رتبه بندی اقتباس های بی باک (Daredevil) در دنیای سینما، انیمیشن، بازی و تلویزیون

رتبه بندی اقتباس های بی باک (Daredevil) در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

بیایید نگاهی داشته باشیم با حضور دردویل در گونه های مختلف سرگرمی!

مقدمه: متاسفانه علیرغم اینکه دردویل (بی باک) از نظر غنای شخصیتی و داستانی جزو 10 شخصیت برتر مارول محسوب میشود اما این شخصیت خارج از دنیای کمیک با اقبال زیادی مواجه نشده. یعنی اقتباس های کافی از رویش انجام نشده و هوادارانش به اندازه که دلشان میخواهد از دیدن او در دنیای گیم، انیمیشن و سینما لبریز نشده اند. در واقع خیلی ها به تازگی و به لطف سریال محشر این کاراکتر در شبکه Netflix مجذوبش شدند. اما حالا شایعات و خبرهای تایید نشده ای به گوش میرسه مبنی بر اینکه بی باک قراره در قسمت سوم فیلم مرد عنکبوتی در MCU حضور پیدا کنه. پس فرصت را مناسب دیدیم تا به اقتباس های صورت گرفته از روی این شخصیت در گونه های دیگر سرگرمی به غیر از کمیک بوک بپردازیم.

 

11- سریال ساخته نشده سال 1975

سریال ساخته نشده سال 1975

خانم آنجلا بویی (همسر اول هنرمند معروف تاریخ موسیقی یعنی دیوید بویی) که مدل/بازیگر/نویسنده بود در سال 1975 تونست رایت ساخت یک سریال تلویزیونی براساس شخصیت های بی باک و بلک ویدو را به دست بیاره (اینجا گفته بودیم مت مورداک و ناتاشا رومانوف به هم در دنیای کمیک علاقه رومانتیک داشتند). آنجلا طراح لباس های همسرش به نام «ناتاشا کورنیکوف» را استخدام کرد تا برای بی باک و بلک ویدو لباس بسازد و خودش هم لباس بلک ویدو را پوشید و بازیگری به نام Ben Carruthers نیز در قالب بی باک فرو رفت. آنها چند عکس تبلیغاتی برای این سریال با هم گرفتند ولی در نهایت این سریال به هیچ وجه وارد مرحله تولید نشد.

 

10- سریال انیمیشن ساخته نشده دهه 80 میلادی

 سریال انیمیشن ساخته نشده دهه 80 میلادی

در دهه 80 میلادی شبکه ABC آمریکا که سرمست از موفقیت کارتون مشهور "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" بود، به سرش زد که سفارش سریالی انیمیشنی دیگر براساس شخصیت بی باک را به مارول بدهد که در آن یک سگ راهنما ملقب به "صاعقه، ابرسگ" به عنوان دستیار بی باک حضور داشت که البته قدرت فوق بشری نداشت (اسم سریال هم قرار بود بشه Daredevil and Lightning the Super-Dog). علیرغم اینکه طرح کلی و داستان قسمت پایلوت این سریال نوشته شد اما هرگز ساخته نشد (میگن یکی از مدیران مارول با ABC دچار اختلاف شد). و واقعا حیف شد چون به نظر میرسه قرار بود به دنیای کمیک های بی باک وفادار باشه و همون طور که این تصویر نشان میده، شخصیت های مکمل داستان های او  میخواستند در آن حضور پیدا کنند.

 

9- ریبوت سینمایی ساخته نشده بی باک

 ریبوت سینمایی ساخته نشده بی باک

در ماه آگوست سال 2008 ، جیسون استاتهام ابراز علاقه کرد که در نقش بی باک ظاهر بشه. او گفت: " این شانس را به من بدهید. من عاشق این شخصیت هستم". فرانک میلر نیز به عنوان نویسنده شماری از برترین داستان های بی باک از استاتهام برای نقش دفاع کرد. در ماه اکتبر همان سال، تام راثمن ، مدیر فاکس قرن بیستم، گفت که ریبوت سینمایی بی باک در راه است. سال 2011 اعلام شد که دیوید اسلید قراره آن را بسازه ولی بعدش به دلیل مشغله از پروژه کنار رفت و پروژه منتفی شد.

 

8- بازی ساخته نشده بی باک

بازی  DAREDEVIL: THE MAN WITHOUT FEAR

یكی از بازی های ابرقهرمانی كه نیمه كاره رها شد دردویل نام داشت. این بازی قرار بود توسط 5000 Ft Inc. ساخته بشه ولی گفته میشه این بازی مورد دخالت های بیجای سونی قرار گرفت و دیگه ساخته نشد چون قرار بود به طور اختصاصی برایPlaystation 2  ساخته بشه. واقعا حیف چون قرار بود از داستان ها برتر دردویل و به خصوص داستان های ماندگار «فرانك میلر» در آن بهره گرفته بشه و  شخصیت هایی مثل «الكترا»، «بولزآی»، «كینگ پین» و حتی «پانیشر» در آن باشند!

جالبه كه كاور آرت این بازی هم منتشر شد و حتی در لابه لای صفحات كمیك های مارول در آن زمان برایش تبلیغ میشد!!!

بازی بی باک

جالبه كه گفته میشه وقتی گفته شد فیلم دردویل با حضور «بن افلك» ساخته میشه ، این بازی هم گسترده تر شد تا مثل بازی های Grand Theft Auto، حالت open world داشته باشه !!! همه این موارد باعث شد تا سازندگانش اونقدر سردرگم بشن كه بلاخره بازي رو كنسل كنند. جالبه كه یكی از سیستم های نوآورانه بازی اسمش بوده shadow world كه قرار بوده چیزی شبیه به detective vision  بتمن تو سری بازی های اركام باشه!  یعنی ببینید این بازی قرار بوده چقدر از دوران خودش جلوتر باشه. در هر حال این شما و این هم ویدئویی از این بازی كه هرگز منتشر نشد:

لینك دانلود و تماشا

 

7- حضور افتخاری در فیلم "الکترا"

پوستر فیلم elektra

جنیفر گارنر در سال 2005 در فیلم انشعابی "الکترا" ظاهر شد که یکی از بدترین فیلم های کمیک بوکی به حساب میاد (این مقاله را بخوانید). درسته که شخصیت مت مورداک/بی باک در این فیلم حضور نداشت ولی بن افلک یک حضور افتخاری در آن داشت که بعدا حذف شد (این صحنه مربوط به سکانس رویا میشد). این صحنه حذف شده در نسخه مخصوص کارگردان (Director's Cut) الکترا گنجانده شد (هر چند که اصلا صحنه مهمی نبود).

 

6- محاکمه هالک شگفت انگیز

سریال هالک

"محاکمه هالک شگفت انگیز" (The Trial of the Incredible Hulk) که سال 1989 ساخته شد، دومین فیلم بلند تلویزیونی بود که براساس سریال معروف هالک ساخته شد. کارگردانش هم «بیل بیکسبی» بود که خودش سالها در این سریال نقش «بروس بنر» را بازی کرده بود. داستانش از این قرار بود: بعد از اینکه بروس بنر به خاطر جرمی که مرتکب نشده بود دستگیر شد، «مت مورداک» وکیلش میشه. بعدش به بنر میگه که بی باکه. میگن قرار بوده این فیلم منتهی بشه به سریال اختصاصی بی باک ولی اینطور نشد. ولی با این حال لباسی که تن او دیدیم بعدها مبنای کمیک "مرد نترس" نوشته «فرانک میلر» (که اینجا تو سایتمون ترجمه شده) و همچنین لباس اولیه دردویل در سریال نتفلیکس، قرار گرفت.

 

5- مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او

 مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او

در قسمت چهارم از فصل سوم سریال "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" شاهد بودیم که خبیثی اریجینال به نام «زولتان آمادئوس» فرمولی برای خودش درست کرد که بهش قدرت های عنکبوتی مشابه با اسپایدرمن داد (او در نهایت به هیولایی عنکبوتی تبدیل شد). زولتان سعی کرد برای مرد عنکبوتی پاپوش بدوزه که باعث شد به زندان بیفتد. در این اپیزود جالب که کامئوهای جالبی هم داشت در واقع شاهد اولین حضور شخصیت مت مورداک/بی باک در دنیای انیمیشن بودیم که البته حضور کوتاهی بود و نقش وکیل اسپایدرمن را بازی کرد. درسته مت هرگز لباس بی باک را نپوشید تا به اسپایدرمن کمک کنه اما در صحنه ای کوتاه او را در لباس معروف بی باک دیدیم.

 

4- فیلم سینمایی بی باک (2003)

فیلم بی باک

فاكس سرمست از موفقیت فیلم "مردان ایكس" وسوسه شد تا پای بی باک که آن زمان شخصیتی گمنام به شمار میرفت را به سینما باز كند. نام بازیگران فیلم باعث قوت قلب خیلی ها شد: بن افلك، كالین فارل، جنیفر گارنر و مایكل كلارك دانكن. حتی نقدهایی كه قبل از آغاز فیلمبرداری بر فیلمنامه نوشته شد نيز بسیار مثبت بود و خبر از ساخته شدن اثری متفاوت میداد. ولی متاسفانه سازنده فیلم اصلا در حد و اندازه های پروژه نبود. ضمن اینكه جلوه های ویژه هم بسیار بد بود (چون فاكس بودجه كافی به فيلم اختصاص نداد) و در كمال تعجب اكثر نقش آفرینی هم افتضاح بود. در هر حال گفته میشه مارک استیون جانسون به عنوان کارگردان فیلم میخواست اثری بسیار دارک و خفن تحویل بده که با حال و هوای کمیک های بی باک هم جور باشه (البته ایشون بعدا ثابت کرد واقعا کارگردان بی استعدادی هستش چون به فیلم "گوست رایدر" هم گند زد!). این وسط "مرد عنکبوتی" در سال 2002 اکران شد و همه را با موفقیت خودش شگفت زده کرد. پس فاکس به جانسون فشار آورد تا جای ممکن فیلمش را به شاهکار ریمی شبیه تر کنه در حالی که میدانیم حال و هوای داستان های مرد عنکبوتی و بی باک کلا با هم فرق میکنه. در نتیجه از خشونت فیلم کاسته شد و تمرکز اصلی هم رفت روی رمانس بین بی باک و الکترا. البته ناگفته نماند كه بعدها فاكس نسخه مخصوص كارگردان (Director's Cut) این فیلم را عرضه كرد كه صحنه های اضافه زیادی داشت و نسبت به نسخه سینمایی بسیار قابل تحمل تر بود.

 

3- سریال کارتونی "چهار شگفت انگیز" دهه 90 میلادی

  سریال کارتونی "چهار شگفت انگیز" دهه 90 میلادی

"چهار شگفت انگیز" در دهه 90 میلادی در سریالی ظاهر شد که در واقع در همان یونیورسی بود که دیگر سریال های مارول در این دهه مثل "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" ، "هالک باورنکردنی" و "مرد آهنی" نیز در آن بودند. این سریال برای دو فصل پخش شد که فصل اول واقعا بیخود ولی فصل دوم واقعا عالی بود و یکی از برترین های مارول به حساب میاد و بسیاری از داستان های کلاسیک چهار شگفت انگیز را مورد اقتباس قرار داد. یکی از این داستان های شماره 40 از کمیک چهار شگفت انگیز بود که در آن بی باک به کمک اعضای تیم آن آمد تا با دکتر دووم که ساختمان بکستر را تسخیر کرده بود مقابله کنند. این داستان در ایپزودی به نام And The Blind Man Shall Lead Them مورد اقتباس قرار گرفت و بازیگری به نام بیل اسمیترویچ نیز به جای بی باک حرف زد (مت مورداک ابتدا به عنوان یک وکیل دیده شد). این اپیزود واقعا یکی از برترین های بی باک محسوب میشه و لباس او نیز فوق العاده بود.

 

2- مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی

 مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی

"مرد عنکبوتی : مجموعه کارتونی" یکی از موفق ترین و مشهورترین سریال های انیمیشن ساخته شده براساس شخصیت مرد عنکبوتی است که در دهه 90 میلادی و برای 5 فصل از شبکه Fox Kids پخش شد (این مقاله را بخوانید). بسیاری از شخصیت های ریز و درشت مارول در این سریال حضور داشتند که یکی از آنها بی باک بود که حضورش برجسته و بسیار موثر بود. بی باک (با صدای ادوارد آلبرت) در فصل سوم و در دو اپیزود مرتبط به هم حضور یافت. مت مورداک ابتدا به عنوان وکیل پیتر پارکر به کار رفت (چون برایش پاپوش دوخته بودند) سپس مرد عنکبوتی و بی باک با هم همکاری کردند تا کینگ پین را شکست دهند. میگن حضور بی باک در این سریال قرار بود منتهی بشه به سریال اسپین آفی خودش که هرگز اینچنین نشد.

 

1- سریال بی باک (نتفلیکس)

سریال بی باک daredevil

اولین محصول مشترک مارول و نتفلیکسبدون شک بهترین و تاثیر‌گذارترین سریال های کمیک بوکی به شمار می آید. داستان درباره متیو مورداک است وکیلی که در سنین کودکی بر اثر‌ سانحه ای بینایی خود را از دست داد اما در عوض بخاطر در تماس قرار گرفتن با مواد رادیو اکتیو حواس دیگرش خیلی قوی شد، به طوری که شب ها تحت عنوان یک نقابدار بنام بی باک با جرم و جنایت مبارزه میکند. بی باک با شروع به شدت طوفانی همراه بود و کلیشه های رایج را شکست. شخصیت پردازی و پرداخت به مشکلات مت مورداک در معنای واقعی کلمه شگفت انگیز‌ به تصویر کشیده شده بود. برای اولین بار در ما شاهد ابرقهرمانی بودیم که بطرز فاجعه باری کتک میخورد و تصمیمات خاکستری میگیرد... اهداف ، تصمیمات و اعمالش کاملا قابل درک بود و... همه اینها همراه با سکانس های اکشن عالی و واقع گرایانه و نقش آفرینی های حیرت انگیز‌ و کاراکترهای مکمل ملموس و ضروری کاری کرد که هنگام مبارزات بی باک ، ما تک تک مشت هایی که میزند یا میخورد را همراه با نفرتش از جنایت را احساس و با او همذات پنداری کنیم. بی باک در بخش کاراکتر منفی هم چیزی کم نگذاشت ! ویلسون فیسک ملقب به کینگ پین با بازی حیرت انگیز وینسنت دونافریو پا به پای بی باک توجهات را به خود جلب کرد و تمام نکاتی که برای بی باک گفتیم درباره او هم صدق میکند. او را هنوز هم خیلی ها بهترین ویلن MCU میدانند. کینگ پین جزو عمیق ترین شخصیت های خبیث سریال های کمیک بوکی است و در این سریال به روش خودش میخواهد از شهری که دوستش دارد (نیویورک) محافظت کند و مت مورداک/بی باک را سد راه خود میبیند. دونافريو نقش خودش را با نوعی سكوت تهديد آميز همراه میکرد و هر وقت هم كه حرف ميزد بسيار كم حرف بود ولي كلماتش را دقيق و سنجيده انتخاب میکرد. همه اينها باعث ميشد در دل دشمنان و حتی كساني كه برايش كار میکردند ترس بيندازد. دونافریو تک تک صحنه هایی که در آن حضور داشت را از آن خود میکرد و با قدرتی که از خود بروز میداد حتی آرام ترین صحنه ها را نیز تنش زا میکرد. او به معنای واقعی کلمه تهدید آمیز بود و تماشاچی را دچار دلهره میکرد و البته سرگذشت او در این سریال و عاشق پیشه بودن او ازش شخصیتی سمپاتیک ساخت . جدا از مواردی که ذکر شد ، "بی باک" از‌ لحاظ داستان و فیلمنامه و به خصوص خلق شخصیت های مکمل فوق العاده هم در جایگاه بالایی قرار میگیرد و نویسندگان در بخش تاثیر گذاری آن به خوبی عمل کردند. "بی باک" در ضمن تنها سریال مارول/نتفلیکس است که هر سه فصل آن قدرتمند بود و پس از فصل نخست افت نکرد. همچنین شخصیت های مهمی مثل پانیشر و الکترا اولین بار در این سریال رونمایی شدند.

 

مهدی ترابی مهربانی

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

15 چیز مهمی که باید درباره بی باک (DAREDEVIL) بدانید

10 كمیك برتر بی باك (DAREDEVIL)

20 لباس برتر بی باک (DAREDEVIL)

شماره آخر از کمیک "بی باک: مرد نترس" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی دشمنان دردویل (DAREDEVIL) ـ قسمت اول

معرفی دشمنان دردویل (DAREDEVIL) ـ قسمت دوم

شماره آخر كمیك "بی باك: پایان روزها" ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

نسخه های عجیب و غریب از بی باک در دنیای کمیک!

15 سریال برتر کمیک بوکی

10 شخصیت خبیث برتر سریال های کمیک بوکی!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1400-03-12 10:45
کاربران عزیز سایت لطفا مثل همیشه دقت کنید هر جایی ایراد تایپی مشاهده کردید اطلاع بدید تا درست بشه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-03-12 11:13
سلام
ممنون بابت مقاله.
مثل اینکه آقای ترابی امروز میخوان کل جد و آباد دردویل رو بریزن رو دایره! اون از اقتباس های کینگ پین اینم از اصل جنس ! (حالا جالب اینه که اقتباس های کینگ پین از خود دردویل بیشتره.که مربوط میشه به اینکه او جدا از اینکه خبیث درجه یک بی باک هست به عنوان دشمن بقیه قهرمانان هم شناخته میشه.
) بیچاره بی باک هم که چقدر بد شانسه بوده! پنج تا از موارد این مقاله حتی اقتباس کامل هم نبودند! شاید اگر چند اقتباس بهتر دیگه هم بود میشد رتبه دردویل توی مقاله "۱۰۰ شخصیت برتر مارول" حتی بالاتر هم بود.
اوریجین واقعا عالی و فضای داستانی مشهور بی باک باعث شده تا این شخصیت بین طرفداران دنیای کمیک (و با سریالش در نتفلیکس طرفداران سریال های کمیک بوکی) جایگاه خوبی داشت باشه. نویسنده های بسیار خوبی روی داستان های این شخصیت کار کردند و run های عالی داشتند. و دو خبیث برتر او یعنی کینگ پین و بولزآی واقعا عالی و تحدید آمیز هستند. به همه این ها شخصیت های مکمل و لباس بسیار عالی رو هم اضافه کنید که همه و همه دست به دست هم دادند تا از دردویل یک قهرمان فوق العاده بسازند. خیلی باعث تاسفه که این شخصیت به جز دنیای سریال و سریال معرکه اش (که شاید بشه گفت تنهایی جور بقیه رو هم میکشده) در عرصه های دیگر سرگرمی مثل سینما، بازی و انیمیشن اقتباس های هم سطح شخصیت خودش رو دارا نبوده.
یادمه درباره مورد ۶ گفته بودید که اسم بروس بنر رو به دیوید بنر تغییر دادند! که البته باید اینجا بروس گفته بشه تا مشکلی به وجود نیاد.
مورد ۱۳ این مقاله
spidey.ir/.../...
شاید بشه گفت تنها اقتباسی که واقعا تونست حقش رو به بی باک ادا کنه سریالش در نتفلیکس بود. این سریال اقتباس های عالی از داستان های او داشت و تراژدی های زیادی رو برای بی باک هم داشت. (و البته با کنسل شدنش هم یه تراژدی بزرگ برای هواداران رقم زد.) لباسش هم که وقتی شما یکی از بهترین لباس ها در دنیای کمیک رو داری باید هم لباست در دنیای سریال هم جز بهترین ها (و حتی بهترین) باشه. خبیث هم که همونطور که آقای ترابی گفتند رقابت تنگاتنگی با ثانوس در بهترین خبیث دو عرصه سینما و تلویزیون دارد. در بین سریال های کمیک بوکی هم که نمیشه کسی رو پیدا کرد که از او بهتر باشه. این سریال نسخه ای بود که برای هر کسی که حتی کوچکترین علاقه ای به بی باک داره پیچیده شده!
با تشکر.
نقل قول کردن
amirebrahimbay
#3 amirebrahimbay 1400-03-12 11:17
سلام استاد
مقاله کاملا جذاب و دقیقی بود.
دردویل شخصیت مهمیه که داستان های فوق العاده ای ازش به تصویر کشیده شده و یکی از این ساخت ها سریال بی باک بود جزو معدود سریال هایی بود که ریتمی که دنبال میکرد حتی یک لحظه هم جا نمی افتاد! و واقعا فردی که این سریال رو تماشا میکرد عاشقش میشد، تضاد بین خوب و بد ، کل کل هایی که مت مورداک با خودش میکرد، حسی که به مخاطب القا میکرد همه اینا باعث میشدن مخاطب تمام حالات شخصیت ها رو درک کنه و به قول شما اون حس
همذات پنداری شکل بگیره.
این سریال برای افرادی که حتی با شخصیت بی باک و کمیک های او اشنایی نداشتن قابل درک بود و تو همون فصل اول به مخاطب نشون میداد که پیشینه مرد نترس قصه چیه.
به شخصه من از این سریال لذت بردم و انصافا فصل 4 میتونست فصل شگفت انگیزی بشه چراکه در پایان نشون داد
حریف بی باک چه کسی خواهد بود ......
امیدوارم اخباری که در مورد چارلی کاکس و حضورش در فیلم مرد عنکبوتی هست درست باشه تا دردویل هم در mcu
حضور داشته باشه.
سپاسگزارم استاد
با احترام امیر ابراهیم بای
نقل قول کردن
Agent bishop
#4 Agent bishop 1400-03-12 11:39
خدا را صد هزار مرتبه شکر میکنم که که ندادن دردویل رو جیسون استاتهام بازی کنه . بعضی چیزا رو انجام ندید بهتر از اینه که انجام بدی و خراب بشه .
چارلی کاکس که عشق منه . امیدوارم mcu اگه از بیباک میخواد فیلمی بسازه داستانش دقیقا بعد از فصل سه سریال باشه ( تازه می‌خواستیم بولزآی رو ببینیم :sad: )
نقل قول کردن
Dr Doom
#5 Dr Doom 1400-03-12 11:44
سلام استاد ترابی ممنون بابت مقاله
والا ما همش فکر میکردیم شانس اسپایدرمن تو اقتباس ها بد بوده که یا پروژه ها از نصفه کنسل یا ریبوت میشدن و داستان ها نیمه کاره رها میشدن (انیمیشن سریال خارق العاده TSSM، انیمیشن سریالی دهه ۹۰، سری فیلم های سم ریمی و اسپایدرمن شگفت انگیز و ... به عنوان مثال) ولی الان واقعا میبینم این دردویل بیچاره که از هم بدشانس تر بوده ! واقعا از همه حیف تر سریال نتفلیکس بود فکر کنید چه فصل چهار معرکه ای میدیدم خیلی پتانسیل داشت مثل بازگشت بولزای و ... که کنسل شد
واقعا حیفه که آدم میبینه تو مارول کاراکترهایی مثل فنتستیک فور دردویل و هالک که حتی داستان هایی دارن که از کپ و آیرونمن هم بهتر بوده سطح کیفی داستان داخل کمیک به خاطر دلایل عجیبی انقدر اقتباس عالی کم دارن
باز حالا امیدی هست که دردویل و فنتستیک فور تو MCU آثار معرکه ای بسازن ولی هالک که به خاطر یونیورسال @#$% تو حسرتش باید بمونیم
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#6 AmirhoseinJafari2005 1400-03-12 12:27
معرکه بود... خسته نباشید :-)
نقل قول کردن
s.p.i
#7 s.p.i 1400-03-12 12:55
سلام ممنون بابت مقاله
خیلی بد شد که بی باک همیشه بد شانس بود و هر بازی و سریال کنسل میشد امیدوارم در آیند یک فیلم خوب رو شاهد باشیم بی باک هم شخصیت خوبی هست و هم پتانسیل خوبی داره
تشکر
نقل قول کردن
hassan91
#8 hassan91 1400-03-12 13:55
چقد اقتباس نیمه کاره داشته. کلا شخصیتهای درجه یک مارول گویا بد شانس هستن! مرد عنکبوتی، چهار شگفت انگیز، هالک و بی باک! بی باک رکوردشون رو زده تو بد بیاری. (من که خیلی هالک رو دوس دارم ولی متاسفانه دو تایی که دهه ۲۰۰۰ ساخته شد باعث شده که تا الان دیگه فیلمی ازش ساخته نشه بعدشم فک کنم از درجه یکها تو این بین فقط ولوورین تو طولانی مدت ترکوند). به هر حال دیگه اسمش روشه دیگه باکی نداره :-*
نقل قول کردن
Ghost Rider
#9 Ghost Rider 1400-03-12 14:15
عالی بود.... امروز از خواب پاشدم دیدم ۳ تا مقاله داریم :lol:
از نظر من دردویل شخصیت خیلی دارک و خفنی داره و در انیمیشن مردعنکبوتی در دهه ۹۰ هم عالی بود

همیشه واسم غیر قابل درک بوده چرا خبیث های مردعنکبوتی انقدر از دردویل خوششون میاد!این از کینگ پین خودمون که حالا بعد از بولز آی بزرگترین دشمن دردویله اون هم از میستیریو که مرد عنکبوتی نبود رفت سراغ دردویل :D
راستی حرف بولز آی شد، حالا که به قول آقای AM SM BM SM کل جد و آباد دردویل رو ریختین رو دایره( :lol:) بولز آی جاش خالیه حسابی
البته من اقتباس زیادی به جز 5,4 تا از بولز آی ندیدم
تو این سه تا مقاله هم نتفلیکس گل کرده ها!
تو هر ستاش رتبه 1 نامبر وان
به نظرم حیفه که در انیمیشن مرد عنکبوتی گوئن عنکبوتی حرفی از کینگ پین دردویلی(!) نزد هر چی باشه بزرگترین دشمنشه :D
راستی به نظرم بدم نیست یه "دردویل عنکبوتی" خلق کننا :lol:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
معرکه بود... خسته نباشید :-)

شما کلا جز معرکه بود... خسته نباشید :-)
چیز خاصی نمیگید انگار :-*
نقل قول کردن
parsa89
#10 parsa89 1400-03-12 16:24
سلام من عاشق دردویلم خیلی دارکه
نقل قول کردن
Mani.s.j
#11 Mani.s.j 1400-03-12 21:07
سلام
بیچاره دردویل:((
بیچاره هر چی اومدن ساختن کنسل شدن
عاشق دارکیش هستم
ممنون
نقل قول کردن
P.B.P
#12 P.B.P 1400-03-14 22:07
سلام ممنون از استاد ترابی.
مقاله عالی بود.
واقعا چه سریال ها و.. از بی باک کنسل شده.
ممنون.
نقل قول کردن
king loki
#13 king loki 1400-03-15 17:04
سلام من عضو جدید هستم
بیچاره دردویل فقط دو اثر ازش اقتباس شده که یکی خیلی بد بود اما اون یکی خیلی عالی بود ولی فقط سه فصل به طول انجامید اما خوب قرار در راهی به خانه نیست حضور داشته باشه فقط خدا کنه مثل ماموران شیلد سرگذشت شخصیت ها نادیده گرفته نشه :-? .
۹_ من می توانم جیمسون استاتهام را در لباس دردویل تصور کنم ولی هیچ جوره نمی توانم اون را در کت و شلوار با عینک قرمز و عصا تصور کنم.
ممنون از استاد ترابی برای این مقاله خوب.
نقل قول کردن
amin Hajati
#14 amin Hajati 1400-12-20 22:47
4 تا موردش ساخته نشده بودن :D
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44