10 کمیک برتر «فالکون» (Falcon)

10 کمیک برتر  فالکون (Falcon)  فالکن سم ویلسون شاهین داستان کامیک استریپ بوک

به مناسبت پخش سریال "فالکون و سرباز زمستان" ، 10 داستان برتری که سم ویلسون در آن حضور داشته را خدمت شما معرفی میکنیم.

همچنین در این مقاله با حقایق مهم شخصیت فالکون آشنا میشوید. برای آشنایی با نسخه های عجیب و غریب این شخصیت نیز این مقاله را بخوانید.

 

10- شماره های 117 تا 119  از کمیک Captain America

کمیک falcon

همیشه کمیکی که فلان شخصیت در آن خلق شده جزو ضروری ها به حساب میاد. کمیک شماره 117 از کمیک Captain America هم سال 1969 منتشر شد ، یعنی در run اریجینال استن لی برای کاپیتان آمریکا و در این شماره فالکون خلق شد که اتفاق بسیار مهمی در دنیای کمیک بود. البته داستان این کمیک کمی عجیب است. شاهین دست آموز سم ویلسون کاپیتان آمریکا را از دست گروهی فاشیستی به نام The Exiles نجات میدهد (البته جسم استیو از طریق مکعب کیهانی با رد اسکال تعویض شده بود). این اتفاق در جزیره ای متروکه رخ میدهد. در اولین حضور شخصیت فالکون او بسان یک علاقمند به پرندگان به تصویر کشیده شد که در آموزش آنها تخصص دارد اما در پایان شماره 117 لقب خود و همچنین لباس مخصوصی برایش دست و پا میشود. این اتفاق به لطف استیو انجام میشود و استیو در دو شماره بعدی حتی بهش آموزش های رزمی و مبارزه میدهد و با هم با رد اسکال مبارزه میکنند...

 

9- شماره 4 از کمیک Marvel Premiere

 شماره 4 از کمیک Marvel Premiere

گفته میشه لباس اول فالكون (كه سبز رنگ بود و بال نداشت) را طراح برجسته مارول یعنی «جین كولان» خلق كرد که در مورد قبلی به کمیکش اشاره شد. ولی اونی كه ما بیشتر میشناسیم ، یعنی اونی كه قرمز رنگه و فالكون در آن بال های قرمز رنگ دارد را جان رومیتا خلق كرد. اینم از اون لباس های زیبا و البته ساده و موثری هستش كه جان رومیتا در خلقش تبحر خاصی دارد. در این داستان فالکون به دنبال دستگیری قاتلی به نام Silencer است و راستش را بخواهید داستانش خیلی معمولیه ولی این کمیک هم به خاطر اینکه لباس کلاسیک فالکون در آن خلق شد و هم به خاطر اینکه اولین کمیک فالکونه که در آن به تنهایی حضور یافته بسیار مهمه.

 

8- شماره 133 از کمیک کاپیتان آمریکا

شماره 133 از کمیک کاپیتان آمریکا

در این شماره بود که سم ویلسون به طور رسمی به عنوان دستیار یا بهتره بگیم همکار استیو راجرز در مبارزه با جنایت تبدیل شد و جالبه که شخصیت خبیث مهمی مثل «موداک» در داستان بود که به محله سیاه پوستان آمریکا یعنی هارلم حمله کرد. البته باز هم داستانی استاندارد را شاهد بودیم ولی بسیار مهم بود چون سالها رفاقت و شراکت و داستان های مشترک بین فالکون و کاپیتان آمریکا را کلید زد.

 

7- شماره های ۱۹۳ تا ۲۰۰ سری کمیک های کاپیتان آمریکا و فالکون

7- شماره های ۱۹۳ تا ۲۰۰ سری کمیک های کاپیتان آمریکا و فالکون

این داستان توسط جک کربی و پس از چند سال غیبتش در مارول و حضورش در دی سی و خلق کردن شخصیت هایی همچون دارک ساید و نیو گادز نوشته شده است که اولین آرک او نیز برای سری کاپیتان آمریکا و فالکون و به نوعی بازیابی این سری میباشد. کربی در این داستان گروهی از خلافکارانی را که خارج از خط زمانی خودشان هستند را به ما معرفی میکند که میخواهند بمب صوتی را فعال سازند و بوسیله آن مردم را دیوانه و عصبانی کنند و آشوبی به پا سازند. اولین آرک جک کربی سری کاپیتان آمریکا و فالکون را تقویت ساخت و همچنین دارای صحنه های اکشن و درام بسیار خوبی بود. علاوه بر این چه کسی هست که نخواهد کربی را دوباره در حال به تصویر کشیدن کاپیتان آمریکایی که نگران حال و روز کشورش میباشد ببیند؟؟

 

6- شماره های ۱۳۷ و ۱۳۸ سری کمیک های کاپیتان آمریکا و فالکون

  شماره های ۱۳۷ و ۱۳۸ سری کمیک های کاپیتان آمریکا و فالکون

این داستان توسط استن لی و جین کولان و در سال ۱۹۷۱ نوشته شد. در این داستان فالکون سعی میکند تا با دستگیر کردن اسپایدرمن نگرانی اش را نسبت به او نشان دهد ( در واقع او فکر میکند که اسپایدرمن یک شورشی است ) . در هرحال او در تلاش هایش برای دستگیری اسپایدرمن بی نتیجه میماند و نمیتواند او را دستگیر کند . او سپس بدست شروری به نام «استون فیس» (stone face)، دزدیده و زندانی میشود . با اینکه از اول این داستان به نوعی یک دشمنی میان فالکون و اسپایدرمن چینی شده بود اما پس از ربوده شدن فالکون توسط شخصیت خبیثی به نام استون فیس یک نوع حس مسئولیت در این باره پیدا میکند و راهی نجات فالکون میشود . صفحات پایانی این کمیک شامل همکاری بین اسپایدرمن، فالکون و کاپیتان آمریکا برای دستگیری «استون فیس» میشود. در كل  این داستان را نمیتوان یکی از آن داستان های تاریخی و پر معنی لقب داد اما یکی از اولین تیم آپ های اسپایدرمن با کاپیتان آمریکا و ایده "تبدیل شدن دشمنان به دوستان" را دربرمیگرد.

 

5- شماره های ۱۷۷ تا ۱۸۶ سری کمیک های کاپیتان آمریکا و فالکون

 شماره های ۱۷۷ تا ۱۸۶ سری کمیک های کاپیتان آمریکا و فالکون

این داستان توسط استیو انگلهارت نوشته شده و داستانش از جایی آغاز میشود که پس از اتفاقی که برای کاپیتان آمریکا در آرك Secret Empire افتاد او تصمیم میگیرد تا از هویت قبلی خود کناره گیری کند و دیگر آن لباس آبی خود را نپوشد و دیگر آن سپر را به دست های خود نگیرد تا با آن به مقابله با جرم و جنایت بپردازد. بنابراین برای خود هویت جدیدی دست و پا  میكند و اسم خودش رو «نومَد» (Nomad) میگذارد . در همین حین فالکون در حال عادت كردن به این است كه خودش بدون كاپيتان آمریكا به قهرمان بازی بپردازد. البته عده ای برای جانشینی Cap تست میدهند و در نهایت یك نفر به نام Roscoe ، جای cap را میگیرد. در هر حال خیلی زود  استیو راجرز بخاطر نقشه های رد اسکال دوباره به هویت اصلی خود برمیگردد. ضمنا صفحات پایانی این آرک شامل اوریجین شخصیت فالکون و چگونگی تبدیل او به این شخصیت میباشد.

 

4- شماره های ۱۵۳ تا ۱۵۶ از سری کمیک های کاپیتان آمریکا و فالکون

  شماره های ۱۵۳ تا ۱۵۶ از سری کمیک های کاپیتان آمریکا و فالکون

این داستان حول شخصیتی به نام ویلیام برنساید میچرخد که میتوان او را در این داستان به نوعی کاپیتان آمریکا دوم دانست !!! ویلیم برنساید فردی بود که کاپیتان آمریکا را بسیار دوست داشت و تصمیم گرفت تا به این خاطر برای  دومین پروژه ابر سربازها در طی جنگ کره داوطلب شود. هرچند بعد از تمام شدن جنگ مقامات فهمیدند که نیازی به ویلیام ندارند. بعدها و زمانی که ویلیام در زمان حال حاضر شد تبدیل به آدمی نفرت انگیز شده بود که نمیتوانست درک کند چرا کاپیتان آمریکا با یک جوان سیاه آمریکایی مانند فالکون میچرخد که نتیجه این تنفر به رویارویی بین کاپیتان آمریکا – فالکون – مامور ۱۳ و ویلیام میشود.

 

3- شماره های ۱۶۹ تا ۱۷۶ سری کاپیتان آمریکا و فالکون

3- شماره های ۱۶۹ تا ۱۷۶ سری کاپیتان آمریکا و فالکون

داستان سیکرت امپایر برترین داستان مشترک کاپیتان آمریکا و فالکون میباشد. داستانی که نه تنها در پس خط داستانی عالیش حرکت میکند بلکه نشان میدهد كاپیتان آمریكا برای پایبندی به آرمان های خودش حتی حاضر است به مقامان بلند پایه آمریكا نیز پشت كند چون ردگیری یک دسیسه به او نشان میدهد كه پای خیانت یكی از مقام های بلند بالای کشور آمریكا در میان است. (توضیح: شخصیت خبیث این داستان معلوم میشه همون رئیس جمهور آمریكاست!!! در واقع مارول میخواست با این داستان تلویحا ریچارد نیكسون و رسوایی "واتر گیت" را محكوم كنه) . نقش فالکون هم در داستان بسیار بسزا است. فالکون در این داستان شخصیتی است که دیگر از اینکه که یک فرد با یک پرنده باشد که در کنار کاپیتان آمریکا مبارزه میکند خسته شده است. بنابراین به بلک پنتر رجوع کرده و یک ورژن جدید از لباسش را به تن میکند.

 

2- شماره 1 از کمیک All-New Captain America

 شماره 1 از کمیک All-New Captain America

در این شماره تاریخی برای اولین بار شاهد بودیم که سم ویلسون رسما جانشین استیو راجرز شد. او سالها به عنوان فالکون در کنار استیو راجرز جنگیده و رفیق فابریک او به شمار می آمد. تا اینکه شروری به نام Iron Nail کاری کرد که استیو پیر بشه (یعنی به سن واقعی خودش برگرده) بنابراین استیو از ویلسون خواست تا جایش رو بگیره. سم ویلسون جانشین خوبی بود برای Cap تا اینکه استیو برگشت.

 

1- فالکون و وینتر سولجر

  فالکون و وینتر سولجر کمیک

سم ویلسون و باکی بارنز در طول ده های گذشته در کنار هم دیده شده اند ولی اکثر اوقات نقش مکمل داشتند در داستان هایی که تمرکز آنها روی استیو راجرز بود. یعنی دوستی و شراکت آنان هرگز به عنوان داستان اصلی مورد اشاره قرار نگرفته بود. تا اینکه در سال 2020 «درک لندی» و «فدریکو ویسنتینی» با هم متحد شدند تا سری کمیک بوکی Falcon and Winter Soldier را خلق کنند. این سری  و حال و هوای اون خیلی هم به سریال این دو شخصیت در دیزنی پلاس ربط داره و در آن سعی میکنند هویت رهبر جدید هایدرا را بفهمند. در واقع هیچ کمیک بوک بهتری برای شما نیست تا با خوندنش با این دو شخصیت آشنا شوید.

 

نویسنده و مترجم : امیرحسام رنجبر

Sherlockian

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 حقیقتی که باید درباره "فالکون" بدانید

 10 حقیقت مهمی که طرفداران سریال فالکون و سرباز زمستان باید درمورد «جان واکر» (کاپیتان آمریکای جدید) بدانند

 15 حقیقتی که باید درباره کاپیتان آمریکا بدانید

15 لباس برتر کاپیتان آمریکا

10 نسخه عجیب و غریب از کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک !

15 سپر برتر کاپیتان آمریکا

15 کاور برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

اولین حضور کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

10 كمیك برتر كاپیتان آمریكا (CAPTAIN AMERICA)

معرفی 10 دشمن برتر کاپیتان آمریکا (CAPTAIN AMERICA)

10 نسخه عجیب و غریب از کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک !

معرفی شخصیت: جانشینان کاپیتان آمریکا

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-02-07 09:22
سلام
ممنون بابت مقاله.
سایت اسپایدی هم که این روزها داره برای فالکون و باکی سنگ تموم گذاشته و حالا هم که مقاله برترین داستان های شخصیت فالکون رو میگه. هرچی جلوتر رفته میشه میبنیم که کیفیت کمیک ها هم بالاتر میره و از کلمات بزرگتری در توصیفشون استفاده میشه. البته در کل به نظرم فالکون توی دنیای سینمایی مارول ب خاطر قدرت های ساده ترش بیشتر میشه باهاش ارتباط بر قرار کرد.
با تشکر
نقل قول کردن
THE THOR LOVER
#2 THE THOR LOVER 1400-02-07 10:53
سلام خدمت همه عزیزان سایت و همچنین آقای رنجبر عزیز.
خب ، فالکون شخصیت خیلی باحالی هست، چیزی که منو جذب این شخصیت می‌کنه اینه که هیچوقت نوچه(سایدکیک) کاپیتان نبوده، بلکه بیشتر مثل به همکار و رفیق برای کاپیتان بوده، نمیدونم چرا داستان های معرکه چندان زیادی براش نوشته نشده، یعنی از مورد پنج به این ور تازه کمیک ها شروع به معرکه بودن میکنن، از اونجا به قبل هم ظاهراً داستان ساده ای داشتند، الان هم که بخاطر سریال فالکون و سرباز زمستان، این دو شخصیت در اوج محبوبیت خودشون هستن و معمولا دهان ها با نام این دو بزرگوار گشوده میشه، امیدوارم بعد از این سریال مارول بیش از پیش از پتانسیل این دو استفاده کنه، از این چند مورد فقط مورد یک رو خوندم، خیلی محشره، پیشنهاد میکنم حتما بخونیدش، با تشکر از آقای رنجبر بخاطر این مقاله عالی، خسته نباشید (میگم الان به بخش برترین کمیک شخصیت ها سر زدم، دمتون گرم واقعا از بزرگترین و غنی ترین آرشیو های جهان بود!!! اگه سایت های خارجی از وجود این مقالات با خبر بشن، قطعا همشو به انگلیسی ترجمه میکنن)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#3 AmirhoseinJafari2005 1400-02-07 11:16
عالی بود
خسته نباشید :-)
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#4 Ehsan Spider 1400-02-07 13:02
سلام

خیلی ممنون اقای رنجبر، دستتون درد نکنه.

والا این روزها اینقدر از فالکون گفتم که دیگه نمیدونم چی بگم. ولی خیلی ممنون دستتون درد نکنه.
نقل قول کردن
P.B.P
#5 P.B.P 1400-02-08 00:18
سلام ممنون از آقای رنجبر
مقاله خیلی خوبی بود.
فالکون داستان های جالبی دارد مخصوصا همکاری های مشترکش با کاپیتان آمریکا.
استاد ترابی میشه کمیک مورد یک رو یک نفر ترجمه کنه.
در کل عالی بود.
ممنون.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید