10 ابرقهرمان برتر اهل روسیه

10 ابرقهرمان برتر اهل روسیه

اینها 10 سوپرهیروی برتری هستند که اصلیتشون به کشور برف و سرما برمیگرده و به مناسبت اکران فیلم "بلک ویدو" دوست داریم باهاشون آشنا بشوید!

به نظر میرسه داریم به اکران فیلم "بلک ویدو" نزدیک میشیم و فرصت را مناسب دیدم تا بهترین و سرشناس ترین ابرقهرمانان روس دنیای کمیک را به شما معرفی کنم!

 

10- والنتینا وُستوک (Valentina Vostok)

  والنتینا وُستوک (Valentina Vostok)

«والنتینا وُستوک» (Valentina Vostok) یک فضانورد اهل شوروی سابق بود که سعی کرد با دزدیدن یک جت جنگنده آزمایشی به آمریکا پناهنده بشه. علیرغم اینکه تونست از اقیانوس بگذره و به آمریکا برسه اما جت او در ایالت مِین (Maine) سقوط کرد. در واقع جایی که سقوط کرد دقیقاً همان مکانی بود که گروه اریجینال «دووم پاترول» (Doom Patrol) جان خود را فدا کردند تا مردم شهر را از دست دو خبیث نیرومند نجات دهند. اینجا بود که والنتینا متوجه شد بدنش دارد به دلیل جذب انرژی های کیهانی میدرخشد و سپس متوجه شد که بدنش  توسط همان انرژی به تسخیر درآمده که بدن «لری ترینور» ملقب به Negative Man به تسخیر آن درآمده بود! (Negative Man از اعضای تیم اریجینال دووم پاترول بود). در هر حال والنتینا به نسخه دوم از تیم دووم پاترول پیوست و جای Negative Man را گرفت (او هم مجبور بود برای زنده ماندن صورتش را باندپیچی کند!). او میتواند از انرژی منفی که در اختیار دارد به اشکال گوناگونی بهره بگیرد. ضمن اینکه در مهارت های جاسوسی و مبارزات تن به تن نیز تبحر دارد.

 

9- راکت قرمز (Rocket Red)

راکت قرمز (Rocket Red)

«راک قرمز»  از اون دسته شخصیت های دی سی کامیکس هستش که از روی آیرون من تقلید کرده است (این مقاله را بخوانید). در سال 1987 یعنی 24 سال پس از خلق شدن آیرون من، دی سی هوس کرد شخصیت مشابهی داشته باشه. بنابراین راکت قرمز خلق شد. او یک جوان روسی بود به نام Dmitri Pushkin که یک لباس زرهی و آهنی برای خودش خلق کرد. بر خلاف تونی استارک، او لباس های دیگری برای خودش درست نکرد ولی همین یک لباس هم چشم دولت روسیه رو گرفت و بهش دستور داد لباس های مشابه ای برایش بسازد. راکت قرمز در  اواخر دهه 80 میلادی و اوایل دهه 90 میلادی که گروه جاستیس لیگ تحت نظر سازمان ملل قرار گرفت، عضو گروه Justice League International شد.

  

8- یلنا بلووا (Yelena Belova)

 یلنا بلووا (Yelena Belova)

« یلنا بلووا» (Yelena Belova) هم در دنیای کمیک بوک با لقب «بیوه سیاه» صدا زده شده است. او به عنوان یک جاسوس و قاتل در اتاق سرخ (یک مرکز آموزشی خیالی شوروی در مارول کامیکس است که با هدف آموزش جاسوس‌های بسیار حرفه‌ای از جمله ناتاشا رومانوف و یلنا بلووا ایجاد شده‌است) آموزش دیده بود. یلنا بلووا در ابتدا دشمن ناتاشا رومانوف بود که برای کشتن او فرستاده شد، اما بعدها با یکدیگر متحد شدند. وقتی 15 سالش بود او را استخدام کردند زیرا فکر میکردند پتانسیل آن را دارد تا جایگزین بیوه سیاه اصلی یعنی ناتاشا رومانوف شود (ناتاشا دیگر به روسیه وفادار نبود). یلنا برای سالها در اتاق سرخ تعلیم دید و به مربی خود به نام «استارکوفسکی» مثل یک پدر نگاه میکرد ولی استارکوفسکی به یلنا علایق شهوانی داشت. ضمن اینکه یلنا همیشه در ذهن خودش ناتاشا را الگویش میدانست و سعی میکرد مثل او بشود. در هر حال او نیز مثل ناتاشا در حداکثر وضعیت جسمانی قرار دارد و آموزش گسترده در زمینه‌های نظامی، هنرهای رزمی و جاسوسی دیده است.

 

7- نگهبان سرخ (Red Guardian)

نگهبان سرخ (Red Guardian)

تا به حال چندین شخصیت با لقب «نگهبان سرخ» در کمیک بوک های مارول حضور داشته اند که همگی در واقع نسخه روسی کاپیتان آمریکا بوده اند. معروف ترین آنها «الکسی شوستاکوف» (Alexei Shostakov) هستش که ابرسرباز روسیه لقب گرفت. بعدش سازمان جاسوسی امنیتی روسیه به نام KGB ازش خواست تا جوری صحنه سازی کنه که انگار مرده و بعد به طور مخفیانه او را آموزش دادند. در نتیجه در نبرد بسیار ماهر شد. سپس سپری قدرتمند هم بهش دادند که بسیار به سپر کاپیتان آمریکا شباهت داشت. این رو هم بدونید که نگهبانان سرخ قدرت های فوق بشری ندارند. اونا فقط مبارزین ماهر و آکروباتیک بوده اند و هرگز از نظر قوای جسمانی به استیو راجرز نمیرسند! ضمنا این رو هم بدونید که شوستاکوف شوهر سابق «بلک ویدو» هم بوده!!! در سالهای اخیر در هویت «رونین» (Ronin) نیز دیده شده.

 

6- سرگرد گِرام (Major Grom)

  سرگرد گِرام (Major Grom)

"بابِل کامیکس" (BUBBLE Comics) بزرگترین ناشر کمیک بوکی در روسیه است که سال 2011 آغاز به کار کرد و تنها ناشری است که کمیک بوک های ابرقهرمانی اریجینال و با کیفیت در روسیه منتشر میکند. یکی از چهار عنوان اصلی این ناشر، «سرگرد گِرام» (Major Grom) نام دارد. شخصیت اصلی این کمیک یک کارآگاه زبده پلیس است که در شهر سن پترزبورگ کار میکند و مدام با پرونده های مختلفی سر و کار دارد. او در ضمن یک رزمی کار ماهر است و در رقابت های بوکس آماتور نیز شرکت دارد. این شخصیت آنقدر محبوب شده که تا به حال دو فیلم قابل تامل از رویش در روسیه ساخته شده است (این مقاله را بخوانید).

 

5- کازمو (Cosmo)

4- کازمو (Cosmo)

«کازمو» سگی هستش که در دوران شوروی سابق رویش آزمایش های خاصی انجام میدادن. سپس به فضا فرستاده شد ولی در دهه 60 میلادی کاملا در فضا سرگردان شد . بعدش هم جهش یافته شد و به هوش بالا و توانایی برقراری ارتباط تله پاتیک دست یافت (البته با یک لهجه روسی غلیظ!!!). او رئیس بخش امنیتی ایستگاه فضایی Knowhere و یکی از اعضای گروه "محافظین کهکشان" است.

 

4- رد استار (Red Star)

3- رد استار (Red Star)

درست مثل شخصیت دیگر دی سی یعنی Animal Man، «لئونید کوار» (Leonid Lovar) قدرت های خودش را در اثر سقوط سفینه ای که درست کنارش منفجر شد به دست آورد (راستی، پدر او یعنی Konstantin Kovar ، همون شخصیت خبیثی  هستش که در این فصل از سریال Arrow نقشش رو «دولف لاندگرن» بازی کرد). رد استار که گاهی بهش Starfire هم گفته میشه یک ابرقهرمانی است که به شدت میهن پرسته و قدرت فرابشری، سرعت بالا و Pyrokinesis داره (یعنی میتونه با ذهنش آتش را کنترل کنه)

 

3- قاتل دیوها (Demonslayer)

قاتل دیوها (Demonslayer)

یکی دیگر از قهرمانان بسیار محبوب "بابل کامیکس"، «دانیلا» (Danila) ملقب به «قاتل دیوها» است که یکی از افراد پیاده‌نظام چترباز ارتش روسیه بود که در حمله سربازان گرجستانی به شدت آسیب دید و برای 4 سال در کُما بود. اما یک موجود ماورا الطبیعه باهاش معامله ای کرد  و به زندگی برگشت و از آن موقع به بعد به سلاحی علیه دیوها و شیاطین بدل گشت (او قدرت های جادویی و ماورایی دارد که از طریق خالکوبی های مرموزی که روی بدنش است و حالت یک سیمبیوت را دارد بهش دسترسی پیدا میکنه). او سپس به شهر مسکو رفت و لقب Besoboy (که در روسیه به شکارچیان شیاطین گفته میشود) را به خود اختصاص داد. دانیلا پس از کشتن یک شیطان نیرومند متوجه شد ارتش جهنم در راه است تا جهان را به تسخیر خود دربیاورد و از آن موقع تا به حال مشغول جنگیدن با آنها بوده است. 

 

2- کلاسوس (Colossus)

1- کلاسوس (Colossus)

كلاسوس در مزرعه پدری خودش در روسیه كشاورزی میكرد تا اینكه «پرفسور اگزاویر» استخدامش كرد تا عضو گروه جدید مردان ایكس باشد. او یك ميوتانت قوی هیكل است كه میتواند بدنش را به فلزی سخت تبدیل كند ولی قلبی از طلا دارد. كلاسوس وارد رابطه رومانتیكی با هم تیمی خود یعنی «كیتی پراید» شد.  كلاسوس روحیه حساسی دارد و یك هنرمند است بنابراین تضاد جالبی بین روحیه واقعی و ظاهر خشن او به چشم میخورد. او كه بابت كشته شدن خواهرش («ایلیانا راسپوتین») به دست یك ویروس مختص میوتانت ها به شدت خشمگین شده بود، مردان ایكس را ترك كرد تا به گروه «مگنتو» ملحق شود! پس از مدتی كلاسوس متوجه كار احمقانه خود شد و به گروه Excalibur پیوست. وقتی هم كه این گروه از هم پاشید دوباره به مردان ایكس پیوست. كلاسوس با مردان ایكس باقی ماند و در داستانی غم انگیز جانش را فدا كرد تا ویروسی كه خواهرش را كشته بود را مداوا كند. ولی در نهایت دوباره زنده شد و نقش عمده ای را در سری تحسین شده Astonishing X-men به قلم «جاس ویدون» داشت. رابطه اش با كیتی را هم از سر گرفت. کلاسوس از بهترین شخصیت های کمیک بوک است و قلبی از طلا دارد.

 

1- بلک ویدو (Black Widow)

2- بلک ویدو (Black Widow)

بلک ویدو احتمالا شناخته شده ترین قهرمان روس در آمریکا میباشد که به خاطر فیلم های اونجرز بسیار محبوب و معروف شده. او ابتدا یک شخصیت خبیث بود ولی رفته رفته به یک آنتی هیرو تبدیل شد و در حال حاضر از قابل اتکا ترین قهرمانان زن دنیای مارول به شمار میاد. ناتاشا رومانوف از بچگی در کشور خود، روسیه، طوری تربیت شد و آموزش دید تا به حد نهایی یک جاسوس برسد، در مبارزات تن به تن و کار با سلاح های مختلف مهارت کسب کند، استاد تغییر ظاهر و نفوذ در مکان سری شود و ... درسته که او به عنوان یکی از اعضای اصلی اونجرز در طول سالها خدمت کرده و یکی از متحدین اصلی آیرون من بوده ولی همیشه اینطور نبوده و او اولش یک شخصیت خبیث بود (این مقاله را بخوانید). او همچنین با جاسوس و مامور بزرگی به نام «باکی بارنز» ملقب به سرباز زمستان رابطه داشته و خیلی چیزها ازش یاد گرفته و البته بزرگترین مرشد و راهنمایش کسی نبوده جز نیک فیوری ...

  

امیر علی قادری

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

100 شخصیت برتر مارول – کلاسوس

10 جاسوس برتر دنیای کمیک بوک!

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

100 شخصیت برتر مارول – بلک ویدو

15 دفعه ای که دی سی از ایده های داستانی مارول تقلید کرد

10 شخصیت کمیک بوکی که از کاپیتان آمریکا (CAPTAIN AMERICA) تقلید کرده اند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Mohamadgg
#1 Mohamadgg 1399-07-10 08:58
ممنون اقای قادری مقاله عالی بود.
به فیلم بلک ویدو خیلی امیدوارم اگه این کرونا بزاره
اینکه فکر کنم ۳ تا از این قهرمان ها توی فیلم بلک ویدو هستن درسته؟
ناتاشا رومانوف و یلنا بلوا و رد گاردین که انگار اریحینشون قراره خیلی تغییر کنه
نقل قول کردن
super spider
#2 super spider 1399-07-10 09:25
عالی بود من فقط کلوسوس و ناتاشا و راکت قرمزو میشناختم :-)
نقل قول کردن
slade wilson
#3 slade wilson 1399-07-10 09:56
چه جالب قهرمانانی از روسیه خیلی باحال بود بلک ویدو هم انصافا رتبش عالی بود دستون درد نکنه آقای قادری ممنون مقالتون عالی بود
نقل قول کردن
Agent bishop
#4 Agent bishop 1399-07-10 10:45
مقاله جالبی بود به جز ۳ مورد بقیه رو نمی‌شناختم .
نقل قول کردن
Matingh
#5 Matingh 1399-07-10 11:50
ایول چه مقاله ی خوبی ممنون آقای قادری.
۱،۲،۵،۷،۹ رو میشناختم و با شخصیت های دیگه هم خوب آشنا شدم . ;-)
بی صبرانه هم منتظر فیلم بلک ویدو هستم :lol:
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#6 Kia Iron Man 1399-07-10 12:40
خسته نباشید آقای قادری
دوره مهمی از دنیای کمیک(به خصوص مارول)مربوط به جنگ جهانی دوم و پس از آن است،که آمریکا و شوروی پس از آن دو غول اقتصادی و سیاسی بزرگ آن دوره بودند،بنابراین تعجب آور نیست که کاراکتر هایی از کشور روسیه در دنیای کمیک باشند.
بر اساس چیزی که از تریلر های بلک ویدو دیدیم احتمالا سرگذشت نگهبان سرخ تغییر میکند.
با رتبه بندی کاملا موافقم.
انصافا بعد از خوندن تیتر مقاله هر کسی متوجه میشه که بلک ویدو رتبه اوله :-)
نقل قول کردن
Captain-spidey
#7 Captain-spidey 1399-07-10 12:44
دستتون درد نکنه اقای قادری مقاله عالی بود من که کیف کردم
واقعا اولای این مقاله داشتم فکر میکردم که این مقاله بیشتر شبیه معرفی شخصیت های فیلم بلک ویدو هست :P
بازم ممنون خیلی خوب مقاله رو نوشتید من تا اخرش فکر میکردم که این مقاله رو استاد ترابی نوشتن
نقل قول کردن
Uncle Stan lee
#8 Uncle Stan lee 1399-07-10 13:24
یک مقاله شاهکار دیگه از آقای قادری عزیز
خسته نباشید
نقل قول کردن
AmirAbbas
#9 AmirAbbas 1399-07-10 14:44
مقاله خوبی بود خسته نباشید

من واقعا ازاینکه فیلم بلک ویدو دوباره تاخیرخوردخیلی ناراحت شدم :sad: :sad:
نقل قول کردن
magic sinbad
#10 magic sinbad 1399-07-10 15:25
مقاله ی خیلی خوب و جالبی بود! ولی هیچوقت از این جاسوس های روسی و آمریکایی خوشم نیومده ، با اینحال من حدس می زنم که مقاله ی بعدیتون 10 ابرشرور برتر اهل روسیه باشه و ما به طور قطع به وضع کمیک ها در دوران جنگ سرد ، بیشتر پی خواهیم برد!.
نقل قول کردن
AQUAPOOL99
#11 AQUAPOOL99 1399-07-10 17:50
مقاله ی جالبی بود
من فقط ۷ ، ۹ ، ۵ ، ۲ و ۱ رو میدونستم
۹ رو به لطف سریال مرد عنکبوتی ۲۰۱۷ میشناسم
نقل قول کردن
Iron Captain
#12 Iron Captain 1399-07-10 19:38
رتبه بندی خیلی خوبی بود خیلی جالب بود برام
اطلاعاتم رو واقعا بالا برد.
فقط یه چیزی اینکه بلک ویدو اهل روسیه هست درست داخل MCU اسکارلت جوهانسون که روسی نیست و لحجه روسی هم به خودش نمیگیره هیچ،تازه هیچ اشاره ای هم به روسی بودنش نمیشه فقط داخل تریلر فیلمش اشاره شد
نقل قول کردن
Mohamadgg
#13 Mohamadgg 1399-07-10 23:48
به نقل از AQUAPOOL99:
مقاله ی جالبی بود
من فقط ۷ ، ۹ ، ۵ ، ۲ و ۱ رو میدونستم
۹ رو به لطف سریال مرد عنکبوتی ۲۰۱۷ میشناسم

میبخصید ولی مورد نه مربوط به دنیای دی سی چطور شما توی مرد عنکبوتی ۲۰۱۷ دیدینش؟؟
نقل قول کردن
spider flash
#14 spider flash 1399-07-14 10:36
مقاله ی خیلی جالب و اموزنده ای بود من فقط بلک ویدو و کلاسوس رو میشناختم ممنون از اقای قادری عزیز
نقل قول کردن
parsa89
#15 parsa89 1400-04-18 15:04
من بلک ویدووکازمورودوس ت دارم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

32

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

48

45

17