بهترین و بدترین فیلم های کمیک بوکی سال 2016

بهترین-و-بدترین-فیلم-های-کمیک-بوکی-سال-2016

این لیست را سایت comicbook.com براساس نمرات کاربران خودش و همچنین نمرات منتقدین تهیه کرده.

  

6- جوخه خودکشی (Suicide Squad)

این فیلم درسته که فروش خوبی داشت و میگن قراره قسمت دومش ساخته بشه و اسپین آفش به نام Gotham Sirens رو هم بسازن،  ولی نقدهای فوق العاده وحشتناکی براش نوشته شد. منتقدین داستان آبکی و شخصیت های مقوایی که عمق نداشتند را مورد حمله قرار دادند. امتیاز این فیلم در سایت کمیک بوک دات کام 58 از 100 هستش که نشون میده هواداران کمیک بوکی هم دل خوشی ازش نداشتند. مخصوصا که وارنر کلی صحنه مربوط به جوکر را که در تریلرها نشون ما داده بود از فیلم حذف کرد. بنابراین خیلی ها به وارنر لقب دزد و متقلب دادند.

 

5- مردان ایکس : آپوکالیپس (X-men Apocalypse)

اکسمن

این فیلم اصلا فیلم افتضاحی نیست ولی مساله اینه که برایان سینگر و فاکس با فیلم قبلی یعنی روزهای گذشته و آینده حسابی توقع ما رو بالا برده بودند. تریلرها هم انصافا امیدوار کننده بودند. ولی فیلمش واقعا ناامید کننده بود. خیلی ها هم از اینکه ولورین نقش زیادی نداره شاکی بودند. اپوکالیپس هم اصلا راضی کننده نبود. نه از نظر ظاهر و نه از نظر ابهت و ...  ولی مگنتو و کوئیک سیلور از نقاط قوت فیلم بودند. کمیک بوک دات کام بهش امتیاز 66 داده. مدیران و نویسندگان سایت spidey.ir هم اینجا میانگین 5.7 از 10 رو بهش دادن که نشون میده چقدر امتیازش درست بوده.

 

4- بتمن علیه سوپرمن : طلوع عدالت (Batman Vs Superman: Dawn of Justice)

باز هم زک اسنایدر و باز هم فیلمی که منتقدین و هواداران را مثل همیشه دو شقه کرد! یعنی منتقدین که اکثرا  به شدت فیلمر و کوبیدند ولی برخی هواداران ازش خوششون اومد و البته عمو مختار هم که تو این مقاله حسابی از خجالت فیلم دراومد. ولی حقیقت اینه که این فیلم اونی نبود که هواداران این همه مدت انتظارش رو کشیدند . داستانش هم پر از حفره بود و شخصیت پردازی های off هم زیاد داشت. فروشش هم اونی نبود که وارنر انتظارش رو داشت. بیخود نیست که جاستیس لیگ 2 را دارند از هر نظر تغییر میدن. سایت کامیک بوک بهش امتیاز 68 داده .

 

3- دکتر استرنج (Doctor Strange)

سورپرایز بزرگ مارول در سال 2016 که واقعا همه رو شگفت زده کرد چون این شخصیت واقعا نام خیلی شناخته شده ای در دنیا نیست. منتقدین و هواداران هم راضی بودن. فروش فیلم هم راضی کننده بود. خیلی ها هم از سبک بصری، بازی ها، پیچش داستانی و روایت اریجین شخصتی اصلی تعریف کردن. سایت کامیک بوک بهش امتیاز 82 از 100 داده. بزرگان سایت ما هم بهش در اینجا امتیاز میانگین 8.5 از 10 رو دادند.

 

2- ددپول (Deadpool)

ددپول به فاکس ثابت کرد که اگه به حرف و خواسته هواداران گوش بده و به ذات شخصیت های مارول وفادار باشه چه موفقیتی که نصیبش نمیشه. بازی رایان رینولدز در نقش ددپول هم ستودنی بود.  به لطف موفقیت این فیلم که هم منتقدین ازش خوششون اومد و هم سینماروها، فاکس تصمیم گرفت فیلم لوگان را هم با درجه R عرضه کنه. این فیلم فقط با یک امتیاز اختلاف نسبت به دکتر استرنج در رتبه بهتر قرار قرار گرفته و امتیاز  83 رو گرفته.

  

1- جنگ داخلی (Civil War)

جای تعجبی نداشت و میشد حدس زد مارول با این فیلم غوغا میکنه. این فیلم ثمره سالها برنامه ریزی و زحمت این شرکت هستش . ضمن اینکه شخصیت های جدیدی هم از طریق این فیلم مارول MCU شدند مثل بلک پنتر و مرد عنکبوتی که عالی بودند . الان دیگه هواداران کاملا خیالشون از برادران روسو بابت فیلم های جنگ بینهایت راحت راحته. سایت کمیک بوک بهش امتیاز 87 داده . نویسندگان سایت spidey هم اینجا بهش امتیاز 8.75 دادند. واقعا این نویسندگان و منتقدین سایت امسال چقدر دقیق عمل کردند!

ممنون و سال میلادی خوبی براتون آرزومند هستیم. ایشالا سال دیگه همین موقع همچین مقاله ای را در حالی بنویسیم که همه فیلم های کمیک بوکی امتیاز بالای 80 گرفته بشن. آمین.

  

منبع: سایت comicbook.com

برای خوندن مقاله به زبان اصلی اینجا را کلیک کنید.

 

امیر علی قادری

All rights reserved © Spidey.ir 2017

      (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

c.wilson
#1 c.wilson 1395-10-10 18:37
ایول
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1395-10-10 18:53
با لیست موافقم
البته ایکس من اپوکالیپس از bvs بهتر بود چون کمتر از نظر شخصیت پردازی غلط، اذیتم کرد
از نظر من ولی بهترین فیلم سال باید مشترکا دکتر استرنج و جنگ داخلی میشدن. جنگ داخلی فیلم بهتری بود ولی از دکتر استرنج بیشتر لذت بردم
راستش ددپول هم فیلم خوبی بود ولی من فقط یه بار دیدمش! به نظر بیشتر نون متفاوت بودنش رو خورد. البته انصافا همون ددپولی بود که باید باشه. منتهی مشکل من اینه که ددپول هیچ وقت از کاراکترهای محبوبم نبوده
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#3 S.T.A.R.K 1395-10-10 19:01
لیست قابل قبوله و تقریبا موافق نظر منه بجز یه مورد bvs باید رتبه پایینتری از ایکس من داشت حداقل اپوکالیپس 2 ساعت مارو سرگرم کرد و از هر نظر بالاتر از bvs قرار میگیره. درباره ددپول و استرنج هم مطمئن نیستم ولی بهتر بود دکتر استرنج تو رتبه دوم باشه. ددپول مخاطب غیر کمیک فن زیاد جذب کرد و تو رای کاربران اومد بالا. آپوکالیپس هم فک کنم بیشتر به این دلیل مورد پسند قرار نگرفت که انتظار خیلی بیشتری از این فیلم میرفت اونهم با بعد از موفقیت days of future past و حضور یکی از بهترین خبیث های مارول.
نقل قول کردن
c.wilson
#4 c.wilson 1395-10-10 19:13
راستی اقای امیر علی قادری ممنون میشم اگه اوریجینز و داستان اصلی جی گریک (فلش اول) رو بزارید
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#5 Captain Steve Lover 1395-10-10 19:15
منطقی و دقیقا بود هیچ جای ایرادی نداشت.
همچنین که قبولش داشتیم.

و البته بنظر شخصی من جنگ داخلی برترین و بهترین فیلم تاریخه!!!

امسال هم گذشت مارول یک موفقیت دیگه هم کسب کرد و پرفروش ترین فیلم سال رو به خودش اختصاص داد.

امسال با شش فیلم کامیک بوکی گذشت
سال دگ هم برای نوشتن Top 6 2017 آماده کنید

Logan
Guardians Of The Galaxy Vol.2
Wonder Woman
Spider Man Homecoming
Thor Ragnarök
Justice League
ببینیم امسال کدوم سه تا در بدترین و کدوم سه تا در بهترین قرار میگیرن

البته امیدواریم هیچکدوم بد نباشن اما همانطور کنه
نیمه پر لیوان هست نیمه خالی هم هست و باید گفت شانس پنجاه پنجاه.بله واقع بینی هم از خوش بینی بهتره هم از بد بینی پس نباید گفت همه عالی میشن
نقل قول کردن
A,morradi
#6 A,morradi 1395-10-10 19:21
به نظر من این لیست کاملا منطقی و عاقلانست!
اگر من رتبه بندی میکردم، جای سوساید اسکواید و ایکس من اپوکالیپس رو عوض میکردم!
همونطور که قبلا گفتم، از ایکس من اپوکالیپس متنفرم.
دلیلش رو نمیدونم حتما به خاطر اپوکالیپس بوده، یا اینکه میستسک رو خیلی گنده نشون دادن و کردنش رییس گروه، یا اینکه انتظارم رو خیلی بردم بالا یا ...
حداقل حداقلش bvs و سوساید اسکواید یه سکانس اکشن باحال داشتن. به نظر من اکشن ایکس من اپوکالیپس خیلی افتضاح بود!
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1395-10-10 19:23
به نقل از A,morradi:
به نظر من این لیست کاملا منطقی و عاقلانست!
اگر من رتبه بندی میکردم، جای سوساید اسکواید و ایکس من اپوکالیپس رو عوض میکردم!
همونطور که قبلا گفتم، از ایکس من اپوکالیپس متنفرم.
دلیلش رو نمیدونم حتما به خاطر اپوکالیپس بوده، یا اینکه میستسک رو خیلی گنده نشون دادن و کردنش رییس گروه، یا اینکه انتظارم رو خیلی بردم بالا یا ...
حداقل حداقلش bvs و سوساید اسکواید یه سکانس اکشن باحال داشتن. به نظر من اکشن ایکس من اپوکالیپس خیلی افتضاح بود!

ولی ایکس من اکشن خوب داشت
سکانس ولورین و کوییک سیلورش عالی بود
نقل قول کردن
mehran spidey
#8 mehran spidey 1395-10-10 19:25
رتبه بندیش خوب بود در مورد اپوکالیپس هم بگم که از نظر خوب از پتانسیل اپوکالیپس و شخصیت ها استفاده نکرده اما آدمو به مراتب بیشتر از bvs معطل میکنه و فیلم جالبیه دکتر استرنج هم خیلی خوب بود دوست داشتم دوم بشه ولی وقتی میبینم ددپول دومه وسوسه میشم چون ددپول هم عالی بود و از لحاظ اخلاقی کاملا به کمیک ها وفادار بود.
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#9 S.T.A.R.K 1395-10-10 19:32
به نقل از mtm:
به نقل از A,morradi:
به نظر من این لیست کاملا منطقی و عاقلانست!
اگر من رتبه بندی میکردم، جای سوساید اسکواید و ایکس من اپوکالیپس رو عوض میکردم!
همونطور که قبلا گفتم، از ایکس من اپوکالیپس متنفرم.
دلیلش رو نمیدونم حتما به خاطر اپوکالیپس بوده، یا اینکه میستسک رو خیلی گنده نشون دادن و کردنش رییس گروه، یا اینکه انتظارم رو خیلی بردم بالا یا ...
حداقل حداقلش bvs و سوساید اسکواید یه سکانس اکشن باحال داشتن. به نظر من اکشن ایکس من اپوکالیپس خیلی افتضاح بود!

ولی ایکس من اکشن خوب داشت
سکانس ولورین و کوییک سیلورش عالی بود

به نظر من سکانس های مگنتو به می ارزید به کل جوخه انتحار
واقعا میگم اپوکالیپس هرچقدر هم ضعف داشت تو بخش داستان بالاتر از bvs و ss بود
نقل قول کردن
A,morradi
#10 A,morradi 1395-10-10 19:56
#7همونطور که گفتم واقعا دلیلش رو نمیدونم. تنها چیزی که خوشم اومد سکانس مرگ خانواده مگنیتو و کوییک سیلور بود.کوییک سیلور رو آره ولی سکانس مربوط به ولورین به نظرم خیلی مصنوعی به نظر میرسید.شایدم واسه اینه که وقتی دیدمش کیفیتش چنگی به دل نمیزد.

راستی سرعت لود شدن من برای ورود به سایت فوق العاده پایین اومده به طوری که تا 5 دقیقه هم طور کشید!
تو سایت های دیگه هم رفتم، مرورگر رو عوض کردم، تست سرعت انجام دادم، ولی همه چیز نرمال بود.
سرعت اینترنتم هم 8 مگه پس جای نگرانی برای سرعت وجود نداره! چیکار کنم؟
نقل قول کردن
only marvel and dc
#11 only marvel and dc 1395-10-10 19:57
لیست کاملا منصفانه و دور از تعصبه
ss فیلم تو خالی بیش نیست .بی دلیل هم فیلمش ساخته شد بی جهت هم دارن ازش اسپین اف میزنن.هنوز یونیورس دیسی کامل نشده که بخوان از انتی هیروها و ویلن ها فیلم بساز.کلا ساخته نمیشد سنگین تر بود تا بخواد اورجینال هارلی و ددشاتو عوض کنن

من بعد از روزای گذشته و اینده خیلی به برایان و فاکس امید داشتم.ولی با این فیلم رسما گند زد به همه چی انگار مجبور بودن فیلم اپوکالیپس رو بساز .اپوکالپیسی که نه رنگش شبیه کمیک بود نه لباسش فقطم با گفتن فرزندم به من بپیوند سوار جمع میکرد :-|

bvs هم نه میشه گفت بهترینه ن بدترین بیشتر تو لیست ناامید کننده ها جا داره بعد از اون همه تبلیغات تریلر ها هیچی به هیچی کشتن الکی سوپرمن .دومزدی کاملا مزخرف.لوتری که بیشتر کاراش شبیه جوکره تا لوتر

ds هم که ندیدم متاستفانه نظری ندارم :-*

ددپول متفاوت ترین فیلم کمیکی بود که دیدم درسته که از هر نظر ca:cw از ددپول بهتره .ولی من ددپولو موفق تر از سیویل وار میدونم البته این نظر شخصی منه. سیویل وار به نوعی موفقیتش تضمین شده بود ولی ددپول اولین فیلم کمیکی با درجه R که هم فروشش خوب بود هم متای نسبتا خوبی گرفت
پ.ن2 :راستی استاد ترابی شما قرار بود بعد از فیلمای کمیکی 2016 لیست بهترین فیلمای کمیک بوکی تاریخ رو بروز کنید ;-)
نقل قول کردن
Sherlock Holmes
#12 Sherlock Holmes 1395-10-10 20:26
-جوخه:ندیدم
-آپوکالیپس:ندید م
-bvs:اکشن پرخرجی که حیف شد!
-دکتر استرنج: از مورد انتظارای من که رفت واسه 2017! :sad:
-ددپول:فیلمی که بیش از حد جدی گرفته شد.نه اکشنش بهترین بود نه کمدی خوبی داشت(مشکلم با جنس کمدیش نبود ولی شوخی هاش اصلا پخته نبود و متا شصت و اندی هم براش کافیه)
-جنگ داخلی:فراتر از حد انتظارم بود.هرچی عصراولتران منو ناامید کرد، جنگ داخلی دقیقه به دقیقه منو جذب خودش کرد.حس میکردم تمام فیلمای قبلی مارول ساخته شده بود تا بشه پایه و ستونی برای جنگ داخلی.تنها ایرادی هم که میشه ازش گرفت شخصیت پردازی سطحی زیمو بود که کاش کمی بیشتر بهش پرداخته میشد.
نقل قول کردن
Ice Man
#13 Ice Man 1395-10-10 20:28
رتبه بندی هاش حرف ندارن ، جنگ داخلی و ددپول و دکتر استرنج بهترین فیلم های کمیک بوکی امسال بودن و همینطور هر سه تاشون فیلم های اختصاصی شخصیت ها بودن البته اگه رتبه دکتر استرنج بالاتره ددپول بود بهتر بود اما بتمن علیه سوپرمن و جوخه خودکشی و مردان ایکس آپوکالیپس فیلم های ناامید کننده و داغونی بودن ، هرچند مردان ایکس آپوکالیپس هزار برابر از جوخه خودکشی بهتره و بتمن علیه سوپرمن هم فقط بخاطر استفاده از اسم و حضور شخصیت های برتر DC خودش رو بالا کشیده چون فیلم افتضاحی بود
در کل بالاخره همیشه بعضی فیلم ها موفق میشن و بعضی هاشونم شکست میخورن و تعجبی نداره ، البته مارول یکی از کمپانی های قدرتمند فیلمسازیه و همیشه موفقه و بهترین فیلم ها رو میسازه اما فاکس فقط بعضی وقت ها فیلم های کمیک بوکی خوبی میسازه و وارنرم که تو زمینه فیلم های کمیک بوکی موفقیتی نداره ، یعنی حداقل تو فیلم های دنیای سینمایی DC موفق نبوده اما امیدوارم پیشرفت و جبران کنه در سال های بعدی و همینطور وضعیت فاکس هم بدتر نشه حالا که قراره رایت مردان ایکس و چهار شگفت انگیز بازم دست خودش باشن و به امید موفقیت بیشتره مارول 8)
نقل قول کردن
Ghost
#14 Ghost 1395-10-10 20:31
ولی در کل به نظر من فیلم ددپول بهتر بود
imdb deadpool:8.1
imdb civil war:8.0 هستش اگه برین نگاه کنین
نقل قول کردن
spider.ali
#15 spider.ali 1395-10-10 20:34
به نظرم بتمن علیه سوپرمن باید تو رتبه ششم میبود و جوخه انتحار هم تو رتبه پنجم چون خدایی جوخه انتحار بهتر بود(از نظرمن)ببخشید بابت اسپم اما داشتم کمیک اسپایدی میخوندم که یهو فهمیدم که ولورین تو یکی از کمیکها یه حضور کوتاه داره!
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1395-10-10 20:42
به نقل از Ghost:
ولی در کل به نظر من فیلم ددپول بهتر بود
imdb deadpool:8.1
imdb civil war:8.0 هستش اگه برین نگاه کنین

Imdb رو ما اصلا قبول نداریم
spidey.ir/اخبار-سایت/خبرهای-متفرقه/1901-پشت-پرده-امتیاز-دهی-فیلم-ها-چیست؟.html
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#17 Captain Steve Lover 1395-10-10 20:48
به نقل از Ghost:
ولی در کل به نظر من فیلم ددپول بهتر بود
imdb deadpool:8.1
imdb civil war:8.0 هستش اگه برین نگاه کنین

همچی به imdb نیست
Rotten Tomatoes
Metacritic
Comicbook.com
و...سایر منتقدین هم هستن.
در ضمن فروش چی میشه این وسط مهم ترین چیز مهمی نشون می‌ده فیلم موفق هست Box Office هست چون فیلمی که فروش نداشته باشه یعنی موفق نیست.
در ضمن بودجه ساخت و جوایز هم میتونن موثر باشن
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#18 S.T.A.R.K 1395-10-10 20:48
به نقل از Ghost:
ولی در کل به نظر من فیلم ددپول بهتر بود
imdb deadpool:8.1
imdb civil war:8.0 هستش اگه برین نگاه کنین

واقعا داری ددپول رو با جنگ داخلی مقایسه میکنی؟ :-|
نقل قول کردن
Captain Dead Pool
#19 Captain Dead Pool 1395-10-10 21:01
لیست کاملا منصفانه بود ولی من از جایگاه فیلم دکتر استرنج تعجب کردم ولی با توضیحی که دادین قانع شدم چون راست میگید شخصیت ناشناخته بود برای بیشتر مردم اگه قسمت دوم ساخته بشه راحت میتونه رتبه اول رو به دست بیاره ولی ببین زک اسنایدر احمق با بتمن و سوپرمن چی کار کرده (که با این که شناخته بودن و بیشتر مردم میشناسن چون اولین قهرمان هایی که ادم اول باهاشون اشنا می شه سوپرمنه، بتمنه، مرد عنکبوتیه و نسبتا هالکه) ببینید باهاشون چیکار کرده که از دکتر استرنج و ددپول (اینم فیلمش نا شناخته) بود که کمتر فروش کرده. یه موردم از سایت روتن تومیتو دارم اونم اینکه کارش اینه همه فیلمارو داغون کنه. (بهتر می شد که نمراتشون تو سایت روتن تومیتو رو هم میزاشتید.)
نقل قول کردن
Ice Man
#20 Ice Man 1395-10-10 21:13
یه نکته دیگه هم راجب فیلم های DC بگم ؛ خب اول این که ما غیر از مارول تا به حال دنیای سینمایی ابرقهرمانی و کمیک بوکیه موفق نداشتیم و مارول هم تمام فیلم هاش رو تا به حال با نظم و برنامه ریزی دقیق و جزئیات کامل ساخته
اما تو دنیای سینمایی ای که وارنر برای DC ساخته با فیلم اول و اریجین سوپرمن شروع میشه و در بتمن علیه سوپرمن بتمن وارد دنیای سینمایی میشه ؛ اونم یک بروس وین / بتمن سالخورده و باتجربه که تمام ماجرا ها و اتفاقات دنیای خودش رو تجربه کرده و باور های خودش رو هم کنار گذاشته
حالا سختی کنار اومدن با این بتمن جدا ، بعد حتی بدون فیلم اختصاصی بتمن ، یه گروه از ویلن هاش رو برای اولین بار به عنوان جوخه خودکشی میبینیم بعد شکست میخوره اما ساخت قسمت دومش رو تأیید میکنن یا میخوان اسپین آف ازش بسازن!
خب بعضی ویلن های بتمن پتانسیل زیادی دارن اما تا وقتی که دنیای ابرقهرمان ها کامل نشده نباید سراغشون رفت ! ، خب این نشون میده که وارنر هر فیلمی که بیشتر به سودش باشه رو میسازه و اهداف بزرگتری برای دنیای سینمایی DC نداره و هرجوری که شده تمام شخصیت های دنیای بتمن رو وارد فیلم ها هم میکنه چون غیر از سریال ساختن چجوری میشه اکثر ویلن ها و شخصیت های بتمن رو با چند تا فیلم وارد کرد ! هدفش مشخصه ، میخواد با عنوان های دیگه و به عنوان شخصیت های اصلی واردشون کنه تا از همشون استفاده کنه
نقل قول کردن
hassan91
#21 hassan91 1395-10-10 21:30
تو این سال جنگ داخلی و ددپول به دل نشستند. :-)
دکتر استرنج رو هنوز ندیدم.
چوخه خودکشی بدترین فیلم کمیکی سال بود.
باز BVS اکشن داشت ولی به دلایلی که قبلا تو اسپایدی هم به آنها اشاره شده فیلم در حد قابل قبولی نبود.
مردان ایکس هم یک فیلم معمولی بود ولی اگه یک ویلن خوب داشت و همینطور اگه رهبر مردان ایکس به جای مستیک، وولورین بود فیلم خیلی خوبی از آب درمیومد.
نقل قول کردن
Jesse Caster
#22 Jesse Caster 1395-10-10 21:40
رتبه بندی من
۶ - ایکس من : اپوکالیپس
۵ - بتمن علیه سوپرمن
۴ - جوخه انتحار
۳ - کاپیتان امریکا : جنگ داخلی
۲ - دکتر استرنج
۱ - ددپول
( هر چند این رتبه بندی از نظر بعضی از اعضای سایت مهم نیست چون کاپیتان امریکا رتبه اول رو نداره ولی من نظرم رو گفتم )
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#23 Cap-Spider Potter 1395-10-10 21:52
رتبه بندی جالبی بود...
نظر من هم دقیقا همینه اگه ایکس من اپوکالیپس بیاد چهارم و طلوع عدالت بره پنجم...
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#24 Cap-Spider Potter 1395-10-10 22:00
#14
اگر تو از نظر منتقدا به فیلم نگاه میکنی که سه منبع اصلی رتبه به فیلم ، با احتساب میانگینشون رتبه فیلم ددپول 7.6 میشه و جنگ داخلی 8.2...

البته به عقیده من فیلم باید به دل خودت بشینه و ازش لذت ببری
منتقدا هر چی میخوان بگن که نمیتونن نظرتو راجب فیلم تغییر بدن و تلقین کنی فیلم، فیلم بدی هست یا خوب...
نقل قول کردن
Nightwatcher
#25 Nightwatcher 1395-10-10 22:05
چی بگم؟ همه گفتنی ها رو دوستان گفتن!
فقط یه نکته... یه نگاه به کامنتهای این مطلب بندازید ببینید نظرات چقدر پخته هستن! به نظر من این نتیجه بحثهای فراوانی هست که طی دو سال گذشته توی این سایت انجام میشد و همچنین نتیجه نقدها و مقالات خوبی که اساتید در این ضمینه نوشتند. در ضمن این نکته رو فراموش نکنیم که الان شعور و درک و فهم مخاطب بیشتر از همیشه ست.

اینم لیست من:
6- bvs: دوستداران و طرفداران بتمن و سوپرمن خوب میدونن که این فیلم اصلا برازنده این دو شخصیت نیست. اشکالاتش دیگه نیازی به گفتن نداره. البته نکات مثبتی هم داشت ولی...

5- جوخه خودکشی: ایده این فیلم ایده خوبی بود (منظورم تشکیل یک تیم از شرورها برای پر کردن جای خالی سوپرمن) اما این فیلم باید حدودا 8 سال دیگه ساخته میشد... خودتون میدونید منظورم چیه.

4- اکس من آپوکالیپس: اونقدر فیلم بدی نبود ولی مشکل من با این فیلم اینه که میستیک یه قهرمان بود(!) و آپوکالیپس هم میتونست خیلی بهتر از این باشه و در کل انتظارات منو برآورده نکرد.

3- ددپول: فیلم متفاوتی بود و خیلی ازش لذت بردم و سرگرم کننده بود. تیم میلر با 50 میلیون دلار فیلمی ساخت که جلوه های ویژه و صحنه های اکشن خیلی خوب و جالبی داشت!

2- جنگ داخلی: این فیلم داستان خیلی خوبی داشت و روابط و تعامل بین شخصیتهاش منو میخ کوب کرد. البته این فیلم پایه های محکمی داشت و موفقیتش قابل پیش بینی بود.

1- دکتر استرنج: این فیلم رو هنوز ندیدم ولی با توصیفاتی که شنیدم ندید میگم در نوع خودش بی نظیره! فضا و تم و عناصری که در این فیلم وجود داره متفاوت و بی سابقه هستش.
نقل قول کردن
Bullseye
#26 Bullseye 1395-10-10 22:33
2#
ولی من شدیدا با نظرتون موافقم اقای ترابی،بنظرم دکتر استرنج خیلی فیلم منسجمی بود(البته جنگ داخلی هم بودا) ولی جنگ داخلی و بیشتر از 2 بار نتونستم نگاه کنم ولی عوضش دکتر استرنجو تاحالا 5 بار دیدم،انقد که داستانش برام جذاب بود،(تازه فهمیدم رو دستاش جای بخیه ها ک انقد عمل کرده بود مونده)مخصوصا رویارویی استرنج با دورمامو در انتهای فیلم.و اشاره کردن به نقش زمان تو زندگیمون،اون لحظه ی اخر که ساعت شکسته ای که نامزد دکتر بهش هدیه داده رو میبنده به دستش،خیلی معنی داره.استرنج یه اثر خوش ساخت از مارول بود،یا بهتره بگم خوش ساخت تر،چون همه ی فیلمای مارول خوب بودن تا حالا
نقل قول کردن
speedy
#27 speedy 1395-10-10 23:26
من خودم به شخصه دکتر استرنج رو اول میدونم و سیویل وار و ددپول دوم میدونین سیویل ریاد به اکشنش (که فوق العاده هم است)تکیه کرده و زیاد به سوپرایز های داستانی توجه نکرده سیویل وار شاید نبرد ماندگاری باشه ولی اون شوکه کنندگی داستانی رو نداشت در صورتی که کمیکش پر از صحنات شکه کننده و جذاب است اما در دکتر استرنج همه چی جذابه از شروع تا پایان و لحظات مبهم داستانیش که ریتم متفاوتی داره کم تر داره. مثلا وقتی موردو وارد میشد بیشتر حس میکردم. دارم یک فیلم جاسوسی پلیسی میبینم تا یک فیلم قهرمانی مشکل دیگه من اینه که زیاد خوشم نیومد که نبرد اخر تونی رو بیشتر احساسی کردن در صورتی ما در همین سیویل وار 2 که به تازگی داره میاد میبینم که درسته تونی عصبانی میشه و احساساتی میشه ولی قاطی نمیکنه اول سعی میکنه خودش رو راضی کنه من نمیگم تونی نباید عصبانی می شد هر کسی در اون شرایط عصبانی میشه میگم که کاش داستان به جوری پیش می رفت که ما بیش تر منطق تونی را می دیدیم.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#28 Samwel Tarly 1395-10-11 12:12
دست اقای قادری دردنکنه به خاطر مقاله ای که ترجمه کردن و به نظر من هم این رتبه بندی کاملا درست بود و اشکال خاصی درش نمی بینم.

6:جوخه خودکشی واقعا من رو ناامید کرد و رتبه ای که داره لایقشه. امید زیادی به این فیلم داشتم و فکر میکردم دی سی با این فیلم خاطره بد bvs رو از ذهن ها پاک می کنه ولی بدتر شد!!
من جوخه رو فقط یکبار دیدم و نیم ساعت اخرش داشت خوابم میبرد و فوق العاده برام کسل کننده بود و بزرگ ترین مشکلش این بود که داستان منسجمی نداشت و فیلمنامه فوق العاده ابکی بود ویلنش هم ابکی تر و درباره جوکر هم نظری خاصی ندارم چون حضورش خیلی کم بود ولی میتونه بهتر از این ها باشه.

5:ایکس من اپوکالیپس هم در کل فیلم بدی نبود مثلا مایکل فسبندر فوق العاده نقش مگنیتو رو ایفا کرد یا سکانس های مبارزه اش خیلی خوب بود و همینطور حضور کوییک سیلور ولی مشکلش شخصیت اپوکالیپس و این که میستیک رهبر گروه شده بود و یکسری حفره ی داستانی که اصلا قابل تحمل نبود.

4:درباره bvs هم گفتنی ها رو بقیه گفتن ولی بزرگ ترین مشکلش تدوین فیلم بود که ضربه جبران ناپذیری رو به فیلم زد و باعث شد که بیننده اعصابش خرد بشه و من به عنوان کسی که شخصیت مورد علاقه ام تو دی سی سوپرمنه و همچنین ویلن مورد علاقه ام تو دی سی هم لکس لوتره اصلا نتونستم با این فیلم کنار بیام و شخصیت پردازی این دو نفر فوق العاده ضعیف تو فیلم کار شده بود و درباره بتمن هم باید بگم که بن افلک خدا وکیلی بتمن خیلی خوبی بود و امید زیادی بهش دارم که فیلم های دی سی رو بهتر بکنه ولی قضیه ادم کشتنش فوق العاده بد بود.

3:دکتر استرنج از فیلم هایی بود که فوق العاده از دیدنش لذت بردم و به غیر از چند تا ایراد جزئی مثل بعضی شوخی های بیجا یا حضور اون شکلی دورمامو چیز خاصی نداره که ایراد بگیری و بزرگ ترین نقطه قوت این فیلم شرح فوق العاده اریجین دکتر استرنج که برای کسی که ارزوشه این شخصیت رو برای اولین بار رو سینما ببینه مثل یه رویا میمونه.

2:من هم مثل استاد ترابی این فیلم رو فقط یکبار دیدم چون ددپول از شخصیت های محبوب من نیست ولی موفقیتی که این فیلم نزد گیشه و منتقدان به دست اورد غیر قابل انکاره و رایان رینولدز خیلی خوب نقش این شخصیت رو بازی کرد که همگان راضی بودن.

1:حالا میرسم به فیلمی که خیلی منتظرش بودم و واقعا یکی از اثرهایی که تا سال ها میشه تماشا کرد و از دیدنش لذت برد و برای منی که اسپایدرمن محبوب ترین شخصیت کمیکمه و رویامون به حقیقت پیوست وقتی که اسپایدرمن رو در کنار ایرون من و دیگر شخصیت ها دیدیم و نمره و فروشی که کرد کاملا حقش بود.

امیدوارم سال دیگه برای نقد فیلم هایی مثل جاستیس لیگ و واندروومن و اسپایدرمن و ثور3 و گاردینز 2 هم فقط تعریف و تمجید بنویسیم.
نقل قول کردن
Mahdad-mm
#29 Mahdad-mm 1395-10-11 13:31
من با لیست موافقم فقط به نظرم جوخه انتحار بهتر از بتمن در برابر سوپرمن بود و باید بتمن آخر میشد در باره کاپیتان آمریکام که کاملا معلوم بود که اول میشه در ضمن من تازه وارد سایت شدم و از این که پذیرفتید ممنونم واقعا سایت خوبی دارید
نقل قول کردن
civil war 2
#30 civil war 2 1395-10-11 14:21
به نقل از Mahdad-mm:
من با لیست موافقم فقط به نظرم جوخه انتحار بهتر از بتمن در برابر سوپرمن بود و باید بتمن آخر میشد در باره کاپیتان آمریکام که کاملا معلوم بود که اول میشه در ضمن من تازه وارد سایت شدم و از این که پذیرفتید ممنونم واقعا سایت خوبی دارید

خوش آمدی 8)
نقل قول کردن
TheBLoodynine
#31 TheBLoodynine 1395-10-11 16:07
آقای ترابی خواهش میکنم مقاله فیلم های برتر ابرقهرمانی رو آپدیت کنید
نقل قول کردن
parsa asadi
#32 parsa asadi 1395-10-11 17:18
سلام من عضو جدیدم
................................................................
به نظرم لیستش درست و دقیق هست ممنو از آقای قادری بابت ترجمه
نقل قول کردن
parsa asadi
#33 parsa asadi 1395-10-11 17:20
ببخشید من چجوری برای پروفایلم عکس بزارم :oops: ممنون
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#34 S.T.A.R.K 1395-10-11 17:24
به نقل از parsa who:
ببخشید من چجوری برای پروفایلم عکس بزارم :oops: ممنون

از طریق پروفایلت میتونی عکس مورد نظر رو انتخاب و در سایت اپلود کنی
نقل قول کردن
amazing batman
#35 amazing batman 1395-10-11 18:06
رتبه بندی درسته. :-)
ولی به نظر من آپوکالیپس از bvs بهتر بود. :-*
رتبه جنگ داخلی هم که حقشه . واقعا عالی بود. ;-) :lol: ;-)
نقل قول کردن
fbs
#36 fbs 1395-10-11 18:13
رتبه بندی کاملا درستی بود و دم مارول گرم
نقل قول کردن
parsa asadi
#37 parsa asadi 1395-10-11 18:30
به نقل از S.T.A.R.K:
به نقل از parsa who:
ببخشید من چجوری برای پروفایلم عکس بزارم :oops: ممنون

از طریق پروفایلت میتونی عکس مورد نظر رو انتخاب و در سایت اپلود کنی

خیلی ممنون درست شد
نقل قول کردن
Spidey spidey
#38 Spidey spidey 1395-10-11 19:17
به نقل از A,morradi:
به نظر من این لیست کاملا منطقی و عاقلانست!
اگر من رتبه بندی میکردم، جای سوساید اسکواید و ایکس من اپوکالیپس رو عوض میکردم!
همونطور که قبلا گفتم، از ایکس من اپوکالیپس متنفرم.
دلیلش رو نمیدونم حتما به خاطر اپوکالیپس بوده، یا اینکه میستسک رو خیلی گنده نشون دادن و کردنش رییس گروه، یا اینکه انتظارم رو خیلی بردم بالا یا ...
حداقل حداقلش bvs و سوساید اسکواید یه سکانس اکشن باحال داشتن. به نظر من اکشن ایکس من اپوکالیپس خیلی افتضاح بود!

منم با شما موافقم اگه من رتبه بندى ميكردم اينجورى ميشد:
٦-يكس من اپوكاليپس
٥-bvs
4-deadpool
3-doctor strange
2-civil war
1-suicide squad
فقط نظرم رو گفتم.
نقل قول کردن
A,morradi
#39 A,morradi 1395-10-11 19:34
به نقل از Spidey spidey:
به نقل از A,morradi:
به نظر من این لیست کاملا منطقی و عاقلانست!
اگر من رتبه بندی میکردم، جای سوساید اسکواید و ایکس من اپوکالیپس رو عوض میکردم!
همونطور که قبلا گفتم، از ایکس من اپوکالیپس متنفرم.
دلیلش رو نمیدونم حتما به خاطر اپوکالیپس بوده، یا اینکه میستسک رو خیلی گنده نشون دادن و کردنش رییس گروه، یا اینکه انتظارم رو خیلی بردم بالا یا ...
حداقل حداقلش bvs و سوساید اسکواید یه سکانس اکشن باحال داشتن. به نظر من اکشن ایکس من اپوکالیپس خیلی افتضاح بود!

منم با شما موافقم اگه من رتبه بندى ميكردم اينجورى ميشد:
٦-يكس من اپوكاليپس
٥-bvs
4-deadpool
3-doctor strange
2-civil war
1-suicide squad
فقط نظرم رو گفتم.

نه نه اشتباه نشه
من گفتم فقط جای ایکس من و ss عوض بشه.
یعنی رتبه بندی اینطوری میشد:
6. ایکس من اپوکالیپس
5. سوساید اسکواید-
4. bvs
3. دکتر استرنج
2. ددپول
1. جنگ داخلی
نگفتم جوخه انتحار اول باشه!
جوخه انتحار خیلی مزخرف بود.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#40 Cap-Spider Potter 1395-10-11 20:57
#27

دکتر استرنج فیلم فوق العاده ای بود...
اما با نظرت کاملا مخالفم...
جنگ داخلی یک اثر همه فن حریف بود... (منظورم اینه که به قدر کافی شوک درونش قرار داده بودند، بیشتر لازم نبود)
آثاری که در هر زمینه ای برتری خودشو ثابت کرد...
اگه صحنه (شوکه کننده) شوک دهنده ای میخوای که قطع شدن دست باکی تو فیلم بود... اگه صحنه (شوکه کننده) غم انگیز میخوای که از So Was I معروف تونی گرفته تا فاش شدن راز مرگ پدر و مادرش همش ناراحت کننده بود... اگه صحنه (شوکه کننده) سورپرایزی میخوای که حضور اسپایدی و بلک پنتر و یا در صورت اطلاع از آن ها حضور جاینت من در نوع خود هیجانی خالص و سورپرایزی کامل بود...
خدا رو شکر که تقریبا همه کاراکتر ها هم تغییر ظاهری و باطنی کرده بودند و هرکدوم تنوعی تازه و نو به فیلم بخشیدند...
از جهت داستان فیلم و اکشن هم که با توجه با آگاهی همگانی از این قضیه فوق العاده بود...
در خلق صحنه های ماندگار و وفاداری به منبع و اقتباس صحیح و به جا از عالم کمیک هم بی نقص بود و خوشبختانه هم شخصیت پردازی هر شخصی تو فیلم عمیق و چشمگیر بود...
نقل قول کردن
BlackPanter96
#41 BlackPanter96 1395-10-13 09:44
سلام به همه و خسته نباشید،من تازه عضو شدم عاشق سایتتونم و خیلی خوشحالم ک تونستم عضو شم
به نظر من
1_Deadpool
2-Civil war
3_Apocalypse
4_doctor Strange
5_Suicide Squad
6_Batman v Superman
نقل قول کردن
Hamid347
#42 Hamid347 1395-10-16 16:46
خیلی عالی و تخصصی :-) خسته نباشی!!! 8)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#43 AM SM BM SM 1400-04-14 20:47
سلام
ممنون بابت مقاله.
سال ۲۰۱۶ مثل سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بود که جز سال هایی محسوب میشوند که فیلم های کمیک بوکی توی اون ها رونق خوبی داشت. این سال ۲ فیلم مضخرف (!) یک فیلم متوسط و سه فیلم قابل تحسین رو داشت. برای دی سی فن های واقعی سال بسیار بدی بود و برای مارول فن ها یک سال درخشان! حالا من هم میخوام رتبه بندی خودم رو بر اساس فیلم هایی که دیدم بگم.
۶- جوخه خودکشی:
این فیلم رو که اصلا نتونستم تا آخر تمومش کنم! یعنی فکر کنم شاید توی عمرم فقط ۲ محصول بود که میخواستم ببینمشون اما نتونستم تحملشون کنم، انیمیشن بتمن و هارلی کویین که فقط تونستم ۱۳ دقیقه اش رو تحمل کنم و البته جوخه خودکشی که همون اول و بعدش که چند تیکه ازش دیدم گفتم:" ولش کن! من کار و زندگی دارم! " اما شنیدم که چه افتضاحی شده! اونی که من متوجه شدم چی از فیلم بود همون بهتر که ندیدمش! به هر حال امسال قراره فیلم جدیدی از جوخه خودکشی بیاد که کارگردان با استعدادی به نام "جیمز گان" اون رو ساخته و باید ببینیم چی میشه.
۵- بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت:
این فیلم رو که همه دیگه میدونیم که افتضاحی بود! وقتی فیلم رو دیدم هنوز با سایت آشنا نشده بودم و اصلا هیچی درباره کمیک نمیدونستم و فکر میکردم خیلی خوبه! ام حتی اون موقع هم یه حالی داشتم... نمیدونم.. انگار فکر میکردم یه چیزی کم داره. تا وقتی که مقاله تاریخی عمو مختار به نام "۵۰ دلیل برای تنفر از فیلم بتمن علیه سوپرمن" رو خوندم و کاملا تسلیم شدم! وارنر حتی توی انتخاب کردم لحن مناسب برای فیلم هاش هم اون اول مشکل داشت. یعنی فیلم بتمن علیه سوپرمن که باید با حضور شخصیتی مثل سوپرمن بخش لایت بیشتری داشت رو دارک مطلق کرد (که البته اون دارکی که توی ذهن زک اسنایدر هست که نبود!) اما فیلم جوخه خودکشی که باید لحن تاریک تری داشت رو بیخودی لایت کرد! برای تضاد بین این دو شخصیت محبوب حتی چیز های ابتدایی هم رعایت نشد. یعنی اون ها باید لحن متفاوتی از هم داشته باشند که فیلم موفق باشه اما توی این فیلم دوتاشون دارک و اخمو بودند. شخصیت پردازی سوپرمن هم که افتضاح بود! دلایل بد بودن این فیلم خیلی زیاده! به نظرم فقط دو نکته مثبت در این فیلم بازی زیبای بن افلک و موسیقی فیلم بود.
۴- مردان ایکس: آپوکالیپس:
این فیلم اصلا افتضاح نبود اما تا حد زیادی ناامید کننده بود. (که به قول جین گری فیلم های سوم همیشه همینطور میشن!) سه تا مشکل بیشتر از همه توی این فیلم جلوه میکردند. اول شخصیت خبیث فیلم یعنی آپوکالیپس بود که خیلی کسل کننده بود! (یعنی بهترین عبارت برای توصیفش همین کسل کننده است!) اصلا جذابیت نداشت! دوم هم این بود که شخصیت های زیادی توی این فیلم بودند در حالی که بعضی هاشون هیچ نقشی نداشتند! اینکه میستیک هم توی این فیلم اینقدر جولان میداد برای هواداران مردان ایکس اصلا خوشایند نبود. البته فیلم نکات مثبت هم داره. به عنوان مثال شخصیت کوییک سیلور که مثل فیلم قبلی یک ستاره بود! سکانسی که بچه های مدرسه اگزاویر رو هم نجات میداد بسیار خوب بود. سکانس قتل عام ولورین هم عالی بود! (هر چند هم صحنه های اکشن فیلم در کل چنگی به دل نمیزنند هم حضور بسیار کم ولورین توی فیلم خیلی رو اعصاب بود.) داستانک مگنتو هم بسیار غم انگیز بود و آدم اون رو درک میکرد. در کل این فیلم ارزش یک بار دیدن رو داره اما خیلی نا امید کننده بود.
۳-ددپول:
من به شخصه خیلی از ددپول خوشم نمیاد و فیلمش رو هم تماشا نکردم اما خب فیلم او برای هواداران این شخصیت خیلی جالب بود و همه ازش تعریف کردند. اما به نظرم رتبه اش از این بالاتر نمیتونه باشه.
۲- دکتر استرنج:
این فیلم خیلی با طراوت بود! بارها تماشاش کردم اما هنوز هم خسته نشدم. فیلمی که به خوبی اوریجین دکتر استرنج رو با بازی عالی بندیکت کامبربچ روایت کرد. و البته ساختن شخصیت جالبی از دکتر کریستین پالمر رو انجام داد. فیلم بسیار خوب شخصیت دکتر استرنج رو تثبیت میکنه. شاید اگر بخوام بگم که دوست داشتم چه چیزی توی این فیلم باشه این بود که فیلم ۱۰ یا ۲۰ دقیقه طولانی تر بود و مثلا به بخش قبل از تصادف او بیشتر میرسید و غرور او رو بیشتر و بهتر نشون میداد. شوخی ها هم بسیار بامزه بودند.
۱- کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی:
این فیلم کلاس درسی بود برای دی سی که یاد بگیره چطور ابرقهرمان هاش رو در مقابل هم بذاره. البته بنده شخصا از فیلم دکتر استرنج بیشتر لذت بردم اما این فیلم واقعا بهتر بود. صحنه های احساسی بسیار زیاد، خبیثی که آدم اهدافش رو درک میکرد، بازی های واقعا عالی، صحنه های اکشن حرفه ای و... تمام نکات گفته شده و من دیگه تکرارشون نمیکنم اما قطعا از سقوط یک امپراتوری در این فیلم لذت میبرید.
با تشکر.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45