ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "پلنگ سیاه" – بخش اول

ایستراگ  (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "پلنگ سیاه" – بخش اول

برای اولین بار در تاریخ سایت spidey.ir مجبور شدیم مقاله ایستراگ رو دو قسمتی کنیم (از بس این لامصب نکات ریز و درشت داره!) 

 

مقدمه: مثل تمامی فیلم های مارول «پلنگ سیاه» نیز پُر بود از اشارات مختلفی که پیدا کردن برخی از اون ها مانند پیدا کردن سوزنی در انبار کاه بود! قبل از دیدن فیلم و با قضاوت کردن از روی نمرات این فیلم می شد گفت که با فیلمی هنری و منتقد پسند طرف هستیم و این کمی من رو ترسوند که نکنه از منبعش یعنی دنیای کمیک فاصله قابل توجهی بگیره (مانند فیلم "شوالیه تاریکی") اما این طور نبود و وفاداری به منبع اقتباس در این فیلم موج می زد و «رایان کوگلر» کاری کرد که دهان تمامی طرفداران و منتقدین باز بماند! فیلم پلنگ سیاه سرشار از اشارات سیاسی، سینمایی، نژادپرستانه و از همه مهم تر کمیکی هست. همین ترکیب باعث زیبایی بیش از پیش این فیلم شده، تعجب می کنم که برخی از منتقدین وفاداری در اقتباس و دور شدن از فضای کتاب های نغمهٔ آتش و یخ در فصل هفتم سریال تاج و تخت رو ایراد می دونن ولی وقتی نوبت به فیلم های کمیک بوکی می رسه کمیکی بودن اونها به ذائقه شون خوش نمیاد!(معلومه تا به حال کمیک بوکی نخونده اند و یا حداقل با این فضا آشنا نیستند.) در این مقاله به اشارات و ایستر اگ های این فیلم می پردازیم:

 

۵۸- حضور افتخاری ویل (Wale) و خواننده

در یک سوم ابتدایی فیلم بعد از پادشاه شدن تچالا، «ناکیا» و تچالا در حال قدم زدن در واکاندا بودند؛ اگر به پس زمینه و مردم واکاندا دقت کنیم، «وِیل» رپر معروف رو مشاهده می کنیم!

 

۵۷- جت واکاندایی

طراحی جت واکاندایی به ماسک های سنتی آفریقا اشاره داره! در کل سبک طراحی این فیلم به سبک «آفروفیوچریسم»(آفریقای سنتیِ مدرن شده!) انجام شده که تلفیقی از رسومات گذشته اونها و تکنولوژی و دنیای مدرن هستش!

 

۵۶- تتوی روی سر «اوکویه»

 تتوی روی سر «اوکویه»

در ابتدای فیلم وقتی تیچالا و «اوکویه» برای برگردوندن «ناکیا» به ماموریت رفته بودند؛ دیدیم که «اوکویه» در حال خلبانی هستش!

اگر به خالکوبی روی سر او توجه کنیم می بینیم که به کلاه خلبان های جت جنگی اشاره داره!(البته خط چشم های او هم مانند چشمان گربه کشیده شده که به گربه سان بودن پلنگ و گربه و نزدیکی این دو گروه اشاره داره!!!)

 

۵۵- اشاره به قبایل مختلف آفریقایی

 اشاره به قبایل مختلف آفریقایی

ظاهر قبایل اصلی واکاندا از قبیله «مرچانت» (بازرگانی) که لباسی سفید به تن داشتند به یکی از قبایل نیجریه یعنی «هوسا»(Hausa) اشاره داشت، قبیله بوردر (مرزی) که عبایی آبی به تن داشتند به قبیله های کشور لسوتو (واقع در جنوب آفریقا که هیچ مرز آبی نداره) اشاره می کرد(پتوهای پرنقش و نگار آبی که مثل عبا دورشون می بستند از لباس های محلی اونهاست!) همچنین زخم هایی که روی صورتشون دارند به قبیله ای در کشور اتیوپی (قبلا به حبشه معروف بوده! بلال حبشی رو که می شناسید؟، موذن صدر اسلام که از اسیران حبشه بوده!) یعنی قبیله «یوروبا» اشاره داشت، قبیله «ریور»(رودخانه) نیز به قبیله ای دیگر واقع در اتیوپی یعنی قبیله «درهٔ اومو»(Omo Valley) اشاره داره از رسم هاشون قرار دادن کاسه ای بزرگ در زیر لب هاشونه و از نظرشون هر چقدر لب دراز تر باشه باعث زیبایی بیشتر می شه(!!!!) و همچنین ظاهر «ناکیا» به قبیلهٔ «کارو» واقع در اتیوپی اشاره داره، قبیله «ماینینگ»(معدن کاو) که لباس قرمز به تن داشتند به قبیله هیمبا واقع در بیابان نامیب(کشور نامیبیا) اشاره داشت و در آخر خانواده سلطنتی بودند که لباسی بنفش و مشکی پوشیده بودند و به گیاه قلبی شکل و پلنگ سیاه اشاره داشتند!

 

۵۴- اشاره به کاپیتان آمریکای بعدی

اشاره به کاپیتان آمریکای بعدی

از ابتدای حضور باکی بارنز در MCU ما شاهد اشارات زیادی به کاپیتان آمریکا شدن او در آینده بودیم! مثلا در فیلم های کاپیتان آمریکا تعداد قابل توجهی سپر کاپیتان آمریکا رو بدست گرفته و به او کمک کرده!

در صحنه پس از تیتراژ فیلم، ما او را در حال درمان و ریکاوری دیدیم. رنگ لباسی که او بر تن داشت اشاره ای به کاپیتان آمریکا شدن او در دنیای کمیک داشت!

 

۵۳- اشاره به فداکاری استیو در نخستین انتقام جو

اشاره به فداکاری استیو در نخستین انتقام جو

در صحنه نجات انتحاری «کلا» توسط گروه «کیلمانگر»، وقتی نارنجکی به داخل دفتر بازجویی پرتاب شد؛ پلنگ سیاه سریعا روی اون پرید و جلوی انفجار رو گرفت! این صحنه به فیلم نخستین انتقام جو و جایی که سربازان رو با یک نارنجک امتحان کردند و استیو از خودگذشتگی کرد اشاره داشت.

 

۵۲- اشاره به پرچم جامعه برادری سیاه پوستان آفریقا (UNIA)

اشاره به پرچم جامعه برادری سیاه پوستان آفریقا (UNIA)

رنگ لباس تچالا، اوکویه و «ناکیا» در اون کازینو(این سه رنگ در اونجا منحصر به فرد بود!) به پرچم UNIA یا Pan-African که به نوعی اتحاد ملت سیاهان است، اشاره داشت!

 

۵۱- روابط فامیلی کیلمانگر و پلنگ سیاه

 روابط فامیلی کیلمانگر و پلنگ سیاه

ارتباط فامیلی تچالا و «انجِداکا»(کیلمانگر) به ارتباط فامیلی بازیگر این دو شخصیت در سریال “All My Children” که هردوشون فرزند خواندهٔ «اریکا کین» بودند، اشاره داشت.(در قسمت Reggie Montgomery)

 

۵۰- مدل موهای شاهزاده لیا

 مدل موهای شاهزاده لیا

در اولین صحنه ای که «شوری»، خواهر تچالا رو دیدیم؛ مدل موهایش ما رو یاد مدل موهای جالب و منحصر به فرد شاهزاده لیا در فیلم جنگ ستارگان انداخت.

 

۴۹- آرایش نظامی یونان باستان

 آرایش نظامی یونان باستان

در پایان فیلم جایی که «واکابی» و قبیلهٔ بوردر(مرزی) به همراهی کیلمانگر رفته بودند، از آرایش جنگی باستانی استفاده می کردند که به آرایش نظامی «فالانژ» اشاره داشت!

«فالانژ» نام نیروهای جنگی یونان باستان هستش. اونها پیاده نظام هایی بودند که از دو نیزه کوتاه (ژوبین) و بلند به همراه یک سپر بزرگ استفاده می کردند:

شیوه آرایشی آنها هم مستطیلی بود که در فیلم جنگ بی نهایت به صورت کامل این رو مشاهده کردیم!

 

۴۸- اشاره به فیگور معروف در فیلم های ابرقهرمانی

اشاره به فیگور معروف در فیلم های ابرقهرمانی

ژست و فیگوری که برای احترام در کشور واکاندا استفاده میشد به نوعی به فیگور های ابرقهرمانان در فیلم های "ولورین"، "زن شگفت انگیز" و "ددپول ۲" اشاره داشت!

 

۴۷- اشاره به «داعش»

 اشاره به «داعش»

در ابتدای فیلم زمانی که تچالا به ماموریتی برای بازگرداندن «ناکیا» رفته بود، گروهی از تروریست های شمال نیجریه رو دیدیم.

با توجه به ظاهر و پوشش این گروه میشد فهمید که این گروه همان گروه بوکو حرام در شمال نیجریه است. این گروه در سال ۲۰۱۵ با ابوبکر البغدادی بیعت کرد و به گروه داعش اضافه شد.

 

۴۶- «اوکلند»، مبدأ حزب پلنگ سیاه!

 «اوکلند»، مبدأ حزب پلنگ سیاه!

صحنه ابتدایی فیلم با فلش بکی از سال ۱۹۹۲ شروع شد؛ جایی که تیچاکا (پدر پلنگ سیاه) به دیدن برادرش در «اوکلند» واقع در کالیفرنیا رفته بود. اوکلند استعاره ای از محلی که رایان کوگلر در آن بزرگ شده بود، می باشد. جالب اینجاست که رایان کوگلر در فیلم های دیگرش مانند ایستگاه فروتویل به اوکلند اشارات مختلفی داشته.

اما اشاره جالب و اصلی این قسمت مربوط به حزب پلنگ سیاهه که دقیقا در همون سالی که پلنگ سیاه خلق شد وجود داره و شروع فیلم از اوکلند که محل تولد حزب پلنگ سیاه نیز هست اتفاقی نبوده!(در این مقاله کامل توضیح داده شده.) البته اولین پوستر فیلم شباهت غیرقابل انکاری با «هیوپی نیوتون» که روی اون تخت نشسته داره:

تاج و تخت پلنگ سیاه 

 

۴۵- جادویی بودن لباس پلنگ سیاه

جادویی بودن لباس پلنگ سیاه

در آزمایشگاه «شوری» پلنگ سیاه اولین بار لباس جدید خودش رو دید. یکی از قابلیت های این لباس این بود که انرژی جنبشی را جذب کرده و پس از ذخیره مقدار قابل توجهی از آن می توانست اون انرژی رو از خودش خارج کنه.

زمانی که لباس انرژی رو جذب می کرد، روی لباس عباراتی به زبان واکاندایی نقش می بست و شبیه وِرد بود. در دنیای کمیک، پلنگ سیاه لباسی داره که در مقابل حملات جادویی مقاومه (این مقاله رو بخونید):

 

 

۴۴- اشاره به فیلم جادوگر شهر آز سال ۱۹۳۹ (The Wizard of Oz)

 اشاره به فیلم جادوگر شهر آز سال ۱۹۳۹(The Wizard of Oz)

وقتی «اورت راس» بعد از درمان بهوش اومد، خیلی متعجب شده بود و از «شوری» پرسید اینجا واقعا واکانداست؟ و «شوری» به شوخی گفت:نه اینجا «کانزاس»ـه!

«کانزاس» به فیلم جادوگر شهر آز اشاره داره. در اون فیلم دوروتی دختر بچه ای بود که در کانزاس زندگی می کرد و طی طوفانی به آسمان و شهر آز پرتاب شد و به جادوگر خوب اون شهر کمک کرد! مانند اون فیلم، راس نیز به اهالی واکاندا کمک کرد تا جت های واکاندایی رو نابود کنند.

 

۴۳- اشاره به آینده «شوری»

اشاره به آینده «شوری»

در مبارزه پایانی «شوری» لباس پلنگ مانند با دستکش های پلنگی پوشیده بود! این نوع پوشش به پلنگ سیاه شدن او در دنیای کمیک اشاره داره.

در دنیای کمیک او برای مدتی به پلنگ سیاه تبدیل شده بود. در مقالهٔ ۱۵ حقیقتی که باید درباره پلنگ سیاه بدانید  این چنین می خوانیم:

وقتی تچالا در نیویورک و محله هلز کیچن بود ، خواهرش ، «شوری»  (Shuri)، به عنوان ملکه و پلنگ سیاه حکومت میکرد. البته این اتفاق قبل از عزیمت تچالا به نیویورک رخ داده بود. یعنی پس از وقایع رویداد "تهاجم مخفی" شاهد بودیم که «نورمن ازبورن» به ریاست سازمان "شیلد" رسید و "سلطنت تاریک" (Dark Reign) خودش را آغاز نمود. در همین موقع بود که تچالا مورد حمله «دکتر دووم» قرار گرفت و به کما رفت. و چون دیگر قادر نبود وظایف خودش را به عنوان پلنگ سیاه انجام دهد، قدرت هاش و عنوانش به خواهرش رسید. شوری اولین پلنگ سیاه مونث در تاریخ واکاندا بود (البته از بچه گی برای این عنوان تعلیم داده شده بود). او تا وقایع رویداد "جنگ های پنهان" حاکم واکاندا باقی ماند. تا اینکه نورمن آزبورن با "گروه توطئه گر" خودش به واکاندا حمله کرد و شوری را به دام انداخت.

 

۴۲- اشاره به دست مصنوعی «واکابی»

 اشاره به دست مصنوعی «واکابی»

در دنیای کمیک «واکابی» از حامیان سفت و سخت تاج و تخت واکاندا بود و برخلاف فیلم خیلی کم و به ندرت به خارجی ها اعتماد می کرد.او در دنیای کمیک یک دست مصنوعی داره. طراحی لباس او در فیلم به نوعی به مصنوعی بودن دست او در دنیای کمیک اشاره داره!

 

۴۱- «گریس جونز» خواننده کچل!

 «گریس جونز» خواننده کچل!

در فلش بک ابتدایی فیلم زمانی که تچاکا(پدر پلنگ سیاه) برای آشکار سازی خیانتی که برادرش به واکاندا کرده بود به آپارتمانشان در اوکلند اومده بود؛ جیمز (که بعدا معلوم شد همون «زوری» بوده) رو فرستاد تا درب آپارتمان رو باز کنه. در اینجا او گفت دوتا زن اومدن که شبیه «گریس جونر» هستند!

«گریس جونز» خواننده ای در دهه ۸۰ـه که ظاهری عجیب داشته و «دورامیلاژ»(محافظان پلنگ سیاه) به این خواننده در اون زمان شباهت داشته.

 

۴۰- الهام گرفتن از جیمز باند

 الهام گرفتن از جیمز باند

اگر از طرفداران جیمز باند و ۰۰۷ باشید می دونید که او یک دستیار با نام «کیو» داره که براش ماشین و وسایل جنگی جور می کنه! «شوری» خواهر پلنگ سیاه نیز به این شخصیت شباهت های زیادی داره!(همونی که «بن ویشاو» نقششو بازی می کنه!!!)

 

۳۹- اشاره به دیالوگ معروف تیچالا به نیمور

اشاره به دیالوگ معروف تیچالا به نیمور

همونطور که در این مقاله  اشاره شد، «نیمور» از دشمنان پلنگ سیاه بوده و اصلا هیچ دل خوشی از اون نداره و زمانی که گروه «ایلومناتی» تشکیل شد اصلا چشم دیدن او رو نداشت! حالا چی شد که کینه «نیمور» به دل پلنگ سیاه افتاد؟ وقتی «نیمور» هم قربانی و میزبان نیروی «فونیکس» شده بود از دست تچالا عصبانی شد چون به انتقام جویان پناه داده بود؛ اینجا بود که نیمور از کوره در رفت و واکاندا رو با آب یکسان کرد!

در فیلم جایی که بالاخره تچالا، «یولیسیس کلا»رو دستگیر کرد و می خواست به قولی که به «واکابی» داده عمل کنه و او رو بکشه تا انتقام پدر «واکابی» گرفته بشه؛ «کلا» گفت که بهش رحم کنه و تیچالا در جواب بهش گفت:”Every Breath you take is mercy from me” (هر نفسی که میکشی از روی لطف منه!) این جمله رو تیچالا به نیمور گفت و این اتفاق در کمیک های انتقام جویان و داستان Time Runs Out. اتفاق افتاده.(شماره ۲۲ از انتقام جویان جدید ژانویه سال ۲۰۱۵) جالب اینجاست که این اتفاق دقیقا قبل از حمله «بلک دورف» که اشاره به وقایع فیلم بعدی یعنی جنگ بینهایت داره!!!

(پ.ن:البته این اتفاق در دنیای سینمایی نخواهد افتاد! در مورد شماره ۳۶ کامل توضیح داده شده.)

 

۳۸- اشاره به آهنگ Wat is Love از "هاداوی"

 اشاره به آهنگ Wat is Love از "هاداوی"

موسیقی که «کلا» هنگام بازجویی زیر لب زمزمه می کرد، آهنگ “what is Love” بود که اثری از «هاداوی» بود!(امینم نیز در آهنگ “no Love” از این قطعه استفاده کرده)

 

۳۷- اشاره به شورش های لس آنجلس

اشاره به شورش های لس آنجلس

در فلش بک اول فیلم در تلویزیون خونهٔ عموی تچالا، داشت تصاویری زنده از شورش های سال ۱۹۹۲ در لس آنجلس پخش میشد!

این شورش زمانی آغاز شد که نواری از کتک خوردن یک سیاه پوست توسط ۴ پلیس سفید پوست پخش شد، اما دلیل اصلی این شورش تبرئه شدن این ۴ پلیس از زندان بود!

(پ.ن: برادر تچاکا هم بخاطر همین بی عدالتی ها انقدر شاکی بود.)

 

۳۶- واکاندا کجا بود؟

واکاندا کجا بود؟

در دفترچه پدر «کیلمانگر» مختصات واکاندا مشخص بود اما نکته اصلی که در این مختصات وجود داشت اشاره به محل مشخص شده در فیلم مردآهنی ۲ بود! اگر این مختصات رو در Google map وارد کنید دقیقا محلی که در فیلم مردآهنی مشخص شده بود می بینید!

اما نکته ی خیلی خیلی مهم اینه که این محل فاصله بسیار زیادی با «آتلانتیس» و اقیانوس اطلس داره!!! پس احتمال این که «نیمور» واکاندا رو با آب یکسان کنه بسیار کمه! (خداحافظ نیمورL)

 

۳۵- امپراتوری‌ای که خورشید در آن هرگز غروب نمی‌کند

 امپراتوری‌ای که خورشید در آن هرگز غروب نمی‌کند

جمله ای که «کیلمانگر» وقتی روی تخت پادشاهی نشست گفت یعنی « امپراتوری ای که خورشید در آن هرگز غروب نمیکند» جمله ای تاریخی است که در قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی به امپراتوری اسپانیا و در قرن ۱۹ میلادی به امپراتوری بریتانیا گفته میشد!

منظور «کیلمانگر» از این جمله کشورگشایی واکانداست و یعنی انقدر کشور بزرگ میشه که حداقل در یکی از مکان های اون خورشید هنوز در آسمان قرار داشته باشه!

(پ.ن: البته امروزه این جمله استعاره ای از آمریکا و ابرقدرت بودن اوست!)

 

۳۴- جوکر یا «کیلمانگر»؟ مسئله این است!

جوکر یا «کیلمانگر»؟ مسئله این است!

"شوالیه تاریکی" نولان! بله درست شنیدید! «کیلمانگر» و جوکر در طول فیلم شباهت های مختلفی به یکدیگر دارن! مثلا هر وقت حضور دارند صحنه فیلم کاملا در مشت این دو شخصیت درمیاد و قهرمان اصلی درش کمتر حرف می زنه و زوم میشه! یا مثلا وقتی «کیلمانگر» در مبارزه پیروز شد مثل جوکر به وصف وسخنرانی از پیروزی خودش برای بقیه پرداخت! و یا اون صحنه ای که «کیلمانگر» گیاهان قلبی شکل(که خیلی با ارزش بودند) رو به آتش کشید اشاره داشت به صحنهٔ معروفی که جوکر اون همه پول رو آتیش زد!!!! هدف این دو شخصیت در فیلم هاشون هم کاملا ملموس و قابل درک بود که همین باعث شد روش و ذهنیت ابرقهرمان فیلم در پایانش کاملا تغییر کنه و بهبود پیدا کنه!!!!

 

۳۳- ظلمی که در حق سیاه پوستان میشد

 ظلمی که در حق سیاه پوستان میشد

جملات زیبایی که «کیلمانگر» هنگام مرگش می زد اشاره داشت به ظلم هایی که در گذشته به سیاه پوستان میشده(پس از به قتل رساندن آنها به اقیانوس می انداختنشان!)

 

۳۲- اشاره به مکان «سنکتوم» های مختلف

اشاره به مکان «سنکتوم» های مختلف

زمانی که «واکابی» داشت برای کیلمانگر محل «سگ های جنگی» رو توضیح میداد، به سه محل اصلی اونها یعنی لندن، نیویورک و هنگ کونگ اشاره کرد!

این سه محل به سه «سنکتوم» (محل جادوگران برای محافظت از کره زمین) واقع در زمین اشاره داشت. (سنکتوم در واقع همان "سنکتوم سنکتوروم" هستش که در دنیای کمیک خانه دکتر استرنجه و در اینجا معرفی شده)

 

۳۱- «کنوبی» و «زوری»!

اوب وان کنبوی

اگر از طرفداران جنگ ستارگان باشید باید متوجه شباهت «زوری» و «کنوبی» می شدید! این دوریش سفید، کسانی هستند که واقعیتی رو درباره گذشتهٔ پدران قهرمانان پنهان می کرده و در آخر خودشون رو در راه قهرمان فیلم فدا می کنند!!!!!

 

۳۰- دست مصنوعی «کلا»

 دست مصنوعی «کلا»

دست مصنوعی «کلا» (Kalw) نیز اشاره ای بود به دست مصنوعی او در دنیای کمیک! با این تفاوت که انرژی صوتی ساطع نمی کنه. البته همین که «کلا» به موسیقی علاقه داره خودش اشاره ای به امواج صوتی بود که در دنیای کمیک روشون کار می کرد.

 

 

برای خوندن قسمت دوم، بروید اینجا.

 

نویسنده: احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم پلنگ سیاه (BLACK PANTHER)

15 قابلیت شگفت انگیز لباس پلنگ سیاه

 رتبه بندی قوی ترین فلزات در دنیای کمیک

10 کمیک برتر "پلنگ سیاه" (BLACK PANTHER)

15 حقیقتی که باید درباره پلنگ سیاه بدانید

معرفی پلنگ سیاه

معرفی 10 دشمن برتر پلنگ سیاه (BLACK PANTHER)

اولین حضور پلنگ سیاه در دنیای کمیک

10 شخصیت قدیمی کمیک بوک که هم نام کاراکترهای معروف مارول و دی سی هستند!

20 وسیله نقلیه برتر در دنیای کمیک

10 لباس برتر پلنگ سیاه

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Super Captain
#1 Super Captain 1397-02-22 11:39
آقا فقیه دستتون درد نکنه انصافا با دقت و ظرافت کار کردین .خود مارول نمیدونست فیلمش این همه نکته داره :lol:
حیف من بیچاره کمتر از دو ماه دیگه کنکور دارم.هنوز وقت نکردم پلنگ سیاه رو ببینم چه برسه به اینفینتی وار .تازه امسال جام جهانی هم هست خدا این روزا رو برا هیچ کسی نیاره :cry: مخصوصا یه کمیک فن...
نقل قول کردن
Migel ohera
#2 Migel ohera 1397-02-22 12:55
اقاي فقيه دستتون درد نكنه من عاشق استراگم هم توي فيلم هم توي بازي هاي ويدويي
من از اون اشاره به جمله معروف تيچالا خوشم اومد خيلي:
Every breath you take is mercy from me
خيلي با ابهته ، از اون جمله هاي پادشاهيه
فقط از وقتي كه نسخه بلوري فيلم منتشر شده دقيق نميدونم
چند بار نگاه كردم اين فيلمو، از تعداد انگشتاي دستمم بيشتر شده،
نقل قول کردن
Alitadi
#3 Alitadi 1397-02-22 13:09
بی نظیره...واقعا خسته نباشید!
نقل قول کردن
mobin.md
#4 mobin.md 1397-02-22 13:12
عالی بود مرسی آقای فقیه بیصبرانه منتظر قسمت دوم هستم.
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1397-02-22 14:59
من این فیلمو چن روز پیش دیدم، فیلم خیلی خوبی بود.
البته وقتی کیل مانگر اون گیاها رو آتیش زد ناخودآگاه یاد اون صحنه جوکر و آتیش زدن پولا افتادم.

اطلاعات خیلی خوبی بود آقای فقیه. خیلی ممنون.

ولی من نمیدونستم که به امپراطوری اسپانیا هم میگفتن تو قلمروش خورشید طلوع نمیکنه. در کل جالب بود.

ولی من فکر میکردم که بولسیس کلا رو میزارن برای فیلمای بعد، امیدمونو ناامید کرد. :-|
نقل قول کردن
seyedalisheykhi
#6 seyedalisheykhi 1397-02-22 15:12
بسیار عالی وجالب بود. واقعا خسته نباشید. منتظر ادامه مقاله هستم... :-)
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#7 Captain Steve Lover 1397-02-22 15:19
با تشکر بابت مقاله
منتظر قسمت دوم هستیم
..............
باید بگم این فیلم یه شاهکار بیاد ماندنی تمام عیار بود...
معنی واقعی کلمه ی “متفاوت”رو بهم یاد داد...
به محض اینکه کیفیت دیجیتال فیلم اومد دیدمش و تنها فیلم ابرقهرمانی بود که همون لحظه ای که تمام شد زدم از اول !!!
استاد رایان کوگلار(احتمالا کرستوفر نولان نسل بعدی) شاهکاری ساخته که شاید فقط خودش بتونه رو دست خودشو بزنه...اصلا هم کاری با نمراتش ندارم ؛این فیلم واقعا یکی از اسطوره های ژانر ابرقهرمانی هست
..............،،.،،،
در مورد مقاله چی بگم؛آقای فقیه مقالات شما همیشه کامل و با جزییات هستن...جالب ترین ایستراگ این فیلم (تو بخش اول مقاله) بنظرم مربوط میشه به اون دیالوگ معروف تچالا به نیمور...اون مورد اشاره به قبایل معروف افریقا هم جالب بود...بی صبرانه منتظر بخش دوم هستیم...
نقل قول کردن
beyonder
#8 beyonder 1397-02-22 16:22
اون دست واکابی رو نمیدونستم .
جالب بود
نقل قول کردن
Loky
#9 Loky 1397-02-22 17:07
عالی بود ;-)
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1397-02-22 17:28
با تشکر از دوست فقیه و دانشمند خودم اقای احمد فقیه که تو این مدت واقعا کمک حال سایت بودن
خیلی هم مقاله عالی نوشتی
من خودم میدونم مقالات ایستراگی چقدر سخت هستن
و البته نشون به اون نشون که تو ایران فقط سایت ماست که اینقدر دقیق و جامع درباره فیلم های کمیک بوکی ایستراگ مینویسه و بس
قربون خدا برم که هیچ وقت نمیذاره سرافکنده باشم
و ازش ممنونم که هر وقت دری رو بهم میبنده یه در بهتر برام باز میکنه
الان که فکرش رو میکنم میبینم پارسال این موقع چقدر استرس داشتم بابت اینکه بعضی از نویسنده ها و ادیتورها ممکنه بزارن و برن ولی حالا که فکرش رو میکنم میبینم یه خیری توش بوده چون هر کی رفته یک نفر بهتر جایش رو گرفته. از اقای فقیه
رفته تا مهدی رضایی و علی قدیانی، ارمان پیوندی و دیکسون و امیر حسین رجبی و علی نامور و ...
و البته به خودم افتخار میکنم که هر کسی تو ایران داره تو زمینه کمیک فعالیت میکنه حتما قبلش یه ربطی به سایت من داشته
spidey.ir مرکز تربیت نیروی متخصص کمیک بوکه (حتی اگه خودشون هم این رو کتمان کنند)
انشاله هر کی هر جا هست و داره به جامعه کمیک بوک ایران خدمت میکنه موفق باشه
نقل قول کردن
alihdz
#11 alihdz 1397-02-22 20:57
به نقل از hassan91:
من این فیلمو چن روز پیش دیدم، فیلم خیلی خوبی بود.
البته وقتی کیل مانگر اون گیاها رو آتیش زد ناخودآگاه یاد اون صحنه جوکر و آتیش زدن پولا افتادم.

اطلاعات خیلی خوبی بود آقای فقیه. خیلی ممنون.

ولی من نمیدونستم که به امپراطوری اسپانیا هم میگفتن تو قلمروش خورشید طلوع نمیکنه. در کل جالب بود.

ولی من فکر میکردم که بولسیس کلا رو میزارن برای فیلمای بعد، امیدمونو ناامید کرد. :-|

یولسیس کلا که مرد رفت بهتر هم شد عوضش میتونیم برا قسمت بعدی کریون رو ببینیم :-) (البته اگه بلک پننر زنده شه :sad: )
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#12 Samwel Tarly 1397-02-22 21:34
دست جناب فقیه بابت مقاله درد نکنه. با این که نظر خیلی خاصی راجع به موارد مقاله ندارم ولی دلم نمیاد کامنت نزارم چون اقای فقیه واقعا زحمت کشیدن و این رو بدونن که زحماتشون دیده میشه.
از موارد 52 و 49 و 35و 34 و 33خیلی خوشم اومد و چند بار خوندمشون چون اشارات بسیار زیبایی بودن و واقعا باید عوامل فیلم رو تقدیر کرد.
تنها موردی که من میدونستم مال بخشی که پلنگ سیاه خودش رو انداخت رو نارنجک البته به اندازه کاپیتات امریکا فداکارانه نبود چون با اون لباس امکان نداشت صدمه ای ببینه!
بی صبرانه منتظر شماره بعد هستم.
خسته نباشید جناب فقیه
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#13 Samwel Tarly 1397-02-22 21:47
#10
خداروشکر افراد جدید اضافه شدن چون شما هم تو تابستون برای چند هفته سفر بودید و واقعا سایت تنها شده بود خوشحالم اون مدت ها تونستم کنار سایت باشم کمیک ترجمه کنم و حتی به کمک اقای حسام رنجبر اخبار کامل کمیک کان رو در کانال تلگرامی سایت پوشش بدیم.
همونطور که خودتون مطلعید مدتیه شرمنده شما و اعضای سایت شدم و نتونستم کمکی بکنم ولی به جاش خوشحالم که نبود من اصلا احساس نمیشه و همینطور مدتیه که از ادمینی کانال کنار رفتم ولی خیالم راحته که شما و مبین و بقیه هستید.
البته کمیک های ترجمه شده رو حتما براتون اماده می کنم چون نمیخوام برای بقیه مترجم ها زحمت درست کنم.
زنده باد spidey.ir
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1397-02-22 21:57
به نقل از agh:
#10
خداروشکر افراد جدید اضافه شدن چون شما هم تو تابستون برای چند هفته سفر بودید و واقعا سایت تنها شده بود خوشحالم اون مدت ها تونستم کنار سایت باشم کمیک ترجمه کنم و حتی به کمک اقای حسام رنجبر اخبار کامل کمیک کان رو در کانال تلگرامی سایت پوشش بدیم.
همونطور که خودتون مطلعید مدتیه شرمنده شما و اعضای سایت شدم و نتونستم کمکی بکنم ولی به جاش خوشحالم که نبود من اصلا احساس نمیشه و همینطور مدتیه که از ادمینی کانال کنار رفتم ولی خیالم راحته که شما و مبین و بقیه هستید.
البته کمیک های ترجمه شده رو حتما براتون اماده می کنم چون نمیخوام برای بقیه مترجم ها زحمت درست کنم.
زنده باد spidey.ir

و البته اقا ارشیا که یار و یاور همیشگی سایته
شما که تو سخت ترین روزا با ما بودی و هستی
قربون اون مرامت ;-)
نقل قول کردن
best of the best
#15 best of the best 1397-02-22 22:04
به نقل از mtm:
با تشکر از دوست فقیه و دانشمند خودم اقای احمد فقیه که تو این مدت واقعا کمک حال سایت بودن
خیلی هم مقاله عالی نوشتی
من خودم میدونم مقالات ایستراگی چقدر سخت هستن
و البته نشون به اون نشون که تو ایران فقط سایت ماست که اینقدر دقیق و جامع درباره فیلم های کمیک بوکی ایستراگ مینویسه و بس
قربون خدا برم که هیچ وقت نمیذاره سرافکنده باشم
و ازش ممنونم که هر وقت دری رو بهم میبنده یه در بهتر برام باز میکنه
الان که فکرش رو میکنم میبینم پارسال این موقع چقدر استرس داشتم بابت اینکه بعضی از نویسنده ها و ادیتورها ممکنه بزارن و برن ولی حالا که فکرش رو میکنم میبینم یه خیری توش بوده چون هر کی رفته یک نفر بهتر جایش رو گرفته. از اقای فقیه
رفته تا مهدی رضایی و علی قدیانی، ارمان پیوندی و دیکسون و امیر حسین رجبی و علی نامور و ...
و البته به خودم افتخار میکنم که هر کسی تو ایران داره تو زمینه کمیک فعالیت میکنه حتما قبلش یه ربطی به سایت من داشته
spidey.ir مرکز تربیت نیروی متخصص کمیک بوکه (حتی اگه خودشون هم این رو کتمان کنند)
انشاله هر کی هر جا هست و داره به جامعه کمیک بوک ایران خدمت میکنه موفق باشه

اتفاقا استاد من الان سایت رو خیلی بیشتر دوست دارم
تقریبا هر روز یه مقاله یا کمیک ترجمه شده داریم
بیخودی هم وقت و انرژی تون برای خبر گذاشتن هدر نمیره. اینکه خبر رو برید سمت کانال واقعا به سایت کمک کرد. اینجوری خیلی بهتر شده. الان به ندرت خبر میزارید ولی عوضش هر روز برامون مقاله مینویسید. ضمن اینکه تمام خبرها رو ریز و درشت تو کانال میزارید. این خیلی خوبه
و البته من جو سایت رو الان خیلی دوست دارم. اون موقع حاشیه زیاد بود. دعوا زیاد بود. ولی الان نه. از جدیدی ها خیلی بیشتر خوشم میاد. سرشون به کار خودشونه. بی ادعا دارن زحمت میکشن. ضمن اینکه الان خیلی شسته رفته تر کمیک ها شروع میشن و به سرانجام میرسن. اون موقع یهو به سرشون میزد یه کمیک ترجمه کنند ولی بعد یکی دو شماره یه بهونه میاوردن و میرفتن :-* بعد زحمتش میفتاد گردن شما. کلا خیلی هم غر غر میکردن. ولی الان ادمین های جدید واقعا هم زخمت بیشتری میکشن و هم بی حاشیه تر هستن. به نظر منم خیلی بهتر شد رفتن. اولش شاید سخت بود ولی شما با همتتون همه کمیک های ناتموم رو تموم کردید و الان سایت وضعیت خیلی خوبی داره واقعا
اینم موافقم که الان هر کی تو دنیای کمیک ایران سرشناس شده قطعا یه ربطی به سایت شما داره.
نقل قول کردن
P.Constantine
#16 P.Constantine 1397-02-23 11:45
به نقل از mtm:
با تشکر از دوست فقیه و دانشمند خودم اقای احمد فقیه که تو این مدت واقعا کمک حال سایت بودن
خیلی هم مقاله عالی نوشتی
من خودم میدونم مقالات ایستراگی چقدر سخت هستن
و البته نشون به اون نشون که تو ایران فقط سایت ماست که اینقدر دقیق و جامع درباره فیلم های کمیک بوکی ایستراگ مینویسه و بس
قربون خدا برم که هیچ وقت نمیذاره سرافکنده باشم
و ازش ممنونم که هر وقت دری رو بهم میبنده یه در بهتر برام باز میکنه
الان که فکرش رو میکنم میبینم پارسال این موقع چقدر استرس داشتم بابت اینکه بعضی از نویسنده ها و ادیتورها ممکنه بزارن و برن ولی حالا که فکرش رو میکنم میبینم یه خیری توش بوده چون هر کی رفته یک نفر بهتر جایش رو گرفته. از اقای فقیه
رفته تا مهدی رضایی و علی قدیانی، ارمان پیوندی و دیکسون و امیر حسین رجبی و علی نامور و ...
و البته به خودم افتخار میکنم که هر کسی تو ایران داره تو زمینه کمیک فعالیت میکنه حتما قبلش یه ربطی به سایت من داشته
spidey.ir مرکز تربیت نیروی متخصص کمیک بوکه (حتی اگه خودشون هم این رو کتمان کنند)
انشاله هر کی هر جا هست و داره به جامعه کمیک بوک ایران خدمت میکنه موفق باشه

خیلی از لطف و محبتتون سپاس گزارم، شما همیشه به من و بقیه دوستان لطف دارید ...
خدا رو شکر می کنم که بالاخره می تونم حرفم رو یه جایی بزنم که مخاطبش وجود داره و این یکی از بزرگترین نعمت هایی بوده که این چند وقت اخیر شامل حالم شده و خدا لطف کرد و این رو به واسطه اولین سایت کمیک بوکی ایران بهم اعطا کرد.
نقل قول کردن
P.Constantine
#17 P.Constantine 1397-02-23 11:51
به نقل از hassan91:

ولی من نمیدونستم که به امپراطوری اسپانیا هم میگفتن تو قلمروش خورشید طلوع نمیکنه. در کل جالب بود.

ولی من فکر میکردم که بولسیس کلا رو میزارن برای فیلمای بعد، امیدمونو ناامید کرد. :-|

بله اولین امپراتوری ای که این جمله رو در وصفش می گفتن اسپانیا بوده!

آره واقعا حیف شد یولیسیس کلا واقعا زود رفت.
نقل قول کردن
Cap.Venom
#18 Cap.Venom 1397-10-15 13:55
یکی از برگترین ایستراگ هایی که بنده کشف کردم و در هیچ مقاله یا سایت های مختلف ندیدم درباره لوگو اینترو مارول در MCU بود :lol:
و اینه که به ترتیب از اول در هفت فیلم لوگو یکسان بود و تغییر کرد بعد در شش فیلم و سپس پنجمین فیلم :o
اما حالا با لوگو کاپیتان مارول این توالی رو بهم زده و نشد به چهارمی برسه با اینکه لوگو فیلم بعدی یعنی اونجرز پایان بازی همون لوگو قبلیه :-|
استاد ترابی و بقیه ممنون میشم نظرتونو بگید
با تشکر دوستدار شما cap.venom ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید