لحظات ماندگار در كمیك های مرد عنكبوتی: بتی برانت به صورت پیتر سیلی میزند!

بتی برنت به پیتر پارکر سیلی میزند

همانطور كه میدانید «بتی برانت» (Betty Brant) اولین دختری بود كه پیتر پاركر بهش علاقه رومانتیك پیدا كرد. بتی منشی آقای «جی جونا جیمسون» بود و پیتر هم مدام به دفتر او رفت و آمد داشت.

تا اینكه علاقه ای بین آنها ایجاد شد. ولی این رابطه هرگز جدی نشد و در نهایت «بتی برانت» با یكی از خبرنگاران بیوگل به نام «ند لیدز» (Ned Leeds) ازدواج كرد. ازدواج آنها خیلی زود دچار مشكلاتی شد. این مشكلات سپس پیچیده تر هم شد چون «ند» ماموریت پیدا كرد پرده از هویت مخفی شخصیت خبیثی به نام «هاب گابلین» بردارد و به تعقیب او پرداخت. ولی هاب گابلین متوجه شد و او را به دام انداخت. هاب گابلین سپس ند لیدز را شستشوی مغزی داد تا برای مدتی جایش را بگیرد (برای كسب اطلاعات بیشتر درباره  این قضیه اینجا را كلیك كنید) . در نتیجه ند لیدز رفتارش دچار تغییر شد و بدون اینكه خودش بخواهد بد اخلاق و پرخاشگر شد (او حتي همسرش را كتك ميزد)  تمام این موارد باعث شد تا  بتی تصمیم گرفت ازش جدا شود و دوباره با پيتر طرح دوستي بريزد (البته او هنوز از ند رسماً طلاق نگرفته بود) در شماره 184 كميك مرد عنكبوتي شگفت انگيز ديديم كه پيتر پاركر به آپارتمان خود ميرود و در كمال تعجب با بتي مواجه ميشود!

بتي برانت در آپارتمان پيتر پاركر

بتي به او گفت كه «ند» را ترك كرده و ميخواهد دوباره با پيتر باشد.  اما پیتر آن موقع با «مری جین» رابطه داشت. او حتی از مری جین خواستگاری كرده ولی جواب رد شنیده بود. ولی آنها هنوز دوستان خوبی برای هم بودند. از طرفي پيتر فكر ميكرد كه آمدن بتي به خانه اش تنها يك واكنش عجولانه به بدرفتاري هاي شوهرش بوده است بنابراين بتي را تشويق كرد نزد شوهرش برگردد. ولي بتي در تصميم خود مصمم بود و چند بار سعي كرد رابطه خودش را با پيتر صميمي كند. مثلاً در شماره 186 مرد عنكبوتي شگفت انگيز ديديم كه بار ديگر به آپارتمان پيتر آمد و تا دير وقت با او درد و دل كرد و حتي ميخواست شب را پيش او بماند ولي پيتر بهانه اي آورد و او را به نوعي از خانه اش بيرون كرد!

پيتر پاركر بتي را از خانه بيرون ميكند

سپس  در شماره  192 كميك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" دیدیم كه مری جین با پیتر قرار دارد ولی پیتر در هیبت اسپایدرمن مشغول مبارزه با روباتی است كه یكی از دشمنان قدیمی اش به نام «اسپنسر اسمایت» ساخته. بدین ترتیب مری جین كه حسابی از دست پیتر كفری شده و مدت زیادی را هم زیر باران منتظر او شده است، به خانه اش زنگ میزند و وقتی میفهمد پیتر گوشی را جواب نمیدهد صبرش لبریز میشود و با خودش میگوید كه دیگر حاضر نیست پیتر را ببیند!

مري جين  شاكي ميشود

در شماره بعد پیتر به مری جین زنگ میزند و سعی میكند قضیه را توجیه كند ولی او بهش میگوید كه دیگر از دست بهانه هایش خسته شده و از پیتر میخواهد كه شماره تلفن اش را فراموش كند !!! در این لحظه ناگهان بتی برانت وارد خانه پیتر میشود. و به او میگوید كه این اواخر خیلی نگرانش بوده.

اما چند لحظه بعد شوهرش «ند» سر میرسد و اشتباهاً فكر میكند پیتر و بتی با هم رابطه مخفیانه دارند! به همین دلیل با مشت به صورت پیتر میكوبد و بهش ميگه "اگه از زندگي بتي خارج نشي ميكشمت"!

ند به صورت پيتر ميزند

پیتر هم كه از قضیه بیخبر است فقط هاج و واج نگاهشان میكند! بتی هم سعی میكند به ند توضیح دهد كه پیتر بی تقصیر است  ولی فایده ای ندارد ...

پيتر تقصيري نداشته

تا اینكه در شماره 195 پیتر را میبینیم كه در دانشگاه محل تحصیل خود حضور دارد. دوستان نزديك او مثل «فلش تامپسون»  و «هری آبورن» هم آنجا هستند. تا اینكه ند و بتی وارد میشوند و به سمت پیتر می آیند. ند به پیتر میگوید: "بسیار خوب پاركر ... این قضیه باید همین الان خاتمه پیدا كنه. به همسرم بگو كه دیگه نمیخوای ببینیش."

بتی هم میگوید: " مجبور نیستی همچین حرفی بزنی پیتر ... بهش بگو كه برای من ارزش قائل هستي".

ند پيتر را تهديد ميكند

پیتر كمی فكر میكند و چون نمیخواهد رابطه زناشویی ند و بتی به هم بخورد با بیرحمی تمام میگوید: "ارزش قائلم؟ منو خنده ننداز! اون روز هم كه خونه راهت دادم به خاطر این بود كه مری جین منو ول كرده بود!"

بتی هم كه با شنیدن این جملات خونش به جوش آمده سیلی محكمی به صورت پیتر میزند و گریان محل را ترك میكند.

بتي به صورت پيتر سيلي ميزند

برخورد پیتر با بتي  آنقدر بد به نظر ميرسيد كه دوستانش هری و فلش با دلخوری از آنجا رفتند.

هري و فلش ناراحت ميشوند

تا اینكه در شماره 199 دوستان پیتر به خانه اش می آیند و بحث بتی وسط كشیده میشود و از او گله ميكنند كه چرا آن حرف هاي بيرحمانه را بهش زده است. پیتر هم توضیح میدهد كه برای بتی خيلي ارزش قائل است ولی  آنروز به این خاطر آن جملات را به بتی گفت تا  بلكه عقلش سر جایش بیاید و بار دیگر پیش «ند»  برگردد و زندگی زناشویی خود را ادامه دهد.

دوستانش از شنیدن این حرف تعجب میكنند و متوجه میشوند كه پیتر آدم سرد و بی احساسی نیست بلكه به این دلیل با بتی آنطور رفتار كرده تا ازدواجش به هم نخورد....

اینم از اون لحظاتی بود كه فقط شخصیت با وجدان، با اخلاق و منحصر به فردي مثل پیتر پاركر/مرد عنكبوتی ممكنه خلق كنه ...

ضمنا شما میتونید این داستان را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2015

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

کمیک "بازگشت قاتل عمو بن" ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید درباره «ند لیدز» (NED LEEDS) بدانید

لحظات ماندگار در كمیك‌های اسپایدرمن

لینك دانلود شماره های 1 تا 700 كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز"!

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: هویت هاب گابلین فاش میشود!

تمام عشق های پیتر پاركر!

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت اول

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت سوم

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت چهارم

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت پنجم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

bullied hero
+3 #1 bullied hero 1394-01-30 16:46
از نظر من بتی برانت شخصیت و داستانهای جالبی دارد و به نظرم خوب است که در فیلم های بعد مرد عنکبوتی رابطه ی رومانتیک او با پیتر به نمایش گذاشته شود.
نقل قول کردن
SLH Hero
+5 #2 SLH Hero 1394-01-30 18:22
خیلی مقاله عالی ای بود. ممنون آقای ترابی.

ولی خودمونیم ها، پیتر چنان کوبنده جواب بتی رو داد که دیگه فکر طلاقم به سرش نزنه! من نمیدونم، تو چنین لحظه سختی چه کسی میتونه اینجور تصمیم عالی ای بگیره؟
نقل قول کردن
mokhtar
+6 #3 mokhtar 1394-01-30 18:57
مرسی بابت مقاله

واقعا شخصیت پیتر پارکر خیلی خاصه
ولی اگه من جاش بودم اون جایی که ند مشت زد بهش همچین ادب اش میکردم که حالش جا بیاد

ولی پیتره دیگه. با من و امثال من فرق داره . به خاطر همینه که قهرمانه!
نقل قول کردن
mokhtar
+9 #4 mokhtar 1394-01-30 19:00
راستی یه چیز جالبی رو دقت کردین؟
تو کمیک های قدیمی وقتی شخصیت های کمیک های مرد عنکبوتی دارند نوشیدنی میخورند ازشون بخاز بلند میشه! تو این مقاله هم چند تا نمونه وجود داره. دقت کنید تو دو، سه تا پانل به چشم میخوره

اینجوری به خواننده نشون میدادن که شخصیت ها دارن چای یا قهوه میخورن ، نه مشروبات الکلی :-*
نقل قول کردن
Hossein sbn
+4 #5 Hossein sbn 1394-01-30 20:08
عمو مختار یادمه قبلا یک کمیک ازUntold Tales Of Spider-MAn معرفی کرده بودید که توش از گذشته بتی برانت پرده برداری می شه.راستش من الان یادم نمیاد کدوم شمارش بود می شه خودتون دوباره معرفیش کنید؟
نقل قول کردن
mokhtar
+5 #6 mokhtar 1394-01-30 20:16
به نقل از Hossein sbn:
عمو مختار یادمه قبلا یک کمیک ازUntold Tales Of Spider-MAn معرفی کرده بودید که توش از گذشته بتی برانت پرده برداری می شه.راستش من الان یادم نمیاد کدوم شمارش بود می شه خودتون دوباره معرفیش کنید؟


بفرما اینجا بود:

bit.ly/2K51vuq
نقل قول کردن
havig
+3 #7 havig 1394-01-30 22:19
از قدیم گفتن
مردانگی آموز اگر طالب فیضی
هرگز نخورد آب درختی که بلند است
نه اون افتادگی بود :eek:
هیچی شما به کارتون برسید :oops:
نقل قول کردن
spidey 4ever
+4 #8 spidey 4ever 1394-01-30 23:13
استاد ترابی قبلا در مقاله ای زیبا به شباهت های سریال فلش با مرد عنکبوتی اشاره کرده بودند:

bit.ly/3b8Mxzp

الان که من این مقاله رو خوندم بی اختیار یاد صحنه ای ادی با مشت میزنه تو صورت بری الن افتادم. اونجا هم ادی درست مثل ند لیدز فکر میکرد بری با ایریس رابطه داره:



جالب بود درسته؟
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #9 mokhtar 1394-01-31 09:21
به نقل از Persian-Spider:
جالب بود درسته؟


اره ، خیلی جالب بود
نقل قول کردن
Goblin.S
+3 #10 Goblin.S 1394-01-31 16:00
یکی از کمیک های مورد علاقه من همین کمیکه!!!
تو این کمیک به خوبی مسائل زندگی عادی پیتر رو با مشکلات ابر قهرمانیش تلفیق کنه!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید