معرفی مولتیورس دی سی - تاریخچه مولتیورس

معرفی مولتیورس دی سی - تاریخچه مولتیورس

این مقاله به مناسبت پخش کراس اور Crisis on Infinite Earths از شبکه CW بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد. 

قبل از خوندن این مقاله توصیه میشه، قسمت قبلی را بخونید. 

یکی از پر طرفدار ترین مباحث دنیای دیسی کامیکس ، مبحث مولتیورس ( مجموعه ای از دنیا ها ) و زمین های موازی بوده است... در سال اخیر هم گرنت موریسون ، این مبحث را به روز کرد و طی اتفاقاتی توانست به دنیای دیسی نظمی بی سابقه بدهد و آن را بر طبق اصولی بنا کند. به همین بهانه ، قرار است مقاله ای بزرگ برای این مبحث نوشته شود و در چند قسمت ، مولتیورس دیسی را بصورت کامل شرح دهیم...

توجه : در تمامی قسمت ها به جز new52 ، کلمه "زمین" به معنای "دنیا" است.

*** *** ***

مولتیورس دیسی متشکل از چندین جهان در یک فضای فیزیکی واحد است که با رزونانس های متفاوت از یکدیگر جدا میشوند.

تا به حال ۴ بار مولتیورس دیسی ساخته و یا در آن تغییری داده شده است :

۱. مولتیورس اصلی ( original multiverse ) به دلیل دخالت کرونا در واقعه بیگ بنگ ( خلقت جهان ) به وجود آمد. در این مولتیورس ، بی نهایت زمین موازی وجود داشت که در واقعه "بحران در زمین های بی نهایت" ( crisis on Infinite earths ) نابود شدند.

۲. مولتیورس موقتی ( interregnum multiverse ) توسط الکساندر لوتر ساخته شد. این مولتیورس نیز از تعداد بی نهایتی از زمین های موازی تشکیل شده است که بسیاری از این نسخه ها ، مشابه نسخه های قبل از واقعه بحران زمین ها بوده اند. البته این مولتیورس تنها یک سال دوام آورد.

زمین های بینهایت

۳. پس از ایونت بحران بی نهایت ، تمامی زمین های موازی نابود شدند ، ولی در عین حال بخش های باقی مانده این زمین ها با یکدیگر ترکیب شده و یک دنیای واحد با نام زمین جدید ( new earth ) را ساختند... همچنین برخی از شخصیت های زمین های نابود شده ، در زمین جدید حضور داشتند. پس از مدتی روشن شد که انرژی درون این زمین بیش از حد و اندازه آن است و در سری کمیک "52" ، این انرژی به ۵۲ زمین تقسیم شد و بار دیگر مولتیورس دیسی ، اینبار با تعداد دنیا های محدودی شکل گرفت.

۴. پس از تغییرات در مولتیورس ، باری دیگر کمی اصلاحات در دنیا های موازی توسط دکتر منهتن ، پاندورا ( pandora ) و فلش شکل گرفت. این تغییرات باعث از بین رفتن تاریخچه زمین ها و شروعی عصری تازه را برای آنها به ارمغان آورد. در وقایع ایونت "همگرایی" ، برینیاک باعث یک آشوب در سطح مولتیورس ها شد و آرایش مولتیورس دیسی را کمی تغییر داد. 


..تاریخچه..

آغاز

کرونا

کرونا ( krona ) از اعضای نژادی باستانی و قدرتمند با شکل و شمایل مشابه به نژاد انسان بود که همراه با هم نوعانش ، در سیاره مالتوس ( Maltus ) زندگی میکرد. کرونا ، دانشمندی بزرگ و زبده بود که شدیدا علاقه به کشف راز خلقت و جهان هستی داشت و همیشه بر روی این هدف متمرکز بود. مالتوسی ها بعد ها پس از نابود شدن سیاره شان ، در سیاره ای به نام OA مستقر شدند  و به "محافظین جهان" ملقب شدند.

کرونا

علی رغم آنکه که در سیاره OA افسانه ای معروف وجود داشت مبنی بر آنکه اگر کسی در موضوع خلقت جهان دخالت کند فاجعه ای عظیم و تکرارنشدنی رخ خواهد داد ، کرونا دست به خلق ماشینی به نام "تخم کیهانی" ( coamic egg ) زد که میتوانست لحظه خلقت را به او نشان دهد و او را به آن لحظه ببرد ، غافل از اینکه کار او دخالتی عظیم در کار خلقت بود و منجر به واقعه ای باورنکردنی شد ؛ به جای خلق شدن یک جهان واحد ، تعداد بی شماری جهان خلق شد !

 

اولین سفر

فلش دو جهان

در طی وقایع شماره ۱۲۳ سری کامیک فلش ( the flash ) ، بری آلن که یک تندرو بود ، توانست با استفاده از نیروی سرعت ، فرکانس ارتعاشی خود را تغییر می دهد و به جهانی دیگر سفر کند. بری آلن در آن دنیا با تندرویی دیگر به نام جی گَریک ( jay garrick ) مواجه شد که در آن جهان ، او را هم با نام فلش میشناختند... البته لازم به ذکر است که جی گَریک ، فلش عصر طلایی بوده که در زمین بری آلن ، یک شخصیت کامیک بوکی عنوان شده و الگویی برای دوران کودکی و قهرمانی بری آلن به حساب می آمده است.

فلش

پس از این رویارویی ، زمین بری آلن به عنوان زمین ۱ ، و زمین جی گَریک به عنوان زمین ۲ شناخته شدند. بعد ها کراس اور هایی بین این دو دنیا صورت گرفت و بار ها شاهد همکاری شخصیت ها و تیم های این دو دنیا بودیم... برای مثال در واقعه ای که دارکساید تصمیم حکومت بر زمین ۲ را داشت ، شخصیت های لیگ عدالت زمین ۱ ، جامعه عدالت زمین ۲ ، و نیوگاد های قلمرو نیوجنسیس با همکاری یکدیگر ، توانستند جلوی نقشه دارکساید را بگیرند.

 

زمین سوم

سندیکای جرم

پس از زمین ۲ ، زمین موازی دیگری که معرفی شد ، زمین ۳ بود ؛ در این زمین ، تمامی قهرمانان لیگ عدالت آمریکا ، ذاتی شیطانی و خبیث داشتند و تیمی جنایت کار به نام سندیکای جنایت ( crime syndicate ) را تشکیل دادند. البته در این زمین نظم و قانون نیز حاکم بود و عموم مردم از قانون پیروی میکردند و تنها مشکل این زمین ، سندیکا بود. در نهایت سیندکای جنایت توسط "لیگ عدالت" و "جامعه عدالت" دستگیر شدند... البته این افراد بار ها توانستند فرار کنند و دوباره دردسر های خود را آغاز کردند ولی دسیسه های آنها هر بار توسط قهرمانان دو زمین خنثی میشد.

بعد ها زمین های دیگری هم نیز معرفی شدند که البته نقش مهمی را در جهان دیسی ایفا نمیکردند.

 

بحران در زمین های بینهایت

در رویداد "بحران در زمین های بینهایت" ( crisis on infnity earths ) ، مشخص شد هنگامی که کرونا باعث به وجود آمدن مولتیورس شد ، در کنار دنیا های دیگر ، دنیایی به نام دنیای پادماده ( ضد ماده ) نیز به وجود آمد... این جهان دقیقا نقطه مقابل سیاره  OA بود که کاملا از ماده تشکیل شده بود.‌ در دنیای ضد ماده ، فردی به نام ”آنتی مانیتور” که از نژاد مانیتور ها بود و میلیارد ها سال در خوابی عمیق فرو رفته بود ، تصمیم به استفاده از قدرت پادماده برای نابودی مولتیورس گرفت تا بتواند قدرتی مطلق در تمام دنیا باشد. اما دشمن دیرینه و هم نوع او ، یعنی ”مانیتور” ، تصمیم گرفت تا همانند گذشته جلوی آنتی مانیتور را بگیرد و نگذارد که نقشه شیطانی او عملی شود.

آنتی مانیتور

آنتی مانیتور میدانست که جهان عادی که از ماده تشکیل شده است و در برابر پادماده مقاومتی ندارد ، پس با استفاده از امواج  پادماده  شروع به نابودی و تغذیه از انرژی ماده دنیا های موازی کرد. او تقریبا تمامی جهان ها را نابود کرد اما بعد ، مانیتور با نقشه نابودی آنتی مانیتور ، وارد عمل شد و با آنتی مانیتور درگیر شد... در پایان نبرد آنتی مانیتور و مانیتور ، مانیتور شکست خورد و کشته شد. خوشبختانه قدرت های مانیتور به دستیارش ، "هاربرینگر" انتقال یافت و به او شانس رویارویی با آنتی مانیتور را داد. 

مانیتور

پس از این اتفاق ، تنها پنج دنیای دیگر باید نابود میشد تا آنتی مانیتور به هدفش برسد ؛ زمین ۱ ، زمین ۲ ، زمین ۴ ، زمین s و زمین x .

عده ای از شروران برای رفع خطر نابودی ، سعی کردند تا با استفاده از بازگشت به زمانی که کرونا مولتیورس را ایجاد کرد ، جلوی ساخته شدن زمین های موازی و دنیای پادماده را بگیرند ولی نقشه آن ها نیز با شکست مواجه شد.

پس از این اتفاقات ، آنتی مانیتور تقریبا به هدفش نزدیک شده بود و میخواست پنج دنیای باقی مانده را از بین ببرد... اما توسط اسپکتر ، هاربرینگر -که حالا قدرت های مانیتور را به ارث برده بود- ، و قهرمانان پنج زمین باقی مانده ،  سرکوب شد و جهان ماده توانست از نابودی بگریزد.

اسپکتر علیه آنتی مانیتور

سپس این پنج زمین باقی مانده ، با هم ادغام شدند و زمین پس از بحران ( post-crisis earth ) شکل گرفت... این زمین در واقع بر روی زمین ۱ بنا شده و چهار زمین دیگر به ساختار آن اضافه شدند.

 

بحران بی نهایت

 

پس از اتفاقات ناخوشایندی که بر سر مولتیورس اصلی در رویداد بحران در زمین های بینهایت افتاد ، دوباره در طی رویدادی به نام "بحران بی نهایت" ( infinite crisis ) نیز بلایی تازه گریبان گیر قهرمانان "زمین پس از بحران" شد... در نتیجه برخی از قهرمانان نجات یافته از بحران اول ، یعنی الکساندر لوتر زمین ۳ ، سوپر بوی زمین نخست ( prime earth ) و سوپرمن و لوییس لین زمین ۲ تصمیم به ایجاد یک مولتیورس دیگر گرفتند تا بتوانند بوسیله ترکیب زمین های موازی با زمین پس از بحران ، زمینی بی نقص و بزرگ را با نام "prefect earth" بسازند تا این فجایع دیگر تکرار نشود.

لکس لوثور زمین ۳

آنها ماشینی را ساختند تا مولتیورس و زمین های موازی را دوباره تشکیل دهد و آنها را با هم ترکیب کند. در همین حین ، اتفاقاتی بزرگ در سرتاسر زمین جدید افتاد که اوضاع را تا حد بسیار زیادی پیچیده کردند و بحرانی عظیم در سرتاسر جهان شکل گرفت.‌ در طرفی دیگر نیز دستگاه الکساندر لوتر موفق به خلق مولتیورس دیگری با بی نهایت زمین شد. اما پس از یک سال مشکلی به وجود آمد ؛  این مولتیورس که بسیار سست و نامتعادل بود ، در این مدت کوتاه از کنترل خارج و به مرز نابودی رسیده بود که در نتیجه تمامی زمین ها نابود شدند و مولتیورس باری دیگر از بین رفت. البته باقی مانده هایی از انرژی و موجودیت این زمین ها به زمین پس از بحران پیوست و با آن ترکیب شد و زمینی تازه با نام ”زمین جدید”  ( new earth ) به وجود آمد‌.‌ بلافاصله در سری کمیک "52"  ، انرژی ذخیره شده در زمین جدید ، آزاد شد و باعث تولد ۵۱  زمین دیگر شد و مولتیورس برای بار سوم شکل گرفت. در نتیجه مولتیورس دیسی اینبار در قالب ۵۲ زمین تشکیل شد... البته این ۵۲ زمین کاملا کپی یکدیگر بودند و وقایعی یکسان را از سر گذرانده بودند ، اما بعد ها وقتی که "ریپ هانتر" با موجودی به نام مستر مایند ( master mind ) رو به رو شد ، فهمید که مستر مایند دست به تغییر واقعیت در زمین های موازی را زده بود که در نهایت باعث تغییر زمین های دیگر نسبت به زمین اصلی شد و زمین هارا از یکپارچگی در آورد.

البته طبق گفته های ریپ هانتر ، زمین های دیگر نیز وجود داشته اند که ناشناخته مانده اند ، مانند دنیای مارول که در یکی از زمین های موازی دنیای دیسی جریان داشته است.

 

 New 52

هات پروسوت

پس از اتفاقات بحران بینهایت ، در رویداد فلشپوینت ( flashpoint ) ، فلش خط زمانی "زمین جدید" را برهم ریخت و باعث یک تناقض در جهان شد. فلش در نهایت با هدایت "پاندورا" توانست خط زمانی را ترمیم کند اما او در همان گاه ، سه دوره زمانی مختلف را با هم ترکیب کرد ؛ جهان دیسی ، جهان وایلد استورم و جهان ورتیگو. 

...جهان ورتیگو و جهان وایلد استورم ، در حقیقت جهان هایی بودند که توسط نشریات ورتیگو و وایلد استورم خلق شدند و به دلیل آنکه این دو شرکت جزو زیرمجموعه های شرکت دی سی بودند ، شرکت دی سی اختیار این دو جهان را داشت و در طی رویداد new52 این دو جهان را با جهان اصلی خودش ادغام کرد...

 

بعد از ترکیب این سه جهان ، تغییرات تازه ای در مولتیورس شکل گرفت. برای مثال مولتیورس هایی دیگر نیز به وجود آمد که نظریه مولتی-مولتیورس را تشکیل داد... یعنی یک مولتیورس که شامل ۵۲ زمین میشد ،  به عناون مولتیورس اصلی دیسی شناخته شد و بی نهایت مولتیورس دیگر ، به عنوان مولتیورس های فرعی شکل گرفتند که تا حالا ، تنها در مورد مولتیورس دوم میدانیم که به نظر سرنوشتش به نابودی توسط موجود قدرتمندی به نام empty hand  ختم شده است.

در نهایت این مولتیورس جدید ، در رویداد همگرایی ، توسط برینیاک کمی تغییر یافت و مولتیورس را به شکل فعلی در آورد... البته چندین زمین از مولتیورس قبل از new52‌ توسط برینیاک دوباره ترمیم شد و در این سری به مولتیورس دیسی پیوستند.

 

مهراب مهری

All rights reserved © Spidey.ir 2016

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد. )

 

مطالب مرتبط:

معرفی مولتیورس (MULTIVERSE) دی سی - ساختار مولتیورس

15 رویداد برتر دی سی (TOP 15 DC EVENTS)

معرفی مولتیورس دی سی - تاریخچه مولتیورس

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

15 رویداد برتر دی سی (TOP 15 DC EVENTS)

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند 

بدترین رویدادهای دنیای کمیک (THE WORST COMIC BOOK EVENTS)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1395-03-07 21:28
مرسی اقای مهری. واقعا کیف میکنم که تو سایت من اینقدر خوب به دی سی و دنیاش پرداخته میشه. واقعا لذت میبرم که تو این سایت اینقدر کمک میشه به شناختن دنیای دی سی و مطرح شدن نام اون. لطفا به کار خوب خودتون ادامه بدید. به عنوان صاحب سایت تخصصی مرد عنکبوتی اصلا و ابدا تعصبی ندارم که فقط قهرمان محبوب من نامش مطرح بشه. اگه اینطور بود حتی اجازه نمیدادم نامی از بقیه برده بشه، چه برسه به اینکه اینهمه مقاله ازشون منتشر بشه ی این همه کمیک ازشون ترجمه بشه
البته چند روزی هستش سایت uplooder از دسترس خارج میشه و عکس هایی که اونجا اپ میکنید دیده نمیشن. پیشنهادم اینه عکس هاتون رو در اکانت خودتون تو 8pic اپ کنید و جایگزین کنید تا مقالتون با عکس باشه.
نقل قول کردن
arkham knight
#2 arkham knight 1395-03-07 21:35
من یه توضیحی راجع به این سلسله مقالات بدم... قراره توی پنج قسمت بصورت جامع به مولتیورس بپردازم... این قسمت و قسمت بعد متاسفانه خیلی پیچیده ان، مخصوصا قسمت بعد که کلا شاید متوجه هیچ چیز نشید برای همین مجبور به انجام چند تا ترفند شدم... پس خواهشا اگه توی این قسمت و قسمت بعد مشکلی بود بگید تا توی بخش نظرات پاسختون رو بدم...
.....
تو این مقاله تقریبا سعی کردم بتونم تاریخچه کلی مولتیورس رو توضیح بدم که البته بخاطر متفرقه بودن اطلاعات ، به سختی میشد اطلاعات درست رو به این صورت ارائه داد ، که اینم باید شاکر از یکی دوستانم به نام کسری باشم که اطلاعات مقاله رو از نظر درستی چک میکرد تا اشتباهی توی این قسمت مهم نداشته باشم...
نقل قول کردن
arkham knight
#3 arkham knight 1395-03-07 21:38
به نقل از mtm:
مرسی اقای مهری. واقعا کیف میکنم که تو سایت من اینقدر خوب به دی سی و دنیاش پرداخته میشه. واقعا لذت میبرم که تو این سایت اینقدر کمک میشه به شناختن دنیای دی سی و مطرح شدن نام اون. لطفا به کار خوب خودتون ادامه بدید. به عنوان صاحب سایت تخصصی مرد عنکبوتی اصلا و ابدا تعصبی ندارم که فقط قهرمان محبوب من نامش مطرح بشه. اگه اینطور بود حتی اجازه نمیدادم نامی از بقیه برده بشه، چه برسه به اینکه اینهمه مقاله ازشون منتشر بشه ی این همه کمیک ازشون ترجمه بشه
البته چند روزی هستش سایت uplooder از دسترس خارج میشه و عکس هایی که اونجا اپ میکنید دیده نمیشن. پیشنهادم اینه عکس هاتون رو در اکانت خودتون تو 8pic اپ کنید و جایگزین کنید تا مقالتون با عکس باشه.

خیلی ممنون آقای ترابی... والا برنامه اینه که دیگه هر روز یه مقاله دیسی تو سایت باشه... در مورد اون آپلودرم که مثل اینکه سایت درست شد ، هارداشون سوخته بود که حالا بکاپ گرفتن :lol: اما خب مثل اینکه چند تا از عکسام غیب شده که فکر کنم یه باگ تو بکاپ گیری سایت باشه و بهتره دفعات بعدی اگه این مشکل تکرار شد یه جای بهتری رو واسه عکسامون پیدا کنیم :-)
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1395-03-07 21:39
#3:
به نظرم تو 8pic.ir هم اکانت داشته باشی و فعلا عکسا رو اونجا بزاری بهتره
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1395-03-07 21:40
لطفا مطلب رو که عکساش رو جایگزین کردی به عنوانش ، "قسمت اول" هم اضافه کن
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1395-03-07 21:43
ابن عکسایی که توشون واندر ومن تشریف دارن رو هم سانسور کن لطفا که سایت براش مشکل ایجاد نشه . :-* کلا این واندر ومن انگار ساخته شده سایت های ایرانی کمیک بوکی رو عذاب بده. من که هر وقت عکسی ازش قراره تو مقالات سایت باشه، عزا میگیرم :-*
نقل قول کردن
arkham knight
#7 arkham knight 1395-03-07 21:43
به نقل از mtm:
لطفا مطلب رو که عکساش رو جایگزین کردی به عنوانش ، "قسمت اول" هم اضافه کن

نه ، خوشبختانه اون عکسارو هنوز وارد سایت نکرده بودم و مال مقالات بعدیمه... توی سایت فعلا مشکلی نیست.... اکانت 8pic رو هم دارم و در واقع اون روز که سایتشون ترکیده بود از اونجا واسه عکسای فصل دوی فلش استفاده کردم...
نقل قول کردن
magnus
#8 magnus 1395-03-07 21:48
خیلی ممنون بابت مقاله جاداره یه خسته نباشید بگم بهتون. مقاله خیلی سنگین بود و درکش مشکل. این ناشی از کمبود اطلاعات ماست دیگه.... :-*
نقل قول کردن
Amazing Spidey
#9 Amazing Spidey 1395-03-07 21:55
ممنون
ولی من نمیدونم هیچی از این مولتیورس دیسی نمیفهمم :-*
هیچکس هم برام درست توضیح نداده
اصلا چی شد که دنیای قبلی دیسی شد نیو 52 بعد چی شد که شد ریبرث ؟ :o
اصلا یه وضعی
نقل قول کردن
arkham knight
#10 arkham knight 1395-03-07 22:05
8#
هر ابهامی بود بگید ، من خوب نتونستم قضیه رو مناسب با بقیه ادا کنم...

9#
بعد از ریبرث صبر کن ببینیم چی میشه اصلا.... احتمالا مقاله آپدیت شه اون موقع ، بعدش میشه کلشو فهمید....
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#11 j.jonah jameson 1395-03-07 22:06
احسنت !
جناب مهری افتخار میدی دست ما رو هم بگیری ؟ :oops:

خدایی خوب مینویسید ! خیلی به جزئیات نوشتار اهمیت میدید که من خیلی از این کارا لذت میبرم !
8pic.ir/.../...

.
.
.
.
.
.
.
.
بگیر لامصب !
بگیر دیگه !
اسکرین شات بگیر دیگه .
نه کچل ..... از من نه ! از مقاله بگیر !

یه نکته رو هم بگم مقاله راجب DC است !
لطفا دی سی فن هایی که دنبال مطالب تخصصی هستند راجب این مقاله نظر بدند !

والا من که در حدی نیستم نظر بدم و چیزی بگم ! ( هر چند که اگر بگم ریاح میشه !! :D

خلاصه که خیلی خوب بود . آلان دوستان باید اینطوری باشید :
8pic.ir/.../...
نقل قول کردن
Amazing Spidey
#12 Amazing Spidey 1395-03-07 22:08
#10
حداقل نیو 52 رو بگو
من اصلا نمیدونم جریانش چیه :-*
فقط میدونستم که یه ریبوته که الان که گفتن تقصیر دکتر منهتنه کلا گیج شدم
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1395-03-07 22:10
#11:
نمیدونم چرا دی سی فن ها بیشتر تو مقالات انتقادی از دی سی نظر میدن! تو اینجور مقالات بیشتر مارولی های مثل شما نظر میدن و تشکر میکنن. واقعا خیلی عجیبه :-*
نقل قول کردن
Amazing Spidey
#14 Amazing Spidey 1395-03-07 22:11
#13
دلیلش اینه که ما مارولی ها بی ریاییم :-*
پاک و صادق
عین کف دست :-*
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#15 j.jonah jameson 1395-03-07 22:22
به پیر به پیغمبر شما هم فن هستید !!
نمیخوام توهین کنم ولی این مقاله ی شماست !
ولی من برام ارزش داره وقتی یکی برام وقت میزاره . خودش رو نابود میکنه و به سختی میندازه تا یه چیزی به من بفهمونه !
شما نگران بی عدالتی میانه Marvel , DC بودید . الان این بی عدالتی حساب میشه !
من درسته که مارول رو به اندازه رادتم نسبت به جبمسون دوست دارم ولی اطلاعاتم راجب دیسی رو هم افزایش میدم !
#13
چون اطلاعات کافی ندارند ! بدون هیچ رودربایستی ای دارم میگم !
من به عمه ام راجب شخصیت مارتا کنت گفتم ( عمرا بدونی مارتا کنت کی هست ) الان داره BvS رو کاملا درک میکنه !
و به دیالوگ اسم مامی من هم مارتاست میخنده ! :D
نقل قول کردن
arkham knight
#16 arkham knight 1395-03-07 22:23
12#
ببینید اول که رویداد فلشپوینت رخ داده... بعد از اون هم پاندورا فلش رو برای ترکیب سه جهان مختلفی که گفتم هدایت میکنه تا زمین پرایم که طی فلشپوینت ضعیف شده بوده ، دوباره پایدار و قدرتمند بشه ، در واقع زمین در حال مرگ بوده بخاطر اون تناقض عظیم فلشپوینت... حالا هم که میگن همه اینا کار دکتر منهتن بوده...
بخوام کلی بگم با این دانسته ها :
فلش بعد از ضعیف کردن زمین با تناقض عظیمش که حال تغییر زمان بوده ، توسط دکتر منهتن و پاندورا هدایت میشه تا تغییر اساسی توی جهان بده و با ترکیب سه دنیای مختلف زمین رو از خطر احتمالی نجات بده... ضمن اینکه در نظر بگیرید زمین اصلی اگر نابود بشه کل زمینای موازی دیگه تبعیت میکنن و نابود میشن...
در ضمن ، به غیر از ادغام سه جهان ، ده سال زمان به جلو میره که خب مانور فعلی کمیکای ریبرثه...
نقل قول کردن
captain bat
#17 captain bat 1395-03-07 22:26
دوستان یه سوال دارم این دو تا مقاله جدید سایت در مورد دیسی عکس اش باز نمیشه در صورتی که بقیه مقاله ها باز میشه خواستم ببینم دلیلی داره
نقل قول کردن
Victor
#18 Victor 1395-03-07 22:26
دستت طلا مهراب خان
انتظار داشتم اون 50 و خورده ای earth هم جای بدی تو این مقالات
یروز وقت کردی در مورد این نژاد ها هم بنویس تا ملت حال کنن (خواهشا فقط الد گادز و نیو گادز نباشه)
خودم که عاشق نژاد های دی سیم
راستی حالا که مقاله مولتی ورس ها رو مینویسی یه مقاله جدا هم برای Orrery of Worlds بنویس
نقل قول کردن
arkham knight
#19 arkham knight 1395-03-07 22:30
17#
ببین احتمال میدم بخاطر نتت باشه... اگه نتت ضعیفه ممکنه دیر باز کنه این مقالرو چون جند تا عکساشو مجبور شدم سنگین تر بزارم... اگر که دیدی مشکل از نتت نیست دیگه نمیدونم قضیه چیه...
18#
عجول خان.... انقدر مقالات منو اسپویل نکن همه اینا هست :lol: الان رسما پنج تا مقالمو اسپویل کردی...
نقل قول کردن
Sherlockian
#20 Sherlockian 1395-03-07 22:30
ممنون مهراب. مقاله فوق العاده ای بود
خیلی قشنگ با جزییات از اول توضیح دادی. برای من ابهامی پیش نیومد فقط چون یک فرمت پیچیده ای داشت مقاله ، لازمه یک بار دیگه هم بخونم :-*
فقط الان من یک چیزیو که متوجه نشدم اینه که
ریپرث یک ایونت ( رویداد) هستش یا در دنیای New 52 قرار داره و فقط برای اینکه از شماره اول کمیکا رو شروع کنن منتشر شده؟
نقل قول کردن
arkham knight
#21 arkham knight 1395-03-07 22:34
به نقل از Hesam avenger:
ممنون مهراب. مقاله فوق العاده ای بود
خیلی قشنگ با جزییات از اول توضیح دادی. برای من ابهامی پیش نیومد فقط چون یک فرمت پیچیده ای داشت مقاله ، لازمه یک بار دیگه هم بخونم :-*
فقط الان من یک چیزیو که متوجه نشدم اینه که
ریپرث یک ایونت ( رویداد) هستش یا در دنیای New 52 قرار داره و فقط برای اینکه از شماره اول کمیکا رو شروع کنن منتشر شده؟

به به... درود بر دوست عزیز و گرامی... ببین ریبرثو هنوز کامل نخوندم ، ولی تا اونجایی که فهمیدم بیشتر بر محوریت ده سالیه که دکتر منهتن فاصله انداخته... مثلا الان پسر سوپرمن ده سالشه ، در صورتی که تازگی بود که بدنیا اومد.. به غیر از اون یه سری تغییرات مثل دو هفته ای کردن سری کمیکا و تعویض نویسنده ها و عناوین ، توی رویداد جدید به وجود اومده...
نقل قول کردن
Amazing Spidey
#22 Amazing Spidey 1395-03-07 22:39
#21
یحورایی شده مثل قسمت های اخر فصل 1 یانگ جاستیس :-*
اعضای جاستیس لیگ یه چند ساعتی تحت کنترل بودن
بعد فصل 2 بر محور اون چند ساعت بود که ببینن چی شده
نقل قول کردن
Richard Grayson
#23 Richard Grayson 1395-03-07 22:50
اولش یکم سنگین بود ‌ولی بعد چندبار فهمیدم :-*
اقا مهراب یه سوال جداگانه : یانگ جاستیس کمیک اختصاصی داشت مثل تین تایتانز؟

#22 یانگ جاستیس از ۳ ۴ قسمت فصل اول اون کنترل شروع شده بود . فصل دو اولاش بر اون اساس بود ، در ضمن یانگ جاستیس برای بعضی چیزای فصل ۲ باید بازیشو انجام میدادی! واسه فهمیدن اینکه چطوری آکوگرل مرد و کلی قضیه دیگه.
نقل قول کردن
arkham knight
#24 arkham knight 1395-03-07 22:56
به نقل از dick grayson:
اولش یکم سنگین بود ‌ولی بعد چندبار فهمیدم :-*
اقا مهراب یه سوال جداگانه : یانگ جاستیس کمیک اختصاصی داشت مثل تین تایتانز؟

#22 یانگ جاستیس از ۳ ۴ قسمت فصل اول اون کنترل شروع شده بود . فصل دو اولاش بر اون اساس بود ، در ضمن یانگ جاستیس برای بعضی چیزای فصل ۲ باید بازیشو انجام میدادی! واسه فهمیدن اینکه چطوری آکوگرل مرد و کلی قضیه دیگه.

بله داشت.... خیلی خوب بودن... برای همین کمیکاس که الان یانگ جاستس یه زمین مشخص داره و زمین ۱۶ توی‌ مولتیورس ، زمین این کمیک و انیمیشنه...
( بخاطر همینه که کلا وقایعش فرق دارن ، توی یه دنیای موای دیگه ان... )
نقل قول کردن
Victor
#25 Victor 1395-03-07 23:15
یچیزی مهراب خان
دنیای دی سی ریبوت نشده، به هیچ وجه
نمیدونم چرا بعضیا اصرار دارن بگن که ریبوت کرده
نقل قول کردن
comic fan
#26 comic fan 1395-03-07 23:17
واقعا عالی بود مهراب
دمت گرم واقعا
راستشو بگم مدت ها قبل برای سایت گیم میخواستم همچین مقاله ای رو بنویسم ولی اونقدر حجمش سنگین بود و درکش سخت که واقعا پشیمون شدم و قسم خوردم از مولتی ورس دوری کنم :-* :-*
ولی خداییش بدون تعارف سربلند بیرون اومدی
خیلی روون و قابل فهم بود
راستی این کسری رو ما میشناسیم ؟! :-*
نقل قول کردن
arkham knight
#27 arkham knight 1395-03-07 23:18
به نقل از Wolverine:
یچیزی مهراب خان
دنیای دی سی ریبوت نشده، به هیچ وجه
نمیدونم چرا بعضیا اصرار دارن بگن که ریبوت کرده

خب new52 رو میگن ریبوت دیگه :lol: قبلا گفتن ریبوته الانم باید همینو بگیم... هر چند با این دکتر منهتن و اینا هم نمیتونن نقضش کنن...
پ.ن: اگه منظورت ریبرثه ، من کلا از اولم میدونستم ریلانچه ، تقریبا اولین نفری بودم که خبر ریلانچ بودن قضیه رو کار کرد تو سایتا...
26#
کسری جزو موجودات کمتر پیدائه... ولی خب خیلی جاها میتونید یه آثاری از کسری پیدا کنید...
نقل قول کردن
comic fan
#28 comic fan 1395-03-07 23:22
زمینی که لاقل برای خود من خیلی جالبه تو دی سی زمین 11 هستش
که اونجا همه قهرمانای زن مردن
همه قهرمانای مرد زن
نقل قول کردن
امیر رضا
#29 امیر رضا 1395-03-08 00:41
ببخشید توروخدا یه نفر کمیکی رو لینکش رو بده به من که مال فلش باشه و توش بلک فلش یا فلش معکوس باشه رو بده :-)
نقل قول کردن
Dark Knight Spidey
#30 Dark Knight Spidey 1395-03-08 06:29
یه سوال . تو مقالاتی که در مورد فلش بود تو همین اسپایدی توضیح داده شده بود که فلش (بری آلن) با فدا کردن جانش تونست جلوی سلاح آنتی مانیتور رو بگیره و زمین رو از نابودی نجات بده . بعد اینجا نوشتید که اسپکتر و هاربرینگر و 5 جادوگر دیگه جلوی آنتی مانیتور رو گرفتن. الان ایا فلش فقط سلاح آنتی مانیتور رو نابود و کرد و این 7 نفر خود آنتی مانیتور رو شکست دادن ؟!
نقل قول کردن
parsa spider
#31 parsa spider 1395-03-08 08:18
ببخشید میشه راجب قسمتی که گفتید دنیای مارول که جهان موازی از دیسی هست توضیح بدید ممنون راستی مقاله عالی بود
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#32 Reverse Spidey 1395-03-08 08:49
به نقل از امیر رضا:
ببخشید توروخدا یه نفر کمیکی رو لینکش رو بده به من که مال فلش باشه و توش بلک فلش یا فلش معکوس باشه رو بده :-)

یه کمیک تو سایت ترجمه شده که اولین حضور Reverse Flash هست اونو میتونی راحت تو بخش کمیک ها دانلود کنی.
اگه Black Flash رو میخوای برو کمیک Blackest Night: The Flash #1 رو از سایتهای خارجی دانلود کن.
vignette2.wikia.nocookie.net/. ../...
نقل قول کردن
arkham knight
#33 arkham knight 1395-03-08 09:36
30#
جادوگرانی از پنج زمین که البته قهرمانان هم بودن... و بله ، فلش فقط سلاح آنتی مانیتورو نابود کرد ولی در کل عمل خیلی مهمی توی شکست آنتی ماینتور بود.... این رویداد بعدا نیاز به یه مقاله جدا داره...

31#
مارول و دیسی با هم کراس اور داشتن بارها... طی این اتفاقات و صد البته احترام دیسی به مارول ، کلا یه زمین خاص رو برای مارول در نظر گرفته و اون زمین رو دنیای مارول میدونه... که مثلا بعدا خواستن کراس اور برن با قواعد مولتیورس بتونن سرهمش کنن.
نقل قول کردن
arkham knight
#34 arkham knight 1395-03-08 09:39
در مورد این دنیای ضد ماده و ماده ، میتونید یه مراجعه کنید به انیمیشن green lantern : emerald knights که واقعا اثر خوبیه و داستانش در مورد کرونا و ضد ماده اس...
نقل قول کردن
young spider
#35 young spider 1395-03-08 10:28
بعد از قضیه بحران در دنیا های بینهایت ، مانیتور ها برای همیشه از بین رفتند ؟؟
نقل قول کردن
arkham knight
#36 arkham knight 1395-03-08 10:32
به نقل از young spider:
بعد از قضیه بحران در دنیا های بینهایت ، مانیتور ها برای همیشه از بین رفتند ؟؟

بله... تنها بازمانده شون اونیکس اوتان هست که توی قسمت بعدیش که امروز منتشر میکنم یه معرفی کوچیکی ازش هست... الان تنها حافظ مولتیورس اونیکس اوتانه...
نقل قول کردن
young spider
#37 young spider 1395-03-08 10:38
به نقل از arkham knight:
به نقل از young spider:
بعد از قضیه بحران در دنیا های بینهایت ، مانیتور ها برای همیشه از بین رفتند ؟؟

بله... تنها بازمانده شون اونیکس اوتان هست که توی قسمت بعدیش که امروز منتشر میکنم یه معرفی کوچیکی ازش هست... الان تنها حافظ مولتیورس اونیکس اوتانه...


اون مقاله رو خوندم . یه لحظه رو صفحه اصلی . سوال هام رو هم گذاشتم . اگه میشه اینجا هم بزارم ؟؟
نقل قول کردن
arkham knight
#38 arkham knight 1395-03-08 10:45
به نقل از young spider:
به نقل از arkham knight:
به نقل از young spider:
بعد از قضیه بحران در دنیا های بینهایت ، مانیتور ها برای همیشه از بین رفتند ؟؟

بله... تنها بازمانده شون اونیکس اوتان هست که توی قسمت بعدیش که امروز منتشر میکنم یه معرفی کوچیکی ازش هست... الان تنها حافظ مولتیورس اونیکس اوتانه...


اون مقاله رو خوندم . یه لحظه رو صفحه اصلی . سوال هام رو هم گذاشتم . اگه میشه اینجا هم بزارم ؟؟

نه فعلا ادیت داره اونکار.... تموم که شد درست میکنم همه چیزو..
نقل قول کردن
Bat-Flash
#39 Bat-Flash 1395-03-08 12:10
آقای مهری ولقعا دمت گرم مارو خوشحال میکنی هردفعه که مقاله مینویسی واقعا به نویسنده ای مثل شما لازم بود تا بعضیا... با چیزی که دی سی واقعا هست پی ببرند
راستی یه سوال چجوری میتونم کمیک ادیت و ترجمه کنم ؟
نقل قول کردن
Nirvana
#40 Nirvana 1395-03-08 12:53
آقا مهراب واقعا ممنون.خیلی مقاله جامع و خوبی بود و به نظرم نگارش خیلی قوی داشت و متن مقاله هم بسیار روان بود.شدیداً منتظر ادامه این مقاله ام.
نقل قول کردن
Iron heart
#41 Iron heart 1398-10-23 10:49
سلام آقای مهری واقعا دستتون درد نکنه شاهکار کردین حالا فهمیدم اطلاعاتی که من از دی سی دارم در مقایسه با شما بزرگان سایت مثل مورچه و فیله ولی مارول مثل گربه و فیل :-)
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#42 Deadpool 2099 1398-10-23 12:59
خیلی ممنون، مقاله خیلی عالی بود :-) با خوندن این مقاله و مقاله قبلی، بیشتر از دیسی خوشم اومد :lol: (البته کلا زیاد از دیسی اطلاعات نداشتم)
نقل قول کردن
capitan tony stark
#43 capitan tony stark 1398-10-23 13:10
به نقل از Iron heart:
سلام آقای مهری واقعا دستتون درد نکنه شاهکار کردین حالا فهمیدم اطلاعاتی که من از دی سی دارم در مقایسه با شما بزرگان سایت مثل مورچه و فیله ولی مارول مثل گربه و فیل :-)

حالا کی مورچه است کی فیله
نقل قول کردن
Iron heart
#44 Iron heart 1398-10-23 15:02
به نقل از capitan tony stark:
به نقل از Iron heart:
سلام آقای مهری واقعا دستتون درد نکنه شاهکار کردین حالا فهمیدم اطلاعاتی که من از دی سی دارم در مقایسه با شما بزرگان سایت مثل مورچه و فیله ولی مارول مثل گربه و فیل :-)

حالا کی مورچه است کی فیله

صد در صد من مورچه من تو عمرم کلا یه دونه کمیک دی سی کامل خوندم اونم جوک کشنده است بقیه اش یا مقالات سایته یا فیلم
نقل قول کردن
Amir78_King
#45 Amir78_King 1398-10-23 22:28
من که اتم و فیل هست :o
نقل قول کردن
Infinity
#46 Infinity 1398-10-24 07:04
بفرما باز چندتا عقده ای بیان به بهونه دی سی گیر بدن بگن همه مقالاتتون راجب ماروله یا از دی سی بد میگید یا کمیکی از دی سی ترجمه نکردید
ممنون بالت مقاله اقای مهری واقعا معلومه خیلی زحمت کشیدید
نقل قول کردن
Infinity
#47 Infinity 1398-10-24 07:05
به نقل از mtm:
ابن عکسایی که توشون واندر ومن تشریف دارن رو هم سانسور کن لطفا که سایت براش مشکل ایجاد نشه . :-* کلا این واندر ومن انگار ساخته شده سایت های ایرانی کمیک بوکی رو عذاب بده. من که هر وقت عکسی ازش قراره تو مقالات سایت باشه، عزا میگیرم :-*

:D :D
نقل قول کردن
Mahdiarvenom
#48 Mahdiarvenom 1399-06-10 16:20
والا من که هیچی حالیم نشد البته هدفم این بود که از New 52 سر در بیارم که در آوردم ولی بقیشو اینهو علامت تعجب شده بودم، واقعا آدم گیج میشه، هر چند وقت یه بار کل مولتیورس می کوبن دوباره می سازن. آیا مقاله برای تاریخچه مولتی ورس ماردل تو سایت هست؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید