20 قدرت فوق بشری برتر در دنیای کمیک بوک

قدرت فوق بشری برتر در دنیای کمیک بوک

تا به حال با خودتون فکر کرده بودید کدوم قدرت های فوق بشری در دنیای کمیک از همه باحال تر و بهتره؟!

مقدمه: شکی نیست که یکی از برترین و جذاب ترین جنبه های زندگی  و حرفه ابرقهرمانان  در قدرت های فوق بشری اونا خلاصه میشه. کلا بشر از ابتدای خلقت همواره شیفته ایده قدرت های فوق بشری بوده و هست. به همین دلیل ما در اساطیر باستانی همواره شخصیت هایی داریم که از سطح قدرت بشری فراتر میروند و ما آنها را به عنوان قهرمان میدانیم و دوست داشته ایم که جای آنها باشیم. پایه و اساس داستان های ابرقهرمانی هم در دنیای کمیک با قدرت های فوق بشری شروع شده و این مساله به بخش لاینفک زندگی سوپرهیروها بدل شده است. در این مقاله سعی میشه به معرفی 20 قدرت فوق بشری برتر در دنیای کمیک اشاره بشه که هم خلاقانه هستند و هم مفید و هم باحال و ما آرزوی داشتن اونا رو داریم!

 

20- تنفس در آب (Water Breathing)

تنفس در آب

تصور کنید که میتونید برید به عمیق ترین بخش اقیانوس و اصلا هم لازم نیست نگران این باشید که نفس کم میارید! نه تنها میتونید تمام شگفتی های زیر آب رو ببینید بلکه میتونید در رقابت های شنای زیر آبی (!) هم مدال طلای المپیک بگیرید! بالاخره شوخی نیست که 70 درصد کره زمین رو آب فرا گرفته درسته؟ پس چنین قابلیتی میتونه خیلی به درد بخوره. در دنیای کمیک اما این قابلیت اگه با قابلیت های دیگه (مثل زور بازوی زیاد، مهارت در نبرد و ...) همراه نشه راستش زیاد فایده ای نداره! به خاطر همینه که «نیمور» میتونه پرواز هم بکنه یا «آکوامن» میتونه با ماهی ها هم حرف بزنه! (البته اون حرف زدن با ماهی ها رو کلا فراموشش کنیم خیلی بهتره!!!)

 

19- غیر قابل لمس شدن (Intangibility)

غیر قابل لمس شدن

" غیر قابل لمس شدن" یعنی اینکه بتونی اتم های بدنت رو جوری تغییر بدی که از دیوار رد بشی یا بتونی کاری کنی که گلوله یا چیزهای دیگه ازت رد بشن. خیلی قدرت خوبیه و بسیار هم در مبارزه میتونه با ارزش باشه (مخصوصا در دفاع از خودت). در دنیای کمیک «کیتی پراید» (عضو ایکس من) سمبل بارزاین قدرته. البته «ویژن» (عضو اونجرز) هم این قدرت رو داره. کیتی از قدرت غیر قابل لمس شدن به صورت خلاقانه ای استفاده میکنه و دیده شده به کسی دست زده و باعث شده بتونه مثل خودش از اجسام سخت عبورش بده. ضمن اینکه میشه با این قدرت وارد یک دستگاه یا ماشین شد و اون رو از کار انداخت. و از همه خطرناک تر اینه که شما مثلا دستت رو وارد سر کسی بکنی و بعد اون وسط بخواهی از حالت Intangibility در بیایی و دوباره عادی بشی! طرف میمیره دیگه!

 

18- پوست نفوذ ناپذیر (Impenetrable Skin)

 پوست نفوذ ناپذیر (Impenetrable Skin)

شاید در نگاه اول داشتن پوست نفوذ ناپذیر قدرت خاص یا باحالی به نظر نیاد ولی «لوک کیج» ثابت کرده که هست! البته میشه گفت سوپرمن هم این قدرت رو داره (کلا سوپرمن کدوم قدرت هست که نداره؟!). ولی ما این قدرت خاص رو با لوک کیج میشناسیم. حتما در سریالش دیدید که چقدر باحاله این قدرت. یعنی خیلی حال میده آدم همین جوری وایسه روبروی یه مشت اراذل و اوباش و زورگیر بعد با چوب و چماق و قمه بهت حمله کنند و هیچیت نشه و فقط بهشون لبخند بزنی! البته اینم از اون قدرت هایی هستش که حتما باید با یه سری قدرت های دیگه همراه بشه. مثلا همین جناب لوک کیج زور زیادی هم داره . بنابراین ترکیب پوست آسیب ناپذیر با زور بازوی زیاد براش خیلی موثر بوده.

 

17- اشعه های لیزری/حرارتی (Laser/Heat Visions)

 اشعه های لیزری/حرارتی (Laser/Heat Visions)

"اشعه های لیزری" (Laser Vision) یک قدرتی است که به ابرقهرمان اجازه میدهد از چشمانش لیزر یا اشعه به سوی حریف، دیوار یا هر چیز دیگری شلیک کند. ولی مهم اینه که اون ابرقهرمان چطور اون رو کنترل کنه. سوپرمن میتونه Heat Vision خودش رو هر وقت دلش میخواد خاموش و روشن کنه. کاملا هم رویش کنترل داره. یعنی میتونه تقویتش کنه و یک سوراخ بزرگ داخل یک مخزن ایجاد کنه یا مثلا درجه اش رو بیاره پایین و دستگیره یک در رو باهاش نابود کنه. اما از سوی دیگر کسی رو داریم مثل «سایکلاپس» که کنترلی روی این قدرت نداره و بنابراین یک ویزور (visor) همیشه به چشم داره که بهش اجازه میده کنترلش کنه. در غیر این صورت مجبوره چشمانش رو ببنده تا به کسی آسیب نرسه (دقیقا همین مساله یکی از تفاوت های بین مارول و دی سی بوده. یعنی سوپرمن خیلی راحت و بدون دغدغه از قدرتش استفاده میکنه ولی سایکلاپس همیشه باید مواظب باشه تا یه وقت به کسی آسیب نزنه. در واقع قدرت های ابرقهرمانان مارول همیشه انگار یه "گیری" دارند و یه جور نفرین براشون محسوب میشه و به همین دلیل شخصیت پردازی های دراماتیک تری دارند). در مجموع قدرت باحالیه که در مبارزه هم میتونه خیلی کاربرد داشته باشه.

 

16- تغییر دادن سایز یا شکل بدن (Body Manipulation)

 تغییر سایز یا شکل بدن (Body Manipulation)

شخصیت های بسیار زیادی در دنیای کمیک داشته ایم که میتونستند بدن خودشان رو کش بدهند یا به اشکال مختلف دربیاورند. مارول (که اون موقع ها اسمش "تایملی" بود) اولین شرکتی بود که همچین ابرقهرمانی داشت. یعنی سال 1940 شخصیتی خلق کرد به نام Thin Man (عکسش اینجاست) که میتونست حالت بدنش رو تغییر بده. بعدش البته شخصیت های دیگری هم داشتیم مثل "مرد پلاستیکی" یا "مرد دراز شونده" (The Elongated Man) که هر دو متعلق به دی سی هستند. اما قطعا معروف ترین شخصیتی که در دنیای کمیک این قدرت رو داره، «رید ریچاردز» رهبر گروه "چهار شگفت انگیز" است که با لقب Mr. Fantastic شناخته میشه. البته به نوعی میشه گفت «مرد مورچه ای» هم این قدرت رو داره! پس میبینید که شماری از باحال ترین شخصیت های کمیک بوکی این قدرت رو دارن. البته خداییش زیاد نمیشه روی این قدرت تو مبارزه حساب باز کرد و به همین دلیله که مثلا رید ریچاردز یک نابغه هم هست یا مرد مورچه ای میتونه با حشرات هم ارتباط برقرار کنه یا گاهی وقتها به حالت غول پیکر (Giant Man) تبدیل بشه و ...

 

15- حواس ارتقا یافته (Enhanced Senses)

 حواس ارتقا یافته (Enhanced Senses)

"بی باک" (Daredevil) را میتوان شناخته شده ترین کسی دانست که این قدرت رو داره (در حالی که نابیناست! این همون چیزیه که قبلا هم گفتم قهرمانان مارول همیشه یه "گیری" دارن). او نابیناست ولی دیگر حواس او به طرز فوق بشری ارتقا یافته اند و بسیار هم موقع مبارزه برایش کارساز هستند. البته این بستگی به این داره که ابرقهرمان ما چقدر در مبارزه تبحر داشته باشه چون بدون قابلیت نبرد چیز خاصی ازش درنمیاد! البته بی باک استفاده های جالبی ازش میکنه مثلا به عنوان یک وکیل میتونه به ضربان قلب متهم گوش بده و بفهمه که آیا راست میگه یا نه. همچنین حواس او مثل رادار عمل میکنه و میتونه متوجه حضور دیگران در پشت اجسام سخت بشه. یکی دیگر از شخصیت های کمیک بوکی که این قدرت رو داره «تسک مستر» (Taskmaster) است که حواس او اونقدر ارتقا یافته هستند که میتونه نوع مبارزه یک قهرمان رو تماشا و فورا از رویش تقلید کنه! میشه گفت حس عنکبوتی اسپایدرمن هم نوعی حس ارتقا یافته است و قطعا میدونید که چقدر بهش کمک میکنه تا بفهمه تهدیدات یا خطرات قریب الوقوع چی هستند و از کدوم طرف میان.

 

14- نامیرا بودن (Immortality)

نامیرا بودن

"نامیرا بودن" قدرت خوبیه (البته اگه نخواهید که بمیرید!) ولی مساله اینه که خیلی وقتها یک شخصیت نامیرا در دنیای کمیک هم میتونه بمیره. در مارول از این شخضیت ها زیاد داشتیم. دی سی هم داشته. مثلا «وندل ساوج» (Vandal Savage) چند باری مرده ولی دوباره برگشته. «راس الغول» هم همین طور. راستش رو بخواهید قدرت باحالیه ولی زیاد در نبرد به کار نمیاد. به نظرم بیشتر از نظر داستانی هستش که جذابه. یعنی نویسنده ها معمولا از این جور شخصیت ها به طور خلاقانه ای استفاده میکنند و میشه باهاشون داستان های خوبی نوشت.

 

13- قدرت های جذب کننده گی (Absorbing Powers)

قدرت های جذب کننده گی (Absorbing Powers)

اونایی که این قدرت رو دارن معمولا به دو دسته تقسیم میشن. یک دسته مثل "مرد جذب کننده" (Absorbing Man). این آقا دشمن «ثور» هستش (اینجا معرفی شده) و به هر چی دست بزنه ، "خاصیت"ش رو میگیره. مثلا اگه به الماس دست بزنه بدنش مثل الماس نشکن میشه. اگه به فولاد دست بزنه اون وقت بدنش مثل فولاد میشه و ... دسته دوم اونایی هستند که وقتی به دیگران دست بزنند "قدرت " هاشون رو میگیرند. بهترین نمونه برای این شخصیت ها «روگ» (Rogue) نام داره. او میتونه به هر کسی که دست میزنه قدرت هایش رو بگیره (البته به صورت موقتی). حتی بخشی از خاطرات اونا رو هم میتونه بگیره. ولی مساله اینجاست که اگه به فرد مقابل دست بزنه ممکنه که باعث مرگش بشه (بازهم اون "گیر" شخصیت های مارول که الان دفعه سومه دارم تو این مقاله بهش اشاره میکنم!). ولی در مبارزه بسیار قدرت مفیدی است چون میتونه به دیگران دست بزنه و قدرتشون رو برای خودش برداره!

 

12- نامرئی شدن (Invisibility)

نامرئی شدن (Invisibility)

«نامرئی شدن» یکی از رویاهای بشریت بوده! در دنیای ابرقهرمانان نوعی قدرت "پایه" (Basic) به حساب میاد. همانطور که از اسمش معلومه باعث میشه آدم رو نتونند با چشم غیر مسلح ببینند یا شناسایی کنند. ولی مساله اینه که اگر کسی باشه که حواس ارتقا یافته داشته باشه میتونه اونا رو شناسایی کنه. به خاطر همین بود که شخصیتی مثل «سوزان استورم» (ملقب به «زن نامرئی») اولش در گروه چهار شگفت انگیز به نوعی بی مصرف به حساب میومد. ولی بعدا به این قدرت او تنوع بخشیدند. مثلا میتونست دیگران رو هم نامرئی کنه. همچنین میتونست این قدرت خودش رو به صورت یک سلاح ذهنی نامرئی دربیاره یا میدان هایی در اطراف خودش درست کنه که حالت سپر داشتند و اینجوری از بقیه محافظت میکرد (به این میدان ها میگن Force Field). از اون موقع به بعد بود که ایشون تبدیل شد به نیرومند ترین عضو گروه!

 

11- ابر هوش (Super intelligence)

 ابر هوش (Super intelligence)

واقعا دونستن همه چیز در عالم، باحال نیست؟ اینکه اسرار عالم رو بدونی شگفت انگیز نیست؟ اینکه بتونی کلی وسیله عجیب و غریب بسازی عالی نیست؟ البته من همیشه از خودم سوال کرده ام که چرا کسانی که "ابرهوش" دارند کاری نکرده اند که تمام مشکلات کره زمین حل بشه یا مثلا چرا برای بیماری های مختلف علاج پیدا نکرده اند؟ شاید به خاطر همینه که اکثر اونایی که تو دنیای کمیک این قدرت رو دارند، شرور هستند و از قدرتشون در جهت تسخیر دنیا استفاده میکنند و آخرش هم شکست میخورند! ولی امثال تونی استارک یا چه میدونم رید ریچاردز و بروس بنر تا به حال سعی نکرده اند از ابرهوش خودشون برای درمان سرطان استفاده کنند؟!

 

10- کنترل عناصر طبیعی (Elemental Control)

کنترل عناصر طبیعی (Elemental Control)

"کنترل عناصر طبیعی" به اشکال مختلفی وجود داره. معمولا ضعیف ترین اونا مربوط به آتش و یخ میشه. بهترین مثال در این دو زمینه «هیومن تورچ» و «مرد یخی» در کمیک های مارول هستند. البته هر دوی اونا خیلی قوی هستند ولی برخی نویسنده ها قدرت های اونا رو به میل خودشون کم و زیاد کرده اند. «ثور» در این میان از همه قوی تره چون خدای آذرخش است و میتونه هوا رو کنترل کنه. ولی اگه ابرقهرمانی بود که میتونست تمام عناصر طبیعی رو کنترل کنه قوی ترین لقب میگرفت. البته «استورم» هم هست. که میتونه شرایط جوی رو و اتمسفر رو به کنترل خودش دربیاره و یکی از نیرومند ترین جهش یافته های مارول است. واقعا کسی که نیروی کنترل عناصر جوی رو داشته باشه خیلی میتونه قابلیت داشته باشه.

 

9- قدرت های عنکبوتی (Spider-Powers)

قدرت های مرد عنکبوتی

آقا خداییش قبول کنید قدرت های اسپایدرمن باحاله! شاید خیلی در مقایسه با دیگر قدرت های فوق بشری دیگران ابرقهرمانان کمیک بوکی قوی یا مورد استفاده نباشه ولی باحالن! بیخود نیست بچه ها و نوجوانان کوچیک اینقدر دوست دارن جای مرد عنکبوتی باشن و لباسش رو میخرن. چون راه رفتن روی در و دیوار و داشتن حس عنکبوتی و تاب خوردن در میان ساختمان های شهر واقعا جالبه و هیجان انگیز. در کل قدرت های مرد عنكبوتی متفاوت از نیروهای كلیشه ای اكثر همنوعان خود است و به همین دلیل كاملا متمایز میشود.

 

8- زور بازوی فوق بشری (Super Strength)

 زور بازوی فوق بشری (Super strength)

"زور بازوی فوق بشری" یکی از بهترین قدرت ها در هنگام مبارزه است. اگه یه روبات غول پیکر بیاد و شروع کنه به نابودی یک شهر کسی مثل «هالک» میتونه بیاد و داغونش کنه. اگر خبیث نیرومندی همچون «دارک ساید» به کره زمین بیاد ، به سوپرمن نیاز میشه چون زورش رو داره با دارک ساید در بیفته. اگر ابرقهرمانی بخواد وارد ساختمانی بشه یا دیواری رو از پیش روی خودش برداره زور بازو به کارش میاد و ... بنابراین شاید بشه گفت پرکاربردترین قدرت در دنیای کمیک باشه که خیلی از ابرقهرمان ها اون رو دارن و از قدرت های basic در دنیای کمیک است.

 

7- تله کنسیس (Telekinesis)

 تله کنسیس (Telekinesis)

اونایی که فیلم ترسناک Carrie را که از روی رمان معروف «استیفن کینگ» ساخته شده رو دیده اند احتمالا " تله کنسیس" رو برترین و خفن ترین قدرت فوق بشری میدونند! تله کنسیس یعنی توانایی جا به جا کردن اشیا با ذهن! واقعا قدرتیه که میتونه تو مبارزه به درد بخوره (به خصوص در کافه!). «جین گری» مظهر این قدرت در دنیای کمیکه. در مجموع قدرت تهاجمی خوبیه ولی به شرطی که چیزی در اطرافت باشه که پرتش کنی! البته کسی که این قدرت رو داره میتونه با ذهنش آدم ها رو هم به این طرف و آن طرف پرتاب کنه!

 

6- تله پاتی (Telepathy)

تله پاتی

خیلی از سایت ها وقتی لیستی از قوی ترین شخصیت های کمیک بوکی ارائه میکنند، «پرفسور اگزاویر» یا «جین گری» را در صدر قرار میدهند. آنها قدرت های به شدت جالبی دارند به نام "تله پاتی" یعنی میتونند ذهن دیگران را بخوانند و همچنین حافظه و خاطرات آنها را تغییر داده یا حتی پاک کنند. آنها حتی میتوانند دیگران را با ذهن خود قادر به انجام هر کاری که دلشان میخواهند بکنند. به خاطر همین هم هست که اگزاویر در طول تاریخ بارها و بارها باعث آسیب مغزی دیگران شده. و البته امثال جین گری یا «مارشن منهانتر» میتونند با قدرت های ذهنی بسیار زیادی که دارند جریان یک نبرد بزرگ را به سود هم تیمی های خود تغییر دهند. قدرتی ترسناک است و اگر کنترل نشه میتونه همه چیز رو نابود کنه و به دیگران صدمات زیادی بزنه (مثل قدرت های «کیل گریو» که در سریال "جسیکا جونز" دیدیم که چه بلایی سرش آورد).

 

5- سرعت فوق بشری (Super Speed)

سرعت فوق بشری (Super Speed)

به راحتی میشه "سرعت فوق بشری" رو یکی از قوی ترین ها در تاریخ دنیای کمیک دونست. در دنیای کمیک «فلش» سریع ترین و قوی ترین "تندرو" (speedster) به شمار میاد که میتونه از این قدرت خودش برای سفرهای زمانی هم استفاده کنه. مارول هم تندروهای خودش رو مثل «کوئیک سیلور» و «ویزر» داشته . و البته یادمون نره که سوپرمن هم این قدرت رو داره و چند باری با فلش مسابقه دو داده که مساوی شده اند! (سوپرمن هم در فیلم اول خودش از این قدرت خودش استفاده کرد تا حرکت کره زمین رو معکوس کنه و زمان رو به عقب برگردونه تا جلوی مرگ «لوئیس لین» رو بگیره). ضمن این که معمولا اونایی که این قدرت رو دارن میتونن به شیوه های خیلی جالب و خلاقانه ای ازش استفاده کنند که قبلا دیده نشده (مثلا فلش دیده شده که گردابه یا vortex درست کرده یا آذرخش شلیک کرده و ...!)

 

4- زود درمانی (Healing Factor)

زود درمانی healing factor

قطعا یکی از باحال ترین و برترین قدرت های فوق بشری "زود درمانی" است. یعنی این که زخم های وارده به بدن خیلی سریع خوب بشوند. بدین ترتیب کسی که دارای این قدرت میباشد تقریبا نامیرا و فنا ناپذیر میشود. در دنیای کمیک «ددپول» و «ولورین» سمبل این قدرت هستند (این مقاله را بخوانید). یعنی اونا اگه در مبارزه تیر بخورند، چاقو بخورند ، سوزانده شوند یا بلای دیگری سرشون بیاد فورا خوب میشن. البته یه مشکلی هست و اونم اینه که اگه مثلا زخم های اونا خیلی جدی و عمیق باشه یا یکی از اعضای مهم بدنشون قطع بشه مدتی طول میکشه تا دوباره سر جای خودش برگرده. این باعث میشه برای مدتی بی مصرف بشن تا دوباره به حالت اول خود برگردن! ولی قبول کنید خیلی قدرت باحالیه و باعث میشه آدم خیلی نترس و جسور بشه.

 

3- تله پورت کردن (Teleportation)

 تله پورت کردن (Teleportation)

"تله پورت کردن" یا رفت و آمد از طریق دریچه (portal)، هم قدرت باحالی است و هم اینکه خیلی کاربرد داره. با این قدرت میشه خیلی کارا انجام داد. میشه از هر کجایی که دلمون میخواد سر دربیاریم اونم در چشمی به هم زدن! (بنابراین شاید از سرعت فوق بشری هم بهتر باشه!) دیگران را هم میتونی با خودت جا به جا کنی. ولی زیاد قابلیت تهاجمی نداره (البته تو فیلم "جنگ بینهایت" دیدید که «دکتر استرنج» چطور با تله پورت های مداوم مرد عنکبوتی باعث شد بتونه ضربات خوبی به «ثانوس» وارد کنه!). معمولا کسانی که این قدرت رو دارن ، توانایی خوبی هم در مبارزه تن به تن دارند. مظهر این قدرت در دنیای کمیک «نایت کرالر» (Nightcralwer) هست که یه جهش یافته بسیار محبوب در دنیای ماروله که میتونه دود بشه و از جایی دیگه سر دربیاره. نایت کرالر هم خیلی سریعه و هم خیلی در مبارزه ماهر. در کل بستگی داره چطوری از این قدرت استفاده کنی. بهتون پیشنهاد میکنم حتما این ویدئو رو تماشا کنید تا بفهمید نایت کرالر و قدرت تله پورت کردن چقدر میتونه مفید و باحال باشه!

 

2- پرواز (Flight)

پرواز سوپرمن

یکی از شایع ترین قدرت های فوق بشری که همیشه آرزوی بشر بوده! بیخود نیست که اولین سوپرهیروی تاریخ یعنی «سوپرمن» را با این قدرت میشناسند (البته میدونید که در دنیای کمیک سوپرمن اولش نمیتونست پرواز کنه و فقط میتونست پرش های بلند داشته باشه!) . هیچ کسی نیست که ادعا کنه در برهه ای از عمر خودش دوست نداشته قدرت پرواز کردن داشته باشه. قدرت خیلی پر مصرفی هم هست چون میشه باهاش سریعا از جایی به جای دیگر رفت . خیلی هم راحت میشه باهاش از اقیانوس عبور کرد یا از محلی که خطرناکه فرار کرد! در دنیای کمیک خیلی از ابرقهرمانان هستند که قابلیت پرواز دارند ولی همون طوری که گفتم سوپرمن تا ابد به عنوان مظهر این قدرت شناخته خواهد شد.

 

1- سفر کردن در زمان (Time Travel)

 سفرهای زمانی (Time Travel)

کسانی که با مقالات من آشنا هستند و اونا رو خوانده اند میدونند که عاشق ایده "سفرهای زمانی" هستم. به خاطر همینه که سری فیلم های "بازگشت به آینده" (Back to the Future) رو اینقدر دوست دارم و جزو فیلم های محبوب تمام عمرمه (سریال خارق العاده "11.22.6" رو هم به خاطر ایده سفرهای زمانی دوست دارمش. یک جذابیت بی حد و حصر در سفرهای زمانی هست که قابل وصف نیست. این که آدم بتونه به قبل و بعد بره، احتمالاتی رو ایجاد میکنه که خوراک داستان های شگفت انگیزه. واقعا کیه که دلش نخواد زمان رو کنترل کنه؟ کیه که نخواد به گذشته بره و اشتباهاتش رو جبران کنه؟ یا کیه که نخواد به آینده بره و ببینه تصمیمی که گرفته چه عواقبی داشته؟ برای یک ابرقهرمان هم میتونه خیلی کلیدی باشه. یعنی یکی میتونه بره آینده و تجهیزات پیشرفته ای که هنوز اختراع نشده اند رو به زمان حال بیاره و پیروز بشه. یا میتونه مثلا مثل «بری آلن» به گذشته بره و از کشته شدن مادرش جلوگیری کنه. یا میشه آدم دشمن خودش رو به ته زمان بفرسته! آدم حس میکنه با این قدرت مثل خدا شده! البته نکته ضد حال درباره سفرهای زمانی اینه که همیشه در فیلم ها و سریال ها و کمیک بوک ها دیده ایم که دستکاری زمان عواقب بدی داره و میتونه به خلق شدن تایم لاین های موازی منجر بشه! در کل چیز خطرناکیه این سفرهای زمانی ولی لامصب بهترینه!

   

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 قهرمان برتری که قدرت های فرابشری ندارند

رتبه بندی سریع ترین ابرقهرمانان دنیای کمیک

10 شخصیت برتر دنیای کمیک که نمیمیرند!

10 ابرقهرمان برتر کمیک بوکی که میتونند تغییر اندازه بدهند!

رتبه بندی قوی ترین شخصیت های دنیای کمیک

10 دفعه ای که ابرشروران کمیک بوکی قدرت های جدیدی به دست آوردند

5 شخصیت كمیك بوكی که قدرت های خدامانند به دست آوردند

بی مصرف ترین ابرقهرمانان کمیک بوکی!

10 دفعه ای که ابرقهرمانان قدرت های فوق بشری خود را از دست دادند!

10 دفعه ای که قدرت های مرد عنکبوتی تغییر کرد!

10 تغییر وحشتناک در شخصیت های کمیک بوکی

مزخرف ترین شخصیت های دنیای کمیک بوک

15 دفعه ای که قدرت ابرقهرمانان کمیک بوکی در سریال و فیلم تغییر کرد!

معرفي نیروی های کیهانی در دنیای مارول

از سیر تا پیاز قدرت سوپرمن

5 شخصیت كمیك بوكی که قدرت های خدامانند به دست آوردند

10 ابرقهرمان قدرتمند كميك بوكي

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

قوی ترین ابرقهرمان مارول و دی سی کیه؟

10 زن نیرومند دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

علیرضا سیلور سورفر
#1 علیرضا سیلور سورفر 1397-03-23 16:33
ممنون از مقاله. از نامریی شدن بیشتر از بقیه خوشم میاد و البته هوش فراانسانی.
نقل قول کردن
parker
#2 parker 1397-03-23 16:49
من حس میکنم پول هم میتونه جزو ده تای اول باشه . :-*
مثلا تچالا فوق بشری پول داره ...
منم فوق بشری پول لازمم :-*
البته جای شکری باقیه هزینه های اینجا نصف ایرانم نیست . وگرنه تو ایران بودم هزینه ها دو برابر بود :-*
چی گفتم ؟!!
نقل قول کردن
Hashem.egz
#3 Hashem.egz 1397-03-23 16:52
مقاله جذابی بود جاش تو سایت خالی بود
یه سوال: نامیرا بودن با داشتن عمرنامحدود یکیه؟
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1397-03-23 16:59
مرسی آقای ترابی. دست مریزاد. کیفیت مقالات عالین مثل همیشه.
منتظر قسمت دومش هستم. همه ی این قدرتا عالین.
نقدهاتون داخل پرانتز هم عالیه :-)
نقل قول کردن
spidey kg
#5 spidey kg 1397-03-23 17:30
میگم ددپولم نامیراست؟
نقل قول کردن
C.s.r
#6 C.s.r 1397-03-23 17:52
به نقل از spidey kg:
میگم ددپولم نامیراست

فک کنم ددپول و ولورین خاصیت خودرمانی دارن که بهشون قدرت نامیرا بودنم میده
نقل قول کردن
ghasem
#7 ghasem 1397-03-23 17:57
مقاله جذابی بود به احتمال زیاد قدرت پرواز، تغییر واقعیت و شفا بخشی باید جز اولین های این مقاله باشند ولی به نظرم فان ترینشون حس عنکبوتی باشه :lol: یک چیزی تو مایه های وجدان آدم میمونه
نقل قول کردن
C.s.r
#8 C.s.r 1397-03-23 18:13
سلام تشکر و منتظر قسمت دومم چون از اون جایی که مقاله در مورد شخصیت نیست و در مورد قدرت هاشونه نمیتونم حدس بزنم برترین قدرت فوق بشری چیه فک کنم قدرت های عنکبوتی البته اگه یه قدرت به حساب بیاد هم میشه پرواز کرد همه تو مبارزه به درد میخوره
و در مورد اون موردی که در قسمت ابرذهن ها گفتید (چرا از قدرتشون برای حل کردن مشکلات زمین استفاده نمی کنن)اتفاقا منم مشابه این سوال بعد دیدن جنگ بی نهایت برام پیش اومد چرا ثانوس که با نصف کردن جمعیت زمین دنبال متعادل کردن زمین بود چرا با استفاده از سنگ ها این مشکل رو حل نکرد میتونست اون منابع محدوی رو که نگرانش بود رو افزایش بده یا چه می دونم با سنگ واقعیت و... همه چیز رو تغییر میداد
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#9 Cap-Spider Potter 1397-03-23 18:28
مقاله بسیار عالی بود... یکی از بهترین مقاله های امسال بود ..!
من از بین گزینه های این مقاله، از قدرت Enhanced Senses دردویل بیشتر از بقیه خوشم میاد ! به نظرم خیلی قدرت مرموز و باحالیه ! ممنون برای مقاله... منتظر قسمت دوم هستیم.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#10 Spider-Fan 1397-03-23 18:42
مقاله خیلی جالبی بود.
خیلی خوشم اومد! بی صبرانه منتظر قسمت بعدم...

عکس مقاله خیلی خلاقانه و جالب انتخاب شده؛ چون سوپرمن سمبل همه قدرت های فوق بشری‌هه دیگه! :lol:
و قدرت ها هم خیلی جامع انتخاب شدن با قهرمانی که به اون قدزت میشناسیمش. خیلی درک بهتر کاربرد اون قدرت راحت تر شده! و اینکه به مساله چند بعدی و دراماتیک بودن قهرمانان مارول و همینطور شخصیت پردازی قدرت‌مندشون اشاره شد.

تنفس در آب یکی از آرزوهای دیرین انسان بوده و طبیعیه که مارول و دی سی کاراکتر با این قدرت داشته باشن.
غیر قابل لمس شدن و نامرئی بودن هم انصافا قدرت باحالیه و ضد البته تو مبارزه خیلی به کار میاد.
پوست نفوذ ناپذیر هم قدرت جالبیه اما تنهایی به درد کسی نمیخوره. (فکرش رو بکنین پیتر پارکر تو سن ۱۵ سالگی قبل از اینکه اون عنکبوت رادیواکتیوه نیشش بزنه، این قدرت رو داشت!)
اشعه های لیزری هم قدرت بی نظیری‌هه. سایکلاپس که مظهر این قدرت توی دنیای مارول، به خوبی از این قدرت ها استفاده میکنه و باهاشون کلنجار میره.
قدرت های مستر فنتستیک اولش نمیدونم چزا بنظرم خیلی مذخرف بود (!) ولی به خودی خود منحصر به فرد و جالبه. و همینطور قدرت های انت من هم همینطور.(اگه میخواین به شدت فان بودن این قدرتها پی ببرین، کافیه نیمچه نگاهی به تریلر فیلم انت من و واسپ بندازین!)
حواس ارتقا یافته هم خیلی موثر و به درد بخوره. به جز دردویل اغلب هیرو ها یا انتی هیروها و یا حتی ویلن هایی این قدرت رو دارن که تم "حیوانی" دارن. و حس های پنج گانه‌شون خیلی بیشتر از افراد عادیست. (فکر میکنم کراون شکارچی هم این قدرت رو داره. نه؟!)
نامیرا بودن و قدرت شفابخشی (اگه بعلت تشابهشون یکی حسابشون کنیم) از قدرت های افسانه ای برای انسان ها بوده. و اینکه خیلی هم باحاله و توی مبارزه (اگه طرف یه قدرت دیگه هم داشته باشه دیگه!!!) اون رو به یه تانک غیر قابل توقف تبدیل میکنه.
قدرت های جذب کنندگی و کسب موقت قدرت های فوق بشری، قدرتی هست که جدا پتانسیل عالی برای داستان ها و فیلم های سینمایی شگفت انگیز داره. (یه یارو بود تو Ben 10 سیزن دو؛ اونم این قدرت رو داشت ولی به خدا اگه اسمش یادم بیاد!)
نامرئی شدن که دیگه لازم به گفتن نیست. خیلی cool‌هه! تو مبارزه با حریف هایی که فقط زور بازو دارن هم قطعا به کار میاد.
ابر ذهن و ابرهوش قطعا یه قدرت فوق بشری محسوب میشه! و این هوش قاعدتا به صاحبش خیلی مزیت ها می بخشه، مثل استراتژی و مبارزه و سلاح سازی (در حد انسانی) و در سطوح بالا تر هم در حد دونستم راز های عالم خیلی قدرت باحالیه.

در آخر هم ممنون از این مقاله عالی!
نقل قول کردن
D.PARKER
#11 D.PARKER 1397-03-23 18:46
خیلی ممنون. هم مقاله جالب و فانی بود و هم اطلاعاتمون راجع به این قدرت ها رو اضافه کربد.منتظر قسمت دومم.
#8
خب دیدی که همون نصف کردن جمعیت که کار ساده تر بود چه بلایی سر دستکش آورد ! ( اگه درست یادم باشه ) ضمنا برای اضافه کردن منابع نیاز به تغییرات عظیمی در واقعیت های هستی بود ( مثل وسیع تر کردن سیارات ) که بعید میدونم یک یا حتی شش سنگ ازش بر میومد. ضمنا قتل عام ایده اولیه ثانوس قبل از سنگ ها بود و انگار میخواست اونو به اثبات برسونه. تازه چرا لقمه رو از دور سرت بپیچی و بخوری ؟؟؟
نقل قول کردن
AliReza.Ta
#12 AliReza.Ta 1397-03-23 19:26
به نقل از spidey kg:
میگم ددپولم نامیراست؟


به غیر از خود درمانی ددپول یه بار توسط ثانوس نفرین شده تا نامیرا بشه و نتونه به دنیای پس مرگ پا بذاره چون یه یار تونست مخ معشوقه ثانوس یعنی مرگ رو بزنه!!
در ضمن استاد مقاله خیلی عالی بود.
نقل قول کردن
Superior Sepehr.M
#13 Superior Sepehr.M 1397-03-23 19:46
به نقل از C.s.r:
به نقل از spidey kg:
میگم ددپولم نامیراست

فک کنم ددپول و ولورین خاصیت خودرمانی دارن که بهشون قدرت نامیرا بودنم میده

ددپول نامیراست ولی ولورین فک کنم به خاطر ادامنتیوم توی بدنش ضعیف بشه و در نهایت بمیره.

یازدهم برای ابر هوش کم نیست؟ به نظر من خیلییییییی کمه. شما اگه هوش داشته باشی میتونی معجونی بسازی که حداقل عمرتو زیاد کنه . یا مثل ایرون من یه لباس واس خودت دست و پا کنه (لباس اینفینیتی وار خیلییی باحاله :D ) که خیلی از قدرت های بالا رو شامل میشه . واقعا کم لطفی کردین . هوش باید توی تاپ 3 باشه.

من حدس میزنم قدرت کنترل ذهن اول باشه . واقعا باحاله. فرض کن کنترل روی اون مبله . اونوقت خیلی راحت دستور میدی که اونو بیارن. به همین راحتی . :lol:
نیازی به کار کردن هم نیستش دیگه.مشکل مالی هم نداری دیگه . 8) کلا مشکلی باقی نمیمونه جز مرگ :sigh:
رید ریچاردز هم احتمال مغزش نکشیده . ;-) .فراری دادن گالاکتوس که کاری نداره . شکست دادن ثانوس با 6 تا سنگ هم کاری نداره. حل کردن مشکلات داخلی هم کاری نداره. (با کمی تلفات و داغون شدن شهر و در نهایت شکست یک گروه ) . ولی کشف درمان همچین بیماری خیلی فراتره . :-* ولی تو سال 2099 کشف شده .
#2عالی بود :lol: :D
نقل قول کردن
علی قدیانی
#14 علی قدیانی 1397-03-23 21:01
مقاله عالی بود دست شما درد نکنه ;-)
من همیشه عاشق قدرتای فلش و زن نامرئی بودم. همیشه بحث اینکه چه قدرت فرابشری دوست داشتید داشته باشید الویتم فلشه چون بنظرم خیلی هیجان داره و شگفت انگیزه هرجا میشه رفت سریع (ادم دیرش بشه راحته :lol: چون معمولا دیرم میشه!)قدرتای سو استورم هم خیلی جاها بدرد میخوره قدرتای اسپایدرمنم دوست دارم‌ چون‌ متفاوت و خاصه مخلوطی از عناصر مختلفه
اتفاقا استن لی هم تو توئیترش این نظر سنجی رو گذاشته
نقل قول کردن
Tara
#15 Tara 1397-03-23 21:12
#13
البته پیشنهاد من اینه که قسمت دوم هم بخونین و گزینه های بعدی هم ببینین حتما یه دلیلی داشته
نقل قول کردن
roham_shahi
#16 roham_shahi 1397-03-23 21:51
به نظرم باید سوپر اسپید تو لیست اول باشه. از همه قدرتا به درد بخور تره. بعدش پرواز کردن. نامرئی شدن هم زیاد به درد نمیخوره.
#8
راست میگیا :-? چرا واقعا اینکارو نکرد!
نقل قول کردن
mmh112
#17 mmh112 1397-03-23 21:55
مقاله عالی بود . ممنون از اینکه وقتتون رو برای این مقالات می زارید.
قدرت نفوذ ناپذیری هم یه عیب هایی داره مثلا اگه سم قوی از طریق دهان وارد بدن بشه و با مواد خوراکی نشه حلش کرد اون موقع دیگه نمیشه تزریق انجام داد.
یه سوال :یعنی چشم های سایکلاپس همیشه بستس؟
نقل قول کردن
spidey kg
#18 spidey kg 1397-03-23 22:41
لوک کیج و سوپرمن نمی تونن امپول بزنن؟یا چیزی با سرنگ و سرم بهشون تزریق بشه؟چون نفوذناپذیرن میگم
نقل قول کردن
spidey kg
#19 spidey kg 1397-03-23 22:52
به نقل از mmh112:
یه سوال :یعنی چشم های سایکلاپس همیشه بستس؟

مقاله رو خوب نخوندی.نوشته بودن با ویزری که رو چشمش هست کنترلش میکنه اگه نباشه باید چشماشو ببنده و گر نه لیزر چشاش خود به خود شلیک میشه.
پ.ن.:ویزر همون چیزیه که گذاشته جلو چشاش
نقل قول کردن
D.PARKER
#20 D.PARKER 1397-03-23 23:23
#16
خب... شاید چیز هایی که نوشتم رو نخوندی.( از اون همه دلیل فقط کافیه یکیشون منطقی باشه )
اگه به اریجین ثانوس دقت کرده باشی اون تو کمیک و فیلم طرد شده و دیوانه نامیده میشه.
پس مطمئنا دل خوشی از مردم نداره و سختی به دوش نمیکشه تا اونا آسیب نبینن. حتما مارول به اینا هم فکر کرده و اینجوری گاف نمیده.
دوستان اینارو گفتم چون مدتی سوال خودم هم بود و بعد از کمی تفکر به این نتایج رسیدم. وگرنه ذهن خودتونه و میتونید هر سوالی بخواید داشته باشید.
#18
:lol: :D نه دیگه. کلا قدرتای سوپرمنو درک نمیکنم.کسی که با یه عطسه یه منظومه رو ترکونده ( یکی از مقالات سایت ) چطور با مردم دست میده ( تو کمیک اسپایدی علیه سوپرمن با این موضوع شوخی شد. )
نقل قول کردن
spiderpunisher
#21 spiderpunisher 1397-03-24 02:37
مقاله خیلی جالبی بود، دستتون درد نکنه.
نقل قول کردن
Mdh
#22 Mdh 1397-03-24 03:59
به نقل از D.PARKER:
خیلی ممنون. هم مقاله جالب و فانی بود و هم اطلاعاتمون راجع به این قدرت ها رو اضافه کربد.منتظر قسمت دومم.
#8
خب دیدی که همون نصف کردن جمعیت که کار ساده تر بود چه بلایی سر دستکش آورد ! ( اگه درست یادم باشه ) ضمنا برای اضافه کردن منابع نیاز به تغییرات عظیمی در واقعیت های هستی بود ( مثل وسیع تر کردن سیارات ) که بعید میدونم یک یا حتی شش سنگ ازش بر میومد. ضمنا قتل عام ایده اولیه ثانوس قبل از سنگ ها بود و انگار میخواست اونو به اثبات برسونه. تازه چرا لقمه رو از دور سرت بپیچی و بخوری ؟؟؟

مطمئنی با شش تا سنگ نمیشه سیارات رو گسترده کرد؟
مثلا تانوس با اون شش تا سنگ Eternity رو شکست داد...
نقل قول کردن
mtm
#23 mtm 1397-03-24 07:36
ممنون از همه دوستانی که به غلط های تایپی مقاله اشاره کردند
همه شون تصحیح شدند
نقل قول کردن
Rubiker81
#24 Rubiker81 1397-03-24 08:08
با عرض سلام و خسته نباشید
به نظرم قدرت لمس ناپذیری باید در رتبه ی بالا تری قرار می گرفت. با این قدرت، علاوه بر جاخالی دادن از انواع تهدیدات فیزیکی، قابلیت جدا کردن بخشی از هرچیزی با لمس ناپذیر کردنش و سپس جدا کردنش و دوباره به حالت عادی برگردوندنش رو میشه داشت یا حتی میشه اشیا (و یا افراد) رو به طور 100 درصدی تمیز و عاری از آلودگی مربوطه کرد
اگر پیچیده بود، کافیه سریال کارتونی محبوب "دنی فانتوم" (Danny Phantom) رو تماشا کنید که متوجه منظورم بشید که چه استفاده های هوشمندانه ای از این قدرت میشه کرد
البته دنی حالت روح مانند داره، یعنی قدرت لمس ناپذیری و نامرئی بودن رو با هم داره :-*
نقل قول کردن
Rubiker81
#25 Rubiker81 1397-03-24 08:11
به نقل از Superior Sepehr.M:
به نقل از C.s.r:
به نقل از spidey kg:
میگم ددپولم نامیراست

فک کنم ددپول و ولورین خاصیت خودرمانی دارن که بهشون قدرت نامیرا بودنم میده

ددپول نامیراست ولی ولورین فک کنم به خاطر ادامنتیوم توی بدنش ضعیف بشه و در نهایت بمیره.

یازدهم برای ابر هوش کم نیست؟ به نظر من خیلییییییی کمه. شما اگه هوش داشته باشی میتونی معجونی بسازی که حداقل عمرتو زیاد کنه . یا مثل ایرون من یه لباس واس خودت دست و پا کنه (لباس اینفینیتی وار خیلییی باحاله :D ) که خیلی از قدرت های بالا رو شامل میشه . واقعا کم لطفی کردین . هوش باید توی تاپ 3 باشه.

من حدس میزنم قدرت کنترل ذهن اول باشه . واقعا باحاله. فرض کن کنترل روی اون مبله . اونوقت خیلی راحت دستور میدی که اونو بیارن. به همین راحتی . :lol:
نیازی به کار کردن هم نیستش دیگه.مشکل مالی هم نداری دیگه . 8) کلا مشکلی باقی نمیمونه جز مرگ :sigh:
رید ریچاردز هم احتمال مغزش نکشیده . ;-) .فراری دادن گالاکتوس که کاری نداره . شکست دادن ثانوس با 6 تا سنگ هم کاری نداره. حل کردن مشکلات داخلی هم کاری نداره. (با کمی تلفات و داغون شدن شهر و در نهایت شکست یک گروه ) . ولی کشف درمان همچین بیماری خیلی فراتره . :-* ولی تو سال 2099 کشف شده .
#2عالی بود :lol: :D

به نظرم Telekinesis (کنترل اشیاء از راه دور) اوله و Telepathy دوم
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1397-03-24 08:46
امروز ایشالا بهتون عیدی میدیم!
ترجمه و ادیت شماره 800 مرد عنکبوتی شگفت انگیز تموم شد!
نقل قول کردن
Rubiker81
#27 Rubiker81 1397-03-24 09:00
به نقل از mtm:
امروز ایشالا بهتون عیدی میدیم!
ترجمه و ادیت شماره 800 مرد عنکبوتی شگفت انگیز تموم شد!

به به
این شد یه چیزی ;-)
استاد خواستم تو زمینه ترجمه همکاری کنم.
چطور می تونم؟
نقل قول کردن
Agent of Darknes
#28 Agent of Darknes 1397-03-24 09:14
به نقل از spidey kg:
لوک کیج و سوپرمن نمی تونن امپول بزنن؟یا چیزی با سرنگ و سرم بهشون تزریق بشه؟چون نفوذناپذیرن میگم

لوک کیج رو نمیدونم ولی اگه بخوان به سوپرمن چیزی تزریق کنن از سرنگی استفاده میکنن که سوزنش کریپتونایت داشته باشه. :)
نقل قول کردن
D.PARKER
#29 D.PARKER 1397-03-24 10:08
#22
نه نه نه. شما منظور منو بد گرفتی.
اولا که اون یه مثال بود فقط از کارایی که باید میکرد.( آباد کردن از نظر صنعتی اون مناطق و... خب ثانوسه ترامپ که نیست.)
بعدشم خداییش این کارا سخت تر بود یا یه بشکن زدن و رسیدن به هدف ؟؟؟گفتم که ثانوس دل خوشی از مردم نداره. تازه تو کمیک ثانوس به سادگی اون بشکن رو زد. اما توی فیلم انگار به دستکش فشار زیادی وارد شد. ضمنا این ایده ای بود که ثانوس میخواست رو تایتان اجرا کنه و میخواست همون کارو در سطح گسترده تری انجام بدم.
دلایل دیگه ای هم هست که گفتم اکثرشو.
#26
استاد بخدا صبحمو ساختید. خیلی خیلی ممنون. نمیدونم چطور جواب زحمات شما و مترجم ها و ادیتور های سایت رو بدم. انشاالله موفق باشید.
نقل قول کردن
mtm
#30 mtm 1397-03-24 10:38
به نقل از Rubiker81:
به نقل از mtm:
امروز ایشالا بهتون عیدی میدیم!
ترجمه و ادیت شماره 800 مرد عنکبوتی شگفت انگیز تموم شد!

به به
این شد یه چیزی ;-)
استاد خواستم تو زمینه ترجمه همکاری کنم.
چطور می تونم؟

هر وقت فراخوان دادیم برای مترجم و ادیتور جدید بهمون ایمیل بزنید
نقل قول کردن
Mr. Incredible
#31 Mr. Incredible 1397-03-24 10:40
به نقل از mtm:
امروز ایشالا بهتون عیدی میدیم!
ترجمه و ادیت شماره 800 مرد عنکبوتی شگفت انگیز تموم شد!

وای خدایا در پوست خودم نمیگنجم :cry:
کسی میدونه چرا اسامی ادیتورهای این کمیک روی جلد اینقدر زیاده؟ :o
نقل قول کردن
Mr. Incredible
#32 Mr. Incredible 1397-03-24 10:48
به نقل از Agent of Darknes:
به نقل از spidey kg:
لوک کیج و سوپرمن نمی تونن امپول بزنن؟یا چیزی با سرنگ و سرم بهشون تزریق بشه؟چون نفوذناپذیرن میگم

لوک کیج رو نمیدونم ولی اگه بخوان به سوپرمن چیزی تزریق کنن از سرنگی استفاده میکنن که سوزنش کریپتونایت داشته باشه. :)

لوک کیج همون طور که تو سریالش نشون دادن از طریق چشمانش بهش تزریق کردن (خیلی صحنه خفنی بود)
نقل قول کردن
D.PARKER
#33 D.PARKER 1397-03-24 12:06
#31
چون ۸۰ صفحه داره.
نقل قول کردن
mtm
#34 mtm 1397-03-24 12:12
به نقل از D.PARKER:
#31
چون ۸۰ صفحه و کلی داستان فرعی داره.

بله 80 صفحه است ولی داستان فرعی نداره! همش یه داستانه
نقل قول کردن
D.PARKER
#35 D.PARKER 1397-03-24 12:40
#34
جدی ؟ معذرت میخوام. فکر کردم داستان فرعی داشته باشه. ویرایش میکنم.
نقل قول کردن
C.s.r
#36 C.s.r 1397-03-24 17:32
به نقل از D.PARKER:
#22
نه نه نه. شما منظور منو بد گرفتی.
اولا که اون یه مثال بود فقط از کارایی که باید میکرد.( آباد کردن از نظر صنعتی اون مناطق و... خب ثانوسه ترامپ که نیست.)
بعدشم خداییش این کارا سخت تر بود یا یه بشکن زدن و رسیدن به هدف ؟؟؟گفتم که ثانوس دل خوشی از مردم نداره. تازه تو کمیک ثانوس به سادگی اون بشکن رو زد. اما توی فیلم انگار به دستکش فشار زیادی وارد شد. ضمنا این ایده ای بود که ثانوس میخواست رو تایتان اجرا کنه و میخواست همون کارو در سطح گسترده تری انجام بدم.
دلایل دیگه ای هم هست که گفتم اکثرشو.


وقتی با یه بشکن ساده میشه نصف دنیا رو نابود کرد حتما با یه حرکات ساده دیگه هم میشه کارای دیگه کرد و اینکه ثانوس برای نجات دنیا اینکار رو کرد پس میشه گفت نجات مردم رو هم می خواسته پس میشد همچین چیزی به ذهنش برسه
ولی خب ممکنه دلیلش ذهن خبیث ثانوس یا همچین چیزی بوده باشه به هر حال ما خیلی در مورد اهداف و کاره های ثانوس نمیدونیم که شاید در فیلم های بعدی در موردشون توضیح بده مثلا چرا یه بار لوکی رو فرستاد که به زمین حمله کنه چرا از اول نیومد سنگ هابرداره و بره مثلا یا چرا بعد عصر الترون فهمید که وقتشه دس بکار بشه
نقل قول کردن
mtm
#37 mtm 1397-03-24 17:40
به نقل از C.s.r:
به نقل از D.PARKER:
#22
نه نه نه. شما منظور منو بد گرفتی.
اولا که اون یه مثال بود فقط از کارایی که باید میکرد.( آباد کردن از نظر صنعتی اون مناطق و... خب ثانوسه ترامپ که نیست.)
بعدشم خداییش این کارا سخت تر بود یا یه بشکن زدن و رسیدن به هدف ؟؟؟گفتم که ثانوس دل خوشی از مردم نداره. تازه تو کمیک ثانوس به سادگی اون بشکن رو زد. اما توی فیلم انگار به دستکش فشار زیادی وارد شد. ضمنا این ایده ای بود که ثانوس میخواست رو تایتان اجرا کنه و میخواست همون کارو در سطح گسترده تری انجام بدم.
دلایل دیگه ای هم هست که گفتم اکثرشو.


وقتی با یه بشکن ساده میشه نصف دنیا رو نابود کرد حتما با یه حرکات ساده دیگه هم میشه کارای دیگه کرد و اینکه ثانوس برای نجات دنیا اینکار رو کرد پس میشه گفت نجات مردم رو هم می خواسته پس میشد همچین چیزی به ذهنش برسه
ولی خب ممکنه دلیلش ذهن خبیث ثانوس یا همچین چیزی بوده باشه به هر حال ما خیلی در مورد اهداف و کاره های ثانوس نمیدونیم که شاید در فیلم های بعدی در موردشون توضیح بده مثلا چرا یه بار لوکی رو فرستاد که به زمین حمله کنه چرا از اول نیومد سنگ هابرداره و بره مثلا یا چرا بعد عصر الترون فهمید که وقتشه دس بکار بشه

البته به نظرم نابود کردن با "خلق کردن" فرق داره ها
این دو تا اشتباه نگیرید با هم
قدرت های دستکش برای خلق کردن نیست

پس نمیشه ازشون برای افزایش منابع استفاده کرد
ولی میشه با کشتن نصف جمعیت باعث شد که منابع متعادل بشن
نقل قول کردن
Mdh
#38 Mdh 1397-03-24 22:40
به نقل از mtm:
به نقل از C.s.r:
به نقل از D.PARKER:
#22
نه نه نه. شما منظور منو بد گرفتی.
اولا که اون یه مثال بود فقط از کارایی که باید میکرد.( آباد کردن از نظر صنعتی اون مناطق و... خب ثانوسه ترامپ که نیست.)
بعدشم خداییش این کارا سخت تر بود یا یه بشکن زدن و رسیدن به هدف ؟؟؟گفتم که ثانوس دل خوشی از مردم نداره. تازه تو کمیک ثانوس به سادگی اون بشکن رو زد. اما توی فیلم انگار به دستکش فشار زیادی وارد شد. ضمنا این ایده ای بود که ثانوس میخواست رو تایتان اجرا کنه و میخواست همون کارو در سطح گسترده تری انجام بدم.
دلایل دیگه ای هم هست که گفتم اکثرشو.


وقتی با یه بشکن ساده میشه نصف دنیا رو نابود کرد حتما با یه حرکات ساده دیگه هم میشه کارای دیگه کرد و اینکه ثانوس برای نجات دنیا اینکار رو کرد پس میشه گفت نجات مردم رو هم می خواسته پس میشد همچین چیزی به ذهنش برسه
ولی خب ممکنه دلیلش ذهن خبیث ثانوس یا همچین چیزی بوده باشه به هر حال ما خیلی در مورد اهداف و کاره های ثانوس نمیدونیم که شاید در فیلم های بعدی در موردشون توضیح بده مثلا چرا یه بار لوکی رو فرستاد که به زمین حمله کنه چرا از اول نیومد سنگ هابرداره و بره مثلا یا چرا بعد عصر الترون فهمید که وقتشه دس بکار بشه

البته به نظرم نابود کردن با "خلق کردن" فرق داره ها
این دو تا اشتباه نگیرید با هم
قدرت های دستکش برای خلق کردن نیست

پس نمیشه ازشون برای افزایش منابع استفاده کرد
ولی میشه با کشتن نصف جمعیت باعث شد که منابع متعادل بشن

یعنی یه چیزی مثل قانون پایستگی جرم و انرژی؟!
افزایش منابع نشه استفاده کرد برای تبدیل منابع میشه استفاده کرد؟ بر فرض دو تا سیاره رو تبدیل به ماکارونی کنه...

و یه چیزیم هست...تو کمیک ها صحبت از تعادل هست...بر فرض انرژی یا مادیت کل جهان ثابته یا کاهش و افزایش داره؟
مثلا قدرتی که از دنیای دیگه وارد میشه به صورت خیر یا شر، تو این دنیا به تناسب مخالفش ایجاد میشه؟

راستی آقای ترابی...من موقع دیدن فیلم چند تا سوال به ذهنم رسید، البته زیاد مهم نیستند ولی کنجکاوم بدونم...تانوس وقتی بشکن زد اون نصف موجودات رو خودش انتخاب کرد ناپدید بشن یا سنگ ها خودشون انتخاب کردن؟ بعد تانوس به بهانه عدم وجود منابع اینکارو کرد، خب انرژی اونهمه موجودات کجا رفت؟ صحبت از کل کهکشان هاست! یعنی موجودات بسیار قدرتمند و بسیار کهن...مثل سلستیال ها و... قطعا محو شدن...خب اونهمه انرژی کجا رفت؟ اینجا دوباره بحث تعادل پیش نمیاد؟

یه صحنه ای رد اسکال به تانوس میگه به دنبال سنگ ها بودم اما من رو پس زدند...آیا سنگ ها کسی که ازشون استفاده میکنه رو انتخاب میکنند؟ مثلا مشخص بشه بشکن زدن تانوس حتما باید اتفاق میفتاد! چون سنگ ها خواستند؟ خب سنگ ها قدرت زیادی دارند و هر کدوم بعدی از عالم رو در اختیار دارند...
ببخشید کامنتم حالت اسپم گرفت...ولی برام سوال بود و بحثش پیش اومد...
نقل قول کردن
Mdh
#39 Mdh 1397-03-25 23:35
#38
جوابی نبود؟ :-?
نقل قول کردن
a.v.s
#40 a.v.s 1397-03-26 01:42
38#
سلام، بعد از یک بیماری برگشتم.
و ببخشید به جای آقای ترابی جواب میدهم.
درمورد سوال اول، ثانوس به طور تصادفی نصف جمعیت جهان رو نابود کرد.
درمورد سوال دوم، سلستیال ها جزو Cosmic Entities (یا همان نیرو های کیهانی مثل دادگاه زندگی و مرگ) محسوب میشوند. پس جزو ضرورت های کیهان محسوب میشوند و ثانوس هیچ کدوم از آنهارو نکشته. درضمن ثانوس به بهونه کمبود منابع نصف جمعیت رو نابود نکرده، بلکه این اصلا یکی از دلایل نابودی نصف جمعیت بوده که به دلیل اصلی یعنی تعادل ربط پیدا میکنه.
درمورد سوال سوم، خیر، سنگ ها قدرت اراده ندارند که اصلا فردی لایق به سنگ بی نهایت رو انتخاب کنند. بلکه خود فرد باید قدرت زیاد یا از نژاد خاصی باشه تا بتونه سنگ هارو کنترل کنه، مثل پیتر کوییل که بخاطر اینکه قدرت پدرش که در رگهاش بود تونست سنگ قدرت رو کنترل کنه. ولی به عنوان مثال چون رد اسکال یک موجود فانی بود و تحمل قدرت سنگ هارو نداشت (البته دلیل مهمش اینه که نمی تونست به قدر کافی قدرت سنگ بی نهایت رو درک کنه)، درنتیجه کنترل تسراکت از دستش خارج شد و باعث شد به فضا تلپورت بشه.
نقل قول کردن
Agent Pezhman
#41 Agent Pezhman 1397-03-26 10:01
به نقل از ghasem:
مقاله جذابی بود به احتمال زیاد قدرت پرواز، تغییر واقعیت و شفا بخشی باید جز اولین های این مقاله باشند ولی به نظرم فان ترینشون حس عنکبوتی باشه :lol: یک چیزی تو مایه های وجدان آدم میمونه

شدیدا موافقم و همچنین جای ((سرعت فوق بشری)) بسیار خالی بود من که خودم خیلی شیفته این قدرتم
نقل قول کردن
Agent Pezhman
#42 Agent Pezhman 1397-03-26 10:07
به نقل از C.s.r:
به نقل از D.PARKER:
#22
نه نه نه. شما منظور منو بد گرفتی.
اولا که اون یه مثال بود فقط از کارایی که باید میکرد.( آباد کردن از نظر صنعتی اون مناطق و... خب ثانوسه ترامپ که نیست.)
بعدشم خداییش این کارا سخت تر بود یا یه بشکن زدن و رسیدن به هدف ؟؟؟گفتم که ثانوس دل خوشی از مردم نداره. تازه تو کمیک ثانوس به سادگی اون بشکن رو زد. اما توی فیلم انگار به دستکش فشار زیادی وارد شد. ضمنا این ایده ای بود که ثانوس میخواست رو تایتان اجرا کنه و میخواست همون کارو در سطح گسترده تری انجام بدم.
دلایل دیگه ای هم هست که گفتم اکثرشو.


وقتی با یه بشکن ساده میشه نصف دنیا رو نابود کرد حتما با یه حرکات ساده دیگه هم میشه کارای دیگه کرد و اینکه ثانوس برای نجات دنیا اینکار رو کرد پس میشه گفت نجات مردم رو هم می خواسته پس میشد همچین چیزی به ذهنش برسه
ولی خب ممکنه دلیلش ذهن خبیث ثانوس یا همچین چیزی بوده باشه به هر حال ما خیلی در مورد اهداف و کاره های ثانوس نمیدونیم که شاید در فیلم های بعدی در موردشون توضیح بده مثلا چرا یه بار لوکی رو فرستاد که به زمین حمله کنه چرا از اول نیومد سنگ هابرداره و بره مثلا یا چرا بعد عصر الترون فهمید که وقتشه دس بکار بشه

یه فن تئوری بود که میگفت تانوس بدلیل اینکه سه شخص قدرتند از زمین محافظت میکردند هودش به زنین نیومده بود اشخاصی که اخیرا در MCU مردند که شامل انشنت وان اودین و ایگو میشدند بنظر من که تئوری درستیه
نقل قول کردن
Agent Pezhman
#43 Agent Pezhman 1397-03-26 10:11
راستشو بخواید از طرز تفکر تانوس تو MCU خیلی خوشم اومد واقعا درست میگفت شما اگر زمینو رو نگاه کنی از و قتی که انسان هوشمند روی زمین ظهور کرده شروع کرده به استفاده بی حد و مرز از منابع زمین و اونو تا مرز نابودی کشونده و جمعیت رو به رشد یکی از این عوامل بوده البته تانوس میتونست با اون قدرتی که داشت به جای نابود کردن جمعیت، منابع کافی رو برای جمعیت موجود بوجود بیاره
نقل قول کردن
Mdh
#44 Mdh 1397-03-26 20:49
به نقل از a.v.s:
38#
سلام، بعد از یک بیماری برگشتم.
و ببخشید به جای آقای ترابی جواب میدهم.
درمورد سوال اول، ثانوس به طور تصادفی نصف جمعیت جهان رو نابود کرد.
درمورد سوال دوم، سلستیال ها جزو Cosmic Entities (یا همان نیرو های کیهانی مثل دادگاه زندگی و مرگ) محسوب میشوند. پس جزو ضرورت های کیهان محسوب میشوند و ثانوس هیچ کدوم از آنهارو نکشته. درضمن ثانوس به بهونه کمبود منابع نصف جمعیت رو نابود نکرده، بلکه این اصلا یکی از دلایل نابودی نصف جمعیت بوده که به دلیل اصلی یعنی تعادل ربط پیدا میکنه.
درمورد سوال سوم، خیر، سنگ ها قدرت اراده ندارند که اصلا فردی لایق به سنگ بی نهایت رو انتخاب کنند. بلکه خود فرد باید قدرت زیاد یا از نژاد خاصی باشه تا بتونه سنگ هارو کنترل کنه، مثل پیتر کوییل که بخاطر اینکه قدرت پدرش که در رگهاش بود تونست سنگ قدرت رو کنترل کنه. ولی به عنوان مثال چون رد اسکال یک موجود فانی بود و تحمل قدرت سنگ هارو نداشت (البته دلیل مهمش اینه که نمی تونست به قدر کافی قدرت سنگ بی نهایت رو درک کنه)، درنتیجه کنترل تسراکت از دستش خارج شد و باعث شد به فضا تلپورت بشه.

سلام...خوش اومدید...
و ممنون بابت پاسخگویی...
نقل قول کردن
Mdh
#45 Mdh 1397-03-26 20:52
به نقل از Agent Pezhman:
به نقل از C.s.r:
به نقل از D.PARKER:
#22
نه نه نه. شما منظور منو بد گرفتی.
اولا که اون یه مثال بود فقط از کارایی که باید میکرد.( آباد کردن از نظر صنعتی اون مناطق و... خب ثانوسه ترامپ که نیست.)
بعدشم خداییش این کارا سخت تر بود یا یه بشکن زدن و رسیدن به هدف ؟؟؟گفتم که ثانوس دل خوشی از مردم نداره. تازه تو کمیک ثانوس به سادگی اون بشکن رو زد. اما توی فیلم انگار به دستکش فشار زیادی وارد شد. ضمنا این ایده ای بود که ثانوس میخواست رو تایتان اجرا کنه و میخواست همون کارو در سطح گسترده تری انجام بدم.
دلایل دیگه ای هم هست که گفتم اکثرشو.


وقتی با یه بشکن ساده میشه نصف دنیا رو نابود کرد حتما با یه حرکات ساده دیگه هم میشه کارای دیگه کرد و اینکه ثانوس برای نجات دنیا اینکار رو کرد پس میشه گفت نجات مردم رو هم می خواسته پس میشد همچین چیزی به ذهنش برسه
ولی خب ممکنه دلیلش ذهن خبیث ثانوس یا همچین چیزی بوده باشه به هر حال ما خیلی در مورد اهداف و کاره های ثانوس نمیدونیم که شاید در فیلم های بعدی در موردشون توضیح بده مثلا چرا یه بار لوکی رو فرستاد که به زمین حمله کنه چرا از اول نیومد سنگ هابرداره و بره مثلا یا چرا بعد عصر الترون فهمید که وقتشه دس بکار بشه

یه فن تئوری بود که میگفت تانوس بدلیل اینکه سه شخص قدرتند از زمین محافظت میکردند هودش به زنین نیومده بود اشخاصی که اخیرا در MCU مردند که شامل انشنت وان اودین و ایگو میشدند بنظر من که تئوری درستیه

ایگو از زمین محافظت نمیکرد!
و تو فیلم دیدیم مانتیس خیلی راحت تر از تانوس تونست ایگو رو به خواب ببره...
و تانوس اون موقع همه ی سنگ ها رو نداشت...
نقل قول کردن
Agent Pezhman
#46 Agent Pezhman 1397-03-28 01:24
به نقل از Mdh:
به نقل از Agent Pezhman:
به نقل از C.s.r:
به نقل از D.PARKER:
#22
نه نه نه. شما منظور منو بد گرفتی.
اولا که اون یه مثال بود فقط از کارایی که باید میکرد.( آباد کردن از نظر صنعتی اون مناطق و... خب ثانوسه ترامپ که نیست.)
بعدشم خداییش این کارا سخت تر بود یا یه بشکن زدن و رسیدن به هدف ؟؟؟گفتم که ثانوس دل خوشی از مردم نداره. تازه تو کمیک ثانوس به سادگی اون بشکن رو زد. اما توی فیلم انگار به دستکش فشار زیادی وارد شد. ضمنا این ایده ای بود که ثانوس میخواست رو تایتان اجرا کنه و میخواست همون کارو در سطح گسترده تری انجام بدم.
دلایل دیگه ای هم هست که گفتم اکثرشو.


وقتی با یه بشکن ساده میشه نصف دنیا رو نابود کرد حتما با یه حرکات ساده دیگه هم میشه کارای دیگه کرد و اینکه ثانوس برای نجات دنیا اینکار رو کرد پس میشه گفت نجات مردم رو هم می خواسته پس میشد همچین چیزی به ذهنش برسه
ولی خب ممکنه دلیلش ذهن خبیث ثانوس یا همچین چیزی بوده باشه به هر حال ما خیلی در مورد اهداف و کاره های ثانوس نمیدونیم که شاید در فیلم های بعدی در موردشون توضیح بده مثلا چرا یه بار لوکی رو فرستاد که به زمین حمله کنه چرا از اول نیومد سنگ هابرداره و بره مثلا یا چرا بعد عصر الترون فهمید که وقتشه دس بکار بشه

یه فن تئوری بود که میگفت تانوس بدلیل اینکه سه شخص قدرتند از زمین محافظت میکردند هودش به زنین نیومده بود اشخاصی که اخیرا در MCU مردند که شامل انشنت وان اودین و ایگو میشدند بنظر من که تئوری درستیه

ایگو از زمین محافظت نمیکرد!
و تو فیلم دیدیم مانتیس خیلی راحت تر از تانوس تونست ایگو رو به خواب ببره...
و تانوس اون موقع همه ی سنگ ها رو نداشت...

محافظت نکردن ایگو از زمین رو قبول دارم ولی ایگو قدرتش خیلی از تانوس بیشتر بود و خودش در فیلم گفت تنها موجود زنده پس از بیگ بنگ بوده و یچیزم هست قدرت مانتیس یک قدرت فیزیکی نیست که بتونه با قدرت تانوس و ایگو مقابله کنه میتونه اونا رو بخوابونه و تونست ثوری که تانوس رو کشت بیدار کنه و منظور ایشون از به زمین نیومدن تانوس جمع کردن سنگا بود دیگه بلاخره باید برای جمع کردن سنگا از یجایی شروع میکرد البته چندبار چند نفرو برای بدست اوردن سنگا اسیر کرد یا شکست خوردن یا بهش خیانط کردن منظورم لوکی و گامورا هستش و حتی لوکی باعث از دست رفتن سنگ ذهن افتادن به دست انتقام جویان و ویژن شد تا در اخر به این نتیجه رسید که باید خودش دست به کار بشه و در صحنه پس از تیراژ اونجرز ۲ هم گفت.
نقل قول کردن
alizbh
#47 alizbh 1397-04-07 16:00
به نظر من تمام این قدرت ها خوبن ولی قدرت اینکه هرچیزی رو تصور کنی برات اتفاق بیوفته از همه قوی تره چون به هرچیزی که بخای میرسی فقط با تصور کردن
نقل قول کردن
The spider
#48 The spider 1397-04-07 16:18
مقاله ی جالبی بود.
قدرت های فوق بشری مورد علاقه من قطعا یکیشون قدرت های عنکبوتی و یکی دیگه قدرت های زودرمانی و حواس ارتقا یافته هست (که شامل حس عنکبوتی هم هست).
به نظرم شخصیتی به این ویژگی ها خیلی جذاب بشه.
ممنون و خسته نباشید استاد ترابی...
نقل قول کردن
Quick H
#49 Quick H 1397-04-07 16:37
حتی نام کاربری من و عکسم نشون میدن که کدوم بهترینه 8)
خداییش سفر در زمان و سرعت زیاد جفتشون با هم هستند.
یعنی یکیش رو داشته باشی اون یکی رو هم داری.
فقط یه لحظه فکر کنید سر جلسه امتحانید:
«واااااااااااااااااااااای!
چه امتحان سختی!
یه هو وارد hyper mode(به حالتی میگن که همه جا صحنه آهسته میشه تو فقط معمولی راه میری)میشی تقلب میکنی و.........
دیگه راحت میشیم :lol:
(برای سه ماه)
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
+1 #50 Cap-Spider Potter 1397-04-07 17:03
What have You Done To Me !!!
این مقاله خیلی عالی و خاطره انگیز بود... بهتر از این نمی شد.
وقتی گزینه اول مقاله رو دیدم سرراست رفتم توی جو Trilogy ماندگار Back to the Future !!!
منم این سه گانه رو خیلی دوست دارم و عاشق ایده های سفر زمانی هستم (قبلا توی این مقاله این ایده رو به عنوان بزرگترین و جذاب ترین ایده علمی آثار کمیکی معرفی کردم spidey.ir/.../...)
به عقیده من سری Back to the Future جز برترین های فیلم های تاریخه ! خصوصا "دو قسمت اول" که "شاهکار" بودند !! (راستش قسمت سوم "نسبت به دو پارت قبل" زیاد به دلم ننشست)
چه جریان ها و حوادث و بدبیاری های دیدنی ای داشتند !
فقط من درک نمیکنم منتقدا چرا "پارت دوم" رو کوبیدند !
من که به اندازه پارت اول ازش لذت بردم (خصوصا 15-20 دقیقه انتهایی و نحوه پایان پارت دوم که خیلی جذاب و شگفت انگیز بود!)
منتقدا فقط بلدن ایراد های بنی اسرائیلی از فیلم بگیرند !!
خلاصه، سپاس فراوان برای این مقاله فوق العاده. خسته نباشید آقای ترابی واقعا لذت بردم و یه Flashback هم به خاطرات شیرین"گذشته" زدم !!
نقل قول کردن
alihdz
#51 alihdz 1397-04-07 17:40
به نظرم باحال ترین سرعت و قدرت عنکبوتی و سفر در زمانه

پ.ن:بیشتر این قدرت ها رو میشه با mod تو gta v داشت :D :lol:

با اینکه تله پورت بهتر از سوپر اسپیده کاملا مخالفم
اگه فصل ۴ سریال فلش رو دیده باشین میبینید که کل قسمت ۱۵ این فصل تقریبا تو یکی دو ثانیه میگذره یعنی بری الن با قدرت جدیدش به نام فلش تایم زمان رو انقدر کند میکنه که حتی از افجار نوعی بمب اتمی جلوگیری میشه سرعتش رو هم حاسبه کردن که ۸۷۴۰۳۰ ماخ حرکت میکرده(۶۷۰۶۱۶۶۲ ۹ مایل بر ساعت)
تو کمیک هم چند با همچین اتفاقی افتاده مثلا والی وست با نوعی از گذشته خودش مسابقه میده (در چند ثانیه) زمانی که میدوئه و دوباره به خط شروع برمیگرده میبینه که گذشتش هنوز از جاش تکون نخورده کل حرفم این بود که باز کردن پورتال حداقل یکی دوثانیه زمان میخواد که سوپر اسپید میتونه از اون هم سریع تر باشه و تله پورت رو شکست بده

به نقل از Quick H:
حتی نام کاربری من و عکسم نشون میدن که کدوم بهترینه 8)
خداییش سفر در زمان و سرعت زیاد جفتشون با هم هستند.
یعنی یکیش رو داشته باشی اون یکی رو هم داری.
فقط یه لحظه فکر کنید سر جلسه امتحانید:
«واااااااااااااااااااااای!
چه امتحان سختی!
یه هو با وارد hyper mode(به حالتی میگن که همه جا صحنه آهسته میشه تو فقط معمولی راه میری)میشی تقلب میکنی و.........
دیگه راحت میشیم :lol:
(برای سه ماه)

یه راه دیگه (با تله پاتی):اصن سر جلسه امتحان نمیری و با تله پاتی معلمتو مجور میکنی نمره بده دستت هم خسته نمیشه واسه نوشتن اینهمه زحمت هم نمیکشی جواب درستو کش بری :-)
نقل قول کردن
mtm
#52 mtm 1397-04-07 17:44
به نقل از Cap-Spider Potter:

فقط من درک نمیکنم منتقدا چرا "پارت دوم" رو کوبیدند !
من که به اندازه پارت اول ازش لذت بردم (خصوصا 15-20 دقیقه انتهایی و نحوه پایان پارت دوم که خیلی جذاب و شگفت انگیز بود!)
منتقدا فقط بلدن ایراد های بنی اسرائیلی از فیلم بگیرند !!
خلاصه، سپاس فراوان برای این مقاله فوق العاده. خسته نباشید آقای ترابی واقعا لذت بردم و یه Flashback هم به خاطرات شیرین"گذشته" زدم !!



جالبه که منم از قسمت دوم و به خصوص بخش انتهایی اون خیلی خوشم اومد! یعنی فیلم محبوب من تو این سریه
اونجایی که برمیگرده و به زمان خودش و همه چی بهم ریخته شاهکاره
من عاشقشم
یا اون دقایق پایانی فیلم و اون اقایی که زیر بارون میاد و اون بسته رو بهش میده
خیلی باحاله
به نظرم چون داستان نیمه کاره موند بعضی ها باهاش مشکل داشتن
کلا back to the future از اون سری فیلم هایی هستش که آدم قبل مرگ حتما باید ببینه
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#53 Cap-Spider Potter 1397-04-07 18:37
#52

دقیقا، من نمیدونم چرا ذائقه منتقدا با آثاری که انتهاش میزنه To Be Continued جور نیست !!
جز این فیلم، موارد دیگه ای هم به این شکل بوده که منتقدا در حقشون کم لطفی کردند !
البته اشکال نداره، به قول شما این سری از اون سری فیلم هاییه که حتما باید تماشاش کرد، حالا چه منتقدا بکوبنش چه ازش تعریف کنند...
نقل قول کردن
mimsadgim
#54 mimsadgim 1397-04-07 18:37
به نظر من بهترین قدرت سفر در زمانه
یه جورایی با این قدرت آدم به جواب همه پرسش های در زمینه های گوناگون میرسه و قطعا می تونه موفق و ثروتمند بشه
برای مثال شما از همین کنکور بگیر که اگه بتونی سفر کنی سوالاتش رو می تونی ببینی تا پرسش در مورد خالق و اصل زندگی مثلاً بتونی بری با همه فرستاده ها صحبت کنی :-*
نقل قول کردن
mehran spidey
#55 mehran spidey 1397-04-07 19:28
سفر در زمان از اون دسته قدرت هایی هست که کمتر کسی پیدا میشه که ازش بدش بیاد ، همگی هر وقت یه کار اشتباهی انجام میدیم با خودمون می گیم ای کاش می تونستم برگردم و همه چیزو درست کنم (( مخصوصا بعد جلسه امتحان این مورد خیلی آدم رو درگیر میکنه :lol: )). در کل با رتبه اول موافقم .

#53
من وقتی بچه بودم این فیلم رو دیدم و خیلی مجذوبش شدم البته منم مثل شما در تعجبم که چرا منتقدا بهش کم لطفی کردند . من از پایان قسمت سوم خیلی خوشم میاد و باحاش کلی خاطره دارم قسمت دوم هم پایانش خیلی جالب بود ، کلا از اون دسته فیلمایی هستش که به هرکس پیشنهاد دادم از دیدنش پشیمون نشده و کلی ازش خوشش اومده ...
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#56 Samwel Tarly 1397-04-07 19:57
خسته نباشید استاد خیلی جالب بود.
من به شخصه قدرت کنترل ذهن رو بیشتر از بقیه دوست دارم. البته اون قدیم ها با خودم میگفتم خدایا یک روز صبح از خواب بیدار بشم و ببینم میتونم پرواز بکنم یا زورم خیلی خیلی زیاد باشه!
قدرت بازگشت به گذشته خیلی خیلی شیرینه!
نقل قول کردن
The spider
#57 The spider 1397-04-07 21:05
به نقل از Cap-Spider Potter:
What have You Done To Me !!!
این مقاله خیلی عالی و خاطره انگیز بود... بهتر از این نمی شد.
وقتی گزینه اول مقاله رو دیدم سرراست رفتم توی جو Trilogy ماندگار Back to the Future !!!
منم این سه گانه رو خیلی دوست دارم و عاشق ایده های سفر زمانی هستم (قبلا توی این مقاله این ایده رو به عنوان بزرگترین و جذاب ترین ایده علمی آثار کمیکی معرفی کردم spidey.ir/.../...)
به عقیده من سری Back to the Future جز برترین های فیلم های تاریخه ! خصوصا "دو قسمت اول" که "شاهکار" بودند !! (راستش قسمت سوم "نسبت به دو پارت قبل" زیاد به دلم ننشست)
چه جریان ها و حوادث و بدبیاری های دیدنی ای داشتند !
فقط من درک نمیکنم منتقدا چرا "پارت دوم" رو کوبیدند !
من که به اندازه پارت اول ازش لذت بردم (خصوصا 15-20 دقیقه انتهایی و نحوه پایان پارت دوم که خیلی جذاب و شگفت انگیز بود!)
منتقدا فقط بلدن ایراد های بنی اسرائیلی از فیلم بگیرند !!
خلاصه، سپاس فراوان برای این مقاله فوق العاده. خسته نباشید آقای ترابی واقعا لذت بردم و یه Flashback هم به خاطرات شیرین"گذشته" زدم !!

h

به عجب فیلمی اشاره کردی برادر... 8)
نداریم بهتر از این...وجدانا بردی منو به گذشته
چقدر اون اوایل که اومده بود ذوق داشتم ببینمش اینقدر ازش تعریف شنیده بودم. تهش با عموم نشستم دیدمش، یادمه اینقدر مجذوبش شده بودم همیشه ناراحت بودم که نکنه دیگه فیلمی ازش نیاد که اومد.
از اون سری فیلمهایی که تک تک لحظاتش برام خاص و خاطره انگیزه و جزو بهترین تریلوژی های عمرمه.
نقل قول کردن
amazing batman
#58 amazing batman 1397-04-07 23:40
ممنون خیلی مقاله ی خوبی بود .
باز هم آقای ترابی با مقالاتشون یک حالی به ما دادن . :-)
در مورد قدرت ها هم من از همه بیشتر ، سرعت فوق بشری رو دوست دارم .
بازم از آقای ترابی ممنونم . :-)
نقل قول کردن
Mdh
#59 Mdh 1397-04-08 12:41
یه مقاله فوق العاده...

قدرت کنترل ذهن و سفر در زمان خیلی باحاله...
مثلا پروفسور ایکس، درسته خبیث نیست ولی با اون ذهنش کارای عجیب و غریب و گاها وحشتناکی کرده...
سفر در زمان یه ایده ای هست که هیچ محدودیتی نداره...
مثلا بیشتر این قدرت ها فوقش از یه جایی به بعد خلاقیت خودشون رو از دست میدن...اما سفرهای زمانی هر بار میشه یه داستان و ماجرای جدید داشته باشه...خیلی پیچیده ست...
زوددرمانی هم باحاله...
عکس شماره هشت... :lol:
بیچاره ولوورین تو چه دردسری افتاد سر اون...
نقل قول کردن
D.PARKER
#60 D.PARKER 1397-04-08 17:55
اسپیدفورس عالیه. شماره ۱ و ۴ و ۵ رو با هم داره.
و البته که فان ترین قدرت ها قدرت های عنکبوتیه‌. اصلا یه جذبه خاصی داره. کلا قدرت های فلش و اسپایدی رو بیشتر میپسندم. حس خوبی به آدم میده. ممنون برای مقاله.
نقل قول کردن
A.cage
#61 A.cage 1397-04-08 21:03
از بهترین مقاله هایی که تو اسپایدی خوندم.
فقط یک سوال چرا قدرت جادوگری نیست؟؟
نقل قول کردن
superhero123
#62 superhero123 1397-04-08 21:21
جای خالی بتمن در این مقاله کاملا احساس میشه :lol:
نقل قول کردن
spidey force
#63 spidey force 1397-04-08 23:43
به نقل از superhero123:
جای خالی بتمن در این مقاله کاملا احساس میشه :lol:

کاملا باهات موافقم!قدرت های فوق بشری(حالا فقط فوق بشری نه قدرت های دیگرش)خیلی عالیه و بتمن از نظر قدرت فوق بشری از سوپرمن هم قوی تره!!!!!!!!!
نقل قول کردن
Spider-Fan
#64 Spider-Fan 1397-04-09 18:59
واقعا بنظرم قدرت های عنکبوتی (Spider-Powers) خیلی cool‌ هستن! و همچنین متعادل‌ن. نه خیلی قدرتمند و توقف ناپذیر (مثل هالک یا جاگرنات) و نه خیلی ضعیف و بدرد نخور (مثل بعضی از هیرو های Street-Level مارول).
یعنی تلاش و انگیزه خودش تاثیرگذار تره تا قدرت هایی که از عنکبوت رادیواکتیوه کسب کرده.
(مصداق بارز این موضوع رو در شماره های ۲۲۹ و ۲۳۰ سری Amazing Spider-Man در داستان Nothing can stop the JUGGERNAUT می بینیم.)
نقل قول کردن
spidey force
#65 spidey force 1397-04-09 23:43
به نقل از A.cage:
از بهترین مقاله هایی که تو اسپایدی خوندم.
فقط یک سوال چرا قدرت جادوگری نیست؟؟

قدرت جادوگری که قدرت فرابشری نیست؛خود شما هم میتونی جادوگر باشی!این رو هم درنظر نگیریم؛قدرت زیاد خوبی نیست.یعنی ما تصور میکنیم جادوگر بشیم میتونیم پرواز کنیم؛اشیا رو کنترل کنیم و...ولی اینطور نیست.باید شرایط سختی رو تحمل کرد تا جادوگر شد و خود طلسم ها هم که هزار اثر منفی داره و بعد که حرفه شدی بیا با خدایان نکرونومیکونی مبارزه کن!!
نقل قول کردن
superman
#66 superman 1397-07-11 21:48
عالی
نقل قول کردن
Doc Ata
#67 Doc Ata 1402-02-01 23:21
به نقل از superhero123:
جای خالی بتمن در این مقاله کاملا احساس میشه :lol:

بتمن قدرت فرابشری ای نداره و شاید اینه که از بقیه هیروها در دیسی متمایزش میکنه(البته به نظر من داره و اونم قدرت پول فرا بشریه که هرکاری هم میکنه جز بعضی استثنائات پولش کم نمیشه :D ) و هر بنی بشری هم اینو میدونه.
بتمن با کلی زحمت تونسته قدرت بدنی اش ، تجربه و هوشش رو زیادتر کنه و پتانسیل هاش رو آزاد کنه چون دور دنیارو گشته و کلی تلاش برای بدست آوردن نتیجه ای که میخواسته بگیره کرده(همانطور که میدونیم تلاش هیچوقت به آدم خیانت نمیکنه)
بنابر این اگه انیشیتین هم یک شخص کمیک بوکی بود ولی اریجینش دقیقا شبیه همین چیزی بود که ما در تاریخ در موردش خواندیم(عجب چیزی گفتم :-* ) آیا می گفتید هوش فرابشری داره؟خیر آقا.فقط فکر کرده و فکر کرده و فکر کرده(تلاش کرده تا به جواب مسئله هایی که باید برسه)بنابر این من نمیفهمم چرا می گید بتمن هم باید در این مقاله می بود؟ :-|
به نقل از A.cage:
از بهترین مقاله هایی که تو اسپایدی خوندم.
فقط یک سوال چرا قدرت جادوگری نیست؟؟

با هردو جمله ات موافقم و برای منم این سوال پیش اومده.چون جادوگری(یا قابلیت استفاده از مانا) یکی از جالب ترین قدرت ها میتونه باشه که میتونید با اون هم نامرئی بشید،در زمان سفر کنید،آتش/باد/آب /خاک رو در اختیار داشته باشید،تلپاتی کنید،اشیاء رو جابه جا کنید و ... .بنابر این اگه جادو داشته باشید میتونید تقریبا همه چیز داشته باشید! بستگی داره استفاده از اون رو بلد باشید.البته یکسری محدودیت ها هم داره که بستگی به محیط داستان هم داره.به عنوان مثال در کمیک های مارول باید حتما ورد خاصی برای جادو گفته بشه و برای جادو های سختی مثل سفر در زمان بهای زیادی داره. اما در بیشتر کمیک/مانگا هایی که ارزش داشتن، دیدم که فرد اگه بتونه نوع جادو رو ذهنی تصور کنه، نیازی به ورد گفتن نداره و ورد تنها کمک به تصور کردن جادو برای فرد می کنه و محیط داستانی بهای جادو رو هم کمتر کرده بود و جادوگرها خیلی قدرتمند بودند.
برای همینه که بیشتر جنگجوهایی یا افراد عادی که قابلیت ذاتی یا تحمل سختی کنترل جادو رو ندارند جادو رو نوعی تقلب می دونند که فرد بدون اینکه بخواد یک قطره عرق از چونه اش بچکه میتونه صدها مبارز شمشیر ماهر رو با خاک یکسان کنه(!)
برای همین برای حفظ تعادل جنگجوهای رده بالای مبارز(مبارز میتونه با هر سلاحی باشه فقط کافیه به سطح پادشاهی برسه) میتونه از نوعی جادو استفاده کنه که قدرت بدنی رو بسیار بیشتر می کنه و نفوذناپذیری و زودرمانی بهش میبخشه و باهاش میتونن از سپر نفوذناپذیر جادوگرها عبور کنن.
در کل میگم که اگه مقاله ی 21 قدرت فرابشری بود میتونست حضور داشته باشه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید