معرفی شخصیت های مكمل (supporting characters) كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

 معرفی شخصیت های مكمل (supporting characters) كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

كارشناسان و منتقدین دنیای كمیك بوك های  ابرقهرمانی همگی متفق القول بر این باور هستند كه مرد عنكبوتی از بهترین ،  موثر ترین و جذاب ترین شخصیت های مكمل (supporting characters/cast) در میان همه كاراكترهای دنیای داستان های مصور برخودار است.

این شخصیت ها در بیش از 50 سال گذشته به خوبی به نویسندگان داستان های مرد عنكبوتی كمك كرده اند تا ماجراهای جذابی برایش بنویسند. برخی از این شخصیت ها در ضمن از چنان شهرت و محبوبیتی برخوردار شده اند كه به سختی میتوان اسپایدرمن را بدون آنها تصور كرد. 

در قسمت هاي قبلي این مقاله تعدادی از شخصیت های مکمل مهم مرد عنکبوتی را معرفی کردیم:

معرفی شخصیت های مكمل (SUPPORTING CHARACTERS) كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت اول

معرفی شخصیت های مكمل (SUPPORTING CHARACTERS) كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت دوم

 

توضیح: در این مقاله به آن دسته از شخصتی های مكملی كه با پیتر پاركر رابطه رومانتیك داشته اند اشاره نخواهد شد چون قبلا در مقاله "تمام عشق های پیتر پاركر" كاملا معرفی شده اند.

 

- جی جونا جيمسون (James Jonah Jameson)

جيمز جونا جيسمون

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 1 كمیك The Amazing Spider-Man (مارس سال 1963)

خلق شده توسط: استن لی، استیو دیتكو

صاحب نشریه «دیلی بیوگل» كه عمرش را صرف متنفر بودن از مرد عنكبوتی كرده است! او اصرار دارد به جهانیان ثابت كند كه مرد عنكبوتی یك تهدید برای جامعه است. او بارها ابر خبیث هایی ساخته یا در خلق آنها مشاركت داشته تا مرد عنكبوتی را دستگیر كند. او در ضمن بسیار خسیس ،  بداخلاق و پاچه خوار  (!)  است ولی از حق نگذریم كه در ته دل او رگه های خوبی از جوانمردی میدرخشد. در ضمن او به حرفه خود بسیار اهمیت میدهد و همیشه سعی كرده جمعی از بهترین ژورنالیست ها را در دیلی بیوگل جمع كند. به علاوه جیمسون بارها ثابت كرده كه اجازه نمیدهد كسی بهش زور بگوید. جونا همچنین بسیار نسبت به كاركنان خودش وفادار است.

او چند سال پیش دچار سكته قلبی شد و همسرش ديلي بيوگل را فروخت. سپس در انتخابات نیویورك برنده و به عنوان شهردار این شهر معرفی شد. ولی پس از قضایای مرد عنكبوتی برتر، دیگر شهردار نیست. او اخیرا به عنوان مجری شبكه "حقیقت" فعالیت میكند....

خیلی ها شاید از خود بپرسند كه چرا جیمسون اینقدر از مرد عنكبوتی متنفر است. دلایلی هم برای این تنفر ذكر شده (مثلا اینكه جیمسون از مرد عنكبوتی متنفره چون دوست نداره  كسی از خودش يا پسرش مشهور تر باشه یا مثلا اینكه یك آدم ماسك دار همسر اولش را كشته و ....) ولی هیچ كدام از این دلایل مثل پانل زیر دلیل نفرتش را نشان ما نمیدهد:

تنفر جيمسون از مرد عنكبوتي

ترجمه: "اسپایدرمن دقیقا تمام اون چیزیه که من نیستم! او شجاعه، قدرتمنده و فداکار! حقیقت اینه که بهش حسودی میکنم! یعنی من جی جونا جیمسون که یک میلیونر هستم، چشم و چراغ جامعه هستم و خودم رو یک رهبر میدونم حاضرم هر چی دارم رو بدم و مثل او بشم! ولی هر گز نمیتونم به سطح او برسم. پس تنها کاری که میتونم بکنم اینه که خرابش کنم چون فقط خدا میدونه که چقدر بهش حسودیم میشه"

جی جونا جیمسون آنقدر شخصیت مهمیه كه تقریبا در تمامی اقتباس های صورت گرفته از روی مرد عنكبوتی حضور داشته و سعی كرده یك تنه بار كمدی رو به دوش بكشه! به طور مثال او بدون استثنا در تمامی كارتون های مرد عنكبوتی حضور داشته! او حتی در كارتون های دیگری مثل Avengers Assemble، Avengers: Earth's Mightiest Heroes  یا Agents of S.M.A.S.H كه در آنها مرد عنكبوتی نقش میهمان داشته هم حاضر بوده است!!! اما باید قبول كرد كه بهترین صداپیشه او هم «ادوارد آسنر» بوده كه در "مرد عنكبوتی: مجموعه كارتونی" عملكرد خارق العاده ای داشت.

جيمز جونا جيسمون در انيميشن

در سریال تلویزیونی مرد عنكبوتی در دهه 70 میلادی ابتدا آقای «دیوید وایت» نقشش را در پایلوت سریال ایفا كرد و  بعد «رابرت سایمون» در خود سریال عهده دار این نقش شد.

جيسمون - tv

در عالم سینما هم ما دیدیم كه چطور آقای «جی. كی سیمونز» به بهترین نحو توانست نقش او را سه گانه سم ریمی ایفا كند . نقش آفرینی او در یك كلمه "Perfect" بود (این مقاله را هم  بخوانید)

جي كي سيمونز

جالبه كه آقای سیمونز در سالهای اخیر صداپیشه جونا هم شده و در انیمیشن های جدیدی كه مارول خودش براساس قهرمانانش تولید میكند، همیشه جای این شخصیت حرف زده.

متاسفانه در سری فیلم های مرد عنكبوتی شگفت انگیز ، این شخصیت حضور نداشت (هر چند در قسمت دوم چندین بار بهش اشاره شد)

جونا از قدیم در بسیاری از بازی های مرد عنكبوتی حاضر بوده. مثلا در بازی "مرد عنكبوتی بر علیه كینگ پین" كه ابتداي دهه 90 ميلادي برای كنسول "سگا جنسیس" به بازار آمد (و یكی از بهترین بازی های مرد عنكبوتی است) در یك مرحله دیدیم كه در خیابان است و هر وقت مرد عنكبوتی را میبیند ، سرش داد میزند!

جيسمون - بازي مرد عنكبوتي

و یا در بازی حیرت انگیز Spider-Man كه سال 2000 برای كنسول Playstation 1  منتشر شد. در یك مرحله «عقرب» به او در دفترش حمله میكرد و مرد عنكبوتی باید نجاتش میداد:

 (صداپیشه جونا در این بازی «دی برادلی كوپر» بود. او بعدا در سریال Spectacular Spider-Man ، هم به جای جونا جیمسون حرف زد و هم به جای پسرش!!!)

جونا جیمسون از سال 2000 ، تقریبا در تمام بازی های ساخته شده از روی مرد عنكبوتی حضور داشته است.

مطالب مرتبط:

چرا جی. جونا جیمسون از مرد عنکبوتی متنفر است؟

10 حقیقت مهمی که باید درباره "دیلی بیوگل" (DAILY BUGLE) بدانید

  

- جان جیمسون (John Jameson)

- جان جیسمون (John Jameson)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 1 كمیك The Amazing Spider-Man (مارس سال 1963)

خلق شده توسط: استن لی، استیو دیتكو

«جان جیمسون» پسر آقای جی جونا جیمسون است و همواره حضور پررنگی در داستان های مرد عنكبوتی داشته. او فضانورد است و پدرش خیلی بهش افتخار میكنه و لقب "قهرمان واقعی" رو بهش داده. او در یكی از ماموریت های خودش در فضا، به یك سری ذرات هاگ (spore) مانند مبتلا شد كه باعث شدند به قدرت فرا بشری دست یابد. جان به تشويق پدرش مجاب شد تا با مرد عنكبوتی بجنگد. ولی بعد از او شکست خورد. (میتواند این داستان را اینجا به زبان فارسی دانلود كنید) او همواره یكی از دوستان و متحدین مرد عنكبوتي محسوب شده است. یك بار هم وقتی در كره ماه بود، سنگی مرموز باعث شد تا به شخصیتی منفی و گرگ مانند به نام Man-Wolf  تبدیل شود (برای كسب اطلاعات بیشتر درباره  Man-Wolf ، اینجا را كلیك كنید)

عكس man wolf

او به دنیای به نام Other realm  هم رفته و نقش قهرمانی به نام Stargod را داشته است. جان مدتی را هم در تیمارستان «ریون كرافت» بستری بود و زیر نظر دكتر «اشلی كافكا» مداوا شد تا دیگر به حالت  Man-Wolf درنیاید.سپس رابطه رومانتیكی بین او و كافكا ایجاد شد. (برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اشلی كافكا،  این مقاله را بخوانید). با این حال او هر از گاهی دوباره به Man-Wolf تبدیل میشود. ضمن اینكه سابقه داشتن رابطه عاشقانه با She-Hulk را هم دارد (!) اخیرا در رویداد بزرگ "کارنیج مطلق" شاهد بودیم که تحت کنترل کارنیج قرار گرفت ولی در نهایت توسط خودش را خلاص کند:

او هم اکنون به عنوان مدیر بخش حفاظت تیمارستان راون کرافت فعالیت میکند.

جان جیمسون اولین بار و با صدای «مایكل هورتون» در سریال "اسپایدرمن: مجموعه كارتونی" حاضر شد. او كسی بود كه سیمبیوت فضایی ونوم را به كره زمین آورد.

سيمبيوت فضايي

جان در سریال "مرد عنكبوتی نامحدود" نقش بسیار زیادی داشت (صداپیشه اش «جان پین» بود) . او رهبر شورشی ها  در سیاره Counter-Earth شده بود و با موجودات نیمه انسان/حیوان آن سیاره كه بر انسان ها حكومت میكردند میجنگید. در این سریال هم دیدیم كه به خاطر ازمایشاتی كه رویش انجام شده بود ، هر وقت عصبانی میشد ، به Man-Wolf تبدیل میشد.

كارتون مرد عنكبوتي نامحدود

جان در سریال Spectacular-Spider-Man هم از شخصیت های مهم بود. در این سریال هم او بود كه سیمبیوت فضایی را به طور ناخواسته با سفینه خودش به زمین آورد. ضمنا در یك اپیزود دیدیم كه به خاطر ذراتی كه از كره ماه بهش چسبیده بود، نیرومند شد. بعد دكتر «كانرز» لباسی بهش داد تا نیروهایش را كنترل كنه. او اسم خودش را كاپیتان ژوپیتر گذاشت و سعی كرد به مردم شهر كمك كنه ولی ذهنش تحت تاثیر ذرات قرار گرفت و با مرد عنكبوتی جنگید. آخرش هم دیدیم كه در بیمارستان بستری شده.

جان جيمسون

در كارتون Ultimate Spider-Man هم در یك اپیزود دیدیم كه مرد عنكبوتی و دوستانش برای كمك به جان جيمسون به یك ایستگاه فضایی رفتند ولی جان به Man-Wolf تبدیل شد و با آنها جنگید. در پایان هم در بیمارستان "شیلد" بستری شد.

كارتون ultimate spiderman

جان در فیلم مرد عنكبوتی 2 هم حضور داشت . نقش او را «دانیل گیلیس» بازی كرد. در این فیلم هم یك فضانورد بود و حتی به «مری جین» پیشنهاد ازدواج داد كه قبول كرد. ولی در نهایت مری جین درست در روز عروسی ، جان را ترك و نزد پیتر آمد.

دانيل گيليس

 

- جِی جيمسون (Jay Jameson)

- جی جیسمون (Jay Jameson)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 578 كمیك The Amazing Spider-Man (ژانویه سال 2009)

خلق شده توسط: مارك وید، ماركوس مارتین

او پدر جی جونا جیمسون است و سالها بود كه با پسرش هیچ تماس یا ارتباطی نداشت. او بر خلاف پسرش از حامیان مرد عنكبوتی است و متاسف است كه پسرش این همه مقاله منفی درباره مرد عنكبوتی نوشته. او سپس با زن عموی پیتر آشنا و باهاش ازدواج كرد. در ضمن او مقداری پول به پیتر داد تا شركت "صنایع پاركر" را تاسیس كند. اما در نهایت به بیماری مبتلا شد و درگذشت. 

 

- جوآن جیمسون (Joan Jameson)

- جوآن جیسمون (Joan Jameson)

اولین حضور در دنیای كمیك: -

خلق شده توسط: -

«جوآن جیمسون» همسر اول جی جونا جیمسون است. او سالها پیش مرد و ما تا به حال تصویری ازش در عالم كمیك ندیده ایم. اطلاعات زیادی از او در دسترس نیست و فقط میدانیم عشق جونا در دوران دبیرستان بود و بعد از ازدواج با جونا به دست یك مرد نقابدار كشته شد. میگن جونا به همین خاطره كه از قهرمانان نقابدار بدش میاد و بهشون اعتماد نداره.

جوآن جیمسون در فیلم مرد عنكبوتی 2 ساخته  «سم ریمی» حاضر بود (نقشش را خانم «كریستین استابروك» بازی میكرد).  

همسر جيمسون

در كارتون Spectacular Spider-Man هم حاضر بود و اگه یادتون باشه در یك قسمت جونا رو به زور میبره اپرا ببینه ولی جونا وسط نمایش حوصله اش سر میره و میزنه بیرون!

جوان جيمسون

مطالب مرتبط:

زیرنویس فارسی تمام قسمت های كارتون Spectacular Spider-Man + لینك دانلود مستقیم 

 

- مارلا مدیسون  (Marla Madison)

- مارلا مدیسون  (Marla Madison)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 162   كمیك The Amazing Spider-Man (نوامبر سال 1976)

خلق شده توسط: لن وین، راس اندرو

دكتر «مارلا مدیسون» یك دانشمند برجسته و دختر یكی از دوستان قدیمی جی جونا جیمسون بود. او به جونا  كمك كرد تا نسخه جدیدی از روبات موسوم به "قاتل عنكبوت" (Spider Slayer) بسازد تا با آن مرد عنكبوتی را شكار كند. رابطه بین او و جونا نزدیك تر شد تا اینکه  با هم ازدواج كردند (بدین ترتیب مارلا پس از «جوآن» ، همسر دوم جونا شد) مارلا كسی بود كه جونا را راضی كرد تا دختری به نام «متی فرانكلین» را به فرزندی قبول كنند ولی بعدا معلوم شد متی  قدرت های عنكبوتی دارد! (برای كسب اطلاعات بیشتر درباره متی فرانكلین اینجا را كلیك كنید). ضمنا مارلا كسی بود كه وقتی جونا سكته قلبی كرد، سهام دیلی بیوگل را به فردی به نام «دكستر بنت» فروخت. او در سالهای اخیر با ظاهر و  مدل موهای جدیدی در كمیك های مرد عنكبوتی دیده میشد:

زن اقاي جيمسون

 در نهایت مارلا به دست «الیستار اسمایت» كشته شد. اسمایت همیشه جونا جیمسون را بابت مرگ پدرش مقصر میدانست و در حالی كه میخواست جونا را بكشد، مارلا فداكاری كرد و جانش را داد تا جونا زنده بماند. آخرین كلماتی كه قبل از مرگ به جونا گفت،  اینها بود: "دیگر زندگی خود را با نفرت تلف نكن .... سعی كن به جای تنفر، به دیگران عشق بورزی". جونا جیمسون هم برای دقایقی طولانی مارلا را در آغوش گرفت و برای اولین بار در زندگی، خودش را مقصر دانست.

مرگ مارلا

 

- جو "رابی" رابرتسون  (Joe “Robbie” Robertson)

- جو "رابی" رابرتسون  (Joe “Robbie” Robertson)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 51 كمیك The Amazing Spider-Man (آگوست سال 1967)

خلق شده توسط: استن لی، جان رومیتا

«رابی رابرتسون» نقطه عكس جی جونا جیمسون است. او كسی است كه همیشه سعی كرده دیلی بیوگل نشریه ای محترم و معتبر باشد و در ضمن همواره یكی از حامیان بزرگ پیتر پاركر و اسپايدرمن بوده است. برای مدت كوتاهی و وقتی كه پس از وقایع رویداد "جنگ داخلی" (Civil War)، هویت مخفی مرد عنكبوتی بر همگان آشكار شد، رابرتسون خیلی قاطعانه از پیتر پاركر دفاع كرد. پس از اينكه همسر جونا جیمسون مجبور شد دیلی بیوگل را به شخصی به نام «دكستر بنت»  بفروشه ، رابی به عنوان سردبیر ارشد، همچنان در سمت خود باقی ماند ولی وقتی دید دیگر نمیتواند سیاست های صاحب جدید بیوگل را تحمل كند، استعفا داد چون دكستر بنت آدم كثیفی بود و همش دوست داشت از اعتبار دیلی بیوگل سو استفاده و  جنجال درست كنه.  در نتیجه رابی  رفت تا برای روزنامه مستقلی كه توسط «بن یوریك» ایجاد شده بود، كار كند. (این روزنامه اسمش Front Line بود) در نهایت جیمسون اجازه داد تا آنها اسم این روزنامه را به دیلی بیوگل تغییر دهند. رابرتسون همچنان در آنجا كار میكند و مثل همیشه همان آدم خوب و وظیفه شناسی است كه همیشه بوده ....

نكته جالب درباره او اینه كه یكی از نخستین شخصیت های سیاه پوست بود كه نقش مكمل مهمی را در دنیای كمیك ایفا میكرد. نكته مهم دیگر اینه كه گاهی اوقات میبینیم رابرتسون درگیر شخصیت خبیثی به نام «توم استون» (Tombstone) میشه، چون آنها در دبیرستان با هم هم كلاس بودند.

رابرتسون - توم استون

اولین بار رابی رابرتسون در پایلوت سریال تلویزیونی مرد عنكبوتی كه سال 1977 ساخته شد و از شبكه CBS پخش شد، حضور یافت (برای كسب اطلاعات درباره این سریال اینجا را كلیك كنید) . او خیلی از آن چیزی كه در كمیك ها بود جوان تر بود و نقشش را «هیلی هیكس» بازی میكرد. ولی به دلایل نامعلومی پس از این پایلوت او را در خود سریال ندیدیم!

رابرتسون - tv

رابی رابرتسون سپس در سال 1981 در مجموعه كارتونی Spider-Man حضور یافت و صدایشه اش هم «باستر جونز» بود.

رابرتسون - كارتون

ولی قطعا بیشترین حضور او در دنیای كارتون برمیگردد به "مرد عنكبوتی: سریال كارتونی" كه دهه 90 میلادی پخش شد (صداپیشه اش هم «رادنی سالزبری» بود)  او در این سریال هم از نظر ظاهر و هم از نظر شخصیت پردازی به كمیك ها شبیه بود و سعی میكرد به جیمسون ثابت كنه كه مرد عنكبوتی آدم خبیثی نیست. در چندین قسمت به گذشته او و شخصیت خبیث Tombstone هم پرداخته شد.

رابرتسون - كارتون

در سریال Spectacular Spider-Man بار دیگر شاهد حضور رابی رابرتسون بودیم (با صدای «فیل لامار») . پسر او در این سریال همكلاسی پيتر بود و از دوستان خوبش محسوب ميشد. رابی یكبار به طرز مخفیانه به «ند لی» ماموریت داد تا درباره  مرد عنكبوتی و گرین گابلین تحقیق كنه.

رابرتسون در كارتون "انتقام جویان: قوی ترین قهرمانان دنیا" هم در یك اپیزود حضور داشت (همان اپیزودی كه در ان مرد عنكبوتی و كاپیتان آمریكا با هم همكاری میكنند) . صداپیشه او «تروی بیكر» بود.

كارتون اونجرز

در عالم سینما هم رابی رابرتسون با نقش آفرینی «بیل نان» در سه گانه سم ریمی  حضور داشته. حضور او كم رنگ بود ولی همیشه از اسپايدرمن دفاع میكرد و از اینكه  در فیلم "مرد عنكبوتی 2" برای مدت كوتاهی حرفه ابرقهرمانی را ترك كرد، ناراحت شد. او مقداري قابل توجهی هم اضافه وزن داشت! 

رابرتسون - سينما

رابی در بازی های ویدئویی كه براساس فیلم مرد عنكبوتی 2 و مرد عنكبوتی 3 ساخته شدند نیز بوده . در Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds  هم در پایان بازی (ending) رویت شد.

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «توم اِستون» (TOMBSTONE) بدانید

 

- رندی رابرتسون  (Randy Robertson)

- رندی رابرتسون  (Randy Robertson)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 67    كمیك The Amazing Spider-Man (دسامبر 1968)

خلق شده توسط: استن لی، جان رومیتا

نام اصلی او «راندولف رابرتسون» است ولی همه با اسم «رندی» صداش میكنند. او پسر رابی رابرتسون است. زمانی كه رندی در دانشگاه "امپایر استیت" دانشجو بود، مدام در اجتماعات و اعتراضات دانشجویی شركت میكرد. همانجا بود كه با پیتر پاركر آشنا شد. او برای مدتی با «نورا وینترز» رابطه رومانتیك داشت (برای آشنایی با نورا وینترز اینجا را كلیك كنید).

رندی رابرتسون تا به حال در دو سریال كارتونی مرد عنكبوتی حاضر بوده، یكی در سریال "مرد عنكبوتی: سریال كارتونی" كه صدایش را «الفونسو ریبرو» تامین میكرد،

رندي رابرتسون - كارتون

و دیگری در سریال Spectacular Spider-Man .  او دوست صمیمی و  همكلاسی پیتر پاركر در دبیرستان بود و رفتار خوبی هم باهاش داشت و حتی یكبار از پیتر در مقابل فلش تاپمسون محافظت كرد. او  البته دوست پسر «سالی اوریل» هم بود (همون دختر اعصاب خرد كنه!)

رندی در ضمن خیلی هم با «جان جیمسون» رفیق بود و او را برادر بزرگتر خودش خطاب میكرد.

 

- دِكستر بِنِت  (Dexter Bennett)

- دكستر بنت  (Dexter Bennett)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 548  كمیك The Amazing Spider-Man (مارس سال 2008)

خلق شده توسط: مارك میلار، استیو مك نیون

پس از اینكه جیمسون یكبار سكته قلبی كرد، هسرش روزنامه دیلی بیوگل را به رقیب او یعنی آقای «دكستر بنت» فروخت. دكستر بنت هم نام دیلی بیوگل رو به The DB تغییر داد (حالا معلوم نیست این DB مخفف دیلی بیوگل هستش یا مخفف اسم خود آقای دكستر بنت!!!) بنت روزنامه را تبدیل كرد به منبعی برای چاپ اخبار بی اساس و جنجالی. به همین دلیل جو رابرتسون و خیلی دیگر از اعضای قدیمی دیلی بیوگل مثل پیتر پاركر و .. آنجا را ترك كردند و به روزنامه مستقلی به نام Front Line پیوستند . در نهایت «الكترو» به بنت حمله كرد و در نتیجه ساختمان DB تخریب شد و این پایانی بود بر این حرفه آقای دكستر بنت. پس از این تخریب جیمسون به Front Line اجازه داد از اسم دیلی بیوگل برای روزنامه خودشان استفاده كنند.

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره "دیلی بیوگل" (DAILY BUGLE) بدانید

  

- لانس بانون (Lance Bannon)

- لانس بانون (Lance Bannon)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 208 كمیك The Amazing Spider-Man (سپتامبر سال 1980)

خلق شده توسط: دنیس اونیل، جان رومیتا جونیور

«لانس بانون» عكاسی بود كه برای دیلی بیوگل كار میكرد و از مرد عنكبوتی  عكس میگرفت . بنابراین او رقیب پیتر پاركر محسوب میشد. آقای جیمسون عكس های او را همیشه به  عکس هایی که پیتر پارکر میگرفت،  ترجیح میداد چون مرد عنكبوتی را به شكل بد و خبیثی به تصویر میكشید! بانون نامزدی داشت به نام «ایمی پاول» كه یك بار وانمود كرد پیتر پاركر باهش رابطه داره تا از این طریق توجه لانس رو بیشتر به خودش جلب كنه. لانس بانون به دلایلی كه هرگز فاش نشد با «رادریك كینگزلی» (هاب گابلین) ارتباطاتی داشت. او در نهایت  توانست هويت شخصیت خبیثی به نام F.A.C.A.D.E. را كشف كند ولی قبل از اینكه بتواند به كسی چیزی بگوید توسط او كشته شد.

 

- فِرِدریك فازوِل (Frederick Foswell)

- فردریك فازول (Frederick Foswell)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 10 كمیك The Amazing Spider-Man (مارس سال 1964)

خلق شده توسط: استن لی، استیو دیتكو

«فردریك فازول» از نخستین خبرنگارانی بود كه به استخدام دیلی بیوگل درآمد ولی پس از مدتی تبدیل شد به شخصیت خبیثی به نام «بیگ من» (Big Man) و خودش را یكی از روسای جنایتكاری در شهر نیویورك  میدانست (برای آشنایی کامل با این شخصیت بروید به اینجا).

عكس big man

او در ضمن گروه "مجریان جنایت" (The Enforcers) را به استخدام خود در اورده بود (برای كسب اطلاعات درباره این گروه این مقاله را بخوانید) ولی در نهایت توسط مرد عنكبوتی شكست خورد و معلوم شد كه فردریك فازول است. سپس به زندان رفت ولی پس از سپری شدن دوران محكومیت خود توسط جونا دوباره استخدام شد. فازول خیلی از جونا تشكر كرد كه شانس دوباره بهش داده.  او  تصمیم گرفت گاهی اوقات  ماسك یك آدم یك چشم به نام  Patch را به صورت بزند تا با این هویت جدید بتواند خبرها و گزارشات دست اولی برای جیمسون بیاورد. او مدتی هم دنبال كشف هویت مخفی اسپایدرمن بود. البته پس از اینكه سر و كله  «كینگ پین» در شهر پیدا شد به نظر میرسید فازول هم دوباره خبیث شده و هویت Big Man خودش را دوباره از سر گرفته ولی در نهایت در یك درگیری با كینگ پین، فازول جان خودش را فدا كرد تا جونا زنده بماند. جونا هم همیشه از فازول به عنوان یك قهرمان یاد كرده.

فردریك فازول اولین بار در یكی از اپیزودهای اولین سریال كارتوني مرد عنكبوتی در سال 1967 ظاهر شد. او خبرنگار دیلی بیوگل بود ولی برای كینگ پین جاسوسی میكرد.

فازول را یكبار دیگر در سریال Spectacular Spider-Man دیدیم. او در این سریال هم برای دیلی بیوگل كار میكرد.

ابتدا شك داشتیم كه شاید او همان Big Man خبیث سریال باشد ولی بعد معلوم شد فقط درباره Big Man تحقیق میكرده و Big Man واقعی همان «توم استون» (ال تامپسون لینكولن) است . سپس در چند اپیزود دیدیم كه فازول ماسك میزند و در هیبت Patch سعی میكند اخبار دست اول گیر بیاورد. او با مرد عنكبوتي هم چند بار همكاري كرد:

عكس patch

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «بیگ من» (BIG MAN) بدانید

 

- گلوری گِرَنت (Glory Grant)

- گلوری گرنت (Glory Grant)

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 140 كمیك The Amazing Spider-Man (ژانویه سال 1975)

خلق شده توسط: جری كان وی ، راس اندرو

«گلوری گرنت» همسایه سابق پیتر پاركر بود. او یك مدل لباس بود ولی پیتر به آقای جیمسون معرفی اش كرد تا در دیلی بیوگل استخدام شود چون «بتی برنت» از سمت منشی جونا استعفا داده بود و جونا نمیتوانست جانشین مناسبی برایش پیدا كند. بدین ترتیب گلوری منشی جدید جونا شد. او یكبار دلباخته خلافكاری به نام  «ادواردو لوبو» شد ولی عشق آنها به طور تراژیكی به پایان رسید. پس از آنكه جونا شهردار شهر شد، گلوری هم یكی از دستیاران او شد ولی پس از مدتی فهمید كه جونا هرگز دست از دشمنی بار مرد عنكبوتی برنمیدارد و در نتیجه از سمت دستیاری استعفا داد.

گلوری در سریال "اسپایدرمن: مجموعه كارتونی" حضور داشت و منشی دیلی بیوگل بود.

گلور ي گرنت

او در سریال spectacular Spider-man هم حاضر بود ولی به عنوان یكی از همكلاسی های پیتر پاركر در دبیرستان. گلوری در این کارتون دوست دختر «كنی كانگ» بود ولی وقتی دید كنی رفتار بچه گانه ای دارد ازش جدا شد و برای مدتی به سمت «هری آزبورن» متمایل شد. البته پس از مدتی دوباره با كنی آشتی كرد.

مطالب مرتبط:

اولین های مرد عنكبوتی – قسمت 6

 

- بِن پاركر (Ben Parker)

ين پاركر

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 15 كمیك The Amazing Fantasy (آگوست سال 1962)

خلق شده توسط: استن لی، استیو دیتكو

«بن پاركر» عموی پیتر پاركر بود و وقتی پدر و مادر پیتر مردند، او را نزد خود و همسرش «می»  بزرگ كرد. بن پاركر در حقیقت پدر اصلی پیتر پاركر است و همیشه سعی كرد جای خالی پدرش را برایش پر كند. او به ارزش های والای انسانی مثل عدالت، انصاف، مسئولیت پذیری، مهربانی و ... اعتقاد راسخ داشت و همین باعث شد تا پیتر به قهرمانی بزرگی كه امروز میشناسیم  تبدیل  شود.

خالقان مرد عنكبوتی  مرگ عمو بن را در بطن origin مرد عنكبوتی قرار دادند ، به طوریكه اگر از هر كسی بپرسید چرا پیتر پاركر مرد عنكبوتی شد به شما پاسخ خواهد داد: "چون میتونست جلوی یه سارق رو بگیره ولی نگرفت. بعدش اون سارق رفت و عموش رو كشت". آری! مرگ عمو بن همواره نقطه ای بوده كه پیتر دربحبوحه بسیاری از بحران های  بزرگ زندگی به آن رجوع كرده تا قوت قلب بگیرد و یا اگر تا حدی از مسیر اصلی فاصله گرفته، دوباره به آن برگردد.

درسته كه بن پاركر در اولین  حضور خودش در عالم كمیك كشته شد، ولی بارها و بارها به صورت فلش بك در كمیك های اسپایدرمن دیده شده است.

مرگ عمو بن بسیار در عالم كمیك مهم است، نه فقط به خاطر اینكه باعث به وجود آمدن مرد عنكبوتی شد بلكه به خاطر اینكه عمو بن هرگز زنده نشده است. او در كنار 3  شخصیت دیگر قبلا جزو  كسانی بودند  كه میگفتند هرگز دوباره زنده نخواهند شد : «باكی بارنز»،  «جیسون تاد» و  «گوئن استیسی» . ولی همانطور كه میدانید جیسون تاد و باكی بارنز بعدا دوباره زنده شدند و بنابراین او و گوئن تنها شخصيت های مهم دنیای كمیك هستند كه هرگز دوباره زنده نشده اند.

عمو بن بارها و بارها در كارتون های مرد عنكبوتی به صورت فلش بك نشان داده شده یا به نوعی به او اشاره شده است (مثلا در تیتراژ آغازین نشان داده شده، یا در اپیزودی كه اریجین مرد عنكبوتی را روایت میكند یا حتی به صورت عكسی در قاب عكس!)

عمو بن - كارتون

در فیلم های سم ریمی هم نقش او را «كلیف رابرتسون» مرحوم بازی میكرد . ما در فیلم مرد عنكبوتی 1 جمله معروف "قدرت زیاد ، مسئولیت به همراه دارد" را از دهان او شنیدیم كه سعی میكرد در ماشین خودش پیتر را به راه راست هدایت كند:

كليف رابرتسون

عمو بن در فیلم های مرد عنكبوتی 2 و 3 هم به صورت فلش بك حضور داشت. مرگ عمو بن توسط سارقی كه میخواست ماشینش را بدزد و از دست پلیس فرار كند انجام شد (هر چند در مرد عنكبوتی 3 فهمیدیم كه قاتل واقعی او «مرد شنی» است!)

در فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" نقش عمو بن را «مارتین شین» معروف بازی كرد. نوع مرگ او كمی فرق داشت  و حتي قهرمانانه تر بود چون دیدیم كه در حال جلوگیری از فرار سارقی كه از یك فروشگاه دارد فرار میكند، كشته شد (بر خلاف دنیای كمیك، قاتل عمو بن هرگز دستگیر نشد)

مارتين شين

گفته میشد كه مارتین شین قراره در مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2 هم باشه ولی انگار صحنه های او از این فیلم حذف شد. البته عمو بن در بخش مقدمه بازی ساخته شده از روی مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2 دیده شد.

مطالب مرتبط:

10 حقیقتی که باید درباره "عمو بن" (UNCLE BEN) بدانید

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: مرگ عمو بن

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (Origin) را دارند + ویدئو

آشنايي با قاتل عمو بن

 

- زن عمو می (Aunt May)

aunt may - زن عمو مي

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 15 كمیك The Amazing Fantasy (آگوست سال 1962)

خلق شده توسط: استن لی، استیو دیتكو

درسته كه بن پاركر به پیتر مسئولیت پذیری یاد داد ولی  این همسرش (می) بود که به پیتر ارزش مهربانی و دوستی را آموخت. در ضمن، اگر این مقاله را هم بخوانید متوجه میشوید كه این خانم چه اراده آهنینی دارد.  پس از قتل عمو بن به دست آن سارق معروف، تعامل شگفت انگیزی بین پیتر و زن عموی خودش برقرار شد. می معمولا مریض احوال بود و پیتر هم همواره به پول نیاز داشت تا از او مراقبت كنه و در نتیجه تصمیم گرفت برای دیلی بیوگل عكاسی كنه. پیتر زن عمویش را تا پای جان دوست دارد و برای محافظت از او حاضر است هر كاری بكند.

زن عمو در طول سالها چندین بار تا پای مرگ پیش رفته . در واقع در شماره 400 كمیك مرد عنكبوتی شگفت انگیز به نظر رسید كه مرد (در ان كمیك فاش كرد كه در تمام این سالها میدانسته كه پیتر ، مرد عنكبوتیه).

مرگ زن عمو مي

ولی بعد معلوم شد قضیه همش زیر سر «نورمن آزبورن» بوده و زن عمو می زنده است (برای كسب اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید). سالها بعد زن عمو می از هویت مخفی پیتر باخبر شد و همین بر عمق و ژرفای رابطه اش با پیتر افزود ولی متاسفانه پس از قضیه One More Day ، او و خیلی های دیگر هویت مخفی مرد عنكبوتی را فراموش كردند. بنابراین او در حال حاضر از هویت مرد عنكبوتی بیخبر است. در ضمن او مدتیه با پدر آقای «جی جونا جیمسون» یعنی «جی جیمسون» ازدواج كرده است.

زن عمو می در تمام سریال های كارتونی مرد عنكبوتی حاضر بوده به جز در "اسپایدرمن: مجموعه كارتونی جدید" (چون شبكه MTV اعتقاد داشت نباید هیچ شخصیت مسنی در این سریال دیده شود!!!) البته او در سریال " اسپایدرمن نامحدود" هم فقط در تیتراژ آغازین دیده شد:

زن عمو مي كارتون

در پایلوت سریال تلویزیونی مرد عنكبوتی در سال 1977 هم زن عمو می بود. نقش وی را خانم «جف دونل» بازی میكرد. ولی در خود سریال نقش او را «ایرین تدرو» بازی كرد:

زن عمو مي - tv

در تئاتر موفق Spider-Man: Turn off the Dark هم خانم «ایزابل كیتینگ» نقش زن عمو می را بازی میكرد:

نمايش مرد عنكبوتي

در فیلم های مرد عنكبوتی سم ریمی خانم «رزمری هریس» نقش زن عمو می را ایفا كرد:

رزمري هريس

در مرد عنكبوتی 2، پیتر به زن عموش گفت كه مقصر مرگ عمو بن هستش . او ابتدا خیلی ناراحت شد ولی بعدا معلوم شد پیتر را بخشیده چون حتی به پیتر کمک کرد تا روحیه اش را دوباره به دست آورد و به عرصه قهرمانی برگردد. به نظر میرسد كه او هرگز به هویت مخفی مرد عنكبوتی در سه گانه ریمی پی نبرد.

در سری فیلم های مرد عنكبوتی شگفت انگیز ساخته «مارك وب» نقش زن عمو می را بازیگر تحسین شده سینما یعنی خانم «سالي فيلد» بازی كرد.

رزمري هريس

در طول فیلم بارها سرنخ هایی داده شد كه نشان میداد شاید از هویت مخفی مرد عنكبوتی باخبر است ولی به طور مستقیم هرگز نفهمیدیم كه ایا از این راز خبر دارد  یا نه!

در سری جدید فیلم های مرد عنكبوتی كه قراره توسط مارول و سونی مشتركا تولید شوند، خانم «مریسا تومی» عهده دار این نقش خواهد بود

زن عمو می در بازی های Lego Marvel Super Heroes ، مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2 و  بازی موبایل Spider-Man Unlimited حضور داشته است.

زن عمو مي لگويي

مطالب مرتبط:

20 حقیقتی که باید درباره "زن عمو مِی" (AUNT MAY) بدانید

رتبه بندی اقتباس های «زن عمو مِی» (AUNT MAY) در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

  

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2015

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Doc Strange
#1 Doc Strange 1394-09-18 19:29
جلل خالق!
آقای ترابی یکی از بلندترین مقاله هاتون بود!
شما چطوری میتونین هم مقاله های پشت سر هم بنویسید،هم سایتو اداره کنید، هم به زندگیتون برسید؟!
خدا صبرتون بده ...
.
.
.
جوآن جیمسون فکر کنم تو قسمت اورجین عقرب تو کارتون مردعنکبوتی: مجموعه کارتونی هم بهش پرداخته شده بود، نه؟
نقل قول کردن
web head
#2 web head 1394-09-18 19:38
دستتون در نکنه اقای ترابی خیلی جامع و خیلی خوب گفتید که تو چه رسانه ها و بازی ها و فیلمایی بود راستی این مقاله چند قسمتیه ؟
نقل قول کردن
amirhg29
#3 amirhg29 1394-09-18 20:04
مثل تمامی مقاله هاتون عالی و کامل بود
نقل قول کردن
web head
#4 web head 1394-09-18 20:18
ببخشید آقایی ترابی از روی گوین چنتا کلون درست شده کلون داشتن به معنی زنده شدن نیست ایا
نقل قول کردن
Abbas Spidey
#5 Abbas Spidey 1394-09-18 20:46
WoW!!!!!!!!!!!! ! واقعا خسته نباشید آقای ترابی :o :o
نقل قول کردن
Omid.J
#6 Omid.J 1394-09-18 20:49
#4
ببخشید من از دیدگاه خودم جواب می‌دم:
از روی گوئن تو داستان‌های اصلی فک کنم فقط یکی بوده ولی مثلا تو یه کمیک ددپول کلی کلون گوئن ساخته شد.
تو دنیا‌های موازی هم تعدادی بودن.
سوال فلسفی‌ای پرسیدی.
از نظر من اگه از روی کسی کلونی ساخته بشه که همه خاطراتش رو داره و کاملا مشابهشه، زنده شده. اگه هم زنده بوده باشه، هیچکدومشون اصلی نیستن، بلکه زندگی یه نفر دو شاخه شده. چون اصولا هیچ دلیلی نداره که کلون رو یه آدم دیگه حساب کنی. حتی تو یه تحقیقی ثابت شد که بعد از یک سال تمام مولکول‌های بدن انسان عوض می‌شن. پس نمی‌تونیم بگیم چون مولکول‌های کلون با مولکول‌های کسی که از روش ساخته شده متفاوتن، پس یه آدم دیگس. البته این اعتقاد منه و خیلیا متفاوت فکر می‌کنن و در نهایت هم نمی‌شه به نتیجه رسید. البته این بحثای فلسفی وقتی مهم می‌شه که واقعا کلون ساخته بشه و تو کمیک خیلی مهم نیست و بیشتر به دیدگاه خود کلونه بستگی داره. مثلا تو دنیای اصلی کلون گوئن اعتقاد داشت یه آدم دیگس و رفت. هیچکس هم نگفت گوئن زنده شده ولی تو کمیکای نهایی کلون گوئن خودشو یه فرد متفاوت از گوئن نمی‌دونست و بنابر این همه اعتقاد داشتن زنده شده و بحثی درش نبود (تونی استارک هم گفت وقتی اون کاملا با گوئن استیسی مشابهه و خودش فکر می‌کنه گوئنه ما حق نداریم بگیم نیست).
نیازی هم نیست خیلی به این چیزا فکر کنی به هر حال می‌بینی که ساخته شدن کلون از روی گوئن دردی رو از پیتر دوا نکرد و مشکلی رو حل نکرد. حتی خود کلونه هم رفت سر قبر گوئن. پس تاثیر مرگ گوئن کم نشد (حتی شاید بیشتر هم شد.)
من بیشتر به نظرم حیف شد که پیتر پارکر نهایی زنده شد.
البته از اینکه بالآخره تو یه دنیا پیتر و ام‌جی به هم رسیدن خوش‌حال شدم ولی انصافا ارزششو نداشت که همچین مرگی رو خراب کنن.
البته مرگش در حد مرگ گوئن تاثیر گذار نبود ولی در نوع خودش عالی بود.
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1394-09-18 20:51
به نقل از web head:
ود راستی این مقاله چند قسمتیه ؟

این دیگه قسمت اخر بود
در مجموع در سه قسمت 34 شخصیت مکمل معرفی شدن
قبلا هم 10 شخصیت مکمل مونث در مقاله "تمام عشق های پیتر پارکر" معرفی شدن. پس در نتیجه در مجموع میشه 43 شخصیت
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1394-09-18 20:52
به نقل از web head:
ببخشید آقایی ترابی داشتن به معنی زنده شدن نیست ایا

ابا به نظر شما این دو تا بهم ربطی دارن آیا؟ :o
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#9 Samwel Tarly 1394-09-18 20:58
من واقعا از شخصیت رابی خوشم میاد و حضورش در کنار جی جی واقعا لازمه اما بهترین حضور رابی تو مجموعه کارتونی بود و واقعا خوب ساخته بودنش و رابطه ای که با tombstone داشت واقعا جالب بود و باعث میشد که نقشی مهم تر در داستان داشته باشه
تو مرد عنکبوتی 2 هم وقتی به جی جی میگه اسپایدرمن پلید نیست هم خوب بود
همسر جی جی تو کارتون the spectacular spider-man تو شب ولنتاین با جی جی به سالن اپرا رفته بود و جی جی وسط مراسم اومد بیرون دید که مردعنکبوتی داره مبارزه می کنه(اگه دقت کرده باشید جی جی با اون ابهتش سر کار ادم خیلی زن ذلیلی بود :lol: )
نقل قول کردن
Odyssey
#10 Odyssey 1394-09-18 21:07
یبار هم قبلا گفتم که یکی هم تو فیلمای مرد عنکبوتی ریمی بود کخ مثل گلوری گرنت همسایه پیتر بود و عاشق اش بود ولی در اصل روس بود و پدرش صاحبخونه آپارتمان پیتر بود ،
اسمش هم اورشولا دیتکوویچ بود که فامیلش رو از استیو دیتکو یکی از خالقان مردعنکبوتی گرفته بودند !
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1394-09-18 21:13
#10:

این خانم یورسلا دیتکوویچ در عالم کمیک نبوده
مختص فیلم های ریمی خلق شد
نقل قول کردن
Omid.J
+1 #12 Omid.J 1394-09-18 21:22
انصافا در مورد شخصیت‌های مکمل هیچ کارکتری به اسپایدرمن نمی‌رسه. در حدی که خیلی از شخصیت‌های مکملی که تو داستان‌های دیگه عالی به نظر می‌رسیدن تو کمیکای اسپایدرمن به چشم نمیان.
البته معلومه که رقابت با شخصیت‌هایی مثل جیمسون سخته.
اینم واسم جالب بود که تو پایلوت سریال اسپایدرمن شگفت انگیز اسم بازیگر جیمسون دیوید وایت بود، یاد پری وایت افتادم!
به نظر من همین چیزای کوچیکن که دست به دست هم می‌دن تا اسپایدی جذاب ترین ابرقهرمان باشه.
این مسئله تو فیلمای ابرقهرمانی خیلی واضحه.
توی فیلمای اسپایدرمن ریمی کلی شخصیت فرعی جذاب عالی بودن که همگی از کمیک اقتباس شده بودن و طرفدارا بازم حسرت می‌خورن که فرصت نشد بعضیا وارد داستان بشن. ولی تو فیلمای کارکترهای دیگه اکثرا کلی کارکتر جدید خلق می‌کنن که به گرد پای کارکترهای اسپایدی نمی‌رسن. حتی خیلی وقتا از شخصیت‌های فرعی اسپایدرمن ایده می‌گیرن. مثلا من نصف فصل یک سریال اررو رو دیدم و واضح بود که تامی و مالکوم مرلین از هری و نورمن آزبورن الگو برداری شدن، با این که به جایی نرسیدم که معلوم بشه کدومشون همون مرلین معروفه ولی واضح بود از آزبورن‌ها کپی شدن. در حالی که تو کمیک‌های گرین اررو فقط یه دونه مرلین بود که شخصیت پردازی متفاوتی داشت.
البته اصولا این کپی‌ها هم همیشه ناقصن و به اصلش نمی‌رسن.(اگه می‌رسیدن بقیه سریالو هم می‌دیدم!)
از معدود شخصیتای فرعی که خیلی دوستش دارم و برای اسپایدی نیست، کمیسر گوردونه که به نظرم نبودش نیمی از جذابیت داستانای بتمنو کم می‌کنه.
------------
راستی این ویدیو رو ببینین خیلی باحاله!
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1394-09-18 22:05
یعنی این خاندان جیمسون همه ایل و تبارشون اسمشون با حرف J شروع میشه
فکرش رو بکن... اسمت John Jameson باشه بعد بفهمی اسم بابات James Jonah Jameson هستش و اسم بابابزرگت هم Jay Jameson

:lol:
تازه اسم مادرت هم Joan Jamson بوده :lol: :lol:
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#14 Samwel Tarly 1394-09-18 22:19
تازه من الان فهمیدم می با پدر جی جی ازدواج کرده و الان اسپایدرمن و جی جی برادر ناتنی اند :lol:
نقل قول کردن
Hossein sbn
#15 Hossein sbn 1394-09-18 22:21
دستتون درد نکنه آقای ترابی،مقاله عالی ای نوشتید.
فقط یک سوالی ازتون داشتم،میشه بگید داستانی هست که J.M.Dematties برای اسپایدرمن نوشته باشه و دکتر اختاپوس در اون نقش کلیدی و مهمی داشته باشه؟اگر هست میشه بگید داستانش خوبه یا بد؟ببخشید اگر وقتتون رو گرفتم.
نقل قول کردن
A.H 2121
#16 A.H 2121 1394-09-18 22:26
من الان اسم جیمسون رو یاد گرفتم.باور کنید اگه قبلا میگفتی جیمسون تو مردعنکبوتی رو میشناسی میگفتم نه ولی اگه میگفتی جی جی جی تو یه سوت میشناختم.
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1394-09-18 22:27
به نقل از Hossein sbn:
دستتون درد نکنه آقای ترابی،مقاله عالی ای نوشتید.
فقط یک سوالی ازتون داشتم،میشه بگید داستانی هست که J.M.Dematties برای اسپایدرمن نوشته باشه و دکتر اختاپوس در اون نقش کلیدی و مهمی داشته باشه؟اگر هست میشه بگید داستانش خوبه یا بد؟ببخشید اگر وقتتون رو گرفتم.


خواهش میکنم
راستش من یادم نمیاد همچین داستانی
دی متیوس یه داستان خوب تو spectacular spiderman نوشت با والچر
تو این داستان زن عمو می با والچر روبرو میشه و یادمون نره زن عمو می هنوز والچر رو سر مرگ «نیتن لیبانسکیؤ نبخشیده
دی متیوس اون داستان child within اش هم خوبه ولی لامصب این ورمین رو تو داستان میاره که باعث میشه لذت کافی ازش نبرم (کلا دی متیوس از مرومین خیلی خوشش میومد. خودش هم بود که تو کمیک های کاپیتان امریکا خلقش کرد)
از من میشنوی کمیک هایی که دی متیوس بعد از کلون ساگا تو spectacular spiderman نوشت رو بخونی
یعنی از چند شماره قبل از شماره 250 تا شماره اخری که spectacular کنسل شد

واقعا عالی هستن
مخصوصا اون ارک افتاب پرست
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1394-09-18 22:29
به نقل از Doc Strange:

شما چطوری میتونین هم مقاله های پشت سر هم بنویسید،هم سایتو اداره کنید، هم به زندگیتون برسید؟!
خدا صبرتون بده ...
.


راستش خودم هم نمیدونم این همه انرژی رو از کجا میارم
؟! :-*
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1394-09-18 22:32
به نقل از agh:
من واقعا از شخصیت رابی خوشم میاد و حضورش در کنار جی جی واقعا لازمه

دقیقا!
اتفاقا استن لی هم بعد از مدتی متوجه شد جونا دیگه داره خیلی به مرد عنکبوتی گیر میده
بنابراین با جان رومیتا نشستن و شخصیت رابی رابرتسون رو خلق کردن تا جو داخل دیلی بیوگل رو به تعادل بکشونه

به عبارتی دیگر، رابی شد شخصیتی که از پیتر و مرد عنکبوتی حمایت میکرد و اینجوری به نوعی جونا رو خنثی میکرد
اره، واقعا حضورش لازم بود
نقل قول کردن
farhood7
#20 farhood7 1394-09-18 22:36
خیلی ممنون فوق العاده بود برای خودم هم جالب بود و اینکه بازم با این مقالات نشون دادید بهترین سایت کمیک ایران هستید.
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
#21 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-09-18 22:38
ببخشید معمولا دیگه همه مقالاتو اخبار میخونم ولی فقط بخاطر سوالات و اینجور چیزا نظر میردم
مقاله عالی بود
دلک برای این سری تنگ میشه
خیلی مقالات خوبی بودند
مخصوصا شماره 1 که کلا دانش کمیکی بود
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#22 j.jonah jameson 1394-09-18 23:30
:cry: :cry: :cry: ( اشک شوقه)
دمتون گــــــــــــرم آقای ترابی خیلی ممنون !
ممنون که یاد آوری کردید ته دل جمیسون هیچی نیست ( حالا یکم خورده شیشه داره ولی آدم خوبیه) و همین ویژگی هاش باعث شده که من خیلی دوستش داشته باشم !
کلا خانواده جمیسون رو معرفی کردید ( کل کار کنان بیوگل و کسایی که باهاشون مرتبط هستند)
ولی درست مثل حرفه ای ها کمر شکن ترین بخش کار رو گذاشتید آخر عمو بن و زن عمو می واقعا عالی خسته نباشید
نقل قول کردن
the amazing deadpool
#23 the amazing deadpool 1394-09-19 00:54
سلام به همگی.
خیلی مقاله جامعی بود من فقط جی.جی.جی رو میشناختم.البته پسرش رو هم میشناختم.البته رابی هم میشناختم.البته عمو بن رو هم میشناختم.و زن عمو می رو هم میشناختم.به همین دلیل هیچکی رو نمیشناختم :-*
آقای ترابی خوش عکسم هستید خیلی خوب افتادید راستی شما مترجم رییس جمهور بودید دیگه درسته؟
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #24 mokhtar 1394-09-27 13:09
چند روزه دارم بازی های قدیمی و کلاسیک بازی میکنم. داشتم بازی marvel heroes vs street fighter رو میرفتم


جیمسون و جو رابرتسون در پس زمینه یکی از مراحل بازی!
وای که این بازی چقدر معرکه است و چقدر easter egg های معرکه ای داره. من که تقریبا 20 ساله دارم بازیش میکنم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید