معرفی شخصیت: کلاسوس (Colossus)

معرفی شخصیت: کلاسوس (Colossus)

پیوتر نیکولیواویچ راسپوتین (Piotr Nikolaievitch Rasputin) یا با نام دیگری که بیشتر با آن شناخته میشود:کلاسوس، شخصیتی آرام، ساده لوح که دارای روح وعواطف یک هنرمند است.

 

به لطف فیلم های ایکس من، شخصیت هایی چون ولورین (Wolverine)، استورم (Storm)، وحشی (Beast)، سایکلاپس (Cyclops) و ... به شخصیت هایی شناخته شده در کشورمان تبدیل شده اند ولی متاسافنه شخصیتی چون کلاسوس که همواره مورد بی مهری شرکت فیلمسازی فاکس قرن بیستم قرار گرفته، در چشم ما ایرانیا به عنوان شخصیتی معروف دیده نمیشود در حالیکه شخصیت کلاسوس یکی از کلیدی ترین اعضای میوتانت ها در دنیای کمیک به شمار میرود، این شخیصت بین دهه های 70 و 90 میلادی از آن دست کاراکترایی بود که نقش مهم و بسزایی در داستان جهش یافته ها داشت.

از خیلی وقت پیش در پی نوشتن معرفی برای شخصیت کلاسوس بودم ولی به لطف حضور در فیلم ددپول قسمت برای این روز بوده، بدون مقدمه بیشتر برویم سر اصل مطلب:

 

نماینده هایی برای دنیای خیالی

در سال 1975 کارها اصلا بر وفق مراد جهش یافته ها پیش نمی رفت. سری کمیک بوکی که از سال 1963 به اینطرف در حال چاپ شدن بود در آستانه کنسل شدن بود، در طی 26 شماره ( یعنی بین شماره های 93–67) هیچگونه ماجراجویی جدیدی برای ایکس من نوشته و یا طراحی نشده بود و تنها داستان های قدیمی در کاورهای جدید دوباره و دوباره طراحی شده و راهی بازار کمیک بوکی میشدند البته اینکار، چیزی بیشتر از به تعویق انداختن کار اجناب ناپذیر با سری ایکس من نبود.

خوشبختانه این کار، برای آنکه مارول کمیکس همواره نامش بخاطر اشاره به حقوق اقلیت ها در صنعت کمیک بر سر زبان ها می افتاد هرگز نمیتوانست به واقعیت بدل شود چرا که مارول از تنها سری کمیک بوکی که پیام های اجتماعی در دلش نهفته بود نمیتوانست براحتی بگذرد. در سال 1975 شماره یک از سری کمیک بوکی جدید با نام Giant-Size X-Men، با شخصیت های جدید که از سوی نویسدنده ای با نام لن وین (Len Wein) و طراحی با نام دیوید کاکرام (Dave Cockrum) خلق شده بود به خوانندگان معرفی شد.

Giant-Size X-Men

تیم Giant-Size X-Men از چپ به راست: استورم، کلاسوس، ولورین، سایکلاپس، بنشی، تاندربرد، سان فایر و نایت کرالر

شخصیت های جدید، کاملا به نسبت شخصیت های قبلی که سفید پوست و آمریکایی بودند توجه عموم را به سوی خود جلب میکرد با نگاه به "تاریخ" شروع چاپ این سری میتوان فهمید ... استورم از کنیا، نایت کرالر از آلمان، ولورین از کانادا، سان فایر از ژاپن، تاندربرد از آمریکای شمال، بنشی از ایرلند، کلاسوس از اتحادیه جماهیر شوروی.

 

درست مثل تندیس رودس

پیوتر، در نزدیکی های دریاچه بایکان در مزارعی در خاک جماهیر شوروی به همراه خانواده اش زندگی خوب و آرامی سپری میکرد و مشغول کارهای کشاورزی بود، تا اینکه در یکی از روزها برای نجات خواهر کوچیکش ایلیانا (Illyana) که از هر کس دیگری بیشتر دوستش داشت با تبدیل کردن تمام وجودش به فولاد ارگانیک جلوی تراکتوری را که از کنترل خارج شده بود گرفت و درست در همان لحظه پروفسور ایکس (Professor X) برای دعوت او به تیم افراد ایکس که برای دومین بار در پی شکل دادنش بود در آنجا حضور به عمل میرساند. کلاسوس از سوی پروفسور ایکس متقاعد میشود که قدرتش را برای یه کشور نه، بلکه باید برای تبدیل کردن دنیا به یک جایی بهتر برای زندگی افرادی چون خواهر کوچیکش ایلیانا بکار گیرد، سپس به همراه پروفسور ایکس به ایالات متحده آمریکا میرود.

در اینجا به عنوان اطلاعات اضافه میخواهم بگویم که این دو سوال: آیا قدرت های پیوتر برای اولین بار در موقع کمک به ایلیانا خودش را نشان داد؟ یا اینکه پیوتر در آن زمان میدانست که یک جهش یافته است؟ تا به اکنون پاسخ داده نشده اند. در برخی از منابع نوشته شده که قدرت های پیوتر در هنگام به وقوع پیوستن حادثه تراکتور کشف شده ولی این اطلاعات رسمی نیست پس توجه نکنید.

کلاسوس

تندیس رودس، یکی از عجایب هفتگانه جهان

نام کلاسوس را پروفسور ایکس به پیوتر داد که به معنی غول و یا غول پیکر میشود، البته دیگر معنا و مفهوم این کلمه تندیس رودس است که یکی از عجایب هفتگانه جهان است. روایت است تندیس هلیوس، خدای خورشید که در سال 282 قبل از میلاد در ورودی بندر شهر رودس در یونان پیدا شد و جنسش از برنز است به قدری بزرگ است که یک کشتی میتواند از بین پاهایش عبور کند (32 متر). با وجود اینکه گفته میشود با توجه به امکانات آن زمان ساخت همچین تندیسی غیر ممکن بنظر میرسد ولی همه قبول دارند که تندیس رودس یکی از عجایب هفتگانه جهان است. مجسمه ساز فرانسوی مجسمه آزادی در جزیره آزادی در بندر شهر نیویورک، برای ساخت این مجسمه از تندیس رودس الهام گرفته است. شبیه این تندیس را در سریال بسیار معروف و شناخته شده "بازی تاج و تخت" (Game of Thrones) در ورودی بندر شهر براووس (Braavos) میتوان مشاهده نمود.

 

مردی از فولاد ارگانیک، قهرمان عصر نقره ای

کلاسوس شخصیتی بود که در طول عصر نقره ای کمیک بوک که بین دهه های 60 و 70 میلادی جریان داشت به طور مداوم در کمیک بوک های ایکس من ظاهر میشد یعنی متناسب با "boy scout" سوپرمن، شخصیتی درست کار، دلسوز، فداکار و جسور دارد. به علاوه، پیوتر رسام فوق العاده با استعدادی هم است.

به غیر از چند استثنا، جهش یافته ها اغلب هر کدام صاحب یه قدرت و توانایی منحصر بفرد هستند و قدرت جهش یافته ای کلاسوس هم تبدیل جسم خود تا تخم چشم هایش به فولاد ارگانیک فوق العاده سخت است. این توانایی به او زور و استقامت مافوق انسانی اعطا می نماید و باعث میشود تا اسم او هم در کنار شخصیت های فوق قدرتمندی از نظر زور و بازو چون هالک، ثینگ و جاگرنات خوانده شود و حتی مزیتی قابل توجه به نسبت های شخصیت هایی که نامشان برده شد دارد و آن هم نداشتن هیکل خیلی بزرگ است.

کلاسوس قدرتی دارد که میتواند تمام بدن خود را به فولاد ارگانیک سخت تبدیل کند یعنی نمیتواند تنها بخشی از وجودش را به فولاد ارگانیک تبدیل کند و باید تمام وجود خود را به فولاد تبدیل کند، وقتی در حالت فولاد ارگانیک قرار دارد گرسنه و تشنه نمیشود و حتی نیازی به تنفس کردن هم پیدا نمیکند میتواند براحتی در برابر سرما و گرمای زیاد، فشار بالا و ضربات مقاومت کند. تنها نقظه ضعف او، ماده خیالی با نام ویبرانیم (Vibranium) است که در جهان مارول وجود دارد. کلاسوس در هنگامی که در حالت فولاد خود قرار دارد با فلز ویبرانیوم تماسی داشته باشد به طور غیر ارادی و ناخواسته به فرم انسانی خود باز میگردد.

پیوتر از سوی رهبر میوتانت ها یعنی سایکلاپس و ولورین برای آنکه به مبارزی قدر تبدیل شود آموزش دیده است همینطور از یه هم تیمی دیگر خود با نام نایت کرالر، حرکات آکروباتیک و شمشیرزنی را یاد گرفته است البته زمانی که خواست و اراده مثال زدنی او را هم به این ها اضافه کنیم در صورت نگاه از منظر یک سوپر خبیث متوجه میشویم: او حریفی است که هیچ خبیثی اصلا خوشش نمی آید باهاش مواجه شود.

 

ماجراهای دوره کلرمانت، خانواده و زندگی عاشقونه

کلاسوس از سال 1975 که برای اولین بار پا به جهان عظیم کمیک بوک گذاشت تا سال 1996 در هر ماجراجویی و داستان ایکس من که انتشار میافت نقشی مهم ایفا میکرد مخصوصا دوره ای که کریس کلرمانت (Chris Claremont) نویسنده افسانه ای ایکس من، نویسنده اصلی کمیک های ایکس من بود در ماجراهای افسانه ای از جمله حماسه فونیکس سیاه (Dark Phoenix Saga) و قتل عالم میوتانت ها (Mutant Massacre)، که از جمله عناوین بسیار مهم انتشار یافته بین سال های 1975-1991 هستند و از بهترین داستان های کلاسیک جهان میوتانت ها محسوب میشوند نقش مهمی داشت. پیوتر در نخستین روزهایی که در کنار افراد ایکس میگذارند خود را در بین نبرد کهکشانی، در حالیکه با نژاد شی ار (Shi'ar) در نبرد بودند پیدا میکند و سپس در آنجا سرزمینی افسانه ای با نام سرزمین وحش (Savage Land) را دیده و با تمام خبیث هایی که تا به آن زمان عالم مارول را به چالش کشیده بودند فیس تو فیس میشود. کلاسوس یکبار به دلیل دیدن آسیب مخزی در حالت فولاد خود زندانی میشود و به دلیل بر هم خوردن تعادل روانی اش، به تیم مگنتو (Magneto) میپیوندد. حوادث و رخداد هایی که در زمان نویسندگی کلرمانت رخ داد را نمیتوان با نوشتن تمام کرد، باید خواند.

کلاسوس

مشکلات خانوادگی، عشق و عشق بازی او به نوعی هیچوقت پایان نمیپذیرد. خواهر پیوتر یعنی ایلیانا از سوی ارکید (Arcade)، که دستیار سوپر خبیثی به نام میس لاک (Miss Locke) بود دزدیده میشود،  ایلیانا زمانیکه تنها هفت سال سن داشت از بعد ماوراء الطبیعه (برزخ) با نام لیمبو (Limbo) که درش گروگان گرفته شده بود به عنوان دختری بالغ و در حالیکه به ساحره ای جهش یافته بنام ماجیک (Magik) تبدیل شده بود خارج میشود (زیاد وارد جزئیات در خصوص شخصیت ماجیک نمیشوم چرا که در آینده معرفی شخصیت او را هم خواهم نوشت). برادر فضانورد پیوتر بنام میخائیل در سیاره ای بیگانه که پیشتر افراد ایکس به آنجا رفته بود به شکل زنده پیدا میشود و معلوم میشود که او هم یک سری قدرت های جهش یافتگی دارد. پس از مدتی بعد آن پدر و مادر پیوتر از سوی حکومت جماهیر شوروی به قتل میرسند. بله همانطور که گفتم مشکلات خانوادگی او هیچجور پایان نمیاید.

بین پیوتر و کیتی پراید (Kitty Pryde) که در آن زمان ها جوان ترین عضو افراد ایکس بود همواره "یک نوع رابطه" وجود داشت، با اینکه برای مدتی در کنار هم بودند ولی رابطه آنها همیشگی نبود. در طول زمان ها ارتباط بین آنها به دوستی بسیار عمیق تبدیل میشود، در یک دوره ای پیوتر به دنبال کیتی برای پیوستن به شعبه افراد ایکس در انگلستان با نام اکسکالیبور (Excalibur) میرود ولی زمانی که کیتی را در دستان عشق جدیدش با نام پیت ویسدام (Pete Wisdom) میبیند کاملا از کوره در میرود جوری که ویسدام را راهی بیمارستان میکند پیوتر بیچاره بالاخره یجورایی با وضعیت کنار می آید و به عنوان عضوی از اکسکالیبور در انگلستان میماند. ولی بنظر شما همه داستان بین او و کیتی به اینجا ختم میشود؟ معلومه که نه، در ادامه همراه باشید تا ببینید که چه بلاهایی بر سر این کبوتر نمی آید.

 

ویروس لگسی، مرگ و بازگشت کلاسوس

قبل اینکه از مرگ کلاسوس، که در شماره 390 از سری افراد ایکس غیر طبیعی (Uncanny X-Men) در سال 2001 رخ داد حرف بزنم لازم است تا در خصوص ویروسی لگسی (Legacy Virus) اطلاعاتی بدهم: واقعیتش باید یک مقاله خیلی بزرگ از تشابهاتی که ما بین ویروس لگسی در مارول کمیکس، با جهان واقعی وجود دارد نوشته شود ولی از آنجا که اینجا جای این مقالات نیست سعی میکنم تا به صورت خلاصه بدین گونه شرح دهم:

کلاسوس

افراد ایکس، همانطور که قبلا هم گفتم بازنمایی از اقلیت هاست. به این موضوع، همانطور که از منظر دین و نژاد نگاه میشود باید از دید جنس و رنگ پوست هم نگاه شود.

ویروس لگسی در جهان مارول استعاره ای است برای ویروس ایدز (AIDS)، مارول مخصوصا ویروس لگسی و اثراتش را در سری کمیک بوک های ایکس من به نمایش عموم درآورد چرا که در آن سال ها (2001-1993)، ویروس ایدز زمانی که فردی مرکوری (Freddie Mercury) در سال 1991 به موجب مبتلا به ویروس ایدز در گذشت بسیار رایج بود. راستش پیامی که مارول سعی در بازتاب آن دارد این است:

حزب محافظه کار (Conservative Party)، باور دارد که ویروس ایدز در میان همجنس گرایان رایج است در حالیکه ویروس اچ آی وی (HIV) (همان ویروسی که باعث مریضی میشود) میتواند از راه خون و ارتباطات جنسی وارد بدن فرد دیگری شود. مارول هم برای اینکه این را به حزب محافظه کار نشان دهد، ویروس لگسی را بمانند ویروسی مرگبار که تنها گریبانگیر جهش یافته ها میشود و تنها زمانی که آنها از قدرت های خود استفاده میکنند میزبان خود را آلوده میکند منعکس کرده است. یعنی همجنس بازها بدلیل تجربه سـ.. میمیرند.

و اگر به اصل کاری این مقاله یعنی کلاسوس برگردیم: پیوتر بعد اینکه خواهرش ایلیانا بخاطر ویروس لگسی میمیرد کاملا نابود میشود و بعد مدتی پس از این واقعه، هنک مک کوی (Hank McCoy) یا همان بیست (Beast) که با استفاده از نوشته های دکتر مرحوم با نام دکتر مویرا مک تاگرت (Dr. Moira MacTaggert) همچنان بدنبال راه درمان بود، بالاخره موفق به پیدا کردن راه مداوا میشود، ولی تولید واکسن هم به اندازه خود ویروس کشنده بود. به همین منظور، پیوتر برای آنکه نمیخواست دیگر قربانی های ویروس لگسی به سرنوشت خواهرش ایلیانا دچار شوند مخفیانه وارد لابراتور دکتر هنک میشود و با تزریق کردن واکسن به بدن خود، جانش را از دست میدهد. به موجب فداکاری او واکسن لازمه تولید میشود.

جسم پیوتر سوزانده میشود و خاکستر هایش از سوی کیتی پراید در خاک زمین مادری اش به خاک سپرده میشود. خیلی ناراحت شدید مگه؟ ناراحت نباشید چرا که مرگ در کمیک بوک ها معمولا دائمی و ماندگار نیست (بجز تعداد انگشت شمار). بعدا هم ایلیانا و هم پیوتر به زندگی بازگشتند:

 

بعد اینکه چهار سال از مرگ کلاسوس گذشت، در سال 2005 و در شماره چهار از سری تحسین شده افراد ایکس حیرت انگیز (Astonishing X-Men) که جاس ویدون نویسنده اش بود معلوم میشود که جسم مرده کلاسوس از سوی یک نژاد فضایی دزدیده و سپس بجای اون کلون جسم او را گذاشتنه اند. پس مانده های ویروس موجود در بدن کلاسوس که به زندگی بازگشته بود برای ساختن داروی "مداواگر" ژن میوتانت ها مورد استفاده قرار میگیرد و ... بقیه ماجرا را میتوانید در شماره های بعدی افراد ایکس حیرت انگیز بخوانید. راستی اگر میخواهید برای اولین بار با ایکس من آشنا شوید سری افراد ایکس حیرت انگیز شدیدا پیشنهاد میشود چرا که فوق العادست ( در آینده در موردش خواهم نوشت).

نکته اضافی: میخواهم یادآور شوم که یک سال در جهان اصلی مارول یعنی زمین 616 (البته قبل سکرت وارز) برابر است با چهار سال در جهان واقعی ما انسان ها، یعنی کلاسوس در جهان خودش فقط یک سال مرده ماند نه چهار سال.

به علاوه قبل اینکه فراموش کنم باید بگویم که رابطه خاموش شده بین کلاسوس و کیتی بعد اینکه کلاسوس از مرگ بازمیگردد دوباره شعله ور میشود.

 

گریگوری راسپوتین?  دیگه چی؟

به مناسبت بازگشت کلاسوس یک مینی سری با نام Colossus: Bloodline بین سال های 2005 و 2006 انتشار یافت که درش معلوم میشود کلاسوس از نسل شخص معروف یعنی گریگوری راسپوتین (Grigori Rasputin) است.

گریگوری راسپوتین

در این مینی سری، پیوتر که روی مرگ های مشکوک در روسیه تحقیق میکرد با خبر میشود که همه آنها قربانی جنایت شده اند و در میابد میستیر سینیستر (Mister Sinister) که سعی در زنده کردن شخصی معروف بنام گریگوری راسپوتین بوده پشت جنایت بوده است. "اگر تنها یک نفر از نسل راسپوتین زنده باشد گریگوری در جسم او دوباره به حیات بازمیگردد". در اینجا بنام اسپویل نکردن اینکه پیوتر و برادرش میخائیل چطوری این مسئله را آشکار ساختند ادامه داستان را توضیح نمیدهم اگر انگلیسی بلد هستید توصیه میکنم حتما این سری را دانلود کرده و بخوانید.

 

کم قدرتمند بود حالا قدرت جاگرنات هم بهش اضافه کن

در سری "Fear Itself" که در سال 2011 انتشار یافت کلاسوس برای متوقف کردن کین مارکو (Cain Marko ) یا همان جاگرنات (Juggernaut) که به یکی از قاصدین خدای ترس یعنی سرپنت (Serpent) به نام کیورث (Kuurth) تبدیل شده بود با ابلیسی به نام سیسوراک (Cyttorak) که قدرت های جاگرنات را بهش اعطا کرده بود معامله میکند و به قدرت های خود قدرت های جاگرنات هم اضافه میکند، به این ترتیب کلاسوس قدرت و استقاومتش را چند برابر کرده و به همراه ویژگی آسیب ناپذیری، معروف ترین و زبان زدترین ویژگی جاگرنات یعنی "غیر قابل متوقف بودن" را هم میگیرد.

Fear Itself

کلاسوس موفق به شکست کیورث میشود ولی بنام معامله ای که با ابلیس کرده بود از سوی کیتی پراید ترک میشود. در حالیکه که کیتی آماده اشتراک زندگی اش با او بود، بخاطر اینکه پیوترهمیشه خود را فدای دیگران میکرد دیگر حاضر به ادامه رابطه با پیوتر نمیشود (حق دارد). بدلی که کلاسوس باید بایت دریافت قدرت های جاگرنات پرداخت میکرد تنها به این ختم نمیشود و پیوتر با تصور اینکه قدرت هایی که دریافت کرده بود جان جهش یافته های محصلی که در مدرسه خاویر تدریس میکردند به خاطر می اندازد از سایکلاپس درخواست میکند تا او را درون جایی زندانی کند و تنها موقعی که لازم به مبارزه شود او را آزاد کند.

کلاسوس در سری انتقام جویان در برابر افراد ایکس (Avengers vs. X-Men) که در سال 2012 انشار یافت به همراه دیگر دوستانش (سایکلاپس، ماجیک، اما فراست و نیمور) موقعی که به قدرت های فونیکس دست میابد میخواهد تا از شر قدرت هایی جاگرناتی که از ابلیس گرفته بود خلاص شود ولی برای سیسوراک، اینکه فونیکس صاحب قدرت های ویران کننده ای است جالب میاید و این خواسته را رد میکند و بعد اینکه نبرد پایان میابد خواهرش ایلیانا (ماجیک) با استفاده از شمشیر روحی (Soulsword) که داشت قدرت های جاگرنات برادرش را از بین میبرد. پس از این، وقتی پیوتر میفهد که ماجیک از اول هم براحتی میتوانست اینکار را انجام دهد ولی برای آنکه میخواست تا او (یعنی کلاسوس) از جان فشانی هایی که برای دیگران میکرد درس عبرت بگیرد اینکارو نکرده بسیار عصبانی میشود و از آن لحظه به بعد کین و نفرت بسیار بزرگی به نسبت ایلیانا در وجودش ریشه می اندازد. حتی بخاطر عذاب و شکنجه هایی که به موجب معامله اش با ابلیس متحمل شده بود سعی به کشتن الیانا میکند.

 

حکایاتی از کلاسوس

کلاسوس و ولورین

  • حتی با وجود اینکه کلاسوس و ولورین مانوری بنام "Fastball Special" را برای اولین بار خلق نکردند ولی موجب شده اند تا این مانور و حرکت در کمیک بوک ها بسیار زبان زد شود. چی؟ میدانید "Fastball Special" چیست؟ بعدا در یک مقاله دیگر خواهم گفت.
  • در شماره 137 از سری افراد ایکس که در سال 1980 انتشار یافت جین گری کنترل فونیکس و خودش را از دست میدهد و تبدیل به تهدید بسیار بزرگی برای جهان مارول کمیکس میشود. برای همین کلاسوس، ولورین را که باید تصمیم بسیار دشواری میگرفت با استفاده از "Fastball Special" پرتاب میکند تا جین را بکشد، ولی از آنجا که پیوتر قلب بسیار رئوفی داشت با تمام قدرتش ولورین را پرتاب نمیکند و همین کارش منجر به فاجعه های بسیار بزرگی میشود. این اتفاق، سال ها بعد و در داستان ایکس من: فونیکس – آخرین آواز "X-Men: Phoenix – Endsong" از سوی سایکلاپس به او یاد آوری میشود.
  • در داستانی پیوتر برای مدتی حافظه اش را از دست میدهد و زندگی جدیدی تحت هویت پیتر نیوکلاس (Peter Nicholas) در نیویورک آغاز میکند و به نقاش بسیار بزرگی در مدت زمان بسیار کم تبدیل میشود.

 

کلاسوس در سینما

حضور کلاسوس در سینما (تا به فیلم ددپول) تنها به فیلم های ایکس من ختم میشد او در فیلم دوم ایکس من در قالب محصلی که نقش فعالی هم نداشت حضور داشت البته در فیلم ایکس من: آخرین ایستگاه (X-Men: The Last Stand) سال 2006 و در فیلم ایکس من: روزهای سپری شده آینده (X-Men: Days of Future Past) سال 2014 نقش فعالی تری با نقش آفرینی دنیل کادمور داشت،  ولی کلاسوسی که در فیلم های ایکس من اقتباس شد حتی سایه شخصیت کلاسوسی که در بین دهه های 70 و 80 میلادی بود هم نبود. هر چند از سری فیلمی که شخصیتی چون سایکلاپس را هدر میدهد نباید انتظار چندانی داشت (هرچند فیلم های بسیار خوبی هستند). فکر میکنم گذشتن از کنار این قضیه با گفتن: عزیز من، کمیک بوک ها و فیلم های سینمایی کمیکی در یه جهان مشترک نیستند، یکی در زمین 616 و دیگری هم در زمین 199999 هستش.

کلاسوس در فیلم های ایکس من

حالا بیاییم به فیلم ددپول، زمانیکه من دارم این معرفی را مینویسم هنوز یک روز به اکران فیلم ددپول مانده است  و حتی همانطور که در ابتدای این مقاله گفتم: دلیل نوشتن این معرفی، حضور کلاسوس در فیلم است. با اطلاعاتی که هم اکنون از شخصیت کلاسوس در دست داریم او به همراه نگاسوسنیگ تینیج وارهد و آنجل داست  در فیلم خودنمایی خواهد کرد البته هنوز نمیدانیم این شخصیت تا چه حد در فیلم ددپول حضور خواهد داشت.

کلاسوس در فیلم ددپول

با توجه به اطلاعات منتشر شده، بنظر میرسد که شخصیت کلاسوس همواره در حالت  فولاد خود در فیلم خواهد ماند البته این مسئله از قبل هم معلوم بود، چرا که از اول هم گفته شده بود شخصیت کلاسوس کاملا کامپیوتری خواهد بود و صدا پیشگی اش را "Stefan Kapicic" بر عهده خواهد داشت، فقط صدا پیشگی. چرا که شخصیت کلاسوس در این فیلم به مانند فیلم های ایکس من با ظاهر انسانی و کاستوم بر تن حضور نخواهد داشت و به شکل سی جی ای (CGI) خلق خواهد شد. این را هم بگویم که از این کلاسوس و از نحوه بکاریگیری س اج ای خیلی خوشم آمد، چرا که ظاهر فولاد ارگانیک شخصیت کلاسوس در فیلم های ایکس من حالت خیلی درخشانی داشت ولی در فیلم ددپول شکل و شمایل فولاد ارگانیک بسی طبیعی تر جلوه میدهد، مخصوصا خط های روی بدنش به نسبت فیلم های ایکس من خیلی خوب و واضح تر به چشم می آید.

 

و در آخر: میتوانم یک پیش بینی برای فیلم بکنم: بنظر من کلاسوس و ددپول "Fastball Special" را انجام خواهئد داد، باید ببینیم میگیره یا نه.

 

نویسنده: علی آقا

ولورین

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد) 

 

مقالات مشابه:

معرفی شخصیت های دی سی و مارول

6 تغییر بزرگ در كمیك های X-men

لینک دانلود کمیک های X-Men

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Amir spidey
#1 Amir spidey 1394-11-27 21:05
واقعا مقاله زیبایی بود و کلی اطلاعات در مورد این هیولا با قلبی مهربان به ما داد.
نقل قول کردن
Devilsnake
#2 Devilsnake 1394-11-27 21:05
عالی بود خیلی ممنون بابت این معرفی شخصیت کامل و مفید اطلاعات خیلی خوبی از شخصیت کلاسوس دریافت کردم
نقل قول کردن
Dr.Doom
#3 Dr.Doom 1394-11-27 21:12
دستتون درد نکنه مقاله کاملا خوب و کاملی بود راستی قصد ندارین که برای اپوکالیپس هم مقاله بنویسید؟ چون فکر کنم بیشترن در موردش نمیدونن
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#4 j.jonah jameson 1394-11-27 21:36
ممنونم علی آقا
دمتون گرم اطلاعات خیلی خوبی راجب این شخصیت دادید
کلاسوس شخصیتی است که من اون رو در گروهی از قهرمانان معصوم و مهربان میزارم ( وولورین هم همینطور )
شما بخوبی در 9 سر تیتر به این شخصیت پرداختید .
بخش راسپوتسن و حکایتی از کلاسوس رو خیلی دوست داشتم خیلی خوب توضیح داده بودید ( تنها چیز هایی بود که از این شخصیت میدونستم و شما عالی توضیح دادید )
نکته ی خیلی جالب در این شخصیت مو هایش است ! وجدانا خیلی جالبه که مو هایش هم فلزی میشوند ! و در عکسی که در فیلم ددپول است بنظرم هم زیبا تر و هم وفادارتر به کمیک ها است !

واقعا با این حرکت شرینی دیدن فیلم رو برای ما چندین برابر کردید ! و خواهید کرد !

و همون سوال همیشگی :
شخصیت بعدی کیه ؟
نقل قول کردن
Archangel
#5 Archangel 1394-11-27 21:39
عالی بود علی آقا .حرف نداشت :lol:
نقل قول کردن
arshia3000
#6 arshia3000 1394-11-27 22:18
خسته نباشید مقاله بسیار خوبی بود!
نقل قول کردن
mokhtar
#7 mokhtar 1394-11-27 22:50
عالی بود علی اقا
کامل ترین معرفی شخصیتی که تا به حال خونده بودم
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1394-11-28 00:27
به نقل از mokhtar:
عالی بود علی اقا
کامل ترین معرفی شخصیتی که تا به حال خونده بودم

موافقم کاملا
این معرفی شخصیت یه چیز دیگه بود
نقل قول کردن
Dr.Mehdi
#9 Dr.Mehdi 1394-11-28 01:16
مرسی واقعا مقاله ی خوب و کاملی بود
راستی فیلم ددپول به فیلم های ایکس من ربط داره یا نه یعنی امکاتش هست ددپول رو تو فیلم های اینده ی ایکس من ببینیم
نقل قول کردن
dr.artist
#10 dr.artist 1394-11-28 14:07
علی آقا ترو خدا بعد این دیگه یه مقاله راجع راس الغول بنویسید؟ :lol: مردیم از جاهلیت :P
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#11 amir a. ghaderi 1394-11-28 14:28
علی اقا ناز شصتت!!!
خیلی عالی بود. من عاشق کلاسوس در عالم کمیکم و واقعا ناراحت شدم وقتی تو سریال دهه 90 کارتونی عضو شخصیت های اصلی نبود
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#12 amir a. ghaderi 1394-11-28 14:29
به نقل از Dr.Mehdi:
مرسی واقعا مقاله ی خوب و کاملی بود
راستی فیلم ددپول به فیلم های ایکس من ربط داره یا نه یعنی امکاتش هست ددپول رو تو فیلم های اینده ی ایکس من ببینیم


گفته شده ربطی نداره و در یونیورس مختص خودش جریان دارد
نقل قول کردن
rodimus
#13 rodimus 1394-11-28 16:11
colossus ham yeki az behtarinaye x men has benazare man. vaghean az hozuresh tu filme deadpool khoshhalam va omid varam behesh behtar pardazesh beshe.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید