15 اختراعی که میتونند از شما یک ابرقهرمان بسازند!

15 اختراعی که میتونند از شما یک ابرقهرمان بسازند!

این 15 اختراع میتونند رویاهای کودکی ما را محقق کنند ...

مقدمه: از وقتی کودک بوده ایم همیشه دوست داشتیم قدرت های فوق بشری داشته باشیم که در کمیک بوک و فیلم و کارتون میبینیم. همه ما دوست داشته ایم قدرت های مرد عنکبوتی را داشته باشیم تا مثل او در سطح شهر تاب بخوریم و با جرم و جنایت بجنگیم. ولی همیشه ته دلمون میدونستیم و میدونیم که نمیشه. چون ناسلامتی قهرمانان کمیک بوکی در دنیایی هستند که قوانین دنیای واقعی در آنها جاری نیست. ضمن اینکه در دنیای کمیک معمولا شخصیت ها هوش بیشتری از ادم های واقعی دارند پس میتونند بهتر وسایل و تجهیزات بسازند! ولی در این مقاله میبینید که شاید دستیابی به نیروهای فوق بشری آنقدرها هم دور از ذهن نباشه ...

 

15- چنگال های "ولورین"

چنگال های "ولورین"

به صورت تئوری درست کردن چنگال های ولورین نمیتونه کار زیاد سختی باشه . فقط لازمه تیغه های خوب تراش خورده داشت که از داخل سیستمی بیرون بیان و بعد برن داخل. ولی آقای «کالین فورز» متوجه شد که به این راحتی ها هم نیست. البته تونست چنگال های ولورینی بسازه که میتونستند با فشار دادن دکمه ای جمع بشوند یا بیرون بجهند. منتهی به کابل و یه کوله پشتی وصل هستند . بناراین اونقدرها هم که فکرش رو بکنید شیک و جمع و جور نیستند. ولی با این حال خوبیش اینه که خوب کار میکنن!

 

14- تاراندازهای "مرد عنکبوتی"

 تاراندازهای "مرد عنکبوتی"

از وقتی مرد عنکبوتی خلق شده همه دوست داشتن مثل او باشند. اولین قدم برای این کار اینه که بتونیم "تارانداز" (web-shooter) داشته باشیم. تا الان خیلی ها سعی کرده اند تارانداز بسازند. مثلا JLaservideo تونسته چندین نسخه از تارانداز مرد عنکبوتی بسازه. هر کدومشون هم انگار قابلیت جدید دارند. در کل مرد عنکبوتی شدن اونقدرها هم که فکرش رو میکنید سخت نیست!

 

13- حس های "بی باک"

 حس های "بی باک"

نابینایی چیزی هست که بشر گاهی باهاش مواجه میشه. ضمن اینکه  وقتی پیرتر میشیم بینایی ما هم ضعیف تر میشه . بعضی ها هم وقتی به دنیا میان به طور مادرزادی نابینا هستند و به خاطر دنیایی که در آن زندگی میکنیم با مشکل و معلولیت عمده ای باید دست و پنجه نرم کنند. البته میشه از طریق "سویابی پژواکی" (echolocation) به آنها کمک کرد. (سویابی پژواکی ، به جهت یابی از راه ارسال صدا و سنجش پژواک آن که در مورد خفاش و غیره صادق است، گفته میشود) . ولی دستگاهی اختراع شده به نام OrCam که میتونه به نابینایان کمک کنه به حس های فرابشری شبیه به «مت مورداک» دست پیدا کنند! البته عینک هاش یه مقدار ممکنه عجیب به نظر برسه ولی واقعا مفیده. این دستگاه میتونه کلمات را شناسایی کنه و هر چی رو که به سمتش اشاره کنید براتون میخونه! همچنین میتونه به نابینایان کمک کنه چهره های کسانی که دارند باهاشون صحبت میکنند را شناسایی کنند تا در نتیجه مکالمات و روابط بهتری با دیگران برقرار کنند. در هر حال محصول مفیدی هستش و به نابینایان کمک میکنه در اجتماع بتونند بهتر عمل کنند.

 

12- لباس "بتمن"

 لباس "بتمن"

بتمن علاوه بر اینکه خیلی باهوشه و در مبارزه تخصص داره، روی تجهیزات خودش هم بسیار تکیه میکنه. او میدونه که بی عیب و نقص نیست و هنگام محافظت از شهر گاتهام ممکنه آسیب های جدی فیزیکی ببینه. بنابراین لباس او که به batsuit شهرت داره، همواره با جدیدترین فن آوری ها، آپگرید میشه.

در کل ساختن چنین لباسی چندان سخت نیست و یکی نفر به نام Gordon اون رو درست کرده. این لباسی که ایشون ساخته میتونه به راحتی ازش در مقابل چاقو و دیگر اشیای تیز و برنده محافظت کنه. همچنین میتونه در مقابل اصابت ضربات متعدد میله های آهنی نیز مقاومت کنه.

 

11- زره "مرد آهنی"

 زره "مرد آهنی"

چیزی که مشخصه اینه که ما هیج نمیتونیم چیزی دقیقا مثل زرهی مرد آهنی درست کنیم. اونقدر پیشرفت های تکنولوژیک در سخت افزار و OS تونی استارک هست که قرن ها طول میکشه بهش برسیم. ولی در کل لباس های روباتیک زیادی ساخته شده.

یک سری استخوان‌بندی بیرونی مکانیکی (exoskeleton) تا به حال ساخته شده که هر کی بر تن کنه قدرت و چابکی بیشتری پیدا میکنه. ولی اونی که از همه بیشتر ما رو تحت تاثیر خودش قرار داده، ماشینی هستش به نام Kuratas Robot. این ماشین از یک انیمه ژاپنی الهام گرفته و هر کی واردش بشه و هدایتش کنه میتونه به سلاح های سنگینی دسترسی پیدا کنه. شما هم میتونید یکی بخرید. البته اگر 1 میلیون دلار ناقابل داشته باشید!

 

10-  جت پک "مرد راکتی"

 جت پک "مرد راکتی"

اگر واقعا میخواهید چیزی ببینید که مغزتون رو متحیر کنه پس پیشنهاد میکنیم به اختراعات مردی به نام «ریچارد براونینگ»  (Richard Browning) توجه کنید. او اختراعاتی کرده که آدم رو یاد شخصیت کمیک بوکی «مرد راکتی» (Rocketeer) میندازه (از روی این شخصیت فیلمی هم ساخته شده که میتونید اینجا درباره اش اطلاعات کسب کنید). آقای براونینگ شیفته اینه که چطور خودش را سلامت نگه داره و به همین خاطر همیشه تلاش میکنه ذهن و جسمش رو با فن آوری های نوین ترکیب کنه. او یک "جت پک" (jet pack) ساخته که با 4 موتور جت کار میکنه و واقعا بهش اجازه میده از روی زمین بلند بشه. البته خودش گفته برای هدایت این وسیله به قدرت زیاد و یک سیستم کنترل مرکزی نیازه.

 

9- دستکش ها و چکمه های "مرد عنکبوتی"

 دستکش ها و چکمه های "مرد عنکبوتی"

برای مرد عنکبوتی شدن، به چیزی فراتر از تارانداز نیاز دارید! باید بتونید روی سطوح بجسبید و ازشون بالا بروید. دانشمندان دانشگاه "استانفورد" دستکش هایی درست کرده اند به نام "دستکش های مارمولکی" (Gecko Gloves)! مشخصه که سعی شده از مارمولک ها و نحوه چسبیدن آنها به در و دیوار الهام گرفته بشه. تحقیقات آقای «الیوت هاوکس» نشون داده که برای موفقیت این پروژه لازمه که حتما به مساله وزن توجه کرد. بعد از تلا شهای بسیار بلاخره این دستگاه را ساختند. ولی فقط روی سطوح صاف و صیقلی کار میکنه و اگه باران بیاد به سطوح نمیچسبه چون چسبی که در آن استفاده شده روی سطوح خیس عمل نمیکنه. راستش رو بخواهید خیلی کارایی نداره ولی در کل باحاله.

 

8- قدرت آتشین "هیومن تورچ"

قدرت آتشین "هیومن تورچ"

وقتی «جانی استورم" تکه کلام معروف خودش یعنی Flame On رو میگه میدونید که قراره آتشین بشه و به پرواز دربیاد. قطعا ما هرگز نمیتونیم همچین قدرتی داشته باشیم ولی پرتاب آتش چطور؟ اینو میشه! اقای «آدام ویلبر» (Adam Wilber) دانشمند باهوشی است که دستگاهی به نام Pyro Fireshooter اختراع کرده که مچی است و به کسی که دستش میکنه امکان میده ظرف چند ثانیه گلوله های آتشین شلیک کنه. الان نسخه کوچک تر آن به نام Pyro Mini عرضه شده. اگر به این آدرس بروید میتونید با قیمت 149 دلار اون رو خریداری کنید.

 

7- شمشیر نوری "جنگ ستارگان"

 شمشیر نوری "جنگ ستارگان"

درسته که "جنگ ستارگان" اولش در دنیای کمیک خلق نشد ولی بالاخره همیشه از رویش کمیک خلق شده پس تو این مقاله آوردیمش. همچنین، "شمشیر نوری" (Lightsaber) قطعا یکی از نمادین ترین سلاح ها در دنیای تخیلی است. یک نابغه جوان که در یوتیوب به اسم styropyro شناخته میشه، همچین شمشیری رو اختراع  کرده. او از لیزری بسیار قدرتمند که یک دسته هم داره استفاده کرد. این لیزر اونقدر قویه که میتونه مواد سبک رو ببره و آتش بزنه. در کل ایده این اختراع واقعا شگفت انگیزه.

 

6- ماشین "بتمن"

 ماشین "بتمن"

بتموبیلی که در فیلم های «کریستوفر نولان» دیدیم رو میشه درست کرد چون نولان عمدا چیزی تحویل ما داد که رئالیستی بود. ضمن اینکه او نمیخواست برای این بتموبیل از افکت های ویژه استفاده کنه . بنابراین سفارش داد که مختص فیلم های بتمن ساخته بشه. در نتیجه Tumbler درست شد که در تریلوژی "دارک نایت" دیدیم. تمام اجزای این خودرو از اندازه اش گرفته تا اینکه چطور کار میکنه در دنیای واقعی خلق شده. مهندسین Team Galag اون رو ساخته اند ولی فعلا به تولید انبوه نرسیده.

 

5- اشعه ایکس "سوپرمن"

 اشعه ایکس "سوپرمن"

سوپرمن قدرت های زیادی داره ولی در اینجا ما روی X-ray vision او تمرکز میکنیم. این قدرت به سوپرمن امکان تا ورای اجسام جامد مثل دیوار را ببینه. برخی از مخ های دانشگاه MIT یک فن آوری را درست کرده اند تا عینک های X-ray درست کنند تا باهاشون بشه آنطرف اجسام را دید. اونا این کار رو با فعال کردن سیگنال های Wi-Fi انجام میدهند. البته تصویری که تولید میشه اونقدر شفاف و واضح نیست ولی بازم از هیچی بهتره. این پروژه هنوز در ابتدای راهه و قطعا در آینده بهتر هم میشه.

 

4- قلاب/چنگک "بتمن"

 قلاب چنگک "بتمن"

"قلاب چنگک" یا grappling hook از ابزارآلات مهم و مشهور بتمنه که باهاش میتونه مثل اسپایدرمن در میان ساختمان های شهر تاب بخوره.  صنایع Hacksmith در ساخت تجهیزات کمیک بوکی شهرت داره و تونسته اون تفنگی که بتمن باهاش قلاب چنگک خودش رو پرتاب میکنه بسازه. اولش تصور میشد که کار نمیکنه ولی میکنه و میتونه آدم را به ارتفاع بلند تری ببره و یا بهمون کمک کنه باهاش پایین بیاییم.

 

3- تیرهای "گرین اروو"

 تیرهای "گرین اروو"

«گرین ارو» و «هاکای» هر دو کامانداران ماهری هستند که البته از تیرهای ویژه ملقب به Trick Arrow هم زیاد استفاده میکنند. یعنی در شرایط خاص، مثلا از تیری که قابلیت انفجاری داره یا تیری که مثل قلاب عمل میکنه یا تیری که مثل دستکش بوکس میشه و به صورت حریف ضربه میزنه (!)  و ... استفاده میکنند. درسته که برخی از این تیرها ممکنه احمقانه به نظر برسند ولی میشه بعضی هاشون رو خلق کرد. واقعیت اینه که trick arrows حقیقت دارند و خیلی هاشون ساخته شده اند . البته در واقع تیرهایی هستند که نوک (tip) متفاوتی دارند بنابراین نمیشه ازشون انتظار داشت به دستکش بوکس تبدیل بشن! ولی همانطور که گفته شد تیرهای با نوک مختلف میتونند انفجاری یا برنده باشند.

 

2- سپر "کاپیتان آمریکا"

 سپر "کاپیتان آمریکا"

در کانال یوتیوب صنایع Hacksmith میشه مخترعی را دید که یک سپر واقعی از روی سپر کاپیتان آمریکا درست کرده! جالب اینه که میتونه دقیقا عین سپر Cap در دنیای کمیک یا سینما عمل کنه. این سپر از فلزی بسیار مقاوم ساخته شده و میتونه خیلی از اشیا را نابود کنه و به سادگی هم میشه اون رو پرتاب کرد. ولی این تازه اولشه! چون یک سری الکترو مغناطیس داره که اجازه میده مثل «استیو راجرز» سپر رو گرفت. واقعا هم خیلی خوب عمل میکنه. به نظرم حتما برید اینجا و یه سری به کانالشون بزنید. البته اینجا هم میتونید ببینید.

 

1- نامرئی شدن "سوزان استورم"

نامرئی شدن سوزان استورم

بشر از قرن های گذشته به داشتن نیروی نامرئی شدن علاقمند بوده . الانم دهه هاست که خیلی ها دارند سعی میکنند چیزی بسازند که از دید دیگران پنهان باشه یا دارند سعی میکنند که خودشون رو از دید دیگران پنهان کنند! خیلی از دانشمندان سعی کرده اند تا دستگاهی خلق کنند تا باهاش بشه نامرئی شد. آنها بیشتر روی اینکه چطور میتوان نور را در اطراف اشیا خم کرد تا ناپدید بشن، تمرکز کرده اند. بنابراین به نوعی "نامرئی شدن ساکن/منفعل " (passive invisibility) دست یافته اند. حالا باید بروند سراغ نامرئی شدن متحرک. یعنی جوری که انسان ها و اشیا در حال حرکت رو بشه نامرئی کرد. البته چنین دستاوردی میتونه بسیار خطرناک بشه ولی قابل دسترسه و احتمال ساخته شدنش در آینده هست. ولی فعلا قدرت های خانم سوزان استورم منحصر به فرد باقی میمونه!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع:سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

  

مطالب مرتبط:

دانشمندان به دنبال ساخت مرد عنكبوتی واقعی!

گلایدر واقعی GREEN GOBLIN ساخته شد + لينك دانلود ويدئو

آشنایی با تجهیزات پیتر پارکر/ اسپایدرمن

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

marshal2020
#1 marshal2020 1396-06-21 19:04
خیلی عالی بود.آقای ترابی

به نظرم سپر کاپیتان آمریکا از بقیش باحال تر بود
نقل قول کردن
spidey noir
#2 spidey noir 1396-06-21 19:50
  • از کودکی تا جوانی و بزرگسالی ارزوی همه مون این بوده.به قدرت های مردعنکبوتی هم نزدیکیم.ولی نامرعی شدن یه بار دیگه هم امتحان شده بود؛قبلا تو فلوریدا ارتش امریکا با ایجاد میدان های الکترو مغناطیسی یک کشتی و افراد داخلش رو به مدت ده دقیقه نامرعی کرد.ابتدا یک نور سبز رنگ تمام اطراف کشتی را فرا گرفت و نا پدید شد و پس از ده دقیقه کمی انطرف تر ظاهر شد.افراد داخل کشتی ان را جهنم سبز نامیده و دیگر حاضر نشدند ناپدید شوند.
نقل قول کردن
spidey noir
#3 spidey noir 1396-06-21 19:55
  • اقای ترابی میخوام از یکی از کمیک های سایت پرینت بگیرم؛بنظرتون کدوم خوبه؟(فانتزی شگفت انگیز رو دارم.)
نقل قول کردن
superior_iron_man
#4 superior_iron_man 1396-06-21 20:04
اقا این ویدیو سپر چه خفن بود حال کردم.
نقل قول کردن
Spider-Mahan
#5 Spider-Mahan 1396-06-21 20:08
به نظر من به همه این ها نیازه تا تبدیل به یک قهرمان بشیم
آخه اینها ضعیف تر از قدرت قهرمان ها در دنیا کمیک هستند
برای مثال قدرت های " هیومن تورچ"
نقل قول کردن
amazing barbod
#6 amazing barbod 1396-06-21 20:18
واقعا ممنون آقا مهدی.هر کسی این اطلاعات رو نداره.واقعا و شوتر همیشه آرزوی من بوده و هست.واقعا عالی میشه که آدم بتونه تو شهر تاب بخوره.تجهیزات بتمن خیلی پیشرفته ان و اگر کسی اونارو داشته باشه با یه ذره مهارت میشه یه پا بتمن!البته اگه سریال دردویل رو دیده باشین،میبینین که دردویل با مهارتاش تو مبارزه با جرم و جنایت مبارره میکنه.البته اون حواس فوق العاده اش خیلی کمکش میکنه ولی اون مبارز خوبیه.
بتمنم همینه منتها با تجهیزات فوق پیشرفته.البته دردویل بیچاره چنین تجهیزاتی نداره!پس مجبوره هر شب بخیه بزنه و زخماش رو پانسمان کنه!(شیطونه میگه آدم بره دزدی پول بدزده بیاد اینا رو بخره!)
نقل قول کردن
Migel ohera
#7 Migel ohera 1396-06-21 20:39
خسته نباشيد ممنون بابت مقاله خوبتون،
تنها ارزوي من ﺗﻮ بچگي اين بود كه مثل مردعنكبوتي تاب بخورم توي شهر ، ولي فقط لباسشو داشتم
نقل قول کردن
marshal2020
#8 marshal2020 1396-06-21 22:13
آقای ترابی به نظرم این قالب سایت خیلی قدیمی شده .وقتشه که یک قالب جدید بزارید ;-)

راستی شرمنده بابت اسپم
نقل قول کردن
hassan91
#9 hassan91 1396-06-21 23:35
واقعا همین رویاها ما رو به داستانای کمیک علاقمند کرده. البته من عاشق گلایدر و بازوهای اختاپوسم به نظرم اونا خیلی ملموسترن. از طرفی تو فیلمای ریمی هم خیلی واقعی به نظر میرسن. وسایل بتمن هم همینطور.
آقای ترابی واقعا دست مریزاد، دیدن مقاله های جدید در هر روز آدم رو به وجد میاره.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#10 Samwel Tarly 1396-06-21 23:43
واقعا ممنون استاد به خاطر مقاله. واقعا با مقاله هاتون خوب سایت رو جذاب نگه داشتید و واقعا از فضای کنونی سایت لذت میبرم. دستتون درد نکنه
راجع به مقاله هم باید بگم که خیلی تعجب کردم مورد دردویل رو دیدم و من هم مثل تمام اعضای این سایت ارزوم بوده که یه قدرت سوپرهیرویی داشته باشم ولی از وقتی سریال جسیکا جونز رو تماشا کردم متوجه شدم بهترین قدرت مال کیل گریوه :-* خداوکیلی ادم قدرت اون رو داشته باشه دیگه غم نداره ولی من برعکس کیل گریو از قدرت هام سواستفاده نمی کنم و مردم ازاری نمی کنم. از طریق علم که عمرا حالا حالا ها قدرت کیل گریو به وجود بیاد ولی ما همچنان امیدواریم.
نقل قول کردن
amir_avengers
#11 amir_avengers 1396-06-22 01:07
اگه تو روزای آینده دیدید یه نفر داره تو شهر تاب میخوره از ساختمونا بالا میره و با جرم و جنایت میجنگه تعجب نکنید
اون منم :lol:
نقل قول کردن
Spiderx
#12 Spiderx 1396-06-22 10:44
فقط لباس مرد آهنیو عشقه. :lol: :lol:
نقل قول کردن
secret cap
#13 secret cap 1396-06-22 10:55
مگه داریم مگه میشه :cry: :eek: :-|
نقل قول کردن
Unknown
#14 Unknown 1396-06-22 13:45
من هنوزم که هنوزه دوست دارم قدرت های مرد عنکبوتی رو داشته باشم بعضی وقت ها فک میکنم هنوز بچم :lol: :D
ولی بعضی وقت ها آرزوی چیزی رو داشتن بهتر از داشتنشه :-|
نمیدونم چرا خیلی دوست داشتم که توی دنیای کمیک باشم اونجا هیجانش بیشتره :-) :lol: :D
نقل قول کردن
spider-man
#15 spider-man 1396-06-22 15:17
من با بتمن بیشتر موافقم چون واقعا شدنیه.
نقل قول کردن
Rubiker81
#16 Rubiker81 1396-06-24 19:14
سلام دوستان
خیلی وقته نبودم
ببخشید بابت اسپم، ولی حتما شماره ی جدید (شماره ی 187) دوهفته نامه ی همشهری دانستنیها رو تهیه کنید
حتما حتما حتما حتما
خیلی جالب و تخصصی مقایسه کرده
نقل قول کردن
FireThief
#17 FireThief 1396-06-27 19:48
سلام یه سوال خدمت اقای ترابی آیا این دستگاه pyro mini که لینک خریدش رو اینجا گذاشتید سایت معتبری هست و اینکه ما میتونیم اون رو تهیه کنیم منظورم اینه یهو پولمونو نپیچونن و دومی اینکه ماکه تو ایران هستیم هم برامون میارن یا نه؟
.
.
پ.ن:خیلی ممنون میشم که جواب بدید!
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1396-06-27 20:13
به نقل از FireThief:
سلام یه سوال خدمت اقای ترابی آیا این دستگاه pyro mini که لینک خریدش رو اینجا گذاشتید سایت معتبری هست و اینکه ما میتونیم اون رو تهیه کنیم منظورم اینه یهو پولمونو نپیچونن و دومی اینکه ماکه تو ایران هستیم هم برامون میارن یا نه؟
.
.
پ.ن:خیلی ممنون میشم که جواب بدید!


معلومه که نه! اصلا مگه شما قابلیت انتقال پول به امریکا رو دارین؟!
ولی اگه شعبه ای نزدیک ایران داشته باشه (مثلا در امارات) میشه به اشنایان سفارش بدین واستون بیارن
.
.
پ.ن: والا من هر کامنت جدیدی که چشمم بهش بخوره رو رو سعی میکنم جواب بدم ولی واقعیت اینه که برخلاف تصور شماها من همیشه تو سایت نیستم!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45