100 شخصیت برتر مارول – قسمت چهارم

100 شخصیت برتر مارول – قسمت چهارم

مارول كامیكس به عنوان غول بزرگ صنعت كمیك بوك شخصیت های بسیار زیاد و جذابی دارد كه با اتكا به آنها توانسته صنعت سرگرمی سازی دنیا را فتح كند. در این سلسله مقالات به معرفی 100 شخصیت برتر این شركت میپردازیم.

 

55- اِما فِراست (Emma Frost)

55- اما فراست (Emma Frost)

خلق شده توسط:  كریس كلرمانت، جان بیرن

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 129 از كمیك Uncanny X-men (ژانویه 1980)

قدرت و توانایی: تله پاتی، قادر است ذهن دیگران را بخواند یا كنترل كند، حافظه را تغییر دهد، موانع ذهنی درست كند، قدرت حركت را از دیگران بگیرد، توهم ایجاد كند، میتواند جسم خود را به یك الماس سخت تبدیل كند.

«اما فراست» یكی از اعضای باشگاه "آتش جهنم" (Hellfire) بود. این باشگاه در واقع یك سازمان قدیمی است كه همواره برای گروه مردان ایكس نقشه های خبیث و پلیدی داشته است. فراست توانایی های تله پاتیك داشت و چندین بار با مردان ایكس جنگید. او مدرسه اختصاصی خاص خودش را برای میوتانت ها تشكیل داد و حتی سعی كرد «كیتی پراید» (از اعضای نوجوان مردان ایكس» را به این مدرسه بیاورد ولی ناكام ماند. سپس چندین بار دیدیم كه چطور گروهی از میوتانت های نوجوان مدرسه پرفسور «اگزاویر» با گروه اما فراست درگیر شدند (این گروه Hellions نام داشت). سپس اكثر اعضای Hellions در حمله مخفیانه ای كه «ترور فیتزروی» پلید انجام داد ، كشته شدند. اما فراست هم در نتیجه این حمله به كما رفت. وقتی از كما خارج شد تصمیم گرفت با پرفسور اگزاویر همكاری و مدرسه جدیدی ایجاد كند. دانشجویان او لقب "نسل ایكس" (Generation X)   را به خود اختصاص دادند (اما فراست هم معلم اصلی این گروه شد). اما فراست سپس به كشور جزیره ای میوتانت ها یعنی «جنوشا» (Genoshaعزيمت كرد. این كشور در آن موقع به شدت از ویروس مهلك «لگسی» در رنج بود ولی وقتی این ویروس مداوا شد، جنوشا هم به كشوری تبدیل شد كه سریع پله های ترقی را بالا رفت. اما فراست در جنوشا به تدریس مشغول شد ولی شخصیت خبیثي به نام «كاساندرا نوا» (Cassandra Novaبا لشگری از روبات های "سنتینل" به آنجا حمله و تقریبا تمام جمعیت 16 میلیونی این جزیره را نابود كرد. همین موقع بود كه اما فراست دارای نیروهای جدیدی شد و توانست بدنش را به شكل "الماس" دربیاورد. در هر حال با كشته شدن دانشجویان جدید او، اما فراست تصمیم گرفت به مردان ایكس ملحق  شود تا از كاساندرا نوا انتقام بگیرد. او كم كم به مردان ایكس عادت و به این گروه دلبستگي يافت. پس از مرگ همسر «سایكلاپس» یعنی «جین گری»، اما فراست رابطه عاشقانه ای با او آغاز كرد. بعد از وقایع داستان decimation كه در آن «اسكارلت ویچ» تقریبا تمام میوتانت های روی زمین را نابود كرد،  او و سایكلاپس به ریاست گروه مردان ایكس انتخاب شدند. آنها مردان ایكس را ابتدا به شهر سان فرانسیسكو منتقل و سپس آنها را در جزیره ای به نام "اتوپیا" (Utopia) مستقر كردند. تا اینكه در نتیجه داستان schism بین اعضای مردان ایكس اختلاف افتاد.

مطالب مرتبط:

10 زن نیرومند دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی

15 شخصیت مارول که توسط دیگر استودیوهای هالیوودی نابود شدند!

5 قهرماني که سابقه تدریس در مدارس دارند

معرفی 10 دشمن برتر گروه افراد ایكس (X-MEN)

 

54- بولزآی  (Bullseye)

عكس بولزاي

نام واقعی: لستر (Lester)

خلق شده توسط:  مارو ولف من، جان رومیتا

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 131 از كمیك Daredevil (مارس 1976)

قدرت و توانایی: ماهر در تیراندازی و نشانه گیری، در مبارزه تن به تن تخصص دارد، گفته میشه ستون فقرات و برخی از استخوان های او با فلز نشكن "آدامانتیوم" پیوند خورده.

«بولز آی» یك قاتل روانی است كه با كشتن دیگران عقده های درونی خودش را خالی میكند. او همچنین دشمن درجه یك «بی باك» (Daredevil) است و با او خصومت عمیق و شخصی دارد. با وجود آنكه بولز آی هیچ قدرت فرابشری ندارد ولی میتواند تقریبا از هر چیز یا وسیله ای (از چاقو و ابزار برنده گرفته تا اشیا ظاهرا بی خطر مثل مداد یا كارت بازی و ...) به عنوان سلاح پرتاب شونده استفاده كند. نشانه گیری او بسیار دقیق است (البته چند بار هم اتفاق افتاده كه تیرش خطا برود) . وجود او از عاطفه و ظرافت خالی است . گذشته او هم در هاله اي از ابهام قرار دارد و نمیتوان از آن مطمئن بود (ما فقط میدانیم كه نام كوچك او «لستر» است!) . آیا پدرش در كودكی بهش زور میگفت و عقده ای بارش آورد؟ آیا مادرش یك فاحشه بوده؟ آیا بولز آی پدر و مادرش را كشته؟ آیا او یك برادر دارد؟ آیا او سابقه بازی بیسبال دارد؟ اينها همگي سئوالات بي پاسخي هستند و واقعا كسی نمیتواند با قطعیت درباره گذشته او نظر دهد.

بولزآی سالها در استخدام «كینگ پین» بود. (كینگ پین یكی از روسای دنیای جنایتكاران در شهر نیویورك است كه دشمن شماره 1 بی باك محسوب میشود) یكی از ماندگارترین لحظات تاریخ مارول وقتی رخ داد كه بولز آی با بیرحمی معشوقه بی باك یعنی «الكترا» را به قتل رساند. ولی ضربه زدن به اطرافیان بی باك تنها به الكترا ختم نشد و بولزآی معشوقه بعدی بی باك یعنی «كارن پیج» را هم به قتل رساند. او برای مدتی هم از دنیای داستان های بی باك خارج و به نسخه جدیدی از گروه «تاندربولتس» كه توسط «نورمن آزبورن» تشكیل شد، پیوست. سپس نورمن توانست گروه "دارك اونجرز" را تشكیل دهد و بولز آی هم در این تیم تبدیل شد به «هاكای» جدید.

مطالب مرتبط:

10 شخصیت خبیث مارول که از جوکر خفن تر هستند!

10 شخصیت برتر دنیای کمیک که توسط «جان رومیتا سینیور» (JOHN ROMITA SR) خلق شدند

معرفی دشمنان دردویل (DAREDEVIL) ـ قسمت اول

10 كمیك برتر بی باك (DAREDEVIL)

 

 53- دكتر اختاپوس  (Dr. Octopus)

عكس دكتر اختاپوس

نام واقعی: اتو گانثر اكتاویس (Otto Gunther Octavius)

خلق شده توسط:  استن لی، استیو دیتكو

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 3  از كمیك The Amazing Spider-Man (جولای 1963)

قدرت و توانایی: او یك مخترع نابغه است و هوش بسیار بالایی دارد، استراتژیست قهاری است، بازوهای مكانیكی و قدرتمندی به خودش وصل میكند (روی بازوهای خود كنترل تله پاتیك دارد).

«دكتر اختاپوس» (Dr. Octopus) یک دانشمند برجسته ولی بسیار مغرور و از خود راضی بود که از چهار بازوی مکانیکی در آزمایش های خود بهره می‌گرفت اما یک انفجار این بازو ها را به بدن او متصل کرد. او یکی از اصلی‌ترین و خطرناک‌ترین دشمنان اسپایدرمن و مقصر مرگ «جورج استیسی» پدر «گوئن استیسی» (عشق سابق و متوفی پیتر پارکر) محسوب می‌شود. دكتر اختاپوس به شدت از اسپایدرمن تنفر دارد و حاضر است برای نابودی او دست به هر كاری بزند اما پیچیدگی های شخصیتی/عاطفی و همچنین گذشته و كودكی پر فراز و نشیب او باعث شده تا خیلی وقت ها به عنوان كاراكتری قابل ترحم و سمپاتیك به تصویر كشیده شود.  در ضمن او چندین بار و با مشاركت دیگر دشمنان خطرناك اسپایدرمن، گروه موسوم به «شش خبیث» (Sinister Six) را تشكیل داده است (برای كسب اطلاعات بیشتر درباره گروه شش خبیث این مقاله را بخوانید) . اسپایدرمن اولین بار وقتی با او روبرو شد كه كمی دچار غرور شده بود و بدین ترتیب دكتر اختاپوس اولین شروری بود كه توانست مرد عنكبوتي را شكست دهد بنابراین او اولين كسی بود كه تردید و ترس را در دل اسپایدرمن كاشت. دكتر اختاپوس تا سالها دشمن اصلی مرد عنكبوتی به حساب می آمد ولی بعدا این عنوان را به «گرین گابلین» داد. یكی از ماندگارترین داستان های مرد عنكبوتی وقتی خلق شد كه دكتر اختاپوس به شدت معشوقه مرد عنكبوتی یعنی «گربه سیاه» را كتك زد و مرد عنكبوتی هم مجبور شد بازوان دكتر اختاپوس را از بدنش جدا كند (برای كسب اطلاعات بیشتر درباره این داستان این مقاله را بخوانید)  یقینا بزرگترین ضربه ای كه دكتر اختاپوس به اسپایدرمن وارد كرده، وقتی بود كه توانست ذهن و جسم و حافظه خودش را با پیتر پاركر عوض كند. در نتیجه،  او برای مدتها خودش را قهرمانی به نام «مرد عنكبوتی برتر»  معرفی كرد و حسابی به زندگی حرفه ای و شخصی پیتر پاركر/مرد عنكبوتی گند زد! (برای خواندن كمیك های مرد عنكبوتی برتر به زبان فارسی، اینجا را كلیك كنید).  البته پیتر كه مرده پنداشته میشد، در نهایت برگشت و توانست ذهن و جسم خودش را از دكتر اختاپوس پس بگیرد.

مطالب مرتبط:

15 حقیقت مهمی که باید درباره دکتر اختاپوس (DOCTOR OCTOPUS) بدانید

رتبه بندی اقتباس های «دکتر اختاپوس» در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

10 نسخه عجیب و غریب از "دکتر اختاپوس" در دنیای کمیک !

10 کمیک برتر با حضور دکتر اختاپوس

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

5 مبارزه برتر مرد عنكبوتی با دكتر اختاپوس

 

52- بلید  (Blade)

عكس blade - بليد

نام واقعی: اریك بروكس (Eric Brooks)

خلق شده توسط:  مارو ولف من، جین كولان

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 10  از كمیك The Tomb of Dracula (جولای 1973)

قدرت و توانایی: سرعت، چابكی و استقامت فوق بشری دارد،  استاد هنرهای رزمی است، در شمشيربازي تبحر دارد، حواس ارتقا یافته دارد، زخم هایش به سرعت بالا خوب میشوند، در مقابل گاز گرفتن ها یا هیپنوتیزم خون آشامان مصون است، دیر پیر میشود، در استفاده از چاقو مهارت دارد، میتواند حضور موجودات ماورا الطبیعه را احساس كند.

«بلید» ابتدا و به عنوان یك شخصیت مكمل در كمیك برجسته "مقبره دراكولا" (The Tomb of Dracula) خلق شد و بعدا وارد كمیك های خودش گردید. او موجودی نیمه انسان – نیمه خون آشام است كه تمام نقاط قوت انسان ها و خون اشام ها را دارد ولی اثری از نقاط ضعف آنها در او مشاهده نمیشود. مادر بلید  توسط خون آشامی پلید به نام «دیكان فراست» (Deacon Frost) كشته شده و در نتیجه  بليد مبارزه با خون اشامان را وظیفه ابدی خود میداند. او با شخصیتی به نام «هانیبال كینگ» (Hannibal King) ملاقات كرد كه یك كارآگاه خصوصی بود كه توسط دیكان فراست تبدیل به خون اشام شده بود. آنها با كمك یكدیگر موفق شدند فراست را شكست دهند. بلید در ضمن بارها سعی كرده دراكولا را نابود كند.  به علاوه او بسیاری از قهرمانان دیگر مارول را یاری داده . به عبارتی دیگر معمولا اگر كسی در عالم مارول با تهدیدی مرتبط با خون آشام ها یا دیگر هیولاهای ماورالطبیعه روبرو شود ، بلید را خبر میكند! به علاوه، بلید عضو گروه هایی مثل MI: 13، Nightstalkers، Midnight sons و Mighty Avengers بوده است.  البته با وجود آنكه بلید نسبت به نور آفتاب و فلز نقره مصون است ولی نیاز دارد تا مثل خون اشام ها از خون تغذیه كند. بنابراین دیدن نبرد او با ذات رونی اش برای آنكه جلوی خون خوردن خودش را بگیرد از جذابیت های داستان های اوست. در واقع تقابل ویژگی های انسانی با خصوصیات خون اشامی بليد، از او كاراكتری جالب ساخته است.

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «بلید» (BLADE) بدانید

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

 

51- الكترا  (Elektra)

عکس elektra

نام واقعی: الكترا ناچیوس (Elektra Natchios)

خلق شده توسط:  فرنك میلر

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 168   از كمیك Daredevil (ژانویه 1981)

قدرت و توانایی: آمادگی جسمانی بالایی دارد، استاد هنرهای رزمی است، توانایی های محدودی در تله پاتی و كنترل ذهن دارد، میتواند با بسیاری از سلاح ها و شمشیرهای جنگی بجنگد (به خصوص با سلاحی به نام sai)

«الكترا» اصلیتی یونانی دارد. وقتی بچه بود، مادرش توسط خلافكارانی كه رقیب پدرش بودند، كشته شد. وقتی بزرگتر شد پدرش او را فرستاد تا مهارت های رزمی را فرا گیرد. سپس وارد دانشگاه حقوق و با «مت مورداك» (بی باك) آشنا و دلباخته اش شد. پس از مرگ پدرش به دست قاتلین حرفه ای نزد «استیك» (stick) رفت تا بر مهارت های رزمی و جنگی خود بیافزاید ولی استیك او را رد كرد چون عقیده داشت بیش از حد به مرگ پدرش فكر میكند. (استیك، پیرمرد  نابینایی است كه بی باك را آموزش داده است) در نتیجه الكترا به فرقه رقیب یعنی نینجاهای "هند" (Hand) پیوست ولی در نهایت  علیه آنها شورش و از كشور ژاپن گریخت. پس از بازگشت به آمریكا، الكترا مدتی را به عنوان یك جایزه بگیر فعالیت و برای برخی سازمان های غیر قانونی كار كرد. اینجا بود كه با «بی باك» روبرو و متوجه شد همان عشق سابقش یعنی مت مورداك است. مت به هیچ وجه با علایق و حرفه الكترا موافق نبود. سپس «الكترا» توسط «كینگ پین» استخدام شد ولی از دستور كینگ پین مبنی بر كشتن همكار مت مورداك (یعنی «فاگی نلسون») سر باز زد. در نهایت «بولزآی» كه میخواست ثابت كند هنوز هم بهترین نیروی كینگ پین است، الكترا را به طرز غم انگیزی كشت (الكترا در بغل مت مورداك جان داد). البته بعد از مدتی الكترا توسط نینجاهای  Hand و در مراسمی مرموز زنده شد و از ان موقع در داستان ها و كمیك های مختلفی به كار گرفته شده است. مثلا یك بار وقتی «ولورین» كاملا به حالت وحشی و حیوانی خود فرو رفت، استیك از الكترا خواست تا بهش كمك كنه دوباره به وضعیت سابق خودش برگرده. در ضمن الكترا، در سالهای اخیر بیشتر به عنوان یك قهرمان حقوق بگیر ظاهر شده است (یعنی كسی كه در ازای دریافت پول دست به كارهای خوب میزند).

مطالب مرتبط:

5 مرگ دردناک تاریخ کمیک بوک

10 نكته جالب (EASTER EGG) در سریال تلویزیونی DAREDEVIL

 

 50- گوست رایدر  (Ghost Rider)

عكس گوست رايدر

نام واقعی: جانی بلیز (Johnny Blaze)

خلق شده توسط:  روی توماس، گری فردریك، مایك پلوگ

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 5   از كمیك Marvel Spotlight (آگوست 1972)

قدرت و توانایی: چابكی، توان، سرعت، رفلكس و طاقت فوق بشری، متخصص در مبارزات تن به تن، آسیب ناپذیر در مقابل آتش، میتواند از خودش آتش پرتاب كند، میتواند بین دنیاهای مختلف حركت كند، نامیرا است، با خیره شدن به دیگران آنها را ذوب میكند، زنجیر جادویی حمل میكند، با استفاده از آتش جهنمی میتواند موتور سیكلت خودش را ظاهر كند، تفنگی حمل میكند كه آتش جهنمی از آن شلیك میشود.

تردیدي نیست كه جمجمه آتشین و موتور سیكلت شعله ور «گوست رایدر» باعث شده اند تا از نظر بصری یكی از منحصر به فرد ترین شخصیت های مارول باشد. البته شخصیت های مختلفی در قالب گوست رایدر ظاهر شده اند كه معروف ترین آنها اولین گوست رایدر یعنی «جانی بلیز» (Johhny Blaze) است. جانی یك موتورسوار ماهر بود كه برای نجات جان پدرش كه سرطان داشت با شیطان (كه در عالم مارول «مفیستو» نام دارد) معامله كرد. ولی پس از مدتی پدرش در هنگام اجرای یك حركت نمایشی كشته شد. البته مفیستو به جانی گفت كه به عهد خودش وفا كرده و پدرش را از سرطان نجات داده. سپس جانی فهمید كه مفیستو روح او را با روح دیوی به نام «زاراثوس» (Zarathos)، ملقب به «روح انتقام» (Spirit of Vengeance)، پیوند زده. بنابراین او به موتورسواری آتشین به نام گوست رایدر تبدیل شد . او هر وقت در حضور پلیدی و خباثت قرار میگرفت تبدیل میشد به گوست رایدر تا به دستور مفیستو افراد پلید را مجازات و به جهنم بفرستد تا پیش مفیستو باشند(!) با این حال جانی هنوز روی گوست رایدر كنترل داشت و خیلی وقت ها از قدرت های خودش برای نجات بیگناهان استفاده میكرد. بعد از مدتی نیروهای گوست رایدر از وجود جانی بلیز خارج و به فرد دیگری به نام «دنیل كچ» (Daniel Ketchپیوند خورد (پس از اینكه خواهر دنی توسط گانگسترهای نینجا صدمه دید، به موتورسیكلتی دسترسی یافت كه "روح انتقام" در آن وجود داشت)  البته  جانی  بلیز یك بار دیگر نیز گوست رایدر شد.  جدیدترین گوست رایدر مارول هم «رابی ریز» (Robbie Reyes) نام دارد. رابی اصلیتی مكزیكی دارد و یك نوجوان دبیرستانی است.

مطالب مرتبط:

10 کمیک برتر گوست رایدر/روح سوار 

معرفی 10 دشمن برتر گوست رایدر 

معرفی گوست رایدر (GHOST RIDER) ها

 

 49- اولتران  (Ultron)

عكس اولتران

خلق شده توسط: روی توماس، جان بیوسما

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 55 از كمیك Avengers (آگوست 1968)

قدرت و توانایی: هوش مصنوعی در سطح فوق العاده بالا، زرهی كه بر تن دارد نفوذ ناپذیر است و سلاح های پنهان دارد و بهش امكان میدهد تا پرواز كنه و قدرت فرابشری داشته باشد.

«اولتران» یكی از قوی ترین و شناخته شده ترین دشمنان گروه انتقام جویان است. او روباتی است كه توسط «هنك پیم» (ملقب به مرد مورچه ای) ساخته شده. در واقع او در نتیجه آزمایشات هنك پیم با هوش و حیات مصنوعی پدید آمد. ولی اولتران خیلی زود  علیه خالق خودش شد و از آن موقع در بسیاری از مواقع با گروه اونجرز جنگیده است. اولتران همواره ثابت كرده بسیار بیرحم، زرنگ و با تدبیر است و مدام خودش را ارتقا میدهد (به همین دلیل نسخه های مختلفی از او وجود داشته مثل اولتران 5، اولتران 6 و ...) در حقیقت او مثل قطعه ترسناكی از تكنولوژی است كه هیچ وقت دست از ارتقای خود برنمیدارد. یكی از اولین ارتقاهایی كه به خودش داد این بود كه جسم خودش را با فلزي مقاوم و نشكن به نام "ادامانتیوم" پیوند بزند. به همین دلیل متوقف كردن و شكست دادن او بسیار سخت است. در نتیجه خیلی اوقات انتقام جویان فقط موفق شده اند اولتران  را به طور موقتی شكست دهند ولی او همیشه با نقشه های پلید تر و جسمی قوی تر  برگشته است. او  هیچ ارزشی برای انسان ها و دیگر گونه های حیات قائل نیست و برخلاف خیلی از خلافكاران و ابرشرورها كه دنبال تصاحب دنیا یا كسب پول و ثروت هستند ، تنها هدفش نابودی بشریت و جایگزینی نژاد انسان با كامپیوتر و روبات است. به همین دلیل بسیار بسیار ترسناك و تهدید آمیز است . او دشمنی است  كه نمیتوان باهاش بحث كرد یا اینكه  قانع اش كرد. نگاه سرد او به انسان ها باعث شد دست به یكی از بیرحمانه ترین و منفورترین كارهایش بزند: قتل عام كامل یك كشور اروپایی به نام "اسلورینا" (Slorenia). او حتی یكبار به یك تهدید كیهانی تبدیل شد و به فضا رفت تا رهبر نژاد بیگانه "فالانكس"  (Phalanxشود.

 مطالب مرتبط:

15 حقیقت مهمی که باید درباره «اولتران» (ULTRON) بدانید

10 كمیك برتر انتقام جویان (AVENGERS) + لينك دانلود

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

 

48- كلاسوس (Colossus)

عكس كلاسوس

نام واقعی: پیتور نیكولیواویچ راسپوتین (Piotr Nikolaievitch Rasputin)

 خلق شده توسط: لين وين، ديو كاكرام

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1 كمیك Giant-Size X-Men   (می 1975)

قدرت و توانایی: در انجام حركات آكروباتیك و شمشیربازی مهارت دارد، میتواند بدن خودش را به فولاد ارگانیك تبدیل كند (در این حالت به نیرو، بنیه و استقامت فوق بشری دست میابد)

 كلاسوس در مزرعه پدری خودش در روسیه كشاورزی میكرد تا اینكه «پرفسور اگزاویر» استخدامش كرد تا عضو گروه جدید مردان ایكس باشد. او یك ميوتانت قوی هیكل است كه میتواند بدنش را به فلزی سخت تبدیل كند ولی قلبی از طلا دارد. كلاسوس وارد رابطه رومانتیكی با هم تیمی خود یعنی «كیتی پراید» شد ولی بعدا این رابطه را خودش تباه كرد چون در رویداد Secret Wars عاشق خانمی فضایی شد!

 كلاسوس روحیه حساسی دارد و یك هنرمند است بنابراین تضاد جالبی بین روحیه واقعی و ظاهر خشن او به چشم میخورد. او كه بابت كشته شدن خواهرش («ایلیانا راسپوتین») به دست یك ویروس مختص میوتانت ها به شدت خشمگین شده بود، مردان ایكس را ترك كرد تا به گروه «مگنتو» ملحق شود! پس از مدتی كلاسوس متوجه كار احمقانه خود شد و به گروه Excalibur پیوست. وقتی هم كه این گروه از هم پاشید دوباره به مردان ایكس پیوست. كلاسوس با مردان ایكس باقی ماند و در داستانی غم انگیز جانش را فدا كرد تا ویروسی كه خواهرش را كشته بود را مداوا كند. ولی در نهایت دوباره زنده شد و نقش عمده ای را در سری تحسین شده Astonishing X-men به قلم «جاس ویدون» داشت. رابطه اش با كیتی را هم از سر گرفت. راستي، يادمان نرود كه كلاسوس يه ضربه معركه به نام Fastball Special اجرا ميكند كه در آن ولورين هم حضور دارد! يعني ولورين را مثل توپ فوتبال به سمت دشمن پرتاب ميكند! (عكسش را اينجا ببينيد) . كلاسوس یكی از اعضای مردان ایكس بود كه در طی رویداد Avengers vs. X-Men  توسط نیروی فونیكس (Phoenix Force) تحت كنترل قرار گرفت ولی پس از اتمام این قضیه خیلی بابت اعمالی كه انجام داده است احساس گناه میكرد. سپس به نسخه جدید گروه X-Force پیوست . البته طبق معمول دوباره به گروه مردان ایكس بازگشت ...

مطالب مرتبط:

معرفی شخصیت: کلاسوس (COLOSSUS)

16 داستان كمیك بوكی كه اشكتان را در می آورد ...

 

47- جسیكا جونز (Jessica Jones)

جسیکا جونز

خلق شده توسط: برایان مایكل بندیس، مایكل گیدوس

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1 از كمیك Alias (نوامبر 2001)

قدرت و توانایی: بنیه و استقامت فوق بشری دارد و  میتواند پرواز كند.

«جسیكا جونز» در شماره 1 از كمیك Alias خلق شد. نویسنده این كمیك یعنی آقای «برایان مایكل بندیس» میخواست در این سری داستان هایی با درجه R كه برای مخاطبین كم سن و سال مناسب نیستند ، خلق كند و البته آنها را در دل دنیای مارول جای دهد. جسیكا جونز برای مدتی كوتاهی یك ابرقهرمان بود به نام Jewel ولی تراژدی بزرگی به دست دشمن اصلی او یعنی «مرد بنفش» (Purple Man) ملقب به «كیل گریو» (Kilgrave) برایش رخ داد و در نتیجه حرفه ابرقهرمانی را كنار گذاشت و به یك كارآگاه خصوصی تبدیل شد. (مرد بنفش توانست ذهن جسیكا رو به كنترل خويش در آورد. او جسیكا را شكنجه های روحی داد و مجبورش كرد تا در انجام اعمال مجرمانه كمكش كند) در هر حال، كمیك های Alias حال و هوای بسیار خفن و تاریك داشتند و از زوایای متفاوتی به عالم مارول نگاه میپرداختند. در نهایت، جسیكا جونز توسط «جی. جونا جیمسون» استخدام شد تا خبرنگار بخشی به نام Pulse در روزنامه "دیلی بیوگل" شود (در Pulse اخبار و گزارشاتی درباره عالم ابرقهرمانان چاپ میشد). سپس جسیكا با قهرمانی به نام «لوك كیج» رابطه رومانتیك برقرار كرد. آنها با یكدیگر ازدواج و صاحب فرزند هم شده اند. او و لوك كیج یك زوج ایده آل هستند و در قضیه "جنگ داخلی" از «استیو راجرز» و گروهش جانبداری كردند و به همین  دلیل تحت تعقیب نیروهای دولتی قرار گرفتند. او سپس به همراه شوهرش عضو گروه New Avengers شد . لازم به ذكر است كه جسیكا جونز با نام های مستعار قهرمانی دیگری مثل Knightress و Power Woman هم شناخته میشود.

مطالب مرتبط:

معرفی شخصیت: جسیکا جونز (JESSICA JONES)

15 صحنه برتر سریال جسیکا جونز

کمیک انتقام جویان جدید (NEW AVENGERS) ترجمه شد + لینک دانلود

اگر از سریال جسیکا جونز خوشتون میاد پس حتما عاشق این کمیک ها میشوید!

 

 46- آپوكالیپس (Apocalypse)

عكس اپوكاليپس

نام واقعی: انصباح نور (En Sabah Nur)

 خلق شده توسط: لوئیز سایمنسون، جكسون گایس

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 6  از كمیك X-Factor (آگوست 1986)

قدرت و توانایی: قابلیت تغییر در وضعیت ملوكول ها (به همين دلیل است كه میتواند اندازه خودش را افزایش دهد)، فناپذیر است، عمر بی پایان دارد، میتواند انرژی های مختلف را دستكاری كند، هوش بالایی دارد، تكنوپاتی بلد است (یعنی میتواند واسط مغز و رایانه شود)، میتواند تغییراتی در DNA و جهش یافتگی ایجاد كند.

تا سالهای سال «آپوکالیپس» به عنوان اولین جهش یافته عالم به شمار می آمد اما بعدا معلوم شد اولین جهش یافته عالم شخصیتی به نام «سلین» است که بهش در این مقاله اشاره شده. نام اصلی اش «ان صباح نور» است و در مصر باستان متولد شد و شاید بتوان گفت بزرگترین تهدیدی است كه مردان ایكس باهاش روبرو شده اند. ابتدا وقتی در كمیك های تقریبا كم اهمیت X-Factor خلق شد، كسی فكر نمیكرد به شخصیت مهمی بدل شود ولی خیلی زود تبدیل شد به بزرگترین تهدیدی كه مردان ایكس تا به حال با آن مواجه شده اند چون قصد دارد تمام موجودات زنده روی كره زمین را نابود و همه چیز را از نو و به میل خودش بسازد! او اعتقاد دارد كه فقط آنهایی كه نیرومند هستند حق زندگی دارند و موجودات ضعیف باید نابود شوند. آپوكالیپس همواره چهار دستیار دارد كه به آنها "چهار سوار" (Four Horsemen) گفته میشود. این چهار سوار عبارتند از : مرگ، قحطی، طاعون و تسخیر. او چندین بار موفق شده برخی از اعضای مردان ایكس را به سواران خود تبدیل كند. معروف ترین آنها «آنجل» (Angel) است كه آپوكالیپس او را به «آركانجل» تبدیل كرد (برای كسب اطلاعات بیشتر در این باره این مقاله را بخوانید). آپوكالیپس یك بار هم موفق شد «ولورین» و «هالك» را تبدیل كند به یكی از اعضای چهار سوار. در دهه 90 و در رویداد محبوبی به نام Age of Apocalypse كه در دنیای دیگری اتفاق می افتاد، دیدیم كه اگر آپوكالیپس پیروز شود ، چه دنیای ترسناكی پدید می آید. نكته جالب درباره او این است كه هزاران سال عمر كرده و بنابراین دست نویسندگان باز است و ما دیده ایم كه در گذشته با شخصیت های خبیث دیگر مثل «كنگ» یا حتی «دراكولا» (!) هم مواجه شده است (برای آشنایی با شخصیت كنگ اینجا  را كلیك كنید)  آپوكالیپس در ضمن كسی بود كه باعث شد یك  دانشمند قرن 19 میلادی به یكی از دشمنان سرسخت مردان ایكس یعنی «آقای سینیستر» (Mr. Sinister) تبدیل شود. به علاوه او در خلق شخصیت دیگری به نام «كیبل» (Cable) هم نقش داشته است (برای آشنایی بیشتر با شخصیت كیبل اینجا  را كلیك كنید)

مطالب مرتبط:

30 ایستراگ (EASTER EGG) فیلم مردان ایكس: اپوكالیپس

شماره آخر از کمیک "آپوکالیپس علیه دراکولا" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی 10 دشمن برتر گروه افراد ایكس (X-MEN)

 

 45- واسپ (Wasp)

 عکس wasp

نام واقعی: ژانت وان داین (Janet van Dyne)

خلق شده توسط: استن لي، جك كربي

 اولین حضور در عالم كمیك: شماره 44 كمیك Tales to Astonish (ژوئن 1963)

قدرت و توانایی: میتواند اندازه خودش را تغییر دهد، پرواز كند، اشعه های بیو- الكتریك شلیك كند، با حشرات ارتباط برقرار كند.

او كه توسط جك كربی و استن لی خلق شد یكی از آن قهرمانان عالی مارول در ابتدای دهه 60 میلادی بود كه تراژدی برایشان رخ میداد و میگفتند: "به درك! من میخوام یك ابرقهرمان باشم و تراژدی خودم را جبران كنم!". واسپ در كنار «مرد مورچه ای» (Ant-Man) یكی از اعضای موسس گروه "انتقام جویان" است. در طول سالها او در مقایسه با مرد مورچه ای، نزدیكی بیشتری با انتقام جویان پیدا كرد. وقتی از مرد مورچه ای طلاق گرفت، واسپ همچنان عضو اونجرز باقی ماند و برای مدتی آن را رهبری كرد. این دوره باعث شد تا با ثبات شخصیتی بیشتری دست یابد. در طول رویداد مهم "تهاجم مخفی" (Secret Invasion) ، پس از اینكه «اسكرال» ها بدنش را بمب گذاری كردند، ظاهرا خودش را قربانی كرد. ولی در نهایت برگشت و از اعضای كلیدی گروه Uncanny Avengers شد. الانم چون در دنیای سینمایی مارول نقش زیادی داره پس مطمئنا بیش از پیش درباره اش خواهیم شنید. (برای آشنایی کامل با واسپ ، این مقاله را بخوانید).

 مطالب مرتبط:

10 چیز مهمی که باید درباره واسپ (WASP) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره مرد مورچه ای (اَنت من) بدانید

8 کمیک مهم "مرد مورچه ای" (ANT-MAN)

۵ ابر قهرمانان کمیک بوکی که میتوانند تغییر اندازه دهند

 

44- نیمور/ساب مارينر (Namor/Submariner)

عكس نيمور - ساب مرينر 

نام واقعی: نیمور مكنزی (Namor McKenzie)

خلق شده توسط: بيل اورت

 اولین حضو در عالم كمیك: شماره 1 كمیك Motion Picture Funnies Weekly   (آوریل 1939)

قدرت و توانایی: میتواند زیر آب نفس بكشد و زندگی كند، چابكی، نیرو، سرعت و رفلكس های فوق بشری دارد، روی قوزك پای او بال های كوچكی است كه بهش امكان پرواز میدهد (سابقا هم میتونست روی موجودات دریایی كنترل داشته  باشد و یا از روی قدرت ها آنها كپی كند)

 شاهزاده نیمور ملقب به «ساب مرینر» یكی از قدیمي ترین ابرقهرمانان مارول است كه توسط «بیل اورت» خلق و به مارول فروخته شد (آن موقع مارول اسمش "تایملی" بود) . او در دهه 40 میلادی در كنار «كاپیتان آمریكا» و «هیومن تورچ» یكی از سه شخصیت اصلی تایملی بود (البته اين هيومن تورچ يك روبات بود و ربطي به هيومن تورچ معروف چهار شگفت انگيز ندارد) . نیمور از شهر گمشده آتلانتیس می آمد و در نتيجه ازدواج یك انسان با یكی از اهالی آتلانتیس خلق شده بود. او يكي از اولین "ضد قهرمان"  (anti-hero)های تاریخ كمیك بود چون نمیشد گفت كه هميشه طرفدار انسان ها و منافع آنهاست. مبارزه او با هيومن تورچ كه منجر به جاري شدن سيل عظيم در شهر نيويورك شد، يكي از وقايع تاريخي عالم مارول است. البته در دوران جنگ جهانی دوم او طرفدار نیروهای متفقین بود و با نازی ها میجنگید (برای ديدن روي جلد يكي از كميك هاي قديمي نيمور اينجا را كليك كنيد)

پس از جنگ نیمور به نوعی از كمیك های مارول ناپدید شد و پس از سالها در كمیك های "چهار شگفت انگیز" دوباره ظاهر شد! او باز هم دنبال جنگ با انسان ها بود ولی این بار چشمش یك انسان را گرفته بود: سوزان استورم ملقب به «دختر نامرئی» (Invisible Girl) در طول سالهای گذشته شخصیت نیمور تغییرات زیادی كرده و گاهی به صورت یك قهرمان شریف و گاهی هم تا حدی خبیث به تصویر درآمده. او عضو اونجرز هم شده. البته «جان بیرن» (نویسنده و طراح مطرح دنیای كمیك ) توضیح خوبی در این باره داده و گفته كه چون نیمه انسان ، نیمه آتلانتیسی است بنابراین وقتی از آب بیرون می آید دچار تغییرات بیولوژیكی میشود و در نتیجه اخلاقش هم ممكنه تغییر كنه. نیمور پس از رویداد "جنگ داخلی" عضو مردان ایكس شد و یكی از كسانی بود كه در كمیك Avengers vs. X-Men توسط نیروی فونیكس تحت كنترل قرار گرفت. در نتیجه تنش بین آتلانتیس و كشور «واكاندا» بیشتر شد و نیمور و «پلنگ سیاه» به دشمن قسم خورده یكدیگر تبدیل شدند. البته همانطور كه در شماره 6 كمیك "جنگ های پنهان" خواندید به نظر میرسد او و پلنگ سياه اختلافات گذشته را فراموش كرده اند.

مطالب مرتبط:

چیزهای جالبی که درباره نیمور نمیدانستید!

10 قهرمان برتر مارول در عصر طلایی دوران کمیک

معرفی دشمنان برتر چهار شگفت انگیز - قسمت اول

معرفی بزرگان تاریخ کمیک بوک: جک کربی

  

43- گالاكتوس (Galactus)

عكس گالاكتوس

خلق شده توسط: استن لي ، جك كربي

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 48 كمیك چهار شگفت انگیز (مارس 1966)

 قدرت و توانایی: میتواند نیرو و انرژی درونی سیاره ها را ببلعد، میتواند روی هر انرژی تاثیر مستقیم بگذارد،به قابلیت  تله پاتی و تله  كنسیس مجهز است.

گالاكتوس اولین بار در كمیك های "چهار شگفت انگیز" دیده شد .او فقط یك هدف داشت: میخواست كره زمین را بخورد! ظاهرا كره زمین و قهرمانانش اولین كسانی بودند كه در مقابل گالاكتوس مقاومت كردند. از آن زمان تا به حال اطلاعات ما درباره گالاكتوس و پیشینه او بیشتر شده است . الان دیگر میدانیم كه رید ریچاردز میداند گالاكتوس در واقع بخشی ضروری در عالم كیهاني است. بنابراین گالاكتوس هنوز هم آن بیرون است و به تغذیه از سیاره ها ادامه میدهد ... گفته میشه گالاکتوس تنها بازمانده از عالمی است که قبل از عالم کنونی وجود داشته. یعنی اُریجین او اینطور بوده که وقتی "بیگ بَنگ" (انفجار بزرگ) در شرف آغاز بود، با سفینه خودش به قلب بیگ بنگ رفت و با آن ترکیب شد. سپس وقتی عالم کنونی خلق شد، دوباره از خواب بیدار شد و حس کرد که گرسنه هستش و باید از انرژی دیگر سیارات تغدیه کنه. در هر حال در کمیک های مارول هر وقت قهرمان ها بخوان بگن که اوضاع خیلی بده و قراره همه چیز نابود بشه ، میگن: "اوضاع اونقدر بده در حد گالاکتوس"! 

 مطالب مرتبط:

داستان های ماندگار تاریخ مارول: سه گانه گالاکتوس

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای مارول

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول 

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت پنجم

5 دستاورد عظیم چهار شگفت انگیز برای دنیای کمیک بوک!

 

 42- ويژن (Vision)

عكس ويژن 

خلق شده توسط: روي توماس ، استن لي، جان بيوسما

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 57 كمیك Avengers  (اكتبر 1968)

قدرت و توانایی: چابكی، هوش، نیرو و سرعت فرابشری دارد، پرواز میكند، میتواند خودش را نامرئی كند، میتواند ظاهر خود را تغییر دهد، میتواند جرم و چگالی اجسام را تغییر دهد، میتواند انرژی  خورشیدی از خودش  ساطع و با وسایل تكنولوژیكی ارتباط برقرار كند.

 ویژن هم درست مثل Wonder Man،  اولین عضو اونجرز است كه در خود كمیك های Avengers خلق شد. در ضمن او نیز درست مثل Wonder Man ابتدا توسط یكی از دشمنان اونجرز خلق شد (یعنی «الترون» ) ولی خیلی زود از چنگال این شخصیت خبیث خارج و به گروه قهرمانان پیوست. ویژن در نهایت توانست به یكی از اعضای اصلی و قابل اتكای اونجرز تبدیل شود به طوری كه معمولا عكس او در باكس قسمت بالای سمت چپ كمیك های اونجرز قرار میگرفت (این باكس به معرفی شخصیت یا شخصیت های اصلی كمیك های مارول اختصاص داشت). ویژن رومانسی را با هم تیمی خودش «اسكارلت ویچ» آغاز كرد و انها دومین زوج اونجرز بودند كه با هم ازدواج كردند (براي ديدن تصوير ازدواج آنها اينجا را كليك كنيد). آنها زندگی خوشی هم داشتند و حتی صاحب پسرهای دو قلو هم شدند ولی درست بعد تولد بچه هایشان ویژن زخمی شد و ذهنش با یك كامپیوتر بیگانه پیوند خورد. این باعث شد تا فاسد و پلید شود و در صدد تسخیر دنیا برآید.

 درسته كه بعدا ویژن بیگناه شناخته شد ولي برخی از مسئولین او را دزديدند و اجزای بدنش را از هم جدا كردند . در نتیجه او دیگر هیچ حس و احساسی نسبت به اسكارلت ویچ نداشت.  تازه معلوم شد بچه های او هم واقعی نیستند!!! البته ویژن هنوز عضو اونجرز بود و سعی كرد با داشتن رابطه عاشقانه با «كارول دانورز» (Captain Marvel) دوباره عاطفه داشته باشه. سپس اسكارلت ویچ دیوانه شد و به اونجرز حمله و ویژن را دوباره پلید كرد . در نهايت She-Hulk او را كشت. سپس یك ویژن ریبوت شده در كمیك  های Young Avengers دیده شد كه از بقایای زره «پسر آهنی» (iron lad) ساخته شده بود. ولی این ویژن هیچ ارتباطی به ویژن اصلی نداشت . بعدشم ویژن اصلی زنده شد و ویژنی كه در Young Avengers دیده بودیم ، نابود شد.  ویژن به خاطر محبوبیتی كه در فیلم سینمایی "انتقام جویان : عصر الترون" كسب کرد  وارد كمیك اختصاصی خودش شد. میتونید با مطالعه این مقاله به طور کامل با این شخصیت آشنا بشوید.

 مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره‌ی ویژن (VISION) بدانید

15 حقیقت مهمی که باید درمورد اسکارلت ویچ (واندا ماکسیموف) بدانید

5 لباس جالبی كه ویژن (VISION) در كمیك های مارول بر تن كرده!

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت سوم

10 كمیك برتر انتقام جویان (AVENGERS) + لينك دانلود

 

41- رِد اسكال (Red Skull)

عكس red skull

نام واقعی: یوهان اشمیت (Johann Schmidt)

خلق شده توسط: جو سایمون، جك كربی، فرانسیس هرون

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 7  از Captain America Comics (اكتبر 1941)

قدرت و توانایی: در مبارزه تن به تن استاد است، در نقشه كشی و عالم سیاست یك نابغه است، در تیراندازی تبحر دارد، چون بدنش از روی بدن كاپیتان امریكا كلون شده بسیار قوی است و استقامت بالایی دارد.

«بلید» یك افسر عالی رتبه نازی بود و از افراد مورد اعتماد هیتلر به شمار می آمد. او در ضمن یكی از رهبران گروه تروریستی "هایدرا" (Hydra) و یكی از كسانی بوده كه سازمان  "شیلد" و گروه "انتقام جویان" را تهدید كرده است. «رد اسكال»  دشمن ابدی «استیو راجرز» (كاپیتان امریكا) است و سابقه دشمنی آنها به جنگ جهانی برمیگردد. یكی از دلایلی كه باعث شده او یك خبیث معركه و كلاسیك  باشد این است كه یك نازی است و واقعا نازی ها در كنار زامبی ها و خون اشام ها از بهترین گروه های خبیث تاریخ هستند! یكی دیگر از دلایلی كه باعث موفقیت این شخصیت شده این است كه دقیقا نقطه مقابل كاپیتان  آمریكا قرار میگيرد. یعنی او دقیقا روی دیگر سكه است و در تضاد كامل با تمام آرمان هایی قرار دارد كه كاپیتان  آمریكا به آنها پایبند است. ذهن او را داخل كلونی از كاپیتان  آمریكا گذاشته اند و به همین دلیل از نظر فیزیكی بسیار قوی شده است. او بارها و بارها و به طور ظاهری كشته شده ولی دوباره برگشته. در پایان دوران جنگ جهانی ، او هم سرنوشتی همچون كاپیتان امریكا پیدا كرد ولی بعدها توسط گروه تروریستی AIM احیا شد. رد اسكال اغلب به دنبال یافتن و كنترل كردن یك وسیله بسیار نیرومند به نام "مكعب كیهانی" (cosmic Cube) است تا با قدرت های آن به اهداف شوم خود برسد.  او یک بار موفق شد ذهنش را وارد فردی به نام «الكساندر لوكین» (Alexander Lukin) كند و از این طریق نقشه های پلید خودش را پیش ببرد .  این نقشه ها در جریان وقایع جنگ داخلی به اوج خود رسیدند و  بالاخره توانست بر دشمن قدیمی خود پیروز و زمینه را برای ترور كاپیتان آمریكا فراهم سازد. در داستان  Avengers Vs. X-men دیدیم كه یكی از كلون های رد اسكال با دستیابی به مغز پرفسور «اگزاویر»  در صدد نابودی نسل میوتانت ها برآمد ولی ناموفق بود. سپس  رد اسكال تبدیل شد به موجودی نیرومند به نام Red Onslaught . در ضمن رد اسكال دختری به نام «سین» (Sin) دارد كه مثل خودش خبیث و روان نژند است. سین معمولا با معشوقه خودش به نام «كراس بونز» (crossbones) دیده میشود.

مطالب مرتبط:

15 حقیقت مهمی که باید درباره «رِد اسکال» (RED SKULL) بدانید

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

معرفی 10 دشمن برتر کاپیتان آمریکا (CAPTAIN AMERICA)

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت چهارم

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

 

نويسنده: مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2015

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

100 شخصیت برتر مارول – قسمت اول

100 شخصیت برتر مارول – قسمت دوم

100 شخصیت برتر مارول – قسمت سوم

100 شخصیت برتر مارول – قسمت چهارم

100 شخصیت برتر مارول – قسمت پنجم

100 شخصیت برتر مارول – قسمت ششم

100 شخصیت برتر مارول – قسمت هفتم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

beast boy
#1 beast boy 1394-10-28 16:10
واقعا مقاله خیلی خوبی بود آقا ترابی من این سری از مقالات شما را خیلی دوست دارم چون هم تخصصی هستند و اطلاعات خیلی زیادی در مورد شخصیت ها می دهند و هم بدرد آن کسایی که تازه با کامیک آشنا شدند می خوره توی این لیست روح سوار را از همه بیشتر دوست دارم اصلا نمیدانم چرا انقدر علاقه خاصی به این شخصیت دارم آقای ترابی من دوتا سوال داشتم:
۱-توی فیلم کاپیتان آمریکا نشان میده اول رد اسکال به وجود امده بود بعد کاپیتان آمریکا اما شما نوشتی کلون رد اسکال کلون کاپیتان آمریکا است؟
۲-سلطنت تاریک توی کدام جهان مارول اتفاق افتاده است؟
نقل قول کردن
Donny.Black97
#2 Donny.Black97 1394-10-28 16:40
با عرض سلام
خوب ديگه درباره ى اينكه مقاله چقدر عالى بود چيزى نميگم چون همه ميدونيم كه اقاى ترابى استاد همه ما هستند من به شخصه ميتوني بگم ٩٠ درصد اطلاعاتم در درباره كميك رو مديون ايشان هستم
فقط سه سوال داشتم:
١- ايا original human torch همان هيومن تورچ رباتى است؟؟؟؟
٢- ايا هيومن تورچ رباتى ظاهرى انسانى داشت يا ظاهرش مانند ربات ها بود؟؟؟؟
٣-چه كسى اين ربات را در كميك ها ساخته بود؟؟؟؟
با تشكر
نقل قول کردن
beast boy
#3 beast boy 1394-10-28 17:40
ممنون
آقا پارکر شما از تن تن آرشیو عکس داری؟
آخه توی گوگل اصلا عکس درست و حسابی از تن تن پیدا نمیشه
شما هم اگه میشه نظر پایینیت را درست کن :roll:
نقل قول کردن
2m-had
#4 2m-had 1394-10-28 18:26
تو این مقاله خوش به حال غیر زمینی ها بود!
ممنون آقای ترابی ؛ مقاله دل نشینی بود! :roll:
نقل قول کردن
captain barjam
#5 captain barjam 1394-10-28 18:38
سلام خدمت همه بچه ها من عرفان 16 ساری حدود 1.5 بود که سایتو هرشب چک میکردم الانم خیلی خوشحالم که عضو شدم
نقل قول کردن
VENOM-ZOMBIE
#6 VENOM-ZOMBIE 1394-10-28 19:15
ممنون بابت مقاله ی عالی.
همیشه دلم نیخواست اطلاعاتم در مورد Ghost Rider بالا بره.
چون یکی از فن هاش هستم.
و همینطور ویژن.

----------------
#3
من چنتا از این کمیک هارو خوندم.
این یه سری فرعی که چند نفر میشستن داستان رو مینوشتن یه نفرم طراحی.
مثل کامران گلشاهی.
در ذمن فکر نکنم که سری با نام Super°team family داشته باشیم.
دقت کن به جای مارول عکس یه شرکت دیگه رو زده.
البته میتوینم بگیم که مارول اون موقع هیومن تورج رو داده باشه به یه شرکت دیگه که احتمالش 1% هست.
( اون وقت چهار‌شگفت‌انگیز رو چیکار میکرد؟؟؟)
نقل قول کردن
parker
#7 parker 1394-10-28 19:18
تشکر بابت مقاله.نظرم رو در پایین میگم.
نقل قول کردن
VENOM-ZOMBIE
#8 VENOM-ZOMBIE 1394-10-28 19:25
به نقل از beast boy:

۱-توی فیلم کاپیتان آمریکا نشان میده اول رد اسکال به وجود امده بود بعد کاپیتان آمریکا اما شما نوشتی کلون رد اسکال کلون کاپیتان آمریکا است؟؟


ببخشید من جواب میدم.
ببین فیلم با کمیک خیلی فرق داره.
مثلا من فکر نکنم تا حالا توی کمیک های محافظین کهکشان بخوان دنبال سنگ بینهایت بگردن
یا مثلا اورجین مرد شنی توی کمیک ربطی به مرگ عمو بن داشته باشه.
خلاصه میکنم:
یک فیلم کمیک بوکی کامل هیچوقت کامل از یه کمیک استفاده نکرده.
همین.

امیدوارم خوب توضیح داده باشم.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#9 Samwel Tarly 1394-10-28 19:54
این قسمت مقاله بیشتر درباره ویلن ها بود و توضیحات کاملی بود.
همون طور که اقای ترابی قبلا گفتن کاپیتان امریکا و رد اسکال کاملا با هم فرق دارند یعنی با مطالعه ی این 2 شخصیت کاملا فرق بین میهن دوستی و نژاد پرستی(تعصب بیجا)رو متوجه میشیم و خیلی خوب شد که اونو بعد جنگ جهانی دوم زنده کردن چون واقعا شاهد صف ارایی این 2 شخصیت دوباره و با تجهیزات پیشرفته تر باشیم
اولتران جزو ویلن های محبوب منه و با دیدن فیلم اونجرز 2 علاقه ام به این شخصیت چند برابر شد اما وقتی منشا کمیکیش خوندم تعجب کردم اما به نظر من منشا اولتران در استدیو مارول بهتر و امروزی تره و تونی استارک از هنک پیم جداب تره.
هر چقدر به قسمت های جلو تر مقاله می رسیم شخصیت های مطرح تری می بینم و سبب میشه که اطلاعات کمیکیم درباره شخصیت های محبوبم بیشتر میشه.
نقل قول کردن
parker
#10 parker 1394-10-28 20:03
خب دیگه...
داریم به رتبه های اول نزدیک میشیم. این جامع ترین مجموعه مقالات سایت تا اینجاست و واقعا برای من هیجان انگیزه.
از دیدن گوست رایدر یه ذره تعجب کردم. چون راستشو بخواید خیلی ازش خوشم نمیاد. بیشتر انگار جذابیت بصری داره.
اما رتبه ها تا اینجا خیلی خوب بودند و بعضی هم غیر قابل پیش بینی.خب...
باید صبر کرد و دید چی میشه.
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#11 amir a. ghaderi 1394-10-28 20:17
مرسی مقاله خیلی خوب بود. از رتبه بندی اقای ترابی هم خوشم میاد . توجهی به ظاهر نمیکنند ایشون و فقط از روی سابقه شخصیت ها در عالم "کمیک" رتبه بندی میکنند
نقل قول کردن
Dr.Doom
#12 Dr.Doom 1394-10-28 22:34
خیلی ممنون از مقاله اطلاعات خوبی بهم اضافه شد :lol:
راستی یه سوال اپوکالیپس میتونه بدنشو به سلاح تبدیل کنه اخه یجا خوندم میتونه تو کمیک سکرت وارز ۷ هم اپوکالیپس‌ یه تفنگ به دستش وصله اونم همین طوریه دیگه؟
نقل قول کردن
a.v.s
#13 a.v.s 1394-10-28 22:37
ممنون آقای ترابی
این قسمت خیلی حال داد
فقط قضیه اما فراست یکم پیچیده بود
فقط آقای ترابی از وقتی که دکتر اختاپوس مرد عنکبوتی برتر شد شخصیتش افت کرد . قبلا خیلی معروف بود . این دن اسلات هم یه کارایی میکنه که حتی خدا هم سر در نمیاره :-* :D
اولتران رو قبول دارم . خیلی تهدید بزرگیه . حتی قدرت هاش با دکتر دووم هم برابری میکنه
جسیکا جونز هم خیلی دوست دارم سریالش رو ببینم . درسته برای 18+ هستش ولی خب دیگه چون به دردویل و اونجرز و اینا مربوطه میخوام ببینم .
ولی اینجوریش رو من دیگه ندیدم . کله مبارک رد اسکال ( :lol: ) رو گذاشتن توی کلون کاپیتان آمریکا . قضیه ش جالبه
ولی من فکر کنم این ثور بود که واسپ رو کشت
من که فکر کنم گوست رایدر میتونه لایق این جایگاه باشه
توهینی نباشه ولی بنظرم بهتره که عکس جسیکا جونز رو عوض کنید چون اینجا قیافش خیلی داغونه
نقل قول کردن
captain bat
#14 captain bat 1394-10-28 23:32
به به بازم یه مقاله عالی
فقط امیدوارم بعد از تموم شدنش آقای ترابی 100شخصیت برتر دی سی هم بنویسند
فقط یه سوال کسی از شخصیت guillotine رو میشناسن اصلا تو این لیست هست لطفا یه توضیحی در بارش بدید
نقل قول کردن
mirabilis
#15 mirabilis 1394-10-29 00:03
مثل همیشه عالی بود ، کاش یه مقاله به عنوان 100 شخصیت برتر دنیای کمیک یا یونیورس دی سی و مارول در کنار هم مینوشتید ، واقعا جالب میشد ببینیم که هر قهرمان ، چقدر با قهرمان مشابهش توی اون یونیورس فاصله داره ، اینطوری حقایق خیلی زیادی هم آشکار میشد .
انشاالله در آینده ، شاهد این مقالات هم باشیم .
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1394-10-29 00:21
به نقل از beast boy:

۱-توی فیلم کاپیتان آمریکا نشان میده اول رد اسکال به وجود امده بود بعد کاپیتان آمریکا اما شما نوشتی کلون رد اسکال کلون کاپیتان آمریکا است؟
۲-سلطنت تاریک توی کدام جهان مارول اتفاق افتاده است؟


1- دنیای فیلم و کمیک با هم فرق داره. تو دنیای سینما cap و رد اسکال در اثر آزمایشاتی مشابه با هم به وجود امدن ولی در دنیای کمیک فرق داشت. من از ایده فیلم بیشتر خوش میاد. یعنی میخواد بگه هر انسانی میتونست به قدرت فوق بشری دست پیدا کنه ولی این ذات اون انسانه که باعث میشه یک سوپر هیرو باشه یا یک سوپر ویلن.

2- منظورت dark reign هستش؟ تو دنیای اصلی مارول
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1394-10-29 00:26
به نقل از Donny.Black97:

فقط سه سوال داشتم:
١- ايا original human torch همان هيومن تورچ رباتى است؟؟؟؟
٢- ايا هيومن تورچ رباتى ظاهرى انسانى داشت يا ظاهرش مانند ربات ها بود؟؟؟؟
٣-چه كسى اين ربات را در كميك ها ساخته بود؟؟؟؟
با تشكر

1- بله
2- ظاهرش مثل انسان ها بود. یعنی یک android بود (اندروید در انگلیسی یعنی ربات انسان نما

3- فردی به نام پرفسور Phineas Thomas Horton

ولی من فکر کنم شما جواب همه این سئوالها رو میدونستی و میخواستی ما رو تست کنی!
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1394-10-29 00:27
به نقل از a.v.s:

توهینی نباشه ولی بنظرم بهتره که عکس جسیکا جونز رو عوض کنید چون اینجا قیافش خیلی داغونه

داغونه؟ :lol:
من عمدا این عکس رو انتخاب کردم تا نشون دهنده فضای متفاوت و رئالیستی کمیک های جسیکا جونز باشه
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1394-10-29 00:29
به نقل از captain bat:

فقط امیدوارم بعد از تموم شدنش آقای ترابی 100شخصیت برتر دی سی هم بنویسند

ای بابا ما رو چه به دی سی؟ همه جا پشت سرم حرفه که من طرفدار مارولم
اونوقت شما میخوای من 100 کارکتر برتر دی سی رو بنویسم؟ :-*
واقعا طرفدار های دی سی راضی میشن یک هوادار متعصب (!) مارول مثل من درباره شخصیت هاشون بنویسه؟ نه فکر نکنم! منم برای اینکه ناراحت نشن ، اینکارو نمیکنم! :-*
نقل قول کردن
a.v.s
#20 a.v.s 1394-10-29 00:30
به نقل از mtm:
به نقل از a.v.s:

توهینی نباشه ولی بنظرم بهتره که عکس جسیکا جونز رو عوض کنید چون اینجا قیافش خیلی داغونه

داغونه؟ :lol:
من عمدا این عکس رو انتخاب کردم تا نشون دهنده فضای متفاوت و رئالیستی کمیک های جسیکا جونز باشه

باشه ببخشید :oops:
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1394-10-29 00:37
راستی میرابیلیس ، نظرت درباره رتبه بندی ها تا اینجا چطور بوده؟ من خیلی سعی کردم مبنا رو کمیک قرار بدم و نه سینما !
البته شخصا فکر میکنم مثلا اما فراست شخصیت فوق العاده ای هستش و پتانسیل شخصیتی بالایی داره ولی از طرفی هم نمیشد رتبه بهتری نسبت به شخصیت های مهم تری مثل بلید یا گوست رایدر بهش داد
به همین خاطر خیلی با خودم کلنجار رفتم و سعی کردم تعادل رو رعایت کنم
ولی دوست دارم نظر شما رو هم بدونم
نقل قول کردن
mirabilis
#22 mirabilis 1394-10-29 01:15
#23 : رتبه ها خوبه ، راستش زیاد روی این مورد حساسیت ندارم ، چرا که به نظرم ، تمام کاراکتر ها پر از پتانسیل و اهمیتن ، فقط منتظرن توسط یه نویسنده ی کار درست شکوفا بشن ، فهمیده و درک بشن ؛ شخصیت تک بعدی ای مثل کارنیج ، از این پایین تر مثال نزنم ، واقعا دیگه میشه گفت فقط جلوست ، ولی همین کاراکتر رو میشه کلی پیچیدش کرد ، کلی بهش عمق داد ، چنان ظرفیتی بهش داد که مخاطب توی لایه ها مختلف این کاراکتر ، مبهوت بمونه ، فقط لازمه به اندازه ی کافی به خودش ، گذشتش ، شرایطش ، روانش ، ارتباطش و فهم و درکش پرداخته بشه ، چرا که همه ی موجودات پیچیدن ، فقط بستگی داره از چه زاویه ای بهشون نگاه کنیم .
ضمن اینکه به جز دلیل فوق ، یه دلیل فرعی هم وجود داره ، هر کسی ، از دید خودش رتبه بندی میکنه ، حتی بهترین و بی طرف ترین منتقدین دنیا .
نمیدونم با نظریه ی implicit-associ ation آشنا هستین یا نه ، ولی وقتی نتایج بررسی های این تئوری رو میخونید ، متوجه میشید در نهایت باز هم با سلیقه و پیش فرض های خودمونه که داریم قضاوت میکنیم ، در نتیجه من اگه بر فرض طرفدار بتمن ، ولورین یا نمیدونم ، سوپرمن باشم ، هر چقدر هم بخوام با وسواس نظر بدم ، تهش میگم قهرمان شماره یک دنیا ، یه کدوم از اون افراد بالاست نه کاراکتر دیگه ای ، واسه همین حساسیتی روی این قضیه نداریم ، در هر حال ما اعتماد کامل داریم که شما سعی کردین بیشتر جوانب رو در نظر بگیرید و بر اساس یه مبنا و الگوی ثابت دسته بندی کنید .
تو اون هم شکی نیست تاثیراتی که کسی مثل اپوکالیپس روی دنیای مارول گذاشته ، کسی مثل داک آک یا بلید نذاشته ، مشخصا رتبه ی پایین تری رو به خودش اختصاص میده .
نقل قول کردن
Ice Man
#23 Ice Man 1394-10-30 16:09
مقاله های 100 شخصیت برتر مارول کلا عالین ، (مخصوصا قسمت قبلی که توش Ice Man بود ، یعنی اینکه جز شخصیت های برتر بود )
من از گوست رایدر ، الکترا و بلید خوشم میاد ، علاقم به گوست رایدر نمیتونم توصیف کنم اما از الکترا برای اینکه از نینجا هایی که شخصیت جالبی دارن خوشم میاد و از بلید برای خفن بودنش و اینکه خوناشامیه و خلاصه این مجموعه مقاله یا ابر مقاله ها برترین مقاله های سایتن .
نقل قول کردن
Ice Man
#24 Ice Man 1394-10-30 16:15
البته جوری که کارنیج اینطوری شبیه بعضی شخصیت های دیگه نشه چون کارنیج تمام خفن بودنش به همینشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید