10 کمیک مرد عنکبوتی که برای دنیای گیم عالی هستند!

10 کمیک گیم بازی مرد عنکبوتی

اگر این 10 داستان توسط سازندگان بازی مورد اقتباس قرار بگیرند شاهد ساخت بازی های عالی از مرد عنکبوتی خواهیم بود!

مقدمه: همانطور که میدانید مرد عنکبوتی از سابقه ای طولانی در دنیای بازی های رایانه ای برخوردار است و به جرات میتوان ادعا کرد که هیچ گیمری نیست که حداقل یکی از بازی های مرد عنکبوتی را انجام نداده باشد (برای خواندن تاریخچه بازی های مرد عنکبوتی اینجا را کلیک کنید) با وجود آنکه تا به حال بازی های فوق العاده زیادی از روی مرد عنکبوتی ساخته شده (برای خواندن مقاله 10 بازی برتر اسپایدرمن اینجا را کلیک کنید) ولی باید قبول کرد که در سالهای اخیر بازی های  این قهرمان درخشش خیره کننده سابق را نداشته اند. در واقع در سالهای اخیر بازی های مرد عنکبوتی یا به نوعی از روی فیلم هایش اقتباس شده اند (مثل بازی های متوسطی همچون The Amazing Spider-Man) و یا اینکه سعی شده از داستان های اریجینال در آنها استفاده شود که مستقیما از کمیک های اسپایدرمن اقتباس نشده اند (مثل بازی سطح پایین Edge of Time). ولی سئوالی که مطرح است این است که چرا سازندگان بازی های اسپایدرمن از داستان های کلاسیک مرد عنکبوتی استفاده نمیکنند؟ واقعا حیف نیست که شخصیتی مثل مرد عنکبوتی که همه کارشناسان او را دارای شماری زیاد از بهترین داستان های تاریخ کمیک میدانند، اکثرا در بازی هایی قرار میگیرد که داستان های متوسط و اریجینال دارند؟ به همین دلیل من 10 داستان کمیک بوکی را انتخاب کرده ام که اگر مورد اقتباس بازیسازان قرار بگیرند قابلیت شاهکار شدن را دارند!

 

10- جزیره عنکبوتی (Spider-Island)

کمیک spider island

 در این آرک عظیم مردم شهر نیویورک به ویروسی عجیب که توسط دشمن قدیمی مرد عنکبوتی به نام  «شغال» درست شده، مبتلا شدند و در نتیجه به قدرت های عنکبوتی دست یافتند. سپس جزیره منهتن از سوی نیروهای امنیتی محاصره شده تا ویروس به بیرون درز نکند. سپس مرد عنکبوتی با اعضای اونجرز و 4 شگفت انگیز همکاری کرد تا جلوی تبدیل شدن مردم شهر به عنکبوت های غول آسا را بگیرد. در این داستان اکشن و fun، میبینیم که چرا مرد عنکبوتی یک قهرمان منحصر به فرد است زیرا در مقابل مشکلات بزرگ قرار میگیرد و از هوش و شوخ طبعی خودش را استفاده میکند ...

چرا این داستان قابلیت تبدیل شدن به یک بازی خوب را دارد؟

این داستان همه آن چیزی که یک بازی مرد عنکبوتی نیاز دارد، را دارد. یعنی شاهد بحرانی بزرگ در دنیایی محیط باز (open-world) مثل منهتن هستیم. این داستان در ضمن ابرشرورهای متنوعی دارد که میتوانند غول (boss) های خوبی برای بازی باشند. حضور افتخاری شخصیت های دیگر مارول مثل «کاپیتان آمریکا»، «ولورین» و ... میتواند مورد توجه بازیسازان قرار بگیرد. همچنین در پایان داستان شاهد تبدیل شدن شخصیت خبیث به یک هیولای بسیار بزرگ هستیم که میتواند یک مرحله آخر بسیار مهیج را رقم بزند!

مطالب مرتبط:

معرفی «شغال» (The Jackal)

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی

 

9- هجوم قاتلین عنکبوت (Invasion of the Spider-Slayers)

قاتل عنکبوت spider slayer

 در این داستان 6 قسمتی که سال 1992 چاپ شد مرد عنکبوتی با ده ها روبات معروف به "قاتل عنکبوت" (spider-slayer) مواجه شد. درسته که شاید شاهد عمق خاصی در این داستان نبودیم ولی در کل خیلی باحال و مفرح بود. ضمن اینکه طراح اش هم کسی بود به نام «مارک بگلی» (مردی که یکی از 4 طراح بزرگ تاریخ مرد عنکبوتی محسوب میشود)

چرا این داستان قابلیت تبدیل شدن به یک بازی خوب را دارد؟

البته قبلا یک بازی از روی این داستان ساخته شده (برای کنسول Game Boy) ولی اونقدر افتضاح بود  که فراموش بشه بهتره! ولی الان با کنسول های مقتدری مثل PS4 و Xbox One میشه خیلی بهتر اونو به بازی تبدیل کرد. به علاوه در این داستان ما شاهد حضور برخی از معروف ترین دشمنان مرد عنکبوتی مثل «الکترو» و «عقرب» و ... بودیم پس واقعا جالبه که اونا رو در یک بازی نسل بعدی ببینیم. همچنین این داستان بهانه خوبی برای سازندگان اش هست تا اینکه هر چقدر دلشون میخواد روبات جلوی راه مرد عنکبوتی قرار بدن (کلا اسپایدی تو بازی هاش زیادی روبات هست)!

مطالب مرتبط:

نگاهی به بازی Invasion of Spider-Slayers برای کنسول گیم بوی

معرفی دشمنان معروف مرد عنکبوتی: قاتل عنکبوت!

 

8- داستان های اولیه «ونوم»

کمیک ونوم

وقتی ونوم برای اولین بار در داستان های مرد عنکبوتی خلق شد خوانندگان با شخصیتی مخوف و ترسناک مواجه شدند. او تمام نیروهای فوق بشری مرد عنکبوتی را داشت ، از اسرار او با خبر بود و فقط و فقط به گرفتن انتقام از مرد عنکبوتی فکر میکرد! آنها شماری از جدی ترین، شخصی ترین و سرگرم کننده ترین نبردهای تاریخ اسپایدرمن را با هم انجام دادند. ولی متاسفانه ونوم به زودی به یک ضد قهرمان آبکی (!) تبدیل شد و پتانسیل عظیم خود برای شرارت را از دست داد.

چرا این داستان قابلیت تبدیل شدن به یک بازی خوب را دارد؟

میتوان درست مثل عالم کمیک اسپایدرمن را ابتدا در حال مبارزه با شخصیت های خبیث دیگر نشان داد ولی گاهی اوقات شاهد حملات غافلگیرانه ونوم به او باشیم. ونوم میتواند درست مثل Nemesis در بازی بیادماندنی Resident Evil 3 یک نیروی توقف ناپذیر باشد که اسپایدرمن باید به هر قیمتی شده از دستش فرار کند! حتی میتوان مرحله آخر و نبرد نهایی را در جزیره ای استوایی انجام داد (مثل شماره 347 کمیک Amazing Spider-Man). اونوقت یه جورایی با یک Far Cry 3 طرف خواهیم بود!

مطالب مرتبط:

«ونوم»، «كارنیج» و دیگر سیمبیوت ها چطور و از كجا وارد زندگی «پیتر پاركر/مرد عنكبوتی» شدند؟

لینك دانلود كمیك ونوم – Venom

 

7- مرگ مرد عنکبوتی دنیای التمیت

مرگ مرد عنکبوتی دنیای التمیت

در این داستان ماندگار، اکشن و البته غم انگیز پیتر پارکر دنیای التمیت (Ultimate) با برخی از خطرناک ترین دشمنان خود جنگید و در آخر در نبردی با «گرین گابلین» کشته شد.

چرا این داستان قابلیت تبدیل شدن به یک بازی خوب را دارد؟

بازی های  فوق العاده سری Arkham به خوبی جوهره و ذات بتمن را به نمایش میگذارند. ولی قطعا یکی از جذابیت های انکار ناپذیر این بازی ها لحن و فضای جدی و تاریک آنهاست. این داستان هم میتواند چنین لحنی داشته باشد. یعنی میتوان در این بازی شاهد یک مرد عنکبوتی بود که در نیویورکی رئالیستی تاب میخورد و در حالیکه تیر خورده باید با نسخه ای روان پریش تر از گرین گابلین ، مرد شنی و ... روبرو شود. واقعا آیا دیدن نبرد های نبردهای وحشیانه مرد عنکبوتی در خیابان های شهر با دار و دسته گرین گابلین در حالیکه او خانواده و عزیزان پیتر پارکر را تهدید کرده، از فضای سری Arkham شوکه کننده تر نیست؟

مطالب مرتبط:

لحظات ماندگار در کمیک بوک های اسپایدرمن: مردعنکبوتی نهایی کشته می‌شود!

لینك دانلود تمام كمیك های "Ultimate Spider-Man"

 

6- مرد عنکبوتی به حومه شهر میرود!

مرد عنکبوتی به حومه شهر میرود

یکی از بهترین داستان های تاریخ مرد عنکبوتی که توسط «پیتر دیوید» نوشته و در شماره 267 کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز چاپ شد و در آن اسپایدرمن برای دستگیری یک خلافکار خرده پا مجبور میشود به حومه شهر برود و در آنجا با اتفاقات خنده داری مواجه میشود.

چرا این داستان قابلیت تبدیل شدن به یک بازی خوب را دارد؟

قرار نیست داستان هر بازی از مرد عنکبوتی خیلی عظیم و به قول معروف یک event باشد. بنابراین میتوان از داستان های اینچنینی برای ساخت بازی های جمع و جور مرد عنکبوتی استفاده کرد (مثل بازی های قابل دانلود walking Dead) . حتی میتوان به جای مبازرات بزرگ مرد عنکبوتی را وارد دیالوگ های بامزه کرد و بدیت ترتیب شوخ طبعی ذاتی او را نشان داد. همچین داستانی جان میدهد برای یک بازی مفرح برای گوشی های موبایل یا تبلت

مطالب مرتبط:

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: اسپایدرمن به حومه شهر میرود!

شماره 267 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

 

5- سوپرمن علیه اسپایدرمن!

سوپرمن بر علیه اسپایدرمن

در سال 1976 مارول و دی سی برای اولین بار با هم همکاری و کمیک مشترک سوپرمن/اسپایدرمن را منتشر کردند. در این کراس اور تاریخی سوپرمن و مرد عنکبوتی ابتدا نبردی کوتاه داشتند ولی خیلی زود علیه دشمنان مشترک خود یعنی «دکتر اختاپوس» و «لکس لوثر» با هم متحد شدند.  

چرا این داستان قابلیت تبدیل شدن به یک بازی خوب را دارد؟

در دنیای گیم بارها  شاهد کراس اورهای عجیب و غریب بوده ایم (مثل رویارویی سوپرمن ُ با Scorpion مشهور سری بازی های Mortal Kombat یا رویارویی مرد عنکبوتی با Mega Man کپکام در بازی Marvel Superheroes vs Capcom) .  پس چرا مارول و دی سی هم چنین کاری نکنند؟! میشه یه بازی co-op ساخت یا بازی که بتوان در برخی مراحل با سوپرمن بازی کرد و در برخی دیگر با مرد عنکبوتی (یا با هر دو!) البته شاید نحوه کنترل این دو شخصیت با هم متفاوت باشد و سازندگان بازی مجبور شوند مراحلی مجزا برای آنها طراحی کنند. ضمنا دیدن دشمنان معروف سوپرمن و اسپایدرمن در یک بازی میتواند خیلی جالب باشد (آیا مبارزه مرد عنکبوتی با Doomsday یا Brainiac معرکه نیست؟) در هر حال این بازی میتواند آغازی باشد برای کراس اورهای fun مارول و دی سی.

مطالب مرتبط:

تاریخچه کمیک های اسپایدرمن - قسمت اول

 

4- Torment

کمیک Torment

Torment در اوایل دهه 90 میلادی توسط طراحی مشهور به نام «تاد مک فارلین» خلق شد و 2.6 میلیون نسخه از قسمت اول آن به فروش رفت و رکوردهای فروش را جابجا کرد.  در این داستان نه چندان قوی مرد عنکبوتی با «لیزارد» (که جادو شده) مبارزه میکند نبرد او با لیزارد یکی از خشن ترین و خفن ترین نبردهای او میباشد.

چرا این داستان قابلیت تبدیل شدن به یک بازی خوب را دارد؟

فضای بازی های مرد عنکبوتی همیشه PG بوده. یعنی ما هیچ وقت شاهد فضایی واقعا خشن که برای بچه ها مناسب نباشد، نبوده ایم. ولی در این داستان با مرد عنکبوتی طرف هستیم که به خونریزی افتاده و نزدیک است مجنون شود! او حتی از ضربات سهمگین برای حمله به لیزارد استفاده میکند که بی سابقه است. بنابراین در این بازی میتوان سیستم مبارزه مرد عنبکوتی را متفاوت و چاشنی خشونت به آن اضافه کرد (مثلا چیزی شبیه به God of war) . البته این داستان به قدر کافی خوراک برای یک بازی چند ساعته ندارد ولی یک نویسنده خوب میتواند با افزودن  موارد جالب آن را تکمیل کند.

مطالب مرتبط:

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: تاد مك فارلین

10 كمیكی كه با بیشترین جار و جنجال منتشر شدند!

 

3- پایان جهان (Ends of the Earth)

مرد عنکبوتی بیش از 50 ساله داره با «شش خبیث» میجنگه ولی آنها هیچ وقت اینقدر خطرناک نبوده اند! در این داستان «دکتر اختاپوس» که مرگ را در یک قدمی خود حس میکند بار دیگر رهبری این گروه را بر عهده میگیرد تا از طریق ماهواره های کنترل شده از راه دور جو کره زمین را به آتش بکشد! اسپایدی با گروه اونجرز متحد میشود تا جلوی او شش خبیث را بگیرد. در نهایت هم شاهد یه سری صحنه های مبارزه مهیج و ایثارهای قهرمانانه ای هستیم که اشک از چشمان خواننده جاری میکنند ...

چرا این داستان قابلیت تبدیل شدن به یک بازی خوب را دارد؟

این داستان پر است از لحظاتی که جان میدهند برای گیم! مثلا اسپایدی رهبری گروه اونجرز را علیه یک روبات اختاپوسی بر عهده میگیرد، یا مرد شنی در صحرای عظیم توفانی از شن به پا میکند و ... این داستانی مشابه با فیلم های بلاک باستر هالیوودی است که پایانی دراماتیک دارد که میتواند به یک final boss fight تمام عیار تبدیل شود و در ضمن میتواند پیش زمینه ای باشد برای دو داستان بعدی این لیست!

مطالب مرتبط:

معرفی گروه "شش خبیث" (Sinister Six) 

 

2- مرد عنکبوتی برتر

مرد عنکبوتی برتر superior spiderman

داستانی که علاقمندان به سایت حتما با آن آشنا هستند: دکتر اختاپوس توانست ذهن و جسم خود را با پیتر عوض کند. در نتیجه ما برای یک سال شاهد یک مرد عنکبوتی مغرور، بی وجدان، پدر سوخته،  نالوطی و البته عاشق پیشه به نام "مرد عنکبوتی برتر" بودیم!

چرا این داستان قابلیت تبدیل شدن به یک بازی خوب را دارد؟

این داستان میتواند قابلیت هایی را در اختیار گیمرها قرار دهد که هیچ کدام از بازی های قبلی مرد عنکبوتی تا به حال نتوانسته اند! حتی میتوان خاصیت level up به بازی داد و مرد عنکبوتی برتر را همراه با سلاح ها و ادوات جنگی مختلف به تصویر کشید که در مراحل مختلف unlock میشوند. ضمن اینکه این داستان میتواند به "ملت گابلین" (Goblin Nation) ختم شود و ما بدین شکل با گرین گابلین کبیر و مزدوران او مبارزه کنیم! (از نظر من که عالیه!) در آخر هم مرد عنکبوتی واقعی برمیگرده ولی ناگهان در تیتراژ پایانی بازی شاهد «مورلان» هستیم که درباره شکار موجودات عنکبوتی هشدار میده و اینگونه میرسیم به گزینه شماره 1 این لیست!

مطالب مرتبط:

لینک دانلود کمیک های مرد عنکبوتی برتر به زبان فارسی

نقد شماره 700 كمیك "اسپایدرمن شگفت انگیز"

 

1- دنیای عنکبوتی (Spider-Verse)

جهان عنکبوتی spider-verse

خانواده وارثان درصدد است تا موجودات عنکبوتی مختلف را شکار کند. حالا این وظیفه مرد عنکبوتی دنیای اصلی است تا با کمک مردان و زنان عنکبوتی دنیاهای دیگر با آنها بجنگد!

چرا این داستان قابلیت تبدیل شدن به یک بازی خوب را دارد؟

درسته که بازی موبایل Spiderman unlimited به صورت اپدیت این داستان را به طور نصفه و نیمه مورد اقباس قرار داده ولی واقعا دنیای عنکبوتی يك رويداد واقعا عظیم، غیر قابل پیشبینی و مهیج بود که لیاقت آن را دارد یک بازی معرکه مجزا برای کنسول های پیشرفته از رویش ساخته شود. این داستان همه چیز دارد ، از شرورهای بزرگ و جذاب و لوکیشن های متنوع گرفته  تا مردان عنکبوتی مختلف با تجهیزات و سبک مبارزه مختلف و بنابراین  میتواند خاطره خوش بازی shattered dimensions را در ذهنن بازیبازان زنده کند. ضمن اینکه این بازی میتواند پایانی بر یک سه گانه باشد که با بازی Ends of Earth و با Superior Spider-Man ادامه یافت.

مطالب مرتبط:

تمام كميك هاي دنياي عنكبوتي را به زبان فارسي بخوانيد 

 

 عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mokhtar
+3 #91 mokhtar 1393-11-05 20:04
به نقل از captain america:
نه عمو شماره 33 که اسپایدرمن خودشو از زیر آوار خلاص میکنه اونجایی که برای نجات جون زن عمو می و بدست آوردن اون دارو به مبارزه با اختاپوس میپردازه فکر کنم با اضافه کردن چند تا مرحله و غول بشه بازی خوبی ازش ساخت .

ایده خوبیه ولی این داستان بارها به انواع مختلف در دنیای انیمیشن و فیلم تکرار شده
ضمن اینکه میشه همون ایده امدن بیرون از زیر اوار رو تو مثلا بازی ends of earth به نوعی مورد اشاره قرار داد
نقل قول کردن
THE SUPERIOR SPIDER MAN
+3 #92 THE SUPERIOR SPIDER MAN 1393-11-07 14:23
اگه از اسباک بازی بسازن مثله بازی web of shadows می شه بگم چرا؟چون مثل اون بازی خوب یا بد رو باید انتخاب کنی.
مثل اون بازی گرین گابلین شهر رو به گند می کشونه
بعید می دونم از اسباک بازی بسازند
نقل قول کردن
North-wolf
+2 #93 North-wolf 1394-02-01 22:18
بازی marvel: future fight بی نظیره
همه ابرقهرمانای مارول هستن
فقط ایکس من و فنتستیک نیستن
محافظان کهکشان هم در آپدیت های بعدی اضافه میشن
خدارو چه دیدی شاید ایکس من و فنتستیک هم اومدن
در کل خیلی خوبه
نقل قول کردن
parsa parker
+1 #94 parsa parker 1394-02-01 22:36
و همین طور داستان(ends of the earth)
نقل قول کردن
Shervin
+1 #95 Shervin 1394-02-01 23:14
همیشه دوست داشتم یه بازی فوق‌العاده و متفاوت از اسپایدرمن بـبینم
از این نظر که سروصدا کنه و بهش توّجه بشه
داستانی جـدی و غمگین داشته باشه با داستان قوی و گیم‌پلی متفاوت و خوب
اگر رده‌ی سنّی بازی هم بره بالاتر شاید بهتر باشه
من خودم از میان این ده داستان ، شماره‌ی 7 رو خیلی ترجیح می‌دم یعنی مرگ پیترپارکر ! و بعد از این داستان هم ، شماره 1 رو ترجیح می‌دم
عمو مختارجون دمت گرم ;-)
راستی بازی جدیدی از اسپایدرمن ساخته نمی‌شه ؟ بر اساس فیلم جدید یا مجزا ؟
نقل قول کردن
movahedm
+1 #96 movahedm 1394-02-02 13:28
یکی از بازی هایی که ونوم توش حضور داشت و دوست داشتم web of shadows بود که به نظرم عاالی بود توش میتونستیم گربه سیاه لوک کیج و حتی ولورین رو ببینیم حتی نشونه های زیادی هم از تونی استارک بود و از همه بهتر این که با االکترو کرکس و.............. ....... مبارزه میکنیم اما قسمت جالبش مبارزه با ولوورین بود و چیزی که برای اولین بار اتفاق افتاد کتکت زدن مردم توسط مرد عنکبوتی بود مردمی که توسط ونوم الوده شده بودن و به مرور زمان تبدیل به موجوداتی شبیه ونوم میشدن و این که ما حتی به مقر کینگ پین هم حمله میکنیم
و این که این بازی دلبخواهی یعنی میتونی سیاه یا قرمز بشی مثلا تو اخرای داستان که فیلیشیا هاردی رو که الوده شده رو حسابی کتک زدی و مری جین اومده دنبالت میتونی با انتخاب قرمز با ام جی بری و میتونی با انتخاب سیاه ام جی رو برای همیشه ترک کنی و فیلیشیا رو نجات بدی
یا میتونی بعد از کتک زدن ولوورین که اونم تو یه صحنه الوده میشه اونو بکشی یا نجاتش بدی و .........
اسن بازی محشره اگه تو سالی مثل 2014 ساخته میشد با این پیشرفت و کیفیت سر به فلک میزد با این حال که این بازی تو زمانی که اومد خیلی سر و صدا کرد
نقل قول کردن
bullied hero
+1 #97 bullied hero 1394-02-02 20:42
طرح های عالی ای بودن .
به نظرم ساخت بازی ای از "دوازده خبیث" هم بد نباشه .یعنی کم کم دوازده تا رئیس مرحله که تو بعضی قسمت ها بیان و دسته جمعی به اسپایدی حمله کنند.
بعضی هاشون هم مثل "تامب استون " و کله چکشی مقر و یاران خاص خودشون رو دارن.محشره!(الب ته نه برای اسپایدی)
نقل قول کردن
Spectacular Spider-Man
+2 #98 Spectacular Spider-Man 1394-02-02 21:58
به نظر من داستان Marvel Knights Spider-Man هم پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به یک بازی داره.
نقل قول کردن
Arshiya Sobhi
#99 Arshiya Sobhi 1394-04-06 11:53
واقعا عالی بود من خیلی دوست دارم شماره 2یعنی spider man superior رو بازی کنم حتما خیلی بازی باحال میشه
نقل قول کردن
sh-spidey
#100 sh-spidey 1394-04-17 18:29
عمو مختار دستت طلا واقعا مقاله ی خوبی بود
;-) اگه از روی اسپایدر ورس یه بازی بسازن)برای ایکسباکس سیصدو شصت)بسازن واقعا علی میشه و قابلیت دسترسی به عنکبوتی های مختلف در هر زمانو داشت مثلا اسپایدی واقعی متعلق به دنیای 616و میکل اوهارا و مرد عنکبوتی برتر در حال جنگ با وارثان باشن و ما مثلا در حال بازی با مرد عنکبوتی برتریم و جون مرد عنکبوتی برتر داره تموم میشه بعد یه دفعه مثلا میکل اوهارا بشی و بقیه ی اسپایدی ها هم باهات بیان و همرهت بجنگن البته حالا این یادم اومد درست مثله بازی spider man friend or.....
نقل قول کردن
...ARTIN MORADYANS...
#101 ...ARTIN MORADYANS... 1395-03-30 12:48
ممنونم عمو مختار...
مقاله بسيار پر بار و خوبي بود...
كاراتون عالي اند...
نقل قول کردن
Captain Dead Pool
#102 Captain Dead Pool 1395-08-13 11:55
در مورد بازی حومه شهر اره همه بازی ها نبایدeventداشته باشند ولی مردم اینو میخوان
نقل قول کردن
Alisa_Aryana
#103 Alisa_Aryana 1399-06-24 11:08
ببخشید به نظرم بازی کمیک دنیای‌ونومی «VenomVerse» و ادامش ونومیزد «Venomized» هم واسه تبدیل شدن به گیم خیلی جذابن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44