نقد فیلم Batman vs Superman: Dawn of Justice (همراه با اسپویلر)

نقد فیلم بتمن علیه سوپرمن

هشدار: در ادامه مطالبی وجود دارد که خطوط اصلی داستان را لو میدهند.

پس اگر هنوز فیلم را ندیده اید پیشنهاد می کنم این مطلب را نخوانید. البته اگر میخواهید نقد بدون اسپویلر مرا برای این فیلم بخوانید، بروید اینجا.

.

.

.

.

.

.

.

.

داستان فیلم از کودکی بروس وین شروع میشه. گفتم بروس وین کوچک، یاد چیزی نیفتادید؟  بله، دوباره همون سکانس معروف مرگ پدر و مادر شوالیه ی تاریکی رو قراره ببینید. ولی اینبار یک حس متفاوتی داره. مخصوصاً افتادن مروارید های گردن بند مادرش، مارتا. انگار دقیقاً از رو کمیک کپی شده. به نظر برای شروع عالی میاد و نوید فیلمی با احساس رو به بیننده میده. بروس از خواب بچگبش میپره و به یاد خرابی هایی که سوپرمن 18 ماه پیش به بار اورد میوفته. باید اعتراف کنم، سکانسی که بروس داشت در زمان ویرانی شهر با ماشین ویراژ میداد خیلی هیجان داشت و در نهایت میشد حس نفرت رو تو چشم های بروس دید.

حالا ماجرا میره سمت سوپرمن. داستان از این قراره یک گروه تروریستی در افریقا وجود داره (یادتونه عمو مختار یه چیزایی از خاور میانه و ترورست تو فیلم میگفت؟!) و لوئیس لین هم رفته تا با اونا مصاحبه ای صلح امیز داشته باشه. اما تروریست ها متوجه میشن که مردی که همراه لین اومده از سازمان اطلاعات امریکاست و سریع اون مرد رو میکشن. کسی هم که اون مرد رو کشت معلوم میشه تو گروه جاسوس های لکس لوتر بودن و میزنن همه ی ترورست ها رو میکشن. سوپرمن هم میاد و لوئیس رو نجات میده م میره. حالا قسمت مزخرف فیلم از اینجا شروع میشه. دولت امریکا شروع میکنه به محکوم کردن سوپرمن برای قتل تروریست هایی که توسط گلوله کشته شدن!!! خوب اگر سوپرمن می خواست بکشه با گلوله می کشت ایا؟ اصلا کی به این تروریست ها اهمیت میده؟ تازه این اخرش نیست. دولت امریکا از سوپرمن درخواست میکنه تا به کاخ سفید بره. سوپرمن بدبخت هم میره بعد لکس لوتر هم میزنه کاخ سفید رو میترکونه. من که شخصاً بهم شوک وارد شد.

از لکس لوتر گفتم، اقای جسی ایزنبرگ خودش یه تنه امتیاز فیلم رو حد اقل 2 نمره پایین میاره و ثابت میکنه که حرف خیلی ها راجع به اشتباه بودن انتخاب بازیگر لکس لوتر درست بوده. نمی دونم موقع ی ساخت چی فکر کردن ولی ایزنبرگ ورژنی دیونه تر و رو مخ تر از خودشو بازی میکنه و اگه خودش رو به صورت معمولی هم ببینید رو اعصاب راه میره. این شخصیت به هیچ وجه کاریزما و دو رویی لکس رو تداعی نمیکنه و بیشتر به یک بیمار روانی یا جوکر شبیه. در طول فیلم وقتی حرف میزنه و اون صدا های عجیب قریب رو از خوش در میاره می فهمید چی میگم. اون صحنه ای که تو مهمونی لکس دیدین هیچه و لکس عزیز قراره خیلی بیشتر با اعصاب شما بازی کنه. بروس میدونه لکس یه کارایی داره میکنه پس شروع میکنه به هک کردن فایل های لکس. دایانا هم در مراسم حضور داره و اطلاعات هک شده ی بروس رو میدزده. تا اخر فیلم هم معلوم نمیشه هدف لکس از دشمنی با سوپرمن چیه!

بتمن

باز برمیگردیم پیش بروس در حالی که داره اخبار انفجار کاخ سفید رو نگاه میکن و سوپرمن رو باعث این اتفاق میدونه( در واقع در کل فیلم مدام به گاتهام و متروپلیس تقیر مکان میدیم) با وجود مخالفت های الفرد مبنی بر این که بروس در طی سال ها عوض شده و جنگ با سوپرمن زا سوپرمن اشتباهه، شوالیه بدون توجه به کارش ادامه میده.

بن افلک در نقش بتمن و جرمی ایرونز در نقش الفرد بهترین بازیگران فیلم هست. با این که با شخصیت پردازی بتمن به خاطر قاتل بودن و بیش از حد خشن بودنش مشکل دارم ولی باید اعتراف کنم این اولین بتمنی بود که واقعا منو به وحشت مینداخت. افلک نه تنها بتمن خوبی ارائه میده بلکه نقش بروس وین رو هم برای خودش میکنه. جرمی ایرونز هم فکر کنم بهترین الفرد تا الان هسست. دیالوگ هاش هم جنبه ی کمدی دارن. الفرد برای بروس بیشتر شبیه یک رفیق دلسوز هست تا یک ناپدری. سن دو بازیگر هم این رو تایید میکنه.

حالا میرسیم به قسمت اصلی یعنی بتمن علیه سوپرمن. اولش که به اسم فیلم نگاه میکنید احتماً با خودتون میگید کل داستن باید در راستای نبرد این دوتا شخصیت باشه، نه؟ ولی در اشتباهید.،بیشتر توجه روی قسمت "طلوع عدالت" داستان هست. هیچ شکی در خفن بودن سکانس اکشن جنگ این دو قهرمان نیست، ولی چند مشکل وجود داره. اول این که نبرد بسیار کوتاهه و به نظرم لایق نیست به عنوان اسم فیلم قرار داده بشه. دوم این که بیشتر صحنه های این نبرد کوتاه رو قبلاَ تو تریلرا و کلیپ ها و... دیدیم و مزش از بین رفته. و در نهایت هم دلیل اشتیشون یک سرهم بندی کامل بود. کلش به یک تشابه اسمی مادر کلارک و بروس خلاصه میشه. یعنی اگه اسم مادر کلارک "مارتا" نبود، بتمن سوپرمن رو میکشت!

هنری کاویل هم بازیش بسیار معمولی هست. یعنی اگه بنده هم شبیه سوپرمن بودم میتونستم اونجوری بازی کنم. فکر کنم همین برای توصیف کافیه!

لوئیس لین بیچاره هم مثل این که فقط قراره نقشش این باشه که بره سر صحنه های نبرد و تماشا کنه ببینه چی شد. یعنی تاثیر گزاریش مثل نقش تماشاچی سینماست.  لوئیس لین تو فیلم هست، چون اسمش لوئیس لینه!

حالا میرسیم به پرده ی اخر و مبارزه ی نهایی. خوب، تقریبا همه ی کار های فیلم زیر سر لکی لوتر بوده. از انفجار کاخ سفید گرفته، تا انتخاب کردن اسم اعضای لیگ عدالت. یادتونه گفتم بروس فایل های لکس رو دزدید؟ تو ان فایل ها چهار دیدئو هست که هرکدوم یک صحنه از واندر ومن، فلش، اکوامن، و سایبرگ داره. خبرش اینجاست. دایانا هم اون فایل ها رو میبینه و میفهمه که بروس از قهرمان بودنش خبر داره.

اینو گفتم که کمی به واندر ومن و بازی گل گدوت بپردازم. کلا ایشون تو فیلم 5-6 تا دیالوگ داره که با لحجه ی غلیظش بیان میکنه. زیاد چیز خاصی ازش نمیبینیم که بگیم خوبه یا بده پس تا سال اینده صبر میکنم تا تو فیلم خودش ببینمش.

لکس هم اخرین کار پلیدشو انجام میده و از ژن جنرال زاد یک هیولای غیر قابل کشتن به نام دومزدی میسازه تا سوپرمن بکشه. جالبیش اینه که خود لکس لوتر هم هیچ کنترلی رو دومزدی نداره و باعث خرابی لکس کورپ هم میشه. دومزدی  متولد میشه و ما سکانسی مشابه با جنگ سوپرمن با زاد تو فیلم مرد پولادین میبینیم. با همون مقدار یا حتی بیشتر خرابی. تنها تفاوت اینه که سه نفری باهاش میجنگن و مقداری از جنگ هم تو فضا اتفاق میوفته. واندرومن تو این صحنه واقعا خفنه. بتمن هم که فقط از لیزر های دومزدی فرار میکنه و در نهایت هم یه گلوله ی کریپتنایتی هم بهش شلیک میکنه.

سوپرمن هم در اخر با همون نیزه ای که بتمن داشت میکشتتش یرمیگرده و اونو تو شکم دومزدی فرو میکنه. واندر ومن چون دست دومزدی رو قطع کرده بود به جاش استخوان در اومد و با همون استخوان دومزدی سوپرمن رو میکشه! بله سوپرمن در این فیلم به بد ترین شکل ممکن و عجله ای کشته میشه. اخه من به تو چی بگم زک؟ چطور تونستی به این همه خاطره گند بزنی؟ اخه چرا به این زودی از دومزدی و مرگ سوپرمن استفاده کردی؟

این صحنه که تو کمیک ها بسیار تاثیر گزاره، وقتی تو فیلم میبینی با خودت میکی "حالا که چی" و به هیچ وجه اون حسی که تو کمیک ها بود درش نیست. اخه ما هنوز اون سوپرمنی که همه دوستش دارن رو ندیده بودیم که از مرگش ناراحت بشیم... اصلا بهتره راجع به قسنت اخر فیلم حرف نزنیم. اعصابم داره بهم میریزه.

در نهایت باید بگم کاش فلش برگرده به عقب و گند هایی که اسنایدر به این شخصیت ها زده رو پاک کنه...

 

نویسنده: امیر رضا

Furious

All rights reserved © Spidey.ir 2016

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

calicsto
#1 calicsto 1395-01-08 18:35
گریه کردم وقتی این فیلمو دیدم.
اشتباه نکنید فیلم احستسی نبود به خاطر این گریه کردم که اسنایدر لعنتی گند زده بود تو فیلم .د اخه وقتی سوپرمن مرد لیگ عدالت تشکیل شده بود.فاز این عوضی چیه.بقران قسم بنظرم انیمیشن لگویی جاستیس لیگ داستانش بهتر ازین بود.
نقل قول کردن
Sherlockian
#2 Sherlockian 1395-01-08 18:37
نقدت عالی بود ممنون دیگه فیلم کلا دسم اومد چی به چیه و این زک اسنایدر چی تحویل داده
یه سوال : اسنایدر گفت تو فیلم یه خطر بزرگتر از دومزدی وجود داره. تو نقدتون به این موضوع اشاره نکردین یا کلا اسنایدر دروغ گفته؟
نقل قول کردن
iron man
#3 iron man 1395-01-08 18:51
ممنون خسته نباشی نقد خیلی خوبی بود بتمن واقعا عالی و ترسناک بود
زمانی که دارن سوپرمنو خاک میکنن بتمن میره پیش لکس که حالا افتاده زندان با بومرنگ داغ شده چنان میکوبونه توی دیوار لکس بنده خدا سکته میکنه :lol: این یکی از معدود سکانس های باحال فیلمه در ضمن لکس موهاشو در اثر تششعات کریپتونایت از دست نمیده وقتی میفته زندان موهاشو میزنن کچل میشه :-|
نقل قول کردن
comic fan
#4 comic fan 1395-01-08 18:51
مرسی
نقد خیلی خوبی بود .
ولی بنظرم فیلم اونقدرا هم بد نیست که میگن .
اکشن خوبی داره ، جلوه های ویژه اش بد نیست ، بازیگرا خیلی خوبن . تصویربداری و موسیقی اش هم معرکست
ولی وقتی وارد جزئیات داستان و شخصیت پردازی میشین واقعا فیلم میلنگه
فیلمنامه خیلی تکه تکه است ، کات و برش صحنه های بسیار بد تدوین شده به شکلی که هم فیلم کسل کننده مبشه و هم روایت داستان میلنگه
فیلمنامه هم اصلا انتظار نداشتم از کریس تریو !
میتونست خیلی بهتر کار کنه ولی نمیدونم چرا واقعا تو BVS انقدر کار رو سخت کرده بود . دیالوگای فیلم خیلی خوب بودن ولی نحوه ای که باید انگیزه ی شخصیت ها بیان میشد اصلا خوب نبود .
بنظر من تیم بازیگری عالی بودن ، همه بازیگرا پیشرفت کرده بودن ، بن افلک که واقعا عالی بود بخصوص اون تیکه ای که کلاذک اسم مارتا رو میاره و بتمن شوکه میشه و بعدشم سرش داد میزنه که چرا این اسمو میگی واقعا حس فوق العاده ای به بیننده میداد .
بتمن فیلم هم خوب بود ( اگه اون کشتن ها رو در نظر نگیریم بهترین بتمن تاریخه )
بتمنش کاملا اون حس ترس رو به بیننده میداد
اکشنش عالی بود ( بتمنش ی بتمن درشت اما سریع بود )
ی تیکه از فیلم که مربوط میشه به دو دقیقه ی آخر جایی که لکس زندانی شده و بتمنم میره پیشش عالی بود . از اون روش های ورود بتمن که واقعا عین کمیک بود خیلی خوشم اومد .
سوپرمن فیلم خیلی پیشرفت داشت ، نجات دادن مردم توسط سوپرمن رو شاهد بودیم ، هنری کویل هم نسبت به مرد پولادین قابل تحمل تر شده بود
و اما در مورد واندروومن
میتونم بگم که بهترین شخصیت فیلم همین واندروومن بود ، لحظه ای که میاد و جلوی لیزر دومزدی رو میگیره و با بتمن و شوچرمن باهاش مبارزه میکنه خیلی epic و حماسی بود ( بخصوص وقتی که موسیقی فوق العاده استاد هانس زیمر روی صحنه سوار بشه )
واندروومنش حضور کوتاهی داشت نزدیک 20 دقیقه و من تو این 20 دقیقه به شدت از گال گادوت رضایت داشتم
در کل واندروومن کاملترین و بهترین شخصیت فیلم بود چ از لحاظ بازیگر چ از لحاظ اکشن و شخصیت پردازی چ از لحاظ نقش و حضورش توی داستان
ولی اما مشکل فیلم تو ویلیناش بود
لکس لوثر بد نبود ولی خیلی خیلی میتونست بهتر باشه ، جسی هم خوب بود ولی خب مشکل از شخصیت پردازی بود که بازیش به چشم نیومد
دومزدی هم به معنای واقعی کلمه افتضاح بود .
نه ترسی رو القا میکرد ، نه ظاهرش جذاب بود و حضورش هم نه چندان ضروری
کرکتر های فرعی هم که بیشتر متعلق به دنیای سوپرمن بودن . بعضی هاشون مثل الفرد مارتا وین خوب بودن و بعضی هاشونم مثل لوییس لین و سناتور فیچ کاملا متوسط .
10 دقیقه اول فیلم ( به ترتیب شمال : خاک سپاری مادردر بروس ، صحنه ی مرگ مادر و پدر بروس و خرابی های متروپولیس ) واقعا محشر بود .
در حدی ک وقتی فیلم شروع میشه تا 10 دقیقه بعدش با خودت میگی که فیلم ، بهترین فیلم کمیک بوکیه .
بنظر من منتقدا در حق فیلم کم لطفی کردن ولی خب این فیلم هم اصلا لایق اون همه توجه و 3 سال صبر نبود .
اگه از کارای زک اسنایدر مثل واچمن و من او استیل خوشتون اومده عاشق این فیلم میشید ولی اگه به مسائلی مثل درام ، شخصیت پردازی ، داستان و فیلمنامه اهمیت میدین این فیلم یه فیلم کاملا متوسطه .
در کل اگه بخوام نمره بدم 6 رو میدم . یه فیلم متوسط رو به بالا
این فیلم ، فیلم قابل قبولی بود ولی شخصیت هایی مثل سوپرمن و بتمن و چن تا از همین کرکتر ها لیاقتشون بیشتر از اینهاست
این شخصیت ها مملو از فلسفه و عمق هستن و فقط نباید اون هارو از دید اکشنشون یا جلوه های ویژه دید
نقل قول کردن
comic fan
#5 comic fan 1395-01-08 18:52
به نقل از Hesam avenger:
نقدت عالی بود ممنون دیگه فیلم کلا دسم اومد چی به چیه و این زک اسنایدر چی تحویل داده
یه سوال : اسنایدر گفت تو فیلم یه خطر بزرگتر از دومزدی وجود داره. تو نقدتون به این موضوع اشاره نکردین یا کلا اسنایدر دروغ گفته؟

ن کلا
خود دومزدی هم اونقدر بد دراومده که اصلا تهدید حسابش نمیکنی
نقل قول کردن
Goblin King
#6 Goblin King 1395-01-08 18:54
مرسی اقای furious
به شما میگن یک دی سی فن عالی ، زهن باز و بی تعصب
خوشم اومد درباره جسی ایزنبرگ حقیقت رو گفتید. چون از اولش هم من میگفتم واسه این نقش مناسب نیست و الانم خیلی ها میگن واقعا رو مخه!
واقعا دست زک درد نکنه که اینجوری از این همه بازیگر اسکار گرفته و کاندید اسکار اینجوری بازی گرفته!
نقل قول کردن
Doc Strange
#7 Doc Strange 1395-01-08 18:55
به نقل از Hesam avenger:
نقدت عالی بود ممنون دیگه فیلم کلا دسم اومد چی به چیه و این زک اسنایدر چی تحویل داده
یه سوال : اسنایدر گفت تو فیلم یه خطر بزرگتر از دومزدی وجود داره. تو نقدتون به این موضوع اشاره نکردین یا کلا اسنایدر دروغ گفته؟

نه دروغ نگفته.
خبر میرسه بعضی ها وسط فیلم سکته کردن از کارای اسنایدر.
بعضی ها به بیمارستان منتقل شدن و بعضی ها دست به خودکشی زدن.
نقل قول کردن
Goblin King
#8 Goblin King 1395-01-08 18:55
به نقل از Doc Strange:
به نقل از Hesam avenger:
نقدت عالی بود ممنون دیگه فیلم کلا دسم اومد چی به چیه و این زک اسنایدر چی تحویل داده
یه سوال : اسنایدر گفت تو فیلم یه خطر بزرگتر از دومزدی وجود داره. تو نقدتون به این موضوع اشاره نکردین یا کلا اسنایدر دروغ گفته؟

نه دروغ نگفته.
خبر میرسه بعضی ها وسط فیلم سکته کردن از کارای اسنایدر.
بعضی ها به بیمارستان منتقل شدن و بعضی ها دست به خودکشی زدن.

:lol:
نقل قول کردن
comic fan
#9 comic fan 1395-01-08 18:59
به نقل از fair-minded:
واقعا دست زک درد نکنه که اینجوری از این همه بازیگر اسکار گرفته و کاندید اسکار اینجوری بازی گرفته!

ولی بازیگرای فیلم مشکلی نداشتن
بیشتر بخاطر شخصیت پردازی بد کرکترا بود که اون بازیگر هم بد جلوه میکرد
نقل قول کردن
Dr.Doom
#10 Dr.Doom 1395-01-08 18:59
مرسی از نقدت خیلی خوب بود فقط میشه یکی بگه که منضور زک اسنایدر از این که گفته بود دومزدی ویلن اصلی‌نیست چیه و ایا تو فیلم به دارکساید اشاره‌شد یا نه
نقل قول کردن
Goblin King
#11 Goblin King 1395-01-08 19:01
به نقل از comic fan:
به نقل از fair-minded:
واقعا دست زک درد نکنه که اینجوری از این همه بازیگر اسکار گرفته و کاندید اسکار اینجوری بازی گرفته!

ولی بازیگرای فیلم مشکلی نداشتن
بیشتر بخاطر شخصیت پردازی بد کرکترا بود که اون بازیگر هم بد جلوه میکرد

اره ولی من تقریبا همه جا میخونم مثلا لوئیز لین یا اون لارنس فیشبورن (که نقشش رو یادم نیست) حضورشون تو فیلم اصلا ضروری نیست
همین اقای ایزنبرگ هم مطمئنم زک بهش گفته یه چیز متفاوت ارائه بده و باعث شده به بیراه بره
نقل قول کردن
comic fan
#12 comic fan 1395-01-08 19:05
به نقل از fair-minded:
به نقل از comic fan:
به نقل از fair-minded:
واقعا دست زک درد نکنه که اینجوری از این همه بازیگر اسکار گرفته و کاندید اسکار اینجوری بازی گرفته!

ولی بازیگرای فیلم مشکلی نداشتن
بیشتر بخاطر شخصیت پردازی بد کرکترا بود که اون بازیگر هم بد جلوه میکرد

اره ولی من تقریبا همه جا میخونم مثلا لوئیز لین یا اون لارنس فیشبورن (که نقشش رو یادم نیست) حضورشون تو فیلم اصلا ضروری نیست
همین اقای ایزنبرگ هم مطمئنم زک بهش گفته یه چیز متفاوت ارائه بده و باعث شده به بیراه بره

یجورایی میشه امی ادامز و لارنس فیشبورن رو شکست خورده بگیم
بازیگرای خوبی که بخاطر شخصیت پردازی کاملا متوسط و حضور نه چندان ضروری فدا شدن
نقل قول کردن
Ice Man
#13 Ice Man 1395-01-08 20:27
زک که اصلا از کاراش درس نمیگیره ، شرط میبندم اگه جاستیس لیگ کارگردانی کنه همین قدر خرابی به بار میاره
اول خرابی ها بخاطر زاد بود
بعد دومزدی
حالا تصور کنید با دارک ساید چی کار میکنه !
نقل قول کردن
Sherlockian
#14 Sherlockian 1395-01-08 20:28
به نقل از Ice Man:
زک که اصلا از کاراش درس نمیگیره ، شرط میبندم اگه جاستیس لیگ کارگردانی کنه همین قدر خرابی به بار میاره
اول خرابی ها بخاطر زاد بود
بعد دومزدی
حالا تصور کنید با دارک ساید چی کار میکنه !

خداحافظ کره زمین :sad:
نقل قول کردن
comic fan
#15 comic fan 1395-01-08 20:59
هر کارگردانی برای ساخت فیلمش یه فرمول خاص داره
مثلا :
تارانتینو : داستان خطی + معرفی شخصیت به شکلی که بیننده تا اخر فیلم مشتاق باشه + خون + فحش = شاهکار
نولان : داستانی واقع گرایانه دور از هرگونه تخیل + ایده جدید و نو به شکلی که هرگز تو سینما دیده نشده باشه + تیم بازیگری عالی + داستان پیچیده و یا شخصیت های پیچیده که حتما باید چند بار فیلمو ببینی تا شاید یه چیزی دستگیرت بشه ! = شاهکار
استنلی کوبریک : یه فیلم هنری + مسائل فراوان روانشناسانه + پایانی نا مفهوم و گنگ که بستیگ برداشت و فهم ببیننده داره + اتمسفر خاصی که توی فیلم های کوبریک هست = شاهکار
و...
حالا فرمول زک اسنایدر : جلوه های ویژه رو سر ریز کن تو فیلم یه لایه خاکستری هم بزار رو تصویر فیلم خفن بشه شاید به زور متای 50 رو بگیره که از سرمونم زیاده :-* :lol:
نقل قول کردن
iron man
#16 iron man 1395-01-08 21:19
Bvs مثل چی داره فروش میکنه تا حالا 424ملیون فروش داشته واقعا فوق العاده خوبه البته باید ادامه کارو ببینیم
زک خیلی شانس داری
نقل قول کردن
beast boy
#17 beast boy 1395-01-08 21:50
به نقل از iron man:
Bvs مثل چی داره فروش میکنه تا حالا 424ملیون فروش داشته واقعا فوق العاده خوبه البته باید ادامه کارو ببینیم
زک خیلی شانس داری

این فیلم پول بودجه اش را دربیاره ما رازی هستیم دیگه توی گیشه شکست نخوره حیف من که توی سایت های مختلف از زک به مدت سه سال دفاع کردم واقعا برای خودم متاسفم که انقدر احمق بودم که برای کارگردان به این بی استعدادی و ... وقت گذاشتم و ازش در برابر حرف مردم دفاع کردم کارگردان فیلم طلوع عدالت هم عوض کنند بره من دیگه چون نمی توانم زک را تحمل کنم البته برای کارگردانی لیگ عدالت کریستوفر نولان هم خیلی خوب است البته این نظر شخصی من است اما حداقل نولان گند بالا نمی آورد :zzz
نقل قول کردن
h.paknia
#18 h.paknia 1395-01-08 21:55
اقا ممنون به خاطر نقدت .
یه سوال
اینکه میگن یک سوم پایانی فیلم مثل فیلم ترسناک میمونه درسته؟
اخه فکر کنم خبرشو یه جا خونده بودم
نقل قول کردن
The Furious
#19 The Furious 1395-01-08 22:06
به نقل از h.paknia:
اقا ممنون به خاطر نقدت .
یه سوال
اینکه میگن یک سوم پایانی فیلم مثل فیلم ترسناک میمونه درسته؟
اخه فکر کنم خبرشو یه جا خونده بودم

خواهش مي كنم.
نه نميشه بهش گفت فيلم ترسناك.
نقل قول کردن
The Furious
#20 The Furious 1395-01-08 22:10
به نقل از Dr.Doom:
مرسی از نقدت خیلی خوب بود فقط میشه یکی بگه که منضور زک اسنایدر از این که گفته بود دومزدی ویلن اصلی‌نیست چیه و ایا تو فیلم به دارکساید اشاره‌شد یا نه

حتما منظورش ويلن اصلي ليگ عدالت بوده. چون در اخر فيلم لكس ميگه"اون داره مياد" حالا معلوم نيست منظورش از "اون" كيه. مثلا ميتونه لكس لوتر اصلي باشه، چون شايعاتي هست مبني بر اين كه لكسي كه تو فيلم هست پسر لكس اصليه. ولي با توجه به كابوس بروس وين احتمالا منظورش همون دارك سايده.
نقل قول کردن
young spider
#21 young spider 1395-01-08 22:36
قضیه رابین چه شد ؟؟ دیک گریسون زندس ؟؟؟ دیک مرده یا جیسون ؟؟؟ جیسون اولی بوده یا دیک ؟؟ نایتوینگ چی ؟؟
اون عکس فلش با مو و ریش هم تو فیلم خیلی بد بود ؟؟؟
نقل قول کردن
Sin-Eater
#22 Sin-Eater 1395-01-08 22:41
به نقل از iron man:
Bvs مثل چی داره فروش میکنه تا حالا 424ملیون فروش داشته واقعا فوق العاده خوبه البته باید ادامه کارو ببینیم
زک خیلی شانس داری

دلیلش اینه که وارنر فیلم را همزمان با امریکا تقریبا در تمام نقاط جهان اکران کرده
ولی مارول هرگز همچین کاری نمیکنه. فیلماش رو همزمان در همه نقاط جهان اکران نمیکنه
به نظر منم فروش هفته بعد کاملا نشون میده این فیلم موفق بوده یا نه
نقل قول کردن
comic fan
#23 comic fan 1395-01-08 22:53
به نقل از young spider:
قضیه رابین چه شد ؟؟ دیک گریسون زندس ؟؟؟ دیک مرده یا جیسون ؟؟؟ جیسون اولی بوده یا دیک ؟؟ نایتوینگ چی ؟؟

تا جایی که اون صدای مضخرف کیفیت پرده ای منو همراهی میکرد حتی یک کلمه هم درمورد رابین صحبتی نشد فقط همون تیکه ای که توی تریلرا بود.
نقل قول کردن
Harley Quinn
#24 Harley Quinn 1395-01-08 23:18
به نقل از beast boy:
به نقل از iron man:
Bvs مثل چی داره فروش میکنه تا حالا 424ملیون فروش داشته واقعا فوق العاده خوبه البته باید ادامه کارو ببینیم
زک خیلی شانس داری

این فیلم پول بودجه اش را دربیاره ما رازی هستیم دیگه توی گیشه شکست نخوره حیف من که توی سایت های مختلف از زک به مدت سه سال دفاع کردم واقعا برای خودم متاسفم که انقدر احمق بودم که برای کارگردان به این بی استعدادی و ... وقت گذاشتم و ازش در برابر حرف مردم دفاع کردم کارگردان فیلم طلوع عدالت هم عوض کنند بره من دیگه چون نمی توانم زک را تحمل کنم البته برای کارگردانی لیگ عدالت کریستوفر نولان هم خیلی خوب است البته این نظر شخصی من است اما حداقل نولان گند بالا نمی آورد :zzz

فیلم تو همین چند روز فروش کرد و بودجه فیلم برگشت
نمیدونم بگم خوشبختانه یا متاسفانه!!!!!!
شما هم خودت رو اذیت نکن خیلی دوستان بودن که از زک دفاع میکردن که البته اشتباه میکردن.
من هنوز فیلم رو ندیدم ولی کلا این آدم چیز خوبی نمیتونه بسازه :-*
مثلا من خودم عاشق ایده فیلم ساکر پانچ بودم ولی این یه چیز مزخرف ازش درآورد :-x
ناراحت نباش شاید وارنر از دیدگاه منتقدان متوجه بشه که اشتباه کرده و ما از شر زک خلاص شیم :lol:
نقل قول کردن
sherlock
#25 sherlock 1395-01-09 00:14
اولای فیلم خوب بود.ولی از وسطاش مثل اینکه گند میزنه.
من خودم واقعا منتظر این فیلمم.ولی خب...فقط برای اینکه از جریانش مطلع شم.
بنظرم دیسی میتونه با جریان مولتی ورسی و داستان فلش پوینت این گندکاری رو ماست مالی کنه.
البته اگه مغز متفکر رو عوض کنه.
نقل قول کردن
peyman
#26 peyman 1395-01-09 01:14
واقعا الان من نمیفهمم!!بابا زک که دیگه بیشتر از این در توانش نیست هیچ آدم عاقلی نمیتونه از یه کارگردان به شدت متوسط توقع شاهکار اونم با همچین اقتباسی داشته باشه!ولی خب...وارنر چرا ادم نمیشه آخه!!به هر حال وارنر دنیای سینماییش رو میسازه ولی خب تا وقتی که زک پاش در میون باشه همینه که هست،نمیشه انتظار دیگه ای داشت.
ممنون دوست عزیز بابت نقد خوبت و واقعا این تحسین برانگیزه که دی سی فنی مثل شما تو سایت هست از این که خیلی منطقی برخورد کردی و واقعیت رو گفتی واقعا ممنونم.
نقل قول کردن
The Furious
#27 The Furious 1395-01-09 05:47
به نقل از peyman:
واقعا الان من نمیفهمم!!بابا زک که دیگه بیشتر از این در توانش نیست هیچ آدم عاقلی نمیتونه از یه کارگردان به شدت متوسط توقع شاهکار اونم با همچین اقتباسی داشته باشه!ولی خب...وارنر چرا ادم نمیشه آخه!!به هر حال وارنر دنیای سینماییش رو میسازه ولی خب تا وقتی که زک پاش در میون باشه همینه که هست،نمیشه انتظار دیگه ای داشت.
ممنون دوست عزیز بابت نقد خوبت و واقعا این تحسین برانگیزه که دی سی فنی مثل شما تو سایت هست از این که خیلی منطقی برخورد کردی و واقعیت رو گفتی واقعا ممنونم.

از نظر من بايد به همه ي فيلم ها منصفانه نگاه كرد و بدون طرفداري قضاوت كرد.
من شايد به اصطلاح يك "دي سي فن" باشم ولي دليل نميشه از هر اشتباهي چشم پوشي كنم يا بي دليل از چيزي دفاع كنم.
من شخصيت هاي دي سي رو دوست دارم چون باهاشون بزرگ شدم و ازشون خاطره دارم. وقتي هم كسي بخواد با اشتباهاتش به خاطرات من و خيلي هاي ديگه گند بزنه دليلي براي دفاع نميبينم و بايد حقيقت بيان بشه. زك بايد پاش از دي سي بكشه بيرون...
نقل قول کردن
batspider
#28 batspider 1395-01-09 10:10
نقد و بررسی بتمن علیه سوپرمن :طلوع عدالت
.
.
خطر اسپویل شدن
.
.
.
.
.
خوب بعد سه سال انتظار بالاخره این فیلم هم اکران شدن.فیلم با اورجین بروس وین شروع شد و بعد از اون صحنه های مبارزه سوپرمن با زاد از زاویه بروس که واقعا محشر بود . به شخصه عاشق این قسمت از فیلم بودم .
تا اینجا فیلم نمود از یک فیلم عالی را می داد .می رسیم به پخش وسط فیلم که واقعا حوصله سر بر بود .مشکل اصلی این بود که برای یک فیلم دو ساعته اکشن ، باید صحنات مبارزه و جلوه های ویژه به صورت درست در فیلم تقسیم می شد ولی اینطور نبود و واقعا خسته کننده شده بود
می رسیم به پخش پایانی که وضعیت را بدتر و بدتر کرد . اکشن شلوغ و پشت سر هم
اصل اسم اول فیلم شایسته این فیلم نیست چون نبرد این دو نفر واقعا کم و بدون خلاقتی بود بقول امیر رضا خیلی از صحنه های مبارزه را توی تریلر های فیلم دیده بودیم.
کشت و کشتار ها بتمن که دیگه واقعا بد بود بیشتر اون ها توی خیالات بتمن بود اما
کشت کشتار هاش با مسلسل ماشین و جتش را نباید از یاد برد بازم موقع دیدن فیلم گفتم اشکال نداره ولی وقتی برای نجات مارتا به لوله گاز شلیک کرد و یارو رو جزغاله کرد واقعا دیگه مسخره بود...
سوپرمن هم از قسمت قبل بی روح تر بود و هین طور که میدونید به بدترین شکل ممکن کشته شد عکس العمل من هم این بود :o
دومزی که دیگه فاجعه بود یعنی سه سال کار رو یک فیلم بعد مشاهده همچین دومزی واقعا ...
دلیل دوستی بتمن و سوپرمن هم ...
واقعا می تونستن به جای این دلیل مسخره از قضیه "بتمن نمی تواند کسی را بکشد"استفاده کنند اما ...
خرابی ها بد تر از قبل بود یکی باید به بتمن یاد اوری کنه اصلا به چه دلیل با سوپرمن درگیر شد ... چون موقع درگیری تا یک مشت به دومزی می خورد مثل بمب اتم انرژی تخلیه می کرد و هر آدم قهرمان عاقلی می دونه تو این مواقع باید دشمن رو از مزدم دور کنه
در کل واقعا نا امید شدم و باید بگم f..k you zack snyder
نمره من: 5 از 10
نقل قول کردن
Doc Strange
#29 Doc Strange 1395-01-09 12:09
بچه ها راستی قضیه دختر بچه که بروس میومد بغلش میکرد همون جایی که ساختمون وین خراب شده چی بود؟ کی بود؟
نقل قول کردن
comic fan
#30 comic fan 1395-01-09 12:23
به نقل از Doc Strange:
بچه ها راستی قضیه دختر بچه که بروس میومد بغلش میکرد همون جایی که ساختمون وین خراب شده چی بود؟ کی بود؟

اونم فرد خاصی نبود . یه دختری بود که نزدیک بود بره زیر آوار بروسم دیدش و نجاتش داد . ازش پرسید مامانت کجاست اونم اشاره یه ساختمون کرد که نصفش رو هواست نصفشم داره آتیش میگیره .
کس خاصی نبود
نقل قول کردن
comic fan
#31 comic fan 1395-01-09 14:12
من الان دارم یه دور دیگه فیلم رو میبینم .
با اینکه فیلم از لحاظ داستان و درام واقعا مشکل داره ولی زک اسنایدر بعضی جاها کارش واقعا درست بود .
مثلا الان که دقت کردم اون تکه ی مبارزه ای که مربوط به رویای بتمن و مبارزش با سرباز های سوپرمن میشه کلا تو یه شاته و اصلا کات نداره :o
واقعا تو اینجور چیزا زک خوب عمل کرده
نقل قول کردن
captain bat
#32 captain bat 1395-01-09 14:33
من الان فیلم رو دیدن واقعا نصف اول فیلم به نظرم خوب بود ولی دومزدی اشغال بود همه چیزش خیلی بهتر میتونست باشه بن افلک عالی بود ولی خیج جا ندیدم با ماشین گان خلاف کارا رو بکشه واندر وومن هم خیلی خوب بود سوپرمن هم نسبت به فیلم قبل خیلی بیشتر جون مردم رو نجات داد جسی ایز برگ رو هم دوست داشتم مخصوصا اونجا که کاخ سفید می ره رو هوا حال کردم ولی کلا اصلا دومزدی معلوم نبود چه جوری ایجاد شد مرد قیافشم اصلا خوب نبود مرگ سوپرمن هم بیخود بود اصلا برای چی بمیره وقتی معلومه دوباره زنده میشه آلفرد هم عالی بود در کل به نظرم فیلم اونقدر هام اشغال نبود خوب بود ولی خب ما بعد از سه سال انتظار یه شاهکار داشتیم نه یه فیلم متوسط اها موسقی متن فوق العاده بود واقعا عالی بود
نقل قول کردن
Master Spidey
#33 Master Spidey 1395-01-09 16:55
ممنون بابت نقد.نقدتون بدون تعصب بود مثل همون نقد بدون اسپویلر. خیلی قوی پرداختین. من یه سوال از همه دارم: چطوری فیلم رو دیدین من تا دقیقه ی 1:24:00 دیدم بقیه شو حال نداشتم ببینم چون کیفیت پرده ای بود اصلا هیچی نفهمیدم صداها گنگ بود. چجوری دیدین؟ کیفیت پرده ای ددپول بهتر بود
نقل قول کردن
The Furious
#34 The Furious 1395-01-09 18:21
به نقل از Master Spidey:
ممنون بابت نقد.نقدتون بدون تعصب بود مثل همون نقد بدون اسپویلر. خیلی قوی پرداختین. من یه سوال از همه دارم: چطوری فیلم رو دیدین من تا دقیقه ی 1:24:00 دیدم بقیه شو حال نداشتم ببینم چون کیفیت پرده ای بود اصلا هیچی نفهمیدم صداها گنگ بود. چجوری دیدین؟ کیفیت پرده ای ددپول بهتر بود

من در ايران زندگي نمي كنم. تو سينما ديدم.
نقل قول کردن
Master Spidey
#35 Master Spidey 1395-01-09 20:11
#37خوش بحالتون.اینجا باید کیفیت پرده ای رو تحمل کنی تا کیفیت خوب بیاد :cry:
نقل قول کردن
redmonster
#36 redmonster 1395-01-10 03:13
فیلم رو دیدم، فیلم بدی نبود، اخرای فیلم منو یاد TASM 2 انداخت، حضور دومزدی مثل حضور گرین گابلین تو فیلم بود، ولی بر خلاف مرگ گوئن مرگ سوپر من اون تاثیر کذاری لازم رو نداشت، بازی بن افلک چه تو نقش بتمن چه تو نقش بروس وین خیلی خوب بود یجورایی بار فیلمو رو دوشش میکشید، همونطور که تو متن هم گفته شد، هنری کویل معمولی و گال گدوت هم نمیشه چیز خاصی در موردش گفت.ولی میرسیم به لکس، از نظر من این لکس لوتر بیشتر شبیه جوکر بود دقیقا همونطور که از تریلر ها معلوم بود، سیاست مدار نبود، مثل عصبی ها رفتار میکرد، نمیدونم با وجود همچین لوثری تو این دنیا دیگه چه نیازی به جوکر هست. فضای فیلم هم خیلی دارکه، اکشن فیلم خوبه، داستان هم از نظر من کند نبود. ولی کلا فیلم شلوغ بود. ولی چیزی که بیشتر از همه رو مخ منه مرگ سوپرمنه، اخه چزا باید همچین داستانیی رو اینطوری خراب کرد، همونطور که تو متن گفته شد لوثر باعث انفجار کاخ سفید میشه ولی مردم سوپر من رو مقصر میدونن و وقتی سوپرمن میمره جوری نیست که اون حس قهرمانانه مردن به ادم دست بده میدونید چی میگم، بتمن و واند وومن هم تو صحنه حضور دارن، ولی ناراحتیشون جوری نیست که منو تجت تاثیر قرار بده، میدونید ناسلامتی اینا تازه دو دقیقست باهم اشنا شدن. کشتن های بتمن هم رو اعصابم بود حتی جاهایی که لازم نبود هم ادم کشت تنها بدی که فعلا میتونم از بتمنش بگیرم اینه. راستی اون صحنه ی اول فیلم هم خیلی خوب بود، همونطور که تو متن کفته شد میشد با بروس وین همذات پنداری کرد چرا چون اون پیش زمینه ی قبلی رو تو ذهنم دارم( بر خلاف اخر فیلم که اون تاثیر کذاری لازم رو نداشت)

در کل فیلم فیلم بدی نیست، اکشنش خیلی خوبه، مبارزات هم در سطح خوبی هستن ولی داستان تو ذهنتون چرا های زیادی میاره، فکر کنم زک و دوستاش دور هم جمع شدن هر کدوم یه نظری دادن زک هم تو رو دروایستی مونده هرچی ایده بوده چاپونده تو فیلم، همه چی سریع اتفاق میفته از نظر من
نمره ی من به فیلم: 6 از ده

در ضمن با این فیلمی که من دیدم فکر نکنم تو گیشه شکست بخوره، در ضمن فکر هم نکنم فیلمی باشه که باعث بشه زک اسنایدر از پروژه های دی سی کنار گذاشته بشه
نقل قول کردن
Mister Terminator
#37 Mister Terminator 1399-11-02 08:37
با اینکه نقد خوبی بود ولی مقاله 50 دلیل برای تنفر از Bvs رو بیشتر میپسندم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید