معرفی 10 دشمن برتر گروه افراد ایكس (X-men)

معرفی 10 دشمن برتر گروه افراد ایكس (X-men)

 به مناسبت اكران فیلم جدید مردان ایكس ، 10 شخصیت خبیث و دشمن این گروه  را معرفی میكنم.

برای اشنایی با گروه مردان ایکس این مقاله و برای اشنایی با 10 داستان برتر آنها این مقاله را بخوانید.

 

10- كاساندرا نُوا (Cassandra Nova)

 كاساندرا نوا (Cassandra Nova)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 114 كمیك New X-men (جولای 2011)

 خلق شده توسط: گرنت موریسون، فرانك كوآیتلی

 اریجین «كاساندرا نوا» خیلی عجیب و غریبه. یعنی او خواهر دوقلوی «چارلز اگزاویر» است (گفته میشه وقتی چارلز و خواهرش دوران جنینی خود را در رحم مادرشان سپری میکردند ، خواهرش سعي كرد چارلز را خفه كنه!!!). در هر حال این موجود دارای قدرت های ذهنی است (درست مثل چارلز اگزاویر) و مشكلات و بدبختی های فراوانی برای مردان ایكس به وجود آورده. در واقع او یك روبات سنتینل را در كشور محل اقامت میوتانت ها یعنی ‌"جنوشا" رها كرد و در نتیجه  میلیون ها میوتانت قتل عام شدند. او سپس ذهنش را با برادر دوقلویش معاوضه كرد و بعد در حالی كه ذهن برادرش (یعنی چارلز اگزاویر) در بدن او  گیر افتاده بود، او را كشت ! كاساندرا نوا یكی از خبیث ترین میوتانت هایی است كه مردان ایكس تا به حال باهاش روبرو شده اند . او حتی پس از كشته شدن نیز كلی دردسر برای مردان ایكس درست كرد چون چیزی را در ذهن «اما فراست» كار گذشته بود كه باعث شد  خبیث شود و علیه هم تیمی های خود در گروه ایكس من عمل كند. الان هم واقعا معلوم نیست كه آیا ذهن پلید كاساندرا  واقعا از بین رفته یا نه چون ممكنه دوباره در ذهن یكی دیگر از افراد ایكس ظاهر بشه!

 

9- بورود (The Brood)

برود (The Brood)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 155 كمیك Uncanny X-men (مارس 1982)

 خلق شده توسط: كریس كلرمانت ، دیو كاكرام

 خیلی ها میگن «بورود» تقلیدی است از هيولاهاي زشت و ترسناك سری فیلم های معروف Alien (ساخته "رایدلی اسكات") ولی اگر بیشتر به آین موجودات بیگانه دقت كنیم متوجه تفاوت های زيادي میشویم. به طور مثال آنها خیلی باهوش هستند و یك جامعه سازمان یافته دارند و نقشه های پلید بزرگی هم بر فتح عالم در سر دارند. واقعا خیلی جای تاسفه كه مردان ایكس در اولین سفر فضایی خود با «بورود» مواجه شدند. چیزی كه باعث میشه انها  واقعا ترسناك و خطرناك باشن اینه كه مثل یك انگل وارد جسم میزبان خود میشوند و از نظر ذهنی آنها را تحت كنترل خود در می آورند. به همین دلیل خیلی از اعضای مردان ایكس تا به حال تحت تسخیر آنها درآمده اند (مثلا اینجا را كلیك كنید تا ببینید چه بلایی بر سر ولورین آوردند!) . جالب اینه كه یكی از اعضای متمدن بورود به نام Broo تبدیل شده به یكی از دانش آموزان مدرسه جین گری (!) ولی چند بار خوی وحشی خودش رو نشون داده و این نشون میده كه برود را نمیتوان  رام كرد!

 

8- شادو كینگ (Shadow King)

 شادو كینگ (Shadow King)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 117 كمیك Uncanny X-men (ژانویه 1979)

 خلق شده توسط: كریس كلرمانت، جان بیرن

 مردان ایكس در طول سالها با برخی از دشمنان دارای توانایی تله پاتیك مواجه شده اند و معمولا در پایان نبرد آنها به جمع مردان ایكس اضافه شده اند (مثل «سایلوك» یا «اما فراست») ولی یكی از این دشمنان كه هرگز عضو مردان ایكس نشده و همواره بر دشمنی خودش اصرار ورزیده كسی نیست جز جناب «شادو كینگ»! شادو كينگ در يك بعد ديگر زندگي ميكند و آنچنان قدرت های ذهنی بالایی دارد كه میتواند هر میوتانت دیگری را تحت كنترل ذهنی خود دربیاورد (حتی گفته میشه در بعد خودش قدرت های ذهنی او از پرفسور اگزاویر هم بیشتره!!!). بنابراین اصلا نباید سر به سرش گذاشت.

  

7- باشگاه آتش جهنمی (The Hellfire Club)

باشگاه آتش جهنمی (The Hellfire Club)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 129 كمیك Uncanny X-men (ژانویه 1980)

 خلق شده توسط: كریس كلرمانت، جان بیرن

این گروه خبیث باعث به وجود آمدن برخی از نمادین ترین لحظات و تصویرها در تاریخ كمیك های مردان ایكس شده است. كافیه در گوگل عبارت "Wolverine, now it's my turn" ، را سرچ كنید تا متوجه منظورم بشوید (اگر نشدید پس این مقاله را بخونید!) . باشگاه آتش جهنمی در واقع یك انجمن است كه اعضای آن را جهش یافته های ثروتمند و بانفوذ تشكیل میدهند. هدف آنها این است كه با استفاده از نیروهای خود بر دنیا حكمرانی كنند و بر تصمیمات مهم جهانی تاثیرگذاری نمایند. البته آنها در ظاهر یک کلوب اجتماعی بین المللی هستند که نخبه های متمول در آن عضویت دارند ولی همانطور که گفته شد حلقه درونی این گروه به دنبال سلطه بر جهان و منابع آن است. باشگاه آتش جهنمی یك بار با شستشوی مغزی «جین گری» باعث شد تا او به فونیكس سیاه تبدیل شود. آن موقع «اِما فِراست» هم عضو باشگاه آتش جهنمی بود ولی الان خیلی وقته به گروه مردان ایكس پیوسته و شخصیت مثبتی به حساب میاد. در سالیان اخیر شاهد نسخه های جدیدتر و جوان تر این گروه بوده ایم ولی هیچ كدام مثل نسخه اُریجینال قدرتمند نبوده. ضمنا اگر یادتان باشه باشگاه آتش جهنمی در فیلم X-Men First Class هم حضور داشت.

مطالب مرتبط:

75 لحظه ماندگار مارول: ولورين از ميان كثافت فاضلاب بيرون مياد

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی: ولورین


6- آنسلات (Onslaught)

  آنسلات (Onslaught)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 53 از سری دوم كمیك های X-men (ژوئن 1996)

 خلق شده توسط: اسكات لادبل، مارك وید، اندی كوبرت

  خیلی از هوادران مارول از «آنسلات» متنفر هستند چون باعث ریبون نافرجام دنیای مارول در دهه 90 شد ولی در هر حال او یك ویلن فوق العاده است كه پتانسیل بالایی دارد (مخصوصا برای دنیای سینما) . او آنقدر قوی است كه گروه مردان ایكس، چهار شگفت انگیز و اونجرز مجبور شدند جان خود را فدا كنند تا شكست بخورد. نكته جالب درباره آنسلات این است كه از تركیب  ذهن پرفسور اگزاویر و مگنتو درست شده! یعنی او محصول بدترین ویژگی های ذهنی و جسمی آنهاست. اخیرا در داستان Axis و به لطف نقشه های «رد اسكال» شاهد بازگشت آنسلات بودیم. البته این بار راحت تر او را شكست دادند ولی در هر حال مردان ایكس همیشه دعا میكنند كه آنسلات دیگه برنگرده!

مطالب مرتبط:

كميك هاي Axis

كميك هاي جنجالي در 20 سال گذشته

 

5- نیروی فونیكس  (Phoenix Force)

  نیروی فونیكس  (Phoenix Force)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 101 كمیك Uncanny X-men (اكتبر 1976)

 خلق شده توسط: كریس كلرمانت ، دیو كاكرام

 خیلی وقتها بزرگترین تهدیدات مردان ایكس از درون خودشان ظهور  میكند . همین اتفاق برای «جین گری» هم افتاد و او كه یكی از اعضای اصلی و قدرتمند گروه بود در جریان داستان تاریخی Dark Phoenix Saga ، به فونیكس سیاه تبدیل شد و تقریبا تمام عالم را به ویرانی كشاند. در واقع او چندین سیاره را نابود كرد . در واقع جین گری با نیرویی عظیم به نام "نیروی فونیكس" تركیب شد. نیروی فونیکس به عنوان یکی از کهن ترین نیروهای کیهانی است.(قدمت او حتی به دنیای قبل از بیگ بنگ هم میرسد!)نیروی فونیکس جادوانه،شکست ناپذیر و دارای ظاهری انتزاعی است.قدرت فونیکس غیر قابل تصور است.او قادر است هر تکه از جهان جابجا یا محو کند،یا آن را به طور کامل نابود کند. در هر حال،  جین گری فقط با خودكشی توانست جلوی نیروی فونیكس را كه در درونش زبانه كشیده بود، بگیرد. البته نیروی فونیكس با مرگ جین گری از بین نمیرود و در كراس اور Avengers Vs. X-Men دیدیم كه همچنان مایه دردسر است و میتواند در وجود دیگر اعضای مردان ایكس هم ظهور كند.

 مطالب مرتبط:

معرفي نیروی های کیهانی در دنیای مارول

75 لحظه ماندگار در كميك هاي مارول: «فونیکس» برمیخیزد

مهمترین اتفاق ها در کمیک های ایکس من: جین گری از مارول گرل به فونیکس سیاه تبدیل میشود

 

4- روبات های سنتینل (Sentinels)

  روبات های سنتینل (Sentinels)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 14 كمیك The X-men (نوامبر 1965)

 خلق شده توسط: استن لی، جك كربی

 این روبات ها هوشمند نیستند و توسط افراد خبیث به آنها برنامه داده میشود تا میوتانت ها را شكار كنند، ولی در تاریخ ایكس من مهم هستند و باعث به وجود آمدن لحظات تاریخی فراوانی شده اند. ضمن اینكه آنها نماد تعصب و حماقت نسل بشر در مقابل نسل میوتانت ها به شمار میروند و معمولا هر وقت كسی تصمیم میگیرد نژاد میوتانت ها را نابود كند، این روبات ها را به كار میگیرد. لازم به ذكره كه این روبات ها اولین بار توسط فردی به نام «بولیوار ترسك» خلق شدند ولی از ان موقع تا به حال نسخه های مدرن تر انها نیز تولید شده. شاید در نگاه نخست سنتینل ها تهدید  چندان بزرگی برای مردان ایكس به حساب نیایند ولی همانطور كه كه در داستان Days of Future Past دیدیم، آنها میتوانند با اشعه های مرگبار خود حتی ولورین را هم بسوزانند! (منظورم این تصویره)

مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-men)

 

3- مِستر سینیستر  (Mr. Sinister)

  مستر سینیستر   (Mr. Sinister)

اولین حضور در عالم كمیك:  شماره 221 كمیك Uncanny X-men

 خلق شده توسط: كریس كلرمانت، مارك سیلوستری

«مستر سینیستر» دشمن قدرتمند مردان ایكسه كه نسبتا دیر خلق شد (یعنی در سال 1987) ولی خیلی زود خباثت خودش را به رخ مردان ایکس کشاند. او متخصص ژن شناسی و بیولوژی است و شیفته آزمایش كردن روی میوتانت ها میباشد . نام واقعی اش هم «ناتانیل اسكس» (Nathaniel Essex) است و نكته ترسناك درباره اش این است كه از قرن 19 تا حالا زنده مانده! مستر سینیستر علاقه عجیبی به خون و DNA جین گری و اسكات سامرز (سایكلاپس) دارد   و حتي از روي جين گري كلون هم ساخته (براي كسب اطلاعات بيشتر درباره اين قضيه، اين مقاله را بخوانيد)  یكی از اقدامات واقعا خبیث مستر سینیستر در داستان معروف "كشتار میوتانت ها" (Mutant Massacre) رخ داد (برای كسب اطلاعات بیشتر درباره این داستان، این مقاله را بخوانید). او در این داستان از Marauders خواست تا میوتانت هایی  به نام "مورلاك ها"  كه در زیر زمین پنهان شده بودند و دارای چهره ای زشت و نقص عضو بودند را قتل عام كنند. در هر حال مستر سینیستر یكی از پلید ترین موجودات روی زمین است!

 مطالب مرتبط:

بدترين پدرهاي دنياي كميك

 

2- آپوكالیپس (Apocalypse)

  اپوكالیپس (Apocalypse) 

خلق شده توسط: لوئیز سایمنسون، جكسون گایس

 اولین حضور در عالم كمیك: شماره 6   از كمیك X-Factor (آگوست 1986)

 تا سالهای سال «آپوکالیپس» به عنوان اولین جهش یافته عالم به شمار می آمد اما بعدا معلوم شد اولین جهش یافته عالم شخصیتی به نام «سلین» است که بهش در این مقاله اشاره شده. نام اصلی اش «ان صباح نور» است و در مصر باستان متولد شد و شاید بتوان گفت بزرگترین تهدیدی است كه مردان ایكس باهاش روبرو شده اند. او اعتقاد دارد كه فقط آنهایی كه نیرومند هستند حق زندگی دارند و موجودات ضعیف باید نابود شوند. آپوكالیپس همواره چهار دستیار دارد كه به آنها "چهار سوار" (Four Horsemen) گفته میشود. این چهار سوار عبارتند از : مرگ، قحطی، طاعون و تسخیر. او چندین بار موفق شده برخی از اعضای مردان ایكس را به سواران خود تبدیل كند.معروف ترین آنها «آنجل» (Angel) است كه آپوكالیپس او را به «آركانجل» تبدیل كرد (برای كسب اطلاعات بیشتر در این باره این مقاله را بخوانید). آپوكالیپس یك بار هم موفق شد «ولورین» و «هالك»   را تبدیل كند به یكی از اعضای چهار سوار. در دهه 90 و در رویداد محبوبی به نام Age of Apocalypse كه در دنیای دیگری اتفاق می افتاد، دیدیم كه اگر آپوكالیپس پیروز شود ، چه دنیای ترسناكی پدید می آید.

مطالب مرتبط:

معرفي اپوكاليپس

مهم ترین اتفاق ها در کمیک های ایکس من: آنجل به ارکانجل تبدیل میشود

 

1- مگنتو  (Magneto)

مگنتو  (Magneto)

خلق شده توسط:  استن لی، جك كربی، لری لیبر

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 1 از  كمیك X-men  (سپتامبر 1963)

مگنتو اولین، برترین، مهم ترین و جذاب ترین دشمنی است كه بر سر راه مردان ایكس قرار گرفته. او به راستی یكی از بهترین و نمادین ترین شخصیت های خبیث كل تاریخ كمیك است.او میوتانتی بسیار نیرومند است كه نقطه عكس «پرفسور چارلز اگزاویر» . در ابتدا مگنتو تقریبا یك شخصیت خبیث تك بعدی بود. او گروهی داشت به نام "گروه برادری میوتانت های خبیث" (The Brotherhood of evil Mutants) و با جمع كردن میوتانت های خبیث به دور خود، سعی داشت بر نژاد بشر حكومت كند. اما پس احیای كمیك های مردان ایكس به دست نویسنده ای به نام «كریس كلرمانت» ، شخصیت پردازی او نیز دگرگون و چند لایه شد . كلرمانت موفق شد از مگنتو یك شخصیت سمپاتیك بسازد. یعنی او شخصیتی از مگنتو ساخت كه خواننده میتونست باهاش همذات پنداری كنه!

 گذشته و ریجین او هم رفته رفته غنی تره شده است و ما میدانیم كه از بازماندگان حادثه "هلوكاست" است و دوست ندارد سرنوشتی تلخی كه برای اطرافیانش در هلوكاست رخ داد، بار دیگر برای هم نوعان میوتانش هم تكرار شود. ضمنا معلوم شد كه قبلا از دوستان خوب اگزاویر بوده ولی فلسفه متفاوت او با چارلز، باعث شد تا راهش را از او جدا كند. به همین دلیل مگنتو انقدر كاركتر جذابی است و آرمان هایش گاهی آنچنان محق به نظر میرسد كه آدم دوست دارد برنده شود چون برای خیلی هم از هم نوعان خودش (یعنی میوتانت ها) یك قهرمان است و خودش را به عنوان كسی نشان میدهد كه دوست دارد میوتانت ها از بردگی و ظلم انسان ها رها شوند. شاید به همین دلیل است كه اگزاویر و مگنتو بارها در دنیای كمیك در كنار هم قرار گرفته اند و با هم همكاری كرده اند . 

مطالب مرتبط:

10 كمیك برتر «مگنتو» (Magneto)

 10 ابر خبیث برتر کمیک بوکی!

  اولین حضور «مگنتو» در دنیای کمیک

 

نویسنده و مترجم: عمو مختار

 

  All rights reserved © Spidey.ir 2016

       (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Victor
#1 Victor 1395-03-05 16:41
نتیجه:
از بین این 10 تا 4 تاش رو تو فیلم ها دیدیم که دوتاش خیلی ضعیف (فونیکس و اپوکالیپس) یکی متوسط (سنتینل) و یکی هم عالی (مگنتو) بوده که واقعا جای تاسف داره
شادو کینگ خیلی قدرتمنده یبار بلایی سر کلاسوس اورد که حتی پروفسور ایکس هم نتونست کاریش بکنه
هم انسالت و هم کمیک انسالت ساگا: طرفداران ایکس من موندن ازش متنفر باشن یا عاشقش باشن
میستر سینیستر عالیه (کلا من به سینیستر و کیبل و اپوکالیپس میگم ترینیتی) گفته شده صحنه میان تیتراژ پایانی فیلم اپوکالیپس اشاره ای به اسکس کورپ میکنن
لعنت بر استراکر که تو همه فیلم ها هست
نقل قول کردن
Aryan The Spider
#2 Aryan The Spider 1395-03-05 16:50
با سلام مقاله ی خوبی بود
به سوال یه توضیحی راجع به سوران sauran هم میدید
نقل قول کردن
Root
#3 Root 1395-03-05 17:15
ممنون مقاله خوبی بود.

-تو یه مصاحبه ای تی جی میلر(بازیگر ویزل تو ددپول)گفته دوست داره یه اسپین آف ازش ساخته بشه و لباس مخصوص خودشو که شبیه لباس مرد آهنیه بپوشه.

مگه خودشم جهش یافته میشه؟یا فقط لباسه؟
نقل قول کردن
captain spidey
#4 captain spidey 1395-03-05 17:36
خدایی به نظرتون بین مرد عنکبوتی و مردان ایکس وجه تشایهی نیست دشمنان مردان ایکس هم مثل دشمنان اسپایدی هستن جالبه که این نورمن که خصومت شخصی داره خواهر و برادر پروفسور ایکس هم باهاش دشمن اند یا ولورین و سیبرتوث وجه تشابهات زیادی دارند :lol:
نقل قول کردن
captain spidey
#5 captain spidey 1395-03-05 17:40
ببخشید این قضیه ریبون نافرجام مارول چیه ????????
نقل قول کردن
mirabilis
#6 mirabilis 1395-03-05 18:03
مگنیتو واقعا کاراکتر خوب و جالبیه ، قطب مثبت و منفی خلق شد برای دنیای اکس من که مگنیتو قطب منفیش بود ، توی فیلم ها هم خوب از آب درش آوردن ، مخصوصا بازیگر خوبی که براش در نظر گرفتن .
کاراکتری هم هست که باز هم میشه بعد از این همه سال ، ازش زوایای مختلف و جدید نشون داد ، این نشون دهنده ی ظرفیت بالای این کاراکتره .
واقعا فاکس باید بره خون گریه کنه که دنیای اکس من و چهار شگفت انگیز رو با هم داشت ( 60 درصد دنیای مارول !!!!!!!!!!!!) ، ولی نتونست یه یونیورس متوسط حتی ازش دربیاره ، یعنی واقعا خاک ... .
****
پ.ن : بله ، حال کردید نظریه ی ما در مورد زندانی ماسک دار در سریال فلش درست دراومد ؟! یعنی با دلیل و مدرک مطرح کردیم ، الان هم که اثبات شد ، برید صفا کنید ... . 8)
اتفاقا خوب جایی تمومش کردن ، امیدوارم فصل بعدیش عالی بشه .
جالبه تعداد زمین های موازی هم رسما مشخص شد ، برخلاف عقیده ی دوستان و همینطور که قبلا گفته بودیم ، تعدادش 52 نبود ، بی نهایت بود !
نقل قول کردن
Victor Mancha
#7 Victor Mancha 1395-03-05 18:20
اقا شرمنده بابت اسپم
من یه مدته تو فکر اینم یه کمیک ترجمه کنم کسی میتونه راهنمایی کنه برای شروع چه کمیکی رو بهتره که ترجمه کنم؟؟؟؟ :lol:
با تشکر
نقل قول کردن
comic fan
#8 comic fan 1395-03-05 18:35
به نقل از Victor Mancha:
اقا شرمنده بابت اسپم
من یه مدته تو فکر اینم یه کمیک ترجمه کنم کسی میتونه راهنمایی کنه برای شروع چه کمیکی رو بهتره که ترجمه کنم؟؟؟؟ :lol:
با تشکر

دوست عزیز اقای ترابی بار ها و بارها به دیگر دوستان توضیح دادن هر کاری که خواستید انجام بدید با ایمیل سایت در تماس باشید
این کامنت شما فقط اسپمه و باعث بحث بی مورد میشه
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1395-03-05 18:46
#:1
علی اقا . فکر کنم 5 تا از اینا تو دنیای سینمایی بودن. فکر کنم فینکس فورس رو حساب نکردی
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1395-03-05 18:47
علی اقا یه سوال
مستر سینیستر، خودشم یه میوتانته؟
نقل قول کردن
Victor
#11 Victor 1395-03-05 19:12
#10
فونیکس، مگنتو، اپوکالیپس و سنتینل
ناتانیل اسکس تا جایی که میدونم یه دانشمند محقق بود که اپوکالیپس کشفش کرد و بخاطر استعدادش و البته کارهای بسیار مفیدی که براش میکرد تبدیلش کرد به یک جهش یافته ای فوق العاده و فناناپذیر تا اینگونه همیشه در دسترش باشه و نمیره برای همین عمری جاویدان بهش بخشید
در واقع میستیر سینیستر یچیزی مثل ددپوله. اونم تبدیل به جهش یافته شد و خلاف خالقش حرکت کرد
میستیر سینیستر برای اینکه اپوکالیپس رو از سر راه برداره کیبل رو ساخت
اپوکالیپس میستر سینیستر رو ساخت
میستیر سینیستر کیبل رو
کیبل هم میخواست اپوکالیپس رو بکشه
نمیدونم تو فیلم ها چجوری توضیح میدن احتمالا فلش بک میزنن
نقل قول کردن
Victor
#12 Victor 1395-03-05 19:14
به نقل از Victor Mancha:
اقا شرمنده بابت اسپم
من یه مدته تو فکر اینم یه کمیک ترجمه کنم کسی میتونه راهنمایی کنه برای شروع چه کمیکی رو بهتره که ترجمه کنم؟؟؟؟ :lol:
با تشکر

واعظ رو ترجمه کن :lol:
نقل قول کردن
movahedm
#13 movahedm 1395-03-05 20:47
یه چیز بگم زخم وارکرفت تازه شه

میخوان از فروت کرفت هم فیلم بسازن :lol: :lol:
نقل قول کردن
Agent carnage
#14 Agent carnage 1395-03-05 21:08
یه سوال تو کمیک ها چه فرقی بین mutant و mutate هست؟
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1395-03-05 21:13
علی اقا مگه هل فایر تو first class نبود؟ :oops:
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1395-03-05 21:17
به نقل از Agent carnage:
یه سوال تو کمیک ها چه فرقی بین mutant و mutate هست؟

تا جاییکه من میدونم , mutate ها از نظر رشد و بلوغ و تکامل از mutant ها پایین تر هستن
نقل قول کردن
Victor
#17 Victor 1395-03-05 21:25
#17
اونو خودم نگفتم
چون میدونم خیلیا حتی از وجودش تو اون فیلم اصلا خبر ندارن
نقل قول کردن
سیدامیررضا
#18 سیدامیررضا 1395-03-05 21:34
ببخشید بابت اسپم
این هفته فان فراندی داریم
نقل قول کردن
Hobbit
#19 Hobbit 1395-03-05 23:02
مقاله عالی بود
دمتون گرم
نقل قول کردن
BLACK2016ir
#20 BLACK2016ir 1395-03-05 23:11
تو فیلم ایکس من 2011 اسمش یادم رفته.یه روبات هایی بودن که می تونستن مثل قدرت میوتانت ها رو تقلید می کردن اسمشون چی بود؟میشه توضیح بدید؟
نقل قول کردن
Arya.M
#21 Arya.M 1395-03-06 09:24
سپاس فراوان.خیلی دلم می خواست راجع به شماره 6 بیشتر بدونم.راستی تو اسم مقاله X-Men رو افراد ایکس ترجمه کردید.مگه معنیش مردان ایکس نمی شه؟
به نقل از blackwolf2016n:
تو فیلم ایکس من 2011 اسمش یادم رفته.یه روبات هایی بودن که می تونستن مثل قدرت میوتانت ها رو تقلید می کردن اسمشون چی بود؟میشه توضیح بدید؟

منظورت فیلمX Men Days of Future Past هست؟اون ربات ها همون سنتینل ها هستن .فقط مدل پیشرفته تری هستن.
نقل قول کردن
Sin-Eater
#22 Sin-Eater 1395-03-06 10:00
#24:
افراد ایکس مناسب تره. چون تو گروهشون زن هم هست پس افراد بهتره. در انگلیسی هم men, معنی people هم میده . یعنی مذکر و مونث رو با هم شامل میشه
نقل قول کردن
Sin-Eater
#23 Sin-Eater 1395-03-06 10:01
مرسی عمو مختار بابت مقالات شما. باز هم سطح معلومات ما رو بالا بردید
نقل قول کردن
امیر رضا
#24 امیر رضا 1395-03-06 10:19
فکر کنم دشمن فصل دوم افسانه های فردا و فلش که میگین
ربط داره ای هشدار اسپویل خیلی احتمالی
....
....
....
....
....
ایبارد ثاون :lol:
نقل قول کردن
Bad joke
#25 Bad joke 1395-03-07 22:01
با سلام بر همه بد جوک برگشت
میگم دیشب فیلم ایکس منا دیدم با اینکه صحنه های خوبی هم داشت
فقط یه کلمه به ذهنم رسید برایان سینگر خاک تو سرت اپوکالیپسا چی کارش کردی گند بود نزنی به جونش
یعنی ...........
یعنی فقط صحنه فونیکس باحال داشت اکشنش ضعیف داستان ضعیف استفاده تکراری از کوییک سیلور واقعا پس رفت بود از فیلم قبلی حالا ببینم استاد رضایت میده یه نقد مینویسم براش توهین ناموسی بود به من این فیلم
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1395-03-07 22:07
به نقل از Bad joke:
با سلام بر همه بد جوک برگشت
میگم دیشب فیلم ایکس منا دیدم با اینکه صحنه های خوبی هم داشت
فقط یه کلمه به ذهنم رسید برایان سینگر خاک تو سرت اپوکالیپسا چی کارش کردی گند بود نزنی به جونش
یعنی ...........
یعنی فقط صحنه فونیکس باحال داشت اکشنش ضعیف داستان ضعیف استفاده تکراری از کوییک سیلور واقعا پس رفت بود از فیلم قبلی حالا ببینم استاد رضایت میده یه نقد مینویسم براش توهین ناموسی بود به من این فیلم

رضایت ما هم دست شماست ;-)
بنویس رفیق
در ضمن welcome back
8)
نقل قول کردن
Sentry
#27 Sentry 1395-06-27 14:11
یه سوال دارم دوستان

چرا ویلن فیلم ایکس من فرست کلاس تو این لیست نیس؟
نقل قول کردن
The Red Spider Skull
#28 The Red Spider Skull 1395-06-27 14:16
به نقل از Sentry:
یه سوال دارم دوستان

چرا ویلن فیلم ایکس من فرست کلاس تو این لیست نیس؟

هست : شماره 7
باشگاه اتش جهنمی
نقل قول کردن
Sentry
#29 Sentry 1395-06-27 14:23
به نقل از The Red Spider Skull:
به نقل از Sentry:
یه سوال دارم دوستان

چرا ویلن فیلم ایکس من فرست کلاس تو این لیست نیس؟

هست : شماره 7
باشگاه اتش جهنمی

درست میگید
اون قسمت تا اخر نخوندم :lol:
نقل قول کردن
Mr Monster
#30 Mr Monster 1395-06-29 12:36
به نظر من مگنیتو دشمن مردان ایکس نیست چون اون طرفدار میوتانت هاست و دشمنی باهشون نداره.
نقل قول کردن
magnus
#31 magnus 1395-06-29 13:31
پیشنهاد میکنم آرک های اول uncanny x-men رو بخونی تا ببینی اوایل مگنتو فقط دشمن مردان ایکس بود و کمتر به میوتانت ها توجه میکرد و درضمن اون اوایل حتی با همگروهیاش که میوتانت هم بودن یا حتی فرزند خوانده هاش (کوییک سیلور و اسکارلت ویچ) بدرفتاری میکرد و فقط بهشون توهین میکرد و مثل حاکمان زورگو بود ولی به لطف استاد کریس کلرمانت مگنتو شد یه ویلین کامل و سمپاتیک که طرف میوتانت ها رو میگرفت و اونا رو زیر بال و پر خودش میگرفت در ضمن میخواست که میوتانت ها به حکمرانی برسند و عقیده داشت که برتر از انسان ها هستند و در این بین مردان ایکس سعی در برقراری عدالت بین این دو نژاد بودند که در این بین با مگنتو سرشاخ شدند.
درضمن اینکه شما داری میگی فقط از میوتانت ها دفاع میکنه درسته ولی بخش زیادی فقط مربوط به گرافیک نوول "خدا دوست دارد بشر میکشد" میشه که مگنتو با ایکس من متحد شد تا میوتانت ها رو نجات بده و گرنه مگنتو دشمن قسم خورده و درجه یک ایکس من بوده و هست و خواهد بود.
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#32 S.T.A.R.K 1395-06-29 13:31
به نقل از Mr Monster:
به نظر من مگنیتو دشمن مردان ایکس نیست چون اون طرفدار میوتانت هاست و دشمنی باهشون نداره.

اینکه مگنتو خودش جهش یافته س دلیل نمیشه که با بقیه ی جهش یافته دشمن نباشه. مگه بین انسانها دشمنی وجود نداره؟
مگنتو در اصل یک میوتانت خبیث به شمار میاد خب اونطرف هم ما پروفسور ایکس رو داریم که سعی میکنه جهش یافته ها درکنار انسانها در صلح زندگی کنن دقیقا برعکس مگنتو که هدفش نابودی بشره این وسط عده ای فکر میکنن حق با پروفسوره و افراد دیگه ای هم هستن که میرن به سمت مگنتو و دشمنی میان جهش یافته ها بوجود میاد. خب جهش یافته بودن مگنتو به این معنا نیست که با دیگر جهش یافته ها نمیجنگه بلکه برای رسیدن به هدفش با همنوعان خودش درگیر میشه و سعی میکنه اونارو از سر راهش برداره.
نقل قول کردن
Black Panther
#33 Black Panther 1395-07-25 12:35
سلام من یه نظری دارم
بنظرم جاگرنات هم پتانسیل این رو داشت که توی این لیست باشه
میخواستم بدونم چرا توی این لیست نیست؟
نقل قول کردن
arian_metallica
#34 arian_metallica 1396-08-02 16:39
مگنتو واقعا شخصیت جالبیه...کسی که خانوادش قربانی نژاد پرستی آلمانی ها نازی می شه و خودشم یه تفکر نژاد پرستانه شبیه به اونا داره...سایت IGN هم که برترین شخصیت منفی کمیکی انتخابش کرده...خیلیا می گن چون یهودیه خیلی بهش اهمیت می دن ولی یکم کمیک راحبش بخونین می فمین چه شخصیت لایقیه واسه اول بودن...تو ویلن ها بهترین اوریجین رو مگنتو داره از نظر من
نقل قول کردن
mhhk
#35 mhhk 1398-03-19 10:01
من قبلا اسم کاساندرا نوا رو نشنیده بودم ولی الان که دیدمش و مشکلاتی رو که برای ایکس من درست کرده رو خوندم به نظرم واقعا باید در بین ۳ دشمن برتر ایکس من باشه نه رتبه دهم دشمنانشون
شخصا محبوب ترین شخصیت ایکس من توی فیلم هاشون برام مگنیتو بوده تو این سری فیلم ها فقط تونستن سه شخصیت رو به درجه اعلا خودشون برسونن ولورین،ددپول و مگنیتو و بقیه رو اونجوری که باید نتونستن پتانسیلشون رو به نمایش بزارن حتی پروفسور ایکس
نقل قول کردن
punkspidey
#36 punkspidey 1398-03-20 01:11
ممنون بابت مقاله.فقط تو مورد شماره 6 یه اشکال تایپی هست ریبوت رو ریبون نوشتید.ممنون
نقل قول کردن
spider flash
#37 spider flash 1399-07-16 22:33
مقاله ی فوق العاده بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید