته نام فامیلی او هنوز هم فاش نشده و فقط میدانیم كه نام كوچكش آنا مری است! همانطور كه گفته شد روگ از مهم ترین اعضای مردان ایكس است و در مقاطعی حتی رهبر این گروه هم شده. به علاوه او سالها با «گمبیت» (Gambit) كه او هم از اعضای مهم ایكس من است، رابطه عاشقانه داشت.

مطالب مرتبط:

 تغییرات بزرگ در تاریخ کمیک های ایکس من

 

7- کوئیک سیلور و اسکارلت ویچ (Quick Silver and the Scarlet Witch)

 کوئیک سیلور و اسکارلت ویچ (Quick Silver and the Scarlet Witch)

تنها یك سال از چاپ كمیك های اونجرز گذشته بود كه خوانندگان شاهد تغییرات عظیمی در آن بودند. به عبارتی دیگر اعضای اصلی و موسس اونجرز به نام «ثور»، «ایرون من»، «هنك پیم» و «واسپ» گروه را ترك كردند و بنابراین «كاپیتان آمریكا» مجبور شد اعضای جدیدی به نام های «هاكای»، «كوئیك سیلور» و «اسكارلت ویچ» را استخدام كند ولی جالب اینكه هر سه این اعضای جدید ابتدا شخصیت های خبیثی محسوب میشدند! كوئیك سیلور و اسكارلت ویچ خواهر و برادر هستند و  سالها میوتانت محسوب میشدند (هر چند الان مارول میگه که "ناانسان" هستند) . سالها گفته میشد او و خواهرش فرزندان «مگنتو» (دشمن شماره مردان ایكس) هستند و به همین دلیل دشمن مردان ایكس بودند و در گروه خبیث "انجمن برادری میوتانت های پلید" عضویت داشتند اما همانطور که گفته شد به عضویت گروه اونجرز درآمدند و قهرمانان خوب و مهمی در تاریخچه مارول شدند (مخصوصا اسکارلت ویچ که از اعضای بسیار مهم اونجرزه و با دیگر هم تیمی خودش یعنی «ویژن» ازدواج کرد و صاحب بچه هم شد).

مطالب مرتبط:

معرفی اسکارلت ویچ

معرفي ويژن

معرفي كوئيك سيلور

75 لحظه ماندگار مارول: «اسكارلت ویچ» نیروی فوق بشری میوتانت ها را میگیرد

 

6- مرد عنکبوتی برتر (The Superior Spider-Man)

 مرد عنکبوتی برتر (The Superior Spider-Man)

«اتو اکتاویس» به عنوان یک دانشمند بد اخلاق و مغرور همیشه یکی از دشمنان اصلی مرد عنکبوتی بوده است. او در قالب دکتر اختاپوس اعمال خبیثانه زیادی مرتکب شده و ضربات مهلکی هم به پیتر پارکر و زندگی اش وارد کرده (مثلا در کشته شدن «سروان جورج استیسی» نقش کلیدی داشت و ...) . اما پس از سالها خباثت متوجه شد که بدنش تحلیل رفته و به زودی میمیره . بنابراین نقشه ای ریخت که طی آن جسم خودش را با جسم پیتر پارکر عوض کنه . او این کار رو در شماره 700 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز انجام داد و در نتیجه جسم و ذهن خودش را با پیتر پارکر عوض کرد. البته پارکر موفق شد حافظه و خاطرات خودش رو به اکتاویس بده. بنابراین این مساله باعث شد تا اختاپوس به قهرمان تبدیل بشه  و اسم خودش رو مرد عنکبوتی برتر بزاره (چون میخواست هر طوری شده نسبت به پیتر پارکر، مرد عنکبوتی بهتری باشه) . البته او به سبک خشن خودش جنایتکاران را مجازات میکرد و از کشتن آنها  ابایی نداشت. تا اینکه بلاخره در شماره 30 از مرد عنکبوتی برتر، اکتاویس به برتر بودن پیتر پارکر ایمان آورد و برای اینکه جان دختری که بهش علاقه داشت (آنا ماریا مارکونی)  نجات پیدا کنه، کاری کرد که پیتر دوباره برگرده به جسم خودش. میتونید نقد این شماره را در اینجا بخونید. همچنین میتونید کمیک های مرد عنکبوتی برتر در اینجا با ترجمه فارسی و رایگان بخونید.

   

5- بلک ویدو (Black Widow)

 بلک ویدو (Black Widow) 

«بلك ویدو» (با نام واقعی «ناتاشا رومانووا») ابتدا یك جاسوس خبیث روس بود و ماموریت داشت که یک دانشمند روس به نام «آنتون وانکو» که به آمریکا پناهنده شده بود را ترور کند اما با  «ایرون من» روبرو شد و شکست خورد . سپس سعی کرد اسرار و اختراعات تونی استارک را سرقت كند و به دست هموطنان خودش برساند. او در این مقطع زمانی سعی كرد «هاكای» را هم همدست خودش كند.   یک بار هم روس ها او را شستشوی مغزی دادند تا به اونجرز حمله کند ولی در نهایت اصلاح و به كشور آمریكا پناهنده شد و سپس عضو سازمان "شیلد" شد و حتی به گروه «انتقام جویان" پیوست. او برای مدت نسبتا طولانی در كمیك های بی باك (Daredevil) حضور چشمگیری داشت و با بی باك وارد یك رابطه  رومانتیك شد. درباره گذشت او گفته میشه كه در شهر "استالینگراد" روسیه به دنیا آمده. ظاهرا مادرش قبل از مرگ اسمش را ناتاشا گذاشته و  به دست مردی به نام «ایوان پتروویچ» سپرده تا ازش مراقبت كند. پتروویچ هم ناتاشا را به تشكیلاتی مخفی به نام Red room  داد كه در آن دختران یتیم شستشوی مغزی داده میشدند و به آنها آموزش های جنگی و رزمی داده میشد. در آنجا بود كه روی ناتاشا از نظر روحی-روانی و فیزیكی آزمایشاتی انجام شد و به همین دلیل است كه او دیرتر از یقیه  عمر میكند و در طول این همه سال جوان مانده است. حتی یك سری حافظه و خاطره جعلی هم به او داده شد (به طور مثال ناتاشا تا مدتها فكر میكرد در كودكی یك رقاص باله بوده است). در هر حال او هم اکنون از اعضای قدیمی و مهم گروه انتقام جویان است.

مطالب مرتبط:

10 شخصیت مونث برتر حال حاضر دنیای كمیك

10 قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

 

4- گالاکتوس (Galactus)

 گالاکتوس (Galactus)

«گالاکتوس» همانطور که در اینجا و اینجا توضیح داده شده به عنوان "نابود کننده دنیاها" شناخته میشود. او موجودی است که با تغذیه از انرژی سیاره ها زنده میماند و بارها سیارات مختلفی را به این خاطر نابود کرده است. به زمین هم حمله کرده که به خاطر رشادت های گروه چهار شگفت انگیز و «موج سوار نقره ای» نتونسته این سیاره را نابود کنه. در طی سالیان گذشته تغییراتی در او شاهد بوده ایم . مثلا چند بار کشته شده ولی دوباره زنده شده، به صورت بک خدا درآمده و حتی به هیبت انسانی تبدیل شده! اما بزرگترین تغییر بعد از رویداد "جنگ های پنهان" در او رخ داد. ما در شماره 2 كمیك Ultimates دیدیم که چطور گالاكتوس داخل محفظه ای قرار گرفت كه زمانی در آن متولد شده بود. ولی با استفاده از  قدرت های Spectrum  انرژی داخل محفظه تغيير داده شد و بنابراین وقتی گالاكتوس از محفظه بیرون آمد شخصیت اش عوض شد. او اكنون انگار شخصیت خوبی شده و نه تنها دیگر نمیخواهد سیارات دیگر را ببلعد ، بلكه سعی دارد دنیاها و سیاره هایی كه قبلا خورده بود را دوباره زنده كند!!!  بهش لقب "حیات بخش" (Life-bringer) داده اند!

 مطالب مرتبط:

 5 دستاورد عظیم چهار شگفت انگیز برای دنیای کمیک بوک!

معرفي كامل دشمنان چهار شگفت انگيز: گالاكتوس

 تولد گالاکتوس

10 ابر خبیث برتر کمیک بوکی!

 

3- هاکای (Hawkeye)

هاکای (Hawkeye)

بله! «هاكای» اولش یك شخصیت خبیث بود. او با نام اصلی «کلینت بارتون» در کودکی یک پدر الکلی داشت که همیشه کتکش میزد . بعدشم که والدین خود را در یک حادثه رانندگی از دست داد. بنابراین مجبور شد به همراه برادرش ، بارنی، در یک سیرک بزرگ شود و آنجا توسط شخصیت خبیثی به نام Swordsman در تیراندازی و دیگر تخصص ها مهارت کسب نمود. کلینت وقتی فهمید که Swordsman از سیرک دزدی میکنه، آنجا را ترک کرد. او در مجموع  ذاتا آدم بدی نبود ولی عاشق جاسوسی زیبا و عشوه گر به نام بلك ویدو شده بود كه ازش میخواست كارهای بدی بكنه. خوشبختانه «ایرون من» متوجه شد كه هاكای ادم خوبیه و میتونه از تخصص خودش در تیراندازی با تیر و كمان برای كارهای مثبت استفاده كنه و بنابراین زمینه عضویت او در گروه "انتقام جویان" را فراهم كرد. او سالها عضو این گروه بوده و خوانندگان به  خاطر سرسختی، روحیه كله شق و تسلیم ناپذیر  و خلق و خوی  منحصر به فرد اش دوستش داشتند. در ضمن هاکای رهبر گروه West Coast Avengers و همچنین "تاندربولتس" هم بوده.

مطالب مرتبط:

10 کمیک برتر هاکای (HAWKEYE)

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی: هاکای (Hawkeye)

کمیک مشترک مرد عنکبوتی و هاکای ترجمه شد + لینک دانلود

نبرد بینظیر هاکای در اونجرز: قوی ترین قهرمانان دنیا

لحظات تاریخی در مارول: هاکای عضو گروه اونجرز میشود

 

2- مگنتو (Magneto)

 مگنتو (Magneto)

«مگنتو» از همان شماره اول کمیک Uncanny X-men که به دست «استن لی» و «جک کربی» خلق شد همواره به عنوان دشمن اصلی گروه ایکس من به حساب آمده است . با این حال با فاش شدن اسراری از گذشته او ، شخصیت پردازی اش نیز دچار تکامل شده .  مگنتو از بازماندگان هلوکاست است و پدر و مادر و خواهرش کشته شدند و خودش هم در "آشویتس" سوزانده شد.  به خاطر همین تجربیات تلخ است که هرگز دوست ندارد همنوعانش یعنی میوتانت ها، زیر سلطه انسان ها قرار بگیرند. از سوی دیگر اما «چارلز اگزاویر» را داریم که برعکس مگنتو فکر میکند و دوست دارد میوتانت ها و انسان ها یک همزیستی مسالمت آمیز با هم داشته باشند. پس از سالها نبرد با ایکس من ، او سال 1987 و در کمیک The X-Men vs. The Avengers که توسط «راجر استرن» نوشته شد، عقاید مگنتو عوض شد و او خودش را به دادگاه بین المللی تسلیم کرد. اما در حین جلسه دادگاه حمله ای شد که اگزاویر را زخمی کرد و به همین دلیل از مگنتو خواست که رهبری ایکس من را برعهده بگیره و مدیر مدرسه تربیت میوتانت ها بشه. از اون موقع به بعد او بارها رهبر ایکس من شده است (به دلایل مختلف). البته رهبری او بارها مورد مناقشه قرار گرفته. اخیرا هم که در دنیای کمیک رهبری گروهی از مردان ایکس را بر عهده گرفته و اماده است تا هر کاری بکند تا گزندی به میوتانت ها نرسد.

مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر «مگنتو» (Magneto)

 10 ابر خبیث برتر کمیک بوکی!

 6 تغییر بزرگ در كمیك های X-men

  اولین حضور «مگنتو» در دنیای کمیک

  

1- لکس لوثر (Lex Luthor)

 لکس لوثر (Lex Luthor)

«لکس لوثر» برای 75 ساله که دشمن اصلی سوپرمن محسوب میشه. او قطعا یکی شخصیت های خبیث تاریخ دنیای کمیکه و قبلا در اینجا به 10 عمل پلیدی که کرده اشاره شده است. پس از رویداد Crisis on Infinite Earths، لوثر به جای اینکه یک دانشمند دیوانه و عقده ای باشه، بیشتر به عنوان یک تاجر یا کارخانه دار محترم ولی بسیار مکار و بیرحم به تصویر کشیده شده است که دوست داره از پشت صحنه همه چیز رو مدیریت کنه.  در واقع لكس الان انسان باهوش و جاه طلبی است كه میخواهد نهایت پیشرفت را در خودش ببیند . او میخواهد نیرومند باشد، مورد احترام باشد و به همه اهداف بشریت دست یابد و فراتر از محدودیت های بشری باشد و خودش را ناجی بشریت نشان دهد   ولی ناگهان موجودی از سیاره ای دیگر سر میرسد كه نیرومند است ، مورد احترام است ،  میتواند به بشریت كمك كند تا به همه اهدافش برسد و از همه مهم تر اینكه محدودیت های بشری در او جایی ندارد و به معنای واقعی كلمه در صدد نجات بشریت است . پس طبیعیه كه به او حسادت میكند و حاضر است هر كاری بكند تا چنین موجودی را از سر راه خودش بردارد چون سوپرمن دقیقا كسی است كه همیشه میخواسته باشد.

در هر حال، لوثر در شماره 7 از کمیک Forever Evil به هویت مخفی بتمن پی برد و در شماره 33 از کمیک جاستیس لیگ تونست جایی برای خودش در  این گروه  پیدا کنه. بعد از اینکه سوپرمن New 52 مرد، لوثر در شماره 957 از کمیک Action Comics یک لباس پیشرفته بر تن کرد که رویش سپری بود با علامت S و بدین شکل جای سوپرمن را گرفت. او همچنین دیلی پلانت را نیز خرید تا بتونه شنل سوپرمن را به دست بیاره (چون دیلی پلانت حاضر نبود اون رو به کسی بفروشه. بنابراین وقتی صاحب دیلی پلانت شد، آن شنل را هم به دست آورد) . او سپس اعلام کرد که میخواد از متروپلیس محافظت کنه.

مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر سوپرمن (Superman)

10 همكاری جالب میان ابرقهرمانان و شخصیت های خبیث!

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

  

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Cap-Spider Potter
#1 Cap-Spider Potter 1396-03-09 16:02
شگفت انگیز بود...
و چه سریع بخش معکوس مقاله دیروزی رو قرار دادین...
اطلاعات بی نظیری ارائه دادین... اما جدا این دگرگونی برای برخی کاراکتر ها نوعی تکامله، چون از اون تحول به بعد بود که شخصیت کاملی به خودشون گرفتن...
ممنون بابت مقاله....
نقل قول کردن
CAPTAIN A
#2 CAPTAIN A 1396-03-09 16:02
جای دکتر دووم خالیه
نقل قول کردن
ali1831
#3 ali1831 1396-03-09 16:02
من نمی کردم که مرد پلاستیکی گدشته بدی داشته باشد و بلعکس گالاکتوس موجود خوبی شد حیات بخش :o و لکس لوثر رو هم نمی دونستم
دمتون گرم اقای ترابی از این جور مقاله ها دوست دارم حتما دفعه بعدی 15 قهرمانی که نه قهرمان بودند نه دشمن را می گذارید
به اونایی که نه قهرمانن نه دشمن میگن ضد قهرمان ایا؟
نقل قول کردن
Nightwatcher
#4 Nightwatcher 1396-03-09 16:12
به به
عالی :lol:
اونقدر اینجور مقالات رو دوست دارم که نگو...

هیچکس فکرشو نمیکرد که یه روز سیبرتوث یا گالاکتوس یا حتی لکس لوثر تبدیل به قهرمان بشن...
البته احتمال این هست که لکس دوباره خبیث بشه...(اون جنایاتی که این بشر انجام میداد...)
اخیرا "کیلر فراست" و "لوبو" هم به عضویت justice league of america دراومدن و دیگه یه جورایی قهرمان محسوب میشن که در نوع خودش خیلی جالبه...
خلاصه این روزا جای شخصیتا داره عوض میشه... :-*

خیلی ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#5 Ultimate Comic Fan 1396-03-09 16:20
عکس مقاله رو دیدم فهمیدم که چه مقاله ایه! از بین همشون فقط مکس دمج، سیبرتوث و گالاکتوس رو نمیدونستم و به لطف مقاله شما مستر ترابی حالا دیگه میدونم. ولی وجدانا زره سوپرمن (لکس لوتر) خیلی طراحی و جزئیات خوبی داره، میتونم بگم یکی از بهترین طراحی های چند سال اخیر دی سیه به نظر من.
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#6 Captain Steve Lover 1396-03-09 16:52
مقاله خيلي خوبي بود ...ولي ديروزي يه چيز ديگه بود بنظرم... مورد گالا و سندمن برام جذاب بود...
ولي جداً سندمن عضو اونجرز بوده؟! :o عجيبه
نقل قول کردن
misiSPIDER
#7 misiSPIDER 1396-03-09 16:56
عالی بود ;-)
ممنون آقای ترابی
نقل قول کردن
Morteza.az
#8 Morteza.az 1396-03-09 17:16
مثل همیشه عاااالی
فکر نمیکردم لکس لوثر اول باشه
مرسی از آقای ترابی
نقل قول کردن
Omid_Spider
#9 Omid_Spider 1396-03-09 17:28
به امید اون روز که بتونیم به نحو احسنت از زحمات آقا مهدی بخاطر اطلاعات و پیشرفت در کمیک بوک ایران کشیده تشکر ویژه به عمل بیاریم

ممنون آقا مهــــدی
نقل قول کردن
real spidey
#10 real spidey 1396-03-09 17:55
والا استاد بنده الان بدجور درگیرم و باید برم یه جایی پس وقت ندارم مقاله رو بخونم و نظر بدم ولی مطمئن هستم که مقاله ی شگفت انگیزیه و در ضمن قابل تحسین هست که شما طی دو روز هم یه مقاله رو منتشر کردین و هم دقیقا برعکسش رو......


در هر حال یه نگاه کلی به مقاله انداختم و یه سری اسامی رو فکر کنم بهتره اینجا بگم در حالی که وقت برای توضیح ندارم و تایید یا تکذیبش رو به شما میسپرم .
اما فراست و سنتری {در مورد این یکی مطمئن نیستم تا جایی که یادم میاد زد به سرش زنش روکشت بعد به بعد به اونجرز نورمن ملحق شد} و ویژن و پراولر
نقل قول کردن
AMIRHUSSEIN
#11 AMIRHUSSEIN 1396-03-09 19:22
خیلی عالی بود
اما کمیک مردعنکبوتی برتر 1تا 9 نیست کجاس؟
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#12 Captain Steve Lover 1396-03-09 19:28
#10:
دوست عزيز سنتري زنشو نكشت
When I use my powers of a million exploding suns -- I unleash a blackness across the world.
He comes and attacks the world every time I try to save it. That is his purpose.
It killed my wife. I killed my wife. It killed -- it keeps coming and coming.
Sentry
ببين سنتري كركتر ساده اي نيست...قزيش يكم پيچيدس...
وقتي از قدرتش استفاده كرد و يك ميليون ستاره رو نابود كرد نيمه تاريكش ازش جدا شد...دقيقا معكوس سنتري هست...يا همون Void...اين Void بود كه زنش رو كشت ...ببين سنتري يه ويلين نيست... رابرت رينولدز وقتي دو نيمه شد يه بخشش شد ويد و يه بخشش شد سنتري (دو نقطه عكس هم با قدرت هاي كاملا معكوس در يك جسم)
يعني این:

..... يكيشون ويلين كيهاني و نماد مرگ و تاريكي هست...يكيشون يه هيرو فرشته و نماد روشنايي و نور...
اين ويد بود كه Lindy رو كشت (ليندي زن سنتري) سنتري هم بخاطر مشكلات رواني(نقطه ضعف سنتري همينه)نميتونه ويد رو كنترل كنه واسه همين هميشه ريد ريچاردز و أستفان استرنج كمكش كردن...
در واقع اون شب ويد ليندي رو كشت و سنتري اومد و بالاسرش كلي گريه كرد...بعد ويد گفت ((من اونو كشتم...يعني تو اونو كشتي...حالا ميخواي منو بكشي ولي نميتوني...))
.........................
پس مرگ زن سنتري به اين معني نيست كه اون عوض شد...كار اون يكي بود...
...........
در مورد سنتري نوشتن بي پايانه چون هم شخصيت پردازي خيلي پيچيده اي داره هم كارايي كه تو كميكا كرده يكم عجيبن...ولي نكته جالبش اينه كه تنها شخصيت كميكي هست كه ويلين اصلي و درجه يكش خودشه...در نتيجه خير سنتري هيچوقت نه خبيث بوده و نه خبيث شده
نقل قول کردن
iron mard
#13 iron mard 1396-03-10 11:20
آقای ترابی یه سوال: بلک ویدو تو کمیکا هم رابطه عاشقانه ای با بروس بنر داشته؟ آخه فکر کنم نامزد اصلی بنر یکی دیگه بود. :-?
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1396-03-10 11:50
به نقل از iron mard:
آقای ترابی یه سوال: بلک ویدو تو کمیکا هم رابطه عاشقانه ای با بروس بنر داشته؟ آخه فکر کنم نامزد اصلی بنر یکی دیگه بود. :-?

تا جایی که میدونم نداشته
نقل قول کردن
real spidey
#15 real spidey 1396-03-10 16:27
راستی اقای ترابی من وقت نکردم سری مرد اهنی منفور رو شروع کنم اما به زودی میخونمش پس نمیدونم چی به چیه .....ولی مگه دکتر دووم ادم خوبی نشده؟
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1396-03-10 16:31
به نقل از real spidey:
راستی اقای ترابی من وقت نکردم سری مرد اهنی منفور رو شروع کنم اما به زودی میخونمش پس نمیدونم چی به چیه .....ولی مگه دکتر دووم ادم خوبی نشده؟

بله شده ولی چون هنوز ته داستان معلوم نیست و ما کاملا از نیت های او خبر نداریم تو مقاله بهش اشاره نشده
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1396-03-10 16:31
به نقل از CAPTAIN A:
جای دکتر دووم خالیه

دکتر دووم هنوز داستانش تو infamous iron man ادامه داره
نقل قول کردن
THE END
#18 THE END 1396-03-10 18:49
از همه بيشتر از شه شماره اول لذت ميبرم :-)
مرسى بابت مقاله
نقل قول کردن
spider parker
#19 spider parker 1396-03-11 00:24
مقاله عالی ای بود جناب ترابی خسته نباشید ;-)
من از واندرمن ، مردشنی ، هاکای ، مگنتو ،بلک ویدو، مردعنکبوتی برتر، کوئیک سیلور و اسکارلت ویچ ،ونوم و مردشی خبر داشتم ولی گالاکتوس ؟واقعا؟ :o
نقل قول کردن
spider parker
#20 spider parker 1396-03-11 12:32
ولی یه سوال چجوری سوپرمن دنیای new 52 مرد؟
نقل قول کردن
spider parker
#21 spider parker 1396-03-11 19:11
جناب ترابی ازتون یه سوال داشتم اگه جواب بدید لطف بزرگی کردید...
من حدود 9 ماهه کمیک میخونم ( اکثر کمیک های ترجمه شده )
ولی تابستون میخام کمیک های زیادی بخونم ...
بنظر شما از بین عناوین جدید و عناوین قدیمی از سری کمیک های کدوم شخصیت ها رو مطالعه کنم ؟ (کمیک انگلیسی ).
نقل قول کردن
real spidey
#22 real spidey 1396-03-11 23:59
به نقل از spider parker:
جناب ترابی ازتون یه سوال داشتم اگه جواب بدید لطف بزرگی کردید...
من حدود 9 ماهه کمیک میخونم ( اکثر کمیک های ترجمه شده )
ولی تابستون میخام کمیک های زیادی بخونم ...
بنظر شما از بین عناوین جدید و عناوین قدیمی از سری کمیک های کدوم شخصیت ها رو مطالعه کنم ؟ (کمیک انگلیسی ).

والا من نمیتونم دقیق بگم ولی چهار شگفت انگیز بخون مخصوصا دوران استن لی و کمیک های دردویل و ایکس من قدیمی ....
نقل قول کردن
spider parker
#23 spider parker 1396-03-12 00:03
#24 ممنونابت راهنماییت ;-)
نقل قول کردن
mtm
#24 mtm 1396-03-12 00:13
به نقل از spider parker:
جناب ترابی ازتون یه سوال داشتم اگه جواب بدید لطف بزرگی کردید...
من حدود 9 ماهه کمیک میخونم ( اکثر کمیک های ترجمه شده )
ولی تابستون میخام کمیک های زیادی بخونم ...
بنظر شما از بین عناوین جدید و عناوین قدیمی از سری کمیک های کدوم شخصیت ها رو مطالعه کنم ؟ (کمیک انگلیسی ).

همه داستان های این مطلب:
bit.ly/2Z8BKRx
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید