5 فرنچایز دنیای گیم كه دوست داريم احیا شوند!

فرنچايزهاي دنياي گيم كه بايد احيا شوند

به نظر میرسه در دورانی هستیم كه دنیای گیم اصرار داره فرنچایز های قدیمی و موفق خودش را از نو احیا كنه، فرنچایزهایی مثل تونی هاك، Rock Band، گیتار هیرو و Halo.

در این مقاله هم به فرنچایز قدیمی و ریشه دار دنیای گیم میپردازیم كه دوست داریم و امیدواریم دوباره برگردند!

 

- شاهزاده ایرانی (Prince of Persia)

- شاهزاده ایرانی (Prince of Persia)

از زمانی كه شركت "یوبی سافت" (Ubisoft) فرنچایز "شاهزاده ایرانی" را خرید، دوبار آن را ریبوت كرده. اولین ریبوت همان سه گانه كلاسیك و تحسین شده "شن های زمان" (Sands of Time) بود كه یكی از بهترین بازی های سبك اكشن-پلتفرمز دوران خودش محسوب میشود. یوبی سافت سال 2008 ریبوت دوم را انجام داد كه شخصیت های جدیدی داشت ولی با وجود نقدهای مثبت و فروش خوب، از آن رضایت نداشت و باعث شد تا این شركت در سال 2010 دوباره به سری قبلی بازگردد و بازی Forgotten Sands را بسازد كه چنگی به دل نزد!

ما الان به شدت دلمان لك زده برای سری جدید این بازی ، نه فقط به خاطر اینكه گیم پلی عالی داشت و اون ویژگی به عقب بردن زمان خیلی باحال بود، بلكه به خاطر اینكه "شاهزاده ایرانی" یكی از معدود بازی هایی است كه داستانش در خاورمیانه جریان دارد  ولی در آن شاهد سربازان نظامی نیستیم كه مردم این منطقه را را به خاك و خون ميكشند! در واقع ، این سری بازیباز را در فرهنگ ناب ایرانی و افسانه های آن سرزمین قرار میدهد . بنابراین دنیای گیم اكنون به شدت به چنین حال و هوایی نیاز دارد.

 

- كرونو (Chrono)

بازي كرونو chrono

درسته كه شركت Square Enix را امروزه با Final Fantasy و Kingdom Hearts میشناسند ولی هواداران دنیای بازی هنوز هم دلشان با سری Chrono است. اولین بازی این سری تحت عنوان Chrono Trigger، توسط تیم رویایی «هیرونوبو ساكاگوچی» ،  «یوجی یوری» و «اكیرا توریاما» ساخته شد . پس از چند سال ادامه این بازی تحت عنوان Chrono Cross، برای پلی استیشن عرضه شد ولی از آن موقع دیگر خبری از این سری نشد. در هر حال Chrono Trigger یكی از دوست داشتنی ترین گیم های تاریخ است و واقعا جای تعجب داره كه Square Enix هنوز به آن رجوع نكرده.

 

- شورش در خیابان (Streets of Rage)

- شورش در خیابان (Streets of Rage)

«شورش در خیابان» سری افسانه ای و بسیار محبوب كنسول جنسیس بود كه هنوز هم خاطره انگیز است (در این مقاله بیشتر میتوانید درباره اش اطلاعات كسب كنید). این سری از بهترین های ژانر "بزن بزن" (Beat'em up) بود ، یعنی بازیباز به صورت دو بعدی باید یك شخصیت را انتخاب میكرد و در مراحل side-scrolling با فنون رزمي و برداشتن اشيا و سلاح هاي مختلف با انواع و اقسام شخصیت های بد و پلید میجنگید . آخر هر مرحله هم با یك غول (boss) نیرومند مواجه میشد. البته بازیبازها بیشتری لذت را به صورت دو نفره از این سری میبردند. حالا تصور كنید كه این ایده را با گرافیك سه بعدی و یك سیستم مبارزه شبیه به سری "بتمن: آركام" و  online multiplayer! محشر میشه، مگه نه؟

 

- متروید پرایم (Metroid Prime)

- متروید پرایم (Metroid Prime)

البته نینتندو در برنامه سال آینده خودش یك بازی متروید پرایم در نظر گرفته ولی از یاد نبریم كه Federation Force یك بازی شوتر اول شخص است. ولی چیزی كه ما میخواهیم بازگشت گیم پلی اریجینالی است كه در تریلوژی متروید پرایم همه را مجذوب خودش كرد. بدون شك این سری موفق ترین انتقال گیم پلی از حالت دو بعدی به سه بعدی را در تاریخ دنیای بازی داشت و به شكلی عالی تمام آن جنبه های كاوش گرایانه ای كه به صورت تنها در دنیای دو بعدی بازی های متروید انجام میشد را به دنیای سه بعدی آورد. ما الان تشنه نوآوری های مشابه در این سری هستیم.

 

- تاكتیك های فانتزی نهایی (Final Fantasy Tactics)

- تاكتیك های فانتزی نهایی (Final Fantasy Tactics)

Final Fantasy Tactics یك تجربه خاص در دنیای گیم بود. این بازی با تركیب گیم پلی ای كه برای Ogre Tactics ساخته شد با قصه ای شكسپیری درباره خیانت و دسیسه، تاثیر شگرفی روی هر كسی كه آن را بازی كرده، گذاشته است. البته بازی های مشابه ای هم بوده . مثلا Disgaea  كه یك سری طولانی است كه از گیم پلی مشابه ای استفاده میكند ولی داستان و لحن نسبتا بچه گانه ای دارد یا مثلا Tactics Advance كه در مقایسه با Final Fantasy Tactics، اصلا عددي نیست! ما واقعا دوست داریم این بازی به شكلی مدرنیزه شده برگردد. ریبوت XCOM تونست این كار رو انجام بده (البته در محیطی علمی –تخیلی) . بنابراین شركت Square Enix میتونه از اون الهام بگیره برای ریبوت  Final Fantasy Tactic

 

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

منبع: comicbook.com

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 بازی کمیک بوکی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 بازی دی سی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 بازی مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 کارتون دی سی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 کارتون مارول که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

15 کارتون کمیک بوکی که احتمالا نمیدونستید وجود دارند!

10 فیلم دی سی كه هرگز ساخته نشد

10 فیلم مارول كه هرگز ساخته نشد 

10 کارتون ابرقهرمانی که هرگز پخش نشدند

15 داستان کمیک بوکی که ناتمام ماندند

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Superior avenger
#1 Superior avenger 1394-10-06 12:57
خسته نباشید استاد.
سایت اسپایدی انقدر وسیع شده که داره به دنیای گیم هم راه پیدا می کنه! ;-)
نقل قول کردن
batspider
#2 batspider 1394-10-06 14:58
مقاله عالی بود.
گفتید شاهزاده ایرانی اشکم در اومد.سری یک قسمت دوم دوتا پایان داشت .یکیش که با کشتن دختره تموم می شد . 2 سال پیش دوستم که خوره این بازی بود پایان دومش را هم بهم گفت . منتظرم وقت کنم دوباره بازیش کنم. قسمت 3 را هم بیشتر از 5 بار بازی کردم البته فقط یکبار تمومش کردم
ریبوت های بعدیش چنگی به دل نمیزد ولی بازم خوب بودن

یوبی سافت که چند ساله دیگه نمی سازه و گیر داده به سری اسسینس که هر قسمت داره بدتر از قبل میشه

مشکل اصلی اینه که چند ساله گرافیک جاش را داده به کیفیت و داستان جالب . دقیقا بیشتر ریبوت ها شدن یک داستان تو خالی که فقط از نظر بصری پیشرفت کردن
ادم با خودش میگه اگه ریبوت نشن بهتره حداقل همیشه به عنوان شاهکار یاد میشن.
نقل قول کردن
sobhani
#3 sobhani 1394-10-06 15:39
خیلی ممنون بابت مقاله!
شاید بتونم بگم اولین بازی درست و حسابی که بازی کردم شاهزاده ایرانی سه یا همون the two thronesبود که نزدیک 7 سال پیش در ps2پسر عمه خودم بازی کردم!
که اسمش فکر کنمDark princeبود.افراد ی که بازی کردن میدونند که این شخصیت خود به خود جونش کم میشه و باید هر طور شده با سرعت دوباره جونش رو پر کنی!منم دفعه اولم بود که کلاً این سری رو بازی می کردم !ولی با این حال خیلی خوشم اومد.
بعدش خودم قسمت اول بازی یعنیsands of timeرو گرفتم و درست و حسابی تمومش کردم و لذت بردم.
حتی در این بازی اتفاقات آینده و مکان هایی که قراره بهش وارد بشیم رو هرچند وقت یکبار نشون میداد.قابلیت برگردوندن زمان واقعا فوق العاده بود!
بعدش ولی نتونستم قسمت دوم و سوم رو پیدا کنم ولی سری جدید رو که عکسش در مقاله هست رو بازی کردم.
به نظر من که بازی قشنگی بود ولی از نظر ظاهر خیلی با سری های قبلی فرق کرده بود و به نطرم مراحل آسون تر بود و جالبه که شخصیت اصلی اصلا نمی مرد.مثلا وقتی سقوط می کرد هم اون شخصیتی که در عکس کنار پرانس هست نجاتش میداد ولی در کل بازی خوبی بود.
بعد چند سال یه سی دی که قسمت دوم و سوم رو داشت خریدم راستش رو بگم هیچ وقت قسمت دوم رو تموم نکردم!ولی قسمت زیادی از بازی رو رفتم و باید بگم نسبت به بقیه سری از همه ترسناک تر بود.
البته شاید اون موقع من خیلی بچه بودم.یادمه هر وقت شخصیتی که عکسش پایین هست و اسمشDahakaهست وارد می شد و دنبال پرانس می دوید می ترسیدم!)
ولی فضای بازی خیلی دارک بود و به نظرم سخت ترین قسمت این سری بود.
قسمت سوم بازی واقعا عالی بود.از ایده تبدیل شدن پرانس به دارک پرانس و داستان بازی و شخصیت های بازی هم خیلی خوشم اومد و باس فایت های خیلی جالبی هم داشت.

راستش آخرین بازی ساخته شده از پرانس رو بازی نکردم.
واقعا امیدوارم که یوبی سافت یه مدت به سری assassin's creedاستراحت بده و یه بازی درست و حسابی از پرانس بسازه.
شاید این موضوع رو بدونید ولی باید بگم که سری assassin' creedاول قرار بود یه عنوان از همین سری شاهزاده ایرانی باشه ولی بعدا تبدیل به یه سری جدا شد.
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1394-10-06 15:48
Streets of rage و sands of time بهترین سه گانه های عمر من هستند (در دنیای بازی)
من مخصوصا از داستان سری sands of time لذت بردم. انصافا تو دنیای گیم از بهترین هاست
اگر ادم زبانش خوب باشه و داستان سه گانه کاملا درک و دنبال کنه متوجه میشه که با یکی از بهترین storyline های تاریخ گیم طرفه
مسله دیگه اینه که ایرانی ها رو خیلی خوب، جنگجو، شجاع و مثبت نشون میدن
در ضمن من از صداپیشه گی و موسیقی متن قسمت اول و سوم خیلی خوشم میاد
واقعا خاطره انگیزه

در هر حال این دو سری شدیدا لازمه برگردن
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1394-10-06 15:53
#3:
قسمت دوم یا warrior within , یک پیچش داستانی معرکه داره
از نظر داستانی اما شاید به پای قسمت اول و سوم نرسه ولی اون پیچشی که گفتم و در ان پرنس با نسخه زامبی مانند خودش مواجه میشه، نبوغ آساست
من از سکانس هایی که باید از دست اون غول ملقب به dahaka فرار میکردی هم خیلی خوشم میاد (همون جاهایی که تصویر سیاه و سفید میشد)
خیلی مهیج بود
نقل قول کردن
sobhani
#6 sobhani 1394-10-06 16:04
5#:اون قسمت های مربوط به Dahaka واقعاً جالب بودش عکس اون شخصیت رو داخل نظر قبلی گذاشتم.
البته فکر کنم به اون مرحله ای که شما گفتید با زامبی خود پرانس مبارزه می کنیم نرسیدم.
من از اون غولی که در قسمت سوم بود
خیلی خوشم اومد ولی قیافه غوله خیلی داغونه!یادمه خیلی طول کشید تا این مرحله رو رد کنم.
نقل قول کردن
Reverse
#7 Reverse 1394-10-06 17:11
#2:
در سیاست مزخرف یوبی شکی نیس اساسینسم چند تا نسخه مثل باگیتی(همون یونیتی) بد بود ولی انصافا سری جدید اساسینس رو نمیدونم بازی کردید یا نه سیندی کیت به قدری قشنگه ک ادمو یاد سری های دیگه مثل برادر هود نسخه 1و 2 و بلک فلگ و ریولیشن میندازه یوبی سافت دوباره داره قدرت میگیره شایعه هایی هم مبنی بر ساخت پرنس اف پرشیا جدید هست بنظرم یوبی سافت رو نباید زیاد محکوم کنیم هر شرکتی دوران مزخرف داره ;)
نقل قول کردن
Reverse
#8 Reverse 1394-10-06 17:17
تو صنعت گبم الان ژاپنی ها حرف اولو میزنن بنظرم واقعا هم بازی قشنگ میسازن تو مقاله هم چند تا بازی ساخت ژاپن هست تو این مقاله من فقط دوست دارم شورش در خیابان و پرنس اف پرشیا ساخته شه چون واقعا قشنگ بودن از بقیه زیاد خوشم نیومده بود :) ولی بازی های نسل 4 و 5 حتی 6 هم عالمی داشتن با اینکه کیفیت پایین بود ولی داستانای جذابی داشت!
مقاله خیلی قشنگی بود ممنون اقای ترابی
نقل قول کردن
Reverse
#9 Reverse 1394-10-06 17:23
سایت خیلی قوی شده ماشالله اینکه تو تمام زمینه ها تخصصی داره جلو میره واقعا عالیه محتوا ب شدت غنیه حتی نظرات هم ب شدت تخصصیه :) فقط یه چیز کم داره یه قالب انعطاف پذیر!!!! چون رو موبایل سخته به سایت اومدن باید هی زوم شه و باگ و ایرادات زیادی داره
نقل قول کردن
beast boy
#10 beast boy 1394-10-06 19:09
به نقل از Spider Guardian:
سایت خیلی قوی شده ماشالله اینکه تو تمام زمینه ها تخصصی داره جلو میره واقعا عالیه محتوا ب شدت غنیه حتی نظرات هم ب شدت تخصصیه :) فقط یه چیز کم داره یه قالب انعطاف پذیر!!!! چون رو موبایل سخته به سایت اومدن باید هی زوم شه و باگ و ایرادات زیادی داره

این دوستمون راست میگه میشه تم سایت را عوض کنید و آن را به روز ترش کنید؟
البته الان هم خوب است
نقل قول کردن
beast boy
#11 beast boy 1394-10-06 19:12
آقای ترابی مقاله خیلی خوب و عالی بود و واقعا سایت داره نه تنها خبر های در مورد کامیک را قرار میده بلکه به حواشی آن هم توجه می کنه و کلی مقالات عالی در مورد این قضیه می بینیم اصلا واقعا کدام سایت کامیک بوکی را دیدید که اینطوری باشه؟(اصلا بعضی از سایت ماه به ماه مقاله می زارند مقالشون هم تریلر فلانی منتشر شد)
حالا بگذریم واقعا این سایت داره برای طرفداری کامیک از جون مایه میذاره من همینجا به آقای ترابی و بقیه مدیران سایت خسته نباشید میگم که همواره در حال زحمت برای این سایت هستند این سایت واقعا جور کامیک در ایران را داره به دوش می کشه.
من بین کل این بازی ها راستش فقط شاهزاده ایرانی را بازی کردم و از نظر من خیلی بازی خوب و پر پتانسیلی است و لیاقت بهترین چیز ها داره و می توانه دوباره به دنیای بازی برگرده و برتری خودش را ثابت کنه
آقای ترابی شما بازی بی عدالتی را انجام دادید؟
نظرتون در مورد این بازی چیه؟
نقل قول کردن
kaito
#12 kaito 1394-10-06 20:30
به نقل از sobhani:

شاید این موضوع رو بدونید ولی باید بگم که سری assassin' creedاول قرار بود یه عنوان از همین سری شاهزاده ایرانی باشه ولی بعدا تبدیل به یه سری جدا شد.

دادا این شایعه رد شد... یعنی کلا فقط کاستیومش کپی شده... همین این ماه رد شد شایعش
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1394-10-06 20:36
به نقل از beast boy:

آقای ترابی شما بازی بی عدالتی را انجام دادید؟
نظرتون در مورد این بازی چیه؟

بله انجام دادم
عالیه
عاشقشم
ولی دو تا ایراد داره
1- داستانش بعد از دفعه اول تکراری میشه.
2- گرافیک فیلم هایی که وسط بازی به نمایش درمیان متوسظه
ولی در کل یکی از بهترین بازی های کمیک بوکیه
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1394-10-06 20:38
#11:
البته من قبلا سه تا مقاله تخصصی درباره دنیای گیم تو سایت نوشته بودم
تو سایت بگردی پیداشون میکنی
نقل قول کردن
MP7
#15 MP7 1394-10-06 22:22
شاهزاده ایرانی فوق العاده بود. من قسمت دومش رو که شخصیت های منفیشو از وسط نصف میکردی :lol: پنج بار بازی کردم.
قسمت سومشم سه بار بازی کردم. اونم گرافیک و مناظر فوق العاده ای (در زمان خودش) داشت.
قسمت چهار و پنجم بازی کردم. خیلی هم خوب بودند. ولی اون حس و حال قسمت های دو و سه رو ندادند. مثل اینکه یه بازی دیگه بودند
نقل قول کردن
Tony Stark
#16 Tony Stark 1394-10-06 23:10
به نقل از kaito:
به نقل از sobhani:

شاید این موضوع رو بدونید ولی باید بگم که سری assassin' creedاول قرار بود یه عنوان از همین سری شاهزاده ایرانی باشه ولی بعدا تبدیل به یه سری جدا شد.

دادا این شایعه رد شد... یعنی کلا فقط کاستیومش کپی شده... همین این ماه رد شد شایعش

در اصل نسخه اول assassin's creed قرار بود به عنوان دنباله ای برای prince of persia ساخته اسمش هم بود pirnce of persia: Assassins creed
که بعدش یوبیسافت تصمیم گرفت این بازی رو به عنوان يه ip جدید عرضه کنه و اسم prince of persia از اول اسم این عنوان حذف شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید