تاریخچه بازی های رایانه ای/ویدئویی "ایکس من" (X-men) – قسمت اول

بازی های x-men

مردان ایکس عنوان کمیکی بود که توسط Marvel و در سال 1963 تا کنون چاپ میشود. و تاکنون از این سری کمیک ها بازی های زیادی ساخته شده است که در این مقاله ما قصد آشنا کردن شما با آن ها را داریم با ما همراه باشید ...


 

The Uncanny X-men - Video Game 

بازی ایکس من نینتندو

نخستین بازی  بود که بر اساس  کمیک مردان ایکس  توسط شرکت LJN و برای کنسول NES در سال 1989 ساخته شد. و این بازی که نامش The Uncanny X-Men بود و گاهی هم با نام  Marvel's X-Men شناخته شده بود و  که از روی کارتون n Pryde of the X-Me که در همان سال ساخته شده بود ، ساخته شد و این اولین و آخرین بازی از روی مردان ایکس بود که شرکت LJN ساخته است. شخصیت ها  در بازی  با قدرت های ویژه متفاوت  ماموریتی خاص و متفاوتی را پشت سر میگذرانند و مانند دیگر بازی ها دشمنان بازی نیز دارای AI یا همان هوش مصنوعی بودند که میتوانستید  با آنها مبارزه کنید. کمی قبل تر  گفتیم که هر شخصیت برای ماموریتی خاص انتخاب میشد و  در بازی ما شاهد 5 تن از گروه مردان ایکس هستیم که عبارتند از : Wolverine- Cyclops-Storm-Colossus-NigthcrawlerIceman که هرکدام در نبرد نهایی با   Boomerang-Sabretooth-Juggernaut, -The White QueenMagneto میجنگیدند.

یکی از بدترین چیز هایی که در این بازی وجود دارد این است که در بازی شخصیت ها فقط یک  یا دو حمله نامحدود دارند و یه کم بازی را کسل کننده میکرد. کلا ایکس من در نیتنتدو سابقه چندان درخشانی ندارد!

 

 

X-Men: Madness in Murderworld 

بازی  X-Men: Madness in Murderworld

ناشر: Paragon Software

کنسول: DOS-Commodore 64- Amiga

 دومین بازی ساخته شده  از مردان ایکس است که شرکت پاراگون سافت وار در سال 1989 بعد از بازی قبلی ساخته شد. این بازی بر خلاف بازی قبلی که سبکش اکشن دوبعدی بود، سبکی ماجرایی دارد .

 بازی ایکس من

داستان بازی از این قرار است که پروفسور ایکس به دست مگنتو  و آرکید ربوده میشود و مردان ایکس برای نجات او تلاش میکنند. در این بازی مهیج ما شاهد 500 مرحله و مبارزه جذاب هستیم  که  شامل  چند شخصیت قبلی مثل ولورین و کلوسوس و استورم و... هستیم و اینبار در این بازی شاهد شخصیت Dazzler نیز هستیم که نمیدونم چرا اون سالها حتما باید در بازی های مردان ایکس حضور میداشت در حالیکه یکی از منفورترین کارکترهای تاریخ ایکس من است. 

 

 

X-Men II: The Fall of the Mutants

بازی x-men 2

ناشر:  Paragon Software

کنسول: PC

پس از موفقیت بازی قبلی X-Men   که شرکت پاراگون سافت وار  ساخت ، تصمیم گرفتند که قسمت دوم این بازی را با عنوان : مردان ایکس 2 : سقوط جهش  یافته ها را در سال 1990 ساختند. 

 

X-Men - The 1992 video game 

بازی ایکس من ارکید

ناشر: Konami

کنسول: Arcade, PlayStation Network, Xbox Live Arcade, iOS, Android

بالاخره شرکت  بزرگ بازی سازی  Konami در اوایل  دهه نود میلادی بازی  مردان ایکس را ساخت که نخستین بازی بود که سبک beat'em up یا بزن بزن  بود. که نمای دوربین در این بازی side-scrolling یا (یعنی بازی که نمای دوربین آن از کنار باشد و دوبعدی باشد) بود. این بازی یکی از خارق العاده ترین بازی های ساخت شرکت Konami  بود که در سال 2010 شرکت  Backbone Entertainment با اجازه Konami این بازی را برای کنسول های پلی استیشن نت ورک و ایکس باکس لایو آرکید عرضه کرد و کمی بعد در سال 2013 این بازی برای کاربران سیستم عامل اندروید و IOS نیز قابل دسترس شد .

  

راستی این رو هم یادتون باشه که آهنگساز های این بازی نیز نقش کمی نداشته اند  و واقعا زحمت زیادی کشیده اند . IGN نیز به این بازی امتیاز 7.5 از 10 را داد و گفت این بازی خارق العاده است و ارزش چند بار بازی کردن را دارد ,... استاد ترابی هم این بازی را در مقاله تاریخی خودش به نام  15 بازی برتر سبک beat em up معرفی کرده است. 

 

 

 Spider-Man and the X-Men in Arcade's Revenge

بازی مرد عنکبوتی ایکس من 

ناشر: Acclaim Entertainment

LJN (Super NES, Game Boy)

Flying Edge (Genesis, Game Gear)

کنسول: Super NES-Mega Drive/Genesis-Game Gear-Game Boy

اولین همکاری متحدان ایکس با اسپایدرمن در دنیای گیم که متاسفانه علیرغم پتانسیل بالا و موسیقی متن هیجان انگیز خودش، به موفقیت خاصی دست نیافت.

در ابتدای این بازی شاهد آرکید (از دشمنان مردان ایکس)  هستیم که ولورین و استورم و سایکلاپس و گامبیت را زندانی کرده استو در مرحله اول باید با اسپایدرمن میرفتیم و آنها را نجات میدادیم ، هر شخصیت گیم پلی تقریبا متفاوتی داشت و  در مکان خاصی بودند مثلا ولورین با چنگال هایش اسپایدرمن با تارش و... و در مورد مکان هایی هم که هریک بودند مثلا استورم داخل آب بود و گامبیت در داخل تونل بود.

ولی ایرادات فنی باعث شد که این بازی به بازی  ماندگار تبدیل نشود مثلا یکی از بدترین و ضد حال ترین های این بازی این بود که اسپایدرمن فقط به عنوان حمله تار پرت میکرد و نمیتوانست به سطوح افقی بچسبد و یا در هوا تار بیفکند. خوب بهتره درباره این بازی کم تر توضیح بدیم چون که استاد ترابی قبلا  کامل این بازی رو در این مقاله توضیح داده بودند.

 

 

 

X-Men – The 1993 video game

بازی ایکس من سگا جنسیس 

 ناشر: Sega

کنسول: Mega Drive/Genesis

 یکی از سخت ترین و در عین حال خلاقانه ترین بازی تاریخ ! این بازی در سال 1993 برای کنسول خانگی بازی های ویدیویی سگا ساخته شده است. در این بازی یک یا دو بازیکن میتوانند هریک از چهار شخصیت مردان ایکس را انتخاب کنند. همچنین لازم به ذکر است که این بازی در سال 1995 عنوان دوم خود را با نام : مردان ایکس:جنگ های کلونی  عرضه کرده است.

بازی x-men sega 

در مورد داستان هم از این قرار است که ویروسی از طریق انتقال ماهواره ای Danger Room ( اتاق آموزش عمارت ایکس) را آلوده کرده  است و آنها باید این ویروس  هارا از بین ببرند و در نهایت  متحدین ایکس کشف میکنند که این ویروس ها از طرف مگنتو فرستاده میشده است  که در مرحله نهایی شامل نبردی با او هستیم.

 

 

 

X-Men: Mutant Apocalypse 

بازی x-men apocalypse

ناشر: Capcom

کنسول: Super NES

 به جرئت میتوان گفت که این بازی برترین بازی است در بین این لیست که تا به حال از X-Men ساخته شده است. این بازی که توسط شرکت کپکام در سال 1994 عرضه شده است واقعا زمان خود شاهکاری بوده است و فکر کنم که هنوز خیلیا این بازی رو دوست دارند. این بازی در ضمن سرآغاز همکاری تاریخ بین مارول و شرکت تحسین شده کپکام است.  

 

این بازی طرفداران زیادی رو به خودش جذب کرد که آغازی خارق العاده برای کپکام برای سری بازی های مردان ایکس بود. در مورد گیم پلی بازی هم باید بگم که هر یک از شخصیت ها دارای قدرتهای جذاب بودند و میشد که از قدرتهای ترکیبی هم استفاده کرد. و در بازی در پایان هر مرحله با یک رئیس اصلی میجنگیدیم  تا بالاخره به مگنتو میرسیدیم که در Danger Room مبارزه ای جذاب را با او رقم میزدیم. و منتقدین و مجلات و غیره امتیاز بالایی رو به این بازی داده اند که با دیدن جدول زیر  میتوانید خودتان مشاهده کنید:

 

نظرتون چیه؟  آیا خوشتون اومد؟

 

 

نويسنده و مترجم:  قربانعلی

 All rights reserved © Spidey.ir 2016

      (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1395-03-07 15:06
مرسی اقای قربانعلی بابت مقاله خوب شما. من یه توصیه هم به شما بکنم. مقالات تاریخچه بازی شخصیت های کمیک بوکی معروف نوشتنش واقعا سخته. من خودم مقالات تاریخچه باز یهای مرد عنکبوتی رو بیش از هر مقاله دیگه ای روش وقت گزاشتم. اینجور مقالات رو واقعا باید برید و خود بازی رو انجام بدید تا مقاله تون خوب بشه . با ترجمه از ویکی پدیا چیز top ای نمیشه. یادمه تک تک بازی های مرد عنکبوتی را از اول اول تا اخر هر طوری شده بود پیدا کردم و بازی کردم و نکاتش رو دراوردم. شما حتی یک ایراد کوچیک هم نمیتونید از مقاله تاریخچه بازی های مرد عنکبوتی که 4 قسمت هم هست دربیارید. واقعا پدرم در اومد تا نوشتمشون. به همین دلیل توصیه میکنم عجله نکنید و قسمت های بعدی رو با دقت و وقت و حوصله بیشتر بنویسید چون مقالات تاریخچه ای ماندگار میشوند به شرطی که به جزئیات توجه بشه. خلاصه اینکه اینجور مقالات واقعا زحمت داره. یه نکته دیگه هم اینکه به نظرم همون مقالات من رو دوباره بخونید تا با اصطلاحات گیم بیشتر اشنا بشید. مثلا boss رو ما سالهاست که در این سایت یا نشریاتی مثل بازی رایانه و ... به صورت "غول" جا انداختیم. یعنی معادلش میشه غول.
در هر حال ممنون
نقل قول کردن
drzoom
#2 drzoom 1395-03-07 15:20
مقاله خوبی بود ولی همین که اقای ترابی گفت

اقای ترابی جای یه مقاله خالیه ک خودم دارم روش کار میکنم واسطون بفرستم چون بازی داره ممبراش روز ب روز افزایش پیدا میکنه. معرفیش هست ولی خیلی ناقصه تا فردا واستون بفرستم MARVEL Future Fight
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#3 j.jonah jameson 1395-03-07 15:42
یادش بخیر !
من تجربه بازی x-men 1992 video game رو داشتم ! اول با کنسول آرکید اش شروع کردم ! ( ایکس باکس رو نمیگم ) بعد یه مدتی که کنسول رو جمع کردم :cry: یکی از رفیقام گفت بیا ببین این بازی جدیده چقدر باحاله !
:lol:
دیگه اَمونش ندادم !
رگباری بهش خندیدم ! بعدش دیگه اصلا به فکر اینکه بیاد راجب بهش برام تعریف کنه نیوفتاد !! :-*
ولی هرگز خودم رو نمی بخشم جمع کردن کنسول بزرگترین اشتیاهم بود ! :cry:
.
.
.
.
.
.
.
.
ممنون بابت مقاله جناب قربانعلی عزیز !
یاد جوونیام افتادم ! :P
خسته نیاشید !

راستی جناب ترابی شما هنوز Ps3 بازی میکنید ؟
جدیدترین بازی ای که انجام دادی چی بوده ؟
نقل قول کردن
Marvel khafan
#4 Marvel khafan 1395-03-07 17:33
یادش بخیر خیلی میوتانت آپو کالیپسو دوس داشتم الان افتادم دنبالش که پیداش کنم
۱۹۹۲رو هم خیلی دوس داشتم
نقل قول کردن
magnus
#5 magnus 1395-03-07 18:58
بیشترشو بازی نکردم ولی میدونم بازیایی که ناشرشون کونامیه عالیه. بازی های مردان ایکس پرهیجانه ولی بنظرمن هیچکدوم از بازیا مثل مرد عنکبوتی که تو سال ۲۰۰۰ برای ps1 ساخته شد نبود. ممنون بابت مقاله اقای قربانعلی خیلی خوب به جزئیات پرداختید.
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1395-03-07 19:27
حالا وقت خاطره بازیه! کی اون بازی اکس من سگا رو رفته؟ واقعا یکی از طاقت فرسا ترین بازی های عمرم بود. موقع ای تمومش کردم که کنسول سگا داشتم. نه save ای موجود بود و نه امکان تکرار مبارزه با غول ها! بازیش چیز خاصی نیست ولی چند تا حرکت جالب میزد! محیط ها و داستانش هم به شد به کمیک های xmen وفادار بود ( البته من هنوز موندم چرا ولورین وقتی چنگال هاش بیرون بود از "انرژی " اش کم میشد؟ :-* ) ولی کی نحوه رفع ویروس از سرورهای danger room رو یادشه؟ :-*
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1395-03-07 19:31
#3:
من کلا چند وقته هیچ بازی جدیدی نرفتم، نه توps3 یا ps4. وقتش رو اصلا ندارم ..،ولی جدیدا بازی tasm 2 رو دوباره با پسرم از اول تا اخر رفتم. از دفعه اول که رفتمش و ازش خوشم نیومد ، بیشتر لذت بردم. مخصوصا از مبارزه با الکترو و گرین گابلین. اگه بازی rushed. عجله ای ساخته نشده بود، خیلی میتونست بهتر باشه
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#8 Reverse Spidey 1395-03-07 19:34
آقای ترابی بنظر شما از بین بازیهای اسپایدی (از سال 2008 به بعد) کدوم بهتره؟
نقل قول کردن
The Rock
#9 The Rock 1395-03-07 19:39
من تو عمرم هیچ وقت سگا نداشتم
ولی یه میکرو داشتم و همش ماریو بازی میکردم که اونم فیلم یا نواری که بازی ماریو روش بود خراب شد :cry:
ولی وقتی یه همچین مقاله هایی رو میخونم احساس میکنم چیزای زیادی رو از دست دادم
نقل قول کردن
__mehrab__
#10 __mehrab__ 1395-03-07 19:42
عالی بود
نقل قول کردن
Qeiji
-1 #11 Qeiji 1395-03-07 22:26
هرچقدر که مارول تو فیلماش میترکونه، تو بازیاش واقعا هیچی نیست.
به قول خارجیا:
All MARVEL games SUCK
البته یه تعداد انگشت شماری هستن که بدک نیستن ولی متاسفانه حتی تو همون دوره آرکید و سگا و نینتندو، چندتا بازی خوب داشتن فقط. از نسل4 و دوره PS1 به بعد که هیچی کلا.
اما خب از حق نگذریم، بودن یه چندتا بازی خوب مثل Spiderman تو PS1 و همچنین Spiderman2 تو PS2 و X-MEN II rise of apocalyse البته این دوتا بازی آخری رو خودم بازی نکردم ولی تعریفشو شنیدم و حتی تو لیست 10 بازی برتر کمیک بوکی هم بودن.
راستی بازی The Punisher 2005 هم به نظرم یکی از بهترین بازیای مارول بود و واقعا هیچی کم نداشت و همین الانشم و تو سیستمم دارمش. این بازی واسه من خیلی خاطره ساز بود.
بگذریم... یه چندتا از این بازیایی که تو لیست هست رو بازی کردم و همین الانم رو PC دارمشون ولی خب واقعا دیگه از مد افتاده ن فقط نوستالژیکن و الان اعصاب آدم اینجور بازیا رو نمیکشه. فکر میکنم درحال حاظر بهترین بازیای مدرن اکس من این دوتا باشن که تازه اوناهم فقط درباره یه شخصیتن و داستانشون گروه مردان اکس و مدرسه پروفسور اکس و بقیه اعضا رو شامل نمیشه:
DEADPOOL و X-MEN Origins: Wolverine
درسته فیلم ولورین واقعا گند زد ولی بازیش حرف نداره و یه چیز دیگه س. ددپول هم هرکی بازی کنه، حرف منو تایید میکنه که یه بازی کمیک بوکی خالصه و به بهترین شکل ددپول رو به تصویر کشیده. صدای نولان نورث هم که بیسته. اصلا این بشر ترکوند تو ددپول. فکر کنم تو MvC3 هم همین نولان دوبلور ددپول بود. حتی یه شباهت جالب و کوچولو بین فیلم ددپول و بازیش وجود داره
Nuf said' :lol:
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1395-03-07 22:51
#11:
کاملا و صد در صد باهات مخالفم . یه سوال هم دارم: اون دورانی که marvel vs capcom. کلی بازی محشر بیرون میداد، دی سی چه میساخت؟ با وقتی xmen legends و ultimate aliiance میساخت؟ یا بازی ولورین؟ یا بازی ددپوب؟ یا ultimate spider man و spiderman 2 the movie gAme? هیچی! اون موقع دی سی sucked big time! دوران سگا شما xmen clone wars رو یادته؟ یا spiderman vs kingpin? یا xmen arcade game? یا cap and avengers کع تو ارکید غوغا کرد؟ اون موقع دی سی چی داشت؟ فقط یکی دو بازی مطرح مثل batman returns برای snes. فقط همین! شما فقط بع خاطر یه سه گانه ارخام و اینجاستیس، کل تاریخ رو زیر سوال میبری؟ عیبی نداره. کلا ما ایرانی ها حافظه کوتاه مدت قدرتمندی داریم!
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1395-03-07 22:53
#11: پانیشر ارکید و پانیشر pc رو یادم رفت. یا incredible hulk محشر ps2 رو. در مجموع تاریخچه مارول تو دنیای گیم خیلی غنی تر از دی سیه. هر کی هم اینو نمیدونه یا جاهله یا خیلی فراموشکار
نقل قول کردن
comic fan
#14 comic fan 1395-03-07 23:16
تنها بازی ایکس منی که تجربه کردم ولوورین اورجینز بود
هرچقدر فیلمش بد بود بازیش 10 برابر بهتر و قشنگ تر بود
نوآوری های جالبی هم داشت
واقعا تجربه ی خوبی بود اون بازی...
نقل قول کردن
Qeiji
#15 Qeiji 1395-03-07 23:22
#12 #11
من حرفی از DC زدم؟ چون متنم خیلی طولانی شد فراموش کردم درباره DC بنویسم وگرنه قبل از نوشتنش اینم تو ذهنم بود که بگم:
البته DC هم کاری نکرده و ملا تعداد بازیاش حتی اگه بد باشن، به نصف مارول نمیرسه.
شما میگی سری آرکهام و اینجاستیس؟ من حتی اونا رو هم به طور کامل قبول ندارم. اینجاستیس که بازی داغونیه ولی نمیخوام بحث رو منحرف کنم پس زیاد ازش حرفی نمیزنم، در همین حد بگم که سیستم مبارزه به شدت بیخود و داستان آنچندان قوی ای داره که اونطور که باید، نتونستن خوب سرو تهشو هم بیارن. فقط ساختنش تا گندی که تو MK vs DC زدن رو تو این بازی جربان کنن.
دقت کنید دیگه این بازی تقریبا فراموش شده س. (قدمت یه بازی مبارزه ای به میزان حضورش تو تورنومنتهاس که این بازی اصلا توش جایی نداره) کلا اینجاستیس هیچجوره قابل مقایسه با سری MvsC نیست.
بمتن هم دوتای اولی خوب بود ولی سازنده ها مغرور شدن و تو نسخه Origins و Arkham Knight درحد انتظار نبودن.
درضمن شما منظور منو بد فهمیدین. من کاری به دوره سگا و نینتندو و آرکید ندارم چون نه اونموقع زنده بودم :lol: نه کنسول داشتم تو بچگیم ولی الان اکثر بازیای سگا رو تو PC دارم و یه سری از بازیای مارول رو تجربه کردم که خب اگرم زمان خودش خوب باشه، الان هرکاری کنم، به دلم نمیشینه.
من در اصل منظورم الان بود، قرن 21، دوره PS1 به بعد.
تو این دوره بازی ای که در حد Arkham Asylum و Arkham City باشه، نداریم. گرچه یه چندتا بازی خوب مثل اونایی که نام بردین داشتیم ولی کلا هرچی میریم جلوتر، بازیای مارول بیشتر افت میکنن. معمولا بازیا درحد خوب هستن و هیچکدوم اونجوری نیستن که تمام انتظارات رو برآورده کنن. اینکه رو دست سری آرکهام هنوزم نیومده یه حقیقته و اگر هم مارول بخواد بازیاش به اون کیفیت برسه، باید حق ساختشون رو بده به یه شرکت درست حسابی. مثلا واقعا کارعاقلانه ای بود که حق ساخت MvsC رو از کپکام بگیرن تا بجاش بازی مسخره Contest of Champions رو بسازن و توش از کل شخصیتهای Street Fighter اسکی برن؟
مارول باید بیخیال بازی موبایلی بشه و یه چیز درست حسابی بسازه البته خبرای خوبی شنیده میشه و دیزنی کلا حق ساخت بازی از شخصیتهاش رو میخواد بفروشه و امید هست که کپکام دوباره بیاد شخصیتای مارول رو بخره و MvsC4 رو بسازه. از طرفی یه استودیو درست حسابی هم شاید پیدا بشه و یه بازی قابل قبول از اسپایدی و باقی شخصیت ها بسازه.
هنوزم دلم میخود یه چی به خوبی Shattered dimentions ببینم گرچه اونم ضعف هایی داشت ولی کلا بازی خوبی بود.
کسی Ultimate Spiderman رو یادشه؟
اونم فوق العاده بود ولی حیف نسخه دومی از نساختن
نقل قول کردن
comic fan
#16 comic fan 1395-03-07 23:26
#15 بنظر من یولتیمت اسپایدرمن بزرگترین و بهترین ویژگی اش دوربینشه
بین این همه بازی از اسپایدرمن که دوربینشون گیج کننده و اعصاب خرد کن بود یولتیمت اسپایدرمن واقعا از این لحاظ قوی بود
نقل قول کردن
Qeiji
#17 Qeiji 1395-03-07 23:38
به نقل از comic fan:
#15 بنظر من یولتیمت اسپایدرمن بزرگترین و بهترین ویژگی اش دوربینشه
بین این همه بازی از اسپایدرمن که دوربینشون گیج کننده و اعصاب خرد کن بود یولتیمت اسپایدرمن واقعا از این لحاظ قوی بود

تلفظ درستش اولتیمیت هست البته.
بله واقعا از هر نظر بی نقص بود بازیش. همه چی داشت و هیچی کم نداشت.
ولی خب کلا تو بازیای کمیک بوکی، بهترینا واسه من همین Ultimate SM و Batman سری آرکهام و از همه مهمتر The Punisher بود.
یه مرحله هست که فرانک میره تو یه تابوت میخوابه و میره وسط مراسم ختم. بعد یه دفعه درش رو باز میکنه و همه رو به رگبار مینده، اصلا هیچکسی نیست که اون صحنه رو ببینه و عاشق بازی نشه. تازه دوبلرش هم توماس جینه که دوتا فیلم پانیشر رو بازی کرده. (اگه گفتید دومیش اسمش چیه؟!) واقعا کارش حرف نداشته تو بازی. کلا این پانیشر از ارزش خیلی بالایی واسم برخورداره و کلی ازش خاطره دارم. (فکر کنم سه چهار بار اینو تو جاهای مختلف تو همین سایت گفتم :lol: )
نقل قول کردن
drzoom
#18 drzoom 1395-03-08 00:36
به نقل از Qeiji:

DEADPOOL و X-MEN Origins: Wolverine
درسته فیلم ولورین واقعا گند زد ولی بازیش حرف نداره و یه چیز دیگه س. ددپول هم هرکی بازی کنه، حرف منو تایید میکنه
Nuf said' :lol:


بازی ددپول غوغا بود پر از لحظات فان ولی هر موقع تا نصف تا بیشتر میرفتم پی سیم یه چیش میسوخت الان که عوض کردم حوصله رفتنشو ندارم .
ولی ولورین خیلی دنبالشم میتونی معرفی کنی
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1395-03-08 00:47
#15: شما حرفات گاهی تناقض داره. اول میگی "همه بازی های مارول گند هستند"، بعد می ایی میگی فلان بازی مارول عالی بود. خلاصه بعضی وقتا اصلا نمیفهمم منظورت چیه
نقل قول کردن
Bullseye
#20 Bullseye 1395-03-08 00:50
یه بازی WOLVERINE بود نمیدونم کسی بازی کرده یا نه اولش ولورین کاستوم waepon x رو داره و میزنه سربازا رو میکشه.بازیش قبل origins wolverine هستش.واقعا بازی معرکه ای بود باید با سیبرتوث بجنگی و مگنتو و چندتا از شرورای دیگه.اگه کسی لینک دانلود یا خوده بازی رو داره ممنون میشم مطلع کنه
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1395-03-08 01:01
#20:
همونی که با لیدی دث استرایک هم باید میجنگیدی؟ اولش تو برفها و اردوگاه نظامی بود؟ با یه موجود سفید و دیو مانند به نام وندیگو هم باید میجنگیدی؟ (از دمش باید میگرفتی و میچرخوندی و پرتش میکردی!!)
نقل قول کردن
Qeiji
#22 Qeiji 1395-03-08 01:11
به نقل از mtm:
#15: شما حرفات گاهی تناقض داره. اول میگی "همه بازی های مارول گند هستند"، بعد می ایی میگی فلان بازی مارول عالی بود. خلاصه بعضی وقتا اصلا نمیفهمم منظورت چیه

والا من اشتباه کردم. اون لحظه که داشتم متن رو مینوشتم اصلا اون بازی خوبا تو ذهنم نبود و همش بازیای دوره PS3 و PS4 تو ذهنم بود. بعد که بیشتر فکر کردم و شما هم چندتا نام بردید، تازه یادم افتاد کلا ضعف بازیاش از همون نسل7به بعد شروع شد و قبل از اون بازیای خوبی ساخته شده بود.
من زود قضاوت کردم.
#20
منم اونو یادمه! تا مدتها فکر میکردم Xmen LegendsII هستش ولی بعدش فهمیدم اون نیست. منم دنبالشم اگه اسمشو فهمیدم همین تاپیک میام میگم
نقل قول کردن
Qeiji
#23 Qeiji 1395-03-08 01:24
بچه ها اسمش اینه:
X2: Wolverine's Revenge
نقل قول کردن
drzoom
#24 drzoom 1395-03-08 21:48
به نقل از Qeiji:
به نقل از mtm:
#15: شما حرفات گاهی تناقض داره. اول میگی "همه بازی های مارول گند هستند"، بعد می ایی میگی فلان بازی مارول عالی بود. خلاصه بعضی وقتا اصلا نمیفهمم منظورت چیه

والا من اشتباه کردم. اون لحظه که داشتم متن رو مینوشتم اصلا اون بازی خوبا تو ذهنم نبود و همش بازیای دوره PS3 و PS4 تو ذهنم بود. بعد که بیشتر فکر کردم و شما هم چندتا نام بردید، تازه یادم افتاد کلا ضعف بازیاش از همون نسل7به بعد شروع شد و قبل از اون بازیای خوبی ساخته شده بود.
من زود قضاوت کردم.
#20
منم اونو یادمه! تا مدتها فکر میکردم Xmen LegendsII هستش ولی بعدش فهمیدم اون نیست. منم دنبالشم اگه اسمشو فهمیدم همین تاپیک میام میگم


مشتی نسل هفت اسپایدرمن ابعاد درهم شکسته بدبود edge time یا مثلا همون ددپول فقط یکم اسپادرمن شگفت انگیز2 بد بود( ولی به نظر من خیلیم قشنگ بود چهار بار تا اخر رفتم) یا marvel ultimate alliance 2
همه اینا واسه نسل هفته .
خودم بنده marvel ultimate alliance 2 اینو یه بار رفتم چون جنگ داخلی دوتا پایان داشت یکی ایرون من یکی کپ .
راستی اقای ترابی marvel ultimate alliance 2 بازی کردین خیلی جاهاش عین کمیک بود اوجایی که کپ با ایرون من دست میده دقل میرنه داداش کوچیکم عاشق کپ شد اونجا
نقل قول کردن
Qeiji
#25 Qeiji 1395-03-09 10:02
#24
من Ultimate alliance رو بازی نکردم تاحالا ولی مردعنکبوتی هایی که نام بردی و همچنین ددپول، درسته خیلی سرتر از بازیهای فیلماش بودن ولی بازم ضعف هایی داشتن که اونا رو در حد یه بازی فقط خوب پایین میاورد. مثلا میشد بهشون بین 6.5 تا 7.5 نمره داد درحالی که سری آرکهام یه چیز فوق العاده و شاهکار بود و نسخه آرکهام سیتی نزدیک بود تا بهترین بازی سال بشه.
اسپایدرمن بعد از نسخه Ultimate تاحالا یه بازی شاخ و تک و بی نظیر در اون حد نداشته و همه بازیاش تکرار مکرراته و خلاقیت خاصی ندارن. همیشه هم مشکل دوربین دارن.
درکل اینکه گفتم All marvel games SUCK حرف اشتباهی بود ولی بعد از Batman سری آرکهام، معلوم شد که هنوزم میشه بازی کمیک بوکی خفن و بی نقص ساخت ولی مارول دیگه از این پتانسیل استفاده نمیکنه و بازیاش رو میده شرکتای درپیت مثل اکتیویژن بسازن که غیر از کالاف دیوتی بازیه دیگه نداره.
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#26 Reverse Spidey 1395-03-09 10:11
به نقل از Qeiji:
#24
من Ultimate alliance رو بازی نکردم تاحالا ولی مردعنکبوتی
درکل اینکه گفتم All marvel games SUCK حرف اشتباهی بود ولی بعد از Batman سری آرکهام، معلوم شد که هنوزم میشه بازی کمیک بوکی خفن و بی نقص ساخت ولی مارول دیگه از این پتانسیل استفاده نمیکنه و بازیاش رو میده شرکتای درپیت مثل اکتیویژن بسازن که غیر از کالاف دیوتی بازیه دیگه نداره.

بدی اکتیویژن اینه که یه شرکت پول پرسته.یعنی فقط میخواد یچیزی بسازه پول دربیاره.
و اینکه در رده بازی های موبایل مارول بازیهای خوبی داره.
نقل قول کردن
Qeiji
#27 Qeiji 1395-03-09 10:35
موبایل؟ آخه موبایل به چه دردی میخوره؟
هیچی بازی کنسولی نمیشه. تو موبایل طرف هرچی بسازه ملت خوششون میاد. همین الان پرطرفدارترین بازیای موبایل، ساده ترین هان
نقل قول کردن
Captain Dead Pool
#28 Captain Dead Pool 1395-08-06 22:36
تو بازی که اسپایدی نتونه نه از دیوار بالا بره یا نتونه تار بتنه به درد نمیخوره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید