رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی – قسمت 2

و باز میرسیم به بحث داغ و پرطرفدار "کی از بقیه قوی تره؟"

مقدمه: باورتون میشه که فقط 10 روز دیگه تا اکران فیلم "انتقام جویان: جنگ بینهایت" باقی مونده؟! این فیلم و دنباله آن پایانی خواهند بود بر دوره ای از دنیای سینمایی مارول (MCU) و ثمره 10 سال زحمت و برنامه ریزی مارول استودیوز در آن دیده خواهد شد. بنابراین طبیعیه که خیلی از هواداران دارند به ده سال گذشته نگاه میکنند و شخصیت ها و داستان های مارول را مورد بررسی مجدد قرار میدهند. همچنین الان که قراره همه قهرمانان مارول در برابر تهدید بزرگی همچون ثانوس قرار بگیرند بحث های زیادی در جریان است درباره اینکه قدرت شخصیت ها در MCU تا چه حده و اونا چطور قراره در برابر او  ظاهر بشوند (مخصوصا اینکه چند روز پیش  برادران روسو اعلام کردند قدرت ثانوس از هالک بیشتره!) این مقاله دو قسمتی را به استناد به مقاله سایت CBR تقدیم شما میکنیم  که در آن شخصیت های مختلف مارول از نظر قدرت و زور بازو رتبه بندی شده اند. مطمئن هستیم مورد توجه شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

نکته مهم: ملاک رتبه بندی قدرت های فیزیکی و درونی شخصیت هاست بنابراین کاراکترهایی مثل مرد آهنی چون قدرت خودشون رو از زره یا تجهیزات میگیرند در این لیست جایی ندارند. ضمن اینکه شخصیت هایی همچون "سلستیال" (Celestial) درسته که بسیار نیرومند هستند ولی ما هنوز به قدر کافی ازشون در دنیای سینمایی ندیده ایم که بتوانیم میزان قدرت آنها را حساب کنیم. بنابراین در این لیست به آنها نیز اشاره نمیشود.

 

20- جسیکا جونز

جسیکا جونز

همانطور که در فصل دوم دیدیم، جسیکا جونز قبلا دچار یک تصادف در خودرو شده که چیزی نمانده بود که باعث مرگش بشه. این تصادف تمام اعضای خانواده اش رو کشت (البته در فصل دوم معلوم شد مادرش زنده است!) و سپس جسیکا به دست یک سازمان علمی و مخفی به نام IGH تحت آزمایشات گسترده ای قرار گرفته. این سازمان بسیار علاقمنده به دستکاری های ژنتیکی و انجام روش های کثیف پزشکی. در نتیجه این آزمایشات، جسیکا به قدرت های فوق بشری دست یافت و مثلا دیگه میتونه فلزات رو خم کنه یا اشیا سنگین رو بلند کنه و یا اینکه خودروها را متوقف کنه. در دنیای کمیک همچنین او میتونه پرواز کنه ولی در سریال های مارول تا اینجا که این قدرت رو خیلی کوتاه و محدود در او دیده ایم که بیشتر شبیه به پرش بلند بوده! ضمن اینکه کلا زیاد قدرت های او را نشان ما نمیدهند و راستش را بخواهید رتبه بندی قدرت های او سخته!

 

19- سرباز زمستانی

باکی بارنز

«باکی بارنز» به عنوان دوست و رفیق و همکار استیو راجرز مورد آزمایشات گروه تروریستی هایدرا قرار گرفت و به شخصیت خبیث فیلم کاپیتان آمریکا 2 تبدیل شد. او را در ضمن شستشوی مغزی دادند و همچنین دارای یک بازوی فلزی قدرتمند هم شد. او سالها در حالت حیات تعلیقی قرار داشت و هر از گاهی یخ او را آب میکردند تا ماموریت هایی را برای هایدرا به انجام برسونه (مثل قتل پدر و مادر تونی استارک) . به نظر میرسه قدرت های او در سطح کاپیتان آمریکا باشه و حتی جلوی خیلی از قهرمانان نیرومند مارول قد علم کرده است. و همانطور که به یاد دارید تونست سپر کاپیتان آمریکا را در هوا بگیره و با قدرت زیاد به خودش برگردونه!

 

18- کاپیتان آمریکا

عکس CAP

علیرغم اینکه کاپیتان آمریکا یکی از قهرمانان پر زور دنیای سینمایی مارول است (و همانطور که در این مقاله گفته شد نیروهای او نسبت به دنیای کمیک بیشتر شده) اما اکثر توانایی او از تجربه و مهارتش در مبارزه و همچنین عزم بزرگ او نشات میگیره. او به خاطر سرم ابر سرباز که در وجودش است و در رگ هایش جریان دارد ،  میتونه انسان های عادی رو مثل کاغذ به اطراف پرت کنه، کنده درخت رو از وسط به دو نیم کنه ، ماشین ها رو با لگد پرت کنه به دشمنان و البته جلوی حرکت هلی کوپتر رو بگیره!!! این آخری که گفتم چشمگیر ترین حرکتی بوده که او در زمینه زور بازو اجرا کرده!


17- پلنگ سیاه

بلک پنتر

پلنگ سیاه یکی از قهرمانانی هستش که نسبتا جدید به MCU   اضافه شده ولی به لطف لباس قدرتمندی که بر تن میکنه، رفلکس های گربه مانندش و همچنین قدرت برترش که از گیاهان مرموز واکاندا میگیره به یکی از حریفان قدر تبدیل شده است. به همین دلیله که قدرت او حالتی فرا بشری پیدا کرده و مثلا میتونه از خودروی در حال حرکت سریع تر بدوه . البته درسته که بیشتر قابلیت های خودش رو از لباسش که از فلز مهمی به نام وایبرینیوم ساخته شده، میگیره ولی اون گیاه قلب مانند واکاندا هم بی تاثیر نبوده . در فیلم جنگ داخلی هم به نظر میرسید از هر دوی کاپیتان آمریکا و سرباز زمستانی قوی تره، به خصوص از سرباز زمستانی که چند باری حالش رو گرفت!

 

16- لوک کیج

لوک کیج

درسته که شخصیت های مارول در شبکه نتفلیکس در محیط و شرایطی قرار نمیگیرند که آدم قدرت های فوق بشری اونا رو به درستی درک کنه و "سطح خیابانی " (Street-Level)  به حساب میان ولی در هر حال لوک کیج یکی از قوی ترین ها هستش و بارها دیده شده که چقدر راحت بر عده زیادی از خلافکاران پیروز شده. او به لطف زور بازوی زیاد میتونه مثلا دیوار رو تخریب   یا فولاد رو خم کنه . و پوست غیر قابل نفوذش خیلی به کمکش میاد و باعث میشه بتونه از حداکثر قدرت خودش استفاده کنه بدون اینکه به خودش آسیب برسونه.

 

15- مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی

علیرغم اینکه فقط 15 سال داره ولی پیتر پارکر یکی از قوی ترین شخصیت هایی هستش که تا به حال در MCU معرفی شده است. او به راحتی در اولین حضور خودش تونست از پس فالکون و سرباز زمستانی بر بیاد (یادتونه چطور تونست بازوی مکانیکی باکی رو نگه داره؟!) . او در مبارزه با کاپیتان آمریکا که خیلی هم در نبرد تخصص و تجربه داره، موفق عمل کرد. اما بزرگترین نمایش قدرت او را در فیلم اختصاصی خودش یعنی "بازگشت به خانه" شاهد بودیم که در آن تونست دو نیمه از یک کشتی در حال غرق شدن (که مورد اصابت سلاح والچر قرار گرفته بود) رو برای مدتی قابل توجه با تار خودش نگه داره .

 

14- گامورا

 گمورا

درسته که فیلم های "نگهبانان کهکشان" هرگز گامورا را به عنوان یک شخصیتی که باید از قدرتش ترسید به ما نشون نداده اند ولی اعمال او حاکی از آن است که از چیزی که شاید خیلی ها تصورش را میکنند نیرومند تر است. با عقل هم جور در میاد چون ثانوس او را جوری بار آورده که یک قاتل بی عیب و نقص باشد. یعنی معلومه که او هرگز فرد ضعیفی را به عنوان دختر خودش انتخاب نمیکنه، درسته؟ به طور مثال در قسمت اول خیلی راحت شاخ و برگ های قوی گروت رو نابود کرد یا در قسمت دوم دیدیم که یک توپ بزرگ را به راحتی روی شونه خودش حمل میکنه. بعدشم که حتما یادتون هست بدنه سفینه را پاره کرد تا نبولا را نجات بده . شک نکنید که به خاطر نزدیکی او با ثانوس قراره کارهای درخشان تری  از او در فیلم "جنگ بینهایت" شاهد باشیم!

 

13- درکس

 درکس

قطعا در مقایسه با دنیای کمیک با درکس به مراتب ضعیف تری در دنیای سینمایی مارول روبرو هستیم ولی باز هم او دارای قدرت زیادی است. درکس سابقه این رو داشته که بهش لقب جنگجویی بیرحم داده بشه و یادتون هست که در اولین ملاقتش با گامورا تونست به راحتی غافلگیرش کنه و بچسبونتش به دیوار!  سپس کارهای دیگری مثل پرش بلند انجام داد . ضمن اینکه اگه یادتون باشه ضربه مهیبی از چکش رونان (که به سنگ بینهایت قدرت مجهز شده بود) دریافت کرد ولی دوباره به سرعت سر پا شد!

 

12- جاینت من

 جاینت من

البته هنوز درست و حسابی  میزان قدرت های اسکات لانگ وقتی بزرگ میشه و تبدیل میشه به جاینت من دستمون نیومده ولی در فیلم "جنگ داخلی" خیلی قوی بود و چندین قهرمان با هم متحد شدند تا بتونند شکستش بدن. او به راحتی چندین بار اسپایدرمن و ماشین جنگی را زد و بال هواپیما را هم کند و پرتش کرد به سوی آیرون من! با این حال او خیلی  دست و پا چلفتی هستش و به قدرت های جدید خودش آشنایی نداره ولی با کمی تمرین میتونه یکی از بزرگترین و قوی ترین قهرمانان mcu باشه و به گروه در شکست دادن ثانوس کمک زیادی بکنه.

 

11- الترون

الترون

الترون که اولش خلق شد تا نوعی محافظت جهانی باشد در برابر تهدیدهای احتمالی فرا زمینی، خیلی زود علیه خالق خودش شد و بر ضد بشریت عمل کرد. او در ذهن خودش به این نتیجه رسیده بود که تنها راه نجات جهان این است که کل بشریت نابود شوند. او از همان ابتدا یک حریف قدر برای اونجرز بود. تازه، بعدش تونست با فلز وایبرینیوم خودش رو ارتقا هم بده! در این حالت میتونست حتی ثور رو از گردن بگیره (کاری که خیلی ها آرزوی انجامش رو دارند!). با این حال او حریف قدرت هالک نشد و از او ضعیف تره.

 

10- ویژن

ویژن

این اونجر قدرتمند دارای نیروهای فوق بشری زیادی است. جالبه که مارول سعی نکرده در دنیای سینمایی خودش قدرت های او را کاهش بده و به همین دلیل تبدیل شده به یکی از قوی ترین ها! او که توسط الترون، تونی استارک و هلن چو خلق شده ، از فلز ترکیبی وایبرینیوم ساخته شده پس خودتون میتونید حدس بزنید چقدر مقاومه. حالا اگه از این حقیقت که تونست میولنیر (پتک ثور) رو بلند کنه بگذریم ولی چطور میشه فراموش کرد که با دست خالی روبات الترون ها را نابود کرد یا به راحتی تعادل جاینت من رو بهم زد؟ خود برادران روسو گفته اند که قدرت های او در حد ثور و هالکه! بنابراین امیدواریم قدرت اصلی او را در فیلم "جنگ بینهایت" نظاره گر باشیم!

 

9- ابامینیشن

ابومینیشن

در فیلم "هالک باور کردنی" شاهد بودیم که امیل بلانسکی پس از اینکه خون گامایی بروس بنر بهش تزریق شد چطور تبدیل شد به هیولای زشتی به نام ابامینیشن. اندازه او حتی از هالک هم بزرگتر بود! او حتی از استخوان های بیرون آمده از بدنش میتونست به عنوان سلاح استفاده کنه و بنابراین نبرد سختی را برای هالک رقم زد که قبلا تو این مقاله از اون به عنوان یکی از برترین نبردهای تاریخ فیلم های کمیک بوکی یاد کردیم. به نظر میرسید او حتی از هالک هم قدرت بیشتری داره و همه چیز رو نابود میکرد (مثل هلی کوپتر، ساختمان یا خودروهای داخل خیابان) ولی هالک به لطف خشم خودش که باعث میشه قوی تر بشهف او را شکست داد.

 

8- ثور

ثور

حتی با استانداردهای آزگاردی هم باید قبول کرد که ثور بسیار قوی است و نیروهای خدا مانند دارد و تونسته در مقابل حریفانی مثل هالک دوام بیاره. او در مجموع میتونه لقب قوی ترین اونجر رو در دنیای سینمایی مارول داشته باشه (البته اگه هالک رو جزو اعضای اصلی اونجرز حساب نکنیم!). شاید فکر کنید که نیروهای او فقط از چکش او می آید ولی اصلا اینطور نیست. چون او بارها چکش خودش رو از دست داده ولی ثابت کرده که بدون آن نیز جنگجوی بسیار قوی و نیرومندی است. ضمن اینکه او به عنوان خدای رعد و برق به نیروی بسیار بزرگی دسترسی دارد که در مواقع لزوم به کمکش می آید. همچنین در فیلم "ثور: راگناورک" دیدیم که وقتی میولنیر نابود شد اما هنوز چقدر قوی بود و در مبارزه مهارت داشت.

 

7- کرس

کرس kurse

کرس (Kurse) را در فیلم "ثور: دنیای تاریک" دیدیم که یکی از فرماندهان ملکیث بود که اولش اسمش Algrim بود و بعدش به موجودی از نژاد کرس ها تبدیل شد که نوعی از الف های تاریک هستند که وجودشان از تاریکی مطلق و خالص است . او احتمالا یکی از بی نام و نشان ترین خبیث های فرعی MCU است ولی باید قبول کنیم که خیلی نیرومند بود و تاثیر زیادی هم روی ثور و آزگارد داشت (چون مادر ثور یعنی فریگا را کشت). او سپس لوکی رو کشت (البته لوکی به ظاهر مرد). واقعا به ندرت پیش میاد که شخصیتی از ثور قوی تر باشه ولی کرس اینطور بود.

 

6- هالک

هولک

آیا واقعا نیازه که چیزی بگیم؟ او هالکه! اونقدر قویه که میتونه شهرها رو با خاک یکسان کنه ، با گرگ های عظیم الجثه آزگارد مبارزه کنه و در مسابقات گلادیاتوری سیاره ساکار نفر اول باشه! ببینید چقدر قویه که لوکی مثل سگ ازش میترسه! مساله اصلی درباره قدرت های هالک اینه که هر شخصیتی یک سطح قدرت محدود داره که به مرور برامون تثبیت میشه ولی هالک اینطور نیست. چون وقتی خشمش بیشتر میشه، قدرتش هم افزایش پیدا میکنه. او بدون شک قوی ترین قهرمان دنیای فیلم های سینمایی مارول است . باید دید قدرت او در برابر ثانوس چه میکنه!

 

5- هلا

هلا - خواهر ثور

درسته که مثل دیگر شحصیت های این لیست دارای بازوهای عضلانی بزرگ نیست ولی هلا در همون ثانیه های نخست از حضورش در فیلم "ثور: رگنوراک" و خرد کردن چکش ثور ثابت کرد چقدر میتونه قوی و تهدید آمیز باشه. او به خاطر اشتهای سیری ناپذیر خودش در جنگ و خونریزی، از آزگارد تبعید شده بود و در نهایت معلوم شد به پدرش اودین کمک کرده تا 9 قلمرو رو فتح کنه. او در فیلم "ثور: رگنوراک" بارها نشون داد از برادرش قوی تره و نه تنها چکش او بلکه یکی از چشمانش را نیز ازش گرفت!

 

4- اودین

ادین

اودین برای هزاران سال حاکم آزگارد بود و قطعا قوی ترین آزگاردی به شمار میاد، هم از نظر قدرت بازو و هم از نظر قدرت های جادویی خودش. او به همراه دخترش، هلا، 9 قلمرو اصلی عالم را فتح کرد. . اودین با هوش و درایت خودش برای هزاران سال آزگارد را صحیح و سالم نگه داشته و در صدها نبرد پیروز شده. در واقع شجاعت و مهارت او در نبرد را میتوان در ثور و نبوغ و هوشش را هم میشه در لوکی مشاهده کرد. در نتیجه او ترکیبی است از ثور و لوکی! قدرت و سیاست! قدرت او از «اودین فورس» (Odinforce) نشات میگیرد که ترکیبی است از نیروهای کیهانی و جادویی.

 

3- سورتور

سرتور

درسته که اودین هزاران سال پیش تونسته بود سورتور را شکست بده ولی ازش قوی تره. حتی در ابتدای فیلم "ثور: رگنوراک" شاهد هستیم که ثور به راحتی او را شکست میده . ولی در واقع قدرت واقعی او در پایان فیلمه که آشکار میشه و میبنیم که چقدر عظیم الجثه میشه و آزگارد و هلا رو با هم نابود میکنه ! دیدید که به نظر نمیومد هالک هم در نبرد با او بتونه کاری از پیش ببره!

 

2- ثانوس

ثنوس

ثانوس رو هم میشه مثل خود فیلم جنگ بینهایت ثمره و نقطه اوج 10 سال داستان سرایی و برنامه ریزی دقیق مارول دانست . قراره او نابودگر عالم باشه (البته شایدم بهتره بگیم نصف عالم!). درسته که با داشتن دستکش و سنگ های بینهایت شکست ناپذیر میشه ولی بدون اونا هم یکی از قوی ترین شخصیت های عالمه و این حقیقتی هستش که  گامورا و نبولا در فیلم "نگهبانان کهکشان" به آن اعتراف کردند. خود برادران روسو اخیرا گفتند که از هالک هم قوی تره . بنابراین میتونه پوزه اونجرز رو به خاک بماله! باید منتظر بمانیم و بینیم او در فیلم "جنگ بینهایت" چه کارها که نمیکنه!

 

1- دورمامو

درمامو

خب شاید بپرسید چرا دورمامو اوله ولی ثانوس دوم؟ دلیلش اینه که دورمامو بدون داشتن دستکش بینهایت یا سنگ های بینهایت هم یک خداست! او یک تهدید میان بعدی است که قصدش اینه که تمام قلمروها و دنیاهای عالم را فتح کنه. گفته میشه که قدرت های نامحدود داره و یقینا قدرتمندترین شخصیتی است که تا به حال در MCU دیده شده. به نظر میرسه او به اندازه گالاکتوس در MCU قوی باشه چون در واقع همانطور که در این مقاله گفته شد مارول میخواست او در فیلم "دکتر استرنج" نقشی مشابه با گالاکتوس رو براش ایفا کنه (چون رایت گالاکتوس دست فاکس بود). میگن میزان قدرت او اونقدر زیاده که ذهن انسان نمیتونه درکش کنه. خودتون هم شاهد بودید که دکتر استرنج فقط با حقه و نیرنگ تونست شکستش بده.

 

راستی  آیا شما با این رتبه بندی موافقید؟

 

 مهدی ترابی مهربانی

 

منبع: سایت cbr

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند در دنیای سینمایی مارول (MCU)

معرفی 20 سلاح قدرتمند انتقام جویان (THE AVENGERS)

10 دفعه ای که ابرشروران کمیک بوکی قدرت های جدیدی به دست آوردند

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)

20 خبیث برتر فیلم های کمیک بوکی مارول 

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

رتبه بندی قوی ترین اهالی ازگارد در دنیای کمیک بوک

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای مارول

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه انتقام جویان

15 سلاح نیرومند که در دنیای سینمایی مارول مخفی شده اند!

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند دنیای کمیک

10 حقیقتی که باید درباره دستکش بینهایت (INFINITY GAUNTLET) بدانید

معرفی سنگ های ابدیت (INFINITY STONES)

15 سپر برتر کاپیتان آمریکا

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

15 نفری که تا به حال چکش ثور را بر دست گرفته اند!

رتبه بندی قوی ترین فلزات در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

roham_shahi
#1 roham_shahi 1397-01-29 16:53
با گامورا موافق نیستم چون بیشتر مهارت داره تا زور بازو. یعنی به نظرم باید کاپیتان و باکی رتبه بهتری نسبت به گامورا داشته باشن. یه چیز دیگم اینکه خوب قدرت جاینت من هم از لباسشه وگرنه خودش که قدرت خاصی نداره! چه جوری پس ایرون من و هالک باستر نمیتونن تو لیست باشن ولی جاینت من میتونه!
در کل مقاله جالبی بود منتظر بخش دومش هستیم :lol:
نقل قول کردن
roham_shahi
#2 roham_shahi 1397-01-29 16:57
به نقل از roham_shahi:
با گامورا موافق نیستم چون بیشتر مهارت داره تا زور بازو. یعنی به نظرم باید کاپیتان و باکی رتبه بهتری نسبت به گامورا داشته باشن. یه چیز دیگم اینکه خوب قدرت جاینت من هم از لباسشه وگرنه خودش که قدرت خاصی نداره! چه جوری پس ایرون من و هالک باستر نمیتونن تو لیست باشن ولی جاینت من میتونه!
در کل مقاله جالبی بود منتظر بخش دومش هستیم :lol:

در ادامه اینم بگم که به نظرم رد اسکال هم باید تو لیست می بود. منطقی هم نیست که فاصلش با کپ زیاد باشه چون هر دو از یه سرو استفاده کردن!
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#3 Captain Steve Lover 1397-01-29 17:55
The Strongest There Is
خب مسلما از لحاظ زور فیزیکی بین ابرقهرمان ها هالک باید از بقیه قوی تر باشه اما اگر توانایی های ماورایی تخیلی رو بیاریم وسط استارلرد(گاردین ز ۲) و دکتر استرنج و ثور(رگنوراک) از بقیه قدرتمند ترن...
توی رتبه بندی ها بنظرم همه بجز بلک پنتر درست بودن...بلک پنتر رتبه باید کمی بالاتر باشه...بالاتر از التران
باید توی ده برتر باشه
میتونه التران رو‌ پاره پاره کنه با چنگال های ویبرانیومیش...
سر تا پا ویبرانیوم!!تازه اون گیاه عجیب غریب زور فیزیکی رو هم در حد سرباز ها میکنه...بنظرم درکس و التران و اسپایدرمن و گامورا نباید بالاتر از بلک پنتر باشن
نقل قول کردن
Marc Spector
#4 Marc Spector 1397-01-29 18:28
من این مقاله رو چند روز پیش تو cbr خوندم ولی تعجب کردم ...(اسپویل نمیکنم :lol: ) توش نبود.به نظرم خیلیا میتونستن تو رتبه بندی باشن ولی نبودن.
سپاس استاد ترابی خسته هم نباشید.
فقط لطفاً این :
spidey.ir/.../...
رو ببینید.
نقل قول کردن
parker
#5 parker 1397-01-29 19:29
CBR هر از گاهی یه مقاله میده که کلا اعتبارش رو میبره زیر سوال ! عجیبه واقعا !
ده نفر اول رو چجوری قراره جا بدن واقعا ؟
ثانوس ، ایگو ، اودین ، دورمامو ، دکتر استرنج ، ویژن ، اسکارلت ویچ ، هلا ، ثور ، هالک ، ایرون من ، کوئیک سیلور ، استارلرد ، آیرون فیست و ... بازم بگم واقعا ؟
نقل قول کردن
best of the best
#6 best of the best 1397-01-29 19:53
به نقل از roham_shahi:
با گامورا موافق نیستم چون بیشتر مهارت داره تا زور بازو. یعنی به نظرم باید کاپیتان و باکی رتبه بهتری نسبت به گامورا داشته باشن. یه چیز دیگم اینکه خوب قدرت جاینت من هم از لباسشه وگرنه خودش که قدرت خاصی نداره! چه جوری پس ایرون من و هالک باستر نمیتونن تو لیست باشن ولی جاینت من میتونه!
در کل مقاله جالبی بود منتظر بخش دومش هستیم :lol:

دلیلت منطقی نیست ولی تو مقاله با دلیل گفته که مثلا فلان جا یا فلان جا دیدیم که گامورا فلان کار رو کرد
بعدشم جاینت من با ایرون من فرق داره
چرا؟ چون لباسش ثابته و قدرت هاش یه جوره ولی ایرون من زره داره که مدام ارتقا پیدا میکنه . پس نمیشه دقیقا سطح قدرتش رو تعیین کرد
نقل قول کردن
best of the best
#7 best of the best 1397-01-29 19:55
به نقل از roham_shahi:

در ادامه اینم بگم که به نظرم رد اسکال هم باید تو لیست می بود. منطقی هم نیست که فاصلش با کپ زیاد باشه چون هر دو از یه سرو استفاده کردن!

بازم داری اشتباه میکنی! فقط صرف این که که از یه فرمول استفاده کردن دلیل نمیشه عین هم باشن
چون ما تو فیلم کاپیتان امریکا 1 ندیدیم حرکت خاصی بزنه تا بفهمیم چقدر قدرت داره
نقل قول کردن
best of the best
#8 best of the best 1397-01-29 20:02
به نقل از parker:
CBR هر از گاهی یه مقاله میده که کلا اعتبارش رو میبره زیر سوال ! عجیبه واقعا !
ده نفر اول رو چجوری قراره جا بدن واقعا ؟
ثانوس ، ایگو ، اودین ، دورمامو ، دکتر استرنج ، ویژن ، اسکارلت ویچ ، هلا ، ثور ، هالک ، ایرون من ، کوئیک سیلور ، استارلرد ، آیرون فیست و ... بازم بگم واقعا ؟

من لیست اصلی رو دیدم
به نظرم لیست خوبی بود
در هر حال top 20 هستش، top 50 که نیست
پس نباید انتظار داشته باشی هر چی انتظارش رو داری توش باشه
نقل قول کردن
Superior Sepehr.M
#9 Superior Sepehr.M 1397-01-29 20:42
خیلی ممنون برای مقاله
1_ خود مقاله گفته شخصیت هایی مثل ایرون من که قدرتشون رو از زره میگیرن نمیتونن باشن پس چرا از جاینت من و پلنگ سیاه نام برده ؟ که البته اقای شاهی گفتند.
تا اونجایی که من میدونم تنها قدرت اسکات دزدیه و پلنگ سیاه رو هم باید بدون لباس در نظر گرفت.
2_لوک کیج خیلی قوی تر از پیتر پارکره !!! :-| :-| یادتونه پیتر یه بار تو کامیون گیر کرد و وقتی میخواست از تو کامیون بره بیرون بیهوش شد .ما هم پیتر رو باید بدون اون لباس خفن تونی استارکیش و البته وب شوتر در نظر بگیریم . :-*
لوک کیج با مشت کامیون ،اسلحه ،دیوار و لوله رو میتونه له و نابود کنه .یک بار هم وقتی ارپی جی بهش خورد زنده موند .یک بار هم شات گان رو زیر گلوش گذاشتن و شلیک کردن و زنده موند .ضمن اینکه تو بازی لگو مارول قدرت افراد بزرگ و قدرتمند مثل هالک رو بهش دادن.
3_ وقتی از سرباز زمستان نام برده انتظار داشتم از دردویل هم نام ببره که توی مبارزه تن به تن خیلی ماهره .بنظرم هم سطح باکی بارنز هست .
نقل قول کردن
best of the best
#10 best of the best 1397-01-29 20:49
به نقل از Superior Sepehr.M:
خیلی ممنون برای مقاله
1_ خود مقاله گفته شخصیت هایی مثل ایرون من که قدرتشون رو از زره میگیرن نمیتونن باشن پس چرا از جاینت من و پلنگ سیاه نام برده ؟ که البته اقای شاهی گفتند.

استاد مقاله رو درست خوندی؟
گفت پلنگ سیاه بخشی از قدرتش رو از گیاه قلبی شکل میگیره
ضمنا منم توضیح دادم که لباس با زره فرق داره
نقل قول کردن
Dead ghost
#11 Dead ghost 1397-01-29 21:05
من که اصلا با درکس و گامورا نمیتونم تو این مقاله کنار بیام
نقل قول کردن
Matiu 007
#12 Matiu 007 1397-01-29 21:14
به نظر من ، باید به این ترتیب باشه :
اودین 1
هلا 2
ثور 3
دکتر استرنج 4
هالک 5
لوکی 6
والکری 7
اسکارلت ویچ 8
ویژن 9
گروت 10
رونان 11
درکس 12
گامورا 13
مرد عنکبوتی 14
رد اسکال 15
کاپیتان آمریکا 16
سرباز زمستانی 17
آیرون فیست 18
لوک کیج 19
جسیکا جونز 20

این جوری باشه بهتر نیست ؟
در ضمن انت من از لباس مخصوص استفاده میکنه ، نباید تو این لیست باشه ، بلک پنتر هم همینطور . اصلاً تیچالا گیاه جادویی واکاندا رو هم بخوره ! بدون لباسش چی هست ؟
تو جنگ داخلی توی یه صحنه دیدیم که باکی با تچالا بدون لباس مبارزه کرد ( موقعی که میخواست فرار کنه ) و تیچالا هیچ گونه ضربه ی سختی نتونست به اون وارد کنه ، اما تو فرودگاه میخواست خرخره اش رو بجویه چون لباسش تنش بود .
بلک پنتر بدون لباس هیچی نیست !

مورد بعدی اینه که تا به اینجای کار ، آزگاردی ها وضعیت بهتری تو مبارزه های تن به تن داشتن .
و یه دلیل اینکه لوکی رو هم از بقیه بالاتر گذاشتم اینه که ، به هر حال اون یه انسان معمولی نیست و تو اونجرز ۱ حسابی کاپیتان رو کتک زد تا جایی که توی هواپیما کاپیتان به تونی میگه : خوب کتک میزنه !
در نتیجه لوکی هم یه خداست و تو راگناروک خیلی بهتر اکشن اش کرده بودن .

اودین نفره اول باید باشه چون که به گفته خودش دنیاهای زیادی رو فتح کرده و غول های یخی رو با اون عزمت شکست داده .

هلا رو هم گفتم چون : داشت دهن ریونجرز رو سرویس میکرد که سورتور هم زد دهن هلا رو صاف کرد . هلا بانوی مرگ ، قطعاً همه رو به اعماق جهنم میفرسته ، ( اودین چون فهمیده بود دیگه پیر شده و نمیتونه جلوی هلا رو بگیره جیم فنگ زد ) .

والکری رو هم بالا زدم چون اون هم یه آزگاردیه و خیلی خوب همه رو چپه کرد ( مخصوصاً گاد آف ثاندر رو ) .

ویژن هم قطعاً باید بالا باشه ، چون چکش ثور رو بلند کرد و از همه مهمتر ، یه سنگ بینهایت تو پیشونی اش قرار گرفته .

گروت هم باید بالا باشه ، تو زندان که بود ، موقع پرونده نویسی نیرو اون رو x میزنه که فکر کنم معنی اش بینهایت باشه .

بقیه رو هم میخواستم توضیح بدم که دیگه خسته شدم ، از بس تایپ کردم .

در کل مقاله خوبیه برای جذب مخاطب و به وجد آوردن مارول فن ها .
کوین فایگی نگفته بود : کاپیتان مارول از همه قویتره ؟
:-)
نقل قول کردن
roham_shahi
#13 roham_shahi 1397-01-29 21:42
به نقل از best of the best:
به نقل از roham_shahi:
با گامورا موافق نیستم چون بیشتر مهارت داره تا زور بازو. یعنی به نظرم باید کاپیتان و باکی رتبه بهتری نسبت به گامورا داشته باشن. یه چیز دیگم اینکه خوب قدرت جاینت من هم از لباسشه وگرنه خودش که قدرت خاصی نداره! چه جوری پس ایرون من و هالک باستر نمیتونن تو لیست باشن ولی جاینت من میتونه!
در کل مقاله جالبی بود منتظر بخش دومش هستیم :lol:

دلیلت منطقی نیست ولی تو مقاله با دلیل گفته که مثلا فلان جا یا فلان جا دیدیم که گامورا فلان کار رو کرد
بعدشم جاینت من با ایرون من فرق داره
چرا؟ چون لباسش ثابته و قدرت هاش یه جوره ولی ایرون من زره داره که مدام ارتقا پیدا میکنه . پس نمیشه دقیقا سطح قدرتش رو تعیین کرد

ببین مثلن اونجا که درکس از سفینه بیرون بود و گامورا رفت بگیرتش خیلی بهش فشار اومد که درکس رو نگه داره بالاخره از نگه داشتن هلی کوپتر که راحت بود. پس به نظرم باید قبل از کپ قرار بگیره.
به نقل از best of the best:
به نقل از roham_shahi:

در ادامه اینم بگم که به نظرم رد اسکال هم باید تو لیست می بود. منطقی هم نیست که فاصلش با کپ زیاد باشه چون هر دو از یه سرو استفاده کردن!

بازم داری اشتباه میکنی! فقط صرف این که که از یه فرمول استفاده کردن دلیل نمیشه عین هم باشن
چون ما تو فیلم کاپیتان امریکا 1 ندیدیم حرکت خاصی بزنه تا بفهمیم چقدر قدرت داره

اونجا که ۴ الی ۵ نفر داشتن سعی میکردن سنگ تابوت رو جا به جا کنن ولی موفق نبودن ولی رد اسکال با یه حرکت به راحتی سنگ رو کنار زد. این یه چشمه از قدرتش بود!
نقل قول کردن
P.Constantine
#14 P.Constantine 1397-01-29 22:14
#9 #1
تنها جوابی که میشه داد اینه:
"this is not some cute technology like the Iron Man suit.
this could chan ge the texture of reality."
نقل قول کردن
civil war 2
#15 civil war 2 1397-01-30 00:28
مقاله خیلی خوبی بود اما وقتی بلک پنتر و جاینت من تو لیستن مرد آهنی باید صد در صد باشه چون اکثر صحنه های خفن مارول مثل بلند کردن ماشین،چرخوندن توربین ناو شیلد،نگه داشتن یه سفینه در عصر التران و از لحاظ مبارزه هم کی ازش کتک نخورده بخوام بگم زیاد میشه ....فقط توی جنگ داخلی در حقش کم لطفی کردن....
نقل قول کردن
civil war 2
#16 civil war 2 1397-01-30 00:49
به نقل از P.Constantine:
#9 #1
تنها جوابی که میشه داد اینه:
uplooder.net/.../...
"this is not some cute technology like the Iron Man suit.
this could change the texture of reality."

قبول ولی بیا باهم مرور کنیم تونی منهای زره=نابغه،ثروتم ند،جذاب،معلم یک قهرمان،اسپانسر گروه،و..
انت من بدون لباس در دنیای سینما (نه در کمیک)=تقریبا هیچی این نون زحمت های هنگ پیم رو میخوره ولی تونی از بچگی خودش بود.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#17 Spider-Fan 1397-01-30 10:49
#3, #9, #12, #15

درباره کاستوم انت من/ جاینت من

ببینید همونطور که توی فیلم انت من دیدیم،
ذرات پیم میتونن روی واقعیت تاثیر بذارن؛ یعنی اینکه با استفاده از ذرات پیم، فاصله بین اتم های بدن اسکات کمتر شده ولی جرم بدن همچنان یکیه، پس چگالی بدنش بالاتر میره و حتی یک مشت اون میتونه مثل گلوله عمل کنه.
کلاهش هم برای جلوگیری از اثرات مخرب ذرات پیم کار گذاشته شده.
پس بدن اسکات در واقعیت تغییر میکنه.

اما زره آیرون من،
یه پوشش در برابر خطرات خارجی که از کسی که اون توئه محافظت میکنه و به انواع و اقسام سلاح ها مجهز شده. همه و همه باعث میشه که برای کسی که اون توئه اتفاق خاصی نیوفته اما به قدرت های یه قهرمان دست پیدا کنه.

پس زره آیرون من، کسی که پوشیدتش رو در واقعیت تغییرر نمیده و فقط و فقط مسلحش میکنه و ازش محافظت میکنه.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#18 Spider-Fan 1397-01-30 10:53
#16
شما داری به شخصیت تونی و اسکات اشاره میکنی؛
یعنی ببین این که بدون suitش نابغه، ثروتمند، جذاب یا ... هست درست،
اما اینا قدرت فیزیکی محسوب میشن آیا؟
هر قدر هم جذاب و ثروتمند باشه، نمیتونست بدون زره ش از پس هالک بر بیاد.
نقل قول کردن
mobin.md
#19 mobin.md 1397-01-30 13:20
مقاله که خیلی خوب بود.
به نظرم جایگاه کپ باید بهتر باشه
نقل قول کردن
hassan91
#20 hassan91 1397-01-31 00:55
یکی از اشکالاتی که من چند جا از اسپایدی خوندم دقیقا همین بود. اینکه تو جنگ داخلی به تنهایی میتونست با فالکون و باکی کنار بیاد و همچنین باعث سقوط انت من بشه ولی تو فیلم خودش یکمی زیادی مبتدی نشونش بدن. ولی خوب میشه گفت قدرت اسپایدی به روحیه و اعتماد به نفسشم برمیگرده همه دیدیم که پیتر پارکر وقتی تو زندگی واقعی کارش درست درنمیاد به قدرت اسپایدی هم تاثیر میزاره. تو جنگ داخلی حضورش خیلی دلچسب بود و قدرتشم بالا چون اعتماد به نفسش کاملا بالا رفته بود ناسلامتی تونی استارک رفته بود سراغش.
بنظرم نمیشه بیستا رو دقیق گفت خیلی سخته.
ولی سه تا پنجتای اولی رو میشه گفت.

بنظرم هلا خیلی از همه قوی تره :o یه لشگر آزگاردی رو تنهایی شکست داد.

راستی اگه ولوورین تو MCU بود رتبش چندم میشد؟ بنظرم سه‌تای اول میشد. حیف که نیست :sad:
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#21 Cap-Spider Potter 1397-01-31 14:06
در یک کلام، عالی.!
البته تانوس با سنگ های بی نهایت از دورمامو قوی تره...
حداقل بر اساس معیار های جهان کمیک اینطوره..
توی عالم کمیک وقتی به این سطح رسید نه تنها از این بعد خارج شد بلکه تمام شخصیت ها (قهرمان ها و خبیث ها که گالاکتوس هم جزشون بود !!) رو ناک اوت کرد ..!!! ابدیت رو هم حریفه..!
ثور توی MCU با احتساب قدرت هاش به صورت تمام و کمال از هالک فک کنم قوی تر باشه... چون توی نبردی که بینشون توی ساکار رخ داد ثور شکستش داد... وقتی از صاعقه خالص استفاده میکنه خیلی قدرتمند میشه، اونوقت دیگه پتکش کیلو چنده !! به قول اودین :

" ?? Are You Thor, God of Hammers "
:D :D :D

ممنون بابت مقاله...
نقل قول کردن
zahed arazi
#22 zahed arazi 1397-01-31 16:59
اگه فقط سوپرهیرو هارو درنظر بگیریم بنظرم کسی نمیتونه حریف اودین بشه بعدش هم هالک وثور
اما اگه بخایم زره و لباس مخصوص ابرقهرمان هارو حساب کنیم ایرون من از هالکو بلک پنترو جاینت من و الترون قویتره مخصوصا با هالک باستر و اینکه هرطور زرهی که دلش بخاد میتونه بسازه این نقظه قوت تونی استارکه و ازین لحاظ نسبت به دیگران برتری داره اما اینکه یخورده تو جنگ داخلی ضعیف نشونش دادن منو اذیت میکنه
توی کل شخصیت ها هم بنظرم ثانوس از همه قویتره چون دستکش بینهایت هم جزوی از ثانوس حساب میشه و با وجود اون کسی نمیتونه حریفش بشه اما بدون دستکشم میتونه ابرقهرمان هارو شکست بده اونم براحتی
نقل قول کردن
Spider-Fan
#23 Spider-Fan 1397-01-31 17:17
خسته نباشید
مقاله جالبی بود و بحث باحالیه که کی قوی تره و هیچ وقت هم بعید میدونم قدیمی بشه :lol: ولی خب اصلا تخصصی نیست اما برای سایت خوبه که همه جور مقاله ای داشته باشه دیگه.
تشکر
امیدوارم در آینده mcu بتونیم خبیث های کیهانی دیگه ای هم مثل گالاکتوس ببینیم.
راستی جای آدام وارلاک توی لیست خیلی خالیه :lol: ای کاش هر چه زودتر پاش رو به mcu باز کنن
نقل قول کردن
beyonder
#24 beyonder 1397-01-31 20:00
با سلام
من نفهمیدم که چرا ثور از هالک ضعیفتره ...
ثور که هالک رو تقریبا شکست داد توی ساکار
نقل قول کردن
mtm
#25 mtm 1397-01-31 20:16
به نقل از beyonder:
با سلام
من نفهمیدم که چرا ثور از هالک ضعیفتره ...
ثور که هالک رو تقریبا شکست داد توی ساکار

تقریبا شکستش داد
ضمنا، هالک هر چی ضربه بخوره و عصبانی تر بشه، قوی تر میشه
پس اونجا معلوم نبود که در ادامه مبارزه ممکنه چه بلایی سر ثور بیاره
در هر حال فیلم اختصاصی ثور بود و باید اونجوری برنده نشون داده میشد
نقل قول کردن
Celestial
#26 Celestial 1397-01-31 20:40
با سلام.
این مقاله در کل تقریبا مقاله خوبی بود ولی به نظرم یک سری مشکلاتی رو داشت. مثلا1- اینکه به نظرم «لوکی» هم باید در این لیست میبود.( حداقلش اینکه دیگه هر جور حساب کنیم به اندازه کاپیتان امریکا و باکی و بعضی های دیگه ای که توی این لیست بودن قدرتمند هست.)
یا 2- درسته که MCU با دنیای کمیک خیلی متفاوته چه از نظر قدرت و چه از نظر همه چیز!!! . اون اول هم گفتین شخصیت هایی که مقیاس قدرت واقعیشون در MCU نشون داده نشده رو نام نمیبریم . خوب این تا اینجا . میخوام اینو بگم که اولا ما از اودین در MCU چیزی ندیدیم یعنی نه انچنانی ضعفشو نشون دادند و نه قدرتشو ( البته در اینکه بیشتر ضعفشو نشون دادن تا قدرتشو شکی نیست .من که به شخصه انتظار بیشتری از قدرت نمایی شخصیت اودین در سینما و حداقل فیلم ثور : راگنورک داشتم.) ولی اگه مبنا دنیای کمیک باشه به نظرم اودین باید جایگاهی بهتر میداشت چون اودین در کمیک قدرتمند تر از تانوس و تقریبا در حد و اندازه های گالاکتوس هست.
3- ثور هم قدرتمند تر از هالک هست چه در کمیک و چه در سینما. بر خلاف تصور خیلی ها که دارن میگن اصلا ثور بدون چکشش قدرتمند تر شده من که اصلا اینطوری فکر نمیکنم چون اگه اینطور بود دیگه نیازی نبود در فیلم جنگ بینهایت برای خودش چکش جدید بسازه. در اون مبارزه در ساکار هم ثور بدون پتک خاصش تقریبا هالک رو شکست داد و خلاصه من فکر میکنم ثور اگه پتکش رو داشته باشه و جدی مبارزه کنه میتونه به بدون چندان دردسری هالکو شکست بده.
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1397-01-31 20:52
به نقل از Celestial:
ثور هم قدرتمند تر از هالک هست چه در کمیک و چه در سینما. بر خلاف تصور خیلی ها که دارن میگن اصلا ثور بدون چکشش قدرتمند تر شده من که اصلا اینطوری فکر نمیکنم چون اگه اینطور بود دیگه نیازی نبود در فیلم جنگ بینهایت برای خودش چکش جدید بسازه. در اون مبارزه در ساکار هم ثور بدون پتک خاصش تقریبا هالک رو شکست داد و خلاصه من فکر میکنم ثور اگه پتکش رو داشته باشه و جدی مبارزه کنه میتونه به بدون چندان دردسری هالکو شکست بده.

در دنیای کمیک اینطور نیست. یعنی همانطور که در این مقاله هم به نوعی نتیجه گیری شده، هالک در دنیای کمیک از ثور قوی تره
llink.ir/82hk
نقل قول کردن
AK47
#28 AK47 1397-01-31 21:40
سلام
خیلی ممنونم بخاطر مقاله های خوبتون.
بنظرم جای ایگو و رونان (از درکس که قویتره) و بعضی از اعضای فرقه سیاه خالیه دورمامو هم واقعا 1 حقش بود.
نقل قول کردن
Celestial
#29 Celestial 1397-01-31 22:05
به نقل از mtm:
به نقل از Celestial:
ثور هم قدرتمند تر از هالک هست چه در کمیک و چه در سینما. بر خلاف تصور خیلی ها که دارن میگن اصلا ثور بدون چکشش قدرتمند تر شده من که اصلا اینطوری فکر نمیکنم چون اگه اینطور بود دیگه نیازی نبود در فیلم جنگ بینهایت برای خودش چکش جدید بسازه. در اون مبارزه در ساکار هم ثور بدون پتک خاصش تقریبا هالک رو شکست داد و خلاصه من فکر میکنم ثور اگه پتکش رو داشته باشه و جدی مبارزه کنه میتونه به بدون چندان دردسری هالکو شکست بده.

در دنیای کمیک اینطور نیست. یعنی همانطور که در این مقاله هم به نوعی نتیجه گیری شده، هالک در دنیای کمیک از ثور قوی تره
llink.ir/82hk

لازمه یاد آوری کنم که استن لی وقتی ثور رو خلق کرد چی گفت :
میخواستم شخصیتی خلق کنم که از هالک قویتر باشد . بنابراین از دل اسطوره های اسکاندیناوی یک خدا خلق کردم . خدای آذرخش : ثور .
خوب بحث این که کی قدرتمند تره واقعا در برخی موارد اینطور نیست که بشه به راحتی تشخیص داد و معیار های متفاوتی وجود داره و هر بار یک نفر پیروز شده.
ولی وقتی قدرت های ثور در کمیک رو در مقابل قدرت ها و ویژگی های هالک قرار بدین، میبینین که کفه ترازو به نفع ثور سنگینی میکنه . هرچند که در بعضی از مبارزه ها میبینیم که بسته به شرایط خاصی هالک پیروز میشه.
راستی علاوه بر لوکی که گفتم ، ایگو ، رونان ، شاید یجورایی هایمدال ، والکیری هم میتونستن در لیست قرار بگیرن. البته این لیست بیشتر به شخصیت های مهم پرداخته که در این صورت باید حداقل لوکی رو ذکر میکرد.
این رو هم بگم که من مقاله های CBR رو در 70 % موارد قبول ندارم ، هرچند که سایت معتبری در زمینه کمیک به حساب میاد.
نقل قول کردن
mtm
#30 mtm 1397-01-31 22:17
به نقل از Celestial:
به نقل از mtm:
به نقل از Celestial:
ثور هم قدرتمند تر از هالک هست چه در کمیک و چه در سینما. بر خلاف تصور خیلی ها که دارن میگن اصلا ثور بدون چکشش قدرتمند تر شده من که اصلا اینطوری فکر نمیکنم چون اگه اینطور بود دیگه نیازی نبود در فیلم جنگ بینهایت برای خودش چکش جدید بسازه. در اون مبارزه در ساکار هم ثور بدون پتک خاصش تقریبا هالک رو شکست داد و خلاصه من فکر میکنم ثور اگه پتکش رو داشته باشه و جدی مبارزه کنه میتونه به بدون چندان دردسری هالکو شکست بده.

در دنیای کمیک اینطور نیست. یعنی همانطور که در این مقاله هم به نوعی نتیجه گیری شده، هالک در دنیای کمیک از ثور قوی تره
llink.ir/82hk

لازمه یاد آوری کنم که استن لی وقتی ثور رو خلق کرد چی گفت :
میخواستم شخصیتی خلق کنم که از هالک قویتر باشد . بنابراین از دل اسطوره های اسکاندیناوی یک خدا خلق کردم . خدای آذرخش : ثور .
خوب بحث این که کی قدرتمند تره واقعا در برخی موارد اینطور نیست که بشه به راحتی تشخیص داد و معیار های متفاوتی وجود داره و هر بار یک نفر پیروز شده.
ولی وقتی قدرت های ثور در کمیک رو در مقابل قدرت ها و ویژگی های هالک قرار بدین، میبینین که کفه ترازو به نفع ثور سنگینی میکنه . هرچند که در بعضی از مبارزه ها میبینیم که بسته به شرایط خاصی هالک پیروز میشه.
راستی علاوه بر لوکی که گفتم ، ایگو ، رونان ، شاید یجورایی هایمدال ، والکیری هم میتونستن در لیست قرار بگیرن. البته این لیست بیشتر به شخصیت های مهم پرداخته که در این صورت باید حداقل لوکی رو ذکر میکرد.
این رو هم بگم که من مقاله های CBR رو در 70 % موارد قبول ندارم ، هرچند که سایت معتبری در زمینه کمیک به حساب میاد.

اینکه استن لی قصدش فلان چیز بوده دلیل نمیشه همیشه قوی بوده چون بعد از اون خیلی های دیگه اومدن و خیلی از چیزای او رو در داستانهای بعدی نقض کردند
ولی در کل اینکه هالک از ثور در دنیای کمیک قوی تره کاملا تثبیت شده است
سایت cbr هم در دنیای کمیک و مقالات کمیک بوکی در جهان اوله ، حالا ممکنه کسی هم قبولش نداشته باشه.البته مقالاتش همیشه perfect نیست ولی در حال حاضر تخصصی ترین اطلاعات او رو در زمینه "کمیک بوک" ارائه میده . ضمن اینکه با دلیل و مدرک حرف میزنه. مثلا تو همون مقاله "10 نبرد ثور و هالک" هم دیدیم که گفت اینا نبردهای اینا هستن و اینم شرح نبرد.
ضمن اینکه این مقاله اکثرا به شخصیت های "زنده" حال حاضر mcu میپردازه که قدرت هاشون رو ما تقریبا به درستی شناختیم به همین دلیله که امثال ایگو و رونان و ... در اون نیستن.
نقل قول کردن
mtm
#31 mtm 1397-01-31 22:24
به نقل از AK47:

بنظرم جای ایگو و رونان (از درکس که قویتره) و بعضی از اعضای فرقه سیاه خالیه دورمامو هم واقعا 1 حقش بود.

ولی ما که هنوز قدرت های اعضای فرقه سیاه رو در دنیای سینما ندیده ایم!
نقل قول کردن
علی قدیانی
#32 علی قدیانی 1397-01-31 22:24
کسایی که میگن لوکی باید تو این لیست میبود کاملا در اشتباهند
چونکه اولا رتبه بندی بر اساس دنیای سینمایه و قدرت های لوکی خیلی هاش تو دنیای سینما فعلا استفاده نشده. دوما معیار زور بازوئه یعنی کسایی که اصطلاحا "مشت پرت میکنن" و ضربات فیزیکی میزنن و از نظر فیزیکی بیشتر قدرت دارن که لوکی همچین کاری نمیکنه و بیشتر نیرنگ بازی در میاره و کمی از جادو استفاده میکنه دیدین که دکتر استرنج هم نبود.
نقل قول کردن
mtm
#33 mtm 1397-01-31 22:39
به نقل از mtm:
به نقل از Celestial:
به نقل از mtm:
به نقل از Celestial:
ثور هم قدرتمند تر از هالک هست چه در کمیک و چه در سینما. بر خلاف تصور خیلی ها که دارن میگن اصلا ثور بدون چکشش قدرتمند تر شده من که اصلا اینطوری فکر نمیکنم چون اگه اینطور بود دیگه نیازی نبود در فیلم جنگ بینهایت برای خودش چکش جدید بسازه. در اون مبارزه در ساکار هم ثور بدون پتک خاصش تقریبا هالک رو شکست داد و خلاصه من فکر میکنم ثور اگه پتکش رو داشته باشه و جدی مبارزه کنه میتونه به بدون چندان دردسری هالکو شکست بده.

در دنیای کمیک اینطور نیست. یعنی همانطور که در این مقاله هم به نوعی نتیجه گیری شده، هالک در دنیای کمیک از ثور قوی تره
llink.ir/82hk

لازمه یاد آوری کنم که استن لی وقتی ثور رو خلق کرد چی گفت :
میخواستم شخصیتی خلق کنم که از هالک قویتر باشد . بنابراین از دل اسطوره های اسکاندیناوی یک خدا خلق کردم . خدای آذرخش : ثور .
خوب بحث این که کی قدرتمند تره واقعا در برخی موارد اینطور نیست که بشه به راحتی تشخیص داد و معیار های متفاوتی وجود داره و هر بار یک نفر پیروز شده.
ولی وقتی قدرت های ثور در کمیک رو در مقابل قدرت ها و ویژگی های هالک قرار بدین، میبینین که کفه ترازو به نفع ثور سنگینی میکنه . هرچند که در بعضی از مبارزه ها میبینیم که بسته به شرایط خاصی هالک پیروز میشه.
راستی علاوه بر لوکی که گفتم ، ایگو ، رونان ، شاید یجورایی هایمدال ، والکیری هم میتونستن در لیست قرار بگیرن. البته این لیست بیشتر به شخصیت های مهم پرداخته که در این صورت باید حداقل لوکی رو ذکر میکرد.
این رو هم بگم که من مقاله های CBR رو در 70 % موارد قبول ندارم ، هرچند که سایت معتبری در زمینه کمیک به حساب میاد.

اینکه استن لی قصدش فلان چیز بوده دلیل نمیشه همیشه قوی بوده چون بعد از اون خیلی های دیگه اومدن و خیلی از چیزای او رو در داستانهای بعدی نقض کردند
ولی در کل اینکه هالک از ثور در دنیای کمیک قوی تره کاملا تثبیت شده است
سایت cbr هم در دنیای کمیک و مقالات کمیک بوکی در جهان اوله ، حالا ممکنه کسی هم قبولش نداشته باشه.البته مقالاتش همیشه perfect نیست ولی در حال حاضر تخصصی ترین اطلاعات او رو در زمینه "کمیک بوک" ارائه میده . ضمن اینکه با دلیل و مدرک حرف میزنه. مثلا تو همون مقاله "10 نبرد ثور و هالک" هم دیدیم که گفت اینا نبردهای اینا هستن و اینم شرح نبرد.
ضمن اینکه این مقاله اکثرا به شخصیت های "زنده" حال حاضر mcu میپردازه که قدرت هاشون رو ما تقریبا به درستی شناختیم به همین دلیله که امثال ایگو و رونان و ... در اون نیستن.

اینم بگم که یه وقت فکر نکنید من از این مقاله دفاع میکنم.
اتفاقا اصلا دوست نداشتم ترجمه اش کنم چون بحث ها و مقالاتی که درباره اینه که "کی از کی قوی تره" رو اصلا دوست ندارم و خیلی سطح پایین و cheap میدونم
فقط ترجمه اش کردم چون به نظرم برای سایتم لازم بود و کلا این مقالات بحث زیادی رو ایجاد میکنه و به قول معروف "کلیک خور"ش خوبه و قطعا نظرات زیادی هم براش میزارید!
ولی در کل حس میکنم میفهمم منطق نویسنده رو
درک میکنم
و البته از یادمون نره که هیچ تاپ لیستی در دنیا نیست که همه به طور صد در صد باهاش موافق باشن
نقل قول کردن
Celestial
#34 Celestial 1397-01-31 23:04
به نقل از mtm:
به نقل از mtm:
به نقل از Celestial:
به نقل از mtm:
به نقل از Celestial:
ثور هم قدرتمند تر از هالک هست چه در کمیک و چه در سینما. بر خلاف تصور خیلی ها که دارن میگن اصلا ثور بدون چکشش قدرتمند تر شده من که اصلا اینطوری فکر نمیکنم چون اگه اینطور بود دیگه نیازی نبود در فیلم جنگ بینهایت برای خودش چکش جدید بسازه. در اون مبارزه در ساکار هم ثور بدون پتک خاصش تقریبا هالک رو شکست داد و خلاصه من فکر میکنم ثور اگه پتکش رو داشته باشه و جدی مبارزه کنه میتونه به بدون چندان دردسری هالکو شکست بده.

در دنیای کمیک اینطور نیست. یعنی همانطور که در این مقاله هم به نوعی نتیجه گیری شده، هالک در دنیای کمیک از ثور قوی تره
llink.ir/82hk

لازمه یاد آوری کنم که استن لی وقتی ثور رو خلق کرد چی گفت :
میخواستم شخصیتی خلق کنم که از هالک قویتر باشد . بنابراین از دل اسطوره های اسکاندیناوی یک خدا خلق کردم . خدای آذرخش : ثور .
خوب بحث این که کی قدرتمند تره واقعا در برخی موارد اینطور نیست که بشه به راحتی تشخیص داد و معیار های متفاوتی وجود داره و هر بار یک نفر پیروز شده.
ولی وقتی قدرت های ثور در کمیک رو در مقابل قدرت ها و ویژگی های هالک قرار بدین، میبینین که کفه ترازو به نفع ثور سنگینی میکنه . هرچند که در بعضی از مبارزه ها میبینیم که بسته به شرایط خاصی هالک پیروز میشه.
راستی علاوه بر لوکی که گفتم ، ایگو ، رونان ، شاید یجورایی هایمدال ، والکیری هم میتونستن در لیست قرار بگیرن. البته این لیست بیشتر به شخصیت های مهم پرداخته که در این صورت باید حداقل لوکی رو ذکر میکرد.
این رو هم بگم که من مقاله های CBR رو در 70 % موارد قبول ندارم ، هرچند که سایت معتبری در زمینه کمیک به حساب میاد.

اینکه استن لی قصدش فلان چیز بوده دلیل نمیشه همیشه قوی بوده چون بعد از اون خیلی های دیگه اومدن و خیلی از چیزای او رو در داستانهای بعدی نقض کردند
ولی در کل اینکه هالک از ثور در دنیای کمیک قوی تره کاملا تثبیت شده است
سایت cbr هم در دنیای کمیک و مقالات کمیک بوکی در جهان اوله ، حالا ممکنه کسی هم قبولش نداشته باشه.البته مقالاتش همیشه perfect نیست ولی در حال حاضر تخصصی ترین اطلاعات او رو در زمینه "کمیک بوک" ارائه میده . ضمن اینکه با دلیل و مدرک حرف میزنه. مثلا تو همون مقاله "10 نبرد ثور و هالک" هم دیدیم که گفت اینا نبردهای اینا هستن و اینم شرح نبرد.
ضمن اینکه این مقاله اکثرا به شخصیت های "زنده" حال حاضر mcu میپردازه که قدرت هاشون رو ما تقریبا به درستی شناختیم به همین دلیله که امثال ایگو و رونان و ... در اون نیستن.

اینم بگم که یه وقت فکر نکنید من از این مقاله دفاع میکنم.
اتفاقا اصلا دوست نداشتم ترجمه اش کنم چون بحث ها و مقالاتی که درباره اینه که "کی از کی قوی تره" رو اصلا دوست ندارم و خیلی سطح پایین و cheap میدونم
فقط ترجمه اش کردم چون به نظرم برای سایتم لازم بود و کلا این مقالات بحث زیادی رو ایجاد میکنه و به قول معروف "کلیک خور"ش خوبه و قطعا نظرات زیادی هم براش میزارید!
ولی در کل حس میکنم میفهمم منطق نویسنده رو
درک میکنم
و البته از یادمون نره که هیچ تاپ لیستی در دنیا نیست که همه به طور صد در صد باهاش موافق باشن

این حرف اخریتون رو کاملا قبول دارم. ولی اونجا که گفتین اکثرا شخصیت های زنده مارول هستن درست ولی هلا ، اودین ، کرس ،سورتور ، الترون که جمعا پنج نفر میشن ( البته من سریال ها رو دنبال نمیکنم و از اونها خبری ندارم .) و همشون هم فعلا زنده نیستن پس زنده نبودن رونان و ایگو بهانه خوبی نیست.
به نظر من ثور از هالک در کمیک قویتره که البته هر کسی نظری داره ولی نظر من هم اینه.
نقل قول کردن
Celestial
#35 Celestial 1397-01-31 23:13
اولا میخواستم ازتون بپرسم که احتمالا به نظر شما در کمیک تانوس ( بدون دستکش بینهایت یا مکعب کیهانی ) قدرتمندتر از اودین هست درسته ؟؟
البته اینو بگم که واقعا فک میکنم در کمیک اودین قدرتمندتره.
و دوما :
خطر اسپویل
.
.
.
فک میکنم ابتدای فیلم اونجرز 3 همه ازگاردی ها ( به جز ثور ) خواهند مرد از جمله لوکی.احتمالا منظور برادران روسو هم از اینکه میگفتند در 20 دقیقه ابتدایی یکی از شخصیت های مهم میمیره همون لوکی بوده.
ثور هم احتمال مرگش در اونجرز 3 کم نیست ( حدود 60 درصد) ولی خوب اگه در اونجرز 3 هم نمیره دیگه 100 درصد در اونجرز 4 خواهد مرد.
نقل قول کردن
omiDeadpool
+1 #36 omiDeadpool 1397-01-31 23:44
به نقل از Celestial:

به نظر من ثور از هالک در کمیک قویتره که البته هر کسی نظری داره ولی نظر من هم اینه.

البته هر کسی نظری داره ولی واسه ما نظر استاد ترابی هر نظری نیست
ایشون با معلومات ترین ادم کمیک بوکی ایرانه و هر چی بگن ما قبول میکنیم
خواستم یاد آوری کرده باشم :-)
نقل قول کردن
mtm
#37 mtm 1397-02-02 14:47
به نقل از Cap-Spider Potter:


ممنون بابت مقاله...


موقت : آقای ترابی توی قسمت ویژن خط آخر، یه اشتباه تایپی داشتید ("ح" و یه "تنوین" نزاشتید) به جای : "جنگ بی نهایت" نوشتید : "حنگ بی نهایت

ممنون که گفتی
اصلاح شد
نقل قول کردن
spidey force
#38 spidey force 1397-02-02 15:37
  • اقای ترابی ممنون بابت مقاله...دارم میخونمش.فقط تو بند اول یه اشتباه تایپی بود ؛بجای باورتون میشه نوشته شده باورترین میشه.
نقل قول کردن
mtm
#39 mtm 1397-02-02 17:07
به نقل از spidey force:
  • اقای ترابی ممنون بابت مقاله...دارم میخونمش.فقط تو بند اول یه اشتباه تایپی بود ؛بجای باورتون میشه نوشته شده باورترین میشه.

ممنون که گفتی
تصحیح شد
نقل قول کردن
iron_thor
#40 iron_thor 1397-09-04 00:29
به نقل از best of the best:
به نقل از roham_shahi:
با گامورا موافق نیستم چون بیشتر مهارت داره تا زور بازو. یعنی به نظرم باید کاپیتان و باکی رتبه بهتری نسبت به گامورا داشته باشن. یه چیز دیگم اینکه خوب قدرت جاینت من هم از لباسشه وگرنه خودش که قدرت خاصی نداره! چه جوری پس ایرون من و هالک باستر نمیتونن تو لیست باشن ولی جاینت من میتونه!
در کل مقاله جالبی بود منتظر بخش دومش هستیم :lol:

دلیلت منطقی نیست ولی تو مقاله با دلیل گفته که مثلا فلان جا یا فلان جا دیدیم که گامورا فلان کار رو کرد
بعدشم جاینت من با ایرون من فرق داره
چرا؟ چون لباسش ثابته و قدرت هاش یه جوره ولی ایرون من زره داره که مدام ارتقا پیدا میکنه . پس نمیشه دقیقا سطح قدرتش رو تعیین کرد

می دونم که جنگ ابدیت بعد از این مقاله اکران شد ولی من با دیدن ایرون من تو جنگ ابدیت قانع شدم ایرون من هم(تو زره جدیدش باید رتبه ی خوبی تو این مقاله داشته باشه .
نقل قول کردن
hawkeye1414
#41 hawkeye1414 1397-12-22 13:51
ممنونم آقای ترابی بابت مقاله خوبتون.
اما می تونستیم اشخاصی مثل بن گریم (ثینگ عضو گروه چهار شگفت انگیز)و یا موج سوار نقره ای هرچند که درخششی در فیلم چهار شگفت انگیز نداشت اما به نظرم جاش کمی خالی میومد رو در لیست قرار بدیم.
یک سوال دیگه ای که برام پیش اومد این بود که چرا شما از گروه x.men در این فیلم استفاده نکردید؟
نقل قول کردن
Aref TMNT Spidey
#42 Aref TMNT Spidey 1400-03-23 15:42
من خیلی با این لیست موافق نیستم
اینم لیست من

دورمامو

ایگو

سورتور

هلا

تانوس

اودین

اسکارلت ویچ

کرس

کاپیتان مارول

دکتر استرنج
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید