10 دشمن برتر آکوامن (Aquaman)

10 دشمن برتر آکوامن (Aquaman)

این مقاله به مناسبت اکران فیلم "آکوامن 2" دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیره.

همانطور که میدانید ، آکوامن یکی از مهمترین شخصیت های دنیای دیسی است... شاید پیش تر از اهمیت خاصی برخوردار نبود ، اما در حال حاضر به یکی از کلیدی ترین ابرقهرمان های دنیای دی سی تبدیل شده است... و صد البته این قهرمان دشمنانی هم دارد!

  

10- شاه کوسه (King Shark)

 شاه کوسه (King Shark)

خلق شده توسط: کارل کسل

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 0  از سری چهارم کمیک های  Superboy (اکتبر 1994)

نام حقیقی او Nanaue است که در هاوایی متولد شده و یک جور کوسه انسانی شکل است. پدر او "شاه تمام کوسه ها" نام داشت که بهش Shark God   هم میگفتند. اولش شک و تردیدهای درباره اریجین او وجود داشت و برخی اعتقاد داشتند انسانی است که دچار جهش ژنتیکی شده است ولی بعدا تایید شد که واقعا فرزند Shark God است. او اولش دشمن «سوپربوی» محسوب میشد ولی بعدا معلوم شد در گذشته با آکوامن درگیری هایی داشته. در واقع سالها پیش شاه کوسه کشیش های آتلانتیس را کشته بود چون پدرش بهش گفت بود طبق پیشگویی هایی اگر این کار را بکنه به قدرت های زیادی دست پیدا میکنه ولی آکوامن او را شکست داد و به هدفش نرسید. شاه کوسه عضو گروه های Secret Six و حتی "جوخه خودکشی" هم بوده است.

  

9- ماهیگیر (Fisherman)

 ماهیگیر (Fisherman)

خلق شده توسط: هنری بولتینوف، نیک کاردی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 21 از کمیک Aquaman (می 1965)

هویت اصلی «ماهیگیر» هرگز فاش نشده است. شگرد او اینه که تجهیزات با فن آوری بالا بدزده و در بازار سیاه بفروشه. او از لباس خاصی استفاده میکنه تا بتونه زیر آب نفس بکشه. معمولا از طعمه و قلاب ماهیگیری ساخته شده از فولاد تیتانیومی هم استفاده میکنه تا طعمه های خودش را صید کنه. البته در شماره های 48 و 49 از کمیک Aquaman: Sword of Atlantis که سال 2007 منتشر شد ، نسخه ای مدرن و خطرناکتر از ماهیگیر دیدیم. معلوم شد که کلاهخود او یک جور انگل فضایی هستش که خودش رو بهش چسبانده و از قدرت های تله پاتیک خودش استفاده میکنه تا ترس بیندازه به دل قربانیان خودش!

  

8- کایمرا (Chimera)

 کایمرا (Chimera)

خلق شده توسط: جف جانز، پل پلتیر

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 27  از سری هفتم  کمیک Aquaman (مارس 2014)

در کمیک های آکوامن تا به حال دو تا «کایمرا» وجود داشته. اولیش که سال 1961 خلق شد . «جد کومز» مرد جوانی بود که به خاطر خوردن معجونی جادویی به هیولایی غول پیکر به نام «کایمرا» تبدیل میشه و کشتی ها را غارت میکنه. این کایمرا اصلا شخصیت مهمی نبود و خیلی زود هم فراموش شد. اما سال 2014 نسخه مدرن تر این شخصیت خلق شد. غواصی به نام «کومز» (Coombs) مورد حمله کوسه ها قرار گرفت ولی آکوامن او را نجات داد. وقتی که مرد بدنش در آزمایشگاه Triton مورد آزمایشاتی قرار گرفت و مغزش را به بقایای هیولایی دریایی به نام Karaqan  پیوند زدند. قرار بود ذهنش تحت کنترل باشه ولی فرار کرد و به دشمن آکوامن تبدیل شد.

  

7- ترنچ (Trench)

 ترنچ (Trench)

خلق شده توسط: جف جانز، ایوان ریس

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1  از سری هفتم  کمیک Aquaman (نوامبر 2011)

این موجودات مخوف را «جف جانز» برای سری هفتم کمیک بوک های آکوامن خلق کرد تا آکوامن باهاشون بجنگه. «ترنچ» در واقع در گذشته اهل آتلانتیس بودند تا اینکه آتلانتیس به دست شاه «آتلان» غرق شد. در این هنگام آتلانتیس به 7 قلمرو تقسیم شد . چهار تا از آنها برای همیشه نابود شدند و سه تای دیگه باقی موندند. بیش از 90 درصد از جمعیت آتلانتیس غرق شدند و 10 درصد دیگه زنده موندند و تونستند خودشون را برای زندگی زیر آب وفق دهند. آنها هم یه سه دسته تقسیم شدند. گروه اول که به عنوان ملت زیر آبی آتلانتیس باقی موندند (البته اهل زیر آبی رفتن نبودند ها!!!! چون زیر آب زندگی میکردند بهشون میگفتند ملت زیر آبی!) بخش دوم هم تبدیل شدند به Xebel و بخش سوم هم هیولاهایی شدند به نام ترنچ که زبان خاص خود و همچنین ملکه و پادشاه خود را دارند و البته گوشت انسان هم دوست دارند!

  

6- مارماهی (The Eel)

 مارماهی (The Eel)

خلق شده توسط: ویل فایفر، پاتریک گلیسون

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 21   از سری ششم  کمیک Aquaman (اکتبر  2004)

«مورت کولیج» (Mort Coolidge) حرفه خلافکاری خودش را از شهر گاتهام شروع کرد و به سان دیه گو رفت (قبل از اینکه این شهر غرق و به زیر دریا بره). او در سان دیه گو لباسی مخصوص به دست آورد که بهش قابلیت های زیر آبی خاصی میداد . ضمن اینکه خودش هم قابلیت های تله پاتیک داشت که وقتی به زیر اب رفت فهمید تله پاتی اش قوی تر شده! بعدشم سعی کرد بخش خلافکار نشین شهر سان دیه گو (که وقتی در کمیک های دی سی زیر آب رفت بهش لقب Sub Diego دادند!) را به کنترل خودش دربیاره که اینجا بود که آکوامن سر رسید و باهاش جنگید.

  

5- سایرن (Siren)

 سایرن (Siren)

خلق شده توسط: نیک کاردی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 22   از سری اول  کمیک Aquaman (آگوست  1965)

نام اصلی «سایرن» ، «هیلا» (Hila) است. او خواهر دوقلوی «مرا» (همسر و معشوقه آکوامن) است که از بچه گی شر و تخس بود و ازدواج بدی کرد (نام شوهرش Kandor بود که از شخصیت های خبیث آتلانتیس به شمار میاد)  و آخرش از آتلانتیس تبعید شد. بعدها دوباره به آتلانتیس برگشت و خودش رو جای مرا زد . بارها با آکوامن و مرا جنگیده تا تاج و تخت آتلانتیس را به دست بیاورد.

ما یک سایرن دیگر نیز در دنیای دی سی داریم. او در واقع یک پری دریایی است  که سال 1999 و در کمیک های "تایتان های نوجوان" خلق شد و ربطی به هیلا ندارد.

سایرن 2

این شخصیت هم با آکوامن جنگیده و مثل سایرن های اساطیر یونان میتونه با صدای خودش دیگران را هیپنوتیزم بکنه.

  

4- اسکاونجر  (Scavenger)

 اسکاونجر  (Scavenger)

خلق شده توسط: هنری بولتینوف، نیک کاردی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 37 از کمیک آکوامن  (ژانویه 1968)

Scavenger  در زبان انگلیسی معنی لاشخور یا آدمی که در آشغال یا چیزهای دور انداخته دنبال خوراک یا چیزهای به دردخور می گردد میدهد. در کمیک های دی سی نیز «پیتر مورتیمور» یک غواص و دزد دریایی بود که لباس غواصی خاصی هم میپوشید تا گنج و اشیا باارزش را از کف اقیانوس برداره. به همین دلیل بهش میگن «اسکاونجر» . او در کمیک های جدیدتر دی سی شخصیت خبیثی است که به همراه افرادش به دنبال سلاح و فن آوری های آتلانتیسی میگرده تا پیداشون کنه و به خلافکارانی که بیشترین پیشنهاد را بهش میدن بفروشه (مثل شخصیت «والچر» در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"). به همین دلیل بارها با آکوامن جنگیده . او قدرت فوق بشری نداره و توانایی های خودش رو از لباس و تجهیزاتش میگیره. در داستان "شرور برای همیشه" (Forever Evil)  به گروه خبیث Crime Syndicate of America ملحق شد.

  

3- شاه مرده (Dead King)

 شاه مرده (Dead King)

خلق شده توسط: جف جانز ، پل پلتیر

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 17 از سری هفتم کمیک Aquaman (آوریل 2013)

«آتلان» (Atlan)  ملقب به «شاه مرده» قرن ها پیش حاکم و پادشاه آتلانتیس بود. در دوران او آتلانتیس به هفت قلمرو (Kingdom) گسترش یافت. ولی برادرش به نام «اوراین» (Orion) اعتراض کرد چون اعتقاد داشت داره درهای مقدس آتلانتیس را به روی دیگر نژادها باز میکنه. بنابراین قیام کرد . آتلان در نبرد زخمی شد و به اقیانوس پناه برد. اوراین هم در کمال بیرحمی زن و بچه های آتلان را کشت. آتلان در سالهای بعدی سعی خودش را کرد تا با ساختن 6 سلاح آتلانتیس را دوباره به دست بیاره . او از عصا (sceptor) ی خودش استفاده کرد تا آتلانتیس را غرق کنه. از میان 7 قلمرو، 4 تا نابود شدند و سه تای دیگر به اشکال مختلفی تکامل یافتند. آتلانتیس شد مرکز فرهنگ و فرزندان و نوه های اوراین بر آن حکومت کردند. تا اینکه آتلان برگشت و دیگر قلمرو ها او را پادشاه حقیقی میدانستند و علیه آتلانتیس و آکوامن جنگیدند . آتلان سعی کرد از عصایش استفاده و آتلانتیس را دوباره غرق کنه ولی آکوامن جلویش را گرفت و نابود شد.

  

2- اوشن مستر (Ocean Master)

 اوشن مستر (Ocean Master)

خلق شده توسط: باب هنی، نیک کاردی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 29 از کمیک Aquaman (سپتامبر 1966)

«اوشن مستر» یا ارباب اقیانوس برادر ناتنی آکوامن است و نام اصلیش «اورم» (Orm) میباشد. اریجین و سرگذشت او بارها و بارها تغییر کرده است ولی معمولا همیشه به عنوان کسی که میخواهد جای برادرش رو به عنوان پادشاه آتلانتیس تصاحب نماید، به تصویر کشیده میشود. در کمیک های قدیمی و کلاسیک آکوامن او فرزند «تام کاری» (پدر آکوامن) و زنی به نام «مری سالیوان» بود. هیچ قدرت فوق بشری هم نداشت (چون کاملا انسان بود) ولی به آکوامن حسودی میکرد و لباس ویژه ای ساخت تا باهاش بجنگه. پس از رویداد Crisis on Infinite Earths، اریجین او تغییر کرد و به فرزند خوانده تام کاری تبدیل شد. اما در کمیک های مدرن آکوامن و به خصوص پس از ریبوت New 52، او بار دیگر برادر ناتنی آکوامن شده است. اما این دفعه پسر مادر آکوامن یعنی «آتلانا» هستش. یعنی بعد از اینکه آتلانا با تام کاری که انسان بود ازدواج کرد و آکوامن را به دنیا آورد، مجبور شد با مردی از آتلانتیس ازدواج کنه و «اورم» را به دنیا آورد. بعد از مرگ پدرش، اورم مادرش رو میکشه و تاج و تخت آتلانتیس را برای خودش برمیداره و اینچنین با آکوامن روبرو میشه.

 

1- بلک مانتا (Black Manta)

 بلک مانتا (Black Manta)

خلق شده توسط: باب هنی، نیک کاردی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 35 از سری اول  کمیک Aquaman (سپتامبر 1967)

دشمن اصلی و نامبر وان آکوامن کسی نیست جز «بلک مانتا» . یعنی اگر دشمن اصلی بتمن جوکره یا دشمن اصلی سوپرمن لکس لوثره پس دشمن شماره یک آکوامن هم قطعا بلک مانتا نام دارد. نام واقعی اش «دیوید هاید» (David Hyde) است . مزدوری سیاه پوست است که بارها با تجهیزات ویژه خود توانسته با حضور در زیر آب با آکوامن بجنگد. بزرگتری ضربه را به آکوامن وارد کرد و پسرش را کشت (دراین مقاله راجع بهش میتونید اطلاعات کسب کنید). اما در سالهای اخیر و به خصوص در سری New 52 سعی شد دشمنی او با آکوامن ریشه دار و شخصی تر بشه. در اریجین نخست مدرن او دیدیم که وقتی بچه بود ربوده و مجبور شد روی کشتی کار کنه. بعدش مورد اذیت و آزارهای مختلف قرار گرفت. یک روز وقتی روی عرشه بود آکوامن را دید و ازش درخواست کمک کرد ولی آکوامن متوجه نشد. بنابراین از همون موقع از دریا و آکوامن تنفر پیدا کرد.

در سری New 52 هم دیدیم که آکوامن به طور تصادفی پدر بلک مانتا را کشته است و بلک مانتا میخواهد ازش انتقام بگیرد در واقع بلک مانتا و پدرش میخواستند از آکوامن نمونه خون بگیرند تا ثابت کنند اهل آتلانتیس است ولی «توماس کاری» (پدر آکوامن) جلوشون ایستاد و از پسرش دفاع کرد و متاسفانه دچار حمله قلبی شد و مرد. آکوامن هم برای انتقام رفت سراغشون و به طور تصادفی پدر بلک مانتا را کشت. بنابراین آکوامن و بلک مانتا الان هر دو یکدیگر را به خاطر مرگ پدرهای خود مقصر میدانند. در هر حال او یک غواص حرفه‌ای است که با تجهیزات با تکنولوژی بالا میتواند زیر آب تنفس کند. یک مزدور و آدم کش ذاتی است که در حرکات رزمی هم تخصص دارد. همچنین تجهیزات لباسش بهش اجازه میده تا از سلاح های مختلفی مثل پرتوهای لیزری یا نیزه و چاقوهای خاص استفاده کنه. رویش آزمایشات مختلفی انجام شده که از نظر جسمانی از انسان های معمولی قوی تر باشد.

  

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم " آکوامن " (AQUAMAN)

معرفی آکوامن ( AQUAMAN )

10 کمیک برتر آکوامن (AQUaMAN)

16 داستان كمیك بوكی كه اشكتان را در می آورد ...

15 دفعه ای که ابرقهرمانان دنیای کمیک دچار نقص عضو شدند 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Marc Spector
#1 Marc Spector 1396-08-24 15:36
اوههه استاد خسته نباشید واقعا یهو دوتا مقاله با هم،سپاس
(البته من الان وقت ندارم بخونم همشو بعدا نظر میدم راجع به مقاله ولی واقعا دمتون گرم)
نقل قول کردن
P.Constantine
#2 P.Constantine 1396-08-24 16:55
واقعا خسته نباشید استاد
اون از Ragnarok که سنگ تموم گذاشتید! اینم از justice league که تازه شروع شده!

بازم یه تو دهنی به اونایی که پشت سر سایت حرف می زنن و با سایتشون ادعای دی سی فن بودن می کنن!
نقل قول کردن
امیر رضا
#3 امیر رضا 1396-08-24 17:32
سلام ممنون بابت مقاله
اقاي ترابي يك سوال داشتم لطفا جواب بديد
مجله عصر مصور هنوز هم چاپ ميشه؟ به سايتش ميرم نوشته
{{لطفا منتظر بمانيد }}
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#4 Captain Steve Lover 1396-08-24 17:37
metacritic.com/.../...
اگر واندروومن يك قدم رو به جلو براي فيلم هاي دي سي بود ...فيلم ليگ عدالت مجدداً شما را به قلمرو بتمن عليه سوپرمن و جوخه خودكشى و مرد پولادين برميگرداند...
جالب ترين نقد اين بود بنظرم
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1396-08-24 17:49
مقاله خوبی بود میدونستم که بلک مانتا دشمن درجه یک آکوامنه چون قبلا بارها تو سایت اشاره شده بود.
فیلم جاستیس لیگ باز داره ما رو ناامید میکنه من نمیدونم مشکل وارنر و دی سی چیه، چرا نمیتونن فیلمای خوبی از آب در بیارن. واقعا بازم نا امیدمون کردن اگه با یه فیلمی مثل جوخه خودکشی طرف باشیم.
نقل قول کردن
zahed arazi
#6 zahed arazi 1396-08-24 18:00
حیف شخصیتهای دیسی حیف این پتانسیلی ک اینا دارن و اینجوری زک اسنایدر وارنر و دیسی گند میزنه توش واقعا خداروشکر که جاس ویدون اومد روی کار دو نکته‌ي مثبت فيلم هم دقيقا همون نقاط قوت کاري جاس ويدونه. چيزايي که اصلا تو تم تاريک اسنايدر ديدنشون محال بود. آي‌جي‌ان و حتي بقيه نقدها هم همين حرفارو زدن اینم تقریبا حرف یکی از منتقدا بود حیف واقعا واقعا حیف
نقل قول کردن
zahed arazi
#7 zahed arazi 1396-08-24 18:06
به نقل از Captain Steve Lover:
metacritic.com/.../...
اگر واندروومن يك قدم رو به جلو براي فيلم هاي دي سي بود ...فيلم ليگ عدالت مجدداً شما را به قلمرو بتمن عليه سوپرمن و جوخه خودكشى و مرد پولادين برميگرداند...
جالب ترين نقد اين بود بنظرم

حالا نقدهای روتن توماتز منتشر بشه چه شود واقعا امیدوارم خیلی پایین نیاد امتیازش روتن توماتز خیلی خیلی سخت گیرانه امتیاز میده اولش که متاش 26 شده بود شاخ در اورده بودم منتقد تلگراف هم بیست داده
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#8 Captain Steve Lover 1396-08-24 18:47
به نقل از iron-bat:
به نقل از Captain Steve Lover:
metacritic.com/.../...
اگر واندروومن يك قدم رو به جلو براي فيلم هاي دي سي بود ...فيلم ليگ عدالت مجدداً شما را به قلمرو بتمن عليه سوپرمن و جوخه خودكشى و مرد پولادين برميگرداند...
جالب ترين نقد اين بود بنظرم

حالا نقدهای روتن توماتز منتشر بشه چه شود واقعا امیدوارم خیلی پایین نیاد امتیازش روتن توماتز خیلی خیلی سخت گیرانه امتیاز میده اولش که متاش 26 شده بود شاخ در اورده بودم منتقد تلگراف هم بیست داده


اين فيلم بايد همون كارى رو براي Dceuانجام ميداد كه شاهكارى بنام انتقام جويان براي Mcu انجام داد...ولى اين فيلم به توهين بزرگ به انتقام جويان و ژانر ابرقهرمانى بيش نيست...من كه خودم فيلمي كه متاي زير ٦٠ داشته باشه نميبينم...حتى اگه انتقام جويان ٣ و ٤ اينطور بشن!...اين فيلمم ارزش وقت تلف كردن نداره...
ولى واقعاً يونيورس بدى ساختن...چهار تا فيلم ضعيف و يه فيلم عالى اونم بخاطر صدقه سر پتى جنكينز بود كه برنده ي اسكار هست...تنها راه درست شدن فيلم هاي دي سي اينه يه مدت فيلم سازي رو ول كنه ...بعد يه يونيورس جديد راه بندازه بعد از سه چهار سال...اشتباه اصلى اغاز با مَرد پولادين بود...و البته فيلمش هم ضعيف بود...اشتباه دوم اين بود كه با اينكه ديد زك اسنايدر با مَرد پولادين چه گندى زد Bvs رو هم داد به زك...اشتباه سوم زود ساختن فاجعه اى بنام جوخه انتحار(كه بنظرم از FF و هم ضعيف تر بود!) بود...اشتباه چهارم اين بود كه با اينكه ديد زك چه گندى با بي وي اس و مَرد پولادين زده جاستيس ليگ رو هم داد به زك...و حالا اينم نتيجش...يه فاجعه ي ديگه...واقعا معلوم نيست چى واسه اين dceu پيش مياد چون سرنوشتش به اين فيلم مربوط بود...اين فيلم رو ميتونست انتقام جويان رو تكرار كنه...
نمره راتن هم پابين تر از متا ميشه...
واقعاً ليگ عدالت نتيجه اين همه فرصت و پتانسيل از دست رفته و حروم شده ي كركتر هاي محشر دي سي هست كه داخل يه اشغالدونى بنام dceu از بين رفت...چه فيلم هايي ميتونست بشه و چى شد...الان هم دوباره يه سرى دي سي فن متعصب داخل برخى چنل ها و گروپ هاي تلگرام ميان حرف هاي مزخرفشون رو شروع ميكنن...احتمالا ً بهونشون اينه كه جاس ويدون گند زد به فيلم!!!!(اينو خودم شنيدم كه ميگن...)
نقل قول کردن
mahsa520
#9 mahsa520 1396-08-24 18:50
به نقل از iron-bat:
حیف شخصیتهای دیسی حیف این پتانسیلی ک اینا دارن و اینجوری زک اسنایدر وارنر و دیسی گند میزنه توش واقعا خداروشکر که جاس ویدون اومد روی کار دو نکته‌ي مثبت فيلم هم دقيقا همون نقاط قوت کاري جاس ويدونه. چيزايي که اصلا تو تم تاريک اسنايدر ديدنشون محال بود. آي‌جي‌ان و حتي بقيه نقدها هم همين حرفارو زدن اینم تقریبا حرف یکی از منتقدا بود حیف واقعا واقعا حیف

میدونم حرفم جنجالیه ولی تو رو خدا دی سی رو با مارول مقایسه نکنید. دی سی به جز دو سه شخصیت بقیه اش به گرد مارول نمیرسه. واقعا حقیقته . جدی میگم به خدا. از میزان موفقیت و میزان فروش و محبوبیت و تعداد طرفدار معلومه. نمیگم بده ولی به قول معروف مارول رئال مادرید باشه دی سی مثلا فنر باغچه ترکیه است.
خداییش هم نگاه کنید به جز بتمن و تا حدی هم سوپرمن تو تاریخ واقعا ایا بقیه شخصیت هاش تونستن درجه یک ظاهر بشن؟ بدون تعصب جواب بدید. پس لطفا مقایسه نکنید و هی نگید حیف شخصیت های پر پتانسیل دی سی. اره بتمن و سوپرمن پتانسیل دارن ولی امثال فلش و گرین لنترن و واندرومن اکوامن همون در حد یه سیزن سریالی میتونن جذاب باشن. سایبورگ و اینا هم که دیگه ولش کنید.
مارول 60 ساله شخصیت هاش دست نخوردن ولی دی سی مدام اریجین شخصیت هاش رو عوض میکنه. هی عوضشون میکنه. ریبوت میکنه و ... چرا؟ چون میخواد بهتر میشن ولی همونن که بودن. چون پتانسیل شون همینه
امیدوارم حرفم ناراحتتون نکرده باشه چون واقعا حقیقت رو گفتم
نقل قول کردن
Tara.Y
#10 Tara.Y 1396-08-24 19:39
به نقل از Captain Steve Lover:
metacritic.com/.../...
اگر واندروومن يك قدم رو به جلو براي فيلم هاي دي سي بود ...فيلم ليگ عدالت مجدداً شما را به قلمرو بتمن عليه سوپرمن و جوخه خودكشى و مرد پولادين برميگرداند...
جالب ترين نقد اين بود بنظرم

حالا خوبه جاس ویدون هم روش کار کرده و گرنه دیگه چی میشد :-|
هر کی هم یه ذره تعریف کرده ازش گفته فانه. فان بودن هم که قطعا از صدقه سری جاس ویدونه
نقل قول کردن
Tara.Y
#11 Tara.Y 1396-08-24 19:40
به نقل از mahsa520:
به نقل از iron-bat:
حیف شخصیتهای دیسی حیف این پتانسیلی ک اینا دارن و اینجوری زک اسنایدر وارنر و دیسی گند میزنه توش واقعا خداروشکر که جاس ویدون اومد روی کار دو نکته‌ي مثبت فيلم هم دقيقا همون نقاط قوت کاري جاس ويدونه. چيزايي که اصلا تو تم تاريک اسنايدر ديدنشون محال بود. آي‌جي‌ان و حتي بقيه نقدها هم همين حرفارو زدن اینم تقریبا حرف یکی از منتقدا بود حیف واقعا واقعا حیف

میدونم حرفم جنجالیه ولی تو رو خدا دی سی رو با مارول مقایسه نکنید. دی سی به جز دو سه شخصیت بقیه اش به گرد مارول نمیرسه. واقعا حقیقته . جدی میگم به خدا. از میزان موفقیت و میزان فروش و محبوبیت و تعداد طرفدار معلومه. نمیگم بده ولی به قول معروف مارول رئال مادرید باشه دی سی مثلا فنر باغچه ترکیه است.
خداییش هم نگاه کنید به جز بتمن و تا حدی هم سوپرمن تو تاریخ واقعا ایا بقیه شخصیت هاش تونستن درجه یک ظاهر بشن؟ بدون تعصب جواب بدید. پس لطفا مقایسه نکنید و هی نگید حیف شخصیت های پر پتانسیل دی سی. اره بتمن و سوپرمن پتانسیل دارن ولی امثال فلش و گرین لنترن و واندرومن اکوامن همون در حد یه سیزن سریالی میتونن جذاب باشن. سایبورگ و اینا هم که دیگه ولش کنید.
مارول 60 ساله شخصیت هاش دست نخوردن ولی دی سی مدام اریجین شخصیت هاش رو عوض میکنه. هی عوضشون میکنه. ریبوت میکنه و ... چرا؟ چون میخواد بهتر میشن ولی همونن که بودن. چون پتانسیل شون همینه
امیدوارم حرفم ناراحتتون نکرده باشه چون واقعا حقیقت رو گفتم

حرفت قبول ولی بازم همین شخصیتا لیاقتشون بیشتر از این زک اسنایدر بیشعوره
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1396-08-24 19:44
به نقل از امیر رضا:

اقاي ترابي يك سوال داشتم لطفا جواب بديد
مجله عصر مصور هنوز هم چاپ ميشه؟ به سايتش ميرم نوشته
{{لطفا منتظر بمانيد }}

والا اطلاعی ندارم
مدتیه از فربد محبوب اطلاعی ندارم
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#13 Samwel Tarly 1396-08-24 19:48
خیلی ازتون ممنونم استاد به خاطر دو تا مقاله ای که راجع به اکوامن نوشتید خیلی لطف کردید. با سری مقالاتی که راجع به ثور و هالک در هفته های اخیر نوشتید و همین طور دو مقاله ای که راجع به اکوامن قرار دادید باعث جامع تر شدن سایت شدید و هیچ کس به اندازه شما به دی سی فن های ایران خدمت نکرده واقعا دست مریزاد.
وقتی که مقاله رو کامل خوندم راجع بهش نظر میدم.
در مورد جاستیس لیگ هم باید بگم من که توقع متای بالای 60از این فیلم نداشتم و هر چی باشه کارگردان اصلی این فیلم زک اسنایدره و کارهای اصلی با اون بوده و ویدون مگه چقدر میتونست تاثیر بزاره؟
نقل قول کردن
The Red Spider Skull
#14 The Red Spider Skull 1396-08-24 20:47
خدایی این مرتیکه زک اسنایدر این جیسون ماموآ رو از کجاش در آورد آخه؟ اصلا شبیه به آکوامن نیست. مرتیکه تو نمیتونی حتی به ظاهر شخصیت ها وفادار باشی چه برسه به ذاتشون. خاک تو سر دی سی که تو معمار دنیای سینماییش هستی
نقل قول کردن
zahed arazi
#15 zahed arazi 1396-08-24 20:51
به نقل از Captain Steve Lover:
به نقل از iron-bat:
به نقل از Captain Steve Lover:
metacritic.com/.../...
اگر واندروومن يك قدم رو به جلو براي فيلم هاي دي سي بود ...فيلم ليگ عدالت مجدداً شما را به قلمرو بتمن عليه سوپرمن و جوخه خودكشى و مرد پولادين برميگرداند...
جالب ترين نقد اين بود بنظرم

حالا نقدهای روتن توماتز منتشر بشه چه شود واقعا امیدوارم خیلی پایین نیاد امتیازش روتن توماتز خیلی خیلی سخت گیرانه امتیاز میده اولش که متاش 26 شده بود شاخ در اورده بودم منتقد تلگراف هم بیست داده


اين فيلم بايد همون كارى رو براي Dceuانجام ميداد كه شاهكارى بنام انتقام جويان براي Mcu انجام داد...ولى اين فيلم به توهين بزرگ به انتقام جويان و ژانر ابرقهرمانى بيش نيست...من كه خودم فيلمي كه متاي زير ٦٠ داشته باشه نميبينم...حتى اگه انتقام جويان ٣ و ٤ اينطور بشن!...اين فيلمم ارزش وقت تلف كردن نداره...
ولى واقعاً يونيورس بدى ساختن...چهار تا فيلم ضعيف و يه فيلم عالى اونم بخاطر صدقه سر پتى جنكينز بود كه برنده ي اسكار هست...تنها راه درست شدن فيلم هاي دي سي اينه يه مدت فيلم سازي رو ول كنه ...بعد يه يونيورس جديد راه بندازه بعد از سه چهار سال...اشتباه اصلى اغاز با مَرد پولادين بود...و البته فيلمش هم ضعيف بود...اشتباه دوم اين بود كه با اينكه ديد زك اسنايدر با مَرد پولادين چه گندى زد Bvs رو هم داد به زك...اشتباه سوم زود ساختن فاجعه اى بنام جوخه انتحار(كه بنظرم از FF و هم ضعيف تر بود!) بود...اشتباه چهارم اين بود كه با اينكه ديد زك چه گندى با بي وي اس و مَرد پولادين زده جاستيس ليگ رو هم داد به زك...و حالا اينم نتيجش...يه فاجعه ي ديگه...واقعا معلوم نيست چى واسه اين dceu پيش مياد چون سرنوشتش به اين فيلم مربوط بود...اين فيلم رو ميتونست انتقام جويان رو تكرار كنه...
نمره راتن هم پابين تر از متا ميشه...
واقعاً ليگ عدالت نتيجه اين همه فرصت و پتانسيل از دست رفته و حروم شده ي كركتر هاي محشر دي سي هست كه داخل يه اشغالدونى بنام dceu از بين رفت...چه فيلم هايي ميتونست بشه و چى شد...الان هم دوباره يه سرى دي سي فن متعصب داخل برخى چنل ها و گروپ هاي تلگرام ميان حرف هاي مزخرفشون رو شروع ميكنن...احتمالاً بهونشون اينه كه جاس ويدون گند زد به فيلم!!!!(اينو خودم شنيدم كه ميگن...)

حرف شما درسته بنظرمن حتی فیلم واندر وومنم ی فیلم فوق العاده نبود چون نسبت ب دو فیلم قبلیه دیسی ی پیشرفت خیلی خوب حساب میشد بخاطر همین اینقدر سرو صدا ب پا کرد فیلم خوبی بود میگم ولی فوق العاده نبود من خودم تو همین سایتم بارها از دیسی دفاع کردم و خیلی خیلی امید داشتم ب جاستیس لیگ حتی بارها هم شده چه در این سایت چ جاهای دیگ با خیلیا سر اینکه دیسی بده و فیلم جدیدشم بد میشه و... بحث کردم همیشه هم گفتم ک هم طرفدار دیسیم و هم طرفدار مارول فقط دوست دارم فیلم خوب از این دو ببینم ولی با این نمرات جاستیس لیگ واقعا بدجور تو ذوقم خورد دیگ تقریبا اصلا امیدی ب این یونیورس ندارم انصافا با تک تک این شخصیت ها همچین میشه پولسازی کرد که نگو ولی حیف که دارن تلف میشن انتخاب کارگردانان ضعیف بنظرم اصلیترین عامل اینه که دیسی الان ب این روز افتاده مشکل اینجاست که بعضیا هنوزم مقاومت میکنن و میگن وارنر و دیسی برای مردم فیلم میسازن نه برای منتقدا واقعا این جمله خنده داره
همین فیلمای ضعیف باعث میشن مردم از فیلمهای کمیک بوکی زده بشن درضمن اینم بگم که حتی فیلمنامه مردپولادین دو هم ننوشتن خبرش همه جا پخش شده بود خدا میونه باز چقدر ب تاخیرش میندازن
نقل قول کردن
The Red Spider Skull
#16 The Red Spider Skull 1396-08-24 20:54
به نقل از iron-bat:
به نقل از Captain Steve Lover:
به نقل از iron-bat:
به نقل از Captain Steve Lover:
metacritic.com/.../...
اگر واندروومن يك قدم رو به جلو براي فيلم هاي دي سي بود ...فيلم ليگ عدالت مجدداً شما را به قلمرو بتمن عليه سوپرمن و جوخه خودكشى و مرد پولادين برميگرداند...
جالب ترين نقد اين بود بنظرم

حالا نقدهای روتن توماتز منتشر بشه چه شود واقعا امیدوارم خیلی پایین نیاد امتیازش روتن توماتز خیلی خیلی سخت گیرانه امتیاز میده اولش که متاش 26 شده بود شاخ در اورده بودم منتقد تلگراف هم بیست داده


اين فيلم بايد همون كارى رو براي Dceuانجام ميداد كه شاهكارى بنام انتقام جويان براي Mcu انجام داد...ولى اين فيلم به توهين بزرگ به انتقام جويان و ژانر ابرقهرمانى بيش نيست...من كه خودم فيلمي كه متاي زير ٦٠ داشته باشه نميبينم...حتى اگه انتقام جويان ٣ و ٤ اينطور بشن!...اين فيلمم ارزش وقت تلف كردن نداره...
ولى واقعاً يونيورس بدى ساختن...چهار تا فيلم ضعيف و يه فيلم عالى اونم بخاطر صدقه سر پتى جنكينز بود كه برنده ي اسكار هست...تنها راه درست شدن فيلم هاي دي سي اينه يه مدت فيلم سازي رو ول كنه ...بعد يه يونيورس جديد راه بندازه بعد از سه چهار سال...اشتباه اصلى اغاز با مَرد پولادين بود...و البته فيلمش هم ضعيف بود...اشتباه دوم اين بود كه با اينكه ديد زك اسنايدر با مَرد پولادين چه گندى زد Bvs رو هم داد به زك...اشتباه سوم زود ساختن فاجعه اى بنام جوخه انتحار(كه بنظرم از FF و هم ضعيف تر بود!) بود...اشتباه چهارم اين بود كه با اينكه ديد زك چه گندى با بي وي اس و مَرد پولادين زده جاستيس ليگ رو هم داد به زك...و حالا اينم نتيجش...يه فاجعه ي ديگه...واقعا معلوم نيست چى واسه اين dceu پيش مياد چون سرنوشتش به اين فيلم مربوط بود...اين فيلم رو ميتونست انتقام جويان رو تكرار كنه...
نمره راتن هم پابين تر از متا ميشه...
واقعاً ليگ عدالت نتيجه اين همه فرصت و پتانسيل از دست رفته و حروم شده ي كركتر هاي محشر دي سي هست كه داخل يه اشغالدونى بنام dceu از بين رفت...چه فيلم هايي ميتونست بشه و چى شد...الان هم دوباره يه سرى دي سي فن متعصب داخل برخى چنل ها و گروپ هاي تلگرام ميان حرف هاي مزخرفشون رو شروع ميكنن...احتمالاً بهونشون اينه كه جاس ويدون گند زد به فيلم!!!!(اينو خودم شنيدم كه ميگن...)

حرف شما درسته بنظرمن حتی فیلم واندر وومنم ی فیلم فوق العاده نبود چون نسبت ب دو فیلم قبلیه دیسی ی پیشرفت خیلی خوب حساب میشد بخاطر همین اینقدر سرو صدا ب پا کرد فیلم خوبی بود میگم ولی فوق العاده نبود من خودم تو همین سایتم بارها از دیسی دفاع کردم و خیلی خیلی امید داشتم ب جاستیس لیگ حتی بارها هم شده چه در این سایت چ جاهای دیگ با خیلیا سر اینکه دیسی بده و فیلم جدیدشم بد میشه و... بحث کردم همیشه هم گفتم ک هم طرفدار دیسیم و هم طرفدار مارول فقط دوست دارم فیلم خوب از این دو ببینم ولی با این نمرات جاستیس لیگ واقعا بدجور تو ذوقم خورد دیگ تقریبا اصلا امیدی ب این یونیورس ندارم انصافا با تک تک این شخصیت ها همچین میشه پولسازی کرد که نگو ولی حیف که دارن تلف میشن انتخاب کارگردانان ضعیف بنظرم اصلیترین عامل اینه که دیسی الان ب این روز افتاده مشکل اینجاست که بعضیا هنوزم مقاومت میکنن و میگن وارنر و دیسی برای مردم فیلم میسازن نه برای منتقدا واقعا این جمله خنده داره

اره برای مردم فیلم میسازن ولی برای مردم احمق !
فیلم خوب خوبه دیگه . مردم هم خوششون میاد. مثل ثور رگناروک
نقل قول کردن
zahed arazi
#17 zahed arazi 1396-08-24 21:12
به نقل از mahsa520:
به نقل از iron-bat:
حیف شخصیتهای دیسی حیف این پتانسیلی ک اینا دارن و اینجوری زک اسنایدر وارنر و دیسی گند میزنه توش واقعا خداروشکر که جاس ویدون اومد روی کار دو نکته‌ي مثبت فيلم هم دقيقا همون نقاط قوت کاري جاس ويدونه. چيزايي که اصلا تو تم تاريک اسنايدر ديدنشون محال بود. آي‌جي‌ان و حتي بقيه نقدها هم همين حرفارو زدن اینم تقریبا حرف یکی از منتقدا بود حیف واقعا واقعا حیف

میدونم حرفم جنجالیه ولی تو رو خدا دی سی رو با مارول مقایسه نکنید. دی سی به جز دو سه شخصیت بقیه اش به گرد مارول نمیرسه. واقعا حقیقته . جدی میگم به خدا. از میزان موفقیت و میزان فروش و محبوبیت و تعداد طرفدار معلومه. نمیگم بده ولی به قول معروف مارول رئال مادرید باشه دی سی مثلا فنر باغچه ترکیه است.
خداییش هم نگاه کنید به جز بتمن و تا حدی هم سوپرمن تو تاریخ واقعا ایا بقیه شخصیت هاش تونستن درجه یک ظاهر بشن؟ بدون تعصب جواب بدید. پس لطفا مقایسه نکنید و هی نگید حیف شخصیت های پر پتانسیل دی سی. اره بتمن و سوپرمن پتانسیل دارن ولی امثال فلش و گرین لنترن و واندرومن اکوامن همون در حد یه سیزن سریالی میتونن جذاب باشن. سایبورگ و اینا هم که دیگه ولش کنید.
مارول 60 ساله شخصیت هاش دست نخوردن ولی دی سی مدام اریجین شخصیت هاش رو عوض میکنه. هی عوضشون میکنه. ریبوت میکنه و ... چرا؟ چون میخواد بهتر میشن ولی همونن که بودن. چون پتانسیل شون همینه
امیدوارم حرفم ناراحتتون نکرده باشه چون واقعا حقیقت رو گفتم

ببینید بحث مقایسه با مارول نیست با این یونیورسی که دیسی ساخته تو خوابم ب مارول نمیرسه ولی من با حرف شما موافق نیستم دلیلشم میگم انصافا این نظر شما هم فک کنم بیشتر از روی عصبانیت بوده که حق هم دارین ببینید وقتی مارول با ی شخصیت پیش پا افتاده ای ب اسم مرد مورچه ای همچین فیلمی میسازه که از بتمن علیه سوپرمن هم بهتر بود پس ببینید با این شخصیت ها چیکار میشه کرد چون شما گفتین فقط بتمن و سوپرمن خوبن منم بخاطر همین با اینا مقایسه میکنم اگه بر این اساس باشه یعنی بتمن در حد مرد مورچه ای هم نیست؟صدرصد اینطور نیست اگه کارگردانای خوب فیلم نامه خوب بازیگران خوب و کم حاشیه و... بودن الان مطمین باشین همین فیلما هم چیزی از فیلمای مارول کم نداشتن مثلا شما نحوه وارد کردن واندر وومن ب فیلم bvsرو نگاه کنید بعد همونو مقایسه کنید با بلک ورود بلک پنتر تو سیویل وار صدرصد همه این عوامل تو خوب بودن یا بد بودن فیلمها تاثیر میزارن من بازم میگم این شخصیت ها حداقل پتانسیل ی فیلم خوب رو دارن اما مهم چگونگی پرداخت ب اونها توی فیلماشونه نمونشم همین واندرومن ک فیلم خوبی بود
نقل قول کردن
pegahmm
#18 pegahmm 1396-08-24 21:16
آقا چرا همه دارين بد ميگين راجب جاستيس ليگ؟؟
پس چرا تو اخبار و اينستا همش داره ازش تعريف ميشه؟؟
من كلي نقد تو توييتر ديدم كه ميگفتن غير از مشكل ويلين و يكم قاطي بودن داستان،خود كاراكتر ها و روابطشون محشرن و كلي فانه
از حق نگذريم اين دوتا مشكل رو اونجرز هم داشتن!
البته من به شخصه دوست داشتم فيلمش خوب نشه راستش،چون ميدونم تمام نقاط قوتش مديون ويدونه درحاليكه اسنايدر اعتبار كارگرداني رو ميبره:|
نقل قول کردن
zahed arazi
#19 zahed arazi 1396-08-24 21:21
#16
اره برای مردم فیلم میسازن ولی برای مردم احمق !
فیلم خوب خوبه دیگه . مردم هم خوششون میاد. مثل ثور رگناروک

اره دقیقا همینه کاش اونایی که این حرفارو میزنن هم این چیزا حالیشون بشه
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1396-08-24 21:24
به نقل از pegahmm:
آقا چرا همه دارين بد ميگين راجب جاستيس ليگ؟؟
پس چرا تو اخبار و اينستا همش داره ازش تعريف ميشه؟؟
من كلي نقد تو توييتر ديدم كه ميگفتن غير از مشكل ويلين و يكم قاطي بودن داستان،خود كاراكتر ها و روابطشون محشرن و كلي فانه
از حق نگذريم اين دوتا مشكل رو اونجرز هم داشتن!
البته من به شخصه دوست داشتم فيلمش خوب نشه راستش،چون ميدونم تمام نقاط قوتش مديون ويدونه درحاليكه اسنايدر اعتبار كارگرداني رو ميبره:|

من فکر کنم دوستان منظورشون نمره منتقدین به این فیلمه که فعلا تو متاکریتیک 50 گرفته از 100
و البته من واقعا نفهمیدم نقاط ضعف اینچنینی چه ربطی به اونجرز داره؟!
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#21 Captain Steve Lover 1396-08-24 21:30
نمره جاستيس ليگ در راتن توسط Movie App لو رفت
www.cbr.com/.../
٤٨
نقل قول کردن
pegahmm
#22 pegahmm 1396-08-24 22:05
به نقل از mtm:
به نقل از pegahmm:
آقا چرا همه دارين بد ميگين راجب جاستيس ليگ؟؟
پس چرا تو اخبار و اينستا همش داره ازش تعريف ميشه؟؟
من كلي نقد تو توييتر ديدم كه ميگفتن غير از مشكل ويلين و يكم قاطي بودن داستان،خود كاراكتر ها و روابطشون محشرن و كلي فانه
از حق نگذريم اين دوتا مشكل رو اونجرز هم داشتن!
البته من به شخصه دوست داشتم فيلمش خوب نشه راستش،چون ميدونم تمام نقاط قوتش مديون ويدونه درحاليكه اسنايدر اعتبار كارگرداني رو ميبره:|

من فکر کنم دوستان منظورشون نمره منتقدین به این فیلمه که فعلا تو متاکریتیک 50 گرفته از 100
و البته من واقعا نفهمیدم نقاط ضعف اینچنینی چه ربطی به اونجرز داره؟!



منظورم اينه كه اونجرز هم اين مشكلات رو داشت خصوصا قسمت دوم اما بازم خيلي فيلم خوبي بود بنظرم
Imdb معتبر نيست؟چون نمرش اونجا ٨/٥ شده كه؟
نقل قول کردن
alibigi666
#23 alibigi666 1396-08-24 22:11
تشکر بابت مقاله به نظرم فیلم اکوامنم مثل بلک پنتر(باتوجه به تریلرهایی که ازش دیدیم) میتونه یه فیلم متفاوت ابرقهرمانیو به مانشون بده مخصوصا کارگردان باتجربه خوبیم دارم به نظرم پتانسیل عظیمی داره مخصوصا اگه قسمت اولش خوب باشه میتونیم یه سه گانه خوشگلم ازش ببنیم که به نظرم با این دشمنای رنگارنگیم که داره چیز خوبی ازاب دربیاد!

راجب jl ال تقریبا وقتی نمرشو دیدم هرچند انچنانم بد نشد مثل بی وی سی وبه نظرم بالاترمیره (الان مثلا11تامثبت گرفته 17تامتوسط و3تامنفی که پیشرفت زیادی نسبت به صبح داشت) ولی درکل خیلی نارحت شدم نمیدونم چرا امید زیادی داشتم بالای 65 باشه ولی متاسفانه نکته ای که فراموش کردم زک اسنایدر بود! درسته ویدن امد ولی متاسفانه دیرامد!

زک اسنایدر تو کل عمرش یه فیلمش نتونسته حتی به نمره60 برسه تومتاریتیک!چه توسبک ترسناکش چه انیمیشنش چه ابرقهرمانیش اصلا این بشر فقط برای متفاوت بودن کارایی میکنه که گند میزنه توکل فیلم نمیدونم چه اتویی از سران وارنر داره این همه بهش فیلم میدن!

این نمرات متاریتیک کل فیلمایه که کارگردانی کرده! این استاد:

300 :52

300: Rise of an Empire:48

Dawn of the Dead:59

Sucker Punch:33

Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole:53

watchman:56

Man of Steel:55

BVS:44

ولی عملا دیگه مازک اسنایدر تودنیای سینمایی دیسی نمیبینیم اگه تاجاستیس لیگ 1 فاز یک درنظر بگیریم 3تااز5تافیلم منتشرشدش توسط اسنایدر بود حالا بافیلم اکوامن اگه شروع فاز2 دیسی بدونیم الان 4.5تافیلم بعدی یعنی واندروومن2 .بتمن.شزم وبتگرل وهرفیلمی که خبرش امده ماهیچ اثری ازین موجود خبیث! اسنایدر نمیبینیم پس پس قطعا اوضاع دیسی شدیدا روبه جلو پیش میره

وراجب اون دوستمون که گفت کلا کارکترای دیسی درمجموع درحدمارول نیستن بگم واقعا مبنای این حرفش چیه؟ اگه مثلا محافظین کهکشان وامثال این کارکترای مارول چندساله نمایان شده چون هرکدوم ازین کارکترا دسته کارگردان خوبی افتاده وگرنه کی فکرمیکرد همین محافظین کهکشان فیلمش موفق شه؟یاهمین بلک پنتر ؟ازنظر میزان فروش کمیکم تاحدودی برابرن حالا مارول چندساله یکم بهتره راجب کارکترای دیسیم جز بتمن سوپرمن وواندروومنم کلی کارکتر با پتانسیل بالا داره فقط یه کارگردان خوب نیازه تااونو به بهترین شکل توپرده سینما بیاره واقعا نمیدونم برچه اساس میگی گرین لنتر فلش اکوامن پنانسیل نداره !

اما راجب ریبورت کمیکا اینا هیچ ربطی به بدبودن کارکترنداره صرفا جهت ایجاد نواوریه ولی حتی هرکارکتری باریبورت بشه بهترش کرد چه ایرادی داره ؟ ولی درکل کارکترای دیسی بعدهرریبورت صرفا مسائل کلانش که تغییر نکرده ! مثلا بتمن بعد هرریبورتش ابرقدرت که گیرش نیومده! یا فلش بعد هرریبورت جادوگر که نشده! کارکترشون همون بوده که قبلا بوده فقط درمجموع تغییراته داستانی داشتن
هرکارکتری لیاقت رشد کردنو داره
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#24 CAPTAIN DIAR 1396-08-25 00:04
سلام استاد.من یه مقاله درمورد فیلم لیگ عدالت نوشتم و برای سایت سند کردم اما گفتند که مورد قبول شما واقع نشده.ازتون خواهش میکنم دوباره به مقاله من یه نگاهی بندازید.به خدا ارزشش رو داره که بره روی سایت.باور کنید خیلی براش زحمت کشیدم چون خودم نوشتمش و از سایت های خارجی ترجمه نکردم.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#25 Cap-Spider Potter 1396-08-25 02:46
ممنون بابت مقاله...
خیلی عالی بود...
من از شخصیت آکوامن خیلی خوشم میاد منتها نمیدونم چرا ورژن سینماییش تو دلم نمیره ! واقعا دلیلش رو نمیدونم اما اصلا باهاش حال نمیکنم... با اینکه شخصیت آکوامن توی عالم کمیک از قهرمان های محبوبمه... البت از روی چهار تا تریلر نمیشه قضاوت درستی کرد باید بعد از دیدن جاستیس لیگ دربارش نظر داد...


به نقل از pegahmm:
به نقل از mtm:
به نقل از pegahmm:
آقا چرا همه دارين بد ميگين راجب جاستيس ليگ؟؟
پس چرا تو اخبار و اينستا همش داره ازش تعريف ميشه؟؟
من كلي نقد تو توييتر ديدم كه ميگفتن غير از مشكل ويلين و يكم قاطي بودن داستان،خود كاراكتر ها و روابطشون محشرن و كلي فانه
از حق نگذريم اين دوتا مشكل رو اونجرز هم داشتن!
البته من به شخصه دوست داشتم فيلمش خوب نشه راستش،چون ميدونم تمام نقاط قوتش مديون ويدونه درحاليكه اسنايدر اعتبار كارگرداني رو ميبره:|

من فکر کنم دوستان منظورشون نمره منتقدین به این فیلمه که فعلا تو متاکریتیک 50 گرفته از 100
و البته من واقعا نفهمیدم نقاط ضعف اینچنینی چه ربطی به اونجرز داره؟!



منظورم اينه كه اونجرز هم اين مشكلات رو داشت خصوصا قسمت دوم اما بازم خيلي فيلم خوبي بود بنظرم
Imdb معتبر نيست؟چون نمرش اونجا ٨/٥ شده كه؟



په مورچه چیه که کله پاچش چی باشه !
imdb که بیشتر یه شوخیه ! یه جوک !... این عقیده منه...
بعد هم imdb تا بخواد رتبه ثابتی به فیلم بده کلی زمان میبره و چند صد هزار نفر رای میدن...فعلا که فقط 7 هزار نفر رای دادن و 8.4 از این تعداد رای ها، رتبه شاخی نیس !...
درباره اونجرز هم مخالفم... داستان و شخصیت پردازی هردو اثر اونجرز که نقص نداشت... از ویلین هاشونم که هرچی بگی، کم گفتی !

ولی دلمون خوش بود دیگه میتونیم چند تا اثر توپ از دی سی ببینیم، اما باید یاد بگیریم دیگه رویایی فکر نکنیم !!...
تا اینجا که جاستیس لیگ ظاهرا شکست خورده...
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1396-08-25 06:39
به نقل از CAPTAIN DIAR:
سلام استاد.من یه مقاله درمورد فیلم لیگ عدالت نوشتم و برای سایت سند کردم اما گفتند که مورد قبول شما واقع نشده.ازتون خواهش میکنم دوباره به مقاله من یه نگاهی بندازید.به خدا ارزشش رو داره که بره روی سایت.باور کنید خیلی براش زحمت کشیدم چون خودم نوشتمش و از سایت های خارجی ترجمه نکردم.

ببینید دوست عزیز و گرامی
به نظر من رتبه بندی شخصیت های دی سی رو بسپاریم به سایت هایی که ادعای دی سی فن بودن دارن. شما چنین مقاله ای روی سایت من بذاری هزارتا حرف و حدیث میشه که سایت spidey.ir فلان شخصیت رو رتبه اش رو اینجوری کرد و اونجوری
واقعا اگه میخواهیم به دنیای کمیک خدمت کنیم میتونیم مثل من بیاییم دشمنان و کمیک برتر فلان شخصیت رو بذاریم ولی راستش به نظرم رتبه بندی شخصیت های دی سی واقعا دردی رو دوا نمیکنه و اطلاعاتی به کاربرا اضافه نمیکنه جز اینکه یک سری دعوا راه بندازه
ولی بازم اگه اصرار داری باشه ... میذاریم. ما که جنجال کم نداشتیم. اینم روش
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1396-08-25 06:58
به نقل از alibigi666:


وراجب اون دوستمون که گفت کلا کارکترای دیسی درمجموع درحدمارول نیستن بگم واقعا مبنای این حرفش چیه؟ اگه مثلا محافظین کهکشان وامثال این کارکترای مارول چندساله نمایان شده چون هرکدوم ازین کارکترا دسته کارگردان خوبی افتاده وگرنه کی فکرمیکرد همین محافظین کهکشان فیلمش موفق شه؟یاهمین بلک پنتر ؟ازنظر میزان فروش کمیکم تاحدودی برابرن حالا مارول چندساله یکم بهتره راجب کارکترای دیسیم جز بتمن سوپرمن وواندروومنم کلی کارکتر با پتانسیل بالا داره فقط یه کارگردان خوب نیازه تااونو به بهترین شکل توپرده سینما بیاره واقعا نمیدونم برچه اساس میگی گرین لنتر فلش اکوامن پنانسیل نداره !

اما راجب ریبورت کمیکا اینا هیچ ربطی به بدبودن کارکترنداره صرفا جهت ایجاد نواوریه ولی حتی هرکارکتری باریبورت بشه بهترش کرد چه ایرادی داره ؟ ولی درکل کارکترای دیسی بعدهرریبورت صرفا مسائل کلانش که تغییر نکرده ! مثلا بتمن بعد هرریبورتش ابرقدرت که گیرش نیومده! یا فلش بعد هرریبورت جادوگر که نشده! کارکترشون همون بوده که قبلا بوده فقط درمجموع تغییراته داستانی داشتن
هرکارکتری لیاقت رشد کردنو داره

راستش رو بخواهید منم قویا اعتقاد دارم شخصیت های مارول از دی سی بهتره. متنوع تر هم هستند. این عقیده من نیست فقط . عقیده اکثریت کارشناسان هستش. دلیلش هم کاملا مشخصه . ببینید شخصیت های دی سی که الان مطرح هستند همشون در عصر طلایی دوران کمیک خلق شدند یعنی دهه 40 میلادی. البته این عصر طلایی اسمش golden age هستش. ولی طلایی لزوما به معنای بهترین نیست چون هر چیزی که قدمتش میره بالا عصر اولش رو میگن طلایی و بعدش رو نقره ای و بعدشم برنزی. اون موقع سوپرهیروها جدید بودند و fresh. تقریبا شما هر ایده ای مطرح میکردی گل میکرد و مطرح میشد. داستان هاش اون موقع رو بخونی میبینی که همه شخصیت ها تقریبا یک جور شخصیت پردازی دارن. داستان ها الان خیلی لوسه. عمق ندارن. دی سی محصول همون دوره است. یعنی سوپرمن و واندرومن و بتمن محصول همون دوره هستند که الانم برترین های دی سی هستند. و البته اینکه هر کدوم از اینا یکی خلق کرده با علایق مختلف. شما تم مشترکی بین اونا پیدا نمیکنی جز اینکه مثلا سوپرمن یا واندرومن انسان نیستند و حالت خدا دارند و alien محسوب میشن در میان انسان ها .
اما شخصیت های مارول که الان مطرح هستند به جز کاپیتان امریکا کدومشون محصول اون دوره هستند؟ هیچ کدوم. از چهرا شگفت انگیز گرفته تا مردان ایکس و ایرون من و اسپایدرمنو هالک و اونجرز همه دهه 60 میلادی خلق شدند (عصر نقره ای). یعنی اون موقع تجربیات قبلی انجام شده بود. ازمون و خطاها صورت گرفته بود و کسی مثل استن لی با خلق این شخصیت ها سنت شکنی کرد. از همین شخصیت ها بود که دنیای کمیک پیچیده تر شد. آرک به وجود اومد. داستان ها عمیق تر شد و همه چیز رنگ و بوی مدرن گرفت. ضمن اینکه تمام شخصیت های اون موقع مارول از دل و بستر بحران های اجتماعی دهه 60 میلادی امریکا خلق شدند. یعنی نژاد پرستی و معضلات عدیده اجتماعی مثل نابرابری و ... به خاطر همینه که همشون برخلاف قهرمان های دی سی flawed بودند یعنی یه نقطه صعف داشتند. این نقطه ضعف شخصیتی یا مثل هالک در حشم بود یا مثل مرد عنکبوتی در انزوا بود یا غرور بود مثل ثور یا طمع و منفعت طلبی بود مثل تونی استارک که معمولا به صورت یک نقص فیزیکی مثل قلی خراب تونی یا چشم نابینای مت مورداک متجسم میشد.
یا مثلا مشکلات خانوادگی چهار شگفت انگیز که باعث میشد خواننده باهاشون همذات پنداری کنه . و کلا فرق اصلی مارول و دی سی هم همینه . یعنی خاکی هستند مارولی ها. street level هستند و مثل سوپرمن و اکوامن و واندرومن از جای دیگه ای نیومدن. بچه همین دور و بر ها هستند!
و البته تفاوت اصلی دیگه اینه که همشون رد پای استن لی رو دارن. یعنی یکی تو بین همشون مشترکه که خالقشونه . این باعث شده همشون یه تم مشترک داشته باشند.
ودرباره اینکه گفتید کارگردان باعث موفقیت شخصیت های نارول میشه تا حدی درسته ولی نه صد در صد . وقتی هر شخصیت رویش دست گذاشته میشه و موفق میشه پس یعنی شخصیته پتانسیل داره.
و همون طور که گفته شد مارول متنوع شده. شما ببین فقط توی یونیورس اکس من چقدر و چقدر شخصیت درجه یک هست حالا چه برسه به اونجرز و چهار شگفت انگیز و اسپایدرمن و .....
یعنی مارول کلا دستش بازه چون تعداد شخصیت های درجه یکش از دی سی بیشتره ولی دی سی فقط همون چند شخصیت محدود رو داره
و اینی هم که میگه اریجینشون عوض میشه، ریبوت میشن و تایم لانشون عوض میشه واقعا درسته. بارها و بارها شخصیت ها رو تغییر میده تا fresh بشن. حالا بتمن استثنا است چون نیازی به تغییر نداره ولی خیلی از شخصیت های دی سی مدام دارن عوض میشن.
و البته یه چیزی من بگم برای همیشه یادتون بمونه. مارول همیشه در طول تاریخ فروش کمیک هاش از دی سی بیشتر بود مگر اون اوایل دهه 60 میلادی که تازه قهرمان های جدیدش خلق شده بودن که اونم چون توزیع کننده اش دی سی بود و نمیذاشت زیاد کمیک چا کنه بود ولی خیلی زود اوضاع درست شد. یه بار هم یادم هست که وقتی new 52 اومد دی سی چند ماه از مارول جلو زد. ولی بقیه سالها همیشه مارول جلو بوده.
من یه جا خوندم که فرو شکل کمیک های ایکس من از فروش کل کمیک های مارول دتاریخ دی سی بیشتر بوده! شما حالا دیگه حساب بقیه اش رو بکن
و در اخر بگم که این به این معنی نیست که من میگم دی سی بده. بله من همیشه گفتم و میگم که مارول بهتره. واقعا هم بهتره ولی دی سی هم خوبه. من خیلی دی سی رو دوست دارم. ولی بحث مقایسه که برسه مارول صد در صد از دی سی جلوتره و شخصیت های بهتری داره
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#28 CAPTAIN DIAR 1396-08-25 10:19
به نقل از mtm:
به نقل از CAPTAIN DIAR:
سلام استاد.من یه مقاله درمورد فیلم لیگ عدالت نوشتم و برای سایت سند کردم اما گفتند که مورد قبول شما واقع نشده.ازتون خواهش میکنم دوباره به مقاله من یه نگاهی بندازید.به خدا ارزشش رو داره که بره روی سایت.باور کنید خیلی براش زحمت کشیدم چون خودم نوشتمش و از سایت های خارجی ترجمه نکردم.

ببینید دوست عزیز و گرامی
به نظر من رتبه بندی شخصیت های دی سی رو بسپاریم به سایت هایی که ادعای دی سی فن بودن دارن. شما چنین مقاله ای روی سایت من بذاری هزارتا حرف و حدیث میشه که سایت spidey.ir فلان شخصیت رو رتبه اش رو اینجوری کرد و اونجوری
واقعا اگه میخواهیم به دنیای کمیک خدمت کنیم میتونیم مثل من بیاییم دشمنان و کمیک برتر فلان شخصیت رو بذاریم ولی راستش به نظرم رتبه بندی شخصیت های دی سی واقعا دردی رو دوا نمیکنه و اطلاعاتی به کاربرا اضافه نمیکنه جز اینکه یک سری دعوا راه بندازه
ولی بازم اگه اصرار داری باشه ... میذاریم. ما که جنجال کم نداشتیم. اینم روش

سلام خدمت استاد ترابی عزیز.همین که واسه من ارزش قائل شدید و جوابم رو دادید،خیلی برام با ارزشه.اگر هم فکر میکنید که این مقاله مناسب نیست،اصلا اشکالی نداره.من فقط خواستم کمکی به سایت و بچه های سایت کرده باشم.بازم ممنون که وقت گذاشتید و جوابمو دادید.
نقل قول کردن
Marc Spector
#29 Marc Spector 1396-08-25 18:00
#15
اکثریت حرفتون رو تایید میکنم ولی واندر وومن به نظر من مشکلات اصلیش (آرس)و(گال گادوت) بودن که اولی زیاد عمق نداشت و دومی هم ممکنه مدل یا حتی بازیگر خوبی برای فیلم هایی مثل سریع و خشن باشه ولی برای واندر وومن صد درصد انتخاب درستی نبود،ولی بقیه فیلم واندر وومن حرف نداشت از جمله (کریس پاین) که هرچی تعریف کنم بازم کمه.(البته درسته که پتی جنکینز گفته بود ویلن اصلی فیلم جنگ هستش ولی انصافا برای ساخت یه فیلم کمیک بوکی که قراره بخشی از دنیای سینمایی هم باشه نباید اینطوری میبود حتی کاپیتان آمریکا:اولین انتقام جو هم با ارتش آلمان نمیجنگید با هایدرا میجنگید یعنی یکی از اصلی ترین ویلن هاش).

درباره ی زک اسنایدر هم باید بگم این آقا قبل از اینکه منتقدا بهش ایراداتشو بگن خودش ایراداتشو میدونه ولی متاسفانه(کودوم بقالی میگه ماست من ترشه!!؟؟)
مقاله هم دیگه استاد خودتون میدونید دیگه در یک کلام (عالی).
نقل قول کردن
the Phoenix
#30 the Phoenix 1396-09-06 15:21
به نقل از امیر رضا:
سلام ممنون بابت مقاله
اقاي ترابي يك سوال داشتم لطفا جواب بديد
مجله عصر مصور هنوز هم چاپ ميشه؟ به سايتش ميرم نوشته
{{لطفا منتظر بمانيد }}

بله چاپ میشه من تازه شماره 50 شو گرفتم
;-)
نقل قول کردن
old man omid
#31 old man omid 1397-10-01 10:34
به نقل از pegahmm:
آقا چرا همه دارين بد ميگين راجب جاستيس ليگ؟؟
پس چرا تو اخبار و اينستا همش داره ازش تعريف ميشه؟؟
من كلي نقد تو توييتر ديدم كه ميگفتن غير از مشكل ويلين و يكم قاطي بودن داستان،خود كاراكتر ها و روابطشون محشرن و كلي فانه
از حق نگذريم اين دوتا مشكل رو اونجرز هم داشتن!
البته من به شخصه دوست داشتم فيلمش خوب نشه راستش،چون ميدونم تمام نقاط قوتش مديون ويدونه درحاليكه اسنايدر اعتبار كارگرداني رو ميبره:|



شما نقد فیلم جاستیس لیگ رو از هم سایت بخون و ببین فیلم چه ضلف هایی داره.فیلم اونجرز مشکل ویلن داشت؟؟؟؟؟؟
به نظر من اگه به فیلم اونجرز از ۱۰۰ بدیم ۹۰ به فیلم جاستیس لیگ باید ۱۰ بدیم.این فیلم انقدر ضعق داره که نگو.به غیر از تیکه ای که فلش داره شمشیر واندرومن رو بهش میده،بقیه ی فیلم ارزش سطل اشغال رو هم نداره.
من که یک دی سی فن هستم دارم این رو میگم!پس نه طرفداری میکنم نه چیز دیگه.واقعیت رو باید پذیرفت.




ممنون از مقاله عالی بود.دیزاین شاه مرده رو خیلی دوست داشتم.
نقل قول کردن
Javad_1381
#32 Javad_1381 1397-10-15 20:16
به نقل از Captain Steve Lover:
metacritic.com/.../...
اگر واندروومن يك قدم رو به جلو براي فيلم هاي دي سي بود ...فيلم ليگ عدالت مجدداً شما را به قلمرو بتمن عليه سوپرمن و جوخه خودكشى و مرد پولادين برميگرداند...
جالب ترين نقد اين بود بنظرم

تا وقتی که فیلمای مهمی مث جاستیس لیگ و بتمن علیه سوپرمن رو میدن به زک اسنایدر بسازه وضع همینه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید