آیا نورمن ازبورن واقعاً در "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" میمیرد؟

مرگ نورمن ازبورن گرین گابلین

شواهد نشان میدهد كه شاید نورمن ازبورن واقعاً در فیلم مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2 مرده باشد!

توجه: در این مطلب خطر لو رفتن داستان وجود دارد

.

.

.

.

.

.

.

 

هواداران مرد عنكبوتی اطلاع دارند كه نورمن ازبورن یا همان «گرین گابلین» با وجود آنكه یك بار در دنیای كمیك كشته شد اما دوباره  برگشت (براي اطلاعات از نحوه بازگشت گرين گابلين اين مقاله را بخوانيد)  او آنقدر در داستان های مرد عنكبوتی اهمیت دارد و آنقدر به پیتر پاركر ضربه زده است  كه همگان او را  دشمن شماره یك مرد عنكبوتی خطاب ميكنند . در  واقع اگر در عالم دي سي دشمن شماره یك بتمن،  جوكر است و دشمن اصلی سوپرمن، لكس لوثر نام دارد و يا اگر  در عالم ماورل دشمن ابدی «ثور»، «لوكی» است و دشمن نامبر وان «كاپیتان آمریكا»، هميشه «رد اسكال» بوده و .... پس نام اسپایدرمن هم تا ابد با گرین گابلین گره خورده است.

گرين گابلين – جن سبز – بزرگترين دشمن مرد عنكبوتي

اما متاسفانه به نظر میرسد شركت سونی درك درستی از این حقیقت مسلم ندارد و ما در فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" شاهد جهت گیری عجیب و غریبی در خصوص شخصیت گرین گابلین هستیم . در واقع،  حضور نورمن ازبورن تنها به صحنه ای كوتاه محدود شده  و او اندكی بعد به دلیل بیماری در فیلم میمیرد و شركت ازكورپ را براي پسرش «هری ازبورن» به ارث میگذارد.

كریس كوپر در نقش نورمن ازبورن/گرین گابلین

سپس شاهد هستیم كه این هری است كه باعث مرگ «گوئن استیسی» میشود، نه نورمن ازبورن. در انتهای فیلم هم ميبينيم كه بر خلاف تصورات پیشین ما  این هری است كه با آن مرد مرموز همكاری میكند تا گروه شش خبیث را تشكیل دهد، نه نورمن!

شخصيت مرموز مرد عنكبوتي شگفت انگيز 2

در ضمن بر خلاف آنچه قبلا گزارش داده بودیم هیچ صحنه اضافه ای در لابه لای تیتراژ پایانی فیلم وجود ندارد و آن مرد مرموز نزد نورمن ازبورن نمیرود و به او نمیگوید" بیدار شو، رفيق قدیمی" !  (این گزارش را اگر نخوانده اید حتما اینجا بخوانید)

خبرهاي محرمانه مرد عنكبوتي شگفت انگيز 2

بنابراین تمام این شواهد نشان میدهد كه اقای مارك وب و همچنین تهیه كنندگان فیلم هاي مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2 تصمیم گرفته اند تا واقعا نورمن ازبورن را بكشند تا از این به بعد هری گرین گابلین باشد. بدین ترتیب حضور كریس كوپر (بازیگر نقش نورمن ازبورن) در قسمت های بعدی تنها محدود به صحنه های فلش بكی خواهد بود.

نورمن ازبورن در كنار ريچارد پاركر

البته تمام چیزهایی كه تا اینجا برایتان نوشتم بیشتر جنبه حدس و گمانه زنی دارد ولی متاسفانه خیلی محتمل است چون به نظر میرسد سونی با تغییر قاتل گوئن از نورمن به هری و همچنین با نشان دادن مرگ نورمن و حذف صحنه داخل تیتراژ پایانی تصمیم گرفته  هری تنها گرین گابلین سری فیلم های مرد عنكبوتی شگفت انگیز  باشد.

 درست است كه اين تصميم  با دنیاي كمیك های مرد عنكبوتی در تضاد است اما ميتواند  برای سونی ایده جذابی باشد. چون هم نوعی تغییر جدید در سری فیلم های مرد عنكبوتی به وجود می آورد (به عبارتی دیگر، فیلم های مارك وب را از  فیلم های سم ریمی جدا میكند) و هم اینكه دشمن اصلی پیتر پاركر را به فردی تبدیل میكند كه با او هم سن و سال است و مشتركات فراوانی با او دارد (هر دو به نوعی با هم بزرگ شده اند، هر دو كودكي و نوجوانی خود را بدون حضور پدر واقعی خود گذرانده اند و. ...) ضمن اینكه الان فیلم های تین ایجری در هالیوود مد شده و قطعا مخاطبین كم سن و سال خوششان نمیاید كه دشمن شماره یك مرد عنكبوتی  یك مرد میانسال و جا افتاده مثل نورمن باشد)

پيتر پاركر - هري ازبورن - دين ديهان - اندرو گارفيلد

ولی شخصا به عنوان هوادار پر و پا قرص مرد عنكبوتی اگر این اتفاق بیافتد خیلی ناراحت میشوم و دور فیلم های مارك وب را خط خواهم كشید. اگر هم به فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" نمره بالای 8.5 از 10 را دادم و اگر فعلا سونی و مارك را به خاطر تغییر قاتل گوئن بخشیده ام به این خاطر است كه هنوز اميد دارم در قسمت سوم نورمن به عنوان مرد پشت پرده تمام این قضایا و خباث های ازكورپ معرفی شود. و گرنه قول میدهم كه اگر نورمن در قسمت سوم هم مرده باشد و هری گرداننده و مغز متفكر شش خبیث باقی بماند امتیاز خودم را به زیر 5  كاهش دهم. چون در آنصورت لطمه جبران ناپذیری به اساس و هویت مرد عنكبوتی و داستان های او وارد خواهد آمد. از نظر من دیگر حس و فضای فیلم شباهتی به دنیای كمیك های اسپایدرمن نخواهد داشت. نورمن بزرگترین دشمن مرد عنكبوتی بوده و خواهد بود. هری هم دوست  صمیمی پیتر بوده و خواهد بود و گرچه گاهی تحت فشار پدرش گرین گابلين شده اما ذاتا هرگز راضی نمیشود عمدا به پیتر و اطرافیان او ضربه بزند. در حقیقت، اگر نورمن واقعا مرده باشد از نظر من فیلم های مارك وب بی معنی خواهند بود چون دیگر حس نمیكنم كه در حال تماشاي فیلمي از مرد عنكبوتی واقعي هستم. این كار از نظر من عملی نابخشودنی و گناهی كبیره است. به عبارت دیگر، شاید بتوان تغییرات ظاهری در كاراكترهایی مثل راینو یا دیگر اعضای شش خبیث و یا تغییر رنگ پوست الكترو را تحمل كرد اما غیبت نورمن و تبدیل هری به تنها گرین گابلین   را هرگز !

نورمن در بستر بيماري

البته این درسته كه خود كریس كوپر هم قبلاً در مصاحبه ای گفته بود : قسمت دوم به نوعی شخصیت نورمن ازبورن را معرفی میكند  (مصاحبه اش را میتوانید اینجا بخوانید) ولی احتمالا منظور او  همان چیز كوتاهی كه در مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2 دیدیم ، بوده. یعنی یك نورمن ضعیف، پیر، مریض كه رنگ صورتش سبز شده و ناخن هایی مثل هیولا دارد و با مرگ خود همه جیز را به پسرش میدهد ... واقعا كه اگر چنين باشد واقعاً بايد افسوس خورد ...

نظر شما چیست؟

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2014

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط با این مقاله:

10 چیزی که احتمالا قرار بود در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" ببینیم!

10 ایستراگ برتر "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

پایان واقعي مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2 فاش شد!

نقد و بررسی فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2

اعضای فيلم «شش خبیث» مشخص شدند!

جزئیات جدید از فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3" و "شش خبیث"

طرح های بکار گرفته نشده در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

چرا «مری جین» از "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" حذف شد؟ (خطر فاش شدن داستان)

صحنه های حذف شده از سری فیلم های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" + لینک دانلود مستقیم

10 چیزی كه از فیلمنامه " مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" حذف شد!

صحنه های حذف شده «مری جین» در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" + لينك دانلود

سونی چه بلایی سر "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" آورده؟

هویت مرد مرموز "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" فاش شد؟

«گوئن» و «مری جین» سر صحنه فیلم جدید مرد عنكبوتی ! + تصاویر

تصاویری جدید از «مری جین» در "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

عكس های منتشر نشده از پشت صحنه فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

علیرضا ایمانی فر
+6 #1 علیرضا ایمانی فر 1393-02-10 17:04
راستش نمیدنم چی بگم من که دوست ندارم هری تنها گابلین فیلم باشه.به نظر من اصل گرین گابلین همون نورمن آزبورنه نه هری
نقل قول کردن
سید حمید رضا فتو کیان
+3 #2 سید حمید رضا فتو کیان 1393-02-10 17:10
سلام!!!!!من برگشتم!الآن میخونمش!ولی اول:سپاس آقا مهدی!... ;-)
نقل قول کردن
mokhtar
+10 #3 mokhtar 1393-02-10 17:13
متاسفانه بايد بگم كه با حرفات موافقم

هميشه برام سئوال بود كه چرا سوني نورمن رو تو فيلم ميكشه؟ چون اگه قراره برگرده اونوقت تو قسمت هاي بعد چطور ميخوان بازگشت اش رو توجيه كنند؟ يعني مردم شهر و مقامات از خودشون نميپرسند كه اين نورمن چطور زنده شده؟

همش خدا خدا ميكردم كه شايد اون صحنه كذايي داخل تيتراژ پاياني يه اميدي بهمون بده كه نورمن يا زنده است يا قراره زنده بشه ولي از وقتي فهميدم كه صحنه اي تو كار نيست و اون اقا مرموزه هم اسمش Mr. Fiers هستش پاك نااميد شدم

اون صحنه اخر كه نشون ميده هري ميخواد شش خبيث رو تشكيل بده كه ديگه نابودم كرد ....
نقل قول کردن
Bad joke
+4 #4 Bad joke 1393-02-10 17:21
من هم دقیقا این نظر را دارم که مارک وب سعی داره که تمام ارتباط خود را با سه گانه ریمی را نابود کنه
1-هیچ تصویری از کار پیتر نیست
2-پیتر هیچ کمبود در ارتباط برقرار کردن نداره
و هزار جای فیلم فرار از سه گان ریمی را نشان میدهد
همین دلیل خوبیه که همیشه میگن ریبوت فیلمی که سی سال از ساختنش نگذشته اجتناب شود
نقل قول کردن
Bad joke
+5 #5 Bad joke 1393-02-10 17:32
از قضا تو فیلم جدید سوپرمن هم لکس لوتر جوان انتخاب شده تا رابطه دوستی بین لکس لوتروکلارک کنت ایجاد کنن وطی فیلم ها رابطه دوران کودکی اونها تاثیر گذار باشه وبه قولی هر دو رشد کنن اولی ابر قهرمان بشه دومی رییس جمهور
ولی قبول دارم این فیلم از نیمه انگار یه فیلم دیگه شد همه چیزش ول شد گفتم هم بهتون من نظر دارم فیلم با یک خبیث نوشته شده وبعدا گابلین ها بهش اضافه شدن
نقل قول کردن
سید حمید رضا فتو کیان
+6 #6 سید حمید رضا فتو کیان 1393-02-10 17:37
مقاله بسیار خوبی بود...جناب ترابی من هم مثل شما از اینکه ببینم نورمن مرده عصبانی میشم و دل ودماغ تماشای فیلم رو از دست میدهم.بدیهی است که سری فیلم های مارک وب وریمی تفاوت های زیادی(وبنیادی)ب اهم دارن که این درعالم سینما چیزی چندان غریبی نیست...اما ما بایک فیلم معمولی طرف نیستیم بلکه این سری فیلم ها اقتباسی براساس کتاب های مصورهستندو باتوجه به طرفدارانی که دارن اینجورقضایا در فیلم نامه دل بسیاری از کمیک خوانان را به درد می آورد...همان طور که صحنه مرگ گوئن استیسی بسیار متفاوت بود وسونی همه مارا انگشت به دهان گذاشت دیگه بعید نیس که نورمن رو هم نابود کنن...ولی من امیدم به قسمت سومه...درسته که این شیوه فیلم نامه نویسی آدم رو خون به جگر میزاره ولی من تا اینجاش خیلی صبر کردم وتاقسمت بعد هم صبرمیکنم ولی چندان امیدی به بازگشت نورمن نیست...شما تصور کن که هري به كمك اون یارو مرموزه شش خبیثو تشکیل میده...دیگه فاتحه این سری خونده میشه...
نقل قول کردن
mokhtar
+9 #7 mokhtar 1393-02-10 17:38
البته حسن من با اين كه مثلا تو فيلم مشكلات روزمره پيتر پاركر نشون داده نميشه يا مثلا چرا با بقيه در برقراري ارتباط مشكل نداره يا چرا نميبينيم كه ميره دانشگاه و .... مشكلي ندارم

چون تو مرد عنكبوتي 2 به طور عالي همه اينا به تصوير كشيده شد و خداييش ديگه دوست نداشتم يه بار ديگه اونا رو تو اين فيلم ببينم

وب اتفاقا خوب كاري كرده كه ديگه اونا رو تكرار نكرده. در عوض تا تونسته به رابطه پيتر و گوئن بها داده

به نظرم تم اصلي فيلم هم اينه كه "كارها و اعمال اسپايدرمن عواقبي داره و روي عزيزانش تاثير ميزاره "

اينو مارك وب عالي پرورانده

ولي انصافا اگه اين چيزايي كه مهدي ميگه حقيقت داشته باشه و تو قسمت هاي بعدي خبري از نورمن نباشه و هري گرين گابلين باقي بمونه از اين سري بيزار ميشم

چون ديگه قضيه ناموسي ميشه!

خداييش هم طرفداراي بتمن خوششون مياد ، جوكر رو بردارن و به جاش مثلا ريدلر و بكنن همه كاره سري فيلم هاي جديد بتمن؟
نقل قول کردن
mokhtar
+8 #8 mokhtar 1393-02-10 17:41
ميدوني مشكل سوني و مارك وب چيه؟ اونا خوب ميدونند كه دشمن اصلي مرد عنكبوتي گرين گابلينه ولي اشتباه ميكنند چون ما چند تا گرين گابلين داشتيم ولي هيچ كدون نورمن نميشن

پس يكي بايد بهشون بگه كه دشمن شماره 1 اسپايدي نورمن ازبورنه
نقل قول کردن
بهار
+7 #9 بهار 1393-02-10 17:41
فقط نورمن
نقل قول کردن
mokhtar
+9 #10 mokhtar 1393-02-10 17:43
اصلا از اولش هم معلوم بود كه اينقدر هري رو موذي و زرنگ نشون دادن يه دليلي داشته

من كه در اولين فرصت اواتارم رو عوض ميكنم

مامان جونم ... (گريه گرفت) ... :cry:
نقل قول کردن
سید حمید رضا فتو کیان
+4 #11 سید حمید رضا فتو کیان 1393-02-10 17:45
#10:عمو با نظریات بنده موافقی(کامنت6#) ؟؟؟
نقل قول کردن
حسین
+5 #12 حسین 1393-02-10 17:47
یادمه کوپر تو مصاحبه ای حرفی با این مضمون گفته بود که : "گاهی اوقات لازمه که بازیگر نقش های این چنینی بازی کنه تا موندگار بشه"

حالا به نظرتون کوپر با این نقش ماندگار شد؟!

شاید تو فیلم سوم هم علی رغم تمام حرف ها باز هم با فیلم نامه ساده ای طرف باشیم ولی میشه همچنان به حضور پرقدرت نورمن تو داستان امید داشت!

ینی امیدوارم! :-?

در ضمن هنوز امکانش هست که تو اکران عمومی اون صحنه ها لابهلای تیتراژ باشه!

ینی بازم امیدوارم! :sigh:
نقل قول کردن
mirabilis
+5 #13 mirabilis 1393-02-10 18:26
ولی من به مارک وب حق میدم . میپرسید چرا ؟
چون یادمه وقتی شماره ی یک رو ساخت ، خیلی ها میگفتند این یه کپی از فیلم های ریمیه . نمیدونم واقعا ملت توقع دارند هر دو کارگردان به یه چیز نگاه کنند و دنیاهای کاملا متفاوت بسازند ؟ ( هر چند به نظرم توی قسمت اول هم ، مارک ، تغییرات جالبی نسبت به فیلم های ریمی ایجاد کرده بود که هیچ کس انگار ندید ! )
در هر حال ، الان مارک و نویسنده های این فیلم ، مجبورند در به در به دنبال چیزهای جدید باشند و تا جایی که میشه از فیلم های ریمی فاصله بگیرند . تازه این طبیعی ترین کاری بوده که مارک وب میتونسته بکنه ! ;-)
نقل قول کردن
فرزان صدیقی
+6 #14 فرزان صدیقی 1393-02-10 19:40
نرمن نباید مرده باشه. :cry: :cry: :cry: :cry: (البته برای جذابیت فیلم میگما.وگرنه این نورمن انقدر آدم پلیدی هست که از لحاظ انسانی میخوام سر به تنش نباشه. :-* )
نقل قول کردن
Fonix
+5 #15 Fonix 1393-02-10 20:04
نورمنو کشتن....سرشو کندن...تویه جعبه گذاشتند....فیری زش کردن.....
نورمن نورمنای قدیم،نورمن بودنا ........حیف عمو جون بیا این شکلات رو بخور ناراحت نشو شکلاتش خارجکیه ساخت آزکورپ روش یه سیمبیوته تبدیلت می کنه به یه گابلین فضای؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
mokhtar
+7 #16 mokhtar 1393-02-10 21:59
#11:
اره با نظرت موافقم
باید صبر کرد

یادمه سر فیلم اول هم یه سری شک و تردید داشتم (درباره والدین پیتر)

هی به خودم میگفتم تا قسمت دوم صبر کن!

الانم به خودم میگم تا قسمت سوم صبر کن !
نقل قول کردن
mokhtar
+6 #17 mokhtar 1393-02-10 22:01
به نقل از پرشین اسپایدی:
یادمه کوپر تو مصاحبه ای حرفی با این مضمون گفته بود که : "گاهی اوقات لازمه که بازیگر نقش های این چنینی بازی کنه تا موندگار بشه" :sigh:


اخه بدبختی اینه که مارک وب و سونی مدام نظرشون عوض میشه

یادته چقدر صحنه واسه قسمت یک فیلمبرداری کردن ولی از فیلم حذف شد؟

پس بعید نیست که یه برنامه هایی برای کوپر داشتن بعد یکهو نظرشون عوض شده باشه

(مثل بیچاره وودلی که همه صحنه هاش رو حذف کردن رفت پی کارش)
نقل قول کردن
mokhtar
+8 #18 mokhtar 1393-02-10 22:05
#13:

ببین دنیای اسپایدی اونقدر بزرگه و اونقدر شخصیت های متعدد داره که میشه تا مدتها همه چیز رو fresh نگه داشت

وب هم به خیلی از چیزها اشاره کرده که ریمی نکرده. مثلا سعی کرده از villain هایی استفاده کنه ریمی استفاده نکرده بود (لیزارد، الکترو و راینو)
یا مثلا اومد گوئن و داستان مرگش رو کار کرد

ولی یه چیزهایی اساسی و fundamental هستند . مثل قضیه ازبورن ها

شما یا بهشون دست نمیزنی یا اگه دست زدی باید حق مطاب رو ادا کنی
نقل قول کردن
erfan-adi
+4 #19 erfan-adi 1393-02-10 22:05
من فکر نمیکنم داریم زود قضاوت میکنیم.شاید اصلا جزو تیتیراژ پایانی نباشه جزو اون صحنه ای باشه هری با دونالدو میرن و محلول گابلینی رو استفاده میکنن.چون تو تریلر ها جنتلمن هم با آسانسور به اونجا میاد.
یا شاید یکی از صحنه های قسمت سوم باشه!
یادتونه مارک وب صحنه های مری ین رو حذف کرد و مری جینو فرستاد قسمت 3!این صحنه هم از اون صحنه هاست که یا یه بار دیگه فیلمبرداری میشه یا همینطوری تو قسمت 3 هست
من یه احتمال دیگه هم میدم چون به علت آهنگ تیتراژ پایانی نمیشد قطعش کرد بعد از پایان تیتراژ این فیلم پخش شده(به جای تبلیغت اکس من)من مدرک دارم که این فیلم پخش شده ولی به جاش تبیلغ اکس من گذاشتن.
میتونید برید یه بار دیگه پایان فیلم رو ببینید.موسیقی و تیتراژ قطع میشه و بازوان دکتر اختاپوس حرکت میکنن ولی بصورت خیلی ید میره به اکس من.
این هم نشون میده تو فیلم بعدی شاهد حضور دکتر احتاپوسیم و هم تو تیتراژ پایانی یه چیزی هست
نقل قول کردن
سید محسن موسوی
+5 #20 سید محسن موسوی 1393-02-11 10:10
ببینید سکانس های فیلم های وب خیلی بلند هستند برای همین داستان خیلی جمع و جور تره ...... و این اصلا خوب نیست ؟؟؟ دیگه وب کارو به جایی رسوند که صحنه مبارزه با گابلین اینقدر تند باشه تا به سراغ مرگ گوئن بره و این اصلا خوب نیست ...........
نقل قول کردن
OMID
+4 #21 OMID 1393-02-11 12:45
دوستان اصلا یه چیزی مگه زمان فیلم 2:22 دقیقه نبود ولی این کیفیت پرده ای 2:12 دقیقه بود پس به احتمال زیاد 10 دقیقه ی دیگه تو کیفیت اصلی و بلوری باشه و من احتمال میدم که تو این 10 دقیقه قسمتی که نورمنو تو محفظه گذاشتن باشه
نقل قول کردن
Omid.J
+4 #22 Omid.J 1393-02-11 18:53
من قبل از اکران فیلم همش امیدوار بودم مثل کارتون مرد عنکبوتی خارق العاده (که کارتون مورد علاقم هم هست) یه جوری نشون بدن که ما فکر کنیم گابلین هریه بعدا بفهمیم نورمن بوده ولی دیگه کاملا واضحه که خود خود هریه!
واقعا نا امید شدم
نقل قول کردن
mtm
+5 #23 mtm 1393-02-12 23:05
#22:

وای به اون قسمت آخر واقعا شاهکار spectacular spider-manاشاره کردی و داغ دلم تازه شد

واقعا عجب کارتونی بود
نقل قول کردن
spidey 4ever
+2 #24 spidey 4ever 1393-02-13 08:51
تازه اقای ترابی دقت کردین اون قضیه اخراج نورمن از هیات مدیره ازکورپ رو که تو فیلم "مرد عنکبوتی 1" ریمی بود رو تغییر دادن و ایندفعه برای هری پاپوش میدوزنند و از ازکورپ اخراجش میکننند؟

متاسفانه به نظر منم این هری تنها گرین گابلین فیلم های مر عنکبوتی شگفت انگیز هستش
:sad:
نقل قول کردن
سید حمید رضا فتو کیان
+2 #25 سید حمید رضا فتو کیان 1393-02-13 13:28
چیزی که واضحه اینکه مارک وب کارایی رو میکنه که ریمی نکرده و بلعکس!اون تو این سری فیلم ها حتی نیش خوردن پیت رو(توسط اون عنکبوت)تغییر داد و دیدم که پیت از پشت گردن نیش میخوره!جمیز وندربیت فیلمنامه نویس خوبیه ولی من با این شیوه نگارش فیلم نامه(اساسا،ینی اساسانا!)مشکل دارم!ممکنه از نظرهنری جالب باشه که بیننده رو مجبور کنی که قسمت بعدرو ببینه تا په سوالاتش برسه ولی خیلی عذاب آوره...آدم خون به جیگر مشه والا...از اون بدتر که درجریان اکران "اسپایدرمن شگفت انگیز3"بنده کنکور دارم!پش یا خدا!
نقل قول کردن
mtm
+4 #26 mtm 1393-02-13 14:31
به نقل از Persian-Spider:
تازه اقای ترابی دقت کردین اون قضیه اخراج نورمن از هیات مدیره ازکورپ رو که تو فیلم "مرد عنکبوتی 1" ریمی بود رو تغییر دادن و ایندفعه برای هری پاپوش میدوزنند و از ازکورپ اخراجش میکننند؟


اتفاقا يكي از چيزهايي كه منو به زنده بودن نورمن اميدوار ميكنه همين بحث هيات ميديره ازكورپه

چون احتمال داره كه نورمن چون موقعيت خودش رو در خطر ميديده ، خودش رو به مردن زده تا هري رئيس ازكورپ بشه و بعد اعضاي هيات مديره به جاي اينكه به نورمن گير بدن، به هري گير بدن

شايدم پشت پرده تصميمات هيات مديره همين نورمن باشه
نقل قول کردن
aLi
-2 #27 aLi 1393-02-13 17:52
من از اولم میدونستم این سری به پای سه گانه ریمی نمیرسه...

درسته که قسمت سوم اسپایدرمن زیاد خوب نبود ولی نباید بخاطرش فیلمو ریبوت میکردن. من از وقتی لباس تغییر کرده اسپایدرمن رو توی مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 دیدم فهمیدم این فیلم دیگه مثل شاهکارای ریمی نمیشه :(
نقل قول کردن
mtm
+17 #28 mtm 1393-02-23 16:32
یک خبر جالب به دستم رسیده که حیفم اومد با شما در میان نزارم

یکی از سایت های خارجی از «مارک وب» درباره آینده نورمن ازبورن در فیلم های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" پرسیده و مارک وب هم در جواب گفته: "من واقعا نمیخوام چیزی بگم ولی فقط میتونم بگم که او مرده. او مرده. او واقعا مرد. غیر قابل پیشبینی بود، درسته؟".

بعدش فرد مصاحبه کننده که انگار خیلی دقیق فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" رو تماشا کرده از مارک وب پرسیده: "پس قضیه اون لیزرهایی که روی تخت نورمن انجام میدادند چی بود؟"

مارک وب هم با تعجب پاسخ داده: "وای! واقع تحت تاثیرقرار گرفتم! خیلی نکته سنجی! آره ، یه چیز پرمعنایی در پس اون لیزرهاست که بعدا تاثیر خودش را خواهد گذاشت. حالا نمیدونم تو مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3 یا تو فیلم شش خبیث ولی تاثیرگذاره. بازم تاکید میکنم که لیزرها قضیه ا داره"

من خودم وقتی این خبر رو شنیدم تعجب کردم چون یادم نمیاد چیزی درباره لیزر و تخت نورمن تو فیلم دیده باشم! سکانس مرگ نورمن در نسخه HDcam ده ها بار مرور کردم ولی چیزی ندیدم. تا اینکه خیلی تصادفی به نسخه پرده ای قبلی که کیفیت اش خیلی پایین بود رجوع کردم و در کمال تعجب متوجه شدم که دقیقا پس از اونکه اعلام میشه نورمن ازبورن مرده، چند نفر رو میبینیم که انگار دکتر هستند و دارند تخت خالی نورمن رو مرتب میکنند یا کاری توش انجام میدن.





بعد یه لیزر سبز رنگ ظاهر میشه که انگار داره تخت نورمن رو اسکن میکنه:



نظر شما چیست؟ قضیه این لیزر چیه و چرا مارک وب میگه خیلی مهمه؟ واقعا چرا باید از روی تخت نورمن ازبورن اسکن گرفته بشه؟ راستی، چرا ما هرگز جسد نورمن را در فیلم ندیدیم؟ آیا این نشان میدهد که نورمن زنده است؟
نقل قول کردن
بهزاد
+5 #29 بهزاد 1393-02-23 17:01
فک نکنم مارک وب به راحتی از این شخصیت دست برداره ناسلامتی بزرگترین دشمن اسپایدرمنه
نقل قول کردن
mirabilis
+3 #30 mirabilis 1393-02-23 17:01
#28 : تصور میکنم اون چند نمره ای که گفته بودین رو باید از امتیاز فیلم بکاهید ! بدون شک اون لیزر درباره ی هر چیزی که باشه ، مرتبط با نورمن نخواهد بود ، شاید مربوط به هری بشه ولی به نورمن نه ! خود مارک وب اذعان کرده که نورمن مرده ، واقعا مرده !
به نظر میرسه سونی تمام تلاشش برای به تصویر کشیدن هری به عنوان گرین گابلین باشه و این یعنی ، از نورمن آزبورن ، خبری نیست .
البته ما باز هم صبر میکنیم ، چون سران سونی ، بسیار دمدمی مزاجند و هر آن ممکنه تصمیم دیگه ای بگیرند ! ;-)
نقل قول کردن
mtm
+8 #31 mtm 1393-02-23 18:15
به نقل از mirabilis:
#28 : خود مارک وب اذعان کرده که نورمن مرده ، واقعا مرده !


درسته که مارک وب گفته نورمن مرده ولی نگفته که مرده باقی خواهد ماند! منظورم اینه که میتونه دوباره زنده بشه چون در هر حال ما داریم درباره یه فیلم کمیک بوکی حرف میزنیم... :-*
نقل قول کردن
حجت شالیزاری
+4 #32 حجت شالیزاری 1393-02-23 18:22
به نظر منم نورمن زنده میشه ...
نقل قول کردن
spidey 4ever
+4 #33 spidey 4ever 1393-02-23 18:35
من که میگم این قضیه اسکن مربوط میشه به همون محفظه ای که سر نورمن توش نگهداری میشه
نقل قول کردن
علیرضا ایمانی فر
+2 #34 علیرضا ایمانی فر 1393-02-23 18:37
اسکن؟؟؟ :o چرا باید از یه تخت خالی اسکن بگیرن؟؟
واقعا نمیدونم چی بگم.ولی حتما یه خبرهایی هست.نمیان که الکی از یه تخت خالی اسکن بگیرن.در ضمن نورمن یکی از شخصیت های مهم فیلمه فکر نکنم به همین راحتی از خیرش بگذرن.به همین دلیل احتمال زنده موندن نورمن بیشتر میشه.
راستی آقای ترابی خبری از اون طوماره نشد؟نگفتن نسخه ی کامل فیلم رو بیرون میدن یا نه؟
نقل قول کردن
mirabilis
+5 #35 mirabilis 1393-02-23 18:47
#30 : میشه دوستانی که منفی دادن ، بیان دلیلش رو بگن ؟!
یا اینکه مخالفتشون رو ابراز کنن ؟!
نقل قول کردن
بهزاد
+2 #36 بهزاد 1393-02-23 19:15
شاید به این دلیل منفی دادن که دوست دارن نورمن ازبورن در قالب گرین گابلین ظاهر بشه نه شخص دیگه ای به همین دلیل از هیچ نشونه ای نمیشه چشم پوشی کرد من به شخصه نورمن ازبورن ترجیح میدم هر چقدر هم که شبیه سری قبل باشه
نقل قول کردن
پرهام
+1 #37 پرهام 1393-02-23 19:16
به نقل از mirabilis:
#30 : میشه دوستانی که منفی دادن ، بیان دلیلش رو بگن ؟!
یا اینکه مخالفتشون رو ابراز کنن ؟!

عزیز من ناراحتی نداره . همه جا نظرات منفی و مثبت میگیرن. یک نفر مخالفه یک نفر موافق :-) اینطوری خودت رو اذیت میکنی.
نقل قول کردن
Bad joke
+1 #38 Bad joke 1393-02-23 19:23
من کامل میدونستم که وقتی کریس کوپر انتخاب میشه یعنی نقش کلا مهم نیست کریس این چند مدت فیلم مهمی بازی نکرده کلا اصلا زیاد بازیگر مهمی نیست وانتخابش معنی مهمی داره حالا این فروش هم تاثیرات زیادی در ادامه اسپایدرمن خواهد گذاشت وقطعا تعداد شرورها وبودجه فیلم کاهش پیدا میکنه وسونی متوجه شده هر چه تبلیغات کنه بازم باید فیلم را درست بسازه وقطعا اگر هم نورمنی در کار باشه که حالا حالا ها نخواهد بود کریس کوپری در کار نخواهد بود
کلا واکنشها به اسپایدرمن در امریکا اصلا جالب نبوده
نقل قول کردن
Saleh
+3 #39 Saleh 1393-02-23 19:32
#37:
شما که آقای mirabilis رو نمی شناسی! ایشون دوست داره که کاربران به جای اینکه احساسی و خیلی الکی منفی بدن نظر های قانع کننده بدن و دلیل مخالفت رو بگن.
نمیشه که همین جوری الکی بدون فکر کردن منفی بدیم.
نقل قول کردن
mohammad hossein
+2 #40 mohammad hossein 1393-02-23 19:43
خوب زنده بشه دیگه گوئنو کشتن راحت شدن :-?
نقل قول کردن
mirabilis
+7 #41 mirabilis 1393-02-23 19:56
#36 : اونایی که دوست دارن نورمن برگرده ، منفی میدن ؟! اون هم به نظر من ؟! چه قدر منطقی !
#37 : اتفاقا ، ناراحتی داره که هیچ ، جای عصبانیت داره ! هزار بار ذکر کردم مخالفید ، بیاید بگید مخالفیم ، به فلان دلیل .
اینکه میاد منفی میده ، نشونه ی ضعفه . جواب نداره ، فقط میتونه این کار رو بکنه .
باور بکنید برای اینکه کسی لایکم بکنه نمیگم ، من هزار تا نظر هم بدم ، بدون مثبت باقی بمونه ، اهمیتی نمیدم ولی وقتی مسئله به منفی بکشه ، موضوع فرق میکنه .
وقت نمیذارم بیام اینجا اخباری رو که یا خوندم یا میدونستم رو مرور کنم ، اگه میام نظر میدم ، دوست دارم بقیه هم درگیر کار بشن ، نظر بدن ، دلیل بیارن تا سطح این سایت که زحمت براش کشیده میشه بالاتر بره ، اطلاعات همه بالا بره ، نه اینکه بیام یه مشت بچه بازی ببینم .
نقل قول کردن
mohsen
+3 #42 mohsen 1393-02-23 20:45
به نظر من سرگذشت نورمن هر چي باشه توي قسمت بعدي حضور نداره چون فروش فيلم كمتر از ان چيزي بود كه انتظار داشتند پس در قسمت بعد از شخصيتهاي خبيث كمتري استفاده ميشه كه نورمن توي انها نيست.ولي قطعا بودجه فيلم كمتر نميشه چون فروش اين فيلم هم خوبه و شخصيت اسپايدرمن يكي از پرطرافدارترين ابرقهرمانان است و هميشه فيلمهاي اسپايدرمن پتانسيل بالايي براي فروش دارند پس اگر يك داستان منسجم و گيرا داشته باشه قطعا فروش بسيار بالايي را رقم ميزند.
نقل قول کردن
بهزاد
+3 #43 بهزاد 1393-02-23 20:56
العان منطقش رو بهت میگم تو گفتی که نورمن کاملا مرده و این رو مارک وب هم تایید کرده از اونجایی که هوادارها اینو نمیخوان دلشون هم نمیخواد حرفهایی از این قبیل رو باور کنن به همین دلیل منفی گرفتی منم مخالف رفتار احساسی و منفی دادن افراطی هستم ولی این چیزیه که هست
نقل قول کردن
spider_woman
+1 #44 spider_woman 1393-02-23 22:20
سلام من تقریبا دوباره برگشتم شاید هفته ای یه بار بتونم بیام :-*
من یه خواهش داشتم من همون hiva spider هستم اگه میشه اسمم رو همین کنید ممنون میشم
نقل قول کردن
حسین
+4 #45 حسین 1393-02-23 22:46
اینکه هیچ کدوم از طرفدار ها دوست ندارن نورمن رو مرده ببینن یه چیزه
اما اینکه سونی پول میخواد یه چیز دیگه!
اشتباهی ک سونی انجام داد این بود ک مارک وب رو مجبور کرد همه چیز فیلمش با فیلم های ریمی متفاوت باشه!
برای همین تو قسمت اول فقط از نورمن به عنوان یه اسم استفاده شد!
این کار هم شخصیت پردازی نورمن رو سخت تر کرد!
هم قابلیت برنامه ریزی برای قسمت های بعد رو کمتر کرد!

بعد هم که برای جذب مخاطب کم سن و سال تر هری رو به عنوان گرین گابلین جلوه داد!
و از همه بدتر صحنه ای بود که هری سنگ بنای شش خبیث رو گذاشت!

اینا همه نشونه های بدیه!

نمیخوام نا امید باشم ولی من هم با برادر گلم mirabilis موافقم!

با این شرایط برگشت نورمن انقدر سخت شده ک فکر نکم سونی زیر بارش بره!
نقل قول کردن
mahdi
+2 #46 mahdi 1393-02-23 23:06
من همونطور هم که قبلا گفتم فکر میکنم قضیه مربوط به شغال میشه(قضیه ی کلون ها)
نقل قول کردن
mtm
+5 #47 mtm 1393-02-24 00:50
به نظر منم اگر ادم با نظری مخالفه بهتره به جای منفی دادن نظرش رو بیان کنه
نقل قول کردن
mokhtar
+10 #48 mokhtar 1393-02-24 12:10
اين ليزر هر چي هست بازهم نشون ميده كه ازكورپ بقاياي نورمن ازبورن رو در يك حالتي نگه داشته تا بعدها و در صورت پيدا شدن علاج قطعي نورمن رو دوباره زنده كنه

اتفاقا من خودم يه تئوري دارم و اونم اينه كه دونالد منكن تو قسمت دوم از سوي نورمن دستور داشته تا هري رو به سوي اون فرمول گابليني هدايت كنه تا ببينه تاثيرش چيه. حالا ميپرسيد كه چرا نورمن پسر خودش رو براي اين كار انتخاب كرده؟ براي اينكه فقط خودش و پسرش هستند كه اين بيماري رو دارند . پس نورمن ميخواسته از پسرش به عنوان يه موش آزمايشگاهي استفاده كنه.

از طرفي اين قضيه صحنه ميان تيتراژ پاياني هم كاملا صحت داشته. من حتي يه concept art از فيلم بدستم رسيده كه دقيقا نشون ميده قرار بوده سر نورمن (يا تصويري از سرش) توي اون محفظه قرار بگيره:



حتي شنيدم كه اين صحنه مذكور در نمايش خصوصي براي تماشاچيان برگزيده نشون داده شده بوده ولي چون اونا از ديدن اين صحنه به نوعي شوكه شدن ، از نسخه نهايي حذف شده
نقل قول کردن
Bad joke
+5 #49 Bad joke 1393-02-24 15:03
خب مخا کل بدنشا میزاشتن تو یخ مثل کاپیتان من احتمال میدادم میخوان بدنا به صورت دیجیتالی اضافه کننولی انگار خبرا واقعی بود صحنه های بعد از تیتراژ هم زیاد مورد توجه نیستن
ولی ایدش یه ایده نا کارامد شده من که خوشم نیومد باید داستان قدیمی را کار میکردن بهتر جواب میداد
نقل قول کردن
mokhtar
+5 #50 mokhtar 1393-02-24 15:10
#49:

من بعضي از كامنت هاي سايت هاي خارجي رو ميخوندم واقعا داشتم شاخ درمي آوردم

يكي ميگفت احتمالا تو قسمت سوم اجزاي بدن نورمن دوباره از تو كله اش درمياد!!! درست مثل ليزارد كه تو قسمت اول كه دست و دمش دوباره رشد ميكرد!!!
نقل قول کردن
Bad joke
+4 #51 Bad joke 1393-02-24 15:17
نه بابا مگه زامبیه رزیدنت اویل بسازن ولی حرف میزنن یه صفحه فرستادم ایمیل سایت درباره ورمین شایعه زیاده گوش نده
راستی مختار جان گفتم بلو ری ایکس من را بعد از اومدن برام بفرستن یه بارم مثل افراد متمدن فیلم ببینیم بلوری اواتارا پسر عمم برده کلاس تلویزیونشا بده نمیاره ا
نقل قول کردن
Bad joke
+4 #52 Bad joke 1393-02-24 15:26
راستی مختار جان اون پیشنهاد مری جینتا تو سایت کمیک بوک مووی دیدم بلا یا مارا گذاشتی سر کار یا برای کله گنده ها هم مقاله مینویسی ;-)
نقل قول کردن
mokhtar
+6 #53 mokhtar 1393-02-24 16:01
#52:

:-*

من شغل اصليم كامنت نوشتن تو سايت هاي comic book movie و فروم هاي superherohype هستش !

تا به حال 1300 دفعه هم ban شدم
ولي از رو نميرم
نقل قول کردن
mokhtar
+5 #54 mokhtar 1393-02-24 16:04
به نقل از Bad joke:
ایمیل سایت درباره ورمین شایعه زیاده گوش نده
راستی مختار جان گفتم بلو ری ایکس من را بعد از اومدن برام بفرستن یه بارم مثل افراد متمدن فیلم ببینیم بلوری اواتارا پسر عمم برده کلاس تلویزیونشا بده نمیاره ا



چرت ميگن

بيچاره خود عرفان خان گفته من روحم از اين چيزا خبر نداره !

جالب نيست؟ هنوز فيلم تو كوران اكرانه اونوقت شخصيت خبيث قسمت سوم رو به همراه بازيگرش انتخاب كردن !!!!
اونم كي؟ ورمين ! :-x

من بلوري back to the future رو تازگي ها يكي برام اورده. خداست!
نقل قول کردن
REZA
+3 #55 REZA 1393-02-24 22:29
#56: پس لطفا سریع مقاله رو بنویسید تا بقیش لو نرفته :lol:
نقل قول کردن
mtm
+2 #56 mtm 1393-02-24 23:40
مقاله که تقریبا امادست (یعنی همش تو ذهنمه)

ولی مسئله اینه که نوشتن درباره easter egg رو باید به بعد از انتشار نسخه کامل و با کیفیت موکول کرد چون خواننده باید فیلمو ببینه و بعد با خواندن مقاله بگه: چه جالب!

(همه اینا تجربیات سالها کار مطبوعاتیه!)
نقل قول کردن
omid E iran
+2 #57 omid E iran 1393-02-25 02:49
مختار قبلا یه چیزایی درباره شغال گفته بود که باهاش حال نکردم ولی الآن با چیزی که احساس کردم نظرم عوض شد

اول بگم من فیلمو تا نسخه بلوری نیاد نمیبینم پس اگه درباره اون مرد کلاه دار اشتباه میکنم عذر میخوام

اگر اون شغال داستانای عنکبوتی باشه و قرار باشه از کلون ها توی فیلم استفاده بشه خداییش کلونای کمیک نباید استفاده بشه چون مناسب فضای فیلم نیست ولی ممکنهذهن نورمن و توی یه جسم دیگه قرار بده اینجوری نورمن و بازسازی کنه

اگه دقت کرده باشید دن اسلات کمیکارو جوری مینویسه که فیلمارم توجیه کنه مثل عوض شدن چهره گابلینها که نشون داد
مانورمن آزبورن و دیدیم که تو یه چهره دیگه مشغول خباثت شده بود پس ممکنه توی فیلماشم همینکارو بکنن
نقل قول کردن
عرفان
+3 #58 عرفان 1393-02-25 14:23
خبر داغ: طبق گفته روزنامه ي هندوستان تايمز عرفان خان (همون بازيگر هندي تو مرد عنكبوتي شگفت انگيز) در مرد عنكبوتي شگفت انگيز 3 حضور خواهد داشت. مارك وب هم گفته است : از كار با عرفان خان لذت بردم و دوست دارم دوباره با ايشان كار كنم.
نظر شما چيست؟ كم كم داريم يه سرنخ هايي راجع به صحنه كشته شدن دكتر راتا پي مي بريم كه از فيلم حذف شد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید