انتقام جویان 1 میلیون سال پیش از میلاد مسیح دقیقاً کی هستند؟

اونجرز سال 1000000 قبل از میلاد

در این مقاله با اولین گروه در تاریخ مارول که قراره در رویداد Marvel Legacy نقش عمده ای ایفا کنند، آشنا میشوید.

مقدمه: تا به اینجا چیز زیادی از داستان "میراث مارول" (Marvel Legacy) نمیدانیم . چیزهایی که میدانیم حالت کلی دارند. مثلا میدانیم که قراره مارول قهرمانان اریجینال خودش را پس از این داستان برگردانه،numbrering عناوین اصلی مارول به حالت اریجینال خودش برمیگرده و ... درباره خود داستان هم مارول خبر داد که قراره با اولین گروه اونجرز در تاریخ مارول آشنا بشویم که قدمتش برمیگرده به سال 1000,000 پیش از میلاد مسیح!

در خبر مذکور اینچنین خواندیم:

در این سال ما با اریجین دنیای مارول اشنا میشیم و شخصیت هایی مثل اودین، ایرون فیست، استار برند، گوست رایدر، فونیکس، اگاماتو و پلنگ سیاه اشنا میشویم.

گفته میشه این کمیک اغازی خواهد بود بر یک عالمه راز و رمز جدید که در ماه های بعدی در عناوین مختلف مارول ادامه خواهند یافت . هیچ شخصیتی و هیچ فرنچایزی نخواهد بود که تحت تاثیر این کمیک قرار نگیره .

این ایده کاملا جدید است چون گروه انتقام جویانی که ما میشناسیم سال 1963 خلق شد (البته در دنیای مارول زمان کندتر از دنیای واقعی میگذره. بنابراین میگن 10 سال از تاسیس گروه انتقام جویان گذشته!) . در این گروه مرد آهنی، ثور، انت من، واسپ و هالک حضور داشتند. البته کاپیتان آمریکا نیز پس از چند شماره به گروه اضافه شد:

اونجرز اصلی 1963

البته مارول نسخه های قدیمی تر انتقام جویان را نیز به نوعی معرفی کرده است،مثل نسخه دهه 50 میلادی که بهشون میگن "مامورین اطلس" یا Agents of Atlas و اعضایش "مارول بوی"، "ونوس"، "مرد سه بعدی"، "مرد گوریلی"، "ام - 11" ، "جیمی وو" ، "نامورا" و "جان جنگلی" بودند:

مامورین اطلس

یا مثلا اونجرز سال 1959 که اعضایش "نیک فیوری"، "دام دام دوگان"، "سیبرتوث" ، "دومنیک فورچون"، "نامورا"، "کریون شکارچی"، "یولیسس بلاد استون"، "سیلور سیبل" و "فانتوم بلوند" بودند:

انتقام جویان 1959

اما قراره شماره 1 کمیک Marvel Legacy خیلی خیلی عقب تر بره و به اونجرز سال 1000000 قبل از میلاد بپردازه. اعضای این گروه قراره قوی ترین ها باشند! یعنی اونا آنقدر قوی و نیرومند هستند که از خودمون باید سوال کنیم: چه تهدیدی در آن موقع سراغ دنیای ما آمده بوده که نیاز شده   چنین گروهی تشکیل بشه؟

این مقاله به معرفی این اعضا میپردازه!

 

- آگاماتو (Agamotto)

- آگاماتو (Agamotto)

"آگاماتو" یکی از اعضای "ویشانتی" (Vishanti) بود. دیگر اعضای ویشانتی عبارت بودند از مادر آگاماتو که یکی از خدایان ارشد (Elder Gods) به نام "اشتور" (Oshtur) بود و همچنین "هوگاث" (Hoggoth). ویشانتی در واقع موجوداتی فرازمینی و بسیار قدرتمند بودند که توانایی های مرموز وسیعی داشتند و برای میلیاردها سال از کره زمین محافظت میکردند. "دکتر استرنج" بارها سعی کرده از معلومات و ابزار آنها استفاده کند تا قدرتمند تر شود و حتما یادتان هست که در این مقاله گفته شد که یکی از برترین و نیرومندترین وسایل جادویی دکتر استرنج، "چشم آگاماتو" نام دارد.

گفته میشه آگاماتو مدتی را به عنوان یک انسان فانی زندگی کرده است و در این زمان به اولین "جادوگر اعظم" (Sorcerer Supreme) تاریخ تبدیل شد . این لقب پس از او به کسان دیگری همچون "مرلین جادوگر"، "اسحاق نیوتون"، "اینشنت وان" (استاد و راهنمای دکتر استرنج) و البته استفن استرنح رسیده است. برای آشنایی با برخی از ابزار جادویی که جناب آگاماتو خلق کرده، حتما این مقاله را بخوانید.

وقتی آگاماتو در بین اعضای ویشانتی نشان داده میشد، به صورت یک شیر یا ببر عظیم الجثه به تصویر کشیده میشد ولی وقتی در مقابل دکتر استرنج ظاهر میشود، شبیه یک کرم ابریشم بزرگ است!

ویشانتی 

ما حدس میزنیم او در کمیک marvel legacy #1 در هیبت انسانی دیده شود ولی اگر به اشکال دیگری هم او را دیدید، تعجب نکنید!

مطالب مرتبط:

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج 

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های دکتر استرنج

معرفی متحدین مرد عنکبوتی: دکتر استرنج 

10 دشمن برتر دکتر استرنج (DR. STRANGE)

 

- پلنگ سیاه (Black Panther)

- پلنگ سیاه (Black Panther)

حضور "پلنگ سیاه" در گروه اونجرز 1 میلیون سال پیش از میلاد مسیح خیلی عجیب است چون ما میدانیم تاریخچه این شخصیت و کشور "واکاندا" به 10 هزار سال قبل میرسد، یعنی وقتی شهاب سنگ "ویبرانیوم" به کره زمین رسید.

گفته میشه اولین پلنگ سیاه تاریخ مارول، "باشنگا" (Bashenga) نام داشت که فرقه پلنگ سیاه را تشکیل داد تا از ذخیره ویبرانیوم واکاندا محافظت کند.

باشنگا 

از آن به بعد رسم بر این شد که پادشاه واکاندا لقب پلنگ سیاه را به خود اختصاص دهد. این پادشاه باید یک جنگجوی ماهر و قابل باشد. هر کسی هم که میخواهد عنوان پلنگ سیاه را به خود اختصاص دهد باید پلنگ سیاه فعلی را به مبارزه بطلبد (اگر زنده باشد) و او را شکست دهد و همچنین با 6 تن از بزرگترین جنگجویان واکاندا روبرو شود. اگر موفق شود، عصاره گیاه دارویی قلب شکل که از شهاب سنگ ویبرانیوم نشات گرفته، به او اهدا میشود که باعث میشود قدرت، بنیه، سرعت و خواص فراانسانی پیدا کند. لباس مخصوص پلنگ سیاه نیز به وی اهدا میشود که از ماده ویبرانیوم ساخته شده و همچون یک زره عمل میکند. این لباس به پنجه های نیرومندی نیز مجهز است که میتواند تقریبا هر چیزی را ببرد. عنوان پلنگ سیاه نسل به نسل به جنگجویان جدید منتقل شده است و در حال حاضر "تچالا"، پلنگ سیاه است. حالا باید دید قضیه این پلنگ سیاه که قراره عضو اونجرز 1000،000 پیش از میلاد باشد، چیست. شاید هم پای سفرهای زمانی در میان است و تچالا به ان سال سفر کرده؟

مطالب مرتبط:

10 کمیک برتر "پلنگ سیاه" (Black Panther)

معرفی پلنگ سیاه

 

- گوست رایدر (Ghost Rider)

گوست رایدر

"گوست رایدر" شخصیتی نیرومند است که از پیوند "شبح انتقام" (Spirit of Vengeance) با یک میزبان انسانی خلق میشود. گفته میشه آنها از بدو تاریخ وجود داشته اند و یکی از عذاب هایی بوده که خداوند در انجیل به آن اشاره کرده است. از معروف ترین گوست رایدرها میتوان به امثال "جانی بلیز"، "دنی کچ" و "رابی ریس" اشاره کرد.

میزبان انسانی میتونه هر وقت بخواد به یه گوست رایدر تبدیل بشه. در این حالت جمجمه ای آتشین پیدا میکنه به علاوه توانایی های بسیار سطح بالای فوق بشری. او همچنین به آتش جهنمی و "نگاه توبه" (Penance Stare) مجهزه . یعنی هر کی به چشمان گوست رایدر خیره بشه تمام درد و رنجی که در طول عمرش برای دیگران ایجاد کرده را تجربه میکنه. گوست رایدر ها معمولا وسیله نقلیه خاص خودشون را دارند که میتونه موتورسیکلت ، ماشین یا اسب باشه که توسط آتش جهنمی به حرکت در می آیند. حالا به نظرتون گوست رایدر سال 1000،000 قبل میلاد قراره سوار یک دایناسور یا ماموت آتشین بشه؟!

 مطالب مرتبط:

معرفی گوست رایدر (Ghost Rider) ها

معرفی 10 دشمن برتر گوست رایدر (GHOST RIDER)

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

 

- آیرون فیست (Iron Fist)

مشت اهنی

قبلا در این مقاله گفته بودیم که در طول تاریخ "آیرون فیست" های متعددی وجود داشته اند. آیرون فیست لقبی است که به قهرمان شهر K'un-Lun داده میشود (این شهر یکی از "هفت شهر آسمانی" است) . یک جنگجو برای ایرون فیست شدن باید اژدهایی نامیرا به نام Shou-Lao را شکست بده و بخشی از نیروی او را جذب خودش بکنه. این قدرت سپس در قالب "مشتی آهنین" که با تمرکز روی نیروی درونی (chi) شکل میگیره، ظاهر میشه. البته که "دنی رند" شناخته شده ترین آیرون فیست ماروله. اما در طول قرن های گذشته نیز آیرون فیست های دیگری وجود داشته اند (و حتی در آینده) . طبق نوشته های کتاب مشت آهنین، اولین کسی که اژدها را شکست داد و ایرون فیست شد، "کوان یااوزو" ( Quan Yaozu) نام داشت.

کوان یااوزو" (

او جان خودش را فدا کرد تا هفت شهر آسمانی را از قلمرو شیطانی شهر هشتم نجات بده. در هر حال باید دید آن آیرون فیستی که عضو اونجرز 1000،000 پیش از میلاد است، همین آقای یااوزو است یا فرد دیگری.

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر آیرون فیست

معرفی ایرون فیست 

 

- اودین (Odin)

- اودین (Odin)

"اودین" حاکم قدیمی "آزگارد"، سرزمین خدایان Norse است. گفته میشه او فرزند Bor و Bestla است. اما سرگذشت او مرموز است. او را نمیتوان دقیقا نامیرا دانست ولی مثل تمامی اهالی آزگارد عمری بسیار طولانی دارد و بنابرابن به راحتی میتونه در یک میلیون سال قبل از میلاد حضور داشته باشه. اودین از قدرت های خدامانند برخوردار است و پادشاه خدایان دیگر و همچنین پدر "ثور" به حساب میاد. به او لقب All-Father داده اند چون میتونه نیروی اودین (Odinforce) را کنترل کنه که یک نیروی عظیم کیهانی/جادویی است و بنابراین بسیار نیرومند است .

 

- فونیکس (Phoenix)

نیروی فونیکس

"نیروی فونیکس" یا ققنوس، تجسم نامیرای نیروی اولیه حیات در عالم است که منشا تمام انرژی ذهنی محسوب میشود. به همین دلیل فونیکس همیشه وجود داشته و وجود خواهد داشت ، در تمام دنیاها و در سرتاسر مالتی ورس. نیروی فونیکس در طی سالهای گذشته بارها به زمین سفر کرده و با میزبانان انسانی زیادی هم پیوند خورده است که مشهورترین آنها میوتانت هایی مثل "جین گری"، "ریچل سامرز"، "اما فراست"، "کوئینتین کوآیر" و "استپفورد کوکوز" بوده اند.

گروه فونیکس 5

نیروی فونیکس از قوی ترین نیروهای کل عالم هستی است، اونقدر قوی که میتواند بخش هایی از عالم را که به نظرش منسوخ شده هستند را نابود و از نو خلق کند. نیروی فونیکس به شکل تله پاتی، تله کنسیس (جا به جایی اجسام با ذهن) ، اشعه های نابودگر، جذب نیروهای درونی دیگران و سفر در طول فضا و زمان هم نمود پیدا میکند. به احتمال زیاد فونیکسی که در گروه اونجرز 1 میلیون سال قبل از میلاد مسیح میبینیم، انسانی است که میزبان نیروی فونیکس شده.

مطالب مرتبط:

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول

 

- استار برند (Star Brand)

- استار برند (Star Brand)

"استار برند" یک علامت یا خالکوبی است که هر کسی آن را داشته باشد بهش نیروهای خدا مانند و نامحدود میدهد (در واقع حد و مرز این نیروها را قوه تخیل آن فردی که بهش دست پیدا کرده ،معین میکند)

گفته میشه اولین کسی که به نیروهای استار برند دست یافت ، "پیرمرد" (the Old Man) نام داشت که بعد معلوم شد یک تاجر هلندی بوده که این علامت را از انفجاری در آسمان دریافت کرده بود. وقتی او نیروهایش را به سیاره ای کوچک نزدیک زمین منتقل کرد، واقعه ای به نام White Event رخ داد که عالم را در نور سفیدی فرو برد و به چندین نفر نیروهای فرا طبیعی بخشید (بدین ترتیب پیشینه جدیدی برای یونیورس جدید مارول خلق شد)

 

احتمالا ما در کمیک شماره 1 marvel legacy متوجه میشویم که قبل از "پیرمرد" هم فرد دیگری بوده که به نیروی علامت ستاره دست یافته. در هر حال این فرد هر کی که هست نیروهای واقعا عظیمی داره که حد و مرزش را فقط قوه تخیل خودش تعیین میکند. پس هر چی تخیلش قوی تر باشد ، نیروهایش نیز بیشتر است.

 

مهدی ترابی مهربانی
(mtm)

منبع: سایت CBR

لینک منبع

All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1396-04-19 16:44
چند صفحه پیش نمایش از کمیک marvel legacy منتشر شده که ظاهر اعضای اونجرز 1 میلیون سال پیش از میلاد مسیح رو نشون میده

برای دیدن تمام پیش نمایش ها به کانال تلگرامی ما مراجعه کنید:
telegram.me/Spidey_Ir
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1396-04-19 17:28
شاید روح سوار، سوار یک ببر بشه، شاید. ولی این اونجرز کجا و اونجرز دهه ی 60 تا الان کجا. خداییش این اونجرز خیلی قویه و قدرتمنده.
خوب همینطور که گفتین این کمیک نقطه ی عطفی برای کمیک های بعدی ماروله چون تمامی قهرمانهای اورجینال برمیگردن.
نقل قول کردن
spider parker
#3 spider parker 1396-04-19 17:34
مرسی آقای ترابی ، خسته نباشید .
تا حدودی با اودین ، آگاماتو ، گوست رایدر ، فونیکس و آیرون فیست آشنایی داشتم اما استار برند رو نمیدونستم چیه دقیقا .
مرسی که باز هم به معلوماتمون اضافه کردید . ;-)
نقل قول کردن
Ahmad
#4 Ahmad 1396-04-19 17:54
مقاله عالی بود
عجب گروه خفنیه این اونجرز 1000000 BC
ایده بسیار عالی پشت سرش هست.
نقل قول کردن
Ahmad
#5 Ahmad 1396-04-19 17:56
به نقل از mtm:
چند صفحه پیش نمایش از کمیک marvel legacy منتشر شده که ظاهر اعضای اونجرز 1 میلیون سال پیش از میلاد مسیح رو نشون میده

برای دیدن تمام پیش نمایش ها به کانال تلگرامی ما مراجعه کنید:
telegram.me/Spidey_Ir


خیلی جالب بود. با طراحی های ایساد ریبیچ خیلی حال میکنم
جنگ های پنهان رو که خیلی عالی طراحی کرد
راستی استاد این کمیک 50 صفحه است ولی spidey.ir. ترجمه اش میکنه درسته؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1396-04-19 19:40
عجب مقاله ای ! :eek: :D
بی نظیر بود...
اصلا مگه میشه یه مقاله انقد فوق العاده باشه !
خب این ایده اونجرز پیش از مسیح و روایت داستان با این حال و فضا میتونه خیلی خوب باشه...
بدون شک یه موفقیت بزرگ دیگ ءس...
داستان این چنینی واقعا خیلی میتونه جالب باشه...
گزینه هایی که ذکر کردید قطعا داستان و تاریخچه پرباری رو باخودشون حمل میکنن... واقعا مثل اینکه خیلی چیزارو قراره بفهمیم تو این سری...

ممنون بابت مقاله
عالی بود
نقل قول کردن
porya
#7 porya 1396-04-19 22:00
ممنون اقای ترابی. خیلی مقاله ی خوبی بود. این قضیه ویشانتی رو اگه اشتباه نکنم توی کمیک های new avengers خیلی دوست داشتم. ولی نمیدونم مورد استقبال قرار گرفت یا نه؟
نقل قول کردن
arian spider 151
#8 arian spider 151 1396-04-19 22:21
سلام مقاله خیلی خوبی بود استاد دستتون درد نکنه فقط یه سوال داشتم ببخشید بابت اسپم این کمیک اسپایدی بودا ترجمه کرده بودین همین چند روز پیشم شماره اخر رو زدین این سریه دیگه ای هم داره؟؟یا قراره بعدا سری های دیگه ای ازش منتشر بشه؟؟چون خیلی دوست داشتم و ادم رو به اون حالو هوایه قدیمی کمیکا میبرد
نقل قول کردن
spider parker
#9 spider parker 1396-04-19 22:27
به نقل از arian spider 151:
سلام مقاله خیلی خوبی بود استاد دستتون درد نکنه فقط یه سوال داشتم ببخشید بابت اسپم این کمیک اسپایدی بودا ترجمه کرده بودین همین چند روز پیشم شماره اخر رو زدین این سریه دیگه ای هم داره؟؟یا قراره بعدا سری های دیگه ای ازش منتشر بشه؟؟چون خیلی دوست داشتم و ادم رو به اون حالو هوایه قدیمی کمیکا میبرد

تو صفحه مربوط به کمیک اسپایدی اخرین نظر یه توضیح مختصری دادم اونو بخون .
نقل قول کردن
Arya.M
#10 Arya.M 1396-04-19 22:54
ممنون برای مقاله آقای ترابی. خیلی دوست داشتم راجع به ویشانتی و استار برند اطلاعات داشته باشم که مقاله شما این امکان رو برام فراهم کرد. ولی بنظرم بهتر بود بجای نیروی فونیکس، کاپیتان یونیورس تو تیم باشه. چون فونیکس بیشتر نابود گر هست.
نقل قول کردن
AMIN
#11 AMIN 1396-04-21 10:56
اقای ترابی خیلی ممنون الان واقعا کامل در مورد مارول لگای و شخصیت هاش تفهیم شدم ، واقعا خیلی رویداد عظیمی مارول لگای حالا نمیشد یه عنکبوتی یه آدم یه میلیون سال پیش گاز می گرفت که بشه زن یا مرد عنکبوتی؟؟؟؟!!!! !! :lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#12 Samwel Tarly 1396-04-21 21:35
واقعا عجب مقاله ای بود استاد! چه توضیحاتی!
واقعا مارول کامیکس چه ایده ای به سرش زده که تو لگاسی بیاد پای اولین اونجرز رو دوباره باز کنه ولی این شخصیت ها هر کدومشون چه قدرت هایی دارن. یعنی چه هیولایی اومده تا اینا رو به چالش بکشه؟ یعنی با تیم اپ این شخصیت ها چه ویلنی میتونه براشون دردسر درست کنه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید