10 ایراد اساسی سریال "اسپایدرمن نهایی" (Ultimate Spider-Man)

10 ایراد اساسی سریال "اسپایدرمن نهایی" (Ultimate Spider-Man)

 پخش جدیدترین سریال كارتونی اسپایدرمن تحت عنوان اسپایدرمن نهایی (Ultimate Spider-Man) مدتی است كه آغاز شده و با انتقادات بسیار شدیدی از سوی هواداران اسپایدرمن مواجه شده است.

من هم تا به حال تمام قسمت‌های آن را دیده‌ام و به نظرم نه تنها بدترین سریال تاریخ انیمیشن‌های اسپایدرمن بلكه یكی از بدترین انیمیشن‌های تاریخ تلویزیون هم هست. مایلم در این مقاله 10 ایراد عمده این سریال را شرح دهم.    

1- اسپایدرمن نهایی پر است از لحظاتی كه در آن اسپایدرمن یا پیتر پاركر اصطلاحاً بعد یا دیوار چهارم را می‌شكند و با بیننده حرف می‌زند! در حالیكه این نوع شوخی ها مختص كاراكتری مثل Deadpool و یا برای کارتون هایی مثل Family Guy مناسب است نه اسپایدرمن. حالا اگر این شوخی ها كم بود می‌شد یك جوری تحملشان كرد ولی در هر اپیزود بارها و بارها تكرار می‌شوند و حوصله مخاطب را سر می‌برند. از سوی دیگر خیلی وقت‌ها این لحظات درست وسط سكانس‌های اكشن عرضه می‌شوند و آنها را هم كاملا ضایع می‌كنند!  

 2- همه می‌دانند كه اسپایدرمن كاراكتر بذله‌گویی است و شوخ طبعی فوق‌العاده‌ای دارد ولی این سریال در این زمینه كاملاً زیاده‌روی كرده و هر چند ثانیه شاهد شوخی های بی‌مزه و بچه‌گانه هستیم كه اكثراً هم بیجا به نظر می‌رسند. گاهی هم كه یك شوخی ناب رو می‌شود، آنقدر تكرار می‌شود كه بی‌مزه می‌شود. 

 3- اسپایدرمن تجهیزاتی دارد كه از جانب "نیك فیوری"  (رئیس سازمان فوق‌سری S.H.I.E.L.D) به او اهدا شده است. مثلاً او موتورسیكلتی دارد كه به دیوار می‌چسبد و تار می‌افكند! البته شاید موتورسواری برای كاراكترهایی مثل "بتمن"، "كاپیتان آمریكا" یا حتی "ولورین" طبیعی و بجا باشد ولی برای كاراكتری كه میتواند خودش تارافكنی كند و به سرعت از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر برود، چه معنایی دارد؟ (مثل اینكه از سوپرمن بخواهیم به جای پرواز كردن، با ماشین اینور و آنور برود !!!) در ضمن او به جای تجهیزات ساخت خودش از تجهیزات پیشرفته‌تری كه S.H.I.E.L.D بهش داده استفاده میکند. آیا به نظر شما این موضوع او را از ذاتش دور نمی‌كند؟ (چون اسپایدرمن همواره یك نابغه بوده و به همین دلیل "خودش" تجهیزاتش را درست كرده) البته كاملاً مشخص است كه مارول تنها میخواسته با این زلم زیمبوها بر فروش اسباب بازی‌های اسپایدرمن بیافزاید چون خردسالان قطعاً از اسباب‌ بازی اسپایدرمن موتورسوار خیلی خوششان خواهد آمد!

 4-  به اذعان كارشناسان، اسپایدرمن از جذابترین، شناخته شده‌ترین و متنوع‌ترین دشمنان تاریخ کمیک برخوردار است. اما در كمال تعجب او  در اين سريال مدام در حال مبارزه با كاراكترهای خبیثی دیگری مثل Taskmaster  (از دشمنان Avengers) و یا  The Frightful Four (از دشمنان "چهارشگفت‌انگيز") و ... ميباشد در حاليكه هواداران اسپايدرمن دوست دارند او را در حال مبارزه با دشمنان معروفش مثل "دكتر اختاپوس"، "ليزارد"، "گرين گابلين" و ... ببينند.

 5- مارول ادعا می‌كند كه اسپایدرمن نهایی نخستین سریال انیمیشنی اسپایدرمن است كه كاملاً توسط خودش تهیه شده اما به جای تمركز روی اسپایدرمن و اینكه او چطور مسئولیت پذیری را یاد می‌گیرد و یا به جای اقتباس داستان‌های كمیك‌ بوکی معروفش، او را عضو گروهی از ابرقهرمانان نوجوان كرده است و اغلب اوقات به آنها می‌پردازد! در این میان يكي از هم تيمي هاي اسپايدرمن به نام Nova، كاراكتر بسیار منزجر كننده ای‌ از آب درآمده و اغلب اوقات بسان یك نوجوان تخس، سرتق و اعصاب خورد كن به تصویر كشیده می‌شود. به علاوه معمولا در هر قسمت یك ابرقهرمان دیگر مارول حضور افتخاری دارد! به همین دلیل بسیاری از بییندگان با دیدن این سریال از خود می‌پرسند: "این كارتون اسپایدرمنه یا تبلیغی برای كاراكترهای درجه دو و سه مارول؟!"

 

6- این سریال هیچ نوع continuity ندارد. به عبارت دیگر، اپیزودها ربطی به هم ندارند و اصلا مهم نیست كه كدام قسمت را اول ببینید! در حالیكه كمیك‌ های اسپایدرمن همیشه به داشتن continuity و داستان های درهم تنیده معروف بوده‌اند. از سوی دیگر مرتبط بودن اپیزودها به یكدیگر باعث بلوغ بیشتر یك سریال كارتونی می‌شود و كاراكترهایش را از عمق و ژرفای بیشتری برخوردار می‌كند (درست مثل سریال Young Justice یا X-Men: The Animated Series). در هر حال، بيربط بودن قسمت ها به يكديگر  نشان می‌دهد كه سازندگان و نویسندگان اسپايدرمن نهايی  هيچ احترامی برای شعور تماشاچی قائل نيستند.

 7- در این سریال كاراكترها هیچ عمقی ندارند. هیچ لحظه دراماتیكی هم وجود ندارد. انگار همه چیز و همه كس فقط و فقط در خدمت یك سری جوك و شوخی بی‌مزه و بی‌ربط هستند و هیچ هدف دیگری ندارند. از همه بدتر اینكه در طول سریال كاراكتر ها دچار هیچ نوع تحول شخصیتی نمی‌شوند و همان كاراكترهای تك بعدی سابق هستند.

 

8- در كل سازندگان این سریال مخاطبان خود را احمق و یا كودكان 3، 4 ساله فرض می‌كنند به همین دلیل داستان ها بسیار پیش پا افتاده، كلیشه‌ای، سطحی و دم دستی هستند. در ضمن، پیتر پاركر یا اسپایدرمن اغلب اوقات با تماشاچی ارتباط برقرار می‌كند و بهشان توضیح می‌دهد كه چه اتفاقی در حال وقوع است!

 9- بدون هیچ اغراقی اسپایدرمن از بهترین كاراكترهای فرعی  (supporting cast) در عالم كمیك  برخوردار است. ولی در این سریال آنها یا دستخوش تغییرات بنیادین شده اند یا اینكه هیچ حضور موثر و معنا داری در داستان ندارند. مثلا "زن عمو می" جوان و پرشورتر شده است ولی تقریباً در تمام قسمت‌ها غایب است و هیچ نقشی در تربیت یا بلوغ پیتر ندارد. "مری جین" هم قرار است یك خبرنگار جسور شود (به همین دلیل شخصیتش شده درست مثل "لوئیز لین" در داستان های سوپرمن!)، "جی جونا جیمسون" هم كه فقط در حال داد زدن و بد و بیراه گفتن به اسپایدرمن روی بیلبوردها و تلویزیون های بزرگ نصب شده در میادین شهر دیده میشود. "هری آزبورن" هم كه بود و نبودش هیچ فرقی نمی‌كند! 

 

10- از همه بدتر نحوه شخصیت پردازی پیتر پاركر/اسپایدرمن است. او كاملا مغرور و بی مسئولیت است و انگار مرگ "عمو بن" هیچ تاثیری رویش نداشته. مثلا در اپیزود دوم، پیتر هم كلاسی هایش را در سالن غذاخوری مدرسه به پرتاب ظروف غذا به يكديگر تشویق می‌كند (تا حواس شخصیت‌های خبیثی كه به مدرسه یورش آورده اند را پرت كند) ولی با این كار جان هم كلاسی‌هایش ( به ویژه هری آزبورن) را به خطر می‌اندازد، یا در قسمت هفتم مری جین را تشویق میكند تا از صحنه درگیری او و هالك فیلمبرداری كند و اصلا هم برایش مهم نیست كه با این كار جان مری جین به خطر می‌افتد!

 چشم ما روشن! اسپایدرمنی كه سمبل مسئولیت پذیری در عالم كمیك بوک است هنگام نابودی شهر به دست هالك، به مری جین می‌گوید: "به فیلمبرداری ادامه بده"! 

 

 واقعا افسوس و صد افسوس برای سریالی که پتانسیل بسیار بالایی را برای موفقیت در اختیار داشت و نویسندگان و انیماتورهای بسیار معروف و با تجربه‌ای روی آن كار ميكنند. در واقع كار به جایی رسیده كه هواداران اسپایدرمن در اینترنت در حال جمع آوری طوماری تحت عنوان  Marvel: Cancel the Ultimate Spider-Man cartoon  هستند تا از مارول بخواهند هر چه سریعتر پخش آن را متوقف سازد.  ولی ناراحتی من و خیلی های دیگر بیشتر بابت این است كه مارول سریال حیرت انگیزی مثل "اسپایدرمن خارق‌العاده" را كنسل كرد تا چنین انيميشن ضعيفی را تحویلمان بدهد.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2012

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مرتبط:

لینك دانلود كارتون های مرد عنكبوتی

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

آشنايي با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

مهربد
+14 #1 مهربد 1391-10-07 12:27
نیاز به نقد و توضیح شما نبود از عکس ها معلوم است که اسپایدرمن نهایی یک افتضاح کامل است ممنون از نقد زیبایتان
نقل قول کردن
آین
-11 #2 آین 1391-10-15 22:46
ولی به نظر من این سریال جذابتر شده و بهتر می توان با محتوای آن ارتباط برقرار کرد.با این ایراد های مختصر هم خودتان اذیت می شوید و هم خوانندگان.
باتشکر
آین
نقل قول کردن
singstar
+5 #3 singstar 1391-10-28 12:41
متن بسیار خوبی بود و من بسیار خوشم اومد. یه جورایی گیرا بود چون من اصولاً مطلبی تو سایت نمی‌خونم مگر بتونه منو جذب کنه.
من همیشه می‌گفتم، اسپایدرمن واقعاً کاراکتر بدشانسیه ( خصوصاً الآن) چون از در و دیوار با ساخت فیلم‌، انیمیشن و بازی‌های متوسط به پایین شخصیت و وجهه‌ی اسپایدرمن رو خدشه دار می‌کنه. مثلاً من یکی از آرزوهامه که راکستار، استاد اپن ورلد، برای این عنوان بازی بسازه؛ بعد که یه عنوان خوب دادن بیرون بفهمن اسپایدرمن یه چیزایی بالاتر از این حرفاست. من هیچ وقت اسپایدرمن 1 و 2 تو سونی‌1 رو فراموش نمی‌کنم؛ یکی از بهترین تجارب عمرم بود.
نقل قول کردن
banan
+5 #4 banan 1391-11-05 17:44
افتضاحه و مایه ی تاسف . :sad:
نقل قول کردن
سیاوش
+4 #5 سیاوش 1391-12-13 15:00
این یارو که اسپایدرمن تو تصویر چهرم داره باهاش میجنگه کیه؟
فک کنم...البته فک کنم تو deadpool 62 داشت با ددپول میجنگید :o
نقل قول کردن
mtm
+17 #6 mtm 1391-12-14 16:57
اون يارو اسمش Taskmaster هستش . از دشمناي avengers هستش. ولي خوب همون طور كه تو مقاله هم گفته شد معلوم نيست تو اين سريال چه غلطي ميكنه :lol:
نقل قول کردن
سیاوش
+8 #7 سیاوش 1391-12-27 12:10
ultimate spider-man دوبله فارسی تو نوروز 92 از پرشین تون(شبکه ماهواره ای :oops: ) پخش میشه!
من که اول عکسشو دیدم فک کردم spectacularـه جو گرفتتم ولی دیه نبود دیگه :cry:
نقل قول کردن
mehrbod jp
+8 #8 mehrbod jp 1392-01-06 15:06
درسته به این شخصیت اصلا شبیه اسپایدرمن نیست :-x ولی بعضی از شوخی هاش باحالن ;-)
نقل قول کردن
starcraft
+3 #9 starcraft 1392-01-19 14:23
جای تاسف داره که مارول با دست خودش داره تیشه به ریشه یک چنین شخصیت محبوبی چون اسپایدر من می زنه
نقل قول کردن
sboy
-2 #10 sboy 1392-01-19 14:33
راستش حق با شما بود. بعضی قسمت های قبلش می شد لحظات کمدی پیدا کرد و من رو می خندوند ولی الان دیگه شورش رو در اوردن و لحظات قسمت قبلی را ان قدر در قسمت های بعدی اوردن و دیگه دیونم کردند. ولی خوب چون وقت هم پر شه می بینم می خوام ببینم تا کجا پیش میرند بعد ای همکارانش هم دیگه زیاد در قسمت هاش هستند و با این نیک فیوری مهربان و سیاه پوست نمی تونم ارتباط برقرار کنم. نیک فیوری ادمی خشن و جدی بود. من اون نیک فیوری قدیم رو دوست داشتم و دارم
نقل قول کردن
mokhtar
+5 #11 mokhtar 1392-01-19 19:38
این سریال یه آشغال بدبو هستش که هر وقت چشمم بهش میخوره حالم بد میشه
هر کی هم که میگه سریال خوبیه، معلومه که بین 3 تا 5 سال سن داره، هیچ جیزی از اسپایدرمن نمیدونه و عاشق شوخی های بیمزه و لوسه
نقل قول کردن
altair
+3 #12 altair 1392-01-19 20:01
اینقدر یعنی آشغاله؟؟؟؟؟؟؟ ان کارتون قبلی اسپایدرمن که خیلی شاخ بود اونو چرا ادامه ندادن نمیدونم!!!! :sad:
نقل قول کردن
mtm
+9 #13 mtm 1392-01-20 01:38
spectacular spider-man بهترین سریال انیمیشن سالهای اخیر تلویزیون آمریکا بود که توسط سونی تولید میشد. ولی پس از آن‌كه دیزنی مارول و تمام كاراكترهایش را خرید، موفق شد به هر قیمتی كه شده سونی را مجاب كند تا حقوق ساخت هر گونه انیمیشن براساس اسپایدرمن را به مارول برگرداند. بنابراین پخش spectacular spider-man با وجود استقبال حیرت‌انگیز هواداران و مخاطبان تلویزیونی، متوقف شد تا راه برای دیزنی هموار شود و این كمپانی بتواند خودش از اسپایدرمن كارتون بسازد و پول هنگفتی به جیب بزند! بدین ترتیب ultimate spider-man ساخته شد.


تا یادم نرفته بگم که spectacular spider-man دو بار كاندیدای جایزه معتبر " آنی" (َAnnie Award) شد، یكبار در رشته بهترین كاراكتر دیزاین سال 2008 و یكبار هم در سال 2009 و در رشته بهترین استوری بُردینگ. همچنین، سایت معتبر IGN.com دو سال پیاپی آن را به عنوان بهترین سریال انیمیشن و اسپایدرمن را به عنوان جذاب‌ترین و محبوب‌ترین قهرمان تلویزیون انتخاب كرد. این سایت چندی پیش spectacular spider-man را به عنوان دومین سریال کمیک بوکی برتر تاریخ تلویزیون برگزید!
نقل قول کردن
Esmralda
+2 #14 Esmralda 1392-01-20 12:58
اون کارتون Spider-Man ی که توی اینترنت کلی ازش Meme ساختن کدومه ؟


Meme های این Spider-Man جزو بهترین meme ها هستش. خودم عاشقشونم (الان نشد اصله کاری ها رو بزارم )
ولی این spectacular spider-man نیست. درسته ؟ بهش میخوره یه چند دهه ای قدیمی تر باشه.
نقل قول کردن
mtm
+3 #15 mtm 1392-01-20 13:09
اون meme كه ميگي مال اولين سريال اسپايدرمنه كه تو دهه 60 ساخته شد.
نقل قول کردن
Esmralda
+5 #16 Esmralda 1392-01-20 13:27
اين تصوير مال همين كارتون Ultimate spider-man هستش؟ درسته؟


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
حالا جدی جدی what the F is this ؟ چرا اینطوری شده ؟
نقل قول کردن
mtm
+3 #17 mtm 1392-01-20 13:52
اون تصوير مربوط به قسمت ششم هستش: اوايل اين اپيزود اسپايدرمن در حال جا خالي دادن از شليك هاي ليزري يك شخصيت خبيث به نام living laser ديده ميشه. سپس جناب آقاي living laser به اسپايدرمن ميگه: you are toast ( يعني "دخلت اومده") بعد اسپايدرمن يكهو و براي چند ثانيه تبديل ميشه به يك نان "تست" (toast) شده!!! (در حقيقت انيماتورها ميخواستند با كلمه toast بازي كنند! ها ها ها!)
نقل قول کردن
Ryu Hayabusa
+2 #18 Ryu Hayabusa 1392-01-21 01:04
یعنی فقط می تونم بگم که گند زدن. اگه قرار باشه به این کار هاشون ادامه بدن ممکنه شخصیت اسپایدر من رو نابود کنن و بعد از یه مدت، این شخصیت از یاد همه بره!
نقل قول کردن
ETSPACE
+2 #19 ETSPACE 1392-01-21 01:11
WTF ?!!? امیدوار بودم The Spectacular SM رو بده بیرون marvel .. گندت بزنه! هم اعصاب منو بهم ریخته هم اعصاب ترابی رو :sad:
نقل قول کردن
Ń\ŖĦ2ŁŞ
+4 #20 Ń\ŖĦ2ŁŞ 1392-01-21 11:37
ترغیب شده بودم ببینمش که ...
نقل قول کردن
dk 313
-3 #21 dk 313 1392-01-21 12:15
والا به نظرم نهایتا برای خردسالان ساخته شده باشه.
از مارول بعیده
نقل قول کردن
mtm
+4 #22 mtm 1392-01-21 12:51
هيچم بعيد نيست
كلا مارول اغلب اوقات هيچ ارزشي براي هواداراش و خواسته هاي آنها قايل نيست
نقل قول کردن
DenzTpain
+1 #23 DenzTpain 1392-01-22 22:33
واقعا" جای بحث داره که چرا باید اینطوری بشه . :sad:
نقل قول کردن
admiral
+2 #24 admiral 1392-01-22 22:42
با اینکه،شخصا طرفدار اسپایدرمن نیستم،ولی با تمام و جود،به طرفدارای این شخصیت محبوب،بابت این فاجعه ی بشری(منظورمUlti mate Spider-Man هستش) تسلیت می گم...
نقل قول کردن
mtm
+4 #25 mtm 1392-01-22 23:15
یادمه که وقتی چند اپیزود از فصل اول پخش شذ هواداران اسپایدرمن در سرتاسر دنیا به صفحات فیس بوک سازندگان سریال Ultimate spider-man هجوم آوردند و با پیام ها و کامنت های منفی خود درباره این سریال کاملاً آنها را غافلگیر کردند! به طور مثال ، صفحه فیس بوک آقای Jeph Loeb (تهیه کننده و مغز متفکر این سریال) هزاران پیام از سوی هواداران خشمگین دریافت کرد و به همین دلیل برای مدتی تعطیل شد!

خبرش هم اینجاست:

marveltvnews.com/.../...
نقل قول کردن
ونداد
-4 #26 ونداد 1392-02-15 15:43
اتفاقا این یکی از بهترین انیمیشنای اسپایدر منی بود که من دیدم اگر هم میخواهید دانلود کنید و ببینید برید به سایت دانلودها اینو دانلود کنید البته ای کاش اسپایدر من خارقالعاده را متوقف نمیکردند :roll:
نقل قول کردن
ونداد
+2 #27 ونداد 1392-02-15 15:49
اینم خیلی خوبه که با قهرمانای دیگه و دشمنای انها مبارزه میکنه اخه نمیفهمم تو اونجرز هم هر وقت یه با یه قهرمان یا دشمن دیگه مثل دکتر دوم کاپیتان مارول ولولرین یا حتی اسپایدر من هم میامد پس چرا اون موقع هیچ چی نمیگفتین
نقل قول کردن
سهراب
-3 #28 سهراب 1392-02-17 20:54
چی چی هری آزبورن اصلا نقشی نداره ؟ قسمت آخر فسل اول که دو پارت داره اسپایدر من با گرین گبلین می جنگه هری هم تبدیل به ونوم میشه ! خیلی قشنگه مگه همش باید جدی باشه ؟ برید سایت دانلود ها دانلودش کنید تا بفهمید چی می گم ! : :D
نقل قول کردن
علی رضا حاجیلو
-1 #29 علی رضا حاجیلو 1392-02-19 18:11
این کارتون پر ایرادترین و چرت ترین کارتون اسپایدرمن تا حالا بوده
نقل قول کردن
mados
+4 #30 mados 1392-02-19 23:33
اتفاقا فصل دومش بهتر از اولیشه بعضی اشکالاشو رفع کردن خیلی هم بد نیست همش که نباید گریه کنیم حالا چی میشه یکم خوشنمک شه
نقل قول کردن
محمدامین
+2 #31 محمدامین 1392-02-20 14:12
اینا بیجا کردن که این سريال رو ساختن. :sad: :cry: :-| :oops: :sigh:
نقل قول کردن
lمحمد علی
+1 #32 lمحمد علی 1392-02-28 12:18
سلام
می خواستم بگم حداقل یک قسمت این سریال رو ببینید بعد انقدر پشت سرش بد بگین :-|
نقل قول کردن
یک طرفدار
-4 #33 یک طرفدار 1392-03-07 11:54
این اسپایدر خیلی هم خوبه. اگر هم خیلی شوخی توش داره به خاطر اینه که شما حالتون از اکشن زیادی به هم نخوره و این که میگین با "دكتر اختاپوس"، "ليزارد"، "گرين گابلين" و ... نمیجنگه فصل یک و دو رو یک بار نگاه کنید .و درباره ی کاراکترها همه ی انها به یک منظوری اینجا هستند ودر طی سریال چیز های زیادی به مرد عنکبوتی یاد میدهند ودرباره ی پاراگراف 5 مردعنکبوتی در حال اماده شدن و تمرین دیدن است واین که با قهرمان های دیگر همکاری میکند به همین دلیل است وبه وجود امدن ان گروه به دلیل این است که فیوری می خواهد ان ها را به avengersبعدی تبدیل کند و از نویسنده این سایت میخواهم حتی اگر یک بار هم که شده یک قسمت از سریال را تا اخر ببیند ......... :
نقل قول کردن
محمد عنکبوتی
#34 محمد عنکبوتی 1392-03-18 14:29
خیلی جالبه زن عم مي جوون تراز پیتره! فقط موهاش سفیده :D
نقل قول کردن
نوید
-5 #35 نوید 1392-03-27 16:45
مسلما این ultimate spiderman خیلی چیز دهن پر کنی اونم بعد از spectacular نیست,ولی به هر حال باید به نظر سازنده ها هم احترام گذاشت.
در ضمن این پست از لحاظ توضیحات خییلی بهتر از اون طوماره که سازنده ش فقط 8 اپیزود اول سریال رو دیده و داره واس خودش نظر میده.
ولی باز هم شاید مارول اینشکلی یه داستان دیگه برای اسپایدر من درست کرده(که هرچی باشه از تسخیر شدن جسم اسپایدی اونم توسط دکتر اختاپوس بهتره).
فکر کنید اینم یه فن فیکشنه
به نظر من تنها مشکل این سریال اسمشه:خود برنامه اصلا ربطی به ultimate شدن نداره و باید یه اسم دیگه میذاشت(که توش تیتر اسپایدر من نبود(چون برنامه چندین قهرمان داره نه فقط اسپایدی)!)و در اون صورت کلا مشکلی پیش نمیومد!!!
قبول دارم تو مورد شخصیت های "مهمان" خیلی زیاده روی کردن اما شما نباید انتظار داشته باشین یه سری "جدید" تر فقط خود اسپایدی رو داشته باشه
چطور بود یه برنامه میزاشتن که کمیکای اسپایدر منو از اول بخونه؟؟؟ فقط چون شماها دوست ندارید؟؟؟(طومار ه نشون داد که 274 نفر بیشتر با پاک شدن برنامه مخالف نیستن)
چطوره یک مقاله بنویسید که یه نقد منطقی داشته باشه:هم نکات مثبت رو بگه هم نکات منفی و بعد نتیجه گیری کنه(به این میگن نقد نه فقط نکات منفی یامثبت)
نقل قول کردن
نوید
-17 #36 نوید 1392-03-27 17:00
به نقل از مهربد:
نیاز به نقد و توضیح شما نبود از عکس ها معلوم است که اسپایدرمن نهایی یک افتضاح کامل است ممنون از نقد زیبایتان

(فارسیشو نمیدونم)انگلیسی ها یه ضرب المثل دارن که الان خیلی بدرد میخوره:
Never judge a book by it's cover
از طرفی این مقاله چون یه نقد غیرمنطقی,یه طرفه,و قطعا بدون دیدن برنامه ست,فقط تیکه های بدشو آورده.
باز قبول دارم که شوخی هاش گاهی اوقات لوسه ولی خوب فقط که نباید طرفدارای فیلم اکشن رو راضی کنه که؟
البته من بگم که هرچی هم باشه به پای Spectacular Spiderman نمیرسه...
شما چه مشکلی با کراس اور ها دارین؟؟؟
نقل قول کردن
mokhtar
+4 #37 mokhtar 1392-03-27 19:54
اتفاقا بنده تمام قسمت های این سریال را دیده ام و به اطمینان میگویم که آشغال ترین کارتونی است که تا به حال دیده ام (نه تنها بدترین کارتون اسپایدرمن بلکه آشغال ترین کارتونی که تا به حال دیده ام)
اصلا توهین میکنه به شعور مخاطب
هر کی هم که میگه خوبه بین 3 تا 5 سال سن داره و از اسپایدرمن هیچی نمیدونه
جنابعالی اگه راست میگی چند تا از خوبی های اینانیمیشن رو نام ببر تا ما هم یاد بگیریم...
در ضمن وقتی یک سریال اینقدر آشغاله باید فقط بهش انتقاد کرد چون به غیر از سطح انمیشن قابل قبولش هیچ جیز قابل دفاعی نداره
نقل قول کردن
mokhtar
+10 #38 mokhtar 1392-03-27 19:56
اتفاقا بنده تمام قسمت های این سریال را دیده ام و به اطمینان میگویم که آشغال ترین کارتونی است که تا به حال دیده ام (نه تنها بدترین کارتون اسپایدرمن بلکه آشغال ترین کارتونی که تا به حال دیده ام)
اصلا توهین میکنه به شعور مخاطب
هر کی هم که میگه خوبه بین 3 تا 5 سال سن داره و از اسپایدرمن هیچی نمیدونه
جنابعالی اگه راست میگی چند تا از خوبی های اینانیمیشن رو نام ببر تا ما هم یاد بگیریم...
در ضمن وقتی یک سریال اینقدر آشغاله باید فقط بهش انتقاد کرد چون به غیر از سطح انمیشن قابل قبولش هیچ چیز قابل دفاعی نداره

در ضمن ما هیچ مشکلی با به قول شما cross-over نداریم. ما با cross 0ver های احمقانه و بی هدف که فقط میخان کارکترهای درجه 4 و 5 مارول را به شهرت برسونند مشکل داریم
نقل قول کردن
نوید
-7 #39 نوید 1392-03-27 20:30
به طور قطع شما این سریالو ندیدین و فقط فصل اول یا حداکثر تا 2-3 اپیزود اول فصل دو رو دیدین که ایجوری حرف میزنین.
به نسبت این کارتون بد نیست؛و باور کن اگه تایتل اسپایدر منو از پشتش بردارن دیگه همچین انتقادایی بهش نمیشه و چرا به خاطر تایتل اسپایدر من این همه دشمن داره؟چون طرفدارای اسپایدر من
1)متعصبن و چشم دیدن شخصیت های دیگه ی مارول رو ندارن
2)دارن اونو با کمیک هایش مقایسه میکنن
3)چشم ندارن ببینن هیچ کسی که سنش از 14 کمتره یه برنامه رو نگاه میکنه
4)به خاطر ناتمام موندن سری قبلی ناراحتن
بگذریم ولی یه مشکلی هست:تو انتقاد باید هر دو طرفو دید و البته به علت این که مقاله نویس عزیز میخواسته مسخره کنه فیلمو به نکات خوبش اصلا فکر نکرده.
نکته:این متن اصلا توهین به کسی نیست (چون خودمم یه طرف دار اسپایدرمنم و قطعا بالای 5 سال سنمه فقط کمتر از شماها متعصبم)
نقل قول کردن
پارسا
+2 #40 پارسا 1392-04-14 14:51
این که همش شد بی مزگی و بی ربطی
نقل قول کردن
عرفان
-2 #41 عرفان 1392-06-04 16:29
اين افتضاحه :-x :-x آخه اين كجاش اسپايدرمنه :cry:
نقل قول کردن
بهار
#42 بهار 1392-06-27 21:05
به نظر من خیلی قشنگه و یک تحول جدید در داستان مردعنکبوتی به وجود اورد من خودم شخصا دوستش دارم شما که باید از خدا تون باشه که دکتر اختاپوس این قدر ضلیله ;-)
نقل قول کردن
محمد علی یراقی فرد
-3 #43 محمد علی یراقی فرد 1392-06-30 14:34
من هم این سریال تایید می کنم هم هیجان زیاد هم توی هر قسمت یه شخصیت جدید میاد وهم کمدی بودنش هم عالی البته من هر سه تای این انیمیشن ها رو دوست دارم (The Spectacular Spider-Man) و(Spider-Man: The New Animated Series)و(ultima te spiderman) رو دوست دارم و فرقی نمی زارم به نظر من مارول هیچ اشتباهی نکرده :lol:
نقل قول کردن
محمد حسین شهرابی فراهانی
+2 #44 محمد حسین شهرابی فراهانی 1392-08-05 08:03
نه تنها مارول انیمییشن های خوبش رو لغو کرد بلکه دی سی هم این کارو کرد.دی سی فصل جدید سریال زیبای یانگ جایتیس رو لغو کرد.
نقل قول کردن
REZA
+2 #45 REZA 1393-02-25 13:37
اقای ترابی یا عمو مختار لطفا پاسخ بدن :-)
با توجه به این مقاله و توضیحاتی که عمو مختار دادن حالا این انیمیشن بدترین انیمیشن مردعنکبوتی هست یا مردعنکبوتی نامحدود؟
با تشکر
نقل قول کردن
mtm
+3 #46 mtm 1393-02-25 13:42
#56:

من که فقط چند قسمت اولیه رو دیدم و بقیه اش رو ندیدم نمیتونم قضاوت درستی داشته باشم

ولی به نظرم اسپایدرمن نامحدود از نظر بدی به پای این سریال نمیرسه! چرا؟ چون اون تو یه سیاره دیگه اتفاق میافتاد و تکلیفش مشخص بود ولی این گند زده به شخصیت پردازی و ذات اسپایدرمن
نقل قول کردن
SPIDERTOXIN
-3 #47 SPIDERTOXIN 1393-10-16 19:48
آقا منم نقض این دلایل رو میارم!
1- شما مگه با ددپول حال نمی کنین؟ تازه، خیلی هم سریال با این جذاب شده!
2- این یکی که از اساس اشتباهه! از همه سریالهش بذله گوتر شده!
3- با موتوره موافقم خیلی ضایعست! حتی خودش هم گفت!
4- جاااااان؟!!
5- مگه شما Spider-Man and His Amazing Friends رو دوست ندارین؟
6- کجای یانگ جاستیس به هم مرتبط بود؟
7- موافقم، بعدی!
8- داستانها تو وسط جنگ اسپایدی با یکی شروع می شه، نباید بگه این کیه؟
9- هری ونومه!!! ونوم!!!
10- می گه "بالای این ساختمون بمون و ادامه بده!" ام جی خودش اومد پایین! بعد شما بودید راه بهتری از "جنگ غذاااا!" سراغ داشتید؟
شما فصل سه رو ببین! نه تیمش هست، نه زیاد با ما حرف می زنه! شوخی ها هم بهتره!
نقل قول کردن
Dark Carnage
#48 Dark Carnage 1394-06-23 12:30
من که خوشم اومد ولی یه چیزیش چرت بود آخه هری لباس سیمبیوت سیاه را میپوشد و ونوم میشود؟؟؟؟!!!! از کی تا حالا جی جوآن جیمسون حشره کش تولید میکنه و تبلیغ میکنه!
نقل قول کردن
arsam
#49 arsam 1394-08-07 19:45
آقای ترابی من با همه موافقم به غیر از شماره ی 3.
چون اگه همون قسمت راجبه موتور سیکلت رو ببینین خود دکتر کانرز توضیح میده که چرا مرد عنکبوتی نیاز به موتور داره.
اگه شما قسمت دوم از دقیقه ی 7 به بعد رو ببینین متوجه میشین.
پ.ن:اشتباه برداشت نکنین من از این سریال خوشم نمیاد ولی با شماره 3 مخالفم. :-* :-*
نقل قول کردن
Amin-Nzi
#50 Amin-Nzi 1397-10-01 13:59
خسته نباشید آقای ترابی :-)
درسته یه مقدار انیمیشن رو به صورت بچه گانه طراحی کردن
و یا حتی کار هایی که مختص ددپول هست رو
مثل شکستن دیوار چهارم یا شوخ طبعی خیلی خیلی زیاد
رو به مردعنکبوتی نسبت دادن :-x
اما خوب با این حال این انیمیشن نکات مثبتی هم داره
ارزش دیده شدن را هم داره
البته پیتر و اطرافیانش در این انیمیشن،اون پیتر و اطرافیان پیتر در کمیک نبود :-?
نقل قول کردن
mtm
#51 mtm 1397-10-01 16:10
به نقل از Amin-Nzi:
خسته نباشید آقای ترابی :-)
درسته یه مقدار انیمیشن رو به صورت بچه گانه طراحی کردن
و یا حتی کار هایی که مختص ددپول هست رو
مثل شکستن دیوار چهارم یا شوخ طبعی خیلی خیلی زیاد
رو به مردعنکبوتی نسبت دادن :-x
اما خوب با این حال این انیمیشن نکات مثبتی هم داره
ارزش دیده شدن را هم داره
البته پیتر و اطرافیانش در این انیمیشن،اون پیتر و اطرافیان پیتر در کمیک نبود :-?

من این مقاله رو سالها پیش و اون اوایل پخش سریال نوشتم
در فصل های بعدی خیلی بهتر شد
چند تا اپیزود تاپ هم داشت که بگردی تو سایت درباره شون مقاله پیدا میکنی
مثلا اپیزودهای مربوط به دنیای عنکبوتی خوب بودن
llink.ir/998w
یا مثلا اپیزود برترش که به نظرم به مناسبت کریسمسس پخش شد
نقل قول کردن
Amin-Nzi
#52 Amin-Nzi 1397-10-02 06:32
به نقل از mtm:
به نقل از Amin-Nzi:
خسته نباشید آقای ترابی :-)
درسته یه مقدار انیمیشن رو به صورت بچه گانه طراحی کردن
و یا حتی کار هایی که مختص ددپول هست رو
مثل شکستن دیوار چهارم یا شوخ طبعی خیلی خیلی زیاد
رو به مردعنکبوتی نسبت دادن :-x
اما خوب با این حال این انیمیشن نکات مثبتی هم داره
ارزش دیده شدن را هم داره
البته پیتر و اطرافیانش در این انیمیشن،اون پیتر و اطرافیان پیتر در کمیک نبود :-?

من این مقاله رو سالها پیش و اون اوایل پخش سریال نوشتم
در فصل های بعدی خیلی بهتر شد
چند تا اپیزود تاپ هم داشت که بگردی تو سایت درباره شون مقاله پیدا میکنی
مثلا اپیزودهای مربوط به دنیای عنکبوتی خوب بودن
llink.ir/998w
یا مثلا اپیزود برترش که به نظرم به مناسبت کریسمسس پخش شد

خسته نباشید
دستتون هم درد نکنه
نقل قول کردن
- -
#53 - - 1398-05-07 22:35
واقعا حیف سریالی مثل the spectacular spider man :cry:
نقل قول کردن
badlight
#54 badlight 1398-12-16 14:04
درسته اسپایدی نباید بعد چهارم رو بشکنه ولی همین امر باعث شد تو اپیزودایی که ددپول حضور داره مردم ببینند ددپول کاملا داره ..... میزنه به اسپایدی و غرورشو میشکنه :D
نقل قول کردن
cap
#55 cap 1399-06-15 05:25
یادمه چندسال پیش یکی از قسمت هاش رو دیده بودمو خوشم اومده بود(خا بچه بودم دیگه فرق فیلم خوب و بد رو نمی تونستم تشخیص بدم :D )
اون نظری که درباره خوب بودن ش داشتم موند و موند تا اینکه الان دیدم که گذاشتیدش(قبلا ندیده بودمشون)
رفتم و خواستم تا فردا صبر کنم وچند تا از قسمت های دردویل رو ببینم تا رم گوشی خالی بشه.(۱۲۸ گیگ رم رو با فیلم و کمیک پر کردم :D )بعد التیمات اسپایدرمن رو دانلود کنم که چشمم به این مقاله افتاد و کلا هیچی به هیچی و نظرم درباره دانبود کردن التیمات اسپایدرمن عوض شد و باید دنیال یک انیمیشن جدید بگردم :D
نقل قول کردن
slade wilson
#56 slade wilson 1399-06-15 10:08
به نقل از cap:
یادمه چندسال پیش یکی از قسمت هاش رو دیده بودمو خوشم اومده بود(خا بچه بودم دیگه فرق فیلم خوب و بد رو نمی تونستم تشخیص بدم :D )
اون نظری که درباره خوب بودن ش داشتم موند و موند تا اینکه الان دیدم که گذاشتیدش(قبلا ندیده بودمشون)
رفتم و خواستم تا فردا صبر کنم وچند تا از قسمت های دردویل رو ببینم تا رم گوشی خالی بشه.(۱۲۸ گیگ رم رو با فیلم و کمیک پر کردم :D )بعد التیمات اسپایدرمن رو دانلود کنم که چشمم به این مقاله افتاد و کلا هیچی به هیچی و نظرم درباره دانبود کردن التیمات اسپایدرمن عوض شد و باید دنیال یک انیمیشن جدید بگردم :D

مرد عنکبوتی خارق‌العاده دانلود کن خیلی خوبه 8)
نقل قول کردن
cap
#57 cap 1399-06-15 11:07
به نقل از slade wilson:
به نقل از cap:
یادمه چندسال پیش یکی از قسمت هاش رو دیده بودمو خوشم اومده بود(خا بچه بودم دیگه فرق فیلم خوب و بد رو نمی تونستم تشخیص بدم :D )
اون نظری که درباره خوب بودن ش داشتم موند و موند تا اینکه الان دیدم که گذاشتیدش(قبلا ندیده بودمشون)
رفتم و خواستم تا فردا صبر کنم وچند تا از قسمت های دردویل رو ببینم تا رم گوشی خالی بشه.(۱۲۸ گیگ رم رو با فیلم و کمیک پر کردم :D )بعد التیمات اسپایدرمن رو دانلود کنم که چشمم به این مقاله افتاد و کلا هیچی به هیچی و نظرم درباره دانبود کردن التیمات اسپایدرمن عوض شد و باید دنیال یک انیمیشن جدید بگردم :D

مرد عنکبوتی خارق‌العاده دانلود کن خیلی خوبه 8)

باشه حتما.الان هدف م همین بود. این ۲تا سری جدید(مردعنوبوتی خارق العاده و اون یکی ی که از سال ۲۰۱۷ شروع شده با اون اسپایدرمن قدیمی(اسمش رو یادم نمیاد) رو دان کنم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید