15 شخصیت مارول که توسط دیگر استودیوهای هالیوودی نابود شدند!

15 شخصیت مارول که دیگر استودیوها  گند زدند بهشون!

اینها 15 شخصیت مارول هستند که دیگر استودیوهای هالیوودی گند زدند بهشون!

مقدمه: خیلی وقت پیش و اون موقعی که هنوز مارول استودیوز با فیلم ایرون من در سال 2008 پا به عرصه نگذاشته بود، مارول از نظر مالی در تنگنا قرار داشت و چون آن موقع دیزنی هنوز این شرکت را نخریده بود باید خودش روی پایش می ایستاد تا هزینه ساخت فیلمهایش را تامین کند. بنابراین برای اینکه به قول معروف  خرج خودش رو دربیاره مجبور شد رایت ساخت فیلم سینمایی برخی از محبوب ترین شخصیت های خودش مثل مرد عنکبوتی، ایکس من و چهار شگفت انگیز رو به سونی و فاکس بفروشه. خیلی دیگر از شخصیت ها هم قبلا فروخته شده بودند به دیگر استودیوها ولی وقتی سال 2005 رایت سینمایی ایرون من به مارول  برگشت ، مارول استودیوز هم راه افتاد. وقتی مارول استودیوز با مدل دنیای به هم مرتبط (interconnected universe) به موفقیت بینظیری رسید دیگر استودیوها هم سعی کردند از رویش تقلید کنند و به موفقیت های نسبی هم دست یافتند ولی هیچ کدام به اندازه مارول استودیوز در زمینه نحوه به تصویر کشیدن شخصیت ها خود مورد تعریف و تمجید قرار نگرفته اند. حتی وقتی که چیزی نسبت به کمیک تغییر میکند به عنوان تصمیمی خوب به آن نگاه میشود. فاکس و سونی هم به موفقیت هایی دست یافته اند ولی اکثر مواقع به نظر میرسد که انگار منبع اصلی را از پنجره به بیرون پرت میکنند و چیز جدیدی تحویلمان میدهند که اشتباهه! این مقاله به 15 شخصیتی اشاره میکنه بیشترین ضربه را از این تصمیمات اشتباه خوردند.

 

15- میستیک (Mystique)

 میستیک (Mystique)

میستیک از همون فیلم نخست مردان ایکس در سال 2000 بخشی از دنیای سینمایی ایکس من بود. نقش او را «ربکا رومین» بازی کرد. حق مطلب درباره این شخصیت هم خوب ادا شد (به خصوص در مردان ایکس 2) . اما مشکلات از زمانی آغاز شد که خانم «جنیفر لارنس» قرار شد نقش این شخصیت را در فیلم X-men: First Class ایفا کنه (نمیدونیم چرا او خواهر ناتنی اگزاویر شد!) البته حتی در انتهای این فیلم هم نکته خیلی اشتباهی درباره او به چشم نمیخورد. یعنی به گروه مگنتو ملحق شده بود و قرار بود یک ویلن باشه ولی بعدش اوضاع اونقدر خراب تر شد که در فیلم "مردان ایکس: آپوکالیپس" نه تنها یک قهرمان بلکه رهبر گروه ایکس من شد و سخنرانی های الهام بخش به دیگران ارائه میکرد!!! واقعا چطور قراره این شخصیت در آینده به یک قاتلی تبدیل بشه که اونقدر از انسان ها متنفر بود؟

مطالب مرتبط:

معرفی میستیک

 

14- چهار شگفت انگیز (Fantastic Four)

چهار شگفت انگیز (Fantastic Four)

واقعا درباره فرنچایز سینمایی چهار شگفت انگیز چه میتوان گفت که قبلا میلیون ها بار در اینترنت گفته نشده است؟ نسخه سال 2005 و 2007 بیش از حد لوس و خسته کننده بودند. ولی نسخه سال 2015 نه تنها خسته کننده بود بلکه هیچ شباهتی با منبع الهام بخش (source material) خود نداشت یعنی شخصیت ها و نحوه تعامل انها با دنیای کمیک تطابق نداشت. هواداران دنیای کمیک سالهاست که از فاکس درخواست میکنند رایت چهار شگفت انگیز را به مارول بازگرداند تا مارول به اندازه ای که آنها واقعا لایقش هستند حق مطلب را درباره شون ادا کنه. منتهی مشکل اینجاست که خیلی از تماشاچیان سینما فقط با نسخه سینمایی چهار شگفت انگیز آشنایی دارند و اصلا حتی یک کمیک بوک چهار شگفت انگیز را هم نخوانده اند. بنابراین حتی اگر فاکس رایت رو برگردونه باز هم تصویری منفی از این شخصیت ها در ذهن مخاطب وجود خواهد داشت. این تراژدی واقعا بزرگیه.

مطالب مرتبط:

نقد فیلم چهار شگفت انگیز

 

13- اما فراست (Emma Frost)

اما فراست (Emma Frost)

خداییش اما فراست شخصیت بسیار جذاب و پیچیده ای در دنیای کمیک است ولی در فیلم های سینمایی اصلا چنین چیزی صحت نداره. او گوشت تلخ و مکار است و ابتدا برای مدتها خبیث بود اما در نهایت به ایکس من ملحق و مدیر مدرسه چارلز اگزاویر برای میوتانت ها هم شد . حتی پس از این وقایع هم شخصیت خاکستری داره و نه به هر کسی اعتماد میکنه و نه هر کسی بهش اعتماد میکنه. اگر حضور کامئو مانند وی را در فیلم X-Men Origins: Wolverine فاکتور بگیریم، اولین حضورش برمیگرده به فیلم First Class که نقشش رو «جنیوری جونز» بازی کرد. او در این فیلم نقش نوچه بد لباس «سباستین شا» را بازی میکرد و عمق احساس و شخصیت اش به اندازه مانکن های پلاستیکی داخل فروشگاه های لباس فروشی بود! اما فراست کمیک بوک یک نقشه  کش قهاره ولی اما فراست دنیای سینما یک زن هرزه که انگار همیشه حوصله اش سر رفته!

مطالب مرتبط:

معرفی اما فراست

 

12- بلک هارت (Blackheart)

 بلک هارت (Blackheart)

در دنیای کمیک بلک هارت یکی از تهدید آمیز ترین ویلن ها میباشد . او پسر «مفیستو» است که در دنیای مارول میشه گفت همون شیطانه. این در حالیه که بلک هارت حتی از پدرش هم خبیث تر شد. او یک دیو ترسناک عظیم الجثه است که چشمانی قرمز رنگ داره و از بدنش تیغ های تیز بیرون زده . در کل از پدرش خیلی هیبت ترسناک تری داره. ولی وقتی این شخصیت سال 2007 در فیلم "گوست رایدر" به کار رفت اصلا ترسناک و تهدید آمیز نبود. دیالوگ هاش هم خیلی بیخود و سطحی بود. وقتی هم با پدرش حرف میزد انگار یک نوجوان لوس و ننر بود که باباش اجازه نمیده شبهای جمعه ماشینش رو برداره با دوستاش بره تفریح!

مطالب مرتبط:

معرفی دشمنان گوست رایدر

 

11- گالاکتوس (Galactus)

 گالاکتوس (Glactus)

پس از فیلم اول چهار شگفت انگیز در سال 2005، برای هواداران چیزی نبود که به خاطرش برای دیدن قسمت دوم هیجان زده بشن. تا اینکه اعلام شد گالاکتوس به عنوان برترین  ویلن برتر کیهانی دنیای کمیک قراره در قسمت دوم باشه . در دنیای کمیک که خودتون میدونید گالاکتوس چه جلال و جبروتی داره (اگه نمیدونید این مقاله رو بخونید). ظاهرش هم به شدت نمادین و iconic است. پس چرا فاکس بهش تونست گند بزنه؟ اینطوری: تبدیلش کرد به یک ابر (cloud) بزرگ! چون همه میدونن ابرهای بزرگ چقدر ترسناک هستند! فاکس اگه بودجه ای که برای ساخت این ابر رایانه ای اختصاص داده بود را میداد به شوهر عمه «مختار» که بره لباس پلاستیکی بنفش گالاکتوس  بخره تنش کنه، هواداران راضی تر بودند!

 

10- گوست رایدر (Ghost Rider)

 گوست رایدر (Ghost Rider)

کلا آدم هر وقت آدم اسم «نیکلاس کیج» را برای یک نقش ابرقهرمانی میشنوه دلش یهو خالی میشه! مخصوصا که قرار باشه نقش شخصیتی مثل «گوست رایدر» رو بازی کنه که خودتون میدونید چندان عمق شخصیتی نداره. دیالوگ های جانی بلیز در فیلم گوست رایدر (2007) جوریه که انگار برای بچه های دبستانی نوشته شده. کارگردانی و بازی نیکلاس کیج هم که افتضاحه. درباره شخصیت منفی (بلک هارت) هم که در بالا توضیح دادیم. سال 2011 قرار شد با فیلم Ghost Rider: Spirit of Vengeance با نسخه واقعی تری از گوست رایدر روبرو بشیم ولی انگار سازندگانش یادشون رفته بود گوست رایدر از دیگران علیه هیولاها محافظت میکنه نه اینکه حیوان بی عقلی باشه که روح میخوره!

مطالب مرتبط:

معرفی گوست رایدر

 

9- روگ (Rogue)

 روگ (Rogue)

اونایی که در دهه 90 میلادی با خوندن کمیک های ایکس من و تماشای سریال "ایکس من: مجموعه کارتونی" بزرگ شدن  به خوبی به یاد دارن که «روگ» یک دختر جذاب بود که شخصیت آتشین و اراده محکمی داشت. ولی در فیلم مردان ایکس (2000) او یک دختر فراری ترسوی و خنثی بود و در قسمت سوم هم کسی شد که میخواست اون داروی شفا بخش رو بخوره تا دیگر میوتانت نباشه و بتونه دوست پسر پیدا کنه! حتی لهجه او به جای اینکه مال ایالت میسیسیپی باشه، به آلاباما میخورد! البته اینا هیچ کدوم تقصیر «آنا پاکوئین» نبود. پاکوئین یک بازیگر با استعداد و اسکار گرفته است . به نظرم تقصیر «برایان سینگر» هم نبود. مساله اینه که چنین شخصیتی برای روند قصه فیلم لازم بود. چون رابطه روگ با ولورین باید شبیه به رابطه او با شخصیت هایی مثل «کیتی پراید» و «جوبیلی» میشد. در هر حال به جز اسم و قدرت ها، این روگ هیچ تشابهی با روگ دنیای کمیک نداشت.

مطالب مرتبط:

معرفی روگ

 

8- الکترا (Elektra)

الکترا (Elektra)

وقتی فیلم اول "دردویل" در سال 2003 آنقدر فاجعه بار شد ، دیگه کسی انتظار خاصی از اسپین – آف اون یعنی «الکترا» نداشت. حالا هر چی میخواهید راجع به توانایی های بازیگری «جنیفر گارنر» بگید ولی او گزینه افتضاحی برای نقش الکترا بود. الکترا معمولا یک قاتل قدرتمنده که روی لبه خیر و شر حرکت میکنه و هر کسی رو که لازم باشه حذف میکنه. حتی وقتی داره با دیگران خیلی عادی و معمولی حرف میزنه آنچنان جذبه ای داره که آدم شیفته اش میشه. ولی الکترای جنیفر گارنر شبیه به زنی خوب و منزه بود که انگار همیشه میخواست کاری که درسته رو انجام بده. در فیلم الکترا هم انگار یک توانایی های ذهنی خاص داشت و میتونست آینده رو ببینه در حالی که در کمیک بوک ها هرگز همچین قدرت هایی نداشته. حتی اون لباس نمادین قرمز رنگ او هم خیلی کم به تصویر کشیده نشد.

مطالب مرتبط:

معرفی الکترا

 

7- آپوکالیپس (Apocalypse)

آپوکالیپس (Apocalypse)

وقتی اعلام شد قراره اسم فیلم جدید ایکس من، Apocalypse باشه هواداران سر از پا نشناختند. چون خیلی ها میگن اپوکالیپس بزرگترین دشمن تاریخ مردان ایکسه . بنابراین حضور او در دنیای سینما همه رو ذوق زده کرد. تا اینکه اولین عکس از او منتشر شد. اکثرا گفتند این که بیشتر شبیه به Ivan Ooze شخصیت خبیث فیلم سینمایی پاور رنجرز در (1995) میباشد! انصافا هم حق داشتند. خودتون بینید:

فیلم پاور رنجرز

از ظاهرش که بگذریم ، شخصیت پردازی و انگیزه های آپوکالیپس هم در این فیلم شباهتی با دنیای کمیک نداشت و بیشتر وقتش به سخنرانی گذشت! حتی بازیگر توانمندی مثل «اسکار آیزاک» هم نتونست از اپوکالیپس یک تهدید درست و حسابی بسازه.

 

6- گمبیت (Gambit)

گمبیت (Gambit)

گمبیت از محبوب ترین شخصیت های کمیک های مردان ایکسه که خیلی ها با دیدن "ایکس من: مجموعه کارتونی" در دهه 90 میلادی عاشقش شدند. بنابراین جای تعجبی نداشت وقتی بلاخره سر و کله اش در فیلم های ایکس من پیدا شد. منتهی جایی ازش استفاده شد که اصلا توجیهی برایش وجود نداشت : X-Men Origins: Wolverine! او نه لهجه معروف خودش را داشت و نه اصلا شخصیت پردازی خاصی داشت . کلا اصلا هیچ چیز درباره سکانس او در فیلم با عقل جور در نمیاد: گمبیت لوگان رو میزنه و از وسط  دیوار پرتش میکنه بیرون (چون اسم زندانی که درش زندانی بود رو میاره!) . بعدش ولورین او را در کوچه با مشت میزنه و بیهوش میکنه . بعدش میبینیم که داره روی پشت بام میدوه و با چوبش لوگان را غافلگیر میکنه. ولی اخه چه جوری خودش رو تله پورت کرد اونجا؟! اصلا چرا رفت بالای پشت بام که بخواد بپره پایین ؟! نکنه نویسنده های فیلمنامه یادشون رفته بود که گمبیت باید اون پایین بیهوش افتاده باشه؟! اصلا چرا داشت با  ولورین میجنگید؟! شما میتونید این صحنه را در اینجا تماشا کنید.

 مطالب مرتبط:

معرفی گمبیت

 

5- ونوم (Venom)

ونوم (Venom)

برخی از تصمیماتی که برای انتخاب بازیگران نقش های کمیک بوکی گرفته میشوند واقعا آدم را متحیر میکنند. «توفر گریس» برای نقش ونوم هم یکی از اون تصمیمات بود. ونوم همیشه یک هیولای بزرگ و تهدید آمیز بوده و باید توسط کسی بازی بشه که فیزیک خوبی داره ... کسی مثل «تام هاردی»! مساله دیگر اینه که  وقتی توفر گریس ونوم میشه و با اسپایدرمن جنگ میکنه بارها صورتش رو میبینیم و همین ونوم رو از  اون حالت تهدید آمیز خودش دور میکنه. از همه بدتر این که به جای اینکه مرد عنکبوتی رو تهدید کنه که میخواد مغزش رو بخوره، جوک میگه! 

مطالب مرتبط:

معرفی ونوم

 

4- سایکلاپس (Cyclops)

سایکلاپس (Cyclops)

در طول کمیک های مردان ایکس، سایکلاپس همیشه رهبر قدرتمند و با اراده گروه بود که حاضر بود هر چی داره بده تا مردان ایکس از هم نپاشه. در واقع او کاپیتان آمریکای گروه ایکس من بود. ولی در فیلم های سینمایی شاهد نسخه رقیقی از سایکلاپس بودیم که همیشه مقهور و تحت الشعاع ولورین بود. او بیشتر شبیه به کسی بود که حسودی میکرد و آدم را یاد آنتن کلاس مدرسه می انداخت! از همه بدتر اینکه در دقایق ابتدایی "مردان ایکس 3" کشته شد و اصلا بهش مجال درخشش در این فیلم ندادند. البته در دنیای کمیک هم ولورین همیشه با سایکلاپس اصطحکاک داشته چون دوست نداره کسی بهش دستور بده ولی در عین حال همیشه بهش احترام گذاشته. ولی این مساله هرگز در فیلم های مردان ایکس دیده نمیشه چون صادقانه باید گفت که سایکلاپس به عنوان کسی که لایق احترامه به تصویر کشیده نشد.

مطالب مرتبط:

معرفی سایکلاپس

 

3- دردویل (Daredevil)

 دردویل (Daredevil)

تقریبا 10 سال پیش از اینکه ما شاهد یکی از بهترین سریال های ابرقهرمانی تاریخ تلویزیون توسط مارول/نتفلیکس باشیم، فاکس فیلم زنده سینمایی "دردویل" را با بازی «بن افلک» ساخت. به سختی میشه گفت چند درصد از ناکامی فیلم رو میشه انداخت گردن بن افلک و کارگردان و چند درصد را گردن دخالت های استودیو. مشکل اصلی اینه که بر خلاف دنیای کمیک، «مت مورداک» این فیلم انگار همیشه بدبین و افسرده است . بدتر اینکه اصلا وکیل خوبی هم نیست (حتی در نسخه director’s cut  هم یک وکیل متوسطه). همین باعث میشه که نکته جذاب  و اصلی شخصیت دردویل که تقابل دوگانه یک وکیل و یک مبارزگر با جنایته از دست بره . یعنی اینکه دردویل روزها در دادگاه از بیگناهان دفاع میکنه و شبها جنایتکاران رو به سزای اعمال خودشون میرسونه. اگه شما این نکته رو نتونی تو فیلم به نمایش بزاری پس کل فیلم به فنا میره.

مطالب مرتبط:

معرفی دردویل

 

2- ددپول (Deadpool)

 ددپول (Deadpool)

میشه یک کتاب قطور درباره اینکه چقدر «ددپول» تو فیلم X-Men Origins: Wolverine  ایراد داشت، نوشت. البته «رایان رینولدز» خوشبختانه تونست چند سال بعد تو فیلم اختصاصی ددپول جبران بکنه. ولی تو اون فیلم افتضاح بود. اولا که ددپول به عنوان شخصیتی که مدام وراجی میکنه تو فیلم دهنش رو دوختند (!)، شمشیرهاش هم تبدیل شد به تیغ های Baraka مانند که در بازوهاش کار گذاشته شده بودند، تله پورت کردنش ارگانیک شده بود (به جای اینکه مکانیکی باشه) از چشمانش هم لیزر شلیک میشد (اگه لیزر شلیک میکرد پس اصلا اون تیغ های داخل بازوهاش به چه دردی میخورد؟!) . ددپول اونقدر بد بود که رایان رینولدز (که از هواداران قدیمی ددپوله) وسط فیلمبرداری ول کرد رفت و اسکات ادکینز (Scott Adkins) جاش رو گرفت.

مطالب مرتبط:

معرفی ددپول

 

1- دکتر دووم (Dr. Doom)

 دکتر دووم (Dr. Doom)

دکتر دووم رو میگن که برترین خبیث ماروله و بهترین شخصیتی که در کمیک های چهار شگفت انگیز خلق شده. خیلی ها میگن که اگه همه چیز در فیلم چهار شگفت انگیز اشتباه باشه ولی اگه فقط دکتر دوومش خوب باشه، ارزش دیدن داره.  در فیلم چهار شگفت انگیز سال 2005 ، لااقل لباسش تا حدی دقیقه ولی معلوم نیست چرا قدرت های الکتریسیته داره و به جای اینکه از عقل و هوشش برای حمله کردن استفاده کنه، از زور بازو کمک میگیره. در فیلم سال 2015 او باز دوباره قدرت پیدا کرد. ایندفعه او یک هکر غرغروی رایانه بود  که آخرش شبیه به ترکیبی از "آدمک های آزمایش تصادف" (Crash test dummy) با روبات درب و داغون ترمیناتور میشه!!!

دکتر دووم - ترمیناتور

واقعا انگیزه ای برای خباثت نداشت . اولش هم اصلا قرار نبود اسمش «وان دووم» باشه. چون واقعا مگه قراره کسی به نظر هواداران اهمیت بده؟!

 

 مهدی ترابی مهربانی

 

منبع سایت : CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Mr.Harper
#1 Mr.Harper 1396-03-18 09:40
ممنون بابت این مقاله
تقریبا 80 درصد این شخصیتا رو دیدم و کاملا موافقم همشون افتضاح بودن. خصوصا گوست رایدر و دکتر دوم که از شخصیت های مورد علاقمن. نیکولاس کیج بازیگر بدی نبود ولی اصلا به شخصیتای ابرقهرمانانه نمیخوره. مشخص بود که دورش تموم شده و میخواد با فیلمی مثل گوست رایدر دوباره به عرصه برگرده ولی خب فایده نداشت. امیدوارم دوباره جانی بلیز درست و حسابی برگرده
نقل قول کردن
iron mard
#2 iron mard 1396-03-18 09:59
آقای ترابی ببخشید بابت اسپم اما لطفا به اتاق خبر بگید اخبار مربوط به فیلم Avengers:Infini ty War را بیشتر پوشش بدن. احساس میکنم سایت در این زمینه داره عقب میفته. ضمنا ممنون بابت مقاله تون.
نقل قول کردن
Arya.M
#3 Arya.M 1396-03-18 10:23
با دیدن دکتر دووم تو رتبه اول داغ دلم تازه شد :cry: چرا فاکس نمی ذاره ما یه دکتر دووم درست و حسابی ببینیم؟
ممنون بابت مقاله آقای ترابی :-)
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1396-03-18 10:32
به نقل از iron mard:
آقای ترابی ببخشید بابت اسپم اما لطفا به اتاق خبر بگید اخبار مربوط به فیلم Avengers:Infinity War را بیشتر پوشش بدن. احساس میکنم سایت در این زمینه داره عقب میفته. ضمنا ممنون بابت مقاله تون.

خبر مهمی باشه حتما میزاریم
خبرهای نیمه مهم رو هم داخل کانال تلگرامی میزاریم
نقل قول کردن
cap america
#5 cap america 1396-03-18 11:01
واقعا مقاله ای درست و تمیز بود البته اینکه من فکر میکنم یه دلیل برای اینکه میستیک در فیلم آپکالیپس شخصیت خوبی شده وجود داره و اونم اینه که در فیلم days of future past لوگان به گذشته رفت و جلوی میستیک رو گرفت و همین به نظر من باعث شد که آینده تغییر بکنه
نقل قول کردن
cap america
#6 cap america 1396-03-18 11:04
استاد ترابی شما درست میگین ولی حق با این دوستمون هم هست
من خیلی وقته منتظرم جزییاتی از حظور man-ape در فیلم اینفینیتی وار هستم ولی سایت چیزی در موردش نگفته
اگه راجع بش جزییات رو تو سایت بزارین ممنون میشیم
نقل قول کردن
CAPTAIN A
#7 CAPTAIN A 1396-03-18 11:29
واقعا ددپول و دردویل دوتا شخصیت فوق افتضاح بودن فوق افتضاح
نقل قول کردن
captain.Rogers
#8 captain.Rogers 1396-03-18 11:37
همه این شخصیت ها انقدر ضد حال و بد بودن که نمیشه رتبه بندی شون کرد همه باید رتبه یک باشن البته میشه با شخصیت هایی مثل روگ.ونوم.سایکلا پس کنار اومد ولی بقیه غیرقابل تحمل اند
درمورد چهارشگفت انگیزم بنظرم تو نسخه قبلی انتخاب بازیگر رید.جانی.بن خوب بودن همینطور ظاهر دووم ولی بازیگر سوزان به هیچ وجه چیزی نبود که ذهن ادم رو سمت چهره و شخصیت کمیکی سوزان ببره...نسخه جدید فیلمم که جای بحثی نداره همون تبدیل جانی مغرور سفید پوست موطلایی با حس شوخ طبعی به جانی سیاه پوست کچل خشک به تنهایی فیلم رو نابود کرد دیگه بقیه شخصیت ها به کنار
نقل قول کردن
arian spider 151
#9 arian spider 151 1396-03-18 12:03
سلام خيلي عالي بود به نظر من دردويل خيلي بد تر از همه از اب در اومده بود اون زمان ولي در مقايسه با دووم هيچيه
نقل قول کردن
neo.hamid2000
#10 neo.hamid2000 1396-03-18 12:12
کاش دیزنی واسه مارول همه این شخصیت ها رو میخرید. اونجوری هم فیلم های اختصاصی بهتری ازشون میدیدم هم میتونستیم شاهد حضورشون تو فیلم های انتقام جویان باشیم.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#11 Cap-Spider Potter 1396-03-18 12:12




مقاله بی نظیر بود...
واقعا دکتر دووم یکی از بزرگترین ضد حال هایی بود که از طرف فاکس خوردم...
جالب اینجاست از رو هم نمیرن...
به سقوطشون ادامه میدن...

ممنون بابت مقاله آقای ترابی
نقل قول کردن
superior_iron_man
#12 superior_iron_man 1396-03-18 12:52
من اولین بار دیدم ددپول همون شخصیت x-men بوده باور نکردم.اخه مگه قدرت که اونجوری هم پیدا میکنه؟اصلا این داستان از جایی روایت شده و اینکه از اخر چه بلایی سرش میاد؟چون ما فقط اخر فیلم دیدیم که نمرده و زندست.
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1396-03-18 12:59
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#14 Captain Steve Lover 1396-03-18 13:51
مقاله شاهكار بود...با مورد گالاكتوس خيلي حال كردم :D ...
همشون درست بودن فقط يكي بنظرم تو ليست كم بود...من كلا از ميسايك جنيفر لارنس خودم بدم مياد...در مورد بلك هارت هم واقعا از دنياي كميكش اطلاعات ندارم فقط عكسشو ديدم...بقيه گزينه ها هم درست بودن...دكتر دووم هم كه ميتونست بهترين ويلين تاريخ سينما باشه ولي فعلا دقيقا برعكسه!
خيلي خوشحال كنندس كه مارول انقدري زيبا فيلم ميسازه كه هيچ كركتري تو اين ليست نباشه...ff و ايكس من هم كه هيچوقت جز X:DoFP و Loganبه چيزي كه لايقش بودن نرسيدن...اما فراست هم كركتر جالبيه...اصلا نبايد تو سينما نقش نوچه و نقشه اجرا كن شاو رو در ميورد...نيكلاس كيج هم تو ژانر كمدي دوسش دارم ولي تو اين ژانر ما بهش نياز نداشتيم...البته گوست رايدر معموران شيلد هم اصلا دوست ندارم چون سنش زيادي پايين ميزنه...درمورد درديول و الكترا هم كه دوتا فاجعه بودن...من كه اصلا از سبك بازي افلك خوشم نمياد...بهترين فيلمش بنظرم ارگو بود كه بازم خوشم نيومد...فقط ميگم يه گزينه خالي بود...بنظرم
.........
استاد بنظرتون هالك هم نبايد تو ليست ميبود؟ فيلم ٢٠٠٣ كه انقدر مزخرف بود كه ارزش ديدن هم نداشت...فيلم ٢٠٠٨ هم بد نبود ولي بازم هالك با بازي ادوارد نورتون جالب نيست...تو فيلماي mcu هم من هيچوقت اون هالك مورد علاقمو نديدم...فكر كنم همه موافق باشن...اريك بانا كه فاجعه ...نورتون فيلمش بد نبود ولي بازيگريش افتضاح...مارك رافالو خدايي بروس بنر عالي داشت...ولي هالكش مثل كميك ها نبود...بنظرتون هالك نبايد تو ليست باشه؟
نقل قول کردن
Sentry
#15 Sentry 1396-03-18 14:32
مقالتون خیلی خوب بود ممنون

فقط یه سوال درمورد گالاکتوس داشتم
میشه بگید بنظرتون باید چطور گالاکتوس نشون میدان تا یک هیولا باشه که سیاره ها رو میخوره؟چون من فقط کامیک موج سوار نقره ای که تو سایت ترجمه کردید خوندم و کامیک دیگه ای گالاکتوس حضور داشته باشه رو نخوندم و زیاد باهاش اشنا نیستم و نمیدونم تو کامیک اون چطور انرژی یه سیاره رو جذب میکنه

منم از ایده ی این ابر خوشم نیومد ولی بنظرم برای به تصویر کشیدن یه هیولا که سیاره ها رو میخوره خوب بود
نقل قول کردن
misiSPIDER
#16 misiSPIDER 1396-03-18 14:36
عالی بود ممنون بابت مقاله
من واقعا با گوست رایدر و دکتر دوم و ونوم موافق بودم که خیلی بد از آب دراومدن
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#17 Cap-Spider Potter 1396-03-18 14:56
#15

ببین، اصلا هم ایده خوبی نبود...
در اصل، چطور یه کمیک فن راضی میشه یکی از عظیم ترین شخصیت های دنیای کمیک، کاراکتری که فیلم حول محورش میچرخه به صورت توده ای از ابر به تصویر کشیده بشه ؟
چطور طرفداران این شخصیت راضی میشن جوهره حقیقی گالاکتوس به شکلی مذخرف تغییر کنه ؟ قطعا هیچ کس دوست نداره کاراکتر مورد علاقش از ذات واقعی خودش فاصله بگیره، همه آرزو دارن قهرمان یا ویلن مورد علاقشونو تو عالم سینما ببین، حالا تصور کن ابرخبیثی به این بزرگی اینجوری به نمایش در بیاد... خب یقینا تو ذوق همگی میخوره...
راستش اگر از قبل نمیگفتن گالاگتوس تو فیلمه، هیچ کس متوجه نمی شد این غبار همون گالاکتوس کیهانی باشه :o
نقل قول کردن
Sentry
#18 Sentry 1396-03-18 16:10
به نقل از Cap-Spider Potter:
#15

ببین، اصلا هم ایده خوبی نبود...
در اصل، چطور یه کمیک فن راضی میشه یکی از عظیم ترین شخصیت های دنیای کمیک، کاراکتری که فیلم حول محورش میچرخه به صورت توده ای از ابر به تصویر کشیده بشه ؟
چطور طرفداران این شخصیت راضی میشن جوهره حقیقی گالاکتوس به شکلی مذخرف تغییر کنه ؟ قطعا هیچ کس دوست نداره کاراکتر مورد علاقش از ذات واقعی خودش فاصله بگیره، همه آرزو دارن قهرمان یا ویلن مورد علاقشونو تو عالم سینما ببین، حالا تصور کن ابرخبیثی به این بزرگی اینجوری به نمایش در بیاد... خب یقینا تو ذوق همگی میخوره...
راستش اگر از قبل نمیگفتن گالاگتوس تو فیلمه، هیچ کس متوجه نمی شد این غبار همون گالاکتوس کیهانی باشه :o

هرچی گفتید درسته منم گفتم خوشم نمیاد از این ایده ولی شما سوال منو جواب ندادید


بنظرتون چطور باید یه موجودی مثل گالاکتوس رو نشون میدادن؟
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#19 Ultimate Comic Fan 1396-03-18 16:29
همیشه همچین مقاله ای رو دلم میخواست!
وضعیت FF هم که خیلی اینروزا تو سینما ناجوره، سینمارو های معمولی چیزی جز بدی ازش ندیدن.
اما آیا این حق FF بود؟ یعنی واقعا اولین خانواده مارول حق یه اقتباس سینمایی درست و حسابی رو نداره؟ خدا بگم چیکارت کنه فاکس...
همچین مقاله ای واسه دی سی نوشته بشه چی میشه! :-*
ولی بازم من به نظرم ددپولی که مال X-Men Origins Wolverine بود افتضاح ترین بوده تا به حال، اصلا بیا مقایسه کن این "مثلا ددپول" رو با ددپول حقیقی، بعد مطمعنا با خودت میگی: "فاکس با خودش چی فکر کرده؟!".
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#20 Cap-Spider Potter 1396-03-18 16:55
#18

همونطور که مارول یکی مثل دورمامو رو نشون داد...
یا اگرم نمیتونن اینکارو کنن، حداقل ایده ای بدن که مرتبط با اون تصویری که از گالاگتوس تو ذهن داریم، باشه
مثل ایگو، تو نگهبانان 2
به نظرم اگر ریشه ظاهر و باطن شخصیت حفظ بشه، اون موقعس که میتونیم بگیم : "این همونیه که همیشه میخواستیم !"
من تعجب میکنم فاکس بعد از این همه شکست باز قبول نمیکنه که از ساخت یک روایت صحیح تم چهار شگفت انگیزی، عاجزه..
امیدوارم یه روز به خودش بیاد و مارول استودیو رو وارد این پروژه کنه...
نقل قول کردن
Sentry
#21 Sentry 1396-03-18 17:26
#20
من نمیتونم منظورمو بهت بگم

ولی ممنون بابت وقتی که گذاشتی
دمت گرم ;-)
نقل قول کردن
محبی
#22 محبی 1396-03-18 17:28
واقعا دکتر دووم توی سینما شده بچه بازی! یعنی چی آخه هکر دیگه چه کوفتیه با اون قیافه مزخرفی که ازش ساختن! البته ظاهر دکتر دووم قبلیه بهتر بود. دیگه نمیتونم تحمل کنم که یکی از بهترین ویلن های مارول داره اینجوری تلف میشه تو سینما.
واقعا صد حیف ، امیدوارم فاکس اگه خواست از FF فیلم بسازه حداقل یه دکتر دوومه درست و حسابی رو بهمون نشون بده.
خدا میدونه حسن ریاحی چقدر از دست فاکس به خاطر گند زدن به FF حرص خورده.
مقاله هم حرف نداشت ممنون
نقل قول کردن
vahid.k
#23 vahid.k 1396-03-18 17:31
مقالتون خیلی خوب بود ولی بنظرم تو فیلم اوریجین ولورین اون اصلا ددپول نیست چون همونجوری که تو فیلم میبینین میرن چندتا از میوتانت ها مثل همین سایکلاپس رو جمع میکنن و قدراتشونو به وید ویلسون منتقل میکنن وبعد من ننمیدونم اون یارویی که تو فیلم شبیه نایت کلارل بود اصلا چی میگفت.
نقل قول کردن
vahid.k
#24 vahid.k 1396-03-18 17:35
بنظرم اگه مارول بجز ایکس من که مطمئنم بهش نمیدن رایت بقیه رو بخره و توی ی فیلم سینمایی از همشون باهم استفاده کنه حتی و یه چیزی تو مایه های اونجرز ازشون بسازه و از بد هاشونم تو چند شماره از فیلم بعنوان ضدقهرمان اصلی استفاده کنه میتونه همشونو کاملا زنده کنه و مطمئنا حتی از اونجرز هم پرفروش تر میشه
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#25 Cap-Spider Potter 1396-03-18 17:38
#21

سلامت باشی... ;-)
فقط اینکه اونجا گفتی گالاکتوس چطور سیاه میخوره
بگم که گالاکتوس نوع کاراکترش اینطوریه که همیشه گرسنس !
تشنه انرژی و نیرو حیاته... تو این بخش واقعا سیری ناپذیره...
برا همین از سیارات و هسته و حیات اونا و انرژی و نیرو موجود درونش تغذیه میکنه... حالا این بلعیدن نیرو ! معمولا از طریق نابود کردن سیاره مقابل به دست میاد... بزرگترین انگیزه گالان برای روند زندگیش همین منبع قدرت سیاراته...
نقل قول کردن
Morteza.az
#26 Morteza.az 1396-03-18 18:33
ینی حیف چهار شگفت انگیز که افتاده دست فاکس حیفففففف
خبیث ها و داستان های چهار شگفت انگیز خیلییییی خیلییییییی خوبن اگه دست مارول بود فروشش از اوینجرز و فیلمای دیگه هم بیشتر میشد بدون شککک
امیدوارم که فاکس از خیر این چهار شگفت انگیز بگذره و مارول باهاش آتیش کنه تو سینما :-* :lol:
دکتر دووم :cry:
نقل قول کردن
Sentry
#27 Sentry 1396-03-18 19:29
#25
منظورم از اون سوال این بود که چجوری اینکارو مکنه؟
سیاره رو درسته میزاره تو دهنش :lol: ؟
مثلا تو فیلم اون ابر وارد زمین میشد
میخواستم بدونم تو دنیای کامیک چجوری انرژی سیاره رو میگیره
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#28 Captain Steve Lover 1396-03-18 19:39
اقا يكي كمنت شماره ١٤ دريابه؛با من موافقيد در مورد هالك يا نه؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#29 Cap-Spider Potter 1396-03-18 19:46
#27

سیاره هارو نابود میکنه
بعد با قدرتی که خودش داره
انرژی آزاد شده از سیاره رو جذب بدنش میکنه...

#28

درباره اون دو فیلم هالک
اره، منم راستش زیاد با اون فیلمای هالک حال نکردم...
یعنی جز بی معنی ترین اثر های کمیکی ای بود که دیدم...
اون سال 2008 ئه هم در سطح خیلی خیلی متوسط بود
نقل قول کردن
mtm
#30 mtm 1396-03-18 20:38
به نقل از Captain Steve Lover:

استاد بنظرتون هالك هم نبايد تو ليست ميبود؟ فيلم ٢٠٠٣ كه انقدر مزخرف بود كه ارزش ديدن هم نداشت...فيلم ٢٠٠٨ هم بد نبود ولي بازم هالك با بازي ادوارد نورتون جالب نيست...تو فيلماي mcu هم من هيچوقت اون هالك مورد علاقمو نديدم...فكر كنم همه موافق باشن...اريك بانا كه فاجعه ...نورتون فيلمش بد نبود ولي بازيگريش افتضاح...مارك رافالو خدايي بروس بنر عالي داشت...ولي هالكش مثل كميك ها نبود...بنظرتون هالك نبايد تو ليست باشه؟

هالک نه. تا به حال جایی ندیدم هالک رو تو همچین لیست هایی بزارن. هالک انگ لی هم انصافا فاجعه بار نبود. تو mcu هم هالک خوب بوده. فیلم اختصاصی اش رو هم من خیلی دوست دارم. به نظرم هالک تا به حال فیلم واقعا بد نداشته که تو همچین لیست هایی بیاد
در کل به نظرم اگه مثلا شبکه نتفلیکس یه سریال خفن و ترسناک از هالک بسازه هم عالی میشه
بعضی از داستان های هالک جون میدن واسه سریال
نقل قول کردن
The Rock
#31 The Rock 1396-03-19 00:49
خیلی ممنون استاد بابت مقاله
اگه دقت کرده باشین بیشرین شخصیت هایی که افتضاح بود مربوط به ایکس من میستیک اما فراست آپوکالیپس گمبیت و...
یعنی اون شخصیت هایی هم نابود شدن که اکثرا نقش های پررنگی همیشه داشتن مثلا همین آپوکالیپس کلا انگار تو فیلم دیالوگی جز you are lost my child نداشت :/
آخه چی بگم ددپول هم که تو فیلم ایکس من اوریجین....بیخی ال کلا(البته بعدا فاکس یه ددپول درست و حسابی تحویل داد)
اما فراست هم که به بهترین نحو شرح داده شد مخصوصا تو اون دو خط آخر :-*
ولی به نظرمن بزرگترین ظلم تو این شخصیت ها اول به دووم شده بعد به گالاکتوس
دووم ستونیه واس خودش اسمش بیاد نصف قهرمانای مارول میلرزن حداقل تو فیلم اول ظاهرش خوب بود کاری به بقیش ندارم ولی تو فیلم دوم بد جوری گند زدن بهش خیلی بد کردن خیییییلی چیزی نگم بهتره
از طرفی من موندم ایده کدوم مغز فندقی بوده گالاکتوس رو با اون همه عظمت تبدیل به گرد و خاک کنه:///////
بابا گرد و خاک های خوزستان ما از این ترسناک ترن:/
گالاکتوس واقعا حقش نبود همچین چیزی
کلا بزرگترین افتضاح مربوط بوده فنتستیک فور
نقل قول کردن
hassan91
#32 hassan91 1396-03-19 01:50
واقعا من که اولین بار ۴ شگفت انگیز ۲ رو دیدم، موج سوار نقره ای چندین بار گفت که من از طرف سرورم اومدم، حالا من با اینکه اصن از کمیکاش خبر نداشتم، پیش خودم گفتم موج سوار نقره ای که اینه حالا ببین سرورش چیه، آخرش اون گردباد دیدم واقعا از فیلم دلسرد شدم. چه طور میتونه یه نفر دستیار یه طوفان باشه، اونم از اون دکتر دووم. اونم از فیلم ۴ شگفت انگیز ۲۰۱۵ که واقعا کمتر از هیچی بود.
توی اسپایدرمن سه هم واقعا ای کاش از یه ویلن استفاده میکردن همون مرد شنی کافی بود، انگیزه خوبی هم واسه شرارت داشت. ونوم رو میتونستن تو یه فیلم جداگانه بیارن، کلا تو فیلمای مرد عنکبوتی حضور چندین ویلن خیلی هم خوب از آب در نمیاد.
نقل قول کردن
The Rock
#33 The Rock 1396-03-19 15:44
استاد یه سوال
توی فیلم ایکس من روزهای گذشته و آینده اون آخرش ولورین چطور توی زمان گذشته موند و در همون حال تو زمان خودش هم بود؟یعنی جسمش تو گذشته گیر کرد ولی باز برگشت به زمان خودش چطور؟
اصلا چی شد که اسکات و جین هم زنده شدن؟
فاکس کلا یه بدی دیگه که در حق ایکس من انجام داده اینه که زده از نظر تایم لاینی هم ترکونده داستانو یعنی با اون سری دوم که از ایکس من ساخت کلا سری اول رو برد زیر سوال یعنی خیلی از اتفاقات رو نمیتونی با سری اول تطبیق بدی یا بعضی چیزا اصلا جور در نمیاد با هم
نقل قول کردن
taha_moshfeghi
#34 taha_moshfeghi 1396-03-19 15:49
به نقل از The Rock:
استاد یه سوال
توی فیلم ایکس من روزهای گذشته و آینده اون آخرش ولورین چطور توی زمان گذشته موند و در همون حال تو زمان خودش هم بود؟یعنی جسمش تو گذشته گیر کرد ولی باز برگشت به زمان خودش چطور؟
اصلا چی شد که اسکات و جین هم زنده شدن؟
فاکس کلا یه بدی دیگه که در حق ایکس من انجام داده اینه که زده از نظر تایم لاینی هم ترکونده داستانو یعنی با اون سری دوم که از ایکس من ساخت کلا سری اول رو برد زیر سوال یعنی خیلی از اتفاقات رو نمیتونی با سری اول تطبیق بدی یا بعضی چیزا اصلا جور در نمیاد با هم


من به نظرم قضیه ساده تر از این حرفاست
وقتی ولورین تایم لاین رو عوض کرد خیلی چیزا در اینده عوض شد
یکیشون هم وقایع فیلم مردان ایکس 3 بود
شما هم اینجوری به قضیه نگاه کن
نقل قول کردن
real spidey
#35 real spidey 1396-03-19 15:54
به نقل از The Rock:
استاد یه سوال
توی فیلم ایکس من روزهای گذشته و آینده اون آخرش ولورین چطور توی زمان گذشته موند و در همون حال تو زمان خودش هم بود؟یعنی جسمش تو گذشته گیر کرد ولی باز برگشت به زمان خودش چطور؟
اصلا چی شد که اسکات و جین هم زنده شدن؟
فاکس کلا یه بدی دیگه که در حق ایکس من انجام داده اینه که زده از نظر تایم لاینی هم ترکونده داستانو یعنی با اون سری دوم که از ایکس من ساخت کلا سری اول رو برد زیر سوال یعنی خیلی از اتفاقات رو نمیتونی با سری اول تطبیق بدی یا بعضی چیزا اصلا جور در نمیاد با هم

فقط ذهن لوگان در زمان سفر کرده بود و از جسم گذشتش استفاده میکرد وقتی اینده تغییر کرد ذهنش از بدنش جدا وبه اینده ی جدید رفت
زنده شدن جین واسکات هم یه نشونه بود که بگه فونیکس اتفاق نیفتاده و یه سوتیه که بگه سال اینده جین اخر فیلم نمیمیره :-*
در هر حال انگار کل دورانی که برایان سینگر تو سری اول درست کرده بود تغییرات زیادی پیدا کرد و...
نقل قول کردن
real spidey
#36 real spidey 1396-03-19 15:57
به نقل از hassan91:
واقعا من که اولین بار ۴ شگفت انگیز ۲ رو دیدم، موج سوار نقره ای چندین بار گفت که من از طرف سرورم اومدم، حالا من با اینکه اصن از کمیکاش خبر نداشتم، پیش خودم گفتم موج سوار نقره ای که اینه حالا ببین سرورش چیه، آخرش اون گردباد دیدم واقعا از فیلم دلسرد شدم. چه طور میتونه یه نفر دستیار یه طوفان باشه، اونم از اون دکتر دووم. اونم از فیلم ۴ شگفت انگیز ۲۰۱۵ که واقعا کمتر از هیچی بود.
توی اسپایدرمن سه هم واقعا ای کاش از یه ویلن استفاده میکردن همون مرد شنی کافی بود، انگیزه خوبی هم واسه شرارت داشت. ونوم رو میتونستن تو یه فیلم جداگانه بیارن، کلا تو فیلمای مرد عنکبوتی حضور چندین ویلن خیلی هم خوب از آب در نمیاد.

دقیقا تنها اشکال مرد شنی ربط دادنش به قتل عمو بن بود غیر از اون perfect بود
نقل قول کردن
The Rock
#37 The Rock 1396-03-19 19:37
#34 #35
خب حتی اگه اینجوری که شما میگید باشه زنده شدن جین و اسکات توجیهی نداره چون اصلا اون قضیه ربطی به این داستان نداره اون داستانش یه چیز بود این یه چیز دیگه
اصلا حالا که زنده شدن چرا ما تو یکی از صحنه های حذف شده فیلم لوگان میبینیم که پروفسور سر میز شام به جین اشاره میکنه و میگه لوگان اونو کشته؟
احتمالا به خاطر همین این صحنه رو حذف کردن
نقل قول کردن
real spidey
#38 real spidey 1396-03-19 20:02
به نقل از The Rock:
#34 #35
خب حتی اگه اینجوری که شما میگید باشه زنده شدن جین و اسکات توجیهی نداره چون اصلا اون قضیه ربطی به این داستان نداره اون داستانش یه چیز بود این یه چیز دیگه
اصلا حالا که زنده شدن چرا ما تو یکی از صحنه های حذف شده فیلم لوگان میبینیم که پروفسور سر میز شام به جین اشاره میکنه و میگه لوگان اونو کشته؟
احتمالا به خاطر همین این صحنه رو حذف کردن

اقا علیرضا انگار چند وقتی دور بودی از هیچ چی خبر نداری ها....
اولا لوگان تو دنیای دیگه ای جریان داره من نمیدونم رسما علام کردن یا نه ولی تو فیلم گفته میشه که 25 ساله میوتانتی به دنیا نیومده در حالی که در فیلم روز های گذشته در اینده میوتانت های جوان کمتر از 10 ساله رو هم میشود دید {لوگان2029 بود اون یکی 2024}
نقل قول کردن
real spidey
#39 real spidey 1396-03-19 20:10
در مورد تایم لاین هم والا فاکسه دیگه نمیشه فهمید چی کار میکنه کلا میشه یه مقاله نوشت در مورد تایم لاین که فاکس خلق کرده ولی حتما یک توضیح در فیلم بعدی وجود داره فیلم در دهه 90 جریان داره یعنی یه دهه قبل از سری اصلی و همه چیز تقریبا به استرایکر ربط داره چون اون بود که لوگان رو به محل ازمایشات سلاح ایکس کشوند {فیلم دوم} که در نهایت باعث مرگ جین { غرق شدنش} شد پس احتمالا بلایی سر استرایکر میاد قبل از پیوستن ولورین به ایکس من { تو اوایل 2000 که البته اون هم قابل تغییر هستش} که باعث میشه نصف اتفاقات قسمت 2 و همه اتفاقات بعد از اون از بین بره
نقل قول کردن
The Rock
#40 The Rock 1396-03-20 00:31
#38 آره شاید همینطوره نمیدونم :/
نقل قول کردن
Ice Man
#41 Ice Man 1396-03-20 08:37
ممنون بخاطر مقاله ، خوبه که هیچکدوم جزء دنیای سینمایی مارول استودیوز نیستن ، همه شخصیت های فیلم های مارول بهترین اقتباس ممکنن ، اما اقتباس های کمپانی های فیلمسازی دیگه از شخصیت های مارول رو از نظر گند زدن رو فقط باید‌ به 10 مورد خلاصه کرد...!
15.Mystique : میستیک تو سری جدید فیلم های ایکس من افتضاح بود ، مثل ولورین که به قول علی آقا هر بار توی سه قسمت فیلم هاش یه بهونه پیدا میکردن تا برترین ویژگیش رو به نقطه ضعفش تغییر بدن ، برای میستیک هم توی این سری هر بار یه بهونه ای پیدا میکردن تا میستیک جزء شخصیت های مثبت فیلم باشه ، توی‌ X-Men First Class که هنوز اول راه بود و یعنی هنوز کاملا میستیک نشده بود و تقریبا قابل توجیه بود ، تو X-Men Days Of Future Past هم که میشد تقریبا خاکستری بود هرچند بازم فقط تقریبا خاکستری یا منفی بودن دلیل نمیشه که دیگه اقتباس درستی از کمیک ها بود ، در کل شخصیت پردازیش داغون بود ، اگر نه اتفاقات days of future past به تنهایی واسه تغییر ذات و شخصیتش کافی نبود ، X-Men Apocalypse هم دیگه سرانجامش بود چون شخصیت پردازیش داغون بود خیلی راحت قهرمان شد ، ویژگی های شخصیتش و ظاهرشم که افتضاح تر از شخصیت پردازیش بود
14.Fantastic Four : اقتباس های از ff هم واقعا فاجعه بارن ! از سری اول معلومه که سازنده ها اصلا‌ عنوان رو درک نکردن ، فقط یه اقتباس سطحی و محدود کردن و مثلا یه فیلم ابرقهرمانی کلاسیک مانند شد ، فیلم ریبوت شده و جدیدشونم که واقعا عجیبه ! حتی یه انیمیشن یا یه فیلم کودکانه هم نمیتونه به این مسخرگی و داغونی و بی خودی باشه ، فیلم و سریال های پاور رنجرز نسبت بهش شاهکارن ! اصلا نمیشه چیزی راجبش گفت...!
13.Emma Frost : از لحاظ ظاهری یا قدرت هاش که تو همه فیلم ها همون بوده اما کلا نابودش کردن ، شاید توی ریبوت جدید بهتر به تصویر بکشنش
12.Blackheart : اگه سطحی بودن همه شخصیت پردازی های فیلم های گوست رایدر رو کلی حساب کنیم ، نسبت به چیزی که باید از بلک هارت اقتباس بشه یا میشد مثل همون نابود کردنش میمونه ، مفیستو هم اگه نقشش از فرئیات بیشتر میشد بهش بیشتر گند میزدن
11.Galactus : گالاکتوس رو افتضاح به تصویر کشیدن ، مشکل این بود که در هر صورت باید کمیک ها رو نادیده میگرفتن و یه شخصیت رو نابود میکردن ، یا اریجین سیلور سورفر رو تغییر میدادن یا وعده حضور گالاکتوس رو میدادن و...
10.Ghost Rider : راستش این که شاید شخصیت پردازی جانی بلیز یکم سطحی بوده اهمیتی نداره گوست رایدر تو فیلم اول بی نظیر بود ، اما فیلم دومی کلا فاجعه بود‌...! تا قبل از سریال Agents Of S.H.I.E.L.D فکر میکردم که گوست رایدر نهایتا همینقدر سطحیه توی فیلم و سریال ها اما گوست رایدر این سریال اینقدر از نظر شخصیت پردازی و همه ویژگی ها و جزئیاتش کامل بود که واسه خودش میتونه در حد ابرقهرمان های درجه 1 مارول باشه ، مثلا اگه به سطح نتفلیکس هم برسه فوق العاده میشه
9.Rogue : روگ هم توی فیلم های ایکس من نقش محدود و شخصیت پردازیه ضعیفی داشت ، اما بازم خوبه که حداقل مثل بعضی شخصیت ها جاش خالی نبود ...، کلا بد نبود
8.Elektra : الکترا هم توی فیلم دردویل افتضاح بود ، هم احتمالا توی فیلم خودش ، شاید یه نینجاست اما اصلا شخصیت پردازی درستی نداره و درست به تصویر نکشیدنش ، در ضمن اصلا شخصیتش به درد فیلم اختصاصی نمیخوره
7.Apocalypse : بازم فقط چیزی که میخواستن و میتونستن رو اقتباس کردن (مثل روگ و...) ، از وجه اشتباهی از آپوکالیپس الهام گرفته بودن و شخصیت متفاوتی ساخته بودن که نه انگیزه منطقی ای داشت ، نه‌ اومدنش تو این فیلم منطقی بود و...در سطح ویلن های فیلم های TMNT یا ویلن های پاور رنجرز بود...شاید اگه ظاهرش بیشتر به کمیک ها شباهت داشت ، کمتر ویلن داغونی به نظر میرسید
6.Gambit : فیلم X-Men Origins Wolverine با وجود همه ایرادات و مشکلاتش فیلم خاطره انگیزیه ، صحنه های مربوط به گامبیتم جالب بودن ولی از نظر اقتباسی هم انتظاری نمیرفت که توی این فیلم با وجود همه شخصیت پردازی ها و اتفاقات داغون گامبیت رو با شخصیت پردازی مناسب به تصویر بکشن اما غیر ممکنم نبود ، میتونست مثل سیبرتوث مختص همین فیلم حضور عالی ای داشته باشه ...، راستی سیبرتوثه این فیلم اندازه خوده ولورین عالی بود ، واقعا تو این سری فیلم ها حیف شد ، امیدوارم اگه یه روز هیو جکمن واسه نقش ولورین برگشت این بار از سیبرتوث بیشتر و بهتر استفاده کنن
5.Venom : راجب ونوم نظری ندارم ولی من که ازش راضی بودم اما اگر یه بازیگر بهتر داشت شاید ویلن خیلی برتری میشد و کلا باعث عالی تر شدن فیلم میشد ، امیدوارم تام هاردی تو نقش ونوم بترکونه
4.Cyclops : شخصیت پردازی سایکلاپس کاملا سطحی و آبکی بود ، همینقدرم چون مجبور بودن به تصویر کشیدنش و یه جوری سر و تهش رو هم اوردن ، چون تو فیلم های فاکس از هر شخصیتی که منفعت و سود بیشتری داره استفاده میکنن ، مثل مارول نیست که دقیقا با توجه به کمیک ها عالی اقتباس کنه و همه شخصیت ها عالی و بی نظیر بشن ، مثلا سایکلاپس شخصیت پیچیده و عمیقی داره که تا درست اقتباس نشه جذابیتش رو پیدا نمیکنه
استفاده نکردن از سایکلاپس مثل این میمونه که مثلا مارول بیاد استار لرد کنار بذاره ، راکت رو رهبر محافظین کهکشان کنه !
3.Daredevil : کلا از این فیلم معلومه که اقتباس آبکی ای از یه اثر کمیک بوکیه ، در مقایسه با سریال دردویل بیشتر معلوم میشه که چه فیلم آشغالیه
2.Deadpool : هنوزم نمیفهمم که چرا ددپول رو که اینقدر شخصیت برتر و درجه یکیه اینطوری به تصویر کشیدن ! واقعا نابودش کرده بودن تا قبل از این که فیلمش رو بسازن
1.Dr.Doom : فاکس به دکتر دووم دیگه تا تونسته گند زده ، امیدوارم در آینده اقتباس بهتری ازش کنن
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#42 Samwel Tarly 1396-03-26 20:23
با تشکر از استاد ترابی بابت این مقاله و عذر میخوام که دیر کامنت میزارم چون خودتون وضع و اوضاع من رو میدونید دیگه, حالا بریم سراغ مقاله:
به نظرم مظلوم ترین شخصیت های این لیست مربوط میشن به چهارشگفت انگیز و گالاکتوس و دکتر دووم هستن و خدا میدونه طرفدارهای این اشخاص مثل حسن اقا ریاحی چه زجری کشیدن بابت این فیلم ها و کاملا هم حق دارن چون خیلی تو این سایت بحث شده که دکتر دووم از برترین ویلن های تاریخه ولی تو سینما نابود شد :cry:
واقعا ما شانس اوردیم که نتفلیکس از شخصیت دردویل سریال ساخته وگرنه نمیتونستیم یه خاطره خوش هم از این شخصیت داشته باشیم و به نظرم لباسی هم که بن افلک تو فیلم دردویل پوشیده بود در مقایسه با مدل نتفلیکس واقعا فاجعه بود!!!
به نظرم بعدا یه مقاله بنویسید استاد که توش درباره شخصیت های مارولی که توسط استدیوهای دیگر درخشیدند مثل جیمسون و اسپایدرمن(هم مگوایر هم گارفیلد) یا گوین استیسی و دکتر اختاپوس و ولورین و مگنتو
بازم ممنون استاد ترابی بابت مقاله
نقل قول کردن
badboy
#43 badboy 1399-09-13 11:28
چه وضعشه
دلم برای ددپول و روح سوار سوخت :cry: :cry:
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#44 AmirhoseinJafari2005 1399-11-12 23:15
مورد های ۱۴ ، ۱۲ ، ۷ ، ۵ ، ۲ و ۱ افتضاح بودند. از بین این ها ، گوست رایدر بهتر عمل کرد :-) :-*
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45