10 کمیک مهم "مرد مورچه ای" (Ant-Man)

کمیک مرد  مورچه ای - انت من - ant-man

این مقاله به مناسبت اکران جهانی فیلم انت من ۳ بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

 

برای آشنایی با شخصیت مرد مورچه ای این مقاله و برای آشنایی با دشمنان  برتر او ، این مقاله را بخوانید. 

 

1- شماره 27 کمیک Tales to Astonish

شماره 27 کمیک Tales to Astonish

در اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 میلادی مارول در کمیک "قصه های حیرت آور" (Tales to Astonish) داستان های هیولایی و ترسناک چاپ میکرد. در شماره 27 از این کمیک با شخصیت جدیدی به نام "هنری هنک پیم " آشنا شدیم: دانشمندی که حواسش به عواقب خطرناک اختراع معجزه آسای خود نیست. در واقع، او توانسته فرمولی کشف کند تا خودش را به اندازه حشرات کوچک کند ولی به زودی متوجه میشود که وقتی کوچک میشود در معرض نیش کشنده حشرات قرار میگیرد. در پایان داستان میبینیم که هنک پیم فرمول خود را نابود میکند تا دست کس دیگری نیافتد. ولی قطعا «استن لی» و «جک کربی» (نویسنده و طراح این داستان) متوجه شده بودند که کاراکتر هنک پیم پتانسیل خوبی دارد ...

 

2- شماره 35 کمیک Tales to Astonish

شماره 35 کمیک Tales to Astonish

در ان داستان جک کربی و استن لی مخلوق خود یعنی «هنک پیم» را برگرداندند و مشخص بود که میخواهند حال و هوای Tales to Astonish را از ژانر ترسناک و علمی - تخیلی به یک کمیک ابرقهرمانی تغییر دهند. در این داستان میبینیم که پیم مقداری از فرمول کوچک کننده خود را در انباری نگه  داشته است. او سپس کلاهی و لباسی ویژه برای خودش درست میکند که وقتی کوچک شد بتواند با مورچه ها و دیگر حشرات ارتباط برقرار کند تا او را نیش نزنند (آنتن های روی کلاه او مثل شاخک های مورچه ها عمل میکرد)

درست مثل بسیاری از داستان های دوران نقره ای کمیک بوک (silver age of comics)، پیم با کمونیست های پلیدی در این داستان میجنگد. یعنی آنها سعی میکنند فرمول ضد جاذبه ای که پیم اختراع کرده را بدزدند ولی پیم لباس مرد مورچه ای را میپوشد و با آنها درگیر میشود. پس از این داستان داستان های مرد مورچه ای همچنان در کمیک Tales to astonish به چاپ رسید. البته بعد از مدتی پیم توانست علاوه بر کوچک کردن، سایز خودش را بزرگ نیز کند و بنابراین گاهی اوقات در قالب "مرد غول پیکر" (Giant Man) به جنگ دشمنانش میرفت.

 

3- شماره 44 کمیک Tales to Astonish

شماره 44 کمیک Tales to Astonish

در این شماره از  کمیک Tales to Astonish (که برای اولین بار صفحات اش دو برابر شده بود) برای اولین شاهد حضور شخصیتی بسیار مهم به نام «ژانت وان داین» (Janet van Dyne) در داستان های انت من بودیم، کسی که همگان او را با اسم «واسپ» (Wasp) میشناسند. واسپ بی شک مهم ترین کارکتر مکمل داستان های مرد مورچه ای است و همچنین یکی از بزگترین و بهترین قهرمانان مونث دنیای کمیک.

ضمن اینکه یادمان نرود واسپ یکی از اعضای اولیه و موسس گروه "انتقام جویان" بود (او کسی بود که نام Avengers را برای این تیم پیشنهاد داد!) البته در این شماره او بیشتر شبیه یک دستیار یا علاقه رومانتیک احتمالی برای هنک پیم عمل میکند. ضمنا در این شماره میفهمیم که هنک پیم همسر خودش را از دست داده و واسپ از نظر چهره خیلی به زن متوفی او شباهت دارد. در هر حال واسپ خیلی زود خودش را با نیروهای کوچک شدن وفق میدهد و در کنار مرد مورچه ای با Pilai (موجودی بیگانه از سیاره Kosmos) میجنگد.

 

4- شماره 28 و 59 کمیک Avengers

اولین حضور گولیاث

از این کمیک ها بود که نوعی "بحران هویت" برای مرد مورچه ای آغاز شد چون «هنک پیم» دوباره اسم و لباس خودش رو عوض کرد و گذاشت «گولیات» (Goliath). از شماره  28 کمیک اونجرز بود که خوانندگان حس کردند هنک پیم دچار یک سری مشکلات روحی و روانی است و برای این که از هم تیمی های خودش کم نیاره اسم و لباس خودش رو عوض کرد. گفتیم که او قبلا تونسته بود سایز خودش رو بزرگ تر هم بکنه و لقب «مرد غول پیکر» یا Giant Man را هم پیدا کرده بود ولی وقتی تبدیل به «گولیات» شد برای مدتی در سایز 10 فوتی گیر کرد و دیگر نتونست کوچک بشه. به همین خاطر میگن در این دوران روی ذهنش زیادی فشار آمد.

اولین کمیک یلو جکت

و اما دومین بحران هویت را در شماره 59 از کمیک اونجرز شاهد بودیم . یک شخصیت جدید با اسم «یلو جکت» (Yellowjacket) وارد عرصه شد و «واسپ» را دزدید و قسم خورد که «گولیات» را نابود خواهد کرد. اولش حس کردیم که خبیث جدیدی به گروه حمله کرده ولی بعدش معلوم شد که یلو جکت همان هنک پیم است! یعنی به خاطر یک اتفاق جدیدی که در آزمایشگاه افتاده بود و به خاطر اصابت به یک سری مواد شیمیایی ، هویت جدیدی را برای خودش برگزیده بود به نام یلو جکت و در کل آدم مغرور تر و جسور تری هم شده بود! بعد از این شماره هنک پیم که گفتم جسور تر شده بود، از واسپ (جانت ون داین) خواستگاری کرد و اونا با هم ازدواج کردند ولی ازدواج آنها با مشکل مواجه شد و هنک پیم که گفتم به خاطر هویت های زیادی که برای خودش برگزیده بود و همچنین اشتباهی که در خلق روبات «الترون» مرتکب شده بود دچار مشکلات عدیده روحی و روانی شده بود و به همین دلیل به همسرش سیلی زد و کارشون به طلاق کشید! (این عکس را ببینید).

 

5- شماره های 47 و 48 کمیک Marvel Premiere

کمیک Marvel Premiere

یک دهه بعد و در سال 1979 نویسنده ای به نام «دیوید میکلینی» و طراحی بزرگ به نام «جان بیرن» سعی میکنند داستان های انت من را احیا کنند. آنها شخصیت جدیدی به نام «اسکات لانگ» (Scott Lang) را به عنوان جانشین هنک پیم معرفی کردند. (اسکات لانگ در فیلم های مرد مورچه ای نقش اصلی را دارد که نقش او را «پل راد» بازی میکند). البته کارکتر اسکات لانگ یک ماه قبل تر و در کمیکی از Avengers به خوانندگان معرفی شده بود (او یکی از کارمندان «تونی استارک» بود) ولی در این کمیک بود که خوانندگان با پیشینه و origin اش آشنا شدند و فهمیدند که عاشق دختر کوچکش یعنی «کسی» است (کسی هم بعدا به گروه Young Avengers پیوست)

در هر حال ، در این داستان اسکات به عنوان قهرمانی تراژیک معرفی میشود، یعنی کسی که وارد خانه هنک پیم میشود و تجهیزات انت من را میدزدد تا بتواند دکتری را که میتواند زندگی دخترش را نجات دهد، آزاد کند. سپس هنک که متوجه انگیزه های خیرخواهانه اسکات شده است او را از اتهام سرقت تبرئه میکند و حتی از او میخواهد تا مرد مورچه ای جدید باشد. البته لازم به ذکر است که آن موقع خود هنک پیم هم  یک ابرقهرمان بود ولی لباس Yellojacket یا Giant-Man را میپوشید.

 

6- شماره 194 تا 196 کمیک Avengers

کمیک Avengers

در این داستان اسکات لانگ کاملا لیاقت و ارزش خود را به گروه اونجرز ثابت میکند تا واسپ را دست شخصیت خبیثی به نام Taskmaster نجات دهد (Taskmaster برای اولین بار در این داستان خلق شد). همچنین برای اولین بار شاهد همکاری دو نفره بین اسکات و هنک پیم هستیم (هنک پیم لباس Yellowjacket را بر تن دارد). البته Taskmaster که قدرت عجیبی به نام "رفلکس های فوق سریع" دارد و میتواند ضربات حریف را کپی کند، خیلی راحت آنها را شکست میدهد (او حتی اونجرز را هم شکست میدهد!) ولی در نهایت سایبورگی به نام Jocasta سر میرسد و Taskmaster را شکست میدهد (چون Taskmaster با Jocasta آشنایی ندارد و ضرباتش برایش جدید هستند!)

 

7- شماره 62 از سری سوم کمیک های Avengers

سری سوم کمیک های Avengers

در این داستان متوجه میشویم که اسکات لانگ با همسر سابقش دچار مشکل شدیدی شده. در حقیقت همسر سابقش به دادگاه شکایت کرده و گفته که اسکات وقتش را به حرفه ابرقهرمانی اختصاص داده و دیگر وقتی برای دخترشان «کسی» ندارد. دادگاه هم به نفع او رای داده و مسئولیت سرپرستی کسی را از اسکات گرفته است. این مسئله باعث افسردگی اسکات شده و او که حالا یکی از اعضای اصلی و تمام وقت اونجرز شده سعی میکند تا برای فراموش کردن غمی که در دل دارد به طور 24 ساعته فقط و فقط ابرقهرمان باشد . در پایان این داستان شاهد هستیم که یکی از اعضای اونجرز به نام Jack of Hearts با اسکات رو در رو میشود و او را متهم میکند که لیاقت اونجر بودن را ندارد (او اعتقاد دارد اسکات با پارتی بازی اونجر شده). در شماره های بعدی کل کل و مشاجرات میان آنها   ادامه پیدا کرد. نقطه اوج رابطه پرتنش انها جایی بود که دختر لانگ (کسی) گروگان گرفته  شد و Jack of Hearts گروگان گیر را (که به خودش مواد منفجره وصل کرده بود) گرفت، به آسمان  برد و با او منفجر شد. سپس در داستان Avengers Disassembled، شاهد بودیم که Jack of Hearts به صورت موجودی زامبی مانند بازگشت و اسکات لانگ را کشت.

 

8- کمیک های "انت من اصلاح ناپذیر" (The Irredeemable Ant-Man)

"انت من اصلاح ناپذیر" (The Irredeemable Ant-Man)

حالا که اسکات لانگ مرده بود به یک مرد مورچه ای جدید نیاز بود. بنابراین در سال 2006 نویسنده ای توانا به نام «رابرت کرکمن» (خالق کمیک های فوق العاده موفق Walking Dead) یک کمیک 12 قسمته جدید تحت عنوان The Irredeemable Ant-Man نوشت که خیلی هم موفق بود و تحسین های زیادی را نیز به همراه داشت. در این کمیک شخصیتی به نام «اریک اوگرادی»  (Eric O’Grady) که یکی از مامورین سازمان "شیلد" است ، تصادفا با لباس مرد مورچه ای (که توسط هنک پیم برای شیلد ساخته شده) مواجه میشود. او این لباس را میدزدد و از آن عمدتاً برای اعمال ننگینی مثل خانم بازی (!) استفاده میکند (البته گاهی هم اگر عشق اش میکشید یه مقدار هم با جرم جنایت مبارزه میکرد!)

در هر حال «اریک اوگردادی» شخصیت لاابالی بود و نمیشد او را یک قهرمان تمام عیار فرض کرد ولی کمیک های او بسیار fun و بامزه بود و بسیاری از منتقدین و طرفداران کمیک را به تحسین واداشت. در پایان این کمیک اوگرادی توانست به نوعی تونی استارک را مجاب کند تا به به عضویت اونجرز درآید. او همچنین با واسپ و هنک پیم همکاری کرد. او ظاهرا در یکی از شماره های کمیک Secret Avengers که سال 2012 چاپ شد، کشته شد (در حالی که دست به عملی قهرمانانه زده بود) ...

 

9- سری دوم کمیک های "چهار شگفت انگیز"

کمیک های "چهار شگفت انگیز"

اسکات لانگ در کمیک The Avengers: Children’s Crusade دوباره زنده شد ولی اندکی بعد شاهد کشته شدن دخترش به دست «دکتر دووم» بود. اسکات به اصرار «رید ریچاردز» از بازنشتگی خارج میشود و مسئولیت رهبری نسل جدید  گروه چهار شگفت انگیز یعنی Future Foundation را بر عهده میگیرد. البته رید ریچاردز به اسکات میگوید که فقط قرار است برای 4 دقیقه به فضا برود و بعد دوباره برمیگردد تا رئیس گروه باشد ولی همانطور که میتوان حدس زد این 4 دقیقه  خیلی بیشتر طول میکشد و در نتیجه ما شاهد بودیم که برای 16 شماره اسکات لانگ در قالب رهبر Future Foundation ظاهر شد! در نهایت لانگ با قاتل دخترش یعنی دکتر دووم مواجه میشود . او سوگند میخورد که انتقام دخترش را بگیرد و دووم را تکه تکه کند! در نهایت دووم را شکست داد ولی او را نکشت.

لازم به ذکر است که در داستان Axis ، دکتر دووم که شخصیت اش مثبت شده به کمک نیروهای «اسکارلت ویچ» دختر لانگ را زنده کرد تا به نوعی اشتباه خود را جبران کرده باشد.

 

10- کمیک Age of Ultron #10A.I

کمیک عصر الترون

پس از رویداد "عصر الترون" (Age of Ultron) به نظر میرسید «هنک پیم» دیگر کاملا داغون شده و چیزی برای زندگی کردن ندارد . چون در این رویداد دید و شاهد بود که مخلوق نحس او یعنی «الترون» چه بدبختی هایی را سبب شده است و چه بلاهایی بر سر تایم لاین آورد. ولی در این کمیک، استاد «مارک وید» که یکی از برترین نویسندگان کمیک است نشان داد که هنک پیم به عنوان مرد مورچه ای چه قهرمان خوبی بوده و چه دستاوردهایی برای بشریت داشته است. یعنی بعد از این همه تاریکی و تلخی دیدیم که هنک پیم علیرغم اشتباهاتی که مرتکب شده چقدر خدمت کرده . این کمیک در واقع ادای دینی بود به پنجاه سال تاریخچه مرد مورچه ای در دنیای کمیک.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 

مطالب مرتبط:

10 دشمن برتر مرد مورچه ای (ANT-MAN)

شماره آخر کمیک مقدمه فیلم "مرد مورچه ای و واسپ" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی کمیک بوک های مهم "مرد مورچه ای" (ANT-MAN)

معرفی شخصیت: مرد مورچه ای

معرفی شخصیت: واسپ

قسمت آخر از کمیک "مقدمه جنگ بینهایت" (INFINITY WAR) ترجمه شد + لینک دانلود

بررسی و تحلیل اولین تریلر منتشر شده از فیلم "مرد مورچه ای و واسپ"

نقد و بررسی فیلم مرد مورچه ای (ANT-MAN)

ایستراگ (EASTER EGG) های جالب فیلم انت من

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

sobhani
+5 #1 sobhani 1393-10-19 20:26
خیلی ممنون بابت ترجمه مقاله جالبی بود.
این انت من هم داستان های جالبی داشته.
نقل قول کردن
mirabilis
+6 #2 mirabilis 1393-10-19 21:01
انصافا این انت من خیلی فراز و نشیب داشته داستان هاش ( از لحاظ کیفیت که خودش یه مبحث جداست ) ، همسر اولش فوت کرده در این حال با ژانت رو به رو میشه اون هم در حالی که انت من شده ، بعدتر جزئی از گروه اونجرز میشه ، اسکات وارد داستان ها میشه و جاش رو میگیره ولی خودش لباس یلو جکت رو میپوشه ، اون هم با فراز و نشیب فراوان ، بعد از ژانت جدا میشه ، توی اونجرزهای توانا حتی با تیگرا ارتباط داره ، حتی از لحاظ ژنتیکی دارای یه فرزند میشه ، بعدتر اسکات کشته میشه ، دخترش ابرقهرمانه ، خودش که میاد ، دخترش میمیره ! توی این مرحله تا زنده شدنه اوگرادی میاد که توی مقاله هم بهش اشاره میشه . از اون طرف هنک پیم خالق التران هم هست و لباس giant man رو هم بر تن میکنه . جالب اینه که دانشمند اصلی توی زمینه تکنولوژی های مولکولی و نانوییه و همینطور یکی از کاراکترهایی که معمولا نقطه ضعف های التران رو فقط هنک میتونه ارائه بده .
کلی داستان دیگه هم اتفاق میفته که تاثیرات دائمی ندارن و رویارویی های انت من های متفاوت با دشمناشونه ( مثل برخوردش با کراس و یادآوری های که توی سری کمیک های جدیدش که تا الان یه شماره ازش اومده ، به اون قضیه میشه ) ، خلاصه داستانی دارن هر کدوم از این کاراکترهای مارول که واقعا وقتی میخونیدشون ، توی داستان ها غرق میشید .
این جا هم یه اشاراره ای به این غرق کنندگی داستان های مارول کرده بودیم :
spidey.ir/.../...
مثلا همین گامورا از اول که جز محافظین کهکشان نبود ، یه تاریخچه ای داره واسه خودش یا مثلا میستیک که خیلی هاتون از طریق مجموعه قفیلم های اکس من باهاش آشنا شدید ، کلی بالا و پایین داشته .
پ.ن : جا داره از آقای ترابی هم تشکر بشه به دلیل این انتخابی که برای ترجمه مقاله داشتن ، مقاله ی بسیار خوب و به جایی بود .
نقل قول کردن
A god name sparkles
+4 #3 A god name sparkles 1393-10-19 21:25
ممنون واقعا مقاله ی عالی ای بود ، ممنون آقای ترابی
اگه یجوری بتونن تو فیلم Ant-man ، اونجرز رو هم وارد کنن و origin الترون رو
به هنک پیم ربط بدن ، ماجرا جالب تر میشه :-)
نقل قول کردن
Victor
+3 #4 Victor 1393-10-19 21:54
آقا من چند دیقه پیش یه مقاله ای رو درباره گروه Young Avengers دیدم که خیلی جالبه
امتحانات نمیزاره ترجمه کنم :-) اگه امکانش هست یکی زحمتشو بکشه
نقل قول کردن
mokhtar
+7 #5 mokhtar 1393-10-19 22:35
مقاله که عالی بود. طبق معمول ترجمه اش از خود متن اصلی قابل فهم تر و جامع تر بود!
ولی 2 نکته:

1- من تعجب میکنم از اقا مهدی بابت ترجمه این مقاله چون میدونم چقدر از شخصیت انت من بدش میاد :-* البته دلیلش بیشتر مربوط میشه به نکته شماره 2

2- یه لحظه عجیب و غیر قابل باور در کمیک های انت من هست که حتما باید بهش اشاره بشه. جناب هنک پیم کمی روانی تشریف دارن و از اختلالات روحی رنج میبره. نمونه بارزش وقتی بود که در لباس yellow jacket همسرش "جنت وان داین" یا همون wasp رو کتک میزنه:

spidey.ir/images/img/content/top-100-marvel-characters/part5/ant-man-beating-wife.jpg
نقل قول کردن
mokhtar
+7 #6 mokhtar 1393-10-19 22:42
اینم 4 شخصیتی که هنک پیم تا به حال داشته (بیخود نیست از اختلال شخصیتی رنج میبره!):

spidey.ir/images/img/content/ant-man/PymIdentities.jpg

از راست چپ به راست:
Ant-man
Goliath
Giant-man
و
Yellowjacket
نقل قول کردن
mirabilis
+5 #7 mirabilis 1393-10-19 22:59
#5 : درسته آقا ، همونطور که بالاتر گفتیم ، هنک سر پوشیدن لباس یلو جکت کلی فراز و نشیب رو تجربه کرد ، بیخود نیست هنک و ژانت از هم جدا شدن .
#6 : جالب اینجاست که همین goliath بعدتر دست تام فستر میفته . اگه اشتباه نکرده باشیم ترتیب زمانی کاراکترها هم درسته ، البته همیشه همون هنری پیم ، دانشمند نابغه شناخته شده .
نقل قول کردن
Bad joke
+5 #8 Bad joke 1393-10-19 23:13
کلا منم از انت من زیاد خوشم نمیاد خدایی شخصیت اتم در دی سی از نظر شخصیتی بهتره کلا هنک پیم همین دو ذره ابرو هم داره به خاطر دو چیزه
اولا اولترون وJocasta هستش که دومی نسخه زنونه اولترونه
و از همه مهمتر وجوده وسپ هستش که سالهاست خودش را از شر انت من کنده کلا من بعید میدونم انت من زیاد کش بیاد تازه اولترون هم که بای بای
وسپ یه مسئله ای داره که شخصیتش یکم شبیه مدیر روابط عمومی اونجرز هستش کلا استاده مده زود لباس عوض میکنه ودر ضمن لباس های ابرقهرمانان از جمله میس مارول را طراحی میکنه
نقل قول کردن
mtm
+8 #9 mtm 1393-10-19 23:28
#5:

1- تو یعنی فکر میکنی من تا به حال هر چی تو این سایت نوشتم رو بهش علاقه داشتم؟ (البته میدونم جوابش رو میدونی ولی نمیدونم چرا میپرسی! :-* ). در هر حال من وظیفه دارم بقیه رو با دنیای کمیک اشنا کنم . این مدت هم احساس کردم که بقیه واقعا اطلاعاتشون درباره این شخصیت کمه و باید برای فیلم اماده بشن

این مقاله هم به نظرم کاملا امادشون میکنه

2- من فقط به خاظر اینکه زنش رو یه بار زده ازش بدم نمیاد . کلا من انت من رو درک نمیکنم. یعنی فلسفه وجودیش رو نمیفهمم

ایشون نه اونقدر شخصیت پردازی بکر و جذابی نداره و نه اونقدر قدرت های جالبی داره که ادم ازش خوشش بیاد

هیچ وقت ضرورت حضور هنک پیم رو تو عالم مارول درک نکرده ام. یعنی ایشون مخترعه، درسته؟ باهوشه، درسته؟ ولی من این ویژگی ها رو تو رید ریچاردز، تونی استارک و بروس بنر هم داریم

از طرفی چون انت من هیچ وقت شخصیت درجه یکی برای مارول نبوده همیشه میخواست یه جورایی تغییر بده تا جذابش کنه مثلا لباس cool ای همچون yellowjacket تنش میکرد، شخصیت اش رو دارک تر میکرد یا مثلا نیروهاش رو تغییر میداد و تبدیلش میکرد به giant man و ... (من این مشکل رو بعضی از شخصیت های دی سی هم دارم. یعنی شخصیته از اولش هم هیچ پتانسیلی نداره ولی دی سی ول کنش نیست. هی origin اش رو دستکاری میکنه، costume اش عوض میکنه، سری کمیک هاش رو relaunch میکنه و ... ولی بابا یکی نیست بگه این شخصیت از اولش هم جذابیتی نداشته. ولش کن دیگه!)

ولی من اعتراف میکنم از ایده اسکات لانگ و اون یاور تو کمیک های irredeemable ant-man خوشم میاد. یعنی از ایده یه یاغی که قهرمان میشه خوشم میاد مثل ایده بکر فیلم ماسک زورو ، همونی که باندراس توسط انتونی هاپکینز تعلیم داده میشه. حالا اگه این وسط اسکات لانگ عاشق دختر هنک پیم هم بشه که دیگه عالیه! (مثل دل بستن باندراس به دختر زورو!)

اتفاقا مارول خیلی زرنگی کرده هنک پیم رو نکرده شخصیت اصلی داستان. به همین خاطر شاخک هام حساس شده ببینم از این فیلم انت من چیز جالبی نصیبمون میشه یا نه ...
نقل قول کردن
A god name sparkles
+2 #10 A god name sparkles 1393-10-20 00:07
میدونم این جمله رو خیلی کلیشه ای کردم اما چاره چیه؟ :lol:

مدیریت محترم ، لطفا ایمیل سایت رو چک کنبد ، ممنون
نقل قول کردن
Bad joke
+5 #11 Bad joke 1393-10-20 00:15
اگر واقعی باشه واقعا به کی باید چی گفت من همیشه همین احساس را داشتم و فیلمی که از الان امادس چرا انقدر لنگش میکنن حدود 4 5 ماه پیش تو همین سایت هم گفتم

ولی اگر این شکلی باشه اونوقت جهنم اخر سال به پا میشه اسپکتر جمیز باند ماموریت غیر ممکن 5 استار وارز و دو سه تا دیگه حتما این وسط استار وارز و بتمن و سوپرمن له میکنن بقیه را
خدا ما را از شر شایعه پرا کنان محفوظ بدار
نقل قول کردن
A god name sparkles
+2 #12 A god name sparkles 1393-10-20 00:20
#11 اگه درست باشه فکر کنم هوادارا خیلی عصبانی بشن ، نه؟
آخه معمولا باید از ابتدای کار اعلام کنن ، اینجوری تو ذوق خیلیا میخوره...
( از جمله خودم :cry: )
نقل قول کردن
blackspidey
+4 #13 blackspidey 1393-10-20 00:33
از انت من خوشم نمیاد :-?
نقل قول کردن
Bad joke
+5 #14 Bad joke 1393-10-20 00:35
#12
نه برای چی دو تا فیلم ببینی عصبانی بشی خیلی از این کارا میکنن هابیت دو تا بود کردنش سه تا
قسمت اخر هانگر گیمز را کردن دوتا هری پاتر همین طور و گرگ ومیش همشون یه فیلم را کردن دو تا منم حدس میزنم که کاسه ای پشت این فیلم برداری زود باشه
نقل قول کردن
mirabilis
+5 #15 mirabilis 1393-10-20 00:40
#11 : ملت کاملا گیج شدن واسه این شایعه ، الان از یه طرف میگن شایعست ، بیخیالش ، از یه طرف میگن عجب برنامه ی خفنی ریخته وارنر اگه درست باشه کلی حماسیه ، از یه طرف میگن جالب نمیتونه باشه دو قسمت شدنه .
انصافا درسته شایعه است ولی خوب توضیح میده که چرا این قدر زمان فیلم برداری طولانی شده یا فیلمی که تازه سال دیگه پخش خواهد شده ، چرا یه سال و خورده ای زودتر آماده شده . ورود شوالیه و شروع عدالت ، عناوین باحالی هم هستن برای فروش !
خدا به خیر کنه این شایعه رو که واقعا کار مارول و دی سی داره عجیب میشه ، مارول تو زمینه ی سریال میخواد با دو تا سریال تازه ساز موفقیت دی سی رو به دست بیاره ، دی سی هم با دو تا فیلم میخواد موفقیت مارول رو تکرار کنه !
نقل قول کردن
A god name sparkles
+3 #16 A god name sparkles 1393-10-20 02:00
#14 حسن آقا شما درست میگی ، ولی میبینی که این وارنر سر همین
بتمن علیه سوپرمن چقدر بامبول در آورد و تاریخ اکران هاش رو عقب جلو کرد
حالا وای به روزی که دو تا فیلم بشه ، دیگه باید یه تقویم بگیریم دستمون و
هی تاریخ های جدید رو علامت برنیم :D
نقل قول کردن
vahidcloner
+1 #17 vahidcloner 1393-10-20 10:26
کمیک عالی بود ولی نمیدونم چرا از انت من بدم میاد.ولی شخصیت باحالیه ...هنوز جا داره تا کامل جابیفته تو سینما...ممنون اقای ترابی بابت ترجمه
نقل قول کردن
M. goblin
+2 #18 M. goblin 1393-10-20 10:35
کلا انت من یه فیلمیه که میتونه عالی بشه.
فقط یه چیز.من هنوز میگم این یلوجکت تو فیلم بیشتر دک اک سیاهه تا یلو جکت!!
نقل قول کردن
M. goblin
+2 #19 M. goblin 1393-10-20 10:38
#11
این فیلم که اخر نه سرش معلوم شد نه تهش.سه چهار بار تاریخ تغییر دادن.کلا فردا فکر کنم بیان بگم که اکران نمیخواد تو اینترنت پخش میکنیم!!
ولی دو قسمتی کردن این فیلم ممکنه خطرناک بشه.اگه فیلم اول خراب کاری کنن فیلم دوم نابود میشه.
نقل قول کردن
M. goblin
+3 #20 M. goblin 1393-10-20 10:40
یه چیزم بگم که تریلر انت من 30 میلیون بازدید داشت.در اصل 29 تا!!

media.comicbook.com/.../...

رکورد محافظانم شکوند!!
مثل اینکه مارول کار خودش رو کرد!!
نقل قول کردن
A god name sparkles
+1 #21 A god name sparkles 1393-10-20 10:43
#20 جالبه :lol:
نقل قول کردن
A god name sparkles
+1 #22 A god name sparkles 1393-10-20 10:49
#20 آقا محمد ، یه تریلر جدید از walking dead اومده ، میشه بزاریش؟
ممنونت میشم ;-)
نقل قول کردن
SPIDERTOXIN
+1 #23 SPIDERTOXIN 1393-10-20 12:23
یه دوره این Goliath با مرد عنکبوتی هم جنگید!
وقتی مرد عنکبوتی، کیهانی شده بود، دکتر دووم یه راهی یافت تا گولیات (درست نوشتم؟) بتونه انرژی کیهانی مرد عنکبوتی رو وارد خودش کنه و هی بزرگتر شه!
البته مرد عنکبوتی فهمید هر چی این بزرگتر شه، به قلبش هم بیشتر فشار میاد! این قدر بهش زد تا گولیات بیهوش شد و فتاد از پای، کرد از عجز فریاد!
نقل قول کردن
spidey 4ever
#24 spidey 4ever 1393-10-20 15:19
مقاله اي بس حيرت انگيز!
لذت بردم اساسي

منم راستشو بخواين از انت من خيلي خوشم نمياد :-*
نقل قول کردن
SLH Hero
+1 #25 SLH Hero 1393-10-20 19:54
ِیک سؤال داشتم: این یلو جکت اصلاً چه کارس؟ قدرتش چیه؟ قضیه از چه قراره؟
نقل قول کردن
mtm
+1 #26 mtm 1393-10-20 20:24
به نقل از SLH Hero:
ِیک سؤال داشتم: این یلو جکت اصلاً چه کارس؟ قدرتش چیه؟ قضیه از چه قراره؟

بلو جکت؟
منظورت همون یلو جکته؟
نقل قول کردن
SLH Hero
+2 #27 SLH Hero 1393-10-20 20:26
هم اون هم اینی که توی این عکس هست:
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
mtm
+3 #28 mtm 1393-10-20 20:33
تا جایی که من میدونم همون هنک پیمه (همه اونایی که تو عکسن هنک پیم هستن) منتهی اگه درست یادم باشه چون اعضای اونجرز هنک رو یه کم سوسول میدونستن اونم اومد این شخصیت رو برای خودش انتخاب کرد که خیلی به قول معروف خفن و خشن بود! قدرت هاش هم فکر کنم همون قدرت های انت منه

تو سیزن 2 کارتون avengers earths mightiest heroes هم بود، ندیدیش؟

منتهی انگار تو فیلم yellowjacket نام شخصیت منفی فیلمه که لباسی مشابه با انت من داره! :o
نقل قول کردن
mirabilis
+3 #29 mirabilis 1393-10-20 20:39
این عکسی که اشاره کردی ، هنری پیم هست که فقط لباس هاش رو تغییر داده ، بالاتر مختار هم اشاره کرد ، لباس های ant man , giant man , yellow jacket و goliath هستش . قدرت همشون هم شبیه به همه .
نقل قول کردن
Mohammad spider
+2 #30 Mohammad spider 1393-10-20 21:04
چه باحال تصورشم خنده داره با مورچه حرف بزنی خخخخخخ :lol: :lol:
نقل قول کردن
As Responsible As Spider-Man
+3 #31 As Responsible As Spider-Man 1393-10-20 22:52
با سلام. ببخشید یه سوال داشتم اونم اینه که میتونید قدرت های ابرقهرمانی مردمورچه ای رو بهم بگید؟ من چیز زیادی در موردش نمیدونم!!!
نقل قول کردن
mtm
+3 #32 mtm 1393-10-20 23:23
به نقل از As Responsible As Spider-Man:
با سلام. ببخشید یه سوال داشتم اونم اینه که میتونید قدرت های ابرقهرمانی مردمورچه ای رو بهم بگید؟ من چیز زیادی در موردش نمیدونم!!!


هنک پیم ذراتی رو کشف کرده به نان "ذرات پیم" یا pym particles. او با استفاده از این ذرات میتونه میتونه سایز خودش یا دیگران رو بسیار کوچک یا بسیار بزرگ کنه
یعنی مثل حشرات بشه و باهاشون ارتباط برقرار کنه (البته تو این حالت به انداره یه ادم بزرگ و بالغ نیرو داره)
نقل قول کردن
The Rock
+3 #33 The Rock 1393-10-21 10:41
خیلی ممنون آقای ترابی بابت ترجمه این مقاله بسیار خوب ;-)
راستش من درمورد مردمورچه ای اطلاعاتی نداشتم ولی با خوندن این مقاله اطلاعاتی که میخواستم رو بدست آوردم.
فقط یه سوال هنک پیم بعد از این که مرد چه طوری دوباره زنده شد؟

راستی ببخشید آقای ترابی امتحان داشتم وقت نشد زودتر کامنت بزارم.
نقل قول کردن
mtm
+3 #34 mtm 1393-10-21 10:50
ولي هنك پيم تا جايي كه ميدونم تا به حال نمرده!
نقل قول کردن
The Rock
+4 #35 The Rock 1393-10-21 11:01
آهان ببخشید اسکات لانگ اشتباه شد :oops:
نقل قول کردن
mtm
+4 #36 mtm 1393-10-21 12:14
تا جايي كه ميدونم گروه Young Avengers به گذشته سفر كردن و اسكات لانگ رو با خودشون به زمان حال آوردن . به همين راحتي!
نقل قول کردن
mokhtar
+2 #37 mokhtar 1394-01-24 12:05


دیشب مراسم MTV Movie Awards برگزار شد و یك كلیپ اختصاصی از نبرد ایرون من و هالك در فیلم: انتقام جویان: عصر التران" هم پخش شد كه واقعا جالبه

www.aparat.com/v/13dvX
نقل قول کردن
ali.stark
#38 ali.stark 1397-04-17 22:05
اقای ترابی عالی بود
مخصوصا مورد شماره5 :lol:
نقل قول کردن
t.c.a
#39 t.c.a 1397-04-18 19:18
خیلی ممنون .....
واقعا وقتی نزدیک فیلم میشویم به این اطلاعات نیاز پیدا میکنیم تا داستان و کاراکتر های فیلم رو بهتر درک کنیم خیلی جامع و کامل بیان شده بود
تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید