معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت دوم

معرفي گرين گابلين هاي مختلف در دنياهاي ديگر

.این مقاله  با معرفی گرین گابلین های جدید از دنیاهای دیگر به روز رسانی شد.

در قسمت قبل به معرفی انواع و اقسام گرین گابلین در دنیای اصلی مارول پرداخته شد ولی در این قسمت سری میزنیم به گابلین های دنیاهای دیگر!

اگر قسمت اول این مقاله را نخوانده اید اینجا را كلیك كنید.

 

- نورمن آزبورن دنیای شماره 51838

نورمن آزبورن دنیای شماره 51838

در سری کمیک بوکی Spectacular Spider-Man که آقای «چیپ زدارسکی» نوشت و اینجا هم ترجمه شده اند شاهد بودیم که پیتر پارکر دنیای اصلی به همراه خواهرش، ترزا، (البته هنوز صد در صد تایید نشده که خواهرش باشه) و جیمسون از زمان حال به گذشته سفر کردند تا سرنخی برای غلبه بر یک سری ربات بیگانه در زمان حال پیدا کنند. در طول این سفر پیتر با نسخه ی جوان تر خودش تعامل برقرار کردسپس اتفاقاتی برای نسخه جوان تر افتاد. در واقع به دلیل مداخله ی پیتر پارکر مسن تر، هویت گرین گابلینی نورمن زودتر فاش شد و او هم هویت واقعی مردعنکبوتی را زودتر فهمید و زن عمو می و نسخه جوان تر پیتر پارکر را گروگان گرفت ولی در نهایت شکست خورد و به زندان افتاد. همه اینها که باعث شد که نسخه جوان تر پیتر پارکر لباس اسپایدرمنی اش را در سطل آشغال بیندازد و زندگی جدیدی را شروع کند. و بعدش هم معلوم شد با «گوئن استیسی» ازدواج کرده و یک شرکت فن آوری موفق تاسیس کرده و دیگه اهمیتی به ابرقهرمان ها نمیده و ... (موهاش هم بلند شده!) به همین دلیل نوعی خط زمانی جدیدی ایجاد شد که در آن آزبورن ها به قدرت رسیده اند و دنیایی موازی به نام دنیای شماره 51838 پدید آمد. در این دنیا آزبورن فرمول گابلینی­ اش رو به یک دارو تبدیل کرده و با حمایت های سیاسی از پسرش، هری، او را به مقام ریاست جمهوری آمریکا رسانده بود و در نتیجه فعالیت ابرقهرمانان ها غیرقانونی شده و تنها عده ­ی کوچکی از قهرمانان به عنوان گروه مقاومت باقی مانده ­بودند ... برخی از دشمنان معروف مردعنکبوتی مثل دکتر اختاپوس و کریون شکارچی هم به نورمن خدمت میکردند. اما در نهایت با مداخله ی مردعنکبوتی دنیای اصلی و بازگشت پیتر پارکر این دنیا به حرفه ی ابرقهرمانی، نورمن و افرادش شکست خوردند (شماره های 302 تا 305 از سری Spectacular Spider-Man رو در اینجا بخونید).

 

- نورمن آزبورن در دنیای 2099

اخیرا در کمیک های مردعنکبوتی 2099 تحت عنوان Exodus که در اینجا ترجمه شده اند دیدیم که چطور نورمن آزبورن در دنیای میگل اهارا حضور دارد! او تونسته بود با استفاده از سرم گابلینی خودش و همچنین بدن نوادگانش، خودش را جوان نگه دارد و دیدیم که چطور گروهی به نام Black Cards را تشکیل داد که سمبل نفوذ و قدرت در آینده بودند. او سپس در قالب شخصیتی به نام «پاتریوت» به گروه "اربابان شرارت" پیوست و در سال 2098 در کنار آنها با گروه اونجرز مبارزه کرد و بسیاری از اعضای آنها را کشتند و اجازه ندادند که عصر جدیدی از قهرمانان شکل بگیرد. سپس شاهد شکل گیری یک باغ سلستیالی بودیم که "اربابان شرارت" آن را برای خود میخواستند ولی میگل اهارا و گروه جدیدی از اونجرز جلویشان را گرفتند. در نهایت اما خود نورمن با میگل و یارانش جنگید (او خودش را ارتقا داده و "گابلین کهکشانی" لقب داده بود) اما شکست خورد و دستگیر شد.

 

- گابلین شبانه (Goblin by Night)

گابلین شبانه (Goblin by Night)

در رویداد سال 2018 مارول به نام "جنگ های بینهایت" (که اینجا ترجمه شده است) شاهد بودیم که عالم برای مدتی مقطعی ادغام شد و شخصیت های مختلف با هم ترکیب شدند! در این عالم جدید نورمن آزبورن با «جک راسل» (که در دنیای مارول یک گرگینه است) ترکیب شد و «گابلین شبانه» خلق شد! حال دیگر اسمش شده بود «نورمن راسل» و نفرینش این بود که شبها به یک گابلین تبدیل بشه. ضمنا در این عالم، پیتر پارکر با «مارک اسپکتور» (ملقب به «مون نایت») ترکیب شده بود و لقب "شوالیه عنکبوتی" (ArachKnight) بهش داده بودند و عمو و زن عمویش به دست گابلین شبانه کشته شدند. سپس نورمن نفرین خودش را به پسرش هری منتقل کرد و باعث شد تا به گابلین شبانه جدید تبدیل بشه:

- گابلین شبانه (Goblin by Night)

هری سعی کرد پیتر را متقاعد کنه که پدرش تقصیری در کشتن عمو و زن عمویش نداشته و به خاطر نفرین گرگینه این کارو کرده . پیتر هم نظرش عوض شد و قول داد به دنبال راهی برای مداوای هری بگرده.

 

- گرین گابلین دنیای شماره 19529

 گرین گابلین دنیای شماره 19529

داستان برتر "داستان زندگی مرد عنکبوتی" (که اینجا در سایت ما ترجمه شده است) در واقع دنیایی موازی را نشان میدهد که در آن پیتر پارکر و شخصیت های داستان های او مثل دنیای واقعی عمر میکنند و پیر میشوند. در این دنیا نورمن آزبورن تبدیل به گرین گابلین میشود و پیتر پارکر (مرد عنکبوتی) به پلیس خبر میدهد تا وی را دستگیر کنند. اما در سال 1977 نورمن آزبورن که هنوز در زندان به سر میبرد پسرش هری را متقاعد میکند تا در هیبت «گابلین سیاه» (Black Goblin) بره سراغ پرفسور مایلز وارن (متخصص کلون سازی) و درباره پروژه ای که داشته برایش میساخته ازش پرس و جو کنه.

گابلین سیاه

هری میفهمه که پرفسور وارن علاوه بر پدرش از روی گوئن و پیتر هم کلون ساخته . در نهایت او آزمایشگاه وارن رو منفجر میکنه و باعث میشه همه کلون ها کشته بشوند به جز کلون پیتر. نورمن هم در سال 1995 آزاد میشه و اطلاعات مربوط به هویت مخفی اسپایدرمن و همچنین کلون او را به دکتر اختاپوس میده. سپس اتفاقاتی میفته که در نتیجه آن دکتر اختاپوس، هری را میکشه. بعدش پیتر میره سراغ نورمن که حالا پیر شده و بهش میگه که از وقتی از زندان آزاد شده بوده زیر نظرش داشته و از توطئه هایش خبر داره که چطور سعی داشته کاری کنه تا پیتر خیال کنه یک کلونه. در نهایت پیتر به نورمن درباره کشته شدن هری میگه و باعث میشه نورمن بخواد بهش حمله کنه ولی سکته میکنه و میمیره.

 

- نورمن آزبورن دایناسور!

نورمن ازبورن دایناسور

این نورمن آزبورن مربوط به دنیای شماره 66 مارول میشود و نامش «نورماسوروس آزبورنوس» (Norranosaurman) است!!! اخیرا و در شماره 1 از سری جدید کمیک بوک های "لبه ی دنیای عنکبوتی" خلق شد که در اینجا ترجمه شده است. او یک دایناسور تی رکس بود که دنبال یک پتروداکتیل (دایناسور پرنده) به نام «پِتِر پِتارکر» (Pter Ptarker) بود و وقتی گازش گرفت به دلیل برخورد یک شهاب سنگ عنکبوتی، جای آنها عوض شد! (پتارکر هم به قدرت های عنکبوتی دست یافت و لقبش شد «اسپایدر رکس»!). نورماسوروس در نهایت در مبارزه با اسپایدر رکس کشته شد.

  

- نورمن آزبورن دنیای شماره 44145

اسپایدر-نور-من (Spider-Nor-Man)

نورمن آزبورن در دنیای شماره 44145 مارول به قدرت های عنکبوتی دست یافت! (کمیکش اینجا ترجمه شده است). او صاحب شرکت آزکورپ بود و به دنبال قدرت بیشتر میگشت و از این رو با ساختنی نوعی «مکعب کیهانی» به دنبال سفرهای میان بُعدی بود. پیتر پارکر برای آزکورپ کار میکرد و وقتی متوجه نقشه های نورمن شد به دست او کشته شد. این باعث شد تا هری (که رفیق صمیمی پیتر بود) به دنبال گرفتن انتقام از پدرش بیفتد. پیتر قبل از مرگ برای هری یک لباس گابلین مانند به نام «کوبولد» ساخته بود که هری آن را به تن کرد و با پدرش جنگید ولی کشته شد.

هری ازبورن 44145

البته هری موفق شد که مکعب کیهانی نورمن را نابود کند ولی این نابودی منجر شد به اینکه نورمن از طریق "شبکه تار و پود هستی" به ابعاد و دنیاهای دیگر دسترسی پیدا کند. سپس این نورمن آزبورن استخدام شد تا در رویداد "قیامت عنکبوتی" در کنار دیگر مردان و زنان عنکبوتی با «وارثان» مبارزه کنند. نورمن عقیده داشت که وارثان را باید در دنیای اصلی مارول (شماره 616) اسیر کنند (حتی به قیمت نابودی این دنیا) تا نتوانند به دیگر دنیاها بروند و مدام با «اوتو اکتاویوس» که آن موقع بار دیگر در قالب مردعنکبوتی برتر فرو رفته بود بر سر رهبری دیگران درگیری داشت! همین باعث شد تا در نهایت او و متحدش (اسپایدرزمن) از گروه جدا شوند. او شبکه تار و پود هستی را نابود کرد تا وارثان را گیر بیندازند و قبلش یکی از تارهای آن را برداشت تا باهاش بتونه در مولتی ورس سفر کنه. او سپس به همراه اسپایدرزمن به مردعنکبوتی برتر از طریق عزیزانش حمله کردند. سرانجام اکتاویوس مجبور شد برای غلبه بر آنها با «مفیستو» معامله کرده و دوباره «دکتر اختاپوس» شود. نورمن را هم به دنیای خودش برگرداند.

 

گرین گابلین دنیای شماره 1610 (ملقب به گرین گابلین آلتمیت)

گرین گابلین دنیای شماره 1610 (ملقب به دنیای آلتمیت)

اولین حضور در دنیای كمیك: Ultimate Spider-Man #5

همانطور كه میدانید در دنیای التمیت، نورمن آزبورن دانشمند و سرمایه دار بزرگی بود كه سعی داشت فرمولی كه كاپیتان آمریكا را تبدیل به یك ابرسرباز كرد را برای سازمان "شیلد" تكمیل كند ولی در نهایت تركیب ماده ای به نام OZ با DNA اش باعث شد تا به هیولایی سبز رنگ و آتشین (كه به هالك بی شباهت نبود!) تبدیل شود. او در نهایت با تشكیل گروه Ultimate Six به خانه پیتر پاركر حمله كرد و در نتیجه هم او و هم پیتر پاركر كشته شدند (این مقاله را بخوانید) ولی معلوم شد نمرده است. این گرین گابلین با تزریق  OZ میتواند میزان نیروهای خود را كم و زیاد كند ولی انگار جدیدا برای تبدیل شدن به گرین گابلین نیازی به تزریق OZ ندارد. در ضمن انگار نامیرا شده و نمیتوان او را كشت.

 در دنیای انیمیشن شاهد اقتباس های صورت گرفته از روی این گابلین بوده ایم. به طور مثال در کارتون Ultimate Spider-Man (با این تفاوت که در این کارتون از گلایدر استفاده میکرد و باهوش تر بود):

در انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به درون دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Into The Spider-Verse) نیز شاهد حضور گرین گابلینی بودیم که از همین گابلین هیولایی دنیای التمیت  الهام گرفته بود:

البته ظاهرش  تاحدودی فرق داشت و ما رو به یاد گابلین اُریجینال مینداخت. ضمن اینکه بال و دُم هم داشت و ظاهر هیولاهای اساطیری عظیم الجثه رو پیدا کرده و بمب های کدویی هم پرتاب میکرد! 

 

- گرین گابلین خاندان اِم (House of M)

رویداد "خاندان ام" از رویدادهای برتر ماروله که به طور کامل اینجا ترجمه شده است. در این مقاله هم میتونید اطلاعات خوبی درباره داستان به دست بیارید. به مناسبت این رویداد، کمیک های فرعی متنوعی منتشر شد که یکی از آنها Spider-Man: House of M بود. در این کمیک که در دنیای شماره 58163 مارول جریان داشت ما شاهد دو نسخه از گرین گابلین بودیم. اولین آنها «کراشر هوگان» نام داشت که دوست کشتی کج کار پیتر پارکر بود و از   هویت و نام گرین گابلین به عنوان برند خودش در مسابقات کشتی کج استفاده میکرد.

کراشر هوگان

و اما دومین نسخه از گرین گابلین در این دنیا در واقع خود پیتر پارکر بود! اجازه بدهید توضیح بدهم. در این دنیا پیتر پارکر/مرد عنکبوتی یک سلبریتی بود که با گوئن استیسی ازدواج کرده بود و مردم دنیا فکر میکردند که یک جهش یافته است. ولی او که از بی ثباتی روحی و روانی رنج میبرد و احساس گناه میکرد از اینکه خودش رو به عنوان یک جهش یافته جا زده است (در حالی که انسانی بود که به دلیل گزیده شدن توسط عنکبوت رادیو اکتیوی به نیروهای فوق بشری دست یافته بود)، خودش رو به شکل گرین گابلین درمیاره تا بدین شکل اطلاعاتی درباره خودش و اینکه جهش یافته نیست را به «جی جونا جیمسون» ارائه بده (جیمسون مسئول امور تبلیغاتی پیتر پارکر/مرد عنکبوتی بود).

مرد عنکبوتی گرین گابلین house of m

جالبه که بدونید نورمن آزبورن هم در این دنیا حضور داره که یک کارخانه دار است که البته کمپانی هایش توسط پیتر پارکر خریداری شده اند. در هر حال این نسخه از پیتر پارکر در رویداد «دنیای عنکبوتی» به دست وارثان کشته شد.

 

- گابلین طلا (Gold Goblin)

- گابلین طلا (Gold Goblin)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک New Exiles Annual (فوریه 2009)

در دنیای شماره 812145 مارول، نورمن آزبورنی را شاهد بودیم که به «گابلین طلا» شهرت داشت. او خبیثی بود که به هیچ کسی رحم نمیکرد و دوست داشت بر همه چیز حکمرانی کند. او سپس یکی از اعضای برگزیده شخصیتی نیرومند به نام Maker شد و شروع کرد به یاغی گری در دنیای خودش. تا اینکه گروه Exiles به دنیای او سفر کرده و شکستش دادند.

 

- گرین گابلین دنیای شماره 1209  

گرین گابلین دنیای شماره 1209

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک Space: Punisher (سپتامبر 2012)

در این دنیا گرین گابلین عضو گروهی موسوم به "دست شش انگشتی"   (Six Fingered Hand) است که به درخواست "واچرها" خانواده پانیشر را کشتند. سپس پانیشر مصمم شد تا تک تک اعضای این گروه را بکشد . در نهایت گرین گابلین وقتی میخواست با یکی از بمب های کدویی خودش پانیشر را بکشد، به ضرب گلوله پانیشر کشته شد.

 

- گرین گابلین دنیای شماره 2149  (ملقب به "گرین گابلین زامبی")

- گرین گابلین دنیای شماره 2149  (ملقب به "گرین گابلین زامبی")

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 4 از کمیک زامبی های مارول (می 2006)

وقتی نورمن آزبورن در دنیای شماره 2149 به ویروس زامبی ها آلوده شد به تیم زامبی شده "شش خبیث" کمک کرد تا با ولورین و مگنتو مبارزه کنند. او در ضمن بخشی از ابرشرورهای زامبی شده بود که وقتی «گالاکتوس» فرا رسید بهش حمله کردند ! او سپس توسط مرد عنکبوتی دنیای خودش که به نیروهای کیهانی گالاکتوس مجهز شده بود کشته شد (مرد عنکبوتی با اشعه کیهانی سینه اش را سوراخ کرد)! شما میتونید کمیک های زامبی های مارول را در اینجا و اینجا بخوانید.

 

- گابلین سیمبیوتی

- گابلین سیمبیوتی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 2 از کمیک دنیای عنکبوتی (مارس 2015)

در دنیای اسپایدر پانک، «آزی آزبورن» (Ozzy Osborn) رئیس جمهور رژیمی در آمریکا بود که شرکتی به نام آزکورپ داشت و در این شرکت سیمبیوت ونوم را خلق کرد که خودش و سربازانش با آن پیوند خوردند تا ارتقا پیدا کنند. خودش میگفت که هدفش این است که با پاکسازی کشور آمریکا از ضعف و آشوب آن را دوباره بزرگ و پرافتخار کند! اما در نهایت به دست اسپایدر پانک و در شورشی که ارتش عنکبوتی او درست کردند کشته شد (میتونید این داستان را با ترجمه فارسی در اینجا بخوانید). اما معلوم شد به لطف سیمبیوت ونوم زنده مونده و دوباره برگشت، در حالی که بدنش رُباتیک شده بود! (در واقع فقط سرش باقی مانده بود که داخل جسمی رُباتیک قرار داشت).

نورمن آزبورن رباتیک

او تصمیم گرفت برای مدتی در سایه فعالیت کند اما در نهایت خودش را نشان داد و سه مزدور را به نام های «سرکار ونوم»، «تسک مستر» و «وار سنتری» را استخدام کرد و تونست به کمک آنها اسپایدر پانک و دوستانش را گیر بندازه تا اعدامشون کنه ولی وقتی «هالک» و «دردویل درامر» پیداشون شد نقشه اش نقش برآب شد و در نهایت اسپایدر پانک با صوت شارژ شده گیتار خودش، سیمبیوت ونوم را از سر آزبورن کَند و این دفعه دیگه واقعا به نظر رسید کشته شد! (عکسش اینجاست).

 

- گرین گابلین دنیای شماره 3145

 گرین گابلین دنیای شماره 3145

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 13 از سری سوم کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز (مارس 2015)

این گرین گابلین به «اِلف زمردی» (Emerald Elf) معروف است و در دنیایی بود که در آن «بِن پارکر» به اسپایدرمن تبدیل شده بود. ما وی را در یک فلش بک کوتاه دیدیم و گفته شد پس از آنکه هویت اسپایدرمن را فهمید خانواده او را یعنی همسرش  (می پارکر) و برادرزاده اش (پیتر پارکر) را به قتل رساند. به نظر میرسد او نیز مثل دیگران در این دنیا وقتی نقشه های دکتر اختاپوس باعث ایجاد یک آخرالزمان شد ، کشته شد.

 

- گرین گابلین دنیای MC2

- گرین گابلین دنیای MC2

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 105 از سری دوم کمیک What If? (فوریه 1998)

دنیای شماره 982 مارول بیشتر با لقب MC2 شناخته میشود و دنیایی است که برای اولین بار شاهد حضور دختر واقعی پیتر پارکر و مری جین واتسون به نام «می دی پارکر» بودیم که به دختر عنکبوتی (Spider-Girl) تبدیل شد (این مقاله را بخوانید). در این دنیا نورمن آزبورن مثل دنیای اصلی مارول بود و با نابود کردن یکی از پاهای پیتر پارکر باعث شده بود تا مجبور شود دیگر اسپایدرمن نباشد و بازنشسته شود. اما نوه نورمن یعنی «نورمی آزبورن» (Normie Osborn) تصمیم میگیرد راه پدر و پدر بزرگش را در پیش گیرد و به همین دلیل به گرین گابلین جدید تبدیل میشود و خانواده مِی دِی را تهدید میكند. مِی دِی برای محافظت از خانواده اش لباسی شبیه به لباس اسپایدرمن بر تن كرده و بر گرین گابلین جدید پیروز میشود. به زودی معلوم شد که نورمی اراده لازم برای شرارت ندارد و آدم خوبی است . او اصلاح شد و بعدا با سیمبیوت ونوم پیوند خورد و سعی کرد از آن برای قهرمان بودن استفاده کند.

 

- فیوری، ملكه گابلین از دنیای  MC2

فیوری، ملكه گابلین از دنیای شماره 982 (ملقب به دنیای MC2)

اولین حضور در عالم كمیك: Spider-Girl #73

نام واقعی او Elan DeJunae میباشد و مثل مورد قبلی  در دنیای دختر عنكبوتی حضور دارد و  از اعضای فرقه گابلین ها می باشد و بارها سعی كرده «نورمی آزبورن» (نوه «نورمن آزبورن») را متقاعد كند تا بار دیگر به »گرین گابلین» جدید تبدیل شود ولی همواره از دختر عنكبوتی شكست خورده.  متاسفانه او از هویت مخفی دختر عنكبوتی باخبر است و بارها نقشه چیده تا به او و خانواده اش ضربه بزند. او خیلی دنبال این است تا با نوه نورمی ازبورن ازدواج كند و به میراث گابلین اضافه شود ولی نورمی به او علاقه ای ندارد و با فرد دیگری ازدواج كرد.

 

-  فیل یوریک از دنیای MC2 (ملقب به "گابلین طلایی")

-  فیل یوریک از دنیای MC2 (ملقب به "گابلین طلایی")

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک Spider-Girl (اکتبر 1998)

ما در دنیای Spider-Girl شاهد یک فیل یوریک هستیم که برخلاف دنیای اصلی مارول همچنان یک قهرمان باقی مانده است. او دوست خانوادگی پیتر پارکر است و مثل او در اداره پلیس خدمت میکند. او از هویت مخفی اسپایدرمن و دخترش باخبر است و در خیلی موارد بهشان کمک کرده است (دختر پیتر پارکر در این دنیا یعنی می دی پارکر  او را «عمو فیل» صدا میزند). شاهد بوده ایم که چندین بار بنا بر ضرورت به «گابلین طلایی» تبدیل شده تا به دوستانش کمک کند. او سلاحی دارد به نام "خنده دیوانه وار" که باهاش حریفان خود را گیج میکند. 

 

- گوئن استیسی گابلینی

- گوئن استیسی گابلینی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک "گوئن عنکبوتی: گوست اسپایدر" (دسامبر 2018)

در دنیای شماره 3109 مارول شاهد بودیم که گوئن استیسی با دوستانش در آزکورپ مشغول کار است. تا اینکه هری آزبورن توسط یک عنکبوت رادیو اکتیو گزیده و تبدیل به اسپایدرمن میشود. گوئن هم سپس برای خودش تجهیزات و گلایدر گابلینی ساخت و با تبدیل شدن به گرین گابلین سعی کرد به همراه مرد عنکبوتی (هری آزبورن) به مردم شهر کمک کند. تا اینکه مرد شنی به اداره پلیس حمله کرد و هم مرد عنکبوتی را کشت و هم پدر گوئن یعنی سروان جورج استیسی را. شوک این اتفاق که با اختلال در سیستم برق تجهیزات گابلینی او همراه بود باعث شد تا به هویت  گابلین فرو برود و خبیث شود. تا اینکه گوئن عنکبوتی در رویداد "قیامت عنکبوتی" به دنیای او رفت و توانست او را دوباره مثبت کند.

 

- گابلین دنیای شماره 2149 (دنیای "نوآر")

گابلين نوار noir

اولین حضور در دنیای كمیك:  1# Spider-Man Noir

در این دنیا که به دنیای نوآر معروف است و داستان هایش اینجا و اینجا ترجمه شده است ، نورمن آزبورن یكی از بزرگترین اربابان جنایت در نیویورك است كه دست به هر كار خلافی میزند (مثلا «آفتاب پرست» را مامور كرد تا خودش را جای «جی جونا جیمسون» جا بزند تا در دیلی بوگل نفوذ كند)! او پوستی سبز رنگ دارد و در سیرك بزرگ شده (جایی كه به خاطر رنگ پوست و ظاهر غریب اش به او لقب «گابلین» داده بودند) به همین دلیل او ماسكی بر صورت میزند تا ظاهر زشت اش آشكار نشود.  او در كمیك های مرد عنكبوتی نوآر كشته شد ولی در بازی Spider-Man Shattered Dimensions  حاضر بود و نشان داد كه نمرده! او در این بازی  تکه ای از لوح "نظم و آشوب" (Tablet of Order and Chaos) رو دزدید تا قدرت خود را افزایش دهد و خودش رو به ظاهری هیولایی تر ارتقا داد.

اسپایدرمن نوآر در نهایت با او در  مخفیگاه کارناوال مانندش جنگید و شکستش داد و تکه لوح را ازش پس گرفت. 

 

- گرین گابلین دنیای شماره 50101 (دنیای مرد عنكبوتی هندی)

مرد عنكبوتي هندي

اولین حضو در عالم كمیك:  Spider-Man: India #1   

نورمن آزبورن در دنیای مردعنکبوتی هندی، تاجری بی رحم به نام «نالین اوبری» (Nalin Oberoi) در شهر مومبای است كه دهكده های هند را غارت میكند تا طلسمی پیدا كند و با استفاده از ان به دنیای دیوها و شیاطین دسترسی يابد. همین طلسم سرانجام او را به دیوی سبز رنگ بدل میسازد که بی شباهت به گرین گابلین در دنیای کمیک بوک های آلتمیت (Ultimate) نیست.. او به دهكده ی زادگاه پاویتر پرابهاکار (مرد عنکبوتی هندی که در اینجا معرفی شده است) حمله میكند و آن را به آتش میكشد و معلوم میشود از سوی دیوها و شیاطینی که سابقا به زمین حمله کرده بودند ماموریت پیدا کرده تا با اجرای مراسمی باستانی، دریچه ای باز کرده و زمینه ی حضور مجدد دیوها را در کره ی زمین پس از هزاران سال مهیا کند. سپس از سوی همین نیروهای تاریک به او گفته میشود که به سراغ پاویتر پرابهاکار که به تازگی از سوی خدایان انتخاب شده تا سد راهشان شود برود و نابودش کند. گرین گابلین در نهایت زن عمو و دوست دختر پاویتر را گروگان گرفت و در حالی که سعی داشت در پالایشگاه خود دریچه باستانی شیطانی را باز کند، با مردعنکبوتی جنگید و حتی سعی کرد او را وسوسه کند تا به نیروهای تاریکی ملحق شود ولی پاویتر با به یاد آوردن حرف های عمویش تونست بر او غلبه کنه و با گرفتن طلسم شیطانی باعث بشه به شکل انسانی خودش برگرده. بعدا روزنامه های نوشتن که نالین اوبری حافظه اش را از دست داده و مجنون شده و در یک تیمارستان بستری اش کرده اند.

 

 

- گرین گابلین در دنیای شماره 311 (ملقب به دنیای سال 1602)

گرین گابلین در دنیای شماره 311

اولين حضور در عالم كميك: Marvel 1602: New World #2

نورمن آزبورن (با نام اصلی «نارمن آزبورنه») در این دنیا كه در قرن هفدهم میلادی جریان دارد به قاره آمریكا مهاجرت كرده بود و خودش را یكی از متحدين پادشاه «جیمز اول انگلستان» میدانست. وقتی پیتر پاركر این دنیا (كه نامش «پیتر پاركوآ» بود) از انگلستان به آمریكا مهاجرت كرد متوجه شد كه نورمن دارد  علیه سرخپوستان توطئه میكند. به همین دلیل نورمن «ویرجینیا دیر» (Virginia Dare)، دختری كه پیتر پاركوآ بهش علاقه داشت را كشت. در نتيجه  نورمن به انگلستان فرستاده شد تا در آنجا به خاطر این اقدامش اعدام شود (چون آن موقع مجازات اعدام هنوز در انگلستان رايج بود) ولی در راه كشتی حامل او مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت و صورت او دچار زخمی های شدیدی شد. در نهایت او در آنجا در تلاش برای زنده ماندن  به موجودی سبز رنگ و بالدار تبدیل و در نبردی با پیتر پاركوآ كشته شد (تیر بولزآی بهش اصابت کرد). داستانش در اینجا ترجمه شده است.

 

- بوقلمون سبز (Green Gobbler)

بوقلمون سبز (Green Gobbler)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 8 از کمیک What If? (آوریل 1978)

دنیای شماره 7840 مارول دنیایی هستش که در آن حیوانات ناطق حضور دارند! در این دنیا یک عنکبوت به نام Webster Weaver هستش که در واقع مرد عنکبوتیه و بهش لقب Man-Spider داده اند. یکی از دشمنان او «بوقلمون سبز» نام داره که اطلاعاتی درباره گذشته یا توانایی هایش در دست نیست!

 

- گابلین 2099

 گابلین 2099

اولين حضور در عالم كميك: شماره 39 از سری اول کمیک بوک های مرد عنکبوتی 2099

سرگذشت این گابلین کمی عجیب است زیرا خالق او یعنی «پیتر دیوید» میخواست زیر ماسک او یک کشیش مونث به نام «جنیفر» باشه (دیوید درباره هویت واقعی این گابلین سرنخ های خوبی هم به خوانندگان داده بود) ولی همانطور که در این مقاله توضیح دادیم معلوم نیست که چه کسی دیالوگ های آقای دیوید را عوض کرد تا خوانندگان فکر کنند، برادر میگل اهارا یعنی گابریل اهارا زیر ماسک گابلین بوده است! اما در نهایت پیتر دیوید بعدا تونست این اشتباه را درست کنه و معلوم شد گابلین سال 2099 همان جنیفر بوده است. همچنین معلوم شد که جنیفر خواهر شخصیتی به نام «دِینا دی آنجلو» (Dana D’Angelo) است (دینا نامزد میگل اُهارا بود که به دست ونوم 2099 کشته شد). در هر حال این گابلین با مرد عنکبوتی 2099 مشکل داشت و او را به همدستی با شرکت الکمکس متهم میکرد و باهاش میجنگید و سعی داشت به روش خودش از مردم شهر دفاع کنه. او بالهای خفاش مانندی داشت و میتوانست توهم ایجاد كند. رهبر و موسس گروه "شش خبیث 2099" هم بود!

 

- گرین گابلین دنیای شماره 295

گرین گابلین دنیای شماره 295

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1 كمیك X-Universe

این گرین گابلین در دنیای ملقب به Age of Apocalypse حضور داشت و به او Red ميگفتند. نورمن آزبورن این دنیا یك تاجر پرنفوذ و ثروتمند بود كه به همراه شخصیت های خبیث دیگری مثل «ویلسون فیسك» و «جغد» به گروه Marauders پیوست (این گروه از تروریست هایی تشكیل شده بود كه به نژاد بشر پشت كرده و به «آپوكالیپس» پیوسته بودند. عکسشان اینجاست) . او در نهایت در مبارزه ای با «هاكای» و «تونی استارك» كشته شد.

 

- گابلین شاه

images/img/content/green-goblin/avatar2006-copy.jpg

اولین حضور در عالم كمیك: Avataars: Covenant of the Shield

سال 2000 كمیكی توسط مارول چاپ شد به نام Avataars: Covenant of the Shield كه شخصیت های مختلف مارول را  در دنیایی جادویی و فانتزی به تصویر میكشید. گرین گابلین این دنیا لقبش "گابلین شاه" (Goblin King) بود. او موجود كوچك و  چابك بود كه به زبان شعر سخن میگفت و با كمك افرادش به نام "شش مرد واقعا خبیث" از مسافرین به زور پول میگرفت!

 

- گرین گابلین دنیای شماره 9997 (ملقب به دنیای Earth X)

الكس راس earth x

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 0  كمیك  Earth X

نكته جالب این نسخه  این بود كه ظاهرش كاملا شبیه به یك گابلین شده بود و دیگر نیاز نبود ماسك بزند! در واقع او ماسك میزد تا شبیه به نورمن آزبورن شود! او در این دنیا به رئیس جمهور و قدرتمندترین مرد آمریكا تبدیل شده و قدرت شماره یك اقتصادی این كشور است. او مقصر مرگ "اونجرز" به شمار میرود چون آنها را فرستاد تا با نسخه فوق العاده باهوش Absorbing Man بجنگند. در نهایت «رد اسكال» با كمك موجودی مرموز برای او توهم به وجود می آورد و باعث میشود از پنجره به بیرون پرت شود. جالب این است كه نورمن هنگام افتادن به پرچم گیر میكند و گردنش میشكند و صحنه شكسته شدن گردن «گوئن استیسی» به نوعی برای خودش تكرار میشود!

 

- گرین گابلین دو چهره!

گرین گابلین دو چهره!

تقریبا در اواخر دهه 90 میلادی مارول و دی سی کمیک جذاب، موفق و پرفروشی به صورت مشترک چاپ کردند به نام Marvel Vs. Dc که خوشبختانه اینجا تو سایتمون ترجمه هم شده است. سپس به صورت انشعابی کمیک هایی چاپ شد تحت عنوان "امالگام" (Amalgam) که در آن شخصیت های مارول و دی سی با هم ترکیب شده بودند! (دنیای امالگام در مارول، دنیای شماره 9602 نام داره) . برخی از آنها بسیار جالب بودند. مثلاً  «نورمن آزبورن» و «هاروی دِنت» با هم تركیب شده بودند و در نتیجه "گرین گابلین دو چهره" (Two-Faced Goblin) به وجود آمد! او میخواست از «لوگان وین» انتقام بگیرد (لوگان وین هم از تركیب ولورین و بتمن به وجود آمده بود!).

 

- گرین گابلین دنیای شماره 71004

گرین گابلین دنیای شماره 71004

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 4 كميك Spider-Man: Fairy Tales

نورمن ازبورن این دنیای اساطیری در واقع مسئول نگهداری از  پیتر پاركر است ولي با او بدرفتاري ميكند. او زرهی میپوشد كه كه به لباس گرین گابلین شباهت هايي  دارد. او سعی دارد كاری كند پسرش هری با دختر پادشاه ازدواج كند (یعین با «گوئن استیسی» دختر پادشاه جورج!) ولی گوئن دلباخته پیتر پاركر  شده است! در نهایت نورمن با پیتر درگیر میشود و به طور ناخواسته گوئن و سپس  نورمن كشته میشوند. این کمیک اینجا ترجمه شده است.

 

- گرین گابلین دنیای شماره 751263

گرین گابلین دنیای شماره 751263

این گرین گابلین در كارتون "مرد عنكبوتی نامحدود" (Spider-Man unlimited) خلق شد. او شخصیت خبیثی نبود و به مرد عنكبوتی كمك میكرد تا با حاكمان سیاره Counter-Earth بجنگد. هویت او به طور دقیق و مستقیم فاش نشده ولی چون به خانمی به نام «نائوكو» علاقه دارد احتمال زیاد شوهر سابق او یعنی «هكتور جونز» بود (بعدا كميكي براساس اين سريال منتشر شد كه فقط 5 شماره دوام آورد. اين گرين گابلين روي جلد شماره 2 اين كميك ظاهر شد كه ميتوانيد آن را اينجا ببينيد).

 

- گرین گابلین دنیای شماره 803

گابلين ليدي اسپايدر

اولین حضور در دنیای كمیك: Spider-Verse #1

اطلاعات زیادی از او در دسترس نیست. فقط میدانیم در دنیای «لیدی اسپایدر» حضور دارد (یعنی دنیایی كه در قرن نوزدهم ميلادي جریان دارد) او صاحب كارخانه و املاك فراوان است و با گروه "شش مرد خبیثانه" (!) ارتباط دارد. این گرین گابلین توسط "مرد عنكبوتی  سال 2099" زخمی شد.  سپس پسرش «هارولد» او را در حالی كه زخمی بود و لباس گرین گابلین بر تن داشت دید، بنابراین او مجبور شد پسرش را با تیر بزند (کمیکش رو اینجا بخوانید).

 

- گرین گابلین دنیای شماره 2301 (ملقب به دنیای "مانگایی")

مرد عنكبوتي مانگا

اولین حضور در دنیای كمیك: Spider-Man: Legend of the Spider-Clan #1

نورمن آزبورن این دنیا رئیس ازكورپ است ولی به طور مخفیانه گروهی از نینجاها را نیز رهبری میكند. این گروه فعالیت های خبیثانه او را سازماندهی میكنند تا او در ظاهر یك تاجر و سرمایه دار موجه جلوه كند. نورمن ازبورن نیروهای جادویی دارد و  دنبال طلسمی مرموز است كه به "فرقه  سایه ها" (Shadow Clan) تعلق داشت تا بتواند با استفاده از آن همسر متوفی خودش را دوباره زنده كند.

 

در قسمت بعدی به معرفی «هاب گابلین» و مشتقات او خواهم پرداخت!

 

نویسنده: عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

همه چیز درباره گرین گابلین (GREEN GOBLIN)

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

10 حقیقت مهمی که باید درباره «پاویتر پرابهاکار» ملقب به «مردعنکبوتی هندی» بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «اسپایدر پانک» (SPIDER-PUNK) بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mirabilis
+12 #1 mirabilis 1393-12-03 18:00
و باز هم مختار و گابلین نامه ای دیگر ، پیشنهاد میکنم اقدام کنی برای ساخت رشته ای به نام گابلینو لوژی که به صورت تخصصی در دانشگاه ها آموزش داده بشه ! :lol:
گابلین دنیای لیدی اسپایدر هم خیلی مقاله رو به روز کرده .
و اینکه گرین گابلین اسپایدی نامحدود هم که نمیشه گفت واقعا گرین گابلین بود ، نه تنها خبیث نبود ، بلکه لباسش یه چیزی تو مایه های لباس کرکس بود . از گابلین دنیای 71004 نام بردی ، یاد اون پایان غم انگیز کمیکش افتادیم ، خیلی عجیب تمومش کردن .
تعداد گابلین ها خیلی زیاده ، قرار بود این شماره به هاب گابلین ها بپردازی که گرین گابلین های معرفی نشده هنوز مونده بودن ، احتمالا از شماره های بعدی ، هاب گابلین ها رو هم خواهیم دید .
مقاله هم مثل همیشه خوب بود . ;-)
نقل قول کردن
Soheil spidey
+8 #2 Soheil spidey 1393-12-03 18:15
عمو جون دستت دردنکنه.
مثل همیشه با یه مقاله ی فوق العاده غوغا کردی.
کاشکی دنیای لیدی اسپایدر رو بیشتر ببینیم.
گابلینش هم پتانسیل خوبی داره.
----------------------------
شرمنده یه چند روزی نیستم :-*
این روزا من مشغول 3 تا کارم.
یا دور و برم کلا پر کتاب و دفتره. :-?
یا 4 چشمی زل زدم به مانیتور ادیت میکنم. :roll:
یا کلم تو سایته و دارم اخبار و مقالات جدیدو میخونم ولی نمیتونم نظر بدم. :sad:
نقل قول کردن
spidey 4ever
+6 #3 spidey 4ever 1393-12-03 18:20
مرسي عمو
حال كرديم بسي زياد
باز دوباره روح گابلين ها را شاد نمودي
نقل قول کردن
mirabilis
+7 #4 mirabilis 1393-12-03 18:23
راستی حاج مختار ، توی قسمت گابلین شاه باید بگیم که این دنیا شماره نداره ، در واقع نام دنیاش ، همون جایی که کل ماجرا اتفاق میفته ، Eurth ! اسم اون دنیاست ، پس میشه گرین گابلین دنیای Eurth ! هیچ جایی هم شماره ای برای این دنیا ذکر نشده ، نیازی هم نداره .
نقل قول کردن
mtm
+7 #5 mtm 1393-12-03 18:35
منم از مختار تشكر ميكنم واقعا مقاله فوق العاده اي بود

ضمن اينكه واقعا نميدونم يه سري عكسا رو چطوري پيدا كردي چون مثلا اون عكس مربوط به گابلين شاه رو حتي تو خود marvel wikia هم نداره!

بازم ممنون

به نظرم نورمن و كلا گرين گابلين ارزشش رو داشت كه يه مطلب جدا به دنياهاي ديگه اش پرداخته بشه
نقل قول کردن
mtm
+7 #6 mtm 1393-12-03 18:36
من خودم از گرين گابلين دنياي earth x خيلي خوشم مياد

(هر چند كلا كميك هاي earth x عليرغم شروع توفاني كه داشتن خيلي بد و پيچيده ادامه پيدا كردن)

گابلين نوار هم انصافا خيلي خوبه

ولي تو بازي shattered dimensions انگار خيلي تونند و شبيه به گرين گابلين التميت شد . به خاطر اون tablet of time بود؟
نقل قول کردن
mtm
+6 #7 mtm 1393-12-03 18:38
اون دنياي 2301 (مانگايي) به نظرم جالبه و اگه اشتباه نكنم طراحي اش كاملا توسط اسكوتي يانگ انجام شده

من نخوندمش ولي نقدهاي مثبتي نداره!

گرين گابلين دنياي كارتون spiderman unlimited هم اخرش معلوم نشد كي بود؟ كلا اون كارتون پتانسيل و ايده جالبي داشت ولي ايده اس افتضاح بود
نقل قول کردن
Aquaman
+5 #8 Aquaman 1393-12-03 18:41
ممنون مقاله واقعا عالی بود...!
درکل نقش گابلین ها توی کمیکای اسپایدی زیاده :lol:
ولی کلا از شخصیت دکتر اختاپوس بیشتر لذت میبرم :-*
گرین گابلین دنیای شماره 751263 هم جالب بود!
نقل قول کردن
mtm
+7 #9 mtm 1393-12-03 18:41
راستي مختار فكر كنم تو بازي shattered dimensions يه گرين گابلين جديد تو دنياي 2099 بود كه جا انداختي :eek:
نقل قول کردن
mokhtar
+6 #10 mokhtar 1393-12-03 18:44
مرسي از همه دوستان بابت لطفي كه به من دارن
اين مقاله واقعا برام شيرين بود چون خودم از تحقيق و وقتي كه براش گزاشتم لذت بردم و استفاده كردم

از ميرابيليس هم ممنون كه راهنمايي كرد چون واقعا پيدا كردن شماره اون دنيا خيلي وقتمو گرفت و اخرشم پيداش نكردم
نقل قول کردن
mokhtar
+6 #11 mokhtar 1393-12-03 18:45
به نقل از Aquaman:
ولی کلا از شخصیت دکتر اختاپوس بیشتر لذت میبرم :-*

در هر حال هر كسي نظري داره ولي به نظر من اختاپوس بيشتر يه شخصيت سمپتاتيكه كه ميشه حتي ازش ترحم ديد ولي نورمن يه خبيث به تمام معناست با پيچيدگي هاي روحي و رواني جذاب تر
نقل قول کردن
mokhtar
+6 #12 mokhtar 1393-12-03 18:46
به نقل از mtm:
راستي مختار فكر كنم تو بازي shattered dimensions يه گرين گابلين جديد تو دنياي 2099 بود كه جا انداختي :eek:


نه
اون هاب گابلين سال 2099 بود كه فقط هم براي اون دنيا خلق شد

(جالبه كه اونم ميتونست توهم درست كنه)

ايشالا عمري باشه تو قسمت بعدي مقاله كه به هاب گابلين ها اشاره ميكنم اون رو هم ميگم
نقل قول کردن
Aquaman
+6 #13 Aquaman 1393-12-03 18:49
#11
بله حرفتونو کاملا قبول دارم حقیقتا منم دقیقا به همین دلایل شخصیت اُتو رو بیشتر دوست دارم به خصوص از وقتی که توی جلد 3 کمیک spider man unlimited بیشتر با گذشتش اشنا شدم...یعنی شخصیت خود اتو اکتاویوس رو دوست دارم ولی به عنوان یه خبیث واقعی مشخصه که به نورمن ازبورن نمیرسه!
نقل قول کردن
mtm
+7 #14 mtm 1393-12-03 19:10
جناب aquaman لينك هاي كميك هاي امالگام و دنياي 1602 رو حذف كردم
چون لينك هايي كه گزاشته بودي رو خودمون تو سرور اختصاصي سايت داريم و لينك هاشون رو تو متن اين مقاله گزاشتيم !
نقل قول کردن
Victor
+6 #15 Victor 1393-12-03 19:21
عمو جون واقعاً دستت طلا عالی بود تو هیچ جا نمیشه این اطلاعاتو بدست آورد
میگم این مارول چقدر دنیا واسه خودش ساخته :o
من خودم بشخصه از گرین گابلین دنیای اصلی خیلی خوشم میاد و همچنین از هاب گابلین 2099 شکلو شمایل خیلی جالبی داره
بهرحال ممنون عمو
منتظر قسمت بعدی هستیم
نقل قول کردن
Agent spidey
+5 #16 Agent spidey 1393-12-03 19:26
مثل همیشه عالی
نقل قول کردن
The Rock
+4 #17 The Rock 1393-12-03 19:51
خیلی ممون عمو مختار خیلی منتظر این مقاله بودم چند وقت بود تو فکر این مقاله بودم که دیدم بالاخره رفت رو سایت خیلی خوشحال شدم واقعا مقاله جالبی بود لذت بردم.
من خیلی دوست دارم راجع به گابلین دنیای لیدی اسپایدر بیشتر بدونم به نظرم پتانسیل خیلی خوبی داره اتفاقا ظاهرش رو هم دوست دارم.
راستی دقت کردین گابلین دنیای اسپایدرمن هندی چقدر شبیه گابلین دنیای آلتیمیت هستش؟!!!!!
نقل قول کردن
Omid.J
+3 #18 Omid.J 1393-12-03 19:54
اون دنیایی گابلین شاه کلا شماره نداره!
آخه با بقیه دنیاها فرق داره
بهش می‌گن:
Eurth
نقل قول کردن
M. goblin
+7 #19 M. goblin 1393-12-03 21:14
uplooder.net/.../...
:cry: :cry:
من نه مقاله رو خونـ.......اوپس اشتب شد!!این مال اون قبلیه هستش!! :-*

عالی بود عمو.هچ کس تو مقاله نویسی به پای تو نمیرسه!!بجز اقای ترابی!!
راستش انت من تریلرش خـ....اوپس!!دوب اره اشتب!!

حالا واقعا!!

عالی بوده نبوده!!یعنی نبوده بوده!!ببینید بوده نبوده نبوده بوده بوده نبود نبود بوده!!ای بابا چقدر شما مخ تلطیلید!!تعطیل نه ها!!تلطیلید!!از اول.بوده نبوده بوده بوده نبود نبوده بوده خواهد بود بوده که بوده نخواهد بود نبوده ی بوده!!ببینید بوده نبوده ی بوده خواهد بود بوده ی نبوده ی بود بوده توی بوده که نبوده بوده و بوده میشود نبوده ی بوده ی نبوده ی بوده که پدرش بود بوده و مادرش نبوده که برادرش میشد نبوده ی بوده که خواهرش میشه بوده بوده نبوده بوده بازم بوده نبود خواهد بوده نبوده که .....اه اصلا وللش!!همگی تلطیلید!!

ولی حالا واقعا واقعا واقعا واقعنی!!(الان حتما میگین بازم الکیه نه؟؟!!)

عالی بوده نبوده که بو...اه بابا مخم رو ترکوندید!!!عالی شد!!واقعا که عالی شد!!همه ی مقاله هات عالیه عمو.خودت عالی ای!!همه چیز عالیه!!من چه قدر خوشحالم!!گرین گابلینا رو میشناسم حالا!!به خودم و گلایدرم میبالم!!
نمیدونم چرا ولی به نظرم گابلین نوار بعد توی همه بهترینه!!واقعا شکل ترسناک و خوفناک نورمن رو داره نشون میده.واقعا جای نوار داخل دنیای عنکبوتی خالی بود!!

یکی دیگه هم که معلومه!!چرا بگم!!!خودتون منو میشناسین نیاز به معرفی نیستم!!دست نزنین لطفا!!نزنین!!
عمو جاش واقعا خالیه!!این پنج تا زیاد معلوم نیستن ولی عمو واقعا جات خالیه ها!!فرقه ی گابلینا بی تو هیچی!!هیچی مثل تو نمیشه!! :-* :lol: :-)
نقل قول کردن
Bad joke
+6 #20 Bad joke 1393-12-03 21:39
دست عمو مختار درد نکنه این دفعه نام عمو به کار بردم چون قطعا خودما تو این زمینه ناچیز احساس میکنم

خدایی من بخوام رید ریچاردز های دنیای مختلف را نام ببرم به زور میتونم 4 تا نام ببرم دستتون درد نکنه فوق العاده هستید

در ضمن واقعا اطلاعات کمیکی میرابیلیس رشک بر انگیزه دیگه یواش یواش جرات نمیکنم درباره ایکس من و چهار شگفت انگیز صحبت کنم ایول داری :lol:

update
فقط این نکته یادم رفت که بگم ما شا الله ایل وارید بزنم به تخته تو کار ازدیاد جمعیت تیر طایفه گابلینا بد فعالن
نقل قول کردن
Bad joke
+5 #21 Bad joke 1393-12-03 21:43
از تنوع گابلین ها تو دنیا های مختلف فوق العاده بودنش را میشه تنایید کرد هر دنیا گابلین با خصوصیات خودش را داره

بعید میدونم دووم هم این جوری باشه

در ضمن یه سوال که تو مقاله سر تا پای وجودما فرا گرفت اینه که نورمی ازبورن با کی عروسی کرد؟ :lol:
نقل قول کردن
A god name sparkles
+4 #22 A god name sparkles 1393-12-03 22:25
ممنون عمو مختار ، واقعاً مقاله ي عالي اي بود ;-)
ايشالا من دارم يه سري مقالات كار ميكنم واسه سايت آماده كه شد ميفرستم ، البته به پاي شما نميرسيم :lol:
من به شخصه بيشتر از گابلين دنياي آلتيميت خوشم مياد ، به نظرم براي villian اصلي فيلم بعدي اسپايدرمن هم مناسبه :-)
نقل قول کردن
sonic the spider hedgehog
+3 #23 sonic the spider hedgehog 1393-12-03 22:31
ممنون عمو مختار،مقاله خیلی جالبی بود.خیلی به اطلاعات گابلینیم افزود.
از بین این ها بنظرم گابلین دنیای earth x و گابلین نوار بهتر بودن.البته گابلین دنیای لیدی اسپایدر از همه بهتر بود.(اگر چه هیچ گابلینی به پای شما نمیرسه :lol: :oops: )
بیصبرانه منتظر قسمت بعدی خواهم بود. ;-)
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #24 mokhtar 1393-12-03 22:35
#19:
ایول میرابیلیس
دستت درد نکنه
مقاله رو تکمیل کردی
نقل قول کردن
mokhtar
+4 #25 mokhtar 1393-12-03 22:42
راستی محمد اسدپور ...
اون کمیک spiderman legends of the spider clan رو اسکوتی یانگ کار کرده
گفتم شاید بخوای بدونی ;-)

tencentticker.com/.../...
نقل قول کردن
mtm
+4 #26 mtm 1393-12-03 23:06
اطلاعیه مهم:

مدیران ، نویسندگان و مترجمین سایت دقت کنید که تا اطلاع ثانوی فقط میتونیم مقالات مربوط به مرد عنکبوتی تو سایت بزاریم

در ضمن لطف کنید و قبل از نوشتن مقاله حتما از طریق ایمیل موضوع مقاله را با من هماهنگ کنید
نقل قول کردن
As Responsible As Spider-Man
+3 #27 As Responsible As Spider-Man 1393-12-03 23:07
سلام به همگی. بابت مقاله و همینطور نویسنده اش که عمو مختار هستند واقعا تشکر میکنم. یه عالمه اطلاعات عمومی من رو درباره گابلین ها بیشتر کردید. منم یه جورایی فکر میکنم که این شخصیت خبیث میتونه حتی جزو بهترین و کلاسیک ترین خبیث های دنیای مارول نیز به شمار بره و به گونه ای اون رو نم نمکی از خبیث ها و یا دشمنان دیگه ی مردعنکبوتی بیشتر میپسندم.
نقل قول کردن
j.parker
+2 #28 j.parker 1393-12-03 23:30
عمو مختار رسما ترکوندی
نقل قول کردن
New Goblin
+2 #29 New Goblin 1393-12-03 23:31
ولی هیچی نورمن اصلی نمیشه!

ممنون!واقعا مقاله خوبی بود!خسته نباشی عمو!آرشیو عکساتم که فوق العاده هست!چه عکسایی از چه گابلینایی داشتی!ایول!

فقط من و خودتو محمد آقای اسد پور و گابلینای سایتو معرفی نکردیا! :-*
نقل قول کردن
mtm
+2 #30 mtm 1393-12-04 00:28
راستی یه سئوال ...

تو اون کمیک لیدی اسپایدر که ترجمه هم شد، «می رایلی» تو اون مهمونی با هری میرقصه یا نورمن؟

چون به نظرم نورمنه ولی تو کمیک شماره 8 مرد عنکبوتی 2099 این هری (هارولد) هست که انگار به «می رایلی» علاقه داره و میخواد باهاش شام بخوره
نقل قول کردن
Imperial King
#31 Imperial King 1393-12-04 01:14
سلام عمو مختار من میدونم اونچیزی که گفتی شماره اش رو هرکسی میدونه بزاره طبق دیتابیس مارول اون زمین شماره نداره بلکه اسم داره اسمش
Eurth هستش میتونی تحقیق کنی خواستی بهم بگو بهت لینک بدم امیدوارم حرفمو باورکنید و توی مقاله بزارین
نقل قول کردن
پرشین اسپایدی
+2 #32 پرشین اسپایدی 1393-12-04 18:34
احسنت!

جمع آوری این همه اطلاعات در مورد این همه شخصیت هایی که اکثرا حضور های کوتاهی هم داشتن کار خیلی دشواریه!

خسته نباشید گابلین اعظم! : )
نقل قول کردن
Agent spidey
+1 #33 Agent spidey 1393-12-07 08:02
یه نگاه به این عکس بکنید
spidey.ir/.../...
تو دست گابلین چنگاله؟
نقل قول کردن
As Responsible As Spider-Man
+3 #34 As Responsible As Spider-Man 1394-02-04 01:24
من گرین گابلین دنیای اصلی رو از همه بیشتر می پسندم.
نقل قول کردن
Dark spidey
#35 Dark spidey 1399-02-07 17:20
وایی دستتون درد نکنه
من اصلا نمی دونستم انقد گابلین داریم(اسپایدیا هم زیادن پس قانع شدم :D )
از همه بهتر همون نورمن آزبورن دنیای اصلی عه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید