معرفی بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: دیوید میكلینی

دیوید میكلینی - David Michelinie

زمان آن فرا رسیده تا با یکی دیگر از نویسندگان بزرگ تاریخ کمیک بوک های مرد عنکبوتی که داستان های مهمی برای این شخصیت خلق کرده آشنا شوید!

 

«دیوید میكلینی» (متولد سال 1948) 

«دیوید میكلینی» یا «میشلینی» (David Michelinie)  نویسنده ای است كه تاثیرات زيادي روی دنیای مرد عنكبوتی گذاشته است. او یك run بسیار موفق در كمیك های Iron Man داشت و سپس ماموریت یافت تا نویسنده كمیك های Web of Spider-Man شود. شخصا داستان دو قسمتی كه برای شماره های 8 و 9 كمیك Web of Spider-Man نوشت را خیلی دوست دارم (در این داستان مرد عنكبوتی به شهر كوچكی سفر میكند كه ابرقهرمان خودش را دارد!)

قهرمان شهر كوچك

اما پس حدود یك سال مارول به او گفت كه برای عنوان اصلی مرد عنكبوتی یعنی The Amazing Spider-Man انتخابش كرده! او هم قبول كرد (كیه كه نخواد نویسنده كمیك شماره 1 اسپايدرمن باشه؟!) اما هنوز به خودش نیامده بود كه معلوم شد مارول  قصد داره پیتر پاركر و مری جین با هم زن و شوهر بشن!!! بنابراین میكلینی كسی بود كه در سال 1987 شماره های 290 تا 292 و همچنین شماره 21 annual كمیك مرد عنكبوتی شگفت انگیز را نوشت؛ يعني همان شماره هايي كه در آنها پیتر برای بار دوم از مری جین خواستگاری و در نهایت با هم ازدواج كردند.

خواستگاري پيتر پاركر

میكلینی انصافا به خوبی از عهده این كار برآمد و داستانی كه نوشت كلیشه ای نبود و پیچش های آن باعث شد تا ازدواج پیتر و مری جین در تاریخ اسپایدرمن ماندگار شود.

ازدواج پيتر پاركر - مري جين

پس از وقفه ای كوتاه او یكی از طولانی ترین run های تاریخ مرد عنكبوتی شگفت انگیز را به نام خود ثبت كرد و از شماره 295 تا 388 نویسنده این كمیك باقی ماند! او در این مدت حتی چند شماره از كمیك های Spectacular Spider-Man و یا Web of Spider-Man Annual را هم نوشت و نشان داد نویسنده ای بسیار فعال و خوش قول است و ميتواند به موقع كميك ها رو تحويل دهد.

سبك نویسنده گی او تركیبی از ملودرام با اكشن و وقایع مهم بود. به طور مثال برخی از خطوط داستانی كه در این مدت خلق كرد كاملا ملودراماتیك بودند مثل "سیگار كشیدن مری جین و ترك كردن او".

مري جين سيگار كشيدن را ترك ميكند

یا "مری جین و پیتر خانه خود را از دست میدهند و دیگر  جایی برای ماندن ندارند" و .. اما همیشه این قصه ها را با مهارتی مثال زدنی با موضوعات هیجان انگیز یا وقایع بزرگ (مثل "بازگشت پدر و مادر پیتر پاركر به صورت روبات") تركیب میكرد.

پدر و. مادر پيتر پاركر

به همین دلیل میكلینی موفق شد در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی كه صنعت كمیك بوك رونق یافته بود، همواره The Amazing Spider-Man را در لیست Top 10 ماهیانه نگه دارد. كمیك های او آنقدر پرفروش شد كه مارول حتی برای مدتی نسبتا طولانی تصمیم گرفت هر ماه دو شماره از The Amazing Spider-Man منتشر كند! البته بايد اعتراف كرد كه در اين دوره ميكليني خيلي خوش شانس بود كه با طراحان سوپراستار و پرطرفداري مثل تاد مك فارلين و مارك بگلي همكاري ميكرد. در ضمن یادمان نرود كه میكلینی نویسنده ای بود كه به همراه دو طراح مذكور  دو تن  از محبوب ترین دشمنان مرد عنكبوتی یعنی «ونوم» و «كارنیج» را به ترتیب در شماره های 299 و 361 مرد عنكبوتی شگفت انگیز خلق كرد (اولین حضور کارنیج را میتوانید در اینجا با ترجمه فارسی بخوانید).

venom - ونوم

البته خیلی ها میگویند كه بزرگترین اشتباه میكلینی استفاده بیش از حد از ونوم و كارنیج در داستان های  خود بود. در واقع در زمان او ونوم به دلیل محبوبیت بالای خودش آنقدر در كمیك های مرد عنكبوتی دیده میشد كه آدم فكر میكرد تبدیل به یكی از شخصیت های مكمل ثابت مرد عنكبوتی شده است!!! ضمنا در دوران او برخی كراس اورهای پرزرق و برق و سراسر اكشن ولی بیمنطق مثل Round Robin: Sidekicks' Revenge ،  Maximum Carnage و یا Inferno و ... خلق شدند كه برای خواندن آنها باید برخی از دیگر عناوین مارول را هم خریداری میكردید. حتی داستان بازگشت پدر و مادر پیتر و سپس معلوم شدن اینكه آنها روبات هستند هم علیرغم اینكه ایده بدی نداشت ولی چون قریب به دو سال طول كشید، داد هواداران مرد عنكبوتی را درآورد. البته شاید میكلینی در تمامی این موارد بی تقصیر بود چون مارول آن زمان بیشتر به پول فكر میكرد تا كیفیت و حتما مارول ازش میخواسته تا چنین كراس اورها و داستان های طولانی بنویسد.

البته  میكلینی  خوش شانش بود كه زمانی از كمیك های مرد عنكبوتی رفت كه بلافاصله پس از آن داستان منفور Clone Saga شروع شد!

او سپس به دی سی رفت و كمیك های Action Comics را نوشت كه موفقیتی برایش محسوب نمیشود. بعدش هم سعی كرد با همكاری چند نفر دیگر Future Comics را تاسیس كند ولی این شركت سال 2004 تعطیل شود. در سال های اخیر چند كمیك برای مرد آهنی نوشته است.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2015

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

بزرگان تاریخ كمیك  های مرد عنكبوتی

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: پیتر پاركر و مری جین ازدواج میكنند!

همه چيز درباره پدر و مادر «پیتر پاركر»!

«ونوم»، «كارنیج» و دیگر سیمبیوت ها چطور و از كجا وارد زندگی «پیتر پاركر/مرد عنكبوتی» شدند؟

تاریخچه کمیک های اسپایدرمن - قسمت اول

تاریخچه کمیک های اسپایدرمن - قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Hamid_k
#1 Hamid_k 1394-07-14 15:20
خیلی جالب بود
متشکریم
نقل قول کردن
SLH Hero
+1 #2 SLH Hero 1394-07-14 16:25
چقدر دلم برای این مقاله ها تنگ شده بود.
خیلی ممنون آقای ترابی مقاله مثل همیشه فوق العاده بود.
نقل قول کردن
web head
#3 web head 1394-07-14 18:56
ببخشید میشه دلایل اینکه سرگذشت کلون بده رو بگید چون میخوام به یکی بفهمونم که داستان خوبی نیست
نقل قول کردن
mtm
+1 #4 mtm 1394-07-14 19:00
به نقل از web head:
ببخشید میشه دلایل اینکه سرگذشت کلون بده رو بگید چون میخوام به یکی بفهمونم که داستان خوبی نیست


قبلا تو مقالات مربوط به سرگذشت كلون توضيح داديم
برو بخونشون تا متوجه بشي
نقل قول کردن
Hossein sbn
+2 #5 Hossein sbn 1394-07-14 22:03
3#
به نقل از web head:
ببخشید میشه دلایل اینکه سرگذشت کلون بده رو بگید چون میخوام به یکی بفهمونم که داستان خوبی نیست

خلاصه اشکالاتش اینجا هست:

bit.ly/2KfbvAF
منتهی اشکالاتش اونقدر زیاده که خلاصه اشکالاتش هم اندازه ی یک مقاله شده!
نقل قول کردن
mirabilis
+2 #6 mirabilis 1394-07-15 01:27
واقعا این سری مقالات خیلی خوبه ، آقا مهدی کامل و جامع و با تسلطی بینظیر ، در مورد نویسنده های بزرگ دنیای اسپایدی و همینطور دنیای کمیک ، مقاله مینویسند .
مشخصا تک تک داستان های اسپایدرمن رو با عشق و علاقه خوندن و در مورد تمام جزئیاتش تحقیق کردن ، واقعا جای قدردانی داره و صد حیف که این مطلب اینقدر کم پست مونده .
چیزی نمونده که ما اضافه کنیم ، هر چی لازم بود رو آقا مهدی توی مقاله گفته بودن ، در هر حال دیوید میکلینی نویسنده ی خوبیه ، توی دنیای اسپایدی ، سیمبیوت ها رو شکل داد و از اونا دوتا از خفن ترین دشمنان اسپایدی رو ساخت ، کارنیج و ونوم ، کاراکترهایی که تو اون زمان سریع محبوب شدن و حتی اینقدر خوفناک بودن که میشد توی کابوس هاتون هم ببینیدشون .
شاید عمق شخصیتی نداشتن ( بازم ونوم ، کارنیج که کلا فقط ماشین قتل عام و هرج و مرجه ) ولی کاراکترهایی با ظاهر فوق العاده جذاب برای تینیجر ها بودن .
واسه همینم میکلینی تا تونست ازشون تو داستان های مرد عنکبوتی استفاده کرد و البته کمیک ها هم فروش مطلوبشون رو کردن .
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1394-07-15 14:52
#5:

افرين حسين اقا
واقعا لقب "حافظه سايت spidey.ir" برازنده شماست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید