20 صحنهٔ پس از تیتراژ برتر فیلم های کمیک بوکی

۲۰ صحنهٔ پس از تیتراژ برتر فیلم های کمیک بوکی

صحنه های پس از تیتراژ که بعد از فیلم "مردآهنی" تبدیل به سنت فیلم های دنباله دار شد؛ یکی از بهترین روش ها برای جذب مخاطب در فیلم های بعدیه که می تونه اونا رو تا اون زمان مشتاق نگه داره. بسیاری از فیلم های امروزی از این روش استفاده می کنند تا فرنچایز سازیشون رو پیش ببرند. در این مقاله به 20 تا از بهترین صحنه های پس از تیتراژ در فیلم های کمیک بوکی می پردازیم!

 

- شش قهرمان بزرگ  (Big Hero 6)

- شش قهرمان بزرگ ۲۰۱۴ (Big Hero 6)

وقتی سال ۲۰۱۴ این انیمشن به اکران درآمد، خیلی ها نمی دونستند که این فیلم از روی یکی از کمیک های مارول اقتباس شده. البته این انیمیشن هیچ ارتباطی به MCU و دنیای سینمایی نداره اما یکی از بازیگران این دنیا رو قرض گرفته! (البته ایشون از بزرگان ماروله)

یکی از جالب ترین صحنه های پس از تیتراژ، مربوط به این انیمیشنه. زمانی که «فِرِد» داشت با عکس خانوادگیشون درد و دل می کرد و دلش برای خانواده اش تنگ شده بود. ناگهان دری مخفی از پشت عکس باز شد و اتاقی پر از لباس ابرقهرمانی داخلش بود. در این لحظه بود که یهو سر و کلهٔ «استن لی» پیدا شد و نقش پدر «فرد» رو بازی می کرد. این صحنه یکی از جالب ترین Cameo های استن لی در دنیای سینما بود.

 

- دردویل (Daredevil)

- دردویل - ۲۰۰۵ (Daredevil)

فیلم دردویل سال ۲۰۰۵ از هر لحاظ ناامید کننده بود، از شخصیت پردازی کاملا اشتباه «مت مورداک» گرفته تا از بین بردن دوگانگی زندگی او. یکی از نکات مثبت فیلم صحنه پایانی فیلم بود که به بازگشت دشمن او یعنی «بولزای» اشاره داشت. ما او رو در تخت بیمارستان و باند پیچ شده می بینیم اما نکته ای که این صحنه رو منحصر به فرد می کنه توانایی و استعداد «بولزای»ـه که با وجود جراحتش هنوز از بین نرفته؛ او با یک سرنگ مگسی رو شکار می کنه و توانایی بولزای دنیای کمیک رو تداعی می کنه.

 

20- محافظان کهکشان (Guardians of The Galaxy)

 محافظان کهکشان - ۲۰۱۴ (Guardians of The Galaxy)

بعد از فاجعه ای که «جورج لوکاس» و «ویلارد هیوک» سر فیلم هاوارد اردکه به بار آورده بودند، تا مدت ها دیدن این شخصیت روی پرده سینما دور از انتظار به نظر می رسید. اما بالاخره در سال ۲۰۱۴ و بعدش در سال ۲۰۱۷ این شخصیت رو روی پرده سینما دیدیم.

در صحنه پس از تیتراژ محافظان کهکشان، ما هاوارد اردکه رو که از دست «کالکتور» خلاص شده دیدیم و این خبر خوبی برای طرفداران این شخصیت بود.( خود «جیمز گان» این شخصیت رو خیلی دوست داره بخاطر همینم تو فیلم قرارش داده!)

 

19- افراد ایکس: آخرین ایستادگی  (X-Men: The Last Stand)

 افراد ایکس: آخرین ایستادگی - ۲۰۰۶ (X-Men: The Last Stand)

تصمیم حریصانهٔ «برایان سینگر» باعث شد به دو فرنچایز ضربه شدیدی بخوره، سوپرمن و افراد ایکس! قسمت آخر از اولین سه گانه افراد ایکس از خیلی جهات ناامید کننده بود. یکی از اصلی ترین دلایلش وفادار نبودن به داستان فوق العاده «فونیکس سیاه» بود که به بدترین شیوه انجام شده بود. اما به هر حال این فیلم اکران شد و از معدود نکات جالبش صحنه پس از تیتراژ فیلم بود که پروفسور ایکس در بدنی جدید به هوش اومده بود. قبل از این صحنه هم بازگشت قدرت های «مگنیتو» رو دیده بودیم که تمام این ها به برگشتن اوضاع به حالت اولیه اشاره داشت.

 

18- انتقام جویان  (Avengers)

 انتقام جویان - ۲۰۱۲ (Avengers)

در فیلم ثور بعد از شکست لوکی برای حکومت به آزگارد، او سراغ زمین اومد تا فرمانروایی کنه. در ابتدای فیلم هم فهمیدیم که شخصی بهش سنگ ذهن رو داده تا به زمین با کمک ارتش چیتاری حمله کنه. اما حملهٔ او با مقاومت انتقام جویان ناکام موند.

بعد از اتمام تیتراژ پایانی زیبای فیلم، ما متوجه شدیم کسی که به لوکی دستور حمله به زمین و سنگ ذهن را داده؛ خودش نوچهٔ شخصی دیگری است و به اون شخص گفت باید «مرگ رو باهاشون آشنا کنیم» در همین لحظه دیدیم که او از روی تخت پادشاهیش بلند شد و لبخندی شیطانی زد. او کسی جز «ثانوس»، تایتان دیوانه، نبود. این صحنه جنگی حماسی در آینده ای نزدیک وعده می داد!

 

17- فانوس سبز (Green Lantern)

 فانوس سبز - ۲۰۱۱ (Green Lantern)

فانوس سبز قرار بود پایه و اولین فیلم دنیای سینمایی دی سی باشه، ایرادات کوچک و بزرگ این فیلم باعث شد که ساختمان در مرحله اول فرو بریزه! اگر از طرفداران فانوس سبز باشید می دونید که «سینسترو» از دشمنان برتر «هال جوردن» و فانوس سبزه. در فیلم هم مانند کمیک دیدیم که او در ابتدا عضوی از ارتش فانوس سبز بوده و از مقام بالایی برخوردار بود. در طول فیلم او اصرار داشت که از قدرت ترس علیه «پارالاکس» استفاده بشه اما محافظان OA (اوآ) از این ایده استقبال نکردند و این باعث ناراحتی او شد. ضربهٔ بعدی که به او وارد شد شکست خوردن «پارالاکس» از هال جوردن بود که باعث شد اعتبار او بیش از پیش پایین بیاد. در صحنه پس از تیتراژ فیلم دیدیم که او حلقه سبز را از دستش خارج کرد و حلقه قدرت زرد رنگ که از ترس افراد نیرو می گیره رو دستش کرد. این صحنه وعده دیدار سینسترو و سپاه زرد رنگش را می داد! (اما متاسفانه افتضاح بودن فیلم جلوی این کار رو گرفت.)

 

16- مردمورچه ای (Ant-man)

 مردمورچه ای - ۲۰۱۵ (Ant-man)

فیلم مردمورچه ای یکی از فیلم هایی بود که حس جدا بودن از MCU را می داد، دلیلش هم تا حدودی مشخصه وقتی یک کارگردان حدود ۸ سال روی یک فیلم تمرکز کنه و فیلمنامه بنویسه نتیجه خوبی در پیش داره؛ گفته میشه «پایتون رید» از همون چارچوب «ادگار رایت» در این فیلم استفاده کرده!( فامیلی هاشون هم استعاره جالبی از اتفاقات پشت صحنهٔ فیلم داره؛) ) اما به نظر میرسه که کارگردان فیلم سعی کرده ارتباط این فیلم رو با MCU بیشتر کرده.

در طول فیلم هنک پیم برای بدست آوردن تکنولوژی ای که به شرکتش نفوذ کند، مردمورچه ای رو به یکی از ساختمان های هاوارد استارک(که به تونی ارث رسیده بود) فرستاد اما پس از رسیدن «اسکات لانگ» به ساختمان، معلوم شد که به ساختمان انتقام جویان تبدیل شده! مردمورچه ای هم با نادیده گرفتن حرف های هنگ پیم به ساختمان نفوذ کرد اما کوچک بودن او نتونست از رادار فالکون خارجش کند! همین اتفاق باعث شد مبارزه ای کوچک بین این دو نفر شکل بگیره و مردمورچه ای به پیروزی برسه. در دومین صحنه پس از تیتراژ ما سم، استیو و باکی رو دیدیم که در انباری متروک هستند و این نشانگر این بود که اونها خلاف قانون عمل کردند.در این صحنه سم به استیو گفت که کسی رو می شناسه و می تونه کمکشون کنه که به مردمورچه ای اشاره داره.

 

15- مردآهنی ۲ (Iron man 2)

 مردآهنی ۲ (Iron man 2)

مردآهنی ۲ فیلمی بود که با روی زندگی تونی استارک تمرکز داشت اما با این حال راه رو برای ورود انتقام جویان و جمع شدن اونها باز می کرد. فیوری برای این کار «ناتاشا رومانوف» رو مامور کرده بود تا باعث بشه، تونی برای این کار آماده بشه که در پایان فیلم به موفقیت رسید.

در صحنه پس از تیتراژ فیلم ما مامور «کولسون» دوستداشتنی رو دیدیم که برای انجام ماموریت به نیومکزیکو رفته. در این صحنه کولسون رو درحال گزارش چکشی که درون چاله ای در بیابان فرود اومده، دیدیم. این اتفاق ورود خدای رعد رو به ما وعده می داد و اشتیاق رو برای دیدن فیلمش افزایش می داد!

 

14- افراد ایکس: آخرالزمان (X-Men: Apocalypse)

 افراد ایکس: آخرالزمان (X-Men: Apocalypse)

بعد از days of the future past    (که من یکی از برترین فیلم های کمیک بوکی میدونمش) منتظر دیدار یکی از بزرگترین و پرپتانسیل ترین دشمنان افراد ایکس بودیم اما پس از اکران فیلم اون چیزی رو که انتظار می رفت ندیدیم. نیمهٔ ابتدایی فیلم به خوبی به تصویر کشیده شده بود اما نیمهٔ دوم و از همه مهم تر هرجایی که به «آپوکالیپس» مربوط میشد، ناامید کننده بود! مثلا صحنه های مربوط به مگنیتو و خانواده اش واقعا فوق العاده بود اما از طرف دیگه آپوکالیپسی که دنبال قدرت های تلپاتیکه رو دیدیم! در کل فیلم می خواست اوریجین کچل شدن پروفسور ایکس و آزاد شدن نیروی فونیکس رو به تصویر بکشه!!!!!!! بگذریم؛ در صحنه پس از تیتراژ شخصی مرموز به همراه کیف مرموزی دیدیم که در حال قدم زدن در مقر تولید سلاح ایکس است. در انتها مشخص شد که در این کیف مرموز خون سلاح ایکس یعنی لوگان در شیشه ای نگه داری میشه. اما نکته اصلی شرکت جمع آوری کننده نمونه خون ها بود! این شرکت “EssexCorp” نام داشت که به دشمن افراد ایکس یعنی “Mister Sinister” که به آزمایش روی DNA جهش یافته ها علاقه داره اشاره داشت!

 

13- ثور: دنیای تاریک (Thor: The Dark World)

ثور: دنیای تاریک (Thor: The Dark World)

مشکلات مختلفی که قبل از فیلم برداری این فیلم به وجود اومده بود در ناکامی های این فیلم نمود یافت و فیلمی که می تونست دنیای اساطیری و فانتزی دنیای مارول رو به بهترین شکل روایت کنه به ضعیف ترین فیلم مارول تبدیل شد. داستان فیلم حول الف های تاریکی می چرخید که می خواستند با استفاده از «ایثر» و همگرایی تاریکی رو در کل جهان گسترش دهند! «بور» پدربزرگ ثور، «ایثر» رو مخفی کرده بود و «جین فاستر» باعث شد دوباره پیدا بشه!(بعضی ها میگن اگر جین اون رو پیدا نمی کرد، ثانوس موفق به یافتن اون نمی شد و جین مقصر جنگ بی نهایت بوده!!!!!)

در صحنه پس از تیتراژ، «سیف» و «ولستگ» پیش «کالکتور» رفتند تا ایثر که سنگ بی نهایت واقعیت بود رو بهش تحویل بدهند. اونجا مشخص شد که نگه داری دو سنگ بی نهایت کنار هم کار خطرناکیه(چون تسارکت یا سنگ بی نهایت فضا هم در آزگارد بود). پس از تحویل ایثر به کالکتور او جمله ای بحث برانگیزی گفت:یکیش انجام شد، پنج تاش مونده! این جمله نشون میده که کالکتور هم دنبال این شش سنگه!!!

 

12- کینگزمن: سرویس مخفی (Kingsman: The Secret Service)

 کینگزمن: سرویس مخفی (KINGSMAN: THE SECRET SERVICE)

«متیو وان» یکی از کارگردانان خوب فیلم های کمیک بوکیه (که الان میشه گفت خبره شده!)، تجربه نشون داده اگر روی شخصیتـی مطالعه کنه به بهترین نحو اونو به تصویر می کشه! نمونه اش پروفسور ایکس که در فیلم First Class به بهترین شیوه نشونش داد و اونو از خشک بودن دنیای کمیکش دور کرد و به کمک بازی عالی «جیمز مک آووی» نمونه اش در فیلم دیگری پیدا نشد.(البته طرف دیگری هم وجود که اگه این کارو نکنه، چه بلایی سر شخصیت میاد... «اما فراست» بیچاره!)

در صحنه پس از تیتراژ فیلم کینگزمن: سرویس مخفی؛ «اگزی» پس از نجات دنیا از دست «ریچموند والنتین»، سراغ مادرش رفت تا او رو از دست «دین» نجات بده اما ممانعت «دین» و درگیری اش با اگزی باعث شد به صحنه ای مشابه که معلمش یعنی «هری هارت» قبلا انجام داده بود، مبدل بشه! (دقیقا با دستهٔ چتر، لیوان رو تو سر دین شکوند!)

 

11- کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War)

- کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War)

پس اتمام جنگ خونین استیو با تونی که نتیجه اش انداختن سپر و از دست دادن هویت کاپیتان آمریکایی اش شد، سراغ آزاد کردن و بقیه اعضای تیمش رفت. با این کار آنها تحت تعقیب دولت قرار گرفتند ولی در صحنه پس از تیتراژ ما استیو و باکی را در واکاندا دیدیم که باکی برای درمان به اونجا رفته و استیو هم ظاهرا پناهنده واکاندا شده(که در کمیک مقدمه جنگ بی نهایت رد شد!) این صحنه از دو منظر برتره اول کشوری که تمام افرادش سیاه پوست هستند و پیشرفت به سزای تکنولوژی در این کشور و پتانسیل درمان باکی دوم هم ما را منتظر دیدن فیلم پلنگ سیاه و پادشاهش و این که چطور باکی درمان می شود می کند.

 

10- محافظان کهکشان ۲ (Guardians of The Galaxy vol 2)

 محافظان کهکشان ۲ (Guardians of The Galaxy vol 2)

این صحنه پس از تیتراژ حضور استن لی رو هدفمند کرد! بعد از حدود ۱۴ فیلم بالاخره مشخص شد که این کامئو ها بی دلیل نبوده و الکی استن لی رو در پس زمینه نمی دیدیم.

همونطور که می دونید واچرها نژادی باستانی هستند که از میلیاردها سال پیش وجود داشتند و وظیفه اشون اینه که وقایع عالم رو مشاهده کنند اما به هیچ وجه در این وقایع دخالت نمی کنند!

در صحنه پس از تیتراژ فیلم، استن لی رو درحال تعریف کردن ماجراجویی هایش می بینیم ولی مثل این که «واچر» ها ازش استقبال نمی کنند!

 

9- افراد ایکس: روزهای گذشته در آینده (X-men: Days of Future Past)

افراد ایکس: روزهای گذشته در آینده (X-MEN: DAYS OF FUTURE PAST)

بعد از درست شدن خط زمانی و خاتمه دادن به سری اولیه فیلم های افراد ایکس، همه چیز آماده یک داستان جدید به همراه یک خبیث جدید بود. طرفدارای ایکس من می دونن صحنه پس از تیتراژ این فیلم باهامون چیکار کرد!

این صحنه نوجوان جهش یافته ای که قدرت های خدا مانند داشت رو نشون میداد و با ذهنش می تونست اهرام مصر رو بوجود بیاره. افرادی هم بودند که داشتند بر او سجده می کردند نوای پس زمینه هم صدایی نام آشنا رو نجوا می کردند: «ان صباح النور»- «ان صباح النور» ... همهٔ این ها وعده یک خبیث قدرتمند و چالش برانگیز رو می داد! (اما چه فایده... در فیلم بعدی تمام این پتانسیل از بین رفت.)

 

8- کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی (Captain America: The Winter Soldier)

کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی (Captain America: The Winter Soldier)

سرباز زمستانی با حفظ چارچوب کمیک بوکی اش چاشنی سینمایی بودن خودش رو افزایش داده بود و چند تا از بهترین ژانرهای سینما را به خوبی با هم ترکیب کرده بود. داستان فیلم هم با نفوذ هایدرا در سراسر شیلد داستانی جدید روایت کرده بود و از طرفی باعث شد سریال مامورین شیلد موازی فیلم حرکت کنه و ما بیش از پیش این سریال را دنبال کنیم.

پس از شکست هایدرا در انجام اهدافش و رها شدن باکی بارنز از چنگال هایدرا، صحنه پس از تیتراژ به نمایش درآمد و در صحنه ای سوال برانگیز دوقلو های ماکسیموف را نشان داد. اما ما می دونستیم که اونها خواهر و برادر جهش یافته در دنیای کمیک هستند و این سوال برامون پیش اومد که چگونه می خواهند اونها رو وارد MCU کنند. در انتهای این صحنه «واندا» با قدرت های ذهنی اش مکعب های معلق رو درهم شکست و به خبیث بودن اونها در ابتدای راهشون اشاره داشت همچنین «بارون وان استراکر» به عصر معجزات اشاره کرد که غیر مستقیم می خواست به عصر آلتران اشاره کنه!

 

7- جوخه انتحار (Suicide Squad)

جوخه انتحار (Suicide Squad)

سال ۲۰۱۶ سال خاطرات بد از اشتباهات دی سی در دنیای سینمایی اش بود. یعنی ما اولش یا تماشای فیلم بتمن علیه سوپرمن گفتیم که وارنر حتما از این اشتباه درس گرفته و بالاخره به کمک جوکر و اعضای جوخه انتحار، از پتانسیل خبیث های این شرکت نهایت استفاده رو می بره! چی بگم که خیلی دلم پره! این فیلم به جای این که از اشتباهاتش درس بگیره از فرمول مارولی که اصلا و ابدا به دی سی سازگار نیست استفاده کرد یعنی اومد با اضافه کردن جنبه فان بی جهت، فیلم رو به اثری از هم گسیخته که لحن ثابتی نداره تبدیل کرد! شما فقط کافیه اولین تریلر فیلم رو با آخرین تریلر مقایسه کنید تا متوجه بشید که چقدر در اصالت فیلم دست برده شده!

از این مسائل که بگذریم به صحنه پس از تیتراژ فیلم می رسیم با این که فیلم ناامید کننده بود اما باز هم کورسوی امیدی برای فیلم لیگ عدالت باقی گذاشت. در این صحنه «بروس وین» رو می بینیم که می خواد برای جمع کردن تیمی در نبود سوپرمن تلاش کنه! در این صحنه ما متوجه شدیم که «آماندا والر» از هویت مخفی بتمن خبر داره!!! این صحنه داره به ما میگه به زودی مبارزه ای بین اعضای جوخه و لیگ خواهیم دید مثل سری کمیکی که سال ۲۰۱۷ منتشر شد!

 

6- کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو (Captain America: The First Avenger)

کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو (Captain America: The First Avenger)

پس از این که کاپیتان آمریکا بعد از گذشت ۷۰ سال از یخ بلند شد، به دلیل اشتباه شیلد و فیوری به سرعت متوجه شده که یه چیزی درست به نظر نمی رسه و همین باعث شد او زودتر از موعد پرش زمانی رو متوجه بشه!

در صحنه پس از تیتراژ فیلم ما استیو رو درحال آماده کردن خود و تمرین بوکس مشاهده کردیم در این حین فیوری از راه رسید و راجع به جنگی که در پیشه به کاپیتان توضیح داد! اما چه چیزی این صحنه رو منحصر به فرد کرد؟ درست بعد از این صحنه تیزری از فیلم انتقام جویان به نمایش درآمد و این باعث شد آمپر هایپ ما به سقف برسه چون انصافا تیزر خیلی خوبی برای پایان فیلم انتخاب شده بود!

 

5- ددپول (Deadpool)

 ددپول (Deadpool)

بعد از ناکامی فیلم ولورین ریشه ها به نمایش درآمدن ددپول در سینما کمی سخت و دور از ذهن به نظر می رسید اما انتشار بازی ویدئویی این شخصیت درجه محبوبیت و شناخته شدن او را بسیار بالا برد و سرانجام در سال ۲۰۱۶ فیلم اختصاصی این شخصیت با درجه سنی بزرگسال به اکران درآمد.

صحنه پس از تیتراژ این فیلم به چند دلیل برتره اول از همه این صحنه از ایستراگ های فیلم هستش و به فیلم مرخصی فریس بیولر (Ferris Bueller's Day Off) اشاره داره. دومین دلیلش هم مسخره کردن کار های ماروله که خیلی خوب این کار رو انجام میده: شما منتظر تیزری از ددپول ۲ بودید؟(اشاره به فیلم کاپیتان آمریکا) خب ما از این پولا نداریم! بعدشم که تیر خلاصی رو به مارول می زنه: چیه! توقع داشتید سم جکسون با یه چشم بند بیاد اینجا؟

سپس ددپول به انتخاب بازیگر «کیبل» می پردازه و درموردش بحث می کنه. و در آخر با هجویه از آهنگ فنریس بیولر با ما خداحافظی می کنه! این صحنه معجونی از شوخی های ددپول که مثل گلوله به صورت مارول شلیک میشه بود!

 

4- مرد عنکبوتی شگفت انگیز (The Amazing Spider-Man)

 مرد عنکبوتی شگفت انگیز (The Amazing Spider-Man)

واقعا صحنه پس از تیتراژ فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" خیلی خوب بود و خیلی هایپ کرد ما را! کلا فیلم خوبی بود که زمینه چینی خوبی برای فرنچایز اسپایدرمن شگفت انگیز کرد ولی حیف که گند خورد به خیلی چیزا در قسمت دوم! ولی در هر حال این صحنه خیلی خوب بود. دکتر کانرز در زندان با مردی بسیار مرموز مواجه میشه که بهش میگه آیا به پسره (پیتر پارکر) حقیقت رو درباره پدرش گفته؟ وای که چقدر تئوری داشتیم براش. یه سری میگفتن نورمن ازبورنه یه سری هم میگفتن «الکترو» بوده که با رعد و برق اومد و رفت! تو تریلرهای اسپایدرمن شگفت انگیز 2 هم خیلی روش مانور میدادن ولی حیف که آخرش معلوم شد شخصیت ناشناسه به نام «جنتلمن» ! (تو این مقاله راجع بهش توضیحاتی داده شده). آخر اسپایدرمن شگفت انگیز 2 هم رفت سراغ هری و پیشنهاد تشکیل گروه 6 خبیث رو داد ولی چه فایده که قسمت بعدی هرگز ساخته نشد و ما هم هرگز نفهمیدیم این اقای جنتلمن کی بود و هدفش چی بود!

 

3- انتقام جویان: عصر آلتران (Avengers: Age of Ultron)

 انتقام جویان: عصر آلتران (Avengers: Age of Ultron)

جمع بندی فاز دوم مارول بر اساس صحنه پس از تیتراژ اولین فیلم انتقام جویان چیده شد یعنی با این که تونی برای محافظت از زمین دربرابر تهدید ها آلتران رو با عصای لوکی خلق کرد اما کلیت داستان شکل گیری جنگ بی نهایت رو نشون می داد که حتی برخی از صحنات مربوط بهش هم حذف شد. بعد از پیچ و خم هایی که در داستان این فیلم رخ داد و منجر به شکست آلتران شد ما در صحنه پس از تیتراژ فیلم برای باری دیگر «ثانوس» رو دیدیم که دیگه از روی تخت نشستن و فرمان دادن خسته شده و خودش می خواد دست به کار بشه! در این صحنه تایتان بنفش رنگ و دیوانه ما دستکش بی نهایت رو دستش کرد. مایی که کمیک های دستکش بی نهایت خونده بودیم داشتیم از شدت هایپ می ترکیدیم و کلی سوالات مختلف برامون پیش اومده بود از محل احتمالی سنگ زمان و روح گرفته تا دیدن بانوی مرگ و بسیاری دیگر از شخصیت از کیهانی و می خواستیم بدونیم فیلم بعدی چه چیزی رو برامون رقم خواهد زد!!!!

 

2- ددپول ۲ (Deadpool 2)

ددپول ۲ (Deadpool 2)

ددپول ۲ پر از لحظات خنده دار و کمیک بوکی بود. اما صحنه پس از تیتراژ فیلم به سیم آخر زد و دقیقا مثل ددپول در دنیای کمیک با ذهنمون بازی کرد! یعنی با این کارش کلی مارو گیج کرد اما خودشو جدی نگرفت و مارو خنداند. منظور اینه که کوچک ترین تغییر در گذشته می تونه آینده رو به کل مورد تغییر و تحول قرار بده ولی اینطور نشد جدا از این به سیر زمانی هم کاری نداشت و با رفتن به گذشته قاتل همسرش، بازیگری که نقششو بازی می کنه و از همه عجیب تر نسخه ای از خودشو که در گذشته وجود نداره!!!! این صحنه بسیاری از خاطرات ما از فیلم های قبلی را زنده کرد و باهاشون جوک ساخت. مسلما تا مدت ها همچین صحنه پس از تیتراژ خلاقانه و فان نخواهیم دید.

- جنگ بینهایت (The Infinity War)

- جنگ بینهایت (The Infinity War)

واقعا بعد از اون پایان شوکه کننده و شگفت انگیز همه منتظر بودیم صحنه پس از تیتراژ چیه؟ و بعد از کلی صبر کردن در پایان تیتراژ صحنه ای دیدیم که ارزشش رو داشت چون هم بهمون امید داد، هم ما رو ترسوند و هم ما رو مشتاق دیدن فیلم کاپیتان مارول کرد.

در این صحنه نیک فیوری با دستیارش ماریا هیل دیده میشود (در خیابان) که ناگهان ماشینی کنترل خود را از دست میدهد و جلوی آنها می آید. ماریا هیل که رفت ببینه چرا راننده این کارو کرده دید که کسی در ماشین نیست (ناپدید شده است) و خود ماریا هیل نیز ناپدید شد. نیک فیوری که بسیار متعجب شده بود رفت که با موبایل مخصوص خودش به کسی زنگ بزند یا پیام بدهد و قبل از اینکه اصلا کسی تلفن را بردارد نیک فیوری نیز ناپدید شد و موبایل روی زمین می افتد و لوگوی کاپیتان مارول (کارول دانورز) در صفحه نمایش آن قابل مشاهده است. واقعا صحنه خارق العاده ای بود. مختصر و مفید و غافلگیر کننده!

  

و حالا میرسیم به رتبه 1 که مشترکا به دو فیلم میرسه!

   

1- مرد عنکبوتی دور از خانه (Spider-Man Far From Home)

خب هیچ مخاطبی نبود که با دیدن اون صحنه پس از تیتراژ عجیب و غریب فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" و با دیدن چهره پرحرارت و عصبی و نوستالژی ایجاد کن جی ‌کی ‌سیمونز در غالب جی جونا جیمسون  هیجان زده و شوکه نشده باشد، اکثر ما هواداران اسپایدی همواره به سگانه حماسی ریمی برای اسپایدرمن می‌نازیم خصوصا 2 قسمت اول که قطعا تو تاپ 10خیلی‌هامون جاداره و اکثرمون مثل بت می‌پرستیمشون؛ با این مقدمه میشود فهمید که یک ارجاع کوچیک هم به این سگانه میتونست چقدر تو ذهن تماشاگران بمونه و براشون مقدس باشه؛  اما اگر فکر کردید این تنها لحظه مهم این صحنه پس از تیتراژ است سخت در اشتباهید! صحنه تکان‌دهنده تر چند ثانیه بعد برای اسپایدی رقم می‌خورد، یعنی زمانی که اون فیلم کذایی از میستریو در برنامه جناب جیمسون پخش شد که طی اون میستریو هویت اسپایدرمن رو فاش کرد. حتی از روی ماسک هم می‌شد استرس رو تو چشم‌های پیتر دید؛ بی‌شک این لحظه و شوکه شدن و "دو دستی بر سر زدن پیتر" تا آخر حضور اسپایدی در MCU فراموش نخواهد شد و باید به این امر هم توجه کرد که اهمیت این مسئله کل آرک داستانی آینده پیتر در دنیای سینمایی مارول را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد و این یعنی هواداران هرگز این لحظه بخصوص را فراموش نخواهند کرد.

- مردآهنی (Iron Man)

http://spidey.ir/images/img/content/plot-twists/avengers-nick-fury.jpg

در مقالهٔ ۱۰ پیچش داستانی برتر در فیلم های کمیک بوکی این گونه می خوانیم:

یادش به خیر .. انگار همین دیروز بود که فیلم "ایرون من" اکران شد و MCU را هم پایه گذاری کرد. راستش برامون کمی عجیب بود که مارول چرا تصمیم گرفته دنیای سینمایی خودش رو با فیلم اختصاصی شخصیتی شروع کنه که همیشه درجه دو بوده (البته تا اون موقع ایرون من درجه 2 محسوب میشد. ولی بعد از این فیلم درجه یک شد!). تا اینکه تیتراژ پایانی شروع شد و همه ما را شوکه کرد و اون چیزی که ته دلمون میخواستیم رو بهمون داد! نمیدونم کدامیک از شما این فیلم را در سینما دیدید ولی اگر جزو این دسته از مخاطبین بوده باشید پس حتما یادتونه که تماشاچی های داخل سالن چه حسی بهشون دست داد که نزدیک بود جیغ بکشن از خوشحالی! یعنی هیچ کس نمیدونست که قراره تو صحنه بعد از تیتراژ چه اتفاقی بیفته. هیچ کس هم خبر نداشت که «ساموئل جکسون» تو فیلم هست. یعنی مارول با استادی تمام خبرهای مربوط به او رو مخفی کرده بود. پس ببینید ملت چه حسی داشتند وقتی جکسون با هیبت «نیک فیوری» میاد پیش تونی استارک و استخدامش میکنه تا پروژه "اونجرز" رو شروع کنه! و اینجا بود معلوم شد مارول میخواد برای اولین بار یک فیلم ابرقهرمانی از روی یکی از تیم های خودش بسازه و بقیه ماجرا رو هم که خودتون حتما میدونید ...این پیچش در رتبه اول قرار میگیره چون کلا سرنوشت دنیای سینما و ژانر ابرقهرمانی را تغییر داد!

 

نویسنده: احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 پیچش داستانی برتر در فیلم های کمیک بوکی

15 تریلر برتر فیلم های کمیک بوکی/ابرقهرمانی

15 دفعه ای که تریلرهای فیلم های کمیک بوکی به ما دروغ گفتند!

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

15 شخصیت بزرگ مارول که از فیلم ها حذف شدند !

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Webman
+1 #1 Webman 1397-03-05 19:17
اقا ناموسا موضوعی هست شما راجع بهش مقاله و تاپ لیست ننوشته باشید؟
دمتون گرم خیلی با سایتتون حال میکنم. بهترین و تخصصی ترین و غنی ترین سایت کمیک بوکی است. با اختلاف شدید نسبت به همه سایت ها و کانال های ایرانی جلوتر هستید.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#2 Cap-Spider Potter 1397-03-05 20:20
مقاله حرف نداشت... عالی بود...
I'm Here to Talk to you about the avengers initiative !!
این دیالوگ برای مارول فن ها خیلی مفهومی و ماندگاره ! :cry:
همه گزینه ها عالی بودن (هر چند من گزینه DP2 رو که دیدم زود ردش کردم اخه هنوز ندیدمش !)

ممنون بابت مقاله جناب فقیه
موضوعات خوبی رو برای نوشتن انتخاب می کنید... ;-)


فقط یه سوال، من Infinity War رو هنوز ندیدم، ولی هیچ گزینه ای از این فیلم توی مقاله نبود ! مگه صحنه پس از تیتراژ نداشت ؟؟؟
نقل قول کردن
capitan s
#3 capitan s 1397-03-05 20:23
مقاله ی خیلی خوبی بود خاطراتمون زنده شد
ولی تیتراژ جنگ بینهایت هم واقعا خوب بود ولی نمیدونم چرا توی لیست نبود؟؟؟؟؟
اول ببخشید بابت اسپم
(هشدار اسپویل اونجرز 4)
.
.
.
.
.
.
میگم اگه قرار باشه سفرهای زمانی باشه ما ممکنه مثلا دوتا مردآهنی یا دوتا کاپیتان داشته باشیم؟؟؟
بعدشم اگه قرار باشه اختلالی در قبل ایجاد بشه چه بر سر قهرمانا میاد؟؟؟؟
آیا ممکنه دوتا دستکش با 12تا سنگ داشته باشیم؟؟؟؟
پس این وسط کاپیتان مارول نخودیه؟؟؟؟
احتمال هم میدم کاپیتان نمیره و بجاش بره پیش پگی
بعد از مرگ تچالا کی پادشاه واکاندا میشه؟؟؟
نقل قول کردن
alihdz
#4 alihdz 1397-03-05 20:57
مقاله عالی بود گرچه همش برا مارول بود
باید هم باشه ناسلامتی برترین و گرون ترین فرنچایز تاریخ سینماست


به نقل از Webman:
اقا ناموسا موضوعی هست شما راجع بهش مقاله و تاپ لیست ننوشته باشید؟
دمتون گرم خیلی با سایتتون حال میکنم. بهترین و تخصصی ترین و غنی ترین سایت کمیک بوکی است. با اختلاف شدید نسبت به همه سایت ها و کانال های ایرانی جلوتر هستید.

نه والا ما هم ندیدیم که چیزی باشه و تو سایت نباشه
فقط دلم میخواست یه روزی مقاله رتبه بندی لباس های برتر mcu رو ببینم گرچه میدونم خیلی کار سختیه
نقل قول کردن
Tara
#5 Tara 1397-03-05 20:58
مقاله جالبی بود و به نوعب خاطره انگیز مخصوصا رتبه اولش که چکار کرد با ما
حالا اونایی که قبل از دیدن فیلم با کمیک ها اشنایی داشتن حرفمو میفهمن
ممنون برای مقاله
#3
اینا واقعا نامشخص هستش
کارگردانای فیلم تو 3 فیلمی که برای مارول ساختن خیلی روی غافلگیری و سوپرایز کردن بیننده ها مانور دادن
نقل قول کردن
Tara
#6 Tara 1397-03-05 20:59
#4
اتفاقا اگر درست یادم باشه چنین مقاله ای هست تو سایت
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1397-03-05 21:22
2 # 3#: من در صحبت خودم با اقای فقیه گفتم حتما صحنه پس از تیتراژ جنگ بینهایت هم باید تو لیست باشه
ایشون هم موافق بودن
ولی به نظرم یادشون رفته
حالا با اجازه شون من امشب سر فرصت تو لیست میارمش چون واقعا باید جزو 5 تای برتر باشه
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#8 Cap-Spider Potter 1397-03-05 21:25
به نقل از alihdz:
مقاله عالی بود گرچه همش برا مارول بود
باید هم باشه ناسلامتی برترین و گرون ترین فرنچایز تاریخ سینماست


به نقل از Webman:
اقا ناموسا موضوعی هست شما راجع بهش مقاله و تاپ لیست ننوشته باشید؟
دمتون گرم خیلی با سایتتون حال میکنم. بهترین و تخصصی ترین و غنی ترین سایت کمیک بوکی است. با اختلاف شدید نسبت به همه سایت ها و کانال های ایرانی جلوتر هستید.

نه والا ما هم ندیدیم که چیزی باشه و تو سایت نباشه
فقط دلم میخواست یه روزی مقاله رتبه بندی لباس های برتر mcu رو ببینم گرچه میدونم خیلی کار سختیه



برترین و بدترین کاستوم های ابرقهرمانی در سینما
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
a.v.s
#9 a.v.s 1397-03-05 21:25
راستش رو بخواهید . . . دیگه خسته شدم از بس گفتم ممنون، بخدا این سایت لیاقت همچین چیزی رو نداره.
هر چقدر این سایت روز به روز جلوتر میره، پربارتر و معرکه تر و بهتر میشه. هر مدیری که توی این سایت هست، داره توی این سایت سنگ تموم میزاره. این همه دارند زحمت میکشد. بخاطر چیزی که مردم میگن "اینا همش تخیله!" یا اینکه "اینا هیچ فایده ای برامون نداره"
هر چی بگم کم گفتم. دمتون گرم.
نقل قول کردن
tab
#10 tab 1397-03-05 22:10
عجب مقاله ای بود.کلی ازش خوشم اومد. :lol:
حیف که ددپول 2 رو هنوز ندیدم و گرنه مال اونم می خوندم.(بعد فیلم میام قسمت مربوط بهش رو می خونم)کلی ذوق زده شدم دربارش،آخه رتبه دو داره.چه صحنه بعد تیتراژی بشه ددپول دو.
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1397-03-05 22:13
صحنه پس از تیتراژ فیلم جنگ بینهایت هم به مقاله اضافه شد
نقل قول کردن
Pouriya Ahmadi
#12 Pouriya Ahmadi 1397-03-05 22:21
مثل همیشه عالی.بدون اغراق سایتتون بهترین و بی نقص ترین سایت کمیک بوکیه.فقط انتظار داشتم ثور 1 هم تو لیست باشه چون اولین تیزر از اونجرز رو پس از تیتراژ گذاشت.
نقل قول کردن
bamdad kk
#13 bamdad kk 1397-03-05 22:57
مقاله خیلی خیلی خوبی برد لذت بردم...ولی وقتی میبینم دیسی که فیلم های سه گانه بتمن و فیلم سوپرمن بازمیگردد داشت فقط برای فروش بیشتر دارد آبروی خودش را میبرد غصه میخورم...من خودم طرفدار کمپانی خاصی نیستم ولی به دیسی گرایش دارم...
نقل قول کردن
hassan91
#14 hassan91 1397-03-05 23:14
چه مقاله‌ای! به‌به! معرکه بود 8)
راستش وقتی مرد آهنی ۱ رو دیدم اصن نمیدونستم صحنه پس از تیتراژ داره.، شانسی دیدم ولی وقتی ساموئل ال جکسون رو دیدم شوکه شدم. اونم که اولش گفت فکر میکنی تنها قهرمانی هستی کن وجود داره. بعدها فهمیدم که چقد حضورش تو اون صحنه موثر بوده‌.
البته به نظرم صحنه پس از تیتراژ فیلم ثور هم (هر سه فیلم ثور) معرکه بودن. بخصوص اولی که فکر میکردم لوکی مرده.و دوباره باز ساموئل ال جکسون رو میبینم که به سلویگ میگه تسارکت رو فعال کنه و لوکی رو نشون میده که چقد مشتاقه که فعالش کنن. و این سوال پیش اومد که چرا باید بخواد فعالش کنه؟ کلی مشتاقم کرد که دوباره لوکی رو ببینم و معلوم شد که بازم حضور داره‌.
صحنه پس از تیتراژ افراد ایکس روزهای آینده گذشته معرکه بود ( خدایی من همیشه با مردان گفتنش مشکل داشتم چون استورم و جین گری و ... تو گروه بودن :-? ) به قول معروف خیلی هایپ کرد . اینکه همه دران بهش سجده میکنن و خدا میدوننش و البته بازسازی هرم ثلاثه مصر. به خودم گفتم چجوری میخوان جلوش رو بگیرن.
البته انتظار داشتم صحنه ی پس از تیتراژ ولوورین قسمت دوم هم باشه. چون وقتی مگنتو رو تو فرودگاه دیدم شوکه شدم. چون دمار از وولورین در میاره. ولی بعدش دیدیم که میگه ما برای کمکت اینجا هستیم. چارلز اگزاویر هم بعدش میاد و تایید میکنه. خدایی خیلی عالی بود. آدم با خودش میگه چی باعث شده که دو تن از افراد ایکس که عین آب و آتیش میمونن با هم متحد بشن.
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
-1 #15 Captain Steve Lover 1397-03-05 23:44
اولا تشكر بسيار زياد بابت اين مقاله از اقاي فقيه و بگم به اين مقاله تو سايت واقعا نياز بود

گزینه ها هم ترتیبشون عالی بود...
اما صحنه پس از تیتراژ پلنگ سیاه رو لایق این لیست نمیدونستید؟!
خیلیا میگم نخستین صحنه میان تیتراژ این فیلم کل یونیورس مارول رو تحت شعاع خودش قراره خواهد داد؛تا حدودی هم تو جنگ بینهایت قرار داد...اینکه وعده داده شد دنیای سینمایی مارول قراره خیلی تکنولوژیک و مدرن بشه! فاز بعدی حال و هوای دیگری خواهد داشت...
فقط بنظرم اون باید تو لیست میبود بقیه موارد هم موافقم باهاتون
نقل قول کردن
C.s.r
#16 C.s.r 1397-03-06 00:34
صحنه های پس از تیتراژی که بعد دیدنشون میخواستم جیغ بزنم و بالا و پایین بپرم
1.کاپیتان امریکا 1: واقعا اون تیزر انتقام جویان انقد هیجان انگیزه که هنوزم میبینمش هوس میکنم برم انتقام جویان ببینم
2.جنگ بی نهایت : بعد شوکی که جنگ بی نهایت بهمون داد این صحنه واقعا عالی بود اول اون ستاره کاپیتان مارول اومد بعد نوارهاش ظاهر شدن....
3.مردان ایکس روزهای گذشته...
4.ثور دنیای تاریک
5.مرد آهنی2:این یکی خیلی کوتاه و باحال بود درس مث صحنه بعدازتیتراژ جنگ بی نهایت اول چکش ثور رو نشون داد بعد یهو صدای رعد و برق میاد که حسابی ادم و مشتاق دیدن ثور میکنه
تشکر از نویسنده تاپ لیست خوبی بود
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1397-03-06 01:13
به نقل از Captain Steve Lover:
اولا تشكر بسيار زياد بابت اين مقاله از اقاي فقيه و بگم به اين مقاله تو سايت واقعا نياز بود

گزینه ها هم ترتیبشون عالی بود...
اما صحنه پس از تیتراژ پلنگ سیاه رو لایق این لیست نمیدونستید؟!
خیلیا میگم نخستین صحنه میان تیتراژ این فیلم کل یونیورس مارول رو تحت شعاع خودش قراره خواهد داد؛تا حدودی هم تو جنگ بینهایت قرار داد...اینکه وعده داده شد دنیای سینمایی مارول قراره خیلی تکنولوژیک و مدرن بشه! فاز بعدی حال و هوای دیگری خواهد داشت...
فقط بنظرم اون باید تو لیست میبود بقیه موارد هم موافقم باهاتون

ولی صحنه بعد از تیتراژ پلنگ سیاه نه زیاد مهم بود و نه زیاد خوش ساخت و نه خیلی خلاقانه
خیلی راحت میشد اخر فیلم بزارنش و اصلا نیازی نبود بره واسه تیتراژ پایانی. یعنی روند فیلم نشون میداد این اتفاق میفته. شما به نظرم کلا معنی و مفهوم و هدف صحنه بعد از تیتراژ رو درک نکردی
و فکر کنم تنها کسی هستی که همچین اعتقادی داری!
اون "خیلیا میگن " از اون حرفای عجیب شما بود که البته ما اخیرا زیاد به حرفای عجیب شما عادت کرده ایم (احتمالا کمال هم نشین است!)
نقل قول کردن
winter-soldier-911
#18 winter-soldier-911 1397-03-06 02:31
من الان فهمیدم big hero 6 مال ماروله :-|

من این سه تا رو از همه بیشتر دوست داشتم

ایکس من روز های گذشته در آینده

ثور دنیای تاریک

و کاپیتان امریکا نخستین انتقام جو مخصوصا با اون تیزر انتقام جویان و اون ژست لوکی:cry:

با این مقاله یاد گذشته افتادم :cry:
نقل قول کردن
winter-soldier-911
#19 winter-soldier-911 1397-03-06 02:46
راستی آقای ترابی به نظرتون انتقام جویان 4 بدون ادام وارلاک امکان داره ؟ (منظورم اینه که اگر فقط قضیه سفر های زمانی باشه فیلم نمیتونه به کمیک وفادار باشه و این بعیده چون تو جنگ بینهایت که به کمیک خیلی وفادار بود)
یادمه یه لیست از اسامی بازیگران جنگ بینهایت پخش شده بود که موج سوار نقره ای هم داخلش بود و میگفتن امکان داره صداپیشه موج سوار نقره ای باشه ولی به نظر من اون ادام وارلاک بوده .
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1397-03-06 21:37
به نقل از winter-soldier-911:
راستی آقای ترابی به نظرتون انتقام جویان 4 بدون ادام وارلاک امکان داره ؟ (منظورم اینه که اگر فقط قضیه سفر های زمانی باشه فیلم نمیتونه به کمیک وفادار باشه و این بعیده چون تو جنگ بینهایت که به کمیک خیلی وفادار بود)
یادمه یه لیست از اسامی بازیگران جنگ بینهایت پخش شده بود که موج سوار نقره ای هم داخلش بود و میگفتن امکان داره صداپیشه موج سوار نقره ای باشه ولی به نظر من اون ادام وارلاک بوده .

اره امکان داره
اونجرز 4 نمیاد همین جوری ادام وارلاک و موج سوار نقره ای رو بیارن تو داستان
همین جوریشم کلی شخصیت و داستان هست که باید به سرانجام برسه
نقل قول کردن
Remi_GAMBIT
#21 Remi_GAMBIT 1397-03-07 12:14
صحنه بعد از تیتراژ فصل 1 دفندر، یا صحنه فصل 4 AOS هم عالی بود...
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1397-03-07 13:40
به نقل از Remi_GAMBIT:
صحنه بعد از تیتراژ فصل 1 دفندر، یا صحنه فصل 4 AOS هم عالی بود...

این مقاله درباره فیلم های کمیک بوکیه، نه سریال ها
نقل قول کردن
Matingh
#23 Matingh 1399-03-05 15:16
سلام.
مقاله ی فوق‌العاده ای بود جنگ بی نهایت خیلی خوب بود حیف که فیلم کاپیتان مارول اونقدر موفق نبود شماره 1 که اصلا بینظیر بودند هم مرد آهنی و هم مرد عنکبوتی دور از خانه، محافظان کهکشان 2 هم بانمک بود و همچنین مرد عنکبوتی شگفت انگیز خیلی ذوق زدم کرد بر عکس فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 :D که هرچی تو ذهنمون بافتیم رو پنبه کرد. :cry:
نقل قول کردن
مارول فن
#24 مارول فن 1399-03-05 16:59
مقاله خوبی بود آقای احمد فقیه ممنون
نقل قول کردن
hadi1380
#25 hadi1380 1399-03-06 08:59
صحنه ی پس از تیتراژ مرد عنکبوتی دور از خانه منو دیوونه کرده و نمیدونم چه اتفاقی قراره برای پیتر بیفته الحق که صحنه ی پس از تیتراژ این فیلم رتبه ی اوله.درود بر آقای فقیه برای نوشتن این مقاله.
نقل قول کردن
mahdik
#26 mahdik 1399-03-06 11:24
خیلی مقاله ی عالیی بود من هیچ وقت برای دیدن این صحنه ها صبر نمیکردم ولی حالا بعد این مقاله می رم و تمام این هارا می بینم
نقل قول کردن
AMIR.CROOZ
#27 AMIR.CROOZ 1399-03-13 14:57
به نقل از Webman:
اقا ناموسا موضوعی هست شما راجع بهش مقاله و تاپ لیست ننوشته باشید؟
دمتون گرم خیلی با سایتتون حال میکنم. بهترین و تخصصی ترین و غنی ترین سایت کمیک بوکی است. با اختلاف شدید نسبت به همه سایت ها و کانال های ایرانی جلوتر هستید.

دقیقاً
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#28 Miguel-OHara 1399-03-13 15:51
دیدم مقاله مربوط به فیلمه اینجا خبرو مطرح کنم.ایوان پیترز (بازیگر کوییک سیلور) برای یه نقش کوییک سیلور به سرال وانداویژن اضافه شده.دوست دارم نظر آقای فقیه رو که یکی از بهترین تئوریست هایی هستش که دیدم رو در این باره بدونم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید