اگر از سریال جسیکا جونز خوشتون میاد پس حتما عاشق این کمیک ها میشوید!

سریال جسیکا جونز - jessica jones

به مناسبت پخش فصل دوم از سریال جسیکا جونز این مقاله دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

سریال "جسیکا جونز" (Jessica Jones) ثابت کرده که مارول در عرصه سریال سازی برای تلویزیون هم بی رقیب هستش. اما نکته مهم این است که این سریال با اکثر سریال های سوپرهیرویی فرق دارد و تم های بسیار دارک ، جدی و بزرگسالانه در آن یافت میشود (بله مارول خوب بلده دارک بسازه. دیگه حالا باید به قول اون دوستمون بگیم: "ماروله دیگه، بچه بازی که نیست!" ) در هر حال، سایت comicbook.com مقاله جالبی نوشته که در آن به سری کمیک هایی اشاره کرده که از نظر موضوع و محتوا شباهت زیادی با این سریال دارند:

 

Alias

کمیک alias

این همون کمیکی هستش که اولین بار شخصیت جسیکا جونز در ان خلق شد. Alias یک سری کمیک بسیار خفن در سبک نوآر (Noir) است که توسط نویسنده بزرگ مارول یعنی «برایان مایکل بندیس» و طراحی به نام «مایکل گیدوس» خلق شد. جسیکا جونز در این کمیک  شبیه به جسیکا جونز سریال است چون حالتی خود ویرانگر دارد و اصلا هم اعصاب نداره! او از جنگ و دعوا هم هراسی به دلش راه نمیده. در شماره های اول با زندگی شخصی و رومانتیک درب و داغون جسیکا و همچنین پرونده های او برای یافتن قهرمانان گمشده مواجه شدیم. برخی از این پرونده ها عبارت بودند از: تئوری های توطئه درباره کاپیتان آمریکا و تحقیقات برای یافتن هویت مخفی مرد عنکبوتی! اگر میخواهید درباره رابطه بین جسیکا جونز و شخصیت اصلی سریال جسیکا جونز به نام «کیل گریو» (ملقب به "مرد بنفش") بیشتر بدانید ، باید آرک آخر این سری را بخوانید تا از اریجین مخفی جسیکا جونز و حرفه ابرقهرمانی فاجعه آمیز او باخبر شوید. در هر حال این سری ، منبع اصلی الهام بخش سریال جسیکا جونز است.

 

  The Pulse

کمیک pulse

مارول کمیک های pulse را با آرم MAX چاپ میکرد. کمیک های MAX مارول، برای بزرگسالان بودند . بنابراین برایان مایکل بندیس فرصت یافت تا با نوشتن این کمیک ها به تم های جدی و خشن بپردازد ولی از طرفی داستان هایش را مرتبط کرد با دنیای سوپرهیروهای مارول. تا یادم نرفته بگم که این سری دنباله Alias بود و فصل دوم زندگی جسیکا جونز را روایت میکرد. در این کمیک جسیکا حامله شده بود بعد بچه اش را هم به دنیا آورد (پدر این بچه هم «لوک کیج» بود) در ضمن به عنوان مشاور برای روزنامه "دیلی بیوگل" کار میکرد. بر خلاف Alias، کمیک های Pulse حتی با رویدادهای بزرگ مارول مثل Secret War یا House of M مرتبط بود. در ضمن جی. جونا جیمسون و بن یوریک به عنوان شخصیت های مکمل در این سری حاضر بودند (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شخصیت بن یوریک ، این مقاله   را بخوانید)

 

Powers

کمیک پاورز - powers

این سری هم توسط استاد برایان مایکل بندیس نوشته شده و داستان دو کارآگاه به نام های «کریستین واکر»  و «دینا پیلگریم» را روایت میکنه. وظیفه آنها پرداختن به پرونده های قتلی میشود که پای ابرقهرمانان هم در آنها گیر است. این کمیک در یونیورس خاص خودش جریان دارد ولی در آن ادای احترام و اشارات زیادی به قهرمانان معروف دنیای کمیک میشود  و میبینیم که اغلب کارهای ناپسند و حتی غیر اخلاقی در گذشته انجام داده اند. با جلو رفتن داستان متوجه ارتباطات واکر با جامعه ابرقهرمانان میشویم و همچنین از گذشته تاریک پیلگیریم آگاه میگردیم. در نتیجه آنها وارد مسیرهای کاملا متفاوتی در حرفه خود میشوند. با وجود اینکه این کمیک خیلی از سبک جنایی، نوآر و کمیک های سوپرهیرویی الهام گرفته ولی در آرک های اولیه اش اشارات زیادی به مستندهای موسیقی و همچنین گروه های موسیقی میشد و از آنها هم الهام میگرفت. شرکت سونی چندی پیش یک سریال از روی این کمیک ساخت که میتوان آن را در PlayStation Network هم تماشا کرد.

 

Gotham Central

کمیک گاتام سنترال - gotham central

اگر دنبال داستان های جنایی/نوآر در عالم دی سی میگردید، پس کمیک Gotham Central برای شما مناسب است. تمرکز داستان روی دپارتمان مبارزه با جنایت و اعضای آن در اداره پلیس شهر گاتام است که مدام در تعامل و ارتباط با بتمن یا دشمنان او قرار میگیرند. این کمیک شباهت فراوانی با سریال های جنایی تلویزیونی دارد و در هر آرک با کارآگاهان، پرونده های جنایی آنها و البته زندگی شخصی و پیچیده آنها مواجه میشویم. این کمیک برنده جایزه آیزنر شده و الهام بخش سریال محبوب "گاتام" است که مدتیه دارد از شبکه FOX پخش میشه و به دوران نوجوانی بروی وین هم اشاره میکنه.

 

The Amy Devlin Mysteries

The Amy Devlin Mysteries کمیک بوک

درست مثل جسیکا جونز،  خانم «ایمی دیولین» هم کارآگاهی است که بسیار سرسخته و کله اش بوی قرمه سبزی میده! رمان های گرافیکی این شخصیت توسط «کریستینا ویر» و «نانزیو دیفیلیپیس» خلق شدند و در انها شاهد این هستیم که برخی از پرونده هایی که اصطلاحا مرده هستند و سالهاست که بدون نتیجه مانده و دیگر پلیس آنها را تعقیب نمیکند، توسط این خانم بازگشایی میشوند. البته ناگفته نماند که ایمی دیولین این حقیقت رو از  بقیه پنهان میکنه که مجوز یا پروانه دایر کردن یک دفتر کارآگاهی را ندارد! ما همیشه میبنیم که اوضاع برای این کارآگاه سخت تر و سخت تر میشه و هر داستان مخمصه ای بزرگتر و بدتر از قبل را برایش رقم میزنه. تا به حال سه جلد از رمان های گرافیکی "اسرار ایمی دیولین" چاپ شده ولی خالقان آن به دنبال چاپ سری چهارم هم هستند.

نظر شما چیست؟ آیا سریال جسیکا جونز را دنبال میکنید ؟ آیا از آن خوشتان می آید ؟ اگر جواب مثبت است، آیا با خواندن این مقاله ترغیب شدید تا این کمیک ها را هم بخوانید؟ نظرتان را با من در میان بگذارید ...

 

امیرعلی قادری

amir a. ghaderi

All rights reserved © Spidey.ir 2016 

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی سریال جسیکا جونز (JESSICA JONES)

معرفی شخصیت: جسیکا جونز (JESSICA JONES)

15 صحنه برتر سریال جسیکا جونز

کمیک انتقام جویان جدید (NEW AVENGERS) ترجمه شد + لینک دانلود

اگر از سریال جسیکا جونز خوشتون میاد پس حتما عاشق این کمیک ها میشوید!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

A.H 2121
#1 A.H 2121 1394-09-15 21:21
من این فیلمو تابستون میخوام ببینم آس و حال نمیده وسط مدرسه سریال ببینی.من که نمیدونم ولی بچه ها میگم خیلی خوبه.
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1394-09-15 21:22
مرسی امیر علی
عالی بود
ترجمه ات حرف نداره
سریال جسیکا جونز هم عالیه
عاشق فیلمناه های چند لایه اش هستم
مخصوصا بازی هاش. بازیگر نقش جسیکا حونز، پتسی واکر و کیل گریو محشر هستند
عاشق این هستم که خیلی ظریف ژانر سوپرهیرویی رو ربط داده به آسیب های اجتماعی مثل تجاوز جنسی، خشونت، اعتیاد و ...
شخصیت کیل گریو هم عالیه. قطعا در کنار کینگ پین و لوکی بهترین ویلن های مارول در عالم سینما و تلویزیون هستش

تنها مشکل من بازیگر نقش لوک کیجه
بازی اش بد نیست ولی اصلا اون کاریزما، حذابیت و حتی اون غرور و غیرت لوک کیج در عالم کمیک ها رو نداره

ولی بازم میگم بازی های بازیگر نقش جسیکا جونز و کیل گریو خارق العاده هستند

دمت گرم مارول ...
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#3 amir a. ghaderi 1394-09-15 21:43
به نقل از mtm:
مرسی امیر علی
عالی بود
ترجمه ات حرف نداره

خواهش میکنم استاد
هر چی بلدم و یاد گرفتم از خودتون بوده
شما الگوی من در هر زمینه هستید
ممنون که به من اعتماد میکنید و این مقالات رو به من میسپارید برای ترجمه
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#4 j.jonah jameson 1394-09-15 21:52
ممنون جناب قادری ! :-) خسته نباشید .
من با Gotham Central یه آشنایی کمی دارم ! با خوندنش حس و حال خوبی به آدم دست میده (کنجکاوی ادم رو تحریک میکنه)
من خیلی دوست دارم این داستان The pluse رو دنبال کنم! (البته اگه معلمان امان بدند :-* )
#1
اس ؟ :-? اهان (حس) خودمون رو میگید! (باتوجه به کلمه حال گفتم حتما حس و حال منظورتونه )
امان از دست تایپ با گوشی! :D
#2
اقای ترابی شما کدوم یک از بازیگران رو برای ایفای نقش لوک کیج میپسندید؟ :-) ( نمیدونم چرا انقدر به این موضوع بازیگران و .... علاقه مند شدم)
نقل قول کردن
Sherlockian
#5 Sherlockian 1394-09-15 22:17
بنظرمن سریال عالی هستش البته همچنان قسمت دومم :lol: سریالای مارول سعی دارن تا لایهای مختلفی از دنیای مارولو نشونو میدن شاید ما تو فیلما اونجرزو ببنیم که دارن ارتش اولترانو از بین میبرن یا میخوان با محمل های هوای مرومو از بین ببرند و این سه تا محمل به هم برخورد میکنن و بووم!!! اما ما تو سریالا همچین چیزی نمیبینیم دردویل که داشت جهان زیر زمینی و اون محله های کثیفو نشون میدن مکان هایی که پره از مصرف مواد مخدر، فروش مواد مخدر، تجاوز و... دردویل روی مواد مخدر و گانگسترا زووم کرده بود و جسیکا جونز هم روی این مسعلهه جنسی وبخش دیگه ای از این جهان کثیف مارول زووم و توجه داره.
پ.ن: اقای ترابی، کاربران من یه معذرت خواهی بزرگ به شما بدهکارم بابت اون شب. بعد یا سوال اقای ترا الان ماموران شیلد قسمت 9 ش هم پخش شده خواستم ببینم نیم فصل اول سیزن سوم از قسمت چندم تموم میشه؟؟؟؟
نقل قول کردن
Si@Vash
#6 Si@Vash 1394-09-16 07:24
#4:
به شخصه باتیسا :lol: ولی اشغال شده متاسفانه

عاقا مو عاشق این سریالوم!کمیک Alias هم خوندم واقعا عالیه.به نظرم بژرگترین نقطه قوتش اینه که بندیس یه جوری داستانو روایت کرد که ما بتونیم جسیکا جونز رو در اوایل دنیای مارول تصور کنیم.دوستیش با میس مارول و پیتر پارکر،گالاکتوس، اون کامیونع که ریخت رو مت مرداک و غیره
Pulse هم نخوندم البته.
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1394-09-16 11:43
به نقل از Hesam avenger:

پ.ن: اقای ترابی، کاربران من یه معذرت خواهی بزرگ به شما بدهکارم بابت اون شب. بعد یا سوال اقای ترا الان ماموران شیلد قسمت 9 ش هم پخش شده خواستم ببینم نیم فصل اول سیزن سوم از قسمت چندم تموم میشه؟؟؟؟

اشكالي نداره
كلا انگار "اون شب" خيلي ها جو گير شده بودن :-*
درباره سريال مامورين شيلد من نميتونم كمكت كنم چون سريالش رو دنبال نميكنم
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1394-09-16 11:45
به نقل از j.jonah jameson:

#2
اقای ترابی شما کدوم یک از بازیگران رو برای ایفای نقش لوک کیج میپسندید؟ :-) ( نمیدونم چرا انقدر به این موضوع بازیگران و .... علاقه مند شدم)


راستش ايده اي ندارم
چون انتخاب بازيگر براي لوك كيج سخته . به خاطر اينكه هيكل بزرگي داره
مثلا به نظرم مايكل بي جوردن بازيگر خوبيه و ميگن تو فيلم creed غوغا كرده ولي هيكلش به قدر كافي تنومند نيست
البته بازيگر لوك كيج تو سريال جسيكا جونز خيلي هم بد نيست.و هيكلش هم ميخوره به نقش ولي نميدونم چرا حس خاصي از ديدن بازي اش دريافت نميكنم
انگار خيلي بيخيال بازي كرده
نقل قول کردن
the phantom
#9 the phantom 1394-09-16 13:42
برو بچ میشه سری inviceble رو بزارید تعریف زیاد ازش شنیدم
ممنون میشم
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#10 j.jonah jameson 1394-09-16 16:54
به نقل از Si@Vash:
#4:
به شخصه باتیسا :lol: ولی اشغال شده متاسفانه
.

ممنون انتخابت خوب است ! :D ولی همونطور که گفتی ....... به دل نمیشینه!
به نقل از mtm:

به نظرم مايكل بي جوردن بازيگر خوبيه و ميگن تو فيلم creed غوغا كرده ولي هيكلش به قدر كافي تنومند نيست

ممون آقای ترابی ولی هیچوقت نباید به توانایی Marvel در خدمات دهی و ارزش قائل شدنش در باره بازیگراش شک کرد !
حتما اگه به فکر Marvel میرسید حتما روی هیکل و فرم بدنش کار میکرد! :-)
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1394-10-11 11:05
اقا سیاوش هستی؟
یه سئوال دارم ...
به نظرت عجیب نیست که لوک کیج با جسیکا جونز رابطه داشت ولی کیل گریو باهاش کاری نداشت؟ :o
این در حالیه که کیل گریو تمام رفت و امدهای جسیکا رو کنترل میکرد و دیدیم که چقدر روش تعصب داشت که پسر همسایه رو چون گفت از جسیکا خوشش میاد به اون شکل کشت.
پس واقعا این قضیه لوک کیج رو چطور میشه توجیه کرد؟
نقل قول کردن
mirabilis
+1 #12 mirabilis 1394-10-11 11:59
#11 : آقا مهدی ، سریال رو تموم کردید ؟
اگه تموم کردید ، جواب رو داخل خودش داشت .
ما ابتدا دیدیم که کیلگریو به وجود شخصیتی به نام لوک کیج پی برده و به جسیکا میگه سریع خودت رو برسون به اون بار لوک ، وقتی جسیکا میرسه ، میبینیم که بار منفجر میشه ، در واقع به مخاطب نشون داده میشه که کیلگریو میخواسته لوک کیج رو از بین ببره و در عین حال به حسیکا جونز هم ضربه بزنه ، در ادامه ما میبینیم که کیلگریو میاد و کاری بدتر از کشتن به سر لوک کیج و جسیکا میاره ، از لوک کیج استفاده میکنه تا از جسیکایی که ازش ناامید شده ، خلاص بشه ، بد تر اینه که بعد از اون حادثه ، تمام اون مدت هم تحت کنترل کیل گریو بوده و جسیکا هم متوجه نشده ، در واقع از نظر احساسی به جسیکا به نوعی خیانت میشه ، همچنین چیزهایی رو به جسیکا میگه که از صدتا قتل لوک هم بیشتر ضربه میزنه .
در ادامش تلاش های لوک رو میبینیم برای کشتن جسیکا ، به شخصه تصور میکنم این از کشتن آنی لوک کیج هم بدتره ، چون لوک کیج نمیخواست صدمه ای به جسیکا بزنه ولی کاری جز اطاعت ازش برنمیومد و همین طور جسیکا هم نمیخواست که لوک صدمه ای ببینه ، به خاطر همین هم بود که ما دیدیم در انتهای سریال لوک گذاشت و رفت ، چون حس میکرد کاری رو کرده که نمیخواسته و نباید انجام میداده و لیاقت نجات داده شدن رو نداره .
از طرف دیگه ، کیلگریو امید داشته که جسیکا به لوک فائق بشه ، چرا که تنها راه متوقف کردن کسی مثل لوک کیج که هیچی بهش آسیب نمیزنه ، کشتن اونه ، در نتیجه اگه لوک هم نتونه جسیکا رو بکشه ، جسیکا لوک رو میکشه ، که یه بازی دو سر برد محسوب میشه ، چون در هر صورت یکیشون دردی خیلی بیشتر از مردن رو قرار بود تحمل کنه .
بعد از شلیک و رفتن توی اغمای لوک هم که باز کیلگریو بیخیال نشده بود و البته تصور هم نمیکرد که لوک زنده است یا نه ، یعنی توی اون شرایط ، دیگه مهم نبود که لوک زنده میمونه یا نه ، توی اون برهه خود جسیکا بود که مهم بود ، به هر قیمتی باید جسیکا رو یا از خودش دور میکرد یا به دستش میاورد ، لوک در درجه های بعدی اولیت بود .
تصور میکنم جوابش به خوبی توی سریال داده شدش ، نمیدونم برداشت شما چی بوده .
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1394-10-11 12:11
#12:
ممنون از توضیحاتت
من تا فکر کنم قسمت 10 دیدم یعنی اونجایی که hope خودش رو با شیشه میکشه
راستش توضیحاتت رو کامل نخوندم چون فکر کردم شاید اسپویل بشم!
حالا اسپویلر داشت یا نه؟
نقل قول کردن
M. goblin
#14 M. goblin 1394-10-11 12:14
به نقل از mtm:
#12:
ممنون از توضیحاتت
من تا فکر کنم قسمت 10 دیدم یعنی اونجایی که hope خودش رو با شیشه میکشه
راستش توضیحاتت رو کامل نخوندم چون فکر کردم شاید اسپویل بشم!
حالا اسپویلر داشت یا نه؟


اسپلویر؟!
کلا داستان کامل رو گفت!!
میخوندین نابود میشدین!
نقل قول کردن
big time spider man 80
#15 big time spider man 80 1396-12-20 13:42
مقاله عالی و بی نقصی بود خسته نباشی آقای قادری امیدوارم همیشه موفق باشی راستی استاد تاریخ اکران avenger 3 کی هست؟
نقل قول کردن
mobin.md
#16 mobin.md 1396-12-20 20:49
به نقل از big time spider man 80:
مقاله عالی و بی نقصی بود خسته نباشی آقای قادری امیدوارم همیشه موفق باشی راستی استاد تاریخ اکران avenger 3 کی هست؟

ببخشید جای استاد ترابی جواب دادم ولی 27 آپریل 2018
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید