15 کاور برتر خلق شده توسط استیو دیتکو

15 کاور برتر خلق شده توسط استیو دیتکو

این مقاله به مناسبت درگذشت اسطوره بی همتای دنیای کمیک ، استیو دیتکو، تقدیم میشود.

مقدمه: راستش ایده این مقاله هم از مدتها قبل در ذهن من شکل گرفته بود ولی گذاشته بودم تا به مناسبت تولد 91 سالگی استاد «استیو دیتکو» در آبان ماه امسال براتون بنویسمش ولی خب .. همانطور که حتما میدونید این طراح بزرگ و خلاق دنیای کمیک هفته قبل درگذشت و ما را داغدار کرد. این مقاله به روح بزرگ ایشان تقدیم میشود. مقالات زیر را هم بخوانید:

10 کاور برتر مردعنکبوتی در دهه 60 میلادی

15 کاور برتری که «جان رومیتا» ی پدر برای مردعنکبوتی خلق کرد

10 طراح برتر تاریخ کمیک بوک های مرد عنکبوتی

15 شخصیت برتر دنیای کمیک که توسط «استیو دیتکو» خلق شدند

 

15- شماره 6 از کمیک All New Haunted

 شماره 6 از کمیک All New Haunted

شاهکاری از دیتکو در ژانر وحشت که وقتی برای انتشارت "چارلتون" کار میکرد ، خلق کرد. کاوری وهم انگیز که با یک نگاه آدم رو به خودش جذب میکنه...

 

14- شماره 12 از کمیک Machine Man

شماره 12 از کمیک Machine Man

«مرد ماشینی» یکی از مخلوقات استاد «جک کربی» است که متاسفانه هرگز به اون پتانسیلی که داره نرسیده (در این مقاله او را معرفی کرده ایم). برخی از کمیک های قدیمی او را «استیو دیتکو» طراحی کرده . این قطعا برترین و دراماتیک ترین کاوری است که استاد سال 1979 برای این شخصیت خلق کرد.

 

13- شماره 162 از کمیک Daredevil

شماره 162 از کمیک Daredevil

این یکی از معدود کمیک هایی است که استیو دیتکو  برای شخصیت «بی باک» خلق کرده (البته اگه اشتباه نکنم در دهه 60 میلادی چند تا از کمیک اولیه بی باک رو طراحی کرده بود). روی جلد بسیار جالبه و آدم رو مشتاق میکنه کمیکش رو بخونه و دقت کنید به پرش پلنگ روی قهرمان و اون دو دستی که چاقو داره و در پیش زمینه به چشم میخورن ...

 

12- شماره 1 از کمیک Beware the Creeper

 شماره 1 از کمیک Beware the Creeper

گفتیم در این مقاله که «کریپر» شخصیتی بود که دیتکو برای انتشارات دی سی خلق کرد. این کاور مربوط به اولین شماره از سری اختصاصی این شخصیت میشه و ببینید که دیتکو چقدر عالی و با استادی تمام المان های مربوط به این شخصیت را در کاور جای داده. من که عاشق اون پس زمینه و اون هوای بارونی و رعد برق هستم! دیتکو یه کاور کلاسیک دیگر هم برای Creeper داره که اون رو هم خیلی دوست دارم و اینجا میتونید آن را ببینید.

 

11- شماره 34 از کمیک The Many Ghosts of Dr. Graves

شماره 34 از کمیک The Many Ghosts of Dr. Graves

خدا وکیلی میشه به این کاور نگاه کرد و عاشقش نشد؟ از اون کاورای اصطلاحا "تومخی" استاد دیتکو که قطعا چندین دقیقه بهش خیره میشید! (یکی از این تو مخی ها هم واسه اسپایدرمن خلق کرده که تو شماره 2 این مقاله بهتون معرفی میکنم).

 

10- شماره 1 از کمیک Amazing Spider-Man Annual

شماره 1 از کمیک Amazing Spider-Man Annual

یكی از بهترین كاورهای نابغه ای به نام استیو دیتكو! طرح او روی شماره ای مهم قرار گرفته كه در آن گروه مخوف «شش خبیث» خلق شد. مي بينيد استاد چطور از تمام فضاهای ممكن برای جا دادن شخصیت های منفی داستان استفاده كرده است؟ چیدمان او وقتی شگفت انگیز تر جلوه میكند كه متوجه ميشويم تمام شخصیت ها در حال بروز دادن نیروهای فوق بشری خود هستند!

 

9- شماره 12 از کمیک The Thing!

 شماره 12 از کمیک The Thing!

The Thing   نام یک کمیک ترسناک بود که از سال 1952 تا 1954 توسط "چارلتون کامیکس" منتشر شد و استیو دیتکو برخی از بهترین داستان های ترسناک خودش را در آن خلق نمود. کاور شماره 12 هم که دیگه شاهکاره و استیو کاملا به سیم آخر زده! من با دیدنش یاد کاورهای کتاب های پالپ دهه های 40 و 50 میلادی میفتم!

 

8- شماره 58 از کمیک Journey into Mystery

 شماره 58 از کمیک Journey into Mystery

مارول در دهه 50 و ابتدای دهه 60 میلادی سلطان مسلم کمیک بوک های هیولایی بود و ما قبلا در این مقاله 20 تا از بهترین های هیولاهای این شرکت را معرفی کرده ایم. استیو دیتکو هم با این کاور واقعا تصویری ماندگار از هیولایی «کایجو» مانند خلق کرده که از زیر زمین درآمده بیرون و قطاری را به چنگ آورده!

 

7- شماره 23 از کمیک The Amazing Spider-Man

 شماره 23 از کمیک The Amazing Spider-Man

دیتکو برای اسپایدرمن کلی کاور عالی خلق کرده و این قطعا یکی از بهترین های اوناست. دقت کنید چقدر قشنگ حالت آکروباتیک اسپایدرمن رو به تصویر کشیده در حالی که گرین گابلین سعی داره قهرمان را با تار خودش گیر بندازه! همین تصاویر و کاورها بود که از همون اول حالتی خاص و حماسی به نبردهای اسپایدرمن و گابلین داد.

  

6- شماره 2 از کمیک Strange Worlds

شماره 2 از کمیک Strange Worlds

شاید دیتکو را با ابرقهرمانان، جادوگران و هیولاها بشناسیم ولی ایشون در ژانر علمی تخیلی هم استاد بودند. در این کاور که سال 1959 برای مارول خلق کرد تمام المان های جذاب علمی تخیلی به درستی رعایت شده اند: فضانوردانی که در حال فرار هستند، سیاره ای که داره یهشون شلیک میکنه و سفینه ای که در مسیر قرار گرفته!

 

5- شماره 28 از کمیک The Amazing Spider-Man

شماره 28 از کمیک The Amazing Spider-Man

یکی از خلاقانه ترین و هنری ترین کاورهای استیو دیتکو! درسته که شاید «مرد گداخته» (Molten Man) از دشمنان برتر مرد عنکبوتی نباشه ولی دقت کنید که دیتکو چطور او را طراحی کرده که آدم واقعا باورش میشه داره ازش حرارت بیرون میاد! ولی از اون مهم تر اینه که سایه های تاریک اتاق کاملا لباس اسپایدرمن رو در بر گرفته و فقط بخش قرمز رنگ معلومه! واقعا عالیه!

 

4- شماره 13 از کمیک Amazing Adult Fantasy

شماره 13 از کمیک Amazing Adult Fantasy

این کاور رو شخصا خیلی دوست دارم و اون رو شاهکار میدونم. ببینید دیتکو به جای اینکه مثلا نبرد خاصی را نشون بده فقط هیولا را از پشت نشون ما میده که از میان آبهای تیره و تار بیرون آمده و قراره به شهر حمله کنه. به راستی که با یک کاور کلاسیک روبرو هستیم.

 

3- شماره 146 از کمیک Strange Tales

http://www.spidey.ir/images/img/content/dr-strange/strange-tales-eternity.jpg

کلا استیو دیتکو با شخصیت «دکتر استرنج» حسابی ترکوند و در این میان Eternal Saga قطعا بزرگترین و حماسی ترین داستان تاریخ دكتر استرنج است. در این داستان 17 قسمتی كه شاهكار دیتكو به شمار می آید، دكتر استرنج با بارون موردو و ارباب او یعنی دورمامو (Dormammu) روبرو میشود («دورمامو» دشمن شماره یك دكتر استرنج به شمار می آید). ما در طول این داستان با شخصیتی به نام «ابدیت» (Eternity) آشنا میشویم كه در واقع موجودی است كه مظهر و تجسم خلقت محسوب میشود. کاور این کمیک هم که کاملا حماسیه.

 

2- شماره 24 از کمیک The Amazing Spider-Man

 شماره 28 از کمیک The Amazing Spider-Man

شخصا هر وقت به این كاور نگاه میكنم احساس سرگیجه بهم دست میدهد! استاد دیتكو باز هم از اون شاهكارهای "تو مخی" خودش رو خلق كرده تا به خواننده نشان دهد در این شماره اسپایدرمن با تهدیدی ذهنی روبرو خواهد شد. خدا وكیلی، برای چند ثانیه هم كه شده به این كاور نگاه كنید. آیا كاملاً حس نميكنيد اسپايدرمن در آستانه جنون قرار گرفته؟

 

1- شماره 33 از کمیک The Amazing Spider-Man

شماره 33 از کمیک The Amazing Spider-Man

شماره 33 از كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" را خیلی از كارشناسان در لیست "10 داستان برتر تاریخ مرد عنكبوتی" خود قرار داده اند زیرا آن را سمبل روحیه تسلیم ناپذیر و مقاوم اسپایدرمن میدانند. كاور این شماره هم جدای از ويژگي هاي هنری بینظیری كه دارد، تنها به دلیل به تصویر كشیدن چنین لحظه ماندگاری، لیاقت آن را دارد تا برترین كاور برتر خلق شده توسط دیتکو باشد.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 مقالات مشابه:

10 کاور برتر مردعنکبوتی در دهه 60 میلادی

10 طراح برتر تاریخ کمیک بوک های مرد عنکبوتی

15 شخصیت برتر دنیای کمیک که توسط «استیو دیتکو» (STEVE DITKO) خلق شدند

15 کاور برتری که «جان رومیتا» ی پدر برای مردعنکبوتی خلق کرد

30 كاور برتر مرد عنكبوتی – قسمت اول

30 كاور برتر مرد عنكبوتی – قسمت دوم

30 كاور برتر مرد عنكبوتی – قسمت سوم

استیو دیتکو خالق مرد عنکبوتی و دکتر استرنج در سن 90 سالگی درگذشت

15 ناشر کمیک بوکی که دیگر وجود ندارند

15 شخصیت برتری که از کمپانی یا دنیاهای دیگر وارد دی سی شدند!

10 ابرقهرمان برتر دنیای كمیك كه به مارول یا دی سی تعلق ندارند

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: استن لی و استیو دیتکو

فيلم مستند «استيو ديتكو»

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

اولین های مرد عنكبوتی – قسمت 1

اسپايدرمن چگونه خلق شد؟

اولین و مهم ترین کمیک مرد عنکبوتی به فارسی ترجمه شد!

لحظات ماندگار در كمیك‌ ‌های مرد عنکبوتی: اسپایدرمن خودش را از زیر آوار خلاص میكند!

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 19

 چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 21

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 18 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

deadshot
#1 deadshot 1397-04-25 16:19
ممنون از مقالنون مقاله ی جالبی بود
نقل قول کردن
mani s.h
#2 mani s.h 1397-04-25 16:24
روحت شاد من که به شخصه باهاشون حال کردم به خصوص مردعنکبوتی ها که خیلی طبیعی به نظر میرسن.استاد دو تا سوال اولی اینکه چطور کمیک طراحی میشه یعنی تو کامپیوتر یا دستی و دوم اینکه چرا چیزی درباره پسرجهنمی نمیذارید.ترتیب قهرمانان من مردعنکبوتی دوم استیو راجرز و سوم هل بوی انصافا تو سایت جاش خالی نیس.من خودم کلی اطلاعات راجبش دارم ولی دوس دارم تو سایت هم بذارید ناسلامتی سال بعد قسمت اول سری جدیدش میاد.
نقل قول کردن
mani s.h
#3 mani s.h 1397-04-25 16:28
به نقل از steve ragers:
روح شاد من که به شخصه باهاشون حال کردم به خصوص مردعنکبوتی ها که خیلی طبیعی به نظر میرسن.استاد دو تا سوال اولی اینکه چطور کمیک طراحی میشه یعنی تو کامپیوتر یا دستی و دوم اینکه چرا چیزی درباره پسرجهنمی نمیذارید.ترتیب قهرمانان من مردعنکبوتی دوم استیو راجرز و سوم هل بوی انصافا تو سایت جاش خالی نیس.من خودم کلی اطلاعات راجبش دارم ولی دوس دارم تو سایت هم بذارید ناسلامتی سال بعد قسمت اول سری جدیدش میاد.

البته اگه عالی باشه ادامه پیدا میکنه.در ضمن ممنون بابت مقاله هاتون راجب استاد استیو دیتکو.برای شادی روح استاد استیو دیتکو صلوات :cry: (شوخی نیس جدی گفتم).
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1397-04-25 16:47
به نقل از steve ragers:
روحت شاد من که به شخصه باهاشون حال کردم به خصوص مردعنکبوتی ها که خیلی طبیعی به نظر میرسن.استاد دو تا سوال اولی اینکه چطور کمیک طراحی میشه یعنی تو کامپیوتر یا دستی و دوم اینکه چرا چیزی درباره پسرجهنمی نمیذارید.ترتیب قهرمانان من مردعنکبوتی دوم استیو راجرز و سوم هل بوی انصافا تو سایت جاش خالی نیس.من خودم کلی اطلاعات راجبش دارم ولی دوس دارم تو سایت هم بذارید ناسلامتی سال بعد قسمت اول سری جدیدش میاد.

والا من جدیدا فکر کنم دیجیتالی خلق میشه
یعنی با دسته ولی روی وسایل دیجیتالیه
برای هل بوی هم ایشالا بزار فیلمش بیاد منم مثل همیشه مقاله میدم
نقل قول کردن
mani s.h
#5 mani s.h 1397-04-25 17:11
به نقل از mtm:
به نقل از steve ragers:
روحت شاد من که به شخصه باهاشون حال کردم به خصوص مردعنکبوتی ها که خیلی طبیعی به نظر میرسن.استاد دو تا سوال اولی اینکه چطور کمیک طراحی میشه یعنی تو کامپیوتر یا دستی و دوم اینکه چرا چیزی درباره پسرجهنمی نمیذارید.ترتیب قهرمانان من مردعنکبوتی دوم استیو راجرز و سوم هل بوی انصافا تو سایت جاش خالی نیس.من خودم کلی اطلاعات راجبش دارم ولی دوس دارم تو سایت هم بذارید ناسلامتی سال بعد قسمت اول سری جدیدش میاد.

والا من جدیدا فکر کنم دیجیتالی خلق میشه
یعنی با دسته ولی روی وسایل دیجیتالیه
برای هل بوی هم ایشالا بزار فیلمش بیاد منم مثل همیشه مقاله میدم

ممنون استاد شما عالی هستید
نقل قول کردن
mehran spidey
#6 mehran spidey 1397-04-25 17:13
مقاله ی خیلی خوبی بود و واقعا ازش لذت بردم ، واقعا حیف شد که صنعت کمیک بوک انسان نابغه ای مثل استیو دیتکو رو از دست داد :cry: ، راستی استاد یه سوال به غیر از چند موردی که توی این مقاله مشاهده کردم آیا استیو دیتکو کمیک های ترسناک دیگه ای رو هم داشته ؟
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1397-04-25 17:24
به نقل از mehran spidey:
راستی استاد یه سوال به غیر از چند موردی که توی این مقاله مشاهده کردم آیا استیو دیتکو کمیک های ترسناک دیگه ای رو هم داشته ؟

اره فک رکنم تو این مقاله توضیحاتی داده بودم:
llink.ir/89o4
نقل قول کردن
mehran spidey
#8 mehran spidey 1397-04-25 17:39
#7
خیلی ممنون استاد
نقل قول کردن
spidey force
#9 spidey force 1397-04-25 19:43
به نقل از steve ragers:
روحت شاد من که به شخصه باهاشون حال کردم به خصوص مردعنکبوتی ها که خیلی طبیعی به نظر میرسن.استاد دو تا سوال اولی اینکه چطور کمیک طراحی میشه یعنی تو کامپیوتر یا دستی و دوم اینکه چرا چیزی درباره پسرجهنمی نمیذارید.ترتیب قهرمانان من مردعنکبوتی دوم استیو راجرز و سوم هل بوی انصافا تو سایت جاش خالی نیس.من خودم کلی اطلاعات راجبش دارم ولی دوس دارم تو سایت هم بذارید ناسلامتی سال بعد قسمت اول سری جدیدش میاد.

بزارید بگم کمیک ها چطور طراحی میشه.
خب اوایل یعنی در عصر طلایی کمیک بوک و همینطور عصر نقره ای کمیک ها کاملا به صورت دستی ساخته میشدن. یعنی از طراحی و inkingو رنگ امیزی و نوشته ها با دست و نه با دستگاه و کامپیوتر.اول طراح روی بریستول برد(کاغذی با سایز های مختلف و مخصوص طراحی صفحات کمیک)با مداد(انواع مداد؛نه اونی که باهاش تو مدرسه مینویسیم!)طراحی میکرد و پنل ها رو میکشید.بعد همون طراح یا یک نفر دیگه اینکینگ رو انجام میداد.یعنی طرح های مدادی رو اینکینگ میکرد روی همون کاغذ یا کاغذ دیگه.بعد رنگ امیز با ابزار مختلف مثل گواش و ابرنگ و مداد رنگی و...اونو رنگ امیزی میکرد و بعد یه نفر به طور دستی دیالوگ و کلا کلمات رو مینوشت.روال همینطور بود تا که کامپیوتر ونقاشی دیجیتالی وارد شدند.
امروزه طراح ها مثل قبل با مداد روی بریستول برد طراحی و اینکینگ میکنند اما با قلم نوری رنگ امیزی دیجیتالی میشه.البته طراحایی هستند که با قلم نوری طراحی و اینکینگ میکنند.
بازم در مورد ساخت کمیک سوالی داشتی بپرس.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#10 Spider-Fan 1397-04-25 21:10
استیو دیتکو مرحوم، استاد مسلّم صنعت کمیک بوکی بود. روحش شاد...
بنظر من برترین داستانش، If this be my Destiny بود که تاثیر بسزایی در شخصیت اسپایدرمن داشت.
استاد اگر اجازه بدید این داستان رو (the Amazing Spider-man #31-33) رو بصورت دیجیتالی توی mediafire توی همین صفحه بذارم.
نقل قول کردن
mani s.h
#11 mani s.h 1397-04-25 21:26
به نقل از spidey force:
به نقل از steve ragers:
روحت شاد من که به شخصه باهاشون حال کردم به خصوص مردعنکبوتی ها که خیلی طبیعی به نظر میرسن.استاد دو تا سوال اولی اینکه چطور کمیک طراحی میشه یعنی تو کامپیوتر یا دستی و دوم اینکه چرا چیزی درباره پسرجهنمی نمیذارید.ترتیب قهرمانان من مردعنکبوتی دوم استیو راجرز و سوم هل بوی انصافا تو سایت جاش خالی نیس.من خودم کلی اطلاعات راجبش دارم ولی دوس دارم تو سایت هم بذارید ناسلامتی سال بعد قسمت اول سری جدیدش میاد.

بزارید بگم کمیک ها چطور طراحی میشه.
خب اوایل یعنی در عصر طلایی کمیک بوک و همینطور عصر نقره ای کمیک ها کاملا به صورت دستی ساخته میشدن. یعنی از طراحی و inkingو رنگ امیزی و نوشته ها با دست و نه با دستگاه و کامپیوتر.اول طراح روی بریستول برد(کاغذی با سایز های مختلف و مخصوص طراحی صفحات کمیک)با مداد(انواع مداد؛نه اونی که باهاش تو مدرسه مینویسیم!)طراحی میکرد و پنل ها رو میکشید.بعد همون طراح یا یک نفر دیگه اینکینگ رو انجام میداد.یعنی طرح های مدادی رو اینکینگ میکرد روی همون کاغذ یا کاغذ دیگه.بعد رنگ امیز با ابزار مختلف مثل گواش و ابرنگ و مداد رنگی و...اونو رنگ امیزی میکرد و بعد یه نفر به طور دستی دیالوگ و کلا کلمات رو مینوشت.روال همینطور بود تا که کامپیوتر ونقاشی دیجیتالی وارد شدند.
امروزه طراح ها مثل قبل با مداد روی بریستول برد طراحی و اینکینگ میکنند اما با قلم نوری رنگ امیزی دیجیتالی میشه.البته طراحایی هستند که با قلم نوری طراحی و اینکینگ میکنند.
بازم در مورد ساخت کمیک سوالی داشتی بپرس.

ممنون از بابت اطلاعاتتون.شاید یه کاور با مداد و مداد رنگی و خودکار کشیدم.
نقل قول کردن
spidey force
#12 spidey force 1397-04-25 21:56
به نقل از steve ragers:
به نقل از spidey force:
به نقل از steve ragers:
روحت شاد من که به شخصه باهاشون حال کردم به خصوص مردعنکبوتی ها که خیلی طبیعی به نظر میرسن.استاد دو تا سوال اولی اینکه چطور کمیک طراحی میشه یعنی تو کامپیوتر یا دستی و دوم اینکه چرا چیزی درباره پسرجهنمی نمیذارید.ترتیب قهرمانان من مردعنکبوتی دوم استیو راجرز و سوم هل بوی انصافا تو سایت جاش خالی نیس.من خودم کلی اطلاعات راجبش دارم ولی دوس دارم تو سایت هم بذارید ناسلامتی سال بعد قسمت اول سری جدیدش میاد.

بزارید بگم کمیک ها چطور طراحی میشه.
خب اوایل یعنی در عصر طلایی کمیک بوک و همینطور عصر نقره ای کمیک ها کاملا به صورت دستی ساخته میشدن. یعنی از طراحی و inkingو رنگ امیزی و نوشته ها با دست و نه با دستگاه و کامپیوتر.اول طراح روی بریستول برد(کاغذی با سایز های مختلف و مخصوص طراحی صفحات کمیک)با مداد(انواع مداد؛نه اونی که باهاش تو مدرسه مینویسیم!)طراحی میکرد و پنل ها رو میکشید.بعد همون طراح یا یک نفر دیگه اینکینگ رو انجام میداد.یعنی طرح های مدادی رو اینکینگ میکرد روی همون کاغذ یا کاغذ دیگه.بعد رنگ امیز با ابزار مختلف مثل گواش و ابرنگ و مداد رنگی و...اونو رنگ امیزی میکرد و بعد یه نفر به طور دستی دیالوگ و کلا کلمات رو مینوشت.روال همینطور بود تا که کامپیوتر ونقاشی دیجیتالی وارد شدند.
امروزه طراح ها مثل قبل با مداد روی بریستول برد طراحی و اینکینگ میکنند اما با قلم نوری رنگ امیزی دیجیتالی میشه.البته طراحایی هستند که با قلم نوری طراحی و اینکینگ میکنند.
بازم در مورد ساخت کمیک سوالی داشتی بپرس.

ممنون از بابت اطلاعاتتون.شاید یه کاور با مداد و مداد رنگی و خودکار کشیدم.

میخوای وسایل طراحیش هم بگم که راحت تر طراحی کنی؟
انشالله یک کتاب یا سری مقالاتی درباره ساخت کمیک بنویسم.
نقل قول کردن
spidey force
#13 spidey force 1397-04-25 22:11
  • استیو دیکتو یه نابغه بود و هست!اثاری که خلق کرده واقعا عالین و سبکش با موضاعاتی که طراحی میکرده کاملا همخوانی داره.حیف که زود از بین ما رفت.حیف که ادم اجتماعی نبود که بهمون هزار تا چیز یاد بده.ولی خداییش؛اثاری که خلق کرده واقعا تاثیر گذار هستند.انگار بخش های مربوط به خلاقیت و طراحی در مغزش بزگتر از دیگر انسان ها بوده.همین دکتر استرنج و دنیا هایی که طراحی میکرده؛لباس مردعنکبوتی؛اثار و مفاهیمی که در کمیک ها به کار میبرده مثل عدد ۶ برای شش خبیث و...نشون دهنده افکار پیچیده و خلاق او هستند.فکر میکنین در دوران کودکی با دیگر همسن و سالانش چقدر فرق داشته؟
نقل قول کردن
mani s.h
#14 mani s.h 1397-04-25 23:51
به نقل از spidey force:
به نقل از steve ragers:
به نقل از spidey force:
به نقل از steve ragers:
روحت شاد من که به شخصه باهاشون حال کردم به خصوص مردعنکبوتی ها که خیلی طبیعی به نظر میرسن.استاد دو تا سوال اولی اینکه چطور کمیک طراحی میشه یعنی تو کامپیوتر یا دستی و دوم اینکه چرا چیزی درباره پسرجهنمی نمیذارید.ترتیب قهرمانان من مردعنکبوتی دوم استیو راجرز و سوم هل بوی انصافا تو سایت جاش خالی نیس.من خودم کلی اطلاعات راجبش دارم ولی دوس دارم تو سایت هم بذارید ناسلامتی سال بعد قسمت اول سری جدیدش میاد.

بزارید بگم کمیک ها چطور طراحی میشه.
خب اوایل یعنی در عصر طلایی کمیک بوک و همینطور عصر نقره ای کمیک ها کاملا به صورت دستی ساخته میشدن. یعنی از طراحی و inkingو رنگ امیزی و نوشته ها با دست و نه با دستگاه و کامپیوتر.اول طراح روی بریستول برد(کاغذی با سایز های مختلف و مخصوص طراحی صفحات کمیک)با مداد(انواع مداد؛نه اونی که باهاش تو مدرسه مینویسیم!)طراحی میکرد و پنل ها رو میکشید.بعد همون طراح یا یک نفر دیگه اینکینگ رو انجام میداد.یعنی طرح های مدادی رو اینکینگ میکرد روی همون کاغذ یا کاغذ دیگه.بعد رنگ امیز با ابزار مختلف مثل گواش و ابرنگ و مداد رنگی و...اونو رنگ امیزی میکرد و بعد یه نفر به طور دستی دیالوگ و کلا کلمات رو مینوشت.روال همینطور بود تا که کامپیوتر ونقاشی دیجیتالی وارد شدند.
امروزه طراح ها مثل قبل با مداد روی بریستول برد طراحی و اینکینگ میکنند اما با قلم نوری رنگ امیزی دیجیتالی میشه.البته طراحایی هستند که با قلم نوری طراحی و اینکینگ میکنند.
بازم در مورد ساخت کمیک سوالی داشتی بپرس.

ممنون از بابت اطلاعاتتون.شاید یه کاور با مداد و مداد رنگی و خودکار کشیدم.

میخوای وسایل طراحیش هم بگم که راحت تر طراحی کنی؟
انشالله یک کتاب یا سری مقالاتی درباره ساخت کمیک بنویسم.

انشاالله.ولی نیاز نیست در اصل من دارم روی انیمیشن سازی ۳ بعدی تمرکز میکنم تا شاید یه سریال با حضور چند قهرمان.دارم رو داستانش کار میکنم.چون میخوام حالت خود ساز داشته باشه اما از شخصیت های نام آشنا استفاده میکنم.الان مشکل من کامل یاد گری بلندر.خیلی باحال و در عین حال گیج کننده راستی اگر کسی آموزش هاشو از ممتدی تا حرفه ای یعنی تمام و کمال داره یا میدونه کجا داره لطفا بگه ممنون میشم
نقل قول کردن
spidey force
#15 spidey force 1397-04-26 07:15
به نقل از steve ragers:
به نقل از spidey force:
به نقل از steve ragers:
به نقل از spidey force:
به نقل از steve ragers:
روحت شاد من که به شخصه باهاشون حال کردم به خصوص مردعنکبوتی ها که خیلی طبیعی به نظر میرسن.استاد دو تا سوال اولی اینکه چطور کمیک طراحی میشه یعنی تو کامپیوتر یا دستی و دوم اینکه چرا چیزی درباره پسرجهنمی نمیذارید.ترتیب قهرمانان من مردعنکبوتی دوم استیو راجرز و سوم هل بوی انصافا تو سایت جاش خالی نیس.من خودم کلی اطلاعات راجبش دارم ولی دوس دارم تو سایت هم بذارید ناسلامتی سال بعد قسمت اول سری جدیدش میاد.

بزارید بگم کمیک ها چطور طراحی میشه.
خب اوایل یعنی در عصر طلایی کمیک بوک و همینطور عصر نقره ای کمیک ها کاملا به صورت دستی ساخته میشدن. یعنی از طراحی و inkingو رنگ امیزی و نوشته ها با دست و نه با دستگاه و کامپیوتر.اول طراح روی بریستول برد(کاغذی با سایز های مختلف و مخصوص طراحی صفحات کمیک)با مداد(انواع مداد؛نه اونی که باهاش تو مدرسه مینویسیم!)طراحی میکرد و پنل ها رو میکشید.بعد همون طراح یا یک نفر دیگه اینکینگ رو انجام میداد.یعنی طرح های مدادی رو اینکینگ میکرد روی همون کاغذ یا کاغذ دیگه.بعد رنگ امیز با ابزار مختلف مثل گواش و ابرنگ و مداد رنگی و...اونو رنگ امیزی میکرد و بعد یه نفر به طور دستی دیالوگ و کلا کلمات رو مینوشت.روال همینطور بود تا که کامپیوتر ونقاشی دیجیتالی وارد شدند.
امروزه طراح ها مثل قبل با مداد روی بریستول برد طراحی و اینکینگ میکنند اما با قلم نوری رنگ امیزی دیجیتالی میشه.البته طراحایی هستند که با قلم نوری طراحی و اینکینگ میکنند.
بازم در مورد ساخت کمیک سوالی داشتی بپرس.

ممنون از بابت اطلاعاتتون.شاید یه کاور با مداد و مداد رنگی و خودکار کشیدم.

میخوای وسایل طراحیش هم بگم که راحت تر طراحی کنی؟
انشالله یک کتاب یا سری مقالاتی درباره ساخت کمیک بنویسم.

انشاالله.ولی نیاز نیست در اصل من دارم روی انیمیشن سازی ۳ بعدی تمرکز میکنم تا شاید یه سریال با حضور چند قهرمان.دارم رو داستانش کار میکنم.چون میخوام حالت خود ساز داشته باشه اما از شخصیت های نام آشنا استفاده میکنم.الان مشکل من کامل یاد گری بلندر.خیلی باحال و در عین حال گیج کننده راستی اگر کسی آموزش هاشو از ممتدی تا حرفه ای یعنی تمام و کمال داره یا میدونه کجا داره لطفا بگه ممنون میشم

پس میخوای انیمیشن سازی کنی؛جالبه درباره اونم میدونم!
اگه میخوای کارات خوب باشه و راحت تر کار کنی؛باید سیستم کامپیوتر جدید و پیشرفته باشه مثل ویندوز ده و باید با نرم افزار هایی مانند مایا؛افترافکت؛پ ریمایر و زی براش اشنایی داشته باشی.برای یادگیری این نرم افزار ها به طور کامل سالها زمان میبره؛یا میتونی خودت یکی یکی از فتوشاپ شروع کنی و با تماشای ویدعو های مربوط به نرم افزار ها یاد بگیری؛یا میتونی بری کلاس هاش.اما اگه بخوای به صورت دو بعدی انیمیشن بسازی؛میتونی به صورت کاملا دستی و راحت بیازی که اونم سالها زمان میبره برای فراگیری طراحی.البته بهتره برای پیشرفت در کار انیمیشن طراحی هم بلد باشی یا یه نفر طراح در گروهت داشته باشی تا کانسپت ها و...انجام بده .
نقل قول کردن
hassan91
#16 hassan91 1397-04-26 11:52
میراث استیو دیتکو تا ابد برجا میمونه و هیچ وقت نباید مرده پنداشت.
نقل قول کردن
m.h.f
#17 m.h.f 1397-04-26 13:35
استیو دیکتو طراح بی نظیریه.من خیلی دوست دارم سبک طراحیش رو یاد بگیرم واقعا طراحیاش بی نظیر هستن.
مقاله بسیار عالی بود.
نقل قول کردن
brg_1214
#18 brg_1214 1397-04-26 13:47
مثل همیشه عالی!!
واقعا این کاور ها حرفه ای طراحی شدن ،روحش شاد...
نقل قول کردن
Frank Castle A.K.A The Punisher
#19 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-04-26 13:56
طراحی های دیکتو خلاقانه و منحصربه فرد اند.واقعاً شماره 33 مردعنکبوتی حقش بود اول باشه.
نقل قول کردن
mani s.h
#20 mani s.h 1397-04-26 14:52
به نقل از spidey force:
به نقل از steve ragers:
به نقل از spidey force:
به نقل از steve ragers:
به نقل از spidey force:
به نقل از steve ragers:
روحت شاد من که به شخصه باهاشون حال کردم به خصوص مردعنکبوتی ها که خیلی طبیعی به نظر میرسن.استاد دو تا سوال اولی اینکه چطور کمیک طراحی میشه یعنی تو کامپیوتر یا دستی و دوم اینکه چرا چیزی درباره پسرجهنمی نمیذارید.ترتیب قهرمانان من مردعنکبوتی دوم استیو راجرز و سوم هل بوی انصافا تو سایت جاش خالی نیس.من خودم کلی اطلاعات راجبش دارم ولی دوس دارم تو سایت هم بذارید ناسلامتی سال بعد قسمت اول سری جدیدش میاد.

بزارید بگم کمیک ها چطور طراحی میشه.
خب اوایل یعنی در عصر طلایی کمیک بوک و همینطور عصر نقره ای کمیک ها کاملا به صورت دستی ساخته میشدن. یعنی از طراحی و inkingو رنگ امیزی و نوشته ها با دست و نه با دستگاه و کامپیوتر.اول طراح روی بریستول برد(کاغذی با سایز های مختلف و مخصوص طراحی صفحات کمیک)با مداد(انواع مداد؛نه اونی که باهاش تو مدرسه مینویسیم!)طراحی میکرد و پنل ها رو میکشید.بعد همون طراح یا یک نفر دیگه اینکینگ رو انجام میداد.یعنی طرح های مدادی رو اینکینگ میکرد روی همون کاغذ یا کاغذ دیگه.بعد رنگ امیز با ابزار مختلف مثل گواش و ابرنگ و مداد رنگی و...اونو رنگ امیزی میکرد و بعد یه نفر به طور دستی دیالوگ و کلا کلمات رو مینوشت.روال همینطور بود تا که کامپیوتر ونقاشی دیجیتالی وارد شدند.
امروزه طراح ها مثل قبل با مداد روی بریستول برد طراحی و اینکینگ میکنند اما با قلم نوری رنگ امیزی دیجیتالی میشه.البته طراحایی هستند که با قلم نوری طراحی و اینکینگ میکنند.
بازم در مورد ساخت کمیک سوالی داشتی بپرس.

ممنون از بابت اطلاعاتتون.شاید یه کاور با مداد و مداد رنگی و خودکار کشیدم.

میخوای وسایل طراحیش هم بگم که راحت تر طراحی کنی؟
انشالله یک کتاب یا سری مقالاتی درباره ساخت کمیک بنویسم.

انشاالله.ولی نیاز نیست در اصل من دارم روی انیمیشن سازی ۳ بعدی تمرکز میکنم تا شاید یه سریال با حضور چند قهرمان.دارم رو داستانش کار میکنم.چون میخوام حالت خود ساز داشته باشه اما از شخصیت های نام آشنا استفاده میکنم.الان مشکل من کامل یاد گری بلندر.خیلی باحال و در عین حال گیج کننده راستی اگر کسی آموزش هاشو از ممتدی تا حرفه ای یعنی تمام و کمال داره یا میدونه کجا داره لطفا بگه ممنون میشم

پس میخوای انیمیشن سازی کنی؛جالبه درباره اونم میدونم!
اگه میخوای کارات خوب باشه و راحت تر کار کنی؛باید سیستم کامپیوتر جدید و پیشرفته باشه مثل ویندوز ده و باید با نرم افزار هایی مانند مایا؛افترافکت؛پریمایر و زی براش اشنایی داشته باشی.برای یادگیری این نرم افزار ها به طور کامل سالها زمان میبره؛یا میتونی خودت یکی یکی از فتوشاپ شروع کنی و با تماشای ویدعو های مربوط به نرم افزار ها یاد بگیری؛یا میتونی بری کلاس هاش.اما اگه بخوای به صورت دو بعدی انیمیشن بسازی؛میتونی به صورت کاملا دستی و راحت بیازی که اونم سالها زمان میبره برای فراگیری طراحی.البته بهتره برای پیشرفت در کار انیمیشن طراحی هم بلد باشی یا یه نفر طراح در گروهت داشته باشی تا کانسپت ها و...انجام بده .

ممنون که این نرمافزار ها هم بهم معرفی کردی.راستش من در حد نقاشی نزدیک به کمیک مهارت دارم اما تو سایه کشی نه در کل اگر چند سال تجربه میخواد خب بذار بخواد به امید خدا رو همش کار میکنم .ممنون بابت راهنماییت .خیلی ممنون :lol:
نقل قول کردن
ali.stark
#21 ali.stark 1397-04-26 17:25
فقط شماره1
نقل قول کردن
sourena1
#22 sourena1 1397-04-26 17:56
ممنون استاد بابت مقاله روح ایشون هم شاد بنده از شماره های 12-9-7 خوشم اومد
نقل قول کردن
علی قدیانی
#23 علی قدیانی 1397-04-26 22:03
خیلی ممنون اقای ترابی بابت این مقاله دقیق و کامل
بنظرم کاور امیزینگ فانتزی هم میتونست تو این لیست باشه چون بنظرم خیلی نمادینه و به قول معروف با یه نگاه ادم جذبش میشه
خدا بیامرزتش از جک کربی هم بیشتر دوستش دارم
راستی نمی دونستم استیو دیتکو آبانیه! ما آبانیا چقدرخوبیم
:lol: :D
نقل قول کردن
spidey force
#24 spidey force 1397-04-26 22:35
به نقل از Twisto:
خیلی ممنون اقای ترابی بابت این مقاله دقیق و کامل
بنظرم کاور امیزینگ فانتزی هم میتونست تو این لیست باشه چون بنظرم خیلی نمادینه و به قول معروف با یه نگاه ادم جذبش میشه
خدا بیامرزتش از جک کربی هم بیشتر دوستش دارم
راستی نمی دونستم استیو دیتکو آبانیه! ما آبانیا چقدرخوبیم
:lol: :D

اون کاور امیزینگ فانتزی رو اقای جان رومیتا طراحی کرده.استن لی از کاوری که مرحوم دیتکو طراحی زیاد خوشش نیومده و به حان رومیتا گفته تا طراحی کنه.
نقل قول کردن
علی قدیانی
#25 علی قدیانی 1397-04-26 23:41
به نقل از spidey force:
به نقل از Twisto:
خیلی ممنون اقای ترابی بابت این مقاله دقیق و کامل
بنظرم کاور امیزینگ فانتزی هم میتونست تو این لیست باشه چون بنظرم خیلی نمادینه و به قول معروف با یه نگاه ادم جذبش میشه
خدا بیامرزتش از جک کربی هم بیشتر دوستش دارم
راستی نمی دونستم استیو دیتکو آبانیه! ما آبانیا چقدرخوبیم
:lol: :D

اون کاور امیزینگ فانتزی رو اقای جان رومیتا طراحی کرده.استن لی از کاوری که مرحوم دیتکو طراحی زیاد خوشش نیومده و به حان رومیتا گفته تا طراحی کنه.

نه جان رومیتا طراحیش نکرده که!
استیو دیتکو و جک کربی باهم طراحیش کردن
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#26 Cap-Spider Potter 1397-04-27 04:43
مقاله بی نظیر و لازمی بود... واقعا خسته نباشید داره..!
استیو دیتکو (روحش شاد) Cover های شگفت انگیزی خلق کرده، داستان 33 شگفت انگیز یقینا بزرگترین کار ایشونه، من از گزینه 4 هم خیلی خوشم اومد...
به نظرم شماره 29 از داستان های TASM هم خیلی خلاقانه، خفن و تاثیربرانگیزه !

ممنون برای مقاله
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#27 AmirhoseinJafari2005 1399-11-06 10:44
مورد های ۱۳ ، ۱۱ ، ۴ ، ۲ و ۱ عالی بودن :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید