15 دفعه ای که آثار کمیک بوکی سانسور شدند!

15 دفعه ای که آثار کمیک بوکی سانسور شدند!

فکر کردید فقط وزارت ارشاد خودمون بلده سانسور کنه؟!

مقدمه: وقتی در دهه 50 میلادی شرکت هایی مثل EC Comics ، کمیک بوک هایی به شدت چندش آور و خشن چاپ کردند جامعه آمریکا واکنش نشان داد و بنابراین در سال 1954 سازمانی تشکیل شد به نام Comics Code. یعنی هر ناشر کمیک باید کمیک خودش رو به این سازمان میفرستاد تا اگر محتوایش تایید شود، بتواند آن را منتشر کند. در اون زمان ژانرهایی مثل ترسناک و جنائی تقریبا به طور کامل محو شدند ولی در عوض ژانر ابرقهرمانی رونق یافت. به عبارتی دیگر، شاید اگر این اتفاقات نمیفتاد الان کمیک بوک های ابرقهرمانی اینقدر مطرح نبودند. با این حال این کمیک ها و در کل اثاری که براساس آنها ساخته شده نیز از دست سانسور در امان نبوده اند و بارها اتفاق افتاده که مورد جرح و تعدیل قرار گرفته اند. در این مقاله که توسط سایت CBR منتشر شده به 15 مورد اشاره میشه.

  

15- ماورای بتمن: بازگشت جوکر (Batman Beyond: The Return of The Joker)

بازگشت جوکر

داستان کارتون "ماورای بتمن" (Batman Beyond) در آینده جریان داشت و با یک بتمن پیر و فرتوت سر و کار داشتیم که جوانی به نام «تری مگینس» رو تعلیم میده تا جانشین او بشود. کسانی که این سریال را میدیدند با خود میپرسیدند که چه بر سر «رابین» آمده است تا اینکه سال 2000 یک کارتون بلند و ویدئویی ساخته شد به نام "بازگشت جوکر" که فوق العاده بود و من آن را در این مقاله یکی از بهترین های تاریخ دانستم. این انیمیشن بسیار هم خشن بود و تاریخ پخش آن مصادف شد با جنجال هایی که آن موقع به خاطر خشونت در کارتون های بچه گانه ایجاد شده بود. بنابراین به شدت مورد سانسور قرار گرفت. به طور مثال در نسخه اصلی «تیم دریک» که رابین دوم این کارتون بود، شستشوی مغزی داده شده بود و با شلیک به قلب جوکر او را کشت . ولی در نسخه سانسور شده جوکر پایش میلغزه و میفته داخل یک سری کابل برق و میمیره! (در سمت راست نسخه اصلی و در سمت چپ نسخه سانسور شده را میبینید):

مرگ جوکر

خیلی از صحنه های نبرد رو هم عوض کردن تا از خشونت آن کم بشه. حتی بعضی جاها کلماتی که به رنگ قرمز روی در و دیوار نوشته شده بود رو تغییر رنگ دادند تا شبیه به خون نباشه!

سانسور جوکر

البته خوشبختانه نسخه سانسور نشده یا uncut سال 2002 عرضه شد و پیشنهاد میشه حتما این نسخه رو تماشا کنید.

 

14- شماره 869 از کمیک Action Comics

کمیک action comics

روی کاور این کمیک (که ماه نوامبر سال 2008 چاپ شد) سوپرمن  رو میدیدیم که داشت با پدرش آبجو میخورد. بعدش بلافاصله دی سی بیانیه ای صادر کرد و از فروشندگان کمیک خواست تا این کمیک رو نابود کنند چون دوست نداشت ملت سوپرمن را در حال نوشیدن مشروبات الکلی ببینند. هفته بعد هم نسخه اصلاح شده رو براشون فرستاد که در آن برچسب روی نوشیدنی سوپرمن عوض شده بود به Soda pop:

سانسور سوپرمن

میگن چیزی در حدود 1000 نسخه از اون نسخه اریجینال موجود است!

 

13- کمیک الکترا

 کمیک الکترا

اواخر دهه 90 میلادی ، مارول شروع کرد به انتشار یک سری جدید از کمیک تحت عنوان "شوالیه های مارول" (Marvel Knights) که لحن بزرگسالانه تری داشتند و خشن تر بودند یا مثلا برهنگی داشتند و ... کمیک های «دردویل» و «پانیشر» هم خیلی در این سری موفق بودند. سری شوالیه های مارول: مرد عنکبوتی هم عالی بود که در اینجا ترجمه هم شده. ولی سال 2001 و در شماره 3 کمیک الکترا جنجالی شد. در یک صحنه از این کمیک الکترا کاملا لخت بود! البته سعی شده بود که جاهای حساس رو نشون ندن (!) ولی معلوم بود که هیچی تنش نیست! با وجود این که روی کاور گفته شده بود که این کمیک محتوای بزرگسالانه دارد ولی باز هم مارول این کمیک رو از بازار جمع کرد. در تجدید چاپ های بعدی هم کلی این صحنه را ویرایش کرد!

 

12- اسپان (Spawn)

فیلم اسپاون

كمیك های «اسپان» در دهه 90 محبوبیت فوق العاده ای داشتند (برای آشنایی با این شخصیت، این مقاله را بخوانید). این كمیك به طور معركه ای دنیای تیره و تار كمیك بوك ها را در اواخر دهه 80 را با زلم زيمبوي رایج در ابتدای دهه 90 تركیب میكرد. اسپان باعث علاقمند شدن نسل جدید به كمیك بوك شد. ولی وقتی قرار شد فیلمی از رویش ساخته شود در كمال ناباوری لحنی تلطیف شده مورد استفاده قرار گرفت كه با حال و هوای اصلی كميك های اسپان مغایرت داشت و بیشتر انگار تین ایجیر پسند بود تا اینكه بخواهد علاقمندان خاص كمیك ها را راضی كند. به عبارتی دیگر كمیك های اسپان نوعی خشونت خاص ، چندش آور و البته هدفمند داشتند ولی در فیلم هیچ خبری از این المان ها نبود. از جلوه های ویژه مسخره فیلم هم هرچه كمتر بگوییم بهتر است! اما بعدا معلوم شد که نسخه اولیه این فیلم با درجه R بوده و بنابراین تهیه کنندگان سعی کردند آن را سانسور کنند تا درجه PG-13 داشته باشه. البته بعدا نسخه اصلی هم به صورت ویدویی عرضه شد. الانم که مدتیه میگن نسخه ریبوت شده اسپان قراره با بازی «جیمی فاکس» ساخته بشه و قطعا درجه R خواهد داشت.

 

11- بتمن هراس انگیز (Beware the Batman)

بتمن هراس انگیز (Beware the Batman)

تهیه کنندگان سریال Beware the Batman سعی داشتند اثری بسازند که تا به حال از بتمن در دنیای انیمیشن ندیده باشیم. به همین دلیل از دشمنان و دوستان منحصر به فردی از بتمن استفاده کردند . سبک انیمیشن CGI هم برایش خلق کردند که قبلا در آثار بتمن ندیده بودیم. ولی به دلیل حادثه تیراندازی در شهر "آورورا" در سال 2012 ، وارنر دستور داد یک بررسی مجدد کامل از این کارتون انجام بشه. گفته میشه یکی از تغییرات اساسی این بود که به جای تفنگ های واقعی از سلاح های لیزری استفاده شد .سال 2013 از شبکه "کارتون نت ورک" پخش شد ولی فقط 11 قسمتش و بقیه قسمت ها ناگهان سر از پخش شبانه در آوردند! (در مجموع 26 قسمت از این سریال ساخته شد). بعدشم اعلام شد به دلیل ناکامی مالی این سریال کنسل شده.

 

10- کمیک بوک های X-Static

 کمیک بوک های X-Static

در سال 2001 شاهد یک نسخه عجیب از گروه "ایکس فورس" در دنیای کمیک بودیم که اعضای آن یک سری جهش یافته بودند که دنبال شهرت بودند و در شوهای تلویزیونی موسوم به Reality حضور پیدا میکردند و بعدا اسمشون شد X-Static (یعنی سال 2002 کمیک X-force کنسل شد و به جای آن کمیک X-static با شماره 1 منتشر شد) این نسخه از ایکس فورس به شدت ناپایدار و بود و مثلا یکی از اعضای آن به نام «زایتگیست» (که از دهانش اسید بالا می آورد!)، در اولین حضورش در دنیای کمیک کشته شد!!! بقیه اعضای گروه هم معمولا به مرگ های دلخراشی دچار میشدند. مارول ناگهان اعلام کرد که مرحوم «دایانا، شاهدخت ولز» (Diana, Princess of Wales) قراره عضو این گروه بشه! ولی واکنش های شدیدی به این مساله در سرتاسر جهان انجام شد و مارول مجبور شد از تصمیم خودش صرف نظر کنه. یعنی در شماره 13 از کمیک X-Statix به جای پرنسس دایانا از شخصیت دیگری به نام «هنریتا هانتر» (Henrietta Hunter) استفاده کرد که یک خواننده پاپ اروپایی بود که مرحوم شده بود ولی روحش به بدنش برمیگرده و زنده میشه. او قدرت های یک جهش یافته را داشت و میتونست عواطف دیگران رو بخونه و با مردگان حرف بزنه!

 

9- مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی (Spider-Man: The Animated Series)

کارتون ونوم

در اواسط دهه‌ی 90 میلادی، شبكه Fox Kids در به در دنبال سریال‌‌های انیمیشنی ابرقهرمانانه می‌گشت تا بتواند در این زمینه با شبكه‌های دیگر رقابت كند. بدین ترتیب اسپایدرمن: مجموعه كارتونی (Spider-Man: The Animated Series) متولد شد. این مجموعه محصول مشترك كمپانی تازه تأسیسMarvel Films Animation و استودیو Tokyo Movie Shinsha بود. اسپایدرمن: مجموعه كارتونی از همان ابتدا مخاطبان بزرگسال را مدنظر داشت و صداپیشگان مجرب و كاركشته‌ای را به كار گرفت كه در نقش‌های خود خوش درخشیدند. در كل، اپیزودهای فصل اول از نظر انیمیشن و انسجام داستانی وضعیت بهتری داشتند ولی هر چه مجموعه جلوتر رفت، كیفیت آن نیز پایین آمد. البته نباید فراموش كرد كه در آن زمان Fox Kids به دلیل خشونت موجود در برخی دیگر از سریال‌های كارتونی‌اش، تحت فشار و انتقاد فزاینده‌ای قرار داشت و بنابراین قوانین محدود كننده و سانسورهای فراوانی را روی اسپایدرمن: مجموعه كارتونی اعمال می‌كرد كه تا حد زیادی دست انیماتورها و نویسندگان آن را ‌می‌بست. به طور مثال هیچ سلاحی نباید به صورت واقعی به تصویر كشیده می‌شد، اسپایدرمن هرگز نباید با مشت به حریفان ضربه می‌زد، هیچ یك از كاراكترهای اصلی یا فرعی نباید به قتل می‌رسید و حتی نباید واژگانی هم‌چون «مرگ»، «مردن» یا «كشتن» در دیالوگ‌ها به گوش می‌خورد. از همه مضحك‌تر این‌كه اسپایدرمن اجازه نداشت هنگام فرود آمدن روی پشت بام ساختمان‌ها، با پرندگان برخورد كند یا آن‌ها را بترساند!با این‌ همه، "اسپایدرمن: مجموعه كارتونی" محبوبیت غیرقابل باوری كسب كرد به طوری كه مخاطبانش اكثر مواقع از دیگر سریال‌های معروف Fox Kids در آن دوران (مثل بتمن و مردان ایكس) بیشتر بود و در بسیاری از كشورهای جهان نیز لقب پر‌بیننده‌ترین برنامه كارتونی را به خود اختصاص داد.

 

8- شماره 16 از کمیک Spider-Man

تاد مک فارلین یکی از طراحان سوپراستار تاریخ کمیک است (در این مقاله میتوانید درباره او اطلاعات خوبی کسب کنید) . او در انتهای دهه 80 میلادی طراح کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز شد و خیلی هم به محبوبیت رسید. تا اینکه از مارول خواست تا علاوه بر طراحی، نویسنده مرد عنکبوتی هم باشد. بنابراین مارول هم یک سری جدید تحت عنوان Spider-Man چاپ کرد و به مک فارلین اجازه داد هم طراح آن باشد و هم نویسنده! همانطور که در این مقاله توضیح دادیم، شماره 1 این کمیک پرفروش ترین کمیک تاریخ شد (البته چند سال بعد «جیم لی» با شماره 1 از کمیک X-men این رکورد را شکست). گفته میشه مارول به مک فارلین اختیار تام داده بود تا با آزادی کامل این سری رو خلق کنه. اما پس از مدتی شروع به دخالت کردن در این سری کرد. این اختلافات در شماره 16 از کمیک Spider-Man به اوج خودش رسید. یعنی جایی که یک کراس اور بین اسپایدرمن و گروه X-Force علیه «جاگرنات» دیدیم. در این کمیک یکی از اعضای X-force با شمشیر میزنه به چشم جاگرنات . مک فارلین هم دقیقا این صحنه رو طراحی میکنه اما سردبیر کمیک های مرد عنکبوتی به نظرش این صحنه خیلی خشن بوده و از مک فارلین میخواد که تغییرش بده. به عبارتی دیگه تصویری که مک فارلین خلق کرده بود این بود (این تصویر رو مک فارلین چند وقت پیش خودش در صفحه فیس بوک خودش گذاشت):

ولی مارول بهش فشار آورد و در نتیجه طراحی مک فارلین اینجوری شد (شمشیر فقط نزدیک چشم جاگرنات شده):

 

 

7- کمیک کنستانتین

کمیک hellblazer

«جان کنستانتین» ملقب به Hellblazer موفق ترین شخصیت انتشارات "ورتیگو" و یکی از برترین ضدقهرمانان دنیای کمیک است که در این مقاله معرفی شده. سال 1999 نویسنده ای برجسته به نام «وارن الیس» نویسنده کمیک های او شد و قرار بود برای مدت زیادی این کار رو انجام بده. او 10 شماره نوشت تا اینکه قرار شد داستانی بنویسه به نام "تیراندازی" یا Shoot که موضوعش درباره تیراندازی در دبیرستان های آمریکا بود. یعنی زنی درباره این حوادث تحقیق میکنه و متوجه میشه در اکثر اونا کنستانتین هم حضور داشته. گفته میشه این داستان کاملا آماده شده بود ولی به خاطر اینکه آن موقع حادثه تلخ تیراندازی در دبیرستان "کلمباین" رخ داده بود ، دی سی (صاحب انتشارات ورتیگو) تصمیم گرفت این داستان رو چاپ نکنه. یعنی گفت فقط حاضره چاپش کنه اگه نویسنده در آن تغییرات زیادی ایجاد کنه. اما وارن الیس زیر بار نرفت و به نشانه اعتراض از نویسندگی این کمیک کنار رفت. البته سال 2000 این کمیک که هنوز کاملا تکمیل نشده بود در اینترنت لو رفت و سال 2010 تحت عنوان Vertigo Resurrected: Shoot منتشر شد.

 

6- کارتون لاک پشت های نینجا

 کارتون لاک پشت های نینجا

سری اول کارتون های لاک پشت های نینجا همانطور که در این مقاله گفتم واقعا عالی و خاطره انگیز بود و باعث شد این شخصیت های کمیک بوکی بسیار موفق شوند. اما پخش این کارتون در انگلیس با مشکلاتی همراه بود. به طور مثال کلمه "نینجا" به نظر مسئولین این کشور زیادی خشن بود بنابراین این کلمه را از عنوان حذف کردند و اسم کارتون رو تغییر دادند به Teenage Mutant Hero Turtles. اگه یادتون باشه قبلا در این مقاله گفته شده بود که سلاح "نانچیکو" در انگلستان برای افرادی که به سن قانونی نرسیده اند ممنوع است و به همین خاطر سلاح معروف "مایکلانجلو" سانسور شد. این کارتون هم با این قضیه مشکل داشت . بنابراین از فصل سوم سلاح او حذف شد و او از سلاح جدیدی به نام Turtle Line استفاده میکرد که در واقع یه جور چنگک بود!

  

5- شماره 2 از کمیک نیک فیوری

 شماره 2 از کمیک نیک فیوری

«جیم استرانکو» یکی از بزرگترین طراحان تاریخ کمیک بوکه که با سبک و طراحی های ناب و منحصر به فرد خودش در اواسط دهه 60 میلادی حال و هوای خاصی به کمیک های "نیک فیوری، مامور شیلد" (Nick Fury, Agent of S.H.I.E.L.D) داد و باعث شد تا نیک فیوری یکی از خاص ترین شخصیت های مارول باشه. اما در شماره 2 قرار بود ما شاهد یک لحظه رومانتیک بین «نیک فیوری» و خانمی باشیم که اسمی طولانی داشت! (فکر کنم اسمش بود یه چیزی تو مایه های Contessa Valentina Allegra de la Fontaine!!!) در این صحنه که در آپارتمان رخ میداد، نیک فیوری و اون خانمه همدیگر رو بغل میکردند. اما اداره نظارت بر محتوای کمیک گیر داد که باید عوض بشه. استرانکو هم به جایش پانل دیگری کشید که تفنگ نیک فیوری را در غلاف نشان میداد:

سانسور کمیک مارول

به نظر بنده و خیلی از کارشناسان این چیزی که استرانکو بعدا اضافه کرد از اون صحنه بغل کردن اولیه هم تحریک آمیز تره! درست نمیگم؟!

 

4- تیزر و پوستر فیلم اسپایدرمن

همانطور که در این مقاله گفته بودم، قبل از اکران فیلم "مرد عنکبوتی "در سال 2002 ، سونی یک تیزر معرکه منتشر کرد که در آن هلی کوپتر سارقین در میان تار عنکبوتی که اسپایدرمن بین دو برج دوقلوی معروف نیویورک تنیده بود، گیر کرد (اگر این تیزر را ندیده اید اینجا را کلیک کنید). اما بعد از حوادث 11 سپتامبر و حمله تروریستی به این برج ها و نابودی آنان، این تیزر هم حذف شد .

همچنین یک پوستر بسیار زیبا از مرد عنکبوتی نیز منتشر شد که در آن میشد انعکاس این دو برج را در لنز چشمان ماسک اسپایدرمن دید:

 

سونی از سینماها خواست این پوستر را هم برگردانند ولی ظاهرا خیلی ها این کار را نکردند چون هنوز برخی نسخه های این پوستر موجوده و اگر اصل باشه به قیمت حدود 1000 دلار در حراجی های اینترنتی به فروش میرسه!

به علاوه در سال 1995 شاهد بودیم که اپیزودی از کارتون معروف "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" پخش شد به نام "دوئل شکارچی ها" که در آن «کریون شکارچی» و «پانیشر» هم بودند . در این قسمت هم به برج های دوقلوی شهر نیویورک اشاره میشد و کریون رد اسپایدرمن را به این ساختمان ها میگیره . اما بعد از حوادث 11 سپتامبر هر وقت این قسمت در آمریکا بازپخش شده این بخش را از آن حذف کرده اند تا هیچ اشاره ای بهشون نشه!

من این صحنه حذف شده رو پیدا و براتون در اینجا آپلود کردم که تماشا کنید.

 

3- زمین نفرین شده (The Cursed Earth)

زمین نفرین شده (The Cursed Earth)

«قاضی درد» (Judge Dredd) یکی از شخصیت های بسیار محبوب و معروف دنیای کمیک است که البته به مارول یا دی سی تعلق نداره و در این این مقاله هم معرفی شده است. داستان های او در سری کمیک های A.D. 2000 منتشر میشه و همواره مایه های علمی تخیلی تیره و تار و هجویه و طنز سیاه در آنها وجود داشته است. یه سری وقتها هم در این کمیک آدم های واقعی را به سخره گرفتند (مثلا یک رزمی کار بود به نام «استن لی»!) ولی کسی بهشون گیر نداده بود! تا اینکه در دهه 70 میلادی داستانی چاپ شد به نام "زمین نفرین شده" (The Cursed Earth) که در آن قاضی درد در فضایی آخر الزمانی در کشور آمریکا که پس از تشعشعات رادیو اکتیو نابود شده ، سفر میکنه و با چهره های آشنایی هم ملاقات میکنه. در این داستان او با یک غول سبز، Michelin Man (که سمبل شرکت لاستیک سازی Michelin است) ، دو دار و دسته خلافکاری که توسط دو شرکت بزرگ غذاهای آماده در آمریکا یعنی «مک دونالد» و «برگر کینگ» رهبری میشدند، ملاقات کرد. ولی این شرکت ها شکایت کردند و در نتیجه تجدید چاپ این داستان ممنوع شد. تصویر زیر نشان میده که سمبل های این شرکت ها شلاق در دست دارند و مردم را مثل برده رهبری میکنند!

کمیک judge dredd

البته سال 2016 این کمیک بدون سانسور تجدید چاپ شد:

قاضی درد

 

2- کمیک Elseworlds 80-Page Giant

 کمیک Elseworlds 80-Page Giant

در اواخر دهه 90 میلادی دی سی کمیک های 80 صفحه ای چاپ میکرد که از داستان های کوتاهی که توسط نویسندگان مختلف نوشته میشد، تشکیل شده بود. یکی از این داستان ها که اتفاقا برنده جایزه "آیزنر" هم شد به بدبختی هایی که پرستاری که باید از «کلارک کنت» نوزاد نگهداری میکرد، اختصاص داشت. در یک پانل دیدیم که کلارک کنت دوست داره خودش رو داخل مایکرو ویو بزاره و روشنش کنه!

یا مثلا داشت سیم های برق را گاز میزد و ...! رئیس دی سی با دیدن این پانل ها وحشت کرد چون میترسید نکنه بچه ها از روش تقلید کنند! بنابراین همه نسخه های موجود نابود شدند و بعدش نسخه های اصلاح شده عرضه شد. البته گفته میشه در حدود 2000 نسخه از اون که به انگلستان فرستاده شده بود هنوز موجوده. البته سال 2011 دی سی خودش این کمیک رو بدون سانسور تجدید چاپ کرد.

 

1- کمیک بوک The Authority

کمیک بوک The Authority

The Authority در واقع نام یک گروه ابرقهرمانی است که کمیک های آن توسط شرکت "وایلد استورم" (Wildstorm) چاپ میشد (این شرکت الان به دی سی تعلق داره). اعضای این گروه در واقع از اعضای سابق گروهی دیگر هستند به نام Stormwatch (این گروه تحت نظر سازمان ملل فعالیت میکرد). کلا کمیک های The Authority   همیشه پر از خشونت و خون و خونریزی و جنجال بوده. به خصوص وقتی نویسنده معروف یعنی آقای «مارک میلار» نویسنده آنها شد. همون موقع تصمیماتی گرفته شد تا سیاستمداران واقعی در این کمیک حضور نداشته باشند یا مثلا یک داستانی بود که در آن اعضای گروهی حضور داشتند که به شدت به گروه اونجرز مارول شباهت داشتند (و اسمشون بود The Americans) :

گروه americans 

اونا به طور فجیعی به قتل میرسند. ولی بعدش تصمیم گرفته شد صحنه مرگ آنها ملایم تر شود:

مرگ گروه americans

تا اینکه پس از حوادث یازده سپتامبر ، دی سی  شدیدا با خشونت افراطی این کمیک مشکل پیدا کرد و سری The Authority: Widescreen را کنسل کرد چون در اون قرار بود نابودی نیویورک به تصویر کشیده بشه. یکی سری از مرگ های چندش آور هم از شماره های پایانی این کمیک حذف شدند.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 کمیک بوکی که از بازار جمع شدند

15 پیام مخفی که در کمیک بوک پنهان شده بودند!

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

بدترین داستان هایی که فرانک میلر (FRANK MILLER) برای دنیای کمیک خلق کرده

15 فیلم ابرقهرمانی که در خارج از آمریکا سانسور شدند!

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

صحنه های حذف شده از فیلم لوگان + لینک دانلود و تماشا

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی دی سی (DC FILMS)

15 فیلم ابرقهرمانی عجیب دنیای سینما

40 فیلمی که (احتمالا) نمیدانستید کمیک بوکی هستند – قسمت اول

40 فیلمی که (احتمالا) نمیدانستید کمیک بوکی هستند – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-04-14 14:21
دوستان یادتون نره وقتی مقاله رو میخونید و به اشتباهات تایپی برمیخورید اطلاع بدید تا تصحیح بشه
نقل قول کردن
Spider-Fan
#2 Spider-Fan 1397-04-14 14:21
خسته نباشین آقای ترابی.
یه سوال، این Comics Code تا کی دوام آورده و به کارش ادامه داده؟ و با وجود همچین ارگانی، چطور داستانهایی مثل The Night Gwen Stacy Died چاپ شدن؟!
نقل قول کردن
D.PARKER
#3 D.PARKER 1397-04-14 14:22
خیلی ممنون استاد. مقاله جالبی بود.
بعضی سانسور ها واقعا غیر منطقی و عجیب بود. چند تاشون رو به لطف مقالات سایت قبلا دیده بودم مثل 8 و 14. ممنون.
نقل قول کردن
M.J.F
#4 M.J.F 1397-04-14 14:26
شماره 5 واقعا از نظر من هم بد ترش کرد اون صحنه رو
از سانسور شدن شماره 12 هم واقعا تعجب کردم چون کمیکای اسپاون واقعا خشنه .
نقل قول کردن
mehran spidey
#5 mehran spidey 1397-04-14 14:44
خیلی جالب بود این انگلستان کلا با مایکل آنجلو مشکل داره :lol: بقیه گزینه ها هم جالب بودند مخصوصا اونایی که مربوط به اسپایدی می شد .... ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
nima_solo
#6 nima_solo 1397-04-14 15:27
سلام استاد مقاله عالی بود.. این جریان نانچیکو مایکلانجلو دیگه خیلی مسخره س.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#7 Cap-Spider Potter 1397-04-14 17:59
خیلی عالی بود...
ممنون برای مقاله و خسته نباشید...
گزینه ها خیلی جالب بودن و گزینه 4 که درباره تیزر فیلم چهارم اسپایدی بود، از همه جالب تر بود...
نقل قول کردن
Mr.π
#8 Mr.π 1397-04-15 00:14
سلام آقای ترابی زمین نفرین شده تو سایت هست مهم نیست ترجمه باشه
یانه اگه برام پیداش کنید ممنون میشم
نقل قول کردن
mani s.h
#9 mani s.h 1397-04-15 05:13
بقل تلفن تفنگ غلاف و... نیک تو هم چه کلکی بودی نمیدانستیم در هر حال باحال بودن.میگم اینگلیس خودشو سانسور نکنه از رو نقشه .یه دفعه دیدی نقشه انگلسان لانچیکو داومد.در ضمن دیگه چی بگم مثر همیشه عالی
نقل قول کردن
spiderpunisher
#10 spiderpunisher 1397-04-15 06:45
بیشترین کلمات استفاده شده در این مقاله: خشونت و چندش :lol:
تازه استاد خبر رسیده که گوگل اعلام کرده بعد این مقاله اسم الکترا و یکی از کمیک هاش بیش از ۱۰۰ هزار بار در گوگل سرچ شده و همه هم بعد سرچ رفتن قسمت عکس ها :lol: .
نقل قول کردن
AndersonJones
#11 AndersonJones 1397-04-15 13:42
واقعا نمیتونم درمورد شماره ۵ نظر بدم.یعنی چه اخه!همه میدونن اون صحنه تازه ممکنه وقایع... تری رو تو ذهن خواننده جا کنه!اسم زنه هم که هیچی.
کارتون بتمن هراس انگیز هم دیدم اما زیاد شرور هاش معروف نبودن ها؟مثلا هرج و مرج که انگار جوکر بود یا زاغ که کت وومنی بود واسه خودش.دکتر پیگ هم که خیلی کم دیدمش خودم!دستیار هاش هم من بت بودن و اوراکل و کاتانا صد البته و یکیشون هم یکی از شخصیت های سریال جاستیس لیگ بود که تازه برای بار دوم دیدمش و متاسفانه یادم نیست اسمش چی بود.
و شماره ۹:یه سوال دارم احیانا اپیزوید های سریال Ultimate Spider-man که خیلی هم جالب بود بیشتر نبود؟درست یاد ندارم چند قسمت بود ولی انگار که ۴ فصل ۲۶ یا ۲۵ قسمتی بود.
به هر حال مقاله خیلی خوبی بود.خسته نباشین
نقل قول کردن
SPIDEY DED
#12 SPIDEY DED 1397-04-15 22:59
با فهمیدن قضیه نانچیکو تمام سانسور های صدا و سیما مثل اضافه کردن گلدان و شطرنجی کردن تلگرام رو از یاد بردم |:
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#13 AmirhoseinJafari2005 1399-11-06 11:24
خیلی جالب بود ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45