15 بازی برتر ساخته شده از روی شخصیت های دی سی (DC)

15 برتر ساخته شده براساس شخصیت های دی سی (DC)

این هفته به مناسبت انتشار بازی جدید "مارول علیه کپکام 4"، سه مقاله براتون خواهم داشت که این اولین آنهاست.

مقدمه: علیرغم اینکه در حال حاضر ابرقهرمانان به ملکه و پادشاه سینما تبدیل شده اند، اما ویدیو گیم هایی که با حضور شخصیت های مورد علاقه ما ساخته شده از سالها قبل وجود داشته اند. بتمن ، سوپرمن و بقیه دار و دسته دی سی در این بازی ها حضور چشمگیری داشته اند . راستش رو بخواهید در سالهای اولیه دی سی چندان در عرصه گیم مطرح نبود و بسیاری از بدترین بازی های این ژانر متعلق به این شرکت هستند. دلایل مختلفی برای این ناکامی وحود داشه است. ولی دی سی رفته رفته به فرمول موفقیت در عرصه ساخت بازی های رایانه ای دست یافت و بازی های موفقی همچون سری آرکهام و اینجاستیس عرضه کرد که کلی طرفدار دارند و جوایز زیادی را هم کسب کرده اند. در هر حال در این مقاله به معرفی 15 بازی ساخته شده براساس شخصیت های دی سی کامیکس میپردازیم.

 

 

15- JUSTICE LEAGUE HEROES: THE FLASH

JUSTICE LEAGUE HEROES: THE FLASH بازی ، گیم 

این بازی سال 2006 برای کنسول Game Boy Advance عرضه شد و به نوعی تکمیل کننده داستان بازی "قهرمانان جاستیس لیگ" بود که همان سال برای کنسول های PS2 و ایکس باکس عرضه شده بود. یعنی نشون میده وقتی دیگر اعضای جاستیس لیگ در اون بازی مشغول انجام ماموریت های خود بودند، فلش داشته چیکار میکرده. شخصیت اصلی قابل بازی (playable)، «والی وست» بود و دیگر اعضای جاستیس لیگ هم بهش کمک میکردند.

بازی فلش بازی flash - والی وست

جالب اینه که این بازی در واقع بهتر از اون بازی Justice League Heroes از آب  درآمد که واسه کنسول های خانگی عرضه شده بود و نمره میانگین 70 از 100 را به خودش اختصاص داد. این بازی توسط Wayforward ساخته شد که سازنده سری بازی های Shantae  هم بوده و میدونه چطور یه بازی خوب بسازه. درسته که گرافیکش الان از مد افتاده به نظر میاد ولی با توجه به کمبود بازی های ساخته شده از روی شحصیت باحالی مثل فلش واقعا غنمیته.

 

14- BATMAN: THE VIDEO GAME

بازی BATMAN: THE VIDEO GAME

کنسول خاطره انگیز نینتندو ((NES مثل یک معدن طلا بود برای بازی های سبک Platformer. بنابراین همزمان با اکران فیلم "بتمن" به کارگردانی «تیم برتون» در سال 1989 این بازی هم برای NES ساخته شد. البته فقط اون صحنه های نمادین این فیلم پرفروش رو داشت و به بازیباز اجازه میداد داستان گسترده تری رو تجربه کنه.

بازی بتمن نینتندو بازی بتمن nes

هسته مرکزی بازی بسیار از نظر دیزاین خوب بود. برخی از المان های بازی های معروف Ninja Gaiden در آن رعایت شده بود و بنابراین بتمن میتونست بپره و اشیا مختلفی رو به سمت دشمنان خودش پرتاب کنه. نکته جالب این بود که چطور برخی از خبیث های دنیای دی سی کامیکس به عنوان غول (boss) بازی اضافه شده بودند. مثلا Killer Moth یا «ددشات». و جالب تر اینکه با وجود این تغییرات به وجود آمده در داستان بازی، غول آخر «جوکر» بود (درست مثل فیلم).

لازم به ذکره که شرکت سازنده این بازی یعنی Sunsoft یه گیم دیگه هم از روی فیلم بتمن برای کنسول "سگا جنسیس" ساخت که من یعنی مهدی ترابی مهربانی (!)،  شخصا با  اون بازی خیلی خاطره دارم. عجب موسیقی معرکه ای هم داشت که هنوز بعد از این همه سال در گوشم باقی مونده. اون بازی نسبت به نسخه NES بیشتر به فیلم و داستانش وفادار بود. اگه من این مقاله رو نوشته بودم قطعا اون بازی رو تو تاپ لیستم می آوردم. 

 

 

13-  MORTAL KOMBAT VS. DC UNIVERSE

بازی  MORTAL KOMBAT VS. DC UNIVERSE

سال 1992 شرکت Midway سری بازی های "مورتال کامبت" را عرضه کرد و اینچنین یکی از موفق ترین فرنچایزهای مبارزه ای دنیای گیم شکل گرفت. بازی های مورتال کامبت به خاطر سطح افراطی از خون و خونریزی و لحظات چندش آور (که گاهی آنقدر زیاده روی در آنها میشود که کارتونی میشوند!) معروف است. بنابراین ساختن یک کراس اور بین مورتال کامبت و دنیای دی سی به نظر ایده مناسبی نمیاد. اما از طرف دیگر مارول و کپکام با هم چندین بازی موفق ساخته بودند و در هر حال مارول همیشه  رقیب دی سی بوده و کپکام هم همیشه رقیب مورتال کامبت. بنابراین سال 2008 بازی  Mortal Kombat vs DC Universe ساخته شد تا پاسخی باشه به بازی های Marvel Vs Capcom.

بازی دی سی مورتال کامبت

تعداد شخصیت های قابل بازی خوب بود، سبک مبارزه هم منحصر به فرد بود (نبردهای هوایی) . داستان هم خوب بود و در مجموع از بازی استقبال بدی نشد  ولی همچنان با انتقادهایی روبرو بود. برای علاقمندان پر و پا قرص مورتال کامبت این بازی یک جور عنوان آبکی به حساب می آمد که صلابت قبل رو نداشت. برای هواداران دی سی هم حضور شخصیت های مورد علاقشون در چنین فضایی توجیهی نداشت. برای آنها واقعا قابل درک نبود که مثلا چطور شخصیتی مثل sub zero میتواند در مقابل سوپرمن ایستادگی کند؟! ولی در هر حال دیدن مثلا مبارزه بین بتمن و اسکورپیون یا ساب زیرو لذت وافری داشت و خیلی باحال بود!

 

12- THE DEATH AND RETURN OF SUPERMAN

بازی مرگ و بازگشت سوپرمن

"مرگ و بازگشت سوپرمن" از اون بازی های حسابی در سبک بزن بزن (Beat em up) بود که سال 1994 برای کنسول سوپر نینتندو (SNES) و یک سال بعد هم برای سگا جنسیس عرضه شد (برای آشنایی با بازی های Beat em up ، این مقاله رو بخونید). نکته مهم درباره آن اینه که دقیقا از روی داستان مشهور "مرگ سوپرمن" که در اواسط دهه 90 میلادی در کمیک های دی سی چاپ شد ، اقتباس شده بود. واقعا اینقدر وفاداری به دنیای کمیک در آن موقع بینظیر بود. در نتیجه شخصیت هایی مثل سوپربوی، استیل، سایبورگ، اردیکاتور و البته دومزدی در بازی حضور داشتند. این بازی بی شک یکی از برترین عناوینی است که تا به حال برای سوپرمن منتشر شده است (البته کلا سوپرمن بازی خوب زیاد نداره!)

بازی مرگ سوپرمن بازی مرگ و بازگشت سوپرمن 

قدرت های سوپرمن در این بازی خیلی خوب و رضایت بخش به تصویر کشیده میشوند و المان های به کار رفته در آن درست مثل تمام شاهکارهایی سبک بزن بزن یعنی "شورش در خیابان" (Streets of Rage)  یا "فاینال فایت" است. اما نقطه قوت اصلی همانطور که گفته شد، وفاداری به داستان کمیک بوکی مرگ سوپرمنه و شما در طول داستان میتونید در قالب شخصیت های اصلی داستان مذکور بازی کنید که در نوع خودش واقعا جالبه. سطح سختی (difficulty level) هم خوب و منصفانه است که نکته بسیار مهمی در ژانر بزن بزن به شمار میاد.

 

11- LEGO BATMAN 2: DC SUPERHEROES

بازی  LEGO BATMAN 2: DC SUPERHEROES

سه تا بازی لگویی بتمن در بازار موجود است ولی از بین آنها دومی از همه بهتره. در واقع، اولین لگویی بتمن داستان خاصی نداشت و فقط شخصیت های دنیای بتمن رو داشت ولی قسمت دوم گسترده تر شد و کل اعضای «جاستیس لیگ» را دربرگرفت و البته یک داستان سر راست هم داشت که بازیباز به راحتی میتونست آن را تعقیب کنه.  این بازی سال 2012 و برای تمام کنسول های زمان خودش عرضه شد.

بازی لگویی بتمن 2

نقطه قوت اصلی در گیم پلی آن است چون اولین بازی لگویی بود که یک محیط باز (open world) عظیم رو در اختیار بازیباز قرار میداد تا بتونه در آن به جستجو و کاوش بپردازه (این مساله ای هستش که قسمت سوم این سری به خوبی از پس آن برنیامد). علیرغم این که این بازی به اندازه دیگر بازی های لگویی سالهای اخیر شخصیت نداره ولی هنوز هم انجام دادنش و کاوش در گاتهام سیتی لذت بخش است.

 

10- DC UNIVERSE ONLINE

بازی DC UNIVERSE ONLINE

شاید آوردن دنیای دی سی به یک محیط MMO آنلاین به نظر ایده خوبی نیاد. ولی این بازی که ماه ژانویه سال 2011 توسط Daybreak Game Company عرضه شد، تونست خلاف این نظر رو ثابت کنه و واقعا از نظر داستان و گیم پلی عالیه و تمام آن چیزیه که در دنیای دی سی عاشقش هستیم.

بازی دی سی یونیورس آنلاین

 در ابتدا شخصیت خودتون رو خلق میکنید و به جاستیس لیگ یا Justice Society ملحق میشوید. میتونید با دیگر قهرمانان یا خبیث های نمادین دی سی تیم آپ کنید تا ماموریت هایی را به انجام برسانید یا اینکه در بخش داستانی (story mode) به پیش بروید که تعدادی از داستان های معروف دی سی را اقتباس کرده. این بازی هنوز هم داره روش کار میشه و گسترش پیدا میکنه و محتوا و ماموریت های جدیدی بهش اضافه میشه. بهترین بخشش هم اینه که رایگانه! البته خودتون میدونید که هیچ بازی در دنیا کاملا رایگان نیست ولی باز هم خوبه!

 

9- BATMAN RETURNS

بازی بازگشت بتمن

(خب... من این بازی رو قبلا  تو این مقاله معرفی کرده بودم. بنابراین از همون متن استفاده میکنم چون انصافا چیزی که من نوشته بودم از چیزی که نویسنده سایت CBR نوشته هم بهتره هم کامل تر!)

بدون شک اولین بازی واقعاً درست و حسابی بتمن در سال 1993 عرضه شد. در این سال فیلم سينمايي "بازگشت بتمن" (Batman Returns) ساخته «تیم برتون» به اکران درآمد و طبیعتاً چند بازی هم بر اساس آن و برای نسول‌های مختلف به بازار آمد که يقيناً بهترین و باكیفیت‌ترین آنها نسخه‌ای بود که "کونامی"   برای سوپر نینتندو  ساختبتمن می‌توانست فنون متنوعی را روی دشمنان اجرا كند؛ فنونی كه تنها به مشت و لگد خلاصه نمی‌شد. فقط كافی بود یكی از دلقك‌ها را بگیرید تا متوجه شوید چه بلاهای گوناگونی می‌توانید بر سرش بیاورید: با سر به شکم او بزنید، به دیوار یا پنجره بکوبیدش یا به سمت دیگران پرتابش کنید. ولی بدون شك با‌حال‌ترین گزینه كوبیدن کله دو تن از دشمنان به یكدیگر بود! تازه وقتی  حریف را می‌گرفتید، می‌توانستید او را برای چند لحظه با خود حمل كرده و به خوبی تصمیم بگیرید كدامیك از موارد فوق‌الذكر را رویش اجرا نمایید!

  

گاهی اوقات گیم‌پلی سورپرایزهای جالبی رو می‌كرد. مثلاً در برخی مراحل باید از سکویی به سکوی دیگری پريده و یا با استفاده از ابزارهای مكانیكی بتمن از مكانی به مكان دیگر می‌رسیدید.  تنوع دیگر در گیم‌پلی، مرحله‌ای بود كه بايد سوار بر "بتموبیل" به تعقیب موتورسواران خبیث پرداخته و با مسلسل آنها را از پیش روی برمی‌داشتیداما نقطه قوت اصلی گرافیك بازی را باید در پس‌زمینه‌هایش جستجو می‌كردید. در واقع، پس‌زمینه‌هاي تیره و تار بازی دقیقا حس و حال غریب و گوتیك فیلم آقاي برتون را ذهن متبادر می‌كردند. جالب‌تر اینكه اگر دشمنان خود را به سوی اشیا مختلفی که در پس زمینه قرار داشتند (مثل تابلو، نیمكت، نرده و پنجره) پرتاب می‌کردید، آثار تخریب در آنها مشاهده می‌شد. چنین سطح بالایی از توجه به جزئیات در كنسولی همچون سوپر نینتندو حیرت‌انگیز بود.

 

8- SUPERMAN: SHADOW OF APOKOLIPS

  بازی SUPERMAN: SHADOW OF APOKOLIPS

شما حتما اسم بازی Superman 64 به گوشتون خورده ( چون برای کنسول نینتندو 64 ساخته شد این لقب رو بهش دادن). این بازی بسیار بدنام هستش و ازش به عنوان بدترین بازی کمیک بوکی تاریخ یاد میشه (حتی به عنوان یکی از بدترین بازی های تاریخ دنیای گیم هم ازش یاد میشه). این بازی از روی مجموعه کارتونی سوپرمن در دهه 90 میلادی ساخته شده بود. بنابراین وقتی شرکت Infogrames  و آتاری در سال 2002 یک بازی دیگر براساس این کارتون ساختند خیلی ها اون رو جدی نگرفتند. ولی این بازی که "سایه اپوکالیپس" نام داره و برای Ps2 و GameCube  عرضه شد، واقعا بازی خوبیه و از بهترین بازی های سوپرمن به شمار میاد.

بازی سوپرمن

سبک و رنگ و بوی این بازی کاملا کمیک بوکی و کارتونیه و دقیقا مثل دیزاین های بروس تیم هستش. سوپرمن در بازی باید جلوی لکس لوثر و دارک ساید رو میگرفت تا سازمان جنایتکاری بین کهکشانی به نام Intergang رو احیا نکنند. همه صدا پیشه های اصلی سریال کارتونی سوپرمن در این بازی حاضر بودند. قدرت های سوپرمن هم خیلی خوب و قانع کننده به تصویر کشیده شده بود (هر چند گاهی باگ هایی هم به چشم میخورد). 

 

7- GOTHAM CITY IMPOSTERS

بازی GOTHAM CITY IMPOSTERS

آیا میشه بدون بتمن هم یک بازی خوب و موفق درباره دنیای بتمن ساخت؟ "متقلبین شهر گاتهام" ثابت میکنه که میشه. این بازی یک شوتر اول شخص مالتی پلیر است که در دنیای دی سی میگذرد. سازنده بازی Monolith Productions و ناشرش Warner Bros. Interactive Entertainment میباشد. داستان بازی از دید دو تیم روایت میشود که میخواهند همدیگر را بکشند: یک تیم که مثل لباس بتمن را پوشیده و یکی دیگر هم که اعضایش لباس جوکر را پوشیده اند.

شیادین شهر گاتهام

نقطه قوت بازی اینه که خیلی روی customization و تجهیزات مختلف برای هر شخصیت مانور میده. هر تیم میتونه 6 عضو داشته باشه تا باهاش تیم دیگه رو از پا دربیاره! همچنین 4 mode مختلف تو بازی هست که باعث میشه حال و هوای متنوعی پیدا کنه. البته در نهایت شاید نتونه به گرد پای بازی های اول شخص یا شوتر کلاسیک دنیای گیم برسه ولی در کل اگه بتمن رو دوست دارید بازی fun ای هستش.

 

6- BATMAN: THE BRAVE AND THE BOLD — THE VIDEOGAME

بازی BATMAN: THE BRAVE AND THE BOLD — THE VIDEOGAME

سال 2010 این بازی براساس انیمیشن Batman: the Brave and the Bold برای کنسول Wii و Nintendo DS عرضه شد (شخصا عاشق این کارتون و حال و هوای آن هستم).  بارها و بارها شاهد بوده ایم که سازندگان گیم ، سبک هنری را تغییر داده اند تا درست مثل منبع الهام بخش خود شود. سازندگان این بازی هم همین کار را کردند و از سبک دو بعدی بهره گرفتند.

بازی بتمن جسور

بازی نه تنها از نظر سبک بصری با کارتونش مو نمیزنه بلکه گیم پلی آن هم که بزن بزن است به خوبی از سبک کارتونی پیروی میکند.  در هر مرحله بتمن با یک قهرمان دیگر دی سی مثل «مرد پلاستیکی» یا «بلو بیتل» و ...  همکار میکند. همانطور که گفته شد این بازی همزمان برای Wii و DS عرضه شد که نسخه Wii بیشتر حالت دو نفره داشت. ولی هردوشون از کیفیت یکسانی برخوردار هستند. منتقدین به بازی نمره متوسط رو به بالا اهدا کردند و سادگی شیرین آن را ستودند و بهش لقب "عنوانی سرگرم کننده که ممکنه زود براتون تکراری بشه"، دادند.

 

5- SCRIBBLENAUTS UNMASKED

بازی SCRIBBLENAUTS UNMASKED

Scribblenauts نام یک سری بازی های ویدئویی معمایی (puzzle video game) است که به خاطر میزان بی سابقه از گزینه هایی که در اختیار بازیباز قرار میدهد، مورد ستایش واقع شده. شما میتونید تقریبا هر چیزی رو تایپ کنید تا برای حل معما مورد استفاده قرار بگیره.  سال 2013 این سری پایش به دنیای دی سی باز شد و در نتیجه گیمی خلق شد که برای خوره های دی سی بسیار هیجان انگیز است چون میتوان تقریبا هر شخصیتی از این شرکت که فکرش را بکنید در آن احضار نمود!

بازی اسکریبل ناتس دی سی

به طور مثال گروه "لژیون ابرقهرمانان" هستند، دشمنان گمنام بتمن هم همین طور و .. هر چیزی که فکرش رو بکنید! به علاوه بازی چالش ها و پازل هایی عرضه میکنه که اگه یک دی سی فن باشید بیشتر ازشون لذت میبرید. اگر هم نباشید و اطلاعات خاصی هم از دی سی نداشته باشید باز هم میشه ازش لذت برد. در هر صورت از اون بازی هایی هستش که آدم باهاش حال میکنه.

 

4- BATMAN: THE TELLTALE SERIES

بازی  BATMAN: THE TELLTALE SERIES

Telltale استعداد غریبی در داستان گویی داره و سابقه خوبی در این زمینه از خودش به ارث گذاشته. سال 2016 بالاخره این شرکت برای بتمن بازی ساخت که حالت اپیزودیک داشت .5 اپیزود آن ساخته شد و سیزن دومش هم به نام Batman: The Enemy Within سال 2017 آمد. در این میان کلی ماجراجویی باحال برای علاقمندان به شخصیت شوالیه تاریکی خلق شد.

بازی بتمن تلتیل

خوبی بازی اینه که به قدر مساوی به بتمن و بروس وین اهمیت میده ولی اختیارش با شماست که چطور هر بخش را مدیریت کنید. یعنی ایا مایل هستید که در قالب بروس به بحث های هوشمندانه بپردازید یا اینکه در قالب بتمن حساب خلافکاران را برسید؟ هر انتخابی که بکنید و هر تصمیمی که بگیرید نتیجه متفاوتی در بر خواهد داشت که باعث میشه بازی در مسیر خاصی پیش بره. 

 

3- JUSTICE LEAGUE HEROES

بازی JUSTICE LEAGUE HEROES

"قهرمانان جاستیس لیگ" در واقع قرار بود پاسخ دی سی باشه به بازی محبوب Marvel Ultimate Alliance در سبک نقش آفرینی (role playing) .  راستش رو بخواهید این بازی که سال 2006 عرضه شد، در کنسول های خانگی PS2 و Xbox چیز جالبی از آب در نیامد. خودم وقتی سالها پیش در ps2 بازیش کردم به نظرم خیلی معمولی بود.

بازی قهرمانان جاستیس لیگ

 ولی در عوض نسخه ای که برای PSP عرضه شد خیلی بهتر بود و مورد استقبال زیادی هم واقع شد مخصوصا به خاطر سیستم customization و گیم پلی co-op ای که داشت. امتیازات بهتری هم دریافت کرد و هواداران دی سی هم از این نسخه بیشتر استقبال کردند. ولی در کل مساله این بود که همه آن را با شاهکاری مثل X-Men: Legends مقایسه میکردند که در آن در هر مرحله میشد از هر شخصیتی که در اختیار داشتید استفاده کرد ولی قهرمانان جاستیس لیگ در خیلی از مرحله ها این ویژگی را از بازیبار میگرفت. اما در کل اینکه بتونی از این همه شخصیت دی سی در چنین بازی استفاده کنی هنوز هم لذت بخشه.

 

 

2- BATMAN: ARKHAM CITY

بازی BATMAN: ARKHAM CITY

(برای این یکی هم از متنی که قبلا تو این مقاله نوشته بودم، استفاده میکنم)

 Rocksteady كه با ساخت Batman: Arkham Asylum به خوبی تبحرش را به رخ همگان كشیده بود، بار دیگر با Batman: Arkham City چشم‌ها را خیره نمود. در واقع این بازی با فضای جدی و سنگین و گیم پلی فوق العاده روان خود نه تنها هواداران کمیک بوکی بلکه تمام بازیبازان را مجذوب خود کرد. بتمن اینبار باید علاوه بر پرده برداری از اهداف شوم "هوگو استرنج" (که از هویت واقعی بتمن آگاه است)، با بزرگترین دشمنان خود روبرو شده و عدالت را اجرا میکرد (البته او این بار از کمک "رابین" و "زن گربه ای" نیز بهره مند میشد).

بازی ارکهام سیتی

یقیناً بار دیگر جذابیت اصلی بازی در داستان پخته و نفس گیر اش خلاصه میشد که با مهارت هر چه تمام روایت شده و فکر و ذهن بازیباز را کاملاً در دنیای تاریک خود فرو میبرد. پایان بازی هم احتمالاً تا سال های سال یکی از بهترین و تاثیرگذارترین پایان ها محسوب خواهد شد. ایندفعه محیط بازی بسیار بزرگتر و بازتر شده، معماها تنوع بیشتری پیدا كرده و تجهیزات و حركات جدیدی در اختیار بتمن قرار داشت. در ضمن بازی پر بود از انواع و اقسام ماموریت های اصلی و فرعی و موانع گوناگون. موارد فوق الذکر به همراه یک سیستم مبارزه بهبود یافته، DLCهای جذاب، گرافیک چشم نواز، طراحی مراحل خلاقانه، طراحی هنری بسیار زیبا و هنرمندانه، نورپردازی مسحور کننده، استفاده بهینه از Detective Mode، طراحی مدل عالی، انیمیشن های قابل قبول، کننده، گیم پلی درگیر کننده، موسیقی متن حماسی و صداپیشگی های بی عیب و نقص، فضا سازی شگفت انگیز، مبارزات جذاب و نفس گیر، مخفی کاری های مبتکرانه، challengeهای سرگرم کننده و ...کارشناسان را مجبور کرد تا Arkham City را حتی از سری فیلم های سینمایی بتمن کریستوفر نولان برتر بدانند و به آن لقب بهترین اقتباس انجام شده از روی داستان های مصور شوالیه تاریکی در دنیای سرگرمی را بدهند. راستی، دورنمای محیط های بازی آن چنان زیبا بود که در برخی قسمت ها ناخواسته روی یک ساختمان های بلند قرار گرفته و چند دقیقه به منظره هولناک زیر پای خود خیره می شدید!

 

1- INJUSTICE 2

بازی  INJUSTICE 2

بازی Injustice: Gods Among Us ، تلاش درخشانی بود از سوی استودیوی Netherrealm که واقعا داستان شگفت انگیزی داشت و گیم پلی اش بسیار ابرقهرمانانه و زیبا بود ولی گیم پلی تنوع لازم را نداشت و بعد از مدتی تکراری و یکنواخت میشد. گرافیک صحنه های سینمایی بین بازی هم زیاد بالا نبود. اما قسمت دومش واقعا بهتره. یعنی سازندگانش به تمام شکایت های بازیبازان و هواداران گوش دادند. بودجه بیشتری هم برایش خرج کردند. شخصیت های بیشتری هم به roster اضافه شدند. داستان هم ادامه مستقیم قسمت اول بود. در نتیجه همه چیز از قسمت اول پیشی گرفت.

بازی اینجاستیس 2

در واقع اینجاستیس 2 موفق شد سیستم مبارزه ای که باعث شد قسمت اول اونقدر محبوب بشه را در هر جنبه ای که فکرش رو بکنید ارتقا بده و بهبود ببخشه. به علاوه بخش مالتی ورس و سیستم customization باعث شد تا بازیباز میل و رغبت بیشتری برای تکرار پیدا کنه و هر روز و هر روز برگرده و پای بازی بنشینه. درسته که در سیستم آنلاین ممکنه ظرف سه سوت نابود بشوید (!) ولی بازی اونقدر فانه که این چیزا اصلا مهم نیست.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع:سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 مقالات مشابه:

15 بازی برتر ساخته شده از روی شخصیت های مارول (MARVEL)

20 بازی کمیک بوکی که هرگز منتشر نشدند

10 بازی دی سی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 بازی کمیک بوکی برتر تاریخ

بدترین بازی های ابرقهرمانی 

بهترین و بدترین بازی های کمیک بوکی در سبک مبارزه ای (FIGHTING)

10 بازی برتر مرد عنكبوتی

15 بازی برتر سبك "بزن بزن" (BEAT 'EM UP)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ultimate Comic Fan
#1 Ultimate Comic Fan 1396-07-03 16:57
آه، از اون مقاله که نمیتونم نظر ندم...
من همیشه از MKvsDC بدم میومد! دنیای مورتال کامبت زیادی خشنه، حتی واسه دی سی!
حدسش رو هم زدم که I2 و B:AC هم توی لیست باشن!
نقل قول کردن
Migel ohera
#2 Migel ohera 1396-07-03 17:08
عالي اقاي ترابي عالليي
بازي هاي ديسي واقعا بهترين هستن ، به شخصه با بازياش خيلي حال ميكنم مخصوصاً اينجاستيس 2 و سري هاي اركام.
سر سري هاي أركام كه سوي چشمام رو از دست دادم ، بس كه صبح تا شب پاش بودم.
البته الان مورد انتظار ترين بازيه كميك بوكي بنده بازيه جديد مرد عنكبوتي هستش، يعني اصلا نميتونيم صبر كنم ، دارم روز شماري ميكنم،
چند سال پيش كه شيش سالم بود بازياي مرد عنكبوتيو بازي ميكردم از نسخه پي اس وان گرفته تا سري اميزينگ .
مطمئنم اينسامنياك خاطراتمو زنده ميكنه.
نقل قول کردن
alispider
#3 alispider 1396-07-03 17:34
من بازی های lego batman 2 و injustice 2 و سری آرکهام و batman telltale و mortal kombat vs dc univers و batman return رو بازی کردم و واقعا حق داشتن تو این مقاله باشن.مقاله هم بسیار عالی بود. :lol:
ولی به نظرم بازی های batman vengace و batman arkham knight هم باید داخل مقاله میبودن. :-*
نقل قول کردن
fbs
#4 fbs 1396-07-03 17:43
مقاله عالی بود و من واقعا دوست داشتم دستتون درد نکنه من غیر از اینا از بازی batman vengeance هم خوشم اومد به نظرم بازی خوبی بود
نقل قول کردن
PedraM2002
#5 PedraM2002 1396-07-03 18:27
مقاله جالبی بود.ممنون.توی این لیست من فقط سری آرکام و تل تیل رو تجربه کردم.بازی اول ارکام که بخاطر گیم پلی نوینش ستایش میشه,ارکام سیتی هم که داستان عالی ای داشت,و ارکام نایت هم گرافیک چشم نواز.بتمن تل تیل هم بازی خوبی بود.توی فصل یک که اصلا با پدر و مادر بروس و گذشته اونا شوخی بزرگی کردن.که ریسک عجیبی بود . فصل 2 رو هم هنوز بازی نکردم.ولی با حضور جوکر امیدوارم که چیز خوبی از اب در بیاد.
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1396-07-03 18:58
به نقل از alispider:

ولی به نظرم بازی های batman vengace و batman arkham knight هم باید داخل مقاله میبودن. :-*

خب قطعا تیمارستان ارکهام یا ارکهام نایت یا اینجاستیس 1 از مثلا بتمن نینتندو و ... بهتر هستند. ولی نویسنده خواسته از هر سری فقط یک بازی رو تو لیست بیاره
نقل قول کردن
Richard Grayson
#7 Richard Grayson 1396-07-03 19:08
عجیب بود نویسنده اشاره ای به بازی Young Justice نکرد ، این بازی تکمیل کننده 2 فصل انیمیشن Young Justice بود .البته نقد های زیاد مثبتی برای بازی نیومد ، ولی برای کسی که انیمیشن رو دیده بود بازی لذت بخش بود ، سبک بازی هم مثل marvel alliance بود و در هر مرحله میشد شخصیت هارو عوض کرد. دشمن های خوبی هم در سریال حضور داشتند که البته میتونست بهتر و قوی تر باشه.
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#8 Ultimate Comic Fan 1396-07-03 19:28
به نقل از Richard Grayson:
عجیب بود نویسنده اشاره ای به بازی Young Justice نکرد ، این بازی تکمیل کننده 2 فصل انیمیشن Young Justice بود .البته نقد های زیاد مثبتی برای بازی نیومد ، ولی برای کسی که انیمیشن رو دیده بود بازی لذت بخش بود ، سبک بازی هم مثل marvel alliance بود و در هر مرحله میشد شخصیت هارو عوض کرد. دشمن های خوبی هم در سریال حضور داشتند که البته میتونست بهتر و قوی تر باشه.

به نظر من تنها مشکل اون بازی این بود که زیاد از نظر تنوع گیم پلی قوی نبود، وگرنه اون بازی چی زیادی از بقیه بازیای لیست کم نداره.
نقل قول کردن
S. Mahdi
#9 S. Mahdi 1396-07-03 19:36
ممنون از استاد ترابی بابت ترجمه مقاله. مقاله خوبی بود ولی از نظر من حتماً باید بازی های Batman : arkham asylum و Batman : arkham knight و Injustice : gods among us تو لیست میبود و اینکه از نظرم باید Batman : arkham city در رتبه اول میبود (واقعا این بازی نظیر نداره، از هر نظر کامل و بینقصه) البته چون مقاله ترجمه شده بود دست آقای ترابی بسته بود (البته اگه خودتون مقاله رو مینوشتید خیلی بهتر میشد؛ چون مطمئناً با مقاله به مراتب بهتری مواجه بودیم.) خلاصه خیلی ممنون بابت ترجمه مقاله، خسته نباشید آقای ترابی :-)
راستی آقای ترابی، چون بازی Batman the brave and the bold هم تو لیست بود میپرسم : نظرتون دربارهٔ خوده انیمیشن Batman the brave and the bold چیه؟
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1396-07-03 19:44
به نقل از S. Mahdi:
ممنون از استاد ترابی بابت ترجمه مقاله. مقاله خوبی بود ولی از نظر من حتماً باید بازی های Batman : arkham asylum و Batman : arkham knight و Injustice : gods among us تو لیست میبود و اینکه از نظرم باید Batman : arkham city در رتبه اول میبود (واقعا این بازی نظیر نداره، از هر نظر کامل و بینقصه) البته چون مقاله ترجمه شده بود دست آقای ترابی بسته بود (البته اگه خودتون مقاله رو مینوشتید خیلی بهتر میشد؛ چون مطمئناً با مقاله به مراتب بهتری مواجه بودیم.) خلاصه خیلی ممنون بابت ترجمه مقاله، خسته نباشید آقای ترابی :-)
راستی آقای ترابی، چون بازی Batman the brave and the bold هم تو لیست بود میپرسم : نظرتون دربارهٔ خوده انیمیشن Batman the brave and the bold چیه؟

من تو کامنت شماره 6 هم گفتم
خب قطعا تیمارستان ارکهام یا ارکهام نایت یا اینجاستیس 1 از مثلا بتمن نینتندو و ... بهتر هستند. ولی نویسنده خواسته از هر سری فقط یک بازی رو تو لیست بیاره
کلا اونجوری مقاله خیلی بیخود میشد
4 تا سری ارکهام و دو تا هم اینجاستیس! یعنی کل تاپ تن باید میشد اون دو تا سری!
اونم او مقاله گفتم. من از این کارتون خیلی خوشم میاد!
نقل قول کردن
S. Mahdi
#11 S. Mahdi 1396-07-03 20:48
به نقل از mtm:
به نقل از S. Mahdi:
ممنون از استاد ترابی بابت ترجمه مقاله. مقاله خوبی بود ولی از نظر من حتماً باید بازی های Batman : arkham asylum و Batman : arkham knight و Injustice : gods among us تو لیست میبود و اینکه از نظرم باید Batman : arkham city در رتبه اول میبود (واقعا این بازی نظیر نداره، از هر نظر کامل و بینقصه) البته چون مقاله ترجمه شده بود دست آقای ترابی بسته بود (البته اگه خودتون مقاله رو مینوشتید خیلی بهتر میشد؛ چون مطمئناً با مقاله به مراتب بهتری مواجه بودیم.) خلاصه خیلی ممنون بابت ترجمه مقاله، خسته نباشید آقای ترابی :-)
راستی آقای ترابی، چون بازی Batman the brave and the bold هم تو لیست بود میپرسم : نظرتون دربارهٔ خوده انیمیشن Batman the brave and the bold چیه؟

من تو کامنت شماره 6 هم گفتم
خب قطعا تیمارستان ارکهام یا ارکهام نایت یا اینجاستیس 1 از مثلا بتمن نینتندو و ... بهتر هستند. ولی نویسنده خواسته از هر سری فقط یک بازی رو تو لیست بیاره
کلا اونجوری مقاله خیلی بیخود میشد
4 تا سری ارکهام و دو تا هم اینجاستیس! یعنی کل تاپ تن باید میشد اون دو تا سری!
اونم او مقاله گفتم. من از این کارتون خیلی خوشم میاد!

حق با شماست، ممنون که جواب سوالم رو هم دادید (برای این پرسیده بودم چون فکر میکردم اون بخش "شخصا عاشق این کارتون و حال و هوای آن هستم." رو از زبان خود نویسنده مقاله گفتید.)
نقل قول کردن
Teen Titans
#12 Teen Titans 1396-07-03 21:15
ممنون بابت مقاله :-) شماره ۵ رو که خیلی دوست دارم بازی کنم ببینم چه جوریه ! ایشالله تا پنج سال آینده بتوونم امتحانش کنم :-|
نقل قول کردن
A Great Captain
#13 A Great Captain 1396-07-03 21:46
بازی batman the telltale series به شدت بازی مزخرفی هست و اصلا استحقاق رتبه 4 رو نداره.
نقل قول کردن
spider-sonic
#14 spider-sonic 1396-07-03 22:01
بازی mk vs dc بزا هواداران مرتال کمبات بیشتر یه فاجعه بود تا یه بازی خوب!خشونت کافی رو نداشت.مرتال کمبات بیشتر بخاطر خشونتش معروفه تا گیم پلیش(خودم به شخصه عاشق فتالیتی اسکرپیون تو مرتال کمبات ایکسم)
نقل قول کردن
alispider
#15 alispider 1396-07-04 14:06
به نقل از A Great Captain:
بازی batman the telltale series به شدت بازی مزخرفی هست و اصلا استحقاق رتبه 4 رو نداره.

واسه ی چی این حرفو می زنید؟ :o درسته که بازی عالی نبود ولی بازی سرگرم کننده با محوریت داستان سرایی خوبی بود.
نقل قول کردن
mehran spidey
#16 mehran spidey 1396-07-04 14:32
عجب مقاله ای بود! خیلی دلم برای مقالات مربوط به دنیای گیم تنگ شده بود، از بین این بازی ها همشون رو دیدم به جز رتبه ی 5! جدا نمیدونستم همچین بازی ای هم وجود داره :o در مورد رتبه ی اول هم باید بگم که موافقم جدا اینجاستیس 2 بازی فوق العاده زیبایی بود و به شخصه ازش لذت بردم،ولی همیشه دوست داشتم که شرکت ناتی داگ یه بازی از روی ابرقهرمانان کمیک بوکی بسازه، خداییش سری بازی انچارتد رو خیلی عالی ساخت و به نظر من از پس بازی های کمیک بوکی هم برمیاد
نقل قول کردن
Bowman
#17 Bowman 1396-11-28 20:29
Injustice 2 بهترین بازی تاریخ کمیک
( :P حالا نکه من همه بازی های تاریخ کمیک رو بازی کردم)
ولی بی شوخی ;-) Injustice 3 قراره پرانتظار ترین بازی کمیک بوکی آینده نزدیک باشه... Very Nice
نقل قول کردن
bamdadkk
#18 bamdadkk 1397-06-26 15:32
مقاله بسیار خوبی بود...با تشکر...با اینکه به نظر من آرکام سیتی باید در رتبه اول باشه...با اینکه از نظر کیفیت و گرافیک به پای اینجاستیس دو نمیرسه ولی از نظر گیم پلی و داستان از اینجاستیس دو خیلی بهتره
نقل قول کردن
lady_novax
#19 lady_novax 1398-05-30 01:49
یکی از دلایل اینکه DC تونست تو عرصه ی گیم بدرخشه انتخاب کمپانی های ساخت گیم بسیار خوب بوده ، نمونه اش راکستدی و ندرالم استودیو ( البته بخش ویدیو گیم وارنر هم کمک شایانی به ساخت سری بازی اینجاستیس کرد ) ، اگر مارول هم با ندرالم برای ساخت یک بازی فایتینگ مثل اینجاستیس قرار داد میبست خیییییلی سود میکرد چون چه کمپانی ای بهتر از سازنده ی مورتال کامبت میتونه یه بازی فایتینگ خفن بسازه ؟ ندرالم با ساخت اینجاستیس به خصوص اینجاستیس 2 اثبات کرد که در این زمینه بهترینه . بنظرم مارول هم باید یه قرارداد با ندرالم استودیوز ببنده . هر چند بعید بدونم اینکارو بکنه چون ندرالم و وارنرگیم با هم کار میکنن روی پروژه ها . در کل مقاله ی خیلی خوبی بود خسته نباشید
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#20 AmirhoseinJafari2005 1399-11-10 21:01
من این مقاله رو خیلی دوست دارم چون بازی های عالی رو معرفی کردید. مورد های ۱۲ ، ۹ ، ۸ ، ۶ و ۲ عالی بودند و واقعا خیلی باحال بودند :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45