نقد و بررسی فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" (Captain America: Civil War)

نقد  و بررسی فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" (Captain America: Civil War)

این نقد اسپویلر ندارد و داستان فیلم را لو نمیدهد...

لینک دانلود فیلم (کامل + دوبله به فارسی)

ایستراگ های جنگ داخلی

سیزدهمین فیلم مارول استودیوز اونقدر میجنگه تو خودش رو به صدر فیلم های کمیک بوکی میرسونه. پس از وقایع فیلم "انتقام جویان: عصر الترون" قهرمانان ما بهشون اخم میشه و دنیا انگار باهاشون قهر کرده.  ناسلامتی این تقصیر تونی استارک بود که الترون ساخته شد. حالا و با بازگشت به آمریکا، کاپیتان آمریکا خودش را در وضعیتی میبینه که حق قهرمان بودن رو ازش میگیره و این برخلاف ایده ال هایی هستش که بهش اعتقاد داره. او به این قانون اعتراض داره چون بهترین دوستش یعنی باکی بارنز پس از اینکه به جرم یک جنایت وحشتناک متهم شده به کمکش نیاز پیدا میکنه. اما تونی استارک داره وزن سنگین اعمالی که در "سوکویا" انجام داده رو روی شانه های خودش حس میکنه و خیلی هم متاسفه و بدین ترتیب او میره طرف دولت.

در طول مدت این فیلم هیچ شخصیتی از اون یکی محق تر به نظر نمیرسه و این یک موفقیت بزرگ برای سازندگان این فیلم است. اگر یادتون باشه آنها به همراه بازیگران این فیلم از مدتها قبل قول داده بودند که تماشاچی ها با دیدن این فیلم به دو دسته مساوی تقسیم میشن چون هر گروه برای خودش دلایل قانع کننده و موجه ای دارد. آنها درست میگفتند. کاپیتان آمریکا نه تنها برای چیزی میجنگد که بهش اعتقاد دارد بلکه اعتقاد او باور پذیر و طبیعی است و  کاملا با داستان جفت و جور میشود. این موضوع برای ایرون من هم صدق میکند.

وقتی مبارزات فیلم شروع میشود، بینظیر هستند. با وجود اینکه مارول 13 فیلم  ساخته اما همچنان راه هایی برای ساخت صحنه های اکشن نوآورانه پیدا میکند و آنها را به شیوه ای عالی با توانایی های شخصیت ها و شیمی آنها با یکدیگر ترکیب میکند و موجب خلق سکانس های خلاقانه میشود. ضمن اینکه این بازیگران مدتهاست در کنار هم هستند و نوعی همکاری و تعامل و هماهنگی موثر بین آنها به وجود آمده که صحنه های اکشن را جالب تر میکند.

نقد فیلم کاپیتان آمریکا 3

واقعا فیلمی که کل شخصیت های مارول را به جز ثور و هالک اینقدر خوب در کنار هم قرار داده، قابل تحسین است. برادران روسو قبلا فیلم تحسین شده "سرباز زمستان" را تحویل ما داده بودند ولی این دفعه تلاش آنها بیشتر و داستان هم فشرده تر شده است. آنها کار بسیار سختی را با موفقیت به انجام رسانده اند: ترکیب یک دو جین شخصیت که مدتهاست تثبیت شده اند و همچنین معرفی دو شخصیت جدید به نام های مرد عنکبوتی و پلنگ سیاه!  جالبه که هر شخصیت آرک (قصه) خاص خودش را دارد. هیچ کدام از شخصیت ها فراموش نمیشوند یا مورد غفلت قرار نمیگیرند. درسته که بعضی ها نقش های بزرگتری دارند ولی واقعا جالبه که  مثلا شاهد رابطه بین اسکارلت ویچ و ویژن باشیم و یا ببینیم که کاپیتان آمریکا چطور در نزاعی داخلی قوانین را زیر پا میگذارد.

با وجود اینکه این فیلم شخصیت های زیادی دارد ولی تمرکز اصلی همچنان روی کاپیتان آمریکا باقی میماند و این هم باز قولی بود که سازندگان این فیلم به ما داده بودند و به آن عمل کرده اند. این فیلم در واقع ادامه قصه استیو راجرز و رفاقتش با باکی بارنز است که از فیلم "نخستین انتقام جو" شروع شد و با "سرباز زمستان" اوج گرفت. البته این فیلم قصه ایرون من هم هست. آخرین بازی که او را در فیلم اختصاصی خودش دیدیم، زره هایش را به خاطر عشق اش منهدم کرد. ولی بعدش دوباره به زره خودش روی آورد و عواقب این کارش را در عصر الترون دیدیم. این عواقب در این فیلم به او میرسد. بنابراین جنگ داخلی فیلمی منحصر به فرد است که از یک سو داستان مختص خودش را دارد و از سویی دیگر داستانک های قبلی را به سرانجام میرساند.

شخصیت هایی که خیلی از هواداران بیشتر از همه برایشان کنجکاوی میکردند و هیجان داشتند بلک پنتر و مرد عنکبوتی بودند. خیالتان راحت چون چدویک بوسمن و تام هالند به بهترین شکل ممکن وارد نقش تچالا و پیتر پارکر میشوند. یعنی استقبالی باشکوه تر از این نمیشد از انها در عالم سینمایی مارول به عمل آورد.  آرک پلنگ سیاه کامل ترین و قابل توجه ترین آرک فیلم است. اسپایدرمن و اکشن او بهترینی است که تا به حال ازش دیده ایم. این شخصیت ها استادانه مورد پرداخت قرار گرفته اند و بدون عیب و نقص با دیگر شخصیت ها آمیخته میشوند و اصلا هم در سایه دیگر شخصیت ها قرار نمیگیرند. شاید بتوان گفت اونا اونقدر خوب هستند که برخی دیگر از شخصیت ها را رو زیر سایه خود فرو میبرند!

مرد عنکبوتی - جنگ داخلی

متاسفانه تنها شخصیتی که در فیلم بهش خوب پرداخته نمیشه بارون زیمو است که نقشش رو دانیل بروهل بازی میکنه. با وجود اینکه بروهل خیلی واسه نقش مایه گذاشته و خودش رو کاملا تو نقش غرق کرده ولی این شخصیت خبیث غیر جذاب ترین بخش فیلم است چون درست وقتی که همه چیز به اوج خودش رسیده حضورش باعث میشه به لوکیشن های جدیدی برویم و با نقشه خبیث او اشنا شویم. این در حالیه که آدم دوست داره بیشتر و بیشتر از خصومت و جدال بین cap و ایرون من ببینه. البته زیمو تا اینجا تاریک ترین و بیرحم ترین شخصیت خبیثی بوده که در فیلم های مارول دیده ایم . حتی لایه هایی از لکس لوثر فیلم "بتمن علیه سوپرمن" هم در او دیده میشود. کلا روش های او در مقایسه با فیلم های مارول خیلی بیرحمانه است و باعث بالا رفتن تنش ها میشود.

بارون زیمو

در مجموع جنگ داخلی دارک ترین فیلم مارول تا به حال است البته فیلم در عین حال بسیار fun است و لحظات و دیالوگ های بامزه هم دارد ولی لحظات عاطفی و پرتنش زیادی دارد و به  موضوعاتی جدی میپردازد. تمام المان هایی که در "سرباز زمستان" جواب دادند اینجا مورد تاکید مضاعف قرار میگیرند. لحظات عاطفی همشون موثر بودند. لحظاتی هست که دهان مخاطب را از شگفتی باز نگه میدارند و فشار  خون او را بالا میبرند. تم هایی از عشق، دوستی، دلشکستگی و ترس در فیلم یافت میشوند که همگی عالی با هم ترکیب شده اند.

برای هواداران کمیک بوکی "جنگ داخلی" قطعا رضایت بخش خواهد بود. البته فکر نکنید این حرف رو زدم چون اقتباسی مستقیم از کمیک جنگ داخلیه ولی ریشه های اون به این کمیک برمیگرده. یعنی لحظاتی وجود داره که انگار جوهره کمیک ها رو مستقیما به پرده بزرگ سینما منتقل کرده. هر کی هم فکر میکرده که باید شخصیت های بیشتری تو این فیلم میبودن تا اقتباس وفادارانه تر و بهتری از کمیک جنگ داخلی صورت میگرفته، اشتباه میکنه. مطمئن باشید وقتی این فیلم روی بلوری منتشر بشه، اون سکانس مبارزه در فرودگاه رو پشت سر هم به مدت 3 ساعت خواهید دید!  اصلا فقط همین یک سکانس ارزش بلیت خریدن و رفتن به سینما رو داره. این سکانس نقطه اوج ترکیب هنر سینما و کمیک بوک با پیشرفته ترین تکنولوژی های امروز دنیاست.

نبرد فرودگاه - کاپستان امریکا جنگ داخلی

در پایان میگم که جنگ داخلی بیش از هر فیلم دیگری دنیای مارول را تغییر میده. البته میدونیم در پایان "جنگ بینهایت" شاهد تغییرات بیشتری خواهیم بود ولی تا اینجا اینقدر این دنیای دوست داشتنی دستخوش تغییرات به این بزرگی نشده بود. جنگ داخلی بهترین فیلم مارول تا به امروز است چون سازندگانش با چنگ و دندون میجنگند و شاهکاری از لحظات اکشن، عاطفه و شخصیت پردازی خلق میکنند.

نتیجه گیری: کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی واقعا یک فیلم سوپرهیرویی حماسی و عظیم است که لحظات عاطفی معرکه ای دارد و البته بهترین سکانس های اکشن تاریخ فیلم های ابرقهرمانی در آن یافت میشوند.

 

امتیاز : 9.8 از 10

نویسنده: براندون دیویس

منبع: سایت comicbook.com

 

مترجم:  عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 مقالات مرتبط با این مقاله:

لینک دانلود فیلم (کامل + دوبله به فارسی)

ایستراگ های جنگ داخلی

چرا "جنگ داخلی" از "بتمن علیه سوپرمن" بهتر خواهد بود + لینك دانلود ویدئو

50 دلیل برای تنفر از فیلم "بتمن علیه سوپرمن"

  جنگ داخلی مارول در گیشه هم بتمن و سوپرمن را شکست داد!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

امیرحسین مارول
#1 امیرحسین مارول 1395-01-27 02:09
عمو مختار دمت گرم که تو این فاصله ترجمه کردی
من واقعا برام سواله که نقش زیمو تو فیلم چی میتونه باشه آخه به نظرم تو این فیلم وجود شخصیت منفی لزومی نداره (شایدم برای پایبندی به فیلم های کمیک بوکی کلاسیک یه شخصیت منفی هم گذاشتن توش که عرف این فیلما رو رعایت کنن وگرنه داستان نیاز چندانی به ویلن نداره)
نقل قول کردن
Spectacular Deadpool
#2 Spectacular Deadpool 1395-01-27 02:10
مرسی عمو مختار با خوندن این نقد مشتاق میشم برای این فیلم دیگه صبر هم حدی داره سخته شدم :lol:
مارول نشون داد با پایبند بودن به ذات شخصیت ها میتونه بهترین فیلم هارو بسازه و مارول رو دیگه نمیشه دست کم گرفت یا برای یکی از فیلم هاش از قبل نا امید بشیم براش نگاه کنین با این همه شخصیت چطوری به همع توجه کرده و به همشون تک تک پرداخته و تونسته داستان رو منسجم نگه داره واقعا دست مریزاد به مارول و برادران روسو دمشون گرم!!
این نقد روحیه بخش ترین تو این هفته ام بود
نقل قول کردن
Saleh
#3 Saleh 1395-01-27 02:15
فقط میتونم بگم عالی بود
نقل قول کردن
Human Torch
#4 Human Torch 1395-01-27 02:43
عمو مختار دمت گرم
منم زياد موافق با ويلين نيستم چون اين فيلم ميتونه به تنش هاى تونى و استيو،تعامل دو گروه با هم و تعامل اعضاى گروه با همديگه،معرفى شخصيت هاى جديد،مبارزات حماسى و گروهى و زيبا ،نشان دادن داستان و انگيزه و هدف هر شخصيت و در آخر چگونه پايان بردن فيلم بپردازه و اين موارد اونقدر وقت گيره كه ويلين داستان حتى با عملكرد زيباى بازيگرى كه نقش رو بازى ميكنه بيهوده و يا غير جذاب ميشه
نقل قول کردن
Human Torch
#5 Human Torch 1395-01-27 02:56
راستى تو نقدش تقريبا اسپويل نداشت ،دستش درد نكنه ،فقط یه سوال:

به نظرتون بوسه مرموز بين كدوم يك از شيطوناست ؟
نقل قول کردن
Human Torch
#6 Human Torch 1395-01-27 03:12
يك نكته كه خيلى اهميت داره اينه كه جرقه اختلاف تونى و استيو از انتقام جويان ١ خورد و كم كم هى قضيه عمق بيشترى پيدا كرد و بيننده كاملا دليل اختلاف نظر و عقيده اين أشخاص رو ميدونه و كاملا با نوع نگاه آنها آشنا شده.به همين دليل با هر دو تاشون همذات پندارى ميكنه و دليل شكلگيرى عقايد و شرايطى كه باعث شده تصميماتشون باعث بشه رو به روى هم قرار بگيرند را كاملا متوجه مى شه.
اين فيلم كاملا منطقى و زيبا دليل همچين جنگ و تفرقه اى رو نشون ميده و باعث ميشه هر لحظه داستان حساس و عاطفى به جلو بره
ميخواستم يك مقايسه با bvs انجام بدم بعد با خودم گفتم كى رئال و پرسپوليس رو با هم مقايسه ميكنه!
نقل قول کردن
Human Torch
#7 Human Torch 1395-01-27 03:15
من با اين كه حق رو به دو گروه ميدم ولى شك نكنيد شبكه تهران رو ترك نكنيد!
Team cap
نقل قول کردن
ELEGANT
#8 ELEGANT 1395-01-27 05:14
باید فیلم رو دید ولی خب من #TeamIronMan تا ابد
کلا تو دنیای مارول حس میکنم کسی که همیشه بیشترین مسئولیت ها رو دوشش بوده تونی استارک بوده . بلاهای بیشتری سرش اومده و حس میکنم بیشترم تاوان داده
کپ رو دوست دارم , اما خیلی پایبند قوانینشه و زیادی رو باکی حساب میکنه . درسته که رفیقشه ولی ایرون من هم رفیقش بود
دیروز داشتم مرداهنی 1 رو نگاه میکردم , پشت سرشم مردآهنی 2 رو دیدم , الان بعد این همه سال که فیلمای قدیمی رو دوباره نگاه میبینی چقد شخصیت ها پخته شدن .
ما دو قسمت کامل درگیر قضیه راکتور آرک تو سینه تونی استارک بودیم , و این یعنی برنامه ریزی . تک تک خصوصیات اخلاقی , نوع شخصیت , علایق , هدف ها , نوع دیدگاهشون , همه و همه تو این سال ها برامون شکافته شده , باز شده و ما باهاش ارتباط برقرار کردیم
واقعا فکر کنم تو نبردهای جنگ داخلی چشمام پر اشک بشه :cry:
نقل قول کردن
Mamad007
#9 Mamad007 1395-01-27 09:08
سلام عمو جان نقدتون عالی بود ممنون
اگه میشه در مورد حضور punisher تو فیلم cap 3 هم یکم توضیح بدین
نقل قول کردن
Ice Man
#10 Ice Man 1395-01-27 09:32
#9ببخشید من جواب میدم ، اما پانیشر تو این فیلم حضور نداره
حتی حضور دفندرز که متشکل از یه گروه از ابرقهرماناست هم هنوز حتی برای اونجرز اینفینیتی وار تأیید نشده ، سیویل وار که هیچی دیگه ... و پانیشر هنوز حتی این که سریال اختصاصی داشته باشه هم معلوم نیست ، درسته تو کمیک نقش مهمی داشت اما تو فیلم نیست
نقل قول کردن
Doc Strange
#11 Doc Strange 1395-01-27 09:33
به نقل از Mamad007:
سلام عمو جان نقدتون عالی بود ممنون
اگه میشه در مورد حضور punisher تو فیلم cap 3 هم یکم توضیح بدین

اصلا حضور نداره تو فیلم :-|
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#12 Reverse Spidey 1395-01-27 09:38
TeamMarvel#
برای همیشه.
نقد هم بسیار عالی بود.
و تشکر از عمو مختار بابت ترجمه عالی تر.
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#13 Reverse Spidey 1395-01-27 09:44
به نقل از Ice Man:
#9ببخشید من جواب میدم ، اما پانیشر تو این فیلم حضور نداره
حتی حضور دفندرز که متشکل از یه گروه از ابرقهرماناست هم هنوز حتی برای اونجرز اینفینیتی وار تأیید نشده ، سیویل وار که هیچی دیگه ... و پانیشر هنوز حتی این که سریال اختصاصی داشته باشه هم معلوم نیست ، درسته تو کمیک نقش مهمی داشت اما تو فیلم نیست

نمیدونم چرا ولی حضور دردویل که یک شخصیت با تم واقع گرایانه هست هنوز برام سخته که در فیلمهای مارول که تخیلی و فضایی(مخصوصا جنگ های بینهایت) هست حضور داشته باشه.
ولی امیدوارم بهترین استفاده از این شخصیت رو بکنن
نقل قول کردن
punisher
#14 punisher 1395-01-27 09:46
چه صحنه ای بشه صحنه فرودگاه(سه ساعت پشت سرهم میگه میتونین ببینید)
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#15 j.jonah jameson 1395-01-27 09:50
ممنونم عمو مختار !
ولی من این نقد رو قبول ندارم ! ( هرچند که وقتی شما اون رو ترجمه کردید یعنی از نظر شما خوب بوده )
ولی تا خودتون نقد رو ننویسید من قبول ندارم که چی به چیه !
چی خوبه و چی بده !
شما میرید توی جزئیات و این خیلی خوبه !
شخصیت محبوب من توی این فیلم بلک ویدو است ! ( درست همونطور که در فیلم عصر اولترون گفت : همیشه من باید شما پسر ها رو جفت وجور کنم !؟ و دقیقا به نظرم در این فیلم سعی خودش رو میکنه که بهترین کار ممکن رو برای هم تیمی های سابق یا فعلی خودش بکنه !
ممنون بابت ترجمه !
نقل قول کردن
Human Torch
#16 Human Torch 1395-01-27 09:59
راستى fun Friday دقيقا كى رو سايت قرار ميگيره؟
نقل قول کردن
parker
#17 parker 1395-01-27 10:09
به نقل از Human Torch:
راستى fun Friday دقيقا كى رو سايت قرار ميگيره؟

راستش این هفته فان فرایدی نداریم . دلیل اصلیش هم اینه که فصل امتحانات شروع شده . ولی هفته بعد احتمالا فان فرایدی داریم.
نقل قول کردن
BLACK2016ir
#18 BLACK2016ir 1395-01-27 10:32
سلام دوستان.امیدوارم ایام به کامتون شیرین باشه.من یه سری سوال دارم که می خوام ازتون بپرسم.

1.اطلاعات زیادی از بارون زیمبو ندارم.اگه میشه یه سری مقالات بهم مععرفی کنید.

2.مگه مامور 13 با کاپیتان همکاری نمی کرد.چرا رفته گروه تونی؟

3.همه ی نقشه های فروپاشیه ابرقهرمانانو بارون زیمبو طراحی کرده؟
نقل قول کردن
Doc Strange
#19 Doc Strange 1395-01-27 10:40
خدا رحم کنه بارون زیمو پلیدترین ویلین ماروله؟! :sigh:
فکر کنم منظورش اینه که شکنجه های خیلی شدیدی میده یا ..
امیدوارم به پله بالاتر از لکس لوتر BvS باشه
نقل قول کردن
Doc Strange
#20 Doc Strange 1395-01-27 10:44
به نقل از blackwolf2016n:
سلام دوستان.امیدوارم ایام به کامتون شیرین باشه.من یه سری سوال دارم که می خوام ازتون بپرسم.

1.اطلاعات زیادی از بارون زیمبو ندارم.اگه میشه یه سری مقالات بهم مععرفی کنید.

2.مگه مامور 13 با کاپیتان همکاری نمی کرد.چرا رفته گروه تونی؟

3.همه ی نقشه های فروپاشیه ابرقهرمانانو بارون زیمبو طراحی کرده؟

زیمبو نه زیمو :D
در جواب سوال دومت:
اونجا که میگی فکر کنم همونجایی باشه که باکی اومده همه رو لت و پار میکنه؟
اونجا هنوز جنگ جدی نشده بود
فکر کنم همونجایی که ژنرال راس بهشون فیلم خرابکاریاشونو نشون میداد.
نقل قول کردن
Dr.Mehdi
#21 Dr.Mehdi 1395-01-27 10:57
امتیاز رو دیدید 9.8 ایول به مارول اگه همینطوری پیش بره فیلمای بعدی امتیاز کامل رو میگیرن
ببخشید اقای ترابی و همینطور شما عمو مختار میشه یه نظرسنجی تو سایت بذارید که معلوم بشه چند نفر تو تیم cap هستن چند نفر تو تیم iron man
نقل قول کردن
Aryan The Spider
#22 Aryan The Spider 1395-01-27 11:18
به به چه شود این جنگ داخلی !
غلط نکنم موقع اکران فیلم سینما ها منفجر شن !
نقل قول کردن
BLACK2016ir
#23 BLACK2016ir 1395-01-27 11:23
به نقل از Doc Strange:
به نقل از blackwolf2016n:
سلام دوستان.امیدوارم ایام به کامتون شیرین باشه.من یه سری سوال دارم که می خوام ازتون بپرسم.

1.اطلاعات زیادی از بارون زیمبو ندارم.اگه میشه یه سری مقالات بهم مععرفی کنید.

2.مگه مامور 13 با کاپیتان همکاری نمی کرد.چرا رفته گروه تونی؟

3.همه ی نقشه های فروپاشیه ابرقهرمانانو بارون زیمبو طراحی کرده؟

زیمبو نه زیمو :D
در جواب سوال دومت:
اونجا که میگی فکر کنم همونجایی باشه که باکی اومده همه رو لت و پار میکنه؟
اونجا هنوز جنگ جدی نشده بود
فکر کنم همونجایی که ژنرال راس بهشون فیلم خرابکاریاشونو نشون میداد.

خیلی ممنون.
نقل قول کردن
Sherlockian
#24 Sherlockian 1395-01-27 11:31
به نقل از blackwolf2016n:
سلام دوستان.امیدوارم ایام به کامتون شیرین باشه.من یه سری سوال دارم که می خوام ازتون بپرسم.

1.اطلاعات زیادی از بارون زیمبو ندارم.اگه میشه یه سری مقالات بهم مععرفی کنید.



مقاله معرفی خاندان زیمو بزودی منتشر میشه ( :-* )
امیدوارم از اون بتونین استفاده ببرین
نقل قول کردن
Superior avenger
#25 Superior avenger 1395-01-27 12:40
یادتونه قبلا برادران روسو گفته بودن :قطعا همه شما از اتحاد همه ی شخصیت ها در آخر فیلم خوشحال میشوید؟
شاید حضور بارون زیمو به دلیل اتحاد ابرقهرمان هاست چون نمیتونن به تنهایی باهاش مقابله کنن
نقل قول کردن
Spider-man is Best
#26 Spider-man is Best 1395-01-27 12:40
این فیلم می شه بهترین فیلم کمیک بوکی و فقط دوتا فیلم هستن که می تونن از اینم بهتر بشن که اونا هم
Avengers:infinity war part1
و
Avengers:infinity war part2
هستن(البته احتمالشم هستspider-man:h omecoming هم ی شاهکار بشه) :lol:
نقل قول کردن
Frozen in Time
#27 Frozen in Time 1395-01-27 12:42
انقد فشارم زده بالا که اصلا هیچ حرفی برای گفتن ندارم . فقط میخوام فیلمو هرچه زودتر ببینم
گفته باشم تا وقتی که فیلم بلوری بیاد هرکی جتی جزئی ترین بخش فیلمو اسپویل کنه با من طرفه!
نقل قول کردن
Red punisher
#28 Red punisher 1395-01-27 12:44
درود
بنده یه عضو جدیدم و این اولین کامنتم تو سایته :lol:
در مورد نقد هم...
حتی من به عنوان یه دیسی فن هم اقرار میکنم میتونه بهترین فیلم کمیکی باشه!
تقریبا همه چی این فیلم بی نقصه!
انشالله که در آینده دیسی هم بتونه همچین فیلمی بسازه.
البته به نظر این فیلمو دیر تر میساختن خیلی بهتر بود.شخصیت پردازی ها کاملتر بودند و شخصیت های مثل فرانک 8) توش میبودند.
ولی بازم حتما یه دلیلی هست که این کارو کردند تا الان برنامه ریزی مارول عالی بوده :-)
نقل قول کردن
Red punisher
#29 Red punisher 1395-01-27 12:52
به نقل از Spider-man is Best:
این فیلم می شه بهترین فیلم کمیک بوکی و فقط دوتا فیلم هستن که می تونن از اینم بهتر بشن که اونا هم
Avengers:infinity war part1
و
Avengers:infinity war part2
هستن(البته احتمالشم هستspider-man:homecoming هم ی شاهکار بشه) :lol:

متاسفانه اصلا با شما هم نظر نیستم
به نظر من این فیلم بهترین فیلم مارول میمونه
حداقل تا به نتیجه رسیدن با فکس و کراس اور با ایکس من
پایه ی این فیلم یکی از بهترین اونت ها تاریخه و داستانی پر معنا و شگفت آور داره.
این امکان توی اونجرز ها نیست به نظرم.
و فیلم های دیسی رو هم فراموش نکنید بتمنی که بن میسازه میتونه رقیب جدی ای برای صدر بودن این فیلم داشته باشه.
در مورد اسپایدرمن هم به شدت بد بینم.به نظر من از بقیه اسپایدرمن ها پایینتر میشه و شاید جز پایینترین ها ام سی یو بشه.
نقل قول کردن
marveldcfan
#30 marveldcfan 1395-01-27 12:52
من که عاشق فیلم های mcu ام. امیدوارم فروشش میلیاردی بشه
نقل قول کردن
RED VENOM
#31 RED VENOM 1395-01-27 14:11
منتظر اکران فیلم هستیم :lol: اینکه از حضور مرد عنکبوتی تعریف شده برام کافیه،فقط خواهشا نقد با اسپویلر نذارید چون کنجکاوی من نمیذاره نقدو نخونم و داستانش لو میره برای من :lol:
نقل قول کردن
Doc Strange
#32 Doc Strange 1395-01-27 14:21
به نقل از Frozen in Time:
انقد فشارم زده بالا که اصلا هیچ حرفی برای گفتن ندارم . فقط میخوام فیلمو هرچه زودتر ببینم
گفته باشم تا وقتی که فیلم بلوری بیاد هرکی جتی جزئی ترین بخش فیلمو اسپویل کنه با من طرفه!

من از اکران به بعد به هیچکی اعتماد ندارم.
تا وقتی که بلوری بیاد تو سایت نمیام.
کانال اپارات سایت هم ماشالله خیلی اسپویل میکنه
(اون روز که اسپویل فیلم BvS رو گذاشتن ، تو پست نوشته بودن خطر اسپویل، ولی تو کانال اپارات راحت اسپویلر فیلم رو تیتر ویدیو گذاشته بودن :-| )
نقل قول کردن
Goblin King
#33 Goblin King 1395-01-27 15:15
به نقل از Red punisher:
به نقل از Spider-man is Best:
این فیلم می شه بهترین فیلم کمیک بوکی و فقط دوتا فیلم هستن که می تونن از اینم بهتر بشن که اونا هم
Avengers:infinity war part1
و
Avengers:infinity war part2
هستن(البته احتمالشم هستspider-man:homecoming هم ی شاهکار بشه) :lol:

متاسفانه اصلا با شما هم نظر نیستم
به نظر من این فیلم بهترین فیلم مارول میمونه
حداقل تا به نتیجه رسیدن با فکس و کراس اور با ایکس من
پایه ی این فیلم یکی از بهترین اونت ها تاریخه و داستانی پر معنا و شگفت آور داره.
این امکان توی اونجرز ها نیست به نظرم.
و فیلم های دیسی رو هم فراموش نکنید بتمنی که بن میسازه میتونه رقیب جدی ای برای صدر بودن این فیلم داشته باشه.
در مورد اسپایدرمن هم به شدت بد بینم.به نظر من از بقیه اسپایدرمن ها پایینتر میشه و شاید جز پایینترین ها ام سی یو بشه.

متاسفانه منم با شما هم نظر نیستم
مارول و سونی مطمئن باشید بهترین سری اسپایدرمن رو میسازن
جون اولا الان با اسپایدی تو جنگ داخلی ترکوندن و دوما مطمئن باش کوین فایگی و بر بچه ها مثل کف دست شخصیت پردازی مرد عنکبوتی رو میشناسند و بهترین فیلم ممکن رو میسازن
البته بعیده به فیلم مرد عنکبوتی 2 که هنوز با اقتخار بر قله برترین فیلم کمیک بوکی جهان تکیه زده، برسن
نقل قول کردن
Goblin King
#34 Goblin King 1395-01-27 15:16
مرسی عمو مختار
این نقد را خونده بودم ولی ترجمه شما رو هم خوندم و برام معنای بیشتری پیدا کرد
ضمنا ممنون بابت این مطالب مرتبط! :-*
واقعا پر معنا بود :-* :-*
واقعا شما پیشگویی توانا هستید که نزدیک به دو سال پیش اونقدر خوب و مطمدن و با دلایل مستدل گفتید که جنگ داخلی از bvs بهرت میشه
نقل قول کردن
S.H.R.N
#35 S.H.R.N 1395-01-27 15:17
سلام به دوستان عضو جدید هستم.
انگار این فیلم قراره رکورد های زیادی رو بشکنه... :lol:
نقل قول کردن
Goblin King
#36 Goblin King 1395-01-27 15:17
به نقل از RED VENOM:
چون کنجکاوی من نمیذاره نقدو نخونم و داستانش لو میره برای من :lol:

ولی این نقد اصلا اسپویلر نداره
نقل قول کردن
Goblin King
#37 Goblin King 1395-01-27 15:38
دوستان
این فیلم با امتیاز 100 از مجموع 17 نقد در سایت رات تومیتوز شگفتی ساز شده:

:o

البته هنوز خیلی زوده درباره لمتیاز نهایی نظر قطعی داد
نقل قول کردن
RED VENOM
#38 RED VENOM 1395-01-27 16:21
به نقل از fair-minded:
به نقل از RED VENOM:
چون کنجکاوی من نمیذاره نقدو نخونم و داستانش لو میره برای من :lol:

ولی این نقد اصلا اسپویلر نداره

این نقد منظورم نبود منظورم نقدی بود که تو آینده میخواد تو سایت گذاشته بشه
نقل قول کردن
Dark Knight Spidey
#39 Dark Knight Spidey 1395-01-27 16:48
خوب بعد از اینکه زک گند زد به امید وآرزوهام برای دیدن یه فیلم خوب و لذت بخش . :cry: (آخه ... 2تا از بهترین داستان های کمیک بوکی رو به راحتی ترکوند !) مثل اینکه برادران روسو سربلندمون کردن. راستی من آنچنان با اولین انتقامجو ارتباط برقرار نکردم. نه اینکه بدم اومده باشه نه ولی خوب شیفته اش هم نشدم. ولی برعکس سرباز زمستان عالی بود. داستان , مبارزاتش و همچنین موسیقی فیلم مخصوصا تو مواقعی که باکی و کپ مبارزه میکردن قبل دستگیری توسط هایدرا.
نقل قول کردن
Mamad007
#40 Mamad007 1395-01-27 18:41
به نقل از Doc Strange:
به نقل از Mamad007:
سلام عمو جان نقدتون عالی بود ممنون
اگه میشه در مورد حضور punisher تو فیلم cap 3 هم یکم توضیح بدین

اصلا حضور نداره تو فیلم :-|

pas oon kye ke ba cap mijange
نقل قول کردن
Dark Knight Spidey
#41 Dark Knight Spidey 1395-01-27 19:02
به نقل از Mamad007:
به نقل از Doc Strange:
به نقل از Mamad007:
سلام عمو جان نقدتون عالی بود ممنون
اگه میشه در مورد حضور punisher تو فیلم cap 3 هم یکم توضیح بدین

اصلا حضور نداره تو فیلم :-|

pas oon kye ke ba cap mijange


اون که میگید Crossbones هست.
نقل قول کردن
Richard Grayson
#42 Richard Grayson 1395-01-27 19:37
نقد خودتون بهتره عمو ، ایشالا فیلم بیاد خودتون نقد کنید عمو.

راستی ۴۴۴۴
نقل قول کردن
venom snake
#43 venom snake 1395-01-27 19:54
خخخخخخخ به افتخار 4 تایییاش
ایشالله که تیم استارک،تیم کپ رو 4 تایی کنه استیو بره پی کارش خخخخخخخ
کپ کجایی صداتو نمیشنویم
نقل قول کردن
Dark Knight Spidey
#44 Dark Knight Spidey 1395-01-27 19:58
خوبه دیگه , اسپایدی یه کل کل و دعوای فوتبالی کم داشت که اینم یکم دیگه ادامه بدید جور میشه. دوستان بیخیال این قضایا اینجا بشید. همین که دنیای کمیک بوکی کل کل داریم خودش بسه. کل کل فوتبالی رو دیگه وارد محط دوستانه اینجا نکنیم. :-)
نقل قول کردن
captain iran
#45 captain iran 1395-01-27 20:37
سلام لوکی تو فیلم دکتر استرنج دیده شده شایعست یا راسته؟
نقل قول کردن
Willow
#46 Willow 1395-01-27 20:56
1. تریلر سوم نباید بدن بنظرم

2. امیدوارم حضور بارون زیمو جنگ داخلی رو زیر سوال نبره ( منظورم از جنگ داخلی خود جنگ داخلی بین قهرماناست )

3. اگر کسایی کشته میشن خوب کشته شن یعنی آدم از یه طرف اشک بریزه از یه طرف شوک بشه

4. نقدش خیلی خوب بود و حضور صحنات FUN میتونه خیلی روی مردم تاثیر بزاره

5.حضور اسپایدرمن و بلک پانتر بهترین نکته فیلمه شک نکنید

6. بلک پانترو من بیشتر شناختم و ازش خوشم اومد وقتی کل سنگای بینهایت و با دستکش مخصوصش گرفت و ( اسپویل نمی کنم )
نقل قول کردن
Tchalla
#47 Tchalla 1395-01-27 21:09
سلام
ممنون استاد
خیلی عالی بود
من عضو جدیدم
نقل قول کردن
Red punisher
#48 Red punisher 1395-01-27 21:13
ببخشید بابت اسپم
آواتار چگونه بسازم؟
نقل قول کردن
Doc Strange
#49 Doc Strange 1395-01-27 21:36
به نقل از Red punisher:
ببخشید بابت اسپم
آواتار چگونه بسازم؟

برو تو بخش اخبار سایت و بعد برو تو اطلاع رسانی
اونجا یه پستش اموزش آواتار ساختن رو گذاشته.
نقل قول کردن
the punisher
#50 the punisher 1395-01-28 10:15
به نقل از Red punisher:
به نقل از Spider-man is Best:
این فیلم می شه بهترین فیلم کمیک بوکی و فقط دوتا فیلم هستن که می تونن از اینم بهتر بشن که اونا هم
Avengers:infinity war part1
و
Avengers:infinity war part2
هستن(البته احتمالشم هستspider-man:homecoming هم ی شاهکار بشه) :lol:

متاسفانه اصلا با شما هم نظر نیستم
به نظر من این فیلم بهترین فیلم مارول میمونه
حداقل تا به نتیجه رسیدن با فکس و کراس اور با ایکس من
پایه ی این فیلم یکی از بهترین اونت ها تاریخه و داستانی پر معنا و شگفت آور داره.
این امکان توی اونجرز ها نیست به نظرم.
و فیلم های دیسی رو هم فراموش نکنید بتمنی که بن میسازه میتونه رقیب جدی ای برای صدر بودن این فیلم داشته باشه.
در مورد اسپایدرمن هم به شدت بد بینم.به نظر من از بقیه اسپایدرمن ها پایینتر میشه و شاید جز پایینترین ها ام سی یو بشه.


از پانیشر به پانیشر قرمز!
در واقع بگم شما صد در صد خیالت راحت ما فیلمای دیسی رو فراموش نکردیم و به شدت به جوخه خودکشی امید داریم!پتانسیل بالایی داره و میتونه یه فیلم عالی بشه
اما ما میگیم جنگ داخلی پتانسیل اینو داره که بهترین فیلم کمیک بوکی(تکرار میکنم کمیکی بوکی)بشه به دلیل مشخص اینکه هیچ فیلم کمیکی ای نتونسته به موفقیتی در این سطح برسه و اگه میخوای شوالیه تاریکی رو نام ببری با وجود اینکه خودم از مدافعان ان فیلمم و یه شاهکار تکرار نشدنی میخونمش ولی بدون که دارک نایت به هیچ عنوان یه فیلم کمیکی نبود!
درباره بتمنی که بن افلاک میخواد بسازه فقط میتونم بگم امیدوارم عقلش سر جاش باشه و بتمنش با بتمن bvs کاملا متفاوت باشه وگرنه بتمنی که شخصیت پردازی مناسب و وفادار به کمیک نداشته باشه به درد لای جرز دیوار میخوره!پس تا وقتی که کار اون فیلم شروع نشه اصلا رقیب حسابش نمیکنم!چون الان بخاطر شخصیت پردازی ضعیف بتمن تو فیلم قبلی الان هنوز هیچی نشده 20 امتیاز منفی به نام اون فیلم ثبت شده!
درباره اینکه نسبت به اسپایدرمن بدبینی فقط میتونم بگم :-| !هرکی دیده گفته از نقاط قوت فیلمه واقعا بحثی در این باره ندارم!

از بابت فرانک منم نگران نباش مارول یه دونه معرکه شو تو سریال بیباک تحویلمون داده
نقل قول کردن
Red punisher
#51 Red punisher 1395-01-28 20:20
پانیشر پانیشر بگوشم :lol:
به نظر خودمم این فیلم پتانسیل برتری نسبت به دارک نایت رو داره و با شما هم نظرم.
در مورد کمیکی بودن یا نبودن هم باید بگم:کمیکی بود ولی اقتباسی دقیق نبود!ولی بازم توی حیطه ی کمیکی ها حساب میشه.
بتمن بی وی اس هم تقریبا یه ضد حال خوشحال کننده بود!بتمنی کاملا کمیکی!ولی یکی از اخلاقیتش از روی یه منبع اشتباه(کمیک دارکنایت ریتنز که خودمم عاشقشم ولی زیاد به درد این زمان برای دی سی سی یو نمیخوره)بود که اخلاق غیر مستقیم کشتن درش بود.ولی بیاین امیدوار باشیم این صفت تغییر کنه!چون فعلا کاملا بر ضرر دی سیه!به احتمال بالا توی همین فیلم بن درست میشه.
در مورد اسپایدی: موضوع فیلم اختصاصی خیلی با شرکت تقریبا کوتاه توی یه فیلم که برای یه شخصیت دیگه هست فرق داره!
اینجا کارگردان روسو برادرز هستند!و دست سونی هم توی اسپایدی دخیله،و این مشکل سازه.
هنوزم باید برای اخبار یا فیلم صبر کرد...
فرانک که نگرانی نداره ;-) من برای این گفتم که توی کمیک نقش مهمی داره و اینجا هم خیلی میتونست کار آمد باشه!
نقل قول کردن
Red punisher
#52 Red punisher 1395-01-28 20:22
به نقل از Doc Strange:
به نقل از Red punisher:
ببخشید بابت اسپم
آواتار چگونه بسازم؟

برو تو بخش اخبار سایت و بعد برو تو اطلاع رسانی
اونجا یه پستش اموزش آواتار ساختن رو گذاشته.

خیلی ممنون
نقل قول کردن
amirjjyy
#53 amirjjyy 1395-02-18 16:58
ای بابا من چی فکر میکنم شما چی فکر میکنید چرا زیرنویس انگلیسی فیلم نمیاد که پشت سرش فارسی بیاد مگه دیروز تو امریکا اکراین نشد
.
گیت من کجاست؟؟؟؟
.
اخرشم میدونم ناکام از این دنیا میرم :cry: :cry:
نقل قول کردن
Dark Knight Spidey
#54 Dark Knight Spidey 1395-02-18 17:41
Captain America: Civil War brought in $25 million from Thursday night previews, the tenth largest Thursday night number of all-time (including midnight-only screenings). This Thursday number is just behind the $27.6 million posted by Avengers: Age of Ultron last year and $27.7 million brought in by Batman v Superman: Dawn of Justice earlier this year.

منبع سایت معتبر BoxOfficeMojo
فروش جهانی فیلم هم 291 میلیون هست. فعلا
نقل قول کردن
Hobbit
#55 Hobbit 1395-02-18 18:02
واقعا عالی بود
قضاوت کنید روسوها بیشتر کمیک خوندن یا اسنایدر!
در ضمن دی سی باید بره یه فکری به حال زک کنه!من نمیدونم میخواد با جاستیس لیگ چیکار کنه؟اون که از bvs فقط خدا به داد دی سی و وارنر برسه من نمیدونم تو زک چی دیدن که هی فرت فرت بهش بودجه بالا و فیلم میدن؟(خدا بده شانس)
----------
بچه ها درحالی که یک چشمم اشک و اون یکی چشمم خونه ازتون برای یه مدت طولانی خدافظی میکنم :cry: (2هفته)
قول بدید از خوندن مقالات و کمیکها و....سایت زیاد لذت نبرید چون من به شدت بهتون حسودی میکنم....فعلا خداحافظ.....بای بای ...امیدوارم هرجا هستید خودتون و خانوادتون سالم و سلامت باشید.......ولم کنید من نمیتونم خدافظی کنم.......ای بابا دیگه نمیشه کاریش کرد ما رفتیم فعلا برمیگردیماهاااا اا....ای بابا چقدر طولانی شد خداحافظ....
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
......چیکاکا... . :D
نقل قول کردن
Thanos
#56 Thanos 1395-02-18 21:12
فروش داخلی کاپیتان امریکا - جنگ داخلی در روز اول : 75.253.000
فروش جهانی: 366.453.000
نقل قول کردن
The-Captain-steve
#57 The-Captain-steve 1395-02-18 21:49
به نقل از Human Torch:
راستى تو نقدش تقريبا اسپويل نداشت ،دستش درد نكنه ،فقط یه سوال:

به نظرتون بوسه مرموز بين كدوم يك از شيطوناست ؟


ََشارون کارتر و استیو راجرزش
نقل قول کردن
Dark Knight Spidey
#58 Dark Knight Spidey 1395-02-18 21:52
به نقل از Thanos:
فروش داخلی کاپیتان امریکا - جنگ داخلی در روز اول : 75.253.000
فروش جهانی: 366.453.000


البته فروش داخلی دقیق نیست. احتمال بعد آخر هفته یه مقدار کمتر بشه یا مقدار بیشتر. دقت کنی توی boxofficeMojo هم نوشته Estimate !

فروش خارجی هم (بدون آپدیت جمعه باشه فکر کنم) : $291,200,000 هست. فعلا تا قبل آپدیت که چین بهش اضافه نشده,کره جنوبی تو فروش خارجی از همه بیشتره.توی این کشور جنگ داخلی $41,700,000 فروخته. بعدش هم بریتانیا هست با 33 میلیون دلار. و رتبه سوم هم مکزیک با $27,500,000
نقل قول کردن
Dark Knight Spidey
#59 Dark Knight Spidey 1395-02-18 21:53
به نقل از captainamirali:
به نقل از Human Torch:
راستى تو نقدش تقريبا اسپويل نداشت ،دستش درد نكنه ،فقط یه سوال:

به نظرتون بوسه مرموز بين كدوم يك از شيطوناست ؟


ََشارون کارتر و استیو راجرزش


ممنون بابت اسپویل :-)
نقل قول کردن
captain bat
#60 captain bat 1395-02-18 22:20
دوستان کسی نسخه کامل پرده ای گیر نیاورده با زبان انگلیسی که ک یفیتش خوب باشه؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
Saleh
#61 Saleh 1395-02-19 01:01
اقا اسپایدی تو فیلم خیلی خوب بود اونایی هم که میگفتن صدا ی تام برای اسپایدی بده بنظرم کاملا اشتباه میکردن خیلی صدای خوبی برای این نقش داره بعضی وفتام صداش یه نمه شبیه اندرو میشد که من خیلی دوس داشتم
نقل قول کردن
The Red Spider Skull
#62 The Red Spider Skull 1395-02-19 01:03
به نقل از Saleh:
اقا اسپایدی تو فیلم خیلی خوب بود اونایی هم که میگفتن صدا ی تام برای اسپایدی بده بنظرم کاملا اشتباه میکردن خیلی صدای خوبی برای این نقش داره بعضی وفتام صداش یه نمه شبیه اندرو میشد که من خیلی دوس داشتم

اره راس میگی
صداش دقیقا نوجوانانه بود. اسپایدرمن سروره. سالاره.
Hail spider-man
نقل قول کردن
Omid_Spider
#63 Omid_Spider 1395-02-19 23:35
وقتی با برنامه پیش بری نتیجه میشه خوب
خوشحالم برای هواداران مارول
و ناراحتم برای هواداران دی سی که با عجله ایی پیش رفتنش حسابی شاکی کرده همه رو
نقل قول کردن
AmirAbbas
#64 AmirAbbas 1399-05-06 01:00
عاللییی بووووود :P

تازه الان که اینومینویسم فک نکنید ازدنیا عقبم

من فیلمای مارولو خوب ندیدم دارم از اول میبینم
وقبل از اینکه ببینم میرم نقدتریلر،تریلرو ... شو میبینم
تاکاملا درفضای فیلم قرار بگیرم :cry: :o :eek:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45