اشارات و ایستر اگ های فصل اول سریال مدافعین (Defenders)

اشارات و ایستر اگ های فصل اول سریال مدافعین (Defenders)

این سریال هم درست مثل همه آثار مارول پر از نکات مخفی فوق العاده است!

 

1- یکی از اعضای فرقه Chaste

در قسمت اول و به محض اینکه سریال شروع میشه با اولین ایستراگ برخورد میکنیم! اون آقاهه که به دست «الکترا» کشته میشه و قبل مرگش به «دنی رند» میگه بهتره بره نیویورک تا به جواب سئوالاتش برسه رو یادتونه؟

 یکی از اعضای فرقه Chaste

این اقا همین جوری الکی تو سریال گذاشته نشده. ایشون در دنیای کمیک اسمش هست Shaft و عضو فرقه Chaste هستش که «استیک» هم عضوشه و با  Hand مبارزه میکنه.

 

  2- "رنسانس جدید" محله هارلم ادامه دارد

در سریال «لوک کیج» دیدیم که خانم «ماریا دیلارد» و دستیارش «شید» مدام شعار ایجاد یک "رنسانس جدید" برای محله هارلم میدهند. در اپیزود 1 از سریال "مدافعین" هم میبینیم که وقتی لوک از زندان آزاد میشه و از یک اتوبوس پیاده میشه، عبارت "رنسانس جدید" روی اتوبوس به چشم میخوره:

سریال لوک کیج

این نشون میده که ماریا و شید همچنان دارند به فعالیت های خودشون ادامه میدهند و باید منتظر باشیم و ببینیم که در فصل 2 لوک کیج چه اتفاقاتی میفته.

 

3- اشاره به Jidenna

«کول میلر» جوانی است که در سریال مدافعین به خاطر مشکلات مالی گرفتار سازمان Hand میشه. در اپیزود اول لوک کیج میره تا درباره شغل این جوان یه تحقیقی بکنه. بعد روی دیوار پوستر Long Live The Chief را میبینیم که نام آهنگی است که توسط خواننده معروف، Jidenna اجرا شده:

خواننده

Jidenna همین آهنگ را خودش  در اپیزود 5 از فصل 1 سریال لوک کیج اجرا کرده بود!

 

4- بازگشت به پشت بام

در فصل اول سریال "بی باک" دیدیم که «مادام گائو» بزرگترین تهدید بود و حتی «ویلسون فیسک» (کینگ پین) به دیدار او در بالای پشت بام رفت. ولی در اپیزود شماره 1 مدافعین میبینیم که این بار این مادام گائو هستش که به ملاقات «الکساندرا» در همون پشت بام میره و این نشون میده که الکساندرا بزرگترین خبیث سریال های مارول/نتفلیکسه! و جالبه آنکه این صحنه دقیقا جوری فیلمبرداری شده که ادای احترام بکنه به اون صحنه معروف فیلم مرد عنکبوتی 1 ساخته استاد «سم ریمی» و اصلا انگار در همون پشت بام فیلمبرداری شده:

ادای احترام به مرد عنکبوتی - سریال مدافعین

 

 

5- شمشیر Tsukamoto

در اپیزود دوم، وقتی دنی و «کالین وینگ» به تحقیق میپردازند، به شمشیری برخورد میکنند به نام Tsukamoto.

 شمشیر Tsukamoto

کالین میگه که این شمشیر ها رو تیز نمیکنند مگر اینکه بخواهند ازشون استفاده کنند. به نظر میرسه نام این شمشیر ادای احترامی باشه به یکی از کارگردان بزرگ کشور ژاپن به نام Shinya Tsukamoto. جالبه که ایشون سال 1988 فیلمی عجیب که البته هواداران خاص خودش رو داره و یه جورایی کالت شده ساخت به نام "تتسو: مرد آهنی":

تتسو: مرد آهنی

همانطور که دیدید اسم این فیلم با اسم قهرمان معروف مارول یکی هستش!

 

6- اشاره به «نوبو»

در اپیزود دوم سریال، جسیکا جونز به دنبال تحقیق درباره گم شدن اون اقای آرشیتکت میره و یه سری فایل رو نگاه میکنه . اگه اشتباه نکنم یکی از اسامی رو کارت ها، یک نفر ایرانی به نام «شروین» بود ... البته مطمئن نیستم. حالا این مهم نیست. مهم اینه که روی یکی از کارت ها نوشته : Yoshioka .

تحقیقات جسیکا جونز

ولی ایشون کیه؟ شخصیت نوبو (Nobu) رو در سریال بی باک یادتونه که از نینجاهای ارشد سازمان Hand بود؟

نینجا نوبو

تو دنیای کمیک فامیلی این آقا، Yoshioka هستش. با این ایستراگ سازندگان سریال مدافعین انسجام بین شخصیت های سریال های نتفلیکس رو بیشتر میکنند.

 

7- همون مشت، همون زاویه!

مشت لوک کیج

در اپیزود دوم وقتی لوک کیج و دنی رند برای اولین بار با هم روبرو میشوند و بین شون مبارزه ای رخ میده، دنی یک مشتی به صورت لوک میزنه که از نظر بصری و زاویه دقیقا عین همون مشت معروفی هستش که به صورت لوک در سریال خودش خورد! به صورت اسلو موشن هم هستش!

 

8- سلاحی که نظر الکترا را به خودش جلب میکنه

در اپیزود سوم میبینیم که الکترا توسط Hand زنده میشه و بعد الکساندرا بهش میگه یک سلاح انتخاب کنه و اونم wakizashi (نوعی شمشیر کوچک) رو انتخاب میکنه. ولی قبلش در یک لحظه نظرش جلب میشه به خنجرهایی دیگری به نام Sai و مکثی هم میکنه :

سلاح الکترا

همانطور که میدانید Sai سلاح مخصوص الکترا در دنیای کمیک هستش و در سریال دردویل هم از آنها استفاده کرده بود. در این صحنه از یک طرف به دنیای کمیک ادای احترام میشه و از طرفی نشون میدن که الکترا هنوز هم گذشته خودش رو یادش میاد. به این میگن یک ایستراگ حسابی!

 

9- کامئوی استن لی!

کامئوی استن لی

در اپیزود سوم و اونجایی که «جسیکا» به تعقیب «مت» میپردازه ما طبق معمول با Cameo «استن لی» مواجه میشویم. درست مثل دیگر سریال های مارول/نتفلیکس، استن لی روی همون پوستر معروف دیده میشه (همونی که در ظاهر یک افسر پلیس ظاهر شده).

 

10- اشاره به فیلم های مارول

خب، همه میدونیم که سریال های مارول/نتفلیکس در دنیای MCU رخ میدهند. در این سریال ها ما بارها شاهد اشاراتی به وقایع فیلم اونجرز بوده ایم . مثلا در اتاق مرحوم «بن یوریک» تابلویی بود که روش نوشته بود The Battle of NY (= نبرد نیویورک).

 

این اشاره ای بود به تهاجم لشکر چیتاری به شهر نیویورک در فیلم اونجرز . حالا ما در سریال مدافعین هم همین تابلو را در اتاق «کرن پیج» میبینیم:

اتاق کرن پیج 

 

 

11- قهرمانان اجاره ای!

قهرمانان اجاره ای!

همانطور که استاد ترابی در این مقاله گفتند، رفاقت بین لوک کیج و آیرون فیست در دنیای کمیک بسیار عمیق و ریشه دار است. آنها حتی کمیکی مشترک داشتند به نام "قهرمانان اجاره ای" (Heroes for Hire) که با دریافت دستمزد به یاری دیگران میشتافتند (برای اطلاعات بیشتر درباره این کمیک، این مقاله را بخوانید). در سریال مدافعین هم میبینیم که ابتدا بین آنها درگیری و مشاجره است ولی به تدریج دوستی خاصی بین آنها به وجود میاد که نشان از رفاقت و شراکت معروف آنها در دنیای کمیک داره. درسته که شاید دیدگاه های آنان دقیقا عین هم نباشه ولی تو سریال سرنخ هایی داده میشه که نشون میده اگه انها با هم متحد بشوند میتوانند خیلی به جامعه خدمت کنند.

 

12- نبردی در راهرو

نبرد راهرو - نتفلیکس

خب .. اینو دیگه فکر کنم همه میدونید که سریال های مارول/نتفلیکس همشون حداقل یه سکانس معرکه نبرد در راهرو دارند. در اپیزود سوم  مدافعین هم شاهد همچین سکانسی هستیم که به نظرم بهترین صحنه نبردی هم هستش که ایرون فیست را تا به حال در آن دیده ایم.

 

13- شوخی با لاک پشت های نینجا!

در قسمت پنجم و جایی که اعضای گروه از دست الکساندرا و افرادش فرار میکنند، استیک دریچه فاضلاب رو باز میکنه و به بقیه میگه این تنها راه فرارشون هست:

شوخی با لاک پشت های نینجا!

او در این صحنه داره با کمیک ها و کارتون های «لاک پشت های نینجا» شوخی میکنه که خیلی وقتها از دریچه فاضلاب فرار میکردند یا بیرون می آمدند!

 

14- بازوی میستی نایت

بازوی میستی نایت

در کمیک های مارول خانم «میستی نایت» افسر پلیسی است که یک بازوی فلزی دارد. این شخصیت در فصل اول سریال لوک کیج معرفی شد. اتفاقا در همین سیزن هم یک بار شاهد بودیم که به نحوی اشاره شد که قراره در آینده دست خودش رو از دست بده. سایت ما در این مقاله به این مساله اشاره کرد (به ایستراگ شماره 10 مراجعه کنید). تا یاینکه سرانجام  در قسمت هشتم سریال مدافعین بازوی میستی نایت با شمشیر به دست «باکوتو» قطع شد و بنابراین میستی نایت دقیقا داره مثل کمیک بوک های مارول میشه. در اینجا هم خبر دادیم که میستی نایت قراره با بازوی فلزی در  سیزن 2 لوک کیج دیده بشه.

بازوی فلزی میستی نایت

 

 

15- دختران اژدها !

دختران اژدها

در قسمت پایانی این سریال شاهد رابطه نزدیک و گرم تر بین میستی نایت و کالین وینگ بودیم . این دلیل داره چون در دنیای کمیک هم ما شاهد بودیم که آنها در دهه 70 میلادی زوجی تشکیل دادند  به نام "دختران اژدها" ! در سال 2016 نیز مارول یک مینی سریز 6 قسمتی به همین نام چاپ کرد:

 

16- یک کارت بیمار پر از اطلاعات!

در اپیزود شماره 8 ، کالین وینگ را میبینیم که در اتاق میستی نایت دیده میشه و منتظره تا بهوش بیاد. بالای سر او روی دیوار، یک کارت بیمار هستش:

اگه خوب بهش دقت کنیم ایستراگ های بسیار جالبی داره:

کارت بیمار 

Dr. E. Wirtham رو میبینید؟ در دنیای کمیک های مرد عنکبوتی ما شخصیت داریم به همین نام، یعنی  «الیاس ورثام» ! و جالب تر اونه که او هم یک دکتره که به قهرمانی به نام Cardiac تبدیل میشه!

کاردیاک

میتونید در اینجا راجع بهش اطلاعات خوبی به دست بیارید.

اسم دو پزشک دیگر هم به چشم میخوره: دکتر Arvell Jones و دکتر Tony Isabella. آورل جونز و تونی ایزابلا خالقین شخصیت میستی نایت در دنیای کمیک هستند!

اون عدد P03-12 رو میبینید؟ اگه 12 رو برعکس کنید میشه 21 و ما میدونیم که میستی نایت ابتدا در شماره 21 از کمیک Marvel Premiere خلق شد.

کمیک Marvel Premiere

اون عدد 1975 هم نشان دهنده سالی هستش که این کمیک در آن سال منتشر شد!

 

17- ایرون فیست جانشین دردویل میشود!

در یکی از صحنه های عاطفی و تاثیر گذار قسمت پایانی سریال دیدیم که مت در گوش دنی رند میگه در نبود من از شهرم محافظت کن. بعدش صحنه ای رو میبینیم که دنی را در بالای پشت بام نشون میده تا به تماشاچی نشان داده بشه به حرف مت گوش داده و جانشین بی باک شده. جالبه که بدونید در دنیای کمیک هم این اتفاق افتاده!

ایرون فیست جانشین دردویل میشود!

یعنی یه بار که هویت مخفی مت لو رفته بود، دنی لباس بی باک  رو پوشید تا مردم شهر متقاعد بشن که مت مورداک، بی باک نیست.

راستی ، لباسی که بر تن آیرون فیست در این صحنه دیده میشه هم شبیه به لباس مدرن او در دنیای کمیک بوک هستش:

 لباس مدرن ایرون فیست

 

18- «مگی مورداک» را خبر کنید!

در قسمت هشتم سریال مدافعین، دیدیدم که انگار بی باک و الکترا کشته شدند. ولی در صحنه نهایی مت مورداک را زخمی در روی تختی مشاهده کردیم که انگار در یک کلیسا است و راهبه ها هم دارند ازش مراقبت میکنند. این صحنه از کمیک معروف Born Again که از داستان های برتر بی باک هستش و توسط «فرنک میلر» خلق شده، الهام گرفته (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این داستان، این مقاله را بخوانید):

 

بعدش جمله مهمی شنیده میشه:

Get Maggie, tell her he’s awake (=مگی را خبر کنید، بهش بگید اون بیدار شده). ولی مگی کیه؟ او قطعا «مگی مورداک» مادر مت مورداک است که در دنیای کمیک هم یک راهبه است.

مادر بی باک - مادر مت مورداک - مگی مورداک

این صحنه نشون میده که ما در فصل سوم از سریال بی باک قراره با اقتباسی از داستان Born Again روبرو بشیم.

 

 

نویسنده: سارا عفتی

سارا عفتی 

این مقاله با کمال افتخار تقدیم میشه به استاد خوبم، عمو مختار....

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 چیز مهمی که باید درباره کمیک بوک های"مدافعین" (DEFENDERS) بدانید

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

نقد و بررسی فصل اول سریال مدافعان (THE DEFENDERS)

10 چیز مهمی که باید درباره کمیک بوک های"مدافعین" (DEFENDERS) بدانید

10 دشمن برتر لوک کیج (LUKE CAGE)

10 کمیک برتر لوک کیج (LUKE CAGE)

100 شخصیت برتر مارول: لوک کیج

اگر از جسیکا جونز خوشتون میاد پس عاشق این کمیک ها میشید!

5 کمیک مهم لوک کیج

معرفی شخصیت: جسیکا جونز (Jessica Jones)

15 صحنه برتر سریال جسیکا جونز 

معرفی متحدین مرد عنکبوتی: لوک کیج

ایستراگ های سریال آیرون فیست (IRON FIST EASTER EGGS)

10 کمیک برتر آیرون فیست (IRON FIST)

معرفی 10 دشمن برتر آیرون فیست

10 چیز مهمی که باید درباره آیرون فیست بدانید

10 نكته جالب (Easter Egg) در سریال تلویزیونی Daredevil

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Carnog
#1 Carnog 1396-06-15 22:31
سلام،من عاشق مطلب هایه ایستر اگگ هستم.
مطلب عالی ایی بود.
ممنون خانوم عفتی
میگم استن لی شاید در اینده تو همین سریال هایه مارول به صورت یه پلیس ظاهر بشه :-*
یه چندتا سوال برام پیش اومد ممکنه چندتاشون ربطی به مطلب نداشته باشه ولی به بزرگی خودتون ببخشید.
1.سریال مدافعین مگه تا اخر پخش شده ؟
2.میخواستم بپرسم سریال لوک کیج و ایرون فیست و دردویل چیزهایه +18 دارند ؟
بازم یه تشکر کنم از اساتید بزرگ که شبانه روز زحمت میکشند :lol:
نقل قول کردن
Captain Majid
#2 Captain Majid 1396-06-15 22:38
ممنون بابت مقاله .منتظر این مقاله بودم که بالاخره دیدم و با شوق خوندمش. ایستراگ های جذابی بود . نمیدونم چرا ولی دلم میخواست استن لی خودش حضور پیدا کنه تو فیلما نه این که عکسش باشه . صحنه ی پشت بام و مشت ایرون فیست جالب بود و دوسش داشتم .
نقل قول کردن
Captain Majid
#3 Captain Majid 1396-06-15 22:40
به نقل از Carnog:
سلام،من عاشق مطلب هایه ایستر اگگ هستم.
مطلب عالی ایی بود.
ممنون خانوم عفتی
میگم استن لی شاید در اینده تو همین سریال هایه مارول به صورت یه پلیس ظاهر بشه :-*
یه چندتا سوال برام پیش اومد ممکنه چندتاشون ربطی به مطلب نداشته باشه ولی به بزرگی خودتون ببخشید.
1.سریال مدافعین مگه تا اخر پخش شده ؟
2.میخواستم بپرسم سریال لوک کیج و ایرون فیست و دردویل چیزهایه +18 دارند ؟
بازم یه تشکر کنم از اساتید بزرگ که شبانه روز زحمت میکشند :lol:

۱-بله سریال های مارول نتفلیکس در یه تاریخ مشخصی همه ی قسمت هاش پخش میشه و مثل بقیه ی سریال ها نیست که هر هفته پخش کنند . ۲- بله :lol:
نقل قول کردن
B81 Spidey
#4 B81 Spidey 1396-06-15 23:10
مرسی بابت مقاله
من بیشترشونو دیدم ولی آنچنان توجهی بهشون نکردم ولی پوستر استن لی رو خیلی خوب دیدم حتی کسی که کنارم داشت میدید هم متوجه شد
بی صبرانه منتظر فصل سوم دردویل هستم
باید خیلی عالی باشه و بهش امید دارم چون میخوان از یکی از بهترین کمیک های دردویل اقتباس کنن.
نقل قول کردن
Omegaspiderman6
#5 Omegaspiderman6 1396-06-15 23:50
عالی بود
نقل قول کردن
your friend 1235
#6 your friend 1235 1396-06-16 00:27
در مورد شماره 18 بگم سریال دردیول تو قسمت 3 فصل 2 اشاره به مادرش که راهبه هست میکنه و بچگی های مت را نشان میده
نقل قول کردن
spidey noir
#7 spidey noir 1396-06-16 11:47
  • ممنون خانم سارا عفتی که زحمت کشیدیذ و این مقاله رو نوشتید و جای خالی عمو مختار رو پر کردید.خیلی خوب بود و به نکات ریزی اشاره شده بود.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#8 Samwel Tarly 1396-06-18 14:44
با تشکر از خانم عفتی بابت مقاله و خیلی نگران بودم بعد رفتن عمو مختار چی به سر مقالات ایستراگ میاد که خداروشکر جناب دارابی ایستراگ های گاردینز 2 رو اماده کردن و خانم عفتی هم ایستراگ های سریال مدافعان و جای خالی عمو مختار احساس نشد.
من فقط یه مورد قطع شدن دست میستی نایت و مادر مت و جانشینی ایرون فیست رو میدونستم و از بقیه خبر نداشتم و خیلی خیلی جالب بودن.
من به شخصه از دوستی که بین لوک و دنی برقرار شد خیلی حال کردم و اولش ابشون با هم تو یه جوی نمیرفت ولی کم کم به هم دیگه اعتماد کردن و تیم اپ هایی هم که داشتن خیلی خوب بود.
اون صحنه ای هم که دنی به لوک مشت میزنه واقعا چقدر شبیه صحنه فصل اول بود و دقیقا فضای دوربین هم همون قسمت بود و واقعا نکته ی ظریفی داشت.
بازم ممنون به خاطر مقاله
راستی تو کانال تلگرامی سایت هم لینک دوبله فارسی این سریال هم تا قسمت سه یا چهار قرار داره.
نقل قول کردن
amiralispiderman1
#9 amiralispiderman1 1396-06-20 09:05
به نقل از Captain Majid:
به نقل از Carnog:
سلام،من عاشق مطلب هایه ایستر اگگ هستم.
مطلب عالی ایی بود.
ممنون خانوم عفتی
میگم استن لی شاید در اینده تو همین سریال هایه مارول به صورت یه پلیس ظاهر بشه :-*
یه چندتا سوال برام پیش اومد ممکنه چندتاشون ربطی به مطلب نداشته باشه ولی به بزرگی خودتون ببخشید.
1.سریال مدافعین مگه تا اخر پخش شده ؟
2.میخواستم بپرسم سریال لوک کیج و ایرون فیست و دردویل چیزهایه +18 دارند ؟
بازم یه تشکر کنم از اساتید بزرگ که شبانه روز زحمت میکشند :lol:

۱-بله سریال های مارول نتفلیکس در یه تاریخ مشخصی همه ی قسمت هاش پخش میشه و مثل بقیه ی سریال ها نیست که هر هفته پخش کنند . ۲- بله :lol:

واااااااااااااا ااااات دا @#@$؟ شانس اوردم با خوانواده ندیدم :lol: اتنظار نداشتم
دیفندرزم؟
درمورد مقاله عالی بود
مخصوصا شمارهی 17
بون اگین هم داستان عالییه
13 هم خنده دار بود
نقل قول کردن
amazing barbod
#10 amazing barbod 1396-06-22 22:47
ممنون بابت مقاله.البته به یه چیزی اشاره نکردید.
تو سریال دردویل و همین دفندرز کنار اون پوستر که به حمله چیتاری اشاره داشت،عکس هالک بود که خرابی ها رو گردن هالک انداختن.اون صحنه مربوط به فیلم هالک شگفت انگیر ۲۰۰۸ میشد.
نقل قول کردن
Comic man
#11 Comic man 1396-06-28 05:04
مقاله ی خوبی بود. ممنون
من از سریال مدافعین خوشم اومد. فقط یه صحنش به دلم نچسبید اونم صحنه ی مبارزه ی دردویل و آیرون فیست بود.
چون آیرون فیست تو سبک مبارزه ای بهتره فک میکردم باید اون مبارزه رو میبرد ولی نبرد، برای همین یکم تو ذوقم خورد.
درکل سریال خوبی بود.
به امید سریالای بهتر. ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید