15 دفعه ای که دی سی از ایده های داستانی مارول تقلید کرد

15 دفعه ای که دی سی از روی ایده های داستانی مارول تقلید کرد

تو این مقاله به مواردی که در آن دی سی از ایده های مارول در دنیای کمیک کپی کرد، میپردازم.

در اینجا مقالات زیادی است درباره این که شخصیت های کمیک بوکی از روی چی و کی تقلید کرده اند. اما این بار میخوام به 15 باری که دی سی "ایده های داستانی" خودش رو از روی مارول قرض گرفت (!) بپردازم. پس با من همراه باشید.

 

15- جین فاستر و لوئیس لین قهرمان میشوند و به همین خاطر دارند میمیرند!

 جین فاستر و لوئیز لین قهرمان میشوند و به همین خاطر دارند میمیرند

سال 2014 اتفاقات زیادی در کمیک های ثور رخ داد و در رویداد "گناه اصلی" (که در اینجا ترجمه شده) دیدیم که «نیک فیوری» چیزی را در گوشش زمزمه کرد که باعث شد لیاقت بر دست گرفتن پتک خودش یعنی «میولنیر» را از دست بده. سپس معشوقه قدیمی ثور یعنی «جین فاستر» جای او را گرفت و به ثور جدید تبدیل شد. در سال 2016 هم دی سی از ایده الهام گرفت: «لوئیس لین» پس از مرگ ظاهری سوپرمن در New 52، به عنوان معشوقه سوپرمن تبدیل شد به «سوپروومن» (Superwoman) . جالبه لوئیس لین هم مثل جین فاستر به خاطر قدرت های جدیدش داشت میمرد! یعنی از مدتها قبل فهمیده بودیم که تبدیل شدن جین به ثور باعث شده بود تا تاثیرات شیمی درمانی که به خاطر سرطان انجام میداد از بین بره و در نتیجه داشت میمیرد. و در مورد لوئیس لین هم باید بگم که به خاطر قدرت های سوپرمنی که به دست آورده بود و در مبارزه با نسخه مونث از «بیزارو» ، مرد!

 

14- گروه تروریستی افراطی !

هایدرا - کبرا

الان به لطف فیلم ها و کارتون های مارول دیگه همه با "هایدرا" آشنا هستند. این گروه تروریستی همانطور که در این مقاله گفته شد در سال 1965 و به دستان توانمند «استن لی» و «جک کربی» خلق شد. سابقه این گروه به نازی های آلمانی میرسه و اعضایش آدم های متعصب و افراطی هستند که معمولا توسط «رد اسکال» رهبری میشوند و با بسیاری از قهرمانان مارول مثل «نیک فیوری» و به خصوص «کاپیتان آمریکا» جنگیده اند. اما آیا میدونستید که دی سی هم سال 1976 سعی کرد گروهی مثل هایدرا داشته باشه؟ اسمش رو هم گذاشت: «کبرا» (Kobra). این گروه تروریستی است و اعضایش علاقه شدیدی به تم ماری دارند! همه چیز کبرا شبیه به هایدرا است و اعضایش را آدم های مذهبی افراطی تشکیل میدهند.

 

13- جنگ های پنهان و تلاقی !

جنگ های پنهان و تلاقی !

سال 2015 مارول با رویداد "جنگ های پنهان" (Secret Wars) کولاک کرد. ما این کمیک را اینجا ترجمه کرده ایم و در اینجا هم راجع بهش توضیحاتی داده شده است. ولی فقط بدونید که از سالها قبل زمینه چینی برایش آغاز شده بود و دنیاهای مختلف را دیدیم که داشتند با هم برخورد میکردند و یکدیگر را نابود میکنند. دست آخر هم که از ترکیب آنها دنیایی جدید به وجود آمد به نام "دنیای نبرد". در همان سال دی سی هم رویداد "تلاقی" (convergence) را منتشر کرد که آن هم درباره برخورد دنیاها و ترکیب آنها با هم بود و شخصیت هایی از دنیاهای مختلف دی سی مثل Pre-Crisis و Pre-New 52 را گرد هم آورد. از همه جالب تر اینه که در راستای این رویداد مارول به ندای هواداران اسپایدرمن پاسخ داد و در کمیکی به نام "تجدید عهد" (که اونم اینجا ترجمه شده) بار دیگر شاهد ازدواج پیتر پارکر و مری جین بودیم و سپس در رویداد تلاقی هم دوباره یک سوپرمن متاهل را دیدیم!

ابرقهرمانان متاهل

البته شاید بعضی ها بگن این دو رویداد دقیقا در یک ماه عرضه شدند (می 2015) ولی مساله اینه که مارول زودتر از دی سی اعلام کرد که میخواد همچین رویدادی با چنین مضمونی منتشر کنه و در این مقاله هم گفته بودیم که نویسنده اش یعنی اقای «هیکمن» از مدتها قبل داشت برایش زمینه چینی میکرد.

 

12- نابغه ای در لباس زرهی!

ک قهرمان با لباس آهنی!

میدونید که شخصیت «آیرون من» در سال 1963 خلق شد و ابرقهرمانی را دیدیم که از دل جنگ سرد بیرون آمده بود. دی سی هم بالاخره در سال 1987 یکی مثل آیرون من خلق کرد به نام «دیمیتری پوشکین» ملقب به «راکت سرخ» (Red Rocket) که البته اهل روسیه بود ولی مثل تونی استارک عاشق فن آوری بود و اختراعات مختلفی داشت و با لباسی زرهی فعالیت میکرد. او هم درست مثل مرد آهنی مجبوره هر از گاهی لباس خودش رو اپگرید کنه. البته این شخصیت بسیار بیخود و کسل کننده بود . بنابراین خیلی زود گمنام شد. تا اینکه در سالهای اخیر دی سی دید که شخصیت آیرون من به لطف فیلم های مارول خیلی محبوب شده و بنابراین در سریال های خودش شخصیت «اتم» را که در دنیای کمیک قدرت های تغییر سایز دارد را به کپی آیرون من تبدیل کرد!

اتم - ایرون من

یعنی در سریال های "اروو" و "افسانه های فردا" ، او واقعا شبیه به آیرون منه و شبیه به میلیاردر ابرقهرمان ماروله تا یک استاد دانشگاه کوچک شونده! البته ممکنه که مودب تر از تونی باشه ولی در اصل خود خودشه چون دقیقا مثل تونی صاحب یک شرکت چند میلیارد دلاری هستش که با لباسی فلزی قرمز رنگ به این ور و آن ور پرواز میکنه!

 

11- اسکارلت ویچ و گاتهام گرل به خاطر استفاده از قدرت هاشون عمرشون کم میشه!

اسکارلت ویچ و گاتهام گرل به خاطر استفاده از قدرت هاشون عمرشون کم میشه!

ماه فوریه 2016 مارول سری جدیدی از کمیک های اختصاصی «اسکارلت ویچ» را منتشر کرد که در آن دیدیم که او هر وقت از قدرت های خودش استفاده میکنه ، عمرش کاهش پیدا میکنه. در مجموع همیشه اسکارلت ویچ به خاطر قدرت های خاصی که داشته از نوعی بی ثباتی رنج میبره و همین هم باعث شد تا یک بار حسابی قاط بزنه و در رویداد "خاندان ام" دنیای موازی را خلق کنه . سپس در ماه جولای 2016 و در کمیک های "بتمن: تولد مجدد" (Batman Rebirth) که در اینجا ترجمه شده، شخصیت جدیدی را دیدیم به نام «گاتهام گرل» (Gotham Girl) که او هم بی ثباته و نمیشه از قدرت هایش تعریف درستی داشت. او هم درست مثل اسکارلت ویچ هر وقت از قدرت های خودش استفاده میکنه، عمرش کم میشه ولی با این حال همچنان به کمک به دیگران ادامه میده.

یک نکته دیگه درباره اسکارلت ویچ اینه که گفته میشه دی سی شخصیت مشابه خودش به نام «زاتانا» را از روی او خلق کرده!

زاتانا اسکارلت ویچ

یعنی وقتی اسکارلت ویچ در سال 1964 خلق شد، دی سی هم زاتانا را چند ماه بعد خلق کرد. درسته که منشا قدرت های اونا با هم فرق داره ولی جالبه که بدونید زاتانا هم به تبعیت از اسکارلت ویچ باعث ایجاد تغییرات عمده ای در دنیای خودش شده. یعنی اگر اسکارلت ویچ باعث ایجاد رویداد "خاندان ام" شد، زاتانا هم با دستکاری هایی که دز ذهن دیگران انجام داد موجب به وجود آمدن رویدادهایی همچون Identity و Infinite Crisis گردید.

 

10- یک تهدید فیزیکی بزرگ که در آزمایشگاه خلق شده و هدفش فقط داغون کردنه!

 یک تهدید فیزیکی بزرگ برای ابرقهرمان که هدفش فقط داغون کردنه!

در این مقاله گفته شده بود که یکی از رویدادهای اصلی دی سی، "سقوط شوالیه" نام داره که در این یکی از دشمنان جدیدا خلق شده بتمن به نام «بین» (Bane) موفق میشه به عنوان یک تهدید فیزیکی بزرگ، کمر بتمن رو بکشنه (منظورم از تهدید فیزیکی دشمنی است که با اتکا به قدرت جسمانی خودش به قهرمان داستان حمله میکنه، نه هوش و ذکاوت) بین در دهه 90 میلادی خلق شد و معلوم بود از روی دو شخصیت خبیث مارول به نام های «نوک» (Nuke) و «کراس بونز» (Crossbones) خلق شده. در حقیقت قدرت های او از نوک گرفته شده بود چون نوک در یک ازمایشگاه و با استفاده از مواد شیمیایی و دارو مثل استروئیدها (streoids) خلق شده بود تا قدرت جسمانی اش افزایش یابد. بین هم که میدونید قدرت هایش رو از داروهای شیمیایی میگیره و هر چی دارو بیشتر، قدرتش هم بیشتر. ماسک و حالت ظاهری بین هم از روی «کراس بونز» گرفته شد و البته میدونید که کراس بونز هم همیشه یک تهدید فیزیکی برای کاپیتان آمریکا بوده و تنها هدفش داغون کردن اوست.

و البته همین ایده برای «دومزدی» هم به کار رفت. او یکی از دشمنان توقف ناپذیر سوپرمنه که در این مقاله معرفی شده. او هم اولش در آزمایشگاه خلق شد تا فقط با سوپرمن بجنگه و نابودش کنه و هیکل و ظاهرش هم بی شباهت به هالک نیست!

هالک دومزدی

ضمن این که هالک هر چی عصبانی تر میشه، قوی تر میشه و دومزدی هم هر وقت برمیگرده نسبت به دفعه قبل قوی تر شده! پس هر دوی اونا همواره در حال تکامل و قوی تر شدن هستند. ضمن اینکه رنگ دومزدی خاکستریه (درست مثل رنگ اولیه هالک).

  

9- یک جانشین آسیایی!

 یک جانشین آسیایی!

چین الان ابرقدرت اقتصادی جهان محسوب میشه و خیلی از کمپانی های سرگرمی سعی میکنند هر طوری شده نظر این کشور را به خود جلب کنند چون جمعیت بسیار بالایی داره و بازار بسیار خوبی هم محسوب میشه. کار به اونجا کشیده که برخی استودیوهای فیلمسازی نسخه هایی مختص به این کشور را منتشر میکنند که با نسخه آمریکایی تفاوت هایی داره. در انتهای سال 2015 مارول یک هالک چشم بادامی به نام «آمادئوس چو» را جای «بروس بنر» (که آن موقع کشته شده بود) معرفی کرد (برای آشنایی با این شخصیت، این مقاله را بخوانید). بنابراین کمیک های Totally Awesome Hulk منتشر شد. سال 2016 هم دی سی در سری rebirth خود به نام The New Super-Man ، یک سوپرمن چینی معرفی کرد. جالبه که نویسنده کمیک های Totally Awesome Hulk اصلیتی کره ای داره و دی سی هم از این ایده خوشش اومد و نویسنده ای به نام «جین لوئن یانگ» را که اصلیتی چینی داره را مسئول نوشتن این کمیک ها کرد.

 

8- گروهی خبیث از دانشمندان!

ایم - هایو

در دنیای مارول گروه های خبیث زیادی وجود داره. یکی از اونا A.I.M نام داره که اینجا معرفی شد. اعضای این گروه را دانشمندانی تشکیل میدهند که خبیث هستند و اختراعات مخریی را درست میکنند . این گروه هم درست مثل گروه "هایدرا" به دست جک کربی و استن لی خلق شد (در سال 1966). درسته که A.I.M به پای شهرت هایدرا نمیرسه ولی در عوض خبیث معرکه ای به نام «موداک» رو خلق کرده و در فیلم "آیرون من 3" هم حاضر بود. دی سی هم در سال 1980 و در شماره دوم از کمیک "تایتان های نوجوان" گروهی خلق کرد به نام H.I.V.E که اعضایش را دانشمندان خبیث تشکیل میدادند! جالبه که A.I.M یک اسم اختصاری است که از حرف اول " Advanced Idea Mechanics " تشکیل شده و H.I.V.E هم از حرف اول "Hierarchy of International Vengeance and Extermination" !

   

7- دنیاهای جایگزین که در آن تاریخ عوض شده است!

 دنیاهای جایگزین که در آن تاریخ عوض شده است!

کلا دی سی دوست داره دنیای خودش رو از هر از گاهی ریبوت کنه! یکی از مشهورترین این ریبوت ها در سال 2011 دی سی بود و شاهد ریبوت جدیدی به نام New 52 بودیم که همه اش به خاطر "فلش پوینت" بود. ایده اصلی این رویداد این بود که «بری آلن» به گذشته برمیگرده و اجازه نمیده که «فلش معکوس» مادرش رو بکشه و پدرش هم به قتل متهم بشه. منتهی با این کارش به طور گسترده ای تایم لاین دی سی را شخم زد! یعنی در این تایم لاین جدید ، گروه "جاستیس لیگ" هرگز تشکیل نشده ، آمازون ها و آتلانتیسی ها با هم در حال جنگ بودند و «توماس وین» بتمن شده بود! در نهایت بری تونست به گذشته بره و همه چیز رو درست کنه. ولی وقتی به زمان حال برگشت دید که دی سی یونیورس دوباره دچار تغییرات زیادی شده است (که بهش گفتند: New 52). ایده جالبیه نه؟ ولی این ایده اولش توسط مارول و در رویداد "خاندان ام" مطرح شد. این رویداد معرکه (که اینجا میتونید با ترجمه فارسی و به صورت رایگان آن را بخوانید) سال 2005 منتشر شد و در آن دیدیم که قدرت های اسکارلت ویچ باعث به وجود آمدن دنیای جایگزین شد که در آن جای همه چیز عوض شده بود و جهش یافته ها بر انسان ها حکومت میکردند انگار تاریخ از نو نوشته شده بود. اسکارت ویچ این دنیا رو به خاطر نجات فرزندان خودش خلق کرد و فلش هم دنیای فلش پوینت را به خاطر نجات مادرش!

 

6- قهرمانان زامبی شده!

قهرمانان زامبی شده!

در سالهای گذشته زامبی ها به عنوان پدیده ای در دنیای سرگرمی شناخته شده اند. مارول سال 2006 شروع کرد به چاپ کمیک های زامبی ها مارول که در آن قهرمانان معروف این شرکت را صورت زامبی دیدیم! در  این مقاله راجع بهش توضیح داده شده. اینجا هم ترجمه شده. ولی به طور خلاصه بگم که یک ویروس باعث میشه قهرمانان مارول در دنیای شماره 2149 به زامبی تبدیل بشوند که البته هنوز هوش و عقل سابق خود را داشتند ولی به خاطر گرسنگی به دنبال خوردن دیگران رفتند! دی سی هم در سال 2009 دید که بدجوری از قافله عقب مونده و ایده قهرمانان زامبی شده خیلی میتونه پرفروش باشه و در نتیجه کمیک "تاریك ترین شب" (The Blackest Night) را منتشر کرد که در آن قهرمان های سابقا مرده دی سی به صورت زامبی برگشتند!

 

5- تهدید عظیم کیهانی که دنیاها رو نابود میکنه!

 تهدید عظیم کیهانی که دنیاها رو نابود میکنه!

«گالاکتوس» یکی از برترین شخصیت های خبیث دنیای کمیکه و البته یکی از متفاوت ترین ها. میگن استن لی و جک کربی با خلق این شخصیت میخواستند کسی رو خلق کنند که با دیگر خبیث های دنیای کمیک تفاوت داشته باشه . یعنی با روبات ها، گانگسترها، کسانی که میخوان دنیا رو فتح کنند یا به ثروت برسند و ... در نتیجه گالاکتوس خلق شد که نیروی طبیعی بود و دنیاهای دیگر را میبلعید تا زنده بمونه. سالها طول کشید تا دی سی هم شخصیتی مشابه به نام «امپریکس» (Imperiex) را در سال 2000 خلق کرد. او هم مثل گالاکتوس یک نیروی کیهانی پرهیبت و تهدید آمیز است که نابود کننده دنیاها است و بعد از نابود شدن اونا سعی میکنه از نو بسازتشون!

یلک ریسر

حالا که صحبت از گالاکتوس شد بد نیست اشاره ای هم داشته باشیم به دستیار او در دنیای کمیک یعنی «موج سوار نقره ای» (Silver Surfer) که با یک تخته کیهانی در فضا به سفر میپردازه. جالبه که بدونید 5 سال پس از خلق شدن این شخصیت، دی سی هم «مسابقه دهنده سیاه» (Black Racer) را خلق کرد که به عنوان خدای مرگ و با چوب اسکی در فضا تردد میکرد!

  

4- مرگ و بازگشت ابرقهرمان از طریق دوره های مختلف زمانی!

 مرگ و بازگشت ابرقهرمان در طول تاریخ!

در سالهای اخیر کاپیتان آمریکا و بتمن در نقطه اوج داستان هایی بزرگ کشته شده اند. کاپیتان آمریکا در پایان رویداد "جنگ داخلی" در سال 2007 و بتمن در پایان رویداد Final Crisis در سال 2008. Cap به ضربه گلوله یک تک تیرانداز کشته شد و بتمن هم در اثر اصابت با اشعه مرگبار «دارک ساید». جالبه که در هر دو مورد اوضاع اونطور که به نظر میرسید نبود و آنها کشته نشده بودند! در سال 2009 و در کمیک Captain America: Reborn معلوم شد که کاپیتان آمریکا عمدا توسط «رد اسکال» به گذشته و در طول تاریخ فرستاده بود و باید از دوره های مختلف عبور میکرد تا به زمان حال برسد. یعنی او به نوعی در زمان و فضا گیر کرده بود. سال 2010 و در کمیک The Return of Bruce Wayne هم همین ایده اجرا شد برای بازگشت بتمن و دیدیم او هم به گذشته رفته بوده و پس از گذر از دوره های مختلف زمانی به زمان حال رسید و بعدشم فهمیدیم همه اینا زیر سر دارک ساید بوده.

  

3- حاکم سیاه پوست یک کشور خیالی آفریقایی!

حاکم سیاه پوست یک کشور خیالی آفریقایی!

«پلنگ سیاه» رو هم حتما میشناسید. اگه نمیشناسید این مقاله رو بخونید. او اولین قهرمان سیاه پوست آفریقایی تبار دنیای کمیک است که سال 1966 خلق شد. او پادشاه کشور "واکاندا" هم هست که از نظر فن آوری پیشرفته است. سال 2016 ، دی سی شخصیتی را خلق کرد به نام «شیر قرمز» (red Lion) که کپی برابر اصل پلنگ سیاه بود. اسم و ظاهرش که دقیقا عین پلنگ سیاه بود ولی مهم تر این که او هم حاکم یک کشور خیالی در آفریقا است به نام Buredunia که مثل یک دیکتاتور بر آن حکومت میکند! جالبه که او توسط نویسنده ای خلق شد به نام Christopher Priest که خودش سالها برای پلنگ سیاه کمیک نوشته بود!

و البته ما قدیمی تر ها که حافظه مون مثل برخی بوقلمون صفت ها ضعیف نیست، هنوز خوب به یاد داریم که دی سی یه بار هم سال 1975 با خلق شخصیتی به نام «ببر برنزی» (Bronze Tiger) تلاش مذبوحانه ای برای داشتن یک پلنگ سیاه به خرج داده بود که البته تیرش به سنگ خورد!

ببر برنزی

 لامصب هنوزم بعد از این همه سال حالم از دیدن ریختش بهم میخوره!

 

2- بازگشت خبیثانه دستیارانی که سابقا مرده محسوب میشدند!

 بازگشت خبیثانه دستیارانی که سابقا مرده محسوب میشدند!

سال 2005 در داستانی معروف شاهد بودیم که دستیار سابق بتمن به نام «جسیون تاد» که سالها مرده پنداشته میشد ، زنده است و هویت «رد هود» را انتخاب کرده و خبیث هم شده. ولی مشکل اینجا بود که قبل از این اتفاق هم معلوم شده بود که دستیار سابق کاپیتان آمریکا نیز که سالها مرده پنداشته میشد یعنی «باکی بارنز» ، زنده بوده و به صورت شخصیتی خبیث به نام «سرباز زمستانی» برگشته! هر دوی این شخصیت ها اولش با مرشدهای سابق خود درگیر شدند ولی بعدا نوعی قهرمان یا ضد قهرمان شدند. عجب تشابهی!

 

1- نوجوانی معمولی که قدرت های شگفت انگیزی به دست میاره و دغدغه های زیادی داره!

نوجوانی معمولی که قدرت های شگفت انگیزی به دست میاره!

«بلو بیتل» (Blue Beetle) تاریخچه پیچیده ای داره. این شخصیت در اصل متعلق به دی سی نبود ولی بعدا دی سی رایت آن را خرید (در این مقاله توضیح داده شده) چندین نسخه از بلو بیتل وجود داشته و نسخه های اولیه ربطی به اسپایدرمن نداشتند ولی جدیدترین بلو بیتل خیلی ربط داره! چون او هم یک نوجوان معمولی است که قدرت های زیادی به دست میاره، از خودش نامطمئنه ، دغدغه های زیادی تو زندگی شخصی خودش داره، حس شوخ طبعی داره ، تم های حشره ای داره و ...

دی سی قبل از این شخصیت هم سعی کرده بود در کارتون Batman Beyond از همین ایده کپی کنه که قبلا در این مقاله توضیح داده بودم.

اخیرا هم که دی سی در سری کمیکهای New Age of DC Heroes خودش، شخصیت Sideways رو خلق کرده که کافیه به خلاصه داستانش توجه کنید تا خودتون متوجه قضیه بشید: دانش آموز دبیرستانی ، «درک جیمز»، به طور تصادفی به داخل دریچه ای در بعد ماده تاریک افتاد! حالا به نام Sideways میتونه دریچه های میان بعدی باز کنه ولی قدرت زیاد مسئولیت به همراه داره و او باید با دریچه هایی که هم در زندگی شخصی اش و هم در زمان و مکان داره باز میشه مقابله کنه!

تقلید از مرد عنکبوتی

و البته سالها پیش دی سی شخصیتی خلق کرد به نام «بلک اسپایدر» (Black Spider) که دشمن بتمن بود و به طور کاملا تابلو از اسپایدرمن  تقلید کرده بود:

عنکبوت سیاه

 دیدید؟ فقط اون عنکبوت وسط سینه لباس اسپایدرمن رو گذاشته بودن روی سرش! عجب خلاقیتی!

 

عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

بتمن به طور رسمی شروع کرده به تقلید از روی "دنیای عنکبوتی"!

تقلید در دنیای کمیک بوک، سینما، تلویزیون و انیمیشن

15 شخصیت کمیک بوکی که از هالک (HULK) تقلید کرده اند

10 شخصیت کمیک بوکی که از کاپیتان آمریکا تقلید کرده اند

این 5 شخصیت معروف دنیای کمیک از چه شخصیت هایی تقلید کرده اند؟

15 دفعه ای که سریال های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند!

10 قهرمانی که از ولورین (WOLVERINE) تقلید کرده اند

15 دفعه ای که فیلم های دی سی از فیلم های مارول تقلید کردند!

15 دفعه ای که طراحان کمیک بوک از ظاهر شخصیت های واقعی تقلید کردند

بتمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

سوپرمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

مرد عنکبوتی از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

کپی برداری بی شرمانه "ماورای بتمن" (BATMAN BEYOND) از مرد عنکبوتی !

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Comic man
#1 Comic man 1397-04-10 18:05
wow just wow
عالی بود عمو جون، عالی! خیلی تخصصی بود و واقعا با این مقاله حال کردم. دستتون درد نکنه
نقل قول کردن
Mr.Riddler
#2 Mr.Riddler 1397-04-10 18:09
وای عمو این دفعه عجب مجسمه ای ازمون ساختی که هر کاری میکنیم بوش نمیره :lol: :-* :o :cry:
نقل قول کردن
alihdz
#3 alihdz 1397-04-10 18:37
عالی بود
ولی خداییش کی فکرشو میکرد قضیه رد هود تقلید از داستان کپ و باکی باشه
یه سوال بتمن تا حالا تو کمیک مُرده؟؟؟
منظورم به مورد ۴ نیس که به زمان دیگه ای رفته باشه یعنی کلا مرده باشه
آقا این مورد ۳ چیه؟؟؟یعنی چی که عین همن؟؟خودتون فقط ظاهر رو ببینید دیگه میفهمین
ولی چقدر سر مورد ۵ و بلک ریسر خندیدم بیخود نیس وسیله نقلیه اش اسکیه :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol:
نقل قول کردن
Spider-Fan
#4 Spider-Fan 1397-04-10 18:59
مقاله ای انقلابی دیگر از عمو مختار!

عمو حرف نداشت و خسته نباشید!

دی سی که ماشالا اوج تقلید رو تو سری «دارک نایت متال» و جریان New Age of DC Superheroes عملی کرد و خیلی تابلو از اسپایدرمن، فنتستیک فور و هالک کپی کرد!!!
اون یارو "مسابقه دهنده سیاه" هم که (با اون چوب اسکی‌ هاش!) قشنگ خود سیلور سرفر هست. ولی بجای اینکه موج سواری کنه، اسکی میره!
از اسپایدرمن که تقلید زیاد شده! ناسلامتی پرطرفدار ترین شخصیت تخیلی عصر معاصره! ولی هیچکدوم موفق نشدن و در آینده هم عمرا موفق بشن. ایده های خلق اسپایدرمن و اریجین اون و ظاهرش و... همه ایده های اریجینالی بودن و تکرارشون به قصد فروش و جلب توجه هوادار ها، آب تو هاون کوبیدنه!

بقیه موارد اصلا نیاز به توضیح نداره دیگه! نسخه دی‌سی‌ایزه ( :lol: ) ایده های مارول‌هه.

اما عمو اون "زاتانا" بنظرتون یکجور نیاز نبوده؟! منظورم اینه شاید دی سی تو اون مقطع زمانی به همچین شخصیتی با این تم و درونمایه، نیاز داشته و بنابراین اون رو خلق کرده.

اشتباه تایپی:
عمو تو اون آیتم «اسکارلت ویچ»، در توضیح گاتهام گرل، بجای "بی ثبات" نوشتین "بی ثابت".
نقل قول کردن
Afshar81
#5 Afshar81 1397-04-10 19:18
عالی بود. استاد مختار شما معدن علم کمیک بوکی هستید
نقل قول کردن
Sarah
#6 Sarah 1397-04-10 19:23
ممنون از استاد عزیزم اقا مختار
به شخصه از اینکه ایده بازگشت بروس وین و رد هود رو از مارول تقلید کردن خیلی تعجب کردم. چون دی سی فنا روی این دو داستان خیلی مانور میدن
نقل قول کردن
mehran spidey
#7 mehran spidey 1397-04-10 20:13
ممنون از عمو مختار بابت این مقاله دلم خیلی واسه اینجور مقاله ها تنگ شده بود ....

والا ما که تقلید دیسی از مارول زیاد دیدیم اما جالب اینه که داستان های معروف دیسی هم تقلیدی از داستان های ماروله !
من موندم اگه مارول نبود دیسی می خواست چی کار کنه :lol:
ظاهرا مارول انقلابی توی کمیک بوک بود و اینطور که من فهمیدم هنوزم هست ....
نقل قول کردن
alihdz
#8 alihdz 1397-04-10 20:17
به نقل از mehran spidey:
ممنون از عمو مختار بابت این مقاله دلم خیلی واسه اینجور مقاله ها تنگ شده بود ....

والا ما که تقلید دیسی از مارول زیاد دیدیم اما جالب اینه که داستان های معروف دیسی هم تقلیدی از داستان های ماروله !
من موندم اگه مارول نبود دیسی می خواست چی کار کنه :lol:
ظاهرا مارول انقلابی توی کمیک بوک بود و اینطور که من فهمیدم هنوزم هست ....

و خواهد بود
نقل قول کردن
mimsadgim
#9 mimsadgim 1397-04-10 21:29
به نظرم در زمینه هنر چیزی به اسم تقلید نداریم و بیشتر قضیه الهام گیریه البته بعضی موارد خاص مثل گزینه اخر دیگه واقعا کپی پیسته
نقل قول کردن
Teen Titans
#10 Teen Titans 1397-04-10 21:30
ممنون بابت مقاله
راستش من خودم تقليد رو جز ضعف نميدونم
حتي فيلم معروفي مثل inception از پاپريكا تقليد شده در رابطه با دنياي كميك بوك هم خب بعضي از افراد هستند كه دوست دارند داستاني مشابه رو با شخصيت هاي مورد علاقه شون بخونن و شايد اصلا از شخصيت هاي مارول خوششون نياد ( البته اين موضوع در مورد دي سي هم صدق مي كنه لطفا از حرفم ناراحت نشيد)
نقل قول کردن
Sarah
#11 Sarah 1397-04-10 21:54
به نقل از mimsadgim:
به نظرم در زمینه هنر چیزی به اسم تقلید نداریم و بیشتر قضیه الهام گیریه البته بعضی موارد خاص مثل گزینه اخر دیگه واقعا کپی پیسته

پس بهتره اسم دی سی رو بزاریم "بی هنر" که مشکل شما هم حل بشه
نقل قول کردن
sib khan
#12 sib khan 1397-04-10 22:01
عالی بود عالی
شماره یک که اصن شکی درش نیست بلکه به طرز فاجعه باری ضایس
به نقل از Sarah:
به نقل از mimsadgim:
به نظرم در زمینه هنر چیزی به اسم تقلید نداریم و بیشتر قضیه الهام گیریه البته بعضی موارد خاص مثل گزینه اخر دیگه واقعا کپی پیسته

پس بهتره اسم دی سی رو بزاریم "بی هنر" که مشکل شما هم حل بشه

بسیار زیبا فرمودید 8)
نقل قول کردن
alizbh
#13 alizbh 1397-04-10 23:27
سلام.خدا قوت.مقالتون عالی بود.با اینکه طرفدار دیسی نیستم ولی یسری شخصیت هاشو دوست دارم مثل بتمن و فلش و دکتر فیت.
کاش یه مقاله ای بود که نشون بده ایا مارول هم از دیسی کپی کرده یا نه.چون یجایی یه کلیپی ازش دیده بودم که فکر کنم نوشته بود ده شخصیتی از مارول که از دیسی کپی کرده اند.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#14 Spider-Fan 1397-04-10 23:33
به نقل از Sarah:
به نقل از mimsadgim:
به نظرم در زمینه هنر چیزی به اسم تقلید نداریم و بیشتر قضیه الهام گیریه البته بعضی موارد خاص مثل گزینه اخر دیگه واقعا کپی پیسته

پس بهتره اسم دی سی رو بزاریم "بی هنر" که مشکل شما هم حل بشه


البته اینطور نیست که توی "هنر" چیزی به اسم "تقلید" نداشته باشیم!
جدای از آیتم های این مقاله که همه تقلید هستن، ولی خب تشابه لزوما تقلید نیست!

«تقلید» (همون طور که میدونید) یعنی اینکه از یک کاراکتر که قبلا خلق شده، یک نسخه دیگه وارد داستان بشه با تغییرات جزئی. در کل اون کاراکتر چیز جدیدی برای ارائه نداره و فقط و فقط یک کپی نامرغوب‌ هست. (برای مثال Sideways تقلید کاملا واضحیه از اسپایدرمن.)
«الهام» (بازم همون طور که میدونید!) یعنی اینکه از (برخی) المان های شخصیت حفظ بشه ولی بقیه بخش های اون تغییر کنن. چه فقط برای ایجاد تفاوت چه برای خلق کاراکتر با ویژگی های بهتر و همخوانی با داستان های اون کمپانی یا گروه یا... . (برای مثال ظاهر ددپول از اسپایدرمن الهام گرفته شده.)
«هجویه» هم (دوباره همان طور که میدونید!) یعنی کاراکتری کاملا مشابه با شخصیت دیگری ساخته بشه (و تشابهاتشون آشکار باشه برای خواننده و مخاطب) تا فقط از سمت کمپانی شوخی کرده باشن با کاراکتر کمپانی رقیب پس نمیشه جدی‌شون گرفت. (مثلا نایت‌هاوک هجویه ایست از بتمن در دنیای مارول)
بعضی اوقات هم، نویسنده توی داستان به کاراکتر نیاز داره که مشابه اون توی کمپانی رقیبه. یعنی برای پیش بردن روند داستان در یونیورس خودش به کاراکتری با چنین ویژگی هایی نیاز داره. ممکنه قصد نویسنده اصلا سیاهان نمونه مشابه اون کارکتر در دنیای خودش، نباشه و یا حتی موقع خلقش به اون کاراکتر فکر هم نکنه (که خیلی بعیده البته)

تعجب میکنم که شما میگی در هنر چیزی به اسم تقلید وجود نداره!!!
نقل قول کردن
masoud
#15 masoud 1397-04-11 01:58
عالی بود دیسی فنا کجان بیان ببینن جالب اینه که همش میگن مارول اسکی میره :o
نقل قول کردن
Mdh
#16 Mdh 1397-04-11 02:30
مقاله فوق العاده ای بود...
نقل قول کردن
spiderpunisher
#17 spiderpunisher 1397-04-11 02:51
مقاله خیلی خوبی بود عمو، بیشتریاش رو دقت نکرده بودم که این چقد کپی از ماروله. :o
آقای دی سی،شما کاپیه میکنی، بدجوری هم کاپیه میکنی! :lol:
نقل قول کردن
alihdz
#18 alihdz 1397-04-11 11:02
آقا الان که بلک ریسر رو دیدم یاد یه سوال افتادم ممنون میشم جواب بدین
یه جا دیده بودم میگفت بلک ریسر سریع ترین شخصیت کمیکه
یه جا دیگه دیده بودم میگفت بری الن سریع ترینه یه جا دیگه هم میگفت والی وست یه جا دیگه هم میگفت ریورس فلش
اگه امکانش هست میشه یه مقاله ای رتبه بندی ای چیزی بنویسین در مورد سریع ترین شخصیت های کمیک؟؟؟اگه مقاله نمینویسین یه توضیح هم بدین کفایت میکنه
نقل قول کردن
DrH
-1 #19 DrH 1397-04-11 11:04
میگم ناموسن یبارم یه مطلب بنویسین 15 دفعه ای که مارول از دی سی تقلید کرد :/
خیلی از مطالب اینجا متاسفانه به قول خود عمو مختار واکنش به حرف های بقیست!
حرف هایی که کاملا از روی تعصب نوشته شدند.
برای مثال مردم جوکر رو شخصیت بهتری نسبت به گرین گابلین میدونند نه چون خفن تره یا کارای شرورانه ایه بیشتری کرده چون شخصیت پردازی مرموزی داره . ماها میدونیم پشت نقاب گرین گابلین کیه ولی اینکه جوکر واقعا کیه مسئله ایه که توی کمیک های دی سی با تناقص بهش اشاره شده!
جوکر از گرین گابلین خفن تر نیست ، شرور تر نیست ، شاید باهوش تر هم نباشه!
اما یک شخصیتیه که درکش نمیکنی اما در عین حال میفهمیش!
شخصیتی مثل هانیبال لکتر هم همچین شخصیتی رو داره که اون یه ابر قهرمان نیست پس زیاد هم مهم نیست نمیخواد دربارش حرفی بزنیم
درباره این مطلب بگم که تقلید ها بضی وقتا اتفاقیه .
من خیلی متاسفم که انقدر با تعصب دارین روی مارول و دی سی نگاه میکنید و این چیز خوبی نیست!
تعصب عامل خیلی از بدبختیاس!
از تعصب رو چیزهای کوچیک تا تعصب روی ملیت و کشور!
نقل قول کردن
Marc Spector
#20 Marc Spector 1397-04-11 11:07
احساس میکنم تو مورد 3 دی سی دیگه واقعا چوب های اسکی (black racer) رش رو قرض گرفته و با جمله"چوب های پرتوان برس به داد ناتوان" شروع به جا به جایی مرزها کرده.
مورد 2 تاریخ خلق سرباز زمستان و نقاب سرخ 2005 نیست؟
آقا مختار خسته نباشید.
نقل قول کردن
Marc Spector
#21 Marc Spector 1397-04-11 11:16
به نقل از DrH:
میگم ناموسن یبارم یه مطلب بنویسین 15 دفعه ای که مارول از دی سی تقلید کرد :/
خیلی از مطالب اینجا متاسفانه به قول خود عمو مختار واکنش به حرف های بقیست!
حرف هایی که کاملا از روی تعصب نوشته شدند.
برای مثال مردم جوکر رو شخصیت بهتری نسبت به گرین گابلین میدونند نه چون خفن تره یا کارای شرورانه ایه بیشتری کرده چون شخصیت پردازی مرموزی داره . ماها میدونیم پشت نقاب گرین گابلین کیه ولی اینکه جوکر واقعا کیه مسئله ایه که توی کمیک های دی سی با تناقص بهش اشاره شده!
جوکر از گرین گابلین خفن تر نیست ، شرور تر نیست ، شاید باهوش تر هم نباشه!
اما یک شخصیتیه که درکش نمیکنی اما در عین حال میفهمیش!
شخصیتی مثل هانیبال لکتر هم همچین شخصیتی رو داره که اون یه ابر قهرمان نیست پس زیاد هم مهم نیست نمیخواد دربارش حرفی بزنیم
درباره این مطلب بگم که تقلید ها بضی وقتا اتفاقیه .
من خیلی متاسفم که انقدر با تعصب دارین روی مارول و دی سی نگاه میکنید و این چیز خوبی نیست!
تعصب عامل خیلی از بدبختیاس!
از تعصب رو چیزهای کوچیک تا تعصب روی ملیت و کشور!

قبلاً درباره جوکر بحث شده منم با تعصب مخالفم،نمیشه کاملاً تاثیر گذاری جوکر روی خبیث های بزرگ رو نادید گرفت ولی با توجه به اتفاقات اخیر گرین گابلین پست ترین خبیث ممکن هستش.ضمن تایید حرف شما درباره تعصب باید یه نکته رو بهتون بگم،آقا مختار خیلی برای جامعه کمیک ایران زحمت کشیده(اینو منی میگم که تا چند وقت پیش کاملاً منتقد ایشون بودم)شما مقاله هایی که مینویسند رو میتونی بپذیری،میتونی نپذیری همچنین میتونی با بخشیش موافق باشی و با بخشیش مخالف.اتفاقاً این یکی از نقاط قوت اسپایدی که هرکی با هر اعتقادی که داره بتونه نظرش رو(با رعایت ادب)بیان کنه.
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1397-04-11 11:20
به نقل از DrH:
میگم ناموسن یبارم یه مطلب بنویسین 15 دفعه ای که مارول از دی سی تقلید کرد :/
خیلی از مطالب اینجا متاسفانه به قول خود عمو مختار واکنش به حرف های بقیست!
حرف هایی که کاملا از روی تعصب نوشته شدند.
برای مثال مردم جوکر رو شخصیت بهتری نسبت به گرین گابلین میدونند نه چون خفن تره یا کارای شرورانه ایه بیشتری کرده چون شخصیت پردازی مرموزی داره . ماها میدونیم پشت نقاب گرین گابلین کیه ولی اینکه جوکر واقعا کیه مسئله ایه که توی کمیک های دی سی با تناقص بهش اشاره شده!
جوکر از گرین گابلین خفن تر نیست ، شرور تر نیست ، شاید باهوش تر هم نباشه!
اما یک شخصیتیه که درکش نمیکنی اما در عین حال میفهمیش!
شخصیتی مثل هانیبال لکتر هم همچین شخصیتی رو داره که اون یه ابر قهرمان نیست پس زیاد هم مهم نیست نمیخواد دربارش حرفی بزنیم
درباره این مطلب بگم که تقلید ها بضی وقتا اتفاقیه .
من خیلی متاسفم که انقدر با تعصب دارین روی مارول و دی سی نگاه میکنید و این چیز خوبی نیست!
تعصب عامل خیلی از بدبختیاس!
از تعصب رو چیزهای کوچیک تا تعصب روی ملیت و کشور!

من فکر میکنم شما مقالات سایت رو مطالعه نکردی
پیشنهاد میکنم بری اینجا و خوب مقالاتش رو بخونی
llink.ir/8ce6
جون دقیقا بارها گفتیم کدوم شخصیت های مارول از کی تقلید کردن
و در ضمن این بحث مارول و دی سی رو ما شروع نکردیم
من دقیقا یادمه از وقتی فیلمای نولان بتمن اکران شد یه سری شروع کردن به مسخره کردن مارول و شخصیت هاش
این بحث تقلید هم همش از دی سی فنا شروع شد
مختار هم دقیقا با مقالاتش داره جواب اونا رو میده
همین
شما زیاد شلوغش نکن. به نظرم بهتره بری ریشه این مسائل
و از نظر مختار جواب آتش رو باید با آتش داد
ایشون فقط داره به مارول فنا مهمات میده
انصافا هم مقالاتش رو با دلیل مینویسه
کلی هم معلومات به خواننده میده. چرا شما از این دید به قضیه نگاه نمیکنی؟
و اینم اضافه کنم که تعصب منطق نداره
ولی مقالات مختار تعصب آمیز نیست جون منطق داره
شما الان این مقاله رو بخون. واقعا میتونی بگی منطق نداره؟ کجاش رو میتونی نقض کنی؟ این تعصب نیست
نقل قول کردن
DrH
#23 DrH 1397-04-11 11:45
به نقل از mtm:
به نقل از DrH:
میگم ناموسن یبارم یه مطلب بنویسین 15 دفعه ای که مارول از دی سی تقلید کرد :/
خیلی از مطالب اینجا متاسفانه به قول خود عمو مختار واکنش به حرف های بقیست!
حرف هایی که کاملا از روی تعصب نوشته شدند.
برای مثال مردم جوکر رو شخصیت بهتری نسبت به گرین گابلین میدونند نه چون خفن تره یا کارای شرورانه ایه بیشتری کرده چون شخصیت پردازی مرموزی داره . ماها میدونیم پشت نقاب گرین گابلین کیه ولی اینکه جوکر واقعا کیه مسئله ایه که توی کمیک های دی سی با تناقص بهش اشاره شده!
جوکر از گرین گابلین خفن تر نیست ، شرور تر نیست ، شاید باهوش تر هم نباشه!
اما یک شخصیتیه که درکش نمیکنی اما در عین حال میفهمیش!
شخصیتی مثل هانیبال لکتر هم همچین شخصیتی رو داره که اون یه ابر قهرمان نیست پس زیاد هم مهم نیست نمیخواد دربارش حرفی بزنیم
درباره این مطلب بگم که تقلید ها بضی وقتا اتفاقیه .
من خیلی متاسفم که انقدر با تعصب دارین روی مارول و دی سی نگاه میکنید و این چیز خوبی نیست!
تعصب عامل خیلی از بدبختیاس!
از تعصب رو چیزهای کوچیک تا تعصب روی ملیت و کشور!

من فکر میکنم شما مقالات سایت رو مطالعه نکردی
پیشنهاد میکنم بری اینجا و خوب مقالاتش رو بخونی
llink.ir/8ce6
جون دقیقا بارها گفتیم کدوم شخصیت های مارول از کی تقلید کردن
و در ضمن این بحث مارول و دی سی رو ما شروع نکردیم
من دقیقا یادمه از وقتی فیلمای نولان بتمن اکران شد یه سری شروع کردن به مسخره کردن مارول و شخصیت هاش
این بحث تقلید هم همش از دی سی فنا شروع شد
مختار هم دقیقا با مقالاتش داره جواب اونا رو میده
همین
شما زیاد شلوغش نکن. به نظرم بهتره بری ریشه این مسائل
و از نظر مختار جواب آتش رو باید با آتش داد
ایشون فقط داره به مارول فنا مهمات میده
انصافا هم مقالاتش رو با دلیل مینویسه
کلی هم معلومات به خواننده میده. چرا شما از این دید به قضیه نگاه نمیکنی؟


حرفای عمو مختار مثل زندانای آمریکاست
یه سیاه پوست یه خلاف میکنه میندازنش تو زندان ( مثل همین مطلب! ) و سفید پوست رو نه!
و اگه بگیم چرا چنتا سفید پوست نشون میدین میگین ماها نژاد پرست نیستیم دو طرفو میگیریم!
من موافقم با عمو مختار اما این مطلب چرا فقط واسه ی دی سیه چرا واسه مارول نیست؟
چرا بیشتر از مارول حمایت میکنید؟
شما مشکلتون باید با دی سی فنا باشه!
اما دی سی فن ها هرچقدر حرف هایی بزنند که از روی تعصب باشه تقصیر شماست! چون شما میخواین جواب اون هارو بدین و هر دو طرف تحریک میشند!
برای اینکه ماجرا تموم شه یک نفر باید بکشه کنار و اون شخص باید عمو مختار باشه به نوشتن این مطالب ادامه بده اما نه فقط برعلیه دی سی
من کلا با "فن" بودن و "طرفداری" مخالفم اما با "تشویق" نه
هر شخصی باید "قضاوت" کنه! ( و قضاوت هر شخص هم با هر شهص دیگه متفاوته و همچنین قابل احترام)
نه اینکه "طرف" سمتی رو بگیره!
از هر دو سمت نقد کنه! از هر دو سمت تعریف کنه و بعد نظرش رو بگه نه اینکه نظرش رو با مطلب هایی مثل این تحمیل کنه!
نقل قول کردن
mtm
#24 mtm 1397-04-11 11:45
به نقل از Marc Spector:

مورد 2 تاریخ خلق سرباز زمستان و نقاب سرخ 2005 نیست؟
.

چرا ولی چند ماه با هم فرق دارن
نقل قول کردن
mtm
+1 #25 mtm 1397-04-11 11:49
به نقل از DrH:
به نقل از mtm:
به نقل از DrH:
میگم ناموسن یبارم یه مطلب بنویسین 15 دفعه ای که مارول از دی سی تقلید کرد :/
خیلی از مطالب اینجا متاسفانه به قول خود عمو مختار واکنش به حرف های بقیست!
حرف هایی که کاملا از روی تعصب نوشته شدند.
برای مثال مردم جوکر رو شخصیت بهتری نسبت به گرین گابلین میدونند نه چون خفن تره یا کارای شرورانه ایه بیشتری کرده چون شخصیت پردازی مرموزی داره . ماها میدونیم پشت نقاب گرین گابلین کیه ولی اینکه جوکر واقعا کیه مسئله ایه که توی کمیک های دی سی با تناقص بهش اشاره شده!
جوکر از گرین گابلین خفن تر نیست ، شرور تر نیست ، شاید باهوش تر هم نباشه!
اما یک شخصیتیه که درکش نمیکنی اما در عین حال میفهمیش!
شخصیتی مثل هانیبال لکتر هم همچین شخصیتی رو داره که اون یه ابر قهرمان نیست پس زیاد هم مهم نیست نمیخواد دربارش حرفی بزنیم
درباره این مطلب بگم که تقلید ها بضی وقتا اتفاقیه .
من خیلی متاسفم که انقدر با تعصب دارین روی مارول و دی سی نگاه میکنید و این چیز خوبی نیست!
تعصب عامل خیلی از بدبختیاس!
از تعصب رو چیزهای کوچیک تا تعصب روی ملیت و کشور!

من فکر میکنم شما مقالات سایت رو مطالعه نکردی
پیشنهاد میکنم بری اینجا و خوب مقالاتش رو بخونی
llink.ir/8ce6
جون دقیقا بارها گفتیم کدوم شخصیت های مارول از کی تقلید کردن
و در ضمن این بحث مارول و دی سی رو ما شروع نکردیم
من دقیقا یادمه از وقتی فیلمای نولان بتمن اکران شد یه سری شروع کردن به مسخره کردن مارول و شخصیت هاش
این بحث تقلید هم همش از دی سی فنا شروع شد
مختار هم دقیقا با مقالاتش داره جواب اونا رو میده
همین
شما زیاد شلوغش نکن. به نظرم بهتره بری ریشه این مسائل
و از نظر مختار جواب آتش رو باید با آتش داد
ایشون فقط داره به مارول فنا مهمات میده
انصافا هم مقالاتش رو با دلیل مینویسه
کلی هم معلومات به خواننده میده. چرا شما از این دید به قضیه نگاه نمیکنی؟


حرفای عمو مختار مثل زندانای آمریکاست
یه سیاه پوست یه خلاف میکنه میندازنش تو زندان ( مثل همین مطلب! ) و سفید پوست رو نه!
و اگه بگیم چرا چنتا سفید پوست نشون میدین میگین ماها نژاد پرست نیستیم دو طرفو میگیریم!
من موافقم با عمو مختار اما این مطلب چرا فقط واسه ی دی سیه چرا واسه مارول نیست؟
چرا بیشتر از مارول حمایت میکنید؟
شما مشکلتون باید با دی سی فنا باشه!
اما دی سی فن ها هرچقدر حرف هایی بزنند که از روی تعصب باشه تقصیر شماست! چون شما میخواین جواب اون هارو بدین و هر دو طرف تحریک میشند!
برای اینکه ماجرا تموم شه یک نفر باید بکشه کنار و اون شخص باید عمو مختار باشه به نوشتن این مطالب ادامه بده اما نه فقط برعلیه دی سی
من کلا با "فن" بودن و "طرفداری" مخالفم اما با "تشویق" نه
هر شخصی باید "قضاوت" کنه! ( و قضاوت هر شخص هم با هر شهص دیگه متفاوته و همچنین قابل احترام)
نه اینکه "طرف" سمتی رو بگیره!
از هر دو سمت نقد کنه! از هر دو سمت تعریف کنه و بعد نظرش رو بگه نه اینکه نظرش رو با مطلب هایی مثل این تحمیل کنه!

ما بیشتر از مارول مینویسم چون ما طرفدار مارول هستیم. اینجا سایت اسپایدرمنه و اسپایدرمن هم مال ماروله.
ضمن اینکه من خودم شخصا بارها و بارها گفته ام از مارول بیشتر خوشم میاد و به نظرم خیلی از دی سی بهتره
دلیل هم اوردم
معلومه یکی پشت مارول و اسپایدرمن حرف مفت بزنه. جوابش رو میدیم.
شما مسئولیت نوشتن درباره دی سی رو بسپار به اونایی که ادعایی دی سی فن بودن دارن
ما والا نداریم. اصلا هم نمیترسیم از این که بگیم مارول فن هستیم
دی سی رو هم البته دوست داریم. اینهمه مقاله نوشتیم و نوشتم راجع به دی سی که سایت های دی سی فن ننوشتن
ولی مارول رو بیشتر دوست داریم. اصلا بارها گفتم الانم میگم که از نظر من کل دیسی به اندازه دنیای ایکس من هم جذاب نیست چه برسه به کل مارول
تا زمانی هم که حرف بیخود بزنن ما هم جوابشون رو میدیم
اگر هم کسی فکر میکنه مقالات ما ایراد داره میتونه تو سایتش جوابش رو بده
نمیشه که اونا توهین کنند و حرف بی منطق بزنن ما هم هیچی نگیم . چون جواب بقیه رو میدیم اونم با دلیل و منطق تقصیر ماست ولی اونی که شروع کننده این حرفاست و دلیل و منطق هم ارائه نمیکنه، تقصیر نداره؟!!!
یه احمقی که میگه هاکای از اروو تقلید کرده و نمیدونه که بابا از قدیم قهرمان کماندار تو افسانه ها بوده (از رابین هود تا ویلیام تل و ارش کمانگیر و ...) و اتفاقا اگه قرار به تقلید بشه که گرین اروو ظاهرش که بیشتر شبیه به رابین هوده. اون وقت اون مقصر نیست ولی مایی که با تحقیق و اطلاعات و مقاله جوابشون رو میدیم ، مقصریم؟!!!
ما متعصبیم؟!
نقل قول کردن
Marc Spector
#26 Marc Spector 1397-04-11 12:32
به نقل از mtm:
به نقل از Marc Spector:

مورد 2 تاریخ خلق سرباز زمستان و نقاب سرخ 2005 نیست؟
.

چرا ولی چند ماه با هم فرق دارن

خب استاد تو مورد 2 ،2003 نوشته شده.
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1397-04-11 12:35
به نقل از Marc Spector:
به نقل از mtm:
به نقل از Marc Spector:

مورد 2 تاریخ خلق سرباز زمستان و نقاب سرخ 2005 نیست؟
.

چرا ولی چند ماه با هم فرق دارن

خب استاد تو مورد 2 ،2003 نوشته شده.

اهان پس بذار از مختار بپرسم
نقل قول کردن
mokhtar
#28 mokhtar 1397-04-11 13:19
به نقل از mtm:
به نقل از DrH:
به نقل از mtm:
به نقل از DrH:
میگم ناموسن یبارم یه مطلب بنویسین 15 دفعه ای که مارول از دی سی تقلید کرد :/
خیلی از مطالب اینجا متاسفانه به قول خود عمو مختار واکنش به حرف های بقیست!
حرف هایی که کاملا از روی تعصب نوشته شدند.
برای مثال مردم جوکر رو شخصیت بهتری نسبت به گرین گابلین میدونند نه چون خفن تره یا کارای شرورانه ایه بیشتری کرده چون شخصیت پردازی مرموزی داره . ماها میدونیم پشت نقاب گرین گابلین کیه ولی اینکه جوکر واقعا کیه مسئله ایه که توی کمیک های دی سی با تناقص بهش اشاره شده!
جوکر از گرین گابلین خفن تر نیست ، شرور تر نیست ، شاید باهوش تر هم نباشه!
اما یک شخصیتیه که درکش نمیکنی اما در عین حال میفهمیش!
شخصیتی مثل هانیبال لکتر هم همچین شخصیتی رو داره که اون یه ابر قهرمان نیست پس زیاد هم مهم نیست نمیخواد دربارش حرفی بزنیم
درباره این مطلب بگم که تقلید ها بضی وقتا اتفاقیه .
من خیلی متاسفم که انقدر با تعصب دارین روی مارول و دی سی نگاه میکنید و این چیز خوبی نیست!
تعصب عامل خیلی از بدبختیاس!
از تعصب رو چیزهای کوچیک تا تعصب روی ملیت و کشور!

من فکر میکنم شما مقالات سایت رو مطالعه نکردی
پیشنهاد میکنم بری اینجا و خوب مقالاتش رو بخونی
llink.ir/8ce6
جون دقیقا بارها گفتیم کدوم شخصیت های مارول از کی تقلید کردن
و در ضمن این بحث مارول و دی سی رو ما شروع نکردیم
من دقیقا یادمه از وقتی فیلمای نولان بتمن اکران شد یه سری شروع کردن به مسخره کردن مارول و شخصیت هاش
این بحث تقلید هم همش از دی سی فنا شروع شد
مختار هم دقیقا با مقالاتش داره جواب اونا رو میده
همین
شما زیاد شلوغش نکن. به نظرم بهتره بری ریشه این مسائل
و از نظر مختار جواب آتش رو باید با آتش داد
ایشون فقط داره به مارول فنا مهمات میده
انصافا هم مقالاتش رو با دلیل مینویسه
کلی هم معلومات به خواننده میده. چرا شما از این دید به قضیه نگاه نمیکنی؟


حرفای عمو مختار مثل زندانای آمریکاست
یه سیاه پوست یه خلاف میکنه میندازنش تو زندان ( مثل همین مطلب! ) و سفید پوست رو نه!
و اگه بگیم چرا چنتا سفید پوست نشون میدین میگین ماها نژاد پرست نیستیم دو طرفو میگیریم!
من موافقم با عمو مختار اما این مطلب چرا فقط واسه ی دی سیه چرا واسه مارول نیست؟
چرا بیشتر از مارول حمایت میکنید؟
شما مشکلتون باید با دی سی فنا باشه!
اما دی سی فن ها هرچقدر حرف هایی بزنند که از روی تعصب باشه تقصیر شماست! چون شما میخواین جواب اون هارو بدین و هر دو طرف تحریک میشند!
برای اینکه ماجرا تموم شه یک نفر باید بکشه کنار و اون شخص باید عمو مختار باشه به نوشتن این مطالب ادامه بده اما نه فقط برعلیه دی سی
من کلا با "فن" بودن و "طرفداری" مخالفم اما با "تشویق" نه
هر شخصی باید "قضاوت" کنه! ( و قضاوت هر شخص هم با هر شهص دیگه متفاوته و همچنین قابل احترام)
نه اینکه "طرف" سمتی رو بگیره!
از هر دو سمت نقد کنه! از هر دو سمت تعریف کنه و بعد نظرش رو بگه نه اینکه نظرش رو با مطلب هایی مثل این تحمیل کنه!

ما بیشتر از مارول مینویسم چون ما طرفدار مارول هستیم. اینجا سایت اسپایدرمنه و اسپایدرمن هم مال ماروله.
ضمن اینکه من خودم شخصا بارها و بارها گفته ام از مارول بیشتر خوشم میاد و به نظرم خیلی از دی سی بهتره
دلیل هم اوردم
معلومه یکی پشت مارول و اسپایدرمن حرف مفت بزنه. جوابش رو میدیم.
شما مسئولیت نوشتن درباره دی سی رو بسپار به اونایی که ادعایی دی سی فن بودن دارن
ما والا نداریم. اصلا هم نمیترسیم از این که بگیم مارول فن هستیم
دی سی رو هم البته دوست داریم. اینهمه مقاله نوشتیم و نوشتم راجع به دی سی که سایت های دی سی فن ننوشتن
ولی مارول رو بیشتر دوست داریم. اصلا بارها گفتم الانم میگم که از نظر من کل دیسی به اندازه دنیای ایکس من هم جذاب نیست چه برسه به کل مارول
تا زمانی هم که حرف بیخود بزنن ما هم جوابشون رو میدیم
اگر هم کسی فکر میکنه مقالات ما ایراد داره میتونه تو سایتش جوابش رو بده
نمیشه که اونا توهین کنند و حرف بی منطق بزنن ما هم هیچی نگیم . چون جواب بقیه رو میدیم اونم با دلیل و منطق تقصیر ماست ولی اونی که شروع کننده این حرفاست و دلیل و منطق هم ارائه نمیکنه، تقصیر نداره؟!!!
یه احمقی که میگه هاکای از اروو تقلید کرده و نمیدونه که بابا از قدیم قهرمان کماندار تو افسانه ها بوده (از رابین هود تا ویلیام تل و ارش کمانگیر و ...) و اتفاقا اگه قرار به تقلید بشه که گرین اروو ظاهرش که بیشتر شبیه به رابین هوده. اون وقت اون مقصر نیست ولی مایی که با تحقیق و اطلاعات و مقاله جوابشون رو میدیم ، مقصریم؟!!!
ما متعصبیم؟!

عزیز من چرا اصلا جواب میدی؟ ولش کن. مردم عقل و شعور دارن میفهمن کی حرف حساب میزنه
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #29 mokhtar 1397-04-11 13:24
26# , 27#:
بله همون 2005 درسته
البته تقصیر نویسنده سایت screenrant هستش چون از اون سایت گرفتم

یه ذره برای خودمم عجیب بود که چرا نوشته 2003
نقل قول کردن
Hasan Spider
#30 Hasan Spider 1397-04-11 13:38
آقا ببخشید بابت این اسپم بزرگ ولی این آقای شیرزاده همون شیرزاده قدیمی خودمون نیست !؟الان واسه سایت بزرگ زومجی که حدودا در تمامی زمینه های سرگرمی مقاله و اخبار مینویسن ،مطالب کمیکی (جهت مند به سمت مارول ) میزاره.
بابا دمش گرم این مردَم رسالتش رو انجام میده و حرفش به گوش افراد خیلی زیادی میرسونه.
نقل قول کردن
alihdz
#31 alihdz 1397-04-11 14:11
به نقل از DrH:
میگم ناموسن یبارم یه مطلب بنویسین 15 دفعه ای که مارول از دی سی تقلید کرد :/
خیلی از مطالب اینجا متاسفانه به قول خود عمو مختار واکنش به حرف های بقیست!
حرف هایی که کاملا از روی تعصب نوشته شدند.
برای مثال مردم جوکر رو شخصیت بهتری نسبت به گرین گابلین میدونند نه چون خفن تره یا کارای شرورانه ایه بیشتری کرده چون شخصیت پردازی مرموزی داره . ماها میدونیم پشت نقاب گرین گابلین کیه ولی اینکه جوکر واقعا کیه مسئله ایه که توی کمیک های دی سی با تناقص بهش اشاره شده!
جوکر از گرین گابلین خفن تر نیست ، شرور تر نیست ، شاید باهوش تر هم نباشه!
اما یک شخصیتیه که درکش نمیکنی اما در عین حال میفهمیش!
شخصیتی مثل هانیبال لکتر هم همچین شخصیتی رو داره که اون یه ابر قهرمان نیست پس زیاد هم مهم نیست نمیخواد دربارش حرفی بزنیم
درباره این مطلب بگم که تقلید ها بضی وقتا اتفاقیه .
من خیلی متاسفم که انقدر با تعصب دارین روی مارول و دی سی نگاه میکنید و این چیز خوبی نیست!
تعصب عامل خیلی از بدبختیاس!
از تعصب رو چیزهای کوچیک تا تعصب روی ملیت و کشور!

الان یکی بیاد همین حرف هارو در مورد دیسی تو یه سایت دیسی بزنه مردم دارش میزنن
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#32 M.ALI.S.S 1397-04-11 16:31
واقعا دیگه از DC نا امید شدم :-| اینا حیا ندارن ؟
نقل قول کردن
D.PARKER
+1 #33 D.PARKER 1397-04-11 16:39
ممنون از عمو مختار عزیز.
خیلی مقاله جذاب و باحالی بود. ( مثل همه مقاله های دیگه عمو مختار.) چند مورد واقعا ضایه بود. مثلا این شیر قرمز. حتی ترکیب اسمشم تقلید بود ( حیوان + رنگ ). درمورد مورد یک هم کمیک های سایدویز رو خوندم. فقط بگم چیز خاصی نداره. دیسی سعی کرده با ساخت یه کمیک تینیجری و یه نوجوون هدفون به گوش اسپایدرمنو کپی کنه‌. نمیدونه اگه به این سادگیا بود که شخصیتی به جذابیت و موفقیت اسپایدی ساخت ، هر کمپانی این کارو میکرد.
#19
اگه مشکل شما با اینه که مقاله و مطالب کمتری علیه مارول و در طرفداری از دیسی روی سایت منتشر میشه ، باید یادآوری کنم که با وجود اینکه این سایت در چند سال اخیر بهترین سایت
《کمیک بوکی》 بوده و مقالات از همه شخصیت های کمیک بوکی داشته ، ماهیت سایت هنوز همونه. اسم سایت هنوز اسپایدیه پس نباید انتظار داشته باشی تعادل کامل رعایت بشه.
نقل قول کردن
best of the best
+2 #34 best of the best 1397-04-11 17:17
#15:
استاد ترابی دقیقا به همین دلیله که یه سری از سایت شما خوششون نمیاد . چون دقیقا از همون موقع فیلم های نولان بود و البته بازی های ارکهام که جو عجیبی ایجاد شد. یک سری نوب که فقط این فیلم رو دیده بودند و این بازی ها رو انجام داده بودن اومدن و جو بدی راه انداختند که مارول بچه گانه است و ... ولی الان خدا رو شکر که خفه شدن. و مثل قبل ادعا ندارن. البته یه سری هم هستن که کمیک رو با new 52 شناختن و کمیک های دی سی رو خوندن. این دسته هم فکر میکنن دی سی خداست و خیلی خفنه و دارکه و ... در حالی که اکثر دی سی فنای اصلی اصلا از new 52 دل خوشی نداشتن و ندارن. ولی الحمداله این افراد هم الان تا حد زیادی لال شدن. اما این بحث تقلید رو خوب یادم هست همین دی سی فنا برای این که دستاوردهای mcu رو کم رنگ کنند مطرح کردن. ادمای بیسوادی هم هستن.. خیلی راحت میگن هاکای از گرین اروو تقلید کرده چون تیر و کمان داره در حالی که قهرمان تیر و کمان دار از اول تاریخ وجود داشته. تازه به قول شما گرین اروو که خیلی ضایع تر از رابین هود و لباس و اون کلاهش تقلید کرده.
یا مثلا میان میبینن که بلک کت شبیه به کت وومنه بعد میگن ازش تقلید کرده چون قبلش خلق شده. در حالی که سایت شما اومد و تو این مقاله گفت
llink.ir/8cfj
اون موقعی که بلک کت خلق شد، کت وومن این شکلی بود:

ولی بلک کت از اولش این شکلی بود:

تازه کت وومن اون موقع فقط یه دزد هم بود و علاقه رومانتیک هم به بتمن نداشت و ضد قهرمان هم نبود. یعنی 10 سال بعد بود که ظاهرش اینی شد که الان هست. ولی بلک کت از اولش به اسپایدرمن رابطه رومانتیک داشت و ضدقهرمان بود . پس بابا لامصبا اون از بلک کت تقلید کرده!

تازه تو اون مقاله هم گفتید که اولش اصلا قرار بود بلک کت دشمن زن عنکبوتی باشه! پس این کت وومن بود که از ظاهر و شخصیت پردازی بلک کت تقلید کرد. ولی اینا تو مغزشون نمیره و فقط ملاکشون زمان حاله
و از شما بدشون میاد چون میایید و حقیقت رو برملا میکنید
ولی اصلا ناراحت نشید. شما همچنان لطفا کار درست رو انجام بدید و بهترین راهش هم همینه که دارید میرید. باید با منطق و مقاله جواب اینا رو داد تا از این توهمی که توش هستن بیرون بیان. خیلی هم احمق هستن که این همه موفقیت و محبوبیت مارو لو شخصیت هاش رو میبینن ولی بازم به هر بهانه و توهین و کار عجیبی دست میزنن تا بگن دی سی بهتره
ولی شما همین فرمون ادامه بدید. خدا خیرتون بده.
نقل قول کردن
Unknown
#35 Unknown 1397-04-11 19:34
اوووف عجب مقاله ای :o :-? :eek: از خوندنش خشکم زده...انصافا دیگه فکر نکنم مقاله ای برای کوبوندن دی سی باقی مونده باشه :D واقعا با وجود مارول دیسی مقامی نداره... یعنی بننظرم اگه دیسی بتمن یا سوپرمنو نداشت الان سال ها بود ورشکست شده :lol: شاید خنده دار باشه ولی اگه یکم بهش بیشتر فکر کنید با من موافق میشید.
بهتره از الان بگیم
HAIL MARVEL
8) 8) 8) 8) 8)
نقل قول کردن
Unknown
#36 Unknown 1397-04-11 19:38
فقط ببخشید بابت اسپم :-*
پوزش میطلبم :sad:
من الان سریال فلشو تا فصل 3 دیدم، به نظرتون ادامشو ارزش داره ببینم یا نه؟
نقل قول کردن
mtm
#37 mtm 1397-04-11 19:47
به نقل از Unknown:
فقط ببخشید بابت اسپم :-*
پوزش میطلبم :sad:
من الان سریال فلشو تا فصل 3 دیدم، به نظرتون ادامشو ارزش داره ببینم یا نه؟

من خودم فصل اول رو دیدم و لذت بردم
فصل 2 رو چند قسمتش رو دیدم کلا بیخیال شدم. احساس کردم داره به شعورم توهین میشه
البته شما تا فصل 3 دووم اوردی
پس تا اخرش میتونی!
نقل قول کردن
a.v.s
#38 a.v.s 1397-04-11 21:33
نمیخوام دیگه درباره این متعصبین حرف بزنم . . . .
ولی دیگه دارم از این احمق های بیشعور حرص میخورم!
واقعا که ذات کثیفی دارند. خیلی از حیوان بدتر هستند. بیچاره بوقلمون! بیچاره گرگ! بیچاره حیوون! تازه خیلی آقای ترابی بهشون احترام میزاره که بهشون میگه بوقلمون صفت! اون زمان که عمو مختار و آقای ترابی اینطوری صحبت میکردند و میگفتند "بوقلمون صفت" کرکس" و غیره، با خودم میگفتم چرا اینطوری صحبت میکنند. تازه فهمیدم که درواقع اینجوری که حرف میزنند، دارند به این احمق ها درواقع لطف میکنند!
راستش من ناراحت شدم که آقای ترابی انقدر حرص میخوره. دلم فشرد. چون خودمم تجربه کردم. آقای ترابی اینا همینطوری هستند. فکر میکنند که خیلی آدم درستی هستند و خیلی باحالند ولی هر اخلاق گندی که بگی دارند بعد همه رو ایراد دار میبینند. بهشون میگی که تو فلان ایراد رو داری مقابلش جبهه میگیرند و بهت میگند که نه، تو فلان ایراد رو داری.
نمیخوان گوش کنند. پنجاه شصت سالشون هم بشه همینطوری هستند. توی عمرشون دست به سیاه و سفید نزدند ولی فتوا صادر میکنند و همه رو نصیحت میکنند. درحالی که همون حرف رو بهشون بزنی داد و هوار راه میندازند. مثلا هم اگر یه خرید میکنند میگویند "های ما خرید کردیم" مثلا انگار کوه کندند یه خرید کردند درحالی که تاحالا توی عمرشون دست آوردی نداشتند. و هیچ چیز و هیچ کس رو قبول ندارند و فقط دوست دارند ساعت ها حرف بزنند و با حرف زدن انرژی ات رو ازت بگیرند. و خیلی خودشون رو تحویل میگیرند.
این افراد خودشیفته هستند. تازه غیر از این بسیار تنبل، بسیار حسود، خودخواه، بداخلاق، بی اخلاق، بی شعور، بی مغز، دروغگو، پرمدعا، زورگو، بیخیال، عقده ای، مادی، عصبی و بیمار روانی هستند. اصلش اینه که اینا بیمار روانی هستند. بعضی هاشون هم مغزشون عدم تقارن داره (دارم جدی میگم. یکی رو میشناسم همین صفت هارو داره و وقتی رفته مغزشو اسکن کردند دیده که مغزش کجه).
از اون آدم هایی هستند که هزاربار هم چیزی رو بهشون بگی حالیشون نمیشه. باید با دعوا حالیشون کرد. چون غیرمنطقی هستند. من میدونم چقدر شما حرص میخورید. ولی همون بهترین راه بیخیال شدنه. بهتره اصلا با این آدما بحث نکنید. چون به شعورتون توهین میشه.
جدا من ناراحت میشم شما عصبانی میشید. ولی خب باید چیکار کرد. نمیشه فقط یه جا دیوار رو نگاه کنی درحالی که طرف مقابلت سعی در تخریب و پایین آوردنت داره.
نقل قول کردن
a.v.s
#39 a.v.s 1397-04-11 21:44
#38
منو خیلی ببخشید که همچین نظری دادم و دوباره خشمتون رو به یادتون آوردم.
اگر خواستید پاک کنید. به هر حال معذرت میخوام.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#40 Spider-Fan 1397-04-11 23:31
راستی دوستان شنیدید این آقای "راس مارکاند"، بازیگر نقش رداسکال در اونجرز: اینفینیتی وار، برای ایفای نقش «مون نایت» ابراز تمایل کرده؟!
کاراکتر مون نایت هم بنظرم عالیه! این کاراکتر به نظرم واقعاً عالیه! نه چون دارک و خفن و hardcore‌ هست. چون داستان هاش عمق دارن (بخصوص داستانهای وارن الیس و برایان مایکل بندیس)، روحیه نترس و شجاعی داره، و مخاطب رو درگیر داستان هاش میکنه: آیا اتفاقات این کمیک فقط صداها و رویاهایی هستن که مارک اسپکتور توی مغزش میشنوه و می بینه یا آیا واقعا با خونشو حرف میزنه یا... .
حتی بنظرم میتونه جذاب‌تر از بتمن باشه در بعضی زمینه‌ها!
نقل قول کردن
Eragon
#41 Eragon 1397-04-12 11:44
عمو مختار دمت گرم مثل همیشه کامل و پروپیمون
نقل قول کردن
iron_thor
#42 iron_thor 1397-09-28 18:53
عالیییییییییییی ی خصوصا مورد یک
نقل قول کردن
علی سراج
#43 علی سراج 1398-03-21 21:44
سایت شما عالی است من ی زمانی یه دیسی فن تمام عیار بودم تمام پوستر های بتمن و سوپرمن رو داشتم. اما بعد از دیدم مرد پولادین حالم به هم خورد و به خودم گفتم از این دنیا هیچ چیزی در نمیاد یاد. بنابراین شروع به دیدن فیلم های سینمایی مارول کردم.تا الان یه مارول فن هستم و خواهم بود ولی استاد با اینکه این آدمای بی شعور و احمق خیلی گنده بازی در میارن به قول شما کل دیسی به اندازه نصف دنیای مردان ایکس نیست . اما این حق دارند .‌( با اینکه یه دیسی فن فیک و تقلبی هستن چون اگه دیسی فن واقعی بودن با مدرک حرف خودشون رو می زدند نه با دعوا)
نقل قول کردن
امیر محمد گلکار
#44 امیر محمد گلکار 1399-03-10 16:49
من دققا با استاد ترابی موافقمبه نقل از mtm:
به نقل از DrH:
به نقل از mtm:
به نقل از DrH:
میگم ناموسن یبارم یه مطلب بنویسین 15 دفعه ای که مارول از دی سی تقلید کرد :/
خیلی از مطالب اینجا متاسفانه به قول خود عمو مختار واکنش به حرف های بقیست!
حرف هایی که کاملا از روی تعصب نوشته شدند.
برای مثال مردم جوکر رو شخصیت بهتری نسبت به گرین گابلین میدونند نه چون خفن تره یا کارای شرورانه ایه بیشتری کرده چون شخصیت پردازی مرموزی داره . ماها میدونیم پشت نقاب گرین گابلین کیه ولی اینکه جوکر واقعا کیه مسئله ایه که توی کمیک های دی سی با تناقص بهش اشاره شده!
جوکر از گرین گابلین خفن تر نیست ، شرور تر نیست ، شاید باهوش تر هم نباشه!
اما یک شخصیتیه که درکش نمیکنی اما در عین حال میفهمیش!
شخصیتی مثل هانیبال لکتر هم همچین شخصیتی رو داره که اون یه ابر قهرمان نیست پس زیاد هم مهم نیست نمیخواد دربارش حرفی بزنیم
درباره این مطلب بگم که تقلید ها بضی وقتا اتفاقیه .
من خیلی متاسفم که انقدر با تعصب دارین روی مارول و دی سی نگاه میکنید و این چیز خوبی نیست!
تعصب عامل خیلی از بدبختیاس!
از تعصب رو چیزهای کوچیک تا تعصب روی ملیت و کشور!

من فکر میکنم شما مقالات سایت رو مطالعه نکردی
پیشنهاد میکنم بری اینجا و خوب مقالاتش رو بخونی
llink.ir/8ce6
جون دقیقا بارها گفتیم کدوم شخصیت های مارول از کی تقلید کردن
و در ضمن این بحث مارول و دی سی رو ما شروع نکردیم
من دقیقا یادمه از وقتی فیلمای نولان بتمن اکران شد یه سری شروع کردن به مسخره کردن مارول و شخصیت هاش
این بحث تقلید هم همش از دی سی فنا شروع شد
مختار هم دقیقا با مقالاتش داره جواب اونا رو میده
همین
شما زیاد شلوغش نکن. به نظرم بهتره بری ریشه این مسائل
و از نظر مختار جواب آتش رو باید با آتش داد
ایشون فقط داره به مارول فنا مهمات میده
انصافا هم مقالاتش رو با دلیل مینویسه
کلی هم معلومات به خواننده میده. چرا شما از این دید به قضیه نگاه نمیکنی؟


حرفای عمو مختار مثل زندانای آمریکاست
یه سیاه پوست یه خلاف میکنه میندازنش تو زندان ( مثل همین مطلب! ) و سفید پوست رو نه!
و اگه بگیم چرا چنتا سفید پوست نشون میدین میگین ماها نژاد پرست نیستیم دو طرفو میگیریم!
من موافقم با عمو مختار اما این مطلب چرا فقط واسه ی دی سیه چرا واسه مارول نیست؟
چرا بیشتر از مارول حمایت میکنید؟
شما مشکلتون باید با دی سی فنا باشه!
اما دی سی فن ها هرچقدر حرف هایی بزنند که از روی تعصب باشه تقصیر شماست! چون شما میخواین جواب اون هارو بدین و هر دو طرف تحریک میشند!
برای اینکه ماجرا تموم شه یک نفر باید بکشه کنار و اون شخص باید عمو مختار باشه به نوشتن این مطالب ادامه بده اما نه فقط برعلیه دی سی
من کلا با "فن" بودن و "طرفداری" مخالفم اما با "تشویق" نه
هر شخصی باید "قضاوت" کنه! ( و قضاوت هر شخص هم با هر شهص دیگه متفاوته و همچنین قابل احترام)
نه اینکه "طرف" سمتی رو بگیره!
از هر دو سمت نقد کنه! از هر دو سمت تعریف کنه و بعد نظرش رو بگه نه اینکه نظرش رو با مطلب هایی مثل این تحمیل کنه!

ما بیشتر از مارول مینویسم چون ما طرفدار مارول هستیم. اینجا سایت اسپایدرمنه و اسپایدرمن هم مال ماروله.
ضمن اینکه من خودم شخصا بارها و بارها گفته ام از مارول بیشتر خوشم میاد و به نظرم خیلی از دی سی بهتره
دلیل هم اوردم
معلومه یکی پشت مارول و اسپایدرمن حرف مفت بزنه. جوابش رو میدیم.
شما مسئولیت نوشتن درباره دی سی رو بسپار به اونایی که ادعایی دی سی فن بودن دارن
ما والا نداریم. اصلا هم نمیترسیم از این که بگیم مارول فن هستیم
دی سی رو هم البته دوست داریم. اینهمه مقاله نوشتیم و نوشتم راجع به دی سی که سایت های دی سی فن ننوشتن
ولی مارول رو بیشتر دوست داریم. اصلا بارها گفتم الانم میگم که از نظر من کل دیسی به اندازه دنیای ایکس من هم جذاب نیست چه برسه به کل مارول
تا زمانی هم که حرف بیخود بزنن ما هم جوابشون رو میدیم
اگر هم کسی فکر میکنه مقالات ما ایراد داره میتونه تو سایتش جوابش رو بده
نمیشه که اونا توهین کنند و حرف بی منطق بزنن ما هم هیچی نگیم . چون جواب بقیه رو میدیم اونم با دلیل و منطق تقصیر ماست ولی اونی که شروع کننده این حرفاست و دلیل و منطق هم ارائه نمیکنه، تقصیر نداره؟!!!
یه احمقی که میگه هاکای از اروو تقلید کرده و نمیدونه که بابا از قدیم قهرمان کماندار تو افسانه ها بوده (از رابین هود تا ویلیام تل و ارش کمانگیر و ...) و اتفاقا اگه قرار به تقلید بشه که گرین اروو ظاهرش که بیشتر شبیه به رابین هوده. اون وقت اون مقصر نیست ولی مایی که با تحقیق و اطلاعات و مقاله جوابشون رو میدیم ، مقصریم؟!!!
ما متعصبیم؟!

1
نقل قول کردن
امیر محمد گلکار
#45 امیر محمد گلکار 1399-03-10 16:52
من به خودم افتخار میکنم که یک مارول فن هستم.هوادارانی که فقط میخوان به مارول بی احترامی کنن اصلا هوادار نیستن.
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#46 Pooyan mirzahosseini 1400-02-28 22:30
مثلا من خودم یک دی سی فن هستم و به شخصه اینکه یه سری از ایده های دی سی از روی مارول روی برداشته شده موافقم ولی یه سری از ایده های مارول هم از روی دی سی برداشته شده پس نه مارول فن ها و نه دی سی فن ها نباید خیلی تعصبی در این مورد قضاوت کنند ( مرسی از عمو مختار عزیز که با این مقاله به معلومات ما اضافه کردند ) :-)
نقل قول کردن
s.p.i
#47 s.p.i 1400-05-22 16:05
با سلام خب میخواستم در مورد این مقاله هم نظرمو بگم
موارد ۱۴،۵،۳ قبول دارم
مورد ۱ اگه دیسی میتونستم خلاقانه تر عمل کنه تا مرد عنکبوتی دنیای خودشو داشته باشه
مورد ۱۴ گروه تروریستی و دانشمندان خبیث نمیشه گفت مارول چون اومده ایدشو زودتر به کار برده پس دیسی تقلید کرد درست مثل قضیه سپاه نوا و فانوس سبز ولی خب از این که بگذریم درمورد بین نوک و کراس بونز بین فقط الهام گرفته به نظرم و البته بین در یک داستان مهم کمر بتمن شکست و تونست خودشو مطرح کنه
مورد ۷ داستان فرق میکنه تو داستان خاندان ام مربوط به اسکارلت ویچ میشد و اسکارلت ویچ جهان جایگزین کرد تغییر داد ولی تو رویداد فلش پویینت بری آلن به گذشته میره و هم چیز تغییر میده مربوط به سفر در زمان میشه
مورد ۶ مربوط به فانوس سبز میشه ولی ایده های زامبی های مارول در یک جهان موازی میشه
مورد ۲ میشه گفت ایشون شبیه هست ولی هر دو بعدا روی داستان تاثیر گذاشته
درمورد هالک و دومزدی رنگ اوليه شبیه ولی هالک یک موجود با احساس و یکی از کارکتر های مهم مارول ولی دومزد یک خبیث و البته یک موجود بی احساس هست

خب این نظر من راجب این مقاله بود و ممنون از عمو مختار عزیز بابت اطلاعات راستش هر مقاله میشه ازش چیز یاد گرفت
من هم تفاوت ها و شباهت های دو کارکتر پی بردم و از نظر من چه مارول فن و چه دی سی فن بهتر خودشو درگیر فلان کارکتر قبل از فلان کارکتر خلق شده نکند اینجوری خودشون از لذت محروم می‌کنند و برای مارول و دیسی این مسئله خیلی مهم نیست من هم مارول فن هستم ولی خودمو از خوندن کمیک های دیسی یا مارول محروم کنیم امیدوارم پیامم تایید بشه به کسی توهین نکرده باشم چه مارول فن و چه دیسی فن


تشکر از عمو مختار
نقل قول کردن
s.p.i
#48 s.p.i 1400-05-22 16:46
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
مثلا من خودم یک دی سی فن هستم و به شخصه اینکه یه سری از ایده های دی سی از روی مارول روی برداشته شده موافقم ولی یه سری از ایده های مارول هم از روی دی سی برداشته شده پس نه مارول فن ها و نه دی سی فن ها نباید خیلی تعصبی در این مورد قضاوت کنند ( مرسی از عمو مختار عزیز که با این مقاله به معلومات ما اضافه کردند ) :-)

با نظر شما موافق ولی به نظر من چه دیسی فن وچه مارول فن بهتره خودشو درگیر تقلید نکنه چون به نوعی خودشو محروم میکنه
نقل قول کردن
s.p.i
#49 s.p.i 1400-05-22 20:31
با سلام
خب خواستم نظر خودمو راجب این مقاله بگم (امیدوارم تایید بشه )
مورد ۱۴و ۸ نمیشه گفت تقلید چون مثل این میمونه که بگیم چون سپاه گرین لنتر زودتر خلق شد پس سپاه نوا ازش تقلید کرده
مورد ۱۲ و ۵ و۳ قبول دارم و مورد ۱ به نظر دیسی اگه میخاستم مرد عنکبوتی خودشو داشته باشه اشکالی نداشت ولی باید تم و شخصیت پردازی به کارکتر میداد که ناموفق بود

مورد ۱۰ میشه گفت بین از نوک و کراس بونز الهام گرفته و بین در داستان شکست شدن بتمن به نوعی شناخته شد
در مورد دومزد و هالک درسته که ظاهر اولیه شبیه بود ولی دومزد یک هیولای بی احساس ولی هالک انسانیت در وجودش هست

مورد۷ فلش پوینت مربوط به فلش میشه و سفر ولی خاندان ام مربوط به اسکارلت ویچ و جادو اینا میشه

مورد ۶ تاریک ترین شب مربوط به سپاه فانوس سبز میشه ولی زامبی های مارول در دنیای دیگه اتفاق میفته

مورد۲ نمیشه گفت سرباز زمستانی و ردهود تقلید هستن جیسون تاد از مرگ برگشته ولی باکی به دست نیرو های شرویی نگهداری شده و البته هر دو با استادان خودشون درگیر شدن هرچند باز گشت باکی باعث شد کمیک های کاپیتان آمریکا جون تازه بگیر و البته درمورد بتمن همینطور

اینا مواردی بودن که تفاوت ها و شباهت گفت خیلی مودبانه و مرسی از عمو مختار بابت مقاله ولی به نظر آدم نباید خودشو خیلی درگیر فلان کارکتر بکنه وگرنه لذت کمیک خوندنو از خودش میگیره (امیدوارم این تایید بشه )


تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید