10 فیلم کمیک بوکی/ ابرقهرمانی که موفق به کسب جایزه اسکار شده اند

10 فیلم کمیک بوکی/ ابرقهرمانی که موفق به کسب جایزه اسکار شده اند

این مقاله به مناسبت مراسم اسکار 2018 که دیروز برگزار شد، تقدیم شما میشود.

مقدمه: درسته که اسکار و اعضای آکادمی در کل فیلم های کمیک بوکی و ابرقهرمانی رو تحویل نمیگیرند و امسال هم حسابی حق فیلم "لوگان" رو خوردند ولی دلیل نمیشه تا به حال هیچ فیلم کمیک بوکی اسکار نگرفته باشه.در این مقاله به معرفی 10 فیلمی که تا به حال موفق به برنده شدن در اسکار شده اند پرداخته میشود.

 

1- شش قهرمان بزرگ (Big Hero Six)

 شش قهرمان بزرگ (Big Hero Six)

و بار دیگر یک انیمیشن دیزنی در مراسم اسکار سال 2015 بهترین انیمیشن سال شد. البته خیلی ها بودند که عقیده داشتند که این کارتون لیاقت این جایزه را نداشت چون تم ها و ایده های آن کلیشه ای بودند. رقبای بدی هم نداشت. مثل "آواز دریا" که از تخیلی بسیار عالی برخوردار بود یا "قصه شاهزاده خانم کاگویا" که حالتی شاعرانه داشت. حتی "چگونه اژدهای خود را تعلیم دهیم 2" نیز کارتون خوبی بود. اما در هر حال همانطور که در این مقاله نیز گفته بودم این کارتون براساس یکی از کمیک بوک های گمنام مارول ساخته شده بود و اسکار برد چون دیزنی باید هر سال اسکار این رشته رو ببره!

 

2- سوپرمن (Superman the Movie)

 سوپرمن (Superman the Movie)

شعار پوسترهای فیلم "سوپرمن: فیلم سینمایی" (ساخته ماندگار ریچارد دانر) این بود: "باورتون میشه یک مرد میتونه پرواز کنه". اسکاری که این فیلم در زمینه بهترین جلوه های ویژه گرفت نشون میده شعار مذکور چقدر درست بوده. ضمن اینکه اون موقع آکادمی جایزه ای به نام بهترین جلوه های ویژه نمیداد و همین که یک جایزه ویژه به خاطر جلوه های ویژه این فیلم داده نشان میده چقدر افکت عالی در زمان خودش داشته. مخصوصا سکانس های پرواز کردن سوپرمن که به نظرم مهم ترین بخش یک فیلم سوپرمن است. این فیلم در رشته های بهترین موسیقی ، بهترین صدا گذاری و بهترین تدوین نیز کاندید شده بود ولی نتونست برنده بشه. مخصوصا موسیقی آقای جان ویلیامز واقعا حیف شد . در واقع چون ایشون سال قبلش به خاطر "جنگ ستارگان" اسکار گرفته بود و دو سال قبلش هم به خاطر فیلم "آرواره ها"، پس آکادمی تصمیم گرفت به خاطر سوپرمن بهش جایزه نده!

 

3- دیک تریسی (Dick Tracy)

 دیک تریسی

"دیک تریسی" از اون شخصیت های قدیمی کمیک های روزنامه ای است که سال 1990 اقای «وارن بیتی» براساس او  یک فیلم معرکه و پرفروش ساخت (بیتی خودش نقش دیک تریسی را نیز بازی کرد). یک عالمه بازیگر معروف و سرشناس از آل پاچینو گرفته تا مدونا و داستین هافمن و جیمز کان در آن بازی کردند . این فیلم هنوز رکوردار تعداد اسکار در بین فیلم های کمیک بوکی است چون سه جایزه در رشته های بهترین ترانه اریجینال، بهترین گریم و بهترین طراحی صحنه برد. از نظر گریم  که واقعا فوق العاده بود و آدم باورش نمیشه چطوری این بازیگران رو به این شکل و ظاهر در آورده اند! دیک تریسی همچنین در رشته های دیگر مثل بهترین بازیگر مرد نقش مکمل، بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی لباس و بهترین صدابرداری نیز کاندید اسکار بود . واقعا حیفه که این فیلم که به طور عالی ذات دنیای کمیک رو به تصویر کشیده تا این حد مهجور و گمنام باقی مونده باشه.

 

4- شوالیه تاریکی  (The Dark Knight)

شوالیه تاریکی

شما چطور به عنوان بازیگر در یک فیلم ابرقهرمانی میتونید اسکار ببرید؟ باید بمیرید! البته حرف زیاد قشنگی نبود و ما دوست داشتیم که «هیث لجر» نابغه همچنان زنده بود ولی این متلکی بود به اعضای آکادمی اسکار که هیچ وقت ژانر سوپرهیرویی را جدی نگرفته اند. اما در هر حال مرگ نابهنگام این بازیگر (که در این مقاله بهش اشاره شده) یک تراژدی بزرگ بود که نوعی حال و هوای خاص به فیلم "شوالیه تاریکی" داد و باعث شد بیش از حد مطرح بشه. لازم به ذکره که علاوه بر بهترین بازیگر نقش مکمل که به هیث لجر رسید، شوالیه تاریکی موفق شد در رشته بهترین صداگذاری نیز اسکار ببره. ضمن اینکه در رشته های دیگری نیز همچون بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین جلوه های ویژه و ... نیز کاندید بود ولی به رقبای خودش باخت.

 

5- جاده ای به سوی فنا (Road To Perdition)

 جاده ای به سوی فنا (Road To Perdition)

این فیلم تحسین شده از روی یک رمان گرافیکی اقتباس شده که خودش از مانگای "گرگ تنها و بچه اش" (Lone Wolf And Cub) الهام گرفته بود، ساخته شد. سام مندز سعی کرد در فیلم خود فقط روی بخش دهه 30 میلادی کمیک ها تمرکز کند. البته شاید نشانه های چندانی از کمیک بوک در این فیلم یافت نشود ولی فیلمبرداری اش بسیار نوآر گونه است و حتی آدم را یاد کمیک های «فرانک میلر» میاندازد. بازی های «تام هنکس» و «پل نیومن» کبیر هم قطعا در ذهنتان خواهد ماند. در هر حال در رشته بهترین فیلمبرداری اسکار گرفت در حالی که در رشته های زیادی همچون بهترین بازیگر مرد نقش مکمل، بهترین صحنه پردازی، بهترین موسیقی متن و ... کاندید شده بود.

 

6- بتمن  (The Batman)

بتمن - تیم برتون

فیلم "بتمن" به کارگردانی تیم برتون وقتی در سال 1989 اکران شد خیلی موفق بود و باعث شد ژانر ابرقهرمانی دوباره احیا بشه ولی فقط در رشته بهترین صحنه پردازی کاندید اسکار شد . البته فیلم بی عیب و نقصی نیست و خیلی از هواداران کمیک بوک های بتمن به خاطر برخی تغییراتی که در شخصیت های مهم به وجود آورده ازش ناراضی هستن. ولی باید اعتراف کرد که حال و هوا و رنگ و روی شگفت انگیز و منحصر به فردی داشت . فیلم های تیم برتون در مجموع همیشه چنین حالتی دارند و از نظر بصری بسیار خارق العاده به نظر میان. در هر حال این فیلم در همین یک رشته کاندید شد و اسکار برد.

 

7- مردان سیاه پوش (Men in Black)

مردان سیاه پوش

بله درست شنیدید "مردان سیاه پوش" از روی کمیک ساخته شده است! (قبلا تو این مقاله گفته بودم). البته حال و هوای کمیکش خیلی دارک تر از فیلمشه. در هر حال این فیلم باحال نقاط قوت زیادی داشت که قطعا برترین اونا مربوط به بخش گریم و چهره پردازی میشود که توسط نابغه دنیای گریم یعنی «ریک بیکر» انجام شد و اسکار هم گرفت. مردان سیاه پوش همچنین در دو رشته دیگر (بهترین موسیقی و بهترین صحنه پردازی) کاندید شده بود و واقعا هم حیف شد که موسیقی متن این فیلم که توسط استاد «دنی الفمن» ساخته شده بود، اسکار نبرد.

 

8- جوخه خودکشی (Suicide Squad)

جوخه خودکشی (Suicide Squad)

فیلم مزخرفی که در رشته بهترین گریم اسکار برده! کلا اینو یادتون باشه که بخش گریم و چهره پردازی همیشه قوانین خاص خودش رو داره . مثلا در این رشته فقط سه فیلم کاندید میشن (در حالی که بقیه رشته ها 5 تا کاندید دارن) . معمولا هم کاندیدهای عجیب و غریب انتخاب میشوند. ضمن اینکه در اون سال این فیلم دو رقیب خیلی ضعیف داشت . یکی Star Trek Beyond و دیگری A Man Called Ove که یک فیلم سوئدی بود که اصلا دیده نشد! در هر حال هنوز هم موندیم فیلمی که اون خالکوبی های مزخرف رو به جوکر داد چطور در این رشته جایزه گرفت!

 

9- مرد عنکبوتی 2 (Spider-Man II) 

مرد عنکبوتی 2

اولین فیلم "مرد عنکبوتی" ساخته «سم ریمی» در سال 2003 در دو رشته بهترین صدا گذاری و بهترین جلوه های ویژه کاندید اسکار شده بود ولی این دو جایزه را به فیلم های "شیکاگو" و "ارباب حلقه ها" باخت. دو سال بعد "مرد عنکبوتی 2 " از هر نظر از قسمت اول بهتر و در سه رشته نیز نامزد جایزه اسکار شد: بهترین میکس صدا، بهترین صداگذاری و بهترین جلوه های ویژه. این فیلم  تونست اسکار بهترین جلوه های ویژه سال رو از آن خودش بکنه. واقعا هم حقش بود . اون بازوهای شگفت انگیز «دکتر اختاپوس» که ترکیبی بود از افکت های رایانه ای (CGI) و جلوه های واقعی ، عالی از آب در آمد. همین طور جلوه های بصری مربوط به تاب خوردن اسپایدرمن در سطح شهر.

 

10- شگفت انگیزان (The Incredibles)

شگفت انگیزان

معلومه که کارتون ابرقهرمانی پیکسار در سال 2005 تونست جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند سال رو ببره. رقبای این اثر یعنی "شرک 2" و "قصه کوسه ای" اصلا در حد و اندازه این انیمیشن تحسین شده نبودند. حتی بعضی ها میگن شگفت انگیزان یکی از بهترین فیلم های اون سال بود. جالبه که بدونید این کارتون اسکار بهترین صداگذاری  را هم برد که برای اولین بار در طول تاریخ برای یک فیلم انیمیشن اتفاق افتاده. همچنین در رشته بهترین فیلمنامه اریجینال نیز کاندید شده بود (در تاریخ سینما فقط انیمیشن های "داستن اسباب بازی"، "شرک" و "یافتن نمو" در این رشته کاندید شده اند).

 

نظر شما چیست؟ به نظرتون کدوم فیلم های کمیک بوکی بوده اند که لیاقت دریافت جایزه اسکار را داشتند ولی موفق نشدند؟

 

مهدی ترابی مهربانی 

All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

black sadri
#1 black sadri 1396-12-15 14:23
مثل همیشه عالیییییییییییی ییییی :lol:
نقل قول کردن
a.v.s
#2 a.v.s 1396-12-15 16:33
سلام آقای ترابی،
در مقاله یک غلط املایی وجود داره:

در بخش "مرد عنکبوتی 2"
نقل قول:
دو سال بعد "مرد عنکبوتی 2" از هر نظر قسمت دوم بهتر و در سه رشته نیز نامزد جایزه اسکار شد:
نقل قول کردن
Bowman
#3 Bowman 1396-12-15 17:54
فیلم های کمیک بوکی باید آرزوی بردن بهترین فیلم اسکار رو به گور ببرن!
مطمئنا هیچوقت اتفاق نمیفته..هیچوقت. ..
نقل قول کردن
Bowman
#4 Bowman 1396-12-15 17:56
به نظر شما انتقام جویان: جنگ بینهایت قراره در بخش های از اسکار کاندید بشه؟
"احتمال زیاد جلوه های ویژه"
نقل قول کردن
Spiderx
#5 Spiderx 1396-12-15 18:00
قسمت دوم کمیک انتقامجویان جنگ بی نهایت کی میآید??
آمادا نشده هنوز??
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#6 Captain Steve Lover 1396-12-15 18:04
بسیار هم عالی...مرد عنکبوتی ۲؛شوالیه تاریکی که واقعا لیاقت اسکار رو داشتند خصوصا اسکار بهترین نقش مکمل مرد واقعا هر دو باید میگرفتن...
امیدوارم سال آینده پلنگ سیاه هم به این لیست اضافه بشه چون واقعا مایکل بی جوردن دست کمی از هیث لجر نداشت تو نقش خودش...همچنین میتونه اسکار بهترین موسیقی متن رو ببره...
نقل قول کردن
mobin.md
#7 mobin.md 1396-12-15 20:09
به نظرم واقعا امسال لوگان لایق بود حالا شاید نگهبانان کهکشان 2 در بخش جلوه های ویژه از بلید رانر 2049 عقب بود(به نظرم حق نگهبانان بود ولی بازم خب خیلی نمیشه مطمئن گفت)ولی لوگان واقعا باید اسکار می گرفت.
درباره ی مقاله هم نمیدونم چجوری جوخه خودکشی نامزد بهترین گریم رو برد با اون قیافه ای که برا جوکر ساختن
نقل قول کردن
Captain Marvel
#8 Captain Marvel 1396-12-15 21:05
به نظر من فیلم انتقام جویان 1و عصر التران واقعاً عالی بودن و لیاقتش رو داشتن :o
نقل قول کردن
hassan91
#9 hassan91 1396-12-15 21:50
توبی مگوایر واقعا خیلی عالی نقش پیتر پارکر/مرد عنکبوتی رو بازی کرد و همچنین آلفرد مولینا که خیلی عالی نقش دکتر اتو اکتاویوس و نقش منفی رو بازی کرد و داستان هم که حرف نداشت، شخصیت مکمل ها و جلوه های ویژه هم که هزار ماشالله این فیلم هم چی عیار بود، واقعا حیف، بیخود نیست که تا اینجا بهترین فیلم کمیک بوکیه.
راستش هیث لجر هم خیلی عالی نقش جوکر رو بازی کرد و اسکار هم حقش بود.
راستش دکتر استرنج به نظرم میتونست تو زمینه بهترین اقتباس برنده شه.
نقل قول کردن
Amir_marvel
#10 Amir_marvel 1396-12-15 21:59
راستش واقعا اعصاب ادم خرد میشه که میبینه فیلمای کمیک بوکی اصلا جدی گرفته نمیشن فیلمایی مثل انتقام جویان سه گانه کاپیتان امریکا استرنج و رگنوراک واقعا از هر نظر لایق اسکار بودند امیدوارم حداقل حق جنگ بینهایت رو نخورند
نقل قول کردن
mobin.md
#11 mobin.md 1396-12-15 23:18
ببخشید بابت اسپم ولی اگه کسی از شما دوستان سریال مامورین شیلد رو دیده گرنت وارد به شیلد برمیگرده یا تو هایدرا و پیش کلیرونت میمونه(اگه بمونه یا دستگیر میشه یا کشته)
نقل قول کردن
zahed arazi
#12 zahed arazi 1396-12-15 23:19
بنظرم شوالیه تاریکی میتونست چنتا اسکار دیگه هم بگیره این فیلم واقعا هیچ کم و کسری نداشت امسالم gotg2 شانس اینو داشت که برنده جایزه بهترین جلوه های ویژه بشه
کلا تو این چندساله اسکار بیشتر رو سیاه پوستا تمرکز کرده امسالم که برای اولین بار ی سیاه پوست موفق به بردن بهترین فیلم نامه شد پارسالم که مون لایت سال بعدم شاید بلک پنتر تو چند بخش نامزد بشه
نقل قول کردن
zahed arazi
#13 zahed arazi 1396-12-15 23:23
به نقل از Amir_marvel:
راستش واقعا اعصاب ادم خرد میشه که میبینه فیلمای کمیک بوکی اصلا جدی گرفته نمیشن فیلمایی مثل انتقام جویان سه گانه کاپیتان امریکا استرنج و رگنوراک واقعا از هر نظر لایق اسکار بودند امیدوارم حداقل حق جنگ بینهایت رو نخورند

توی بخش فیلم شاید یخورده زیاده روی بشه ولی بازیگراش واقعا حرف ندارن امسال خودم موندم هیو جکمن دیگه چیکار باید میکرد که نامزد بهترین بازیگر بشه ولی درکل یخورده به بلک باسترا و فیلمای کمیک بوکی کم لطفی میشه
نقل قول کردن
a.v.s
#14 a.v.s 1396-12-15 23:43
بنده فکر کنم که یه ذره پلنگ سیاه رو جدی بگیرند. حداقل یه ذره.
چون از (به قول یه سری افراد کلیشه های) کمیک بوکی فاصله گرفت و به حالت سبک فیلم های هنری تمایل یافت. و چون این فیلم تم های سیاسی و اجتماعی داشت و درضمن اینکه هالیوود هم کلا فیلم با سوژه سیاه پوستان رو دوست داره، این فیلم ممکنه توسط اسکار تحویل گرفته بشه. حداقل ممکنه در رشته بهترین موسیقی متن کاندید بشه چون واقعا موسیقی متنش خارق العاده و تحسین برانگیز بود. و یا بهترین داستان اقتباسی. چون همونطور که گفتم فیلمش تم های سیاسی و اجتماعی زیادی داشت و اینکه به زیبایی یه سری بخش های داستانی رو توصیف میکرد.

راستی حالا بحث پلنگ سیاه و فیلم شد، کسی فیلم "مارشال" با بازی چادویک بوزمن رو دیده؟ همین امشب دیدمش و به تمام معنا منحصر به فرد بود. چیزی که انگار آدم نظیرش رو ندیده باشه. بنده تماما با این فیلم حال میکردم. و در آخر خنده تحسین بر لبانم گشود (هرچند وقتی فیلم را میدیدم در اثر لذت میخندیدم).
پیشنهاد میکنم که این فیلم رو ببینید. چون خیلی خوب به داستان سیاه پوست ها و اینکه چطوری سرکوب شدند میپردازه. البته بیشتر درباره "ثورگود مارشال"، اولین وکیل آمریکایی-آفریقا یی و اینکه تلاش میکنه بی گناهی مرد سیاه پوستی که متهم به حمله به یه زن شده رو ثابت کنه و مشکلاتی که جلوی راه خودش و وکیل همکار سفید پوست و یهودیش، سم فریدمن قرار میگیره میپردازه. مطمئنا این فیلم ناامیدتون نمیکنه فقط پیشنهاد میکنم با سانسور ببیندش. حیف که پایین تر از بودجه اش فروخت وگرنه این فیلم به هیچ وجه ناامیدتون نمیکنه.
نقل قول کردن
Best comicfan
#15 Best comicfan 1396-12-16 00:36
خسته نباشید استاد ... مقاله خیلی خوب و مناسبی بود ...
امسال خیلی بدجور بابت لوگان شاکی شدم ؛ واقعا حیف که اجازه ندادن لوگان توی همین رشته " بهترین فیلمنامه اقتباسی " هم که شده یک عنوان کسب کنه ...
اونوقت جایزه رو دادن به Call me by your name ...
اسکار امسال کلا شور و حال سال های قبل رو نداشت ...

به امید روزی که اقتباس های کامیک بوکی ، جایگاه اصلی و حقیقی خودشون رو چه در اذهان عمومی و چه در نزد منتقدین پیدا کنند ...
نقل قول کردن
Best comicfan
#16 Best comicfan 1396-12-16 00:41
به نقل از mobin.md:
ببخشید بابت اسپم ولی اگه کسی از شما دوستان سریال مامورین شیلد رو دیده گرنت وارد به شیلد برمیگرده یا تو هایدرا و پیش کلیرونت میمونه(اگه بمونه یا دستگیر میشه یا کشته)

گرنت وارد متاسفانه دیگه به شیلد برنمیگرده و تا انتهای فصل یک به کار خودش در کنار کلیروینت ( جان گرت ) ادامه میده ؛
بعد از اون در اپیزود انتهایی فصل یک دستگیر میشه و به پایگاه مخفی شیلد منتقل میشه ....
نقل قول کردن
pegahmm
#17 pegahmm 1396-12-16 00:43
هيث لجر اصلا حقش نبود اسكار بگيره بنظرم،درسته كه نقشش فوق العاده بود،ولي احساس ميكنم اصلا "بازي" نكرد،بلكه انقدر قبل از فيلم سعي كرد تو نقشش فرو بره كه سلامت روانيشو به خطر انداخت،من شنيدم كه بخاطر افسردگى بعدش خودكشي كرده كه نميدونم حقيقته يا شايعه،ولى اگه حقيقت باشه ترجيح ميدادم يه جوكر كم شور تر رو بازى ميكرد ولى سلامت روانيشو به خطر نمينداخت، و بازيگر هايي مثل مايكل بي جوردن هم كه گفت سعي داشته مثل هيث لجر تو نقشش فرو بره دارن خودشونو به خطر ميندازن چون اين قضيه اصلا شوخى نيست واسه همين ميگم نبايد بازي كساني مثل لجر مرحوم مورد تشويق قرار بگيره
نقل قول کردن
spectacular spiderman
#18 spectacular spiderman 1396-12-17 20:35
به نقل از pegahmm:
هيث لجر اصلا حقش نبود اسكار بگيره بنظرم،درسته كه نقشش فوق العاده بود،ولي احساس ميكنم اصلا "بازي" نكرد،بلكه انقدر قبل از فيلم سعي كرد تو نقشش فرو بره كه سلامت روانيشو به خطر انداخت،من شنيدم كه بخاطر افسردگى بعدش خودكشي كرده كه نميدونم حقيقته يا شايعه،ولى اگه حقيقت باشه ترجيح ميدادم يه جوكر كم شور تر رو بازى ميكرد ولى سلامت روانيشو به خطر نمينداخت، و بازيگر هايي مثل مايكل بي جوردن هم كه گفت سعي داشته مثل هيث لجر تو نقشش فرو بره دارن خودشونو به خطر ميندازن چون اين قضيه اصلا شوخى نيست واسه همين ميگم نبايد بازي كساني مثل لجر مرحوم مورد تشويق قرار بگيره

نه عزیز اقای لجر به خاطر اوردوز قرص خواب فوت کردن ولی در سلامت روان کامل بودن و خانوادش هم رفتارهاشوعادی می دونستن و ایشون حتی قصد خودکشی نداشتن و به خاطر مشکل خواب مجبور به استفاده از قرص شدن که متاسفان فوت کردن
نقل قول کردن
farnam82
#19 farnam82 1397-03-14 12:43
به نظر من فیلم لوگان باید در اسکار امسال به عنوان بهترین فیلم کاندید میشد چون فیلم the shape of water واقعا فیلم ضعیف و با داستان تکراری بود.حق فیلم لوگان خیلی بیشتر از اینها بود...
نقل قول کردن
Mister Terminator
#20 Mister Terminator 1399-11-03 13:45
درخواست به روزرسانی این مقاله رو دارم چون چند فیلم دیگر هم برنده اسکار شدن مثل: پلنگ سیاه، جوکر و مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44