15 شخصیت برتری که از کمپانی یا دنیاهای دیگر وارد دی سی شدند!

15 شخصیت برتری که از کمپانی یا دنیاهای دیگر وارد دی سی شدند!

با خواندن این مقاله که به مناسبت اکران فیلم "شزم" دوباره روی صفحه اول سایت قرار گرفته، متوجه میشوید که برخی از قهرمانان دی سی در اصل متعلق به شرکت های دیگری بودند!

مقدمه: برخلاف دنیای مارول که تقریبا میشه گفت به طور کامل در ابتدای دهه 60 میلادی شکل گرفت و تکمیل شد، و تا الان هم دست نخورده باقی مانده ،  تکامل دنیای دی سی پیچیده تر بوده است. درسته که اکثرا شخصیت های عصر طلایی دی سی برای انجام ماموریت در قالب گروه جاستیس لیگ با هم ملاقات میکردند ولی در مجموع نویسندگان این شرکت اهمیتی به این که آیا داستانی که مینویسند ربطی به سری های دیگر داره یا اینکه ایا آنها را نقض میکنه یا نه، نمیدادند. البته بعدش دی سی سعی کرد با ایده مالتی ورس اختلافات و تضادهای که از نظر continuity وجود داره را توجیه کنه. ولی مالتی ورس کلا ایده گیج کننده ای است و به همین دلیله که دی سی تقریبا هر چند سال یک بار دنیای خودش رو از نو reset یا ریبوت یا relaunch یا rebirth با هر چیزی دیگری که بخواهید بهش بگید (!) میکنه تا خوانندگان گیج نشوند. ولی در هر حال باید قبول کنیم که همین باعث شده نویسندگان دی سی نسبت به مارول از آزادی عمل بیشتری برای نوشتن داستان های عجیب و جدید برخوردار باشند چون زیاد به continuity اهمیت نمیدهند و لازم نیست هر چی مینویسند با آنچه در گذشته آمده همخوانی داشته باشه. ضمن اینکه این مساله باعث شده تا بتوانند از شرکت های دیگر هم کاراکتر بگیرند (البته طرفداران دو آتیشه مارول این رو نشانه ضعف دی سی میدونند چون میگن اگه دی سی به قدر کافی خودش شخصیت های درجه یک داشت دیگه مجبور نبود از شرکت های دیگه شخصیت بگیره!) .

در هر حال دی سی از دهه 50 میلادی  تونسته شخصیت هایی را به دست بیاره که اولش متعلق به کمپانی هایی مثل "کوآلیتی کامیکس" (Quality Comics) ، "فاست کامیکس"، (Fawcett Comics)، "چارلتون کامیکس" (Charlton Comics)، "ارچی کامیکس" (Archie Comics) یا Milestone و WildStorm بودند. برخی از این شخصیت ها برای مدتی کوتاه در عالم دی سی دیده شدند و برخی دیگر هم شخصیت های کلیدی شده اند. در این مقاله که از سایت CBR تقدیم شما میشه، 15 تا از ماندگارترین و بهترین این شخصیت ها را به شما معرفی میکنیم.

نکته مهم: پیشنهاد میشه قبل از خواندن این مقاله، این مقاله را نیز بخوانید.

 

 

15- مرد پلاستیکی (Plastic Man)

مرد پلاستیکی (Plastic Man)

"کوالیتی کامیکس" اولین شرکتی بود که دی سی شخصیت هایش را خرید (اون موقع دی سی ، National Periodical Publications نامیده میشد). مهم ترین شخصیت این شرکت «مرد پلاستیکی» است. او سال 1941 توسط «جک کول» خلق شد و داستان هایش در Police Comics چاپ میشد . اولش آدم بدی بود ولی یک قهرمان شد.  قدرت هایش بهش اجازه میدهند خودش را به شکل های مختلفی دربیاورد و بدنش را کش بدهد. کمیک های او در عصر طلایی کمیک بوک در دهه 40 میلادی از خلاقانه ترین و کمدی ترین ها بودند . بیخود نیست که نویسنده بزرگی مثل «گرنت موریسون» اینقدر ازش خوشش میاد که ازش به عنوان یکی از شخصیت های اصلی در کمیک های جاستیس لیگ در دهه 90 میلادی استفاده کرد. یا مثلا «فرانک میلر» در "شوالیه تاریکی دوباره ضربه میزند" مرد پلاستیکی را قوی ترین قهرمان جهان نامید. در هر حال دی سی سال 1956 این شخصیت را خرید. جالبه که «جولیوس شوارتز» سردبیر مشهور دی سی در آن زمان حواسش نبود که دی سی مرد پلاستیکی رو داره و شخصیتی بسیار شبیه به او به نام «مرد دراز شونده» (Elongated Man) را در 1960 خلق کرد (البته قدرت های او نسبت به مرد پلاستیکی محدود تر است).

 

14- شاهین سیاه (Black Hawk)

شاهین سیاه (Black Hawk)

«شاهین سیاه» یا «بلک هاک» نیز توسط "کوالیتی کامیکس"  خلق شد و داستان هایش در سری Military Comics منتشر میشد. میگن زمانی اونقدر محبوب بوده که فقط سوپرمن ازش پیشی میگرفته . ضمن اینکه از معدود شخصیت های دنیای کمیک بود که داستان هایش بدون وقفه از دهه 40 تا 60 میلادی چاپ میشد. او رهبر یک گروه ویژه از خلبان های بین المللی بود که اسمشون شاهین های سیاه بود . بنابراین در دهه 40 میلادی با نیروهای محور میجنگید ولی بعدا وقتی دی سی سال 1957 او را خرید، بیشتر با خبیث هایی که مایه های علمی – تخیلی داشتند میجنگید. اواخر دهه 60 میلادی از محبوبیت او به شدت کاسته شد و حتی سوپرمن بهش لقب "تمام شده" داد! بعدش هم گاهی اوقات در کمیک های دی سی دیده شده. در فیلم «واندرومن» هم حضور داشت و نقشش را «سعید تغماوی» بازی میکرد.

 

13- کاپیتان مارول/شزم (Captain Marvel/Shazam)

 کاپیتان مارول/شزم (Captain Marvel/Shazam)

این یکی از راه هایی هستش که میشه به شخصیت های دیگر کمپانی ها دسترسی پیدا کنید: ازشون شکایت کنید! در واقع دی سی اون قدیما تقریبا یک دهه درگیر شکایت از "فاست کامیکس" بود چون میگفت اصلی ترین ابرقهرمانش یعنی «کاپیتان مارول» از روی سوپرمن تقلید کرده! کاپیتان مارول هم شخصیتی بود بسیار محبوب که اولین بار در سری Whiz Comics به دست «سی. سی. بک» خلق شد و حتی از سوپرمن هم محبوب تر شد. او نوجوانی بود به نام «بیلی باتسون» که با گفتن کلمه "شزم" به یک ابرقهرمان تبدیل میشد (تو این مقاله درباره او توضیحات خوبی داده شده). دی سی اونقدر روی این شکایت تمرکز کرد و اونقدر پیگیر بود که قضیه داشت به دیوان عالی کشیده میشد ولی ورشکستگی فاست باعث شد تا قضیه حل و فصل بشه. و جالب اینه که سال 1972 وقتی دی سی این شخصیت را خرید شروع کرد به چاپ کمیک های او!!! پس واقعا اگر اینقدر به سوپرمن شبیه بوده پس چطور دی سی این کار را کرد؟! البته دی سی مجبور شد از نام شزم برای کمیک های او استفاده کنه چون در اون سالهایی که فاست ورشکسته شده بود، مارول از فرصت استفاده و شخصیتی خلق کرد به نام «کاپیتان مارول» . بنابراین دی سی دیگه نمیتونست از این نام استفاده کنه. پس از رویداد مهم Crisis on Infinite Earths در سال 1985، کاپیتان مارول به دنیای اصلی دی سی پیوست. از سال 2011 به بعد نیز رسما اسمش شده شزم تا یه وقت مارول ازشون شکایت نکنه!

 

12- عمو سام و مبارزین آزادی (Uncle Sam and the Freedom Fighters)

 عمو سام و مبارزین آزادی (Uncle Sam and the Freedom Fighters)

 در دهه 40 میلادی که مصادف شده بود با جنگ جهانی دوم هر کمپانی کمیک بوکی تقریبا یک قهرمان میهن پرستانه داشت (مثل مارول که «کاپیتان آمریکا» داشت) . "کوآلیتی کامیکس" هم تصمیم گرفت از سمبل آمریکا یعنی «عمو سام» استفاده کنه! بنابراین شروع کرد به چاپ ماجراهای او در سری National Comics. وقتی دی سی این شخصیت را در دهه 70 میلادی خرید، گروهی خلق کرد به نام "مبارزین آزادی" که رهبرش عمو سام بود . دیگر اعضایش نیز شخصیت های گمنام کوآلیتی مثل Doll Man، Black Condor، Human Bomb، فانتوم لیدی، و اشعه (the Ray) بودند. بعدها گفته شد که روح آمریکا در وی حلول کرده (!). سال 1997 ، "ورتیگو" یک مینی سریز با حضور عمو سام کار کرد که توسط «الکس راس» طراحی شد.

 

11- بلو بیتل (Blue Beetle)

 بلو بیتل (Blue Beetle)

در سال 1983، دی سی رایت تمام شخصیت های متعلق به "چارلتون کامیکس" را خرید . از «آلن مور» هم خواست که داستان با حضور آنها بنویسه. ولی در نهایت او بسیاری از این شخصیت ها را تغییر داد و در کمیک تاریخی خودش به نام Watchmen ازشون استفاده کرد. سپس شخصیت های چارلتون کامیکس در رویداد Crisis on Infinite Earths از دنیای خود وارد دنیای دی سی شدند. یکی از معروف ترین آنها «بلو بیتل» بود که در واقع آلن مور از روی او شخصیت «نایت آول» (Nite Owl) را در واچمن خلق کرد. سری اول کمیک های او بین سالهای 1939 تا 1950 توسط Fox Comics چاپ میشد. بلو بیتل اریجینال ، «دن گرت» نام داشت و قدرتهایش زیاد تغییر میکرد. یعنی اولش قدرت فرابشری نداشت ولی بعدش از ویتامین استفاده کرد تا قدرت بگیره و حتی به منبع قدرت جادویی هم دست یافت! سپس چارلتون کامیکس این شخصیت را خرید و بلو بیتل جدیدی به نام «تد کورد» را در سال 1964 معرفی کرد. این همون شخصیته که بعدا دی سی ازش تا سال 2006 استفاده کرد. بعدش هم که  یک بلو بیتل جدید به نام «جیمی ریس» معرفی کرد که نوجوانه و لباس فضایی داره و الان در کمیک های دی سی حضور داره!

 

10- کاپیتان اتم (Captain Atom)

 کاپیتان اتم (Captain Atom)

نسخه اریجینال «کاپیتان اتم» توسط «جو آلن» و نابغه ای به نام  «استیو دیتکو» برای چارلتون کامیکس و در عصر نقره ای کمیک بوک خلق شد. نامش «آلن آدام» بود که در حادثه موشکی به قدرت های اتمی دست پیدا کرد. وقتی دی سی شخصیت های چارلتون را خرید ، شخصیتش رو تا حد زیادی تغییر داد (همین نسخه هم بود که الهام بخش شخصیت «دکتر منهتن» در کمیک Watchmen شد). در هر حال نسخه دی  سی، «ناتانیل آدام» نام داره که یک خلبان نیروی هوایی بود که در جنگ ویتنام از یک آزمایش جان سالم به در برد و به زمان حال آمد. او از ذات انسانی خودش فاصله گرفته و چند بار هم خبیث شده و با جذب "کریپتونایت" به «مرد کریپتونی» هم تبدیل شده است. به دنیای WildStorm هم رفته (اون موقع که از دنیای دی سی جدا بود) و در کمیک 9 قسمتی Captain Atom: Armageddon ظاهر شد.

 

9- کواسچن (The Question)

 کواسچن (The Question)

«کواسچن» یکی از بزرگترین مخلوقات استاد «استیو دیتکو» است که وقتی با «استن لی» درگیر شد و از مارول رفت برای چارلتون کامیکس خلق کرد. دیتکو او را براساس "فلسفه عینیت‌گرایی "  (Objectivist philosophy) خلق کرد . یعنی دنیا برایش یا سفید بود یا سیاه. این شخصیت پایه و اساس کاراکتر «رورشاک» در Watchmen شد. بعدش سال 1987 دی سی کمیک های اختصاصی او را منتشر کرد که «دنی اونیل» نویسنده اش بود و فلسفه های شرقی بودایی مثل " ذن" (Zen) در آن یافت میشد. سال 2005 هم سری جدیدی از کمیک های کواسچن توسط دی سی خلق شد. در هر حال، کواسچن اریجینال خبرنگاری است به نام «ویک سیج» و در  سری کمیک های   52 ، کارآگاهی به نام «رنه مونتایا» (که در این مقاله معرفی شده) را آموزش داد تا جانشینش بشود. بعدش هم خودش به دلیل ابتلا به سرطان مرد. در سری کمیک های New 52 شاهد نسخه های مختلفی از کواسچن بودیم که در میان آنها نسخه Earth-4  از بقیه به نسخه اریجینال خلق شده توسط دیتکو نزدیک تر بود. علاقمندان به انیمیشن هم به خوبی یادشون هست کواسچن چه شخصیت جذابی در کارتون "جاستیس لیگ" بود.

 

8- اسپریت (The Spirit)

اسپریت (The Spirit)

«اسپریت» از شخصتی های مهم دنیای کمیک است که توسط یکی از برجسته ترین و خلاق ترین هنرمندان تاریخ کمیک بوک به نام «ویل آیزنر» (Will Eisner) خلق شد (برای اشنایی بیشتر با شخصیت اسپریت، حتما این مقاله را بخوانید)  آیزنر از سال 1940 تا زمان مرگش تقریبا تمام کمیک های او را خلق کرد. او کارآگاهی بود به نام «دنی کولت» . داستان های اسپریت در روزنامه ها چاپ میشد و بعدش خیلی ناشرین در طول دهه ها ماجراهایش را چاپ کردند. سال 1996، آیزنر به برخی دیگر از طراحان و نویسندگان اجازه داد تا برایش داستان های جدیدی خلق کنند. بنابراین زمینه برای دی سی فراهم شد تا دو سال بعد از مرگ ویل آیزنر یعنی در سال 2007 ، کمیکی بوکی را با حضور این شخصیت منتشر کند (نویسنده اش «جف لوب» و طراحش «داروین کوک» بودند). با این کمیک بود که شخصیت اسپریت وارد دنیای دی سی شد . کمیک Batman/The Spirit هم در همین سال برنده جایزه آیزنر شد. البته شرکت های دیگر مثل IDW و Dynamite نیز اجازه استفاده از این شخصیت را در کمیک های خود دارند.

  

7- هاردور (Hardware)

 هاردور (Hardware)

Milestone Comics از شرکت های زیر مجموعه دی سی بود که توسط کسانی مثل «دواین مک دافی» ، «دنیس کوان»، «مایکل دیویس» و «درک دینگل» پایه گذاری شد تا در دنیایی مجزا از دی سی به قهرمانان رنگین پوست بپردازد. «هاردور» طولانی ترین کمیک Milestone بود که از سال 1992 تا 1997 به چاپ رسید . تا اینکه Milestone     تعطیل شد. از مهم ترین کمیک های این شرکت میتوان به Hardware اشاره کرد  که در آن با قهرمانی به نام «کرت متکاف» آشنا شدیم که مخترعی نابغه بود و دشمن اصلیش در واقع رئیسش بود! سال 1994 «هاردور» برای مدتی کوتاه وارد دنیای دی سی شد تا اینکه در رویداد Final Crisis و به خاطر شکافی بین دنیایی که پس از مرگ «دارک ساید» به وجود آمد، او و دیگر قهرمانان Milestone   به طور کامل وارد دنیای دی سی گردیدند. در سری New 52 او به مرشد قهرمانی به نام Static تبدیل شد . اعلام هم شده که دی سی در 2018 از او دیگر  شخصیت های Milestone    در رمان های گرافیکی Earth-M بهره خواهد گرفت.

 

6- آیکون (Icon)

آیکون (Icon)

«آیکون» که یک فضایی بود که در کره زمین گیر افتاده بود و به عنوان یک وکیل کار میکرد ، یکی از شخصیت های اصلی Milestone     بود (او دستیاری انسان هم داشت به نام «راکت»). گفته میشه که «کلارنس توماس» از قاضی های بدنام دیوان عالی آمریکا عاشق این شخصیت بوده! در هر حال آیکون در دنیای دی سی با سوپرمن دوست شد و یکی از اعضای گروه Shadow Cabinet شد که دیگر اعضایش را قهرمانان شرکت Milestone تشکیل میدادند. او در سریال کارتونی "یانگ جاستیس" عضو جاستیس لیگ بود و دستیارش ، راکت، در اواسط فصل اول به گروه پیوست.

 

5- مبارزین نیرومند (The Mighty Crusaders)

 مبارزین نیرومند (The Mighty Crusaders)

دی سی سعی کرد " مبارزین نیرومند" را از انتشارات "آرچی" بخره و وارد دنیای خودش بکنه که البته تصمیم اشتباهی هم بود چون اصلا در این راه موفق نبود. سال 2009، نویسنده معروفی مثل JMS وظیفه پیدا کرد این شخصیت ها را که عبارت بودند از Inferno، Hangman، Shield و Web رو وارد دی سی بکنه (هر کدومشون تم خاصی داشتند . مثلا Web، بسیار تکنولوژیک بود، Shield هم از قهرمانان قدیمی دنیای کمیکه که تم میهن پرستانه داره و ...). ولی همانطور که گفتم کمیک هاشون اصلا موفق نبودند. دی سی هم رایتشون رو به آرچی کامیکس پس داد!

  

4- استاتیک (Static)

 استاتیک (Static)

«استاتیک» از اون شخصیت هایی هستش که خیلی ها به خاطر سریال کارتونی او را میشناسند چون کارتونش به نام Static Shock سال 2000 تا 2004 پخش میشد و جزو دنیای کارتونی دی سی بود که «بروس تیم» در دهه 90 میلادی پایه گذاری کرد. خالق استاتیک ، «دواین مک دافی» هستش که از موسسین شرکت Milestone Comics بود و در بالا درباره اش توضیح داده شد. ولی اون موقعی که کارتونش پخش میشد، Milestone دیگه تعطیل شده بود. در هر حال میشه گفت که استاتیک محبوب ترین شخصیت Milestone است و در شماره 69 از کمیک Teen Titans رسما عضو این گروه شد. در New 52 هم سری کمیک های اختصاصی خودش رو داشت.

 

3- استورم واچ (Stormwatch)

استورم واچ

شرکت WildStorm توسط طراح بزرگ «جیم لی» افتتاح شد و زیرمجموعه انتشارات Image Comics بود. سال 1998 توسط دی سی خریداری شد اما قهرمان هایش در دنیایی جدا حضور داشتند تا اینکه سال 2010 تعطیل شد. یک سال بعد و در سری New 52 شخصیت های WildStorm رسما وارد دنیای دی سی شدند. بنابراین یک سری جدید از کمیک Stormwatch منتشر شد که اعضایش «آپولو»، «میدنایتر»، «جک هاکسمور»، «مهندس» و «جمی کوآنتوم» بودند و 30 شماره دوام آورد. محبوب ترین شخصیت ها نیز آپولو و مید نایتر بودند که شباهت زیادی به سوپرمن و بتمن داشتند! (البته آنها همجنس باز هستند). میدنایتر سال 2015 کمیک اختصاصی خودش رو پیدا کرد که 12 شماره دوام آورد. در سری Rebirth دی سی هم شاهد  کمیک Midnighter and Apollo بوده ایم.

 

2- گربه های وحشی (Wildcats)

 گربه های وحشی (Wildcats)

کمیک های «گربه های وحشی» توسط طراح سوپراستاری به نام «جیم لی» و برای شرکت Image Comics خلق و ابتدا خیلی هم محبوب شدند بعدش به  شرکت WildStorm رفتند و بعد از تعطیلی آن الان متعلق به دی سی هستند . گربه های وحشی نخستین کمیک Image بود که شبکه CBS از رویش در سال 1995  یک سریال انیمیشن ساخت با این امید که شاید بتونه با محبوبیت سریال کارتونی "مردان ایکس" رقابت کنه. با این حال و علیرغم این که حمایت خوبی از این کارتون شد و یک گیم و سری اسباب بازی هم همراهش عرضه شد اما فقط یک سیزن 13 قسمتی دوام داشت. در این کمیک شاهد تیمی از ابرقهرمانان و بیگانگان بودیم که درگیر یک نبرد باستانی و بین ستاره ای بودند. تا الان دی سی کمیکی به نام گربه های وحشی چاپ نکرده ولی برخی از شخصیت های این گروه مثل Grifter و Voodoo در سری New 52 صاحب کمیک های اختصاصی شدند. برخی دیگر هم بودند که در سری New 52 کشته شدند (مثلا Warblade که به دست «دث استروک کشته شد).

 

1- واچمن (Watchmen)

واچمن (Watchmen)

جنجالی ترین گروه از شخصیت ها که وارد دنیای اصلی دی سی شده اند ، «واچمن» است. قطعا خالق آنها یعنی «آلن مور» از این موضوع خیلی ناراحته. ولی در هر حال حضور آنها در سری جدید کمیک های دی سی یعنی Rebirth از خطوط اصلی داستان است . ضمن اینکه ظاهرا در شماره 1 از کمیک rebirth فاش شد که کل دنیای New 52 توسط «دکتر منهتن» خلق شده است و البته در کمیک The Button، دیدیم که بتمن و فلش دارند درباره دکمه «کمدین» تحقیق میکنند. در ماه نوامبر امسال داستان "ساعت قیامت" (Doomsday Clock) ، کراس اور بین واچمن و شخصیت های دی سی را ادامه خواهد داد و روی سوپرمن و دکتر منهتن تمرکز میکنه. حالا چه از این ایده خوشتون بیاد ، چه ازش متنفر باشید باید قبول کرد که رویارویی بیگانه ای که خودش رو وقف انسانیت کرده (سوپرمن) با انسانی که از انسانیت تهی شده (دکتر منهتن) میتونه خیلی جالب باشه.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 مقالات مشابه:

15 ناشر کمیک بوکی که دیگر وجود ندارند

15 شخصیت برتری که از کمپانی یا دنیاهای دیگر وارد دی سی شدند!

10 ابرقهرمان برتر دنیای كمیك كه به مارول یا دی سی تعلق ندارند

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

10 ابرقهرمانی كه بدترین اریجین (ORIGIN) را دارند

10 شخصیت قدیمی کمیک بوک که هم نام کاراکترهای معروف مارول و دی سی هستند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Cap-Spider Potter
#1 Cap-Spider Potter 1396-07-28 11:31
مقاله خیلی عالی بود...
لذت بردیم...
این دی سی هم مثل تراکتوری هر چی شخصیت بوده درو کرده ها !... همیشه سر این قضیه اسم کاپتان مارول چجوری شزم شده و... گیج میشدم...
الان کاملا متوجه شدم...
راستی من عاشق دنیای واچمن و شخصیت هاشم... به نظرم مبحث خیلی فلسفی و عمیقی توی دنیای کمیکن... واقعا باید آلن مور بزرگ رو تحسین کرد...


ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
V.A.A
#2 V.A.A 1396-07-28 12:50
خیلی ممنون اقای ترابی مقاله ی فوقالعاده ای بود اصلا انتظار نداشتم که واچمن برا DC نباشه...
نقل قول کردن
The Red Spider Skull
#3 The Red Spider Skull 1396-07-28 14:16
دی سی خیلی سعی کرده مثل مارول شخصیت های درجه یک خودش رو متنوع کنه و افزایش بده ولی بعد از 80 سال هنوز هم همون سرمن و بتمن و واندرومن و فلش و گرین لنترن رو داره که میشه بهشون گفت درجه یک. به خاطر همین هم هست که هر کی تعطیل میشه میره سراغش. ولی وضعیتش همینه که همینه
نقل قول کردن
capitan 2099
#4 capitan 2099 1396-07-28 17:42
ممنون از مقاله بسیار خوبتون من تازه عضو این سایت شدم وخیلی هیجان زده و خوشحالم لطفا یک مقاله هم در مورد قهرمان های که وارد مارول شدند بنویسید. با تشکر
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1396-07-28 18:51
به نقل از capitan 2099:
لطفا یک مقاله هم در مورد قهرمان های که وارد مارول شدند بنویسید. با تشکر

برای مارول نمیشه چیزی نوشت. تنها شخصیت مهمی که مارول خریده marvel man/miracle man. هستش که البته اونم بیشتر به خاطر اسمش بوده (marvelman)
تازه اونم فعلا وارد دنیای رسمی مارول نشده
نقل قول کردن
a.v.s
#6 a.v.s 1396-07-28 19:29
به نقل از mtm:
به نقل از capitan 2099:
لطفا یک مقاله هم در مورد قهرمان های که وارد مارول شدند بنویسید. با تشکر

برای مارول نمیشه چیزی نوشت. تنها شخصیت مهمی که مارول خریده marvel man/miracle man. هستش که البته اونم بیشتر به خاطر اسمش بوده (marvelman)
تازه اونم فعلا وارد دنیای رسمی مارول نشده

ولی آقای ترابی واقعا چه شخصیت های برتری وارد دی سی شدند
درحالی که مارول هرچی شخصیت داره مال خودش بوده (به جز شخصیت Marvelman/Miracleman) ولی با این حال فروش مارول از دی سی بیشتره
به نقل از The Red Spider Skull:
دی سی خیلی سعی کرده مثل مارول شخصیت های درجه یک خودش رو متنوع کنه و افزایش بده ولی بعد از 80 سال هنوز هم همون سرمن و بتمن و واندرومن و فلش و گرین لنترن رو داره که میشه بهشون گفت درجه یک. به خاطر همین هم هست که هر کی تعطیل میشه میره سراغش. ولی وضعیتش همینه که همینه

درسته
دی سی فقط از شخصیت های درجه یک فیلم ساخته. شخصیت های درجه دو دی سی، بیشترشون فقط در کارتون های دی سی حضور داشتند که یعنی فقط کودکان و نوجوانان آن ها را می شناسند. سریال های دی سی هم چون تقریبا تم نوجوانانه دارند اونقدر بیننده ندارند و اگر هم داشتند، کاسته شدند. یا این که در بازی های لگویی و غیرلگویی حضور داشتند. یعنی دی سی مجبور بوده است که شخصیت های خودش را در بازی ها، سریال ها و فیلم ها معرفی کند. درحالی که مارول فقط با دنیای سینمایی مارول را کم داشت تا اینقدر محبوب باشه. همیشه فکر میکنم اگر دنیای سینمایی مارول نبود، وضع مارول تا الان کمی وخیم بود
نقل قول کردن
Karate Kid
#7 Karate Kid 1396-07-29 21:55
وقت بخیر
میشه کمیک های superman thought robot رو بزارین برا دانلود؟
نقل قول کردن
blackagarboltagon
#8 blackagarboltagon 1397-11-05 06:09
به نقل از Karate Kid:
وقت بخیر
میشه کمیک های superman thought robot رو بزارین برا دانلود؟

سلام
سوپرمن تات روبات در کمیک فاینال کرایسیس سوپرمن بیاند که تای این فاینال کرایسیس هست حضور داشته
و قبلش باید فاینال کرایسیس ، کاونتداون تو فاینال کرایسیس و بقیه سری های کرایسیس و خونده بشه
نقل قول کردن
Bruce Wayne
-1 #9 Bruce Wayne 1398-01-21 20:51
احسنت به ام تی ام...تا دیسی کم کم فیلماش داره جون میگیره و موفق میشه ازین مقاله ها میاد صفحه اول سایت..واقعا دست مریزاد...خخخخ
یاد اون مقاله مجسمه ساز افتادم که میگفت 50دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن..همه میدونن این فیلم اصلا انتظارات را براورده نکرد و فیلم عالی نبود ولی دیگه اونقدم افتضاح نبود که بشه 50 دلیل اونم برای تنفر ازش پیدا کرد...
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1398-01-21 21:21
به نقل از Bruce Wayne:
احسنت به ام تی ام...تا دیسی کم کم فیلماش داره جون میگیره و موفق میشه ازین مقاله ها میاد صفحه اول سایت..واقعا دست مریزاد...خخخخ
یاد اون مقاله مجسمه ساز افتادم که میگفت 50دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن..همه میدونن این فیلم اصلا انتظارات را براورده نکرد و فیلم عالی نبود ولی دیگه اونقدم افتضاح نبود که بشه 50 دلیل اونم برای تنفر ازش پیدا کرد...

احسنت به بروس وین کور و نابینا! میگن خفاشا کورن ولی باورم نمیشد!
اولا اون بالا را نیگا کن
نوشته به مناسبت اکران شزم اومده صفحه اول سایت. دوما، این مقاله ترجمه است. سوما، جز حقیقت چیزی گفته؟ جایی رو تحریف کرده؟
و چهارما، عجب ماتحتی سوزونده و عجب مجسمه هایی ازتون ساخته که بعد چند سال هنوز مقالاتش رو تو گوشت و پوست خودتون حس میکنید!
واقعا دست مریزاد .... خخخخ
به رفقای عقده ای سلام برسون
نقل قول کردن
Spider-Fan
#11 Spider-Fan 1398-01-21 22:05
به نقل از Bruce Wayne:
احسنت به ام تی ام...تا دیسی کم کم فیلماش داره جون میگیره و موفق میشه ازین مقاله ها میاد صفحه اول سایت..واقعا دست مریزاد...خخخخ
یاد اون مقاله مجسمه ساز افتادم که میگفت 50دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن..همه میدونن این فیلم اصلا انتظارات را براورده نکرد و فیلم عالی نبود ولی دیگه اونقدم افتضاح نبود که بشه 50 دلیل اونم برای تنفر ازش پیدا کرد...

چی می گی شما؟ با کی کار داری؟! زنگ سایت پایینی رو بزن! :lol:
این مقاله پارسال منتشر شده؛ چه ربطی داره به موفقیت (؟) فیلم شزم؟! (چون من خودم هنوز ندیدم این فیلم رو)
بعد هم، عالم و آدم می‌دونن شزم از اول مال دی‌سی نبوده. این تخریب محسوب می‌شه الان؟! تعصب محسوب می‌شه؟!
چرا تعادل تعریف نشده واسه شماها؟!
البته اگه «نفهمی» خیلی فرق داره با اینکه «نخوای بفهمی»... اونی که خوابه رو می‌شه بیدار کرد، ولی اونی که خودشو به خواب زده رو نه...!
نقل قول کردن
kiyan
#12 kiyan 1398-01-21 22:16
به نقل از Bruce Wayne:
احسنت به ام تی ام...تا دیسی کم کم فیلماش داره جون میگیره و موفق میشه ازین مقاله ها میاد صفحه اول سایت..واقعا دست مریزاد...خخخخ
یاد اون مقاله مجسمه ساز افتادم که میگفت 50دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن..همه میدونن این فیلم اصلا انتظارات را براورده نکرد و فیلم عالی نبود ولی دیگه اونقدم افتضاح نبود که بشه 50 دلیل اونم برای تنفر ازش پیدا کرد...
"دیسی کم کم فیلماش داره جون میگیره"؟
داداش اینقدر ندید بدید بازی درنیارید تو رو به خدا
خودتونو جر دادین کلا دو تا فیلم با متای بالا 60 دادید بیرون
ولی ما 20 تا داریم
اره داداش. این عقده هاتون داره خطرناک میشه دیگه
نقل قول کردن
omiDeadpool
#13 omiDeadpool 1398-01-21 22:25
به نقل از Bruce Wayne:
احسنت به ام تی ام...تا دیسی کم کم فیلماش داره جون میگیره و موفق میشه ازین مقاله ها میاد صفحه اول سایت..واقعا دست مریزاد...خخخخ
یاد اون مقاله مجسمه ساز افتادم که میگفت 50دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن..همه میدونن این فیلم اصلا انتظارات را براورده نکرد و فیلم عالی نبود ولی دیگه اونقدم افتضاح نبود که بشه 50 دلیل اونم برای تنفر ازش پیدا کرد...

اره احسنت به ام تی ام که این چند روزه واسه یه شخصیت دی سی مثل شزم انچنان مقالاتی نوشته که خودتو و کل ایل و تبار و همه اون دوستای عقده ایت جمع شید نمیتونید بنویسید
جمعش کنید بابا. عقده های نمک به حروم
نقل قول کردن
h2018.marvel
#14 h2018.marvel 1398-01-21 23:21
به نقل از omiDeadpool:
به نقل از Bruce Wayne:
احسنت به ام تی ام...تا دیسی کم کم فیلماش داره جون میگیره و موفق میشه ازین مقاله ها میاد صفحه اول سایت..واقعا دست مریزاد...خخخخ
یاد اون مقاله مجسمه ساز افتادم که میگفت 50دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن..همه میدونن این فیلم اصلا انتظارات را براورده نکرد و فیلم عالی نبود ولی دیگه اونقدم افتضاح نبود که بشه 50 دلیل اونم برای تنفر ازش پیدا کرد...

اره احسنت به ام تی ام که این چند روزه واسه یه شخصیت دی سی مثل شزم انچنان مقالاتی نوشته که خودتو و کل ایل و تبار و همه اون دوستای عقده ایت جمع شید نمیتونید بنویسید
جمعش کنید بابا. عقده های نمک به حروم

اقا بدبخت پاره شد... اگه قرار بود اینطوری برخورد شه که بجای اینکه کم کم عقده های پیش پاافتاده شونو تخلیه کنن گدازه های فوران عقدشون پای عند گیمم میگیرفت
داداش این بازخورد مناسبی واسه زحمتای عوامل نیس
#قدردانی
نقل قول کردن
h2018.marvel
#15 h2018.marvel 1398-01-21 23:28
به نقل از kiyan:
به نقل از Bruce Wayne:
احسنت به ام تی ام...تا دیسی کم کم فیلماش داره جون میگیره و موفق میشه ازین مقاله ها میاد صفحه اول سایت..واقعا دست مریزاد...خخخخ
یاد اون مقاله مجسمه ساز افتادم که میگفت 50دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن..همه میدونن این فیلم اصلا انتظارات را براورده نکرد و فیلم عالی نبود ولی دیگه اونقدم افتضاح نبود که بشه 50 دلیل اونم برای تنفر ازش پیدا کرد...
"دیسی کم کم فیلماش داره جون میگیره"؟
داداش اینقدر ندید بدید بازی درنیارید تو رو به خدا
خودتونو جر دادین کلا دو تا فیلم با متای بالا 60 دادید بیرون
ولی ما 20 تا داریم
اره داداش. این عقده هاتون داره خطرناک میشه دیگه

اصن بحث شزم نیس بعضی بی جنبه ها لیاقت ندارن. همینطور اگه اینا اجازه بدن نباید دو طرفه کنیم من درسته فیلمای مارول بیشتر به دلم میشینه ولی با موفقیت فیلمای دیسی مشکلی ندارم حتی وقتی تو تلوزیون میبینم یه حالتی دارم که انگار خودم ساختم فیلمو(البته هیچ کدوم بغیر از شزمو سه گانه نولان).
میدونم دیر میپرسم یکم چون پیش اومد میگم چرا اینا انقد واندر ومنو تحویل میگیرن؟؟؟
نقل قول کردن
Kia-thor
#16 Kia-thor 1398-01-21 23:31
احسنت به استاد مقاله عالی و چه شخصیتهایی رو خریده و حریصانه دنبال رقابت و پول در اوردنه.
به نقل از Bruce Wayne:
احسنت به ام تی ام...تا دیسی کم کم فیلماش داره جون میگیره و موفق میشه ازین مقاله ها میاد صفحه اول سایت..واقعا دست مریزاد...خخخخ
یاد اون مقاله مجسمه ساز افتادم که میگفت 50دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن..همه میدونن این فیلم اصلا انتظارات را براورده نکرد و فیلم عالی نبود ولی دیگه اونقدم افتضاح نبود که بشه 50 دلیل اونم برای تنفر ازش پیدا کرد...

یعنی کسی که برچسب دی سی فن و مارول فن میزنه مشخصه که چی تو سرش میگذره و ردیف سنیش چیه.
دوست عزیز کمیک فن فیلمای کمیک و به یه چشم میبینه حالا چه دی سی باشه چه مارول. همونجور که سه گانه بتمن خوب بود ک کسی بدش و نمیگه فیلمی ک بده باید گفته شه.
مثل استاد ترابی که شما یا از روی نشناختن یا تمسخر mtm خطاب قرار دادید نظرشون در مورد کاپیتان مارول منفی بود. الان استاد دی سی فن هستن؟
شما همون باب اسفنجی و تام و جری ببین. سنگین تره
نقل قول کردن
amazing spider man
#17 amazing spider man 1398-01-22 00:12
به نقل از Bruce Wayne:
احسنت به ام تی ام...تا دیسی کم کم فیلماش داره جون میگیره و موفق میشه ازین مقاله ها میاد صفحه اول سایت..واقعا دست مریزاد...خخخخ
یاد اون مقاله مجسمه ساز افتادم که میگفت 50دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن..همه میدونن این فیلم اصلا انتظارات را براورده نکرد و فیلم عالی نبود ولی دیگه اونقدم افتضاح نبود که بشه 50 دلیل اونم برای تنفر ازش پیدا کرد...

خوبه تمام 15 کاراکتر به دیسی منتقل شدن
مقالش هم از سایته cbr ه
اول مقاله هم نوشتن دوباره اومده اول سایت
اون 50 مورد هم ک عمو مختار نوشت مال سه چار سال پیشه تا جایی ک یادمع
چرا ادای یک دیسی فنو در میارین و با نظرات احمقانتون آبروی خودتونو میبرین :/
نقل قول کردن
HOPE
#18 HOPE 1398-01-22 01:20
به نقل از Bruce Wayne:
احسنت به ام تی ام...تا دیسی کم کم فیلماش داره جون میگیره و موفق میشه ازین مقاله ها میاد صفحه اول سایت..واقعا دست مریزاد...خخخخ
یاد اون مقاله مجسمه ساز افتادم که میگفت 50دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن..همه میدونن این فیلم اصلا انتظارات را براورده نکرد و فیلم عالی نبود ولی دیگه اونقدم افتضاح نبود که بشه 50 دلیل اونم برای تنفر ازش پیدا کرد...

من به عنوان یک طرفدار کمیک دلم میخواد فیلم هایی که از روی کمیک ساخته میشن کیفیت محتوایی و بصری لازمو داشته باشن
تا لذت کامل ببرم و خاطراتم زنده بشه حالا چه فیلمای مارول باشن چه دی سی یا هر انتشارات دیگه ای...کاش دست از تعصباتمون برداریم و بجای تهمت و توهین ،از امکانات و اطلاعاتی که به رایگان در دسترس داریم استفاده کنیم و قدردان باشیم...
امیدوارم فیلم های دی سی هم روند رو به رشد داشته باشن و همه از دیدن و موفقیتشون لذت ببریم
نقل قول کردن
cartoon_network10
#19 cartoon_network10 1398-01-22 09:11
من نمیفهمم فن های دیسی چرا از ایم مقاله ناراحت شدن اگر همبن 15 شخصیت هم نمیومدن الان سطحتون اندازه ی همون dark horse بود هم رقیب کُشی و هم در بعضی مواقع دزدی از رقبا
نقل قول کردن
h2018.marvel
#20 h2018.marvel 1398-01-22 11:20
به نقل از Kia-thor:
احسنت به استاد مقاله عالی و چه شخصیتهایی رو خریده و حریصانه دنبال رقابت و پول در اوردنه.
به نقل از Bruce Wayne:
احسنت به ام تی ام...تا دیسی کم کم فیلماش داره جون میگیره و موفق میشه ازین مقاله ها میاد صفحه اول سایت..واقعا دست مریزاد...خخخخ
یاد اون مقاله مجسمه ساز افتادم که میگفت 50دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن..همه میدونن این فیلم اصلا انتظارات را براورده نکرد و فیلم عالی نبود ولی دیگه اونقدم افتضاح نبود که بشه 50 دلیل اونم برای تنفر ازش پیدا کرد...

یعنی کسی که برچسب دی سی فن و مارول فن میزنه مشخصه که چی تو سرش میگذره و ردیف سنیش چیه.
دوست عزیز کمیک فن فیلمای کمیک و به یه چشم میبینه حالا چه دی سی باشه چه مارول. همونجور که سه گانه بتمن خوب بود ک کسی بدش و نمیگه فیلمی ک بده باید گفته شه.
مثل استاد ترابی که شما یا از روی نشناختن یا تمسخر mtm خطاب قرار دادید نظرشون در مورد کاپیتان مارول منفی بود. الان استاد دی سی فن هستن؟
شما همون باب اسفنجی و تام و جری ببین. سنگین تره

از علائم سن بلوغشه رفته رفته با پیشرفت صنعت پماد سازی مشکل داداشمونم حل میشه
نقل قول کردن
Doc Strange
#21 Doc Strange 1398-01-22 15:24
به نقل از Bruce Wayne:
احسنت به ام تی ام...تا دیسی کم کم فیلماش داره جون میگیره و موفق میشه ازین مقاله ها میاد صفحه اول سایت..واقعا دست مریزاد...خخخخ
یاد اون مقاله مجسمه ساز افتادم که میگفت 50دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن..همه میدونن این فیلم اصلا انتظارات را براورده نکرد و فیلم عالی نبود ولی دیگه اونقدم افتضاح نبود که بشه 50 دلیل اونم برای تنفر ازش پیدا کرد...

اوه پسر، نسل اینا هنوز منقرض نشده؟؟
نقل قول کردن
Red wolverine
#22 Red wolverine 1398-01-22 16:58
به نقل از Bruce Wayne:
احسنت به ام تی ام...تا دیسی کم کم فیلماش داره جون میگیره و موفق میشه ازین مقاله ها میاد صفحه اول سایت..واقعا دست مریزاد...خخخخ
یاد اون مقاله مجسمه ساز افتادم که میگفت 50دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن..همه میدونن این فیلم اصلا انتظارات را براورده نکرد و فیلم عالی نبود ولی دیگه اونقدم افتضاح نبود که بشه 50 دلیل اونم برای تنفر ازش پیدا کرد...

بله شما درست میگی...! :-|
نقل قول کردن
Red wolverine
#23 Red wolverine 1398-01-22 17:00
به نقل از Red wolverine:
به نقل از Bruce Wayne:
احسنت به ام تی ام...تا دیسی کم کم فیلماش داره جون میگیره و موفق میشه ازین مقاله ها میاد صفحه اول سایت..واقعا دست مریزاد...خخخخ
یاد اون مقاله مجسمه ساز افتادم که میگفت 50دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن..همه میدونن این فیلم اصلا انتظارات را براورده نکرد و فیلم عالی نبود ولی دیگه اونقدم افتضاح نبود که بشه 50 دلیل اونم برای تنفر ازش پیدا کرد...

بله شما درست میگی...! :-|

آقا بنظره من بهتره این دسته آدمارو ولشون کنید بزارید هر جوری که میخوان فک کنن :-*
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#24 Pooya-Spidey 1398-04-09 22:40
به نقل از Bruce Wayne:
احسنت به ام تی ام...تا دیسی کم کم فیلماش داره جون میگیره و موفق میشه ازین مقاله ها میاد صفحه اول سایت..واقعا دست مریزاد...خخخخ
یاد اون مقاله مجسمه ساز افتادم که میگفت 50دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن..همه میدونن این فیلم اصلا انتظارات را براورده نکرد و فیلم عالی نبود ولی دیگه اونقدم افتضاح نبود که بشه 50 دلیل اونم برای تنفر ازش پیدا کرد...

اون زمانی که خفاش کور این کامنت رو گذاشت من عضو سایت نبودم ولی مطالب رو دنبال میکردم.
وقتی کامنت این خفاش رو دیدم خیلی ناراحت شدم و گفتم هر وقت عضو سایت شدم جوابش رو میدم.
الان تقریبا 4 ماهه عضو سایت هستم و میخوام جواب این خفاش رو بدم:
گوش کن عزیز من وقایع دنیای سینمایی دی سی با وقایع فیلم های خارج از این دنیا مثل سه گانه کریستوفر نولان زمین تا آسمون فرق داره و فیلم های مورد انتظار این دنیا مثل مردپولادین ، بتمن در برابر سوپرمن : طلوع عدالت ، لیگ عدالت افتضاحی بیش نبودن و برای همشون میشه بیش از 50 دلیل اورد که تنفر ازشون پیدا کرد و ندیدشون.
فیلم های جوخه انتحار و آکوآمن جز فیلم های متوسط روبه پایین این دنیا هستند.
فیلم های شزم و واندروومن جز فیلم های خوب این دنیا هستن.
این دسته بندی رو بهت گفتم تا یادبگیری مثل بچه های کلاس اول.
در ضمن این رو هم متوجه شو که تو فعلا نمیتونی دنیای سینمایی دی سی رو با دنیای سینمایی مارول مقایسه کنی چون دی سی از سال 2013 شروع کرده و مارول از سال 2008.
دی سی 7 تا فیلم ساخته مارول 23 تا فیلم.
پس نمیشه این ها رو باهم مقایسه کرد و این رو هم بدون که دی سی تا چندین سال آینده هم قابل مقایسه با مارول نیست.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#25 AmirhoseinJafari2005 1400-01-07 06:15
عالی بود ;-)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#26 AmirhoseinJafari2005 1400-01-07 06:18
به نقل از Bruce Wayne:
احسنت به ام تی ام...تا دیسی کم کم فیلماش داره جون میگیره و موفق میشه ازین مقاله ها میاد صفحه اول سایت..واقعا دست مریزاد...خخخخ
یاد اون مقاله مجسمه ساز افتادم که میگفت 50دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن..همه میدونن این فیلم اصلا انتظارات را براورده نکرد و فیلم عالی نبود ولی دیگه اونقدم افتضاح نبود که بشه 50 دلیل اونم برای تنفر ازش پیدا کرد...

اتفاقا به قدری بد بود که میشد بالای 50 تا ازش ایراد گرفت... من خودم طرفدار بتمن و سوپرمنم ولی از این فیلم متنفرم... و همچنین متنفرم از اون آدمایی که از حقیقت فرار میکنن...
نقل قول کردن
s.p.i
#27 s.p.i 1400-05-02 15:09
سلام
مقاله خوبی بود این نشون میده دیسی نصف شخصیت ها رو از جا های دیگه خریده
اگه بخوام از دید گاه یه مارول فن نگاه کنم به نظرم ضعف محسوب میشه

اما اگه بخوام از دیدگاه یه دیسی فن نگاه کنم خرید شخصیت خیلی مهم نیست مهم اینکه بشه داستان خوب نوشت ولی خب به نظرم دیسی نمیتونه این شخصیت ها رو موفق کنه به جز شزم
که اون خیلی موفق نیست
واچمن ها که خب مختص کمیک هستن و کمیک واچمن ادبی و فلسفی هست و از اونجایی که وارد کمیک های دیسی شدن اون حس منحصر به فرد بودن ازشون گرفته شده البته این حرکت دیسی جالب نبود
تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید