معرفی هویت های مختلف «هنک پیم» (مرد مورچه ای) در دنیای کمیک

معرفی هویت های مختلف «هنک پیم» (مرد مورچه ای) در دنیای کمیک

اکران فیلم «مرد مورچه ای و واسپ: جنون کوآنتومی» باعث شد این مقاله را دوباره در صفحه نخست سایت قرار دهیم!

مقدمه: «هنک پیم» ملقب به مرد مورچه ای (Ant-Man) یکی از شخصیت های بسیار قدیمی مارول است که نقش عمده ای هم در دنیای کمیک داشته ولی مساله اینه که او بارها هویت خودش را عوض کرده. بنابراین خیلی ها شاید با خوندن کمیک های او گیج بشوند. در این مقاله سعی میکنیم شما را از گیجی در بیاوریم!

برای آشنایی با شخصیت مرد مورچه ای این مقاله و برای آشنایی با دشمنان  برتر او ، این مقاله را بخوانید. 

 

- هنک پیم وقتی هنوز یک ابرقهرمان نشده بود

هنک پیم وقتی هنوز یک ابرقهرمان نشده بود

«هنک پیم» اولین بار سال 1961 و در شماره 27 از کمیک Tales to Astonish خلق شد. این کمیک تقریبا همزمان با اولین کمیک ابرقهرمانی مارول در دهه 60 میلادی یعنی "چهار شگفت انگیز" منتشر شد. بنابراین اون موقع مارول هنوز تعداد زیادی کمیک ابرقهرمانی نداشت. البته در ژانرهای مختلفی مثل وسترن، نوجوانانه، رومانتیک، ترسناک و علمی تخیلی کمیک چاپ میکرد . بنابراین وقتی هنک پیم خلق شد یک ابرقهرمان نبود و فقط مثل یک دانشمند کلاسیک در فیلم های علمی تخیلی به تصویر کشیده شد که سرمی اختراع کرد که میتونست او را کوچک کند و سر از دنیای مورچه ها درآورد . این داستان و این شخصیت اولش قرار نبود ماندگار باشه ولی ...

 

- هنک پیم مرد مورچه ای میشود!

خیلی زود کمیک چهار شگفت انگیز با موفقیت بسیار زیادی مواجه شد و به مارول نشان داد که پس از سالها میتوان دوباره روی ژانر ابرقهرمانی حساب کرد. بنابراین شخصیت های دیگری مثل هالک، مرد عنکبوتی، ثور، ایرون من و ... خلق شدند. استن لی به فکرش رسید که بهتره دوباره سری بزنه به هنک پیم که در بالا گفتم قبلا خلقش کرده بود و بنابراین او در سال 1962 و در شماره 35 از کمیک Tales to Astonish تبدیل به ابرقهرمانی به نام «مرد مورچه ای» شد!

- هنک پیم مرد مورچه ای میشود!

البته کمیک Tales to Astonish معمولا از چند داستان علمی تخیلی تشکیل میشد ولی محبوبیت مرد مورچه ای باعث شد او این کمیک رو به قبضه کنه. در شماره 44 برای اولین بار شاهد دستیار و یار همیشگی مرد مورچه ای یعنی خانم «ژانت ون داین» ملقب به «واسپ» (Wasp) بودیم.

نکته مهم درباره واسپ اینه که به همراه مرد مورچه ای از اعضای موسس و اولیه گروه "انتقام جویان" هم بود. هالک هم عضو اولیه انتقام جویان بود ولی خیلی زود گروه رو ترک کرد. بنابراین استن لی به این فکر افتاد که یک شخصیت قوی هیکل به جای هالک در گروه باشد...

 

- مرد مورچه ای به "مرد غول پیکر" تبدیل میشود!

در شماره 49 از کمیک Tales to Astonish و به دلیلی که در بالا گفتم ، هنک پیم روی سرم کوچک کننده خودش کار کرد و تبدیلش کرد به سرمی که میتونه سایزش را بزرگ هم بکنه! بدین ترتیب بهش لقب «جاینت من» یا «مرد غول پیکر» (Giant-Man) داده شد!

- مرد مورچه ای به "مرد غول پیکر" تبدیل میشود!

اما بعد از مدتی هنک پیم و واسپ جایگاه خود را در کمیک Tales to Astonish از دست دادند. چون اون موقع کمیک های مارول توسط دی سی توزیع میشد و دی سی برای اینکه مارول رو زمین بزنه بهش اجازه نمیداد زیاد کمیک چاپ کنه! یعنی مارول هر ماه اجازه داشت  تعداد محدودی کمیک منتشر کنه. به همین دلیل کمیک اختصاصی هالک کنسل و این شخصیت به کمیک Tales to Astonish رفت تا داستان هایش مشترکا با هنک پیم و واسپ منتشر بشه (یعنی نصف کمیک به جاینت من/واسپ اختصاص داشت و نصف دیگرش به هالک). بعد از مدتی «نیمور» جای اونا رو گرفت و بنابراین Tales to Astonish تبدیل شد به کمیک هالک و نیمور! در نتیجه واسپ و هنک پیم مدتی از دنیای کمیک دور بودند و در گروه انتقام جویان هم اثری از آنها نبود.

 

- مرد مورچه ای، «گولیات» میشود!

در شماره 28 از کمیک اونجرز، هنک پیم و واسپ به گروه برگشتند ، با این تفاوت که هنک یک اسم و یک لباس جدید پیدا کرده بود: «گولیات» (Goliath)!

- مرد مورچه ای، «گولیات» میشود!

استن لی فکر میکرد ایده مرد غول پیکر زیادی قدرتمند بوده و بنابراین گولیات را مطرح کرد که در آن قدرت های بزرگ شونده گی هنک پیم دارای حد و مرز مشخصی بود. منتهی هنک پیم برای مدتی در وضعیت گولیات باقی ماند و نتونست به سایز معمولی خودش برگرده و همین مساله روی ذهن و مغز او تاثیر بدی گذاشت. ضمن اینکه در این دوره معلوم شد هنک پیم روباتی خلق کرده که به بشریت کمک کند به نام «الترون»:

اولین روبات الترون

حتما میدونید که این روبات خبیث شد و به یکی از بدترین و خطرناک ترین دشمنان گروه اونجرز بدل گشت!

 

- مرد مورچه ای، «یلو جکت» میشود!

- مرد مورچه ای، «یلو جکت» میشود!

و اما دومین بحران هویت «هنک پیم» را در شماره 59 از کمیک اونجرز شاهد بودیم . یک شخصیت جدید با اسم «یلو جکت» (Yellowjacket) وارد عرصه شد و «واسپ» را دزدید و قسم خورد که «گولیات» را نابود خواهد کرد. اولش حس کردیم که خبیث جدیدی به گروه حمله کرده ولی بعدش معلوم شد که یلو جکت همان هنک پیم است! یعنی به خاطر یک اتفاق جدیدی که در آزمایشگاه افتاده بود و به خاطر اصابت به یک سری مواد شیمیایی ، هویت جدیدی را برای خودش برگزیده بود به نام یلو جکت و در کل آدم مغرور تر و جسور تری هم شده بود! به همین دلیل جسارت خواستگاری از ژانت ون داین (واسپ) را پیدا کرد و آنها با هم عروسی کردند!

عروسی مرد مورچه ای

این اولین هویت هنک پیم بود که براساس قابلیت های بزرگ یا کوچیک شدن درست نشده بود. یعنی قدرت های یلو جکت در پرواز کردن و شلیک اشعه خلاصه میشد (البته گفته میشه که یلوجکت هم میتونست بزرگ بشه). در هر حال، یلو جکت به یکی از اعضای اصلی گروه انتقام جویان در آن دوره تبدیل شد.

 

- بازگشت دوباره به مرد مورچه ای!

سال 1971 و در شماره 93 از کمیک Avengers، هنک پیم ناگهان دوباره تصمیم گرفت به هویت مرد مورچه ای خودش برگرده:

بازگشت مرد مورچه ای

دلیل این مساله این بود که قرار بود به زودی مرد مورچه ای به شخصیت اصلی کمیک Marvel Feature تبدیل بشه.

کمیک Marvel Feature

این اتفاق هم افتاد ولی این کمیک زیاد دوامی نداشت. در نتیجه ...

 

- بازگشت دوباره به هویت «یلو جکت»!

سال 1975 ، «هنک پیم» را دوباره در قالب یلو جکت دیدیم! او حتی عضو گروه "مدافعین" (Defenders) هم شد!

جکت زرد

  

- و دوباره مرد مورچه ای!

هنک پیم که بار دیگر مشکلات ذهنی اش تشدید شده بود ، مورد کنترل مخلوق نحس خودش یعنی روبات «الترون» قرار گرفت و در شماره 161 از کمیک Avengers به انتقام جویان حمله کرد!

انت من

اما در پایان همین داستان دوباره عقلش برگشت سر جای خودش!

 

- و باز هم یلو جکت!

وقتی هنک پیم دوباره سلامتی خودش رو به دست آورد، در شماره 170 از Avengers به همراه واسپ به گروه انتقام جویان پیوست و بار دیگر او را در هویت یلو جکت دیدیم!

و باز هم یلو جکت!

با این حال پس از یک سال دولت آمریکا مسئول تعیین اعضای گروه انتقام جویان شد و تصمیم گرفته شد یلو جکت دیگر عضو گروه نباشه. البته واسپ در گروه باقی ماند و برای 30 شماره در گروه بود. بعدش البته هنک پیم دوباره به انتقام جویان برگشت (با هویت یلو جکت!).

منتهی دوباره مشکلات ذهنی او بروز کردند و یلو جکت به خاطر اعمال خشنی که در یکی از نبردها مرتکب شده بود ، محاکمه شد!

محاکمه هنک پیم

بعدش به ذهنش رسید که یک روباتی درست کنه که فقط خودش بتونه نابودش کنه و بعد بهش دستور بده به اونجرز حمله کنه و بعدش بیاد و بقیه رو نجات بده! (اینجوری مثلا میخواست خودش رو در دل بقیه جا کنه!) وقتی واسپ (که آن موقع همسر هنک پیم بود) بهش اعتراض کرد اون صحنه معروف سیلی زدن بهش اتفاق افتاد:

کتک زدن مرد مورچه ای

این دوران واقعا برای هنک پیم بد بود و باعث شد کلا از انتقام جویان بره و هویت یلو جکت رو هم کنار بگذاره.

 

- دکتر پیم!

هنک پیم به لوس آنجلس نقل مکان کرد و در آنجا به عنوان مشاور علمی گروه West Coast Avengers مشغول فعالیت شد. مشکلات روحی و ذهنی او ادامه یافت و حتی دست به خودکشی هم زد! ولی قهرمانی به نام Firebird جانش را نجات داد و باعث شد نگاهی جدید به زندگی پیدا کنه. بنابراین سعی کرد خودش رو جمع و جور کنه و دوباره عضو اونجرز شد ، منتهی این بار فقط به عنوان یک دانشمند که بهش میگفتند دکتر پیم!

- دکتر پیم!

ضمن اینکه گاهی اوقات اشیا را بزرگ و کوچک میکرد. او چهار سال عضو گروه بود و بعدش برای مدتی خودش را کنار کشید تا استراحت کنه.

 

- بازگشت به هویت «مرد غول پیکر»!

هنک پیم در شماره 366 از کمیک Avengers بار دیگر در قالب مرد غول پیکر  (جاینت من) بازگشت، منتهی با لباسی جدید:

جاینت من

او با گروه بود تا سال 1996 و رویداد Onslaught که طی آن قهرمانان مارول ظاهرا کشته شدند ولی بعدا دوباره برگشتند.

 

- هویت Gi/Ant-Man

وقتی گروه انتقام جویان در سال 1998 دوباره برگشت و کمیک هایش از نو و با شماره 1 شروع شد، هنک پیم ظاهر جدیدی برای خودش بهم زد! البته کاملا مشخص بود همون مرد غول پیکر است ولی ظاهرش انگار به لباس کلاسیک مرد مورچه ای شبیه بود و بنابراین اون موقع بهش لقب Gi/Ant-Man دادند!

هویت Gi/Ant-Man

در این دوران واسپ هم برگشت و اونا از اعضای رزرو اونجرز شدند. جالبه که یه بار وارد ماجراجویی در زمان شدند و با اونجرهایی در طول زمان ملاقات کردند که یکی از اونا یلو جکت بود که از گذشته می آمد!

 

- بازگشت به هویت «گولیات»!

سپس در شماره 27 از کمیک Avengers (که در واقع سری سوم اونجرز به شمار میاد) ، دوباره شاهد تغییراتی در اعضای گروه بودیم و هنک پیم و واسپ از عضو رزرو به عضو اصلی تبدیل شدند . این بار هنک پیم دوباره به هویت گولیات برگشت و البته با ظاهری جدید!

گولیاث

در این دوران هنک به دو نفر تقسیم شد! گولیات و یلو جکت! گولیات در اونجرز باقی ماند و همچنان خدمت میکرد.

 

- بازگشت به هویت «یلو جکت»!

(ای بابا .. تو هم ما رو سرویس کردی اینقدر هویت عوض کردی!!!)

هنک پیم دیگر نمیتوانست در دو بدن باقی بماند و بنابراین در کمیک Annual سال 2001 اونجرز دیدیم که او تصمیم گرفته فقط در هویت یلو جکت باقی بمانه!

- بازگشت به یلو جکت!

سپس ما شاهد یکی از باثبات ترین هویت های هنک پیم بودیم چون تا 8 سال در قالب این یلو جکت باقی ماند و این خودش یه رکورد محسوب میشه!. البته از یادمان نرود که در این دوران بود که معلوم شد یکی از بیگانه های فضایی اسکرال مدتی بوده که خودش را جای هنک پیم جا زده!

مرد مورچه ای اسکرال

 

- هنک پیم «واسپ» میشود!

در رویداد "تهاجم مخفی" ، هنک پیم واقعی برگشت و دید که واسپ جان خودش را فدا کرد تا دیگر قهرمانان را در نبرد با اسکرال ها نجات دهد . او که بسیار تحت تاثیر این جانفشانی قرار گرفته بود، هویت خودش را در کمیک Secret Invasion: Requiem به واسپ تغییر داد!

- هنک پیم «واسپ» میشود!

او رهبر گروه Mighty Avengers شد و حتی به تاسیس آکادمی اونجرز کمک کرد (مدرسه ای برای آموزش نسل بعدی اونجرز).

- و بار دیگر «مرد غول پیکر»!

(جون مادرت بیخیال! دیگه خسته شدیم به خدا!)

در این دوره و در شماره 7 از کمیک Avengers Academy، هنک باز دوباره به هویت مرد غول پیکر (جاینت من) برگشت!

و بار دیگر «مرد غول پیکر»!

او چند سالی را در همین هویت سپری کرد (حتی در کمیک های Secret Avengers).

 

- پیم – اولتران!

و بار دیگر «مرد غول پیکر»!

پس از رویداد "جنگ های پنهان" شاهد داستانی بودیم به نام "اونجرز: خشم الترون" (Avengers: Rage of Ultron). در این داستان هنک پیم سعی کرد تمام حیات مصنوعی را در کره زمین نابود سازد تا به نوعی جبران اشتباه خودش را در خلق روبات «اولتران» کرده باشد . ولی در پایان داستان خودش با الترون پیوند خورد و بهش لقب «پیم – اولتران» دادند! او به فضا رفت تا الترون را از زمین دور نگه داره و در شماره 9 از کمیک Uncanny Avengers برگشت در حالی که از الترون به عنوان زرهی برای خودش استفاده کرده بود!

زره الترون

بنابراین به نظر میرسید تونسته الترون رو تحت کنترل خودش دربیاره ولی در واقع این الترون بود که داشت بدن مشترک خودش با هنک را کنترل میکرد!

اخیرا و در شماره 1 کمیک Infinity Countdown: Prime (که اینجا در سایت ما ترجمه شده) دیدیم که روح هنک پیم هنوز دست نخورده باقی مانده.

سنگ های بینهایت پرایم

پس هنوز امید است که هنک پیم بتواند خودش را خلاص کند و برگردد ...

  

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دشمن برتر مرد مورچه ای (ANT-MAN)

شماره آخر کمیک مقدمه فیلم "مرد مورچه ای و واسپ" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

10 کمیک مهم "مرد مورچه ای" (ANT-MAN)

معرفی کمیک بوک های مهم "مرد مورچه ای" (ANT-MAN)

معرفی شخصیت: مرد مورچه ای

معرفی شخصیت: واسپ

قسمت آخر از کمیک "مقدمه جنگ بینهایت" (INFINITY WAR) ترجمه شد + لینک دانلود

بررسی و تحلیل اولین تریلر منتشر شده از فیلم "مرد مورچه ای و واسپ"

نقد و بررسی فیلم مرد مورچه ای (ANT-MAN)

ایستراگ (EASTER EGG) های جالب فیلم انت من

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Frank Castle A.K.A The Punisher
#1 Frank Castle A.K.A The Punisher 1397-04-18 13:56
کلاً شخصیت هنگ پیم طوری هست که ادم رو کلافه میکنه!یا هویت عوض میکنه یا روانیه یا خبیثه یا اصلاً کنار گذاشته میشه!

برای همینه که من سراغ کمیک های هنگ پیم نمیروم.فقط به سراغ کمیک های شخصیت های محدودی مثل مردعنکبوتی یا عناوین او یا مجازاتگر و انتقام جویان یا افراد ایکس می روم که اعصاب خرد کن نیستند!
همین میشه که مردم نسخه سینمایی رو بیشتر دوست دارن!
نقل قول کردن
M.J.F
#2 M.J.F 1397-04-18 14:08
wow :-| چقدر هویت بیشترش یا انت من بود یا یلو جکت
و اخه گولیت و جاینت من و جی انت من چه فرقی با هم داره
نقل قول کردن
amir parker
#3 amir parker 1397-04-18 14:21
مقاله با حالی بود ممنون استاد ترابی
نقل قول کردن
ali.stark
#4 ali.stark 1397-04-18 14:22
مغزم ترکید این مثل لژیون فازش مشخص نیست :D
نقل قول کردن
Superior Sepehr.M
#5 Superior Sepehr.M 1397-04-18 14:54
خیلی ممنون برای مقاله عالی و کامل
واقعا بیماری چند شخصیتی توی هنک پیم موج میزنه و به خاطر همینم هست که شخصیت جذاب و پر فراز و نشیبی بوده ولی خیلی ادمو گیج میکنه .
استاد توی قسمت بازگشت به مرد غول پیکر خط اخر نوشتید قهرمانان مارول ظاهر کشته شدند . (ظاهرا )
نقل قول کردن
امیر رضا
#6 امیر رضا 1397-04-18 15:06
مرد مورچه ای واقعا شخصیت باحالیه و غافلگیرکننده همیشه هست .اخیرا هم ب موج سوار نقره ای پیوند خورده ،روی تخته موج سوار خیلی باحال بود{واقعا زیاد هویت عوض کرده :o }
...
و بابت مقاله ممنون :lol:
نقل قول کردن
Spider-Fan
#7 Spider-Fan 1397-04-18 15:07
اینم دهن خواننده رو سرویس کرد با این هویتاش :lol:
ولی جدا این همه تغییر هویت و... فقط یه ترفند مسخره بوده برای فروش بیشتر؟!!!

راستی استاد تو آیتم onslaught...
مگه اولین داستان او در سال ۱۹۹۶ نیومد؟ تو کمیک های X-men؟
شما نوشتین ۱۹۶۶.

نقل قول:
او با گروه بود تا سال 1966 و رویداد Onslaught که طی آن قهرمانان مارول ظاهر کشته شدند ولی بعدا دوباره برگشتند.
نقل قول کردن
mehran spidey
#8 mehran spidey 1397-04-18 15:08
هنک پیم از اون دسته قهرمانان عجیب کمیک بوکی هست ، یه جورایی اعتماد به نفس پایینی داره و دچار اختلالات ذهنی میشه ، عوض کردن هویتش هم برام قابل درکه ، یه جورایی میخواد خودش رو مهم نشون بده . ممنون بابت مقاله ....
نقل قول کردن
ghasem
#9 ghasem 1397-04-18 15:32
:eek: عجب
نقل قول کردن
alihdz
#10 alihdz 1397-04-18 15:41
عالی بود خدایی کی میدونست مرد مورچه ای این همه هویت داره ولی به نظرم بزرگترین اشتباه عمرش خلق التران بود کلا دنیای مارول رو عوض کرد با این کارش
باید اسمش رو عوض میکرد میذاشت مرد هویت عوض کن یا مثلا مرد هزار چهره :D
نقل قول کردن
Hesam.mj
#11 Hesam.mj 1397-04-18 15:53
آقا این که اصلا مرد مورچه ای نبود کلا 30 درصد از کمیک ها هویت مرد مورچه ای رو داشت بیشتر یلو جکت بود :lol:
دست اقای ترابی با این مقاله های فوق الاعده درد نکنه من که مغزم وسطاش استوپ کرد :P
نقل قول کردن
Morlan
#12 Morlan 1397-04-18 16:08
با سلام و تشکر از مقاله خوب آقای ترابی فکر کنم هنک پیم رکورددار تغییر هویته
ولی من هنوز سوالم اینه که تو فیلم مرد مورچه ای از هنک پیم استفاده نکردند و مرد مورچه ای دوم را به کار گرفتند؟
استاد چرا؟
نقل قول کردن
Mahdad-mm
#13 Mahdad-mm 1397-04-18 16:18
اسپم
شما كميك تهاجم مخفى رو ترجمه كرديد ؟اگه آره لينك دانلود رو برام بفرستيد
نقل قول کردن
hosein8081
#14 hosein8081 1397-04-18 16:22
کسی زیرنویس ant-man and the wasp رو داره؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
Mahdad-mm
#15 Mahdad-mm 1397-04-18 16:24
چه قدر تغيير هويت داده بيشتر هم كه يلو جكت بوده تا انت من
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1397-04-18 16:35
به نقل از Morlan:

ولی من هنوز سوالم اینه که تو فیلم مرد مورچه ای از هنک پیم استفاده نکردند و مرد مورچه ای دوم را به کار گرفتند؟
استاد چرا؟

دلیلش اینه که اسکات لانگ برای mcu شخصیت جذاب تر و منحصر به فردیه
هنک پیم در mcu یه شخصیت تکراری میشد
ولی یه خل و چل با سابقه خلافکاری تو mcu جدید بود
ضمن اینکه فیلم انت من قرار بود تو ژانر سرقت ساخته بشه و اسکات برای این فیلم مناسب تر بود
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1397-04-18 16:36
به نقل از Mahdad-mm:
اسپم
شما كميك تهاجم مخفى رو ترجمه كرديد ?

نه. ترجمه نشده
نقل قول کردن
Mahdad-mm
#18 Mahdad-mm 1397-04-18 16:37
به نقل از mtm:
به نقل از Mahdad-mm:
اسپم
شما كميك تهاجم مخفى رو ترجمه كرديد ?

نه. ترجمه نشده

برنامه اى براى ترجمش داريد
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1397-04-18 16:48
به نقل از Mahdad-mm:
به نقل از mtm:
به نقل از Mahdad-mm:
اسپم
شما كميك تهاجم مخفى رو ترجمه كرديد ?

نه. ترجمه نشده

برنامه اى براى ترجمش داريد

فعلا که نه
نقل قول کردن
Quick H
#20 Quick H 1397-04-18 17:15
جان مادرت دیگه ابرقهرمان نشو. :cry:
اگر هم شدی دیگه هی هویتت رو عوض نکن :-x
تو آفتاب پرست نیستی که رنگ عوض کنی مردم حال کنن :-?
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#21 Cap-Spider Potter 1397-04-18 18:10
مقاله شگفت انگیز بود... خسته نباشید...
عجب تاریخچه عجیب و غریب و به قول شما گیج کننده ای داشته ها !!

ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
best of the best
#22 best of the best 1397-04-18 21:18
مقاله عالی بود
انت من شخصیت مهمیه و به نظرم خیلی زجر کشیده ولی اشتباهاتی در زندگیش مرتکب شده
من شخصیتش در کارتون earth's mightiest heroes رو دوست دارم
تو اون کارتون یلوجکت هم بود و عالی بود
نقل قول کردن
علی قدیانی
#23 علی قدیانی 1397-04-18 22:15
ممنون.من شخصیت انت من رو دوست دارم.
شخصیت باحالیه قدرت هاش هم جالبن.هنک پیم هم پیچ و خم جالبی داره ولی خب شخصیت پردازی آنچنانی نداشت از اول ولی اسکات لنگ خداییش شخصیت جذابیه بنظرم.از همون اول شاهد تعاملش با دخترش که مبتلا به نوعی بیماری قلبی بود بودیم که اصلا دزدیدن لباس انت من هم واسه دخترش بود تا بتونه دکتر متخصص قلب رو که دسترسی بهش سخت بود گیر بیاره. اخرش هم که خود هنک پیم در لباس یلو جکت لباس رو به اسکات تقدیم کرد.
راستی بنظرم اون لباس کلاسیکی که جک کربی برای انت من خلق کرد و هنوزم تقریبا همون شکل و شمایله خیلی خوبه.
بازم ممنونم
نقل قول کردن
mtm
#24 mtm 1397-04-19 07:46
ممنون از تمام کسانی که به غلط های تایپی مقاله اشاره کردند
همه شون تصحیح شد
نقل قول کردن
t.c.a
#25 t.c.a 1397-04-19 10:27
خیلی ممنون برای مقاله عالی بود.....
شخصیت انت من خیلی داستان های پر پیچ و خمی داشته و به نمایش کشید این شخصیت در عالم سینمایی مارول کار بسیار سختی که خوشبختانه این شخصیت مانندکمیک هاش خیلی خوب نمایش داده شده......
و ممنون برای اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دادین آقای ترابی با وجود این اطلاعات ما یک بیننده معمولی برای این فیلم به حساب نمیایم و از جنبه های مختلف میتونیم به زیبایی فیلم نگاه کنیم ..
خیلی ممنون ...
تشکر
نقل قول کردن
mat mordak/DareDevil
#26 mat mordak/DareDevil 1397-04-19 12:05
مقاله عالی بود (طبق معمول :lol: )
با این که هنک دنیای کمیک خیلی تنوع طلب به نظر میاد ولی من عاشق التران-پیم هستم و به نظرم ایده جالبیه و فعلا که هویتش عوض نشده خدارو شکر
ولی تو دنیای سینمایی خیلی جا افتاده و خوبه و همین که فقط در نقش استاد حضور داره برای هممون بسه اگه میخاست ابرقهرمان شه هر نیم ساعت هویتشو عوض میکرد :lol: :lol:
نقل قول کردن
Rubiker81
#27 Rubiker81 1397-04-19 18:16
مورد نهم منو یاد syndrome خبیث قسمت اول The Incredibles انداخت
دقیقا همون سناریو بود :-*
damn
نقل قول کردن
SPIDEY DED
#28 SPIDEY DED 1397-04-20 03:56
من بعد از سال ها تفکر و متالعه به این پی بردم که هدف از خلق این شخصیت تست کردن ایده های داستانی بوده|: هنک پیم که کلا کارش هویت عوض کردن بوده وفک کنم لباسش کثیف میشده دیگه حوصله نداشته بشورتش هی لباسای جدید درست میکرده.اسکات بازم وضعیتش خیلی بهتره.ولی بازم از استاد ممنونم که ابن مقاله رو نوشت واقعا نیاز بوئ
نقل قول کردن
Marc Spector
#29 Marc Spector 1397-05-04 20:24
استاد ترابی حالتونو این اواخر مقاله که از تعویض هویت خسته شده بودید خریدارم :lol: !!!
نقل قول کردن
zahed arazi
#30 zahed arazi 1397-07-13 22:02
شمارو نمیدونم ولی من هنوز تو شوک خبر خداحافظی کریس ایوانز با نقش کاپیتان امریکا هستم بالاخره دیر یا زود این اتفاق میوفتاد واقعا خبر ناراحت کننده ای بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44