تحلیل و بررسی جدیدترین کلیپ و گیم پلی منتشر شده از بازی مردعنکبوتی در جشنواره E3 -2018

تحلیل و بررسی جدیدترین کلیپ و گیم پلی منتشر شده از بازی مردعنکبوتی

امروز صبح کلیپ و گیم پلی جدید در کنفرانس E3 سونی پخش شد که در این مقاله به تحلیل آن می پردازیم.

امسال سال پر بار برای گیمر هاست یکی از بازی های مورد انتظار امسال همین بازی انحصاری مردعنکبوتی است که قرار است در ماه شهریور منتشر شود.

زندان raft

 در ابتدای این ویدئو زندان «رفت» (Raft) را مشاهده می کنیم که در دنیای کمیک بوک های مارول یک زندان فوق پیشرفته و مجهز است برای نگهداری زندانیان خطرناک و سط آب قرار داره. اتفاق ناگواری در آن رخ داده و مردعنکبوتی به همراه «سروان واتانابی» در آنجا حضور پیدا کرده اند. سروان واتانابی ادعا می کند که زندان مهر و موم و امن شده ولی ارتباط رادیویی اش با زندان قطع شده است اما این تازه شروع ماجراست!

 الکترو

بعد از خرابی های الکتریکی مشخص می شود اوضاع خراب تر از این حرف هاست و سر و کله «الکترو» پیدا میشود. در این صحنه می توان بدبینی پیتر به برخی از حوادث را متوجه شد:وقتی بد بنظر بیاد معمولا بدتره! و واقعا همینطور میشود، حمله الکترو شروعی بر اتفاقاتی بدتر است! شاید در این بازی به مرگ گوئن و سروان استیسی اشاراتی شود و دلیل این بدبینی مشخص شود! پس از اولین حمله الکترو نوبت به آزاد کردن زندانیان "رفت" می رسد و الکترو با قدرت های الکتریکی اش زندانیان را آزاد می کند! این رو هم بگم که الکترو در دنیای کمیک هم سابقه داشته همچین کاری رو بکنه . یعنی در کمیک New Avengers  (که خوشبختانه اینجا با بهترین کیفیت توسط سایت ما ترجمه شده) الکترو را دیدیم که زندانیان خطرناک را از زندان آزاد کرد و باعث تشکیل گروه جدید اونجرز شد.

الکترو اسپایدرمن

 در اون کمیک هم از سوی آدمی ناشناس ماموریت این کار رو داشت و در این بازی هم همین طوره!

و البته همانطور که در این مقاله گفته بودیم، در اون داستان اسپایدرمن از حمایت برخی از اعضای اونجرز بهره مند بود ولی در این بازی او احتمالا تنهاست!

اسپایدرمن کاپیتان امریکا

نکته دیگر درباره ظاهر جدید الکترو هستش که اتفاقا خیلی هم باحاله و خفن! (کلا تا اینجا هر چی کاراکتر دیزاین تو بازی دیده ایم عالی بوده اند).

لباس جدید الکترو

خودشم در جایی از اسپایدرمن میپرسه که نظرش درباره لباس جدیدش چیه. اسپایدی هم خیلی اصرار داره که بدونه کی این لباس جدید رو بهش داده ولی الکترو لو نمیده. همین نشون میده یکی پشت پرده هست که اونقدر قدرت و تجهیزات داره که تونسته این خبیث ها رو دور هم جمع کنه.

سبک مرد عنکبوتی

ما در این جا با گیم پلی ای نرم و روان سر و کار داریم که میشه گفت ترکیبی از تم مبارزات بازی infamous و سری بازی آرکام به روش مردعنکبوتی است! با نیمچه نگاهی مهارت و چابکی و فرز بودن مردعنکبوتی در مبارزاتش را نسبت به بقیه می توان متوجه شد.

سبک مبارزه مرد عنکبوتی

قابلیت جالبی که در پایان مبارزه خیلی به چشم و کار آمد Web Blossom بود که مردعنکبوتی در پایان مبارزه با چرخش ۳۶۰ درجه ای تمام زندانیان را با یک حرکت تارپیچ نمود! در ادامه راینو به ماجرا ملحق می شود و به سورپرایز شدن مردعنکبوتی اشاره می کند و باعث متعجب شدن پیتر می شود. در کل استفاده بسیار خوبی از محیط اطراف در هنگام مبارزه با خلافکاران دیده میشه (مثل اون صحنه ای که اسپایدی خودش رو هل میده به ستون و پرت میکنه به سمت بقیه).

جنگ مرد عنکبوتی

هرچه به جلو حرکت می کنیم دشمنان بیشتری گریبان گیر پیتر می شوند. این صحنه تعقیب و گریز من رو یاد بازی های قبلی مردعنکبوتی انداخت مثلا تعقیب و مبارزه پی در پی با بلک کت در Web of Shadows یا تعقیب کردن والچر در بازی Spiderman 2002 یا تعقیب ونوم در Ultimate Spider-Man و از آنجایی که این بازی بر مبنای فیزیک بنا شده حس بهتری نسبت به گذشته به ما القا می کند چون اون تعقیب و گریز های قبلی خطی بودند و   محدود ! ولی اینجا  آزادی عمل بیشتری هم داریم .

کرگدن - مرد عنکبوتی

 اما شخصا به عنوان کسی که عاشق تعقیب و گریز اسپایدرمن با دشمنانش در آسمان هستم بسیار از صحنه های مربوط به تعقیب الکترو حال کردم. 

تعقیب مرد عنکبوتی

امیدوارم چندین باس فایت عالی هم در آسمان داشته باشیم. چون اینجور مبارزات مختص اسپایدرمنه و باعث میشه واقعا حس اسپایدرمن بودن بهمون دست بده. ضمن اینکه باعث میشه اسپایدرمن از بازی ها دیگر ابرقهرمانی مثل باز یهای بتمن متمایز بشه. 

نکته دیگری که وجود دارد حرکت روی دیوار در این بازی هستش که نسبت به گذشته خیلی سریع تر و روان تر شده طوری که دائما و به طور ایستاده می توان روی آن حرکت کرد!

راه رفتن روی در و دیوار

این صحنه نیز من رو یاد بازی Spider-man unlimited   و گریز از موانع و خطرات هنگام دویدن انداخت. در صحنه پایانی که به کات سینی منتهی می شود، تعادلی بسیار خوب در مبارزه نوبت به نوبت مردعنکبوتی با شش خبیث دیده می شود و می بایست کارگردان بازی را در این مورد ستود. در این قسمت ما متوجه می شویم که مستر نگاتیو فقط جز کوچکی از داستان بوده و همه اون ها به رهبریت شخص دیگری به سراغ مردعنکبوتی آمده اند! در پایان این صحنه دلهره ای عجیب به سراغ ما می آید چرا که مبارزه یک تنه با شش نفر از دشمنان مردعنکبوتی که هر کدام در رزم تبحر و مهارت خاص و مختلفی دارند بسیار سخت و نفس گیر می باشد!

شش خبیث - بازی مرد عنکبوتی

نکته مهم اون دیالوگ مستر نگاتیوه که به بقیه میگه: یادتون باشه ازمون خواسته تا زنده تحویلش بدیم!

اقای منفی

این نشون میده که اولا اونا دارن برای یک خبیث گنده کار میکنند و دوما اینکه مستر نگاتیو قرار نیست خبیث اصلی و نهایی بازی باشه. و این خبر خوبیه چون جا باز میشه برای امثال نورمن ازبورن!

پس از گذشت زد و خوردی جزئی که در پایان، به نیش عقرب منجر شد، برای ما همان حسی را بوجود آورد که در کمیک مرگ مردعنکبوتی ultimate داشتیم و اینجا بود که من به خودم گفتم حالا حضور مایلز مورالز در این بازی منطقی میشه! به همین خاطره که در بازی هشت سال از مردعنکبوتی بودن او می گذرد!! خلاصه این ویدئو از بازی با صحنه ای شوکه کننده و سوال برانگیز به پایان می رسد؛ چه کسی این پنج دشمن مردعنکبوتی را دور یکدیگر جمع کرده؟ چرا مردعنکبوتی را زنده می خواهد؟ و چه پیشینه ای بین او و پیتر وجود دارد که وقتی مردعنکبوتی با او مواجه شد با حالتی عجیب او را خطاب کرد!

اسپایدرمن سینیستر سیکس

از اونجایی که نوری که از این دشمن مرموز ساطع می شود از پایین به بالا بود می توان مطمئن بود که ایشون قابلیت پرواز کردن را دارد اما نه به خودی خود! با این اوصاف گمان می رود که این یا نور گلایدر گرین گابلین باشد یا حدسی که من می زنم اینه که چون نور صحنه بسیار زیاد بود با گابلین آتشین دنیای التیمیت سر و کار خواهیم داشت!!!!!(حضور مایلز هم بیشتر قابل درک می شود!)

البته ممکنه این فرد، کینگ پین باشه و اسپایدرمن از دیدنش تعجب کرده چون در تریلرهای قبلی دیده بودیم که به زندان افتاده:

ویسلون فیسک

 

نویسنده: احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 پیش بینی برای قسمت دوم بازی اسپایدرمن PS4

آیا DLC های بازی اسپایدرمن PS4 ارزش بازی کردن را دارند؟

بازی " SPIDER-MAN " پرفروش ترین بازی ماه سپتامبر لقب گرفت !

مرد عنکبوتی PS4 رکورد سریع ترین فروش سال را شکست!

بازی اسپایدرمن PS4 برنده دو جایزه شد!

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات جدیدترین بازی مردعنکبوتی (MARVEL’S SPIDER-MAN PS4)

نقد و بررسی جدیدترین بازی مردعنکبوتی

عکس های منتشر شده از دشمن مرموز و مخفی جدیدترین بازی مردعنکبوتی (SPIDER-MAN PS4)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Agent of Darknes
-1 #1 Agent of Darknes 1397-03-22 15:15
تحلیل واقعا خوبی بود احمد جان... خسته نباشید
با اینکه گفتن خیلی روی فیزیک بازی کار شده ولی من همچنان احساس میکنم جای کار داره... برفرض مثال دشمن ها با یه مشت یا لگد پرت میشن روی هوا (و بعدش زاویه ی دوربین تغییر میکنه و یه حرکت قشنگ از اسپایدی میبینیم) در حالی که همچین مشت یا لگدهایی جادرجا آدم رو میکشه :/ از لحاظ سیستم مبارزه‌اش فکر میکنم توی اینجور موارد "بتمن: آرکهام" طبیعی‌تر بود. البته قبول دارم که ضربات اسپایدی خیلی قوی تر از بتمنه ولی باید قبول کرد که وقتی یه آدم عادی همچین مشتی میخوره طبیعتا باید بمیره :/
یه مشکل دیگه‌ای هم که به چشمم خورد این بود که توی گیم پلی‌ای که پخش شد، اسپایدی طی مبارزاتش خیلی هارو از ساختمون پرت میکنه پایین که از اون ارتفاع احتمال زنده موندنشون صفره و اصلا برای اسپایدی مهم هم نیست! یه حرکت قشنگی که استودیوی راکستدی برای بازی‌های آرکهام زده بود این بود که وقتی حریف هات رو شکست میدادی میتونستی قابلیت Detective Mode رو روشن کنی و ببینی که دشمن‌هات زندن، فقط نای بلند شدن ندارن. و در واقع اینجوری میخواستن بگن که بتمن آدم نمیکشه.
یه نکته‌ی دیگه‌ای که به چشمم اومد بیش از حد سینماتیکی بودنه بازی بود. بر فرض مثال وقتی شش خبیث جمع شده بودن من انتظار داشتم بازی از حالت سینماتیکی دربیاد و خودمون مبارزه کنیم یا حداقلش وسط کارهای سینماتیک بهمون بگه فلان کلیک رو بزنیم یا فلان کلیک رو چندبار سریع بزنیم تا بتونیم حتی کم خودمون رو توی مبارزه دخیل بدونیم.
ولی از نکات مثبتش میتونم به تنوع حرکات اسپایدی، تار اندازی جذاب و استفاده از محیط توی مبارزات اشاره کنم.
نقل قول کردن
startend1234
#2 startend1234 1397-03-22 15:19
سلام.فوق العاده بود تحلیل شما تشکر
ماشاالله به این سرعت و دقت
نقل قول کردن
mehran spidey
#3 mehran spidey 1397-03-22 15:38
تحلیل خیلی خوبی بود به شخصه منتظر هستم ببینم کی پشت تمام این قضایاست البته امیدوارم حضور مایلز در ظاهر مردعنکبوتی کم باشه و ما بیشتر با پیتر بازی کنیم چون خیلی دلم برای بذله گویی های پیتر زیر ماسک اسپایدی تنگ شده
#1
والا من که هروقت سری آرکهام به خصوص آرکهام نایت رو بازی میکنم بر خلاف شما خیلی متعجب میشم که با اون ضربات مهلک بتمن چجوری اصلا زنده می مونند جالب تر اینکه داخل آرکهام نایت اگه ماشین دزد هایی که تو خیابون هستن رو میزدی چنان برخوردی می کرد که فکر میکردم سر نشیناش له و لورده شدن ولی جالبه که سالم میومدن بیرون :o در مورد پرت کردن از ساختمون بگم که اگر دقت کنید می بینید که وقتی اسپایدرمن دشمنا رو پرت میکنه یه رشته تار نازکی به پاشون وصله منم اول که این صحنه هارو دیده بودم تعجب کردم ولی با کمی دقت فهمیدم یه تار بهشون وصله که اونا رو آویزون میکنه در ضمن سازندگان هم گفته بودن اسپایدی کسی رو نمیکشه .
نقل قول کردن
Soheil spidey
#4 Soheil spidey 1397-03-22 15:38
واقعا نمایشش خارق العاده بود...
انتظارا حسابی از این بازی بالا رفته...
من خودم به شخصه انتظار نمره پایین تر از 80 ندارم...
.......
در رابطه اون صحنه پایانی احتمال اینکه گرین گابلین باشه بیشتره...
ولی یه چند درصد هم احتمال میدم دکتر اختاپوس باشه...
نقل قول کردن
red-spider
#5 red-spider 1397-03-22 15:41
نقد عالی بود .
ولی به بعضی از نکات اشاره نکردین مانند تار های انفجاری ( منظورم همون جایی بود که اسکورپیون مردعنکبوتی رو گیر انداخت ولی مردعنکبوتی با یه انفجار خودش رو رها کرد)
در ضمن تو گیم پلی دیدیم که وقتی گلوله های تاری به دشمنان پرتاب می کردیم از میزان تارهامون کم می شد ولی با گذشت زمان دوباره این قابلیت پر می شد
نقل قول کردن
Soheil spidey
#6 Soheil spidey 1397-03-22 15:41
#1

درسته پرت میکرد پایین ولی یه رشته تار نازک بهشون وصل بود...
اگه تو ادامه هم دقت میکردی از ساختمون آویزون بودن
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1397-03-22 15:48
به نقل از Agent of Darknes:
تحلیل واقعا خوبی بود احمد جان... خسته نباشید
با اینکه گفتن خیلی روی فیزیک بازی کار شده ولی من همچنان احساس میکنم جای کار داره... برفرض مثال دشمن ها با یه مشت یا لگد پرت میشن روی هوا (و بعدش زاویه ی دوربین تغییر میکنه و یه حرکت قشنگ از اسپایدی میبینیم) در حالی که همچین مشت یا لگدهایی جادرجا آدم رو میکشه :/ از لحاظ سیستم مبارزه‌اش فکر میکنم توی اینجور موارد "بتمن: آرکهام" طبیعی‌تر بود. البته قبول دارم که ضربات اسپایدی خیلی قوی تر از بتمنه ولی باید قبول کرد که وقتی یه آدم عادی همچین مشتی میخوره طبیعتا باید بمیره :/
یه مشکل دیگه‌ای هم که به چشمم خورد این بود که توی گیم پلی‌ای که پخش شد، اسپایدی طی مبارزاتش خیلی هارو از ساختمون پرت میکنه پایین که از اون ارتفاع احتمال زنده موندنشون صفره و اصلا برای اسپایدی مهم هم نیست! یه حرکت قشنگی که استودیوی راکستدی برای بازی‌های آرکهام زده بود این بود که وقتی حریف هات رو شکست میدادی میتونستی قابلیت Detective Mode رو روشن کنی و ببینی که دشمن‌هات زندن، فقط نای بلند شدن ندارن. و در واقع اینجوری میخواستن بگن که بتمن آدم نمیکشه.
یه نکته‌ی دیگه‌ای که به چشمم اومد بیش از حد سینماتیکی بودنه بازی بود. بر فرض مثال وقتی شش خبیث جمع شده بودن من انتظار داشتم بازی از حالت سینماتیکی دربیاد و خودمون مبارزه کنیم یا حداقلش وسط کارهای سینماتیک بهمون بگه فلان کلیک رو بزنیم یا فلان کلیک رو چندبار سریع بزنیم تا بتونیم حتی کم خودمون رو توی مبارزه دخیل بدونیم.
ولی از نکات مثبتش میتونم به تنوع حرکات اسپایدی، تار اندازی جذاب و استفاده از محیط توی مبارزات اشاره کنم.

به نظرم ضربات و سبک مبارزه بتمن رو با اسپایدرمن مقایسه نکنید
اینا دو با هم فرق دارن
در ضمن من یادم نمیاد اسپایدی کسی رو پرت کرده باشه پایین و ککش هم نگزه! میشه دقیقا اسکرین شات بدی؟
درباره سینماتیک بودن بازی اولا اینا چون پرومو هستند روی این قضیه مانور میدن
دوما سینماتیک بودن بازی نقطه ضعف نیست، هست؟
الان مورتال کامبت این همه سینماتیکه کسی باهاش مشکلی داره؟
نقل قول کردن
Soheil spidey
+1 #8 Soheil spidey 1397-03-22 15:51
راستی یه نکته که دارم تو کامنتا میبینم دوستان فیزیک رو با رئالیسم (واقعیت) دارن قاطی میکنن...

اینی که شما دارین میگین اسپایدی با اون وضع مشت زدن اصول ش اینه که طرف باید بمیره بحث رئالیسم هست نه فیزیک
اینی که میگن تاب خوردن اسپایدی بر اساس فیزیک بنا شده منظورش اینه که تاب خوردنش بر اساس فیزیک طبیعی جلوه کنه نه این که واقعی باشه

و گرنه شما تا حالا دیدین کسی با تار زدن بین ساختمونا تاب بخوره؟ :D
نقل قول کردن
amazing spider man
#9 amazing spider man 1397-03-22 16:28
به نقل از mtm:
به نقل از Agent of Darknes:
تحلیل واقعا خوبی بود احمد جان... خسته نباشید
با اینکه گفتن خیلی روی فیزیک بازی کار شده ولی من همچنان احساس میکنم جای کار داره... برفرض مثال دشمن ها با یه مشت یا لگد پرت میشن روی هوا (و بعدش زاویه ی دوربین تغییر میکنه و یه حرکت قشنگ از اسپایدی میبینیم) در حالی که همچین مشت یا لگدهایی جادرجا آدم رو میکشه :/ از لحاظ سیستم مبارزه‌اش فکر میکنم توی اینجور موارد "بتمن: آرکهام" طبیعی‌تر بود. البته قبول دارم که ضربات اسپایدی خیلی قوی تر از بتمنه ولی باید قبول کرد که وقتی یه آدم عادی همچین مشتی میخوره طبیعتا باید بمیره :/
یه مشکل دیگه‌ای هم که به چشمم خورد این بود که توی گیم پلی‌ای که پخش شد، اسپایدی طی مبارزاتش خیلی هارو از ساختمون پرت میکنه پایین که از اون ارتفاع احتمال زنده موندنشون صفره و اصلا برای اسپایدی مهم هم نیست! یه حرکت قشنگی که استودیوی راکستدی برای بازی‌های آرکهام زده بود این بود که وقتی حریف هات رو شکست میدادی میتونستی قابلیت Detective Mode رو روشن کنی و ببینی که دشمن‌هات زندن، فقط نای بلند شدن ندارن. و در واقع اینجوری میخواستن بگن که بتمن آدم نمیکشه.
یه نکته‌ی دیگه‌ای که به چشمم اومد بیش از حد سینماتیکی بودنه بازی بود. بر فرض مثال وقتی شش خبیث جمع شده بودن من انتظار داشتم بازی از حالت سینماتیکی دربیاد و خودمون مبارزه کنیم یا حداقلش وسط کارهای سینماتیک بهمون بگه فلان کلیک رو بزنیم یا فلان کلیک رو چندبار سریع بزنیم تا بتونیم حتی کم خودمون رو توی مبارزه دخیل بدونیم.
ولی از نکات مثبتش میتونم به تنوع حرکات اسپایدی، تار اندازی جذاب و استفاده از محیط توی مبارزات اشاره کنم.

به نظرم ضربات و سبک مبارزه بتمن رو با اسپایدرمن مقایسه نکنید
اینا دو با هم فرق دارن
در ضمن من یادم نمیاد اسپایدی کسی رو پرت کرده باشه پایین و ککش هم نگزه! میشه دقیقا اسکرین شات بدی؟
درباره سینماتیک بودن بازی اولا اینا چون پرومو هستند روی این قضیه مانور میدن
دوما سینماتیک بودن بازی نقطه ضعف نیست، هست؟
الان مورتال کامبت این همه سینماتیکه کسی باهاش مشکلی داره؟

در دموی گیم پلی منتشر شده اسپایدی حدود دو نفر رو از ساختمون پرت میکنه پایین
هرچند این دیگه به خود پلیر بستگی داره اما گفتن ک اسپایدی کسیو نمیکشه و پرت نمیکنه پایین
و تو دموی بازی موقع تاب خوردن با این که حس عالیی داره اما خیلی بزرگنمایی شده حتی بیشتر از بازی tasm 2 البته اون تاب خوردناش فرق داشت
نقل قول کردن
mehran spidey
#10 mehran spidey 1397-03-22 16:40
#9
ببخشید دخالت کردم اما از نظر من فیزیکش خوب بود مخصوصا وقتی از تاز آویزون میشد و با شدت می برد بالا انعطاف بدنش رو حس می کردی ساده بگم حس می کردی یه زوری داره به خودش وارد میکنه تا بره بالا یا وقتی یه تار میزد به ساختمون و به شدت می رفت جلو...
از نظر من که خیلی طبیعی به نظر میومد البته دیگه نباید انتظار واقعی بودن تاب خوردن رو داشت چون همون طور که دوستمون گفت واقعیت در بازی با فیزیک فرق داره
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1397-03-22 16:40
به نقل از amazing spider man:
به نقل از mtm:
به نقل از Agent of Darknes:
تحلیل واقعا خوبی بود احمد جان... خسته نباشید
با اینکه گفتن خیلی روی فیزیک بازی کار شده ولی من همچنان احساس میکنم جای کار داره... برفرض مثال دشمن ها با یه مشت یا لگد پرت میشن روی هوا (و بعدش زاویه ی دوربین تغییر میکنه و یه حرکت قشنگ از اسپایدی میبینیم) در حالی که همچین مشت یا لگدهایی جادرجا آدم رو میکشه :/ از لحاظ سیستم مبارزه‌اش فکر میکنم توی اینجور موارد "بتمن: آرکهام" طبیعی‌تر بود. البته قبول دارم که ضربات اسپایدی خیلی قوی تر از بتمنه ولی باید قبول کرد که وقتی یه آدم عادی همچین مشتی میخوره طبیعتا باید بمیره :/
یه مشکل دیگه‌ای هم که به چشمم خورد این بود که توی گیم پلی‌ای که پخش شد، اسپایدی طی مبارزاتش خیلی هارو از ساختمون پرت میکنه پایین که از اون ارتفاع احتمال زنده موندنشون صفره و اصلا برای اسپایدی مهم هم نیست! یه حرکت قشنگی که استودیوی راکستدی برای بازی‌های آرکهام زده بود این بود که وقتی حریف هات رو شکست میدادی میتونستی قابلیت Detective Mode رو روشن کنی و ببینی که دشمن‌هات زندن، فقط نای بلند شدن ندارن. و در واقع اینجوری میخواستن بگن که بتمن آدم نمیکشه.
یه نکته‌ی دیگه‌ای که به چشمم اومد بیش از حد سینماتیکی بودنه بازی بود. بر فرض مثال وقتی شش خبیث جمع شده بودن من انتظار داشتم بازی از حالت سینماتیکی دربیاد و خودمون مبارزه کنیم یا حداقلش وسط کارهای سینماتیک بهمون بگه فلان کلیک رو بزنیم یا فلان کلیک رو چندبار سریع بزنیم تا بتونیم حتی کم خودمون رو توی مبارزه دخیل بدونیم.
ولی از نکات مثبتش میتونم به تنوع حرکات اسپایدی، تار اندازی جذاب و استفاده از محیط توی مبارزات اشاره کنم.

به نظرم ضربات و سبک مبارزه بتمن رو با اسپایدرمن مقایسه نکنید
اینا دو با هم فرق دارن
در ضمن من یادم نمیاد اسپایدی کسی رو پرت کرده باشه پایین و ککش هم نگزه! میشه دقیقا اسکرین شات بدی؟
درباره سینماتیک بودن بازی اولا اینا چون پرومو هستند روی این قضیه مانور میدن
دوما سینماتیک بودن بازی نقطه ضعف نیست، هست؟
الان مورتال کامبت این همه سینماتیکه کسی باهاش مشکلی داره؟

در دموی گیم پلی منتشر شده اسپایدی حدود دو نفر رو از ساختمون پرت میکنه پایین
هرچند این دیگه به خود پلیر بستگی داره اما گفتن ک اسپایدی کسیو نمیکشه و پرت نمیکنه پایین
و تو دموی بازی موقع تاب خوردن با این که حس عالیی داره اما خیلی بزرگنمایی شده حتی بیشتر از بازی tasm 2 البته اون تاب خوردناش فرق داشت

بله درسته و این مهمه که اسپایدرمن کسی رو پرت نمیکنه پایین چون ذاتش این نیست
ولی پلیر که میتونه، درسته؟
الان مثلا پلیر اگه نمیتونست این کار رو بکنه و کسی نمیفتاد پایین که بازی کاملا غیر طبیعی و محدود میشد
ولی این مهمه که یک قابلیت تو بازی هست که باهاش میتونی هر کی رو بندازی پایین بعدش بری و بگیریش که نیفته
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1397-03-22 16:41
به نقل از Soheil spidey:
راستی یه نکته که دارم تو کامنتا میبینم دوستان فیزیک رو با رئالیسم (واقعیت) دارن قاطی میکنن...

اینی که شما دارین میگین اسپایدی با اون وضع مشت زدن اصول ش اینه که طرف باید بمیره بحث رئالیسم هست نه فیزیک
اینی که میگن تاب خوردن اسپایدی بر اساس فیزیک بنا شده منظورش اینه که تاب خوردنش بر اساس فیزیک طبیعی جلوه کنه نه این که واقعی باشه

و گرنه شما تا حالا دیدین کسی با تار زدن بین ساختمونا تاب بخوره؟ :D

افرین. دقیقا به نکته درستی اشاره کردی
نقل قول کردن
Reza
#13 Reza 1397-03-22 16:45
ممنون از نقدر عالیتون
بنظرمن اگر اون فرد اخر تریلر ویلن باشه گرین گابلینه حالا یا نورمن یا هری اما ممکنه که هیرو باشه برای نجات اسپایدی و همونطور که نشانه های از بودن دکتر استرنج و برج اونجرز دیدیم فکر میکنم آیرون من میتونه باشه برای نجاتش
نقل قول کردن
amazing spider man
#14 amazing spider man 1397-03-22 16:51
به نقل از mtm:
به نقل از amazing spider man:
به نقل از mtm:
به نقل از Agent of Darknes:
تحلیل واقعا خوبی بود احمد جان... خسته نباشید
با اینکه گفتن خیلی روی فیزیک بازی کار شده ولی من همچنان احساس میکنم جای کار داره... برفرض مثال دشمن ها با یه مشت یا لگد پرت میشن روی هوا (و بعدش زاویه ی دوربین تغییر میکنه و یه حرکت قشنگ از اسپایدی میبینیم) در حالی که همچین مشت یا لگدهایی جادرجا آدم رو میکشه :/ از لحاظ سیستم مبارزه‌اش فکر میکنم توی اینجور موارد "بتمن: آرکهام" طبیعی‌تر بود. البته قبول دارم که ضربات اسپایدی خیلی قوی تر از بتمنه ولی باید قبول کرد که وقتی یه آدم عادی همچین مشتی میخوره طبیعتا باید بمیره :/
یه مشکل دیگه‌ای هم که به چشمم خورد این بود که توی گیم پلی‌ای که پخش شد، اسپایدی طی مبارزاتش خیلی هارو از ساختمون پرت میکنه پایین که از اون ارتفاع احتمال زنده موندنشون صفره و اصلا برای اسپایدی مهم هم نیست! یه حرکت قشنگی که استودیوی راکستدی برای بازی‌های آرکهام زده بود این بود که وقتی حریف هات رو شکست میدادی میتونستی قابلیت Detective Mode رو روشن کنی و ببینی که دشمن‌هات زندن، فقط نای بلند شدن ندارن. و در واقع اینجوری میخواستن بگن که بتمن آدم نمیکشه.
یه نکته‌ی دیگه‌ای که به چشمم اومد بیش از حد سینماتیکی بودنه بازی بود. بر فرض مثال وقتی شش خبیث جمع شده بودن من انتظار داشتم بازی از حالت سینماتیکی دربیاد و خودمون مبارزه کنیم یا حداقلش وسط کارهای سینماتیک بهمون بگه فلان کلیک رو بزنیم یا فلان کلیک رو چندبار سریع بزنیم تا بتونیم حتی کم خودمون رو توی مبارزه دخیل بدونیم.
ولی از نکات مثبتش میتونم به تنوع حرکات اسپایدی، تار اندازی جذاب و استفاده از محیط توی مبارزات اشاره کنم.

به نظرم ضربات و سبک مبارزه بتمن رو با اسپایدرمن مقایسه نکنید
اینا دو با هم فرق دارن
در ضمن من یادم نمیاد اسپایدی کسی رو پرت کرده باشه پایین و ککش هم نگزه! میشه دقیقا اسکرین شات بدی؟
درباره سینماتیک بودن بازی اولا اینا چون پرومو هستند روی این قضیه مانور میدن
دوما سینماتیک بودن بازی نقطه ضعف نیست، هست؟
الان مورتال کامبت این همه سینماتیکه کسی باهاش مشکلی داره؟

در دموی گیم پلی منتشر شده اسپایدی حدود دو نفر رو از ساختمون پرت میکنه پایین
هرچند این دیگه به خود پلیر بستگی داره اما گفتن ک اسپایدی کسیو نمیکشه و پرت نمیکنه پایین
و تو دموی بازی موقع تاب خوردن با این که حس عالیی داره اما خیلی بزرگنمایی شده حتی بیشتر از بازی tasm 2 البته اون تاب خوردناش فرق داشت

بله درسته و این مهمه که اسپایدرمن کسی رو پرت نمیکنه پایین چون ذاتش این نیست
ولی پلیر که میتونه، درسته؟
الان مثلا پلیر اگه نمیتونست این کار رو بکنه و کسی نمیفتاد پایین که بازی کاملا غیر طبیعی و محدود میشد
ولی این مهمه که یک قابلیت تو بازی هست که باهاش میتونی هر کی رو بندازی پایین بعدش بری و بگیریش که نیفته

از نظر من هم این آزادی پلیر هست و اگه نبود باز گیر میدادن نقد هارو میاوردن پایین
نقل قول کردن
mehran spidey
#15 mehran spidey 1397-03-22 16:59
ولی انصافا دیزاین کارکترها خیلی باحال بود به خصوص راینو و عقرب از نظر من قیافه خفنی داشتن 8)
نقل قول کردن
ilia_comic_khoon
#16 ilia_comic_khoon 1397-03-22 17:03
آقا تحلیل خیلی خوب بود و ممنون بخاطر اطلاع رسانی سریع.
به نظرمنم اون فرد آخر تریلر گرین گابلین بود.
دوستان من پی سی دارم.
هیچ راهی نیست که بازی رو پی سی انجام بدم؟
اگه سوال بدی بود ببخشید.من تو این زمینه اطلاعات ندارم. :cry:
نقل قول کردن
Amazing Spidey
+1 #17 Amazing Spidey 1397-03-22 17:03
#12
منم اینو اضافه کنم که هوادارا هم سریع به این قضیه واکنش نشون دادن و توی توئیتر از اینسومنیاک گیمز اینو پرسیدن
اینسومنیاکم خیلی سریع واکنش نشون داد و گفتش که درسته که مردعنکبوتی پرتشون میکنه پایین ولی یکی از گجت هاش رو هم بهشون وصل میکنه و اونا سریع به دیوار و ساختمونا وصل میشن و نمیوفتن پایین
این یعنی اینکه اینسومنیاک نشون میده خیلی به ذات مردعنکبوتی وفا داره
من خیلی از مواقع سعی کردم که ببینم میشه دشمنان رو توی ارکهام نایت از ساختمونا پایین پرت کرد یا نه
ولی چون استودیو راکستدی چنین ایده ای به ذهنش نرسیده بود وقتی دشمنات نزدیک لبه ساختمون یا ارتفاع میشدن اصلا عقب حرکت نمیکردن
یعنی هرچی هم که شما میزدیشون یا پرتشون میکردی انگار به یه دیوار برمیخورن و پایین نیموفتن
خلاصه اینکه سونی دیشب بهترین مراسم رو داشت
اولش با تریلر فوق العاده و محشر لست او اس 2 شروع کرد
هنوزم نیمتونم درک کنم که اون یه بازی بود و هنوزم فکر میکنم که اون یه تریلر سینماتیک بود
بعدشم که با گاست او سوشیما ترکوند
یعنی هرچی انتظار از یه بازی سامورایی بود را ساکرپانچ سنگ تموم گذاشت
واقعا که بی نظیر بود
بعدشم با دث استرندینگ
یعنی واقعا کلمه ای برای بازی های کوجیما به ذهنتون میرسه
در آخرم که بازی اسپایدرمن
یعنی اینسومنیاک ضربه نهایی رو زد
کلی بازی دیگه هم نشون داد که شاهکار بودم
در نهایت میشه گفت در وصف نمی گنجد
این نکته رو هم بگم که خیلی دوست داشتم این مقاله رو خودم بنویسم
حتی پارسالم این بلا سرم امد :-|
در نهایت قسمت نشد ما یه تحلیل تریلر از این بازی بنویسیم :-?
امیدوارم که یه نقد از این بازی نصیبمون شه
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1397-03-22 17:12
به نقل از Amazing Spidey:

این نکته رو هم بگم که خیلی دوست داشتم این مقاله رو خودم بنویسم
حتی پارسالم این بلا سرم امد :-|
در نهایت قسمت نشد ما یه تحلیل تریلر از این بازی بنویسیم :-?
امیدوارم که یه نقد از این بازی نصیبمون شه

انشاله نقد بازی رو مینویسی برامون
نقل قول کردن
Agent of Darknes
#19 Agent of Darknes 1397-03-22 17:14
کلا ۳ بار پلیر حریف رو میندازه پایین که فقط توی وسطیش تار بهش وصله
دقیقه‌ی ۳ و ۱۸ ثانیه (که دوستمون عکسش رو آپلود کردن) و دقیقه‌ی ۵ و ۱۳ ثانیه دقایقی هستن که حریف‌ها میفتن پایین ولی هیچ تاری بهشون وصل نیست.
شاید توی این دو مورد هم وصل باشه ولی من ندیده باشم. در هر صورت با نکاتی که دوستان گفتن قانع شدم که این جزو معایب بازی نیست.
نقل قول کردن
Hamidrezash
#20 Hamidrezash 1397-03-22 17:24
مقاله عالیی بود با تشکر از شما
کاملا مطمئنم که این بازی عالی میشه. فقط من با یه چیزی مشکل دارم وقتی در حال نبرد با دشمنان میپره کمی روی هوا
در حال مشت و لگد زدن میمونه .
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1397-03-22 17:39
به نقل از Agent of Darknes:
کلا ۳ بار پلیر حریف رو میندازه پایین که فقط توی وسطیش تار بهش وصله
دقیقه‌ی ۳ و ۱۸ ثانیه (که دوستمون عکسش رو آپلود کردن) و دقیقه‌ی ۵ و ۱۳ ثانیه دقایقی هستن که حریف‌ها میفتن پایین ولی هیچ تاری بهشون وصل نیست.
شاید توی این دو مورد هم وصل باشه ولی من ندیده باشم. در هر صورت با نکاتی که دوستان گفتن قانع شدم که این جزو معایب بازی نیست.

اتفاقا خیلی وقت پیش برایان انتهار به عنوان سازنده اصلی بازی گفته بود که تو بازی نمیتونید به عنوان اسپایدرمن کسی رو بکشید:
نقل قول کردن
mehran spidey
#22 mehran spidey 1397-03-22 17:49
#17
امسال سونی ترکوند ! گیم پلی هایی که نشون داد واقعا عالی و معرکه بودند از نظر من بهترین گیم پلی مال last of us part 2 بود،معلومه ناتی داگ خیلی خیلی روش کار کرده هم از نظر گرافیک و هم از نظر گیم پلی بعد اون هم به نظرم اسپایدرمن از همه بهتر و هایپ کننده تر بود .‌ در کل امسال سال خوبی برای PS بازا هستش
نقل قول کردن
CAPITAN DEADPOL
#23 CAPITAN DEADPOL 1397-03-22 18:44
وای شخصه نمیتونم صبر کنم مثل بازی بتمن آرخام اورجینز هست که همه روی بلک ماسک مانوور میدادن ولی معلوم شد جوکر شخصیت اصلیه ولی بازی خیلی خاصیه من ازش خوشم اومد بالاخره تونستیم یه بازی درست درمون از مردعنکبوتی ببینیم ولی حتما باید این بازی رو بخرم ولی به نظرم حتما مایلز هم میاد و اونم کمک پیتر میکنه ولی من از دیدن این دو ویدیو لذت بردم اگر میشه از اون یکی هم مقاله بنویسید استاد

خب حالا بریم سر نظر سنجی من:
اولا که یوری لاونتال عالی هست صداش به پیتر میخوره واقعا خوب و بی نظیره
سیستم مبارزه نشون داد بیشتر از این چیزا حرف برای گفتن داره
سیستم تار اندازی از مبارزه ای تا گردشی عالی بود و حتی به نظرم روان تر هم شده بود
ولی گمونم اون آقای unkown یا گابلین بود یا پراولر یا شایدم هاب گابلین(عجیب نیست)ولی نورش خیلی قوی بود و کمی به گلایدر نمیخوره مثلا به هلیکوپتر میخوره
ولی شخصا منتظر این بازیم و حتما میخوام بخرم
نقل قول کردن
علی قدیانی
#24 علی قدیانی 1397-03-22 19:40
عجب گیم پلی داشت! چقدر کمبو های متعدد عالی داشت دقت کردید قطرات باران چه جوری رو لباس اسپایدرمن سرازیر میشد؟ اون دشمن مرموز هم بنظرمنم GGئه خیلی خوبه اگه باشه چون GG اصلا تو بازی های اخیر اسپایدرمن خبری ازش نبود(هرچند تو امیزینگ 2 هری بودش ولی نورمن هیچوقت نبوده) و جای خالیش بد حس میشد. خیلی دلم میخواد دکتر اختاپوس هم تو این بازی باشه چون بنظرم فیزیک و سبک مبارزش با توجه به گیم پلی این بازی خیلی میتونه پرفکت باشه
نقل قول کردن
AmiRetr0
#25 AmiRetr0 1397-03-22 19:40
کنفرانس سونی فوقالعاده بود، از death stranding و TLOU2
تا بازی اسپایدی و ریمستر RE همش فوقالعاده بود.
نظر اسایتد یایت که گفته بودن مستر نگاتیو خبیث اصلی بازی نیست درست از اب دراومد ولی کاشکی این سوپرایز میموند برای زمان عرضه بازی...
به شخصه نمیتونم برای این همه انحصاریه محشر صبر کنم.
نقل قول کردن
hossein_zr
#26 hossein_zr 1397-03-22 21:30
ممنون از نقد
تا حالا شده تو کامیک ها مستر نگاتیو برای کسی کار کنه؟
نقل قول کردن
alispider
#27 alispider 1397-03-22 21:59
به نقل از mtm:
به نقل از Amazing Spidey:

این نکته رو هم بگم که خیلی دوست داشتم این مقاله رو خودم بنویسم
حتی پارسالم این بلا سرم امد :-|
در نهایت قسمت نشد ما یه تحلیل تریلر از این بازی بنویسیم :-?
امیدوارم که یه نقد از این بازی نصیبمون شه

انشاله نقد بازی رو مینویسی برامون

آقای ترابی این کار که بر عهده ی من بود که :cry:
نقل قول کردن
Marc Spector
#28 Marc Spector 1397-03-23 07:02
خسته نباشی آقای فقیه،خیلی خوب بود مقاله، عکسا و گیف هم خیلی به جا و درست انتخاب شده بودن.
راستی در مورد صحنه آخر باید بگم من یه صدایی شنیدم که معمولا موتور ها همچین صدایی میدن که همونطور که گفتید به نظرم موتور گلایدر گرین گابلین بود و تا جایی که یادمه گابلین دنیای التیمیت گلایدر نداشت مگر اینکه از تو انیمیشنا دارای همچین وسیله ای شده باشه،ولی به شخصه دوست دارم گرین گابلین اصلی رو ببینم چون خیلی وقته درست و حسابی ندیدیمش چه تو گیم چه تو سینما.
راستی یه چیز دیگه ایم که هست خیلی دوست دارم بازی ادامه دار باشه و قسمت دیگه ای هم داشته باشه.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#29 Samwel Tarly 1397-03-24 08:19
دستتون درد نکنه اقای فقیه بابت نقد
ادم گیمری نیستم و مثل خیلی از دوستان اخبار e3 رو دنبال نکردم ولی کلیپ و گیم پلی بازی اسپایدرمن رو دیدم خیلی باهاش حال کردم.به نظرم تا الان نقطه قوت بازی همین سیستم مبارزه محشر مردعنکبوتیه خیلی خوب دراوردنش و جا برای حرکات متنوع زیاد هستش. ظاهر و لباس شخصیت ها هم به نظرم تا الان عالی بوده البته در رابطه با الکترو به سبک فیلم "مردعنکبوتی شگفت انگیز 2" و انیمیشن سریالی "مردعنکبوتی خارق العاده" رو بیشتر میپسندیدم که کل بدنش تبدیل شده بود به جریان الکتریکی!
جالبه تا الان هر چی تریلر و کلیپ و گیم پلی از این بازی منتشر شده همه شون عالی بودن و بدجور هایپمون کردن و خداروشکر تا الان که استاد ترابی و عمو مختار و اقایان فقیه و مبین امیری برای این بازی سنگ تموم گذاشتن و از دو سال پیش که خبر اومد بازی اسپایدرمن قراره بیاد تمام اخبارش رو با بررسی کامل پوشش دادن.
خسته نباشید
نقل قول کردن
shayan_RST
#30 shayan_RST 1397-03-30 12:56
سلام دوستان بلاخره میتونم بگم متوجه شدم اون خبیث آخری که میاد و اسپایدی رو متعجب میکنه کیه اون کسی نیست جز “task master” :lol: فقط کافیه به ویکی پدیا یه بازی یه سری بزنید و این مطلب لو رفته رو ببینید! :-|
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45