20 خبیث برتر دنیای سینما به انتخاب مجله امپایر

20 خبیث برتر دنیای سینما به انتخاب مجله امپایر

مجله امپایر با نظر سنجی که در میان خوانندگان خودش انجام داده این لیست را تهیه کرده.

البته مطمئن باشید بعد از اکران فیلم "انتقام جویان: بینهایت" شخصیت «ثانوس» هم در رتبه های خوب این لیست قرار خواهد گرفت.

 مجله امپایر

 

20- مایکل مایرز

مایکل مایرز

«مایکل مایرز» (Michael Myers) اسلیشر سینما و شخصیت منفی مجموعه فیلم‌های "هالووین" است. اولین فیلم هالووین به کارگردانی «جان کارپنتر» در سال ۱۹۷۸ به نمایش در آمد. مایکل از بچگی در یک خانواده فاسد بزرگ شده‌است و زمانی که مایکل ۶ سالش است خواهرش را به قتل می‌رساند. در ضمن لقب مایکل The Shape است. مایکل مایرز را نمادین ترین هیولای سینمای وحشت میدانند. البته قسمت های بعدی هالووین چنگی به دل نمیزدند ولی گفته میشه امسال این شخصیت دوباره به پرده سینما برمیگرده.

 

19- تی 1000

تی 1000
T-1000،سایبورگ جیوه ای شگفت انگیز شاهکاری است به نام "ترمیناتور 2" . اونایی که این فیلم رو در بچه گی تماشا کرده اند قطعا تی 1000 را یکی از بدترین کابوس های خود میدانند. تمام ویژگی های یک خبیث تمام عیار را دارد: بیرحم، بی احساس و توقف ناپذیر! ضمنا، میتونه خودش رو به سلاح های مختلف دربیاره. بازی «رابرت پاتریک» در نقش او هوشمندانه بود.

 

18- فردی کروگر

فردی کروگر

فردریک چارلز «فردی» کروگر(Frederick Charles "Freddy" Krueger) نام شرور اصلی فیلم های ترسناک "کابوس در خیابان الم" است که ابتدا توسط فیلمساز بزرگ، «وس کریون»، خلق شد. فردی کروگر یک روانی است که سعی داشته تعدادی بچه مدرسه‌ای را شکنجه و حتی نابود کند. والدین این کودکان وقتی متوجه این امر می‌شوند، ابتدا از او شکایت می‌کنند؛ ولی بعد که قانون نمی‌تواند او را محکوم کند، آن‌ها که احساس خطر می‌کنند، فردی را زنده‌زنده می‌سوزانند. بعد از چندین سال، وقتی کودکان کذایی بزرگ می‌شوند، روح فردی در خواب به سراغ آن‌ها می‌آید و آن‌ها را در کابوس مشترکی که دارند، نابود می‌کند. نقش فردی کروگر را «رابرت انگلاند» بازی میکند و در هر قسمت از این سری فیلمها به جهنم بازمی‌گردد و مجدداً در قسمت بعد زنده و سلامت است. او هم مثل مایکل مایرز، در قسمت های اول سری فیلم های خودش خیلی جذاب بود ولی در دنباله های بعدی چندان نتوانست در جلب نظر مخاطبین سینما موفق باشد.

 

17- مامور اسمیت

مامور اسمیت

آقای «هوگو ویوینگ» با بازی در نقش خبیث اصلی سه گانه "ماتریکس" خیلی معروف شد. او نقش مامور اسمیت (Agent Smith) را بازی میکرد که ابتدا قرار بود قهرمان داستان «نیو» را منحرف کنه تا حقیقت را متوجه نشه ولی سپس موفق میشه خودش رو تکثیر کنه. اینجا بود که شدیدا از نژاد بشر متنفر و حتی از قبل هم خطرناک تر شد. یعنی انگار یک یاغی مستقل شده بود که به دنبال رسیدن به اهداف خودش بود. اسمیت تقریباً قادر به انجام هر کاری که نیو قادر به انجام آن باشد، هست. او به شدت قدرتمند است و هیچ کس تا به حال در مبارزه با او زنده نمانده است.

 

16- نورمن بیتس

نورمن بیتس

«نورمن بِیتس» (Norman Bates) شخصیت منفی فیلم "روانی" (Psycho) ساخته «آلفرد هیچکاک» و رمان روانی، اثر «رابرت بلاچ» است. ویژگی خاص این فرد، نوعی بیماری دوشخصیتی است که پس از مرگ مادرش در او به وجود آمده و او را به دو شخصیت کاملاً متفاوت تبدیل کرده است. افکار عجیب و خطرناک این فرد، او را در کنار دکتر «هانیبال لکتر» در فیلم "سکوت بره‌ها" از ماندگارترین شخصیت‌های سینمایی تاریخ سینما کرده است؛ «آنتونی پرکینز» (Anthony Perkins)، در ایفای نقش نورمن بیتس به عنوان فردی که شخصیتی دوگانه دارد سنگ‌تمام گذاشت و این کاراکتر را در ذهن علاقه‌مندان سینما جاودان کرد. فیلم روانی هم‌اکنون هجدهمین فیلم برتر تاریخ سینما در بنیاد فیلم آمریکا شناخته شده است.

 

15- امپراطور پالپاتین

پالپاتین

«شیو پالپاتین» (Sheev Palpatine)   یا همان «دارث سیدیوس» (Darth Sidious) سری فیلم های "جنگ ستارگان" ساختهٔ «جرج لوکاس»، آخرین صدراعظم جمهوری و نخستین امپراتور امپراتوری کهکشانی است. او ابتدا در فیلم "امپراتوری ضربه میزند" حضور کوتاهی داشت و بعد در "بازگشت جدای" به خبیثی تمام عیار تبدیل شد. در سه گانه دوم جنگ ستارگان که حالت پیش درامد سری اول رو داشت و داستانش قبل از آن رخ میداد نیز حاضر و یکی از معدود نکات مثبت آن فیلم ها بود. او یک دارک لرد سیت و از پیروان قانون دو بود. بسیاری وی را نیرومندترین لرد سیت تاریخ کهکشان می‌دانند. وی امپراطوری کهکشانی را با اجرای نقشه‌ای زیرکانه که با جنگ کلونها آغاز شد و به قیمت جان میلیون‌ها نفر تمام شد، پایه‌گذاری کرد. وی همزمان به عنوان صدراعظم جمهوری کهکشانی و به عنوان رهبر مخفی کنفدراسیون سیستم‌های مستقل جنگ را هدایت کرد و با طولانی‌تر کردن جنگ سنای کهکشانی را به راهی که خود می‌خواست کشاند. به عنوان امپراتور کهکشانی، و به عنوان سیتی که جدای را بعد از ۲۵۰۰۰ سال نابود کرد، حکومت او تقریبا بلامنازع بود ولی در نهایت به دست شاگرد خودش یعنی «دارث ویدر» نابود شد.

 

14- داروغه ناتینگهام

http://spidey.ir/images/img/content/best-movie-villians/palpatine.jpg

رتبه 14 اختصاص پیدا میکند به داروغه شهر "ناتینگهام" (The Sheriff of Nottingham). نقش او به طور شگفت انگیزی توسط «الن ریکمن» مرحوم در فیلم "رابین هود: شاهزاده دزدان" ایفا شد. الن ریکمن یک شخصیت خبیث ماندگار دیگر نیز در دنیای سینما دارد و در این لیست هم حضور دارد. به خواندن مقاله همچنان ادامه دهید تا متوجه بشید!

 

13- پرستار رچد

پرستار رچد

«پرستار رچد» (Nurse Ratched) که با نام «پرستار بزرگ» نیز شناخته می‌شود، یک شخصیت و آنتاگونیست در رمان و فیلم تحسین شده " پرواز بر فراز آشیانه" است. این فیلم در ایران با نام "دیوانه از قفس پرید" شناخته میشود و سال 1975 توسط «میلوش فورمن» ساخته شد (با بازی ماندگار «جک نیکلسون») و یکی از 30 فیلم برتر تاریخ سینما به شمار میاد. این فیلم در ضمن  از معدود فیلم های تاریخ سینماست که موفق به برنده شدن 5 جایزه اصلی اسکار شده است (5 جایزه اصلی عبارتند از: بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد نقش اول، بهترین بازیگر زن نقش اول، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه) . نقش منفی فیلم را خانم «لوئیز فلچر» بازی کرد که جایزه بهترین اسکار را هم گرفت. او یک انسان سرد، مستبد و بی‌احساس و نمونه‌ای کلیشه‌ای از یک پرستار زن مستبد، سلطه گر و قوی است. پرستار رچد تبدیل به یک استعاره محبوب عامه برای بیان تأثیر مخرب قدرت و اقتدار در بوروکراسی شده‌است. مانند آنچه در آن بیمارستان روانپزشکی در آن فیلم بر قرار است.

 

12- سائورون

 سائورون

لرد سیاه "موردور" کسی نیست جز «سائورون» (Sauron) که در سه گانه "ارباب حلقه ها" اثر جاودانه «پیتر جکسون» حضور داشت. او فقط به طور کوتاهی در ابتدای قسمت اول دیده شد ولی حضورش به عنوان چشمی آتشین همواره تهدیدی دائمی در هر سه فیلم بود. واقعا کم پیدا میشه کسی تقریبا اصلا حضور فیزیکی در فیلم نداشته باشه و اینقدر تاثیرگذار باشه.

 

11- گالم

گالم

شخصیت دوست داشتنی سری ارباب حلقه ها که نقشش رو «اندی سرکیس» به کمک جلوه های ویژه رایانه ای بازی کرد. نمونه بارز یک خبیث سمپاتیک که آدم دلش برایش میسوزد و باهاش همذات پنداری میکنه. اما در پایان قسمت سوم اجازه میده نیمه پلید وجودش بر وی غلبه کنه و در نتیجه کاملا خبیث میشه.

 

10- بیگانه

بیگانه

هیولای ترسناک سری فیلم های بیگانه (Alien) ساخته «ریدلی اسکات» که از نژاد Xenomorph هستش . درباره اش میگن: "یک ارگانیسم بی عیب و نقص است. تکامل ساختاری او بینظیر است و فقط خباثت ذاتی او با آن برابری میکند. نه وجدان دارد نه اخلاقیات و نه پشیمانی . فقط به دنبال تکثیر است و کشتن دیگران. همین و بس".

 

9- ولدمورت

ولدمورت

«لرد ولدمورت» (Lord Voldemort) شخصیت منفی و بسیار قدرتمند سری داستان‌ها و فیلم های "هری پاتر" است. او جادوگری است که هدفش کنترل جهان و دستیابی به جاودانگی و سلطهٔ جادوگران بر افراد غیر جادوگر است. دنیای جادویی چنان از او وحشت دارند که نام او دچار تابو شده و به جای به زبان آوردن نام او، وی را «اسمشونبر» می‌خوانند. «لرد سیاه» لقبی است که «مرگخواران» (یارانش) به او داده‌اند  (ولدمورت در زبان فرانسه به معنای «پرواز مرگ» است). او در قسمت های ابتدایی حضور زیادی نداشت ولی معلوم بود چه خباثت و پلیدی زیادی در وجودش هست و وقتی «رالف فینس» بالاخره نقش او در قسمت های نهایی ایفا کرد، خیلی از هواداران کم سن و سال هری پارتر از ترس شلوارشون رو خیس کردند!

 

8- آنتون چیگور

آنتون چیگور

انصافاً باید اعتراف کرد کاراکتر «آنتون چیگور» (Anton Chigurh) در فیلم "جایی برای پیرمردها نیست" تداعی‌گر مرگ و جنایت در ذهن مخاطب است. «خاویر باردِم» (Javier Bardem)، چنان نقش آنتون چیگور را بازی کرده است که در اولین نگاه لرزه بر اندام انسان می‌اندازد. خاویر باردم با ایفای این نقش به عنوان بیمار روانی که هدفی به غیر از کشتن انسان‌ها ندارد توانست این کاراکتر را در فهرست خبیث های برتر سینما قرار دهد و جایزه‌های اسکار، گلدن‌گلوب و بافتا را از آن خود کند.

 

7- کایلو رن

کایلو رن

درسته که فیلم جدید جنگ ستارگان یعنی "آخرین جدای" جنجال کم نداشته و خیلی ها اون رو به دلیل شخصیت پردازی غلط «لوک اسکای واکر» کوبیدند ولی حتی مخالف ترین منتقدین هم اعتراف میکنند که شخصیت «کایلو رن» با بازی «ادام درایور» بینظیر بوده. الان همه چیز مهیا است تا او تبدیل بشه به خبیث اصلی و بزرگ فیلم بعدی.

 

6- هانس لاندا

هانس لاندا

اگر از طرفداران «کوئنتین تارانتینو» باشید بدون شک فیلم "حرامزاده‌های لعنتی" را دیده‌اید و اگر این فیلم را دیده باشید محال است کاراکتر «هانس لاندا» (Hans Landa) از ذهن شما پاک شده باشد. لاندا یک افسر نازی عالی‌رتبه در فرانسه اشغال شده بود که به وی ماموریت داده بودند تمامی یهودیان منطقه را پیدا و سربه‌نیست کند. «کریستوفر والتز» (Christoph Waltz)، با هنرنمایی تمام، نقش هانس لاندا را بازی کرد و توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کند.

 

5- هانیبال لکتر

هانیبال لکتر

«توماس هریس» شخصیت «هانیبال لکتر» را در مجموعه کتاب‌های خود معرفی کرد. دکتر لکتر یک آدمخوار است که بارها دیگران را وادار به کارهایی همچون بلعیدن زبان خود یا کندن پوست صورت خود کرده است. مدتی بعد نیز شاهد نسخه سینمایی کتاب‌های توماس هریس بودیم. اولین بار سِر «آنتونی هاپکینز» بزرگ، کاراکتر هانیبال لکتر را در فیلم "سکوت بره‌ها" محصول سال ۱۹۹۱ به‌ تصویر کشید. او به گونه‌ای نقش را ایفا کرد که بابت بازی ۱۵ دقیقه‌ای خود در طول این فیلم برنده جایزه اسکار شد.

 

4- هانس گروبر

هانس گروبر

«الن ريكمن» که به خاطر ایفای نقش داروغه ناتینگهام» در این مقاله اسمش رو آورده بودیم و البته به خاطر ایفای نقش پرفسور «اسنیپ» در سری فیلم های هری پاتر هم شناخته میشود، در سال 1988 با ايفاي نقش «هانس گروبر»، نقش منفی فیلم ماندگار "جان سخت" در مقابل «بروس ويليس»، به شهرت بين‌المللي دست پيدا كرد. این فیلم اولین نقش آفرینی الن ریکمن در هالیوود بود و از لحاظ تجاری موفق بود و راه را برای ثبات بیشتر آلن در سینمای هالیوود هموار کرد. از طرفی او چهره‌ی منفی به یاد ماندنی هانس گروبر را برای همیشه وارد فرهنگ عامه و سینمای ژانری و خاطرات طرفداران سینما کرد. احتمالا خیلی از نسل قبلی‌ها که هری‌ پاتر را ندیده‌اند و اصلآً و رسماً علاقه‌ای به هری پاتر ندارند ریکمن را به خاطر نقش‌آفرینی‌اش در جان سخت به یاد داشته باشند.

 

3- لوکی

لوکی

لوکی از بزرگترین خبیث فیلم های سینمایی مارول (MCU)  است. از سال 2011 و حضورش در فیلم اول ثور شاهد شخصیت پردازی بی نظیر او بودیم. «تام هیدلستون» با بازی برجسته خود، سبب شد شخصیت لوکی در عالم سینما ماندگار  شود. لوکی ویلین اصلی فیلم "اونجرز" هم بود. دلیلی که باعث شده این شخصیت تا این حد روی پرده موفق ظاهر شه اینه که به نحوی عالی ذات حقیقی لوکی رو نمایان کرد. او ویلینی دو رو و گول زنک، نیرنگ باز و دروغ گوئه. در سینما هم عینا همینگونه است. مثلا در انتهای فیلم نخست اونجرز هنگام نبرد پایانی، وقتی که با ثور باهاش درگیر میشه و بعد بهش پیشنهاد اینو میده که عوض بشه و برای هم مثل دو تا برادر واقعی بشن، ما تقریبا باور کرده بودیم که لوکی تصمیم بر تغییر گرفته اما...

 

2- جوکر

ژوکر

مگر می‌شود صحبت از خبیث ماندگار سینما کرد و نامی از جوکر نیاورد. جوکر آینه تمام نمای خشونت خفته در درون انسان‌هاست. بدون شک در اولین برخورد با کاراکتر جوکر از این شخصیت متنفر خواهید شد اما از طرف دیگر نمی‌توانید به راحتی شخصیت پیچیده‌اش را فراموش کنید. جوکر را در مجموعه‌ فیلم‌های بتمن، زیاد دیده‌ایم اما «هیث لِجر» (Heath Ledger) در فیلم "شوالیه تاریکی» ساخته «کریستوفر نولان» با بازی بی‌نظیر خود توانست دید تازه‌ای از جوکر در ذهن مخاطبین ایجاد کند. بازی لجر در نقش جوکر برای وی جایزه اسکار بهترین هنرپیشه مکمل مرد را به دنبال داشت اما متأسفانه عمر لجر به دنیا نبود تا بتواند شخصاً جایزه‌اش را دریافت کند.

 

1- دارث ویدر

دارث ویدر

کلاسیک ترین بدمن تاریخ سینما بدون هیچ صحبتی، «دارث ویدر» (Darth Vader) است. کاراکتری که به نوعی تعریف بدمن را عوض کرد و شاید در نوع خودش اولین شروری باشد که به محبوبیت جهانی دست پیدا کرد. خصوصا در سه گانه اول که رابطه اش با لوک اسکای واکر فاش می شود. لباس شبه سامورایی و کلاه خود عجیب و آیکونیکش بدون شک تاثیر زیادی روی شهرت و محبوبیت این شخصیت فانتزی داشته اما قطعا نمی شود از صدای «جیمز ارل جونز» هم گذشت که به جای او صحبت کرده است. البته این را هم فراموش نکنیم که خالق او یعنی جورج لوکاس بارها اعتراف کرده که ظاهر شگفت انگیز دارث ویدر را از خبیث معروف مارول یعنی «دکتر دووم» الهام گرفته است!

 

مهدی ترابی مهربانی

مهدی ترابی مهربانی 

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

20 خبیث برتر فیلم های کمیک بوکی مارول

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

15 ویلین برتر فیلم های کمیک بوکی مارول

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

10 خبیث سمپاتیك دنیای کمیک بوک

5 گروه خبیث برتر مارول

15 ابرقهرمان برتری که خبیث شدند

برترین خبیثان فیلم های کمیک بوکی

5 خبيث برتر تلويزيون در ژانر کميک

15 شرور برتر دنیای کمیک که قهرمان شدند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

superhero123
#1 superhero123 1396-11-07 15:18
واقعا جای خالی دکتر اختاپوس و مخصوصا مگنتو در این لیست احساس میشه
بدون شک مطمئنم که اگه الان جنگ بینهایت اکران شده بود ثانوس هم در لیست بود. البته من از هیولای غارتگر هم زیاد خوشم میاد
با تشکر به خاطر مقاله
نقل قول کردن
best of the best
#2 best of the best 1396-11-07 15:24
خیلی ممنون بابت مقاله. حالا که بحث سینمایی شده اجازه بدید منم اسم چند تا از ویلن های محبوب خودم رو بگم:
- اسکار (شیرشاه)
- جک (درخشش، ساخته استنلی کوبریک)
- آنی ویلکس (میزری)
- دارث مول (جنگ ستارگان)
- تونی مونتایا (صورت زخمی)

و به نظر منم مگنتو باید همین تو لیست میبود ولی چون خواننده ها رای دادن و مدتیه از مگنتو خبری نیست به نظرم یادشون رفته!
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1396-11-07 15:27
من خودم عاشق دو خبیث هستم که واقعا دوستشون دارم
یکی «کایزر شوزه» در فیلم "مظنونین همیشگی" (من عاشق این فیلم هستم. شگفت انگیزه). نقشش رو هم کوین اسپیسی بازی میکرد
و دومی "هال 9000" که خبیث فیلم "2001: اودیسه فضایی" بود. واقعا ادم باورش نمیشه تا چه حد میتونه از یه برنامه کامپیوتری منزجر بشه!
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1396-11-07 15:28
در کل لیست خوبی بود و من لذت بردم که 3 تای اول به نوعی کمیک بوکی بودن. این واقعا برای ما افتخاریه
نقل قول کردن
Superior Sepehr.M
#5 Superior Sepehr.M 1396-11-07 15:51
من با فیلم های قدیمی اشنا نیستم و بیشتری رتبه بندی ها از فیلم های قدیمی هستش.
ولی من بشخصه بازی جیک جیلنهال در فیلم شبگرد رو خیلی دوست داشتم.شاید خباثت چندانی نداشته باشه ولی نقش افرینی بسیار زیبایی داشت و پایان بی نظیری در نوع خودش داشت.
دارث ویدر رتبه یک حقشه چون در یک مقاله گفته شد که خالقش در واقع از دکتر دووم تقلید کرده و خب دکتر دووم رو هم که میدونید بهترین خبیث دنیای ماروله . :-*
بارون زیمو هم به نظر من جا داشت که در این لیست باشه چون شاید زیاد خبیث نباشه ولی تنها ویلنی بود که تونست ضربه خیلی شدیدی به کل گروه اونجرز و همچنین تونی استارک بزنه کاری که نه لوکی و نه التران تونست به اون شدت انجامش بده .صحنه ای که تونی به استیو میگه تو میدونستی و استیو میگه اره واقعا دردناکه .
ای کاش نظر سنجی سریال هم برگزار بشه چون اونجوری مارول خبیث های بسیار برجسته مثل ویلسون فیسک ،کیلگریو داره که با زیبایی تمام نقش افرینی کردند.
هانس گروبر در نقش اسنیپ عالی بود هر چند که خبیث نبود
مامور اسمیت رتبه بهتری باید میگرفت مخصوصا با هنرنمایی زیبای هوگو ویویینگ
لرد ولدمورت هم بسیار عالیه و راستش اینکه در فیلم اول بهش میگن اسمشو نبر و در طی فیلم های بعدی بهتر معرفیش میکنن خبیث برتری شده .یعنی ولدمورت 8 تا فیلم فرصت داشته تا خودشو جای بندازه ولی خبیث های دیگر نه مثل ...
جوکر که با بازی بینظیر و فراموش نشدنی هیث لجر هیچ وقت از یاد ادم نمیره و همانطور که در مقاله ای در سایت گفته شد این جوکر فقط یه لبخند کم داشت . حیف که جوکر جدیدی که انتخاب شده به معنای واقعی افتضاح هستش و دی سی باید اونو بزاره دم کوزه و فقط پولشو بگیره.
و اما لوکی ... لوکی که واقعا با بازی تام هیدلستون درخشید و قراره نقش موثری جنگ بی نهایت داشته باشه . امیدوارم بهتر از همیشه عالی باشه
نقل قول کردن
Superior Sepehr.M
#6 Superior Sepehr.M 1396-11-07 16:00
به نقل از superhero123:
واقعا جای خالی دکتر اختاپوس و مخصوصا مگنتو در این لیست احساس میشه
بدون شک مطمئنم که اگه الان جنگ بینهایت اکران شده بود ثانوس هم در لیست بود. البته من از هیولای غارتگر هم زیاد خوشم میاد
با تشکر به خاطر مقاله


مگنتو با بازی مایکل فسبندر واقعا عالی بود و بیشتر به خاطر فیلم های سطح پایین مردان ایکس (اونطور که شایسته مگنتو باشه ،البته به جز روز های گذشته و اینده ) انتخاب نشده
مایکل فسبندر جدیدا در فیلم معرفی دیوید که از سری فیلم های بیگانه هستش هم نقش دیوید و هم نقش برادرش به زیبایی تمام بازی کرد که پایان بسیار باشکوهی هم داشت 8)
نقل قول کردن
مرتضی رئیسی
#7 مرتضی رئیسی 1396-11-07 16:47
همه رو نمیشناختم ولی بنظرم لیست قابل قبوله.
من خودم دوتا خبیث رو خیلی جاشونو خالی میدونم
جیمیز موریارتی خبیث دوست داشتنی سریال شرلوک. بازی اندرو اسکات از هر نظر عالی بود. به خوبی نقش دشمن شماره یک شرلوک رو بازی کرد.

رمزی بولتون خبیث نفرت انگیز سریال بازی تاج و تخت. بدون شرح...
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1396-11-07 16:56
به نقل از مرتضی رئیسی:
همه رو نمیشناختم ولی بنظرم لیست قابل قبوله.
من خودم دوتا خبیث رو خیلی جاشونو خالی میدونم
جیمیز موریارتی خبیث دوست داشتنی سریال شرلوک. بازی اندرو اسکات از هر نظر عالی بود. به خوبی نقش دشمن شماره یک شرلوک رو بازی کرد.

رمزی بولتون خبیث نفرت انگیز سریال بازی تاج و تخت. بدون شرح...

درسته ولی اینایی که شما گفتی مربوط به دنیای سینما نمیشه!
نقل قول کردن
مرتضی رئیسی
#9 مرتضی رئیسی 1396-11-07 17:29
به نقل از mtm:
به نقل از مرتضی رئیسی:
همه رو نمیشناختم ولی بنظرم لیست قابل قبوله.
من خودم دوتا خبیث رو خیلی جاشونو خالی میدونم
جیمیز موریارتی خبیث دوست داشتنی سریال شرلوک. بازی اندرو اسکات از هر نظر عالی بود. به خوبی نقش دشمن شماره یک شرلوک رو بازی کرد.

رمزی بولتون خبیث نفرت انگیز سریال بازی تاج و تخت. بدون شرح...

درسته ولی اینایی که شما گفتی مربوط به دنیای سینما نمیشه!

درسته.فقط به عنوان خبیث.
نقل قول کردن
M.S.H_logan
#10 M.S.H_logan 1396-11-07 17:38
لیست خوبی بود هرچند بعضی از شخصیت هارو نمیشناختم،
ولی وقتی فیلم جنگ بینهایت اکران بشه معنی خبیث واقعی و جذاب رو متوجه میشیم (البته قصد بی احترامی به دیگر ویلین هارو ندارم)و مطمئنم که جزو بهترین شخصیت خبیث و اول لیست ها خواهد بود
نقل قول کردن
erfan_spidey
#11 erfan_spidey 1396-11-07 18:30
حیف که گرین گابلین تو دنیای سینما خوب طاهر نشده وگرنه باید تو این لیست میبود
نقل قول کردن
Amir
#12 Amir 1396-11-07 18:35
من عاشق دارث ویدر و جوکر و لوکی و ولدمورتم
دارث ویدر اولش که اومد خیلی چرت و پرت میگفتن یه شخصیت تک بعدی هست که فقط وفادار امپراطوریه ولی وقتی فیلمای بعدی اومد متوجه شدن که چه قدر چند بعدی و عالیه
تازه وقتی سه گانه بعدی جنگ ستارگان اومد که زمانش قبل از سه گانه قبلی بود کپ کردم ،تو فیل اولش اون بچه کوچولو رو دیدم گفت من اناکین اسکای واکرم گفتم چی جوری قراره این بچه بزرگترین خبیث تاریخ بشه که فیلمای بعدی اومد و به خصوص قسمت سوم ماجرای تبدیل شدنش به دارث ویدر رو خیلی خوب اورده بود(من این فیلم سوم revenge of sith رو بهترین فیلم تاریخ جنگ ستارگان میدونم،این فیلم همه چی داشت و در همه ی زمینه ها عالی بود به خصوص مبارزه اناکین و اوبی وان کنوبی که بینظیر بود)
من خودم مارول فنم و طرفدار دوومم ولی خدایی قبول کنید دارث ویدر از دووم خیلی بهتره
هیث لیجر هم که عالی بود
اگه گرین گابلین او لباس چرتشو و با اون دیالوگای کلیشه ای نداشت به راحتی تو این لیست میومد(البته تو کمیک که عالیه از جوکر و دارث ویدرم بهتره)
نقل قول کردن
Spider-Fan
#13 Spider-Fan 1396-11-07 18:58
لیست خوبیه
هرچند خیابان رو نمیشناسم :lol:

ولی بنظرم جای چند تا ویلین توی لیست خالیه:

  • ویلین هایی که بنظرم جاشون خالیه


دکتر اختاپوس در فیلم تحسین شده Spider-man 2 با هنرمندی آقای "Alfred Molina"

شخصیت دلقک ( clown ) در فیلم it با بازی Bill Skarsgård
نقل قول کردن
mimsadgim
#14 mimsadgim 1396-11-07 19:47
لیست تقریبا لیست خوبیه اما به نظرم جای چند تا خبیث باید جا به جا بشه و جای جک تورنس خالیه وگرنه لیست کامله
اولین نفر لوکیه.لوکی لیاقت داشت جزو ده تای اول باشه ولی جزو سه تا اول هرگز نمیتونه باشه.
نفر دوم هانیبال لکتر که واقعا شخصیت خوفناکی داشت و قطعا لیاقت تاپ3 رو داره.
نفر بعد نورمن بیتس این شخصیت انقدر کامله که هیچ چیزی نمیشه در موردش گفت و برای من بهترینه
نفر 4 لرد ولمورت محسوب میشه احتمالا شما هم موافق باشید که قسمت زیادی از جذابیت هری پاتر به خاطر وجود اسمشو نبره.
نفر 5 سایرونه.مگه بیشه بحث خبیث ها باشه و خبیث اصلی LOTR نباشه؟
نفر اخر که به نظرم حقش این بود که بالاتر باشه پرستار رچد شاید در نگاه اول همه جذابیت دیوانه از قفس پرید شخصیت جک نیکلسون باشه اما بعد از دیدن فیلم می فهمیم جذابیت فیلم به خاطر خانم فلچره
. اما تاپ تن من
10.لوکی
9.دکتر اختاپوس
8.سایرون
7.بیگانه
6.جوکر
5.لرد ولدمورت
4.پرستار رچد
3.دارث ویدر
2.هانیبال لکتر
1.نورمن بیتس
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#15 Miguel-OHara 1396-11-07 19:51
به نقل از Amir:
من عاشق دارث ویدر و جوکر و لوکی و ولدمورتم
دارث ویدر اولش که اومد خیلی چرت و پرت میگفتن یه شخصیت تک بعدی هست که فقط وفادار امپراطوریه ولی وقتی فیلمای بعدی اومد متوجه شدن که چه قدر چند بعدی و عالیه
تازه وقتی سه گانه بعدی جنگ ستارگان اومد که زمانش قبل از سه گانه قبلی بود کپ کردم ،تو فیل اولش اون بچه کوچولو رو دیدم گفت من اناکین اسکای واکرم گفتم چی جوری قراره این بچه بزرگترین خبیث تاریخ بشه که فیلمای بعدی اومد و به خصوص قسمت سوم ماجرای تبدیل شدنش به دارث ویدر رو خیلی خوب اورده بود(من این فیلم سوم revenge of sith رو بهترین فیلم تاریخ جنگ ستارگان میدونم،این فیلم همه چی داشت و در همه ی زمینه ها عالی بود به خصوص مبارزه اناکین و اوبی وان کنوبی که بینظیر بود)
من خودم مارول فنم و طرفدار دوومم ولی خدایی قبول کنید دارث ویدر از دووم خیلی بهتره
هیث لیجر هم که عالی بود
اگه گرین گابلین او لباس چرتشو و با اون دیالوگای کلیشه ای نداشت به راحتی تو این لیست میومد(البته تو کمیک که عالیه از جوکر و دارث ویدرم بهتره)

تاثیر گذاری که سینما داره،کمیک به اون اندازه نداره. اگه به شخصیت دکتر دووم اونقدر خرابکاری نمیکردن الآن احتمال داشت حتی دووم اول این لیست می بود اما حیف....
نقل قول کردن
علی قدیانی
#16 علی قدیانی 1396-11-07 19:57
شخصیت های کمیک بوکی هستن که پتانسیل به شدت بالایی دارن ولی هنوز خوب ظاهر نشدن.
من خودم دلم میخواد فیلم اختصاصی دکتر دووم ساخته بشه که اتفاقا یه جور نوآوری میشه برای مارول بعد تازه خیلی بهتر میتونن جوهره شخصیت ویکتور ون دووم رو به تصویر بکشن ، فکرشو بکنید کشته شدن پدر و مادرش ، آشنا شدنش با رید ریچاردز ، خراب شدن صورتش و ماسک فلزی زدنش ، برگشتنش به "لاتوریا" ، عشقی که به "والریا" داره و درنهایت به خاطر رسیدن به جادوی سطح بالاتر او را بکشه ، خصومتش با رید ریچاردز و چهار شگفت انگیز ، دشمن شدن با قهرمانای دیگه و...
با رتبه 1 هم کاملا موافقم و دارث ویدر نماد یک شخصیت خبیث در عالم سینما هستش وواقعا سرشار از خلاقیت.
جوکر هیث لجر رو هم عاشقشم.بخش اعظمی از محبوبیت کنونی جوکر تو دنیا ایفای نقش هیث لجره.
لوکی هم بله بهترین ادم بد mcu هستش که شخصیت پیچیده ای داره و ادم نمیدونه کی میشه بهش اعتماد کرد و رگه های مثبتی هم داره و البته طنازی هم داره.
راستی قابل توجه طرفدارای هری پاتر امسال یه فیلم فن مید هم بر اساس اوریجین ولدمورت ساخته شد من خودم ندیدمش ولی.
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#17 Captain Steve Lover 1396-11-07 20:18
“Thanos Will Be This Generation’s Darth Vader”
-Kevin Feige
بدون شک با ورود ثانوس در فیلم های اونجرز ۳ و ۴ همه چیز عوض خواهد شد...این لیست رتبه ای محفوظ و خاص از الان برای ثانوس داره...احتمالا بین یک و دو بشه...
در مورد این ها هم دارث ویدر که برترینه در این شکی نیست...
و برای تمامی کمیک فن ها افتخاره که سه شخصیت خبیث برتر تاریخ سینما متعلق به کمیک بوک ها هستن...
نقل قول کردن
DanialKing
#18 DanialKing 1396-11-07 21:10
و لیست من
1-Dr. Hannibal Lecter در فیلم The Silence of the Lambs
2-John Doe در فیلم SE7EN
3-Jack Torrance در فیلم The Shining
3-HAL 9000 در فیلم 2001: A Space Odyssey
4-Norman Bates در فیلم Psycho
5-Nurse Ratched در فیلم One Flew Over the Cuckoo's Nest
6-انسان در انیمیشن بامبی (اونایی که انیمیشن رو دیدن میفهمن من چی میگم)
7-joker (هیث لجر) در فیلم The Dark Knight
8-Darth Vader در سه گانه اصلی جنگ ستارگان
9-Cruella De Vil در فیلم One Hundred and One Dalmatians
10-کوسه در فیلم Jaws
نقل قول کردن
Odyssey
#19 Odyssey 1396-11-07 21:14
جاي چند نفر كه به نظرم خاليه
يكي فرانسيس كاستلو با بازي جك نيكولسون
پري اسميت و ديك هيكاك تو in cold blood
نقل قول کردن
redmonster
#20 redmonster 1396-11-07 21:48
اینم لیست خبیثهای برتر من:
1-جوکر هیث لدجر: چون اسکار برده و کاراکتر فیلمای نولانه
2- لکس لوثر با بازی ماندگار جسی ایزنبرگ در شاهکار bvs. حق این شخصیت خیلی بالاتر از اینهاست حتی بالاتر از منچستر که اوله ولی متاسفانه چون "ذهن های کوچک" نموتنن اونو درک کنن برای جلوگیری از هرج و مرج رتبه ی2 گذاشتمش
3-اون یاروئه که توایی بالا رفتن از همه چی رو داره
4-جوکر مونث. حیف وارنر یک مقدار از شاهکاریت جوخه کم کرد والا بعد از منچستر رتبه ی 1 میشد
5-جوکر جرد لتو. چون برا همکاراش موش مرده و چیزای دیگه میفرستاد
6- بازی ماندگار ویل اسمیت به عنوان ددشات و جمله ی ماندگار So thas it? What? We some kinda...Suicide squad?
7- اریس در فیلم واندر وومن که واقعا حقشو تو اسکار خوردن
8-دومزدی با اون سی جی فوق زمینیش
9- دارک ساید در فیلم های اینده ی dceu چون دی سی هرچی میسازه شاهکاره. مثل bvs که از دو سال قبلش نسخه همه رو پیچید
10- استپن ولف درسته در سطح بقیه نیست ولی بازم چیزی از شاهکاریتش کم نمی کنه
نقل قول کردن
علی قدیانی
#21 علی قدیانی 1396-11-07 23:23
به نقل از DanialKing:
و لیست من
2-John Doe در فیلم SE7EN

درسته. ادم بد فیلم معرکه 7 هم خیلی خوبه. من عاشق این فیلم هستم و جزو بهترین فیلم هامه. برای کسایی که از فیلمای مرموز و معمایی خوششون میاد عالیه با بازی مورگان فریمن و برد پیت. یه قاتل که قتل های خودشو طبق هفت گناه کبیره انجام میده پایانشم معرکه بود.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#22 Cap-Spider Potter 1396-11-07 23:35
مقاله خیلی عالی بود...
کلا مقالاتی که با محوریت خبیث ها (Villain) هستن، همیشه منو جذب می کنند...
بعضی دوستان گزینه های خوبی مثال زدن که واقعا حق بودن جز بهترین های سینما رو داشتند...

T-1000 جز ویلین های محبوب منه... و همونطور که گفته شد، این خصلت توقف ناپذیریش، ترسناک ترین (!) و خطرناک ترین خصلتشه... فکر کنم خیلی از جاها هم ازش الهام گرفته شده...

مامور اسمیت توی سری ماتریکس واقعا خوش درخشید... خونسرد ولی خطرناک..! اما راستش با افت قسمت های بعدی ماتریکس من کلا از این تریلوژی ضد حال خوردم.!

سائورون هم که نور الانوره ! به قول خودتون خبیثی که حضورش به شکل فاجعه باری اندک و ناچیزه چطور تونست تا این حد تاثیرگذار بشه..!
من سائورون رو خیلی قبول دارم و قطعا توی لیست من جز Top 10 ئه...

هیث لجر هم که جنبه عمیقی از شخصیت جوکر رو نمایان کرد و بازی بی نظیری ارائه داد... خدا رحمتش کنه...

با اومدن تانوس هم که قطعا لیست تغییر میکنه و ما یه شخصیت کمیک بوکی دیگه رو جز رتبه های نخست میبینیم...

و دارت ویدر یقینا از عظیم ترین های سینماست... جز Top 5 منه... اصلا پایه و اساس مجموعه استار وارز از دارث ویدره...

اما بنظرم خبیث ترین شخصیت سینما تا الان لرد ولدمورته...
رو دستش ندیدم.

بازم ممنون بابت مقاله جنابت ترابی...
خیلی لذت بردم... تا فعلا بهترین مقاله سال (2018) ئه...
خسته نباشید...
نقل قول کردن
detective
#23 detective 1396-11-08 00:32
من نمیدونم چرا استپن وولف تو این لیست نیست :lol:
ولی از شوخی گذشته به نظرم دارث سیدیوس تو این لیست اضافی باشه اصلا حال نکردم باهاش و از اول معلوم بود که آدم بده انتقام سیث اونه اصلا سورپرایز نکرد منو به جاش میتونست دلقک سری اول IT باشه که خیلی خوب نقششو ایفا کرد
نقل قول کردن
hassan91
#24 hassan91 1396-11-08 00:45
خوب احساس میکنم که دکتر اختاپوس هم باید تو لیست میبود :-? ولی واقعا بازی یان مک کلن به عنوان مگنتو هم حرف نداشت به خصوص تو دو قسمت اول.
نورمن آزبورن ویلم دفو حرف نداشت ولی گرین گابلینش یکم مشکل داشت مخصوصا اون ماسک روی صورتش وگرنه میتونست حضور داشته باشه.
سائورن که واقعا محشره و خود گالم که تو کل خط داستانی ارباب حلقه حضور داره و تا آخر داستان تاثیر گذاره. جوکر هیث لجر که مشخصه و دراث ویدر و لوکی هم همینطور.
نقل قول کردن
mtm
#25 mtm 1396-11-08 06:37
به نقل از redmonster:
اینم لیست خبیثهای برتر من:
1-جوکر هیث لدجر: چون اسکار برده و کاراکتر فیلمای نولانه
2- لکس لوثر با بازی ماندگار جسی ایزنبرگ در شاهکار bvs. حق این شخصیت خیلی بالاتر از اینهاست حتی بالاتر از منچستر که اوله ولی متاسفانه چون "ذهن های کوچک" نموتنن اونو درک کنن برای جلوگیری از هرج و مرج رتبه ی2 گذاشتمش
3-اون یاروئه که توایی بالا رفتن از همه چی رو داره
4-جوکر مونث. حیف وارنر یک مقدار از شاهکاریت جوخه کم کرد والا بعد از منچستر رتبه ی 1 میشد
5-جوکر جرد لتو. چون برا همکاراش موش مرده و چیزای دیگه میفرستاد
6- بازی ماندگار ویل اسمیت به عنوان ددشات و جمله ی ماندگار So thas it? What? We some kinda...Suicide squad?
7- اریس در فیلم واندر وومن که واقعا حقشو تو اسکار خوردن
8-دومزدی با اون سی جی فوق زمینیش
9- دارک ساید در فیلم های اینده ی dceu چون دی سی هرچی میسازه شاهکاره. مثل bvs که از دو سال قبلش نسخه همه رو پیچید
10- استپن ولف درسته در سطح بقیه نیست ولی بازم چیزی از شاهکاریتش کم نمی کنه

:D :lol: :D
نقل قول کردن
spectacular spiderman
#26 spectacular spiderman 1396-11-08 09:06
کلا با این لیست مشکل دارم به نظرم بهترین لیست اینه AFI's 100 Years...100 Heroes & Villains
ولی خدایی سائورن یا پالپتاین چه جذابیتی نسبت به نورمن ازبورن یا دکتر اختاپوس تو فیلم دارن....
رتبه دکتر هانیبال هم پایینه چون اغلب لیستا برترین ویلنشون هانیبال لکتره
نورمن بیتس هم شما ندیدین ولی اولین روانی تاریخ سینماست که محشره
دارث ویدر هم به نظرم باید رتبش ۳ باشه و ویلن هایی مثل ولدمورت یا سائورن یا پالپتاین که تک بعدین نباید تو لیست باشن به نظرم لیست بر اساس علایق شخصیه
استاد ترابی شما خودتون چه جذابیتی تو پالپتاین می بینید
نقل قول کردن
spectacular spiderman
#27 spectacular spiderman 1396-11-08 09:15
اینایی که میگم واسه اینه که فقط ننشستم سه تا فیلم دارک نایت ببینم و جو گیر شم وقت گذاشتم کلی کمیک خوندم کلی فیلم دیدم و واقعا به ادم بر می خوره که شخصیتایی مثل نورمن ازبورن و دکتر اختاپوسن نباشن و یه عالمه ویلن تک بعدی مثل پالپتاین .سائورون.بیگانه اخه یه موجود فضایی ترسناکه درست خیلی هم تو فیلم اول بیگانه وحشتناک بود ولی اخه شخصیت پردازی داره...گالم چی اخه خدایی حق نورمن نیست تو این لیست باشه....ولدمورت هم بهتون بگم برا کسی که کتابای هری پاتر و خونده و فیلم هاشو دیده یه شخصیت تک بعدیه که فقط می خواد به هدف مسخرش برسه....
بعد دوتا ویلن اسپایدر من نباید باشن تو این لیست چرا چون همیشه در حقش ظلم شده
نقل قول کردن
spectacular spiderman
#28 spectacular spiderman 1396-11-08 09:22
یعنی واقعا انقدر سطح فکری مردمشون پایینه که اینجوری رای دادن
واقعا مگنیتو نباید باشه
نقل قول کردن
mobin.md
#29 mobin.md 1396-11-08 09:31
به نظرم جای گرین گابلین و مگنتو و دکتر اختاپوس خالیه ولی با سه تا آخری خیلی حال کردم
نقل قول کردن
star avengers
#30 star avengers 1396-11-08 10:11
این رتبه ها رتبه بندی های خوبی بودن اگه شخصیتی هم در این لیست نبوده بدونید از نظر تاثیر گذاری رو همه افراد به پای اینا نمی رسیده من خودم هم دوست داشتم دکتر اختاپوس و مگنیتو هم توی لیست باشن ولی بحث سینمایه تاثیر گذار بودنش هم دست افراد سازنده فیلم هست
نقل قول کردن
star avengers
#31 star avengers 1396-11-08 10:42
به نظر من مواردی که برای این رتبه بندی در نظر گرفته شده باشن رو پیدا کردم - پیچیده بودن فرد مثل لوکی که هیچ وقت نمیشه فهمید هدف اصلیش تو بعضی اوقات چیه - خباثت وبی رحمی برای مثال قتل در کمال و تمام خونسردی - ترس بیننده از شخصیت فیلم - بشمار رفتن به عنوان تهدید که سائورون با حضور کم توانست این احساس را در بیننده ایجاد کند شاید اگر بیشتر حضور داشت می توانست رتبه بهتری داشته باشد ولی کم شده که شخصیت منفی کم حضور داشته و همچین تاثیری هم داشته باشه - هدف - قدرت و قدرت طلبی و بدمن هر کاری می کند تا به این هدفش برسد -وبه نظرمن اخرین مورد که از همه این موارد مهم تره بیشتر مورد توجه قرار گرفته تاثیر گذاری روی مخاطب است
نقل قول کردن
hzdmc
#32 hzdmc 1396-11-08 10:51
چرا هیچکدوم از دشمنای اسپایدی تو لیست نبود؟!
وات؟
چرا؟؟؟؟!!
یعنی از نظرشون گرین گابلین و دکتر اختاپوس ماستن؟
تازه انصافا جیسون ورهیز باحال تر مایکل مایرز نبود؟
نقل قول کردن
hzdmc
#33 hzdmc 1396-11-08 10:56
به نقل از spectacular spiderman:
اینایی که میگم واسه اینه که فقط ننشستم سه تا فیلم دارک نایت ببینم و جو گیر شم وقت گذاشتم کلی کمیک خوندم کلی فیلم دیدم و واقعا به ادم بر می خوره که شخصیتایی مثل نورمن ازبورن و دکتر اختاپوسن نباشن و یه عالمه ویلن تک بعدی مثل پالپتاین .سائورون.بیگانه اخه یه موجود فضایی ترسناکه درست خیلی هم تو فیلم اول بیگانه وحشتناک بود ولی اخه شخصیت پردازی داره...گالم چی اخه خدایی حق نورمن نیست تو این لیست باشه....ولدمورت هم بهتون بگم برا کسی که کتابای هری پاتر و خونده و فیلم هاشو دیده یه شخصیت تک بعدیه که فقط می خواد به هدف مسخرش برسه....
بعد دوتا ویلن اسپایدر من نباید باشن تو این لیست چرا چون همیشه در حقش ظلم شده

عزیز روی اسم پست هست میگه بهترین ویلین ها توی سینما نگفت که توی کمیک.ولدمورتم خیلی خبیث خوبیه وقتی شما باهاش حال نمیکنی چرا بهش توهین میکنی؟هرچند بنظرم این کسایی که گفتی باید میبودن تولیست گالمم طرفداراش زیادن ولی بنظر من زیاد خبیث نبود
نقل قول کردن
Spider-Fan
#34 Spider-Fan 1396-11-08 11:27
بنظرم بهتره لیست top 10 با عنوان ...

"بهترین ویلین ها در آثار ادبیات تخیلی عصر معاصر
"

هم نوشته بشه.
و رتبه بندی ها هم نه توسط مردم نوشته بشه نه بر اساس محبوبیت در دنیای سینما یا هر چیز دیگر. رتبه بندی ها توسط کارشناسان این عرصه انجام بشه.
اگه اینجوری باشه تازه مفهوم ویلین در آثار ادبی جا خواهد افتاد و درک از ویلین ماندگار تغییر میکنه.

ای کاش همچین مقاله ای توی سایت تخصصی spidey.ir نوشته بشه.
نقل قول کردن
redmonster
#35 redmonster 1396-11-08 11:38
به نقل از spectacular spiderman:
اینایی که میگم واسه اینه که فقط ننشستم سه تا فیلم دارک نایت ببینم و جو گیر شم وقت گذاشتم کلی کمیک خوندم کلی فیلم دیدم و واقعا به ادم بر می خوره که شخصیتایی مثل نورمن ازبورن و دکتر اختاپوسن نباشن و یه عالمه ویلن تک بعدی مثل پالپتاین .سائورون.بیگانه اخه یه موجود فضایی ترسناکه درست خیلی هم تو فیلم اول بیگانه وحشتناک بود ولی اخه شخصیت پردازی داره...گالم چی اخه خدایی حق نورمن نیست تو این لیست باشه....ولدمورت هم بهتون بگم برا کسی که کتابای هری پاتر و خونده و فیلم هاشو دیده یه شخصیت تک بعدیه که فقط می خواد به هدف مسخرش برسه....
بعد دوتا ویلن اسپایدر من نباید باشن تو این لیست چرا چون همیشه در حقش ظلم شده

با همه ی حرفت موافق نیستم، چون سینما فقط به فیلمای کمیکی خلاصه نمیشه. ولی واقعا بعضی انتخابا مثل انتخاب پالپاتین و ولدمورت( خودم با این دو فنچایز بزرگ شدم و از طرفدارای جفتشونم) به نظرم یکم چاشنی فن بودن رو داشت. درسته خبیث های خوبی هستن ولی خیلی ها هستن که ازونا بهترن مثل misery، جک تورنس فیلم شاینینگ، جان دو فیلم هفت، تایلر دردن ، یا وقتی پرستار رچد تو لیست هست، چطور واردن نورتون فیلم شاوشنک نیست. یا به قول استاد hal 9000
ولی در کل لیست بدی نبود، حتی اونایی هم گفتم بازهم از نمادین ترین و بهترین خبیث هان
ولی برا خود من شماره های 1 و 2 هانس لاندا و آنتون چیگور هستن. جفتشون بطر عجیبی با روان طرف مقابلشون بازی میکردن. من که خیلی باهاشون حال کردم
نقل قول کردن
علی قدیانی
#36 علی قدیانی 1396-11-08 12:15
انیمیشنا هم خبیث خوب کم نداشتن
ولی من دوتا خبیث رو خیلی دوست دارم
یکی خرس لاتس- او تو toy story 3 بسیار بی نظیر بود یه خرس مظلوم نما که بر اثر تراژدی از اسباب بازی ها انتقام میگرفت
بعدی هم یقینا اسکار تو lion king شیری نیرنگ باز و مکار که به دنبال حکومت بر سرزمین برادرشه ، راستش منو تا حدی یاد لوکی میندازه.
بقیه ادم بدها هم مثل ارباب شن تو پاندای کونگ فوکار 2 ، لرد فارکوآد تو شرک 1 ، سیندروم که یه طرفدار پر و پا قرص ابرقهرمان که از قهرمان کینه پیدا میکنه و میشه دشمنش و کلا نسل قهرمانارو منقرض میکنه (رابطش با اقای شگفت انگیز تقریبا مثل رابطه اسپایدرمن و الکترو تو tasm2 ئه)
کلا کارتونای دیزنی و پیکسار خبیثای خوب و ماندگاری داشتن.
نقل قول کردن
علی قدیانی
#37 علی قدیانی 1396-11-08 12:24
دی سی هم بعد جوکر خبیثهای عالی و ماندگار نداشت فقط ژنرال زاد بدک نبود ، باید بیشتر روی خبیثاشون کار کنن چون فیلمای اخیر دی سی بخشی از شکستشون به خاطر خبیث ضعیفه ، همین استپن ولف فاجعه محض بود اصلا در حدی نبود که جاستیس لیگ دورهم جمع بشن تا در برابرش ایستادگی کنن
کلا اگه بتونن ذات و جوهره شخصیت هارو(چه خبیث چه قهرمان چه مکمل) البته با توجه به جوانب دنیای سینما حفظ کنن و با یه داستان خوب و فیلمارو هول هولکی برای رسیدن به مارول خراب نکنن میتونن موفق بشن.
مارولم انشالله با اوردن شخصیت هایی مثل دکتر دووم نسل جدیدی از خبیث های کمیک بوکی رو به ارمغان میاره.
واقعا خداروشکر که اینقدر مارول خوب پیشرفته و خوب پیش خواهد رفت 8)
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#38 Captain Steve Lover 1396-11-08 13:16
به نقل از Gobby:

مارولم انشالله با اوردن شخصیت هایی مثل دکتر دووم نسل جدیدی از خبیث های کمیک بوکی رو به ارمغان میاره.
واقعا خداروشکر که اینقدر مارول خوب پیشرفته و خوب پیش خواهد رفت 8)

انصافا مارول الان دیگه مشکل ویلین نداره...شما توجه کنید؛ بله تا قبل از الترون خیلی این مورد واضح بود واقعا بجز لوکی که یه خبیث همه جانبه هست(و شاید رد اسکال) بقیه حرف خاصی برای گفتن نداشتن و ویلین معمولی بودن...اما واقعا یه نگاه به فاز سوم بیندازیم...
ایگو واقعا یه ویلین فلسفی تمام عیار بود؛ والچر ی ویلین سمپاتیک بود که فرد به راحتی میتونست باهاش ارتباط برقرار کنه؛زیمو یه ویلین نوعاورانه و متفاوت بود؛هلا به ویلین اعصاب خورد کن بود که تا آخر فیلم تنفر نسبت به خودش رو راحت ایجاد می‌کرد برای بیننده؛دز مورد ثانوس هم که نگران نیستیم فقط امیدوارم کیلمانگر ویلین قدر و خوبی برای بلک پاتر باشه نه فقط یه ورژن دوم از قهرمان اصلی داستان مول ایرون مونگر یا یلو جکت یا ابامینیشن؛... که انشاالله ویلین خوبی در میاد...
و واقعا یکم نامردیه اگه بگیم هنوز مشکل ویلین توی Mcuوجود داره...
نقل قول کردن
علی قدیانی
#39 علی قدیانی 1396-11-08 13:44
به نقل از Captain Steve Lover:
به نقل از Gobby:

مارولم انشالله با اوردن شخصیت هایی مثل دکتر دووم نسل جدیدی از خبیث های کمیک بوکی رو به ارمغان میاره.
واقعا خداروشکر که اینقدر مارول خوب پیشرفته و خوب پیش خواهد رفت 8)

انصافا مارول الان دیگه مشکل ویلین نداره...شما توجه کنید؛ بله تا قبل از الترون خیلی این مورد واضح بود واقعا بجز لوکی که یه خبیث همه جانبه هست(و شاید رد اسکال) بقیه حرف خاصی برای گفتن نداشتن و ویلین معمولی بودن...اما واقعا یه نگاه به فاز سوم بیندازیم...
ایگو واقعا یه ویلین فلسفی تمام عیار بود؛ والچر ی ویلین سمپاتیک بود که فرد به راحتی میتونست باهاش ارتباط برقرار کنه؛زیمو یه ویلین نوعاورانه و متفاوت بود؛هلا به ویلین اعصاب خورد کن بود که تا آخر فیلم تنفر نسبت به خودش رو راحت ایجاد می‌کرد برای بیننده؛دز مورد ثانوس هم که نگران نیستیم فقط امیدوارم کیلمانگر ویلین قدر و خوبی برای بلک پاتر باشه نه فقط یه ورژن دوم از قهرمان اصلی داستان مول ایرون مونگر یا یلو جکت یا ابامینیشن؛... که انشاالله ویلین خوبی در میاد...
و واقعا یکم نامردیه اگه بگیم هنوز مشکل ویلین توی Mcuوجود داره...

فکر کنم متوجه نشدی.
من چیزی درباره مشکل تو خبیثای مارول نگفتم نه اتفاقا اکثر خبیثای mcu خوبن واقعا... من منظورم بین کل فیلمای مارول بودش (یعنی mcu و فاکس و...) گفتم به عنوان مثال دووم میشه یه خبیث متفاوت و منحصر به فرد که میشه خبیثی که مثلا اوریجینش خودش کلا میتونه یه فیلم اختصاصی داشته باشه که حالا تو کامنت قبلیم توضیح دادم .
نقل قول کردن
mehrdad_hnr
#40 mehrdad_hnr 1396-11-08 16:14
جای دیوید جونز هم واقعا خالی بود(شرور فیلم های دزدان دریایی کارئیب) ویلن خیلی خوبی به اندازه کافی سمپاتیک و ترسناک دوست داشتنی و جذاب به همراه جلوه های ویژه خیلی خوب
نقل قول کردن
redmonster
#41 redmonster 1396-11-08 17:06
به نقل از mtm:
به نقل از redmonster:
اینم لیست خبیثهای برتر من:
1-جوکر هیث لدجر: چون اسکار برده و کاراکتر فیلمای نولانه
2- لکس لوثر با بازی ماندگار جسی ایزنبرگ در شاهکار bvs. حق این شخصیت خیلی بالاتر از اینهاست حتی بالاتر از منچستر که اوله ولی متاسفانه چون "ذهن های کوچک" نموتنن اونو درک کنن برای جلوگیری از هرج و مرج رتبه ی2 گذاشتمش
3-اون یاروئه که توایی بالا رفتن از همه چی رو داره
4-جوکر مونث. حیف وارنر یک مقدار از شاهکاریت جوخه کم کرد والا بعد از منچستر رتبه ی 1 میشد
5-جوکر جرد لتو. چون برا همکاراش موش مرده و چیزای دیگه میفرستاد
6- بازی ماندگار ویل اسمیت به عنوان ددشات و جمله ی ماندگار So thas it? What? We some kinda...Suicide squad?
7- اریس در فیلم واندر وومن که واقعا حقشو تو اسکار خوردن
8-دومزدی با اون سی جی فوق زمینیش
9- دارک ساید در فیلم های اینده ی dceu چون دی سی هرچی میسازه شاهکاره. مثل bvs که از دو سال قبلش نسخه همه رو پیچید
10- استپن ولف درسته در سطح بقیه نیست ولی بازم چیزی از شاهکاریتش کم نمی کنه

:D :lol: :D

سلام استاد، خاطرتون هست چه داستانایی داشتیم ما با اینا :P
نقل قول کردن
mtm
#42 mtm 1396-11-08 17:22
به نقل از redmonster:
به نقل از mtm:
به نقل از redmonster:
اینم لیست خبیثهای برتر من:
1-جوکر هیث لدجر: چون اسکار برده و کاراکتر فیلمای نولانه
2- لکس لوثر با بازی ماندگار جسی ایزنبرگ در شاهکار bvs. حق این شخصیت خیلی بالاتر از اینهاست حتی بالاتر از منچستر که اوله ولی متاسفانه چون "ذهن های کوچک" نموتنن اونو درک کنن برای جلوگیری از هرج و مرج رتبه ی2 گذاشتمش
3-اون یاروئه که توایی بالا رفتن از همه چی رو داره
4-جوکر مونث. حیف وارنر یک مقدار از شاهکاریت جوخه کم کرد والا بعد از منچستر رتبه ی 1 میشد
5-جوکر جرد لتو. چون برا همکاراش موش مرده و چیزای دیگه میفرستاد
6- بازی ماندگار ویل اسمیت به عنوان ددشات و جمله ی ماندگار So thas it? What? We some kinda...Suicide squad?
7- اریس در فیلم واندر وومن که واقعا حقشو تو اسکار خوردن
8-دومزدی با اون سی جی فوق زمینیش
9- دارک ساید در فیلم های اینده ی dceu چون دی سی هرچی میسازه شاهکاره. مثل bvs که از دو سال قبلش نسخه همه رو پیچید
10- استپن ولف درسته در سطح بقیه نیست ولی بازم چیزی از شاهکاریتش کم نمی کنه

:D :lol: :D

سلام استاد، خاطرتون هست چه داستانایی داشتیم ما با اینا :P

بله بله . مگه میشه یادم بره. موجودات غریبی هستن بعضی از این دی سی فنا
نقل قول کردن
Amir
#43 Amir 1396-11-09 21:30
به نقل از Miguel-OHara:
به نقل از Amir:
من عاشق دارث ویدر و جوکر و لوکی و ولدمورتم
دارث ویدر اولش که اومد خیلی چرت و پرت میگفتن یه شخصیت تک بعدی هست که فقط وفادار امپراطوریه ولی وقتی فیلمای بعدی اومد متوجه شدن که چه قدر چند بعدی و عالیه
تازه وقتی سه گانه بعدی جنگ ستارگان اومد که زمانش قبل از سه گانه قبلی بود کپ کردم ،تو فیل اولش اون بچه کوچولو رو دیدم گفت من اناکین اسکای واکرم گفتم چی جوری قراره این بچه بزرگترین خبیث تاریخ بشه که فیلمای بعدی اومد و به خصوص قسمت سوم ماجرای تبدیل شدنش به دارث ویدر رو خیلی خوب اورده بود(من این فیلم سوم revenge of sith رو بهترین فیلم تاریخ جنگ ستارگان میدونم،این فیلم همه چی داشت و در همه ی زمینه ها عالی بود به خصوص مبارزه اناکین و اوبی وان کنوبی که بینظیر بود)
من خودم مارول فنم و طرفدار دوومم ولی خدایی قبول کنید دارث ویدر از دووم خیلی بهتره
هیث لیجر هم که عالی بود
اگه گرین گابلین او لباس چرتشو و با اون دیالوگای کلیشه ای نداشت به راحتی تو این لیست میومد(البته تو کمیک که عالیه از جوکر و دارث ویدرم بهتره)

تاثیر گذاری که سینما داره،کمیک به اون اندازه نداره. اگه به شخصیت دکتر دووم اونقدر خرابکاری نمیکردن الآن احتمال داشت حتی دووم اول این لیست می بود اما حیف....

قبول دارم ، اولش تو فنتستیک فور 2005 که دکتر دووم متوسط رو به پایین بود(اگه نگفتم افتضاح فقط به خاطر لباسشه) تو 2015که هیچ.......
معلوم نیست اریجینشو از کجا در اوردن ، حالا خصیت پردازی افتضاحش به کنار،نمیدونم لباسشو چی جوری طراحی کردن
اگه دکتر دووم مثل کمیکاش تو سینما اومده بود به نظرم تو یکی ازبهترین رتبه های این لیست جا کرده بود
نقل قول کردن
Amir
#44 Amir 1396-11-09 21:34
به نقل از redmonster:
اینم لیست خبیثهای برتر من:
1-جوکر هیث لدجر: چون اسکار برده و کاراکتر فیلمای نولانه
2- لکس لوثر با بازی ماندگار جسی ایزنبرگ در شاهکار bvs. حق این شخصیت خیلی بالاتر از اینهاست حتی بالاتر از منچستر که اوله ولی متاسفانه چون "ذهن های کوچک" نموتنن اونو درک کنن برای جلوگیری از هرج و مرج رتبه ی2 گذاشتمش
3-اون یاروئه که توایی بالا رفتن از همه چی رو داره
4-جوکر مونث. حیف وارنر یک مقدار از شاهکاریت جوخه کم کرد والا بعد از منچستر رتبه ی 1 میشد
5-جوکر جرد لتو. چون برا همکاراش موش مرده و چیزای دیگه میفرستاد
6- بازی ماندگار ویل اسمیت به عنوان ددشات و جمله ی ماندگار So thas it? What? We some kinda...Suicide squad?
7- اریس در فیلم واندر وومن که واقعا حقشو تو اسکار خوردن
8-دومزدی با اون سی جی فوق زمینیش
9- دارک ساید در فیلم های اینده ی dceu چون دی سی هرچی میسازه شاهکاره. مثل bvs که از دو سال قبلش نسخه همه رو پیچید
10- استپن ولف درسته در سطح بقیه نیست ولی بازم چیزی از شاهکاریتش کم نمی کنه

ایول
خیلی باحال مسخره شون کردی. باحالین مردم از خنده :D
نقل قول کردن
Stormbreaker
#45 Stormbreaker 1402-06-28 23:53
ببخشید آقای ترابی شرمنده که می پرسم به نظر شما
۱)دارث ویدر واقعا لیاقت عنوان بهترین خبیث تاریخ سینما رو داره؟
۲)نظرتون راجع به سه گانه ی پیش درآمد و سه گانه ی دنباله چیه؟به نظرتون کدومش بهتره؟ من خودم واقعا فکر نمی‌کنم سه گانه ی پیش درآمد لایق او همه نفرت بود . درسته که سه گانه مشکلات زیادی داشت ولی حداقل سرگرم کننده بود به خصوص قسمت سومش.
نقل قول کردن
God emperor doom
#46 God emperor doom 1402-06-30 01:32
ببخشید استاد من یک سوال داشتم آیا تانوس در کجای این مقاله رو در بر میگیره؟
نقل قول کردن
Stormbreaker
#47 Stormbreaker 1402-07-07 09:22
به نقل از Stormbreaker:
ببخشید آقای ترابی شرمنده که می پرسم به نظر شما
۱)دارث ویدر واقعا لیاقت عنوان بهترین خبیث تاریخ سینما رو داره؟
۲)نظرتون راجع به سه گانه ی پیش درآمد و سه گانه ی دنباله چیه؟به نظرتون کدومش بهتره؟ من خودم واقعا فکر نمی‌کنم سه گانه ی پیش درآمد لایق او همه نفرت بود . درسته که سه گانه مشکلات زیادی داشت ولی حداقل سرگرم کننده بود به خصوص قسمت سومش.

ببخشید آقای ترابی شرمنده ولی میشه نظرتون رو راجع به سوالی که بالا پرسیدم رو بدونم
نقل قول کردن
mtm
#48 mtm 1402-07-07 13:46
به نقل از Stormbreaker:
ببخشید آقای ترابی شرمنده که می پرسم به نظر شما
۱)دارث ویدر واقعا لیاقت عنوان بهترین خبیث تاریخ سینما رو داره؟
۲)نظرتون راجع به سه گانه ی پیش درآمد و سه گانه ی دنباله چیه؟به نظرتون کدومش بهتره؟ من خودم واقعا فکر نمی‌کنم سه گانه ی پیش درآمد لایق او همه نفرت بود . درسته که سه گانه مشکلات زیادی داشت ولی حداقل سرگرم کننده بود به خصوص قسمت سومش.

1- بله
۲- بنظرم هر دو تقریبا در یک سطح هستند ولی سه گانه ی دنباله در کل بهتره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید